Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.982 views

Onderwerpen

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Lol, woont hij bij mij om de hoek? haha grappig.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ik sla vanavond over.

Heb de mustang niet, en ik heb ook genoeg mosport gezien deze week :)

Have fun

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32

BM

Moderator Spielerij
Ik heb een auto die die Kia kan aflossen als 'meest afgrijselijke auto in iRacing'. Die eer komt toe aan de Mustang, wat een grafbak.

Na 'm vrij snel twee keer te hebben afgeschreven maar gekapt, niemand had er beter van geworden als ik doorgereden was.

Sorry aan Eric, had totaal niet door en verwacht dat je daar aan de binnenkant zou zitten Anders had ik 'm wel iets verder naar buiten laten lopen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Voor mij is zo'n americaan niks 😂.

Nog sorry Jos verremde me flink.
Kwam er net alleen achter dat de rem niet meer werkt zoals hij zou moeten. Dus morgen maar even een kijkje nemen.

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:52
Ik vond het echt 2 leuke races, met veel vechten en uitremmen.
Helaas weer door eigen fouten eruit...

iRacing Profiel

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Nou ik vind het een leuke auto die mustang, jammer dat mijn beide races in de eerste paar rondes al mis gingen.

Eerste race was mijn eigen schuld, ik volgde Niel gewoon en we spinde allebei de muur in.

Tweede race had ik eerst een flink momentje met Robert waarbij ik het stuur volledig om moest gooi om de auto weer in de juiste richting te krijgen. Daarna kon ik een paar ronde later helaas Erik niet meer ontwijken toen hij een zetje kreeg en ineens terug mijn richting op zwiepte.

Gaat best dwars die mustang :+

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:35

derx666

mecker ende blaet

@Ericjoo: sorry als ik je race verpest heb, maar op mijn scherm zat er nog zowat een halve meter tussen onze auto's. Ik kwam iets naar links om de bocht beter aan te kunnen snijden, en was net terug naar rechts aan het sturen toen we een ghost contact hadden. Op de replay is goed te zien dat jouw auto ineens naar links schiet, terwijl er met mijn auto niks gebeurt. Ik had ook nieteens een 0x contact, helemaal niks. Weet ook niet hou ik dit had kunnen vermijden. Vind het evengoed vervelend dat je hierdoor eruit lag, en je geen zin meer had om verder te racen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• BM

BM

Moderator Spielerij

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Linc schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:50:
Eerste race was mijn eigen schuld, ik volgde Niel gewoon en we spinde allebei de muur in.
Ik hoorde dat we een 8.8, 8.5, 7.7, 8.1 en een 7.9 kregen van de jury voor de synchroon spin.
We kregen wel nog een paar punten aftrek omdat je daarna tegen me aan reed. :+

• -PassY-
Verstappen volgend jaar in de F1.

Bron: de verstappens zelf :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

-PassY- schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:23:
Verstappen volgend jaar in de F1.

Bron: de verstappens zelf :D
Dus onder andere Huttu en Paul rijden volgend jaar tegen Max Verstappen?

Of gaat het hierom? [F1] Seizoen 2014

• -PassY-
Niellie41 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:24:
[...]

Dus onder andere Huttu en Paul rijden volgend jaar tegen Max Verstappen?

Of gaat het hierom? [F1] Seizoen 2014
Huttu dan samen met Bottas bij williams. En dan Paul en Max bij TR :P

Lijkt me een goed plan d:)b

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 16:44

Arfman

Drome!

Die mafketel heeft gewoon een iR van 9100+ 8)7

Huttu dus, niet Verstappen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Arfman schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:55:
Die mafketel heeft gewoon een iR van 9100+ 8)7

Huttu dus, niet Verstappen.
Damn.... wat voor een grip zal die hebben ?? :P

Cube Nuroad Race (2022)

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:30
Algemeen bekend dat Huttu gebruik maakt van finnish_grip.exe, een invoegtoepassing voor mensen met een iR van boven de 9000.

iRacing Profiel

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:13

anc

Een paar dagen geleden had iemand een link geplaatst naar one second a time.pdf i.v.m. telemetry.
Nu wilde ik die dus nu opslaan, echter de link werkt niet meer. (http://www.schulzworld.co.../one_second_at_a_time.pdf)
Heeft iemand deze voor mij?
Tnx

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-11 23:43

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
anc schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:06:
Een paar dagen geleden had iemand een link geplaatst naar one second a time.pdf i.v.m. telemetry.
Nu wilde ik die dus nu opslaan, echter de link werkt niet meer. (http://www.schulzworld.co.../one_second_at_a_time.pdf)
Heeft iemand deze voor mij?
Tnx
Staat een link in de topic start ;)
Hiero onderaan het hoofdstuk: iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 19-08-2014 16:12 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• BM

BM

Moderator Spielerij
Die link werkt trouwens prima?

Xbox

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:13

anc

Danku Joep!
De link van mij geeft "This web page is not available"

• -PassY-
VIR gaat nog leuk worden deze week :)

Weinig lijnen, weinig ruimte :D

Denk nu wel iets van een lijn gevonden te hebben, maar het koste me flink wat moeite :D En ik heb denk ik nog nooit zoveel geshort-shift als op VIR :D Pfff, pittig baantje in een GT auto. In de Skip was het prima te doen, maar met deze hoeveelheid PK's .... ppfffff. Tricky :D En dan rij ik nog in de Cspec met maar 450pk :+

• Ithric
Ben toch weer in de skip gestapt en meteen al redelijke tijden 1.11.0xx snelste wat ik heb gezien is 1.09.1xx dus mag niet klagen denk ik.

Vanavond nog eens de Ford proberen op Vir hopelijk bevalt dat net zo goed als vorige week.

Tevens even een topic uit het stof gehaald, voor de rig die ik heb gebouwd voor IRacing.
Ithric in "Het grote 'show je race-rig' topic"

iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Moet binnenkort eens goed gaan kijken waar de problemen bij mij nu precies zitten, praktisch elke auto waar ik momenteel mee rijd lijkt volkomen bagger te rijden. Geen lol aan te beleven zo :/

Xbox

Verwijderd

bij mij zijn het mijn pedalen ... was mij nog niet meteen opgevallen tot dat ik elke bocht begon te spinnen en rechtelijnsnelheid begon te missen ... tevens ook de FFB die naar mijn gevoel wel wat veranderd is maar dat is puur mijn gevoel , heb ook niet veel meer gereden dus vgl. kan ik moeilijk op deze moment ... alleszins aan de pedalen ben ik iets aan het doen ... Fanatec is op de hoogte :)

• -PassY-
Had vandaag al wat rondes geoefend, maar de wijze les van vanavond is dat je met de voorwielen los kan komen in de esses ... wat niet handig is :+

En mijn PB naar 1:53.5 gekregen en mijn optimal naar 1:52.7. Lekker productief :D

• Ithric
Net echt een leuke race in Skip. P8 na een spin waar ik wat plekken verloor.
3 man terug kunnen pakken en op de finish 0.06x met de persoon die daarvoor P8 lag.

Mijn auto was wel erg beschadigd.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JHIVULUK-D.jpg

Maar even de reply erop gezet, moet OBS opnieuw instellen.
https://www.dropbox.com/s/hs6ww1gfrbr0qth/Skip.rpy

iRacing Profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 09:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gisteravond men 100ste officiële overwinning in Iracing behaald. 99 op de road kant en 1 op de Oval.

Uit eindelijk een redelijke makkelijke overwinning op Virginia. Alhoewel het er de eerste rondes niet naar uit ging zien dat ik een makkelijke overwinning zou scoren. Ree in de Riley en had wel de Pole, maar de nr2 had een tijd die maar 1 tiende lager was. Bij de start zaten we naast elkaar maar kon ik hem er in bocht 1 voor houden door de binnen bocht te hebben. Daarna merkte ik al dat ik teveel wing had staan vergeleken met hem. Hij kwam op het rechte stuk behoorlijk snel dichtbij. Na 2 rondjes plaatste die dan ook een aanval voor turn 1 en moest ik hem voorbij laten omdat ik niet genoeg snelheid had. Daarna kon ik net niet aanhaken en had die door wat kleine foutjes al snel een gat van 5 seconde naar mij. Echter toen er wat verkeer kwam ging hij foutjes maken en op de helft van de race spinde die eraf. Hierna zat die 6 seconde achter me en kon ik men voorsprong behouden ook omdat ik beter door het verkeer heen ree dan hem.
Zo dus uit eindelijk de champagne rijkelijk kunnen laten vloeien. *O* *O*

Blijft een mooie baan Virginia en als je geen foutjes maakt eindig je altijd hoog hier. Ik rijd hier meestal ook iets meer op safe omdat een foutje zo snel gemaakt is. Verkeer viel me trouwens ook mee. Er was wel weinig verkeer in deze race (18 man ingeschreven) maar er waren geen vreemde acties en volgens mij ook bijna geen incidenten.

Nu op naar de 100ste Road overwinning. Nog maar 1 te gaan. ;) Die 100 Oval overwinningen word wat lastiger. Zag ook al dat ik dit jaar nog geen officiële oval race heb gedaan. Binnenkort maar even doen,

[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 20-08-2014 10:36 ]

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes DD ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi gedaan DD!

Moet nog beginnen met oefenen voor VIR :'(
Prachtige baan maar ik hou 's avonds bijna geen tijd over nu de kleine meid enige vorm van ritme halsstarrig weigert te accepteren :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Vervelend Arfman. Beetje whiskey door de fles doen dan maar?

Ach ja vanavond mag ik er op 3 gaan passen dus ook geen tijd om te rijden.

iRacing Profiel

• -PassY-
DutchDevil79 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:37:
Vervelend Arfman. Beetje whiskey door de fles doen dan maar?

Ach ja vanavond mag ik er op 3 gaan passen dus ook geen tijd om te rijden.
Volgens mij moet jij vanavond een race winnen ;)

Verwijderd

Toch wel wat momentjes gehad de laatste tijd met de nieuwe build, maar voornamelijk faal ik zelf :P . op de helft wat leuke shots van een Gen6 race op Michigan waarbij ik aan het einde blijkbaar ook faal met editen ;)

@Paul, Niel en Arjan,

Wat voor software gebruiken jullie voor het streamen naar YT?
En kun je bij 3 schermen bijvoorbeeld enkel het middelste scherm streamen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 14:34 ]

• Red Baron
  • Laatst online: 22-11 06:29
Open Broadcaster Software

Ik stream zelf met een webcam, maar je kan ook wel je scherm streamen.

Het punt is alleen dat met alleen een webcam ik al een merkbare performance dip heb.
Met het streamen van je scherm zal dat nog wel meer zijn (vooral met 3 schermen natuurlijk).

Teamgenoten van me die met 1 scherm rijden streamen gewoon dat scherm en merken dat niet echt omdat hun fps dan van 400 -> 300 gaat o.i.d. ipv 150 -> 100 ofzo, kwestie van een beetje testen natuurlijk.

Tijdens WCS races heb ik er vooral bij de start last van als alles nog dicht op elkaar zit.
Wat verderop in de race irriteert het mij wat minder.

Overigens is er ook de optie om quick sync te gebruiken, daarbij gebruik je de intel gpu van je processor voor het encoden.
Dat werkt bij mij beduidend beter, maar helaas loopt dat niet stabiel op mijn pc en crasht een stream dan na een aantal minuten helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Red Baron op 20-08-2014 15:51 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Ik heb weer wat hulp nodig bij de setup. Ik heb mijn setup voor de Ford GT veel tighter moeten maken voor Virginia, maar nu heb ik last van plots overstuur als ik mijn rem los. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan oplossen? Meer front bump?

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
ik zou eerder denken minder rear rebound.

Dan komt de achterkant minder snel omhoog

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik gebruikte deze gisteren: https://dl.dropboxusercon...08%5EJoep%20Willemsen.sto

Mijn tijden waren niet super, maar dat kwam omdat ik niet echt er voor ben gaan zitten, maar ik vond het een lekkere setup.

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ThiJor schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:54:
Ik heb weer wat hulp nodig bij de setup. Ik heb mijn setup voor de Ford GT veel tighter moeten maken voor Virginia, maar nu heb ik last van plots overstuur als ik mijn rem los. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan oplossen? Meer front bump?
Diff settings bekeken meesten vergeten hier wat te tunen ?

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Coast diff misschien? Hoewel ik niet weet of het rem lossen daar een effect bij heeft (zolang je geen gas geeft zou de coast moeten pakken, of je nou remt of niet, dacht ik).

Maar misschien beter is om er gebruik van te maken, als je verwacht dat het gebeurd kun je het prima gebruiken om net wat beter in te sturen (zolang het niet overdreven is natuurlijk). Ik hou er altijd wel van in ieder geval, je kunt met de rem heel nauwkeurig bepalen wanneer de auto de bocht in 'hapt'.

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 20:25

Hoogie2004

Whohooooo

Gave race gehad in de HPD op Virginia. Eerst 20 minuutjes geoefend, daarna gestart.

Maar 2 HPD's in de race, maar we waren ontzettend aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk wat moeite met 2x verkeer kostte me de overwinning. Beide gevallen een klein foutje waardoor hij weg trok, en ik eerst weer 2 seconden moest dichtrijden. Wel gefinished op 0.3 seconden, dus er had meer in gezeten....

http://members.iracing.co...nid=11641928&custid=61620

My iRacing profile | Strava

• -PassY-
Hmmmm, windows 8 installeren + iracing kostme toch langer dan me lief is :+

*trillende handjes* :p

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, ingeschreven voor een Skip race met 5 minuten oefening en geen kwali. Moet gezien mn huidige vorm helemaal goed gaan komen.

Edit: dus..... pace niet slecht (lage 11), maar in ronde 16 een tankslapper op de oval, dus kansloos achteraan.

[ Voor 30% gewijzigd door BM op 20-08-2014 20:48 ]

Xbox

• derx666

derx666

mecker ende blaet

oei... De skip op new hampshire is geen kattepis... De eerste paar rondes heb ik ook weer behoorlijk driftend doorgebracht. Pas na een paar rondes ging het weer enigzins de goede kant op.

Cube Nuroad Race (2022)

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
NickThissen schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:39:
Coast diff misschien? Hoewel ik niet weet of het rem lossen daar een effect bij heeft (zolang je geen gas geeft zou de coast moeten pakken, of je nou remt of niet, dacht ik).

Maar misschien beter is om er gebruik van te maken, als je verwacht dat het gebeurd kun je het prima gebruiken om net wat beter in te sturen (zolang het niet overdreven is natuurlijk). Ik hou er altijd wel van in ieder geval, je kunt met de rem heel nauwkeurig bepalen wanneer de auto de bocht in 'hapt'.
Diff had ik al aangepast. Ik denk dat het ook niet alleen aan de diff ligt aangezien het gewoon remmen en coasten goed gaan, alleen de overgang tussenin. Het gebruiken is niet zo makkelijk aangezien het echt veel te plots gebeurd en niet constant. Lijkt eerder alsof ik op het randje rij van normaal gedrag en die snap-overstuur. Verder oefenen maar :)

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BELANGRIJK
Als het goed is heeft iedereen die geregistreerd is als community member in onze ledendatabase een Email ontvangen.
Het kan zijn vanwege de BCC adressering dat de mail in de spambox terecht is gekomen. Check daar ook even als je de mail niet ziet in jouw inbox.
Indien je de mail niet hebt ontvangen, stuur me dan even een DM. Dan stuur ik je de tekst via die weg ;)

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 07:48
even een vraagje,

aangezien de meesten bij ons team niet echt tijd hebben om aan de NEO mee te doen maar ik wel wil meedoen zou ik graag bij tweakers willen meedoen als jullie nog rijders zoeken natuurlijk ;)

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

vekie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:44:
even een vraagje,

aangezien de meesten bij ons team niet echt tijd hebben om aan de NEO mee te doen maar ik wel wil meedoen zou ik graag bij tweakers willen meedoen als jullie nog rijders zoeken natuurlijk ;)
Heb je interesse in de HPD?

• -PassY-
ontvangen :)

Heel ander iets. En wellicht dat andere het ook hebben gehad met andere auto's.

Maar sinds ik op windows 8 zit. Schakelt de cspec als ... ik denk dat de beste omschrijving is als de track versie maar dan zonder blip bij de downshit.
Bij upshifts word de volgende versnelling vrijwel direct opgepakt. En bij de downshift gaat de bak gelijk terug. Blip of niet, maar vrijwel direct (met nu dus vrij snel zijn met blippen of flink gas blijven geven ala skippy om maar niet te spinnen). En tijdens de up en downshift hoor je de bak ook "zingen" van de spanning die ontstaat.

Even snel geboot naar windows 7. Bak voelt weer als vertrouwd aan. En ja, schakelhulp enzo staat uit :+

Iemand dit eerder meegemaakt? Heb al 1,5 uur in het register zitten klooien om alleen al de pendalen aan de praat te krijgen :X

/edit: zelfde "probleem" in de Skip en FGT.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
vekie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:44:
even een vraagje,

We hebben nog plekken vrij ;)
Ik gebruik W8 en heb dat probleem niet.

[ Voor 89% gewijzigd door JoepW op 20-08-2014 21:48 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:22:
BELANGRIJK
Als het goed is heeft iedereen die geregistreerd is als community member in onze ledendatabase een Email ontvangen.
Het kan zijn vanwege de BCC adressering dat de mail in de spambox terecht is gekomen. Check daar ook even als je de mail niet ziet in jouw inbox.
Indien je de mail niet hebt ontvangen, stuur me dan even een DM. Dan stuur ik je de tekst via die weg ;)
pfff ik vind het wel een hele regelgeving waar we ineens aan moeten voldoen zeg. Ik denk dat we hiermee eerder mensen wegjagen dan uitnodigen. Juist de gezelligheid vind ik heel belangrijk voor de smile, en als dat eruit gehaald wordt denk ik dat ik op de maandagen ga kijken voor iets anders. Dan praat ik op dinsdag wel bij als er lekker gerommeld wordt voor de WCSC.

Cube Nuroad Race (2022)

• Ithric
Net skiprace gewonnen een uurtje terug, was wel 2de split maar had 20sec voorsprong.
Werd ingehaald maar door constant 1.11.xxx te rijden (7 van de 21 boven 1.11 waarvan 6 1.12 laag) *O*

http://members.iracing.co...id=11642448&custid=144416

Meer dan tevreden, echt leuke baan, deze wordt morgen ook weer vaak rijden en de rest van de week. 8)

iRacing Profiel

• -PassY-
derx666 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:54:
[...]

pfff ik vind het wel een hele regelgeving waar we ineens aan moeten voldoen zeg. Ik denk dat we hiermee eerder mensen wegjagen dan uitnodigen. Juist de gezelligheid vind ik heel belangrijk voor de smile, en als dat eruit gehaald wordt denk ik dat ik op de maandagen ga kijken voor iets anders. Dan praat ik op dinsdag wel bij als er lekker gerommeld wordt voor de WCSC.
Volgens mij waren de regels er altijd al, maar kan er minder gedoogd omdat er meer mensen zijn

Athans, zo zie ik het :)

En *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* Voor Ithric

[ Voor 5% gewijzigd door -PassY- op 20-08-2014 22:07 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:06:
[...]
Volgens mij waren de regels er altijd al, maar kan er minder gedoogd omdat er meer mensen zijn
:Y

• derx666

derx666

mecker ende blaet

We zullen zien...

Cube Nuroad Race (2022)

• vekie
wel lang geleden dat ik die gereden heb maar ik zie dat wel zitten ja :) wagen speelt me eigenlijk niet veel rol :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ithric schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:54:
Net skiprace gewonnen een uurtje terug, was wel 2de split maar had 20sec voorsprong.
Werd ingehaald maar door constant 1.11.xxx te rijden (7 van de 21 boven 1.11 waarvan 6 1.12 laag) *O*

http://members.iracing.co...id=11642448&custid=144416

Meer dan tevreden, echt leuke baan, deze wordt morgen ook weer vaak rijden en de rest van de week. 8)
Netjes hoor!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

vekie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:23:
[...]

wel lang geleden dat ik die gereden heb maar ik zie dat wel zitten ja :) wagen speelt me eigenlijk niet veel rol :)
Je kan ook nog bij GT of GTC als je dat liever hebt, hoor ik net.

• vekie
Niellie41 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:40:
[...]

Je kan ook nog bij GT of GTC als je dat liever hebt, hoor ik net.
rijden jullie in elke klasse met de racing lions dan? gtc lijkt me wel een leuke klasse om te doen anders :)

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

vekie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:42:
[...]
rijden jullie in elke klasse met de racing lions dan? gtc lijkt me wel een leuke klasse om te doen anders :)
Je kan ook met GoT in de GTC klasse rijden. We gaan met GoT en Racing Lions samen werken. :)

• vekie
Niellie41 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:44:
[...]

Je kan ook met GoT in de GTC klasse rijden. We gaan met GoT en Racing Lions samen werken. :)
ah op die manier :) ja voor mij speelt het geen rol waar jullie nog een plekje vrij hebben mag je mij zetten ;)

• Ithric
Wordt nog wat met me, kon al ongebruikelijk goed meekomen maandag. :+

iRacing Profiel

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
derx666 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:54:
Ik denk dat de "regels" in overeenstemming zijn met een "club" gevoel wat je ook hebt bij je lokale zondags amateur voetbal/hockey-club.
(Dan wil je ook dat de rest van je team het een beetje serieus neemt, anders was je wel in het park gaan voetballen met wat willekeurige kinderen.)

Wat de regels proberen te beschrijven is dat iRacing meer is als een online amateur race club dan een auto liefhebber hanggroep.
De hosting is meer bedoeld voor degenen die het leuk vinden om een race te doen dan "deelnemers" die het leuk vinden om samen een biertje te pakken en over auto`s te lullen.
(na de race zijn de regels natuurlijk niet meer van toepassing, en kan de sessie misbruikt worden voor gezellige/sociale doeleinden)

Voor degenen die dit op deze manier zien is de email volgens mij dus ook niet bedoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 20-08-2014 23:06 ]

How do you save a random generator ?

• -PassY-
vekie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:45:
[...]

ah op die manier :) ja voor mij speelt het geen rol waar jullie nog een plekje vrij hebben mag je mij zetten ;)
Volgens mij kunnen we nog een 4de rijder gebruiken bij de GTC. Zelf weet ik nog niet of ik 2x kan mee doen vanwege de verjaardag van mij zusje en mijn eigen

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zie het meer als een vriendengroep die samen een hobby uitoefenen, en daarbij plezier hebben. Als ik race wil ik dat zo goed mogelijk doen, maar het moet wel leuk blijven. Ik heb de ervaring met andere vriendengroepen/verenigingen dat zodra er ineens veel regels komen het snel gedaan is met het plezier. Ik hoop dat dit nu niet het geval is, maar mijn ervaring uit het verleden is anders.
Zou het enorm jammer vinden, want juist de maandagavonden zijn hardstikke leuk om te racen...

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:11:
[...]

Volgens mij kunnen we nog een 4de rijder gebruiken bij de GTC. Zelf weet ik nog niet of ik 2x kan mee doen vanwege de verjaardag van mij zusje en mijn eigen
Kevie wordt toegevoegd aan het DM-draadje over NEO. Dan kunnen we daar verder kijken naar de teams. ;)

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
derx666 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:14:
Ik zie het meer als een vriendengroep die samen een hobby uitoefenen, en daarbij plezier hebben. Als ik race wil ik dat zo goed mogelijk doen, maar het moet wel leuk blijven.
Ik denk ook niet dat het op jou van toepassing is. ;)

How do you save a random generator ?

• NickThissen
Het is gewoon heel simpel... We (de organisatie maar ook andere mensen die dat aan ons doorgeven) merken de laatste tijd dat de kwaliteit van het racen omlaag gaat, terwijl de kwantiteit van het praten omhoog gaat (en de kwaliteit omlaag). Het is niet heel moeilijk om te zien dat dat een direct verband heeft.

De nieuwe do's & don'ts zijn dan ook geen regels, het zijn richtlijnen waar iedereen zich vanzelfsprekend aan zou moeten houden ook zonder ze op te schrijven. Maar door ze op te schrijven proberen we het voor iedereen te verversen. Ik denk ook niet dat er ook maar een "regel" is waarvan iemand zou kunnen zeggen "daar ben ik het niet mee eens", het is allemaal vanzelfsprekend wat er staat, maar de laatste tijd is het af en toe (lang niet altijd!) gewoon te druk op teamspeak (en dan bedoel ik niet kwa aantal mensen, want dat is al lange tijd constant), en steeds meer mensen beginnen er last van te krijgen. Door er met z'n allen net wat meer op te letten weet ik zeker dat de race kwaliteit weer omhoog gaat en ik zou niet weten waarom de gezelligheid daar ten koste van zou moeten gaan. Crashen vroeg in de race gaat wordt denk ik ook niet echt als gezellig gezien toch?

