Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:33
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1395994663.jpeg

Bij deze een open ik een topic voor de camera van de HTC One M8, aangezien er veel gediscussieerd wordt over de camera in [HTC One M8] Ervaringen en Discussie

Nu kunnen de mensen die graag willen discussiëren over de camera hier terecht en houden we
[HTC One M8] Ervaringen en Discussie schoon van specifiek op de camera gerichte discussie.

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 15-04-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Misschien inmiddels een beetje onderbelicht. Maar hoe is de front 5 mp camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
dangerousp schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:55:
Misschien inmiddels een beetje onderbelicht. Maar hoe is de front 5 mp camera?
Maakt goede scherpe selfies. Mijn vrouw vindt het zelfs te scherp.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Ikzelf vind de camera van de iPhone 5S vele malen beter. HTC heeft heel veel toegevoegd maar de echte kwaliteit blijft laag.

P.S. Heb je toestemming gevraagd voor dit topic?

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
12345dan schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:16:
Ikzelf vind de camera van de iPhone 5S vele malen beter. HTC heeft heel veel toegevoegd maar de echte kwaliteit blijft laag.

Zelf vind ik de camera van de iPhone 5s niet erg goed. Met weinig licht laat hij het snel afweten en neemt de kwaliteit van de foto's snel af. Ik heb al heel wat situaties gehad waar zelfs de camera van de S3 beter presteert dan die van de 5s.

Zelf vind ik de camera van de M8 goed om snel en makkelijk foto's mee te maken. Ik maak vaak foto's met weinig licht en ik hou niet van het gebruik van flits, dus dan is hij juist heel goed. Met veel licht is de kwaliteit echter merkbaar minder dan de camera's van andere high end toestellen. Voor mij speelt echter het gebruiksgemak ook een belangrijke rol, dat vind ik eigenlijk belangrijker dan de kwaliteit van de foto's, mits die behoorlijk is. Op dat gebied vind ik de M8 juist uitstekend. Perfect geschikt dus voor mij, maar voor veel anderen zullen er telefoons met betere camera's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg tevreden over m8. Vooral in wat minder fel verlichte partijen scoort hij beter dan mijn iPhone 5s. In buitenlucht maakt geen verschil. Erg mooi zijn de mogelijkheden achteraf zoals scherpstelling op andere objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89

Toestemming?

[HTC One M8] Ervaringen en Discussie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DM89 op 15-04-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Zoals al elders gepost de camera van de M8 voldoet gewoon en vindt de negatieve kritiek erg overdreven.
De foto's zijn voor een telefoon(!!!) gewoon erg goed.
Foto's gemaakt met andere toestellen zoals de S5 zijn idd detailrijker maar ook daar geeft cropping vaak niet zo'n best resultaat. De kwaliteit van de lenzen in telefoons is gewoon eigenlijk bagger.
Derhalve: moet het beter dan heb ik een NikonS9500 met 22x zoom (2 x zo dik maar verder kleiner dan de M8) en voor nog beter gebruik ik mijn Nikon 7001 dslr.
Overigens mooie foto's maken doet de maker die weet hoe hij met een camera moet omgaan.
Ook met een € 2000,00 camera worden erg slechte foto's gemaakt. Heb ook nog een Nikon D70s met 6 Mpixels en daar kun je nog steeds formidabele foto's mee maken. Dus megapixels zeggen niet alles. Pas met fatsoenlijke techniek vóór de sensor (lenzen), groot sensor oppervlak en zoveel mogelijk niet gecomprimeerde verwerking kun je pas goed resultaat bereiken.
Trouwens heb nog steeds niemand ontmoet die een telefoon koopt omdat de camera zo goed is zo van "ik wil een goede camera kopen voor € 700,- en koop daarom een telefoon".
Het is een samenspel van elementen en eigenschappen waar de camera eigenlijk maar een klein deel van uitmaakt.
Je kunt een uitstekende camera in een telefoon stoppen maar als alle overige functies bagger zijn dan helpt dat niet veel. Feitelijk zijn alle telefoon camera's bagger, net de ene minder bagger als de andere vanuit foto technisch oogpunt gezien.
Dus koop je een telefoon omdat je een "goede" camera zo belangrijk vindt shop dan verder.
Maar daar kochten wij de M8 toch niet alleen voor?

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 16-04-2014 13:08 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ik wil een goede camera en koop daarom een telefoon ;).

Maar serieus, ik wil met mijn telefoon gewoon makkelijk kiekjes kunnen maken. Daar is de M8 volgens mij uitstekend geschikt voor. De camera is snel, makkelijk in gebruik en de kwaliteit van de foto's is in het algemeen goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb wat zitten spelen met de 360 panorama setting. Ik las er aan het begin een beetje overheen, ik ging uit van panorama, die 360 viel niet binnen.

Maar zeer gaaf moet ik zeggen. Je kan inderdaad een leuke foto maken van een interessante plek en daar volledig rondom een foto van maken. Het draaien van het toestel draait de foto, of je gebruik de manual mode waar je kan slepen.

Wat ik mij wel afvraag is wat ik nodig heb om deze foto's op een PC te kunnen zien. De jpg bestanden zijn niet zonder meer met een image viewer te bekijken. Aangezien je ook in een webpagina controls hebt om 360 foto's te bekijken zou dit toch ook met de M8 360 foto's moeten kunnen. Leuk voor weergave op je M8, maar er zit nog een hele wereld daarbuiten.

Iemand enig idee wat nodig is? Wellicht bestaat het nog niet en moeten we wachten op een HTC of 3rdparty mogelijkheid.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 16:11
Feit is dat de camera hele leuke kiekjes kan maken en soms zelfs best mooie foto's, maar de verbeteringen ten opzichte van de M7 zijn marginaal en de wereld heeft niet stilgestaan: de meeste concurrenten hebben gewoon een betere camera.
Op vele foto's die op internet passeren zie je hetzelfde verschijnsel: overbelichten van de lichtere gedeeltes, hetzelfde probleem als ik ook met de M7 ben tegengekomen. Het is dus gewoon jammer dat de camera niet net zo goed is als de rest van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17
snah001 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:04:
Zoals al elders gepost de camera van de M8 voldoet gewoon en vindt de negatieve kritiek erg overdreven.
De foto's zijn voor een telefoon(!!!) gewoon erg goed.
Foto's gemaakt met andere toestellen zoals de S5 zijn idd detailrijker maar ook daar geeft cropping vaak niet zo'n best resultaat.
Het gaat er niet om dat de camera slecht is. Hij is voldoende. Waar het om gaat is dat andere fabrikanten camera's inbouwen die kwalitatief beter zijn maar HTC dat niet kan of wil. Waarom kan het op HTC's vlaggenschip niet? Er is geen excuus voor om niet met de concurrentie mee te gaan. Zeker niet nadat deze camera vorig jaar al de nodige kritiek kreeg.

Ik kies voor de M8 vanwege de body en omdat ik de bloatware van Samsung beu ben. Maar ik had graag een camera gehad gelijkwaardig aan de S5 of Iphone 5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:43
Kleine vraag,wat moet ik bij netwerkmodus aanvinken voor 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
tippie62 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:52:
Kleine vraag,wat moet ik bij netwerkmodus aanvinken voor 3G
2G/3G/LTE automatisch.
Xymox schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:27:
Ik heb wat zitten spelen met de 360 panorama setting. Ik las er aan het begin een beetje overheen, ik ging uit van panorama, die 360 viel niet binnen.

Maar zeer gaaf moet ik zeggen. Je kan inderdaad een leuke foto maken van een interessante plek en daar volledig rondom een foto van maken. Het draaien van het toestel draait de foto, of je gebruik de manual mode waar je kan slepen.

