gvdm heel de avond liggen kloten, kuisen etc .. denk dat de loadcell idd naar de haaien is ... Blijft spiken nu ook heel licht ... was er niemand die Benelux support deed (eene Remco oid. ?)
Je hebt een DM.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:39:
gvdm heel de avond liggen kloten, kuisen etc .. denk dat de loadcell idd naar de haaien is ... Blijft spiken nu ook heel licht ... was er niemand die Benelux support deed (eene Remco oid. ?)
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dat was echt vreemd.-PassY- schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:21:
Was best een leuke sessie. Alleen jammer dat Bob eraf ging. Had best moeite om in het ritme te komen en het gaatje dicht te rijden of te verkleinen zelfs nadat wat Ford GTs in de opwarm ronde banden problemen hadden. Even voorbij gelaten en gaan was het idee.
Ik reed rustig achter Arno en ineens kwam het opzetten, toen kreeg ik een beuk van links en stond ik omgekeerd.
Gelukkig redelijk eenvoudig door het C-spec veld kunnen gaan en toen naar P3 toegereden maar maakte teveel fouten.
Na de 2de tow was ik er klaar mee, tijd stond op 16 minuten van de 20 maar blijkbaar was het nog bijna 8 minuten.
Volgende keer beter, de GT was leuk te rijden als je hem eenmaal doorkrijgt misschien volgende week weer.
Gisteren mijn eerste Indycar race gewonnen!
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=11575536
De hele race als 3de gereden totdat de caution uitkwam met nog 15 rondes te gaan. Besloot als enige van de frontrunners naar binnen te gaan voor nieuwe banden. Zakte daardoor terug naar de 9de plaats, maar nieuwe banden zijn toch al gauw meer dan een halve seconde sneller dan oude banden. Uiteindelijk wel een beetje geluk dat de leider de muur raakt, maar wellicht als dat niet gebeurd was had ik evengoed kunnen winnen
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=11575536
De hele race als 3de gereden totdat de caution uitkwam met nog 15 rondes te gaan. Besloot als enige van de frontrunners naar binnen te gaan voor nieuwe banden. Zakte daardoor terug naar de 9de plaats, maar nieuwe banden zijn toch al gauw meer dan een halve seconde sneller dan oude banden. Uiteindelijk wel een beetje geluk dat de leider de muur raakt, maar wellicht als dat niet gebeurd was had ik evengoed kunnen winnen
[ Voor 4% gewijzigd door BobvK op 13-08-2014 10:36 ]
Verwijderd
TELEMETRY
Ik vroeg me af of er mensen zijn hier die het leuk vinden om in de iRacing school vorm een sessie hebben over telemetry en hoe je die kan gebruiken tijd te vinden.
In januari heeft een professionele engineer telemetry vergeleken tussen enkele simracers en professionele rijders en laten zien hoe je de rijder data kan interpreteren. Ik vond dat verbazingwekkend simpel en heb vanaf toen telemtry logging praktisch altijd aanstaan.
Binnen de GoT races zie ik vaak mensen te hard de bocht induiken en de gewonnen tijd weer dubbel verliezen op het stuk daarna. Juist deze dingen kun je prima uit de telemetry halen. Het wordt helemaal interessant wanneer je data tussen 2 of meer rijders kan bekijken, want daar kun je prima uithalen waarom rijder A een seconde sneller is dan rijder B ondanks dat beiden dezelfde setup gebruiken.
Als er een aantal mensen zijn die dit interessant vinden wil ik het wel verder gaan uitwerken en een sessie inplannen. Het wordt vanzelfspreken wel een off-track sessie
.
Ik vroeg me af of er mensen zijn hier die het leuk vinden om in de iRacing school vorm een sessie hebben over telemetry en hoe je die kan gebruiken tijd te vinden.
In januari heeft een professionele engineer telemetry vergeleken tussen enkele simracers en professionele rijders en laten zien hoe je de rijder data kan interpreteren. Ik vond dat verbazingwekkend simpel en heb vanaf toen telemtry logging praktisch altijd aanstaan.
Binnen de GoT races zie ik vaak mensen te hard de bocht induiken en de gewonnen tijd weer dubbel verliezen op het stuk daarna. Juist deze dingen kun je prima uit de telemetry halen. Het wordt helemaal interessant wanneer je data tussen 2 of meer rijders kan bekijken, want daar kun je prima uithalen waarom rijder A een seconde sneller is dan rijder B ondanks dat beiden dezelfde setup gebruiken.
Als er een aantal mensen zijn die dit interessant vinden wil ik het wel verder gaan uitwerken en een sessie inplannen. Het wordt vanzelfspreken wel een off-track sessie
@Rudy Ja, interesse!
Gisteren mijn Oculus Rift binnen gekregen en gelijk LFS geprobeerd. Niet normaal hoe gaaf dat is en hoe echt het allemaal voelt. Het is dan wel geen iRacing, maar toch. Even een korte first impression video gemaakt:
Gisteren mijn Oculus Rift binnen gekregen en gelijk LFS geprobeerd. Niet normaal hoe gaaf dat is en hoe echt het allemaal voelt. Het is dan wel geen iRacing, maar toch. Even een korte first impression video gemaakt:
Leuk Rudy.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:49:
TELEMETRY
Als er een aantal mensen zijn die dit interessant vinden wil ik het wel verder gaan uitwerken en een sessie inplannen. Het wordt vanzelfspreken wel een off-track sessie.
Als je hulp nodig hebt met voorbereiden en opzetten zeg het maar. Zoals je weet gebruik ik ook vaak telemetry...
Klinkt leuk! Voor het voorbeeld wat jij geeft, zal iSpeed al voldoende zijn. Daar kan je heel simpel ook de input vergelijken met andere rijders. Misschien dat je dan iSpeed het beste hiervoor kan gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:49:
TELEMETRY
Als er een aantal mensen zijn die dit interessant vinden wil ik het wel verder gaan uitwerken en een sessie inplannen. Het wordt vanzelfspreken wel een off-track sessie.
Motec/Atlas is imo meer voor de setup.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 13-08-2014 11:25 ]
Ik zou het ook interessant vinden! Vooral echte telemetry. iSpeed is zeker handig, maar ik denk dat de guide van Troy Schulz prima is om het helemaal te snappen, ik weet niet of we daar een 'training' voor nodig hebben. Hij legt het heel goed uit vind ik.
Voor echte telemetry zou een training wel super zijn, want dat is allemaal zo makkelijk nog niet. Ben je ook van plan om dan Atlas / Motec uit te leggen of worden we geacht dat al te snappen?
Voor echte telemetry zou een training wel super zijn, want dat is allemaal zo makkelijk nog niet. Ben je ook van plan om dan Atlas / Motec uit te leggen of worden we geacht dat al te snappen?
@Rudy, graag; heb ooit in de 1:1 Formule Ford ook een seizoen data geanalyseerd, benieuwd of ik er zelf ook sneller van kan worden 
Filmpje van Bas is ook cool, lijkt me een gaaf gevoel zo!!
Filmpje van Bas is ook cool, lijkt me een gaaf gevoel zo!!
Verwijderd
iSpeed heb ik eigenlijk nooit naar gekeken. Maar het document wat je link beschijft wel 95% van dat wat ik in gedachte heb.NickThissen schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:20:
Ik zou het ook interessant vinden! Vooral echte telemetry. iSpeed is zeker handig, maar ik denk dat de guide van Troy Schulz prima is om het helemaal te snappen, ik weet niet of we daar een 'training' voor nodig hebben. Hij legt het heel goed uit vind ik.
De setup (echte) telemetry is complex en vinden velen denk ik totaal niet interessant. In een motec/atlas is een lijntje zo zichtbaar, maar wanneer het goed of fout is is een stuk lastiger en kan enorm veel tijd kosten zonder dat het ook maar iets oplevert
De telemetry die ik gebruik voor setups is rijhoogte, splitterhoogte, demperpositite, banden pressure, banden temperatuur en motor temperatuur. En dat zijn eigenlijk enkel oval parameters. De overage data kijk ik soms naar als ik weer eens een stuk gelezen heb over dat onderwerp.
gebeurd wel vaker hoor
eenvoudig?
een sessie voor telemetry lijkt mij intressant. Niet om niet te hard de bocht in te duiken, want dat moet ik regelmatig tegen mezelf zeggen, of iemand anders die me er even aan herrinderd (thanks rudy nog voor vorige week
Maar meer omdat ik nu alles een beetje op gevoel afstel. iSpeed gebruik ik nu om te vinden of ik gewoon fouten maak met rempunten, instuurpunten etc etc en om te kijken hoe andere bepaalde stukken aanpakken.
Maar dan nog moet ik na een paar rondjes tegen mezelf blijven zeggen: "Rustig blijven rijden en rustig blijven remmen" en daar gaat geen ispeed/telemetry me mee helpen
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
-PassY- schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:09:
[...]
Misschien tijd voor een postit op mijn scherm
Meer = beter
Maar een sessie die ingaat op de telemetrie lijkt me interessant. Gebruik die tools eigenlijk nooit.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
offtopic:
Max volgend jaar in F1 bij Torro Rosso ten koste van Verne.
JoepW: zolang daar geen officieel statement van is, maar alleen een vaag bericht in de grootste roddelzooi van .nl moet ik dat nog eerst zien... Hoop het wel atuurlijk, maar laat hem eens eerst in een F1 auto een test doen voordat ze hem voor de leeuwen gooien 
@Ruud123: sure, altijd interesse!!
@anc: heb je nog ooit eerder hier gezien, ik zou zeggen stel je eens voor
@Ruud123: sure, altijd interesse!!
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Laten we het hopenJoepW schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:40:
offtopic:
op de redbull pagina staat alleen dat hij het junior team joined, maar of torro rosso daar ook onder valt denk ik niet. Op de Torro Rosso helemaal geen enkele melding over welke verstappen dan ook
Jaartje GP2/GP3 misschien eerst? Maar ja, Kyvat ging ook bijna van kart naar F1
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
derx666 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:44:
JoepW: zolang daar geen officieel statement van is, maar alleen een vaag bericht in de grootste roddelzooi van .nl moet ik dat nog eerst zien... Hoop het wel atuurlijk, maar laat hem eens eerst in een F1 auto een test doen voordat ze hem voor de leeuwen gooien.......
offtopic:
Roddelzooi? Nee deze niet, hoor.: http://www.nrc.nl/nieuws/...-volgend-in-de-formule-1/
Roddelzooi? Nee deze niet, hoor.: http://www.nrc.nl/nieuws/...-volgend-in-de-formule-1/
anc = Victor (Het is dat ik dat toevallig weet...) Hij 'moet' alleen nog ff reggen in onze database en zijn profiel in z'n handtekening zetten. Doe dat nou ff hiero! KLIKKERDEKLIKderx666 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:44:
En hij heeft al enkele keren meegereden. Maar beetje voorstellen is nooit vaud
Ad, NRC, nu etc baseren zich allemaal op de Telegraaf. En Telegraaf = roddel en sensatie.JoepW schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:08:
[...]
offtopic:
Al hoop ik natuurlijk wel dat ze gelijk hebben. Aangezien Jos daar columnist is, zitten ze iig wel dicht op het vuur en heeft de familie Verstappen er misschien ook wel belang bij dat de Telegraaf de primeur heeft
Da's waarRichard117 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:30:
[...]
Ad, NRC, nu etc baseren zich allemaal op de Telegraaf. En Telegraaf = roddel en sensatie.
Al hoop ik natuurlijk wel dat ze gelijk hebben. Aangezien Jos daar columnist is, zitten ze iig wel dicht op het vuur en heeft de familie Verstappen er misschien ook wel belang bij dat de Telegraaf de primeur heeft
Na contact te hebben gehad met Fanatec is mijn base nu naar Benelux Support gestuurd. Ben benieuwd hoeveel dat gaat schelen als ik hem straks weer terug heb.
Nog even kijken of ik er komende maandag dan wel bij kan zijn, weet even niet wat haalbaar is met een oud(er) stuur bijv.
Telemetry zou ik graag meer mee gaan doen, maar het is wat Ruud zegt, het lijkt me erg fijn om het te kunnen vergelijken met andere rijders.
Nog even kijken of ik er komende maandag dan wel bij kan zijn, weet even niet wat haalbaar is met een oud(er) stuur bijv.
Telemetry zou ik graag meer mee gaan doen, maar het is wat Ruud zegt, het lijkt me erg fijn om het te kunnen vergelijken met andere rijders.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Volgens mij kwam hij maandag achter me steeds dichter na mijn eerste pitstop, ik ging alleen in de fout voor het wat kon wordenJoepW schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:08:
anc = Victor (Het is dat ik dat toevallig weet...) Hij 'moet' alleen nog ff reggen in onze database en zijn profiel in z'n handtekening zetten. Doe dat nou ff hiero!
En hij heeft al enkele keren meegereden. Maar beetje voorstellen is nooit vaud
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
COTA is met de nieuwe L79 toch wel ff anders dan vorig seizoen. Lever wat in op topsnelheid, maar dat word ruimschoots gecompenseerd (voor mij dan toch) met extra grip in de bochten. Nog geen toprondje kunnen neerzetten, maar een 55 in kwali zou moeten kunnen.
Zit wel veel verschil in de setups merk ik. Setup van Tapani vond ik dit keer niet zo heel fijn, met die van Scott Nicol kom ik tot nu toe het best rond.
Zit wel veel verschil in de setups merk ik. Setup van Tapani vond ik dit keer niet zo heel fijn, met die van Scott Nicol kom ik tot nu toe het best rond.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Haha, was een sessie net.
begon met de instelling om te proberen om 85l op te stoken in 1 stint ... het werd iets anders
Lekker beetje battlen met richard117 en nog een andere ruf, driftend door de bocht soms, soms iets te veel driften
Hier en daar wat prototypes. Volgens mij ook een beetje verf uitgewisseld
Achteraf toch een goede race practice
maar iets anders dan 85l opstoken
begon met de instelling om te proberen om 85l op te stoken in 1 stint ... het werd iets anders
Lekker beetje battlen met richard117 en nog een andere ruf, driftend door de bocht soms, soms iets te veel driften
Achteraf toch een goede race practice
-PassY- schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:44:
Lekker beetje battlen met richard117 en nog een andere ruf, driftend door de bocht soms, soms iets te veel driftenHier en daar wat prototypes. Volgens mij ook een beetje verf uitgewisseld
Dat moet iemand anders geweest zijn, ik was aan het werk
Ow, dan heb ik een andere richard in mijn friends list 
Dacht dat jij het was
Dacht dat jij het was
Die van Tapani kon ik ook niet mee rijden. net een 1:55.913 neer gezet met Niklas zijn setup, wel hard werken om de auto op de baan te houdenBM schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:00:
COTA is met de nieuwe L79 toch wel ff anders dan vorig seizoen. Lever wat in op topsnelheid, maar dat word ruimschoots gecompenseerd (voor mij dan toch) met extra grip in de bochten. Nog geen toprondje kunnen neerzetten, maar een 55 in kwali zou moeten kunnen.
Die van Scott Nicol kon ik niet vinden?
Die van Niklas reed ook wel prima jaLinc schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:21:
[...]
Die van Tapani kon ik ook niet mee rijden. net een 1:55.913 neer gezet met Niklas zijn setup, wel hard werken om de auto op de baan te houden![]()
Die van Scott Nicol kon ik niet vinden?
55.9 netjes hoor. Is vanaf nu mijn streeftijd
Xbox
Ik ben een desk/RIG aan het bouwen.
Probeer een mix te vinden van functionaliteit en comfort tijdens racen.
Ik heb ze op het iracing hardware forum geplaatst.
Zal updates erbij zetten als ik wat verder ben.
http://members.iracing.co...list/3269350.page#8298200
Probeer een mix te vinden van functionaliteit en comfort tijdens racen.
Ik heb ze op het iracing hardware forum geplaatst.
Zal updates erbij zetten als ik wat verder ben.
http://members.iracing.co...list/3269350.page#8298200
Kan ik ook bijvoorbeeld de skip Barber rijden om mijn IR omhoog te krijgen?
Tuurlijk.thijmennabuurs schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:05:
Jip, je IR wat je krijgt wordt bepaald door de SOF (strength of field).thijmennabuurs schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:05:
Dit geeft aan hoe goed de tegenstanders zijn waar je tegen rijdt, aan de hand hiervan worden bij meerdere splits ook rijders verdeeld bij anderen die zoveel mogelijk van hetzelfde niveau zijn.
IR wordt toegekend aan je finish positie/SOF.
thijmen: ik rij bijna alleen maar Skip, en zit nu rond de 3600. Er zitten gasten bij die dik 5000 (en zelfs 7000+) hebben. Gewoon vroeg in de week trainen en een lekker Q tijd neerzetten, dan veel races rijden. Q tijd is wel belangrijk, want je wil niet in een veld met een SOF lager dan 1800 ergens in het middenveld rond banjeren. Dat gaat in de eerste rondes nl. altijd mis.
Andere tip: bezoek het Skip forum op iRacing, en kijk de video's van de week waar we rijden. Dat scheelt bergen tijd.
Setup: rembalans 57 of 58, 138 of 145 kpa rondom, 5 SPO, en 7 of 8 ARB.
Auto bochten in remmen/rollen, en VROEG op het gas. Liefst voor de apex. De skip heeft geen power, en het is vaak sneller om minder meters te maken, dan om een wijde entry te pakken.
Andere tip: bezoek het Skip forum op iRacing, en kijk de video's van de week waar we rijden. Dat scheelt bergen tijd.
Setup: rembalans 57 of 58, 138 of 145 kpa rondom, 5 SPO, en 7 of 8 ARB.
Auto bochten in remmen/rollen, en VROEG op het gas. Liefst voor de apex. De skip heeft geen power, en het is vaak sneller om minder meters te maken, dan om een wijde entry te pakken.
Cube Nuroad Race (2022)
Heb net de eerste race gedaan.
Had geen tijd voor quallie dus na 20 min oefenen gewoon ingestapt op donnington.
Best veel fouten gemaakt maar toch 2de geworden en 50 ir erbij.
Ben nu van plan de skip te rijden dit seizoen en de star mazda.
Had geen tijd voor quallie dus na 20 min oefenen gewoon ingestapt op donnington.
Best veel fouten gemaakt maar toch 2de geworden en 50 ir erbij.
Ben nu van plan de skip te rijden dit seizoen en de star mazda.
Gisteren weer een race in de Riley gedaan, ging wel lekker, bijna hele race 2e gereden. 5 min voor het eind viel de leider weg, dus toen reed ik 1e. Maar daar dacht degene achter me anders over, voor laatste ronde tikte hij me eraf in turn 5 en verloor ik 2 plekken. Uiteindelijk dus 3e geworden helaas.
Video van Mark Hewitt (Wheeldamage) die bijna hele race op mijn bumper reed (Hij tikte me er niet af hoewel dat wel zo lijkt op de thumbnail
):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nR5khPPaOcQ]
Video van Mark Hewitt (Wheeldamage) die bijna hele race op mijn bumper reed (Hij tikte me er niet af hoewel dat wel zo lijkt op de thumbnail
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nR5khPPaOcQ]
Jammer Bas wel een erg domme actie van die Nico zeg. En dan ook zelf vrolijk door rijden en niet even wachten op jou. Hij tikt je gewoon resoluut van de baan.
Race ervoor had ik een mooie 2de plek gehaaldf in de Riley (156 puntjes erbij). Heel de race druk gezet op de P2. Tot 8 ronde voor het einde of zo door goed gebruik te maken van verkeer P2 kunnen pakken. Toch altijd mooi dat multi class als je soms goed inschat hoe verkeer gaat kan je zo mooi inhalen. Zo had ik eergisteren Bas ook kunnen inhalen.
Race ervoor had ik een mooie 2de plek gehaaldf in de Riley (156 puntjes erbij). Heel de race druk gezet op de P2. Tot 8 ronde voor het einde of zo door goed gebruik te maken van verkeer P2 kunnen pakken. Toch altijd mooi dat multi class als je soms goed inschat hoe verkeer gaat kan je zo mooi inhalen. Zo had ik eergisteren Bas ook kunnen inhalen.
Ik wacht nog steeds op jullie setup
Die is geheim haha. Anders ga je dadelijk mij nog voorbij in de kwalificatie.
Maar volgend mij verschilt die niet heel veel van jouw setup behalve dat die een klikje meer wing heeft staan. Ben alleen pas vanavond thuis om hem te sharen.
Maar volgend mij verschilt die niet heel veel van jouw setup behalve dat die een klikje meer wing heeft staan. Ben alleen pas vanavond thuis om hem te sharen.
[ Voor 56% gewijzigd door DutchDevil79 op 15-08-2014 12:39 ]
In de Ford GT had ik eerder deze week toch wel een lastige race. Gewoon mensen in een HPD die 10sec per ronde te langzaam zijn en mij in mijn Fordje gewoon in de weg rijden
Door dat soort figuren 9 inc's opgelopen, terwijl ik zelf verder geen foutjes gemaakt heb. Zo zonde...
1x moest ik uitwijken voor een gespinde HPD, een x4 omdat een HPD op de racelijn spint en ik geen kant op kan omdat ik net gelapt wordt (waar is dat inhaalverbod onder geel?) en nog een x4 omdat een HPD tijdens het lappen overstuur krijgt en over corrigeert en zo in mijn zijkant klapt.
Op Spa en Road America was dat verkeer erg leuk, maar Mosport is toch wat krap. Zeker als er maar 1 split is en er dus mensen met een iRating van 600 rond rijden...
Door dat soort figuren 9 inc's opgelopen, terwijl ik zelf verder geen foutjes gemaakt heb. Zo zonde...
1x moest ik uitwijken voor een gespinde HPD, een x4 omdat een HPD op de racelijn spint en ik geen kant op kan omdat ik net gelapt wordt (waar is dat inhaalverbod onder geel?) en nog een x4 omdat een HPD tijdens het lappen overstuur krijgt en over corrigeert en zo in mijn zijkant klapt.
Op Spa en Road America was dat verkeer erg leuk, maar Mosport is toch wat krap. Zeker als er maar 1 split is en er dus mensen met een iRating van 600 rond rijden...
Heren,
In overleg met Joep zullen we jullie via deze weg nu en dan informeren over onze traditionele ZAC competitie op DigitalRacing.nl. Hier is al eerder melding van gemaakt in dit topic, en we gaan nu van start met testraces. De eerste staat zondagavond a.s. in de planning, waarbij we op zoek zijn naar de input van iedereen die dat wil.
ZAC is van oudsher namelijk GT/Endurance racen, waarbij we ook altijd multiclass hebben gereden (bijv. GT1/GT2). Of we dit nu weer gaan doen, en vooral in welke vorm, onderzoeken we momenteel. In iRacing zijn hiertoe verschillende mogelijkheden en ondanks dat we er zelf wel wat ideeën bij hebben, zoeken we nu naar jullie ideeën hierover. De testrace en de bijbehorende forumthread is hiervoor de uitgelezen gelegenheid
Ook als je geen zin hebt in die discussie maar wel zin hebt om leuk een avondje mee te testen in 1 van de GT3's, dan ben je van harte welkom. We hebben een systeem opgezet waarmee we testdata willen verzamelen van deze auto's. Alles wat je moet weten lees je hier.
Hopelijk tot zondag, iedereen is welkom!
In overleg met Joep zullen we jullie via deze weg nu en dan informeren over onze traditionele ZAC competitie op DigitalRacing.nl. Hier is al eerder melding van gemaakt in dit topic, en we gaan nu van start met testraces. De eerste staat zondagavond a.s. in de planning, waarbij we op zoek zijn naar de input van iedereen die dat wil.
ZAC is van oudsher namelijk GT/Endurance racen, waarbij we ook altijd multiclass hebben gereden (bijv. GT1/GT2). Of we dit nu weer gaan doen, en vooral in welke vorm, onderzoeken we momenteel. In iRacing zijn hiertoe verschillende mogelijkheden en ondanks dat we er zelf wel wat ideeën bij hebben, zoeken we nu naar jullie ideeën hierover. De testrace en de bijbehorende forumthread is hiervoor de uitgelezen gelegenheid
Ook als je geen zin hebt in die discussie maar wel zin hebt om leuk een avondje mee te testen in 1 van de GT3's, dan ben je van harte welkom. We hebben een systeem opgezet waarmee we testdata willen verzamelen van deze auto's. Alles wat je moet weten lees je hier.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Over die multiclass kwestie: je weet dat het momenteel niet mogelijk is om een race te hosten met meerdere classes EN meerdere auto's per class tegelijk? Dus GT3 (3 auto's) + GT1 bijv gaat niet lukken, je hebt of alle auto's in een class, of alle auto's in hun eigen class, maar geen combinatie daarvan.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:44:
Heren,
ZAC is van oudsher namelijk GT/Endurance racen, waarbij we ook altijd multiclass hebben gereden (bijv. GT1/GT2). Of we dit nu weer gaan doen, en vooral in welke vorm, onderzoeken we momenteel. In iRacing zijn hiertoe verschillende mogelijkheden en ondanks dat we er zelf wel wat ideeën bij hebben, zoeken we nu naar jullie ideeën hierover. De testrace en de bijbehorende forumthread is hiervoor de uitgelezen gelegenheid![]()
Je kunt het natuurlijk achteraf handmatig de score gaan corrigeren, maar in iRacing zelf is het niet mogelijk helaas.
Gisteravond ook een race gereden met de Riley (setup van Dan Segolsson van het forum, Nick
)
Voorbanden waren na ~35 minuten toch echt wel weg. Even rustig aan gedaan en toen kwamen ze wel iets terug.
Voorbanden waren na ~35 minuten toch echt wel weg. Even rustig aan gedaan en toen kwamen ze wel iets terug.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Gezien dit niet show je rig is zal ik niet teveel erover hebben, maar dit is mijn nieuwe setup met schermen.

(dit is even vlug ingesteld, het staat niet allemaal waterpas nog en mogelijk verander de hoek ook nog iets.)
De kamer is bijna helemaal af, nog wat kleine dingen en ik ben al set om te racen met 3 schermen.

(dit is even vlug ingesteld, het staat niet allemaal waterpas nog en mogelijk verander de hoek ook nog iets.)
De kamer is bijna helemaal af, nog wat kleine dingen en ik ben al set om te racen met 3 schermen.
Good busyIthric schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:46:
Gezien dit niet show je rig is zal ik niet teveel erover hebben, maar dit is mijn nieuwe setup met schermen.
[afbeelding]
Is die foto nou zo scheef of hebben beide zijschermen nou niet dezelfde hoek t.o.v. de middelste?
Denk een beetje beide, zoals gezegd staat niet waterpas (moet de 2 planken nog fixeren aan elkaar, zit 1-2cm verschil tussen kwa hoogte) en moet alles nog goed instellen maar eerst een lamp etc.Red Baron schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:02:
Is die foto nou zo scheef of hebben beide zijschermen nou niet dezelfde hoek t.o.v. de middelste?
Vanavond ga ik finetune, moest gewoon even een sneak pic maken,
Edit: inmiddels 4 schermen goed werkend, dat is dus mooi alles werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door Ithric op 15-08-2014 15:15 ]
Hebben jullie dit wel eens op de website?
Test screen en Race Now screen leeg...

Refreshen hielp niet na een tijdje deed de boel het weer...

Yep heb het vaker gezien, meestal herselt het zichzelf, soms helpt ook uit- en weer inloggen. Zal wel iets van een hikje op de database zijn of zo
Dat heb ik altijd tenzij ik echt op test of race klik...
Aww, hadden ze niet hoeven doen
Aww, hadden ze niet hoeven doen
[ Voor 45% gewijzigd door Arfman op 15-08-2014 23:07 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Duzzz, WSCS race willen rijden in de Ford, per ongeluk in de C-Spec gejoined en nog winnen ook.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Het echte talent komt bovendrijven
Ok, ik kap met official rijden (weer).
Voriger keer van de baan getikt (-100 iR) en nu GT3 gedaan maar kom ik net in de hoge split (3000 sof), dus keihard verloren (laatste) en -60 iR. Als er één iemand nog in de split was geweest met hogere iR was ik naar de 2e split getrapt en was ik 2-3 geworden (puur statistisch gezien).
Huidige iRating: 2030.
Zoals ik al zei, ik stop weer voor ik onder de 2000 ga en niet meer mag mee doen.
Voriger keer van de baan getikt (-100 iR) en nu GT3 gedaan maar kom ik net in de hoge split (3000 sof), dus keihard verloren (laatste) en -60 iR. Als er één iemand nog in de split was geweest met hogere iR was ik naar de 2e split getrapt en was ik 2-3 geworden (puur statistisch gezien).
Huidige iRating: 2030.
Zoals ik al zei, ik stop weer voor ik onder de 2000 ga en niet meer mag mee doen.
Wat jij nu verteld is de reden dat ik geen gt3 rij, had ik ook vaak in die klasse
ik heb veel mee gemaakt, maar ik werd net toch echt vanachter aangereden op het lange rechte stuk achterop Mosport door een HPD
om vervolgens een flink eind geduwd te worden
na 3/4 rechte stuk maar vol op de rem getrapt
Maar wat is er toch mis met sommige mensen
volgens mij zei die person ook nog dat ik maar naar rechts had moeten gaan om ruimte voor hem te maken
maar echt zeker weet ik dat niet.
Lukt me nu wel om lage 1:22's te rijden op een volle tank
Banden spanning iets omlaag, en de banden blijven nu ook goed aanvoelen na een rondje of 5. Denk achteraf gezien dat ik met een te hoge banden spanning reed op Spa en RA
na 3/4 rechte stuk maar vol op de rem getrapt
volgens mij zei die person ook nog dat ik maar naar rechts had moeten gaan om ruimte voor hem te maken
Lukt me nu wel om lage 1:22's te rijden op een volle tank
Even wat zitten knutselen, Kon nog een 2e GTX760 op de kop tikken.
En ik had nog een 4e scherm liggen.
Mijn simrig aangepast en dan past het

Moet nog wel even de 3 schermen opnieuw uitlijnen
En ik had nog een 4e scherm liggen.
Mijn simrig aangepast en dan past het

Moet nog wel even de 3 schermen opnieuw uitlijnen
[ Voor 9% gewijzigd door FransJansen op 16-08-2014 18:29 ]
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
netjes 
Maar probeerd er nu iemand links van je te komen? als ik zo in de Spiegel kijk. Of lijkt dat maar zo?
Maar probeerd er nu iemand links van je te komen? als ik zo in de Spiegel kijk. Of lijkt dat maar zo?
M'n doel voor dit seizoen is ook weer gehaald.
Voor het eerst in de top 10 gefinished
Yess race gewonnen in de Star Mazda
Echt een geweldige race gehad.
Gestart vanaf p12 toen na een goede start na 2 ronden op p4.
2 man ingehaald, maar daarna bleef de nummer 3 maar terug komen.
Echt een geweldig gevecht gehad met die man! Leek wel op een kart wedstrijd.
Haalde hem op Suzuka in de eerste bocht buiten om in.
Daarna kwam hij in de chicane weer terug waarna ik hem dit keer aan de binnenkant inhaalde bij bocht 1.
Jammer genoeg spinde hij in de esses. Maar het waren echt 7 geweldige ronden!
In de laatste ronden had ik het geluk dat p1 spinde dus kon ik na een super race een overwinning boeken!

Edit: Helaas vergeten de replay op te slaan.
Echt een geweldige race gehad.
Gestart vanaf p12 toen na een goede start na 2 ronden op p4.
2 man ingehaald, maar daarna bleef de nummer 3 maar terug komen.
Echt een geweldig gevecht gehad met die man! Leek wel op een kart wedstrijd.
Haalde hem op Suzuka in de eerste bocht buiten om in.
Daarna kwam hij in de chicane weer terug waarna ik hem dit keer aan de binnenkant inhaalde bij bocht 1.
Jammer genoeg spinde hij in de esses. Maar het waren echt 7 geweldige ronden!
In de laatste ronden had ik het geluk dat p1 spinde dus kon ik na een super race een overwinning boeken!
Edit: Helaas vergeten de replay op te slaan.
[ Voor 3% gewijzigd door thijmennabuurs op 16-08-2014 20:39 ]
Eindelijk Rookie af en wat verschillende klassen geprobeerd...
De mega ondersturende Cadillac lag me beter dan de zwaar onrustige Skip.
Dus de race op Laguna Seca in de Cadillac gereden, gestart op P8 en mn eerste rollende start gemaakt.
Ff wennen maar een goede gehad en tot nu toe is het bijna altijd prijs in de eerste ronden dat mensen te enthousiast worden en in gaten duiken die er niet zijn. Dus ik had meer de instelling "overleven"
Daardoor naar P7 gegaan maar uiteindelijk langzaam terug gevallen naar P10 maar ik was wel sneller dan de persoon op P9 door wat foutjes ruim 5 seconden achter geraakt maar in de laatste paar ronden terug gereden naar minder dan een seconde.
Ik was ongeveer 8 tienden sneller per ronde maar da's net de kort om 'm er naast te te prikken (zonder kans op tranen).
Maar goed in de laatste ronde een bocht (bocht 3) beter uit gekomen en toen richting bocht 4... ik zat er nog best wat vanaf maar ik dacht ik "kijk" gewoon en hoop dat ie er wellicht van schrikt (al rekening mee gehouden dus conservatief de bocht in gegaan).
En ja hoor P9 schrok (terwijl dat ik echt te ver zat voor in te halen) maar daardoor ging ie te wijd en kon ik er langs.
Moest lachen toen 't gebeurde
maar het werkte wel.
Dus de race op Laguna Seca in de Cadillac gereden, gestart op P8 en mn eerste rollende start gemaakt.
Ff wennen maar een goede gehad en tot nu toe is het bijna altijd prijs in de eerste ronden dat mensen te enthousiast worden en in gaten duiken die er niet zijn. Dus ik had meer de instelling "overleven"
Daardoor naar P7 gegaan maar uiteindelijk langzaam terug gevallen naar P10 maar ik was wel sneller dan de persoon op P9 door wat foutjes ruim 5 seconden achter geraakt maar in de laatste paar ronden terug gereden naar minder dan een seconde.
Ik was ongeveer 8 tienden sneller per ronde maar da's net de kort om 'm er naast te te prikken (zonder kans op tranen).
Maar goed in de laatste ronde een bocht (bocht 3) beter uit gekomen en toen richting bocht 4... ik zat er nog best wat vanaf maar ik dacht ik "kijk" gewoon en hoop dat ie er wellicht van schrikt (al rekening mee gehouden dus conservatief de bocht in gegaan).
En ja hoor P9 schrok (terwijl dat ik echt te ver zat voor in te halen) maar daardoor ging ie te wijd en kon ik er langs.
Moest lachen toen 't gebeurde
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
De Skip onrustig? Probeer het eens met 20PSI voor 21 achter, Links/rechts op de Spring Perch Offset(SPO)nils7 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:46:
Eindelijk Rookie af en wat verschillende klassen geprobeerd...
...
ARB 7 en 57% BB. En leer de auto rijden. Leer het gas geven. Met gas geven/gas los laten stuur je de wagen zeer mooi de bochten in. Het is een lastige maar leuke auto. En je leert er het beste in. Als je de auto nog niet echt goed kent kan je de ARB ook op 2 zetten dan rolt ie wat minder waardoor die niet zomaar spint
Zal t morgen eens proberenVerwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 00:49:
[...]
De Skip onrustig? Probeer het eens met 20PSI voor 21 achter, Links/rechts op de Spring Perch Offset(SPO)
ARB 7 en 57% BB. En leer de auto rijden. Leer het gas geven. Met gas geven/gas los laten stuur je de wagen zeer mooi de bochten in. Het is een lastige maar leuke auto. En je leert er het beste in. Als je de auto nog niet echt goed kent kan je de ARB ook op 2 zetten dan rolt ie wat minder waardoor die niet zomaar spint
Die onboard van Paul is wel vet... wel veel grip zie ik (die ik zelf niet weet te produceren)
Moet toch eens in de set ups gaan duiken, dit is wel andere koek dan de F1series van Codemasters hahaha
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Niel, bedankt dat je pas na de finish zei dat je mee was aan het kijken
Whow, gaaf Paul! En natuurlijk van harte gefeliciteerd. Het vele trainen begint zich nu te tonen! Top hoor.Red Baron schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:59:
[video]
M'n doel voor dit seizoen is ook weer gehaald.![]()
Voor het eerst in de top 10 gefinished![]()
![]()
Poeh dat afstellen in Iracing is best lastig, wil je op de echte plek zitten of verder naar voren.
Ben er mee aan het stoeien maar ben er nog niet uit.
Alles werkt nu wel naar behoren en nog steeds een FPS van boven de 100. (crowds/stands/shadows off de rest high)
Ben er mee aan het stoeien maar ben er nog niet uit.
Alles werkt nu wel naar behoren en nog steeds een FPS van boven de 100. (crowds/stands/shadows off de rest high)
Ik dacht al dat het beter zou zijn. Meestal word je nerveus als je weet dat iemand zit mee te kijken en je ging zo lekker.Gruwel84 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 02:40:
Niel, bedankt dat je pas na de finish zei dat je mee was aan het kijken
De skip is een glibber en glij auto maar je kunt dit heel gecontroleerd doen als je wat oefent!
Gefeliciteerd Paul!! Mooi dat al het oefenen zich uitbetaald!!
[ Voor 40% gewijzigd door TuxieDeni op 17-08-2014 10:50 ]
Gefeli Paul. Strakke race gereden. Zeker toen je in de 1e stint op een gegeven moment Hugo Luis inhaalde
Nog even en dan strijd je mee voorin !
Cube Nuroad Race (2022)
De Lotus 49 vind ik anders nog meer glibberen en glijden hoorTuxieDeni schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:48:
De skip is een glibber en glij auto maar je kunt dit heel gecontroleerd doen als je wat oefent!
Net de kwalificatie gedaan en zo om 14:00 de Road Warrior race rijden. Als ik daar mee gereden heb is de Sprint Car de enige serie/auto binnen iRacing waar ik nog nooit een race mee gereden heb.
Ik wilde eigenlijk ook mee doen... maar letterlijk niemand in de practice en qualy. Ik denk dat de kans groot is dat hij niet eens official gaat.
We zijn "al" met 3, nog een minuut of 25 om er nog 7 bij te krijgenNickThissen schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:28:
Ik wilde eigenlijk ook mee doen... maar letterlijk niemand in de practice en qualy. Ik denk dat de kans groot is dat hij niet eens official gaat.
dit heb ik eigenlijk altijd. Als ik dan op race now klik dan komt het hele menu naar boven weer.JoepW schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:41:
Hebben jullie dit wel eens op de website?
Wat me gister wel opviel, was dat ik na een tijdje de vraag kreeg of ik auto refresh aan wou laten omdat ik idle was. Wellicht dat het daarmee te maken heeft?
Dat viel ook wel weer mee, hij deed maar 1 stop en ik 2 en ben uiteindelijk ook wel ver achter hem geeindigd.derx666 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:53:
Gefeli Paul. Strakke race gereden. Zeker toen je in de 1e stint op een gegeven moment Hugo Luis inhaaldeNog even en dan strijd je mee voorin !
Maar het was alleen een beetje jammer van m'n laatste stint waarin ik gewoonweg te langzaam/inconsistent was en eigenlijk 1 (of heel misschien zelfs) 2 plekjes heb laten liggen.
Hij ging officieel. In het begin iets te veel met de andere auto's bezig geweest ipv gewoon met mijn eigen lijnen waardoor ik te veel fouten maakten. Uiteindelijk was ik na 10 ronden klaar omdat ik een achterblijver tegen kwam die 12sec per ronde te langzaam was...Richard117 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:34:
[...]
We zijn "al" met 3, nog een minuut of 25 om er nog 7 bij te krijgen
Jammer, Richard. Al denk ik toch dat je iets te wild de Corkscrew in ging.
Voor wie er zin heeft in een race op Interlagos met de GT3's en de Radical en nog meer....: Q start om 20:15 server is up..:
http://forum.digitalracin...s-zondag-17-augustus-2014
http://forum.digitalracin...s-zondag-17-augustus-2014
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 17-08-2014 19:14 ]
Dit heb ik ook sinds gisteren.-PassY- schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:34:
[...]
Wat me gister wel opviel, was dat ik na een tijdje de vraag kreeg of ik auto refresh aan wou laten omdat ik idle was. Wellicht dat het daarmee te maken heeft?
Klopt ik schrok een beetje van hem waardoor ik mijn wielen blokkeerde, dus uiteindelijk gewoon mijn eigen schuld.ZeeZeiler schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:52:
Jammer, Richard. Al denk ik toch dat je iets te wild de Corkscrew in ging.
Zo, onverwachts toch nog ff 192 puntjes gepakt in de Riley
Vreemde race zeg... Start op P3, leider ging al 10 seconden voor groen ofzo? Hij begon gewoon langzaam sneller te rijden, iedereen nog een beetje volgen, en ineens vol gas weg wasie. Beetje twijfelend ging iedereen er maar achteraan, plek kwijt geraakt nog, maar die gast wat van p4 kwam rijdt zichzelf eruit in T2. Na paar rondjes de leiding gepakt en de rest van de race enorm saai uitgereden omdat er bijna geen verkeer was (kleine split met weinig GTs), maar dus wel goeie punten... Zin in VIR
Ik moet er dan denk ik toch maar echt aan gaan geloven. Wellicht vanavond in een hosted maar eens mijn eerste rondjes VIR.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Volgens mij rijden we gewoon op mosport vanavond hoor 
Maar wtf nog nooit op VIR gereden? Ga eens gauw doen dan
I know, i know. Maar iedere keer als hij op het schema stond had ik gene zin om de baan te gaan leren en dus skipte ik hem maar. Liever lui dan moeNickThissen schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:41:
Morgenavond hebben we een practice op VIRPhydomir schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:48:
[...]
I know, i know. Maar iedere keer als hij op het schema stond had ik gene zin om de baan te gaan leren en dus skipte ik hem maar. Liever lui dan moe
Bij CotA kan ik dat begrijpen maar Virginia moet iedere Iracer gewoon uit zijn hoofd kennen. En dan ook de Grand layouts. ga je schamen.
Gister wat mindere racedag gehad zelfs. Na gamescom nog even savonds 3 racejes mee gepakt.
Eerst een Proto GT race in de C-spec. Leuk gevecht met de nr 2 waarbij we beide al een keer van positie hadden gewisseld. Echter vond een HPD het wel een goed idee zijn auto in een gat tussen mij en een Ford GT te gooien. Waardoor ik dus resoluut de muur in gedrukt werd. Dag race en auto total los.
Nou ja dacht ik dan maar even een race mee pakken in de Radical op Donington. Leuke baan en met de Radical goed te doen. 22 man ingeschreven dus lekker vol veld. Jammer dat het in de eerste bocht al mis ging. 2 man spinnen voor men neus waardoor ik dus wat rem om er voorbij te sturen. Komt er een van achter gewoon vol gas binnen rijden. Waarom remmen als er 2 man voor je spinnen toch niet nodig.
Met de auto nog naar de pit gereden en laten repareren maar ding was nog redelijk krom. Maar ja om niet teveel te verliezen met kromme auto nog naar p16 kunnen rijden.
Wel al de 2de keer dat ik vol van achter word aangereden deze week omdat ik inhoud voor een crash voor me. Jammer dat veel Iracerrs denken dat volgas door rijden dan de beste optie is. Toch maar is systeem maken waardoor mensen enorme stroomstoot of zo krijgen bij een crash zodat ze wat voorzichtiger worden in zulke situaties.
Nog even tussendoor Interlagos test mee gedaan maar was mij teveel chaos met al die auto's door elkaar. Beter gewoon de GT3 auto's in een klasse lijkt mij. Wel grappig dat ik met 1 ronde qualy met 90L brandstof (eerste ronde zonder oefenen) niet eens achteraan stond.
Die race verlaten om nog een Proto-GT race te doen. Kijken of ik de dag toch positief kon afsluiten. Als 2de op grid mogen starten in de C-spec. Top split met 42 man en redelijk in de buurt liggende kwali tijden. Kon leuk worden. Uit eindelijk was het jammer genoeg wat saai. Bas zat achter me maar kon niet aanhaken en die voor me had al snel een klein gaatje en ik kon dat met verkeer niet meer dicht rijden. Uit eindelijk met 5 seconde achterstand 2de geworden. Maar iig wat SR en Irating kunnen pakken.
Gister wat mindere racedag gehad zelfs. Na gamescom nog even savonds 3 racejes mee gepakt.
Eerst een Proto GT race in de C-spec. Leuk gevecht met de nr 2 waarbij we beide al een keer van positie hadden gewisseld. Echter vond een HPD het wel een goed idee zijn auto in een gat tussen mij en een Ford GT te gooien. Waardoor ik dus resoluut de muur in gedrukt werd. Dag race en auto total los.
Nou ja dacht ik dan maar even een race mee pakken in de Radical op Donington. Leuke baan en met de Radical goed te doen. 22 man ingeschreven dus lekker vol veld. Jammer dat het in de eerste bocht al mis ging. 2 man spinnen voor men neus waardoor ik dus wat rem om er voorbij te sturen. Komt er een van achter gewoon vol gas binnen rijden. Waarom remmen als er 2 man voor je spinnen toch niet nodig.
Met de auto nog naar de pit gereden en laten repareren maar ding was nog redelijk krom. Maar ja om niet teveel te verliezen met kromme auto nog naar p16 kunnen rijden.
Wel al de 2de keer dat ik vol van achter word aangereden deze week omdat ik inhoud voor een crash voor me. Jammer dat veel Iracerrs denken dat volgas door rijden dan de beste optie is. Toch maar is systeem maken waardoor mensen enorme stroomstoot of zo krijgen bij een crash zodat ze wat voorzichtiger worden in zulke situaties.
Nog even tussendoor Interlagos test mee gedaan maar was mij teveel chaos met al die auto's door elkaar. Beter gewoon de GT3 auto's in een klasse lijkt mij. Wel grappig dat ik met 1 ronde qualy met 90L brandstof (eerste ronde zonder oefenen) niet eens achteraan stond.
Die race verlaten om nog een Proto-GT race te doen. Kijken of ik de dag toch positief kon afsluiten. Als 2de op grid mogen starten in de C-spec. Top split met 42 man en redelijk in de buurt liggende kwali tijden. Kon leuk worden. Uit eindelijk was het jammer genoeg wat saai. Bas zat achter me maar kon niet aanhaken en die voor me had al snel een klein gaatje en ik kon dat met verkeer niet meer dicht rijden. Uit eindelijk met 5 seconde achterstand 2de geworden. Maar iig wat SR en Irating kunnen pakken.
Vandaag hebben Egil en ik meer details van de NEO Endurance Series samen met de regels gepubliceerd.
http://members.iracing.co...t/75/3267887.page#8306782
[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 18-08-2014 11:34 ]
Vanavond een leuke combi 
| GoT Monday Tournament S3-W4 | 18-08-14 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Weather |
| Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
| 19° C | 50% | 0% | 24 Km/u | S | Overcast |
Ziet er goed uit Niel. Hoe lang na de build is de eerste race? Hou er rekening mee dat de iRacing SDK compleet op de schop gaat volgende build. Dat wil zeggen dat er grote kans is dat veel tools niet meer werken en een (grote) update nodig zullen hebben, waaronder die off track tool van Jasper, mijn admin programma en (nog wel het belangrijkst misschien maar buiten jullie controle) de broadcast tools.
Volgens mij 3 weken. Daarom wilden we niet meteen na de nieuwe build starten. We wilden ook zelf de nieuwe functies gaan testen.NickThissen schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:48:
Ziet er goed uit Niel. Hoe lang na de build is de eerste race? Hou er rekening mee dat de iRacing SDK compleet op de schop gaat volgende build. Dat wil zeggen dat er grote kans is dat veel tools niet meer werken en een (grote) update nodig zullen hebben, waaronder die off track tool van Jasper, mijn admin programma en (nog wel het belangrijkst misschien maar buiten jullie controle) de broadcast tools.
Dat is ook feedback voor de test.DutchDevil79 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:15:
De verwachting was ook dat de auto's te dicht op elkaar zouden zitten, maar dit waren de auto's waar op gestemd was om te testen naast de GT3. Ervaringen zoals deze nemen we dan ook mee in de beslissing of en zo ja welke auto's er naast de GT3 een eigen klasse krijgen.
Verwijderd
Ziet er goed uit. Enige wat ik me afvraag is de minimum en maximum tijd. Wat als iemand onverwachts weg moet en wil wisselen? Voor 6 uursraces vind ik een max 60-66% vd race regel beter. Komt kwa rijtijd op hetzelfde neer maar geeft meer flexibiliteit voor het indelen van stints.Niellie41 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:34:
Vandaag hebben Egil en ik meer details van de NEO Endurance Series samen met de regels gepubliceerd.
Edit:
Mustang... Hoop dat ik het ga halen!!! Drift prima.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 12:12 ]
Volgens jou regels kunnen de GTC team hun AM rijder 10 min. laten rijden en dan de rest van de race de aliens inzetten. Dit willen we dus niet. Wij willen dat elke rijder een redelijk deel van de race rijdt.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:08:
[...]
Ziet er goed uit. Enige wat ik me afvraag is de minimum en maximum tijd. Wat als iemand onverwachts weg moet en wil wisselen? Voor 6 uursraces vind ik een max 60-66% vd race regel beter. Komt kwa rijtijd op hetzelfde neer maar geeft meer flexibiliteit voor het indelen van stints.
Edit:
Mustang... Hoop dat ik het ga halen!!! Drift prima.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Als je een goede reden hebt, willen we het wel door de vingers zien.
Daarnaast moet je niet die 60 min in één keer volmaken. Je kan ook bijvoorbeeld eerst 30 min doen en later in de race nog een keer 30 min.
[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 18-08-2014 13:49 ]
Verwijderd
Als je minimum en maximum op die manier invuld (over de hele race) zeggen we exaxt hetzelfdeNiellie41 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:44:
[...]
Volgens jou regels kunnen de GTC team hun AM rijder 10 min. laten rijden en dan de rest van de race de aliens inzetten. Dit willen we dus niet. Wij willen dat elke rijder een redelijk deel van de race rijdt.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Als je een goede reden hebt, willen we het wel door de vingers zien.
Daarnaast moet je niet die 60 min in één keer volmaken. Je kan ook bijvoorbeeld eerst 30 min doen en later in de race nog een keer 30 min.
60%=216 min
66%=237 min
http://members.iracing.co...id=11624139&custid=114057
Woohooo, verrassend sterk veld in de CSpec. Tot een rondje of 20 aan de leiding gereden, maar de persoon achter me was sneller. Kleine lockup bij het aanremmen voor T2 waardoor ik de leiding verloor in T4 (zat aan de buitenkant daar na 2wide door T2 & T3 te gaan). Vervolgens wou ik mijn exit van moss iets te snel op het gas en spin ik
13s achter de leider, en 20s voor P4. P3 schampte me. Ik kon gelukkig verder, maar P3 moest een stop maken. Uiteindelijk toch 21 rondes op het scherpst van de snede gereden met iemand constant in mijn spiegels
MAAR!!!!.... je moet natuurlijk wel genoeg brandstof in je auto doen. Met nog 1 ronde te gaan moest de leider een pitstop maken
Waardoor ik vervolgens naar de finish kon cruisen
Met nog 17l in mijn tank over
Dat kan dus ook minder volgende keer
136 punten in pocket
+.25 SR en weer wat van mijn IR hersteld door er 79 te scoren daarvoor
Kan alleen nu wel weer douchen
Best intense race en een goed begin van mijn vakantie
Woohooo, verrassend sterk veld in de CSpec. Tot een rondje of 20 aan de leiding gereden, maar de persoon achter me was sneller. Kleine lockup bij het aanremmen voor T2 waardoor ik de leiding verloor in T4 (zat aan de buitenkant daar na 2wide door T2 & T3 te gaan). Vervolgens wou ik mijn exit van moss iets te snel op het gas en spin ik
MAAR!!!!.... je moet natuurlijk wel genoeg brandstof in je auto doen. Met nog 1 ronde te gaan moest de leider een pitstop maken
136 punten in pocket
Netjes Pascal!
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 18-08-2014 16:30 ]
haha, verrekNiellie41 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:51:
Mr. Wheeldamage woont gewoon in Nederland.
http://www.iracing.com/ir...s/get-to-know-mark-hewitt
Denk ergens rond Enkhuizen
Dit topic is gesloten.
![]()