Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Oyxl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:19:
Mijn Bluetooth verbinding verbreekt nu na ~5 minuten zwart scherm de verbinding. Ik word helemaal gek. Heb ik juist net een koptelefoon gekocht puur om gekoppeld te kunnen bellen, lekker muziek luisteren e.d., gooit ie elke keer de BT uit.
Voeg je koptelefoon toe aan SmartLock, misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Na de update ook een update van Spotify ontvangen en begin Spotify echt te haten, opeens een melding dat ik op meer dan 3 devices aangemeld ben en dus daarom de storage van de M8 gaat wissen (why? Geef me de keuze) en sindsdien kan ik de downloads niet meer op mijn sd kaart krijgen en kan ik dus niet alle playlists meer downloaden, ondanks dat der nog meer dan 14 GB vrij is op de kaart. Heb al ingesteld dat Spotify zelf op op external gezet moet worden, maar dan download ie nog steeds alles naar internal memory. Iemand dat ook gehad en opgelost?
Heb al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, meer rechten gegeven, maar lijkt niet te werken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Sinds de upgrade naar mm werkt de bluetooth verbinding in mijn auto (Volvo V40) verre van optimaal. Verbinding verbreekt random. Geluid gaat via de telefoon i.p.v. over de speakers. Spotify streaming werkt niet meer.

Bluetooth verbinding verwijderd en opniew gemaakt, maar helaas werkt het nog steeds niet. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Oyxl vertelde 3 uur geleden precies hetzelfde en etamboer gaf een mogelijke oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:09:
grappig dat iedereen wat anders ervaart :)

Voor mijn gevoel is m'n bereik (4g) flink verbeterd. zo heb ik nu 4g verbinding in de lift (thuis en werk), waar dat voorheen zeker niet was.
Bij mij ook. In het huis van mijn vader zit hele nare isolatie waardoor ik eigenlijk nooit goed bereik had als ik beneden in de woonkamer zat, nu is het iets beter, zowel 4G als wanneer ik bel. Heb trouwens Vodafone, over het algemeen erg tevreden over dat netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
tiguan schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:23:
Oyxl vertelde 3 uur geleden precies hetzelfde en etamboer gaf een mogelijke oplossing ;)
Waren het niet dat mijn telefoon als deze ontgrendeld is ik de zelfde problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik krijg nu en dan een notificatie van airbnb (reclame). Kan ik dat ergens uitzetten, erg irritant. Het gaat niet om Blinkfeed, die staat al uit vanwege de reclame maar echt om een notificatie.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:53

Pinobigbird

doesn't share food!

evilution schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:22:
Ik krijg nu en dan een notificatie van airbnb (reclame). Kan ik dat ergens uitzetten, erg irritant. Het gaat niet om Blinkfeed, die staat al uit vanwege de reclame maar echt om een notificatie.
Heb je ook een app van Airbnb geïnstalleerd? In dat geval kan je bij de instellingen > apps bij die app instellen dat ie geen notificaties mag geven.
Als je geen app van Airbnb hebt, dan kan je op de notificaties lang drukken om de info te zien van de app die de notificatie stuurt.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Altijd fijn, doe je een factory reset omdat Spotify en Android echt de weg kwijt zijn (memory card opeens een andere naam, werkte zelf nog wel) blijkt dat er in de HTC backup niets zat en blijkbaar doet de Google backup ook niet veel opslaan, want iedere app die ik terug zette was zijn instellingen kwijt. Contacts gelukkig nog wij bij Google en Whatsapp regelt zijn eigen backup (helaas maar 1 keer per maand, maar is beter dan niets).
Dus weer een gehele middag bezig om alles in te stellen, maar goed, SD card nu wel als intern geheugen en dus geen Spotify probleem meer.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
Cyanogenmod heeft voor zowel de single als de dual SIM versie van de HTC One M8 al "nightly builds" uit van Android 6.01. Ze doen het ook prima. Het is op dit moment echter nog niet mogelijk de FM radio te gebruiken wat ik een groot gemis vind (als je zonder internet zit of op duur interner, is het toch een mooie feature).
Ik zou niet weten of het werkt, maar ik zou wel eens (in afwachting van en oplossing waar aan gewerkt wordt) willen proberen of je eenvoudig kunt volstaan met de originele HTC FM radio (versie Android 6) als APK te installeren in Cyanogenmod 13.. Probleem is natuurlijk dat ik geen FM radio APK heb (wel die van Android 5.1.1). Is er iemand die mij daar aan kan helpen? Ik denk zelf b.v. ook aan een backup via "Titanium backup", dan kun je het origineel ook op eenvoudige wijze op je telefoon overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 22:24
Mijn cameraglaasje is gebarsten een poosje terug :( Ik weet niet hoe het gebeurd zou moeten zijn. Er is verder geen valschade.

Gegoogled natuurlijk, en dit gevonden:
http://forums.androidcent...camera-lens-issue-14.html

Zou Vodafone niet moeilijk doen met garantie? Omdat het wel fysieke schade is natuurlijk, maar ook een veelvoorkomend probleem (productiefout?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fer00
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-08-2020
Mijn batterij gaat veel langer mee na de update. Daar ben ik dus erg blij mee. Ik merk wel dat ik slecht BT en GPS ontvangst heb. Weet alleen niet of dat met de update te maken heeft. Als ik een route inplan en telefoon in mijn zak doe, dan zegt ie dat het GPS-signaal kwijt is. Dat had ik normaal nooit.

Ook ben ik er laatst achtergekomen met een andere M8 dat mijn geluid het nooit goed heeft gedaan (zacht). En ook mijn mic is stuk nu, ik ben slecht te verstaan bij bellen.

Kortom tijd om 'm op te sturen.

Hoe lang duurt het tegenwoordig voordat je je telefoon terug hebt als je hem laat repareren via HTC? In het verleden ging dat altijd relatief snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
etamboer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:41:
[...]

Voeg je koptelefoon toe aan SmartLock, misschien helpt dat?
tiguan schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:23:
Om nog even te reageren ;) Ik heb 'm in het verleden toegevoegd aan Smartlock, maar die is blijkbaar verdwenen bij de update, terwijl mijn auto er nog wel in staat en die gaat nog als een zonnetje (buiten de issues die ik altijd al gehad heb met BT in het algemeen). Ik heb 'm nu voor het eerst weer gekoppeld en het gaat al ruim 10 minuten goed. Ik vermoed inderdaad dat dit de reden is geweest.

Smartlock lijkt ook uitgebreider te zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:41:
Kijk ik niet goed, of is er in Android 6 op de M8 geen optie om de provider naam rechtsboven op het lockscreen te verbergen?
Niemand anders die dit storend vindt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:17
JBS schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:59:
[...]
Niemand anders die dit storend vindt? :)
Wat kan je hier storend aan vinden :+ ? Als je een notificatie hebt verdwijnt dit toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

SPOXYWOXY schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:13:
[...]

Wat kan je hier storend aan vinden :+ ? Als je een notificatie hebt verdwijnt dit toch
Dat als daar voorheen "iets" stond het altijd ook iets nieuws was (of een notificatie die je nog niet weggewerkt had). Nu staat daar altijd je provider naam als er geen notificaties zijn, dus "iets", vind ik maar verwarrend :)

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 01-02-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Helaas, mijn BT probleem is weer terug.Koptelefoon staat in smartlock, maar wordt nu weer na enige tijd ontkoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Oyxl schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:44:
Helaas, mijn BT probleem is weer terug.Koptelefoon staat in smartlock, maar wordt nu weer na enige tijd ontkoppeld.
Bij Instellingen/Optimalisatie batterij/Optimalisatie batterij/Alle applicaties kun je apps kiezen die niet na 5 minuten in slaap moeten vallen als het scherm uit staat en de telefoon niet beweegt. Misschien staat er daar één tussen die je wakker moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
etamboer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:53:
[...]

Bij Instellingen/Optimalisatie batterij/Optimalisatie batterij/Alle applicaties kun je apps kiezen die niet na 5 minuten in slaap moeten vallen als het scherm uit staat en de telefoon niet beweegt. Misschien staat er daar één tussen die je wakker moet houden.
Alle optimization staat uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 07:20
Oyxl schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:44:
Lijkt erop dat dit een soortgelijk probleem is als WiFi. Wifi wordt ook random verbroken als het scherm uit staat en gebruik dan je mobiele data verbinding tot je het scherm weer aanzet.

Hier hebben meer mensen last vooral van Nexus gebruiker icm 6.01 lees je dit dus vermoed dat er wel een aantal bugs in 6.01 zitten.

Bluetooth kom je ook tegen.

Nu maar hopen dat Goolge snel met een fix komt en dat HTC die ook nog doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
MikeOO schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:15:
[...]

Lijkt erop dat dit een soortgelijk probleem is als WiFi. Wifi wordt ook random verbroken als het scherm uit staat en gebruik dan je mobiele data verbinding tot je het scherm weer aanzet.

Hier hebben meer mensen last vooral van Nexus gebruiker icm 6.01 lees je dit dus vermoed dat er wel een aantal bugs in 6.01 zitten.

Bluetooth kom je ook tegen.

Nu maar hopen dat Goolge snel met een fix komt en dat HTC die ook nog doorvoert.
Ik denk dat ik maar eens een gedetailleerd verslag ga maken en deze doorzet naar HTC, waar het iig aan de lijst met bugs kan worden toegevoegd als het er nog niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Oyxl schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:19:
[...]

Ik denk dat ik maar eens een gedetailleerd verslag ga maken en deze doorzet naar HTC, waar het iig aan de lijst met bugs kan worden toegevoegd als het er nog niet op staat.
Hoe meer er bugs in schieten bij HTC hoe groter de kans dat ze dit oppakken. Zal dit ook melden bij HTC.

Probleem gemeld bij HTC via http://www.htc.com/nl/contact/email/

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 04-02-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BananaOfMercy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-03-2023
Nog iemand die problemen heeft met de mobile data die niet opnieuw opstaat na de GSM even niet gebruikt te hebben? (Na de update naar android 6.0)

Mijn mobile data maakt heeft geen verbinding meer na even niet gebruikt te hebben. Mobile data af zetten en hierna terug opzetten verhelpt het probleem, maar is wel héél vervelend.

Mijn provider is mobile vikings (België). Zou ik het bij hen ook eens kunnen aanhalen?
Zelf na een factory reset blijft dit probleem zich voordoen.

[ Voor 3% gewijzigd door BananaOfMercy op 04-02-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
BananaOfMercy schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:01:
Nog iemand die problemen heeft met de mobile data die niet opnieuw opstaat na de GSM even niet gebruikt te hebben? (Na de update naar android 6.0)

Mijn mobile data maakt heeft geen verbinding meer na even niet gebruikt te hebben. Mobile data af zetten en hierna terug opzetten verhelpt het probleem, maar is wel héél vervelend.

Mijn provider is mobile vikings (België). Zou ik het bij hen ook eens kunnen aanhalen?
Zelf na een factory reset blijft dit probleem zich voordoen.
Geen problemen mee dat deel werkt nog wel goed bij mij na de update >:)

Kun je de simm niet even in een andere toestel plaatsen en zo controleren of het dan ook gebeurt.
Je zou ook kunnen proberen: Instellingen --> Mobiele gegevens --> Namen Toeganspunten --> 3 puntjes klikken en deze herstellen.

Op zich na de fabrieksinstellingen zou het niet nodig zijn maar kan geen kwaad en lost soms vreemde problemen op.

De nieuwe Doze functie doet steeds meer niet goed dan wel. Ben ook al in discussie over WiFi/Bluetooth problemen met HTC na aanmelding van mijn problemen hiermee.

Zou het zeker ook gaan melden als je het niet opgelost krijgt. Hoe meer klachten hoe groter de kans dat ze hier wat aan gaan doen.

UPDATE na aanmeldingen klachten bij HTC
Reactie van HTC zijn ook weer de standaard dingen en helaas nemen ze je weer niet serieus of erkennen ze dat er een bug in Android zit.

Eerst reactie betreffende Batterij besparingen en daar de app uitzetten?? Tja zelf HTC leest dus niet je berichten en dat de Wifi verbinding of bluetooth geen APP is dat wordt te technische.

Nogmaals alles uitgelegd incl de 2 linken die ik eerder heb aangeven dat dit fout gaat bij meerdere merken en allemaal met Android 6.01.

Tweede reactie Ik moet hem maar ter reparatie aanbieden. Tja dat is echt de oplossing van een toestel wat alles voor de update prima deed en na een update niet meer en dat er vele klachten zijn over deze Android versie 8)7

Aangeven dat ik mijn bijna 2 jaar oude maar nog steeds als nieuw uitziende M8 niet in de handen ga geven van Dynafix om zodoende een gsm terug te krijgen die krassen/beschadigingen heeft daarna en/of na 1 a 2 weken wachten terug krijg met exact hetzelfde probleem omdat ze dat daar toch niet testen.

Jammer dat HTC gewoon erkend dat er bug in deze versie zitten en dat ze zodra Google die heeft opgelost met een update komen. Dan neem je klanten serieus ipv standaard reactie en oplossing te bieden die tot niets leiden.

Laatste reactie was bijna een hele alinea met het verzoek tot het beoordelen van de medewerker. Tja als je daar wel genoeg tijd voor hebt en dat goed uit te werken dan vraag je er zelf om >:)

Mocht je deze problemen ook ervaren meld ze bij HTC en plaats ook dat er veel meer klachten te vinden zijn van andere merken. Mogelijk als ze meerdere klachten krijgen ze er wel iets aan gaan doen.

[ Voor 39% gewijzigd door MikeOO op 06-02-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03
Vanochtend de februari 2016 android security update (H10) ontvangen op m'n HTC one m8 GPE. Goed werk HTC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
wilbert11 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:44:
Vanochtend de februari 2016 android security update (H10) ontvangen op m'n HTC one m8 GPE. Goed werk HTC!
Helaas geen update voor de standaard M8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brightfox
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-06 14:47
Heb mijn HTC one M8 weer teruggezet op de standaard ROM (draaide oorspronkelijk een geroote versie van de GPE rom)
Sinds de update naar HTC WWE ROM met Android Marsmallow geen problemen ondervonden, alleen merk ik wel dat de baterijduur i.v.t de GPE ROM wel iets achteruit is gegaan. (kan aan mijn gebruik liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Lang heb ik getwijfeld of ik de Android 6 update (HTC One M8) wel zou installeren. Ik kijk altijd eerst de kat uit de boom, want meestal halen ze dingetjes waar je aan gewend bent geraakt eruit. Zoals nu in de fotoediting van de camera....je moet nu veel meer "kliks" doen om door de menuutjes te scrollen van fotobewerking. De delete-knop is verhuisd van rechts naar links...vreselijk...

De widget voor ringtone volume silent/vibrate/on is nu weg, en geintegreerd met de DND-mode...vreselijk!

Ook qua performance is het slechter geworden. Wanneer je nu op de knop van de zaklamp drukt zit er vertraging in. Deze zelfde vertraging is ook behoorlijk merkbaar in het toetsenbord.
Wel leuk dat je nu de onscreenbuttons kunt wijzigen, echter was ik al zo gewend geraakt dat ik het nu niet anders meer wil....

Maar goed, waar ik eigenlijk deze post voor maak is om te vragen: hoe zorg ik ervoor dat de notificatiegeluidjes van telegram, sms e.d. niet het muziekgeluid onderbreken/zachter maken? Hier heb ik in het verleden ook eens last van gehad, maar dat hebben ze met een update toen opgelost.
Ik vind het echt vervelend dat de notificatiegeluiden prioriteit krijgen over de muziek.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 19:20
Deathchant schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:00:

Ook qua performance is het slechter geworden. Wanneer je nu op de knop van de zaklamp drukt zit er vertraging in. Deze zelfde vertraging is ook behoorlijk merkbaar in het toetsenbord.
Wel leuk dat je nu de onscreenbuttons kunt wijzigen, echter was ik al zo gewend geraakt dat ik het nu niet anders meer wil....
Ik merk juist dat hij in performance vooruit is gegaan, alles werkt nu sneller en nee ik heb geen reset gedaan.

Dank je wel voor de tip van de onscreenbuttons... die had ik gemist. ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Performance vind ik ook merkbaar stukken beter, alsook de batterijduur. Klopt dat de zaklamp meer tijd nodig heeft om op te starten, maar verder durf ik wel te stellen dat ik net als met KitKat weer een retesnelle telefoon heb. Geen hickups meer, heerlijk. Ik heb na het Lollipop debacle weer plezier in dit prachtige toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO

Ik heb na de update wel een reset gedaan een eens opnieuw alles geinstalleerd en geen backup teruggezet maar alles een keer echt opnieuw handmatig geinstalleerd.
Zodra ik op de zaklamp klikt is deze direct open zonder vertraging. Toestenbord werkt ook zonder vertraging.
En ik heb er toch behoorlijk was apps opstaan, ruim 300 >:)

Dus mogelijk is dat ook de oplossing voor je. Het is even een werkje maar je zou nog kunnen proberen om eerst een backup terug te zetten dan valt het wel mee. Als er dan nog vertraging is dan kun altijd toch alles handmatig een keer installeren.

Ik gebruik niet de SD als extra geheugen. Dat zou mogelijk als je dat gebruikt ook nog voor een vertraging kunnen zorgen aangezien SD altijd trager is dan het interne geheugen.

Kortom het is geen normaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier hetzelfde. Heb de update aangegrepen voor een volledige factory reset en handmatige nieuwe install. Dus niet vanuit backup.
Telefoon is gewoon soepel en snel. Sneller dan voor update.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MikeOO schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:22:
[...]

Zodra ik op de zaklamp klikt is deze direct open zonder vertraging. Toestenbord werkt ook zonder vertraging.
Volgens mij bedoelt hij specifiek die quick toggle van de zaklamp. Die heeft hier bij mij ook vertraging. De app van de zaklamp zelf, start wel gewoon snel op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:57
Ook qua performance is het slechter geworden. Wanneer je nu op de knop van de zaklamp drukt zit er vertraging in.
Ik hoop wel dat je snapt dat de vertraging van een knopje in een specifieke app (welke waarschijnlijk eerst wat onnodig lange checks moet doen ofzo) echt totaaaal wat anders is dan zeggen dat de performance van een OS slechter is geworden. 8)7

Maar inderdaad, het indrukken van het aan knopje heeft een kleine vertraging. Voor mij ook vrij irritant, want ik druk(te) het knopje vaak een 2e keer in omdat ik dacht dat ik mis gedrukt had. (met natuurlijk als gevolg dat hij DAN WEL snel aan en uit springt. |:()
Eigenlijk ligt het probleem dus wel bij Android zelf, want JUIST omdat de rest van het OS zo soepel werkt, is een halve seconde wachten op iets zo irritant. :+

Ik snap sowieso niet dat je UBERHAUBT nog op een knopje moet drukken voordat de lamp aangaat.. Wat denk je anders waarom ik die app open!!?? :z 7(8)7

Dat de zaklamp tegenwoordig ook op de achtergrond kan draaien is dan wel weer een handige feature. :)

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 08-02-2016 21:43 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
HammerNL schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:43:
[...]

Volgens mij bedoelt hij specifiek die quick toggle van de zaklamp. Die heeft hier bij mij ook vertraging. De app van de zaklamp zelf, start wel gewoon snel op inderdaad.
Daar zit hooguit 1 sec vertraging op als ik ze lamp aan/uit zet. Dat is een prima resultaat toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
SmiGueL schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:08:
[...]

Ik hoop wel dat je snapt dat de vertraging van een knopje in een specifieke app (welke waarschijnlijk eerst wat onnodig lange checks moet doen ofzo) echt totaaaal wat anders is dan zeggen dat de performance van een OS slechter is geworden. 8)7

Maar inderdaad, het indrukken van het aan knopje heeft een kleine vertraging. Voor mij ook vrij irritant, want ik druk(te) het knopje vaak een 2e keer in omdat ik dacht dat ik mis gedrukt had. (met natuurlijk als gevolg dat hij DAN WEL snel aan en uit springt. |:()
Eigenlijk ligt het probleem dus wel bij Android zelf, want JUIST omdat de rest van het OS zo soepel werkt, is een halve seconde wachten op iets zo irritant. :+

Ik snap sowieso niet dat je UBERHAUBT nog op een knopje moet drukken voordat de lamp aangaat.. Wat denk je anders waarom ik die app open!!?? :z 7(8)7

Dat de zaklamp tegenwoordig ook op de achtergrond kan draaien is dan wel weer een handige feature. :)
Ook al eens een andere zaklamp app geprobeerd. Misschien dat die sneller werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
MikeOO schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:31:
Ook al eens een andere zaklamp app geprobeerd. Misschien dat die sneller werkt.
Voor die ene keer in de maand dat ik die flashlight app gebruik (en dus een halve seconde langer moet wachten) was ik niet van plan de moeite te nemen om een andere app te zoeken. :P

Maargoed, net zoals jij aangeeft had ik al even in de store gezocht naar een alternatieve app, maar in het eerste opzicht is dit allemaal rotzooi. >:)

XDA staat vaak ook nog wel wat, maar apps als deze en deze lijken niet geïnstalleerd te kunnen worden. (alleen te flashen)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
MikeOO schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:42:
[...]

Wifi wordt uitgezet na een tijdje en dan gebruikt hij je data bundel. Ik kwam erachter omdat sinds 6.01 update mijn Domotica regelmatig meld dat mijn telefoon niet thuis is terwijl dit wel het geval is. Voor de update nooit problemen mee gehad. WiFi instellingen voor sleep staan ook op ALTIJD.

Als je gsm niet aan de lader hangt dan is hij op een gegeven moment niet meer bereikbaar in je netwerk. Kun je bv testen met een PING opdracht naar je toestel en die continue laten lopen. Als je dan een Whatsapp stuurt naar je toestel komt deze wel direct binnen maar dan via je mobiele data bundel.

Zodra het scherm wordt aangezet maakt hij direct weer verbinding met je WiFi. Soms zie je ook heel even je mobile data icon (4G) en dan verdwijnt deze weer net zo snel.

Tot op heden nog niet iets kunnen vinden om dit te voorkomen en ben niet blij met deze functie.
Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat de WiFi verbinding wegvalt. Hij is altijd gewoon verbonden als ik het scherm aanzet.

Heb je al geprobeerd om bij developer opties de legacy DHCP client aan te zetten? Wat je ook nog kan proberen is bij geavanceerde WiFi instellingen de Wi-Fi optimalisatie uit te zetten. Dit kan wel extra batterij verbruiken.

Als het goed is heb je trouwens versie 6.0 i.p.v 6.0.1 op je toestel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

... is bij geavanceerde WiFi instellingen de Wi-Fi optimalisatie uit te zetten. Dit kan wel extra batterij verbruiken.
even als zijspoor. Ik heb de naamgeving van deze instelling altijd een beetje vreemd gevonden.
Wat optimaliseer je nu eigenlijk hiermee? Het batterijverbruik of WIFI?

Lijkt mij dat om "betere" WIFI te krijgen dit meer batterij kost en dat dus deze optie precies niet doet wat het beweerd, namelijk WIFI te optimaliseren, maar batterijgebruik bij WIFI te optimaliseren...

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
paulb_nl schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:30:
[...]

Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat de WiFi verbinding wegvalt. Hij is altijd gewoon verbonden als ik het scherm aanzet.

Heb je al geprobeerd om bij developer opties de legacy DHCP client aan te zetten? Wat je ook nog kan proberen is bij geavanceerde WiFi instellingen de Wi-Fi optimalisatie uit te zetten. Dit kan wel extra batterij verbruiken.

Als het goed is heb je trouwens versie 6.0 i.p.v 6.0.1 op je toestel. ;)
Dat wifi verbreek is ook bijna niet te zien idd. Maar zoals aangeven start maar eens een ping en laat deze een tijd lopen dan merkt je vanzelf dat dit op een gegeven moment gebeurt maar is erg random.
DIt is duidelijk een batterij optimalisatie feature aangezien wifi wel aanblijft als hij aan de lader hangt en HTC dit ook heeft bevestigd.

legacy DHCP ook getest en uiteindelijk ook weer verbroken.
Wi-Fi optimalisatie zet ik al nooit aan om een zo goed mogelijke verbinding te houden.

Versie nummer baseer ik op wat mijn toestel aangeeft en Android 6.12.401.4

Maar dank voor het meedenken. Ben nu inmiddels aan het testen met DomoFench (Geofence) en dit lijkt na 1 dag testen zijn werkt goed gedaan te hebben. Maar zal meerdere dagen nodig hebben om te zien of dit betrouwbaar genoeg werkt. Met Android 5 ging dit namelijk soms mis en verliet hij de Geofence ineens en dact het toestel dat ik een paar km verder zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
Xymox schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:06:
[...]

even als zijspoor. Ik heb de naamgeving van deze instelling altijd een beetje vreemd gevonden.
Wat optimaliseer je nu eigenlijk hiermee? Het batterijverbruik of WIFI?

Lijkt mij dat om "betere" WIFI te krijgen dit meer batterij kost en dat dus deze optie precies niet doet wat het beweerd, namelijk WIFI te optimaliseren, maar batterijgebruik bij WIFI te optimaliseren...
Klopt, met Wifi optimaliseren wordt eigenlijk bedoeld het verminderen van batterijverbruik als het scherm uit is. Bijvoorbeeld als er veel multicast pakketjes worden verstuurd op het netwerk. Die worden dan genegeerd zodat je telefoon niet steeds uit slaap hoeft te komen. Ook wordt er trager op pakketjes gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jezus, wat een reacties op mijn comment over dat mijn toetsenbord en flashlight vertraging heeft na de update...Trek het jullie niet aan, ik zeik jullie exemplaar hiermee niet af ;)
Ik ben helaas 1 van de ongelukkigen waarbij de performance achteruit is gegaan. Het snel switchen tussen recent apps gaat trager dan eerst, het moment dat het toetsenbord tevoorschijn komt op het moment dat ik naar de URL-balk van DuckDuckGo-app, firefox en/of ghostery ga is een stuk trager, het switchen van de taal in het toetsenbord reageert een stuk trager. Vooral reageert de boel trager wanneer de batterij onder de 15% komt en in powersave mode gaat. Dit had ik voorheen ook alleen duurt het nu nóg langer.
Dus al met al is de ervaring van Android6 qua performance hier merkbaar minder geworden.

Het toevoegen van de permissies is een uitkomst, eindelijk! Maar de permission manager app werkt daardoor niet meer.
Wat ik erg vervelend vind, en dat zal vast en zeker ook persoonlijk zijn, is het feit dat de HTC mail applicatie persé toestemming moet hebben in je contacten, terwijl ik dit helemaal niet aan elkaar gelinked wil hebben. Ik typ gewoon ouderwets het emailadres in. De app werkt dus NIET als je dit niet toestaat. Terwijl bij GMAIL werkt het gewoon als je alle permissies blokkeert. Je krijgt wel elke keer bij het opstarten de vraag voor de permissies, maar je kunt gewoon mail sturen en ontvangen.

Maar heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de notificatiegeluidjes niet mijn muziekgeluid beinvloeden? Wanneer ik een telegrammetje of smsje krijg, gaat de muziek zachter...mijn telefoon moet me o zo nodig laten weten dat ik toch echt een berichtje heb gekregen :P

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Deathchant schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:30:
Terwijl bij GMAIL werkt het gewoon als je alle permissies blokkeert. Je krijgt wel elke keer bij het opstarten de vraag voor de permissies, maar je kunt gewoon mail sturen en ontvangen.
Had dit de eerste keer ook, maar na het aan-en-uitzetten heb ik die melding niet meer gezien.
Kwam er toevallig gisteren achter dat hij een ingetypte naam (ontvanger) niet meer automagisch aanvulde.

Misschien is de oplossing dus om hem even eenmalig toegang te geven bij het opstarten van de app, en vervolgens via permissies weer uit te schakelen?

Ook na een reboot van de telefoon kan ik Gmail gewoon openen, zonder dat deze om permissies vraagt (en bij de contacten kan komen)

(Opzich kan het natuurlijk weinig kwaad dat de Gmail app bij je contacten kan.. Google heeft die gegevens waarschijnlijk toch al mits je deze zo in je adresboek zet. :P)

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 10-02-2016 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat zal best, maar alles wat ik onder controle kan houden, wil ik ook zo houden. Het feit dat google allang wat gegevens heeft, wilt niet zeggen dat ik moet stoppen met mijn best doen om alles zo goed mogelijk af te schermen...dat het "weinig kwaad" zou kunnen ben ik het niet mee eens, maar dat is een andere discussie die we nu niet hier in dit topic hoeven te voeren (en waarbij ik toch het onderspit zou delven omdat ik direct als paranoide bestempeld zou worden :P). Ik timmer alles dicht zover dat mogelijk is, en ik zie dan daarna wel of de apps t nog doen of niet.
Mij gaat t zich om het opt out principe terwijl het naar mijn idee opt-in moet zijn. De app kan basic functionality x, maar als je y en z wilt moet je permissies a en b openzetten vanwege reden 1 en 2 (en juist dat laatste zijn app makers niet altijd even goed in om aan te geven). En zo hoort het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
MikeOO schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:15:
[...]

Dat wifi verbreek is ook bijna niet te zien idd. Maar zoals aangeven start maar eens een ping en laat deze een tijd lopen dan merkt je vanzelf dat dit op een gegeven moment gebeurt maar is erg random.
DIt is duidelijk een batterij optimalisatie feature aangezien wifi wel aanblijft als hij aan de lader hangt en HTC dit ook heeft bevestigd.
Ik heb even wat getest en het is inderdaad zo dat na een uur als Doze aangaat dat er niet meer op de pings gereageerd wordt. Echter is het niet zo dat de Wifi verbroken wordt want ik heb mijn mobiele internet uitgezet en toch heb ik terwijl Doze in werking was een whatsapp bericht ontvangen.

Hij laat dan blijkbaar dus niet alles door maar Wifi blijft wel verbonden.

Verwijderd

Ik ben nogal teleurgesteld dat ze wederom met de volume hebben gerommeld. Toen met de M7 hadden ze na een update ook de volume lager/zachter ingesteld. Nu met de M8 dus wéér! Als muziekliefhebber zijnde baal ik hier echt van aangezien ik 'm nogal eens voluit had staan met de 'oortjes' in. Zowel via de speakers als met oortjes dus!

Toetsenbord vind ik nogal érg licht (fel). Voorheen had ik een zwarte achtergrond geselecteerd. Hoe en waar kan ik dit selecteren?
Daarnaast lijkt 't alsof het toetsenbord veel gevoeliger is geworden om naastgelegen letters te raken.
En wat ik vóór de update ook al had is dat de toetsen regelmatig (na verloop van tijd) blijven hangen. Er staan dan ineens 4á5 A-tjes of een ander letter. Het scherm is dan gewoon schoon en is voorzien van een "glass" protector. Even aan/uit en de M8 kan er weer weken tegenaan.

Contacten zijn nu foto-loos doordat Facebook er niet als account bij staat. Ik lees dat er meerdere dit ondervinden en ik zou het ook weer terug willen hebben.

De 'geluids' notificaties van berichten,.. ik zag 't al voorbij komen, maar zag nog geen oplossing. Ik schrik me telkens rot als ik m'n oortjes in heb én het volume op voluit staat, dus ik wil 't zsm uitschakelen. Iemand een TiP?

Voor de rest ben ik tevreden met de update. De accuduur is veel beter geworden en ik eindig nu de dag geregeld met nog 30á40%. Voorheen leeg of hooguit 15% over. De M8 werkt ook gewoon nog lekker snel en accuraat. Ondanks dat ik m'n Sandisk Pro 64gb ook als totaalgeheugen heb ingesteld. Ondanks.. omdat ik tijdens het instellen van deze mooie future overigens wel de melding kreeg dat m'n kaartje met 20ms te traag zou zijn. Ik merk hier geen problemen van!

• MikeOO
paulb_nl schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:03:
[...]

Ik heb even wat getest en het is inderdaad zo dat na een uur als Doze aangaat dat er niet meer op de pings gereageerd wordt. Echter is het niet zo dat de Wifi verbroken wordt want ik heb mijn mobiele internet uitgezet en toch heb ik terwijl Doze in werking was een whatsapp bericht ontvangen.

Hij laat dan blijkbaar dus niet alles door maar Wifi blijft wel verbonden.
Het feit dat je geen reply terug krijgt op je ping geeft al aan dat je niet verbonden bent. In de logfiles van mijn Domotica zie ik dat hij regelematig even online komt. Daarbij kan ik in mijn router prima zien dat de telefoon niet verbonden is als de wifi is verbroken. Dus er is op dat moment echt geen verbinding.

Door Wifi uit te schakelen en af en toe online te laten komen scheelt dat dus in batterijgebruikt maar levert je wel vertraging op in het ontvangen van berichten.

Het maakt niet uit welke instelling je aanpast, zelf batterij optimalisatie uitzetten voor een app zorgt er toch voor dat je toestel niet constant is verbonden met het wifi netwerk.

Leuk al de besparende opties maar je moet er wel iets voor inleveren en dat zal voor 95% niet echt een probleem zijn. Maar het zou een keuze moeten zijn en niet een verplichting. Als ik er voor kies dat mijn batterij eerder leeg is dan maak ik zelf deze keuze. Ik zit niet de hele dag op mijn gsm te kijken dus ruim voldoende sap over aan het eind van de dag. Nu moet ik het scherm bijna aanlaten als ik wil dat wifi aan blijft.

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
MikeOO schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:26:
[...]

Het feit dat je geen reply terug krijgt op je ping geeft al aan dat je niet verbonden bent. In de logfiles van mijn Domotica zie ik dat hij regelematig even online komt. Daarbij kan ik in mijn router prima zien dat de telefoon niet verbonden is als de wifi is verbroken. Dus er is op dat moment echt geen verbinding.

Door Wifi uit te schakelen en af en toe online te laten komen scheelt dat dus in batterijgebruikt maar levert je wel vertraging op in het ontvangen van berichten.

Het maakt niet uit welke instelling je aanpast, zelf batterij optimalisatie uitzetten voor een app zorgt er toch voor dat je toestel niet constant is verbonden met het wifi netwerk.

Leuk al de besparende opties maar je moet er wel iets voor inleveren en dat zal voor 95% niet echt een probleem zijn. Maar het zou een keuze moeten zijn en niet een verplichting. Als ik er voor kies dat mijn batterij eerder leeg is dan maak ik zelf deze keuze. Ik zit niet de hele dag op mijn gsm te kijken dus ruim voldoende sap over aan het eind van de dag. Nu moet ik het scherm bijna aanlaten als ik wil dat wifi aan blijft.
Heb je al eens een app als Google Play: Wi-Fi Keep Alive geprobeerd?
Moet zeggen, vrij oud, kon geen nieuwere vinden zo snel. Maar wellicht werkt het nog steeds.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Enig idee wanneer de M8s aan de beurt is met de update?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• MikeOO
Xanion schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:34:
[...]

Heb je al eens een app als Google Play: Wi-Fi Keep Alive geprobeerd?
Moet zeggen, vrij oud, kon geen nieuwere vinden zo snel. Maar wellicht werkt het nog steeds.
Inderdaad ook geprobeerd en ook nog wat andere apps maar helaas zonder resultaat. Zal waarschijnlijk ook komen omdat deze apps inderdaad al ouder zijn en niet goed om kunnen gaan met Android 6 en de doze functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulb_nl
MikeOO schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:26:
[...]

Het feit dat ik geen reply op een ping krijgt geeft alleen aan dat hij pings negeert als Doze aanstaat want je slaat het feit dat ik gewoon een whatsapp bericht ontving even over.

Het kan zijn dat bij jou Doze icm met jouw router ervoor zorgt dat je de Wifi verbinding verliest maar dat is bij mij niet zo.

Ik ben het zeker met je eens dat Doze gewoon uit moet kunnen want ik heb dat ook helemaal niet nodig. De standby tijd van mijn HTC was al heel goed.

• MikeOO
paulb_nl schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:17:
[...]

Het feit dat ik geen reply op een ping krijgt geeft alleen aan dat hij pings negeert als Doze aanstaat want je slaat het feit dat ik gewoon een whatsapp bericht ontving even over.

Het kan zijn dat bij jou Doze icm met jouw router ervoor zorgt dat je de Wifi verbinding verliest maar dat is bij mij niet zo.

Ik ben het zeker met je eens dat Doze gewoon uit moet kunnen want ik heb dat ook helemaal niet nodig. De standby tijd van mijn HTC was al heel goed.
Dus jij ziet je HTC nog een actieve verbinding hebben met je router als je TimeOut meldingen krijgt bij een ping.

Als ik via Putty een verbinding maakt met mijn router (Asus AC RT68U )en ik voer dan een ARP uit als mijn gsm op een ping reageert dan komt deze ook voor in de lijst.

Als ik een ARP uitvoer als ik TimeOut melding krijg dan is de telefoon nog in de lijst te vinden. Maar zou heel goed kunnen dat dit een sort chache is.

Als ik een nmap -sn <ip-adres telefoon> uitvoer is deze namelijk niet meer te vinden.

Dit betekend dat er echt geen verbinding is. Als jij dat ook eens kunt uittesten.

Mogelijk als de data verbinding uitzet wordt of als je deze niet hebt doze ook anders omgaat met de WiFi verbinding. Ook nog iets om uit te testen.

Alleen duurt het altijd even voor de telefoon zich afmeld dus is niet 123 snel te testen.

Update:
Mobiele data ook even uitgezet en inderdaad een Whatsapp komt wel gewoon aan. Nu kan het zijn omdat dit verkeer van Internet binnenkomt er ergens een soort Push is en de router de gsm in chache heeft staan dit toch aankomt. Ga nu eens testen met Pushbullet of dit soort berichten vanaf internet ook direct aankomen.

Update 2.
Denk dat ik de oplossing voor mij probleem gevonden heb. Met dank aan paulb_nl _/-\o_ die mij dank zij zijn reactie op een idee bracht. Ik gebruik nu ARP_SCAN in mijn script en die blijft de telefoon na een eerste test van 1 nacht van de laders wel zien.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeOO op 13-02-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 00:53:

Contacten zijn nu foto-loos doordat Facebook er niet als account bij staat. Ik lees dat er meerdere dit ondervinden en ik zou het ook weer terug willen hebben.
Ik heb na een reset de foto's nog, maar heb ondanks dat Facebook er niet tussen staat, staat Facebook Messenger er wel tussen, wellicht dat dat werkt (of bij mij er voor gezorgd heeft dat ik wel foto's heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 09:34
Ik had na de upgrade naar Android M ook een enorme vooruitgang qua accuduur maar de laatste twee dagen loopt hij vreselijk hard leeg.

Ik heb hem net even weggelegd met scherm uit, mobiel internet uit en wifi uit.
Na 1,5 uur was hij van 61% naar 49% gegaan terwijl ik daarvoor aan het eind van de dag vaak nog 40% over had.

Als ik kijk bij Instellingen - Batterij - Batterijgebruik zie ik dat "Mobiel stand-by" en "Telefoon inactief" nogal veel lijken te vragen.

Hebben anderen ook dit probleem of een tip hoe dit is op te lossen?

Er is geen update geweest en ik kan me ook niet herinneren dat ik iets heb veranderd of geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Newday schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:32:
Ik had na de upgrade naar Android M ook een enorme vooruitgang qua accuduur maar de laatste twee dagen loopt hij vreselijk hard leeg.

Na 1,5 uur was hij van 61% naar 49% gegaan terwijl ik daarvoor aan het eind van de dag vaak nog 40% over had.

Als ik kijk bij Instellingen - Batterij - Batterijgebruik zie ik dat "Mobiel stand-by" en "Telefoon inactief" nogal veel lijken te vragen.

Er is geen update geweest en ik kan me ook niet herinneren dat ik iets heb veranderd of geïnstalleerd.
Heb toevallig afgelopen avond mijn telefoon rond 22:30 van de lader gehaald en 100%.
Deze ochtend rond 07:30 was hij 87%. Met Wifi en Mobiele data aan en behoorlijk wat apps geinstalleerd.

Wat verstandig is na een grote update en vage problemen is om je telefoon een fabrieksreset te geven en alles weer een keer handmatig opnieuw installeren, geen backups gaan terug zetten.

Ik heb dit een paar weken geleden ook gedaan na wat vage problemen en je merkt dat hij een een reset gewoon weer een stuk sneller is en ook zuiniger in gebruik. Dit laatste hangt van veel factoren af maar het is zeker iets wat eenvoudig uit te voeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
MikeOO schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 08:31:
[...]

Heb toevallig afgelopen avond mijn telefoon rond 22:30 van de lader gehaald en 100%.
Deze ochtend rond 07:30 was hij 87%. Met Wifi en Mobiele data aan en behoorlijk wat apps geinstalleerd.

Wat verstandig is na een grote update en vage problemen is om je telefoon een fabrieksreset te geven en alles weer een keer handmatig opnieuw installeren, geen backups gaan terug zetten.

Ik heb dit een paar weken geleden ook gedaan na wat vage problemen en je merkt dat hij een een reset gewoon weer een stuk sneller is en ook zuiniger in gebruik. Dit laatste hangt van veel factoren af maar het is zeker iets wat eenvoudig uit te voeren is.
En toch is 13% in 9 uur niets doen nog best veel vind ik, kan me herinneren dat mijn M8 voorheen maar 4% kwijt raakte 's nachts.
Ik ga vannacht hetzelfde als jij eens testen. Ik draai echter wel de ViperOne rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Majesty schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:13:
[...]

En toch is 13% in 9 uur niets doen nog best veel vind ik, kan me herinneren dat mijn M8 voorheen maar 4% kwijt raakte 's nachts.
Ik ga vannacht hetzelfde als jij eens testen. Ik draai echter wel de ViperOne rom.
Hangt ook af welke app er allemaal op de gsm actief zijn. Dit bepaald ook sterk of het verbruik hoger/lager is.
Normaal hangt hij in de nacht altijd aan de lader maar ivm een test met Domotica een keer niet. En 13% kan ik prima mee leven als je deze lijn door zou trekken dan heb je een aardig standby tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
Majesty schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:13:
[...]

Ik vind het ook vrij veel, ik heb regelmatig 1 of 2% gezien na een uurtje of 9 (WiFi en data uit en telefoon ontvangst aan, dat dan weer wel)

Vandaar mijn verbazing over 12% in anderhalf uur van de ene op de andere dag zonder iets te hebben veranderd.

[ Voor 11% gewijzigd door Newday op 13-02-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
Newday schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:32:

Opgelost!
Was het maar altijd zo simpel (en waarom denk ik daar niet eerder aan ;) )

Ctrl - Alt - Del

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

Die programma's installeren op de SD kaart werkt inderdaad zoals ik al dacht voor geen meter. De APK's worden enkel gekopieerd, de rest blijft gewoon op je intene geheugen staan. SD kaart weer lekker op verwisselbaar medium gezet, hier heb ik persoonlijk helemaal niets aan. Volgende telefoon heeft minimaal 32Gb nodig wil ik deze aanschaffen. Wellicht dat de M10 hiervoor in aanmerking komt

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

netblade schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:36:
Die programma's installeren op de SD kaart werkt inderdaad zoals ik al dacht voor geen meter. De APK's worden enkel gekopieerd, de rest blijft gewoon op je intene geheugen staan. SD kaart weer lekker op verwisselbaar medium gezet, hier heb ik persoonlijk helemaal niets aan. Volgende telefoon heeft minimaal 32Gb nodig wil ik deze aanschaffen. Wellicht dat de M10 hiervoor in aanmerking komt
Bijzonder, bij mij wordt mijn 32 GB sd gewoon bij mijn interne geheugen opgeteld en het maakt mij niet uit waar wat geinstalleerd wordt, het gaat of van mijn sd kaart af of van mijn intern geheugen (verhouding is ongeveer 1:1).

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

MeNTaL_TO schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:48:
[...]

Bijzonder, bij mij wordt mijn 32 GB sd gewoon bij mijn interne geheugen opgeteld en het maakt mij niet uit waar wat geinstalleerd wordt, het gaat of van mijn sd kaart af of van mijn intern geheugen (verhouding is ongeveer 1:1).
Spelletjes als real racing 3 worden niet gekopieerd, het toestel zegt wel dat ze op de sd kaart staan maar het gaat alsnog van het intern geheugen af waardoor ik op ten duur errors krijg ivm ruimte. Factory reset al uitgevoerd.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 21:54
Het lukt niet meer om het scherm aan te krijgen door middel van Double Tap. Hoe kan je dit weer gebruiken, of is deze functie weg? Zowel met als zonder Dot View.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
RobinNL schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:09:
Het lukt niet meer om het scherm aan te krijgen door middel van Double Tap. Hoe kan je dit weer gebruiken, of is deze functie weg? Zowel met als zonder Dot View.
Reboot? ;)

Anders: Settings ==> Display & gestures ==> Motion Launch gestures. :)

[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 20-02-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 18:00

allstarted1

WTRFTS

SmiGueL schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:16:
[...]

Reboot? ;)

Anders: Settings ==> Display & gestures ==> Motion Launch gestures. :)
Niet eens verkeerd om te doen. Ik merk ook met mijn M8 dat na een aantal dagen aan te hebben gestaan de tap-to-wake niet echt lekker meer werkt, alsof er een cache vol is gelopen. Een reboot verhelpt dat wel.

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Ik zag deze week dat Cyanogenmod firmware CM 13 (Marshmallow 6.01) voor de HTC One M8 dual sim (dit zijn de m8d- zip bestanden, hier verkrijgbaar: http://tinyurl.com/jyv69ro) sinds kort ook zijn voorzien van de tot dan toe nog ontbrekende FM radio.
Hoe het zit met de FM radio op de HTC One M8 met enkele sim (het "gewone" model) weet ik op dit moment nog niet, dat zal ik binnenkort eens nagaan, misschien weet iemand het hier ? Zoals de vlag er nu bijhangt lijkt Cyanogenmod nu alles fatsoenlijk werkend te hebben (ook het alom beruchte bluetooth probleem schijnt opgelost te zijn, maar daarmee heb ik persoonlijk geen ervaring). Het wordt nu dus een kwestie van "fine tunen" en veel "nightly 's" blijven verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
[Verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door jlaarts op 20-02-2016 12:31 . Reden: Dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• her0live
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-10-2023
Heb al een lange tijd de htc one maar gister gebeurde me ineens iets raars. De telefoon heeft alles gereset, behalve de apps die op de telefoon stonden. Dus alle apps staan er nog op maar hij lijkt alle verbinding met het geheugen kwijt te zijn. Want ik moet overal opnieuw inloggen en apps zoals Steam of de ING app moet ik opnieuw verbinden. De id lijkt te zijn verandert.

Heeft iemand van jullie dit eerder gehad? Ik draai marshmallow en heb gelijk geupdate toen die uitkwam. Dit gebeurde terwijl de telefoon op de oplader lag en omdat de batterij leeg was een aantal keer achter elkaar rebootte.

Toevoeging:
Hmm zag net iets interessants, via google kan je zien waar je apparaat allemaal gebruikt is. Nou zag ik onder HTC One m8 (hier stond bij Current device, er stonden er namelijk meerdere) dat er niet alleen in nederland is ingelogd maar ook in ierland. Enig idee wat ik hieraan kan doen? Er zijn recentelijk wat accounts van mij gehacked maar daar viel mijn Google account naar mijn weten niet onder.

[ Voor 25% gewijzigd door her0live op 21-02-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Toevallig heb ik dat probleem met het verdwijnen van alle instellingen recentelijk ook gehad.
Echter draai ik VenomOne, een custom rom. Ik heb dit probleem aangekaard in het XDA topic ervan, en toen bleken er meer mensen last gehad te hebben van het probleem. Bij iedereen was het het geval geweest dat de telefoon uitgevallen was door een lege batterij, bij jou dus ook gok ik zo? Ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Ik denk niet dat het met je gehackte accounts te maken heeft, ook al is het misschien wel aan te raden je wachtwoord (als je dat al niet gedaan had) te veranderen.

On a side note, een One M8 van een vriend van me heeft momenteel het volgende probleem:
Alle stock apps zoals Gallery, YouTube etc. starten op met de melding 'Unfortunately, YouTube has stopped.' met de optie om een report in te schieten of op OK te drukken. Wat ik al heb geprobeerd:
- Wipe cache in recovery
- Verwijderen van Android System Webview
- Datum en tijd veranderd, reboot, en weer terug gezet
- Factory reset + full wipe

En de problemen blijven zich voordoen. Ik ben een beetje ten einde raad, heeft iemand tips?
Edit: Het toestel draait volledig stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Custom rom of stock?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ik heb een 64gb cl10 Samsung kaartje, deze stond als externe sd card ingesteld, maar sinds de update kan de app call recording of call recorder geen gesprekken kunnen opslaan op mijn sd kaartje.

[ Voor 29% gewijzigd door pawarana op 23-02-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Stock, sorry, vergeten te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
pawarana schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:29:
ik heb een 64gb cl10 Samsung kaartje, deze stond als externe sd card ingesteld, maar sinds de update kan de app call recording of call recorder ggen gesprkken kunnen opslaan op mijn sd kaartje.
Nu had ik gelezen dat android marshmallow de card als intern geheugen geformatteerd kan worden.
Dit heb ik nu gedaan, maar es file explorer ziet die xtra gb niet, en ik kan ook geen grotere file's oversturen via pc met kabel.
Hoe werkt die xtra sd als intern geheugen, en hoe moet ik dat benaderen?
Nooit moeten doen >:) . Sinds wanneer doet her probleem zich voor, vanaf de update naar marshmallow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Majesty schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:33:
[...]

Nooit moeten doen >:) . Sinds wanneer doet her probleem zich voor, vanaf de update naar marshmallow?
ja, ook een nieuwe installatie al gedaan..
kan iemand als callrecorder bij hem geïnstalleerd is, de opname op een gemaakte map op zijn sd kaart opslaan?
Dit moet bij instellingen in de app, ik kan hem wel instellen en opslaan, maar daar komt niks in, wel in het geheugen van de m8, maar die loopt (natuurlijk) vol met een instelling van 300 opname in wav formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
zoals ik al had aan gegeven, heb ik een 64gb sd card.
Als ik de telefoon benader met een usb kabel in een windows omgeving zie ik 2 opslag geheugens, een van de M8en, en de sd card, waar ik die 64 gb kan gebruiken voor mijn o.a films en muziek bestanden.
Nu formatteer ik bij de instellingen van je sd card als intern geheugen bij de M8.
Als ik de telefoon NU benader met een usb kabel in een windows omgeving zie ik de 64 gb extra NIET terug, en kan ik er dus maar een paar gb op schrijven en de telefoon is vol, terwijl de sd card van 64 gb net als intern geformatteerd is!
Hoe kan ik dit extra geheugen benaderen, en via een windows omgeving iets op wegschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Niet. Schijnbaar. Ik was onder Cyanogenmod ook zo stom om mijn SDkaart als intern geheugen in te stellen, maar dat heb ik snel weer uit gezet.

Welke ROM heb je draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
pawarana schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:09:
zoals ik al had aan gegeven, heb ik een 64gb sd card.
Als ik de telefoon benader met een usb kabel in een windows omgeving zie ik 2 opslag geheugens, een van de M8en, en de sd card, waar ik die 64 gb kan gebruiken voor mijn o.a films en muziek bestanden.
Nu formatteer ik bij de instellingen van je sd card als intern geheugen bij de M8.
Als ik de telefoon NU benader met een usb kabel in een windows omgeving zie ik de 64 gb extra NIET terug, en kan ik er dus maar een paar gb op schrijven en de telefoon is vol, terwijl de sd card van 64 gb net als intern geformatteerd is!
Hoe kan ik dit extra geheugen benaderen, en via een windows omgeving iets op wegschrijven?
Ik heb er denk ik wel 6x voor gewaarschuwd in dit topic om dat vooral niet te doen, die functie vernacheld gewoon de hele functie van je SD kaart. Het wordt er totaal niet beter op.

Beste is alles back-uppen en 'm opnieuw formatteren naar hoe het normaal was. Je kan 'm dus ook niet meer uitlezen met Windows inderdaad, geen één ander device kan 'm uitlezen door deze manier van formatteren.
En met terugzetten naar hoe het was moet je dus eerst een back-up maken, anders gooit 'ie inderdaad alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Majesty schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:20:
[...]

Ik heb er denk ik wel 6x voor gewaarschuwd in dit topic om dat vooral niet te doen, die functie vernacheld gewoon de hele functie van je SD kaart. Het wordt er totaal niet beter op.

Beste is alles back-uppen en 'm opnieuw formatteren naar hoe het normaal was. Je kan 'm dus ook niet meer uitlezen met Windows inderdaad, geen één ander device kan 'm uitlezen door deze manier van formatteren.
En met terugzetten naar hoe het was moet je dus eerst een back-up maken, anders gooit 'ie inderdaad alles weg.
Dit is JUIST het voordeel (of nadeel (zie punt 2)) van Marshmellow, voor telefoons met kleine geheugens kan je deze uitbreiden naar EEN groot geheugen, dit hebben ze gedaan omdat sommige appbouwers het NIET toestaan om de externe sd te gebruiken, bv Sygic kan je de mappen niet op een sd kaart zetten (heeft waarschijnlijk met de class (snelheid) van je sd kaat te maken).

Punt 2; het nadeel = dat je de kaart LOS, niet in een windows omgeving ziet en ook niet in een andere android telefoon ziet)
Maar na het formatteren van je sd met het telefoon geheugen, moet je het geheugen van de telefoon + sd kaard bij me kaar opgeteld kunnen zien in windows omgeving.
Nu heb ik met HTC gebeld, en deze zeiden dat "sommige" 8)7 telefoons na de marshmellow update deze sd+ intern geheugens niet zien.
Hier komt nog een update voor (zei men), en ook dan kan ik weer de aparte opnames op mijn externe sd wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Zie hier de uitleg over de sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Ook mijn Dot case werkt bij het beëindigen van een telefoongesprek ook niet meer lekker, ik moet nu iedere keer mijn klepje open doen om het gesprek te beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
DizzyWeb schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:41:
Niet. Schijnbaar. Ik was onder Cyanogenmod ook zo stom om mijn SDkaart als intern geheugen in te stellen, maar dat heb ik snel weer uit gezet.

Welke ROM heb je draaien?
standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

pawarana schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:08:
[...]

Dit is JUIST het voordeel (of nadeel (zie punt 2)) van Marshmellow, voor telefoons met kleine geheugens kan je deze uitbreiden naar EEN groot geheugen, dit hebben ze gedaan omdat sommige appbouwers het NIET toestaan om de externe sd te gebruiken, bv Sygic kan je de mappen niet op een sd kaart zetten (heeft waarschijnlijk met de class (snelheid) van je sd kaat te maken).

Punt 2; het nadeel = dat je de kaart LOS, niet in een windows omgeving ziet en ook niet in een andere android telefoon ziet)
Maar na het formatteren van je sd met het telefoon geheugen, moet je het geheugen van de telefoon + sd kaard bij me kaar opgeteld kunnen zien in windows omgeving.
Nu heb ik met HTC gebeld, en deze zeiden dat "sommige" 8)7 telefoons na de marshmellow update deze sd+ intern geheugens niet zien.
Hier komt nog een update voor (zei men), en ook dan kan ik weer de aparte opnames op mijn externe sd wegschrijven.
Ik kan het interne geheugen van mijn telefoon in Windows zien als ik 'm via USB aansluit, ik vind het dus geen voordeel (en zelfs ronduit onlogisch) dat ik mijn SD kaart die het internet geheugen vervangt opeens niet kan zien en het interne geheugen dat in feite vervangen is wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
ik vind het dus geen voordeel (en zelfs ronduit onlogisch) dat ik mijn SD kaart die het internet geheugen vervangt opeens niet kan zien en het interne geheugen dat in feite vervangen is wel.
wat bedoel je met het internet geheugen?

als je de sd kaart formatteert als intern geheugen, MOET je dus het intern geheugen zien + het geheugen van je sd kaart BIJ MEKAAR opgeteld, en dat zie je dus niet in die fout van de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
pawarana schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:47:
[...]

wat bedoel je met het internet geheugen?

als je de sd kaart formatteert als intern geheugen, MOET je dus het intern geheugen zien + het geheugen van je sd kaart BIJ MEKAAR opgeteld, en dat zie je dus niet in die fout van de nieuwe update.
Precies, een waardeloze functie dus >:) . Daarnaast is de snelheid van het interne geheugen niet vergelijkbaar met dat van het externe, het is niet voor niets dat dit gescheiden is, niet alle apps draaien even lekker op het externe geheugen, zelfs niet met klasse 10 kaartjes. Dat komt omdat de controller van het externe geheugen geen (enorm) snelle lees/schrijf snelheden toe laat.

En, aangezien ik een 128gb kaartje heb, haal ik die vaak uit m'n telefoon om 'm uit te lezen in een SD cardreader en op die manier series/muziek etc. erop te zetten. Dit gaat 10x sneller dan via de USB kabel. Met de functie om het geheugen samen te voegen gaat dit niet meer omdat het kaartje niet meer uitleesbaar is in Windows.

[ Voor 18% gewijzigd door Majesty op 24-02-2016 20:46 ]

• pawarana
  • Niet online
er loopt nu een hele discussie over het externe sd kaart issue

[ Voor 14% gewijzigd door pawarana op 25-02-2016 12:16 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb alweer eens wat raars...sinds de android6 update heb ik geen call history meer. Hij onthoudt niks en schrijft ook niks bij de callhistory erbij. Ik zie dus nooit een gemiste oproep of wanneer ik wie voor de laatste keer gebeld heb. De rechten van de dialer, people/contact apps staan gewoon default. Dus niks raars mee aan de hand. Iemand enig idee?

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 25-02-2016 16:26 ]

• Majesty
  • Niet online
pawarana schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:15:
er loopt nu een hele discussie over het externe sd kaart issue
En een goede zet van Samsung & LG, ook al ben ik geen fan van beide telefoons.

Zoals ook vaak genoeg wordt aangehaald in de comments brengt de functie meer problemen met zich mee dan het voordelen biedt. Zeker voor mensen met meer dan 8gb intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Deathchant schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:34:
Ik heb alweer eens wat raars...sinds de android6 update heb ik geen call history meer. Hij onthoudt niks en schrijft ook niks bij de callhistory erbij. Ik zie dus nooit een gemiste oproep of wanneer ik wie voor de laatste keer gebeld heb. De rechten van de dialer, people/contact apps staan gewoon default. Dus niks raars mee aan de hand. Iemand enig idee?
Dat werkt hier prima. Misschien toch eens reset gaan uitvoeren als je dit nog niet gedaan hebt na de upgrade naar Android 6. Dit lost vaak de meest vreemde problemen op en wordt ook meestel als advies gegeven na een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Call history werkt bij mij prima, behalve 112. Die verschijnt niet in mijn call history. Was best vervelend toen ik achteraf een schadeformulier moest invullen en dacht aan de hand van mijn telefoontje naar 112 te kunnen achterhalen hoe laat het toen ook al weer was. Gelukkig had ik direct daarna mijn vriendin gebeld, die stond er wel gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
DizzyWeb schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:28:
Call history werkt bij mij prima, behalve 112. Die verschijnt niet in mijn call history. Was best vervelend toen ik achteraf een schadeformulier moest invullen en dacht aan de hand van mijn telefoontje naar 112 te kunnen achterhalen hoe laat het toen ook al weer was. Gelukkig had ik direct daarna mijn vriendin gebeld, die stond er wel gewoon in.
Al wat ouder appie, maar werkt nog steeds fantastisch
Google Play: CallTrack want ook je callhistory wordt niet oneindig bijgehouden. (Ik kan maar 4 maanden terug kijken, alles daarvoor is foetsie)

Hoeveel ruimte heeft Android 6 nu eigenlijk afgepakt van het intern geheugen, weet iemand dat? Ik had nooit problemen op Android 5, maar sinds Marshmallow zit ik steeds op te schonen omdat mijn intern geheugen vol is.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Xanion schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:34:
Hoeveel ruimte heeft Android 6 nu eigenlijk afgepakt van het intern geheugen, weet iemand dat? Ik had nooit problemen op Android 5, maar sinds Marshmallow zit ik steeds op te schonen omdat mijn intern geheugen vol is.
Was hier zelf ook wel benieuwd naar, dus na de installatie van Android 6.0, vlak voor een factory reset, heb ik het volgende genoteerd:

- Voor de factory reset, maar na het leeghalen intern geheugen (incl. hidden files die er niet waren):
6 GB van de 10,6 GB beschikbaar.
- Na de factory reset:
8,73 van de 10,6 GB beschikbaar.
- Na het updaten van alle (40) standaard geinstalleerde apps en het herstellen van de WhatsApp databases folder (~250 MB)
7.30 GB van de 10,6 beschikbaar.

Dus standaard heb je een dikke 7.5GB over als het goed is na een reset + geüpdate default apps. :)
Ook heeft de reset (bij mij) schijnbaar ook wat oude Android 5.x rotzooi verwijderd.. gezien er nu ~1.5GB meer ruimte vrij is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:48
[...]

Google Play: CallTrack want ook je callhistory wordt niet oneindig bijgehouden. (Ik kan maar 4 maanden terug kijken, alles daarvoor is foetsie)
Android slaat inderdaad maar 500 records op.
Alles wat ouder is verdwijnt inderdaad.

Ik gebruik zelf ook deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
[...]

Nou, da's frappant, ik dus ook.
Ik gebruik deze app om te kijken waar de grootgebruiker in zit, en dat is bij mij toch wel Whatsapp: Google Play: Storage Analyser
Die is 3,5GB, maar zelfs dan zou ik nog zat ruimte over moeten houden, aangezien foto's, muziek en video's allemaal op mijn 128gb kaartje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:38
vreemd probleem, telefoon viel uit, dacht dat hij leeg was.

Nu heeft hij een tijdje aan de oplader gelegen en bij het aanzetten gebeurt er het volgende:

Hij start op, krijg een melding dat com.android.phone is onverwcht gestopt. Kan kiezen tussen versturen of sluiten. Bij beide opties gaat het scherm op zwart en begint om de seconden aan/uit/aanuit met een achtergrond van getekende bergen.

Met de power knop zet ik hem in slaap, gebeurt er verder niets, bij aanzetten gaat hij gewoon verder aan/uit/aan/uit.

powerknop vasthouden krijg ik de 3 opties, opnieuw opstarten maakt niets uit en in veilige modus doet hij het ook.

Iemand een idee voor dat ik een hard reset doe ?

[ Voor 3% gewijzigd door Klein_Kipje op 28-02-2016 15:23 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Google is daar erg handig voor...

YouTube: How To Hard Reset HTC One M8

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Heeft er iemand ook last van een duidelijk minder goede accuduur? Voorheen kwam ik thuis na een dag werken met 60%, nu is dat al snel 30%.
Aangezien mijn gebruik hetzelfde is lijkt er een soort drain te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
Batsu schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:25:
Heeft er iemand ook last van een duidelijk minder goede accuduur? Voorheen kwam ik thuis na een dag werken met 60%, nu is dat al snel 30%.
Zie mijn post een stukje hier boven, ik had een soortgelijk probleem, als ik de grafiek van het batterijverloop bekeek zag ik dat hij net zo hard leegliep als het scherm uit stond als dat hij aan stond.
Bij mij heeft een reboot het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

MikeOO schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:18:
[...]

Dat werkt hier prima. Misschien toch eens reset gaan uitvoeren als je dit nog niet gedaan hebt na de upgrade naar Android 6. Dit lost vaak de meest vreemde problemen op en wordt ook meestel als advies gegeven na een upgrade.
Hmmm raar....erg raar....Ik heb mijn telefoon vandaag voor de 6e keer sinds 15 februari 10:41 (het moment dat de telefoon ermee kapte om call history bij te schrijven) gerestart en nou breekt me de klomp...ineens heb ik de call history terug, maar het stukje tussen 15 februari en 1 maart ontbreekt...Hij schrijft nu ook weer call history erbij. Geen idee wat er nou aan de hand is geweest....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Deathchant schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:30:
[...]

Hmmm raar....erg raar....Ik heb mijn telefoon vandaag voor de 6e keer sinds 15 februari 10:41 (het moment dat de telefoon ermee kapte om call history bij te schrijven) gerestart en nou breekt me de klomp...ineens heb ik de call history terug, maar het stukje tussen 15 februari en 1 maart ontbreekt...Hij schrijft nu ook weer call history erbij. Geen idee wat er nou aan de hand is geweest....
Mischien door de nieuwe rechten die je per App kunt instellen dat deze niet goed waren doorgevoerd en daarom niets konden loggen.

Als het weer gebeurt zou ik toch overwegen om een reset te doen naar de fabrieksinstellingen. Het is geen normaal gedrag dus ergens gaat er iets fout op je toestel en dat soort vage problemen los je met een nieuwe installatie altijd direct op. Kost je misschien 1 uurtje maar is altijd sneller dan dagen zoeken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Batsu schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:25:
Heb hetzelfde idee ook.
En dubbel tikken om te unlocken werkt niet meer?
Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie