Hier staat tekst
Geen enkel moment spijt van gehad!
Het is en blijft nog steeds één van de meest fatsoenlijke Android telefoons die zijn snelheid blijft behouden ondanks het gebruik maken van vele apps. Daarnaast vind ik de skin van HTC vele malen fijner, en minder onzin bevatten.
De accuduur is ook verlengd zonder de meedraaiende 'crap' van Samsung, echter wil deze nog beter krijgen. Momenteel maak ik gebruik van de app 'jawbone UP' en deze synct constant met mijn fitnesstracker. Gezien ik hier veel waarde aan hecht ben benieuwd of iemand nog tips heeft om de accuduur te verlengen? Momenteel red ik zo'n ~10 uur op een volle accu lading, alleen is dit net niet voldoende om een hele dag door te komen.
Overigens gebruik ik de telefoon dagelijks intensief voor mail/bellen/artikelen lezen etc.
Anoniem: 250681
Telefoon restarten en dan doet ie het weer (dubbel tikken bedoel ik). Zo was het bij mij tenminste.JBS schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:40:
[...]
Heb hetzelfde idee ook.
En dubbel tikken om te unlocken werkt niet meer?
Misschien wel, want de call history is alweer weg sinds vandaag terwijl ik in de tussentijds niks geks heb gedaan...MikeOO schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:42:
[...]
Mischien door de nieuwe rechten die je per App kunt instellen dat deze niet goed waren doorgevoerd en daarom niets konden loggen.
Als het weer gebeurt zou ik toch overwegen om een reset te doen naar de fabrieksinstellingen. Het is geen normaal gedrag dus ergens gaat er iets fout op je toestel en dat soort vage problemen los je met een nieuwe installatie altijd direct op. Kost je misschien 1 uurtje maar is altijd sneller dan dagen zoeken wat er aan de hand is.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dan zou ik toch echt eens een reset gaan doen en alles een keertje opnieuw installeren.Deathchant schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:43:
[...]
Misschien wel, want de call history is alweer weg sinds vandaag terwijl ik in de tussentijds niks geks heb gedaan...
Sinds de upgrade naar Android 6 heb ik regelmatig dat hij crashed, hebben anderen dit ook?
Ik twijfel nog om naar een andere launcher op zoek te gaan omdat Apex me verder goed bevalt en ik ook niet zit te wachten om alles weer opnieuw in te stellen.
Heb je wel een hardreset gedaan na de Marshmallow-update?Newday schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:37:
En ik ook niet zit te wachten om alles weer opnieuw in te stellen.
Je kunt instellingen van Apex trouwens back-uppen, klik, klik en je hebt alles weer terug.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nee, hardreset niet, Apex kan je inderdaad back-uppen maar alle programma's opnieuw installeren inclusief opnieuw procedure doorlopen voor verschillende bank-apps kost mij meestal toch een paar uur dus wil ik liever voorkomen, maar misschien ontkom ik er niet aan.CLB schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:38:
[...]
Heb je wel een hardreset gedaan na de Marshmallow-update?
Je kunt instellingen van Apex trouwens back-uppen, klik, klik en je hebt alles weer terug.
Ben wel nog steeds benieuwd of andere Apex gebruikers hier ook last van hebben.
Anders misschien toch maar eens Nova t.z.t. proberen.
Of Apex un-installeren en opnieuw installeren en back-up terug zetten.
Zeker als je vreemde problemen krijgt zou ik die tijd toch investeren. Uitzoeken en proberen een oplossing te vinden kost je ook een hoop tijd en daarbij ergenis.Newday schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:39:
[...]
Nee, hardreset niet, Apex kan je inderdaad back-uppen maar alle programma's opnieuw installeren inclusief opnieuw procedure doorlopen voor verschillende bank-apps kost mij meestal toch een paar uur dus wil ik liever voorkomen, maar misschien ontkom ik er niet aan.
Ben wel nog steeds benieuwd of andere Apex gebruikers hier ook last van hebben.
Anders misschien toch maar eens Nova t.z.t. proberen.
Of Apex un-installeren en opnieuw installeren en back-up terug zetten.
Vaak merk je als je een hard reset uitvoert en alles ook handmatig gaat installeren je toestel weer prima draait en de problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Advies is ook vaak na een grote update dit uit te voeren bij problemen
Spreek zelf ook uit ervaring en er zijn meerdere melding van andere tweaers geweest dat dit de beste oplossing is en problemen hierna waren opgelost.
Reboot heeft het opgelost. Echter, tijdelijk. Telkens opnieuw opstarten is wat vervelend. Iemand ook terugkerend dit probleem?Anoniem: 250681 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:44:
[...]
Telefoon restarten en dan doet ie het weer (dubbel tikken bedoel ik). Zo was het bij mij tenminste.
Heb net een aantal updates geinstalleerd (Vodafone branded).
Toestel draaide 4.19.161.2 en nu 4.19.161.3.
Nu wil ik verder updaten naar MM maar krijg telkens de mededeling dat er geen updates meer zijn.
Iemand een idee hoe ik de updates van Vodafone binnen kan krijgen?
Lees dat andere Tweakers wel de update binnen hebben van Vodafone voor de M8 MM.
Opgelost - Na een factory reset kreeg ik wel de MM update
[ Voor 7% gewijzigd door ChiMan op 13-03-2016 17:47 ]
Aangezien je telefoon nu toch leeg is; Na de MM update zou ik hem gelijk weer resetten, ben je gelijk van alle eventueel overgebleven LL bestanden af.ChiMan schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:37:
Opgelost - Na een factory reset kreeg ik wel de MM update
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Klopt, complete verse installatieSmiGueL schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:49:
[...]
Aangezien je telefoon nu toch leeg is; Na de update zou ik hem gelijk weer resetten, ben je gelijk van alle eventueel overgebleven LL bestanden af.
Nu exact hetzelfde probleem; is dat toeval of exemplarisch? Uiteraard geeft HTC geen garantie meer op die vervanging en eigenlijk heb ik geen zin in een derde scherm. Doodverklaren?
[ Voor 6% gewijzigd door Sanction op 14-03-2016 16:09 ]
Vervelend, ik heb precies hetzelfde gehad, maar binnen de garantie termijn. De eerste keer is het gerepareerd. Een paar maanden erna weer hetzelfde probleem, maar breidde het zich langzaam uit naar ook de zijkant en onderkant. Weer opgehaald voor reparatie, maar ik kreeg een compleet nieuw toestel terug.Sanction schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:08:
Voor de tweede keer is een deel van het touchpad kapot; precies het kleine stukje bovenaan het scherm dat je swiped om naar de notificaties/settings te gaan. Dat is al eerder gebeurd (net na de garantie) en door HTC vervangen (voor een aardige cent) voor een heel display; dat was ca. augustus vorig jaar.
Nu exact hetzelfde probleem; is dat toeval of exemplarisch? Uiteraard geeft HTC geen garantie meer op die vervanging en eigenlijk heb ik geen zin in een derde scherm. Doodverklaren?
Mocht het bij mij nog een keer gebeuren dan zou ik zou zelf voor een ander (nieuwer) model gaan.
De HTC M8 is rond mei 2014 op de markt gekomen in NL. Dan zou je toch nog gewoon garantie hebben die is namelijk 2 jaar. Dat het al een keer gemaakt is lijkt mij dan verder niet aan de orde. Zolang een gebruiker zelf deze schade niet kan veroorzaken lijkt mij dit lastig aan te tonen voor ze.Sanction schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:08:
Voor de tweede keer is een deel van het touchpad kapot; precies het kleine stukje bovenaan het scherm dat je swiped om naar de notificaties/settings te gaan. Dat is al eerder gebeurd (net na de garantie) en door HTC vervangen (voor een aardige cent) voor een heel display; dat was ca. augustus vorig jaar.
Lijkt mij toch sterk dat als een fabrikant een reparatie uitvoert binnen de garantietermijn deze periode voor hetzelfde onderdeel daarna verkort wordt.
In dat geval consuwijzer bellen of rechtsbijstand inschakelen misschien?
Daar begon het bij mij mee.tiguan schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:11:
Ik vind de laatste tijd dat het volume van een gesprek nogal zacht is bij de M8s. Ik heb serieus moeite met mensen verstaan en dan moet ik al in een vrij stille omgeving zitten. Volume staat voluit. Hebben meer mensen hier last van, is er wat aan te doen?
Nu doet de bovenste speaker helemaal niets meer en moet ik dus bellen met een headset.
Ik ben op zoek om 1 specifieke app de toegang tot internet te ontzeggen maar (zonder root) krijg ik het niet voor elkaar.
Via instellingen apps kan ik niet internet verkeer aan of uit zetten... Iemand nog een idee?
Ik wil dit omdat deze app voor meer dan helft van de bundel verbruikt heeft (en dat voor een simpel spelletje)...
Edit:
@onderstaande dat kon vroeger ook "app master" maar ook die heeft geen MM ondersteuning meer.
Ben er dus ook nog niet achter hoe ik dat aan ga pakken.
[ Voor 8% gewijzigd door Saffie_time op 17-03-2016 11:42 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Volgens mij kon ik zowel 3G/4G enz. en WiFi apart uitzetten per app met MoboClean.Saffie_time schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:01:
Ik ben op zoek om 1 specifieke app de toegang tot internet te ontzeggen maar (zonder root) krijg ik het niet voor elkaar.
Via instellingen apps kan ik niet internet verkeer aan of uit zetten... Iemand nog een idee?
(deze kan voor een groot deel hetzelfde als wat met de app-permissies van Android MM ook mogelijk is.. maar was iig geen root nodig
Zie hier mijn post + disclaimer erover.
Edit: Nog geen MM support.

[ Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 15-03-2016 18:54 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
[ Voor 6% gewijzigd door wilbert11 op 17-03-2016 13:00 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Wellicht dat iemand me hier verder kan helpen. Sinds kort heb ik een HTC M8s en heb direct de stoute schoenen aangetrokken en het ding geroot. Verder heb Ik na het vervangen van de recovery met TWRP direct een backup gemaakt. Gevolgde "handleiding"
Alles goed en wel totdat ik de simkaart in het toestel stak en het apparaat mij vroeg om de instellingen van mijn provider (T-mobile) te downloaden. Bleek het ding dus opeens een stapel crapware te installeren incl gratis reclame in de app drawer. (plus al mijn homescreen settings eruit geknikkerd)
Gelukkig had ik een TWRP backup gemaakt en ik besloot nogmaals de stoute schoenen aan te trekken en deze terug gezet. Alles leek in eerste instantie ok totdat ik afgelopen dinsdag het toestel aan mijn carkit wilde koppelen, Bluetooth blijkt niet in te schakelen. Technische details / logs etc. hier
Nu ik wat dieper aan het graven ben heb ik het idee dat TWRP mijn flash geheugen met een offset heeft terug geplaatst. Met andere worden een grote symlink clusterfuck en het verbaast me dat de telefoon op zich nog als een speer draait verder.
Gelukkig heb ik wel een RUU gevonden van mijn toestel, echter ben ik huiverig hier aan te beginnen omdat ik niet precies weet hoe ik dat moet aanpakken. Ik heb geen zin het volledig te gaan bricken. Ik weet dat ik de bootloader weer moet re-locken, echter weet ik dan weer niet of ik ne het RUU'en weer geunlocked krijg. De root machtigingen bevallen me wel namelijk. (ad blocken)
Dus is er iemand die me kan vertellen hoe het installeren van een RUU precies in zijn werk gaat?
Alvast bedankt voor het meedenken.
gr. Thijs
Edit: ik zie nu pas dat jouw toestel de M8s is. Of onderstaande methodes op de M8s werken durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Method 1
*External / mircoSD card*
1. Rename the firmware zip to "0p6bimg" or "0p6bdiag" Note: the name is not case sensitive
2. Place the zip in the root of your external SD card
3. Power off the phone
4. Boot into Hboot (hold volume down as you power on the device)
5. The zip will automatically load and ask you if you would like to proceed
6. Select "Yes"
7. Wait, the zip will load the hboot first, it will then reboot and continue
8. Make sure to delete or rename the Op6bimg.zip on your external sdcard when your finished
Method 2
*ADB / Fastboot*
First, make sure you have the path to adb and fastboot setup in your system environment variables
When you open a command prompt, open it in the folder the zip is in. Hold shift, Left Mouse click, open command prompt here.
1. Rename the firmware.zip to something short and easy like firmware.zip
2. adb reboot bootloader "press enter" Wait till phone reboots into fastboot
3. fastboot oem rebootRUU "press enter" Wait till the phone is in RUU mode (black screen with HTC logo)
4. fastboot flash zip firmware.zip "press enter"
*You will get the following message: FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately)
*RUU mode will reboot,
*Now run the same command again,
5. fastboot flash zip firmware.zip "press enter"
6. fastboot reboot-bootloader "press enter"
[ Voor 4% gewijzigd door iBenshi op 31-03-2016 11:43 ]
Volgens mij kan je nog niet zo veel doen met de M8s, simpelweg omdat er te weinig animo voor is. Maar daar staat zo'n beetje alles wat mogelijk is momenteel. Vergeet niet dat de M8s een compleet ander toestel is dan de gewone M8. Alles wat je over de M8 vind is niet zomaar toepasbaar op de M8s.Thijs_Rallye schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:31:
Heren / Dames,
Wellicht dat iemand me hier verder kan helpen. Sinds kort heb ik een HTC M8s en heb direct de stoute schoenen aangetrokken en het ding geroot. Verder heb Ik na het vervangen van de recovery met TWRP direct een backup gemaakt. Gevolgde "handleiding"
Alles goed en wel totdat ik de simkaart in het toestel stak en het apparaat mij vroeg om de instellingen van mijn provider (T-mobile) te downloaden. Bleek het ding dus opeens een stapel crapware te installeren incl gratis reclame in de app drawer. (plus al mijn homescreen settings eruit geknikkerd)
Gelukkig had ik een TWRP backup gemaakt en ik besloot nogmaals de stoute schoenen aan te trekken en deze terug gezet. Alles leek in eerste instantie ok totdat ik afgelopen dinsdag het toestel aan mijn carkit wilde koppelen, Bluetooth blijkt niet in te schakelen. Technische details / logs etc. hier
Nu ik wat dieper aan het graven ben heb ik het idee dat TWRP mijn flash geheugen met een offset heeft terug geplaatst. Met andere worden een grote symlink clusterfuck en het verbaast me dat de telefoon op zich nog als een speer draait verder.
Gelukkig heb ik wel een RUU gevonden van mijn toestel, echter ben ik huiverig hier aan te beginnen omdat ik niet precies weet hoe ik dat moet aanpakken. Ik heb geen zin het volledig te gaan bricken. Ik weet dat ik de bootloader weer moet re-locken, echter weet ik dan weer niet of ik ne het RUU'en weer geunlocked krijg. De root machtigingen bevallen me wel namelijk. (ad blocken)
Dus is er iemand die me kan vertellen hoe het installeren van een RUU precies in zijn werk gaat?
Alvast bedankt voor het meedenken.
gr. Thijs
Het installeren van een RUU is zo simpel. Het staat daar ook gewoon uitgelegd. Maar je moet wel exact de juiste RUU voor jouw telefoon gebruiken. Dus als jouw toestel nu T-Mobile branded is, kan je niet zomaar een andere generic RUU gaan gebruiken. Tenzij je de CID kan veranderen, maar dat is nu nog niet mogelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 31-03-2016 11:37 ]
Ik vermoed dat de RUU procedure wel ongeveer hetzelfde zal zijn. Ik heb met de how-to's op XDA sowieso een beetje moeten laveren tussen procedures voor de M7 en M8.
@tiguan
Klopt, gelukkig heb ik voordat ik met rooten begon wel al een RUU gevonden met de juiste versie / branding.
(voor M8s RUU's kijk hier)
In de kernel bootlog (console-ramoops) stond het volgende:
[ 10.561355] c1 753 EXT4-fs (mmcblk0p45): warning: mounting fs with errors, running e2fsck is recommended
[ 10.561417] c1 753 blk-core: Attempt to write protected partition mmcblk0p45 block 0
[ 10.561435] c1 753 EXT4-fs (mmcblk0p45): re-mounted. Opts: (null)
[ 10.580810] c1 271 blk-core: Attempt to write protected partition mmcblk0p45 block 6168
Nog een ander geheugenblok was ook geraak. Nu blijven er nog een paar vragen over:
- Weet iemand hier of een RUU ook de flash partities opnieuw aanmaakt?
- Kan ik e2fsck draaien zonder het risico op permanent bricken en dan zelfs geen RUU meer kunnen draaien?
- Wordt de TWRP recovery ook vervangen met het installeren van de RUU?
- Moet het toestel eerst weer ge-un-root worden? Of maakt dat niks uit?
- Ik had begrepen dat de bootloader moet zijn gelocked voor een RUU, kan ik deze achteraf weer unlocken met fastboot OEM unlock? Of moet ik weer een token aanvragen bij HTCdev?
gr. Thijs
[ Voor 10% gewijzigd door Thijs_Rallye op 31-03-2016 14:22 ]
Ik heb een tijdje terug mijn M8s laten flashen via een vage russische site, maar goed het was een RUU:)Thijs_Rallye schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:18:
@iBenshi
Ik vermoed dat de RUU procedure wel ongeveer hetzelfde zal zijn. Ik heb met de how-to's op XDA sowieso een beetje moeten laveren tussen procedures voor de M7 en M8.
@tiguan
Klopt, gelukkig heb ik voordat ik met rooten begon wel al een RUU gevonden met de juiste versie / branding.
(voor M8s RUU's kijk hier)
In de kernel bootlog (console-ramoops) stond het volgende:
[ 10.561355] c1 753 EXT4-fs (mmcblk0p45): warning: mounting fs with errors, running e2fsck is recommended
[ 10.561417] c1 753 blk-core: Attempt to write protected partition mmcblk0p45 block 0
[ 10.561435] c1 753 EXT4-fs (mmcblk0p45): re-mounted. Opts: (null)
[ 10.580810] c1 271 blk-core: Attempt to write protected partition mmcblk0p45 block 6168
Nog een ander geheugenblok was ook geraak. Nu blijven er nog een paar vragen over:Wederom alvast hartelijk dank voor het meedenken
- Weet iemand hier of een RUU ook de flash partities opnieuw aanmaakt?
- Kan ik e2fsck draaien zonder het risico op permanent bricken en dan zelfs geen RUU meer kunnen draaien?
- Wordt de TWRP recovery ook vervangen met het installeren van de RUU?
- Moet het toestel eerst weer ge-un-root worden? Of maakt dat niks uit?
- Ik had begrepen dat de bootloader moet zijn gelocked voor een RUU, kan ik deze achteraf weer unlocken met fastboot OEM unlock? Of moet ik weer een token aanvragen bij HTCdev?
.
gr. Thijs
-Ja, alle partities worden opnieuw aangemaakt. (de mijne was zijn recovery partitie kwijt, via de RUU was hij er weer.
-Geen idee, geen ervaring mee.
-Ja, alle partities worden vervangen. Na installatie van een RUU ben je weer terug bij af, zoals uit de factory dus.
-Zie boven, niet geroot dus.
-Ja, je kunt weer unlocken via HTCDev. Wel een nieuwe token aanvragen, weet niet of de oude werkt.

*In bovenstaande MEGA folder worden de laatste weken telkens nieuwe wallppapers toegevoegd.
[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 05-04-2016 20:03 ]
Voor de rest zat ik nog te kijken wat ik ermee kon doen, ik dacht misshien een Google play edition van maken maar krijg ik dan automatisch android updates gepushed van Google? Of zal ik die handmatig erop moeten zetten.
http://www.dataio.nl/lexa...-ii-u3-usb-reader-150mbs/
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Dit kan gewoon; Klik simpelweg op je contact (info) en selecteer bij Ringtone een ringtone.evilution schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:44:
Of, andere mogelijkheid, een andere ringtone voor bekende contacten.
Bij Settings --> Sound & notification --> Ringtone stel je dan als standaard gewoon een wat zachter geluidje in..
sinds een maand of 8 heb ik deze telefoon en ben er echt heel tevreden over.
Gisteren ben ik gaan hardlopen en had de telefoon in mijn broekzak zitten en schijnbaar heb ik allerlei instellingen per ongeluk veranderd want nu blijft het toestel constant trillen als ik bijvoorbeel een whatsapp krijg. Voorheen trilde hij een keer maar nu dus constant om de vijf seconden.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Ik hoopte dat er een simpelere manier was dan alle contacten een ringtone toewijzen... Maar goed, als het niet kan zoals het mot, mot het maar zoals het kan.SmiGueL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:03:
[...]
Dit kan gewoon; Klik simpelweg op je contact (info) en selecteer bij Ringtone een ringtone.
Bij Settings --> Sound & notification --> Ringtone stel je dan als standaard gewoon een wat zachter geluidje in..
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik was er inmiddels al achter, maar evengoed bedankt voor je postthomskipsp schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:27:
[...]
Ik heb een tijdje terug mijn M8s laten flashen via een vage russische site, maar goed het was een RUU:)
-Ja, alle partities worden opnieuw aangemaakt. (de mijne was zijn recovery partitie kwijt, via de RUU was hij er weer.
-Geen idee, geen ervaring mee.
-Ja, alle partities worden vervangen. Na installatie van een RUU ben je weer terug bij af, zoals uit de factory dus.
-Zie boven, niet geroot dus.
-Ja, je kunt weer unlocken via HTCDev. Wel een nieuwe token aanvragen, weet niet of de oude werkt.
Verder ben ik er ook achter dat TWRP (die in de link van een eerdere post van mij) dus evengoed nog iets om zeep helpt, aangezien er nu geen nummer meer staat bij OS information in het bootloader scherm. I guess I can't have it all
Mijn toestel werkt inmiddels weer naar behoren met root en adblock plus
grtz Thijs
Waarschijnlijk Random woorden midden in zin met hoofdletter Google Keyboard.Standby schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:48:
Heb een raar probleem, als ik zinnen aan het typen ben dan zet hij vaak hoofdletters halvewege de zinnen, is dat een bekend iets ?
Is aangemeld bij Google, maar gebeurt niet zo veel mee.
Het kaartje door de M8 laten formatteren maar dat heeft niet geholpen.
Ik wil er muziek op gaan zetten.
Wie weet hoe dit komt ?
Misschien een fake kaart van Sandisk?bert888 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:50:
De M8 geeft melding dat het 32gb Scandisk sd-kaartje klasse 10 te langzaam is!
Het kaartje door de M8 laten formatteren maar dat heeft niet geholpen.
Ik wil er muziek op gaan zetten.
Wie weet hoe dit komt ?
Zie hier
Ik weet niet meer waar hij gekocht is.
Dan maar is gaan kijken voor een Samsung kaartje. (beste koop!)
Gaat ie nog komen of bedoelen ze Q1 2017?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Op het XDA forum las ik toevallig vandaag, dat ze nu al de eerste bestanden van de OTA voor MM aan het downloaden zijn. Dus rest van wereld zal dan ook niet duren. Zit meer te wachten op CM13 voor de m8s, alhoewel cm12.1 ook heerlijk draait.Xymox schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:10:
Mijn HTC m8s krijg ik volgende week terug van een langdurende reparatie. Ik heb nu wel een ander toestel (Samsung S7) maar wil de m8s wel updaten naar Android 6. Maar zo te zien is deze er nog niet, Q1 is allang voorbij.
Gaat ie nog komen of bedoelen ze Q1 2017?
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Updating as we speak!
Deel 1 is klaar. Deel 2 ga ik nu doen
[ Voor 104% gewijzigd door tiguan op 17-05-2016 20:15 ]
Omdat ik tussen de regels door toch wel lees dat de meeste m8 bezitters nog vrij tevreden zijn toch eerst maar deze proberen. Aangezien de htc 10 nog 749 en de htc m9 nog 424 kost, uiteindelijk de m8 besteld voor 257... Dat scheelt nogal een hoop en als het echt bevalt kan ik altijd nog voor een m10 kijken volgend jaar. En als het niet bevalt weer terug naar en iPhone
Ben erg benieuwd!
Battle.net || Strava
Ik had het in ieder geval niet...Ik lees in het HTC10 topic ook mensen die er last van hebben op de HTC10 en dat het wegtrekt binnen een week. Gewoon helderheid op 100% zetten en dan zou t moeten wegtrekken. Indien niet, dan heb je nog een week om te retourneren.Goofman schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:11:
Ik heb sinds 2 dagen een M8 en hij voldoet aan al mij verwachtingen. Echter heb ik last van een lichte gelige gloed aan de onderzijde van het scherm. Het is geen deal bewaker, maar wel irritant. Iemand hier ervaringen mee?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik vind wel andere rom's (zoals deze) die wel in "stable" release zijn, maar vind hier opnieuw bitter weinig deftige informatie/reviews van. Iemand die hier een goed beginpunt kan aanraden?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2704539bertp1 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:40:
Heb pas een M8 aangeschaft. Zou nu graag een custom rom gebruiken, maar ken alleen Cyanogenmod. Nu lees ik in de betreffende topics dat hier een Marshmallow ROM van is, maar deze is nog in Nightly en om een of andere reden kan ik er geen documentatie van vinden ivm bugs/stabiliteit/ontbrekende features, dus geen idee hoe bruikbaar ie is.
Ik vind wel andere rom's (zoals deze) die wel in "stable" release zijn, maar vind hier opnieuw bitter weinig deftige informatie/reviews van. Iemand die hier een goed beginpunt kan aanraden?
of
http://forum.xda-develope...-one-m8-l-v1-0-5-t3019102
Beide perfect werkende marshmallow roms.
De M8 hoort geen gelige gloed te hebben. Ik zou rechtstreeks bij HTC aankloppen, indien er nog garantie is.Goofman schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:30:
Retourneren is geen optie, gekocht via MP (nieuw in het plastic). Het is een toestel wat de vorige eigenaar van Vodafone gekregen heeft ter vervanging van zijn kapotte M8. Hij had zelf inmiddels al een ander toestel gekocht.
Ik krijg nu steeds de melding:
SMS nu nog beter!
Aktiveer Chat Dienst
Wat ik ook doe, ik krijg het niet uit. Druk ik het weg, is het er een minuut later weer. Stop ik het process, is hij er weer als mijn telefoon uit is geweest. Hoe krijg ik die weg
HTC sense achtig maar met veel meer leuke opties en instellingen.
http://www.leedroid.co.uk/
http://forum.xda-develope...-one-m8-l-v1-0-5-t3019102
bertp1 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:40:
Heb pas een M8 aangeschaft. Zou nu graag een custom rom gebruiken, maar ken alleen Cyanogenmod. Nu lees ik in de betreffende topics dat hier een Marshmallow ROM van is, maar deze is nog in Nightly en om een of andere reden kan ik er geen documentatie van vinden ivm bugs/stabiliteit/ontbrekende features, dus geen idee hoe bruikbaar ie is.
Atari portfolio Dos 2.11
Mijn eerste indruk is erg positief. Het is een fantastich mooi toestel en dat het toestel als glad wordt omschreven klopt wel een beetje, echter is mijn iPhone 5s gladder. Ik gebruik het zonder meegeleverd hoesje, die doet echt afbreuk aan hoe het toestel in de hand voelt.
Nu heb ik alleen een kleine tegenvaller met batterij duur. Ik had verwacht dat dit langer zou zijn, aangezien ik in dit draadje af en toe meldingen van een dag of twee! voorbij heb zien komen. Vannacht had ik een drain van 35%!!
Ik heb bij de batterij historie gekeken en zag geen apps die batterij verbruiken. Wel is te zien dat het apparaat continue wakker is. Dit lijkt me niet juist, echter kan ik niet zo snel ontdekken wat het nu wakker houdt? Hoe is bij jullie de batterij duur? En wat zijn jullie tips om langer op een lading te doen. Batterij optimalisatie staat aan.
Battle.net || Strava
Mail synchronisatie is vaak wel een ding, weet niet hoeveel mail accounts je hebt draaien?retlaw schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:39:
Sinds een week ben ik ook de trotse bezitter van een HTC One M8! Mijn laatste HTC is een Sensation geweest en daarna ben ik naar iOS overgestapt. Toch was ik weer benieuwd naar HTC, met name om de nieuwe M10. Echter eerst meer deze proberen, als het goed bevalt kan ik alsnog voor een M10 gaan.
Mijn eerste indruk is erg positief. Het is een fantastich mooi toestel en dat het toestel als glad wordt omschreven klopt wel een beetje, echter is mijn iPhone 5s gladder. Ik gebruik het zonder meegeleverd hoesje, die doet echt afbreuk aan hoe het toestel in de hand voelt.
Nu heb ik alleen een kleine tegenvaller met batterij duur. Ik had verwacht dat dit langer zou zijn, aangezien ik in dit draadje af en toe meldingen van een dag of twee! voorbij heb zien komen. Vannacht had ik een drain van 35%!!
Ik heb bij de batterij historie gekeken en zag geen apps die batterij verbruiken. Wel is te zien dat het apparaat continue wakker is. Dit lijkt me niet juist, echter kan ik niet zo snel ontdekken wat het nu wakker houdt? Hoe is bij jullie de batterij duur? En wat zijn jullie tips om langer op een lading te doen. Batterij optimalisatie staat aan.
Instellingen > Accounts en synchronisatie kun je zien wat voor accounts er allemaal synchroniseren.
Ik zou het toestel herstarten (met reboot functie, niet afsluiten en dan weer starten, of de quick boot functie uitzetten maar ik weet uit mn hoofd even niet waar die zit, draai zelf een custom rom) en vannacht weer proberen, als het dan nog steeds is verder kijken waar het aan kan liggen (door hier te posten).
Ik heb in de HTC mail client twee outlook accounts staan en in de standaard Gmail app mijn google account... Zouden deze het toestel wakker houden dan? Ik dacht dat het push was en dus alleen het toestel wakker maken als er een bericht is. Ik heb het toestel nu uitgezet en helemaal opgeladen. Ik hoop dat het nu beter gaat!Majesty schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:25:
[...]
Mail synchronisatie is vaak wel een ding, weet niet hoeveel mail accounts je hebt draaien?
Instellingen > Accounts en synchronisatie kun je zien wat voor accounts er allemaal synchroniseren.
Ik zou het toestel herstarten (met reboot functie, niet afsluiten en dan weer starten, of de quick boot functie uitzetten maar ik weet uit mn hoofd even niet waar die zit, draai zelf een custom rom) en vannacht weer proberen, als het dan nog steeds is verder kijken waar het aan kan liggen (door hier te posten).
Battle.net || Strava
Push is inderdaad à la minute, dus continu sync. 3 mail accounts die dat doen kunnen het toestel wakker houden, maar goed 35% drain is daarvan niet de oorzaak.retlaw schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:32:
[...]
Ik heb in de HTC mail client twee outlook accounts staan en in de standaard Gmail app mijn google account... Zouden deze het toestel wakker houden dan? Ik dacht dat het push was en dus alleen het toestel wakker maken als er een bericht is. Ik heb het toestel nu uitgezet en helemaal opgeladen. Ik hoop dat het nu beter gaat!
Is het een gloednieuw toestel?
Jep het toestel is nieuw! Vorige week donderdag is het aangegaan. De batterij moet dus nog een beetje inkomen. Maar 35% is teveel in mijn ogen. Hopelijk is het een incident geweest.. Hoe lang doe jij ongeveer met een lading?Majesty schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:53:
[...]
Push is inderdaad à la minute, dus continu sync. 3 mail accounts die dat doen kunnen het toestel wakker houden, maar goed 35% drain is daarvan niet de oorzaak.
Is het een gloednieuw toestel?
Ik zag net wel dat bij de wifi instelling het vinkje zo stond dat wifi altijd aan staat, ook tijdens slaapstand. Ik weet niet hoe deze bij jullie staat? Echter heb ik die nu gezet bij: 'alleen indien aangesloten'. Wat doet deze optie eigenlijk? Gaat het toestel dan over op het mobiele netwerk?
Edit:
ik wilde het cache legen van het toestel in de recovery. Echter kom ik hier op de een of andere manier niet in... Wat heb ik gedaan:
- toestel uitgezet
- volume omlaag indrukken en powerbutton indrukken. Beide ingedrukt houden tot het hboot menu verschijnt
- met volume knop selecteer ik recovery.
- het toestel start op naar het scherm met het uitroepteken. Wat ik volgens mij moet dan is volume up ingedrukt houden en dan de powerknop indrukken. Echter gebeurt er dan niets... Na een tijdje start het toestel dan opnieuw op...
Doe ik wat fout?
Edit 2:
Blijkbaar had ik de laatste stap verkeerd gedaan.. Wanneer het toestel het uitroepteken laat zien, dien je eerste de powerknop ingedrukt te houden en dan volume up in te drukken. Dan kom je wel in de recovery!
[ Voor 32% gewijzigd door retlaw op 23-05-2016 16:55 . Reden: recovery? opgelost ]
Battle.net || Strava
Hoe lang doe ik met een lading, tsja ongeveer een dag. Max nog 3 uur scherm tijd denk ik, toestel is wel 2 jaar oud en flink afgeragd plus er zit een custom rom op (ViperOne) die ik al even niet geupdate heb.retlaw schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:04:
[...]
Jep het toestel is nieuw! Vorige week donderdag is het aangegaan. De batterij moet dus nog een beetje inkomen. Maar 35% is teveel in mijn ogen. Hopelijk is het een incident geweest.. Hoe lang doe jij ongeveer met een lading?
Ik zag net wel dat bij de wifi instelling het vinkje zo stond dat wifi altijd aan staat, ook tijdens slaapstand. Ik weet niet hoe deze bij jullie staat? Echter heb ik die nu gezet bij: 'alleen indien aangesloten'. Wat doet deze optie eigenlijk? Gaat het toestel dan over op het mobiele netwerk?
Dan gaat 'ie inderdaad over naar het mobiele netwerk. WiFi is wel energiezuiniger meen ik.
Dit is de eerste keer dat ik dit zie gebeuren, en na enkele dagen terug in Nederland blijft dit staan. Iemand een idee waar dit weg te halen?

zowel datum/tijd als tijdzone staan op automatisch via netwerk.tiguan schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:11:
Ik gok bij Klok - Wereldklok en dan tijdzone instellen.
Ik had hetzelfde en de suggestie die Tiguan doet werkte bij mij om het huisje te laten verdwijnen...JBS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:27:
[...]
zowel datum/tijd als tijdzone staan op automatisch via netwerk.
Ah, ik keek bij de algemene tijdinstellingen. Zie bij Klok inderdaad de betreffende locatie met het huisje staan. Deze is aan te passen, maar niet te verwijderen. Dus de afwijkende tijdzone is nu weg, maar huisje is er nog wel met de gekozen locatie.FreddyT schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:58:
[...]
Ik had hetzelfde en de suggestie die Tiguan doet werkte bij mij om het huisje te laten verdwijnen...
Het was hopelijk toch een incidentje! deze nacht is er maar 3% van de batterijlading afgegaan. Dat is best netjes vind ik!Majesty schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:01:
[...]
Hoe lang doe ik met een lading, tsja ongeveer een dag. Max nog 3 uur scherm tijd denk ik, toestel is wel 2 jaar oud en flink afgeragd plus er zit een custom rom op (ViperOne) die ik al even niet geupdate heb.
Dan gaat 'ie inderdaad over naar het mobiele netwerk. WiFi is wel energiezuiniger meen ik.
Zijn hier mensen met een KPN kastje? Ik krijg het niet voor elkaar deze in te stellen op de afstandbediening app.
Battle.net || Strava
Bij mij is het huisje op een gegeven moment vanzelf verdwenen....JBS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:31:
[...]
Ah, ik keek bij de algemene tijdinstellingen. Zie bij Klok inderdaad de betreffende locatie met het huisje staan. Deze is aan te passen, maar niet te verwijderen. Dus de afwijkende tijdzone is nu weg, maar huisje is er nog wel met de gekozen locatie.
En datzelfde wilde ik nu melden, bij mij is ie ook verdwenen nuFreddyT schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:11:
[...]
Bij mij is het huisje op een gegeven moment vanzelf verdwenen....
Ben al dagen aan het zoeken in de instellingen: hoe krijg ik dat weer aan de praat?
Android 6.0
Kon laatst de camera-app niet meer openen. Vandaag opnieuw opgestart en nu kan ik alleen nog maar selfies maken?
Als ik op die vier rondjes druk dan kan ik alleen kiezen voor selfie en camera toevoegen (waarbij je vervolgens onzinnige photobooth zooi krijgt).
Anderen mensen hier wel eens last van gehad of een idee hoe dit te debuggen valt?
kijk ik in de store naar die HTC m8 camera app blijkt dat ding bij heel veel mensen dit soort rare fratsen te vertonen (reviews van allerlei random tijden, sommige al meer dan een jaar geleden).
Eerste de beste random camera app geïnstalleerd vanuit de store en de back camera werkt gewoon (beeld is ondersteboven maar ik krijg gewoon beeld dus de camera werkt).
Van alles geprobeerd (cache verschonen in recovery, wat om de een of andere reden vrij omslachtig is gemaakt om binnen te komen) maar niets werkt.
Iemand meer info over dit rare probleem?
Edit: crap lijkt op een hardwarematig probleem want de zaklamp doet het ook niet. Lijkt erop dat ik dus een reparatie moet aanvragen. Mooi bagger, ben ik niet gewend van HTC.
[ Voor 13% gewijzigd door XVI op 28-05-2016 22:41 ]
Welke ROM draai je?XVI schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:21:
Oké, wat is dit voor troep?
kijk ik in de store naar die HTC m8 camera app blijkt dat ding bij heel veel mensen dit soort rare fratsen te vertonen (reviews van allerlei random tijden, sommige al meer dan een jaar geleden).
Eerste de beste random camera app geïnstalleerd vanuit de store en de back camera werkt gewoon (beeld is ondersteboven maar ik krijg gewoon beeld dus de camera werkt).
Van alles geprobeerd (cache verschonen in recovery, wat om de een of andere reden vrij omslachtig is gemaakt om binnen te komen) maar niets werkt.
Iemand meer info over dit rare probleem?
Edit: crap lijkt op een hardwarematig probleem want de zaklamp doet het ook niet. Lijkt erop dat ik dus een reparatie moet aanvragen. Mooi bagger, ben ik niet gewend van HTC.
Heb je al een hard-reset geprobeerd?
Ik draai nog stock.ChiMan schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:13:
[...]
Welke ROM draai je?
Heb je al een hard-reset geprobeerd?
Hard reset ga ik van de zomer proberen/sowieso doen qua veiligheid wanneer ik hem ter reparatie ga indienen.
Vaak helpt een hard-reset om kwaaltjes wat je beschrijft te verhelpen.
Maak een backup zodat je niet alles opnieuw hoeft te installeren.
In het verleden ontving ik het wel (Simyo).
Nu zit ik bij Ziggo Mobiel maar en geen melding gehad.
Hier kreeg ik hem binnen (KPN).ChiMan schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:23:
Heeft iemand zojuist een NL-Alert ontvangen via je M8?
In het verleden ontving ik het wel (Simyo).
Nu zit ik bij Ziggo Mobiel maar en geen melding gehad.
Standaard was deze instesteld op kanaal: 4371
Mijn ervaring is dat 919 instellen wel werkt.
Controleer hier je instellingen: [App] Berichten --> Menu --> Settings/Instellingen --> Cell broadcast
Vorige keer stond die van mij op kanaal: 4371: Geen testbericht gekregen.
Deze keer heb ik 4371 uitgevinkt, en kanaal 919 toegevoegd: Om exact 12:00 uur vandaag kwam het testbericht binnen.
Wat was jullie ingestelde kanaal, en kwam hij binnen?
Thanks!SmiGueL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:11:
Bij de vorige NL-Alert actie was ik er aan de hand van de reacties al achter gekomen dat het wss ligt aan het ingestelde kanaal:
Controleer hier je instellingen: [App] Berichten --> Menu --> Settings/Instellingen --> Cell broadcast
Deze keer heb ik 4371 uitgevinkt, en kanaal 919 toegevoegd: Om exact 12:00 uur vandaag kwam het testbericht binnen.
Stond bij mij niet ingesteld.
Staat ingesteld op 4371, en toch ontvangen!SmiGueL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:11:
Bij de vorige NL-Alert actie was ik er aan de hand van de reacties al achter gekomen dat het wss ligt aan het ingestelde kanaal:
Wat mij wel tegenviel, mijn telefoon staat op "niet storen" modus. Dus alleen bellen geeft geluid, meldingen etc niet.
Maar ik had verwacht dat deze NL alert toch geluid zou geven, maar dat was niet het geval.
Schijnbaar is de Android 6.0 OTA update uitgerold bij T-mobile.
Ik natuurlijk blij. Wil hij de update gaan installeren:
Melding tekst is afwijkend (/tmp/update.zip), dit is gekopieerd, type is voor niet luie mensen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Finding update package... Opening update package... Verifying update package... Installing update... Verifying current system... "/system/app/Drive.apk" has unexpected contents. E:Error in /tmp/update.zip (Status 7) Installation aborted. |
Telefoon is stock, dus niet geroot.
[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 23-06-2016 10:38 ]
Draai nu Android 6 (ARHD).
Bij Android 5 (ook van ARHD) was dit niet het geval.
Een wipe van de telefoon had helaas ook geen resultaat, dus vervolgens even contact opgenomen met HTC. Die gaven aan dat ik een update van 'HTC spraak' moest verwijderen en dat bleek inderdaad de oplossing.
Ik dacht ik meld het even, wellicht loopt er iemand tegen hetzelfde probleem aan.
Ik had precies hetzelfde probleem. Cache al gewiped via Recovery, sd kaart eruit en erin. Camera app uitgeschakeld en weer ingeschakeld ... maar met je tip van het verwijderen van de htc spraak update doet alles het weer! Thanks:).HammerNL schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:48:
Ik merkte vandaag dat de standaard HTC camera app onbruikbaar traag was geworden. (sluiterknop indrukken en 3 seconden later pas de foto).
Een wipe van de telefoon had helaas ook geen resultaat, dus vervolgens even contact opgenomen met HTC. Die gaven aan dat ik een update van 'HTC spraak' moest verwijderen en dat bleek inderdaad de oplossing.
Ik dacht ik meld het even, wellicht loopt er iemand tegen hetzelfde probleem aan.
Overigens bij mijn moeder die ook een M8 heeft hetzelfde verhaal. Toch raar dat zo een update er dan door komt ...
Battle.net || Strava
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Thanks!HammerNL schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:48:
Ik merkte vandaag dat de standaard HTC camera app onbruikbaar traag was geworden. (sluiterknop indrukken en 3 seconden later pas de foto).
De camera app was, nadat ik er op gewezen werd door een mede M8'er, inderdaad totaal onbruikbaar geworden.
Ook na het sluiten van de app voelde de telefoon heel erg laggy.
(Dit was mij hiervoor nog niet opgevallen iig, maar ik heb de laatste dagen de camera ook niet echt gebruikt)
Zojuist HTC Speak verwijderd en alles werkt weer!

PS: Let op dat je in de Play store rechtsboven auto-update even uitvinkt. Anders zit je morgen weer.
[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 28-06-2016 21:23 ]
'Uitschakelen' en 'Updates verwijderen' zijn bij mij uitgegrijsd.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Dat is inderdaad zo als je bij de apps zoekt. Wanneer je de Playstore opent en daar zoekt naar ''HTC spraak' kun je waarschijnlijk wel op verwijderen drukken....Tripl3 D schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:46:
Dat is raar, ik kan HTC spraak alleen maar 'Gedwongen stoppen'.
Battle.net || Strava
Auto update lijkt me dus weer veilig om aan te zetten.
[ Voor 19% gewijzigd door HammerNL op 29-06-2016 10:20 ]
Als je op de drie puntjes rechtsboven drukt, kun je daar updates verwijderen klikkenTripl3 D schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:46:
Dat is raar, ik kan HTC spraak alleen maar 'Gedwongen stoppen'.
Dank. Begreep al niet waarom camera de telefoon helemaal onbruikbaar maakte.
Overignes, op mijn telefoon is de “HTC spraak” app alleen terug te vinden onder Settings\Apps en dan “Speak”.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hij is bij mij geüpdate en inmiddels compleet verdwenen uit de play store.HammerNL schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:06:
Het lijkt er op dat ze de app hebben gelocked/teruggetrokken voor de m8:
Auto update lijkt me dus weer veilig om aan te zetten.

Onder Settings/Apps staat (zoals hierboven aangegeven) wel een app Speak. (Gisteren heette het HTC Speak.)
Omdat de camera weer freezde hiervan de updates maar weer uninstalled.
Nu lijkt het (voorlopig) opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door SmiGueL op 29-06-2016 11:02 ]
Is dit een bekend euvel?
Double knock werkte niet meer. Uurtje aan het stoeien geweest en met een schuin oog al naar een opvolger gekeken.
Vandaag even gegoogled en op het idee gekomen om in de veilige modus op te starten om te achterhalen of er iets anders aan de hand was.Toestel liep soepel in deze modus. In feite heb ik niks veranderd, maar na een herstart liep te M8 als een zonnetje. Blijft een heerlijk toestel.
Ik vind het wel vreemd dat ik zonder iets te hebben veranderd het toestel weer goed is gaan draaien.
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie