Sinds enkele dagen werkt double tap to wake ook niet meer bij mij, dt2sleep werkt nog wel vanaf het lockscreen bijvoorbeeld. In de instellingen staat alles wel goed voor zover ik kan zien. Erg irritant.playon1955 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:27:
Mijn HTC One M8 begon afgelopen donderdag erg traag te worden. Ik had het vermoeden dat door de aanschaf van een smartwatch en het scala aan apps dat dan extra op je telefoon terecht komt, het geheugen mogelijk te snel vol liep. Ik heb een aantal Apps er afgeknikkerd, wipe cache partition maar de M8 bleef traag.
Double knock werkte niet meer. Uurtje aan het stoeien geweest en met een schuin oog al naar een opvolger gekeken.
Vandaag even gegoogled en op het idee gekomen om in de veilige modus op te starten om te achterhalen of er iets anders aan de hand was.Toestel liep soepel in deze modus. In feite heb ik niks veranderd, maar na een herstart liep te M8 als een zonnetje. Blijft een heerlijk toestel.
Ik vind het wel vreemd dat ik zonder iets te hebben veranderd het toestel weer goed is gaan draaien.
Anoniem: 250681
Telefoon restarten. Als het goed is gaat ie werken. Zo ging het bij mij.Deagle schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:36:
[...]
Sinds enkele dagen werkt double tap to wake ook niet meer bij mij, dt2sleep werkt nog wel vanaf het lockscreen bijvoorbeeld. In de instellingen staat alles wel goed voor zover ik kan zien. Erg irritant.
Van het weekend deze telefoon binnen gekregen, ik was helemaal verbaasd over het standaard hoesje dat erbij zat.
Vooralsnog een heerlijke telefoon ivm mijn vorige, de Nexus 5X. Het voelt snappier aan en het scherm is naar mijn persoonlijke smaak veel mooier dan dat van de Nexus 5X. En dat voor een relatief lang geleden geïntroduceerd toestel.
Vooralsnog een heerlijke telefoon ivm mijn vorige, de Nexus 5X. Het voelt snappier aan en het scherm is naar mijn persoonlijke smaak veel mooier dan dat van de Nexus 5X. En dat voor een relatief lang geleden geïntroduceerd toestel.
Ik heb sinds een zeer recente update het volgende probleem:
Als ik voorheen Bluetooth aan zetten dan maak tie ie zelf contact met de Tomtom om verkeers info op te halen, nu staat de tethering uit elke keer als ik de bluetooth aanzet.
Nu moet in 2x per dag de bluetooth aanzetten en daarna apart de tethering....
hoe ga ik dat oplossen. De totmtom verwijderen en er opnieuw inzetten?
word helemaal lijp van de updates.
Bij de vorige was er niet meer naar de PC te versturen met bluetooth, dat lukt nu weer wel.
.
Als ik voorheen Bluetooth aan zetten dan maak tie ie zelf contact met de Tomtom om verkeers info op te halen, nu staat de tethering uit elke keer als ik de bluetooth aanzet.
Nu moet in 2x per dag de bluetooth aanzetten en daarna apart de tethering....
hoe ga ik dat oplossen. De totmtom verwijderen en er opnieuw inzetten?
word helemaal lijp van de updates.
Bij de vorige was er niet meer naar de PC te versturen met bluetooth, dat lukt nu weer wel.
.
[ Voor 22% gewijzigd door Andre1973 op 09-07-2016 23:06 ]
ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!
Weet iemand hoe je het scherm kan uitzetten, als je telefoon overgaat, maar je wilt niet ophangen maar wel het geluid dempen?
Vodafone heeft voor enkele regio's een 3.50 Rom uitgebracht met Android Security update van 1 juni 2016.
Alleen HTC zelf nog niet voor WWE etc.
Als je de app Stagefright Detector draait zul je zien hoeveel lekken er zijn op dit moment.
De 10 heeft de update (naast andere patches) al 2 weken geleden gehad.
Als je de app Stagefright Detector draait zul je zien hoeveel lekken er zijn op dit moment.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
HTC heeft daar een leuke oplossing voor. Gewoon je toestel omdraaien. Dan wordt het geluid vanzelf gedempt .tiguan schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:45:
Weet iemand hoe je het scherm kan uitzetten, als je telefoon overgaat, maar je wilt niet ophangen maar wel het geluid dempen?
Battle.net || Strava
Dan gaat het scherm niet uit, net geprobeerd.retlaw schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:33:
[...]
HTC heeft daar een leuke oplossing voor. Gewoon je toestel omdraaien. Dan wordt het geluid vanzelf gedempt .
Waarom moet het scherm ook echt uit? Als je het toestel met het scherm naar beneden hebt, zie je toch of deze aan of uit staat?
Battle.net || Strava
Het punt is dat ik soms een gesprek niet wil aannemen, maar ook niet wil weigeren (want dan krijgen ze direct voicemail). En vervolgens wil ik de telefoon terug stoppen in m'n broekzak. Maar als 't scherm aan blijft staan, kan ik 'm niet terug stoppen in m'n broekzak, omdat er dan allerlei touch registraties plaats vinden.
Wie heeft ervaring met adoptable storage? Ik heb het nu twee keer geprobeerd. De eerste keer bleek mijn (lexar) geheugenkaartje niet goed, dus RMA gedaan en met het nieuwe (sandisk) kaartje nog een keer geprobeerd. Dat gaat een poosje goed, maar na een paar dagen hangt de telefoon volledig en kan mijn kaartje niet meer gelezen worden. Ik heb nu maar weer gekozen het kaartje als external te formatteren en nu werkt het allemaal prima. Adoptable storage lijkt dus niet stabiel.
Volume naar beneden drukkentiguan schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:33:
Het punt is dat ik soms een gesprek niet wil aannemen, maar ook niet wil weigeren (want dan krijgen ze direct voicemail). En vervolgens wil ik de telefoon terug stoppen in m'n broekzak. Maar als 't scherm aan blijft staan, kan ik 'm niet terug stoppen in m'n broekzak, omdat er dan allerlei touch registraties plaats vinden.
Daarna kan je volgens mij gewoon het scherm uit zetten dmv de aan/uit knop.
Gebruik ik dagelijks vaker dan ik zou willen
[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 05-07-2016 14:07 ]
Dan wordt het gesprek geweigerd en omgeleid naar voicemail, dat wil ik juist nietViper® schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:05:
[...]
Volume naar beneden drukken(up kan ook volgens mij)
Daarna kan je volgens mij gewoon het scherm uit zetten dmv de aan/uit knop.
Gebruik ik dagelijks vaker dan ik zou willen
[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 05-07-2016 14:20 ]
Ik zit op dit moment te twijfelen, als ik de M8 of M8s zal gaan kopen. De M8s zou ik graag willen vanwege de betere camera, en de M8 vanwege de Snapdragon 801. Wat kan ik het beste doen, is de camera van de M8s heel veel beter?
Onlangs is mijn lockscreen veranderd:
- ik zie alleen nog maar het slotje en niet meer de andere snelkoppelingen zoals de camera
- agenda meldingen komen nu zichtbaar op het lockscreen hoewel ik heb aangegeven dat dit uit moet
Hebben anderen dit ook, is er een update geweest die automatisch is geïnstalleerd of zou er ergens een setting zijn veranderd op mijn toestel?
Edit: heeft zichzelf opgelost, had waarschijnlijk te maken met gebruik van Apex launcher terwijl de HTC launcher in een bepaalde configuratie mode stond o.i.d.
- ik zie alleen nog maar het slotje en niet meer de andere snelkoppelingen zoals de camera
- agenda meldingen komen nu zichtbaar op het lockscreen hoewel ik heb aangegeven dat dit uit moet
Hebben anderen dit ook, is er een update geweest die automatisch is geïnstalleerd of zou er ergens een setting zijn veranderd op mijn toestel?
Edit: heeft zichzelf opgelost, had waarschijnlijk te maken met gebruik van Apex launcher terwijl de HTC launcher in een bepaalde configuratie mode stond o.i.d.
[ Voor 17% gewijzigd door Newday op 13-07-2016 17:47 ]
Ik constateer dat mijn HTC M8 geen Ufocus en 3D Foto's kan maken. Enkele weken terug was dat mog geen enkel probleem. Is de 2e camera aan de achterkant defect of is de software de boosdoener?
Weet je zeker dat het probleem zich bij iedere foto voordoet?playon1955 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:32:
Ik constateer dat mijn HTC M8 geen Ufocus en 3D Foto's kan maken. Enkele weken terug was dat mog geen enkel probleem. Is de 2e camera aan de achterkant defect of is de software de boosdoener?
Bij mij kan ik in veel gevallen ook geen Ufocus gebruiken, maar dan komt dat omdat de foto er niet voor geschikt is.
Ik heb sinds een aantal weken dat mijn accu wel erg hard leeg gaat, volgens de settings door spotify. Ik heb die recent al opnieuw geinstalleerd maar blijf het probleem houden dat deze ongeveer 70% van mijn accu verbruikt. Hebben andere M8 gebruikers dit issue ook (mijn vrouw heeft het op haar Motorola niet (ook met Android 6).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
- Volgens mij werkt het niet als de flitser aan staat --> Zet deze eens uit?playon1955 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:32:
- Volgens mij kan het ook niet bij macro foto's. Dit wss omdat je dan sowieso al veel scherptediepte hebt. --> Probeer een foto te maken van verder af.
- Kijk of de 2e lens (de bovenste) wel goed schoon is. Als deze smerig is is dit niet terug te zien in de scherpte van de foto, maar kan de UFocus zijn werk ook niet doen..
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Neen van de instellingen weet ik. Ga de lens is schoonmaken.
Mijn HTC is onlangs (na een val) door een telefoonwinkel gerepareerd. Het scherm was gebroken en naderhand bleek ook het moederbord kuren te vertonen. Inmiddels is dit alles verholpen, maar zit ik met het volgende probleem: de rear camera wordt niet meer herkend (app: Droid Info).
Ik ben teruggegaan naar de telefoonwinkel en die geven aan dat onderdelen vervangen bij HTC vaak leidt tot andere problemen, gezien de techniek. Hij gaf me de suggestie om HTC Suite of HISuite te proberen, om het probleem softwarematig te verhelpen.
Nou vind ik het best leuk om dit uit te proberen, maar ik zou graag weten; herkent een van jullie dit probleem of deze software? Op zich vind ik het geen punt om weer terug te gaan naar de telefoonwinkel, maar ik doe het liever zelf (die lui zijn niet altijd erg snel). Mits dat mogelijk is, uiteraard.
Alvast dank voor jullie hulp/informatie!
Ik ben teruggegaan naar de telefoonwinkel en die geven aan dat onderdelen vervangen bij HTC vaak leidt tot andere problemen, gezien de techniek. Hij gaf me de suggestie om HTC Suite of HISuite te proberen, om het probleem softwarematig te verhelpen.
Nou vind ik het best leuk om dit uit te proberen, maar ik zou graag weten; herkent een van jullie dit probleem of deze software? Op zich vind ik het geen punt om weer terug te gaan naar de telefoonwinkel, maar ik doe het liever zelf (die lui zijn niet altijd erg snel). Mits dat mogelijk is, uiteraard.
Ik heb hetzelfde probleem gehad: flitser was kapot en daardoor werd de hoofd-/achtercamera niet meer herkend en de zaklamp werkte ook niet natuurlijk. De camera werkte nog wel via zoiets als Open Camera, maar het beeld was ondersteboven en van slechte kwaliteit.Joeridev schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:50:
Mijn HTC is onlangs (na een val) door een telefoonwinkel gerepareerd. Het scherm was gebroken en naderhand bleek ook het moederbord kuren te vertonen. Inmiddels is dit alles verholpen, maar zit ik met het volgende probleem: de rear camera wordt niet meer herkend (app: Droid Info).
Heb hem laten maken en hij was binnen twee weken terug in goede staat
Als je nog garantie hebt gewoon laten maken totdat alles goed is en anders een nieuwe of geld terug. Vereist wel vasthoudendheid maar is het meestal wel waard en anders goed/slecht voor hun statistieken zodat ze voortaan wat betere kwaliteit gaan leveren.
Komt er nu wel Nougat 7.0 voor de M8 uit of houdt het nu een keer op met updaten. Lees overal iets anders.
Graag antwoord via quote ivm notificatie. Thanks.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Nee.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
NeeNeoMe schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:44:
Komt er nu wel Nougat 7.0 voor de M8 uit of houdt het nu een keer op met updaten. Lees overal iets anders.
Kan het zijn dat dit de M8s betreft? Want het softwarenummer 3. zin we al een tijdje voorbij. Zitten nu op 6.snah001 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:05:
Vodafone heeft voor enkele regio's een 3.50 Rom uitgebracht met Android Security update van 1 juni 2016.
Ik heb op de M8s Android 6.0.1 (Vodafone) versie 2.11.161.1.
Heeft er iemand hier ook problemen met vele wakelocks en geen deep sleep van de M8?
Com.google.android,gms lijkt de boel wakker te houden, nu kan dat alles zijn.
Iemand een idee waar aan het kan liggen, tevens valt me op dat GPS indien aan, altijd verbinding houdt ookal is er helemaal geen app actief welke gps zou moeten gebruiken.
Ik haal nu met moeite en weinig gebruik het einde van de middag zonder op te laden, hardreset heeft geen zin, heb er zelfs al een andere rom op gezet maar dit lost het probleem niet op.
Iemand een idee waar aan het kan liggen, tevens valt me op dat GPS indien aan, altijd verbinding houdt ookal is er helemaal geen app actief welke gps zou moeten gebruiken.
Ik haal nu met moeite en weinig gebruik het einde van de middag zonder op te laden, hardreset heeft geen zin, heb er zelfs al een andere rom op gezet maar dit lost het probleem niet op.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Dat is mij eigenlijk ook opgevallen dat hij steeds vaker een gps signaal wil hebbennetblade schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 07:52:
Heeft er iemand hier ook problemen met vele wakelocks en geen deep sleep van de M8?
Mijn M7 heeft ook last van een constante wakelock, het lijkt wel of er iets in de google play services gewijzigd is de afgelopen maand waardoor ik hier tegen aan loop. Ik wordt er niet zo heel vrolijk van eerlijk gezegd
Nergens last van hier, draai de HTC10 geporte rom van ViperOne, haal makkelijk het einde van de dag met 4-5 uur SOT. Misschien je accu eens laten vervangen?
Haal ook makkelijk 4 a 5 uur, er is niks mis met de accu, het zijn de google services die het toestel niet in deep sleep laten gaan. Als ik nonstop mijn toestel scherm aan laat staan haal ik ook makkelijk de 4 tot 5 uur. Toestel blijft maar GPS zoeken, niet in deep sleep aan behalve snachts (blijkbaar werkt dat doze dan wel).Majesty schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:50:
Nergens last van hier, draai de HTC10 geporte rom van ViperOne, haal makkelijk het einde van de dag met 4-5 uur SOT. Misschien je accu eens laten vervangen?
Dankje voor de tips, heb nu precies hetzelfde probleem.
Me telefoon ging opeens twee dagen lang heel snel leeg nadat ik een update kreeg voor sense. Weet niet of het aan google licht bij mij, dacht eerst dat het kwam doordat een app maar niet wou sluiten, maar er bleek helemaal niks aan.
Als ik bij de batterij opties kijk, staat het scherm als awake terwijl ik de telefoon niet op wifi of 3g heb of ook maar aanraak, weet iemand al iets meer over dit probleem en wat een mogelijke oplossing kan zijn?
Me telefoon ging opeens twee dagen lang heel snel leeg nadat ik een update kreeg voor sense. Weet niet of het aan google licht bij mij, dacht eerst dat het kwam doordat een app maar niet wou sluiten, maar er bleek helemaal niks aan.
Als ik bij de batterij opties kijk, staat het scherm als awake terwijl ik de telefoon niet op wifi of 3g heb of ook maar aanraak, weet iemand al iets meer over dit probleem en wat een mogelijke oplossing kan zijn?
netblade schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:23:
[...]
Haal ook makkelijk 4 a 5 uur, er is niks mis met de accu, het zijn de google services die het toestel niet in deep sleep laten gaan. Als ik nonstop mijn toestel scherm aan laat staan haal ik ook makkelijk de 4 tot 5 uur. Toestel blijft maar GPS zoeken, niet in deep sleep aan behalve snachts (blijkbaar werkt dat doze dan wel).
Ik heb uiteindelijk maar een andere rom geïnstalleerd, met root en greenify er op gezet, dit werkt uitstekend, red nu weer met gemak de hele dag. Ik zat me al helemaal te oriënteren op een ander toestel maar nu kan die nog wel weer een paar maandjes meeModdie schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:54:
Dankje voor de tips, heb nu precies hetzelfde probleem.
[...]
Ik draai overigens ICE rom, met sense8 addons.
Dankje, zal hier direct naar kijken en een update geven of het werkt of niet. Heb nu ook zitten spelen met battery optimisation en scheelt iets, maar komt nog steeds niet in de buurt van de vroeger oh zo goede accuduur
netblade schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:11:
[...]
Ik heb uiteindelijk maar een andere rom geïnstalleerd, met root en greenify er op gezet, dit werkt uitstekend, red nu weer met gemak de hele dag. Ik zat me al helemaal te oriënteren op een ander toestel maar nu kan die nog wel weer een paar maandjes mee
Nog een reden dat je niet voor Viper bent gegaan?netblade schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:11:
[...]
Ik heb uiteindelijk maar een andere rom geïnstalleerd, met root en greenify er op gezet, dit werkt uitstekend, red nu weer met gemak de hele dag. Ik zat me al helemaal te oriënteren op een ander toestel maar nu kan die nog wel weer een paar maandjes mee
Zou jij kunnen checken of je met ICE slowmotion geluid hebt wanneer je Soundcloud gebruikt en je telefoon op standby zet met de aan/uit knop? Dit is een issue dat speelt bij menig Viper gebruikers en ik zag ze ook voorbij komen in het ICE topic, geen zin om de rom helemaal te gaan flashen om het te testen (ik heb het namelijk ook, met twee M8 devices).
Ik heb het idee dat ik nooit meer zulke accuduur krijg als destijds met 4.4.3, google belooft altijd betere batterijduur met elke nieuwe versie van Android, maar het verschil (als het er überhaupt is) moet eik nog opmerken.Moddie schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:37:
Dankje, zal hier direct naar kijken en een update geven of het werkt of niet. Heb nu ook zitten spelen met battery optimisation en scheelt iets, maar komt nog steeds niet in de buurt van de vroeger oh zo goede accuduur
[...]
Ik heb Viper geprobeerd, echter daar bleven de drains ondanks greenify, het leek wel alsof deze niet lekker geactiveerd werd daaronder. Met ICE werkte dit na een aantal reboots wel en heb ik nu dus een aardige accuduur (ik kom tenminste met normaal gebruik met gemak de dag door).Majesty schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:54:
[...]
Nog een reden dat je niet voor Viper bent gegaan?
Zou jij kunnen checken of je met ICE slowmotion geluid hebt wanneer je Soundcloud gebruikt en je telefoon op standby zet met de aan/uit knop? Dit is een issue dat speelt bij menig Viper gebruikers en ik zag ze ook voorbij komen in het ICE topic, geen zin om de rom helemaal te gaan flashen om het te testen (ik heb het namelijk ook, met twee M8 devices).
Soundcloud gebruik ik niet actief maar ik heb het even getest en ik heb geen slowdowns, (alhoewel triphop aardig slow is haha).
Verder lijkt het allemaal wel weer aardig stabiel te zijn, toch ben ik me al een beetje te oriënteren op een ander toestel, en ik wil misschien eens wat anders dan HTC gaan proberen na al die jaren, zeker na dat mijn toestel nooit meer de oude is geworden na een aantal bezoekjes aan dynafix en de 10 hoe mooi ook wat unieke dingen mist welke de 8 en 7 wel hadden (boomsound is echt een grap op de 10 vind ik) maar goed dat is iets voor een ander topic.
Alright dan ga ik er morgen even ICE opzetten, met Viper loop ik toch tegen wat kleine random probleempjes aan, sinds de port van HTC10 naar M8 loopt het allemaal wat minder vlot vind ik.netblade schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:28:
[...]
[...]
Ik heb Viper geprobeerd, echter daar bleven de drains ondanks greenify, het leek wel alsof deze niet lekker geactiveerd werd daaronder. Met ICE werkte dit na een aantal reboots wel en heb ik nu dus een aardige accuduur (ik kom tenminste met normaal gebruik met gemak de dag door).
Soundcloud gebruik ik niet actief maar ik heb het even getest en ik heb geen slowdowns, (alhoewel triphop aardig slow is haha).
Verder lijkt het allemaal wel weer aardig stabiel te zijn, toch ben ik me al een beetje te oriënteren op een ander toestel, en ik wil misschien eens wat anders dan HTC gaan proberen na al die jaren, zeker na dat mijn toestel nooit meer de oude is geworden na een aantal bezoekjes aan dynafix en de 10 hoe mooi ook wat unieke dingen mist welke de 8 en 7 wel hadden (boomsound is echt een grap op de 10 vind ik) maar goed dat is iets voor een ander topic.
Wat betreft een nieuw toestel: ik ben in afwachting van de Pixel XL en normale Pixel (nieuwe Nexus toestel gemaakt door HTC), lijkt mij veelbelovend. Als dat 'm niet wordt qua specs of iets dergelijks (hij wordt 2 oktober aangekondigd) gaat het toch een HTC10 worden voor mij. Er is voor mij geen ander toestel dat qua specs en features het meest bij mijn wensen in de buurt komt als de HTC10. Boomsound geef ik zelf niet zoveel om.
Ik ben benieuwd of het bij jou ook werkt, let wel op dat het meer stock is dan Viper en gebaseerd is op de originele M8 rom met Sense8 addons, plus dat je wat minder kunt tweaken in de rom zelf.Majesty schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:23:
[...]
Alright dan ga ik er morgen even ICE opzetten, met Viper loop ik toch tegen wat kleine random probleempjes aan, sinds de port van HTC10 naar M8 loopt het allemaal wat minder vlot vind ik.
Wat betreft een nieuw toestel: ik ben in afwachting van de Pixel XL en normale Pixel (nieuwe Nexus toestel gemaakt door HTC), lijkt mij veelbelovend. Als dat 'm niet wordt qua specs of iets dergelijks (hij wordt 2 oktober aangekondigd) gaat het toch een HTC10 worden voor mij. Er is voor mij geen ander toestel dat qua specs en features het meest bij mijn wensen in de buurt komt als de HTC10. Boomsound geef ik zelf niet zoveel om.
De nieuwe pixel wacht ik ook even af, en anders de nieuwe desire telefoons die rond de 20e worden aangekondigd. Misschien gaan ze deze wel weer als high end toestellen neerzetten. (Beetje schelden in de kerk misschien maar zelfs de S7 Edge vind ik een erg mooi toestel, ik ben alleen bang dat ik touchwizz niet heel erg prettig ga vinden)
[ Voor 6% gewijzigd door netblade op 06-09-2016 07:22 ]
Same here, dat het meer stock is vind ik niet zo erg, met Nova launcher erop vind ik het al snel goed eigenlijk.netblade schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:21:
[...]
Ik ben benieuwd of het bij jou ook werkt, let wel op dat het meer stock is dan Viper en gebaseerd is op de originele M8 rom met Sense8 addons, plus dat je wat minder kunt tweaken in de rom zelf.
De nieuwe pixel wacht ik ook even af, en anders de nieuwe desire telefoons die rond de 20e worden aangekondigd. Misschien gaan ze deze wel weer als high end toestellen neerzetten. (Beetje schelden in de kerk misschien maar zelfs de S7 Edge vind ik een erg mooi toestel, ik ben alleen bang dat ik touchwizz niet heel erg prettig ga vinden)
Haha, zelfde gedachte over de S7 Edge, mooi toestel, maar gaat eigenlijk tegen m'n principes in om een Samsung te kopen. Daarnaast is de software natuurlijk dramatisch, custom roms kunnen dan nog helpen maar toch.
Dankje netblade
,
Denk trouwens dat het vooral lag aan dat ik apps deels op me SD kaart had staan en dat werkt sinds 6.0 alleen goed als je hem formateert in je telefoon en een hele goede hebt. Het ziet er nu iig een stuk better uit qua accuduur. Hopelijk blijft het zo
Denk trouwens dat het vooral lag aan dat ik apps deels op me SD kaart had staan en dat werkt sinds 6.0 alleen goed als je hem formateert in je telefoon en een hele goede hebt. Het ziet er nu iig een stuk better uit qua accuduur. Hopelijk blijft het zo
netblade schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:28:
[...]
Ik heb het idee dat ik nooit meer zulke accuduur krijg als destijds met 4.4.3, google belooft altijd betere batterijduur met elke nieuwe versie van Android, maar het verschil (als het er überhaupt is) moet eik nog opmerken.
[...]
Ik heb Viper geprobeerd, echter daar bleven de drains ondanks greenify, het leek wel alsof deze niet lekker geactiveerd werd daaronder. Met ICE werkte dit na een aantal reboots wel en heb ik nu dus een aardige accuduur (ik kom tenminste met normaal gebruik met gemak de dag door).
Omdat ik steeds zat werd om melding te krijgen dat mijn opslagruimte vol was heb ik gisteren toch mijn SD kaart gefoematereerd om het te gebruiken als extra intern geheugen maar ik blijf zelfde melding krijgen alsof mijn geheugen vol is?! Ik zie op mijn SD kaart (die nu deel is van mijn interne geheugen) dat ik iets van 18gb over heb, maar toch lukt niet om apps uit Play store te downloaden, krijg steeds melding opslagruimte vol.
Dat is wel vreemd.Anoniem: 250681 schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:46:
Omdat ik steeds zat werd om melding te krijgen dat mijn opslagruimte vol was heb ik gisteren toch mijn SD kaart gefoematereerd om het te gebruiken als extra intern geheugen maar ik blijf zelfde melding krijgen alsof mijn geheugen vol is?! Ik zie op mijn SD kaart (die nu deel is van mijn interne geheugen) dat ik iets van 18gb over heb, maar toch lukt niet om apps uit Play store te downloaden, krijg steeds melding opslagruimte vol.
Ik zou toch terug gaan naar de vorige situatie en een app als Storage Analyzer installeren, daarmee krijg je inzicht waar het meeste ruimte door wordt gebruikt, in mijn geval mijn Whatsapp map van 5gb.
Als je naar Instellingen -> Storage -> Apps gaat, sorteert 'ie alle apps van grootst naar kleinst, kan ook handig zijn. Soundcloud (en spotify) slaan bijvoorbeeld veel data op wat voor mij niet nodig is omdat mijn databundel groot genoeg is, dat kan zo weer bijna een gb aan ruimte schelen.
Terug gaan naar de vorige situatie zou ik vooral doen voor het geval je telefoon een keer te water raakt en je dan niets meer kunt uitlezen uit je SD kaart = alle foto's kwijt bijvoorbeeld.
Opgelost. App 2 SD geinstaleerd en dan apps die kunnen van interne naar sd verplaatst. Er zijn apps dus die vanuit Play store toch niet kunnen naar "interne" sd kaart. Gekke is dat toen ik klaar was met formatteren en naar instellingen/apps ging geen een app op de lijst stond om daaruit sommige te verplaatsen naar sd kaart. Met app2sd kon ik dat wel doen.Majesty schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:37:
[...]
Dat is wel vreemd.
Ik zou toch terug gaan naar de vorige situatie en een app als Storage Analyzer installeren, daarmee krijg je inzicht waar het meeste ruimte door wordt gebruikt, in mijn geval mijn Whatsapp map van 5gb.
Als je naar Instellingen -> Storage -> Apps gaat, sorteert 'ie alle apps van grootst naar kleinst, kan ook handig zijn. Soundcloud (en spotify) slaan bijvoorbeeld veel data op wat voor mij niet nodig is omdat mijn databundel groot genoeg is, dat kan zo weer bijna een gb aan ruimte schelen.
Terug gaan naar de vorige situatie zou ik vooral doen voor het geval je telefoon een keer te water raakt en je dan niets meer kunt uitlezen uit je SD kaart = alle foto's kwijt bijvoorbeeld.
Telefoon nu een half uur van de lader en al 93%... op low brightness. Waarvan 15 min screen on time.
Gigantisch traag ook de laatste tijd. Openen van Whatsapp o.i.d duurt soms gewoon 10 sec.
Tijd voor een herinstall ben ik bang.
Gigantisch traag ook de laatste tijd. Openen van Whatsapp o.i.d duurt soms gewoon 10 sec.
Tijd voor een herinstall ben ik bang.
Mijn htc is nu wederom uitgevallen (14% accu). Aan de lader gehangen, 0%-->12% in paar seconden tijd. Gevalletje luie accu denk ik.
Wat ik echter storender vind is is het volgende, mijn gsm lijkt al zijn instellingen op zo'n moment kwijt. Ringtones etc staan terug op de fabrieksinstellingen.
Zojuist waren ook alle ingestelde widgets verdwenen van de diverse homescreens. In de Gallery app werden al mijn afbeeldingen opnieuw ingeladen (+/-5min).
Van de week maar eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen.....
Herkent iemand dit probleem?
Wat ik echter storender vind is is het volgende, mijn gsm lijkt al zijn instellingen op zo'n moment kwijt. Ringtones etc staan terug op de fabrieksinstellingen.
Zojuist waren ook alle ingestelde widgets verdwenen van de diverse homescreens. In de Gallery app werden al mijn afbeeldingen opnieuw ingeladen (+/-5min).
Cons:::BB4E
Bekend probleem bij telefoons met een dergelijke lamme accu. Heb hier ook nog een M8 liggen die hetzelfde heeft, custom roms etc. heeft dan ook geen zin meer. Enige 'oplossing' is je telefoon niet uit laten vallen door het leeg gaan van de accu. Door safe te zijn dus altijd bij 20% weer gaan laden. Kan ook zijn dat hij bij 18% al gaat wanneer je de camera app op start bijvoorbeeld.shameblaster schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:57:
Mijn htc is nu wederom uitgevallen (14% accu). Aan de lader gehangen, 0%-->12% in paar seconden tijd. Gevalletje luie accu denk ik.
Ik lees er ook telkens weer over op XDA, developers hebben er ook geen oplossing voor.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen gaat geen oplossing bieden ben ik bang. Hoe oud is 'ie?
17 april 2014, nog nooit zolang met een gsm gedaan. Maar eens rondneuzen voor alternatieven...
De HTC-10 heeft mij niet weten te overtuigen en met Samsung heb ik niets.
[ Voor 28% gewijzigd door shameblaster op 13-09-2016 23:44 ]
Cons:::BB4E
Probeer het nog even uit te houden tot op 4 oktober de nieuwe Google telefoons aangekondigd worden, dit jaar gemaakt door HTC: [Nexus Sailfish 2016] Ervaringen en Discussieshameblaster schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:38:
17 april 2014, nog nooit zolang met een gsm gedaan. Maar eens rondneuzen voor alternatieven...
HTC10 vind ik ook te duur nog. Alhoewel in de Duitse Mediamarkt is hij te krijgen voor 549, wat ik nog net acceptabel vind.
[ Voor 11% gewijzigd door Majesty op 13-09-2016 23:51 ]
T-Mobile heeft 2.12.114.1tiguan schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:57:
Ik heb op de M8s Android 6.0.1 (Vodafone) versie 2.11.161.1.
M8s voelt zoals Tiguan al aangaf in een pm stukken lekker met Android 6.
Of dit aan de Android 6 software algemeen ligt, bugfixes, of de combinatie met de hardware, maar alle issues die ik had heb ik nu minder tot niet.
Ik had last van traagheid, korte accuduur en problemen met BT audio streaming.
Wel is Android 6 een stuk groter m.b.t. opslag, komt vooral door alle HTC bloatware.
Bij mij is er nu 14 gb van de 16 in gebruik

Systeem neemt bijna 7 Gb in beslag. Apps meer dan 6 Gb. Grappige is dat veel wat onder apps valt gewoon 'systeem dingen' zijn zoals HTC keyboards, languagues etc, google apps, playservices etc.
[ Voor 61% gewijzigd door Viper® op 22-09-2016 09:36 ]

Ik heb een vraag over het opslaggeheugen van HTC One M8 en kon dit niet op internet vinden.
Ik was benieuwd hoe groot jullie gebruik is van 'systeem' op jullie HTC One M8. Ik vind 6,8GB namelijk behoorlijk veel en ik kan niet nagaan waar het uit bestaat.
Thanks.
Bij mij is 't zelfs 6,87GB. Volgens mij is dat vrij normaal. Android zelf kost ook ruimte. Net zoals dat Windows schijfruimte inneemt op je computer.
Vrij normaal inderdaad.
Je apps daarentegen vreten wel veel. Als je op 'apps' drukt en een tijdje wacht, sorteert 'ie ze op grootte (inclusief data van apps). Kan handig zijn.
Een tip om snelle ruimte te winnen: zorg ervoor dat je Whatsapp back-ups maakt naar google drive, zodra dit ingesteld is, ga dan naar de map Whatsapp -> Databases en leeg de inhoud hiervan. Meestal staan hier 5 bestanden, afhankelijk van hoeveel je Whatsapp gebruikt kan de grote hiervan nogal uitleenlopen. Als ik de volle map leeg gooi scheelt mij dat ruim 700-800mb. Elke nacht komt er wel weer een bestand van 125mb bij, maar goed.
Je apps daarentegen vreten wel veel. Als je op 'apps' drukt en een tijdje wacht, sorteert 'ie ze op grootte (inclusief data van apps). Kan handig zijn.
Een tip om snelle ruimte te winnen: zorg ervoor dat je Whatsapp back-ups maakt naar google drive, zodra dit ingesteld is, ga dan naar de map Whatsapp -> Databases en leeg de inhoud hiervan. Meestal staan hier 5 bestanden, afhankelijk van hoeveel je Whatsapp gebruikt kan de grote hiervan nogal uitleenlopen. Als ik de volle map leeg gooi scheelt mij dat ruim 700-800mb. Elke nacht komt er wel weer een bestand van 125mb bij, maar goed.
Ik word er ook helemaal gek van. Net als de miniatuurcache, 11805 bestanden, 4,66GB. Heeft iemand ervaring mee om deze te verwijderen/verwijderd te houden?
Je zou Google Play: CCleaner eens kunnen proberen.RobinFoot schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:26:
Ik word er ook helemaal gek van. Net als de miniatuurcache, 11805 bestanden, 4,66GB. Heeft iemand ervaring mee om deze te verwijderen/verwijderd te houden?
Verwijderd houden niet, verwijderen wel inderdaad. Hij geeft bij mij aan dat de map 2gb is, maar wanneer 'ie verwijderd wordt blijkt er maar zo'n 700mb vrij te komen. Maar als je dan je Gallery weer opent wordt het weer opgebouwd natuurlijk, een gebed zonder einde dus.RobinFoot schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:26:
Je kunt wel apps verplaatsen (gedeeltelijk) naar je SD kaart, dat heeft mij ook veel ruimte gescheeld.
Kun je hiervoor de .nomedia truuk niet gebruiken?RobinFoot schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:26:
Dus gewoon een leeg bestandje genaamd .nomedia (zonder extensie) in de te negeren map plaatsen.
Daarna natuurlijk wel even handmatig alle al gegenereerde .thumbnail bestanden verwijderen.
Deze zet ik altijd in de mappen waarvan ik niet wil dat deze in de Gallery verschijnen. Werkt super!
Wat betreft de posts over vrij ruimte op het toestel: Heb je al eens een factory reset gedaan nadat hij van 5.0 naar 6.0 is geüpdate begin dit jaar?
Dit heeft bij mij ook best wat ruimte vrijgemaakt.
[ Voor 32% gewijzigd door SmiGueL op 10-10-2016 10:34 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik heb nu ongeveer 2 jaar mijn HTC One M8. Toptoestel, functioneert goed en de batterij gaat ook wel lang mee. Helaas zit ik de laatste weekjes al wat met een probleem. Af en toe detecteert hij mijn simkaart niet. Dit is redelijk vervelend, want dan ben je niet bereikbaar en heb je geen internet (behalve wi-fi dan).
Het probleem kwam spontaan naar voren, ik heb mijn sim eigenlijk nooit verwisseld dus het lijkt mij stug dat het door slijtage oid komt.
Ik heb nu wat tape op de achterkant van de sim gedaan waardoor hij beter in het slot wordt gedrukt, maar dit leidt nog niet tot 100% succes. Hebben meer mensen last gehad van dit probleem?
Het probleem kwam spontaan naar voren, ik heb mijn sim eigenlijk nooit verwisseld dus het lijkt mij stug dat het door slijtage oid komt.
Ik heb nu wat tape op de achterkant van de sim gedaan waardoor hij beter in het slot wordt gedrukt, maar dit leidt nog niet tot 100% succes. Hebben meer mensen last gehad van dit probleem?
Heb je een andere simkaart geprobeerd?BlackthunderAwf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:39:
Ik heb nu ongeveer 2 jaar mijn HTC One M8. Toptoestel, functioneert goed en de batterij gaat ook wel lang mee. Helaas zit ik de laatste weekjes al wat met een probleem. Af en toe detecteert hij mijn simkaart niet. Dit is redelijk vervelend, want dan ben je niet bereikbaar en heb je geen internet (behalve wi-fi dan).
Je kan informeren bij je provider, zover ik weet krijg je vaak kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd als je aangeeft dat je hiermee problemen hebt. Bij T-mobile is dit in ieder geval zo.BlackthunderAwf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:39:
Hardware kan spontaan stuk gaan. Mogelijk zit het probleem in je telefoon maar de simkaart vervangen is weinig tot geen moeite.
Systeem is hier ook 6,60 Gb
Ik zet zoveel mogelijk op de sd kaart maar 16 Gb lijkt toch wel krapjes
Ik heb vanavond even wat geprobeerd. De simkaart van een Samsung erin detecteerde hij niet. Mijn simkaart in de Samsung wel. Toen nog een oude Nokia gevonden waarmee ik mijn simkaart door middel van een adapter in de mobiel kon proppen > meteen gepakt. Dus ik kan bijna wel stellen dat mijn simkaartslot defect is/slecht contact maakt. Vanmiddag op het werk spontaan een halfuur/uur verbinding gehad en daarna de hele niks meer.Viper® schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:09:
[...]
Je kan informeren bij je provider, zover ik weet krijg je vaak kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd als je aangeeft dat je hiermee problemen hebt. Bij T-mobile is dit in ieder geval zo.
Hardware kan spontaan stuk gaan. Mogelijk zit het probleem in je telefoon maar de simkaart vervangen is weinig tot geen moeite.
En je zult net zien, net één a twee maand de garantie verlopen en mijn abonnement verlengt zonder nieuw toestel. Want ja, de telefoon beviel zo goed
Mogelijk zijn de contactpunten geoxideerd. Je zou kunnen proberen om d.m.v. wat alcohol of schuurpapier de metalen contactpunten te reinigen.
Hoe zagen de contactpunten van de simkaart eruit?
[ Voor 15% gewijzigd door Viper® op 12-10-2016 09:25 ]
Ik had dit probleem al na een maand. Toen hebben ze de hele simkaart reader vervangen en daarna was het opgelost. Heb wel eens gehoord dat dit een bekend probleem is. Mijn broertje had het ook met de HTC One M7. Ik vermoed alleen dat je fabrieksgarantie verlopen is?BlackthunderAwf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:39:
Daar was ik al bang voor, maar het lijkt mij lastig om de contactpunten van de simkaartslot zelf te schuren.Viper® schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:24:
Mogelijk zijn de contactpunten geoxideerd. Je zou kunnen proberen om d.m.v. wat alcohol of schuurpapier de metalen contactpunten te reinigen.
De contactpunten van de simkaart zagen er niet geoxideerd uit, maar heb deze wel met een beetje alcohol gereinigd. Ik ben dus bang dat het de simkaartslot is.
Mijn telefoonabonnement is 14-08-2014 ingegaan en laatst dus verlengd, maar dan zonder toestel. Dus de fabrieksgarantie is inderdaad vervallen. Het zal wel een duur grapje worden als ze het slot moeten vervangen, weet niet of dat de telefoon nog wel waard is...Petert87 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:46:
[...]
Ik had dit probleem al na een maand. Toen hebben ze de hele simkaart reader vervangen en daarna was het opgelost. Heb wel eens gehoord dat dit een bekend probleem is. Mijn broertje had het ook met de HTC One M7. Ik vermoed alleen dat je fabrieksgarantie verlopen is?
In ieder geval bedankt voor het meedenken allen, wordt gewaardeerd
HTC staat erom bekend (in mijn ogen) dat ze nog weleens buiten de garantie om repareren, ik zou gewoon direct een e-mail sturen of chat beginnen met je eerlijke verhaal.BlackthunderAwf schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:17:
[...]
Daar was ik al bang voor, maar het lijkt mij lastig om de contactpunten van de simkaartslot zelf te schuren.
De contactpunten van de simkaart zagen er niet geoxideerd uit, maar heb deze wel met een beetje alcohol gereinigd. Ik ben dus bang dat het de simkaartslot is.
[...]
Mijn telefoonabonnement is 14-08-2014 ingegaan en laatst dus verlengd, maar dan zonder toestel. Dus de fabrieksgarantie is inderdaad vervallen. Het zal wel een duur grapje worden als ze het slot moeten vervangen, weet niet of dat de telefoon nog wel waard is...
In ieder geval bedankt voor het meedenken allen, wordt gewaardeerd
Bedankt voor je suggestie, ik heb meteen een email gestuurd. Nu afwachten wat de reactie zal zijn. Als ik reparatiekosten moet gaan betalen weet ik niet of de telefoon dat nog wel waard is...Majesty schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:19:
[...]
HTC staat erom bekend (in mijn ogen) dat ze nog weleens bij de garantie om repareren, ik zou gewoon direct een e-mail sturen of chat beginnen met je eerlijke verhaal.
Meerdere mensen geven aan dat het opgelost is na het 'rechtbuigen' van het toestelBlackthunderAwf schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:35:
[...]
Bedankt voor je suggestie, ik heb meteen een email gestuurd. Nu afwachten wat de reactie zal zijn. Als ik reparatiekosten moet gaan betalen weet ik niet of de telefoon dat nog wel waard is...
http://forums.androidcent...sim-card.html#post4248676
Niet onlogisch, toestel gaat vaak in de achterzak natuurlijk.
Mocht daar niks uitkomen kan je eventuele nog proberen de simcard reader te vervangen als je van knutselen houdt.
http://www.ebay.com/itm/H...t%3D6%26sd%3D371116474441
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0CaEgZ_CRu4]
Geen garanties though
This phone was intermittently reading the sim card. Customer came to me after the screen had been replaced by another shop. After the screen was replaced the sim card issue started. To get to the sim card tray you have to disassemble the entire device. I replaced the tray but had the same issue
In het begin hielp het een beetje door te drukken op het scherm en de behuizing, nu ook niet meer. Ook heb ik mijn telefoon vaak in mijn broekzak rechtsvoor of op tafel/bureau.Viper® schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:14:
[...]
Meerdere mensen geven aan dat het opgelost is na het 'rechtbuigen' van het toestel
http://forums.androidcent...sim-card.html#post4248676
Niet onlogisch, toestel gaat vaak in de achterzak natuurlijk.
Mocht daar niks uitkomen kan je eventuele nog proberen de simcard reader te vervangen als je van knutselen houdt.
Geen garanties though
[...]
Het zelf repareren van het simkaartslot gaat mij waarschijnlijk meer frustratie opleveren en komt het er waarschijnlijk op neer dat ik alsnog een ander toestel moet aanschaffen.
Inmiddels contact gehad met support van HTC. Ik moest een factory reset doen en mocht dat niet helpen dan vermoedden ze dat het waarschijnlijk een hardware defect is. Factory reset heeft niks opgeleverd dus eerst maar gevraagd wat het moet kosten mocht mijn simkaartslot vervangen moet worden.
Bedankt nogmaals voor het meedenken
Hmm, ik ga even nadenken over dit antwoord...Bedankt voor je reactie. Wij beschikken helaas niet over een standaard prijsopgaaf. De prijsopgaaf wordt namelijk vastgesteld nadat het toestel onderzocht is.
Dit is dan gelijk ook een vrij complex probleem waarbij wij vanaf afstand geen gericht stappenplan voor hebben.
Je geeft aan dat je graag zou willen weten of wij over een standaard prijsopgaaf beschikken, hierin moeten wij je helaas teleurstellen, deze hanteren wij namelijk niet.
Dit heeft dan vooral te maken dat wij vanaf afstand geen inschatting kunnen maken hetgeen gerepareerd zal moeten worden.
Hier volgt een uitleg; Je ziet dat er wat kapot is, in jouw geval is dat waarschijnlijk het simcard lezer, hoe dit gebeurt dat kunnen wij niet vanaf afstand vaststellen,
dit houdt ook in dat wij niet kunnen bekijken of je telefoon interne schade mankeert. Deze schade is dus alleen te ontdekken nadat de telefoon onderzocht is.
Wij repareren alle onderdelen die een defect vertonen, daaruit vloeit het niet hebben van de standaard prijs indicaties.
De telefoon zal minimaal 5 werkdagen in het reparatie centrum zijn en toch belangrijk voordat er tot repareren wordt overgegaan
wordt je op de hoogte gebracht van de prijsopgaaf waarmee vervolgens akkoord kan worden gegaan of niet. Stel je vindt de prijsopgaaf
te hoog dan kun je tegen de gemaakte onderzoekskosten die overigens ongeveer 35 euro bedragen de telefoon retour laten sturen.
Eigenlijk raden wij altijd aan de reparatie via het punt van verkoop in bewerk te stellen, dit is namelijk vaak gemakkelijker
en directer. Komt dat niet uit, dan kun je gebruik maken van onze service.
Ik hoop dat ik je een heldere uitleg als wel optie heb gegeven. Wist je dat wij ook te bereiken zijn via de chat of telefoon.
Je kunt onze contact informatie vinden om de officiële HTC website, www.HTC.com/nl.
[ Voor 43% gewijzigd door BlackthunderAwf op 12-10-2016 13:57 ]
Heb mn M8 tijden in een sleeve gehad omdat ik m een aantal heb laten vallen, en ben altijd zuinig op mijn spullen.
Nu er weer uit gehaald en het is toch een fijn toestel in de hand zeg!
Ik wil dan ook weer een metal-build toestel, maar dan eentje die minder glad is...
Nu er weer uit gehaald en het is toch een fijn toestel in de hand zeg!
Ik wil dan ook weer een metal-build toestel, maar dan eentje die minder glad is...
Ik vond 't ook maar niks die rubber rand er om heen. Bovendien sleet hij ook best snel, dus loop nu alweer een jaar zonder hoesje rond. De M8 ligt gewoon super in de hand idd.
Mensen, help,
Ik heb een hardreset moeten doen en bij het opnieuw opstarten is google playservices verdwenen, daardoor kan ik geen google play meer doen, eigenlijk werkt er niet fatsoenlijk. Meerdere malen harde reset uitvoeren helpt niets.
Ik kan playservices downloaden maar weet niet welke versie ik moet hebben, kan iemand van jullie ff kijken bij Instellingen-apps-google playservice welke versie je hebt.
Gewone kpn m8 6.12.401.4 Bedankt
Ik heb een hardreset moeten doen en bij het opnieuw opstarten is google playservices verdwenen, daardoor kan ik geen google play meer doen, eigenlijk werkt er niet fatsoenlijk. Meerdere malen harde reset uitvoeren helpt niets.
Ik kan playservices downloaden maar weet niet welke versie ik moet hebben, kan iemand van jullie ff kijken bij Instellingen-apps-google playservice welke versie je hebt.
www.weitjerock.com
9.8.77 (438-135396225)Klein_Kipje schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:25:
Mensen, help,
succes!!!
Kijk of Google Play in je App setting aan of uit staat.Klein_Kipje schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:25:
Mensen, help,
Bedankt voor de tip, deze stond aan. Ik kreeg het dan ook niet voor elkaar en heb me (eindelijk eens) op het pad van rooten/andere mod etc gestort met als resultaat een werkende telefoon.ChiMan schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:13:
[...]
Kijk of Google Play in je App setting aan of uit staat.
www.weitjerock.com
Ik heb al ruim een jaar een HTC One M8s en altijd met de volle tevredenheid gebruikt.
Maar ik wilde hem nu graag toch nieuw leven inblazen door er een custom ROM op te zetten.
Op zich werkt het super ten opzichte van Samsung wat ik van "vroeger" gewend ben. Het unlocked van de bootloader was zo gebeurd en het installeren van een recovery image via fastboot ook.
Echter komt nu het probleem. Zodra ik na het flashen van TWRP recovery boot kom blijft de telefoon hangen op het witte startscherm met groene HTC letters. Bij CWM recovery heb ik hetzelfde probleem.
Iemand een idee wat ik kan doen om recovery werkend te krijgen? Zou ik bijvoorbeeld eerst terug moeten naar Stock Recovery om het nogmaals te proberen?
** Edit **
Als extra toevoeging.. De telefoon is nog geen S-Off. Maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken
Daarnaast krijg ik nu als ik TWRP opnieuw probeer te flashen een foutmelding. Het lijkt er op dat de recovery partitie misschien niet helemaal lekker meer is:
Invalid sparse file format at header magi
error: write_sparse_skip_chunk: don't care size 4020224 is not a multiple of the block size 4096
Maar ik wilde hem nu graag toch nieuw leven inblazen door er een custom ROM op te zetten.
Op zich werkt het super ten opzichte van Samsung wat ik van "vroeger" gewend ben. Het unlocked van de bootloader was zo gebeurd en het installeren van een recovery image via fastboot ook.
Echter komt nu het probleem. Zodra ik na het flashen van TWRP recovery boot kom blijft de telefoon hangen op het witte startscherm met groene HTC letters. Bij CWM recovery heb ik hetzelfde probleem.
Iemand een idee wat ik kan doen om recovery werkend te krijgen? Zou ik bijvoorbeeld eerst terug moeten naar Stock Recovery om het nogmaals te proberen?
** Edit **
Als extra toevoeging.. De telefoon is nog geen S-Off. Maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken
Daarnaast krijg ik nu als ik TWRP opnieuw probeer te flashen een foutmelding. Het lijkt er op dat de recovery partitie misschien niet helemaal lekker meer is:
Invalid sparse file format at header magi
error: write_sparse_skip_chunk: don't care size 4020224 is not a multiple of the block size 4096
[ Voor 22% gewijzigd door Jackazz op 26-10-2016 09:14 ]
Ah.. Zo te lezen moet ik voor de m8s dus een andere recovery hebben.
Thanks voor de link. Kom nog het htc bootscherm nog niet voorbij maar dat terzijde ;-)
Thanks voor de link. Kom nog het htc bootscherm nog niet voorbij maar dat terzijde ;-)
De HTC M8 en M8s zijn andere toestellen, je kan dus recovery en roms niet onderling verwisselen, doe je dit wel is de kans groot dat je het toestel brickt of in een bootloop terecht komt.Jackazz schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:24:
Ah.. Zo te lezen moet ik voor de m8s dus een andere recovery hebben.
Thanks! Ik had zoiets ondertussen al begrepen. Ik werd op het verkeerde been gezet omdat ik bij de recovery las dat deze voor alle M8 varianten was. Gelukkig is het toestel nog niet gebrickt dus ik denk dat ik het voor nu maar even zo laat. Kan verder ook niet heel veel info, anders dan de opgegeven link, vinden mbt rooten en flashen van een M8s
Zijn hier ook andere M8 gebruikers die ook de app van SNS Bank gebruiken.
Op het beginscherm zit een knop om de QR code te scannen, deze werkt niet bij mij.
Volgens SNS ligt het aan mijn toestel, nu ben ik benieuwd of het aan mijn exemplaar ligt of dat alle M8's hier "last" van hebben.
Ik draai gewoon de standaard Android, laatste versie zoals door HTC verzorgd.
Op het beginscherm zit een knop om de QR code te scannen, deze werkt niet bij mij.
Volgens SNS ligt het aan mijn toestel, nu ben ik benieuwd of het aan mijn exemplaar ligt of dat alle M8's hier "last" van hebben.
Bij mij werkt het wel, ook standaard versie van HTC heb ikNewday schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:33:
Zijn hier ook andere M8 gebruikers die ook de app van SNS Bank gebruiken.
OK bedankt, dan wordt het een beetje vreemd, scannen van betalingskenmerk vanuit de app via de camera werkt namelijk wel, verder ook geen problemen met de M8 nog.Anoniem: 250681 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:14:
[...]
Bij mij werkt het wel, ook standaard versie van HTC heb ik
Ik ga het hier maar bij laten dan, dan maar geen barcodes scannen

Ik weet niet precies wat jij wilde scannen, Ideal betaling doen of gewoon ergens QR code scannen? Volgens mij is in het beginscherm van de SNS app die optie alleen bedoelt als je Ideal betaling wil doen. Voor andere QR scans gebruik ik Barcode scanner app.Newday schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:23:
[...]
OK bedankt, dan wordt het een beetje vreemd, scannen van betalingskenmerk vanuit de app via de camera werkt namelijk wel, verder ook geen problemen met de M8 nog.
Ik ga het hier maar bij laten dan, dan maar geen barcodes scannen
Ik heb of eigenlijk had een vreemd probleem met mijn M8. Toen ik onlangs het toestel naar de fabriek instellingen had teruggezet kwamen de problemen. Na het toestel uitgezet te hebben startte het vanzelf weer op. Hij wilde niet meer uit. Nadat de accu leeg was wilde het toestel niet meer opladen. Geen rood ledje, niks. Toen contact gezocht met Htc die veronderstelden dat de accu het had begeven. Dit dus net buiten de garantie dus het toestel even laten liggen. De paar dagen erna nog geprobeerd op te laden maar helemaal niks. Ik wilde het toestel maar opbergen, verkopen heeft zo weinig zin en laten repareren zal ook wat kosten. Tot ik het gisteren nog een keertje probeerde en ja hoor, hij doet het weer!
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn geweest en is het toestel nog wel te vertrouwen?
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn geweest en is het toestel nog wel te vertrouwen?
Klopt, is alleen voor iDeal, alleen de SNS app werkt niet.Anoniem: 250681 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:00:
[...]
Ik weet niet precies wat jij wilde scannen, Ideal betaling doen of gewoon ergens QR code scannen? Volgens mij is in het beginscherm van de SNS app die optie alleen bedoelt als je Ideal betaling wil doen. Voor andere QR scans gebruik ik Barcode scanner app.
Verder kan ik wel gewoon barcodes scannen, dus geen big "Deal".
Dat gebeurt wanneer de accu helemaal is leeggetrokken. Is niet alleen bij HTC zo.NeWSJuNK schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:10:
Ik heb of eigenlijk had een vreemd probleem met mijn M8. Toen ik onlangs het toestel naar de fabriek instellingen had teruggezet kwamen de problemen. Na het toestel uitgezet te hebben startte het vanzelf weer op. Hij wilde niet meer uit. Nadat de accu leeg was wilde het toestel niet meer opladen. Geen rood ledje, niks. Toen contact gezocht met Htc die veronderstelden dat de accu het had begeven. Dit dus net buiten de garantie dus het toestel even laten liggen. De paar dagen erna nog geprobeerd op te laden maar helemaal niks. Ik wilde het toestel maar opbergen, verkopen heeft zo weinig zin en laten repareren zal ook wat kosten. Tot ik het gisteren nog een keertje probeerde en ja hoor, hij doet het weer!
Gewoon telefoon aan de lader laten liggen en meestal start hij weer met laden na een paar uurtjes te zien aan het grote accu symbool. Nadat hij weer 100% aan geeft kun je weer opstarten.
Overigens vinden zo goed als alle toestellen van alle fabrikanten het niet zo lekker wanneer de accu helemaal wordt leeggetrokken. Beter tijdig bijladen,nog beter is regelmatig bijladen vanaf 50% als het mogelijk is. Komt de levensduur van de accu ten goede.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Dank voor de reactie. Het frappante is dat de accu nog helemaal niet leeg was. Het startte continue op. Totdat inderdaad de accu leeg was. Dat steeds opnieuw opstarten lag toch niet aan de batterij mijns inziens.snah001 schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:32:
[...]
Dat gebeurt wanneer de accu helemaal is leeggetrokken. Is niet alleen bij HTC zo.
Gewoon telefoon aan de lader laten liggen en meestal start hij weer met laden na een paar uurtjes te zien aan het grote accu symbool. Nadat hij weer 100% aan geeft kun je weer opstarten.
Overigens vinden zo goed als alle toestellen van alle fabrikanten het niet zo lekker wanneer de accu helemaal wordt leeggetrokken. Beter tijdig bijladen,nog beter is regelmatig bijladen vanaf 50% als het mogelijk is. Komt de levensduur van de accu ten goede.
Net een update voor de m8s binnen gekregen, nu aan het installeren. Was een 600 mb grote update, met alleen systeemverbeteringen...
Ik heb het idee dat ik de enige ben met een HTC OneM8 dual sim. Maar toch. Voor degenen de het willen weten: vanaf vandaag is een volledig werkende (unoffcial) versie van Cuanogenmod 14.1 voor dit toestel beschikbaar (Android 7). Ik moet hem er nog opzetten, dat gaat later gebeuren.
Link:
http://forum.xda-develope...-one-m8-dual-sim-t3507192
Edit: uitgeprobeerd. Resultaat: even de volgende versie afwachten. Na inschakelen Wifi vervalt de telefoon in bootloops. Telefoon in vliegtuigmodus zetten lost het probleem wel op maar maakt de telefoon uiteraard vrij nutteloos.
Link:
http://forum.xda-develope...-one-m8-dual-sim-t3507192
Edit: uitgeprobeerd. Resultaat: even de volgende versie afwachten. Na inschakelen Wifi vervalt de telefoon in bootloops. Telefoon in vliegtuigmodus zetten lost het probleem wel op maar maakt de telefoon uiteraard vrij nutteloos.
[ Voor 22% gewijzigd door jlaarts op 27-11-2016 12:34 . Reden: Aanvulling ]
Goedenavond!
Iemand ervaring met de melding 'Package installer is gestopt.' ?
Mn telefoon kwam gisteren op het witte opstartscherm te staan voor enkele uren, bleef daarna oneiding de apps optimaliseren en uiteindelijk na het verwijderen van de sim & sd kaart kon ik hem weer gebruiken. Ik dacht, om dit te voorkomen zet ik hem even terug in fabrieksinstellingen. Na enkele uren gelukt, en nu heb ik weer enkele apps geinstalleerd. Nu krijg ik echter bijna continu deze melding..
Thanks in advance:)
Mn telefoon kwam gisteren op het witte opstartscherm te staan voor enkele uren, bleef daarna oneiding de apps optimaliseren en uiteindelijk na het verwijderen van de sim & sd kaart kon ik hem weer gebruiken. Ik dacht, om dit te voorkomen zet ik hem even terug in fabrieksinstellingen. Na enkele uren gelukt, en nu heb ik weer enkele apps geinstalleerd. Nu krijg ik echter bijna continu deze melding..
Thanks in advance:)
Uit oogpunt van leesbaarheid even een reactie op mijzelf:
- Er is ook een versie van Cyanogenmod 14.1 voor de single sim versie Die kunnen dus ook probleemloos naar Android Nougat. Ik heb dit nog niet geprobeerd (mijn single sim versie kan ik niet aan al teveel experimenten blootstellen).
- Voor de dual sim versie is niet alleen een "verbeterde" (en werkende "unofficial build" uitgebracht maar ook al een eerste nightly (versie 2 staat trouwens al in de planning). Ik heb even leuk gespeeld met de "twee apps"op 1 scherm functie, bijzonder leuk (en soms ronduit handig.) Op dit moment zie ik geen enorme fouten in de rom. Wel moet je er rekening mee houden dat sommige sims beter geherinstalleerd kunnen worden om van foutmeldingen af te geraken.
- Intussen is duidelijk dat CM 14.1 en dual SIM niet goed werkt, omdat SIM2 niet kan worden benut om mee te bellen of er mee gebeld te worden. SMS is weer geen probleem (maar wat heb je daar aan...) Het probleem is bekend maar ik zie op dit moment weinig actie bij de ontwikkelaars. CM 14.1 en dual SIM is daarmee voorlopig geen aanrader.
- Er is ook een versie van Cyanogenmod 14.1 voor de single sim versie Die kunnen dus ook probleemloos naar Android Nougat. Ik heb dit nog niet geprobeerd (mijn single sim versie kan ik niet aan al teveel experimenten blootstellen).
- Voor de dual sim versie is niet alleen een "verbeterde" (en werkende "unofficial build" uitgebracht maar ook al een eerste nightly (versie 2 staat trouwens al in de planning). Ik heb even leuk gespeeld met de "twee apps"op 1 scherm functie, bijzonder leuk (en soms ronduit handig.) Op dit moment zie ik geen enorme fouten in de rom. Wel moet je er rekening mee houden dat sommige sims beter geherinstalleerd kunnen worden om van foutmeldingen af te geraken.
- Intussen is duidelijk dat CM 14.1 en dual SIM niet goed werkt, omdat SIM2 niet kan worden benut om mee te bellen of er mee gebeld te worden. SMS is weer geen probleem (maar wat heb je daar aan...) Het probleem is bekend maar ik zie op dit moment weinig actie bij de ontwikkelaars. CM 14.1 en dual SIM is daarmee voorlopig geen aanrader.
[ Voor 19% gewijzigd door jlaarts op 18-12-2016 12:24 . Reden: toegevoegde info ]
Een tijdje terug hier gemeld dat mijn simkaart slot het niet meer goed deed. Toen maar besloten om zelf een simkaart slot voor 6 euro te kopen. Deze zojuist geplaatst en meteen getest. De simkaart werd meteen herkend. Maar waarschijnlijk ben ik iets te ruig geweest met de digitizer/display of de connector hiervan, waardoor het scherm flikkert en de touch niet werkt. Gelukkig de telefoon nog niet terug in de behuizing gedaan, want dat was ook al een hels karwei om hem daaruit te krijgen.
Maar weer even sneupen voor de andere onderdelen dan. Misschien dat het mij weer lukt om een goed functionerende htc te hebben. Een Nokia Lumia 630 is leuk voor even, maar zou graag weer een htc terug hebben!
Maar weer even sneupen voor de andere onderdelen dan. Misschien dat het mij weer lukt om een goed functionerende htc te hebben. Een Nokia Lumia 630 is leuk voor even, maar zou graag weer een htc terug hebben!
Ik zou denken: Google apps opnieuw installeren. Zoeken via Google op Gapps. Gemakkelijk via TWRP, maar dan heb je vermoedelijk het toestel geroot en zit er een custom ROM op.MerijnVS schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:32:
Goedenavond!
(...)
Ik heb per ongeluk mijn sd kaart ontkoppeld. Hoe kan ik hem weer koppelen zonder te formatteren?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Eruit en erin?evilution schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:01:
Ik heb per ongeluk mijn sd kaart ontkoppeld. Hoe kan ik hem weer koppelen zonder te formatteren?
Dit plus reboot blijkbaar. Bedankt.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Weet iemand of de Peel Smart Remote TV Guide app met de IR-blaster van de M8s zou moeten werken? Ik probeer een Sony tv aan te zetten met de app, maar het lukt niet.
Volgens mij heeft de M8s geen IR...tiguan schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:33:
Weet iemand of de Peel Smart Remote TV Guide app met de IR-blaster van de M8s zou moeten werken? Ik probeer een Sony tv aan te zetten met de app, maar het lukt niet.
Battle.net || Strava
Ik was echt in de veronderstelling dat ie 't wel had, maar waarschijnlijk heb je gelijk. Jammer.
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie