iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.753 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Phydomir schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:32:
[...]

Dit kan eigenlijk niet. Als je in de logitech profiler 900 graden instelt en het stuur in iRacing goed kalibreert dan zal hij de lock per auto goed instellen. Ik hoef bij geen enkele auto verder te draaien dan ongeveen 270 graden. Tenzij ik ben gespint.
Het probleem is dat er geen FFB is die er voor zorgt dat ik niet "verder" kan sturen dan 270 graden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
MazeWing schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:15:
[...]

Het probleem is dat mijn stuur door draait, terwijl de auto niet meer verder kan sturen. Dit heeft dus tot gevolg dat ik aanzienlijk meer aan het sturen ben, aangezien ik "meer" heb gestuurd, dan ingame wordt doorgevoerd.
Even twee dingen apart houden:

1. De sim stuurt meer dan jij fysiek stuurt. Daarmee bedoel ik: als jij 90 graden stuurt, dan stuurt de sim veel meer dan 90 graden. Dit kun je zien door naar het stuur display te kijken linksonder tjidens het rijden (als je dit niet ziet even op P drukken geloof ik), of in de Options bovenaan bij calibratie. Kijk niet naar het stuur op je auto, dat is minder nauwkeurig en klopt ook helemaal niet wanneer je je handen aan hebt staan (dan gaat hij maar tot 90 graden zoals al gezegd).

2. De sim stuurt exact gelijk aan je eigen stuur, alleen kun jij verder doorsturen en stopt het sim stuur met draaien na een bepaald aantal graden.

Situatie 1 is niet goed, dan heb je de calibratie niet goed gedaan. Als de calibratie goed is dan moet je stuur altijd overeenkomen met het stuur in de sim, in welke auto dan ook, onafhankelijk van het aantal graden dat die auto kan sturen.

Situatie 2 is normaal, de sim heeft nu eenmaal geen mogelijkheid om een harde stop in je stuur in te bouwen afhankelijk van de auto waar je in rijdt. Om dat echter te simuleren zou er een grote kracht op je stuur moeten komen tegen de stuur richting in zodra je voorbij de grens bent die de auto kan sturen. Die kracht is onafhankelijk van je FFB instellingen en zou dus altijd even groot moeten zijn. Ik heb het een tijd niet getest (want zoals gezegd: normaal zou je zo ver niet mogen komen), maar het zou wel gewoon moeten werken. Er is nog een optie die je kunt instellen die aangeeft hoe snel die kracht moet optreden (steeringBumpStop_Deg). Als je die heel laag maakt (bijv 0.5) dan klapt hij in een keer alle kracht op je stuur (meestal gaat het stuur dan terug veren, dat is te veel). Als je die heel hoog maakt (bijv 100) dan voelt het meer alsof je langzaam een veer aan het indrukken bent en duurt het even voordat de volledige kracht erop staat.

Volgens mij is die setting standaard 15 (en ik kan me niet voorstellen dat die veranderd is als je net begonnen bent, ik neem niet aan dat je meteen aan je ini files gaat zitten), en dan zou het gewoon moeten werken... Als je het helemaal niet voelt dan is dat misschien een bug.

En zoals al gezegd: als je regelmatig zo ver moet doorsturen dan doe je iets niet goed, zelfs bij het opvangen van een extreme spin hoef je echt niet meer dan 180 graden te sturen (ok, als je aan het driften bent misschien, maar succes daarmee :+), als je zo ver dwars staat dan kun je beter je stuur loslaten en je polsen sparen want dan ga je toch wel de muur in >:)

Ik zal het vanavond eens testen of ik die kracht wel krijg.

[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 16-04-2014 17:03 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:48:
[...]
Ik rijd meestal zonder force Feedback op mijn Logitech GT stuurtje.
Ik kan eens proberen mijn Force Feedback eens aan te zetten.

En daarna weer eens proberen.
Mischien lost dit het probleem wel op.
Ik zou het denken ... 8)7
Ik vind zelf persoonlijk de Force Feedback te zwaar sturen.
Mischien zou ik eens op 50% Force feedback kunnen proberen.

In de Logitech Profiler heb ik meestal de Force Feedback op 0% te staan.
Ik vind de Force feedback meestal te zwaar sturen.
De centreerveer heb ik meestal ook op 0%.

Ik zet hem nu wel even op 50% of ik verander het even ingame.
zoals op veel plaatsen aangegeven in je driver de FFB op 100% instellen.
in iRacing zelf zet je'm dan maar op 8 of op 10 en probeer het nog een keer.
Staat hij nog te hoog dan zet je'm lager.... maar als je 'm te laag zet heb je geen gevoel... net zoals nu dus compleet zonder ffb...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragbeestje schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:04:
[...]

Ik zou het denken ... 8)7

[...]

zoals op veel plaatsen aangegeven in je driver de FFB op 100% instellen.
in iRacing zelf zet je'm dan maar op 8 of op 10 en probeer het nog een keer.
Staat hij nog te hoog dan zet je'm lager.... maar als je 'm te laag zet heb je geen gevoel... net zoals nu dus compleet zonder ffb...
Ik heb mijn FFB nu in de profiler op 100% te staan.
En in de game nu op 8 of 5.

Het rijd nu wel een stuk beter nu.
Ik paste meestal de setting in de profiler aan.

Nu heb ik hem ingame aangepast.
Volgensmij is het nu wel een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-10 13:35
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:48:
[...]

Ik rijd meestal zonder force Feedback op mijn Logitech GT stuurtje.
Ik kan eens proberen mijn Force Feedback eens aan te zetten.

En daarna weer eens proberen.
Mischien lost dit het probleem wel op.

Ik vind zelf persoonlijk de Force Feedback te zwaar sturen.
Mischien zou ik eens op 50% Force feedback kunnen proberen.

In de Logitech Profiler heb ik meestal de Force Feedback op 0% te staan.
Ik vind de Force feedback meestal te zwaar sturen.
De centreerveer heb ik meestal ook op 0%.

Ik zet hem nu wel even op 50% of ik verander het even ingame.
Problem found... User error report. :+ :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:08

derx666

mecker ende blaet

pebcak :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:37

Niellie41

[object Object]

Over een uurtje gaat er weer een Piston Cup oefen sessie online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Pfff, kom echt nog veel te veel snelheid te kort op Sebring. Net met veel pijn en moeite een 55,8 weten te rijden, waar ik in iSpeed een 54.0 van Niel vind...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dan zie je toch meteen waar het mis gaat? :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:46:
Dan zie je toch meteen waar het mis gaat? :)
Wat ik apart vind is dat de auto bij mij wel automatisch blipt bij het opschakelen, maar bij BM niet. Ik heb auto blip uit staan en zelfs bij alle assists uit blijft die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik zie elke bocht het verschil groter worden, maar om nu te zeggen dat ik daar heel veel mee op schiet....

Wat Niel al aangeeft viel me ook al op. Ik dacht dat Niel zelfde 'blipte', maar kennelijk niet dus. Niet dat daar het grootste verschil zit, maar toch.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De twee dingen waar ik veel mee heb gewinnen de laatste tijd met auto's met relatief veel vermogen is:
1) apex bijna onnatuurlijk laat nemen bij bochten waarna een lang recht eind komt.
2) een klein beetje gas blijven geven in de bocht.

Just my 2 cents. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BM schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:58:
Ik zie elke bocht het verschil groter worden, maar om nu te zeggen dat ik daar heel veel mee op schiet....

Wat Niel al aangeeft viel me ook al op. Ik dacht dat Niel zelfde 'blipte', maar kennelijk niet dus. Niet dat daar het grootste verschil zit, maar toch.
Sommigen hebben dat weer wel. Heel apart.

Ik heb het idee dat je soms te hard de bocht in gaat. Daardoor moet je langer liften, dat zie je heel goed in de combinatie naar de back stretch toe.
Verder, soepel rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Punt 1 is wel heel belangrijk bij Sebring ja, dat moet je echt even doorhebben. De meeste bochten liggen zo dat je met vroeg apexen in de knoei komt, of je raakt de curb en vliegt naar buiten (niet curb raken dus) of je verliest alles op de exit. Gewoon echt extreem laat insturen en op tijd op het gas.

Wat ik bij Sebring heel bewust doe is op het goeie moment het gas flink loslaten (dus echt abrupt) om hem in te laten sturen. Dat werkt in de Corvette vrij goed, in de C-spec wat minder (maar nog steeds nuttig). Dat doe ik eigenlijk meestal wel, maar op Sebring heb ik me dat echt aangeleerd anders kom ik die bochten gewoon niet door.

Als ik jullie rondjes vergelijk dan zie ik het ook duidelijk terug: in de delta time zie je elke keer een dip gevolgd door een stijging. Dat wil zeggen: je stuurt eerder in dan Niel, of je gaat er harder in inderdaad (en wint dus tijd op hem omdat je eerder verder op de baan bent), maar je verliest meer op de exit dan je in de entry wint (dus een stijging na de bocht). Dat komt terug in min of meer elke bocht behalve de laatste, daar win verlies je juist op de entry en win je weer wat terug op de exit (maar net niet genoeg, misschien net te voorzichtig ofzo).

Niel: dat van het blippen is wel apart, ik zou uit m'n hoofd niet weten wat hij bij mij doet maar ik heb autoclutch aan geloof ik. Ik denk niet dat hij zelf blipt want als ik het niet doe schakelt hij niet. Weet je zeker dat het uit staat, misschien net bij de corvette juist niet?

[ Voor 41% gewijzigd door NickThissen op 16-04-2014 20:10 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:04:Niel: dat van het blippen is wel apart, ik zou uit m'n hoofd niet weten wat hij bij mij doet maar ik heb autoclutch aan geloof ik. Ik denk niet dat hij zelf blipt want als ik het niet doe schakelt hij niet. Weet je zeker dat het uit staat, misschien net bij de corvette juist niet?
Ik had het net nog toevallig getest omdat het me meteen opviel.
Ach ja, ik ben er niet langzamer door. Dan maakt het niet uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Epische finish in de Radical zojuist (rechts ben ik) :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VJfKPd2.png

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mooi! Volgende ben ik bij als hij official gaat denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Gaaf filmpje :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Idd erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond nog wat zitten pielen aan de setup voor zondag. Ik heb het overstuur bij het ingaan van de bocht, flink kunnen verminderen. Het is nog niet helemaal weg. Als je soepel rijdt, dan heb je er niet zo veel last van.
Link naar de setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ithric schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:50:
[...]

Problem found... User error report. :+ :+
Het rijd inderdaad veel beter met Force Feedback ingesteld en aangezet.
Ik wist niet dat je hem in de profiler op 100% moet zetten en dan hem in-game juist afstellen.

Het rijd wel veel beter maar ik heb toch een reactie gegeven op het emailtje van de Iracing Support.

-Iracing Support moest weten of ik het wegslip probleem met alle auto's heb.
-Of ik het met alle tracks heb.
-en of ik het probleem met alle sessies heb Test, Practice, TT, Qual, Race.
-Of ik het met alle setups heb

Het komt er op neer dat ik de auto gewoon niet op de baan kan houden.
Het probleem komt waarschijnlijk gewoon door mijzelf.
Ik heb hier al zo vaak over geklaagd op forums.

Iracing moest eerst die informatie hebben om verder te gaan met troubleshooting.
Aan mijn Computer en Racestuur ligt het niet die zijn net nieuw van de Mediamarkt.
Met mijn vorige PC en G27 racestuur had ik hetzelfde probleem ook.
Ik heb nu een Logitech GT stuurtje.

Waarschijnlijk als een ander bij mij thuis achter mijn PC Iracing zou spelen dan
zou hij zeggen dat er totaal niks aan mijn PC en racestuur mankeert.

Een ander zou de auto prima op de baan kunnen houden.
Terwijl ga ik achter de PC zitten dan houd ik de auto gewoon niet goed op de baan.
Ik slip dan gewoon weg.
Er is gewoon niet echt een manier om dit probleem uit te leggen.
Je moet gewoon nog meer oefenen voor dat dit lukt.

Je kunt de auto op de baan houden of niet.
Je kunt dit probleem eigenlijk niet goed uitleggen.
Gaat een ander achter mijn PC zitten dan zou hij de auto prima op de baan kunnen houden.

Ik wacht eerst de reactie van de Iracing support af.
Mischien komt de Iracing support met nuttige tips.
Je leert hier ook veel van.
Mischien word mijn probleem hier mee opgelost.

Of mijn probleem word hier mee juist niet opgelost omdat het juist aan mijzelf ligt.
Degene die achter het stuur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
Probeer je het niet te hard? Probeer gewoon eens een rondje heel rustig te rijden, ook al rijd je dan een minuut langzamer dan de rest. En ga van daar uit langzaam de snelheid opvoeren.
Wat ik goede tips vond was:

1. Probeer eerst consequent te rijden. Kijk of je een aantal rondjes ongeveer dezelfde tijden kan rijden. Als dat lukt, ga dan langzaam de snelheid opvoeren. Gaat het mis, dan weer terug.

2. "Straf" jezelf door iedere keer als je er af vliegt, weer opnieuw uit de pits te starten. Klinkt raar maar het wordt voor je gevoel dan belangrijker om op de baan te blijven. Als je beter wordt kan je dit bv uitbreiden naar herstarten na elke inc of zo.

3.Bekijk de filmpjes in de driving school, te vinden op de iracing website onder menu reference.

4. Kijk op de forums onder rookie road racing cars. Heel handig is http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1354827.page
Staan in het 4e of 5e bericht allerlei links waar je wat aan kan hebben.

5. Misschien wel het allerbelangrijkste, leer dingen af van eerdere spellen. (ja ja, iracing is geen spel :) )
Ik merkte dat ik best wel veel rare dingen had aangeleerd in bv forza of gt, en echte arcade racers zijn nog erger. En ik merk dat als ik nu terug ga naar bv forza, ik ook daar sneller ben dan eerst.....

Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan, ben er eigenlijk nog steeds mee bezig. Maar ik merk wel dat het steeds beter gaat, Was afgelopen dinsdag in de crc race nog steeds de langzaamste, dat dan weer wel. Maar reed wel ongeveer 2 seconden af van mijn pb uit een eerdere oefensessie. Wat dan nog wel ongeveer 3-4 sec langzamer was dan de snelle jongens..... Maar ooit.... >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

larose schreef op donderdag 17 april 2014 @ 01:55:
Probeer je het niet te hard? Probeer gewoon eens een rondje heel rustig te rijden, ook al rijd je dan een minuut langzamer dan de rest. En ga van daar uit langzaam de snelheid opvoeren.
Wat ik goede tips vond was:

1. Probeer eerst consequent te rijden. Kijk of je een aantal rondjes ongeveer dezelfde tijden kan rijden. Als dat lukt, ga dan langzaam de snelheid opvoeren. Gaat het mis, dan weer terug.

2. "Straf" jezelf door iedere keer als je er af vliegt, weer opnieuw uit de pits te starten. Klinkt raar maar het wordt voor je gevoel dan belangrijker om op de baan te blijven. Als je beter wordt kan je dit bv uitbreiden naar herstarten na elke inc of zo.

3.Bekijk de filmpjes in de driving school, te vinden op de iracing website onder menu reference.

4. Kijk op de forums onder rookie road racing cars. Heel handig is http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1354827.page
Staan in het 4e of 5e bericht allerlei links waar je wat aan kan hebben.

5. Misschien wel het allerbelangrijkste, leer dingen af van eerdere spellen. (ja ja, iracing is geen spel :) )
Ik merkte dat ik best wel veel rare dingen had aangeleerd in bv forza of gt, en echte arcade racers zijn nog erger. En ik merk dat als ik nu terug ga naar bv forza, ik ook daar sneller ben dan eerst.....

Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan, ben er eigenlijk nog steeds mee bezig. Maar ik merk wel dat het steeds beter gaat, Was afgelopen dinsdag in de crc race nog steeds de langzaamste, dat dan weer wel. Maar reed wel ongeveer 2 seconden af van mijn pb uit een eerdere oefensessie. Wat dan nog wel ongeveer 3-4 sec langzamer was dan de snelle jongens..... Maar ooit.... >:)
Ik heb in 2011 een accound aangemaakt met Iracing.
Ik rijd dus al 3 jaar met deze Race-Sim.

Ik heb al heel vaak geklaagd op forums hoe je nu de auto beter op de baan kunt houden.

Ik probeer altijd onder de limiet te gaan rijden.
Ik rijd beslist niet te snel.
Anders voel je het ongeveer wel aan of het te snel gaat.
Te veel onder de limiet rijden is erg vervelend om te doen.
Je bent dan echt aan het inhouden en dat is erg vervelend.

Met de MX-5 Cup ben ik online D class geworden.
Ik wil nu met een andere auto gaan rijden om nog C class te worden.
Alleen de MX-5 die kan ik nog net houden op de baan.
Ga ik in een andere auto rijden online dan houd ik de auto niet onder controle.
Ga je nu echt vaak van de baan dan verlies je IRating.

Het is me op forums al heel vaak uitgelegd dat het probleem echt aan jezelf ligt.
Je houd de auto op de baan of niet.
Er zijn ook rijders die echt nooit een foutje maken zoals greger huttu.
Hij kan blijkbaar iets wat een ander niet kan.

Ik heb dit probleem van plotseling zonder reden van de baan af schuiven nu officieel gemeld bij de Iracing Support.
Ik kan dit probleem altijd melden bij hun.
Mischien komt de Iracing support met nuttige tips.

Ik rijd dus momenteel alleen maar offline practice.

Het vervelende is ook dat als je online van de baan af schuift dat het dan ook meteen game-over is.
Je verliest daardoor al zoveel tijd.
Of je auto is ernstig beschadigd en je moet de pits in.

Ik rijd nu al 3 jaar met deze Iracing-sim.
Ik vind het nu wel eens tijd dat ik de auto echt onder controle kan houden.

Het probleem is denk ik echt dat het aan jezelf ligt.
Je kan het of je kunt het niet.
Gaat een ander nu achter mijn PC zitten dan zou hij zeggen van dat er niks aan mijn PC of racestuur mankeerd.
Het is hetzelfde als met de rondetijden.
De een rijd echt snel de andere middenmoot de ander rijd achteraan.
Dit ligt echt aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 16:26

Bruzski

watte ??

ik ben zelf inmiddels een maandje met de rookie klasse bezig en gisteren zo'n beetje 14 rondes oval op kop gereden komt er in eens een gek online die iedereen express van de baan rijd en zo reed ik vol in die mafkees :(

ik raak zo langzamerhand beetje moedeloos van die rookie klasse en die gekken op de baan, zucht! 8)7 ik hoop dat ik gauw promotie maak want mijn geduld raakt echt op.. :/ mocht iemand nog wat tips hebben hoor ik het graag! _/-\o_ 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 17-04-2014 03:29 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bruzski schreef op donderdag 17 april 2014 @ 03:15:
ik ben zelf inmiddels een maandje met de rookie klasse bezig en gisteren zo'n beetje 14 rondes oval op kop gereden komt er in eens een gek online die iedereen express van de baan rijd en zo reed ik vol in die mafkees :(

ik raak zo langzamerhand beetje moedeloos van die rookie klasse en die gekken op de baan, zucht! 8)7 ik hoop dat ik gauw promotie maak want mijn geduld raakt echt op.. :/ mocht iemand nog wat tips hebben hoor ik het graag! _/-\o_ 8)
Daar is de protest functie voor in iRacing. Zo iemand sturen ze dan op vakantie.

Mijn tip voor de rookie serie op de oval is, niet het gevecht aan gaan met anderen en ver, ver, ver uit de buurt proberen te blijven van anderen. Het is heel suf, maar zo kom je wel het snelste van je Rookie licentie af.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 17-04-2014 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
@tweakers682: Zou je wat willen matigen met het gebruik van de enter toets? Je berichten lezen nogal vermoeiend op deze manier. :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Niellie41 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 06:32:
[...]

Mijn tip voor de rookie serie op de oval is, niet het gevecht aan gaan met anderen en ver, ver, ver uit de buurt proberen te blijven van anderen. Het is heel suf, maar zo kom je wel het snelste van je Rookie licentie af.
hoi Niellie, geldt dit eventueel ook voor road series :? wat tweaker682 verteld ervaar ik ook vaak! de mazda's breken gauw uit en dit voelt vaak als glibberig, alsof je op ijs rijdt ofzo :/

zal dit te maken hebben met een tekort aan kilometers?? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zoals al eerder gepost: plaats eens een replay van een paar rondjes en we zijn hier niet beroerd om dan commentaar te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bruzski schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:43:
[...]
hoi Niellie, geldt dit eventueel ook voor road series :? wat tweaker682 verteld ervaar ik ook vaak! de mazda's breken gauw uit en dit voelt vaak als glibberig, alsof je op ijs rijdt ofzo :/

zal dit te maken hebben met een tekort aan kilometers?? :F
Wat minder. Het is ook makkelijker om bij mensen uit de buurt te blijven omdat er meer ruimte is op de baan.

Dit is heel lastig te bepalen op basis van deze informatie. Je stuur moet goed gekalibreerd zijn en net zoals JoepW zegt, post eens een replay. Want er is een groot verschil wanneer de auto midden in de bocht overstuurt wordt of bij het aan remmen.
In de Mazda MX5 moet je soepel rijden. Pushen met deze auto heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:46
Bruzski schreef op donderdag 17 april 2014 @ 03:15:

Herkenbaar.

Ik zal je vanavond even een filmpje DM-en... Dat was op die grote rooki baan (charlotte? :X ) met streetstock. Elke keer als ik het kijk begin ik bijna spontaan te huilen. Iemand draait rond en gaat vervolgens in de verkeerde richting weer de baan op 8/7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 03:09:
[...]
Ik heb in 2011 een accound aangemaakt met Iracing. Ik rijd dus al 3 jaar met deze Race-Sim.

Ik heb al heel vaak geklaagd op forums hoe je nu de auto beter op de baan kunt houden.

Ik probeer altijd onder de limiet te gaan rijden. Ik rijd beslist niet te snel. Anders voel je het ongeveer wel aan of het te snel gaat. Te veel onder de limiet rijden is erg vervelend om te doen. Je bent dan echt aan het inhouden en dat is erg vervelend.

Met de MX-5 Cup ben ik online D class geworden. Ik wil nu met een andere auto gaan rijden om nog C class te worden. Alleen de MX-5 die kan ik nog net houden op de baan. Ga ik in een andere auto rijden online dan houd ik de auto niet onder controle. Ga je nu echt vaak van de baan dan verlies je IRating.

Het is me op forums al heel vaak uitgelegd dat het probleem echt aan jezelf ligt. Je houd de auto op de baan of niet. Er zijn ook rijders die echt nooit een foutje maken zoals greger huttu. Hij kan blijkbaar iets wat een ander niet kan.

Ik heb dit probleem van plotseling zonder reden van de baan af schuiven nu officieel gemeld bij de Iracing Support. Ik kan dit probleem altijd melden bij hun. Mischien komt de Iracing support met nuttige tips.
Ik rijd dus momenteel alleen maar offline practice.

Het vervelende is ook dat als je online van de baan af schuift dat het dan ook meteen game-over is. Je verliest daardoor al zoveel tijd. Of je auto is ernstig beschadigd en je moet de pits in.

Ik rijd nu al 3 jaar met deze Iracing-sim. Ik vind het nu wel eens tijd dat ik de auto echt onder controle kan houden.

Het probleem is denk ik echt dat het aan jezelf ligt. Je kan het of je kunt het niet. Gaat een ander nu achter mijn PC zitten dan zou hij zeggen van dat er niks aan mijn PC of racestuur mankeert. Het is hetzelfde als met de rondetijden. De een rijd echt snel de andere middenmoot de ander rijd achteraan. Dit ligt echt aan jezelf.
Zoals je zegt, er hebben heel veel mensen geprobeerd jou te helpen (niet alleen hier op GoT) maar als je er (bijna) niets mee doet, dan kunnen wij je ook niet meer helpen. Je rijdt een lange tijd zonder force feedback en dan klaag je dat je de auto niet onder controle houdt. Dat is ook logisch, want je voelt niet wat de auto doet.

Het ligt echt niet aan je PC of je stuur. Zorg nu maar eerst dat je instellingen goed staan. Correcte field of view, stuur op 900º als je dat nog niet hebt, juiste instellingen voor de force feedback (daarna kan je hem aanpassen naar jou voorkeur). Kijk eens hier naar stuur instellingen, er zit vast wel iemand tussen met hetzelfde stuur als jij en anders kan je ook de G25/G27 instellingen overnemen. Als je instellingen goed staan, wordt het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als jullie beiden nou eens een replay opslaan van een aantal rondjes, dan zien wij vast wel wat er mis gaat. Als je ineens weg slipt dan ga je waarschijnlijk gewoon veel te snel de bocht in of rij je geen goeie lijnen. Stel eerst de field of view eens goed in, tenzij je scherm echt centimeters voor je neus hangt moet je echt een lage field of view gebruiken, zo richting de 50. Daar kun je nog iets boven gaan zodat je wat meer naast je kan kijken, maar niet te veel. Als je de fov calculator gebruikt in de opties en alles invult wat ze vragen dan rolt daar de goeie fov uit.

Een foutje maken we allemaal wel eens, maar als je bewust rustig rijdt en probeert om consistent te rijden ipv snel dan moet iedereen makkelijk rond kunnen rijden zonder te crashen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Nou vandaag de logitech software opnieuw geinstalleerd en nu werkt het wel allemaal :D
Nu nog heeeeeeel veel oefenen want ik lijk wel Jos Verstappen... :P (meer in de grindbak dan op de baan)

Wat is trouwens de FOV die jullie gebruiken bij 1 scherm? Ik heb hem nu op 60 staan en dit vind ik persoonlijk fijner dan waar hij standaard op stond.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Goed om te horen dat het werkt!
Ik heb hem ook op 60 of 61 graden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Het hangt af van de grootte van het scherm en hoe ver je ervan af zit.

Destijds (lang lang geleden) heb ik de FOV calculatie gebruikt in iRacing en het getal dat hieruit kwam (was 48 dacht ik) een beetje verhoogd. Reed toen rond met 52 denk ik.
Heel vreemd in het begin, omdat je er even opnieuw aan moet wennen maar het was zo veel gemakkelijker om de apex goed te nemen.

Kan je alleen maar aanraden om die calculator ook te gebruiken! En als je echt wat te weinig ziet het getal een beetje te verhogen en nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ook, maar heb het scherm wel zo dicht op mn stuur als het kan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En hier een filmpje hoe je rustig een rondje doet op Lime Rock met de MX-5.

Het kan allemaal wel sneller (WR is 58.449 met NTM5), maar dat komt wel als je dit tig keer achter elkaar kan zonder te spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als ik zo naar je filmpje kijk dan is er gewoon iets mis met je rem. Hij knippert tijdens het remmen steeds aan/uit/aan/uit. Dan kan ik me wel voorstellen dat je ineens weg glijdt ja.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:53:
Als ik zo naar je filmpje kijk dan is er gewoon iets mis met je rem. Hij knippert tijdens het remmen steeds aan/uit/aan/uit. Dan kan ik me wel voorstellen dat je ineens weg glijdt ja.
Dat is volgens mij de brake assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Dat was juist een voorbeeldfilmpje toch...

Is dat de ABS ofzo trouwens, valt wel erg op in T1 inderdaad :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Brake assist zou kunnen ja... Ga die maar eens uit zetten dan zou ik zeggen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ziet er idd erg ABS'ig uit. Als je dat offline gebruikt snap ik wel dat je online niet rond komt, daar staat die hulp uit.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Zucht... het is een VOORBEELD rondje gepost door JOEP stelletje zeikerds :P dit is niet een replay van de mensen die problemen hebben.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Stiekem toch wel ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:46
BM schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:04:
Ziet er idd erg ABS'ig uit. Als je dat offline gebruikt snap ik wel dat je online niet rond komt, daar staat die hulp uit.
Auto blip ook?

Zit er aan te denken om die juist aan te zetten want met de Kia krijg ik dat toch niet fatsoenlijk voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Autoblip kun je wel overal gebruiken, ik gebruik het ook nog steeds in sommige auto's, zoals in de C-spec anders schakelt hij gewoon niet altijd goed terug. In de meeste auto's gebruik ik autoclutch of helemaal niks en blip ik zelf, maar op de een of andere manier lukt me dat in de c-spec niet en ben ik veel sneller met autoblip.

Overigens is het volgens mij al een tijdje zo dat die hulpmiddelen (ook racing line etc) online ook gewoon werken. Officieel alleen voor D en lager, maar het heeft volgens mij altijd overal gewerkt. In ieder geval de racing line... Maar dan nog zou ik brake assist zeker uitzetten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 17:27
themac1983 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:07:
Zucht... het is een VOORBEELD rondje gepost door JOEP stelletje zeikerds :P dit is niet een replay van de mensen die problemen hebben.
Hahaha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Gewoon oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Ik ben in januari begonnen en als ik terugkijk naar hoe ik toen reed en nu is dat een wereld van verschil.

Als ik ook kijk naar CRC toen ik net gestart was en nu rijd ik veel constanter en dichterbij. (evengoed enkele seconden achter de top per ronde, maar veel minder dan toen)

Vooral het rustig rondrijden en dan langzaam sneller werkt super. (gisteren met skip op Interlagos, ging mijn tijd van 2.00.00 naar 1.56.xx dus aardige verbetering al door alleen maar rondjes te rijden.

Het merendeel van de mensen die zo goed rijden hebben ook veel trainings uren daarin zitten en zijn over het algemeen niet ingestapt en rondje 1 snel. (behalve Rudy/Joep misschien :9 )

[ Voor 14% gewijzigd door Ithric op 17-04-2014 11:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Joep heeft ook RealLife ervaring he :P dat telt ook allemaal mee.

Maar inderdaad. Vorig jaar met de KIA op Pocono reed ik echt 10-15 seconde achter de rest aan en werd ik 5 keer gelapped in mijn 1e GoT race.

Deze week met de skip in de top 10 gereden en 1-2 seconden van de echt snelle jongens af. Rondjes maken en bewust oefenen op bepaalde punten helpt echt enorm. Gaat alleen erg veel tijd in zitten :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Op een gegeven moment heb je zo veel ervaring/muscle memory dat het ook niet meer zoveel uitmaakt. Gisteren zonder 1 ronde te oefenen in de Radical gestapt, setup gedownload van het forum en gaan met die banaan. Super race gehad. Ik weet zeker dat als ik weer een keer mee kan doen met de GoT races in een auto die ik nooit gebruik (Kia bijvoorbeeld) ik gewoon ook weer goed kan meekomen.

Oefenen, oefenen, oefenen is het advies :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
Ithric schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:40:
Gewoon oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Ik ben in januari begonnen en als ik terugkijk naar hoe ik toen reed en nu is dat een wereld van verschil.

Als ik ook kijk naar CRC toen ik net gestart was en nu rijd ik veel constanter en dichterbij. (evengoed enkele seconden achter de top per ronde, maar veel minder dan toen)

Vooral het rustig rondrijden en dan langzaam sneller werkt super. (gisteren met skip op Interlagos, ging mijn tijd van 2.00.00 naar 1.56.xx dus aardige verbetering al door alleen maar rondjes te rijden.

Het merendeel van de mensen die zo goed rijden hebben ook veel trainings uren daarin zitten en zijn over het algemeen niet ingestapt en rondje 1 snel. (behalve Rudy/Joep misschien :9 )
Dit waarschijnlijk :)

Heb er zelf ook aardig wat tijd in zitten, en het duurde gewoon 6 maanden voor ik redelijk snel was in de skip. Nu ben ik aan het overstappen naar de RUF C-Spec, en ik denk dat ik weer een paar maandjes bezig ben om op een vergelijkbaar niveau te komen waar ik nu met de skip ben.

Rij nu lekker rustig mijn rondjes vooral om de auto beter te leren. Als ik wat meer vertrouwen krijg in mijn rijkunsten, dan ga ik opzoek naar meer snelheid :) Zit nu op ongeveer 2-2.5s van de top waar ik in de skip er veel dichter op zit. Maar ik denk dat het wel even gaat duren voor ik een zelfde snelheid heb in de RUF :)

Oefenen, oefenen, oefenen dus :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hadden we al gezegd dat je settings goed zetten en veel oefenen de key is! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
pakt zich eens even een bak met popcorn en gaat even de laatste 3 pagina's teruglezen :) :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
ART zoekt btw nog een AM rijden voor de NEO GT series. voor de mensen die interesse hebben.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3248150.page

[ Voor 3% gewijzigd door themac1983 op 17-04-2014 13:25 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

themac1983 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:24:
ART zoekt btw nog een AM rijden voor de NEO GT series. voor de mensen die interesse hebben.

Volgens mij had iemand nog wel interesse ja:
ThiJor schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:45:
[...]

Ik weet niet waar je het gevraagd hebt, maar in dit topic heb ik er wel degelijk op gereageerd ;)

ThiJor in "iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4"

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
-PassY- schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:03:
[...]

Dit waarschijnlijk :)

Heb er zelf ook aardig wat tijd in zitten, en het duurde gewoon 6 maanden voor ik redelijk snel was in de skip. Nu ben ik aan het overstappen naar de RUF C-Spec, en ik denk dat ik weer een paar maandjes bezig ben om op een vergelijkbaar niveau te komen waar ik nu met de skip ben.

Rij nu lekker rustig mijn rondjes vooral om de auto beter te leren. Als ik wat meer vertrouwen krijg in mijn rijkunsten, dan ga ik opzoek naar meer snelheid :) Zit nu op ongeveer 2-2.5s van de top waar ik in de skip er veel dichter op zit. Maar ik denk dat het wel even gaat duren voor ik een zelfde snelheid heb in de RUF :)

Oefenen, oefenen, oefenen dus :)
Ik stond er van de week pas bij stil, dat op Sebering maar 1.5/2 seconden langzamer ben dan Deni of dergelijke met de RUF Track.
Wat ik zie als weinig op een baan van 2 minuten, terwijl ik normaal veel langzamer was/ben.

Wil niet zeggen dat ik tevreden ben, vere van maar heeft me wel wat tot rust gebracht in de zin dat de snelheid vanzelf wel gaat komen.

Elke week lijk ik wel stappen te maken, (eerst 2-3 seconden, daarna weer 1 seconden) dus ik ga er wel komen en hopelijk niet laatste eindigen zonder battles. (Zolang ik maar leuke gevechten op plek heb en lekker rond kom ben ik zeker tevreden)
JoepW schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:17:
Hadden we al gezegd dat je settings goed zetten en veel oefenen de key is! :+
Ehhm ja dat was al gemeld, dus gewoon oefenen. :+

[ Voor 74% gewijzigd door Ithric op 17-04-2014 13:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

JoepW schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:49:
En hier een filmpje hoe je rustig een rondje doet op Lime Rock met de MX-5.
[video]
Het kan allemaal wel sneller (WR is 58.449 met NTM5), maar dat komt wel als je dit tig keer achter elkaar kan zonder te spinnen.
dit is precies wat ik ervaar met de MX-5, constant gepiep/geglij van de banden in de bochten, zou het dus aan de brake assist kunnen komen :? :? , ik reed gister rondje 1.05, haha ik weet dit zijn tijden die jullie met 2 vingers in de neus halen maar... gaat steeds beter :) lol

ps,,
mijn setup staat volgens mij oke, zie onderschrift maar waar kan ik die FOV instellen/bekijken :?

[ Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 17-04-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
themac1983 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:24:

Ik ben inderdaad geïnteresseerd, maar ik weet niet zeker of ik AM ben. Volgens Niel niet: Niellie41 in "iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4"

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bruzski schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:48:
[...]

dit is precies wat ik ervaar met de MX-5, constant gepiep/geglij van de banden in de bochten, zou het dus aan de brake assist kunnen komen :? :? , ik reed gister rondje 1.05, haha ik weet dit zijn tijden die jullie met 2 vingers in de neus halen maar... gaat steeds beter :) lol

ps mijn setup staat volgens mij oke, zie onderschrift maar waar kan ik die FOV instellen/bekijken :?
Dit is wel een mooie video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ThiJor schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:49:
[...]

Ik ben inderdaad geïnteresseerd, maar ik weet niet zeker of ik AM ben. Volgens Niel niet: Niellie41 in "iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4"
Volgens mij ben je nu net wel een AM. We hebben de grens 100 iRating hoger gelegd. Je mag niet hoger dan 3100 hebben gehad en je moet nu onder de 3000 zitten.
Volgen jullie me nog? :P

Zo te zien ben je nooit boven 3100 iRating gekomen en nu kan je je wel inschrijven als AM coureur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Niellie41 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:50:
[...]

[video]
kijk das een mooie uitleg!! _/-\o_

93mph / 150km/h de heuvel op in zijn 4? daar kom ik toch netjes in de buurt ;) maar hebben die Mazda gewoon ruk grip ofzo :? vind namelijk de falcon V8 stuk prettiger rijden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 17-04-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
BTW, ik ga aankomend seizoen mijn grenzen verleggen in IRacing en meedoen aan de CTC in de Lotus 79.

Zijn er toevallig 2 andere gekken die mee willen doen? kunnen we een 3 mans team vormen en proberen NIET onderdaan te eindigen :P

Mijn doel is me volledig focussen op deze serie aankomend seizoen en als het leuk is misschien nog meer :D (en af en toe een Got race etc natuurlijk :P)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb eigenlijk wel zin om mee te doen ja :) Vorig seizoen overgeslagen maar blijft een leuke auto. Hoop zo dat hij NTM5 krijgt maar zal wel niet (niks over gehoord)... We kunnen wel samen een team vormen :) Nog iemand interesse, teams hebben 3 man!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Wanneer zijn die Lotus races precies? Erg leuke auto namelijk, maar met een kleine op komst moet ik wel heel goed plannen/nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vorig seizoen was het vanaf donderdag 's avonds altijd wel official, ongeveer zelfde als de Radical min of meer. Dit seizoen is er volgens mij heel veel nieuwe interesse (ook door die Hemdahl wat het nu streamt), maar het is maar de vraag hoe lang die blijven natuurlijk. Als hij NTM5 krijgt dan verwacht ik grote aantallen maar daar zullen we maar niet op hopen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Zondag 16:30 GMT lijkt de drukste race als ik zo naar de afgelope weken kijk.

Donderdag 20:30 GMT lijkt ook erg populair. en zaterdag zijn er ook meestal 1 of twee races.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Het hele teamgebeuren lijkt me erg leuk, maar ik twijfel of ik genoeg tijd kan vinden om te oefenen....

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 16:44
ThiJor schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:49:
[...]

Ik zoek ook nog een AM rijder. Ik had het eigenlijk al opgegeven omdat ik niemand kon vinden

Anyway, mijn profiel:
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=28656

Ik zoek wel iemand die consitent is en zijn races uit rijdt.

[ Voor 6% gewijzigd door glnk op 17-04-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

themac1983 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:02:
BTW, ik ga aankomend seizoen mijn grenzen verleggen in IRacing en meedoen aan de CTC in de Lotus 79.

Zijn er toevallig 2 andere gekken die mee willen doen? kunnen we een 3 mans team vormen en proberen NIET onderdaan te eindigen :P

Mijn doel is me volledig focussen op deze serie aankomend seizoen en als het leuk is misschien nog meer :D (en af en toe een Got race etc natuurlijk :P)
Lijkt mij ook leuk om mee te doen, maar erg goed zal ik niet zijn. 1 keer met die auto gereden.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Het niveau in NEO is voor mij wat te hoog, ben ik bang.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05

Fuelke

Forza Ferrari

Ik wou gisteren mijn hoed opeten:

Ik startte met Oval SR 1.98 en wou uiteraard naar 2.0

Dat doen we wel ff met een Time Trail ... nee hoor -0,01 naar 1,97
Nog een TT, beetje pech en -0,05 naar 1,92
Grrr, nog een TT en -0,08 naar 1,84 :o

Dan maar eens focussen op een race. 55 cleane rondjes op Richmond later: +0,14 en net niet over de 2.0 gestrand op 1,98 SR.

Potje niet laten overkoken en via een vierde TT naar SR 2.42 :)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Meeting!
We gaan weer wat doen!

Voor alle informatie en 'inschrijven' heb ik een aparte post gemaakt: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ich bin dabei! d:)b

Heb ingevuld dat ik graag een lift wil, maar mocht dat niet lukken dan kan ik vast wel een auto regelen om zelf te rijden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
heb altijd een keer naar Le Mans gewild, en zat een paar keer te denken om ook de WEC op Spa te bezoeken, maar nu word het wel heel aantrekkelijk :)

Zal er over nadenken, en als ik ga en kan, dan kan ik ook wel wat mensen in mijn 206 proppen als het niet te ver omrijden is :) Woon in Bussum, dus liever niet noordelijker :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:48
-PassY- schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:25:
heb altijd een keer naar Le Mans gewild, en zat een paar keer te denken om ook de WEC op Spa te bezoeken, maar nu word het wel heel aantrekkelijk :)

Zal er over nadenken, en als ik ga en kan, dan kan ik ook wel wat mensen in mijn 206 proppen als het niet te ver omrijden is :) Woon in Bussum, dus liever niet noordelijker :)
Le Mans Doen en Spa ook doen. Het is een verslaving O-)

Ik ga er met mijn eigen groepje heen, dus niet in Got verband. Heb paar maanden terug al tickets besteld toen ze nog €25 incl. Parkeren waren. Parkeren is volgens mij altijd inbegrepen, want ik heb er nog nooit voor hoeven te betalen.

Mooie voorbereiding op de 24h een maand later, waar ik voor de 7e keer heen ga.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Richard117 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:36:
[...]

Le Mans Doen en Spa ook doen. Het is een verslaving O-)

Ik ga er met mijn eigen groepje heen, dus niet in Got verband. Heb paar maanden terug al tickets besteld toen ze nog €25 incl. Parkeren waren. Parkeren is volgens mij altijd inbegrepen, want ik heb er nog nooit voor hoeven te betalen.
Nu niet meer. De gratis parkeerkaart was een tijdelijke actie. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ey Niel... zit ik net in die inschrijving te kijken zie ik dat jij in regio Kerkrade invult...

waar in kerkrade woon jij dan ? ikzelf woon op Spekholz. dacht dat jij ergens in midden limburg zat....

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik kom uit Kerkrade, uit het Centrum, maar ik woon nu in Eindhoven.

Waarschijnlijk vertrek ik vanuit Kerkrade, maar dat is nog niet zeker. Het kan dus of vanuit Kerkrade of Eindhoven zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Bruzski schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:48:
[...]

ps,,
mijn setup staat volgens mij oke, zie onderschrift maar waar kan ik die FOV instellen/bekijken :?
Brake assist zou kunnen... nooit gebruikt en ik raad ook aan om die driving aids uit te zetten behalve auto blip of auto clutch.

Die FOV kan je vinden in de Options en dan Display options. (in de sim dus niet op de site)
Die FOV calculator staat daar rechts bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Niellie41 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:50:
[...]

[video]
hey Niellie, videotje heeft echt geholpen _/-\o_ rondetijden op Lime in de Mazda lopen al terug van 1.05 naar 1.02 in de trainingen ;) maak dus al progressie 8) nu straks een qual/time doen en kijken of ik er meer uit kan halen :)
Fragbeestje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:59:
[...]

Brake assist zou kunnen... nooit gebruikt en ik raad ook aan om die driving aids uit te zetten behalve auto blip of auto clutch.

Die FOV kan je vinden in de Options en dan Display options. (in de sim dus niet op de site)
Die FOV calculator staat daar rechts bovenaan.
mmm, eens kijken of het zonder brak assist nog beter gaat 8)

[ Voor 33% gewijzigd door Bruzski op 17-04-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ik kom ook wel naar belgie toe, net aangemeld. Ik kom uit Alkmaar en langs (oa) amsterdam, utrecht, eindhoven en maastricht (hele A2 zeg maar :P). Dus als er nog iemand een lift nodig heeft geef maar een gil.

Ik ga wel met verlopen ID kaart op reis :P dus als er issues zijn weet je dat alvast ^^

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Volgens mij is het vandaag "parkeer je auto op de baan" en "Stop in ene op de baan met iemand achter je"

2x in de skip overkomen, 3x in de Ruf Cup. Klein beetje frustrerend 7(8)7

Dacht even snel 45m wat rondjes te doen in practice sessies, maar ik ga denk ik maar naar mijn ouders en wachten tot het eten klaar is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Yes kan ik eindelijk Marc heel de dag pesten *O*
Ik ga ook naar spa met 2 goede kenissen waarvan er 1 ook iracing doet( alleen te weinig )

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Bruzski schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:00:
[...]

hey Niellie, videotje heeft echt geholpen _/-\o_ rondetijden op Lime in de Mazda lopen al terug van 1.05 naar 1.02 in de trainingen ;) maak dus al progressie 8) nu straks een qual/time doen en kijken of ik er meer uit kan halen :)

[...]

mmm, eens kijken of het zonder brak assist nog beter gaat 8)
Brak assist zit er standaard op bij iedereen, brake assist zou ik uitschakelen :+

Remmen moet je zelf doen ;)

@Tweaker682 of 561307 of ... : probeer het ook eens zonder die brake assist. Zoals Nick al aangeeft werkt deze niet bij een race en kan je daardoor natuurlijk heel wat verschil ondervinden en de auto niet op de baan houden. Laat maar weten hoe het gaat of stuur anders een berichtje als je nog vragen hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Fragbeestje op 17-04-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De Sebring 185 staat inmiddels in de agenda van GSRC: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Fragbeestje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:09:
[...]

Brak assist zit er standaard op bij iedereen, brake assist zou ik uitschakelen :+

Remmen moet je zelf doen ;)
brake assist uit en gelijk 3de met een race op lime rock :) remmen gaat inderdaad een stuk beter en hoef niet meer zowat mijn loadcel kapot te trappen! lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon die hulpmiddeltjes meteen afgooien ,ben je niet sneller mee en je leert meteen correct rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
eindelijk is die simrig klaar en staat alles muuuuuurvast. Die usb was blijkbaar mijn usbheadset die niet op een usb switch kan. achja !!! |:(

die spandoek is stuk van michelin spandoek ( einde pitstraat) vorig jaar lemans :+ rest ligt hier nog haha

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/116lx93.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door dabelg op 17-04-2014 21:11 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net de kaarten van Spa besteld. Hoop dat ik met mn rug genoeg kan lopen, maar kan evt. wel tot max 3 personen meenemen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
weet nog niet of ik naar spa kan. werk plant dan ook feestje.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
JoepW schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:09:
[afbeelding]

Voor alle informatie en 'inschrijven' heb ik een aparte post gemaakt: KLIK
Ingevuld, heb nog plek vanuit Amsterdam, denk dat het A2 wordt maar nog niet zeker. (of ik wil ook wel met iemand meerijden mits genoeg plek, altijd gezellig)
Heb ruimte en de tijd staat nu op 12.00 maar waarschijnlijk eerdere (maar rekbaar).

[ Voor 5% gewijzigd door Ithric op 17-04-2014 21:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Misschien goed om te vermelden dat veel mensen waarschijnlijk niet gaan als het heel slecht weer is, als het regent is er niet veel aan om daar rond te lopen lijkt me :-( Zolang het niet regent is het prima :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

dabelg schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:10:

die spandoek is stuk van michelin spandoek ( einde pitstraat) vorig jaar lemans :+ rest ligt hier nog haha
ik dacht al !! een ruimtecapsule... :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:24:
Misschien goed om te vermelden dat veel mensen waarschijnlijk niet gaan als het heel slecht weer is, als het regent is er niet veel aan om daar rond te lopen lijkt me :-( Zolang het niet regent is het prima :)
Je bent een endurance fan of je bent het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bruzski schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:35:
[...]

brake assist uit en gelijk 3de met een race op lime rock :) remmen gaat inderdaad een stuk beter en hoef niet meer zowat mijn loadcel kapot te trappen! lol ;)
Gewoon voor de zekerheid, heb je de brake force factor op 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Niellie41 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:30:
[...]

Gewoon voor de zekerheid, heb je de brake curve factor op 0?
staat op 1.8, maakt dat wat uit :? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bruzski schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:36:
[...]
staat op 1.8, maakt dat wat uit :? :|
Dat dacht ik al. Daarom moet je zo hard trappen. Zet deze eens op 0. Dat is de enige goede instelling voor load cell pedalen.
Ik kan niet zo goed uitleggen wat het precies doet, maar ik weet alleen dat die instelling eigenlijk niet load cell pedalen is.
edit: even kijken of ik de technische uitleg hierover kan vinden.
edit2: hier staat deze setting wat beter uitgelegd.

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 18-04-2014 00:50 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.