Omdat ik geen zin heb om daarmee bezig te zijn tijdens vakanties. En in de regio waar we wonen is de doorlooptijd max 3 weken dus je bent dan meestal toch te laat.Freeaqingme schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:38:
[...]
Waarom dan? Als je iets moois tegenkomt dan heb je kans dat met een kalmere markt je juist iets kan scoren wat anders niet lukt?
Snap dat niet. Het is nu niet zo dat je elke vakantie periode een huis aan het kopen bent.Louislouislouis schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:28:
[...]
Omdat ik geen zin heb om daarmee bezig te zijn tijdens vakanties. En in de regio waar we wonen is de doorlooptijd max 3 weken dus je bent dan meestal toch te laat.
Die ene keer in de x jaar kan mijn vakantie me worst wezen als ik een voordeel zou kunnen behalen door mijn slag te slaan in de rustige periode
Huizen kijken is toch ook gewoon een leuke bezigheid? Ik ben niet in de markt voor een nieuwe woning, maar zelfs dan zit ik in / op mijn vakantie een beetje op funda te loeren.jeroenkb schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:35:
[...]
Snap dat niet. Het is nu niet zo dat je elke vakantie periode een huis aan het kopen bent.
Die ene keer in de x jaar kan mijn vakantie me worst wezen als ik een voordeel zou kunnen behalen door mijn slag te slaan in de rustige periode
Je zou maar net in die 3 weken een mooie woning missen..
Snap wat je zegt! De laatste keer dat we een huis zochten waren we 2 jaar bezig dus dan is het ook lekker om er even niet mee bezig te zijn. En zoals ik zeg heeft het de eerste twee weken van een drieweekse vakantie toch niet zoveel zin hier, tenzij je een bod doet zonder te bezichtigen.jeroenkb schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:35:
[...]
Snap dat niet. Het is nu niet zo dat je elke vakantie periode een huis aan het kopen bent.
Ik ben zelf ook zo. Begrijp ook niet waarom het dan minder storm zou lopen. Alleen de bezichtigingen uitvoeren is wellicht minder omdat mensen op vakantie zijn. Anderzijds zijn er ook mensen die dan wel kunnen bezichtigen omdat ze dan geen vrij hoeven te vragen voor werk.maussert schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:46:
[...]
Huizen kijken is toch ook gewoon een leuke bezigheid? Ik ben niet in de markt voor een nieuwe woning, maar zelfs dan zit ik in / op mijn vakantie een beetje op funda te loeren.
Je zou maar net in die 3 weken een mooie woning missen..
Er is altijd wat voor te zeggen. Maar als iemand een huis echt wil hebben dan neem je toch wel contact op met de makelaar lijkt mij.
Ja maar een enkele bezichtigingen gepland over 2-3 weken kan voor de verkoper een reden zijn om de verkoop uit te stellen en even de vakanties af te wachten ipv gelijk na eerste ronde beslissen ondat er geen verdere afspraken zijn.Louislouislouis schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:25:
[...]
Snap wat je zegt! De laatste keer dat we een huis zochten waren we 2 jaar bezig dus dan is het ook lekker om er even niet mee bezig te zijn. En zoals ik zeg heeft het de eerste twee weken van een drieweekse vakantie toch niet zoveel zin hier, tenzij je een bod doet zonder te bezichtigen.
het is een kleine moeite de makelaar bellen een afspraak erin zetten voor gelijk na je vakantie.
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.