Het is prima om tijdens de race wat te lachen om een leuke actie, of te balen van een crash, of zelfs maar wat te kletsen op een saai moment, maar bij alles geldt gewoon: met mate. Niet met 6 man tegelijk door elkaar praten en lachen terwijl we 3 bochten in de race zitten en met een groep van 18 auto's in 2 bochten geplakt zitten, dat gaat elke keer weer mis en ik denk dat het beter gaat als er juist op die momenten wat meer opgelet wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 20-08-2014 23:39 ]

Mijn iRacing profiel

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
Ithric schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:57:
[...]

[...]

Wordt nog wat met me, kon al ongebruikelijk goed meekomen maandag. :+
Super! na de practice van gisteren ga ik nog meer twijfelen! Ik vind de c-spec en de spec racer ook zo leuk,...
Met betrekking tot de richtlijnen:
Ik vind het niet meer dan logisch dat er wat structuur is.
Ik heb er niet zo'n last van, maar sommige mensen kunnen makkelijker uit hun concentratie gehaald worden.
Ik zag de mail een beetje als een 'heads up', nou prima toch.
Voor hetgeen wat er allemaal wordt geregeld, heb ik er geen moeite mee als we een beetje rekening met elkaar houden.

iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Helaas zullen 1st lap crashes altijd wel blijven. Het veld zit dicht bij elkaar, en hoe voorzichtig iedereen probeert te zijn, ongelukken zullen altijd gebeuren.

Misschien eens een idee om halverwege de race een full course yellow te doen met single file restart. Dan kan iedereen die achterop geraakt is vanwege een crash of iets dergelijks weer aansluiten bij het veld, en blijft het voor iedereen spannend en leuk. Misschien eens proberen in een testrace ofzo.

Ook denk ik dat sommige autokeuzes niet echt werken voor close racing. Weet dat ik niet moet mekkeren of anders mee moet helpen met de organisatie, maar het is gewoon mijn mening. Auto's als bv de mx5, de Kia, FordGT, Ruf track/c-spec, Skip, SRF, misschien de Caddy (sinds TC schijnt die ook weer eenvoudiger te zijn), BMW, McLaren zijn denk ik auto;s waar close racen vrij goed mee gaat. Auto's als bv de hpd, de Ford V8, L79 zijn hardstikke leuk om eens te rijden, maar voor velen van ons te moeilijk om in een training sessie van 60 min. goed genoeg onder de knie te krijgen om constant en veilig rond te tuffen op een redelijk tempo. Misschien dat we het gebruik van die auto's moeten beperken tot bv. 2x per seizoen, zodat voor de mindere goden dit ook als dropweek gebruikt kan worden, en iedereen voor het merendeel van de races lekker aan elkaar gewaagd is.

Met tracks kun je daar ook wel rekening mee houden. Op sommige tracks is het gewoon met de meeste auto's nagenoeg onmogelijk om in te halen als diegene voor je weinig fouten maakt, zelfs al ben je .5-1s sneller per ronde. Ik noem bv. Barber. Geweldige track, maar voor in te halen een draak. New Hampshire (waar we deze week in de Skip serie op rijden) is ook zo'n track. Hardstikke leuk, maar inhalen is verschrikkelijk. Tracks als road atlanta, road america, Bathurst, Donnington, Mosport, Mid-Ohio, Suzuka, Spa werken dan veel beter.

Dit is niet als kritiek bedoeld, maar meer als tips om het racen leuker te maken. Samen met evt. wat minder geouwehoer op TS zou het misschien wat meer smile kunnen brengen, en lekker close racen kunnen bevorderen tot het einde van de race.

just my €0.02...

Cube Nuroad Race (2022)

• vekie
JoepW schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:14:
[...]

Kevie wordt toegevoegd aan het DM-draadje over NEO. Dan kunnen we daar verder kijken naar de teams. ;)
perfect :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Afgelopen twee dagen nog een beetje gekeken naar de Road Warrior van dit weekend. Ben niet zo bekend met die serie, maar is die echt zo onpopulair als dat het nu lijkt? Kan geen enkele setup vinden, en heb tot nu toe max 4 man ofzo in een training gezien.

Xbox

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 01:00:
Helaas zullen 1st lap crashes altijd wel blijven. Het veld zit dicht bij elkaar, en hoe voorzichtig iedereen probeert te zijn, ongelukken zullen altijd gebeuren.

Misschien eens een idee om halverwege de race een full course yellow te doen met single file restart. Dan kan iedereen die achterop geraakt is vanwege een crash of iets dergelijks weer aansluiten bij het veld, en blijft het voor iedereen spannend en leuk. Misschien eens proberen in een testrace ofzo.

Ook denk ik dat sommige autokeuzes niet echt werken voor close racing. Weet dat ik niet moet mekkeren of anders mee moet helpen met de organisatie, maar het is gewoon mijn mening. Auto's als bv de mx5, de Kia, FordGT, Ruf track/c-spec, Skip, SRF, misschien de Caddy (sinds TC schijnt die ook weer eenvoudiger te zijn), BMW, McLaren zijn denk ik auto;s waar close racen vrij goed mee gaat. Auto's als bv de hpd, de Ford V8, L79 zijn hardstikke leuk om eens te rijden, maar voor velen van ons te moeilijk om in een training sessie van 60 min. goed genoeg onder de knie te krijgen om constant en veilig rond te tuffen op een redelijk tempo. Misschien dat we het gebruik van die auto's moeten beperken tot bv. 2x per seizoen, zodat voor de mindere goden dit ook als dropweek gebruikt kan worden, en iedereen voor het merendeel van de races lekker aan elkaar gewaagd is.

Met tracks kun je daar ook wel rekening mee houden. Op sommige tracks is het gewoon met de meeste auto's nagenoeg onmogelijk om in te halen als diegene voor je weinig fouten maakt, zelfs al ben je .5-1s sneller per ronde. Ik noem bv. Barber. Geweldige track, maar voor in te halen een draak. New Hampshire (waar we deze week in de Skip serie op rijden) is ook zo'n track. Hardstikke leuk, maar inhalen is verschrikkelijk. Tracks als road atlanta, road america, Bathurst, Donnington, Mosport, Mid-Ohio, Suzuka, Spa werken dan veel beter.

Dit is niet als kritiek bedoeld, maar meer als tips om het racen leuker te maken. Samen met evt. wat minder geouwehoer op TS zou het misschien wat meer smile kunnen brengen, en lekker close racen kunnen bevorderen tot het einde van de race.

just my €0.02...
Ik ben het helemaal met je eens ;) Eerste lap crashes zullen er altijd zijn, maar we merken wel dat het steeds meer gebeurt (en niet alleen lap 1 maar overal). Het kan denk ik beter.

Een yellow gooien heb ik altijd een leuk idee gevonden maar je bent meteen 4 volle rondjes kwijt achter de pacecar en dat is gewoon te veel, op lange banen ben je gewoon makkelijk 10 minuten kwijt. Vandaar dat we soms twee heats doen, zo kan men in heat 2 ook nog opnieuw proberen (al wordt dat ook vaak al niet meer geprobeerd).

Over auto / track keuze snap ik ook wat je bedoelt, maar helaas kunnen we niet elk seizoen dezelfde 6 tracks en auto's doen. Het ene seizoen kijken we wat meer naar toegankelijkheid dan het ander, het moet toch een mix blijven van (naar mijn mening alle) veel auto's en tracks. We hebben een seizoen lang op de dinsdag juist met 100% toegankelijke auto's en banen gereden (CRC) en daar was de opkomst een stuk minder dan normaal dus of het echt helpt weet ik ook niet...

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Hallo,

Sinds 3 weken ben ik ook actief op iRacing. Ik ben eerst begonnen met de MX5 en vind het nog steeds een leuke auto om in te rijden. Maar eind vorige week ben ik overgestapt op de Cadillac. De hoeveelheid crashes en onsportief rijgedrag in de MX5 hebben mij hierbij geholpen. (Ik ben 'pas' D-license en zit daardoor niet in de topsplits waar het waarschijnlijk een stuk eervoller aan toe gaat)

Dinsdag heb ik mijn eerste track gekocht: Watkins Glen. Sindsdien ben ik rondjes aan het rijden in de testmodus. Het is wel fijn dat er goede filmpjes te vinden zijn over hoe je de baan moet rijden. Dus iedere bocht herhaal ik 10x, en zeker tot het moment dat ik 'm goed neem, voordat ik de volgende bochten neem.

Ik heb tot dusver enorm veel plezier in het besturen van de Cadillac en kan niet wachten tot mijn eerste Watkins Glen race dit weekend.

Tot zo ver :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:44:
Dinsdag heb ik mijn eerste track gekocht: Watkins Glen. Sindsdien ben ik rondjes aan het rijden in de testmodus. Het is wel fijn dat er goede filmpjes te vinden zijn over hoe je de baan moet rijden. Dus iedere bocht herhaal ik 10x, en zeker tot het moment dat ik 'm goed neem, voordat ik de volgende bochten neem
Kun je dat eens toelichten, ik heb hier nu een heel raar beeld bij dat je na elke bocht omdraait en weer terug rijdt :p

Xbox

• derx666

derx666

mecker ende blaet

NickThissen schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:22:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens ;) Eerste lap crashes zullen er altijd zijn, maar we merken wel dat het steeds meer gebeurt (en niet alleen lap 1 maar overal). Het kan denk ik beter.

Een yellow gooien heb ik altijd een leuk idee gevonden maar je bent meteen 4 volle rondjes kwijt achter de pacecar en dat is gewoon te veel, op lange banen ben je gewoon makkelijk 10 minuten kwijt. Vandaar dat we soms twee heats doen, zo kan men in heat 2 ook nog opnieuw proberen (al wordt dat ook vaak al niet meer geprobeerd).

Over auto / track keuze snap ik ook wat je bedoelt, maar helaas kunnen we niet elk seizoen dezelfde 6 tracks en auto's doen. Het ene seizoen kijken we wat meer naar toegankelijkheid dan het ander, het moet toch een mix blijven van (naar mijn mening alle) veel auto's en tracks. We hebben een seizoen lang op de dinsdag juist met 100% toegankelijke auto's en banen gereden (CRC) en daar was de opkomst een stuk minder dan normaal dus of het echt helpt weet ik ook niet...
Dat de yellows standaard 4 laps duren wist ik niet. Dacht dat je dat zelf kon instellen, maargoed dat werkt dus niet inderdaad. Denk ook dat sommigen (waaronder ik zelf ook) af en toe een wat kort lontje hebben, en dan te emotioneel reageren en er de brui aan geven. Al dan niet gepaard met het nodige gemekker op TS, gevolgd door een ragequit :P

Misschien een idee om incidenten in lap 1 eens na de wedstrijd te beoordelen, en evt. penalty punten uitdelen. Bij (ik noem maar even wat) 3 punten 1 race uit de pits starten, of bv een 10 plaatsen grid penalty (maar weet niet of dat mogelijk is). Nu kom je er opzich makkelijk mee weg, want de veroorzaker is vaak niet degene met schade. Dit is maar een brainfart, maar misschien kunnen jullie er op doorborduren en een werkbare oplossing verzinnen.

Ik denk dat de lage opkomst bij de CRC eerder te wijten was aan de dinsdag avond dan aan de auto/track keuze. Ikzelf ben normaalgesproken dinsdag avond niet beschikbaar, en volgens mij vele anderen ook niet. De auto's en track combi's waren (wat ik gezien heb) best leuk, en ik kan me niet voorstellen dat mensen daardoor zijn weggebleven.

Cube Nuroad Race (2022)

• BM

BM

Moderator Spielerij
derx666 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:02:
[...]
Misschien een idee om incidenten in lap 1 eens na de wedstrijd te beoordelen, en evt. penalty punten uitdelen. Bij (ik noem maar even wat) 3 punten 1 race uit de pits starten, of bv een 10 plaatsen grid penalty (maar weet niet of dat mogelijk is). Nu kom je er opzich makkelijk mee weg, want de veroorzaker is vaak niet degene met schade. Dit is maar een brainfart, maar misschien kunnen jullie er op doorborduren en een werkbare oplossing verzinnen.
Hoewel dat natuurlijk een prima optie zou zijn zit hier 1 groot nadeel aan: je maakt het meteen een heel pak serieuzer, inclusief (mogelijk) ellenlange discussies over wie waaraan schuld had. Haalt het idee van een 'vriendengroep' een beetje onderuit. Tis een lastige lijn waar men op moet balanceren. Aan de ene kant wil je het zo laagdrempelig en gezellig mogelijk houden, aan de andere kant moet het wel serieus blijven. Lastig om daar een goeie balans in te vinden, zeker als de groep wat groter word.

Xbox

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgens mij is het gewoon common sense wat de organisatie wil toepassen, probleem is alleen dat dat niet op papier te zetten is. Gewoon elkaar laten leven op de baan en niet gaan lopen zeuren of lachen op TS. Dat ging in het begin goed en de mensen die er later bij zijn gekomen moet dat ook even duidelijk worden gemaakt, volgens mij moeten we er niet meer achter zoeken.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ja ik weet het, dat was ook meteen mijn gedachte toen ik het aan het tiepen was. Vandaar ook de laatste regel om op het idee door te borduren om een werkbare oplossing te vinden.

Cube Nuroad Race (2022)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:21:
Volgens mij is het gewoon common sense wat de organisatie wil toepassen, probleem is alleen dat dat niet op papier te zetten is. Gewoon elkaar laten leven op de baan en niet gaan lopen zeuren of lachen op TS. Dat ging in het begin goed en de mensen die er later bij zijn gekomen moet dat ook even duidelijk worden gemaakt, volgens mij moeten we er niet meer achter zoeken.
Denk dat dit akelig in de goeie richting gaat ja. Als je common sense op papier zet ziet het er snel uit als een stel strikte regels :) Nuance is lastig daarin.

Xbox

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
Dus als Robbert zijn mond houdt zijn we er :+ _O-

Mijn iRacing profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

In de kleine lettertjes staat dat dit niet van toepassing is op mij. >:) >:) >:) >:) >:)

iRacing Profiel

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

elni

Carrot

TuxieDeni schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:52:
Dus als Robbert zijn mond houdt zijn we er :+ _O-
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• -PassY-
Ok, schakel probleem wat ik had is opgelost.

Deze ochtend nog de nieuwe geluids drivers geinstalleerd, En het voelt nu weer goed aan.

Als test weer even terug gegaan naar orginele drivers, en ik had het probleem weer terug. En ik begrijp nu ook waarom het anders aanvoelde, of eigenlijk anders aan hoorde. Met de oude drivers waren de schakelgeluiden versneld afgespeeld. Waardoor het leek als of alles veel sneller ging.

Eigenlijk best wel verrassend hoeveel je dan best veel op het geluid afgaat :) En als het even iets anders klinkt, dat het net lijkt als of je een totaal andere auto rijd.

Verwijderd

BM schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:50:
[...]

Kun je dat eens toelichten, ik heb hier nu een heel raar beeld bij dat je na elke bocht omdraait en weer terug rijdt :p
Natuurlijk BM.

Ik start vanuit de pits, bijv. bij Watkins Glen, pak daarbij de sectie startende bij de S bocht en de busstop. Zodra ik door die sectie ben zet ik de auto aan de kant en reset ik de auto. Dit blijf ik herhalen totdat ik echt een goed gevoel heb bij het nemen van de bochten, geen off-tracks, of de apex mis.
Wanneer dit goed zit pak ik de volgende bochten uit de 'boot' en start ik wederom uit de pits. Dit herhaal ik totdat de track goed aanvoelt en ik mijn tijden heel dichtbij mijn optimal heb.

Ik zat gisteravond op de 1:51:xx en dat is volgens mij 2-3 seconden langzamer dan de tijden die op het iracing forum staan. En ik weet ook waar ik die seconden kan winnen, dus daar ga ik vanavond aan werken.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:06:
[...]

Natuurlijk BM.

Ik start vanuit de pits, bijv. bij Watkins Glen, pak daarbij de sectie startende bij de S bocht en de busstop. Zodra ik door die sectie ben zet ik de auto aan de kant en reset ik de auto. Dit blijf ik herhalen totdat ik echt een goed gevoel heb bij het nemen van de bochten, geen off-tracks, of de apex mis.
Wanneer dit goed zit pak ik de volgende bochten uit de 'boot' en start ik wederom uit de pits. Dit herhaal ik totdat de track goed aanvoelt en ik mijn tijden heel dichtbij mijn optimal heb.

Ik zat gisteravond op de 1:51:xx en dat is volgens mij 2-3 seconden langzamer dan de tijden die op het iracing forum staan. En ik weet ook waar ik die seconden kan winnen, dus daar ga ik vanavond aan werken.
Bijzondere manier, nog niet eerder gehoord dat iemand dat zo doet :) Zou niet mijn manier zijn, maar als het voor jou werkt, prima d:)b

Xbox

• Arfman

Arfman

Drome!

Hou er ook rekening mee dat je banden op die manier dus nooit op temperatuur komen. Na 2-3 rondjes zul je zien dat je zonder veel moeite je Optimal flink kunt aanscherpen. Ik zou je wel aanraden om wat langere stints te rijden zodat je ook gevoel krijgt wat warmere banden doen.

Verwijderd

BM schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:20:
[...]

Bijzondere manier, nog niet eerder gehoord dat iemand dat zo doet :) Zou niet mijn manier zijn, maar als het voor jou werkt, prima d:)b
Heb ooit 1 race gereden met GP2 (uit 1994 ja) iedereen reed de race offline en stuurde de resultaten op. Dat werkte ongveer hetzelfde als hier beschreven.
Door de manier waarom save game werkte ging dat als volgt:
1) rij een hotlap
2) hotlap succes? Zo ja save game en ga naar 1, zo nee ga naar 3
3) laad save game en ga naar 1

Hoe goed je was in hotlappen bepaalde hoe lang je deed over de race. De race was zo leuk dat ik het bij die enkele heb gelaten :)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heh, zo'n soort competitie heb ik met GP2 ook aan meegedaan, alleen was het niet racen, maar echt alleen wie de snelste hotlap kon zetten.
Ik zat met een gozer in een team die vrij goed was met setups, die pastte ik dan licht aan naar mijn voorkeur, en dan werd er gehotlapt. Dat was een savegame maken waarbij je zo goed mogelijk uit de laatste bocht kwam met warme banden, en die elke keer opnieuw laden totdat je de perfecte lap had gereden :)

lang leve iRacing zullen we maar zeggen :)

Cube Nuroad Race (2022)

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:54:
[...]

Heb ooit 1 race gereden met GP2 (uit 1994 ja) iedereen reed de race offline en stuurde de resultaten op. Dat werkte ongveer hetzelfde als hier beschreven.
Door de manier waarom save game werkte ging dat als volgt:
1) rij een hotlap
2) hotlap succes? Zo ja save game en ga naar 1, zo nee ga naar 3
3) laad save game en ga naar 1

Hoe goed je was in hotlappen bepaalde hoe lang je deed over de race. De race was zo leuk dat ik het bij die enkele heb gelaten :)
niet veel veranderd :+

iracing :

1) rij een hotlap
2) hotlap succes? Zo ja rij verder en ga naar 1, zo nee ga naar 3
3) wreck race voor de andere racers

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Red Baron
  • Laatst online: 22-11 06:29
Met gpxpatch (voor gp3+ geloof ik) was er een soort van quicksave/restore mogelijkheid
Dus kon je gewoon een restore punt maken net voor de laatste bocht en dan daarna lekker hotlappen zonder elke keer een outlap te hoeven rijden.

Voor races (en kwalificatie) was er overigens een time-limited systeem.
Je moest op de website je race starten, waarbij een random code gegenereerd werd.
Deze moest je dan als teamnaam of motornaam invullen o.i.d. en vervolgens had je dan 2 uur o.i.d. om je resultaat in te sturen.

Dus als je geen briljante start had kon je nog wel een keer herstarten, maar heel veel speling was er ook niet.
Hoewel het gewoon offline racen tegen de computer was, was het toch wel een kick omdat je het toch wel even op dat moment moest gaan doen.
Maargoed in die 10+ jaar is er toch wel wat veranderd gelukkig :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Volgens mij ging dat in mijn tijd nog via fidonet, en niet over het internet :)

Cube Nuroad Race (2022)

• Ithric
dabelg schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:39:
[...]

niet veel veranderd :+

iracing :

1) rij een hotlap
2) hotlap succes? Zo ja rij verder en ga naar 1, zo nee ga naar 3
3) wreck race voor de andere racers
Welkom to the Skip de afgelopen dagen, zelfs uit de pit net 8ste van de 19 geworden. :+
(wou voor de verandering eens SR winnen ook. :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 21-08-2014 15:58 ]

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/14S3_bonuscredits.png
quote: Kevin Bobbitt
Purchase $20 of iRacing credits and get $25 total credits

and/or

Purchase $75 of iRacing credits and get $100 total credits

To get $100 credits for only $75 click here and complete the checkout process.

To get $25 credits for only $20 click here and complete the checkout process.

When you click either link above, the promotion code will automatically be added to your shopping cart providing the chosen discount. Simply complete the checkout process from that point.

*Offer valid through September 2, 2014. Member may use each promo code only once. iRacing credits or iRacing dollars cannot be used to purchase the iRacing credits in this promotion. Offer and credits are not transferable.

Note: iRacing credits and dollars have equal value to members and are only different for internal accounting purposes. iRacing credits and iRacing dollars can be used to purchase content, membership renewals or hosted sessions.
Bron: http://members.iracing.co...list/3270482.page#8314003

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heb nog $82 op m'n account staan, dus ik denk dat ik deze ga skippen :)
M'n lidmaatschap loopt nog tot dec-2016, en zoveel nieuwe content zal er de komende tijd niet uitkomen denk ik :P

Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
Ze timen die actie wel goed voor de ring die in september uitkomt en vast een stuk duurder zal zijn

:+

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hehehe... vast wel :P

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:11:
Heb nog $82 op m'n account staan, dus ik denk dat ik deze ga skippen :)
M'n lidmaatschap loopt nog tot dec-2016, en zoveel nieuwe content zal er de komende tijd niet uitkomen denk ik :P
Idem hier. Heb ook nog ca. $80 van mezelf staan en ik heb nog tot mei-2015. Ik wacht de volgende aanbieding af.
NickThissen schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:13:
Ze timen die actie wel goed voor de ring die in september uitkomt en vast een stuk duurder zal zijn

:+
Die hoef ik niet te betalen omdat ik alpha-tester ben. Sterker nog: Ik heb 'm al.
sssssssssssst!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 22:26

Phydomir

Dennis

derx666 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:56:
Volgens mij ging dat in mijn tijd nog via fidonet, en niet over het internet :)
Ik heb zelfs met GP2 aan een league mee gedaan waarin de hotlaps opstuurde per post, op een floppy. Die kreeg je dan een week later terug met daarbij de race uitslag. <3

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hhahhhahha... nostalgie !!

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

Red Baron schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:44:
Voor races (en kwalificatie) was er overigens een time-limited systeem.
Je moest op de website je race starten, waarbij een random code gegenereerd werd.
Deze moest je dan als teamnaam of motornaam invullen o.i.d. en vervolgens had je dan 2 uur o.i.d. om je resultaat in te sturen.

Dus als je geen briljante start had kon je nog wel een keer herstarten, maar heel veel speling was er ook niet.
Hoewel het gewoon offline racen tegen de computer was, was het toch wel een kick omdat je het toch wel even op dat moment moest gaan doen.
Maargoed in die 10+ jaar is er toch wel wat veranderd gelukkig :)
Heerlijk, zo reden we Endurance met de GTP mod op CART in die tijd. Het savegames waar je mee moest starten (en waar ook het weer in zat) warden op een vast tijdstip gepublished. Na elke stint moest je de game saven en door e-mailen of via icq oid aan je teammate overhandigen die weer verder ging. Aan het einde inleveren en je had de racetijd + 1 uur om je file weer in te leveren samen met een replay waarin je de auto afschrijft zodat men kon verifieren dat damage aan stond..

Wat wel grappig was dat als je niet crashte (en een nieuwe game file nodig had) dan bleven de AI uitvallen en reed je uiteindelijk in je uppie op de baan. Zo ook een 24 uursrace gereden.
Pagina: 1 ... 87 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.