Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
sinds de update is mijn 4g ontvangst drastisch verslechterd.. waar ik voorheen volle bak had, heb ik nu 1 of 2 balkjes.. meer mensen die dit hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Heb m'n SD kaart na de update meteen als "internet opslag" geformatteerd. Eindelijk weer fatsoenlijk appdata kwijt op de SD kaart. Zelfs Whatsapp (media) wordt nu netjes op m'n SD kaart gezet.
Heb opeens weer heel veel ruimte op het "intern geheugen"!

Overigens, niet alle apps die zich naar de SD-kaart laten verplaatsen blijken te werken. Zo crashte de ITV-KPN app bij mij na het verplaatsen (en na terugplaatsen op intern geheugen werkte die weer).

Hmm.. vreemd, de standaard toggle-widgets (ik heb de Bluetooth, GPS en Data widget op m'n home screen) werken verkeerd om. Als bluetooth "wit"/verlicht is staat BT uit, en als ie grijs/zwart is aan .. verwarrend! :9

[ Voor 19% gewijzigd door kgb545 op 20-01-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
SmiGueL schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:32:
[...]

Als je backup aan had staan een Factory reset doen en dan dit? O-)
http://www.htc.com/us/support/htc-one/howto/365635.html

Maar even voor de zekerheid:
Slaat ze alle contacten vanaf nu wel op d'r Gmail account op??
Ik had die link al eens gelezen, maar wat ik tussen de regels doorlees is dat de back up op google drive is opgeslagen en dat is bij haar niet het geval. de backup is gewoon op haar gsm zelf opgeslagen (geen sd erin zitten).

Ik heb haar dit wel gezegd. ik wil haar contacten herstellen en dan deze kopieren naar gmail.
en dan haar contacten op haar nieuwe gsm ook kopieren naar gmail. en dan alleen maar gmail aanzetten in contacten.

[ Voor 14% gewijzigd door Denthis op 20-01-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Weet iemand hoe je met marshmallow de telefoon wel op stil kan zetten maar zonder 'do not disturb'?
Nu gaat 'do not disturb' automatisch aan als je hem op stil zet. Erg irritant.

Ik gebruik stil op werk zodat de telefoon niet steeds trilt. Ik krijg de meldingen dan nog wel gewoon op mijn smartwatch. Dat werkte altijd super.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paul404 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:38:
sinds de update is mijn 4g ontvangst drastisch verslechterd..
waar ik voorheen volle bak had, heb ik nu 1 of 2 balkjes.. meer mensen die dit hebben??
Balkjes zeggen natuurlijk weinig tot niks, heb je bijvoorbeeld speedtests van voor en na de update?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
kgb545 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:39:
Heb m'n SD kaart na de update meteen als "internet opslag" geformatteerd. Eindelijk weer fatsoenlijk appdata kwijt op de SD kaart. Zelfs Whatsapp (media) wordt nu netjes op m'n SD kaart gezet.
Heb opeens weer heel veel ruimte op het "intern geheugen"!

Overigens, niet alle apps die zich naar de SD-kaart laten verplaatsen blijken te werken. Zo crashte de ITV-KPN app bij mij na het verplaatsen (en na terugplaatsen op intern geheugen werkte die weer).

Hmm.. vreemd, de standaard toggle-widgets (ik heb de Bluetooth, GPS en Data widget op m'n home screen) werken verkeerd om. Als bluetooth "wit"/verlicht is staat BT uit, en als ie grijs/zwart is aan .. verwarrend! :9
netblade schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:46:
[...]

Wat een halfgebakken functie is dat dan, anders dan vroeger en bij Windows Mobile, ofwel je interne geheugen wordt verborgen en je moet het dan maar doen met je sd kaart geheugen. Schiet niet op dit. Misschien volgend jaar toch maar een cheap M9 op de kop tikken ivm interne opslag, die 16gig vol met bloatware waar ik er na een installatie maar 7 van overhoud schiet niet op.
We hadden je ervoor gewaarschuwd! Ik zou niet aanraden die functie van Marshmallow te gebruiken, als je weer terug wilt naar 'gewoon' is het echt een hel. Daarnaast is je SD kaartje in andere devices niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Majesty schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:18:
[...]

[...]

We hadden je ervoor gewaarschuwd! Ik zou niet aanraden die functie van Marshmallow te gebruiken, als je weer terug wilt naar 'gewoon' is het echt een hel. Daarnaast is je SD kaartje in andere devices niet meer te gebruiken.
Ik zie het probleem niet zo. Ik kan alle data nog steeds van m'n SD-kaart bereiken via een USB kabel. En ik verwissel nooit SD-kaartjes. En nu ben ik van al die SD-kaart rechtenbeperkingen af van Android 5.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb hem nog niet. Kreeg gisteren wel een ander soort OTA update achtig iets, maar dat betrof niet Android MM. Nouja, ik wacht maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:51
Vergeet ook niet dat de SD kaart, en zo niet in elk geval de controller ervan, een STUK trager is dan het intern geheugen van de One M8..

Muziek / Series zet ik daarom standaard op de SD kaart, en gemaakte foto's alleen massaal handmatig als het intern geheugen weer vol dreigt te lopen. :) Alle apps gaan uiteraard op het interne geheugen.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
ThomasXIV schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:26:
Ik heb hem nog niet. Kreeg gisteren wel een ander soort OTA update achtig iets, maar dat betrof niet Android MM. Nouja, ik wacht maar even af.
Dat is waarschijnlijk de pre-MM update (3 losse bestanden). Als je die geinstalleerd hebt, daarna reboout en weer naar updates zoekt, krijg je de MM update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:47
Xanion schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:20:
Ik had op 5.1 de telefoon zo ingesteld staan dat als deze unlocked was (door bijv. smart lock) ik altijd op het meldingen scherm terecht kwam. Nu komt de telefoon altijd gelijk op het hoofdscherm terecht en ik krijg niet gevonden waar ik het kan instellen nog op MM. Vind dit erg hinderlijk want ik zet regelmatig de telefoon even aan om de meldingen te controleren en dat lukt nu dus niet meer.

Tevens gebruik ik Glimpse Notifications om de telefoonscherm kort aan te zetten bij een nieuwe notificatie. En ook die toont dan niet meer het notificatiescherm, maar het hoofdscherm. Daar heb ik dus niets aan zo. :(
Net als jij had ik mijn M8 ook zo ingesteld staan. Ik gebruikte het lockscreen/notificationscreen ook vaak, bijvoorbeeld voor het kiezen van een volgend nummer in Spotify of het pauzeren van Netflix. Nu, als mijn telefoon unlocked is (b.v. d.m.v. SmartLock) dan kom ook ik uit in het hoofdscherm en moet ik dus eerst mijn notificatie balk naar beneden slepen. Dit vind ik erg omslachtig, in Android 5 was dit lockscreen/notificationscreen juist zo'n uitkomst.

Weet iemand hoe je dit weer kan zetten, zodat het lockscreen altijd wordt getoond ook al is hij unlocked.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
iBenshi schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:29:
[...]

Dat is waarschijnlijk de pre-MM update (3 losse bestanden). Als je die geinstalleerd hebt, daarna reboout en weer naar updates zoekt, krijg je de MM update.
Merci! Ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 17:06
Quad schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:57:
Redenen om de One M8 te verkiezen zouden kunnen zijn:
+ Speakers
+ Accuduur
+ Prima scherm
+ Premium feel behuizing
+ Sense 7 icm Android MM

Waarom je er wellicht niet voor kan gaan:
- Camera, ik vind hem niet voldoende itt een Galaxy S5 bijvoorbeeld.
- Behuizing, je moet van een metalen behuizing houden
- Scherm, als je amoled gewend bent.
- Softwareupdates, ik verwacht na Sense 7 en Android MM geen update naar nieuwere Android versies.
- HTC, het gaat niet best met HTC, cijfers worden minder en het is de vraag of HTC nog een lang leven beschoren is.
Dank ook voor de andere reacties! Ik heb het toch bij de xiaomi redmi note 2 gehouden, voornamelijk door de prijs. (Ruim 100 euro goedkoper) maar veel plezier met de onem8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:17
Luppie schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:04:
Gisteren de update ook binnen gekregen. Na de update een factory reset gedaan om weer eens met een schone lei te beginnen.

Nu kom ik er achter dat de foto's van mijn Facebook contacten niet meer synchroniseren. Sterker nog, ik kan Facebook niet eens selecteren als 'extra' telefoonboek en/of bij synchronisatie instellingen.

Zijn er nog andere tweakers, die dit ook hebben ?
Bij mij werkte dit voor de update naar MM ook al niet meer. Erg zonde vond het een handige functie.
_MB_ schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:53:
Weet iemand hoe je met marshmallow de telefoon wel op stil kan zetten maar zonder 'do not disturb'?

Ik gebruik stil op werk zodat de telefoon niet steeds trilt. Ik krijg de meldingen dan nog wel gewoon op mijn smartwatch. Dat werkte altijd super.
Gewoon op het icoontje klikken van het belletje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Pff, die update leek wel eeuwen te duren hier, maar het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
SPOXYWOXY schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:41:

Gewoon op het icoontje klikken van het belletje ;-)
Wat bedoel je hier mee?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34
Ik ben tevreden over de update maar wat me opvalt is dat ik voor de update 2.1 Gb vrij had op het interne geheugen en na de update slechts 500 Mb (ongeveer).

Nu heb ik een groot aantal apps naar het externe geheugen verplaatst maar loop nu tegen de melding aan dat dit vol zit?? Mis ik een instelling ergens??

Hebben meer mensen hier last van ?

Intern inmiddels wel bijna 1.3 Gb vrij en ja.. ook op de SD kaart voldoende ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
De volume knop indrukken en dan op het icoontje van het belletje linksboven in de notificatie klikken. Je kan dan de telefoon op trillen of op stil zetten, zonder dat de Niet storen modus aan staat.
Denk dat je dat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
SPOXYWOXY schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:12:
[...]

De volume knop indrukken en dan op het icoontje van het belletje linksboven in de notificatie klikken. Je kan dan de telefoon op trillen of op stil zetten, zonder dat de Niet storen modus aan staat.
Denk dat je dat nodig hebt.
Nee dit gaat bij mij ook niet. Dan zet hij ook automatisch 'niet storen' aan.
Vroeger kon dit idd wel, maar met MM niet meer. Erg jammer.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
_MB_ schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:21:
[...]

Nee dit gaat bij mij ook niet. Dan zet hij ook automatisch 'niet storen' aan.
Vroeger kon dit idd wel, maar met MM niet meer. Erg jammer.
Wat mis je precies in die niet storen modus dan? Je krijgt dan toch nog gewoon meldingen binnen etc alleen zonder geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
HammerNL schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:22:
[...]

Wat mis je precies in die niet storen modus dan? Je krijgt dan toch nog gewoon meldingen binnen etc alleen zonder geluid?
In niet storen krijg ik geen meldingen meer op mijn smartwatch.
Voorheen kon ik hem op stil zetten en dan maakte mijn telefoon dus geen geluid, maar trilde mijn horloge nog wel. Het horloge hoort niemand geluid maken, maar voel ik wel.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
_MB_ schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:33:
[...]

In niet storen krijg ik geen meldingen meer op mijn smartwatch.
Voorheen kon ik hem op stil zetten en dan maakte mijn telefoon dus geen geluid, maar trilde mijn horloge nog wel. Het horloge hoort niemand geluid maken, maar voel ik wel.
Ah oké. Zoals het hier omschreven staat, lijk je geen trilling op je watch te kunnen krijgen als je deze uit hebt staan op je telefoon:
Your watch uses the notification settings you have for each app on your phone.

If your app vibrates or makes a sound for notifications on your phone, your watch will vibrate.
If your app doesn’t vibrate or make a sound for notifications, your watch won’t vibrate, but you’ll still see a card on your watch.
For example, if you have sound and vibrate notifications turned on for Gmail on your phone, your watch will vibrate when you get a new email. If you turn off these notifications for Gmail on your phone, your watch won’t vibrate, but you’ll still see Gmail cards on your watch.
https://support.google.com/androidwear/answer/6056843?hl=en

Ik heb verder geen ervaring met smartmatches maar dit las ik toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
HammerNL schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:47:
[...]

