Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Instellingen nalopen HP Cool Cube warmtepomp

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• B-lex
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:29
Matthijs1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:58:
Goede avond!!

Ik ben lang weg geweest (van het forum) maar niet minder actief.

Heel erg bedankt voor alle constructieve reacties! Weer een hoop geleerd.

Inmiddels is er een monteur van Itho langs geweest vanwege het 'stampen' van de warmtepomp. Deze concludeerde dat inderdaad de compressor vreemde gedragingen had. Deze is nu vervangen en de Coolcube is nu 'fluisterstil'. Yeeeehaaa, probleem één de deur uit.

Voor wat betreft de instellingen:

@uibeltje Je had inderdaad gelijk!! ik moest er voor zorgen dat de HT setpoint wat hoger was. Indien er nu bijgesprongen moet worden door de CV werkt dit prima! Bedankt daarvoor. De laatste vraag van mij (omtrent vermogen) was wel een hele domme :), die snapte ik zelf de dag later al zonder googlen ^^)

@RGHW Dat de warmtepomp alleen de begane vloer doet is wel en niet jammer is mijn conclusie. Ons huis is vrij fors. Eigenlijk te groot voor de coolcube combi (ze zeggen max 200m2). Ik heb deze vraag ook voor de bouw uitgezet bij onze aannemer en deze zou dit overlegd hebben met Itho. Echter betwijfel ik nu of ze dit gedaan hebben. Onze woning heeft een woonoppervlak van 245m2 en een vloeroppervlak (exc garage) van 290m2. Ik merk dat als alle groepen op de begane vloer open staan de aanvoer temp van de warmtepomp al snel zakt. Indien hij ook de 1e verdieping zou moeten doen wordt het qua bij-schakelen CV helemaal een drama. Indien er betere software achter het hele apparaat had gezeten was beide verdiepingen wel mooi geweest. Echter is de manier waarop de CV wordt bij-geschakeld zo primitief geregeld dat ik wel blij ben dat ze gesplitst zijn.

Dan komen we via mijn reactie op RGHW gelijk bij mijn voorlopige conclusie dat deze combi voor onze woning niet geschikt is. Het lijkt erop dat deze combinatie warmtepomp met CV ontworpen is in de fase dat men op de begane vloer vloerverwarming (LT) heeft en alle andere verdiepingen dmv radiatoren (HT) verwarmt. Het feit dat mijn HT zone zo 'hoog' (40°) moet stoken om het bijstoken mogelijk te maken zegt mij genoeg. Het menu noemt het ook niet voor niks een 'HT" zone. 40° is echt veel meer dan nodig voor vloerverwarming, zeker gezien die ruimtes niet boven de 25m2 komen. Zonde van de energie die de ketel gebruikt om er 40 graden door heen te jassen. Laat staan het feit dat de ketel ver voorbij de 40° stookt. Hij schiet eigenlijk altijd naar 60+ en gaat dan rondpompen of pendelen. Blijkbaar kan hij niet gewoon een heel klein beetje stoken om precies bij die 40° uit te komen. Het lijkt erop dat deze CV alleen aan of uit kan. Kleine zijsprong @uibeltje : De ketel omlaag bijstellen naar 7kW of naar 15kW lijkt helemaal niks te veranderen aan het gasverbruik. Ook dat doet mij vermoeden dat deze combi alleen 'aan en uit' kent.

Het ziet er naar uit dat ons gasverbruik uit gaat komen op 1200 a 1300 kuub, en onze stroom rond de 3500 a 4000 kW gaat komen (minder dan onze 2x kleinere twee-onder-een-kap woning verbruikte uit 2008). Voor een flinke vrijstaande woning helemaal niet verkeerd, zeker niet gezien de woonkamer op 22,5 staat (vriendin he....), badkamers op 21 en 20,5, alle slaapkamers minimaal op 15, 1 slaapkamer op 17 en de garage een klein beetje mee pikt van het warme water -_^. Echter moet ik deze waardes volledig toekennen aan de prima isolatie en niet aan de HP coolcube. Heel heel heel jammer dat de software zo mega eenvoudig is. Een gemiddelde flashgame is 100x ingewikkelder qua programmeer taal. Voorbeeld: de woonkamer is 22,4, maw bijna op temperatuur.... Toch schakelt die dan niet alvast de CV uit die aan het bijstoken was. Resultaat: woonkamer 2 uur later 23,3.......... Dan schakelt ook alles uit, ipv dat ie met laag vermogen gewoon 25° erdoorheen blijft sturen bijvoorbeeld om de temperatuur te handhaven. Dus na verloop van tijd wordt het weer te koud maar moet ie helemaal vanaf '0' beginnen......

Ja ik ben er gefrustreerd van ;)

Ik blijf stoeien met de instellingen en als er hier mensen zijn met tips hoor ik het nog altijd graag!!!!

Greetz,
Matthijs.

PS: onze itho monteur was bang dat als alleen de lus voor de badkamer beneden warm water vraagt de warmtepomp zijn energie niet kwijt kan, deze heeft blijkbaar geen antipendel stand. Dit zou kunnen leiden tot de defecte compressor. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Zijn advies was een bypass leiding net zoals bij de CV, maar dan op de vloerverdeler begane grond.
Hanteer je nachtverlaging?
En zit die danfoss naregeling er nog tussen?

• Matthijs1984
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 06-12-2018
B-lex schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:04:
[...]

Hanteer je nachtverlaging?
En zit die danfoss naregeling er nog tussen?
Ja de nachtverlaging werkt nog. Ik weet niet hoe ik deze uit moet zetten. deze kan je volgens mij laten varieren tussen -10 en +10, maar weet niet precies wat dat doet. Boekje zegt simpelweg dat dat de stooklijn parallel verlaagd of verhoogd. Ik zou me met vloerverwarming en goede isolatie kunnen voorstellen dat de nachtverlaging beter uit kan.

Maar ja, deze staat aan. Niet doen?

• RGHW
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-01 22:41
Matthijs1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:12:
[...]

Ja de nachtverlaging werkt nog. Ik weet niet hoe ik deze uit moet zetten. deze kan je volgens mij laten varieren tussen -10 en +10, maar weet niet precies wat dat doet. Boekje zegt simpelweg dat dat de stooklijn parallel verlaagd of verhoogd. Ik zou me met vloerverwarming en goede isolatie kunnen voorstellen dat de nachtverlaging beter uit kan.

Maar ja, deze staat aan. Niet doen?
Ik denk dat B-lex met nachtverlaging bedoelt, zet je de thermostaat lager, dus geen instelling op de ketel.

Wat jij bedoelt is de nachtstand (verwarrende term). Deze heeft volgens mij het volgende doel: als het buiten heeeel koud wordt (tenminste, als je hem op -10 of lager zet), zorgt je CV ervoor dat het water minimaal op de temperatuur van het voetpunt blijft rondstromen, om te voorkomen dat het huis erg afkoelt. Bij -10 heeft je WP ook weinig effect meer.
Ze noemen het nachtstand, maar dat is meer omdat het meestal nacht is als het zo koud is.

HElemaal eens met jullie opmerkingen over de software, die had wel een stukje intelligenter gekunt. Volgens mij had Zonos ooit het plan om die software te herschrijven, dus ik heb nog steeds goede hoop :-)

robje w

• RGHW
Nog een vraag aan jullie allen, als allen de WP loopt bij mij (watertemperatuur rond de 23 graden) is de druk 1,2 bar. Zodra de CV bijsrpingt en het water tot rond de 30 verwarmt, loopt de druk op tot 1,7, dat vind ik nogal een groot verschil. Hebben jullie dat ook?

robje w

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:03

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RGHW schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:32:
Volgens mij had Zonos ooit het plan om die software te herschrijven, dus ik heb nog steeds goede hoop :-)
Haha. Zonder toegang tot de api en firmware hoef je niet op mij te rekenen :D

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Matthijs1984
RGHW schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:32:
[...]

Ik denk dat B-lex met nachtverlaging bedoelt, zet je de thermostaat lager, dus geen instelling op de ketel.

Wat jij bedoelt is de nachtstand (verwarrende term). Deze heeft volgens mij het volgende doel: als het buiten heeeel koud wordt (tenminste, als je hem op -10 of lager zet), zorgt je CV ervoor dat het water minimaal op de temperatuur van het voetpunt blijft rondstromen, om te voorkomen dat het huis erg afkoelt. Bij -10 heeft je WP ook weinig effect meer.
Ze noemen het nachtstand, maar dat is meer omdat het meestal nacht is als het zo koud is.

HElemaal eens met jullie opmerkingen over de software, die had wel een stukje intelligenter gekunt. Volgens mij had Zonos ooit het plan om die software te herschrijven, dus ik heb nog steeds goede hoop :-)
In geval van snachts verlagen; nee idd dat doe ik niet. Thermostaat blijft altijd hetzelfde.

Hoe die nachtstand van de HP Coolcube werkt weet ik niet precies. Ik weet wel dat als je die van -10 op 0 zet de setpoints veranderen, die worden hoger.

• uibeltje
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:25

uibeltje

Idiotheque

Matthijs1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:58:

Kleine zijsprong @uibeltje : De ketel omlaag bijstellen naar 7kW of naar 15kW lijkt helemaal niks te veranderen aan het gasverbruik. Ook dat doet mij vermoeden dat deze combi alleen 'aan en uit' kent.
Bij mij gaat de ketel gelijk harder branden als ik deze op 15 of 24 kW zet. Dat het niets uitmaakt qua gasverbruik is omdat 7 kW al teveel is. Hij schiet bij 15 of 24 nog sneller in de antipendel.
PS: onze itho monteur was bang dat als alleen de lus voor de badkamer beneden warm water vraagt de warmtepomp zijn energie niet kwijt kan, deze heeft blijkbaar geen antipendel stand. Dit zou kunnen leiden tot de defecte compressor. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Zijn advies was een bypass leiding net zoals bij de CV, maar dan op de vloerverdeler begane grond.
Ik heb de WP al vaker in antipendel zien staan, die functie zit er echt wel op en staat ook inde handleiding. Weet niet wat de trigger is. Ding meet Tretour en gaat gewoon in storing als die zijn warmte niet kwijt kan.

• Matthijs1984
uibeltje schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:14:
[...]

Bij mij gaat de ketel gelijk harder branden als ik deze op 15 of 24 kW zet. Dat het niets uitmaakt qua gasverbruik is omdat 7 kW al teveel is. Hij schiet bij 15 of 24 nog sneller in de antipendel.

[...]

Ik heb de WP al vaker in antipendel zien staan, die functie zit er echt wel op en staat ook inde handleiding. Weet niet wat de trigger is. Ding meet Tretour en gaat gewoon in storing als die zijn warmte niet kwijt kan.
Dat merk ik wel idd, de antipendel neemt wel heel erg af. Dat is zeker de moeite!

Indien de warmtepomp idd een antipendel stand heeft zou dat dan voldoende zijn? De CV heeft immers ook een antipendel maar alsnog een bypass leiding.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Als er altijd een groep open staat van de vvw dan is een bypass niet nodig lijkt mij. Als alles dicht staat wel maar dan is er ook geen warmtevraag. Probeer anders eens met slechts 1 groep open en controleer wat de temperatuur doet. Ik verwacht geen problemen. Retourtemperatuur van 30 graden is geen probleem (die kan je ook halen als cv meedoet), aanvoer ligt dan nog hoger en daarmee krijg je je badkamer wel warm. Betwijfel op de WP een Taanvoer van 30 kan halen.

• RGHW
Schiet bij jullie de druk op de leidingen ook zo omhoog als de CV ketel bijspringt?

Als alleen de warmtepomp loopt en het water rond de 22-23 graden is, is de druk 1.2
Als de CV ketel bijspringt wordt het water rond de 30 graden en is de druk 1,7

Dat is volgens mij best een groot verschil.
Iemand ervaring/een idee?

robje w

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:21
Warmer zorgt altijd voor meer druk. Expansievat nog goed? Waar meet je deze druk?

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
RGHW schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:00:
Schiet bij jullie de druk op de leidingen ook zo omhoog als de CV ketel bijspringt?

Als alleen de warmtepomp loopt en het water rond de 22-23 graden is, is de druk 1.2
Als de CV ketel bijspringt wordt het water rond de 30 graden en is de druk 1,7

Dat is volgens mij best een groot verschil.
Iemand ervaring/een idee?
De druk word in de ketel gemeten. En als alleen de warmtepomp draait, dan staat de pomp in de ketel stil. Wanneer de ketel meehelpt, draait de pomp in de ketel ook. Die pomp zorgt voor het drukverschil.
Dmv die drukschommeling, controleert de branderautomaat of de pomp ook daadwerkelijk gaat draaien op het moment dat hij wordt ingeschakeld.

In rust, dus wp en ketel uit, hoort de druk tussen de 1.5 en 2 bar te liggen.

Oxellaar wijzigde deze reactie 09-12-2018 22:58 (4%)

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• RGHW
Oxellaar schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:57:
[...]

De druk word in de ketel gemeten. En als alleen de warmtepomp draait, dan staat de pomp in de ketel stil. Wanneer de ketel meehelpt, draait de pomp in de ketel ook. Die pomp zorgt voor het drukverschil.
Dmv die drukschommeling, controleert de branderautomaat of de pomp ook daadwerkelijk gaat draaien op het moment dat hij wordt ingeschakeld.

In rust, dus wp en ketel uit, hoort de druk tussen de 1.5 en 2 bar te liggen.
Dank. Dus het klopt dat ik verschillen zie, alleen moet ik de druk dus wel een beetje hoger maken. In rust 1,2 (op de ketel). Die zal ik eens bijvullen dan totdat ik 1,7 zie

robje w

• wiene
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-01 21:01
Ik zag van de week ook meerdere malen antipendel toen ik regelmatig checkte ivm klus op zolder. Op basis daarvan ketel ook op 7 kw gezet. Hopelijk helpt het.

Sinds gisteren ook een rare brom/pieptoon uit mijn warmtepomp. Als ik de ventilatorstand lager zet dan neemt het af. Lijkt wel een lager stuk. Ding is net 5 jaar oud. Buren hebben ook al een nieuwe ventilator. Warmtepomp lijkt dus ook niet echt geschikt voor 24/7 aan staan zoals hij met mijn instellingen ongeveer doet. Beetje jammer. Besparing die ik straks heb aan gas heb gedaan kan dus opgemaakt worden aan een nieuwe ventilator. Of kun je er zelf wat vet of zo aan doen? Heb Nog niet gecheckt waar die ventilator zit of zo.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Ik heb sinds kort ook een nieuwe ventilator, net 3 jaar oud. Heb onder garantie nieuwe gekregen, zelf erin gezet.

Vervanger is wel iets ander type, wellicht aangepast na veel uitval? Ik vond het ook snel.

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-01 14:58
Mijn ventilator is na 6 maanden vervangen. Bleek aan te lopen tegen die grote zwarte bak waar de ventilator in zit. Mogelijk was dat bij jullie ook het geval. Het aanlopen veroorzaakte inderdaad brommen en piepen.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Bij mij waren het de lagers en liep de ventilator niet aan. Overigens is bij mij al eerder de gehele compressor en aanverwanten vervangen (maakte een fluitend geluid). Alleen de circulatiepomp en printplaatjes zijn nog origineel. Alles gelukkig onder garantie maar die is nu verlopen en hoop niet dat er binnenkort weer van alles mis is. Erg robuust is het bij mij in ieder geval niet.

• wiene
Gisteren nog even de ventilator eruit gehad en wat wd40 erin gespoten. Helaas helpt dat niks. Ik durf hem niet verder uit elkaar te halen. Bang dat de lager in stukken eruit valt, en heb nog niks nieuws. Nu nog bezig met coulance via installateur. Hoop dat er snel wat uitkomt. Duurt niet lang of hij gaat volledig stuk denk ik. Belachelijk dat zo’n ding 300 euro kost.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Wellicht tijdelijk even op een lagere stand zetten. Bij mij scheelde dat enorm in geluid. En anders helaas even de warmtepomp uitzetten.

• nanke
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:30
wiene schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:12:
Heeft er iemand last van dat als de warmtepomp stopt als de temperatuur goed is dat er nogal wat condenswater onder de ketel komt te staan? Was toevallig net op zolder bezig en had eerst geen plas water en later wel. CV druk is ok en nieuwe ontluchtingsventielen droog. Kap van wp eraf gehaald en warmtewisselaar druipt veel water af. Dit lekt dan voor bij de kap op de grond.
Even een reactie op deze oude vraag: ik heb ook last gehad van condenswater onder de coolcube. Dit bleek afkomstig te zijn van waterdruppels die aan de buitenkant van de witte afvoerslang naar beneden stroomden. Meestal kwamen deze druppels alsnog in de afvoerpijp terecht, maar soms vormde zich toch een waterplas.

Ik heb dit opgelost door een opvangbak voor de afvoerpijp direct onder het gat te plaatsen. Probleem is nu definitief opgelost.

nanke wijzigde deze reactie 28-12-2018 21:48 (5%)
Reden: plaatje werkt niet

• wiene
uibeltje schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:31:
Wellicht tijdelijk even op een lagere stand zetten. Bij mij scheelde dat enorm in geluid. En anders helaas even de warmtepomp uitzetten.
Zit de pomp van de lt-zone niet in de warmtepomp? Anders is uitschakelen geen optie. Heb hem nu in ieder geval op stand 1 gezet, scheelt iets maar nog veel herrie.

Over het condenswater, lijkt nu niet meer voor te komen maar als ik het zie zal ik er op letten. Wat me ook opviel is dat de grote schuine buis waar de ventilator in zit onderaan een afvoer heeft met condenswater. Toen ik van de week buis eruit had viel het me op dat in die afvoer veel rommel zat. Ik heb hem schoon gespoeld. Die afvoer komt overigens pal boven de afvoer uit op de foto bij de reactie hierboven.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Je kan in menu de warmtepomp 48 uur uitschakelen. Pomp blijft dan wel werken en LT zone wordt volledig door cv gedaan. Compressor en ventilator blijven uit.

• wiene
uibeltje schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:53:
Je kan in menu de warmtepomp 48 uur uitschakelen. Pomp blijft dan wel werken en LT zone wordt volledig door cv gedaan. Compressor en ventilator blijven uit.
Dat is een goed idee. Was die optie al weer vergeten. Bedankt!

• wiene
wiene schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:50:
[...]

Dat is een goed idee. Was die optie al weer vergeten. Bedankt!
48 uur uitschakelen ging in ieder geval niet. Na inschakelen gaat de warmtepomp uit. Maar in sommige gevallen binnen een dag vanzelf weer aan. Vandaag zelf de ventilator vervangen zonder garantie helaas. Is inderdaad een revisie model. Motorsteun is ook anders, die zit nu aan de luchtbuis vast ipv de motor van de ventilator. Misschien dat hij dan wat mee kan veren met de plastic behuizing bij uitzetting of krimping van de buis. Ook nog iets stiller als de vorige lijkt het wel toen die nog normaal functioneerde.

Afgelopen jaar overigens maar 900 m3 gas verbruikt. Met de zonnepanelen en welkomstpremie slechts 299,- euro energiekosten gehad over een heel jaar! Met comfortabele badkamer en al. Niet slecht.

• Pos2007
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Ik heb de retour van vv nu door de spiraal van een WPB lopen. De woonkamer kon ik vannacht op 21 graden houden, dit lukte normaal niet. Ik had het gaskraantje onder de ketel dicht, wel een storingsmelding op de ketel. De HTzone heeft denk ik niet meegedraaid want de badkamer was niet warm vanmorgen. Is er een manier om de pomp van de ketel toch te laten draaien met de gaskraan dicht? De warmtevraag kwam uit de badkamer dmv een spider draadloze thermostaatknop. Warmtepomp hele nacht gedraaid want die radiator werd niet warm. De temp. woonkamer was boven de ingesteld temp.

Ik zou weer met het aangepaste aan-uit- klok programma kunnen beginnen, maar dat heb ik uit geschakeld. Na twee uur gaat de gasketel dus bijspringen. Het gasverbruik wat ik nu nog heb is puur om de badkamer en slaapkamers op de gevraagde temperatuur te houden.

• RGHW
Pos2007 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:36: Ik had het gaskraantje onder de ketel dicht, wel een storingsmelding op de ketel.

De HTzone heeft denk ik niet meegedraaid want de badkamer was niet warm vanmorgen. Is er een manier om de pomp van de ketel toch te laten draaien met de gaskraan dicht?
Gaskraantje ben ik ook weer mee aan het experimenteren, ik gebruik het gaskraantje bij de ketel (de hoofdkraan geeft meer gedoe). Als je warm water nodig hebt, kraantje openzetten, minuutje wachten resetknop drukken, weer even wachten en het werkt weer.

Ik gebruik zelf geen HT (alles vloerverwarming), maar ik kan me voorstellen dat de HT alleen werkt met de gasbrander.

Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt als je alle groepen behalve de badkamer dicht draait en de gaskraan dicht houdt. Dan merk je of de WP de badkamer wel/niet opwarmt. Met alles open in je woonkamer gaat er relatief weinig warmte naar je badkamer

robje w

• wiene
RGHW schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:38:
[...]

Gaskraantje ben ik ook weer mee aan het experimenteren, ik gebruik het gaskraantje bij de ketel (de hoofdkraan geeft meer gedoe). Als je warm water nodig hebt, kraantje openzetten, minuutje wachten resetknop drukken, weer even wachten en het werkt weer.

Ik gebruik zelf geen HT (alles vloerverwarming), maar ik kan me voorstellen dat de HT alleen werkt met de gasbrander.

Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt als je alle groepen behalve de badkamer dicht draait en de gaskraan dicht houdt. Dan merk je of de WP de badkamer wel/niet opwarmt. Met alles open in je woonkamer gaat er relatief weinig warmte naar je badkamer
Zover ik weet doet de WP alleen warmte overdragen aan de LT zone. Bij mij zit de bovenverdieping incl badkamer op HT en gebruikt altijd gas.

Persoonlijk vind ik dat tenminste de vloerverwarming van de badkamer bij de lt zone had moeten horen. De ketel stookt maar in een klein deel van het jaar bij in een nieuwbouw woning. Resultaat vrijwel nooit verwarming op de badkamer.

Sowieso zou je vanwege de vertragende werking van het bijstoken altijd een 2e aan uit thermostaat moeten plaatsen op de badkamer. Anders zet je de thermostaat omhoog en wordt er pas verwarmd afhankelijk van de vertragingstijd (bij mij 120 min).

Ik heb dus de 2e thermostaat en zoneklep. Dat werkt perfect. Maar heb het wel naderhand zelf geregeld. Was niet standaard.

De klachten van de koude badkamer bij nieuwbouwwoningen hoor ik vaker. Niet alleen met deze ketel.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True