Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.993 views

Onderwerpen

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Is de setting die je potentie meter factor x (log.) doet voor remdruk . Dit doet een loadcell al + met loadcell rem je op spierkracht geheugen wat veel nauwkeuriger is als potentiometer waarde.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Dat is echter niet logisch als hij vindt dat hij te hard moet trappen om hard te remmen. Met hoge curve factor stijgt de kracht in de sim harder dan de kracht die jij uitoefent, dus als jij 70% trapt remt de sim al 90% bijv. Het maakt het eerste deel van het pedaal minder gevoelig en het laatste deel meer gevoelig, wat goed werkt voor potentiometers. Met brake curve factor 0 is het lineair, dwz 70% trappen is ook 70% remmen, dus minder remmen in de sim bij dezelfde kracht uitoefenen. Dus zal hij alleen nog harder moeten trappen om tot dezelfde 90% te komen.

Dat wil niet zeggen dat die curve factor niet op 0 moet, want dat is de enige logische setting voor een loadcell, maar je kan je loadcell ook wat minder gevoelig zetten of gewoon beetje short calibraten door niet helemaal tot de grond te trappen bij calibratie.

Mijn iRacing profiel

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 20:22

Bruzski

watte ??

met de brake/trottle assist uit ging het al prima maar heb de brake factor ingesteld op 0, zojuist gelijk maar een race gestart van plaats 7, resultaat mijn eerste race met de Mazda gewonnen op lime rock park, yess :) :)

tip via het iracing forum steeringFFBSmooth in app.ini op 0.500000 ingesteld, voelt nu wat prettiger met de csw.

[ Voor 33% gewijzigd door Bruzski op 18-04-2014 03:43 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:33

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als je interesse hebt in uitbreiding / upgrade van je simrig is dit misschien wel interessant: http://members.iracing.co...list/3248222.page#7966496

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:59
JoepW schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:33:
Als je interesse hebt in uitbreiding / upgrade van je simrig is dit misschien wel interessant: http://members.iracing.co...list/3248222.page#7966496
Ziet er mooi uit, en ook scherp geprijst.

Jammer dat hij geen shifter te koop heeft, zou er graag nog steeds 1 willen :Y

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11 22:25
Oog wat zou ik die schermen graag wille *;

Mijn iRacing profiel

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Ook aangemeld voor de WEC. Kan zelf wel rijden maar als ik met iemand meekan rijden kom me dat beter uit. Kan mijn vrouw de auto gebruiken :)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
TuxieDeni schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:55:
Oog wat zou ik die schermen graag wille *;
Kopen dan :Y

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

BM

Moderator Spielerij
Voor triplescreen zijn wel goedkopere oplossingen te vinden denk ik :) Misschien geen 120hz monitoren, maar of dat zo'n probleem is?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Bruzski

Bruzski

watte ??

dabelg schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:10:
eindelijk is die simrig klaar en staat alles muuuuuurvast. Die usb was blijkbaar mijn usbheadset die niet op een usb switch kan. achja !!! |:(

die spandoek is stuk van michelin spandoek ( einde pitstraat) vorig jaar lemans :+ rest ligt hier nog haha
mooie rig man,
zet je fotos eens onder Het grote 'show je race-rig' topic
:) :)
BM schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:03:
Voor triplescreen zijn wel goedkopere oplossingen te vinden denk ik :) Misschien geen 120hz monitoren, maar of dat zo'n probleem is?
gebruikte 3x Ben-Q XL2420T voor 650euries is inderdaad fors... pffff :| ook beetje overkill tenzij je natuurlijk into snelle shooters bent ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Bruzski op 18-04-2014 13:29 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
themac1983 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:02:
BTW, ik ga aankomend seizoen mijn grenzen verleggen in IRacing en meedoen aan de CTC in de Lotus 79.

Zijn er toevallig 2 andere gekken die mee willen doen? kunnen we een 3 mans team vormen en proberen NIET onderdaan te eindigen :P

Mijn doel is me volledig focussen op deze serie aankomend seizoen en als het leuk is misschien nog meer :D (en af en toe een Got race etc natuurlijk :P)
Had je al mensen gevonden? Heb er nog ff over zitten denken, en ik denk dat ik de uitdaging wel aan zou willen :) Geeft me ook een stukje meer 'druk' om te oefenen als er teamaspect bij zit :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• NickThissen
Hmm die monitoren zien er eigenlijk wel goed uit, 370 nieuw dus best goedkoop? Zo eens wat reviews lezen...

Mijn iRacing profiel

• TuxieDeni
vriend van me heeft zo'n monitor en die zijn echt heel goed, hij is er ook heel tevreden over. En idd een nieuw prijs van net geen 400 dan vind ik 650 niet veel zeker niet omdat het 120hz schermen zijn.

Mijn iRacing profiel

• Bruzski

Bruzski

watte ??

R0y. schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:36:
[...]
Jammer dat hij geen shifter te koop heeft, zou er graag nog steeds 1 willen :Y
ik heb nog een Porsche Seq Shifter liggen die stof ligt te happen, ;)
Afbeeldingslocatie: http://f-wheel.com/sites/default/files/imagecache/node-gallery-display/gallery/Porsche911TurboWheel_012_1_Custom.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 18-04-2014 11:48 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
TuxieDeni schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:46:
vriend van me heeft zo'n monitor en die zijn echt heel goed, hij is er ook heel tevreden over. En idd een nieuw prijs van net geen 400 dan vind ik 650 niet veel zeker niet omdat het 120hz schermen zijn.
Mag je d'r gelijk een nieuwe pc bij kopen die 3 schermen op 120fps kan aansturen :p

Xbox

• NickThissen
BM schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:47:
[...]

Mag je d'r gelijk een nieuwe pc bij kopen die 3 schermen op 120fps kan aansturen :p
Is een i7 4770K + HD7970 niet genoeg?

Mijn iRacing profiel

• TuxieDeni
lijkt mij wel:p hij heeft zelf in zijn pc ook een 7970 zitten ;)
ik denk dat mijn GTX 660 er meer moeite mee heeft hahaha

Mijn iRacing profiel

• dabelg
Kan iemand van de fanatec gasten nog een tableclamp v2 gebruiken?

Kan ik of bert wel meebrengen 3 mei

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:49:
[...]

Lijkt me wel, maar dacht dat Deni alleen de schermen wilde, en ik weet niet of hij ook zo'n pc heeft staan :)
Heb zelf een 4770K met GTX770 en die had het de laatste tijd al knap lastig om een steady 84fps te halen. Nu moet die pc binnenkort eens opnieuw geinstalleerd worden, maar toch :)

[ Voor 25% gewijzigd door BM op 18-04-2014 12:06 ]

Xbox

• NickThissen
dabelg schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:03:
Kan iemand van de fanatec gasten nog een tableclamp v2 gebruiken?

Kan ik of bert wel meebrengen 3 mei
Als je er een over hebt graag! Die van mij is kapot...

Mijn iRacing profiel

• TuxieDeni
BM schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:04:
[...]

Lijkt me wel, maar dacht dat Deni alleen de schermen wilde, en ik weet niet of hij ook zo'n pc heeft staan :)
Heb zelf een 4770K met GTX770 en die had het de laatste tijd al knap lastig om een steady 84fps te halen. Nu moet die pc binnenkort eens opnieuw geinstalleerd worden, maar toch :)
haha als mijn bankrekening het toeliet wel! maar denk niet dat mijn pc het trekt idd

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb ook even naar die schermen gelonkt en wilde dan mijn Samsungs verkopen. Argument bij mij was EN beter beeld EN energie besparen (halvering van de wattjes). Na wat rekenen kwam ik er achter dat ik dan met zo'n 10 uur per week gebruik van de schermen al in ca. 35 jaar de investering terugverdiende. _/-\o_
Dus ik laat de 'kans' even voorbij gaan. O-)

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

MazeWing

The plot thickens...

Nou het gaat steeds beter. Inmiddels heb ik alle instelling staan zoals ik ze wil hebben en merk dat ik ronde na ronde sneller wordt. Ook komt het nog maar af en toe voor dat ik van de baan af schiet.

Ik ben me op dit moment aan het focussen op de Pontiac Solstice (de versie zonder ABS) op Leguna Seca en wil binnenkort eens een race proberen.

Is de Solstice een goede auto om mee te beginnen of kan ik beter een MX5 pakken?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• NickThissen
De MX5 is de meer 'natuurlijke' keuze als beginner, al komt dat vooral omdat die auto in de Mazda Cup series rijdt, wat een rookie series is. De Solstice rijdt in de Grand Touring Cup en daar moet je een D licentie voor hebben. Als je die al hebt dan kun je natuurlijk beide rijden en moet je vooral doen wat je het leukste lijkt. Zo op de gok denk ik dat er minder races zijn in de Grand Touring Cup, en daarnaast is die multiclass dus rijden er nog twee andere type auto's mee waar je in principe niet tegen raced. Ook gebruiken ze wat meer banen die je zult moeten kopen als je ze nog niet hebt.

Mijn iRacing profiel

• dabelg
NickThissen schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:09:
[...]

Als je er een over hebt graag! Die van mij is kapot...
Deal !!!

Voor mensen die van duitse degelijkheid houden he Pascal :+

http://www.carthrottle.co...he-video-is-a-must-watch/

Leuke reclame stunt haha :

[YouTube: http://youtu.be/RGlW0ya4WcE]

[ Voor 39% gewijzigd door dabelg op 18-04-2014 12:51 ]

• TuxieDeni
kwalitatief wagentje!

Mijn iRacing profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:31

derx666

mecker ende blaet

derx mompelt iets van platgeslagen kever :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hij krijgt een nieuwe of z'n geld terug. De kracht van social media ;)

• Bruzski

Bruzski

watte ??

BM schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:03:
dit bevoorbeeld? ik weet het zijn er maar 2 maar voor 150euries kan niet verkeerd zijn.
V&A aangeboden: 2x Acer G236HLHbid Zwart

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
NickThissen schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:49:
[...]

Ik draai 3x 144 Hz met ongeveer 144 fps op een 'oude' 5870 (Kleine oc) op een i7 4770 ... dus dat zou moeten gaan.
Moet wel zeggen dat ik het detail redelijk laag heb staan.....

Binnenkort misschien kijken voor een upgrade... want krijg de laatste weken af en toe last van bsod door de videokaart..

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
back2basic schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:10:
[...]....Binnenkort misschien kijken voor een upgrade... want krijg de laatste weken af en toe last van bsod door de videokaart..
Dat is DE verkoopsmoes 8)

• back2basic
JoepW schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:14:
[...]

Dat is DE verkoopsmoes 8)
Ben erop het hopen dat hij het nog een maandje volhoudt tot het vakantiegeld binnenkomt en dan ga ik denk ik voor de 290.

Mijn iRacing profiel

• dabelg
ben momenteel 2 r9 290x kaarten aan het testen

hou er rekening mee dat deze echt wel HEEEEET worden lol

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor de GSRC hebben we een decal set gemaakt voor de Ruf's tijdens de Sebring 185. Hieronder vind je de complete set. Als je deze in je iRacing paint directory zet dan krijgt elke Ruf een kleuraccent (roze of blauw). Zelfs als mensen met een andere auto joinen dan waarmee ze origineel hebben ingeschreven ;)
Als je TP hebt draaien en een van de rijders gebruikt zelf al een afwijkende decalset voor zijn auto en heeft deze ook op TP-Pro staan kan het misgaan, maar ik acht die kans klein.
Willen jullie dit tijdens de komende practice sessie testen?
KLIK
dabelg schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:26:
ben momenteel 2 r9 290x kaarten aan het testen ....
Ik hou me nog steeds aanbevolen voor die 2de die je toch binnenkort niet meer nodig hebt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 18-04-2014 14:30 ]

• back2basic
dabelg schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:26:
ben momenteel 2 r9 290x kaarten aan het testen

hou er rekening mee dat deze echt wel HEEEEET worden lol
Is geen probleem ... kan de verwarming weer een pitje lager deze winter... :+ (en de airco iets hoger in de zomer.)
Maar waarschijnlijk pak ik me eentje met een custom koeler... had gelezen dat die iets koeler blijven...

Mijn iRacing profiel

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Erg handig Joep! De decals zijn niet alleen prettig voor de Broadcasters om te hebben. Ik ga ze er bij mij ook inhengelen.

Wat betreft de videokaart "discussie": ik zou ook wel 2x een "vul-hier-een-hoog-nummer-in" kaart willen. Maar wat mij tegenhoudt is toch voornamelijk de kilowatt of hoger voeding die je nodig hebt om het allemaal te laten draaien.

Ja er is wat voor te zeggen dat het allemaal relatief is, maar de 670 doet bij mij prima dienst op 3 monitoren. Op tracks als Spa moet het even wat getuned worden, maar verder loopt het eigenlijk als een zonnetje.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

dabelg schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:41:
[...]

Deal !!!

Voor mensen die van duitse degelijkheid houden he Pascal :+

http://www.carthrottle.co...he-video-is-a-must-watch/
Ja lekker Bashen op Pascal haha, maar goed het is gewoon een feit dat er tegenwoordig gewoon minder kwaliteit geleverd wordt. Mijn Porsche start altijd, nooit gezeik mee gehad. Zelfs al staat hij een hele winter stil. Alles tot de 911 (993) was prima, of er werd een knappe oplossing voor een probleem gevonden. Elk model erna, heeft ontzettend veel problemen opgeleverd. Een maat van mij had een 997 en is nu terug bij een 993. Maar dat is volgens mij de algemene trend in de wereld, dat kwaliteit achteruit gaat, in deze mooie weggooi maatschappij.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• NickThissen
Hoe werkt de aansluiting eigenlijk met 3 schermen, dat heb ik nooit helemaal begrepen... Mijn 7970 heeft volgens mij 2x DVI, een keer HDMI en 2x mini DP (volgens mij). Kan ik daarmee 3 schermen aansluiten zonder zooi met adapters, en wat voor inputs moeten die schermen hebben dan? Een scherm op DVI en twee op mDP bijv werkt dat? En moet het scherm dan ook mini DP input hebben of kan mini DP naar DP input ook (en moet daar aparte kabel voor hebben)?

Mijn iRacing profiel

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Zo'n AMD kaart heeft altijd 1 van de 3 schermen op een DP poort nodig. Als je alleen schermen hebt met hdmi of dvi zul je dan een actieve DP->DVI (of hdmi) moeten regelen. Voor de overige twee schermen kan je gewoon de hdmi of dvi poorten gebruiken.

Als je schermen gewoon DP hebben, heb je dus geen convertor nodig, want dan doet je scherm de vertaling.

Nvidia kan het vanaf de 6xx serie zonder actieve omzetters. dus 3x monitor op DVI/HDMI
Amd ongetwijfeld ook vanaf een bepaalde range, maar daar ben ik dan weer niet meer van op de hoogte.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:43
NickThissen schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:46:
Hoe werkt de aansluiting eigenlijk met 3 schermen, dat heb ik nooit helemaal begrepen... Mijn 7970 heeft volgens mij 2x DVI, een keer HDMI en 2x mini DP (volgens mij). Kan ik daarmee 3 schermen aansluiten zonder zooi met adapters, en wat voor inputs moeten die schermen hebben dan? Een scherm op DVI en twee op mDP bijv werkt dat? En moet het scherm dan ook mini DP input hebben of kan mini DP naar DP input ook (en moet daar aparte kabel voor hebben)?
Volgens mij, maar ben er niet heel bedreven in dus correct me if i am wrong.

Je kan 2 schermen met DVI insluiten (DVI to DVI).
Verder zijn er kabel converters van (mini) DP naar DVI en HDMI naar DVI
Dus theoretich moet je nu dus 5 schermen kunnen aansluiten
, echter of het allemaal soepel werkt hangt ook af van je geheugen in de GPU en CPU volgens mij..

EDIT: i stand corrected.

iRacing Profiel

• back2basic
1 dvi is geschared normaal met de hdmi...
je kunt dus kiezen uit :
1x dvi + 1x hdmi + 1 dp of
2x dvi + 1x dp

je moet wel opletten als je van dp met een verloopstuk gaat naar dvi dat die adapter de refresh van 120 of 144 hz aankan. mocht dat het geval zijn...

Mijn iRacing profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
back2basic schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:55:
1 dvi is geschared normaal met de hdmi...
je kunt dus kiezen uit :
1x dvi + 1x hdmi + 1 dp of
2x dvi + 1x dp

je moet wel opletten als je van dp met een verloopstuk gaat naar dvi dat die adapter de refresh van 120 of 144 hz aankan. mocht dat het geval zijn...
Erg belangrijk om dat dikgedrukte in de gaten te houden :) Daar ben ik (gelukkig op kantoor) al eens de mist mee in gegaan :)

Xbox

• NickThissen
Nou ja, die schermen van Robin hebben gewoon DP input dus dan heb ik geen converters nodig, behalve misschien van mini DP naar DP (maar dat zal gewoon een verloopstukje zijn, want miniDP en DP is verder identiek dacht ik)?

Dus dan kan ik kiezen tussen 2x mDP + 1x DVI of 1x mDP + 2x DVI?

Mijn iRacing profiel

• back2basic
om van mini dp naar dp te gaan kun je gewoon een kabel gebruiken. als je van mini dp naar dvi of hdmi wil gaan heb je adaptertjes nodig..

Mijn iRacing profiel

• back2basic
correct ;)

[ Voor 2% gewijzigd door back2basic op 18-04-2014 15:11 . Reden: typo ]

Mijn iRacing profiel

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:04:
Ja, ik heb het aangesloten met 1 x mDP en 2 x DVI. Ik heb ook een 7970 met i5 2500K @ 4.4GHz en dat loopt perfect, grootste framedrops zijn op Spa en Suzuka, daar drop ik naar 90 in een race op sommige stukken.

Pff, dat custom T500 F1 stuur van die gast .. mooi. Alleen is 350 euro me echt te gortig.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De plannen van GoT iRacing in seizoen 2 van 2014 beginnen vorm te krijgen.

We hebben rekening gehouden met de uitkomsten van de Enquete en weer geprobeerd een spannend seizoen samen te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/ts_2014/mondaytournament.png

Voor de maandag zijn de plannen als volgt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/s2_mt_fotos/1.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/s2_mt_fotos/2.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/s2_mt_fotos/3.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/s2_mt_fotos/4a.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/s2_mt_fotos/4b.jpg

We rijden met in totaal 4 auto's. Met elke auto wordt 3x een race gereden:
• BMW Z4 GT3
• Ford Falcon FG01 V8
• SCCA Spec Racer Ford (basis content)
• Star Mazda als deze NTM5 krijgt en anders de Radical SR8.

En we zullen de volgende circuits gebruiken die we allemaal 2x aandoen in verschillende layouts:
• Circuit of The Americas
• Lime Rock Park (basis content)
• Okayama International Circuit (basis content)
• Oran Park Raceway
• Twin Ring Motegi (1x nacht)
• Zandvoort

Het exacte schema en de combinaties zullen later bekend worden. Tevens moeten we nog bepalen welke race 1 of 2 heats zijn en welke races met een verplichte pitstop worden verreden.
Wel kan je alvast op basis van deze lijst eventueel missende content aanschaffen de komende weken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/s2_mt_fotos/training.png

Op de dinsdag gaan we iets heel anders doen en eigenlijk terug naar onze roots. Ooit (in 2011!) hebben we met een groep een wekelijkse training georganiseerd met de Star Mazda om vervolgens ook in die serie met die groep te rijden.

De training was op het circuit van die week van de Star Mazda serie. In die sessies hielpen we elkaar met setups en met advies over lijnen en rijstijl. Dit was heel leerzaam en iedereen kwam goed voorbereid in de kwalificaties en races terecht.

Iets dergelijk willen we weer gaan doen, enkel staat nog open met welke auto we dit gaan doen. Vandaar dat we een mini enquete doen om te bepalen op welke auto (1) en dus serie we ons gaan concentreren.

We verzoeken je wel om echt enkel te stemmen op een bepaalde serie als je ook echt van plan bent te trainen en vooral te starten in de serie!

Dit zijn de geselecteerde auto's en series.

• Lotus 79 (Classic Lotus Grand Prix B )
• Radical SR8 (Radical Racing Challenge C)
• Ruf RT 12R C-Spec (Ruf Cup C)
• Star Mazda NTM5! (Star Mazda Championship C)
• Ruf RT 12R C-Spec (World Sports Car Series C)

Mini Enquete svp voor 2de paasdag invullen!

Hier kan je je keuzes invullen: KLIK

Uiterlijk 2de paasdag willen we alle knopen doorhakken en daarom verzoeken we jullie dan ook om voor 2de paasdag je keuze te maken.

Hier de resultaten tot nu toe: KLIK

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:43
Mijne laat ik in het midden, dinsdag is niet altijd een avond dat ik kan en wil eerder RUF Track gaan doen of GT3 en die zijn niet vermeld. ;)

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vraag me af, wat gaan we doen als de Star Mazda wordt gekozen maar deze krijgt geen NTM5?

EDIT: leuke plannen trouwens hoor! Ziet er goed uit!

[ Voor 23% gewijzigd door Arfman op 18-04-2014 16:24 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Daarom meerdere keuzes... ;)

• Red Baron
  • Laatst online: 01:50
Star Mazda <3
Dat waren nog eens tijden ja, tegen beter weten in Tony Repussard proberen van de titel af te houden :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:24
Vraagje is oval zoveel minder populair dan road? Als ik bij de street stock series kijk zie ik dat er op dit moment 0 mensen in een test sessie zitten, en 3 staan ingeschreven voor een race.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-11 06:48

Niellie41

[object Object]

Marc3l schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:44:
Vraagje is oval zoveel minder populair dan road? Als ik bij de street stock series kijk zie ik dat er op dit moment 0 mensen in een test sessie zitten, en 3 staan ingeschreven voor een race.
Het is nog 15 min tot de race. Het wordt nog een stuk drukker. :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:40:
Star Mazda <3
Dat waren nog eens tijden ja, tegen beter weten in Tony Repussard proberen van de titel af te houden :P
Yep, was een heel leuk seizoen.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:31

derx666

mecker ende blaet

Na 178 rondes gepracticed te hebben net maar een quali gedaan in de Skip. Niet 100% tevreden, maar de tijd is vrij goed: 1:52.692. 5e tijd in div 2, en 10e overall op net iets minder dan 0.5s van de pole. Opt. zit in de 1:52.3 dus het kan nog iets beter, maar ben hier eigenlijk al heel tevreden mee :)

Misschien dat ik volgend seizoen toch de L79 erbij ga doen, maar denk nog niet in teamverband. Ik weet nog niet hoeveel tijd ik heb, en de L79 rij je niet zomaar mee weg. Focus zal ook volgend seizoen op de Skip liggen. Hopelijk blijf ik in div2, misschien kan ik dan en top 3 halen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik kan die poll niet invullen. :( Ik overweeg namelijk de serie te gaan rijden die de poll wint, mocht Dinsdag het komende seizoen beschikbaar zijn.

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Dan vul je toch gewoon in wat je het leukste lijkt?

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Paintable rims binnenkort?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3248338.page

edit: zo zien de velgen van de SLM er nu uit.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t31.0-8/1026177_10152195541071085_2022727333_o.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Niellie41 op 18-04-2014 18:42 ]

• ZeeZeiler
NickThissen schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:18:
Dan vul je toch gewoon in wat je het leukste lijkt?
Natuurlijk. :) Ik bedoelde te zeggen dat het feit dat gezamelijk geoefend gaat worden doorslaggevend voor me is, de gekozen serie is ondergeschikt. Maar ik zal een keuze maken...

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

NickThissen schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:04:
Nou ja, die schermen van Robin hebben gewoon DP input dus dan heb ik geen converters nodig, behalve misschien van mini DP naar DP (maar dat zal gewoon een verloopstukje zijn, want miniDP en DP is verder identiek dacht ik)?

Er zijn mDP-DP kabels dus heb je geen verloopstuk nodig. Ik heb 2x zo'n kabel en 1x dldvi. Draait op 120hz. Let wel op de standaarden van DP kabels. Ik heb 1.1 kabels omdat mDP niet verder ging. Theoretisch zou ik 2.0 kabels nodig hebben, maar die bestonden toen nog niet.

• TuxieDeni
Niellie41 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:40:
Paintable rims binnenkort?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3248338.page

edit: zo zien de velgen van de SLM er nu uit.
[afbeelding]
zoals een bekende van me zei :

BOOOOOOOOOOOOOOOM CONFETTI *O*

Oeh maandag en dinsdag races zijn wel heel erg veranderd voor mensen wel goed die mee willen doen
want zo kost het relatief weinig om dingen aan te schaffen! Hoop dat de star mazda ntm krijgt en net zo leuk wordt als de skip dan wordt dat een kicken auto, verder de auto's die erbij staan nee bedankt maar dat is persoonlijk ;)

[ Voor 27% gewijzigd door TuxieDeni op 18-04-2014 19:36 ]

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
derx666 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:17:

Misschien dat ik volgend seizoen toch de L79 erbij ga doen, maar denk nog niet in teamverband. Ik weet nog niet hoeveel tijd ik heb, en de L79 rij je niet zomaar mee weg. Focus zal ook volgend seizoen op de Skip liggen. Hopelijk blijf ik in div2, misschien kan ik dan en top 3 halen.
BM en Arfman denken hetzelfde, ik denk dat jullie prima met z'n drietjes mee kunnen doen in een Feeder team, dat zijn de teams die niet officieel meestrijden voor de CTC kampioenschap, maar in de praktijk is er niet veel anders behalve dat de feeder teams meestal niet elke race meedoen en dus wat minder serieus zijn. Lijkt me ideaal dus als je niet veel tijd hebt.

Zou leuk zijn, dan hebben we twee Team Hollands, met Marc, Bas en ik in het andere team :)

Mijn iRacing profiel

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
De setup voor de Maandag en Dinsdag races en training zijn trouwens wel leuk zo! Minder content voor de nieuwere mensen om aan te schaffen en zo heb je toch elke keer een andere combi :D

I-racing Profile

• ZeeZeiler
Het enige commentaar wat ik heb op de nieuwe Maandag opzet is het ontbreken van de overige GT3 auto's naast de BMW. Voor de rest is het zeer geslaagd!

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dan hadden we MC moeten doen en dat geeft een versnipperd veld...

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Fuelke

Forza Ferrari

Net de Radical race meegenomen, vrij eenzaam gereden. Wel zeer tevreden over de consistentie van mijn rondetijden, het ging vlot. 3 incidents dus pakje SR erbij, sta nu op 2.99 :D

1 01:41.393
2 01:39.058 off track
3 01:28.323 off track
4 01:27.561
5 01:27.216 fastest lap
6 01:28.357
7 01:27.556
8 01:27.788
9 01:28.632
10 01:27.265
11 01:27.863
12 01:29.339 off track
13 01:27.292
14 01:27.374
15 01:27.328
16 01:28.240
17 01:27.386
18 01:27.264

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• ZeeZeiler
JoepW schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:05:
Dan hadden we MC moeten doen en dat geeft een versnipperd veld...
Is het niet zo dat de GT3 auto's in de GT3 challenge in één klasse rijden? Kan dat niet in hosted/league?

Mijn iRacing profiel

• ZeeZeiler
Fuelke schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:05:
Net de Radical race meegenomen, vrij eenzaam gereden. Wel zeer tevreden over de consistentie van mijn rondetijden, het ging vlot. 3 incidents dus pakje SR erbij, sta nu op 2.99 :D

1 01:41.393
2 01:39.058 off track
3 01:28.323 off track
4 01:27.561
5 01:27.216 fastest lap
6 01:28.357
7 01:27.556
8 01:27.788
9 01:28.632
10 01:27.265
11 01:27.863
12 01:29.339 off track
13 01:27.292
14 01:27.374
15 01:27.328
16 01:28.240
17 01:27.386
18 01:27.264
Netjes, Davy!

Mijn iRacing profiel

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:59
Bruzski schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:47:
[...]

ik heb nog een Porsche Seq Shifter liggen die stof ligt te happen, ;)
Ik ben eigenlijk opzoek naar iets zoals de Thrustmaster tr nog iets. Kan ik switchen tussen sequential en H shifter...

Gebruik nu nog gewoon m'n flippers B)

• NickThissen
ZeeZeiler schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:13:
[...]

Is het niet zo dat de GT3 auto's in de GT3 challenge in één klasse rijden? Kan dat niet in hosted/league?
Dat kunnen we inderdaad overwegen ja, helemaal niet aan gedacht.

Mijn iRacing profiel

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Paintable rims bevestigd voor de aankomende build!
[b]Yes it's true, paintable wheels are coming to iRacing. Starting with the Season 2 build you will be able to paint the wheels on several of our racecars in the customize car area of the website. You can choose between matte and chrome materials and any color in the color picker.

The first batch of cars to have this feature are as follows: BMW Z4 GT3, Chevrolet Impala Class B, Chevrolet Impala-COT, Chevrolet National Impala, Chevrolet Silverado, Chevrolet SS-Gen6, Ford Fusion-Gen6, Ford Mustang Class B, McLaren MP4-12C GT3, Ruf RT 12R AWD, Ruf RT 12R C-Spec, Ruf RT 12R RWD, Ruf RT 12R Track Super Late Model, Toyota Camry-Gen6

The remaining cars will be updated in batches as we progress through them.

For now, take a look at the screenshots and we're excited for you to try it out next week.

http://members.iracing.co...wnloadAttach/2226223.page
http://members.iracing.co...wnloadAttach/2226224.page

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZeeZeiler schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:13:
[...]

Natuurlijk kan dat ;)

• NickThissen
Toch wel leuk dat paintable rims, leuk dat ze iets gevonden hebben op het probleem (wat de meeste mensen als een heel stom excuus afdeden maar volgens mij toch wel echt een reeel probleem was). Voegt toch wel weer wat toe zwarte rims bijvoorbeeld. Hopelijk alleen niet een heel veld vol met fel gekleurde rims want dat oogt ook niet echt realistisch...

Mijn iRacing profiel

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Fuelke

Forza Ferrari

Toyota Camry-Gen6
Dus 2 nieuwe auto's

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BobvK schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:32:
Paintable rims bevestigd voor de aankomende build!

[...]
Afbeeldingslocatie: http://gifrific.com/wp-content/uploads/2013/10/Daniel-Bryan-Yes-Cheer.gif

• NickThissen
En nog een (voorlopig laatste) announcement dacht ik zo :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14309718/ff_banner.gif

Hoeweel aankomende week 13 al behoorlijk vol zit met onder andere de laatste races van het Monday Tournament en CRC, de BMW race op COTA en de Sebring 185 (+ trainingen) vonden we het toch een leuk idee om de laatste vrije avond ook nog maar vol te plannen. Week 13 is toch meestal wat minder te doen qua officiele series dus ik hoop dat het op prijs gesteld wordt.

Geheel in stijl van week 13 organiseren we de Freaky Friday: drie korte races met bijna absurde combo's die hopelijk toch erg leuk zullen zijn.

Freaky Friday Heat 1: Pontiac Solstice op Irwindale Figure-8! *
Practice: 20:00 - 20:20 (20 min)
Qualify: 20:20 - 20:25 (5 min 2 lap lone)
Race: 20:25 - 20:45 (20 min).

10 minuten pauze.

Freaky Friday Heat 2: Williams FW31 op Lime Rock Park!
Practice: 20:55 - 21:25 (30 min)
Race: 21:25 - 21:45 (20 min, grid gebaseerd op heat 1).

10 minuten pauze.

Freaky Friday Heat 3: BMW Z4 + McLaren + Ruf Track op Charlotte Infield! **
Practice: 21:55 - 22:15 (20 min)
Race: 22:15 - 22:35 (20 min, grid gebaseerd op heat 2).

Alle races met unlimited free repairs voor de lol.

Een avondje met absurde combo's zoals dit hebben we eigenlijk nog nooit gedaan en lijkt ons heel leuk, we hopen dus ook dat er wat mensen op af komen. Uiteraard kun je ook na heat 1 nog invallen (of heats overslaan), kom dan wel even op teamspeak je melden zodat we je erbij kunnen zetten.

* De Figure-8 race op Irwindale is beslist geen demolition derby. Het is dus niet de bedoeling om elkaar met opzet eraf te rammen, het blijft een normale race die toevallig een kruising in het midden heeft. Doe dus ook je best om mensen te ontwijken, zelfs op de kruising. Dit zal waarschijnlijk lang niet altijd lukken maar dat is te verwachten; het is simpelweg niet de bedoeling dat het een crash feest wordt waar mensen met opzet tegen elkaar in gaan rijden.

** Eventueel proberen we de Night versie van Charlotte Infield course, maar ik moet even testen of dat uberhaupt te doen is aangezien daar geen lampen staan ;)

Mijn iRacing profiel

• TuxieDeni
haha cool idee! ik kan alleen heat 3 meedoen maar die lijkt me wel lachen

Mijn iRacing profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:05

Phydomir

Dennis

Heeft rechts voorrang op Irwindale?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• NickThissen
Dat zien we in de practice wel haha.

Mijn iRacing profiel

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is het verstandig om 2ehands csp v1 pedalen te kopen? ivm betrouwbaarheid enzo?
Heb er niet echt op gelet, maar hoor zo af en toe wel wat commentaar op fanatec producten.
Als de loadcell het grootste probleem is dan koop ik daar wel een reserve voor.

Ik heb nu G27 pedalen, dus dit leek me wel een leuke upgrade.
Of kan ik misschien beter doorsparen en een setje nieuwe v2's kopen?

• Arfman

Arfman

Drome!

CSP pedalen zijn prima, hoor er eigenlijk ook nooit klachten over. CSR Elites zijn ook goed en nieuw misschien nog wel goedkoper of net zo duur als de CSP V1's.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Agenda en TS is aangepast met alle plannen.
Het maandag toernooi staat er nog niet in. We hopen de planning daarvan dit weekend af te maken ;)

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 20:36
Voor de JSF Richmond deelnemers:

PM met het wachtwoord is verstuurd, heb je je ingeschreven maar niet ontvangen? Stuur mij even een PM!

• NickThissen
Ik weet helaas nog niet of ik er bij ben Roy, ligt aan het weer (goed weer dan zit ik op het terras, anders doe ik mee), is het ok als ik dus gewoon kom opdagen als ik thuis ben en anders weg blijf? Aangezien de grid toch niet vol was?

Mijn iRacing profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:05

Phydomir

Dennis

De grid is inderdaad niet vol maar "Ik zie wel of ik kom" vind ik niet echt een optie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• NickThissen
Nou ja, ik kan me ook 5 minuten voor de race afmelden als dat beter is...? Ik zie het verschil niet echt eerlijk gezegd :)

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De opzet van de Piston Cup is volle velden. En als iedereen, die zich heeft aangemeld, bij plotseling mooi weer opeens besluit zich af te melden eindigen we met een redelijk leeg grid, geen leuke race en voel ik me als organisatie niet fijn. Ik zou het dus jammer vinden als je je alsnog afmeld ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 19-04-2014 13:15 ]

Verwijderd

Mijn deelname is ook nog niet 100% zeker. Niet vanwege het weer, maar vanwege andere verplichtingen.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal niet herhalen wat ik net geschreven heb, maar bevestigen dat je meedoet en dan toch verhinderd zijn vanwege andere verplichtingen (die meestal van te voren te plannen zijn of bekend zijn) is wel een beetje jammer.

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
nou, net mijn Ruf Cup debut gemaakt ... Gemengde gevoelens

aantal lessen van de eerste race

- in ronde 2, zijn de banden nog altijd koud. Zeker de achter banden :+
- Met de racepace zit het wel goed :)
- ik moet leren om met lege tank sneller te gaan dan met (half) volle tank

Spin in ronde 2 terwijl ik me van plek 12 al naar plek 8 had opgewerkt. Laatste bochten complex op Mosport, iets te vroeg op het gas met koude banden :w weg mogelijk mooie klassering :w

Vervolgens 10s achter P18, gaatje dicht gereden en toch nog plek 13 uit het vuur gesleept. Dus daar ben ik erg tevreden mee :) Zeker voor een bijna 2500 SoF race

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leerzaam is denk ik de juiste conclusie ;)
Vergeet vanavond de Sebring 185 practice niet. Deze is van 19:00 tot 23:00 uur ingepland.

[ Voor 52% gewijzigd door JoepW op 19-04-2014 15:57 ]

• -PassY-
Daarom ben ik nu al aan het oefenen voor S3 :) Kan ik gelijk knallen uit de startblokken bij de eerste race ipv een hele hoop te leren. Het is nog veel, maar minder dan een hoop :D

Kan denk ik weinig plekken meer winnen of verliezen in de Skip, en ik deed donderdag even een practice in de Skip, en ik ben gewoon 1 a 2 seconde kwijt.
Goede nieuws is dat die 1-2s naar de C-Spec is gegaan :) Dus ik ben me maar volledig gaan concentreren op de RUF.

En sinds de training in de RWD is het kwartje gevallen met GT auto's :) En het word met de dag leuker nu ik begrijp wat ik fout en goed doe :D Dus nog een keer bedankt Rudy en Joep!!!

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• dabelg
- ik moet leren om met lege tank sneller te gaan dan met (half) volle tank

Ik moet leren sneller te zijn in begin van race. Ik zie het teveel als sim en speel op veilig ben meestal op einde race wel in p5 pace maar geef teveel toe in begin, waardoor elke race een beetje inhaal race is.

• NickThissen
Blijkbaar is vandaag de eerste qualifier race voor de world cup. Totaal aan me voorbij gegaan, alweer... Wat een dramatische reclame maken ze daar ook voor (helemaal niks dus). Net te laat in de qualy, zonder practice, en dus alleen m'n eerste safe rondje een tijd gezet (daarna 3 seconden sneller...), en het split op qualy dus ik ben nu alweer kansloos 8)7

Mijn iRacing profiel

• dabelg
Zag vanmorgen iets op hun facebook maar idd dit kan toch veel vroeger ;)

• NickThissen
10 seconden voorsprong na 2 rondjes, ben er maar mee gekapt geen zin in...

Mijn iRacing profiel

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
22:00 is de oval race nick

I-racing Profile

• -PassY-
2:04,laag op een lege tank
2:05-2:06 op een volle tank
1:20 zitten rijden zonder al te veel problemen
41 rondes afgelegd.

ik vind het een geslaagde oefensessie

De decals werken bij mij trouwens.

*O* *O* tijd voor bier *O* *O*

[ Voor 8% gewijzigd door -PassY- op 19-04-2014 21:16 ]

• Bruzski

Bruzski

watte ??

pas maar op voor de iRacing verkeerspolitie, hehe... O+ :o

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:28:
Blijkbaar is vandaag de eerste qualifier race voor de world cup.
Oh? Zo hoor je nog eens wat...

Pagina: 1 ... 40 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.