Ah oké. Zoals het hier omschreven staat, lijk je geen trilling op je watch te kunnen krijgen als je deze uit hebt staan op je telefoon:

[...]

https://support.google.com/androidwear/answer/6056843?hl=en

Ik heb verder geen ervaring met smartmatches maar dit las ik toevallig.
Voorheen werkte dat wel. Door de nieuwe 'do not disturb' krijg je dus niets meer. Ook geen cards meer.
Maarja, ben bang dat het niet anders is.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
SmiGueL schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:26:
Vergeet ook niet dat de SD kaart, en zo niet in elk geval de controller ervan, een STUK trager is dan het intern geheugen van de One M8..

Muziek / Series zet ik daarom standaard op de SD kaart, en gemaakte foto's alleen massaal handmatig als het intern geheugen weer vol dreigt te lopen. :) Alle apps gaan uiteraard op het interne geheugen.
En pas op: gebruik NOOIT de functie 'ruimte vrij maken' van HTC/Google zelf voor bijvoorbeeld foto's. Hij pakt dan ALLE fotobestanden op het intern geheugen en gooit die gezamenlijk in één map op het extern geheugen. Dus ook Whatsappmedia files etc., waardoor die allemaal niet meer gevonden kunnen worden door Whatsapp. Één keer die fout gemaakt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 11:52

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Is bij de upgrade naar 6.0 het samenvoegen van de interne sd en externe sd optioneel? Die functie kan ik dus echt niet gebruiken. Ik heb nu een razendsnelle 64GB microsd kaartje erin zitten, die ik veel sneller kan vullen middels een kaartlezer in tegenstelling tot de USB-kabel. Als die kaarten virtueel samengevoegd worden, wordt ik gedwongen de slome USB optie te gebruiken.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:57

Quad

Doof

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:28:
Is bij de upgrade naar 6.0 het samenvoegen van de interne sd en externe sd optioneel?
Ja.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ah top :)

voor de zekerheid haal ik straks de externe sd eruit voor de update ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je moet hiervoor echt expliciet naar de instellingen toe gaan en dat aangeven. Het gaat niet vanzelf (gelukkig).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Laatst online: 24-05 12:27
Vroem schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:57:
Ik ben tevreden over de update maar wat me opvalt is dat ik voor de update 2.1 Gb vrij had op het interne geheugen en na de update slechts 500 Mb (ongeveer).

Nu heb ik een groot aantal apps naar het externe geheugen verplaatst maar loop nu tegen de melding aan dat dit vol zit?? Mis ik een instelling ergens??

Hebben meer mensen hier last van ?

Intern inmiddels wel bijna 1.3 Gb vrij en ja.. ook op de SD kaart voldoende ruimte.
Je moet even kijken hoeveel opslag Download manager gebruikt. Bij mij was die 1GB omdat die de update download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
paulb_nl schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:27:
[...]

Je moet even kijken hoeveel opslag Download manager gebruikt. Bij mij was die 1GB omdat die de update download.
Dank je wel.... scheelt veel ruimte zo!!! Zag google play service trouwens ook veel innemen maar die laat ik gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph_o
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 18:43
Gisteren geupdate, nu blijkt mijn motion launch nauwelijks meer te werken eigenlijk (heel af en toe werkt het dubbel tikken om te unlocken), zijn er meer mensen met dit probleem?

Tevens vrij storend dat je geen notificatiescherm meer kan krijgen als je bijv een patroon beveiliging hebt ingesteld.

Net ook gemerkt dat de weergegeven tijd soms niet klopt en dan opeens meerdere minuten vooruit springt

[ Voor 15% gewijzigd door ralph_o op 20-01-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josberg
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 19:04
Majesty schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:24:
[...]

En pas op: gebruik NOOIT de functie 'ruimte vrij maken' van HTC/Google zelf voor bijvoorbeeld foto's. Hij pakt dan ALLE fotobestanden op het intern geheugen en gooit die gezamenlijk in één map op het extern geheugen. Dus ook Whatsappmedia files etc., waardoor die allemaal niet meer gevonden kunnen worden door Whatsapp. Één keer die fout gemaakt helaas.
Ja die fout heb ik ook eens gemaakt. Alle foto's bij elkaar gegooid in één map. Zelfs de datum van alle foto's kwam niet meer overeen dus echt alles staat dan door elkaar. Echt een drama, terwijl het eerst zo makkelijk lijkt.

Nu met de update wil mijn spotify niet meer de offline data op de sd kaart wegschrijven, wat eerst wel werkte door in de instellingen alles op extreme te zetten. Iemand anders hier nog een trucje voor?
Ook die optie om de sd kaart met het telefoongeheugen te combineren lijkt niet echt een goeie optie in de praktijk. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
josberg schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:43:
[...]

Ja die fout heb ik ook eens gemaakt. Alle foto's bij elkaar gegooid in één map. Zelfs de datum van alle foto's kwam niet meer overeen dus echt alles staat dan door elkaar. Echt een drama, terwijl het eerst zo makkelijk lijkt.

Nu met de update wil mijn spotify niet meer de offline data op de sd kaart wegschrijven, wat eerst wel werkte door in de instellingen alles op extreme te zetten. Iemand anders hier nog een trucje voor?
Ook die optie om de sd kaart met het telefoongeheugen te combineren lijkt niet echt een goeie optie in de praktijk. helaas.
Same inderdaad, verschrikkelijk, hij verandert inderdaad zelfs de data van de foto's. Dat heb ik nog steeds weleens als ik een nieuwe map aan maak in m'n galerij waar ik foto's naartoe verplaats. Dan staan ze niet meer in de goede volgorde omdat 'ie de data heeft gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Zo, update gedraaid, factory reset gedaan, SD kaart er weer in, en het loopt werkelijk weer als een zonnetje. Wat het meest opvalt; spotify draait weer heerlijk soepel. Onder 5.1 was het een ontzettend laggy app.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:14
Ik merk op zich niet zo heel veel van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
ralph_o schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:33:
Tevens vrij storend dat je geen notificatiescherm meer kan krijgen als je bijv een patroon beveiliging hebt ingesteld.
Als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik het heel graag. Vind dit zeer vervelend. :(

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je zou bijvoorbeeld Smartlock kunnen proberen zodat je scherm iig unlocked wordt op basis van je locatie / BT verbinding en/of gezichtsherkenning.

