Instellingen nalopen HP Cool Cube warmtepomp

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 10:49
Inmiddels erachter dat aansluiting J10 (bladzijde 46 handleiding) de bovenste 2 connectors voor de data link kabel zijn. Ik heb een bypass geprobeerd maar daar ligt het probleem niet. Ook met nameten weerstand op de datalink poorten vanaf cv tot wp kom ik erachter dat de verbinding gewoon goed is. Dus waarschijnlijk printplaat kapot.

Kan de ketel ook zonder WP functioneren, in combinatie met een vloerverwarmingspomp? In de menu’s lukt het me niet eens om de wp 48 uur uit te schakelen laat staan permanent. Ook in het service menu kan ik bijna nergens komen vanwege de communicatie fout. In de handleiding vind ik ook weinig terug over de cv gebruiken zonder wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBossie
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-06 13:30
Ik zou de Cool cube ook heel graag afkoppelen van de base cube, ben dat ding zo ongelofelijk beu.

Het idee is om een warmtepomp met meer vermogen te plaatsen en de CV ketel aan te houden voor warm water en evt back-up in de winter.

Heeft iemand zijn cool cube kunnen afkoppelen en opruimen en zijn base cube kunnen laten doordraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42
MBossie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:41:
Ik zou de Cool cube ook heel graag afkoppelen van de base cube, ben dat ding zo ongelofelijk beu.

Het idee is om een warmtepomp met meer vermogen te plaatsen en de CV ketel aan te houden voor warm water en evt back-up in de winter.

Heeft iemand zijn cool cube kunnen afkoppelen en opruimen en zijn base cube kunnen laten doordraaien?
Volgens mij niet, maar ik ben ook benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Maico schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:13:
Beste forum leden,
Vele hebben wel gezien dat ik als nieuweling druk bezig was.
Ik heb heel veel aan jullie input van de laatste jaren gehad, ik heb echt elke letter gespeld.
En verschillende postten heb ik meerdere keren gelezen, om ze in de juiste context te lezen en te begrijpen.
Afgelopen weken vond/begreep ik ineens een belangrijk stukje van mijn puzzel.
En door de communicatie met Rolfjes vond ik ook het andere stukje van mijn puzzel en bevestiging van mijn gevonden puzzelstukje.

Ik durf hier hardop te verkondigen dat degene die de Installatie handleiding van de HP Cube + Base Cube geschreven heeft, niet de uitvinder / ontwerper van de installatie is geweest en dat deze zelf nooit de installatie heeft ingesteld.
Op blz. 20 en 21 van dit document staat de beschrijven van één of twee temperatuurzones en die van Meerdere zones beschreven,
maar dat verhaal klopt helemaal niet, sterker ze brengen hierdoor lezers op een dwaalspoor.
Het gaat over een regel klep open of dicht, maar er is helemaal geen regelklep in de CV en de WP.

De Drukventielregelaar buiten de CV en WP is de belangrijke sleutel in de werking van de installatie,
maar dat staat als zodanig helemaal niet vermeldt
En hoe je deze moet instellen is al helemaal niet te vinden in het document.
Het is ook een verwonderlijk feit dat het woord Drukregelventiel maar 3 x genoemd is op het forum in al die jaren !
Maar ik begrijp het wel, want je moet echt out of the box denken om je de werking van dit ding te realiseren.
Nadat ik deze juist had ingesteld heb ik geen pendelen meer gezien.

Naar mijn mening heeft de drukventielregelaar 2 functies .

1e . De balans / veiligheid functie , als de aanvoer cv zijn warmte niet kwijt kan, moet er een ventiel openen om de ontstane druk weg te sluizen.

2e . Te gelijke tijd, mag er via dit ventiel geen Lt en Ht warmwater ontsnappen en dat klinkt tegenstrijdig, maar dat is het niet. ( 2 functies )

Het drukregelventiel is instelbaar van 0 tot 80 Kpa ( 0.8 bar )
Waar is deze instelling voor bedoeld ?
Als de WP het niet trekt en ondersteuning wil hebben van de Lt cv moet er warm water komen via…. de mengbuis die loopt van de Cv aanvoer naar de WP meng.
Als de Drukventielregelaar niet goed is ingesteld kan het ventiel open gaan en stroomt het water naar de retour van de cv en de wp, met als gevolg pendelen.
Met de juiste instelling voorkom je dus pendelen.
Hoe stel je het ventiel in?
Ik heb het als volgt uitgevoerd, zet tijdelijk de LT KP CV Temp op 40 , draai de kamer thermostaat 4 gr hoger, dan slaat de CV aan voor ondersteuning wp,
Plaats een hand op de mengbuis en draai met de andere hand aan de het drukregelventiel totdat je de mengbuis warm begint te voelen tot aan de ingang van de wp meng.
Tegelijker tijd stroomt er nu geen warm water meer naar de retour van de cv en wp via het ventiel.
Ik kwam zo uit op de 5e ring die gegraveerd staat op het ventiel , hierna herstelde ik mijn tijdelijk instellingen weer.
Bij Rolfjes bleek het ventiel ook op de 5e ring te staan, na een bezoek van een monteur ? of ? lees bovenstaande post van Rolfjes.
Nu sluit het drukregelventiel permanent de doorstroom van warm water tussen Ht en Lt cv naar de retour cv en wp, af,
totdat er een hogere druk ontstaat dan 0,5 bar want dan gaat het ventiel alsnog voor de veiligheid open !
De ( bij)mengbuis is dus een constante open verbinding van Cv aanvoer naar Wp meng, als er extra warmte vraag is, slaat de cv aan en komt dat water via deze mengbuis naar de WP.
Als Ht in actie is, kan de wp dus gewild of ongewild extra warm water ( ongemerkt gas gebruik ! ) mee snoepen via de open mengbuis verbinding !

p/s ik heb bij een los drukregelventiel, in een winkel, gekeken hoe zwaar de instelling van 0,5 bar is, je kan het ventiel met gemak met je vinger verder induwen, dus de werking klopt.

Ik hoop dat ik met dit stuk veel mensen aan het denken hebt gezet, het was een lange reis vol met hobbels.
Het is mijn vak niet en nooit geweest ook, dus ik kan er ook helemaal naast zitten.
Maar bij mij werkt het nu prima, zo lijkt het !
Hallo @Maico , ik heb nu niet veel tijd, maar ik kom hierop terug. Jij hebt waarschijnlijk de oplossing gevonden voor mijn probleem; ik heb geen HT zone meer maar die zone krijg ik niet “uitgezet”. Gevolg is dat hij in de display aangeeft dat de HT zone vreselijk warm wordt, tot 105 graden Celsius aan toe. Dat kan niet goed zijn. Ik denk dat ik met deze klep dit probleem kan verhelpen.
Wordt vervolgd 👋🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maico
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17:12
Wiene,
Elektronisch kan ik je niet helpen, maar over de cv ketel vraag heb ik wel even zitten nadenken.
Onze installatie is van oorsprong een CV ketel en daar is later een WP aangeknoopt .
https://ithodaalderop.com...allatie%20Base%20Cube.pdf
Als je de elektronische verbinding verbreekt zou die dus weer solo kunnen draaien, mits je al het pijpwerk ook hierop aanpast en een verdeelblok met pomp gebruikt voor je vloerverwarming.

MBossie,
Met die gedachten speel ik ook. Bij mij werkt de installatie nu redelijk goed na heel wat gepuzzel, de WP krijgt het op de bg in de winter op een enkele keer noodzakelijk gas verbruik na, aangenaam warm.
Ik speelde ook met de gedachten om op de 1e etage de vloerverwarming ook op de WP aan te sluiten i.p.v. nu op de HT, maar daar heeft de huidige WP simpelweg te weinig capaciteit voor is gebleken en dat zou dus ten koste gaan van de temperatuur op de Bg.
Er moet dus een grotere WP komen bij mij om Bg en 1e etage op een WP te laten werken, hoewel wij het op de 1e etage niet veel warmte nodig hebben.
Het gasverbruik wat we hier hebben komt hoofdzakelijk van het douchen.
Ja, wat doe je dan is de vraag ? alle vernieuwen of alleen een grotere WP en de huidige CV/warm water voorziening behouden !
De oude cv ketel samen laten werken met een nieuwe WP lijkt mij niet handig, als manueel back up stand-by houden voor extreem koude situaties kan een optie zijn als je hem verder alleen als warmwatervoorziening gebruikt .
Ik zelf ga waarschijnlijk nog een winter door met mijn huidige configuratie, omdat ik het geheel wil combineren met een grotere verbouwing/uitbreiding van de woning.

Hkuit,
De ketel kan wel naar 110 gr oplopen als hij zijn warmte niet kwijt kan heb ik begrepen.
Dat is natuurlijk niet best. Je schrijft dat de je geen HT zone meer hebt, maar dat je hem niet uitgezet krijgt.
Iets trigger je cv ketel om de HT te laten werken. Ik kan de HT in de ketel aan en uit zetten, nadat ik een buiten voeler geplaatst/geïnstalleerd had.
Sterker nog de buitenvoeler het ik bewust gekocht om meerdere instellingen te kunnen gebruiken of uitschakelen.
https://ithodaalderop.com...%20ID%202014-01-20-...pdf
lees vanaf blz 86 en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Maico schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:56:
Wiene,
Elektronisch kan ik je niet helpen, maar over de cv ketel vraag heb ik wel even zitten nadenken.
Onze installatie is van oorsprong een CV ketel en daar is later een WP aangeknoopt .
https://ithodaalderop.com...allatie%20Base%20Cube.pdf
Als je de elektronische verbinding verbreekt zou die dus weer solo kunnen draaien, mits je al het pijpwerk ook hierop aanpast en een verdeelblok met pomp gebruikt voor je vloerverwarming.
Ja, die gedachte had ik ook. Volgens mij moet de base cube zonder WP prima standalone kunnen draaien. Vooralsnog lukt het me niet de storing weg te krijgen. Base Cube Opstarten zonder aangesloten WP werkt in ieder geval niet (valt weer in storing). Mogelijk moet ik de ketel resetten maar durf dat niet zo goed. Straks werkt het helemaal niet meer, heb nu tenminste nog warm water. Ben bovendien nog wel een beetje marktplaats in de gaten aan het houden voor een 2e hands printplaat die niet al te duur is voor een testje. Verwarmen HT zone lukt nu in ieder geval ook niet met de storing maar weet ook niet of dat met het leidingwerk zo moet kunnen.

Voorlopig heb ik geen verwarming nodig dus nog tijd genoeg om een beslissing te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maico
@wiene
Vervelende situatie.
Als je de WP elektronisch losgekoppeld hebt, moet je denk ik ook de Lt thermostaat loskoppelen en als je een buitenvoeler hebt zou ik die ook loskoppelen, de HT schakel je in via de thermostaat van de 1e verdieping.
De pijpleidingen is van latere zorg, als de cv ketel eerst maar standalone wil draaien.
Het zou ook kunnen zijn dat je bij CV standalone, de thermostaat van de HT op een ander aansluitpunt moet aansluiten in het aansluitkastje van de CV !
Kijk even in de beschrijving die ik je toe stuurde..

ik heb hier in de schuur een " oude reserve" WP, die een B 61 probleem had, Expansieventiel !
hij is werkend, van de muur gekomen, maar ik denk dat compressor wel zijn beste tijd gehad heeft.
het printplaat nr, 07.90.63.044.11 is denk ik nog wel okay, maar of die bij je past weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik vermoed dat de regelunit in de base cube opnieuw moeten worden geprogrammeerd voor standalone gebruik, door iemand met de juiste toolkit en datakabel (lees: itho monteur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Maico schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:56:

Hkuit,
De ketel kan wel naar 110 gr oplopen als hij zijn warmte niet kwijt kan heb ik begrepen.
Dat is natuurlijk niet best. Je schrijft dat de je geen HT zone meer hebt, maar dat je hem niet uitgezet krijgt.
Iets trigger je cv ketel om de HT te laten werken. Ik kan de HT in de ketel aan en uit zetten, nadat ik een buiten voeler geplaatst/geïnstalleerd had.
Sterker nog de buitenvoeler het ik bewust gekocht om meerdere instellingen te kunnen gebruiken of uitschakelen.
https://ithodaalderop.com...%20ID%202014-01-20-...pdf
lees vanaf blz 86 en verder.
Top, bedankt! Ik denk dat ik idd de buitenvoeler ga bestellen. [én besteld; bij premium parts oid hadden ze 'm als new-old-stock liggen, dat scheelt weer een paar tientjes. Helaas maar ééntje; ik wilde hier de url delen maar hij staat, na mijn aankoop, al op 'niet beschikbaar']

Tot die tijd wil ik nu met het instellen van die drukventielregelaar proberen om te bereiken dat de watertemperatuur niet meer zo hoog oploopt. Zou ik ‘m dan eerder dichter, of juist verder open moeten draaien?

[ Voor 9% gewijzigd door Hkuit op 25-05-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maico
@Hkuit
Even voor de duidelijkheid, je hebt de HT verwarming installatie los gekoppeld van het CV toestel, toch ?

Maar de HT thermostaat ? De ketel springt toch niet vanzelf aan op de HT ? Als die CV (ht) aanspring en hij kan zijn warmte niet kwijt loopt de temperatuur heel snel op, want er zit maar heel weinig water in het CV toestel..

Op het drukregelventiel kom ik terug als ik je antwoord hebt van bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Maico schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 00:27:
@wiene
Vervelende situatie.
Als je de WP elektronisch losgekoppeld hebt, moet je denk ik ook de Lt thermostaat loskoppelen en als je een buitenvoeler hebt zou ik die ook loskoppelen, de HT schakel je in via de thermostaat van de 1e verdieping.
De pijpleidingen is van latere zorg, als de cv ketel eerst maar standalone wil draaien.
Het zou ook kunnen zijn dat je bij CV standalone, de thermostaat van de HT op een ander aansluitpunt moet aansluiten in het aansluitkastje van de CV !
Kijk even in de beschrijving die ik je toe stuurde..

ik heb hier in de schuur een " oude reserve" WP, die een B 61 probleem had, Expansieventiel !
hij is werkend, van de muur gekomen, maar ik denk dat compressor wel zijn beste tijd gehad heeft.
het printplaat nr, 07.90.63.044.11 is denk ik nog wel okay, maar of die bij je past weet ik niet.
Bedankt, binnenkort ga ik er weer wat tijd in stoppen. Pijpleidingen ga ik voorlopig sowieso niks aan doen. Ook wil ik voorkomen dat ik straks geen warm water meer heb. Dan ben ik verder van huis.
Gotfather schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:34:
Ik vermoed dat de regelunit in de base cube opnieuw moeten worden geprogrammeerd voor standalone gebruik, door iemand met de juiste toolkit en datakabel (lees: itho monteur).
Ook dit zou me niks verbazen. Echter is een Itho monteur hier krijgen lastig. Verder wil ik ook niet meer teveel geld stoppen in deze opstelling.

Lastige is om nu iets nieuws te kiezen, de timing is gewoon klote met aflopende saldering, terugleverboetes en een overheid die niet lijkt te weten wat ze willen. Ik zit nu ca 5500 KWh opwek en ook verbruik per jaar (zit de wp al bij) 800 kuub gas. Zonder WP zou ik denk ik rond de 1200-1500 kuub gas uitkomen?

Onze lokale installateur zegt gewoon een gasketel hangen met dit relatief lage gasverbruik (doet alleen Nefit) Dat zou ik kunnen doen met latere optie op een WP (hybride). Full electric is een risico volle investering verwacht ik nu. Moet er ook redelijk wat vermaakt worden (krachtstroom/buitenunit/boiler).

Maar goed. Eerst nog wat hobbyen met instellingen en mogelijk een 2e hands printplaat proberen. Als ik het nog 2 a 3 jaar kan uitzingen met de HP Cube zou dat top zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maico
Test; Cv ketel mono.
In de winter, als hier de WP staat te snorren en zoals meestal heeft hij geen ondersteuning van de cv gebruikt/nodig, kan het toch zo zijn dat de thermostaat op de 1e verdieping (HT) roept om warmte en dan activeert de thermostaat de Danfoss en de HT in de cv ketel en plop HT verwarming. .

Het kan ook voorkomen dat de WP op stand-by staat, huis op de BG is volledig warm en de zon schijnt ook nog naar binnen , dus geen warmte vraag op de BG,
Maar op de 1e etage roept tegelijkertijd de thermostaat wel om warmte en de HT in de CV ketel moet dus aan het werk en dat liep soepel, die keren dat we de HT nodig hadden, toen liepen er hier wel ijsberen door de straten hoor, want boven stoken wij niet zoveel.

Dus zou je denken, nu we al lange tijd in het voorjaar niet meer stoken en alleen warm water gebruiken voor de douche, dat als je de HT activeert door de 1e etage thermosstaat hoog te draaien, de CV zou aanslaan.
Niet dus, oh wacht, ik heb de HT in het menu uitgeschakeld, dus weer geactiveerd in het menu en na een kopje koffie het weer opnieuw geprobeerd, HT thermostaat hoog en LT thermostaat laag zodat de WP niet aanslaat deze zomer……..
Niet dus,,,,, huh ?,, wacht het is zomer en die schrale HT winter afstelling staat in het menu, waardes in menu verhoogt en ,,,,, yes CV ketel draait standalone !!

Met dit gegeven kan iedereen weer verder puzzelen hoe verder de toekomst in na 2026 !

Wiene,
Kijk ook even naar de instellingen van de HT, ik heb voor de test 25/25/35 ingesteld en de Thermostaat hoog gezeten ?? Slaat hij nog niet aan, zou ik resetten, dan lost er een eventuele blokkade op.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Maico schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:51:
Test; Cv ketel mono.
In de winter, als hier de WP staat te snorren en zoals meestal heeft hij geen ondersteuning van de cv gebruikt/nodig, kan het toch zo zijn dat de thermostaat op de 1e verdieping (HT) roept om warmte en dan activeert de thermostaat de Danfoss en de HT in de cv ketel en plop HT verwarming. .

Het kan ook voorkomen dat de WP op stand-by staat, huis op de BG is volledig warm en de zon schijnt ook nog naar binnen , dus geen warmte vraag op de BG,
Maar op de 1e etage roept tegelijkertijd de thermostaat wel om warmte en de HT in de CV ketel moet dus aan het werk en dat liep soepel, die keren dat we de HT nodig hadden, toen liepen er hier wel ijsberen door de straten hoor, want boven stoken wij niet zoveel.

Dus zou je denken, nu we al lange tijd in het voorjaar niet meer stoken en alleen warm water gebruiken voor de douche, dat als je de HT activeert door de 1e etage thermosstaat hoog te draaien, de CV zou aanslaan.
Niet dus, oh wacht, ik heb de HT in het menu uitgeschakeld, dus weer geactiveerd in het menu en na een kopje koffie het weer opnieuw geprobeerd, HT thermostaat hoog en LT thermostaat laag zodat de WP niet aanslaat deze zomer……..
Niet dus,,,,, huh ?,, wacht het is zomer en die schrale HT winter afstelling staat in het menu, waardes in menu verhoogt en ,,,,, yes CV ketel draait standalone !!

Met dit gegeven kan iedereen weer verder puzzelen hoe verder de toekomst in na 2026 !

Wiene,
Kijk ook even naar de instellingen van de HT, ik heb voor de test 25/25/35 ingesteld en de Thermostaat hoog gezeten ?? Slaat hij nog niet aan, zou ik resetten, dan lost er een eventuele blokkade op.
Succes.
Hoe standalone is dit, heb je de datakabel tussen de HP cube en base cube losgekoppeld?
Mijn ervaring is dat de base cube zonder die fysieke koppeling in storing gaat met melding "communicatiefout".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maico
Hallo Godfather,
Toen we onze huidige woning kochten kregen we er de beroemde Itho Daalderop installatie bij.
Middels alle input van de forumleden heb ik mij er ook in vast gebeten en werkt onze hybride installatie nu redelijk.
Ik probeer dus ook plichtsgetrouw mijn steentje bij te dragen en jou ervaring heb ik dus ook onderzocht.
Het klopt wat je schrijft, als de Data kabel ontkoppeld is , werkt de CV niet standalone.

Feit blijft, dat deze CV ketel vele jaren als solo CV ketel/warmwater voorziener, verkocht en geïnstalleerd is, en het is op dit gebied helemaal geen slechte ketel is !
Er zit één brander in , voor CV water en warmwater, het is een simpel mooi compact keteltje.

Hoe zit het;
Zoals gezegd de WP is er later aangeplakt.
Maar wat blijkt, de kabelbomen K1, K3, K13 en K2 van de CV zijn aangepast voor samenwerking met de WP en dit is het verschil tussen standalone en Hybride gebruik van de CV ketel.

Alle ketels zijn al uit de handel, er zwerf nog wel ergens een kabelboompje zag ik op internet, maar misschien zijn er slimme handige mensen op het forum die deze kabelboompjes ook kunnen maken voor onze CV ketels, om deze standalone te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:23

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Wij hebben ook een Itho BaseCube and HP Cube (geen Cool helaas), ik heb weleens van een monteur begrepen dat het (Cool) gedeelte puur softwarematig is?

Wij hebben een "raar" probleem met de Spider thermostaat: Het display springt elke paar minuten aan waardoor de batterij erg snel leeg gaat (elke paar weken), terwijl dit bij onze buren met een zelfde setup niet het geval is (we hebben 8 woningen in het project met dezelfde Ihto setup uit 2018). Ik heb echter geen flauw idee waar dit aan kan liggen. Iemand enig idee?

Setup:

Base Cube, HP Cube op zolder:

1 grote LT zone op begane grond met verdeler, ingeregeld via de Spider.

4 LT zones op de 1e verdieping (4 kamers met elk hun eigen bedrade Honeywell die op de verdeler aangesloten zitten), HT radiatoren in de kelder en op zolder.

Ik heb ook de Plugwise Adam ontvangen (en al een tijdje in de kast liggen), waar moet ik deze aansluiten? Tussen Spider en verdeler op begane grond of bij de Cube op zolder?

webOS all the way!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiene
Ik heb inmiddels een 2e hands printplaat weten te bemachtigen. Waarschijnlijk uit 2021 als ik het serienummer goed kan lezen. De printplaat code is 07.90.63.044.14 (had hiervoor dus 07.90.63.044.09 die van 2012 leek te komen, dat kan kloppen. Rond die tijd is er een nieuwe print in gekomen). Nieuwe print erin en alles werkt weer. Ik heb niks hoeven te wijzigen of in te stellen. Ook niet aan hoeven geven of ik een normale of cool cube had.

Zoals al eerder gezegd. Met de communicatie storing was er praktisch niks meer in te stellen. Standalone setup lijkt niet mogelijk door of iets software matigs of inderdaad een andere kabel boom. Enige wat nog werkte was warm water. Geen Lt zone (logisch). Ook niet de ht zone met aparte thermostaat.

Ik ben blij dat het weer werkt. Fingers crossed voor hoe lang. Heb dus nu wel een bijna nieuwe pomp. Relatief jonge print en een paar jaar geleden al een nieuwe ventilator. Hopelijk nog minimaal 2 jaar voorruit. Bedankt voor alle input weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:10
Hermanvh schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:57:
Wij hebben ook een Itho BaseCube and HP Cube (geen Cool helaas), ik heb weleens van een monteur begrepen dat het (Cool) gedeelte puur softwarematig is?
'mijn' monteur vertelde dat de printplaat anders is, maar de rest van de hardware identiek.
Ik heb destijds een 'gewone' Cube gekocht maar een Cool Cube gekregen.
Ik heb de koel functie een keer getest maar daarna nooit mee gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Hermanvh schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:57:

Wij hebben een "raar" probleem met de Spider thermostaat: Het display springt elke paar minuten aan waardoor de batterij erg snel leeg gaat (elke paar weken), terwijl dit bij onze buren met een zelfde setup niet het geval is (we hebben 8 woningen in het project met dezelfde Ihto setup uit 2018). Ik heb echter geen flauw idee waar dit aan kan liggen. Iemand enig idee?

Setup:

Base Cube, HP Cube op zolder:

1 grote LT zone op begane grond met verdeler, ingeregeld via de Spider.

4 LT zones op de 1e verdieping (4 kamers met elk hun eigen bedrade Honeywell die op de verdeler aangesloten zitten), HT radiatoren in de kelder en op zolder.

Ik heb ook de Plugwise Adam ontvangen (en al een tijdje in de kast liggen), waar moet ik deze aansluiten? Tussen Spider en verdeler op begane grond of bij de Cube op zolder?
Hier is een hoop info te vinden voor het aansluiten van de Plugwise h/w: https://www.plugwise.com/itho-daalderop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maico
Wiene,
Mooi dat je installatie weer werkt
.Misschien moeten we een gezamenlijk magazijn oprichten, zodat we tot de laatste snik alle oude beschikbare materialen kunnen opgebruiken, niks weggooien , maar schenk je oude installatie aan ons opmaak magazijn , ha ha !

Alles heeft zo zijn voordeel, want we weten nu hoe we de CV ketel solo kunnen laten lopen !

ik ga komende week beginnen aan het tunen van de WP schoorsteen,
de uitgaande lucht heeft een veel kleinere doorgang als de aanzuig lucht doorgang in de schoorsteen.
Afgelopen winter had ik sterk het idee dat wanneer ik de ventilator sneller liet draaien hij zijn "afgewerkte"" lucht niet kwijt kon en zodoende druk opbouwde in de box / afvoer,
We gaan het zien..

Het forum is een prachtig medium als iedereen zijn ervaring blijft inbrengen.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste