Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb blijkbaar per ongeluk iets aan of uitgezet (en ik zat niet eens met de instellingen te spelen), of er is iets fout gegaan. Startte gisteren een spelletje op, dat mislukte en moet de telefoon opnieuw aanzetten.

Nu blijft het display aan tijdens het laden (al is het wel erg gedimd) en loopt de batterij schrikbarend snel leeg; zo'n 40% in twee uur, zonder app gebruik en een paar telefoontjes. Ik kan de boosdoener niet vinden.

Iemand een suggestie? Toestel is niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sanction schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:40:
Ik heb blijkbaar per ongeluk iets aan of uitgezet (en ik zat niet eens met de instellingen te spelen), of er is iets fout gegaan. Startte gisteren een spelletje op, dat mislukte en moet de telefoon opnieuw aanzetten.

Nu blijft het display aan tijdens het laden (al is het wel erg gedimd) en loopt de batterij schrikbarend snel leeg; zo'n 40% in twee uur, zonder app gebruik en een paar telefoontjes. Ik kan de boosdoener niet vinden.

Iemand een suggestie? Toestel is niet geroot.
Kijk eens bij battery use, welke app/service veel accu verbruikt.
mogelijk houdt een app iets bezet, als je youtube aan hebt staan zal de telefoon bijvoorbeeld ook niet in standby gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Al naar gekeken uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 08:22
Krijgen wij ook nog de android update naar nougat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:56

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

chimera2 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:27:
Krijgen wij ook nog de android update naar nougat ?
Als je met wij de HTC m8 bedoeld, helaas niet.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 07:55
Ben ondertussen wel helemaal klaar met mijn M8, goed, hij is dan ook al 3 jaar oud..

- 99% kans op reset van instellingen zoals permissions na een restart van de telefoon
- valt uit bij 15% batterij
- extreme traagheid
- trilfunctie defect
- jackport defect

Tijd voor een nieuwe. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Basxt op 12-03-2017 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:52

jeka

Support your local club.

Die van mij doet het nog prima. Tegenwoordig met Lineage OS er op.http://lineageos.org/.
Als mijn m8 dood is koop ik een oneplus denk ik.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:12
Ik lees op XDA dat er een software update is voor de M8s, namelijk 2.21.401.1. Heeft iemand die al binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:29
Ja. Ik heb de update ontvangen en geïnstalleerd. Zou software verbetering bevatten. Maar merk er tot nu toe niks van. Ook nog steeds de Android beveiligingspatch van oktober 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:12
Ik heb 'm nog niet ontvangen. Mogelijk omdat ik een Vodafone branded telefoon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Wat voor garantie heb je op de batterij? Die van mij begint nu na bijna twee jaar echt slecht te worden.
2 uur SOT haal ik niet, en 12uur standby ook niet.

Hoe kan ik dit laten vervangen onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 12:18
Mijn HTC One M8 begint ook wel vervelende kuren te vertonen. O.a. vanaf 15-20% redelijke kans op uitvallen. Batterij vervangen gaat je rond de 130 euro kosten geloof ik. Zonder garantie wordt dat minder aantrekkelijk, maar ideeën zijn welkom. Als je wel garantie hebt kan je via de HTC chat support aanvragen. Ik denk erover LineageOS erop te zetten. Iemand daar een goede inclusieve noob handleiding voor?

Edit: LineageOS erop geflasht, werkt goed, android beveiligingsniveau ook weer actueel, batterij en uitvallen etc nog niet goed getest.

https://wiki.lineageos.org/devices/m8/install

[ Voor 21% gewijzigd door RickSanchez op 19-04-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Bij mij valt hij uit bij circa 21%. Naja, het is al een oud beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Sanction schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:59:
Bij mij valt hij uit bij circa 21%. Naja, het is al een oud beestje.
Ik heb toen mijn accu laten vervangen, twee maanden voordat de garantie ophield. Gratis en voor niks, bericht naar klantenservice sturen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Waarom? Ik ben ondertussen alweer een paar toestellen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Sanction schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:38:
Waarom? Ik ben ondertussen alweer een paar toestellen verder.
Omdat ik ze doorverkoop of weg geef aan bekende die ik een toestel gun die fatsoenlijk werkt en niet een gare batterij heeft. Heb momenteel ook de 10 hoor, en daarvoor had ik de X. Altijd zeer tevreden mee geweest.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Na maandenlange problemen is het het Lineage OS team eind april (2017) gelukt een probleem met de dual SIm versie van de HTC op te lossen. Het was tot dusverre namelijk niet mogelijk dit toestel met twee SIM's te gebruiken (er werkte er maar 1), waardoor Nougat feitelijk alleen beschikbaar was voor de HTC M8 single SIM.

Door Lineage OS te installeren wordt ook de HTC One M8 dual SIM opgewaardeerd naar Android Nougat (7.1.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 00:02
.

[ Voor 98% gewijzigd door itsme9x op 21-05-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Hé, waarom is die reactie weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 00:02
Sanction schreef op maandag 22 mei 2017 @ 05:55:
Hé, waarom is die reactie weg?
Omdat ik er achter kwam dat de melding van de Nougat update voor de HTC One M8 door T-Mobile een foutje was van T-mobile. Het verwijderen van je posts kan echter nog steeds niet op dit forum, vandaar dat ik hem aangepast heb zodat een mod hem kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250681

Ik heb tijd geleden HTC 10 gekocht en mijn M8 aan mijn zoontje gegeven. Sinds enkele dagen verschijnt op zijn vergrendelscherm vervelende notificatie met klok en wat reclame en krijg het met geen mogelijkheid weg. Herkent iemand dit uit mijn screenshot?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bhpnul4oq42st.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:47

MaDLiVe

.-Observer-.

Je zoontje heeft wellicht een app geinstalled die dit doet. Even kijken wat als laatst is geinstalleerd en verwijderen

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:31
Volgens mij heeft je zoon een andere launcher geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDLiVe schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:46:
Je zoontje heeft wellicht een app geinstalled die dit doet. Even kijken wat als laatst is geinstalleerd en verwijderen
Dat denk ik ook, alleen het zijn er zoveel dat ik dacht misschien herkent iemand het. Het is onbegonnen werk om ze allemaal na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChiMan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:22:
Volgens mij heeft je zoon een andere launcher geinstalleerd.
Het ligt niet aan launcher, het is Nova launcher, die heb ik ook, zonder die vergrendelscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 12:18
Het is een app die toegang heeft tot het vergrendelingsscherm, kunnen verschillende zijn, waarschijnlijk iets als battery doctor, charge booster of clean master, die richting. Die kan je allemaal een voor een verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Krijg de laatste tijd te pas en te onpas een melding over de 'updated HTC service terms'. Aks ik die melding open vraagt HTC om toegang tot mijn basic info, dat weiger ik, en weg is de melding. Voor even, dat rotding blijft terugkomen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:55
Ja, ik heb het ook op mijn 10. Alleen krijg ik steeds de melding dat de server onbereikbaar is en ik dus geen keuze kan doorgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
BRO-JWE schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:32:
Ja, ik heb het ook op mijn 10. Alleen krijg ik steeds de melding dat de server onbereikbaar is en ik dus geen keuze kan doorgeven...
Dat had ik tot vorige week. Nu krijg ik die melding niet meer, maar die notificatie nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-05 22:46

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Ik zoek een manier om een lokale back-up te maken van mijn HTC one M8.
Ik zie hier een app oid die people heet, maar die heb ik niet, en ik wil gewoon simpel naar mijn SD kaart of computer een back-up maken, maar dat lijkt heel lastig te zijn.
Staat vast hier al ergens in dit draadje, maar ik vind m niet.

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Volgens mij kan dat alleen als het toestel geroot is.
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie