Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Gim schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:58:

Ja oke. Oly is dus iets breder, maar aangezien de body nog altijd breder is betekent het niet zo veel voor de compactheid. Wel goed om te weten dat de Pana 12-32mm een goede performer is op een Oly body... althans, weet nog niet of hij 'trager' focused of zo op een Oly body. Het is in elk geval een alternatief die ik in gedachte hou.

Enig idee of de Oly 14-42mm en de Pana 12-32mm voor elkaar onderdoen?
Ik heb geen ervaring met de Oly, want ik wilde per se wijder dan 14mm. Ik heb die dus eigenlijk niet meegenomen in beslissing. De Pana heb ik nog niet heel veel in het wild gebruikt, maar vooralsnog ben ik absoluut niet ontevreden. Focussnelheid is ook prima en de lens lijkt niet te hunten. Ik heb het nog niet in slecht licht kunnen proberen helaas.

De camera geeft verder ook netjes een melding dat de lens op slot zit, net als hij doet bij een Oly lens. Compatibiliteit is gewoon goed! :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

jesper86 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:23:
Daar bedoelen ze dan Tracking mee, dus de focus behouden met meerdere foto's achter elkaar in rap tempo. Maar gewoon in single shot mode is scherpstellen met een Olympus/Panasonic juist belachelijk snel. Ook met bewegende onderwerpen dus, uitzonderlijk goed. Alleen geen 100% hit-rate met tracking dan, maar nogsteeds niet slecht voor zo'n camera'tje .. met 8 beelden per seconde (bedenk je even hoe snel dat is). Dat lukte vroeger met professionele camera's ook geen 100% .. we zijn zo snel verwend. ;)

Van links naar rechts is sowieso geen probleem, de afstand tot je onderwerp veranderd dan namelijk niet, dus hoeft er ook bijna niet gefocust te worden. Echt alleen het tracken van dingen die op je af komen is wat lastiger, zoals met èlke camera op de wereld. :)