Zoals al elders gepost de camera van de M8 voldoet gewoon en vindt de negatieve kritiek erg overdreven.
De foto's zijn voor een telefoon(!!!) gewoon erg goed.
Foto's gemaakt met andere toestellen zoals de S5 zijn idd detailrijker maar ook daar geeft cropping vaak niet zo'n best resultaat. De kwaliteit van de lenzen in telefoons is gewoon eigenlijk bagger.
Derhalve: moet het beter dan heb ik een NikonS9500 met 22x zoom (2 x zo dik maar verder kleiner dan de M8) en voor nog beter gebruik ik mijn Nikon 7001 dslr.
Overigens mooie foto's maken doet de maker die weet hoe hij met een camera moet omgaan.
Ook met een € 2000,00 camera worden erg slechte foto's gemaakt. Heb ook nog een Nikon D70s met 6 Mpixels en daar kun je nog steeds formidabele foto's mee maken. Dus megapixels zeggen niet alles. Pas met fatsoenlijke techniek vóór de sensor (lenzen), groot sensor oppervlak en zoveel mogelijk niet gecomprimeerde verwerking kun je pas goed resultaat bereiken.
Trouwens heb nog steeds niemand ontmoet die een telefoon koopt omdat de camera zo goed is zo van "ik wil een goede camera kopen voor € 700,- en koop daarom een telefoon".
Het is een samenspel van elementen en eigenschappen waar de camera eigenlijk maar een klein deel van uitmaakt.
Je kunt een uitstekende camera in een telefoon stoppen maar als alle overige functies bagger zijn dan helpt dat niet veel. Feitelijk zijn alle telefoon camera's bagger, net de ene minder bagger als de andere vanuit foto technisch oogpunt gezien.
Dus koop je een telefoon omdat je een "goede" camera zo belangrijk vindt shop dan verder.
Maar daar kochten wij de M8 toch niet alleen voor?
[
Voor 3% gewijzigd door
snah001 op 16-04-2014 13:08
]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019