Chaki schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:40:
[...]
Wordt ook overboden als de gekken! Eentje 97.500! Biedt geen garantie natuurlijk. Het is toch een beetje een loterij
Vergelijk ook de makelaars, niet alleen qua centen, maar ook de persoon. "Hij zal het wel weten" klinkt als niet al teveel vertrouwen in zijn expertise
Dat gaan we zeker doen vanmiddag komt er weer eentje langs. Wel een jonge vent, dus de vooroordelen liggen alweer klaar, maar goed, we laten het op ons afkomen.
Wat me vooral aan het twijfelen brengt, is dat de makelaar die gisteren kwam eigenlijk onze eerste keus was. We hadden zes jaar geleden al prettig met dit makelaarskantoor samengewerkt bij een verkoop, dus dat schept vertrouwen. Alleen bleef hij nu maar hameren op ‘niet te hoog inzetten’, omdat je anders veel potentiële kijkers misloopt.
En dan merk ik toch dat ik ga twijfelen. Je wilt liever serieuze bieders dan een hoop vrijblijvende bezichtigingen, toch? We willen eigenlijk niet onder de €550.000 verkopen – tenzij het echt tegenzit – en tot nu toe leek dat een reële richtlijn waarbij het gevoel heerste daar wel overheen te gaan gezien de markt.
Maar goed, je wordt er gewoon knap onzeker van. Eind vorig jaar lag de desktop taxatie van de bank ook al op €550.000, en daar zijn we een beetje van uitgegaan. We zijn nu een half jaar verder, en ons gevoel zegt dat dat bedrag haalbaar moet zijn. Alleen ja… ik ben natuurlijk geen makelaar.
En nu ik dit schrijf besef ik mezelf ook wel dat er weinig zinnigs over te zeggen valt hoor, maar wat inzicht van anderen doet al veel.
[
Voor 6% gewijzigd door
Imperium op 05-06-2025 08:50
]