Vanavond host in een trainings sessie voor de komende Piston Cup race, Goodyear 133. De sessie is wel eerder dan normaal, van 18:00 tot 20:00. Zo kan iedereen ook mee doen aan de race op Mid-Ohio.
Zit ziek thuis, hopelijk vanavond wat beter want heb nog geen meter gereden voor de piston cup...
@Nick: Beterschap!
Vanavond een echte drift challenge!
Vanavond een echte drift challenge!
GoT Monday Tournament 14S1 W11 | 14-04-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weersvoorspelling |
Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
19° C | 50% | 0% | 18 Km/u | SW | Partly |
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
@DaBelg : ziet er netjes uit!
Ben toch blij dat ik alles met alu profielen heb gemaakt. Kost ietsje meer maar kan alles wel bijregelen en zit in no-time in elkaar.
@Niel : Top!!! Kan nog wel wat oefening gebruiken want die Richmond shorttrack zal niet snel in m'n lijstje met leuke tracks komen.
Ben toch blij dat ik alles met alu profielen heb gemaakt. Kost ietsje meer maar kan alles wel bijregelen en zit in no-time in elkaar.
@Niel : Top!!! Kan nog wel wat oefening gebruiken want die Richmond shorttrack zal niet snel in m'n lijstje met leuke tracks komen.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Als het even mee zit ben ik er vanavond bij. Lang niet in gereden de V8SC, denk voor het laatst in het TFR TCC kampioenschap 1,5 jaar geleden.
nog een auto die ik niet heb
Morgen mis ik ook omdat ik het Circuit niet heb 
Ben er weer bij met de C6R op The Glenn
Ben er weer bij met de C6R op The Glenn
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Gewoon langzaam aan alles kopen, wanneer je het nodig hebt voor de series waar je in zit, en als je het compleet hebt nooit meer aan terugdenken, dat hebben we hier unaniem besloten.
.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Nee gewoon een keer buy all doen en niet kijken naar de afrekening en het er daarna nooit meer over hebben
Denk toch dat ik daar thuis niet mee wegkom zonder het er niet over te hebbenSpeedy55 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:10:
Nee gewoon een keer buy all doen en niet kijken naar de afrekening en het er daarna nooit meer over hebben
als ik straks thuis ben, dan zal ik weer eens aan de geld boom schudden in de hoop dat er nu wel wat vanaf valtSpeedy55 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:10:
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ssstttt, niet over geld praten!
/joep
/joep
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hmmm, zijn trainingsessies ook open voor niet-JSF ingeschrevenen ? Want de NASCAR B (en C) zijn vanaf morgen ook te gast op Richmond, en ik kan altijd bijleren van jullie.Fragbeestje schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:22:
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Voila rig is klaar alles staat waterpas nu vanavond alles aansluiten.
Misschien ben ik er dus bij
Misschien ben ik er dus bij
Ik verwacht dat er vanavond plek genoeg is.Fuelke schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:07:
[...]
Hmmm, zijn trainingsessies ook open voor niet-JSF ingeschrevenen ? Want de NASCAR B (en C) zijn vanaf morgen ook te gast op Richmond, en ik kan altijd bijleren van jullie.
Het wachtwoord is gewoon geheim, zoals altijd.
kan vanavond niet, maar zoals Fuelke al aangeeft. Dit is de track voor deze week dus komt wel goed met de training
Ja dat het wachtwoord geheim is weten we nu wel, maar niemand vermeld ooit wat je nou moet invullen.Niellie41 schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:25:
[...]
Ik verwacht dat er vanavond plek genoeg is.
Het wachtwoord is gewoon geheim, zoals altijd.
Vanavond gaat niet lukken. Onderaannemer heeft een glaskabel beschadigd in Tiel. Even herstellen
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Verwijderd
Gaat vanavond iemand de race ook streamen?
Bijvoorbeeld op Twitch?
Ik heb de content vanavond niet om te spectaten.
Het lijkt me leuk om vanavond de race even te kunnen zien.
Ik heb ook een accound aangemaakt op Twitch.
Het is erg leuk om live videos te bekijken van Iracing.
Twitch is eigenlijk een soort van sociaal netwerk.
Het was wel even werk om het programma te laten werken.
Als iemand de race streamt dan kun je toch even de race bekijken zonder de content te hoeven kopen.
Bijvoorbeeld op Twitch?
Ik heb de content vanavond niet om te spectaten.
Het lijkt me leuk om vanavond de race even te kunnen zien.
Ik heb ook een accound aangemaakt op Twitch.
Het is erg leuk om live videos te bekijken van Iracing.
Twitch is eigenlijk een soort van sociaal netwerk.
Het was wel even werk om het programma te laten werken.
Als iemand de race streamt dan kun je toch even de race bekijken zonder de content te hoeven kopen.
geraak er niet rig is juist af 
dan maar Q-time met de misses
Ik stream wel weer even, maar als de fps weer niet goed genoeg is gaat hij met de race wel weer uit...
twitch.tv/nickthissen
Was helaas weer niet te doen.. toch eens wat settings omlaag schroeven
twitch.tv/nickthissen
Was helaas weer niet te doen.. toch eens wat settings omlaag schroeven
[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 14-04-2014 21:02 ]
Is het niet mogelijk meerdere controls aan een actie te verbinden? Ik wil zowel F3 als een button op het stuur kunnen gebruiken.
piston cup info:
Nog een klein weekje en dan is de 6e race van de Piston Cup op Richmond. Van de volgende mensen hebben wij echter nog niets vernomen:
Kevin Vekemans, Bram Van Der Stichelen, Erik Teske, Kevin Duwel en Bas Slob. Er zijn nog wat plaatsen op de start grid dus als je wilt mee doen, reageer dan snel.
Daarnaast willen wij er nogmaals op wijzen dat (voice)chatten tijdens de race niet is toegestaan onder groen. Wij zijn tot nu toe hier behoorlijk vrijgevend in geweest maar vanaf komende race zal dit direct worden bestraft met een stop 'n go. Het kan niet de bedoeling zijn ongenoegen tijdens de race worden geuit. Daarvoor is een PM na de race een veel geschiktere methode.
Uiteraard zijn er morgen en donderdag nog twee test sessies gepland. Maar hier gebruik van. Niet alleen om de auto en set-up te leren maar ook om de verschillende lijnen te oefenen. Probeer niet alleen de ideale lijn onder de knie te krijgen maar rij ook eens lijnen alsof er mensen naast je zitten, of nog beter. Spreek met wat man af om in groepje te gaan rijden.
Tot op het circuit.
Nog een klein weekje en dan is de 6e race van de Piston Cup op Richmond. Van de volgende mensen hebben wij echter nog niets vernomen:
Kevin Vekemans, Bram Van Der Stichelen, Erik Teske, Kevin Duwel en Bas Slob. Er zijn nog wat plaatsen op de start grid dus als je wilt mee doen, reageer dan snel.
Daarnaast willen wij er nogmaals op wijzen dat (voice)chatten tijdens de race niet is toegestaan onder groen. Wij zijn tot nu toe hier behoorlijk vrijgevend in geweest maar vanaf komende race zal dit direct worden bestraft met een stop 'n go. Het kan niet de bedoeling zijn ongenoegen tijdens de race worden geuit. Daarvoor is een PM na de race een veel geschiktere methode.
Uiteraard zijn er morgen en donderdag nog twee test sessies gepland. Maar hier gebruik van. Niet alleen om de auto en set-up te leren maar ook om de verschillende lijnen te oefenen. Probeer niet alleen de ideale lijn onder de knie te krijgen maar rij ook eens lijnen alsof er mensen naast je zitten, of nog beter. Spreek met wat man af om in groepje te gaan rijden.
Tot op het circuit.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Is het helemaal niet toegestaan, ook niet om nuttige info te geven bijv als er een crash is? Of enkel 'ongenoegen uiten'?
Dat laatste.NickThissen schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:43:
Is het helemaal niet toegestaan, ook niet om nuttige info te geven bijv als er een crash is? Of enkel 'ongenoegen uiten'?
Je mag natuurlijk wel even waarschuwen voor een crash of wanneer je afremt voor de SC.
Ja, D license voor de oval behaald. Zit er nu aan te denken om Nascar Late model series te gaan rijden. Moet alleen weer direct een hoop meuk kopen. Nog iemand met een lage Oval license? Welke serie rij je?
snap geen hok van dat usb gedoe in iracing he
windows herkend al mijn usb devices iracing enkel stuur
man man knap programmeer werk
Net een heerlijke race gereden in de RUF cup. Voor mijn gevoel lukte het nu eindelijk om lekkere lijnen te rijden zonder een keer te spinnen
. PB voor Circuit Gilles Villeneuve ligt nu op 1:41.410. Snoepte deze race meer dan een halve seconde van mijn beste tijd af!
http://members.iracing.co...id=10662705&custid=126993
http://members.iracing.co...id=10662705&custid=126993
[ Voor 15% gewijzigd door creapYYY op 14-04-2014 22:24 ]
Bedankt jongens was weer leuk
Niet gekwalificeerd, op me gemakkie beetje naar voren kunnen rijden in de eerste heat. Tweede heat begon ik als 4e en besloot maar wijd te gaan omdat ik dacht dat ik geen ruimte kreeg. Daardoor lag ik gelijk weer achteraan maar kwam snel weer bij. Helaas spon Ruud voor me en nam ik snelheid af waardoor Joep in m'n bumpert hing. Maakte verder niet zo uit, was alleen zuur omdat ik ontzettend veel topsnelheid miste en maar besloot een fast repair te halen, en dat kost tijd
Maar ging beter dan verwacht, absoluut niet een auto waarmee ik graag rijd. Heb de setup van Nick gebruikt, thnx voor het sharen
Maar ging beter dan verwacht, absoluut niet een auto waarmee ik graag rijd. Heb de setup van Nick gebruikt, thnx voor het sharen
Vreend dabelg geen last van... Heb wel een hub met externe stroom?
Race 1 met de V8 was super cool met Niel en Martijn! Race 2 was super cool ....... met mezelf
Maarcwat een gave bak en leuke battles...
Race 1 met de V8 was super cool met Niel en Martijn! Race 2 was super cool ....... met mezelf
Maarcwat een gave bak en leuke battles...
Bedoel je nu dat je moet kwalificeren voordat je erop mag?dabelg schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:45:
geraak er niet rig is juist af
Absoluut geen makkelijke car om mee rond te rijden, en al zeker niet zonder er ook ooit maar 1m mee gereden te hebben voor vandaag
Ik heb mijn beide races zelf om zeep geholpen. In de eerste een paar keer het gras opgezocht na me te hebben verremd of te zijn gespind. Daar heb ik ook een keer iemand mee opgehouden (weet niet meer wie), sorry daarvoor.
Heat 2 weer hetzelfde: redelijk goede start en kan het 1ste rondje goed mee. Logisch natuurlijk, met een omgekeerde grid. Maar dan probeer ik te veel en zet ik hem bij het uitkomen van de laatste bocht langs Robert aan de buitenkant. Daar was natuurlijk geen plaats en ik kwam op het gras terecht. Iets later dan ook nog een rare snap-spin gehad bij het uitkomen van de karousel. Echt heel raar, ik raak het gas amper aan, hoor precies een contact (hoewel er niemand in de buurt is) en rond gaat hij.
Toen aan een inhaalrace begonnen op een groepje met Robert, Bas en Joep. Ik haalde ze uiteindelijk ook bij. Joep en Bas vielen vanzelf voor me weg, Robert was een stuk moeilijker. Bij de voorlaatste ronde kwam ik veel beter T2 uit en kon gewoon langs hem doorrijden. Ook Niel was ondertussen weggevallen vooraan en zo uiteindelijk nog op P6 geëindigd. Zo simpel was het wel niet, want natuurlijk moest ik nog zo'n snap-spin krijgen in de laatste bocht van het laatste rondje, nog even bibberen daar!
Al bij al een toffe, maar geen makkelijke combinatie.
Wel een goede auto om throttle control te leren.

Ik heb mijn beide races zelf om zeep geholpen. In de eerste een paar keer het gras opgezocht na me te hebben verremd of te zijn gespind. Daar heb ik ook een keer iemand mee opgehouden (weet niet meer wie), sorry daarvoor.
Heat 2 weer hetzelfde: redelijk goede start en kan het 1ste rondje goed mee. Logisch natuurlijk, met een omgekeerde grid. Maar dan probeer ik te veel en zet ik hem bij het uitkomen van de laatste bocht langs Robert aan de buitenkant. Daar was natuurlijk geen plaats en ik kwam op het gras terecht. Iets later dan ook nog een rare snap-spin gehad bij het uitkomen van de karousel. Echt heel raar, ik raak het gas amper aan, hoor precies een contact (hoewel er niemand in de buurt is) en rond gaat hij.
Toen aan een inhaalrace begonnen op een groepje met Robert, Bas en Joep. Ik haalde ze uiteindelijk ook bij. Joep en Bas vielen vanzelf voor me weg, Robert was een stuk moeilijker. Bij de voorlaatste ronde kwam ik veel beter T2 uit en kon gewoon langs hem doorrijden. Ook Niel was ondertussen weggevallen vooraan en zo uiteindelijk nog op P6 geëindigd. Zo simpel was het wel niet, want natuurlijk moest ik nog zo'n snap-spin krijgen in de laatste bocht van het laatste rondje, nog even bibberen daar!

Al bij al een toffe, maar geen makkelijke combinatie.
Veel keuze is er niet op D-class niveauMrBarBarian schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:00:
Ja, D license voor de oval behaald. Zit er nu aan te denken om Nascar Late model series te gaan rijden. Moet alleen weer direct een hoop meuk kopen. Nog iemand met een lage Oval license? Welke serie rij je?
SK Modified zou ik links laten liggen, volgens mij enkel 's nachts official.
Je moet redelijk wat circuits kopen ja, maar ik zie er 4-5 die later zeker nog terugkomen in de trucks en NASCAR B.
Vond het echt gave races, race 1 hele tijd moeten pushen zonder foutjes te maken om Koen voor te blijven en race 2 leuk gevochten wat heel erg close was op het eind. Vind het toch altijd weer een erg gave auto, zo jammer dat er zo weinig races zijn in onze tijd. Misschien toch nog maar eens op zondag ochtend meedoen met de fixed setup league (daar kwam deze setup ook vandaan). Verbaasde me echt hoe goed de auto op te vangen was, leek wel NTM5...
laatste drivers geladen?dabelg schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:00:
snap geen hok van dat usb gedoe in iracing he
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Weer een interessant weekje met de Skip gehad.
Paar keer getrained afgelopen week, maar ik kon niet echt de flow vinden. Ging wel redelijk, maar had issues om constant te rijden. Uiteindelijk gisteren een Q gedaan, en reed spontaan een PB van 1:25.7. Zat in een goede flow, dus maar meteen een race er achteraan gedaan.
Gestart vanaf P2, en P1 maakte in bocht 3 een flinke blunder, waardoor ik erlangs kon. In eerste instantie kon ik wat weglopen, maar gaanderweg kwam hij weer dichterbij. Uiteindelijk heb ik hem toch achter me kunnen houden, en zo m'n eerste win van 2014 binnen gesleept
De sof was niet geweldig, maar een win is een win
Omdat de win maar 112 punten opleverde vandaag toch ook maar de SOF race van 20:15 gereden.
DRAMA
P1 en P2 rossen elkaar van de baan nog voor T1. Ze blijven wel links, maar de rechterbaan remt toch vrij abrupt. Ik zag het te laat, en nja... ellende... Tow van 2 min, en uiteindelijk nog 12e ofzo geworden.
Was nog net op tijd om 5 minuten practice in de V8SC mee te doen... Dat was niet zo'n succes, en om de rest maar niet tot last te zijn heb ik maar niet meegedaan.
Dat gaf wel tijd om de 2e SOF race van vandaag te rijden. De opkomst was veel beter dan de 1e, wat resulteerde in een sof van 4182 (tov 2996 van de 1e race). Had wel als gevolg dat ik vanaf P10 moest starten, maar aangezien ik nr 13 had, viel dat nog wel mee.
Start ging perfect! Ik startte links, en kon in T1 mooi de buitenbocht nemen, terwijl iedereen aan de binnenkant in de ankers moest. Daarbij werd Philippe ook nog eens van de baan getikt, en zo lag ik na ronde 1 op P7.
Voor me liepen ze vrij snel uit, maar ik had flink druk van de gasten achter me. Iets later viel Martin Peck ineens terug tot vlak achter me. In ronde 6 probeerde hij me in te halen in de hairpin, maar daarbij raakte hij mijn achterwiel, en lanceerde zichzelf de banden in. Ik had gelukkig nergens last van, sterker nog, ik zag pas op de replay dat hij me geraakt had. Ik was wel een beetje van slag, en de ronde erna werd ik door Riccardo Ferreira ingehaald na een fout van mijn kant. Gelukkig returnde hij de favour de ronde erna, en kon ik er weer voorbij. Helaas moest ik wel van het gas af, waardoor Toni Kurkinen me weer in kon halen. Een paar rondes vrij close achter hem aangereden, en merkte dat ik snellere tijden kon rijden, dus begon wat meer druk te zetten. Eerst een paar keer aan de binnenkant gekeken bij de hairpin, en iets later ging hij wijd in bocht 8a. Hij verdedigde de binnenkant van bocht 9 (STOM), waardoor ik een veel betere run richting de hairpin had, en hem daar mooi aan de binnkant naast en voorbij kon prikken. Dat was P6, en ik was al erg blij, maar het werd nog beter. Paul Grillo en Niccolo zaten hard te vechten voor P1, en Niccolo moest winnen om nog een kans te maken op de eerste plek in de serie. Dat eindigde dus in tranen, en ze vielen allebei uit. Whoehoe P4!! Nu alleen nog Toni en Riccardo achter me houden. Dat ging gelukkig zonder problemen waardoor ik op P4 finishte
Resultaat: 204 punten en +84 IR. Hierdoor sta ik nu 6e in div2 van de Skip serie, met maar 4 punten minder dan P5... Dat kan nog lukken...
Ik denk wel dat ik het gevecht met -Passy- gewonnen heb
Paar keer getrained afgelopen week, maar ik kon niet echt de flow vinden. Ging wel redelijk, maar had issues om constant te rijden. Uiteindelijk gisteren een Q gedaan, en reed spontaan een PB van 1:25.7. Zat in een goede flow, dus maar meteen een race er achteraan gedaan.
Gestart vanaf P2, en P1 maakte in bocht 3 een flinke blunder, waardoor ik erlangs kon. In eerste instantie kon ik wat weglopen, maar gaanderweg kwam hij weer dichterbij. Uiteindelijk heb ik hem toch achter me kunnen houden, en zo m'n eerste win van 2014 binnen gesleept

Omdat de win maar 112 punten opleverde vandaag toch ook maar de SOF race van 20:15 gereden.
DRAMA
P1 en P2 rossen elkaar van de baan nog voor T1. Ze blijven wel links, maar de rechterbaan remt toch vrij abrupt. Ik zag het te laat, en nja... ellende... Tow van 2 min, en uiteindelijk nog 12e ofzo geworden.
Was nog net op tijd om 5 minuten practice in de V8SC mee te doen... Dat was niet zo'n succes, en om de rest maar niet tot last te zijn heb ik maar niet meegedaan.
Dat gaf wel tijd om de 2e SOF race van vandaag te rijden. De opkomst was veel beter dan de 1e, wat resulteerde in een sof van 4182 (tov 2996 van de 1e race). Had wel als gevolg dat ik vanaf P10 moest starten, maar aangezien ik nr 13 had, viel dat nog wel mee.
Start ging perfect! Ik startte links, en kon in T1 mooi de buitenbocht nemen, terwijl iedereen aan de binnenkant in de ankers moest. Daarbij werd Philippe ook nog eens van de baan getikt, en zo lag ik na ronde 1 op P7.
Voor me liepen ze vrij snel uit, maar ik had flink druk van de gasten achter me. Iets later viel Martin Peck ineens terug tot vlak achter me. In ronde 6 probeerde hij me in te halen in de hairpin, maar daarbij raakte hij mijn achterwiel, en lanceerde zichzelf de banden in. Ik had gelukkig nergens last van, sterker nog, ik zag pas op de replay dat hij me geraakt had. Ik was wel een beetje van slag, en de ronde erna werd ik door Riccardo Ferreira ingehaald na een fout van mijn kant. Gelukkig returnde hij de favour de ronde erna, en kon ik er weer voorbij. Helaas moest ik wel van het gas af, waardoor Toni Kurkinen me weer in kon halen. Een paar rondes vrij close achter hem aangereden, en merkte dat ik snellere tijden kon rijden, dus begon wat meer druk te zetten. Eerst een paar keer aan de binnenkant gekeken bij de hairpin, en iets later ging hij wijd in bocht 8a. Hij verdedigde de binnenkant van bocht 9 (STOM), waardoor ik een veel betere run richting de hairpin had, en hem daar mooi aan de binnkant naast en voorbij kon prikken. Dat was P6, en ik was al erg blij, maar het werd nog beter. Paul Grillo en Niccolo zaten hard te vechten voor P1, en Niccolo moest winnen om nog een kans te maken op de eerste plek in de serie. Dat eindigde dus in tranen, en ze vielen allebei uit. Whoehoe P4!! Nu alleen nog Toni en Riccardo achter me houden. Dat ging gelukkig zonder problemen waardoor ik op P4 finishte

Resultaat: 204 punten en +84 IR. Hierdoor sta ik nu 6e in div2 van de Skip serie, met maar 4 punten minder dan P5... Dat kan nog lukken...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Zou mooi zijn als ze het deze keer wel halen. Hebben we nog tijd genoeg om in de geüpdate auto's te oefenen voor de finale race.“@_Caaaaam: @iRacingMyers any word when the Z4 and COTA will be being released?” Targeting April 22nd
[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 15-04-2014 00:23 ]
Daar zullen ze blij mee zijn bij in de Oval DWC, die hebben die avond hun race op Richmond
Gefeliciteerdderx666 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:09:

Dat weet ik wel zeker. Miste afgelopen week al omdat ik Sonomo niet heb. En ik ben me wat meer aan het concentreren op de C-Spec
Ga denk ik volgend seizoen (ook) RUF CUP rijden
Ik hoop niet de 22e, dan ben ik 's avonds niet thuis.
i.v.m. een spontane verhuizing een tijd niet kunnen spelen. Gisteren Iracing weer eens opgestart en wat geoefend.
Volgens seizoen wil ik in de Kia gaan rijden. De skip vind ik opzich wel leuk maar heb toch meer met "touringcars".
Succes!
Volgens seizoen wil ik in de Kia gaan rijden. De skip vind ik opzich wel leuk maar heb toch meer met "touringcars".
Late model draait vaak official, ik rij ook de peak serie en die gaat volgens mij ook redelijk vaak official (rond 20:00 volgens mij). Maar dat kan je nakijken als je de serie op zoekt op Iracing zelf. Nadeel van peak is dat het fixed is. Het geeft juist het "nascar-gevoel" wat bijvoorbeeld de late model mij weer niet geeft.MrBarBarian schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:00:
Succes!
Verwijderd
Zou wel een leuke uitdaging zijn als we slechts een uurtje kunnen oefenen voor we starten met een nieuwe auto op een nieuwe baan. Dat simuleert het gebrek aan seat timeNiellie41 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:23:
[...]
Zou mooi zijn als ze het deze keer wel halen. Hebben we nog tijd genoeg om in de geüpdate auto's te oefenen voor de finale race.
Dat doen we ook...Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:19:
[...]
Zou wel een leuke uitdaging zijn als we slechts een uurtje kunnen oefenen voor we starten met een nieuwe auto op een nieuwe baan. Dat simuleert het gebrek aan seat time
http://registration.iraci...Pages/ViewEvent.aspx?id=3
BMW op COTA, server start zodra de build uit is, half uurtje qualy en dan race.
Verwijderd
Ben m'n ww kwijt dus kan me niet registreren voor dat eventNickThissen schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:22:
[...]
Dat doen we ook...
http://registration.iraci...Pages/ViewEvent.aspx?id=3
BMW op COTA, server start zodra de build uit is, half uurtje qualy en dan race.
Gisteren me de hele dag verheugd op de Maandag race, zeker aangezien Mid Ohio een van mijn favoriete banen is. Toen ik thuis kwam kon ik m'n ogen amper open houden en leek racen me niet verstandig.
Jammer.
Drie jaar al 

Vanavond de Skip op Pocono in de CRC.... Fun
Ter info: Indien de build volgende week dinsdag wordt vrijgegeven verplaatsen we de geplande CRC-finale race naar later in die week!

Vanavond de Skip op Pocono in de CRC.... Fun
Ter info: Indien de build volgende week dinsdag wordt vrijgegeven verplaatsen we de geplande CRC-finale race naar later in die week!
Gisteren de hele avond gespendeerd op Circuit Gilles Villeneuve om te trachten mijn Road SR naar 3.0 te tillen, maar ben er niet in geslaagd, ik stond op 2.66 SR en nu sta ik op 2.90, dus nog ff aan de bak deze week. ' t was vooral het gebrek aan raceritme met de DP dat me minder SR opleverde dat ik hoopte. En dat de Radical race van 19h45 niet official ging hielp ook niet.
Afgelopen raceweek was het wel oldschool. Ik heb 6 auto's gereden op 4 verschillende circuits:
* NASCAR B - Ford Mustang op Darlington (Race & Time Trail)
* NASCAR C - Chevy Silverado op Atlanta Motor Speedway (Race & Time Trail)
* Silver Crown op New Hampshire Motor Speedway (Time Trail)
* Sprint Car op New Hampshire Motor Speedway (Time Trail)
* Radical SR8 op Circuit Gilles Villeneuve (Race & Time Trail)
* Riley MkXX Daytona Prototype op Circuit Gilles Villeneuve (Race & Time Trail)
Afgelopen raceweek was het wel oldschool. Ik heb 6 auto's gereden op 4 verschillende circuits:

[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 15-04-2014 15:19 ]
Ik sta redelijk safe op 3.16 sr nu, moet alleen nog 3 TT's doen op C klasse.
Dus dat wordt denk ik het weekeinde, ben komende avonden redelijk druk.
Helaas dus vanavond de Skip met CRC missen, dat is juist een auto die ik onder controle heb.
Helaas dus vanavond de Skip met CRC missen, dat is juist een auto die ik onder controle heb.
Klik hier voor de oplossingIthric schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:13:
Ik sta redelijk safe op 3.16 sr nu, moet alleen nog 3 TT's doen op C klasse.
Haha, ok. Zal iets inbouwen om wachtwoord te resetten. Maar je kan natuurlijk gewoon mee doen ook zonder inschrijving, sessie wordt gewoon openbaar voor league members.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:28:
[...]
Ben m'n ww kwijt dus kan me niet registreren voor dat event
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 15-04-2014 16:12 ]
Ben er vanavond niet bij. Mis dit keer het circuit, en ik ga denk ik met mijn nieuwe liefde een paar rondjes rijden 
RUF
Pascal
Heb nog wat moeite met haar kont, en heb beide handen er vol mee vaak
Maar ik heb toch echt liever de handjes vol
RUF

Heb nog wat moeite met haar kont, en heb beide handen er vol mee vaak

Ga deze avond waarschijnlijk wel wat later zijn.
Moet eerst een vlak- en vandiktebank gaan ophalen
Moet eerst een vlak- en vandiktebank gaan ophalen

Mijn laatste 10 races en een TT:Fuelke schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:04:
- Road Warrior - Mclaren - Silverstone 7e van de 18
- Ruf Cup - Ruf cspec - Circuit Gilles Villeneuve 10e van de 22
- WSCS - Ruf cspec - Circuit Gilles Villeneuve 1e van de 13
- Global Challenge - Kia - Sebring 3e van de 4 (stop/go voor cutting, anders makkelijke overwinning)
- Skip - Sonoma 12e van de 14 (was een test ivm streamen en voor de season credits)
- Nascar C - Atlanta 12e van de 18
- Silver Crown - New Hampshire
- Ruf Cup - Ruf cspec - Mosport 3e van de 24
- Skip - Interlagos 1e van de 18
- GT3 Challenge - Mclaren - Phillip Island 14e van de 26 (crashfeest waar ik 2x in zat)
- GT3 Challenge - Ruf TRack - Zolder 11e van de 33 (uit pitlane gestart)
Veel variatie dus en nog redelijk gescoord ook, verder dit seizoen nog met de MX5, Mustang, SK Modified, Star Mazda, Spec Racer, Nascar B, HPD en Ford GT geraced, TT in de Lotus 49 en Super Late model en kwalificatie voor de Road Warrior Series in de DP en Corvette gedaan
Volgens mijn eigen statistieken is de Sprint Car de enige iRacing auto waar ik nog nooit een race in gereden heb.
Haha, ik kreeg hem vandaag ook!
3 jaar al, wat vliegt de tijd he
[ Voor 8% gewijzigd door BobvK op 15-04-2014 21:03 ]
Zo de knetters. NEO GT Series was al bijna helemaal vol na een paar uur.
http://members.iracing.co...list/2468750.page#5132163
[ Voor 31% gewijzigd door Niellie41 op 16-04-2014 09:36 ]
Was wel snel ja, wist nog geeneens dat de registraties begonnen warenNiellie41 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:35:
Zo de knetters. NEO GT Series was al bijna helemaal vol na een paar uur.
Idem, wel spijtig natuurlijk.Fragbeestje schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:31:
[...]
Was wel snel ja, wist nog geeneens dat de registraties begonnen waren
Ik heb tot 3 keer toe gevraagd wie er nog meer mee wil doen, en kreeg verder geen reactie dus ging er vanuit dat er geen interesse was, anders hadden jullie wel mee kunnen doen
Net twee race's op lime rock gedaan in de mazda cup, direct SR +0,82 en daarmee mijn D license
. Nu ben ik al een beetje aan het speuren welke serie ik volgend seizoen op wil gaan focussen. Wil me uiteindelijk naar de Radical en/of RUF opwerken, dus zat ik een beetje te twijfelen om Spec Racer Ford te gaan doen of misschien de Skip Barber. Cadillac trekt mij niet zo, dus die viel sowieso al af en Mustang serie is schijnbaar niet heel populair waardoor official races vinden erg moeilijk wordt (toch?) dus ook die valt dan af.
Raden jullie dan aan om te gaan voor de Skip Barber of de Spec Racer Ford? Ze spreken mij allebei erg aan, maar het is wel zo fijn om gewoon (bijna) ieder uur een official race te kunnen rijden en weet niet precies welke van deze twee het populairste is bij iRacers...
Raden jullie dan aan om te gaan voor de Skip Barber of de Spec Racer Ford? Ze spreken mij allebei erg aan, maar het is wel zo fijn om gewoon (bijna) ieder uur een official race te kunnen rijden en weet niet precies welke van deze twee het populairste is bij iRacers...
Grillmeister
Ik had zelf graag een Racing Lions team aan de start gezien, maar ik kan niet mee doen omdat ik steward ben. Dus heb ik het aan de rest overgelaten om een team te vormen.NickThissen schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:38:
Ik heb tot 3 keer toe gevraagd wie er nog meer mee wil doen, en kreeg verder geen reactie dus ging er vanuit dat er geen interesse was, anders hadden jullie wel mee kunnen doen
Maar aangezien jullie ingeschreven zijn als coureurs, neem ik aan dat jullie geen race stewards meer zijn voor NEO?
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 16-04-2014 11:50 ]
Ik weet niet waar je het gevraagd hebt, maar in dit topic heb ik er wel degelijk op gereageerdNickThissen schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:38:
ThiJor in "iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4"
Ik kan alleen spreken over de Skip, dit is een erg leuke serrie en een auto wat gezien wordt als een leer auto.RoofTurkey schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:44:
Net twee race's op lime rock gedaan in de mazda cup, direct SR +0,82 en daarmee mijn D license. Nu ben ik al een beetje aan het speuren welke serie ik volgend seizoen op wil gaan focussen. Wil me uiteindelijk naar de Radical en/of RUF opwerken, dus zat ik een beetje te twijfelen om Spec Racer Ford te gaan doen of misschien de Skip Barber. Cadillac trekt mij niet zo, dus die viel sowieso al af en Mustang serie is schijnbaar niet heel populair waardoor official races vinden erg moeilijk wordt (toch?) dus ook die valt dan af.
Heb veel opgestoken wat ik ook meenam in de RUF bijvoorbeeld en het racen zelf is met vlagen ook echt leuk. (Crashes gebeuren overal wel vrees ik)
Dus als ik nogmaals zou moeten kiezen koos ik zeker voor de Skip.
De skip word door praktisch iedereen gezien als een ideale (opstap)klasse. Weinig setupopties, vaak races, en over het algemeen een leuke groep rijders.RoofTurkey schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:44:
Heb zelf 2 seizoenen SRF gereden, en dat beviel ook meer dan prima. Hele andere auto dan de skip, maar imho zeker zo leuk
Hmmz, daar schiet je natuurlijk niks mee op
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja, de SRF bevalt me zeer goed met test rondjes maar hoor niks dan goed over de Skip dus dat maakt de keuze toch wel lastig.
Grillmeister
Skip gaat volgens mij altijd official. Dit word mijn tweede seizoen en stap over naar de Kia optima omdat ik de auto leuker vind als de skip. Hoe het met official races zit zie ik in het seizoen wel...
Maar de skip is the way to go
Ook het skip forum is lekker actief op de Iracing forums!
Maar de skip is the way to go

Skip it is danR0y. schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:02:
Skip gaat volgens mij altijd official. Dit word mijn tweede seizoen en stap over naar de Kia optima omdat ik de auto leuker vind als de skip. Hoe het met official races zit zie ik in het seizoen wel...
Maar de skip is the way to goOok het skip forum is lekker actief op de Iracing forums!
Grillmeister
Misschien dat ik die volgend seizoen ook ga doen. Heb al een tijdje D licentie maar vermaak mij nog best in de MX5.RoofTurkey schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:16:
[...]
Skip it is dan. Wie doet er nog meer allemaal skip volgend seizoen?
Volgend seizoen pak ik Skipraces mee op de leuke circuits, denk ik. Focus ga ik leggen op de RUF. Hoewel.. primair Ovals rijden en de Skip erbij te doen om circuitkennis te blijven houden klinkt ook best goed..
Lastig!
Lastig!
Ik zal er ook wel weer te vinden zijn, wellicht minder dan dit seizoen (2-3 uur per avond ongeveer).RoofTurkey schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:16:
[...]
Denk dat ik ook voor RUF/GT ga komend seizoen.
Misschien dat ik zo nu en dan een race ga meepakken.RoofTurkey schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:16:
[...]
Maar de afgelopen 5 seizoenen heb ik Skippy gereden. En met veel plezier, maar het word denk ik tijd voor een volgende stap, en dat is de RUF C-Spec.
Maar een goede keus (ben wel bevooroordeeld) met de Skip
En iedere uur is er wel een race die officeel gaat. Ook om 3 uur 's nachts

En mocht de C-Spec als nog tegenvallen, dan ga ik zeker weer Skippen denk ik
De CRC Skip@Pocono gisteren was erg leuk. T1 is een bitch, al voelt het lekker wanneer je het goed doet. Kwalificatie ging redelijk, uiteindelijk P6. De start ging niet zo goed. Doordat ik teveel op de binnenkant zat te letten in T1 ging ik te wijd in kwam in het gras. Daardoor verloor ik een paar plekjes.
Gedurende de race leuke gevechten gehad met Bas, Ronnie(denk ik) en Pascal. Marc kwam ook nog even voorbij, maar die is zoveel sneller. Vooral met Pascal was het elk rondje stuivertje wisselen op de oval. In ronde 18 begon mijn rechtervoet te slapen. Daardoor miste ik wat gevoel bij het remmen en het duurde niet lang dat voor T1 te laat geremd werd. Pascal sympathiseerde door mijn voorbeeld te volgen.
Helaas daardoor de aansluiting verloren en de rest van de race alleen gereden. Uiteindelijk beland op P5.
Gedurende de race leuke gevechten gehad met Bas, Ronnie(denk ik) en Pascal. Marc kwam ook nog even voorbij, maar die is zoveel sneller. Vooral met Pascal was het elk rondje stuivertje wisselen op de oval. In ronde 18 begon mijn rechtervoet te slapen. Daardoor miste ik wat gevoel bij het remmen en het duurde niet lang dat voor T1 te laat geremd werd. Pascal sympathiseerde door mijn voorbeeld te volgen.
Helaas daardoor de aansluiting verloren en de rest van de race alleen gereden. Uiteindelijk beland op P5.
Idem mijn teammates precies wel 2 art teams ingeschrevenFragbeestje schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:31:
[...]
Was wel snel ja, wist nog geeneens dat de registraties begonnen waren
En de NEO GT Series zit helemaal vol! Ik had nooit gedacht dat het zo snel zou gaan.
Ben je een paar keer tegen gekomen... Ofnaja... paar keer achter je gereden maar dat duurde niet lang voordat je weg was-PassY- schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:35:
[...]
Misschien dat ik zo nu en dan een race ga meepakken.
Maar de afgelopen 5 seizoenen heb ik Skippy gereden. En met veel plezier, maar het word denk ik tijd voor een volgende stap, en dat is de RUF C-Spec.
Maar een goede keus (ben wel bevooroordeeld) met de SkipZeker een goede auto om te leren racen met andere op het scherpst van de snede, ongelukken te herkennen EN te ontwijken, balans van de auto enzo, rij technieken etc etc etc
![]()
En iedere uur is er wel een race die officeel gaat. Ook om 3 uur 's nachts![]()
En mocht de C-Spec als nog tegenvallen, dan ga ik zeker weer Skippen denk ik
Ah, sorry, daar heb ik dan overheen gekeken. Je had even door moeten zeurenThiJor schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:45:
[...]
Ik weet niet waar je het gevraagd hebt, maar in dit topic heb ik er wel degelijk op gereageerd
ThiJor in "iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4"
Dat is toch de bedoeling van racen?R0y. schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:50:
[...]
Ben je een paar keer tegen gekomen... Ofnaja... paar keer achter je gereden maar dat duurde niet lang voordat je weg was
Verwijderd
één art teamdabelg schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:43:
[...]
Idem mijn teammates precies wel 2 art teams ingeschreven
Vanmorgen 1 maand iRacing aangeschaf ($6) om te kijken of het me bevalt. Tot nu toe is het qua simulatie echt 100 keer beter dan elk ander spel dat ik heb gespeeld.
Ik speel het op dit moment met een logitech g25 en heb een paar vragen.
Ik heb de logitech profiler instelling, ingesteld op basis van de algemene adviezen die ik op het iracing forum lees (wheel rotation 900, FFB strength 100%, damping 100%, rest op 0%). Ingame heb ik mijn stuur op 900 degrees gecalibreerd. Als ik vervolgens in de Mazda mx5 race, komt het sturen perfect overeen met mijn eigen stuur. Ik kan in het totaal 900 graden sturen, waarbij de auto ook daadwerkelijk 900 graden kan sturen.
Als ik nu echter in de Cadillac rij, merk ik dat ik aanzienlijk minder dan 900 graden kan sturen. Dit is normaal, want deze auto kan aanzienlijk minder graden sturen. Ook al kan mijn stuur fysiek tot 900 graden, het spel registreert niet verder dan wat de Cadillac daadwerkelijk stuurt (zal wel iets van 400 degrees zijn...).
Nu mijn grote vraag: hoe stel ik in dat mijn stuur (middels FFB) zorgt dat ik niet verder kan sturen dan de maximum steering degrees van de auto zelf? Omdat mijn stuur nu verder gaat, ben ik veel aan het corrigeren. Het zou dan ook fijn zijn als erecht fysiek (middels FFB) een "limiet" te voelen is.
Ik speel het op dit moment met een logitech g25 en heb een paar vragen.
Ik heb de logitech profiler instelling, ingesteld op basis van de algemene adviezen die ik op het iracing forum lees (wheel rotation 900, FFB strength 100%, damping 100%, rest op 0%). Ingame heb ik mijn stuur op 900 degrees gecalibreerd. Als ik vervolgens in de Mazda mx5 race, komt het sturen perfect overeen met mijn eigen stuur. Ik kan in het totaal 900 graden sturen, waarbij de auto ook daadwerkelijk 900 graden kan sturen.
Als ik nu echter in de Cadillac rij, merk ik dat ik aanzienlijk minder dan 900 graden kan sturen. Dit is normaal, want deze auto kan aanzienlijk minder graden sturen. Ook al kan mijn stuur fysiek tot 900 graden, het spel registreert niet verder dan wat de Cadillac daadwerkelijk stuurt (zal wel iets van 400 degrees zijn...).
Nu mijn grote vraag: hoe stel ik in dat mijn stuur (middels FFB) zorgt dat ik niet verder kan sturen dan de maximum steering degrees van de auto zelf? Omdat mijn stuur nu verder gaat, ben ik veel aan het corrigeren. Het zou dan ook fijn zijn als erecht fysiek (middels FFB) een "limiet" te voelen is.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
ik heb zelf Fanatec.
Maar als ik bv mijn wiel instel op 400graden, en ik stuur verder dan de bedoeling, dan word het stuur erg zwaar. Het stopt niet, maar ik moet wel moetie doen om verder te draaien.
Wellicht dat er ook zoiets is voor Logitech dat je het stuur kan instellen dat deze niet verder wil dan 400 graden. Wellicht via de driver omdat je dacht ik niet veel op het wiel zelf kan instellen bij Logitech.
Maar als ik bv mijn wiel instel op 400graden, en ik stuur verder dan de bedoeling, dan word het stuur erg zwaar. Het stopt niet, maar ik moet wel moetie doen om verder te draaien.
Wellicht dat er ook zoiets is voor Logitech dat je het stuur kan instellen dat deze niet verder wil dan 400 graden. Wellicht via de driver omdat je dacht ik niet veel op het wiel zelf kan instellen bij Logitech.
Volgens mij kun je de damping beter op 0% zetten (of misschien iets boven de 0, maar zeker geen 100), als je 100% damping hebt gaat hij harde spikes weg filteren volgens mij.
En dat is misschien ook de verklaring voor je probleem. Want voor zover ik weet moet de FFB inderdaad flink tegenwerken als je meer stuurt dan de auto kan. Dat doet de sim via een harde spike in FFB in tegengestelde richting, en als je die 100% dempt dan voel je hem misschien niet
Puur speculatie, ik zou het niet weten, maar je moet zeker wel een flinke "stop" voelen bij de limiet van de auto. Met wat moeite kun je daar wel weer door duwen maar je merkt het zeker wel.
Verder is de algemene opmerking dat de strength beter op iets meer dan 100 kan, bijvoorbeeld 105 of 107%. Dit voorkomt een bekend probleem namelijk dat het stuur een deadzone heeft in het midden (dat wil zeggen: sim output een kleine kracht en die is te klein om het stuur te laten draaien, dus je voelt hem niet). Door de strength iets op te hogen voelt het beter bij kleine krachten rond de midden stand.
Dit kan echter ook in de iRacing settings via de Min Force setting. Daarvoor moet je Linear FFB aanvinken, en een Min Force instellen. Hoeveel je moet instellen hangt van je stuur af (niet alleen van je type, maar elk stuur is anders), en dat kun je weer met een programmatje uitzoeken... Ik gebruik een min force van 5 maar ik heb een heel ander stuur.
Je "moet" echter kiezen tussen:
- Linear FFB met een min force, en met 100% strength in de driver,
- Of FFB zonder min force (dat kan zowel linear als niet linear zijn, eigen voorkeur), en dan iets meer dan 100% in de driver.
Ik schrijf "moet" maar het is gewoon eigen voorkeur, vooral of je lineair of niet lineair ffb wil. Dat is een lang verhaal om uit te leggen, ik zou zeggen probeer het eens uit en voel wat je beter vind. Waarschijnlijk is dat ook nog per auto anders
Ik zou beginnen met 100% strength, linear FFB en een min force van bijv 10. Vind je dat helemaal niks dan kun je het andere extreem proberen: 107% strength, nonlinear FFB (en dus geen min force, die kun je dan niet gebruiken).
In ieder geval zou ik beginnen met 0% damping in de driver, en mocht je teveel last hebben van spikes of harde plotselinge klappen dan kun je damping omhoog gaan halen.
En dat is misschien ook de verklaring voor je probleem. Want voor zover ik weet moet de FFB inderdaad flink tegenwerken als je meer stuurt dan de auto kan. Dat doet de sim via een harde spike in FFB in tegengestelde richting, en als je die 100% dempt dan voel je hem misschien niet
Puur speculatie, ik zou het niet weten, maar je moet zeker wel een flinke "stop" voelen bij de limiet van de auto. Met wat moeite kun je daar wel weer door duwen maar je merkt het zeker wel.
Verder is de algemene opmerking dat de strength beter op iets meer dan 100 kan, bijvoorbeeld 105 of 107%. Dit voorkomt een bekend probleem namelijk dat het stuur een deadzone heeft in het midden (dat wil zeggen: sim output een kleine kracht en die is te klein om het stuur te laten draaien, dus je voelt hem niet). Door de strength iets op te hogen voelt het beter bij kleine krachten rond de midden stand.
Dit kan echter ook in de iRacing settings via de Min Force setting. Daarvoor moet je Linear FFB aanvinken, en een Min Force instellen. Hoeveel je moet instellen hangt van je stuur af (niet alleen van je type, maar elk stuur is anders), en dat kun je weer met een programmatje uitzoeken... Ik gebruik een min force van 5 maar ik heb een heel ander stuur.
Je "moet" echter kiezen tussen:
- Linear FFB met een min force, en met 100% strength in de driver,
- Of FFB zonder min force (dat kan zowel linear als niet linear zijn, eigen voorkeur), en dan iets meer dan 100% in de driver.
Ik schrijf "moet" maar het is gewoon eigen voorkeur, vooral of je lineair of niet lineair ffb wil. Dat is een lang verhaal om uit te leggen, ik zou zeggen probeer het eens uit en voel wat je beter vind. Waarschijnlijk is dat ook nog per auto anders
Ik zou beginnen met 100% strength, linear FFB en een min force van bijv 10. Vind je dat helemaal niks dan kun je het andere extreem proberen: 107% strength, nonlinear FFB (en dus geen min force, die kun je dan niet gebruiken).
In ieder geval zou ik beginnen met 0% damping in de driver, en mocht je teveel last hebben van spikes of harde plotselinge klappen dan kun je damping omhoog gaan halen.
Ik heb gebruik gemaakt van deze guide: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2023748.page
Stel ik vervolgens in logitech de wheel rotation op bijvoorbeeld 400 in, en ik calibreer iracing ook op 400 heb ik een stuur wat in de calibratie perfect 1:1 overeenkomt qua beweging met mijn g25. Ik wordt dan ook tegengehouden door de FFB, die voorkamt dat ik verder dan 400 degrees kan sturen. Als ik vervolgens ga rijden met de auto komt het virtuele stuur (linksonderin) niet meer overeen met mijn g25 stuur. Dit probleem heb ik op 900 degrees dus niet...
Ik heb zowel 100% als 0% damping geprobeerd en als ik ingame (en via logitech profiler) de wheel rotation op 900 zet, is er geen enkele kracht die mij tegen houdt. Ik kan daadwerkelijk doorsturen tot ik echt het einde van de draaicirkel heb bereikt, echter stopt het spel met de input te registreren na xx degrees.Overall Effects Strength: 100% (Not 106%?! See Min. Force discussion below.)
Spring Effect Strength: 0%
Damper Effect Strength: 100% (Why? See FFB Damping in next section.)
Centering Spring: Unchecked
Report Combined Pedals: Unchecked
Rotation: 900°
Allow Game To Adjust: Checked
Now, I believe the reason for setting 100% dampening in your wheel's drivers is that the sim's setting is a percentage of what you have set in the drivers. So if you have 0% set in the sim, it doesn't matter what setting you have in your drivers. But if you set 0% in your drivers, and then decide you want to try the old sim default of 75%, for example, then you won't feel any difference. After all, 75% of nothing is nothing. So in order for the damping slider in the sim to have any affect, you must have it turned on in the drivers. If you have the drivers set for less than 100%, let's say 50%, then the sim's setting will be a combination of the two. 50% in the drivers and 50% in the sim means an actual total of 25% damping.
Stel ik vervolgens in logitech de wheel rotation op bijvoorbeeld 400 in, en ik calibreer iracing ook op 400 heb ik een stuur wat in de calibratie perfect 1:1 overeenkomt qua beweging met mijn g25. Ik wordt dan ook tegengehouden door de FFB, die voorkamt dat ik verder dan 400 degrees kan sturen. Als ik vervolgens ga rijden met de auto komt het virtuele stuur (linksonderin) niet meer overeen met mijn g25 stuur. Dit probleem heb ik op 900 degrees dus niet...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ah, als je in iRacing de damping op 0 hebt dan moet het dus inderdaad gewoon 0 zijn, klopt. Dan kan dat het probleem niet zijn.
Er is een setting "steeringBumpStop_Deg" (die kun je in een van de ini files aanpassen) die die 'bump stops' aanpast (de sterkte daar van denk ik), ik heb er zelf nooit mee gespeeld, maar in deze thread gaat het hier over:
http://members.iracing.co.../650/1473510.page#4686712
Deze ook: http://members.iracing.co...sts/list/250/2021333.page
Maar 'out of the box' zou dat gewoon prima moeten werken dus ik weet niet waarom het mis gaat.
Er is een setting "steeringBumpStop_Deg" (die kun je in een van de ini files aanpassen) die die 'bump stops' aanpast (de sterkte daar van denk ik), ik heb er zelf nooit mee gespeeld, maar in deze thread gaat het hier over:
http://members.iracing.co.../650/1473510.page#4686712
Deze ook: http://members.iracing.co...sts/list/250/2021333.page
Maar 'out of the box' zou dat gewoon prima moeten werken dus ik weet niet waarom het mis gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 16-04-2014 15:40 ]
Je stuur instellen op 900º is sowieso het beste. iRacing zorgt er automatisch voor dat de steering lock klopt.
Wat Niel zegt. Dat hij hem dan niet op 400 op slot gooit is geen probleem aangezien je in een race situatie nooit veel verder zult komen dan een graad of 300.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Heb je toevallig de handen aanstaan. Deze zullen in beeld nooit meer dan 90graden draaien, terwijl het stuur indien mogelijk in die auto wel verder draait.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Daar let ik inmiddels niet meer op. Als ik alles op 900 laat staan en vervolgens stuur met de cadillac, heb ik de volledige 900degrees tot mijn bereik. Het stuur stopt pas als hij fysiek het einde van zijn draaicirkel bereikt heeft. Ik ben nu op mijn werk, maar zal vanavond nog eens alles nalopen en ook de handen uitzetten.
Ook zal ik nog wat adere auto's dan de mx5 en cadillac proberen.
Ook zal ik nog wat adere auto's dan de mx5 en cadillac proberen.
Het kan aan mij liggen, maar ik snap het probleem niet want volgens mij is er geen probleem. Je gebruikt die volledige 900º nooit in een race auto, alleen als je moet keren na een spin.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 16-04-2014 16:14 ]
Verwijderd
Ik heb het officieel bij Iracing via de mail gemeld dat ik een bug in Iracing heb.
Ik heb heel vaak dat de auto op een heel onverwachts moment uitbreekt en dat ik de controle
over de auto verlies.
Vaak kun je hier helemaal niks aan doen.
Ik heb tot nu toe maar een paar online races gereden ik ben nu D class.
Online rijden is voor mij echt niet te doen omdat ik de andere rijders in gevaar breng.
Als ik steeds dwars over de baan sta dan brengt dat de andere rijders in gevaar.
Ik kan hier echt niks aan doen.
Ik heb dit probleem nu officieel bij Iracing gemeld via hun email.
Verder ben ik wel blij met Iracing.
De game rijd wel lekker verder.
Alleen het probleem met het steeds wegslippen is niet leuk.
Soms is het ook zo dat je juist wel een paar rondjes echt goed rijd.
Daarna komt opeens die wegslip bug weer.
Ik rijd dus altijd practice offline.
Ik hoop dat ze bij Iracing wat voor me kunen doen nadat ik het bij hun gemeld heb.
Ik heb heel vaak dat de auto op een heel onverwachts moment uitbreekt en dat ik de controle
over de auto verlies.
Online rijden is voor mij echt niet te doen omdat ik de andere rijders in gevaar breng.
Als ik steeds dwars over de baan sta dan brengt dat de andere rijders in gevaar.
Ik hoop dat ze bij Iracing wat voor me kunen doen nadat ik het bij hun gemeld heb.
Het probleem is dat mijn stuur door draait, terwijl de auto niet meer verder kan sturen. Dit heeft dus tot gevolg dat ik aanzienlijk meer aan het sturen ben, aangezien ik "meer" heb gestuurd, dan ingame wordt doorgevoerd.Niellie41 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:14:
Het kan aan mij liggen, maar ik snap het probleem niet want volgens mij is er geen probleem. Je gebruikt die volledige 900º nooit in een race auto, alleen als je moet keren na een spin.
Enkele vragen/mogelijkheden?Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:14:
Ik heb het officieel bij Iracing via de mail gemeld dat ik een bug in Iracing heb.
over de auto verlies.
-Heb je dit ook bij andere games/test programma's?
-Zie je ook fysiek het stuur draaien of alleen in Iracing?
(Mocht het alleen in Iracing zijn, misschien alle .ini files even weggooien dit heeft voor mij ook wel eens problemen opgelost.)
-Heb je de nieuwste drivers voor het stuur?
-Heb je andere USB poort gebruikt?
-Als hij aan staat in Windows gewoon doet hij dit dan ook? (indien hij ook fysiek draaied)
Ben vere van expert maar het is denk ik handig te achterhalen waar het wel en niet gebeurd.
Hopelijk kan Iracing je ook erbij helpen.
Post anders eens een replay van zo'n sessie waar je een paar keer je "bug" hebt.
iRacing staat er wel om bekend dat het niet heel erg veel grip heeft en soms lijkt of je op ijs rijdt.
De auto's zijn ook vrij gevoelig voor weighttransfer bij het remmen / insturen wat soms even wat tijd kost om onder de knie te krijgen.
Ik doe je problemen niet af als onzin, maar wellicht dat mensen hier bij het zien van je replay je wat tips kunnen geven waar op te letten etc zodat je het kunt minimaliseren.
iRacing staat er wel om bekend dat het niet heel erg veel grip heeft en soms lijkt of je op ijs rijdt.
De auto's zijn ook vrij gevoelig voor weighttransfer bij het remmen / insturen wat soms even wat tijd kost om onder de knie te krijgen.
Ik doe je problemen niet af als onzin, maar wellicht dat mensen hier bij het zien van je replay je wat tips kunnen geven waar op te letten etc zodat je het kunt minimaliseren.
Dit kan eigenlijk niet. Als je in de logitech profiler 900 graden instelt en het stuur in iRacing goed kalibreert dan zal hij de lock per auto goed instellen. Ik hoef bij geen enkele auto verder te draaien dan ongeveen 270 graden. Tenzij ik ben gespint.MazeWing schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:15:
[...]
Het probleem is dat mijn stuur door draait, terwijl de auto niet meer verder kan sturen. Dit heeft dus tot gevolg dat ik aanzienlijk meer aan het sturen ben, aangezien ik "meer" heb gestuurd, dan ingame wordt doorgevoerd.
Verwijderd
-Ja ik heb de nieuwste drivers voor het stuur.Ithric schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:22:
[...]
Enkele vragen/mogelijkheden?
-Heb je dit ook bij andere games/test programma's?
-Zie je ook fysiek het stuur draaien of alleen in Iracing?
(Mocht het alleen in Iracing zijn, misschien alle .ini files even weggooien dit heeft voor mij ook wel eens problemen opgelost.)
-Heb je de nieuwste drivers voor het stuur?
-Heb je andere USB poort gebruikt?
-Als hij aan staat in Windows gewoon doet hij dit dan ook? (indien hij ook fysiek draaied)
Ben vere van expert maar het is denk ik handig te achterhalen waar het wel en niet gebeurd.
Hopelijk kan Iracing je ook erbij helpen.
Ik rijd met een Logitech GT stuur.
-Ja ik heb ook wel eens andere USB poorten gebruikt.
-Ja mijn stuur doet het ook gewoon in windows.
Verder werkt mijn Computer en Racestuur goed er mankeerd niks aan.
Ik vind Iracing verder wel goed rijden.
Alleen als je echt een online race wilt rijden heb je een probleem omdat de auto na een paar rondjes
van de baan af schuift.
Je moet tijdens een race echt 20 rondjes gaan rijden.
Als je bijvoorbeeld in het begin rustig aan doet.
En dan ga je bijvoorbeeld in ronde 10 wat sneller proberen te rijden.
Je schuift dan toch steeds weer van de baan af.
Ik kan gewoon niet echt op de limiet gaan rijden.
Er is ook niks mis met mijn internet verbinding ik zit bij KPN.
Mischien komt dat omdat de banden gewoon te snel oververhit raken.
Verder doet mijn PC het prima.
Ik heb net een nieuwe PC gekocht.
Mijn GT stuur doet het ook goed.
Ik draai Windows 8.1
Ik hoop dat de Iracing support hier wat aan kan doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 16:42 ]
Wat Red Baron ook al zei: post eens een replay.
Als er echt iets serieus mis is met de physics (wat je imho wel beschrijft) dan was dat waarschijnlijk al wel eerder nog boven gekomen. Ja, banden worden snel warm, maar om dat nu direct een bug te noemen...
Als er echt iets serieus mis is met de physics (wat je imho wel beschrijft) dan was dat waarschijnlijk al wel eerder nog boven gekomen. Ja, banden worden snel warm, maar om dat nu direct een bug te noemen...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
T682, zoals RedBaron zegt, post een replay van zo'n situatie, dan is het makkelijker praten. Hij is overigens een van die zwarte strepen op iRacing, die heeft dat wegslippen wel onder de knie.
Alleen de starts nog...
@Tweaker682: Staat je FFB goed ingesteld, zodat je wel voelt of je je banden te snel aan het oproken bent?
Post eerst maar een replay. Dit is niks waar iracing support iets mee kan aanvangen.
@MazeWing : in je driver stuur op 900 graden instellen, daarna netjes calibreren in iRacing op 900 graden (zal iets van 865 zijn of zo) en het staat ingesteld.
Voor iedere auto wordt dit nu automatisch aangepast door iRacing zelf. Zo gedaan met logitech DFGT, G27 en Fanatec CSW. Nooit problemen mee gehad.
En ik kan me niet voorstellen dat ik tijdens het rijden ooit tot een volledige stuuruitslag moeten gaan ben.
Post eerst maar een replay. Dit is niks waar iracing support iets mee kan aanvangen.
@MazeWing : in je driver stuur op 900 graden instellen, daarna netjes calibreren in iRacing op 900 graden (zal iets van 865 zijn of zo) en het staat ingesteld.
Voor iedere auto wordt dit nu automatisch aangepast door iRacing zelf. Zo gedaan met logitech DFGT, G27 en Fanatec CSW. Nooit problemen mee gehad.
En ik kan me niet voorstellen dat ik tijdens het rijden ooit tot een volledige stuuruitslag moeten gaan ben.
Maar doet je stuur ineens raar of is het bij in of uit gaan van een bocht? Het klinkt namelijk als gewoon overstuur. Dat is een rij techniek iets en daar zal iRacing uiteraard niets aan kunnen doen. Zo werken (race)autos nou eenmaal.
Verwijderd
Ik rijd meestal zonder force Feedback op mijn Logitech GT stuurtje.Fragbeestje schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:45:
@Tweaker682: Staat je FFB goed ingesteld, zodat je wel voelt of je je banden te snel aan het oproken bent?
Ik kan eens proberen mijn Force Feedback eens aan te zetten.
En daarna weer eens proberen.
Mischien lost dit het probleem wel op.
Ik vind zelf persoonlijk de Force Feedback te zwaar sturen.
Mischien zou ik eens op 50% Force feedback kunnen proberen.
In de Logitech Profiler heb ik meestal de Force Feedback op 0% te staan.
Ik vind de Force feedback meestal te zwaar sturen.
De centreerveer heb ik meestal ook op 0%.
Ik zet hem nu wel even op 50% of ik verander het even ingame.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 16:55 ]
Je moet de strenght op 100 laten staan en in iRacing aanpassen. Een waarde van rond de 8 voelt wel licht genoeg zonder direct al het gevoel kwijt te zijn.
In een van de black boxen (F9?) kun je tijdens het rijden de FFB sterkte aanpassen.
Dit topic is gesloten.