En wat doet het voor jullie als je kijkt onder settings -> sound & notification -> When device is locked -> Show all notification content?

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 21-01-2016 09:59 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josberg
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:25:
Zo, update gedraaid, factory reset gedaan, SD kaart er weer in, en het loopt werkelijk weer als een zonnetje. Wat het meest opvalt; spotify draait weer heerlijk soepel. Onder 5.1 was het een ontzettend laggy app.
Ja dat heb ik ook gedaan, maar in tegenstelling tot ervoor, krijg ik spotify dus niet meer zover dat ie de offline files op de sd opslaat. Zelfs als ik aangeef dat de app op de sd moet installeren. Hoe heb jij dat wel werkzaam gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:14

Joran

<3 natalee

Ik heb meer een vraag over android 6.0 dan over mijn HTC specifiek, maar hier komt ie:

Ik heb een LG G watch r, op android 5.1.1 kon ik gewoon het geluid (inclusief trillen) op mijn telefoon geheel uitzetten, mijn horloge trilt voor de notificaties. Als ik op 6.0 het geluid op stil zet dan gaat automatisch 'Niet storen' aan waardoor ik helemaal geen meldingen krijg.

Is er een manier om meldingen binnen te krijgen op de telefoon zonder geluid en zonder trillen?

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

josberg schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:02:
[...]

Ja dat heb ik ook gedaan, maar in tegenstelling tot ervoor, krijg ik spotify dus niet meer zover dat ie de offline files op de sd opslaat. Zelfs als ik aangeef dat de app op de sd moet installeren. Hoe heb jij dat wel werkzaam gekregen?
Niet, ik heb onbeperkte data voor spotify via KPN, dus ik werk niet met offline muziek.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josberg
Ja dat heb ik ook. Dus het is niet echt een groot issue. Maar soms kan het toch wel handig zijn zoals wanneer je in het buitenland zit of geen bereik hebt. Nou ja misschien dat het nog met een update opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph_o
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 18:43
Quad schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:57:

En wat doet het voor jullie als je kijkt onder settings -> sound & notification -> When device is locked -> Show all notification content?
Dat brengt helaas geen verandering (hij stond bij mij zo al ingesteld standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:25
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:25:
Ja, die ervaring heb ik nu ook, Spotify loopt eindelijk weer soepel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroem schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:47:
[...]

Dank je wel.... scheelt veel ruimte zo!!! Zag google play service trouwens ook veel innemen maar die laat ik gewoon staan.
Waar vind je download manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is en hoe apps te verplaatsen naar SD kaart met Marshmallow?

Ik heb het al gevonden. Het kan niet. Je moet eerst SD formatteren als interne opslag, dan kan het. Maar dat is voor mij geen optie. Ik wil mijn SD kaart kunnen gebruiken in meerdere toestellen en dat kan niet als je hem hebt geformatteerd als intern geheugen voor M8.

https://motorola-global-e...answer_detail/a_id/109642

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:49:
[...]

Waar vind je download manager?
Instellingen, opslag en USB, telefoonopslagen dan apps.

Kijk wel dat je systeem wel wordt weer gegeven... de apps staan van groot naar klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Laatst online: 04-11-2024
Denthis schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:22:
[...]

Ik had die link al eens gelezen, maar wat ik tussen de regels doorlees is dat de back up op google drive is opgeslagen en dat is bij haar niet het geval. de backup is gewoon op haar gsm zelf opgeslagen (geen sd erin zitten).

Ik heb haar dit wel gezegd. ik wil haar contacten herstellen en dan deze kopieren naar gmail.
en dan haar contacten op haar nieuwe gsm ook kopieren naar gmail. en dan alleen maar gmail aanzetten in contacten.
Nou aan de helpdesk van HTC heb je ook niks. hun zeggen gewoon keihard contacten worden niet geback uped.
Nou deze worden wel daad werklijk gebackupped staat ook beschreven bij de back up.

Heb een herstel gedaan en alle contacten zijn weer terug. Uiteraard meteen naar gmail gekopieerd.

dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Joran schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:06:
Ik heb meer een vraag over android 6.0 dan over mijn HTC specifiek, maar hier komt ie:

Ik heb een LG G watch r, op android 5.1.1 kon ik gewoon het geluid (inclusief trillen) op mijn telefoon geheel uitzetten, mijn horloge trilt voor de notificaties. Als ik op 6.0 het geluid op stil zet dan gaat automatisch 'Niet storen' aan waardoor ik helemaal geen meldingen krijg.

Is er een manier om meldingen binnen te krijgen op de telefoon zonder geluid en zonder trillen?
Dit was mijn vraag ook een tijdje terug. Ik vond het ook super chill om mijn telefoon stil te zetten en m'n horloge te gebruiken voor de meldingen.

Zover ik nu kan zien werkt dit niet meer met Android 6. Het geluid en DND zitten aan elkaar gekoppeld. Stil=DND aan. Trillen=DND priority en geluid aan=DND uit. Hier kan je dus helaas geen bal meer mee :-). Erg irritant. Geef ons dan gewoon de keuze en koppel het niet aan elkaar. Er zal wel een hele goede gedachte achter zitten.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Er zit in MM nog steeds een stotter in de bluetooth als ik muziek in de auto luister :(

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:51
Voor de mensen die de Quick Settings vaak gebruiken: (ik niet maargoed)

Deze is nu ook tussen de navigation buttons te zetten :)

Settings --> Personalize --> Change navigation buttons

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/luSAOUXOkxknncYmvQourQPD/full.png

Ook is de volgorde van de knoppen om te draaien (alla Samsung met de back button aan de rechterkant; lekker onlogisch maargoed. 7(8)7)

Ik heb voor de grap eens de UIT knop links rechts neergzet. Zo kan ik het toestel ook met m'n rechterhand makkelijk uitzetten. Dat de rest van de buttons wat meer naar links staan is misschien ook wel fijner voor de duim.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JBiuv4ElkRudb9w1VEfJQGme/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/87JvDX3blSe4Ggip1SLIAjFe/full.png

[ Voor 35% gewijzigd door SmiGueL op 22-01-2016 23:13 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ben momenteel in China (toestel uit Hong Kong); wat als de update hier beschikbaar komt is het dan verstandig om dat hier te doen of te wachten tot ik weer in Hong Kong ben?

Dit i.v.m. geen toegang tot Google diensten hier - geen idee of die nodig zijn voor de update (waar ik overigens nog geen melding van heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
Sanction schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 01:24:
Ben momenteel in China (toestel uit Hong Kong); wat als de update hier beschikbaar komt is het dan verstandig om dat hier te doen of te wachten tot ik weer in Hong Kong ben?

Dit i.v.m. geen toegang tot Google diensten hier - geen idee of die nodig zijn voor de update (waar ik overigens nog geen melding van heb).
Als het nu goed werkt en je wilt 100% zekerheid dan gewoon wachten. Er bestaat altijd een kans dat je ergens tegen aan loopt en met een half werkende telefoon zit.

Zo bijzonder is de update verder ook weer niet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-07 19:38
Ik probeer al sinds de update beschikbaar is m'n M8 te updaten naar Android 6, maar hij blijft zeggen dat er "onvoldoende ruimte" is voor de systeemupdate.
Ik heb ruim 3GB vrij. Doe ik dan iets verkeerd of ligt het niet helemaal aan mij?
De HTC klantenservice heb ik helemaal niets aan. Of nou ja, aan Bilal |:( niet. Normaal gesproken zijn ze wel redelijk constructief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Na enkele dagen nu Android 6.0 te draaien ben ik zeer positief over deze update. Je merkt in basis niet veel van de update qua vernieuwing in software maar de volgende punten zijn erg fijn voor mij:

1. Hij is naar mijn idee net even wat sneller met alle apps laden etc..
2. Je hebt nu de doorzichtige klok widget van Sense 7 wat super fijn is en beter smoelt.
3. Je kunt al je apps nu in 1 keer sluiten via een kruisje in de task manager.

Ik ben er erg blij mee tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie wel de Battery optimization functie aanzetten?
Wanneer ik hem op All apps zet wordt dit niet opgeslagen, of ben ik iets vergeten?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ChUfBOQ.png

Edit: Sorry voor het grote plaatje :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:56:
Kunnen jullie wel de Battery optimization functie aanzetten?
Wanneer ik hem op All apps zet wordt dit niet opgeslagen, of ben ik iets vergeten?
[afbeelding]

Edit: Sorry voor het grote plaatje :)
Je kunt battery optimization niet aan of uit zetten. Dat is een onderdeel van Doze die altijd aan staat.
Als je op die knop drukt om te gaan naar alle apps staat er ook boven 'FILTER' Oftewel je wisselt gewoon tussen 2 views.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Ik moet wel zeggen dat doze goed werkt. Ik zie dat mijn batterij een stuk langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Brumax schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:43:
Er zit in MM nog steeds een stotter in de bluetooth als ik muziek in de auto luister :(
Geen last van via Spotify bij zowel Android 5 als 6.
Wel last van dat Spotify door mijn audio heen gaat als iemand mij belt (geluid gaat nog steeds via telefoon naar BT, alleen geluid veranderd wel).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 22:44
_MB_ schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:53:

Bij mij werkt het gewoon met de geluids-knoppen aan de zijkant van mijn telefoon, maar ook gewoon door het balkje van het geluid handmatig helemaal naar links te schuiven, tot hij aangeeft op trillen te staan. De nieuwe "knoppen" voor DND die onder het balkje te zien zijn blijven dan ook gewoon op OFF staan, en daar rmoet ik echt zelf op klikken om DND te activeren of door mijn telefoon met de gewone knoppen nog zachter te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Ik ben ook zeer te spreken over de update van HTC. De punten die hierboven beschreven worden door TiMMieJ gelden voor mij ook. Ik moet alleen nog wennen aan de manier van stil, tril en geluid, maar dat zal ongetwijfeld snel komen.

Ander puntje is het volgende. Een tijdje geleden (2 weken) is mijn telefoon gerepareerd, maar nu werkt mijn GPS niet meer. Zijn er softmatige tweaks hoe je dit goed kunt testen dan wel wat doen? Bij HTC melden ze meteen een hardreset en ik heb ook geen zin om het toestel nu weer te missen, maar irritant is het wel. Ik vlieg werkelijk met MAPS over het scherm. Via "GPS Status" blijft hij maar zoeken naar GPS, maar hij vindt geen coördinatoren. Iemand enig idee of wordt het inderdaad, zoals ik verwacht weer opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
Michiele93 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:45:
Ik ben ook zeer te spreken over de update van HTC. De punten die hierboven beschreven worden door TiMMieJ gelden voor mij ook. Ik moet alleen nog wennen aan de manier van stil, tril en geluid, maar dat zal ongetwijfeld snel komen.

Ander puntje is het volgende. Een tijdje geleden (2 weken) is mijn telefoon gerepareerd, maar nu werkt mijn GPS niet meer. Zijn er softmatige tweaks hoe je dit goed kunt testen dan wel wat doen? Bij HTC melden ze meteen een hardreset en ik heb ook geen zin om het toestel nu weer te missen, maar irritant is het wel. Ik vlieg werkelijk met MAPS over het scherm. Via "GPS Status" blijft hij maar zoeken naar GPS, maar hij vindt geen coördinatoren. Iemand enig idee of wordt het inderdaad, zoals ik verwacht weer opsturen?
Je zou kunnen kijken of je dit evt. kunt testen via het "testmenu", daarvoor moet je op de dialer *#*#3424#*#* intoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
timtwist schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:57:
[...]

Je zou kunnen kijken of je dit evt. kunt testen via het "testmenu", daarvoor moet je op de dialer *#*#3424#*#* intoetsen.
Helaas, staat geen GPS tussen. Heel vervelend. Wel een g-sensor, waar ik ook nog aan twijfelde, maar ik weet niet of zoiets invloed heeft tijdens het rijden?

Als ik die test overigens uitvoer, staat er bij mij ook in t rood fail. Daarna krijg ik een melding: Does it work normally? Yes or No. Enig idee, anders meld ik dat ook gelijk.

Zou iemand dezelfde test kunnen runnen en zijn of haar uitkomsten kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Laatst online: 18-09 21:45
Michiele93 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:14:
[...]

Helaas, staat geen GPS tussen. Heel vervelend. Wel een g-sensor, waar ik ook nog aan twijfelde, maar ik weet niet of zoiets invloed heeft tijdens het rijden?

Als ik die test overigens uitvoer, staat er bij mij ook in t rood fail. Daarna krijg ik een melding: Does it work normally? Yes or No. Enig idee, anders meld ik dat ook gelijk.

Check, gedaan. Ik krijg op alle 3 de assen groen. All pass dus. Overigens heeft een g-sensor geen invloed op GPS. Mocht het niet werken via GPS-status, is ie echt kapot. Heb je de app wel buiten uitgevoerd? Het liefst in een open surrounding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
[...]

Ik heb de test net even geprobeerd, en bij mij krijg ik 3 rijen met cijfers en letters te zien en daarna een groene PASS, dus het lijkt erop dat ie bij jouw helaas niet (zo goed) werkt, dus zeker even melden mcoht je hem weer opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
timtwist schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Bij mij werkt het gewoon met de geluids-knoppen aan de zijkant van mijn telefoon, maar ook gewoon door het balkje van het geluid handmatig helemaal naar links te schuiven, tot hij aangeeft op trillen te staan. De nieuwe "knoppen" voor DND die onder het balkje te zien zijn blijven dan ook gewoon op OFF staan, en daar rmoet ik echt zelf op klikken om DND te activeren of door mijn telefoon met de gewone knoppen nog zachter te zetten.
Tot trillen lukt dan inderdaad. Zodra hij naar stil gaat gaat ook DND aan bij mij.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 19:54

Xanax959

relax...

Of je moet een hardware matige oplossing bekijken.
http://forum.xda-develope...are-fix-teardown-t3023999
[...]

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
B_Swinkels schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:15:
Ik probeer al sinds de update beschikbaar is m'n M8 te updaten naar Android 6, maar hij blijft zeggen dat er "onvoldoende ruimte" is voor de systeemupdate.
Ik heb ruim 3GB vrij. Doe ik dan iets verkeerd of ligt het niet helemaal aan mij?
De HTC klantenservice heb ik helemaal niets aan. Of nou ja, aan Bilal |:( niet. Normaal gesproken zijn ze wel redelijk constructief...
Probeer eens met bv een app als CCleaner alle tijdelijk bestanden op te ruimen. Dit soort apps ruimen vaak net wat meer op. De 3 Gb is misschien niet de ruimte die hij gebruikt voor het installeren maar meer de werkruimte waar de app ook in geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Na de update naar Marshmallow merk ik dat soms de motion launch niet meer werkt. In instellingen het vinkje aan en uit zetten helpt, ook na een reboot werkt het weer.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Pff, sinds de update kan de muziek app van HTC mijn nummers niet meer vinden (al zijn ze er gewoon wel), redelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

ThomasXIV schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:41:
Pff, sinds de update kan de muziek app van HTC mijn nummers niet meer vinden (al zijn ze er gewoon wel), redelijk irritant.
Permissies voor toegang tot je opslagmedia gegeven?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:10:
[...]

Permissies voor toegang tot je opslagmedia gegeven?
Yep, m'n playlists e.d. bestaan gewoon nog wel trouwens, maar bij artiesten, nummers en albums mist bijna alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
ThomasXIV schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:41:
Heb het bij mij ook nagekeken en ik zag geen artiesten en albums van mijn sdkaart meer. Ik heb de data van Media Storage gewist en na een reboot was alles weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ga dat ook maar proberen, moet je je muziek er dan opnieuw opzetten? Bij mij missen ook enkel de albums en artieateb, nummers zelf niet.

E: en hoe wis je dat precies?

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas op 23-01-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
Je vind die bij instellingen->apps en dan systeem apps laten weergeven bij het menu. Je muziek blijft er gewoon opstaan, alleen de database wordt gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
MikeOO schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 07:54:
[...]

Probeer eens met bv een app als CCleaner alle tijdelijk bestanden op te ruimen. Dit soort apps ruimen vaak net wat meer op. De 3 Gb is misschien niet de ruimte die hij gebruikt voor het installeren maar meer de werkruimte waar de app ook in geïnstalleerd worden.
Met CCleaner de hele boel opgeruimd en nu ongeveer 5GB vrij. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
Het enige wat HTC aanraadt is een hard reset, en dat zoek ik niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
B_Swinkels schreef op zondag 24 januari 2016 @ 04:25:
[...]

Met CCleaner de hele boel opgeruimd en nu ongeveer 5GB vrij. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
Heb je het toestel daarna ook eens uit en weer aangezet voor de zekerheid.

Als er verder niets werkt dan is dat denk ik een van de weinige dingen die je nog kunt doen. Meestal kun je terugkrijgen door eerst een backup te maken en na de reset zet je deze weer terug. Zou alleen SMS/Whatsapp wel even zelf backup van maken als je deze chats wilt bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Denk dat mijn oude toetsenbord woorden verdwenen zijn, typt ineens super irritant. Heb je dan twee jaar lang je best op gedaan 😁

Heb wel een aanvulling gedownload voor Nederlandse spelling.

Edit: Woordenboek nagekeken maar alles staat er nog in, voorspelling zal wel gereset zijn want suggesties zijn wel anders.

*Verder echt een fijne update

[ Voor 47% gewijzigd door NeoMe op 24-01-2016 11:43 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik krijg maar niets binnen hier in Hong Kong. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
B_Swinkels schreef op zondag 24 januari 2016 @ 04:25:
[...]

Ook een keer geprobeerd om de ipdate te annuleren en vervolgens opnieuw te zoeken naar updates? Dat werkte bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
skipe schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:49:
[...]

Ook een keer geprobeerd om de ipdate te annuleren en vervolgens opnieuw te zoeken naar updates? Dat werkte bij mij
Op miraculeuze wijze werkt ie vanmorgen (ik zit in Australië, +10u tijdsverschil) wel. Download komt nu binnen!
Bedankt voor de hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Meer gebruikers die sinds de Android 6 update van HTC het probleem hebben dat Wifi verbinding wordt verbroken als het scherm uit is. Soms blijft het 1 uur aan en dan valt de verbinding weg. Soms blijft deze aan/uit gaan om de paar uur.

Instellingen bij WiFi geavanceerd staan op Altijd verbinding aan laten. Deze ook al eens veranderd, toestel opnieuw gestart en weer terug gezet op Altijd.
Verschillende andere opties geprobeerd maar probleem blijft bestaan. Voor de update totaal geen problemen.

Probleem is dat ik Domoticz gebruikt die elke paar minuten controleert of mijn telefoon thuis is en op basis daarvan de lichten schakelt. Omdat deze nu de verbinding verbreekt gaan de lichten dus op random tijden uit en via de log van dit systeem kan ik dus prima volgen wanneer er verbinding is en wanneer niet.

Er zijn er meer die dit probleem hebben.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=190667

Kan alleen nog een reset gaan doen van mijn toestel maar zover ik lees in het topic geeft dat niet de oplossing dus verwacht daar niet veel van.

Zelf testen of je er last van hebt.
Verwijder de oplader van het toestel voor de zekerheid.
Start een Ping naar je toestel:
code:
1
ping <ip-adres van je toestel> -t > <path voor het logbestand>\log.txt

En laat dit een tijd draaien terwijl het scherm van je toestel uit is.
Als je Time Out melding krijgt na verloop van tijd in het log bestand dan heb je er dus ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
MikeOO schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:01:
Meer gebruikers die sinds de Android 6 update van HTC het probleem hebben dat Wifi verbinding wordt verbroken als het scherm uit is. Soms blijft het 1 uur aan en dan valt de verbinding weg. Soms blijft deze aan/uit gaan om de paar uur.

Instellingen bij WiFi geavanceerd staan op Altijd verbinding aan laten. Deze ook al eens veranderd, toestel opnieuw gestart en weer terug gezet op Altijd.
Verschillende andere opties geprobeerd maar probleem blijft bestaan. Voor de update totaal geen problemen.

Probleem is dat ik Domoticz gebruikt die elke paar minuten controleert of mijn telefoon thuis is en op basis daarvan de lichten schakelt. Omdat deze nu de verbinding verbreekt gaan de lichten dus op random tijden uit en via de log van dit systeem kan ik dus prima volgen wanneer er verbinding is en wanneer niet.

Er zijn er meer die dit probleem hebben.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=190667

Kan alleen nog een reset gaan doen van mijn toestel maar zover ik lees in het topic geeft dat niet de oplossing dus verwacht daar niet veel van.

Zelf testen of je er last van hebt.
Verwijder de oplader van het toestel voor de zekerheid.
Start een Ping naar je toestel:
code:
1
ping <ip-adres van je toestel> -t > <path voor het logbestand>\log.txt

En laat dit een tijd draaien terwijl het scherm van je toestel uit is.
Als je Time Out melding krijgt na verloop van tijd in het log bestand dan heb je er dus ook last van.
Kan dat misschien door de nieuwe doze functie komen? Misschien dat je die demotica app kan excluden van doze ofzo?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
_MB_ schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:17:
[...]

Kan dat misschien door de nieuwe doze functie komen? Misschien dat je die demotica app kan excluden van doze ofzo?
Heb ik ook aan gedacht maar kan niets excluden aangezien de domotica App verder niets doet. Daar kan ik iets mee aan/uit zetten. Het systeem waar Domoticz op draait voert de pings uit naar de div smartphones.
Als er geen antwoord terugkomt (time out) dat is het toestel dus niet aangemeld op Wifi en normaal gesproken niet thuis of wifi staat uit.

Op het toestel zelf hoeft dus alleen maar een actieve WiFi verbinding aanwezig te zijn voor de werking.

Ik ben nu maar een reset aan het uitvoeren en kijken of dat iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Kijk ik niet goed, of is er in Android 6 op de M8 geen optie om de provider naam rechtsboven op het lockscreen te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
_MB_ schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:31:
Weet iemand hoe je 'now on tap' aan kan zetten? De mogelijkheid zoals hier beschreven staat werkt niet:
http://www.htc.com/us/support/htc-one-m8/howto/696026.html

Ik mis de optie ''now on tap'

Kan het zijn dat de hele telefoon in het Engels moet staan voordat dit werkt?

Edit: je systeem taal moet dus op Engels staan om ''now on tap' te laten werken.
Werkt inderdaad vooralsnog helaas niet in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb ook de volgende problemen:

facebook lijkt niet gekoppeld, zo krijg ik bij mijn contacten (bellen) geen foto's meer bij de contacten, die werden voorheen uit facebook gehaald denk ik.

ook mijn media is om zeep: albums worden niet herkend en albumcovers worden verkeerd toegewezen.

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Batsu schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:37:

facebook lijkt niet gekoppeld, zo krijg ik bij mijn contacten (bellen) geen foto's meer bij de contacten, die werden voorheen uit facebook gehaald denk ik.

ook mijn media is om zeep: albums worden niet herkend en albumcovers worden verkeerd toegewezen.

Hoe los ik dit op?
Dat van Facebook was bij mij voor de update al niet meer werkend. Dus denk niet dat dat door de update komt. Als je bij Accounts en synchroniseren kijkt staan er ook geen opties om te synchroniseren.

[ Voor 7% gewijzigd door SPOXYWOXY op 25-01-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Hoe los ik dit op?
Daar kwam ik vorige week ook al achter inderdaad, erg vervelend, want normaal stonden mijn contacten gelinked. Maar als ik in de settings kijk kan ik ze ook niet linken, en/of mijn facebook contacten in mijn adresboek laten zien. Werkt het bij iemand nog wel?
(twitter, whatsapp etc werken nog wel gewoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
guid0o schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:41:
[...]

Daar kwam ik vorige week ook al achter inderdaad, erg vervelend, want normaal stonden mijn contacten gelinked. Maar als ik in de settings kijk kan ik ze ook niet linken, en/of mijn facebook contacten in mijn adresboek laten zien. Werkt het bij iemand nog wel?
(twitter, whatsapp etc werken nog wel gewoon)
FB was bij mij ook unlinked. Even de app uitloggen en weer inloggen en de sync deed het weer.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59

Hoe los ik dit op?
Ook bij mij werden de artiesten van muziek niet meer herkend. Heb ID3fixer gebruikt om alles te herstellen, maar je schijnt ook de data en cache van je mediatheek te kunnen wissen, waarna hij alles weer correct opbouwt.
paulb_nl schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:40:
[...]

Heb het bij mij ook nagekeken en ik zag geen artiesten en albums van mijn sdkaart meer. Ik heb de data van Media Storage gewist en na een reboot was alles weer terug.

[ Voor 18% gewijzigd door mac1987 op 25-01-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40

Hoe los ik dit op?
Facebook heeft de sync zelf uit de app gehaald. Dit was nog te herstellen door een oudere app te installeren, bijvoorbeeld deze: *knip*. Linken naar APK file is niet toegestaan.

Maar nu is Facebook weer een system app dus niet meer de verwijderen. Ik zou dit adviseren: Google Play: Sync.ME - Caller ID & Block

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Zit ik net te vertellen tegen vrouw dat ik dit jaar geen nieuwe telefoon ga kopen en een sim only ga nemen, gaat de volume harder knop van mijn m8 stuk, gelukkig nog wel een workaround door zachter te gebruiken, maar vraag me af of deze ook binnenkort niet stuk zal gaan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 18-09 22:29

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:06:
Zit ik net te vertellen tegen vrouw dat ik dit jaar geen nieuwe telefoon ga kopen en een sim only ga nemen, gaat de volume harder knop van mijn m8 stuk, gelukkig nog wel een workaround door zachter te gebruiken, maar vraag me af of deze ook binnenkort niet stuk zal gaan.
Mijn volumeknop (en dan die voor zachter) ging op een gegeven moment ook een eigen leven leiden. Erg leuk, start je je telefoon opnieuw op, gaat dat ding in recovery. Ik druk op uit-knop en dat ding doet gewoon spontaan een factory reset boehoehoe...

Wat bij mij hielp is de volumeknop "beetpakken" tussen 2 nagels en beetje heen en weer wrikken. Zat waarschijnlijk wat stof ofzo tussen. Daarna geen problemen meer gehad.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Merkt iemand al wat van de Doze functie? Voor m'n gevoel merk ik geen verschil namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

SPOXYWOXY schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:14:
Merkt iemand al wat van de Doze functie? Voor m'n gevoel merk ik geen verschil namelijk.
Hier is de stand-by tijd aanzienlijk langer.
Ik had hem laatst als test een nacht van de lader afgehaald, hier was het gedaalde percentage 1% over 8 uur. Met WiFi, data enz aan.
Voorheen was dat rustig 10% over 8u. Ik haal het einde van de werkdagen nu ook vaak met nog 70% resterend in plaats van +- 50%.

Of het de functie van Doze is, geen idee, de update heeft mijn toestel wel een flink stuk zuiniger gemaakt in stand-by.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:06:
Dan zou ik hem nog snel ter reparatie aanbieden nu er nog garantie op zit, kan je alsnog een sim only nemen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Quad schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:18:
[...]

Hier is de stand-by tijd aanzienlijk langer.
Ik had hem laatst als test een nacht van de lader afgehaald, hier was het gedaalde percentage 1% over 8 uur. Met WiFi, data enz aan.
Voorheen was dat rustig 10% over 8u. Ik haal het einde van de werkdagen nu ook vaak met nog 70% resterend in plaats van +- 50%.

Of het de functie van Doze is, geen idee, de update heeft mijn toestel wel een flink stuk zuiniger gemaakt in stand-by.
Wifi wordt uitgezet na een tijdje en dan gebruikt hij je data bundel. Ik kwam erachter omdat sinds 6.01 update mijn Domotica regelmatig meld dat mijn telefoon niet thuis is terwijl dit wel het geval is. Voor de update nooit problemen mee gehad. WiFi instellingen voor sleep staan ook op ALTIJD.

Als je gsm niet aan de lader hangt dan is hij op een gegeven moment niet meer bereikbaar in je netwerk. Kun je bv testen met een PING opdracht naar je toestel en die continue laten lopen. Als je dan een Whatsapp stuurt naar je toestel komt deze wel direct binnen maar dan via je mobiele data bundel.

Zodra het scherm wordt aangezet maakt hij direct weer verbinding met je WiFi. Soms zie je ook heel even je mobile data icon (4G) en dan verdwijnt deze weer net zo snel.

Tot op heden nog niet iets kunnen vinden om dit te voorkomen en ben niet blij met deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
MikeOO schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:42:
[...]

Wifi wordt uitgezet na een tijdje en dan gebruikt hij je data bundel. Ik kwam erachter omdat sinds 6.01 update mijn Domotica regelmatig meld dat mijn telefoon niet thuis is terwijl dit wel het geval is. Voor de update nooit problemen mee gehad. WiFi instellingen voor sleep staan ook op ALTIJD.

Als je gsm niet aan de lader hangt dan is hij op een gegeven moment niet meer bereikbaar in je netwerk. Kun je bv testen met een PING opdracht naar je toestel en die continue laten lopen. Als je dan een Whatsapp stuurt naar je toestel komt deze wel direct binnen maar dan via je mobiele data bundel.

Zodra het scherm wordt aangezet maakt hij direct weer verbinding met je WiFi. Soms zie je ook heel even je mobile data icon (4G) en dan verdwijnt deze weer net zo snel.

Tot op heden nog niet iets kunnen vinden om dit te voorkomen en ben niet blij met deze functie.
En het automatisch schakelen naar GSM netwerk bij zwak wifi? Die staat ook uit? Mij is dit nog niet opgevallen in ieder geval.

Ik merk wel dat de GSM verbinding minder sterk is. Het aantal streepjes is beduidend lager als voorheen, tevens is bij batterijsettings 'Signaal mobiel netwerk' nu altijd geel of oranje waar dat voorheen groen was. Heb zelfs al paar keer gezien dat de telefoon terugschakelde naar 3G, dat heb ik voor de update dus nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

grappig dat iedereen wat anders ervaart :)

Voor mijn gevoel is m'n bereik (4g) flink verbeterd. zo heb ik nu 4g verbinding in de lift (thuis en werk), waar dat voorheen zeker niet was.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Mijn Bluetooth verbinding verbreekt nu na ~5 minuten zwart scherm de verbinding. Ik word helemaal gek. Heb ik juist net een koptelefoon gekocht puur om gekoppeld te kunnen bellen, lekker muziek luisteren e.d., gooit ie elke keer de BT uit.
Pagina: 1 ... 54 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie