Toke_gt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:04:
[...]
Ik had gekeken wat de oorspronkelijk behoefte was. Nu komt daar een ander idee bij op suggestie van de ouders. Dat voorstel kan prima zijn, maar het is wel een in de categorie ‘als het te mooi lijkt…’. Vandaar mijn suggestie om terug te gaan naar de oorspronkelijke gedachte (huis beter verkoopbaar maken).
Als @Thomg volledig ontzorgd wil worden, kan dat, maar je krijgt niet het beste bod van zo’n opkopende partij. Die 405K is een inschatting zonder bezichtiging. Ik denk dat hun bod na bezichtiging veel lager zal zijn als de taxatie 400K is.
Taxatie is onderhand bijna 16 maanden oud, de waarde van de woning is ook wat meer waard geworden. Niet heel veel, maar 410k a 415k taxatie zou prima moeten lukken zonder onderhandse praktijkjes. Het bod is dus onder de taxatiewaarde van de woning.
Bedankt voor de feedback iig, lijken geen addertjes onder het gras te zitten. Simpele afweging dus.
Ik heb gevraagd of we wat met de 405k kunnen doen, dit moet eige
nlijk meer zijn wil ik dat serieus overwegen (en ze überhaupt over de vloer hebben). Vrijdag komt de verkoopmakelaar en dan zullen we ook nog het 1 en ander doorbespreken. Dat is nog vrijwel vrijblijvend en kan ik altijd nog een keer poken wat hij verwacht het te kunnen verkopen.
Toke_gt schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:51:
[...]
Even teruggelezen naar je eerdere vragen en reacties. Ik zou je aanraden eerst die route te volgen (huis herinrichten met meubels om het wat meer als een gezinshuis of 2persoonshuis te laten ogen). Vraag een stylist om je daarbij te helpen, dat kan soms al met een paar slimme ingrepen of een kleurtje op de muur. Als dat dan niets oplevert, kun je het altijd nog aan een opkopende partij verkopen, maar hoewel geen ervaring weet ik wel zeker dat je daar geen goed bod van krijgt. Dat verlies zou ik niet op voorhand al nemen.
Misschien hebben wij hier ook wel wat tips voor je. Wat maakt dat je jouw huis als een 1p-huis vindt overkomen? En wat is daar dan eige
nlijk het bezwaar tegen? Ik koop het huis, niet je spullen?
Helaas heeft iedereen die hier verstand van heeft gezegd dat het kopen van een huis ook sterk te maken heeft met hoe het aangekleed is. Men bied gewoon minder op een leeg huis of verkeerd ingericht huis.
Destijds de grootste genoemde problemen waren het gemis van een eettafel en stoelen, een 1persoonsbed ipv 2 persoonsbed en dat 2 kamers eige
nlijk niet ingericht zijn (berging, leeg). Korte calculatie kwamen we eige
nlijk al snel uit dat compleet laten inrichten de kosten er makkelijk uit zou moeten halen tov het zelf te moeten doen (goedkoper, maar niet vergelijkbare kwaliteit).