Wat ik mij wel afvraag is wat ik nodig heb om deze foto's op een PC te kunnen zien. De jpg bestanden zijn niet zonder meer met een image viewer te bekijken. Aangezien je ook in een webpagina controls hebt om 360 foto's te bekijken zou dit toch ook met de M8 360 foto's moeten kunnen. Leuk voor weergave op je M8, maar er zit nog een hele wereld daarbuiten.

Iemand enig idee wat nodig is? Wellicht bestaat het nog niet en moeten we wachten op een HTC of 3rdparty mogelijkheid.
Filmpje te verduidelijking :P
YouTube: 360

[ Voor 73% gewijzigd door blup op 18-04-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 14:18
Xymox schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:27:

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar: ik maak via Google+ "Auto-Backups" en die 360 foto's kan je in je browser eigenlijk op dezelfde manier bekijken als op je telefoon. Als ik de foto (jpg) daar vandaan download en open met Windows Photo Viewer kan ik de foto als 'panorama' foto bekijken, dus die is dan niet helemaal rond te draaien.

En terwijl ik dit typ heb ik deze viewer gevonden, horizontaal 'ronddraaien' doet die best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Heb jij toestemming gevraagd voor deze post? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
RoD schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:20:
[...]

Heb jij toestemming gevraagd voor deze post? :P
Hahaha :F _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Naja, voor een relevante post hoort geen toestemming worden gevraagd. Echter voor een ´Ervaringen en discussies¨-forum wel.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
12345dan schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:05:
Naja, voor een relevante post hoort geen toestemming worden gevraagd. Echter voor een ´Ervaringen en discussies¨-forum wel.
Nee hoor, geen idee waarom je dat denkt :) Er staat nergens dat je eerst toestemming moet hebben om een topic te openen.

Anyways, laten we maar weer ontopic gaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Gister bij zonsondergang gemaakt met de HTC One M8, onbewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/70djso.jpg

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Steeffoon schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:48:
Gister bij zonsondergang gemaakt met de HTC One M8, onbewerkt:

[afbeelding]
Kwaliteitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik vind de camera echt niet zo slecht inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Niet slecht en snel. Ideaal voor point and shoot, snel kiekjes maken. Als je ziet hoe lang sommige andere camera's er over doen om op te starten of te focussen *ugh* S5 *ugh*. Tegen de tijd dat je eindelijk een foto kan nemen is het moment al lang voorbij.

Overigens vind ik de S5 een uitstekend toestel met een hele goede camera, alleen een die wat minder geschikt is voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Sigis op 19-04-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Sigis schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:01:
Als je ziet hoe lang sommige andere camera's er over doen om op te starten of te focussen *ugh* S5 *ugh*. Tegen de tijd dat je eindelijk een foto kan nemen is het moment al lang voorbij.
De S5 heeft een van de snelste camera's van alle telefoons? Behalve in low-light, waar elke telefoon trager is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Brad Pitt schreef op zondag 20 april 2014 @ 08:46:
[...]

De S5 heeft een van de snelste camera's van alle telefoons? Behalve in low-light, waar elke telefoon trager is.
Echt niet dus. Of ik heb een bijzonder exemplaar gekregen om uit te proberen. Over de camera van het exemplaar die ik heb gebruikt kan je veel zeggen, maar niet dat hij snel is. Daar heb ik me dus heel erg aan zitten ergeren en het is een belangrijke reden dat ik niet voor de S5 gekozen heb. Ik hou niet van wachten.

[ Voor 38% gewijzigd door Sigis op 20-04-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik heb een review geschreven over een laptop, bijna alle fotos in deze review zijn maakt met mijn HTC One M8

productreview: Asus N550JV-CN270H review door DM89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 21:22
De camera van de M8 is voor mij meer dan voldoende, waarom vele megapixels als 95 % van de gebruikers alleen de foto's plaatst om social media, waar ze vervolgens automatisch worden terug gebracht naar kleiner formaat. Geef er dan zoals HTC doet, leuke mogelijkheden zoals de duo-cam .
Als je foto's wilt maken om uit te vergroten o.i.d neem dan een echte foto camera, daar kan geen ene smartphone tegenop.
En zolang er mensen zijn die een foto nemen tegen de zon in en dan klagen over de belichting, neem ik de negatieve reacties niet echt serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Stoere voorkant van die auto ook ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ja, alleen start de camera van de S5 bij mij (en mijn vrienden) vaak traag op (lag) en moet hij ook vaak twee, drie keer of meer focussen voordat hij eindelijk goed gegocussed is. Met name als de omstandigheden net niet perfect zijn zoals niet perfect licht, bewegingen, veel diepteverschillen. Gewoon dagelijks gebruik dus. Daar hebben veel andere toestellen die ik heb gebruikt, waaronder de M8 veel minder last van. Eerlijk gezegd geef ik voor snapshots nog de voorkeur aan de camera van de S3 boven de S5. Voor kwaliteitsfoto's waar je de tijd hebt is de S5 echter een stuk beter dan beiden. Daarvoor gebruik ik echter geen smartphone.

Overigens was ik in het begin enthousiast over de S5, maar neemt dat in het algemeen steeds meer af. Met name de toch duidelijk merkbare lag wekt echt mijn irritatie. Niet alleen mijn toestel, maar ook die van vrienden hebben daar last van.

[ Voor 17% gewijzigd door Sigis op 28-04-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Deathchant schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:00:
Stoere voorkant van die auto ook ;)
Hij rijdt ook zoals tie eruit ziet:) Jammer dat het een huurauto betreft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb afgelopen Koningsdag twee filmpjes geschoten (ja, van achter het hek) >:) van 538 Koningsdag:
Het geluid vind ik persoonlijk meer dan prima klinken!

En in de Keukenhof, deze foto geschoten vorige week:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2mn241v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:03
Mooi geluid,alleen foto vind ik minder.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:24
Ik vind eerlijk gezegd dat de camera in een smartphone zo goed als mogelijk moet zijn. De phone vervangt steeds meer de compact camera voor alledaags gebruik en dan is een goede kwaliteit gewoon fijn.

Ik vind de benadering van Nokia tot nu toe het beste: een grote sensor, veel pixels voor pixel binning/lossless zoom, en een standaard output van 5 MP. Ik had kort de Lumia 1520 in huis en die plaatjes zijn echt een stuk beter dan die van de M8. Ik vind hem echter veel te groot en heb hem omgeruild. Was op dat moment ook de Lumia 930 al beschikbaar geweest, dan had ik nu niet de M8 gehad...

Het gaat voor goede kwaliteit foto's om een aantal aspecten, maar een heel belangrijke is de totale hoeveelheid opgevangen licht. Die kun je vergroten door een lens met groter diafragma, maar ook door simpelweg een grotere sensor te gebruiken (nb dat vereist vervolgens weer een hogere kwaliteit lens). De hoeveelheid pixels maakt dan weer niet zoveel uit. Immers, kleinere pixels geven eerder een te zwak signaal door (vangen minder pixels, dus lager signaal), maar omdat er meer van zijn valt dat effect weer weg.

Let op: dit geldt voor vergelijking van de foto op hetzelfde formaat eindproduct, zoals bijvoorbeeld een A4 print. Veel reviews vergelijken op 100% crops en daarmee doe je hogere resolutie camera's eigenlijk tekort.

De Ultrapixels van HTC zeggen dus niet zoveel, omdat het nog steeds om een standaard 1/3" smartphone sensor gaat. Ter vergelijking:

- de Lumia 1520 heeft een 1/2.5" sensor
- de Xperia Z1/Z1c/Z2 hebben een 1/2.3" sensor, met als de meeste compact camera's
- de Lumia 1020 heeft een 1/1.3" sensor
- de Nikon 1 serie heeft 1" sensoren

Zou HTC bijvoorbeeld 8 Ultrapixels op een 1/2.3" sensor hebben, dan zou je ook een significant betere output kunnen verwachten. Nu is het gewoon hetzelfde formaat als de meeste andere telefoons en doe je jezelf tekort in termen van wat je aan resolutie kunt hebben bij goed licht.

Dit alles gezegd hebbende, de camera van de M8 voldoet prima voor het doel om leuke snaps op sociaal media te plaatsen. Belichting, kleur, contrast zijn prima en dat bepaalt ook grotendeels het effect van een foto. De kwaliteit van de sensor bepaalt vooral wat je eventueel met een goed geslaagde foto nog kunt doen: groot afdrukken, nabewerken, uitsnijden, etc. Voor day laatste is de M8 camera gewoon minder geschikt.

En het allerbelangrijkste voor een goed beeld is gelukkig nog altijd de fotograaf. Die bepaalt immers de compositie, subject en het verhaal van de foto. En dat is wat bij een goede foto blijft hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
bilgy_no1 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 01:18:
Ik vind eerlijk gezegd dat de camera in een smartphone zo goed als mogelijk moet zijn. De phone vervangt steeds meer de compact camera voor alledaags gebruik en dan is een goede kwaliteit gewoon fijn.

Ik vind de benadering van Nokia tot nu toe het beste: een grote sensor, veel pixels voor pixel binning/lossless zoom, en een standaard output van 5 MP. Ik had kort de Lumia 1520 in huis en die plaatjes zijn echt een stuk beter dan die van de M8. Ik vind hem echter veel te groot en heb hem omgeruild. Was op dat moment ook de Lumia 930 al beschikbaar geweest, dan had ik nu niet de M8 gehad...

Het gaat voor goede kwaliteit foto's om een aantal aspecten, maar een heel belangrijke is de totale hoeveelheid opgevangen licht. Die kun je vergroten door een lens met groter diafragma, maar ook door simpelweg een grotere sensor te gebruiken (nb dat vereist vervolgens weer een hogere kwaliteit lens). De hoeveelheid pixels maakt dan weer niet zoveel uit. Immers, kleinere pixels geven eerder een te zwak signaal door (vangen minder pixels, dus lager signaal), maar omdat er meer van zijn valt dat effect weer weg.

Let op: dit geldt voor vergelijking van de foto op hetzelfde formaat eindproduct, zoals bijvoorbeeld een A4 print. Veel reviews vergelijken op 100% crops en daarmee doe je hogere resolutie camera's eigenlijk tekort.

De Ultrapixels van HTC zeggen dus niet zoveel, omdat het nog steeds om een standaard 1/3" smartphone sensor gaat. Ter vergelijking:

- de Lumia 1520 heeft een 1/2.5" sensor
- de Xperia Z1/Z1c/Z2 hebben een 1/2.3" sensor, met als de meeste compact camera's
- de Lumia 1020 heeft een 1/1.3" sensor
- de Nikon 1 serie heeft 1" sensoren

Zou HTC bijvoorbeeld 8 Ultrapixels op een 1/2.3" sensor hebben, dan zou je ook een significant betere output kunnen verwachten. Nu is het gewoon hetzelfde formaat als de meeste andere telefoons en doe je jezelf tekort in termen van wat je aan resolutie kunt hebben bij goed licht.

Dit alles gezegd hebbende, de camera van de M8 voldoet prima voor het doel om leuke snaps op sociaal media te plaatsen. Belichting, kleur, contrast zijn prima en dat bepaalt ook grotendeels het effect van een foto. De kwaliteit van de sensor bepaalt vooral wat je eventueel met een goed geslaagde foto nog kunt doen: groot afdrukken, nabewerken, uitsnijden, etc. Voor day laatste is de M8 camera gewoon minder geschikt.

En het allerbelangrijkste voor een goed beeld is gelukkig nog altijd de fotograaf. Die bepaalt immers de compositie, subject en het verhaal van de foto. En dat is wat bij een goede foto blijft hangen!
Bedankt.
Ik vind dat je e.e.a. erg goed hebt uitgelegd.
Afhankelijk van wat je ermee gaat doen, kan je bepalen of de M8(-camera) voor je geschikt is of niet.
Ik maak er prima foto's mee, vooral als er wat minder licht is. Op feestjes (bijna altijd 's avonds) zijn mijn foto's vaak beter dan van mensen die foto's met een andere smartphone maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_dredge
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-03-2015
Camera is zonder meer snel, maar heeft hier nog iemand meer last van loslatende coating van de front-camera lens? Het is hetzelfde effect als op de cameralens van de S3. Je krijgt van die 'soft-focus' opnames..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Deze video's heb ik geschoten met de HTC One M8 tijdens het concert van Marco Borsato begin juni. Ik ben erg te spreken over de videokwaliteit. Nam bij concerten altijd de Nokia 808 Pureview mee, en dat geluid was echt onwijs goed. Maar de HTC One M8 komt zeker in de buurt:

Wat vinden jullie van de video- en bijbehorende geluidskwaliteit van de HTC One M8?
Is overigens opgenomen in de Ziggo Dome, waar het geluid echt heel hard stond (naar mijn mening tè hard, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Geluid is zeer goed

[ Voor 11% gewijzigd door neelle op 04-07-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMvanNorden
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03-2018
De camera van mijn HTC One M8 is veel te veel overbelicht. Kan amper foto's maken waar lampen op te zien zijn, dan wordt het een geel/witte waas. Dit is met name op mijn toestel, een ander had dit niet.

Heb van alles geprobeerd met de instellingen, niets heeft geholpen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 00:30
Had nog niet eerder in het donker foto`s gemaakt met de camera , maar dit is dus haast onmogelijk door een soort corona die er verschijnt als je op een lichtbron in het donker mikt .
Is dit bij iedereen zo door de gevoelige sensor ?? of is mijn camera gewoon ruk ?

AMvanNorden heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik .

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:59
Vraagje over de Update naar Android 5.0 over de apps die nu op de M8 staan.
Moeten deze allemaal er weer opgezet worden?
Mijn vrouw is bang dat ze alles weer nieuw erop moet zetten.

Bedankt voor jullie reactie.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
Wimhaw schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:24:
Vraagje over de Update naar Android 5.0 over de apps die nu op de M8 staan.
Moeten deze allemaal er weer opgezet worden?
Mijn vrouw is bang dat ze alles weer nieuw erop moet zetten.

Bedankt voor jullie reactie.
Als je een update uitvoert blijft alles erop staan. Je hoeft dus niets opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Het "optimizing apps"-gedeelte na de update duurt alleen eeuwen....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:59
MikeOO schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:11:
[...]

Als je een update uitvoert blijft alles erop staan. Je hoeft dus niets opnieuw te installeren.
De update is gedaan en inderdaad alles werkt zoals het was.
Zelfs Sygic navigatie software werkt zonder problemen...
Had namelijk gelezen dat HTC toestellen problemen had met de overgang van KitKat naar LolliPop.
:) 8)

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Laatst online: 14-09 21:08
Zijn er mensen die uitgeweken zijn naar een alternatieve camera app voor de HTC One M8? En heb je hier betere foto's mee kunnen maken dan de standaard app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:59
vanWalsum schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:49:
Zijn er mensen die uitgeweken zijn naar een alternatieve camera app voor de HTC One M8? En heb je hier betere foto's mee kunnen maken dan de standaard app?
Dat zou ik ook wel eens willen weten.

PSN: extreme8eight

Pagina: 1