"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Hier heb ik ook een tweedehands set die ik anderhalf jaar geleden van iemand heb overgenomen.iXiro schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:42:
[...]
Is het verstandig om 2ehands csp v1 pedalen te kopen? ivm betrouwbaarheid enzo?
Heb er niet echt op gelet, maar hoor zo af en toe wel wat commentaar op fanatec producten.
Als de loadcell het grootste probleem is dan koop ik daar wel een reserve voor.
Ik heb nu G27 pedalen, dus dit leek me wel een leuke upgrade.
Of kan ik misschien beter doorsparen en een setje nieuwe v2's kopen?
Werkt nog perfect. Alleen 1x de loadsensor moeten vervangen, maar dat kan je ook gebeuren bij een nieuwe set pedalen.
Verleden jaar nog een ander set aan een maat verkocht, die werken ook nog zonder probleem.
Wil ik graag weten. Het is nl niet duudelijk hoe iRacing afrond. Bvd
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Enig dat ik kon melden is dat de setup die ik reed 74L had gisteren.JoepW schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:18:
Heeft iemand gisteren nog gekeken tijdens de Sebring 185 practice hoeveel fuel er in de auto kon?
Wil ik graag weten. Het is nl niet duudelijk hoe iRacing afrond. Bvd
Weet niet of dit max was helaas.
Thnx u2.themac1983 schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:17:
Vrolijk pasen allemaal, en voor de jonge ouders onder ons. Succes met eitjes zoeken WHOEHAHAHA
En ik heb er al een op en heb niet hoeven zoeken.
Zo maar eens even verse asperges halen voor een lekker maaltje vanavond.
Op het memberforum zojuist de decal set en de brandstofhoeveelheden gepubliceerd: http://members.iracing.co...list/3245652.page#7973776
Morgen zullen Nick en ik de teams maken. Wordt nog wel een uitdaging met teams die deels bestaan uit mensen die op de wachtlijst staan
Dat kan natuurlijk ook het brandstofverbruik veranderen, dus ik ben wel benieuwd volgende testsessie.
dat was de max idd, kon niet verder klikken dan 74L in de trackIthric schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:56:
[...]
Enig dat ik kon melden is dat de setup die ik reed 74L had gisteren.
Weet niet of dit max was helaas.
Ik zal voorlopig minder aanwezig zijn dan voorheen.
Ook wil graag mijn Sebering 185 Cancellen.
Mijn vader is gister in Dordrecht met spoed opgenomen in het ziekehuis.....het ziet er niet goed uit...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Veel sterkte ermee, dat zijn nooit leuke berichten.
Wat ik zo weet van de track is:ThiJor schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:25:
Aangezien er komende week een update aan zit te komen, kan het niet zijn dat minstens 1 van de 3 auto's een update krijgt? De 'Vette en de Track krijgen al zeker TC, en wie weet wat ze nog allemaal gaan aanpassen. Dat houdt me op dit moment wat tegen om echt zwaar te oefenen.
Dat kan natuurlijk ook het brandstofverbruik veranderen, dus ik ben wel benieuwd volgende testsessie.
-TC
-Minder springerig
-Beter tedoen over Curbs
Wat ik begrepen had, dus inderdaad wel veel veranderingen.
Maar als je zoals ik de baan nog niet goed kent, oefen ik meer op de baan nu dan de auto.
Hoop dat bovenstaande in mijn voordeel gaat spreken, omdat ik hierop nog het meeste spin.
Die teams gaan natuurlijk uit elkaar gehaald worden, maar we moeten even zien dat we de originele teams ergens opschrijven, mochten er nog mensen uitvallen kunnen we proberen de originele teams zo veel mogelijk te herstellen.JoepW schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:22:
[...]
Morgen zullen Nick en ik de teams maken. Wordt nog wel een uitdaging met teams die deels bestaan uit mensen die op de wachtlijst staan
Het zal vast anders aanvoelen ja, dus ik hoop dat de build op dinsdag komt zodat we donderdag en zaterdag nog officieel kunnen oefenen (en zondag voor de race), dat lijkt me wel genoeg toch. En anders: het is hetzelfde voor iedereen, weinig track time na veranderingen is in het echt ook niet zo raarThiJor schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:25:
Aangezien er komende week een update aan zit te komen, kan het niet zijn dat minstens 1 van de 3 auto's een update krijgt? De 'Vette en de Track krijgen al zeker TC, en wie weet wat ze nog allemaal gaan aanpassen. Dat houdt me op dit moment wat tegen om echt zwaar te oefenen.
Nick, ja het zal voor iedereen gelijk zijn. Het circuit ken ik ondertussen wel goed, de auto (C-spec) voorlopig nog iets minder, maar ik wen redelijk snel in een auto. Laten we hopen op een update op dinsdag, waar ze ook op aan het mikken zijn heb ik gezien.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Verwijderd
ik hoop straks mij eens even achter de cspec te gooien voor de sebring ... nog maar 5 rondjes getest
2de RUF Cup race ooit, gestart vanaf plek 7, plekje verloren bij de start, maar na 6 rondes lag ik alweer 4de omdat iedereen moeite had om op het zwarte te blijven.
ronde 6 of 7. Leider maakt in zijn eentje een fout in de hairpin op Mosport. Komt voor me terecht maar hij heeft echt heel veel minder snelheid. Hij kiest rechts, dus ik denk, prima, ik heb toch veel meer snelheid, ik neem links wel.
Wat er vervolgens gebeurd zie je hier
http://members.iracing.co...wnloadAttach/2226432.page
Weg mooi resultaat, weg goede bui,
Dit is nu 10m geleden gebeurd, en ik zit nog steeds met grote verbazing achter mijn pc. En hij vond dat het mijn fout was, want ik tikte hem in het rond
/edit: Geen replay
Zit nu te wachten op het result scherm, want hij heeft de eer om mijn allereerste protest te worden
/edit: natuurlijk is de replay mislukt
/laatste edit: heb een voorbeeld gevonden van wat er gebeurde, alleen in de video houd schumi op het laatste moment in omdat rubens niet meer verder kon dan de muur raken
YouTube: He almost put him in the wall
Nog nooit zoveel moeite gehad om een crash te verwerken, tot nu toe was ik er na 1-2 minuut alweer overheen
[ Voor 22% gewijzigd door -PassY- op 20-04-2014 17:23 ]
Was in gevecht voor P2, toen dit gebeurde:
(Ingaande T5 Interlagos)

[url="RPY"]https://www.dropbox.com/s/ynmbc7nhf2a2sbt/Interlagos%20T5.rpy[/url]
(verremde me, door deze onverwachtse actie.)
Toch nog redelijk terug kunnen rijden, maar zit echt niet mee.
Morgen maar weer proberen denk ik, ik vreet mezelf anders op.
Mijn rechtstreekse tegenstander is er ook bij. Ik moet dus voor hem eindigen...
[ Voor 21% gewijzigd door ThiJor op 20-04-2014 21:00 ]
Jammer dat er zo weinig opkomst is, ook bij de trainingen. Dan zie je hoe andere rijden en wat voor tijden hun hebben. Zo kan je ook wat wennen met andere op de baan, en vooral de snellere cadi's.
Nu maar hopen dat die van 21:30 official gaat!
De baan vond ik ook absoluut niet leuk, was ook het grootste probleem denk ik, aan de buitenkant ben je gewoon absoluut kansloos en als je naar buiten geduwd wordt ben je meteen 6 plekken kwijt, dus het nodigt wel uit om de neus er tussen te duwen.
Kan me herinneren toen ik Rookie was er dus niets te doen was in week 13... Is dat voor de bovenliggende serie's ook zo?
En toen zei de motor: Boem, doe het zelf maar...
Eigen schuld, de balans van de auto aanpassen met een tikje extra tape was geen goed plan
Mijn doel om elke race te finishen ga ik dus niet meer halen, net zoals dat het moeilijk gaat worden om nog in de top 10 van het kampioenschap te komen.
Ik had als voorbereiding een aantal races in de fixed serie gereden en als laatste in de open serie met een setup die Niel gedeeld heeft. In practice en kwalifcatie voelde het allemaal maar anders aan en ik was ook trager dan ik verwacht had. Kom ik er na de kwali achter dat hij automatisch de fixed setup laad...
In de race ging het dus veel beter, eerste paar rondjes op een setje verloor ik steeds veel maar gedurende de stint kon ik weer plaatsen terug pakken. Daardoor soms wel iets teveel van de bandjes gevraagd...
http://www.joinedsimracin...ace-results-goodyear-133/
alleen bij de laatste restart iemand ingehaald door een crash voor me dus kreeg een black flag.
Ik ben het trouwens eens met nick over die penalties. heb een paar mensen flink zien kloten met insturen.
Bedankt voor het snelle antwoord!NickThissen schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:25:
Na week 13. In week 13 is er altijd wat officieels te doen maar niet boven Rookie dus je kan alleen je SR ophogen (maar ik zou het niet aanraden!!!) maar niet je MPR.
Volgens Iracing ben ik dan nu klaar voor promotie (D->C)... Maar ik denk er toch anders over
Op zich haal ik mijn doel: ik werd 3de, mijn tegenstander 1ste, maar mijn puntenwinst was meer dan de zijne en ik haal divisie 2 in de Ford GT dus binnen.
De manier waarop echter, daar voel ik me heel belabberd over. Ik heb het proberen uit te leggen op het forum en de replay is daar ook te downloaden: http://members.iracing.co...list/3247552.page#7975152
Voor de rest ga ik er maar over zwijgen.
1) Star Mazda onder de voorwaarde dat die NTM5 heeft.
2) Lotus 79 als de SM geen NTM5 heeft.
Je mag dan nog steeds in D klasse series blijven rijden hoor.R0y. schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:10:
[...]
Bedankt voor het snelle antwoord!
Volgens Iracing ben ik dan nu klaar voor promotie (D->C)... Maar ik denk er toch anders over
Weet ik, al vind ik mijzelf nou ook niet echt bepaald veiligNiellie41 schreef op maandag 21 april 2014 @ 08:52:
[...]
Je mag dan nog steeds in D klasse series blijven rijden hoor.SR geeft eigenlijk alleen aan hoe veilig je rijdt.
Had met de V8 op Long Beach gereden. Wat een gave combinatie is dat!
Ik hoop echt dat ze die baan nog eens afmaken.
Een mooie en toegankelijke combo die gegarandeerd een mooie race oplevert!
| GoT Monday Tournament 14S1 W12 | 21-04-14 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
| Weersvoorspelling |
| Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
| 21° C | 70% | 0% | 5 Km/u | SE | Mostly |

Na een mooie Short Track race op Richmond, waar we eindelijk Rudy op een oval zagen winnen gaan we weer naar een gigantische oval. Pocono is een bijzondere oval waarbij alle bochten gekopieerd zijn van andere circuits. Herken jij ze allemaal? Dit is ook de enalaatste race van het eerste Seizoen van de Piston Cup. Het kampioenschap is nog steeds open en erg spannend. De opkomst op Richmond viel ons erg tegen, maar begrijpelijk vanwege Pasen. Op Pocono hopen we echter weer een volledig veld te verwelkomen! Wil je weten hoe je het doet in het kampioenschap en wie je directe concurrenten zijn? Zie standings.
UGX-Shop.com 200
Zondag 04 Mei
20:02 start van de training
20:50 kwalificatie 2 rondes/10 min.
21:00 start race (100 ronden)
Let op we beginnen deze race een uur later vanwege de Dodenherdenking! De server start om 20:02 uur met de vrije training. Om 20:50 start de kwalificatie. Deze zal 10 minuten duren waarbij elke deelnemer 2 ronden krijgt om een snelle tijd neer te zetten. De race zal rond 21:00 starten voor een 100 laps race. Elke deelnemer krijgt 1 fast tow.
Aanmelden
Voor deze race vragen we elke deelnemer aan te geven of hij aanwezig zal zijn of niet (je dient wel ingeschreven te zijn bij de Piston Cup!). Wij vragen zowel de vaste deelnemers, als de reservelijst rijders, zich aan of af te melden vóór maandag 28 april. Indien je je niet op tijd aanmeldt of afmeldt verspeel je hiermee je positie op de inschrijflijst. Dit wil dus zeggen dat een rijder op de vaste lijst zijn voorrang op de reservelijst verliest. Hetzelfde geldt voor de reservelijst rijders, echter geeft deze zijn positie ten opzichte van de andere reservelijst rijders op. Na 28 april zullen wij ook direct de reservelijst rijders een seintje geven via een pm op het iRacing Forum of ze wel of niet mee kunnen doen, zodoende zul je dus altijd voldoende tijd hebben om je voor te bereiden op de race. Hier vind je een overzicht van de ingeschreven deelnemers.
Op het iRacing Forum heeft iedere deelnemer momenteel een PM ontvangen met daarin de gegevens om zich aan te kunnen melden. Bewaar de link die je na het aanmelden krijgt, dit is de enige manier om je aanmelding zelf aan te passen (stel je kunt in ene niet). Ben je hem wel kwijt en wil je jezelf afmelden, stuur dan een admin een PM.
Overzicht van de huidige aanmeldingen: Huidige Aanmeldingen
Wachtwoord
Het wachtwoord zal de dag voor de race via een iRacing PM naar je toegestuurd worden, deel dit wachtwoord absoluut niet (bijvoorbeeld met een maatje die net te laat was voor een inschrijving, of die wil meekijken maar op drive drukt in plaats van spectate) we verwachten 43 autos, en die persoon kan potentieel iemand anders zijn plekje afpakken. Mocht dit wel gebeuren, dan treden we hier ook zeker hard tegen op.
Practice Servers
Voorafgaand aan de race zullen wij op dinsdag 29 April en donderdag 1 mei een practice sessie hosten. Deze sessie zal dezelfde weer instellingen hebben als de race server. Het biedt dus een mooie mogelijkheid om je set-up te fine tunen voor de race. Het wachtwoord voor deze sessies is: Geheim. De sessies duren twee uur en starten om 20:00u.
Setups
Naar onze mening is de Fixed setup een sterke basis, maar er zullen zeker nog wel setups gedeeld worden.
David Cater Setups
David Cater hebben we na de Darlington race gevraagt om basis setups te maken voor de JSF league, binnen deze setups is het duidelijk te zien wat er anders is en hoe de wagen er op reageerd, lees hier het complete verhaal achter de "cater-gate".
David Cater - Building a Balanced Setup
David Cater - Michigan
David Cater - Darlington
David Cater - Daytona JSF
David Cater - Charlotte JSF
David Cater - Richmond JSF
David Cater - Pocono JSF
Let op dit is een Season 1 setup, afhankelijk van de nieuwe build kan het zijn dat er wat aanpassingen nodig zijn!
Weer
De weer instelling voor de UGX-Shop.com 200 zijn als volgt:
Temperatuur: 78F
Luchtvochtigheid: 55%
Windrichting: Noord
Windsnelheid: 2MPH
Skybox: Overcast
Tijdstip: Overdag
Prijzen
We zijn na 6 races al erg blij met wat we tot nu toe gezien hebben! Mooie opkomsten en mooie gevechten. Wij willen je erop wijzen dat iedereen nog altijd in de race is voor de prijzen die te winnen zijn. Naast een custom made JSF-buttonbox voor de kampioen zijn er nog een Bob Shock voor een willekeurige Fanatec rijder en geven we nog €25,- iRacing credits weg aan een niet Fanatec rijder. Deze prijzen verloten we enkel onder de rijders die veel hebben meegereden, dus veel races meedoen is meer kans! (bij 5+ races komt er per deelgenomen race een lootje met je naam in de hoge hoed)
Rijvaardigheid
Lappen
Aangezien een groot aantal deelnemers heel erg nieuw is, en een ander gedeelte juist heel erg bedreven, is het ervaring gat af en toe enorm. Wij vragen hierbij vooral om geduld van de ervaren deelnemer. Wanneer met een onervaren deelnemer lapt en er ontstaat contact, dan komt dat van beide kanten uit, we hopen dat de ervaren deelnemer wat meer geduld toont, en dat de onervaren/langzamere deelnemer er voor zorgt dat hij voorspelbaar reageerd. Voorspelbaar betekend dus niet plotseling je lijn veranderen en niet heel hard op de rem gaan staan. Probeer gewoon je lijn te behouden en ga wat vroeger van het gas af, of wat later erop. Dit verschil in snelheid is meestal al genoeg om een cleane pass te garanderen en zorgt ervoor dat beide rijders minimaal aantal tijd verliezen. Respecteer elkaar ook, zelfs wanneer je voor positie rijd, maak het niet onnodig 3 wide omdat er iemand minder hard gaat om een snellere deelnemer te laten passeren, of ga niet onnodig zenuwachtig achter een langzamere deelnemer aanrijden omdat hij aan de kant voor je "moet" Iedereen rijd zijn eigen race!
Waveby/Lucky Dog
We hebben nu een aantal keren gezien dat de persoon die een Waveby of Lucky Dog krijgt, onnodig veel risico neemt met het unlappen. Passeer rustig aan de rechterkant het veld, en ga pas wat meer gasgeven wanneer je de Safety Car gepasseerd bent.
Plaspauze
De races kunnen lang duren, en de nood is soms hoog, plassen kun je alleen in je motorhome doen, en die staat in de pitstraat, parkeren op de baan is niet toegestaan en wordt bestraft, je brengt andere deelnemers onnodig in verwaring en maakt het onmogelijk voor ze om te pitten.
Livestream
Global Simracing Channel
Teamspeak
Tevens willen we iedereen nog even op Teamspeak attenderen, de top 3 willen wij heel erg graag de interviews van horen, en zeker naarmate het seizoen vordert is dat naast een grote toevoeging op de livestream, ook een mooi medium om verschillende aankondigingen te doen richting desbetreffende Coureur. Ook als je buiten de top 3 gefinished bent kun je aan het eind de teamspeak van de broadcast joinen en wordt je misschien wel gevraagt om je verhaal te doen, ook al finish je als 43ste, wij hebben goede afspraken met het team van GSRC en hun vinden het erg leuk om de complete community te betrekken. Zet Teamspeak dus op je prioriteiten lijst!
Links
Digitalracing.nl
Gathering of Tweakers
Global Sim Racing Channel
Joined Simracing Fanatics
Sponsors
The Bob Shock
Derek Speare Designs
Fanaleds
Inside Sim Racing
UGX Race Simulators
Gathering of Tweakers
Admins
Dennis Gerressen
Niel Hekkens
Jeroen Ursem
Roy Visser
Joep Willemsen
1 of 2? want ik mis deze ook inverband met vakantie.
1thijmennabuurs schreef op maandag 21 april 2014 @ 13:29:
hoeveel drop races zijn er bij de piston cup?
1 of 2? want ik mis deze ook inverband met vakantie.
3de Ruf Cup race, start als 7de, terug gevallen naar de laatste plek, opgeklommen weer naar P4
10m te gaan, ik wil terug schakelen, auto schakelt op en ik zit vast in 4. In de Fanatec driver blijft mijn upshift hangen
Kan wel janken nu. 1x een slechte finish door mijn eigen schuld. Geleerd wat ik niet meer moet doen, doe vervolgens bijna alles goed in de 2 races daarna. 1x door iemand moedwillig van de baan gereden, 1x technische problemen
Ergste is, de shifter werkt nu weer prima ... maar voor hoelang?
*zucht*
Verwijderd
Morgen maar eens kijken of we op het werk een antieke ps/2 hebben liggen
Op de support pagina van fanatec word dit problem beschreven, en hun oplossing is een andere kabel
Sof was behoorlijk hoog (3008), en we hadden 4 splits. Ik startte op P2, en mn startnummer was #10, dus dat zat ook wel goed
Eerste 2 rondes waren vrij spannend met vrij veel inhaal manouvres, waarbij ik uiteindelijk op P3 lag. Daarna werd het wat rustiger, en konden we met 5 man wat loskomen. In de voorlaatste ronde ontplofte ineens de motor van de gast voor me net voordat we het "rechte" stuk richting S/F op gingen. Gelukkig kon ik hem vrij gemakkelijk ontwijken, maar lag wel ineens 1s op P1 achter, en P3 achter me zat ineens heel dichtbij. Ik kwam vrij goed het rechte stuk op, maar kon niet echt inlopen op P1, en P3 zette z'n aanval in bij het ingaan van T1. Hierdoor ging ik wat wijd T1 in, maar kon wel vooruit blijven. Exit van T2/T3 was natuurlijk wel naar de knoppen, en hij probeerde het opnieuw bij aanremmen T4. Deze keer zat hij er wel helemaal naast, maar ik kreeg het voor elkaar om aan de buitenkant met hem over te rijden. De volgende 2 bochten waren rechtsaf, en zo kon ik hem uiteindelijk net voorblijven. Hij kreeg meteen P4 in z'n nek, en zo kon ik vrij ongestoord het rechte stuk oprijden, en op P2 finishen. Vanwege de vrij hoge sof leverde dat 176 punten op, wat mijn totaal brengt op 1232 en voorlopig P4 in div2. P5 staat maar 2 punten achter me, en hij moet meer dan 146 punten scoren om me weer in te halen. P6 staat daar weer zo'n 30 punten achter, en die moet rond de 190 punten scoren om me in te halen. Dus ik mag er vanuit gaan dat ik P5 zeker heb en misschien P4 in div2. Overall is dat P18.
Ook heb ik weer vrij goede zaken gedaan met m'n ir die nu net boven de 3300 staat. Na de eerste race van het Skip seizoen stond ik nog op 2730 ofzo, dus het was een geweldig seizoen voor mij. SR is ook voor het eerst sinds lange tijd weer boven de A3.0
Misschien heb ik vanavond nog tijd om de 21:15 race mee te pakken (zal nog wel een hogere SOF hebben), maar aangezien we straks gaan uit eten zal dat wel niet lukken. Hoe dan ook mij eerste volle Skip seizoen sinds een lange tijd was geweldig.
Cube Nuroad Race (2022)
Dit betekend dus:YEAH!!!!
Deploying New Build.
CEST
Tuesday 2014-04-22 1000 Hosted Sessions Unavailable*
Tuesday 2014-04-22 1600 Service Unavailable
Tuesday 2014-04-22 2000 Service Restored
All times are subject to change.
1) De CRC race van morgenavond wordt verplaatst naar woensdag
2) Morgenavond iets na 20:00 uur zal de BMW @ COTA race starten. (Geef je BMW wel ff een kleurtje!
Verwijderd
Ik claim de witteJoepW schreef op maandag 21 april 2014 @ 17:23:
[...]
Dit betekend dus:
2) Morgenavond iets na 20:00 uur zal de BMW @ COTA race starten. (Geef je BMW wel ff een kleurtje!)

De teams voor de Sebring 185 zijn klaar. Gelukkig liep alles soepel en is iedereen in zijn team kunnen blijven. Als je nog geen auto had gekozen, of nog geen team had gekozen, kijk dan even goed in de lijst in welk team je zit en welke auto je hebt gekregen!
>>>> TEAMS <<<<
quote: Tony GardnerUpdate: First the bad news. The delay is trying to get all the needed data from a team so we can build the car. The good news is we do have a team working with us and the team is actively gathering our requested data so it sounds like getting close. Once we get that, will not be any sort of delay, we will start in on the car. I have no prediction when it will be finished but if we get the data soon, certainly would think the car would be done this year but again we need the data.
De agenda is bijgewerkt met de laatste info: KLIK
(oeps! Vanaf vanavond tot dinsdag volgende week is er elke avond een GoT server up!!
[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 21-04-2014 18:01 ]
Dit zijn toegankelijke wagens die ook nog eens tegen een robbertje vechten kunnen, leuker dan de moeilijkere auto's zoals de Williams, Lotus en DP.....
EDIT: zie dat het seizoen al klaar staat....misschien volgend seizoen
[ Voor 6% gewijzigd door Ericjooo op 21-04-2014 19:01 ]
Volgend seizoen zal er vast wel weer een of twee bij zitten, het moet ook niet te repetitief worden natuurlijk.
Week 13 is fast approaching and, with it, a final chance for iRacers from Rookie to Class B to advance to the next rung of the license ladder in time for Season 2 . . . and for iRacers of all stripes to have plenty of fun.
With several official series to choose from, oval and road racers alike have an opportunity to advance to the next license level. On the oval side there’s the Street Stock Challenge with stops at Charlotte (both the Legends and the 1.5 mile ovals), Lanier, Oxford Plains, Thompson, South Boston and USA International. Road racers can get their left and right kicks in the SpecRacer Ford Series at Charlotte (road), Laguna Seca, Lime Rock, Okayama (long and short) and Summit Point (Jefferson Reverse).
Following the lead of our friends at NASCAR, we’re introducing the NASCAR Euro Series featuring the National Impala on the Brands Hatch Indy and Circuit Park Zandvoort Club circuits. Better yet, the highest finishing European iRacer of the series wins a VIP experience at one of the five remaining NASCAR Whelen EuroSeries race weekends of their choice. What’s more, all European iRacers who participate in the entire series will automatically qualify to win a VIP pass (including a pair of tickets, pit passes and hospitality tent access) to a NASCAR Whelen EuroSeries race of their choice.
Meanwhile, back in the virtual USA, the Gen6 Toyota Camry makes its debut in Round Nine of the NASCAR iRacing Series at Richmond International Raceway when the new build is released.
Safety Ratings and iRatings are in effect in the official series, giving competitors a final opportunity to boost their license ratings before promotions for Season 1 are finalized at week’s end. Likewise, rookies who have yet to complete the category-specific minimum participation requirements for graduation to a D license (two official races or four time trials in each category) can do so in Week 13.
Week 13’s unofficial competition sees the return of the Carburetor Cup at Talladega Superspeedway featuring the Gen6 Chevy SS, Ford Fusion and, when the new build is released, the Toyota Camry.
But that’s just for openers. The week sees not one, two, three or four but five (!) 24 Hours of Fun Series. The first pits the Chevy, Ford and Toyota Gen6 cars against one another at Auto Club Speedway and Charlotte Motor Speedway. The 24 Hours of Fun 2 features two great new pieces of content – Circuit of the Americas (West) and the BMW Z4 GT3 – along with the McLaren MP4 12C and RUF (Track), while the 24 Hours of Fun 3 sees the Williams-Toyota FW31 in its natural element: the COTA Grand Prix circuit. There’s more great new content highlighted in 24 Hours of Fun 4 with the Super Late Model at our new Lucas Oil Raceway at Indianapolis and, finally, the 24 Hours of Fun 5 is sure to put the fun in Week 13 with the Legends car on the Figure 8 layout at Irwindale Speedway.
En hier kreeg ik echt tranen van bij het lachen toen ik 'm voor het eerst zag.
http://bcove.me/qwq0k71i
Tja too late. Maar wel weer een aantal combi's die echt tot close racen leiden.Ericjooo schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:51:.......EDIT: zie dat het seizoen al klaar staat....misschien volgend seizoen
[ Voor 29% gewijzigd door JoepW op 21-04-2014 19:18 ]
Ik vind de NASCAR Euro Series anders best wel leuk.
( ja ik begrijp dat we met de ford blijven rijden niel
Die euro league series klinkt wel lachen eigenlijk, kun je nog eens wat leuks winnen. Moet voor mijn almachtige teamleadert wel haalbaar zijn!
Klopt, zou wel leuk kunnen zijn. Maar ik hou m'n hart vast als het w13 is, zelfs al is het officieel dan nog is het meestal chaosNiellie41 schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:18:
[...]
Ik vind de NASCAR Euro Series anders best wel leuk.
Verwijderd
ik ga voor roosJoepW schreef op maandag 21 april 2014 @ 17:23:
[...]
Dit betekend dus:
2) Morgenavond iets na 20:00 uur zal de BMW @ COTA race starten. (Geef je BMW wel ff een kleurtje!)
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Ook is er weer ruimte voor een lijstje met onboard streaming links, dus als je gaat live streamen PM dan even de link naar je channel / youtube event (liefst niet youtube channel maar echt de link naar het event zelf) en dan zet ik hem erbij.
http://livetiming.nickthissen.nl
[ Voor 8% gewijzigd door dabelg op 21-04-2014 20:10 ]
Morgenavond zal ik er ook niet bij kunnen zijn waarschijnlijk in verband met andere verplichtingen. Jammer, had graag de eerste meters samen met jullie gereden zoals we dat in december ook met de RUF's hebben gedaan, maar het is niet anders.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Kan volk mee nemen rij van sint-niklaas over a'pen naar SPA
Nee, komt beschikbaar direct na de update. Helaas.thijmennabuurs schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:29:
is de template van de bmw al beschikbaar?
Ik zit morgen dus mooi tot laat op m'n werk, met een beetje geluk om half 10 thuis. Kan ik nog wel even gezellig wat rondjes rijden in de Z4 en wat andere updates bekijken.
Dan woensdagavond vol aan de bak met skins maken, ik heb zoveel toffe ideeën. Dan donderdag weer racen in de week 13 races en vrijdag en zaterdag weer skins bakken voor de eerste Z4 klanten en misch. nog wel wat gratis spul. Druk weekje altijd die week 13.
Ooh ja, daarover gesproken, ik ben 3 mei ook op Spa met familie (dus volle auto). Msch. zie ik jullie nog wel rond lopen met z'n allen, nemen jullie een GoT iRacing vlag mee?
[ Voor 20% gewijzigd door gtrNL op 21-04-2014 21:23 ]
snelheid komt er steeds meer in.
snelste tijd was 2.05.2 optimal is 2.04.8
maar er is nog een hoop te verbeteren.
wat rijden de andere c-specs?
edit: Yeah
Star mazda op ntm5 is confirmed!
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3248841.page
[ Voor 24% gewijzigd door thijmennabuurs op 21-04-2014 21:39 ]
Was even wennen in het begin. Gestart als 17de. Lekker rustig en veilig aan gedaan. 1 ronde voor de pitstop lig ik al 7de ... blaas ik mijn motor op met het terugschakelen
Nieuwe auto gehaald en de race nog uitgereden, nog een beetje kunnen vechten, maar niet echt kunnen inhalen. Leuke combi vooral
@Thijmen: Ik heb in de Cspec een 2:04.3 gedaan. Mijn optimal is 2:03.3. Ik kan denk ik nog beetje sneller, maar niet heel veel.

Ik stond verkeerd geparkeerd na de race en werd weg gesleept.
Morgen is natuurlijk de update. Nu ben is van plan om wat aan te schaffen naast Cota. Maar wat?
Is er wat bekend voor wat we op de maandag gaan doen? Dan kan ik wellicht rekening houden met de aanschaf. Het word waarschijnljik niet de BMW omdat ik de RUF en McLaren al heb. maar misschien bv wel de V8SC omdat daar afgelopen seizoen vaak mee gereden is.
Voor de dinsdag is het denk ik geen probleem omdat ik de sm en L79 al heb.
JoepW in "iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4"
We rijden met in totaal 4 auto's. Met elke auto wordt 3x een race gereden:
• BMW Z4 GT3 + McLaren + Ruf Track
• Ford Falcon FG01 V8
• SCCA Spec Racer Ford (basis content)
• Star Mazda als deze NTM5 krijgt en anders de Radical SR8.
En we zullen de volgende circuits gebruiken die we allemaal 2x aandoen in verschillende layouts:
• Circuit of The Americas
• Lime Rock Park (basis content)
• Okayama International Circuit (basis content)
• Oran Park Raceway
• Twin Ring Motegi (1x nacht)
• Zandvoort
BMW + McLaren + Track tellen we als "een auto", die doen we altijd tegelijk uiteraard.
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 21-04-2014 22:39 ]
Haha, dat word toch de BMW dan
Sterker nog.... Het hele programma staat al in de agenda en in het draadje-PassY- schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:35:
Nog een vraagje
Morgen is natuurlijk de update. Nu ben is van plan om wat aan te schaffen naast Cota. Maar wat?
Is er wat bekend voor wat we op de maandag gaan doen? Dan kan ik wellicht rekening houden met de aanschaf. Het word waarschijnljik niet de BMW omdat ik de RUF en McLaren al heb. maar misschien bv wel de V8SC omdat daar afgelopen seizoen vaak mee gereden is.
Voor de dinsdag is het denk ik geen probleem omdat ik de sm en L79 al heb.
KLIK
(te laat
En wat een coole race net. Ronden lang Dirk op mijn bumper en een paar mooie wederzijdse acties en leven en laten leven. Ik heb in ieder geval genoten van de race. En wat is de Corvette toch opgeknapt met die laatste update.
[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 21-04-2014 23:03 ]
Verwijderd
Een leuke periode volgde met veel inhaalacties, en ik was steeds de lul... Eerst Klaus die zich opmaakte voor een pass na een matige esses van mijn kant. Maykel ging gelijk maar over ons beiden heen aan de binnenkant.
Dan Pascal, Kenneth, Robert, Martijn en Davy. De rest zo'n beetje alleen gereden, Ondanks de drukte op de baan geen enkele keer een rare aktie gezien, dat was bijzonder leuk. De replay vertelde me dat mijn voorwielen nogal eens blokkeerden, dat verklaart de onderstuur die ik vaak had. Volgende keer de rembalans maar naar achteren zetten.
Ben er evengoed wel trots op, want het niveau van de Skip is vrij hoog in de top, en zeker de laatste paar weken zijn er een aantal SOF races geweest van meer dan 4000.
Geweldige races gehad, zeker op het einde toen ik wat hoger in de top 10 van de sof races qualificeerde. Achterin de topsplit van de sof race of midpack van wat lagere sof races is een flinke uitdaging, en kan behoorlijk schadelijk zijn voor je iR en SR
Volgend seizoen probeer ik hoger te eindigen , maar ga wel 2 weken op vakantie in Juni, dus twijfel of ik het ga redden. We zien het wel.
Cube Nuroad Race (2022)
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Die hebben hard gewerkt
De dinsdagen worden dus gevuld met de Star Mazda!
Kan iemand het kopieeren, kan niet op de site hier.gtrNL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 07:30:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3248910.page
Release Notes.
Best. Build. Ever.
Wil ook kwijlen.
Simulation:
User Interface
- Both the replay and driving screens now have user interfaces where elements can be moved around. Not all elements can be moved, but most can. Press alt-k to activate the UI edit mode, any object that can be moved will then be highlighted with a blue background. Simply use your mouse to drag the object around and then hit alt-k again to exit edit mode and permanently save the positions. Some elements are laid out relative to other elements, for example the delta time windows depend on the vertical location of the virtual mirror, so if you move the virtual mirror then the delta time bar will move as well. Just be sure to move the parent element first then the child, if you want to precisely place everything.
- By default you can only move elements that are currently visible on the display, but if you set app.ini [Graphics] forceVisibleWhenMove=1 then all movable elements will become visible when you enter the UI edit mode.
- If you are using a triple screen setup and you want to move the UI elements onto your side displays you can now turn off the code that restricts the UI to just the center monitor. In app.ini [Graphics] set DriveUIFullScreen=1 to allow the driving UI to span all three monitors and set SessionUIFullScreen=1 to allow the replay screen to span to all three monitors.
- The delta bar can now be hidden when using the ghost car or delta time feature, just set app.ini [SplitDeltas] deltaBarHideBar=1.
- You can now increase the level of transparency of the background of the UI in both the driving and replay screens. Set app.ini [graphics] SessionUITransparency=1.0 or DriveUITransparency=1.0 to a value less than 1.0 to increase the transparency of the replay and driving user interface and set it to a value greater than one to decrease the transparency so the UI is easier to view (in some limited cases).
- Fixed a bug with the delta time bar where the reported time could get cutoff if it jumped over 1 minute.
Camera
- We have added in support for editable driving cameras; think of it as having an adjustable seat position. You can now bring up the camera tool and edit the driving camera just like any other camera. You will be limited to the same range of motion that the TrackIR device is limited to (a couple inches in all directions). Note that this is not cumulative. Moving the camera up to the limit will stop TrackIR from being able to move up. The driving field of view and VanishY are not currently adjustable on a per car basis, instead they are still written out to the app.ini like always so that your FOV is shared between all cars.
- We have added in two new wheel cameras to complete the set, bringing the total number of editable on car cameras to nine.
- We have opened up the camera tool to support 179 deg FOV's, even if most cameras can't go past 160 without a triple monitor setup.
- There is a known bug where changing the FOV while driving and then editing the FOV from within the camera tool can cause the FOV set while driving to be lost, reverting back to the original FOV when the session was started.
- We have opened up TrackIR head motion a bit in order to improve compatibility with the Oculus Rift. Using the TrackIR with the original Rift is a nice experience, if you can get it to work. The trick is to start up a Rift demo before starting up the TrackIR software so that the TrackIR software does not attach to the Rift head tracking sensors. Once the TrackIR software is up and running you can launch iRacing at any time and everything will work until you restart the TrackIR software (until you reboot the computer).
Brass Monkey Support
- We are now utilizing the Brass Monkey engine http://playbrassmonkey.com/ to provide integration between your tablet or smart phone and iRacing. By downloading the Brass Monkey client from your app store you can now use your tablet or phone as a digital dash or even as a driving controller. Simply launch the Brass Monkey client on your phone, and click the iRacing link once the simulator is up and running. Tapping the steering wheel or HUD icon in the upper left will allow you to switch between displays. The app.ini key [Brass Monkey] BMAllowDrive=1 allows you to enable or shut off the driving controls.
1) Install Brass Monkey client on your phone or tablet.
2) Launch Brass Monkey client on your phone or tablet.
3) Start the iRacing simulator (not the website).
4) Click the iRacing link on the Brass Monkey client to connect.
5) Click the steering wheel or HUD icon in the upper right hand side to switch between a heads up display and driving controls.
6) If you can't make this work, double check that your phone is on the same wi-fi network as your computer.
Spotter
- Updated the TJ and Steve spotter pack with new samples.
Controls
- Turned down our rejection of noisy axis so that joysticks that only use a tiny fraction of their available range still work.
- Fixed a bug that caused the bump stops to be applied backwards when inverting the force feedback forces with an app.ini switch.
- Added in a new experimental 'friction' damper to the sim. This provides a small amount of resistance to wheel motion no matter how slow or fast you move the wheel, creating a sense of weight on your wheel. This works best on lower end wheels. To use this change app.ini [Force Feedback] steeringDampingMaxPercent=0.0 to a value between 0.05 and 0.30 depending on how much weight you want to add to the wheel. If this becomes unstable then adjust app.ini [Force Feedback] steeringDampingFactor=0.10 to a smaller value, but you should not need to adjust this at all.
- Make the traction control controls available for assignment.
- Added look up and look down controls.
Telemetry
- Write traction control state to telemetry as "dcTractionControlToggle". Note that this is the real in car traction control for cars that have it, and not the driving aid.
- We no longer expose the ghost car information to telemetry.
- In order to better support synchronizing disk based telemetry with live telemetry we have added the following features: A new broadcast commands to turn telemetry on/off and to start a new file so an external application can control the telemetry. A new telemetry status output "IsDiskLoggingEnabled" and "IsDiskLoggingActive" to indicate that telemetry is enabled and if a file is actively being written to disk, and a new session string parameter "TelemetryOptions:TelemetryDiskFile:" that provides the full path to the current telemetry file so you can locate and parse it in when it is finished being written. Using these, along with the session time parameter you should be able to easily merge both data sets together after the disk based telemetry gets written out.
Garage
- You can now switch from English to metric units inside the garage with a checkbox.
Race Control
- At tracks that have an extended start line (Suzuka, Spa, Bathurst) the leader of the second pacing line will no longer be restricted from passing the race leader until the end of the entire first lap. Now that restriction correctly only applies until passing the start line.
Shifting
- Fix problems where cars with a fully computer controlled gearbox get stuck in neutral if the clutch is disengaged while downshifting.
Cars:
Pit Crew
- Pit crew's helmets now get their color from the pit crewman's suit instead of from the driver's helmet.
Wheel Color
- You can now change the color of the wheels on the BMW Z4 GT3, Chevrolet Impala Class B, Chevrolet Impala-COT, Chevrolet National Impala, Chevrolet Silverado, Chevrolet SS-Gen6, Ford Fusion-Gen6, Ford Mustang Class B, McLaren MP4-12C GT3, Ruf RT 12R AWD, Ruf RT 12R C-Spec, Ruf RT 12R RWD, Ruf RT 12R Track Super Late Model, Toyota Camry-Gen6.
Toyota Camry
- Now available for purchase!
BMW Z4 GT3
- Features:
· Wheels can be custom colored.
· 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.
· Adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.
· Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.
Cadillac CTS-V Racecar
- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.
- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.
- Now has ABS.
Chevrolet Corvette C6R
- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.
- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.
- Fixed caster to about 9.5 degrees.
- Re-measured the C6R front anti-roll bar thickness; it is softer now.
- Updated power steering setting.
- Pit crew now references proper texture for helmets.
Chevrolet Impala Class B
- Wheels can be custom colored.
- Updated tires to latest version of NTM v5.
- Updated aerodynamics.
- Tape is now adjustable in 1% increments.
- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.
Chevrolet Impala-COT
- Updated aerodynamics.
- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.
Chevrolet Monte Carlo SS
- Improvements made to reduce inside wheel pickup.
Chevrolet National Impala
- Updated aerodynamics.
Chevrolet Silverado
- Updated aerodynamics.
Chevrolet SS-Gen6
- Updated aerodynamics.
- New spoiler added.
- Contingency decals updated to 2014 season.
Dallara IndyCar
- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.
Ford Fusion-Gen6
- Updated aerodynamics.
- New spoiler added.
- Contingency decals updated to 2014 season.
Ford GT
- Added adjustable traction control. Traction control can also be turned on or off via the new traction control toggle control.
Ford Mustang Class B
- Updated aerodynamics.
HPD ARX-01c
- Updated aerodynamics.
Lotus 79
McLaren MP4-12C GT3
- Updated engine sounds with new distant external sounds.
- Now has 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.
- Re-measured the anti-roll bars; they are softer now.
- Generally improved the car's handling over bumps and curbs.
Radical SR8
- Added dive planes for more front downforce.
- Updated the differential, only the preload is adjustable.
Riley MkXX Daytona Prototype
- Overhauled the car physics.
- Updated aerodynamics.
- Updated the differential; only the preload is adjustable.
- Updated garage layout.
Ruf RT 12R AWD
- More aero stability for very high speed corners.
Ruf RT 12R C-Spec
- Updated brake system to use pressure-based bias.
Ruf RT 12R RWD
- More aero stability for very high speed corners.
Ruf RT 12R Track
- Increased low end torque.
Star Mazda
- Overhauled the car physics.
- Updated aerodynamics.
- Updated suspension geometry.
- Updated engine.
- Updated gear ratios.
- Now has 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.
Street Stock
Super Late Model
- Improvements made to reduce inside wheel pickup.
VW Jetta TDI Cup
- Fuel is now adjustable.
Williams-Toyota FW31
- Has an updated layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.
- Fix ranges on differential settings so that 1-20 shows up in sim.
- Updated damper curves.
- Heaving spring preload limit increased from 3.5mm to 5mm.
Tracks:
Animation
- Animated trackside characters added to spectator areas at Circuit of the Americas and Lucas Oil Raceway. These characters will appear if shaders are enabled, Crowds are set to low or higher, Grandstands are set to low or higher, and Object Detail is set to high.
Circuit of the Americas
Lucas Oil Raceway
Auto Club Speedway
- Scoring issue fixed at the Competition configuration.
Circuit de Spa-Francorchamps
- The GP Pits configuration mistakenly had a different 1x configuration than the other configurations. It is now the same as the other two.
- A wall has been constructed joining the upper and lower pits when running the Endurance configuration.
Long Beach Street Circuit
- Brake markers added.
Mount Panorama Circuit
- Brake markers added.
- Several surface issues fixed.
New Hampshire Motor Speedway
- Fixed an issue where a car would visually sink into the surface in Turn 2 and Turns 3 and 4.
Okayama International Circuit
- 0x issue fixed in the area where the configurations join.
Phillip Island
- Moved pit road exit to the nearer exit. No longer uses the narrow exit road.
Road America
- Extended the yellow pit exit line.
Watkins Glen International
- Edited grass normal map textures to remove noise and make them more like our other tracks.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat een gave update!
Also: dive planes en diff preload voor de Radical, nooit meer onderstuur
[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 22-04-2014 08:11 ]
Dit topic is gesloten.
![]()