Het grote Sony NEX / E-mount topic v2014 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 43.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Phusebox schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:30:
Ook mooi is dat ik mijn lenzen niet kan updaten op de A6000... moet ik zeker eerst een Nex-5r kopen om te updaten, en die terugsturen :X
Sony zal binnenkort wel een update programma voor de a6000 vrijgeven lijkt me. Ik zie wel updates voor de lenzen, maar daar staat de a6000 als camera niet bij vermeld en ik durf het niet aan om te proberen of ie stiekem toch op die camera ook werkt.
En Photoshop ondersteunt de ARW bestanden niet... man man man wat een drama aankoop zeg. Moet ik nu eerst alles gaan converteren of wat? Lekker omslachtig. Leuk dat Adobe oudere software niet meer update. Kan ik beter bij de 5n blijven, dat werkt tenminste.
Welke PS heb je? Ik heb zelf 6.0 en de Camera Raw 8.4 update die ik nu net binnenhaal van 7 april ondersteund wel de a6000. Ik weet niet of ie ook op nog oudere PS versies ook werkt.
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=5739

Afijn ik heb dus ook mijn A6000 binnen. Een klein vraagje: klopt het dat er geen beschemkapje bij zit voor de hotshoe bovenop?

[ Voor 6% gewijzigd door Plekuz op 19-04-2014 17:57 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik kan wel die dng convertor downloaden maar dan pakt photoshop de bestanden nog steeds niet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Phusebox schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:06:
Ik kan wel die dng convertor downloaded maar dan pakt photoshop de bestanden nog steeds niet.
De Camera Raw update werkt niet voor jouw photoshop versie?

Oh oeps ik zie nu dat ik de verkeerde link heb geplaatst daarnet ... even de juiste zien te vinden.

Edit: hmzz, het lijkt er op dat de camera raw update alleen via CS6 zelf te downloaden is, wat ik gedaan heb.

Yep, PS versie 6.0 is de Camera Raw update versie 8.4 (met de Sony a6000) en PS versie 5.0 is Camera Raw 6.7 helaas.
http://blogs.adobe.com/cr...to-date.html#notconnected

[ Voor 68% gewijzigd door Plekuz op 19-04-2014 18:24 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Sony (of de a6000) kan er toch niet aan doen dat Adobe oudere versies niet update met laatste camera RAW. En de lenzen kan je wel degelijk updaten, check dpreview forum voor info.

Heb de a6000 nu al wat kunnen uittesten en zelfs met de kitlens behoorlijk tevreden. Heb wel gemerkt dat, alhoewel de AFC zéér goed werkt, af en toe wat backfocus is te merken. Kan ook aan mezelf liggen of aan moeilijke omstandigheden qua AF (rondlopende kindjes is nu eenmaal niet makkelijk te focussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:27
Ik heb mijn 55-210 gewoon kunnen updaten met de a6000, werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nee snap ik dat Sony daar niets aan kan doen maar het zou fijn zijn als er een simpelere optie was dan een nieuwe photoshop kopen (ik weiger mee te werken aan die achterlijke CC abo ellende), of alles eerst te moeten converteren. Erg handig als je bijvoorbeeld 500 foto's moet omzetten.

Nog een nadeel is dat je met smartphone remote functie geen RAW kunt schieten... why oh freaking why? Kom er net achter na een oefen shoot dat de foto's gemaakt via de app alleen jpg zijn en dan ook nog eens van lagere kwaliteit dan standaard lijkt het.

Vrij nutteloos dan die remote functie.

Update van de lens gaat inderdaad wel ook al wordt de camera niet ondersteund. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Remote functie via app was al nutteloos sins NEX. Koop een afstand bediening voor 2 euro.. Klaar ben je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Als je een smartphone met IR hebt (HTC One ofzo), hoef je geen aparte afstandsbediening te kopen.
Google Play: DSLR Remote

Je kunt ermee ook beperkt bracketed foto's schieten (camera op M mode met bulb mode activated).

[ Voor 51% gewijzigd door Menesis op 20-04-2014 10:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Menesis schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:34:
Als je een smartphone met IR hebt (HTC One ofzo), hoef je geen aparte afstandsbediening te kopen.
Google Play: DSLR Remote

Je kunt ermee ook beperkt bracketed foto's schieten (camera op M mode met bulb mode activated).
Dat klopt en ik heb ook een losse ir remote maar dat werkt toch nooit zo lekker in verband met bereik, is net te kort.

En je hebt uiteraard geen zoom, touch to focus etc. Ik snap niet waarom je geen RAW kunt schieten met de app.

NFC krijg ik ook echt niet aan de praat. Beats the point als je eerst van alles aan moet zetten via de omslachtige menu's. Echt wie die menu structuur bedacht heeft moeten ze echt op staande voet ontslaan.

Accu gaat ook naar mijn gevoel 30% minder lang mee dan bij de 5n.

Geen externe lader is trouwens ook echt absurd maar dat wist ik van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Phusebox schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:17:
NFC krijg ik ook echt niet aan de praat. Beats the point als je eerst van alles aan moet zetten via de omslachtige menu's. Echt wie die menu structuur bedacht heeft moeten ze echt op staande voet ontslaan.
Zojuist hier met mijn Xperia S telefoon geprobeerd. Telefoon tegen de zijkant van de camera, play memories start en verbinding met de camera, zonder ook maar 1 ding in het menu te hoeven instellen. Geen centje pijn. Ik weet niet wat jij anders doet. Overigens vind ik de menu's heerlijk en een enorme verbetering ten opzichte van de oude NEX menu's.
Accu gaat ook naar mijn gevoel 30% minder lang mee dan bij de 5n.
CIPA geeft je geen gelijk, maar ik kan me voorstellen dat als je veel met WiFi en zo loopt te prutsen dat dan de batterij sneller leeg gaat dan de 5N waar je dat niet mee kon.
Geen externe lader is trouwens ook echt absurd maar dat wist ik van tevoren.
Ik ben blij dat ik nog steeds mijn NEX-5 lader heb en ach, anders kost zo'n ding ook maar een tientje of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 12-09 11:47
Geen lader!? Mijn ervaring met de NEX-5R is dat die behoorlijk kieskeurig is wat betreft lader. Sterker nog: Ik was in de USA en had 3 microUSB laders mee (allen 120-240Volt 50&60hz) en een converter plug.
Nou, de NEX werkte alleen met zijn eigen lader, terwijl mijn andere dingen (android tablet en telefoon) wel gewoon met alle laders werkte.

En zelfs hier in Europa werkt mijn NEX niet met de lader van mijn HTC One.
Ik weet niet of de nieuwere generatie ook zo kieskeurig is, maar zo ja, dan vind ik het slecht dat ze geen lader meer bijleveren.

edit: blijkbaar krijg je er wel een lader bij, maar geen die los batterijen kan opladen. Blijft staan dat ik de NEX maar een kieskeurig ding vind als het op laders aankomt. Daarnaast is het stom dat je de camera niet kunt gebruiken als hij aan de lader hangt. Hoe kun je dan in godsnaam een lange timelapse schieten... |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Menesis op 20-04-2014 20:35 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:44
Dus bij a6000 krijg geen oplader erbij? Slaat toch nergens op.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik bedoelde een externe lader om de accu buiten de camera op te laden. Oplader om op de camera aan te sluiten zit er wel bij maar dat is traag en omslachtig.

Wat betreft NFC, ik heb die apps geïnstalleerd maar er gebeurt niets. NFC op mijn Galaxy S4 staat aan.
Playmemories op pc werkt ook niet. Hij gaat al mijn foto's synchroniseren en na 6 uur staan er 18 foto's online van de pak 'm beet 10.000.

Het pijnpunt in de menu's zit in het horizontaal scrollen. Maak er gewoon een lijst van.

[ Voor 56% gewijzigd door Phusebox op 20-04-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Aha ok,hmm dat sychroniseren vond ik snel gaan met mijn nex 5r,denk dat sony een firmware update moet uitbrengen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Menesis schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:48:
Geen lader!? Mijn ervaring met de NEX-5R is dat die behoorlijk kieskeurig is wat betreft lader. Sterker nog: Ik was in de USA en had 3 microUSB laders mee (allen 120-240Volt 50&60hz) en een converter plug.
Nou, de NEX werkte alleen met zijn eigen lader, terwijl mijn andere dingen (android tablet en telefoon) wel gewoon met alle laders werkte.

En zelfs hier in Europa werkt mijn NEX niet met de lader van mijn HTC One.
Ik weet niet of de nieuwere generatie ook zo kieskeurig is, maar zo ja, dan vind ik het slecht dat ze geen lader meer bijleveren.

edit: blijkbaar krijg je er wel een lader bij, maar geen die los batterijen kan opladen. Blijft staan dat ik de NEX maar een kieskeurig ding vind als het op laders aankomt. Daarnaast is het stom dat je de camera niet kunt gebruiken als hij aan de lader hangt. Hoe kun je dan in godsnaam een lange timelapse schieten... |:(
Ja, die kieskeurigheid vind ik ook goed irritant. Ik heb een Sony tablet, Sony telefoon en een Sony PS Vita. Op geen van die laders wil de NEX-3 opladen. Alleen zijn eigen ladertje. Knap vervelend want dan loopje alsnog weer met meerdere adapters te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Erg apart. Ik hang van alles in mijn Nex3 in allerlei landen en het werkt als een zonnetje. Van dubieuze third party ipad opladers tot een iPhone oplader met Kindle snoertje erin, van Marokko tot Tokio nooit een probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

D0gtag schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:00:
[...]

Foto professional is een redelijk schimmige winkel in Amsterdam, 'familie bedrijf' en het internet heeft redelijk veel kwalijke verhalen over deze toko (meer hier vanaf 2000), o.a. de oplichting van toeristen. Ik ben er niet zo lang geleden nog geweest, het viel me op hoe weinig kennis deze verkopers hadden. Ik keek alleen of ze nog een analoge lenzen hadden maar alles was over priced.
Ik heb er zelf niks gekocht dus ik kan er zelf niks negatiefs over zeggen maar waar rook is......
Probeer je geld terug te krijgen en koop een ander exemplaar.
Bedankt voor de waarschuwing, maar voor mij helaas te laat. Ruim drie weken ben ik bezig geweest om mijn geld terug te krijgen, terwijl de lens al die tijd in hun bezit is geweest. Een lens aanbieden in topstaat, na ontvangst vol met krassen en waterschade, terugsturen en dan uiteindelijk moeten dreigen om mijn rechtsbijstandverzekering er aan te pas te laten komen om het geld terug te krijgen. Redelijk schandalig om zo met klanten om te gaan!!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Erhnam schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:49:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing, maar voor mij helaas te laat. Ruim drie weken ben ik bezig geweest om mijn geld terug te krijgen, terwijl de lens al die tijd in hun bezit is geweest. Een lens aanbieden in topstaat, na ontvangst vol met krassen en waterschade, terugsturen en dan uiteindelijk moeten dreigen om mijn rechtsbijstandverzekering er aan te pas te laten komen om het geld terug te krijgen. Redelijk schandalig om zo met klanten om te gaan!!
Vervelend om te horen dat het te laat was, maar helaas waarheid gebleken en na al die jaren nog steeds zelfde toko dus, zo blijkt ook maar weer uit jouw verhaal.
Succes met het terug vorderen, maar gelukkig kunnen nu ook andere mensen wat van deze toko leren.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
Gisteren mijn A6000 ontvangen met de Zeiss 16-70 lens. Kom van een Nex 5N af, dus wat mij betreft een gigantische upgrade in functies en bediening. Beeldkwaliteit is ongetwijfeld beter dan die van de Nex 5N, maar die was al zo goed dat er weinig (zichtbare) verbetering is. Ik verwacht dat de camera op hoge ISO standen wel beter presteert maar heb dit nog niet goed kunnen testen. Vooral de extra opties bevallen erg goed. Maar veel komt natuurlijk van de nex 6 en 7 af. Ook de draadloze overdracht via wifi en het connecten via NFC werkt uitstekend.

Lens bevalt ook erg goed. Prijzige lens, maar goed zal hem de komende jaren veel gebruiken. Zit alleen nog te twijfelen of de 16-50 powerzoom lens meerwaarde heeft.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:11

Grin

Ride si sapis.

Boobybandit schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:10:
Gisteren mijn A6000 ontvangen met de Zeiss 16-70 lens. Kom van een Nex 5N af, dus wat mij betreft een gigantische upgrade in functies en bediening. Beeldkwaliteit is ongetwijfeld beter dan die van de Nex 5N, maar die was al zo goed dat er weinig (zichtbare) verbetering is. Ik verwacht dat de camera op hoge ISO standen wel beter presteert maar heb dit nog niet goed kunnen testen. Vooral de extra opties bevallen erg goed. Maar veel komt natuurlijk van de nex 6 en 7 af. Ook de draadloze overdracht via wifi en het connecten via NFC werkt uitstekend.

Lens bevalt ook erg goed. Prijzige lens, maar goed zal hem de komende jaren veel gebruiken. Zit alleen nog te twijfelen of de 16-50 powerzoom lens meerwaarde heeft.
Oh nice!
Jouw combo van lens en camera is degene die ik ook op het oog heb, of toch de Fuji X-T1 met 18-55...
Laat t.z.t. nog even wat van je horen in dit forum, ben benieuwd naar je indrukken/review!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-09 12:18
Gisteren mijn A6000 ontvangen met de Zeiss 16-70 lens.
Nice! Ik heb hem ook in de preorder staan, maar is nog steeds niet binnen. Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Fijn te horen dat er in Nederland eindelijk wat beweging zit in de leverantie van deze set...

Of heb je body en lens los besteld? Of uit buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
cranebird schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:16:
[...]

Nice! Ik heb hem ook in de preorder staan, maar is nog steeds niet binnen. Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Fijn te horen dat er in Nederland eindelijk wat beweging zit in de leverantie van deze set...

Of heb je body en lens los besteld? Of uit buitenland?
Ik heb hem via Sony besteld. Kreeg korting via studentenaccount van mn zusje. 1318 betaald voor hele set. Had er 2 besteld (1 losse body en 1 met de 16-50 lens). Die met de lens gaat waarschijnlijk retour.

Zal in de loop vd week wat meer ervaringen posten. Voor nu ben ik al helemaal gek vd Oled EVF. Was in het begin wat wennen omdat hij een beetje flikkert maar inmiddels al gewend en ik gebruik het scherm puur voor de informatie over de instellingen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Boobybandit schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:32:
[...]

Ik heb hem via Sony besteld. Kreeg korting via studentenaccount van mn zusje. 1318 betaald voor hele set. Had er 2 besteld (1 losse body en 1 met de 16-50 lens). Die met de lens gaat waarschijnlijk retour.

Zal in de loop vd week wat meer ervaringen posten. Voor nu ben ik al helemaal gek vd Oled EVF. Was in het begin wat wennen omdat hij een beetje flikkert maar inmiddels al gewend en ik gebruik het scherm puur voor de informatie over de instellingen.
Echt waar? Ik kan maar niet wennen aan de slechte kwaliteit van de viewfinder (ok, misschien niet voor een EVF, maar het kijkt gewoon niet natuurlijk). De lag is absurd hoog, kleuren zijn niet echt betrouwbaar en de resolutie is te laag.

Bij het reviewen van foto's stoort het enorm dat ze de zoom knop verplaatst hebben. Het tiltable display is qua mechaniek een stap achteruit ten opzichte van de Nex-5n. De body is veel gevoeliger voor vuil en krassen. Het formaat verschil is toch aanzienlijk, en ondanks het grotere formaat past de SEL18200 nog steeds niet goed (de camera kan niet plat liggen met die lens erop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Phusebox schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:41:
[...]

Echt waar? Ik kan maar niet wennen aan de slechte kwaliteit van de viewfinder (ok, misschien niet voor een EVF, maar het kijkt gewoon niet natuurlijk). De lag is absurd hoog, kleuren zijn niet echt betrouwbaar en de resolutie is te laag.

Bij het reviewen van foto's stoort het enorm dat ze de zoom knop verplaatst hebben. Het tiltable display is qua mechaniek een stap achteruit ten opzichte van de Nex-5n. De body is veel gevoeliger voor vuil en krassen. Het formaat verschil is toch aanzienlijk, en ondanks het grotere formaat past de SEL18200 nog steeds niet goed (de camera kan niet plat liggen met die lens erop).
Hiervoor gebruikte je een 5n met EVF dan, of helemaal geen EVF? Ik heb voorheen gebruik gemaakt van OVF en dat keek inderdaad rustiger. Maar mijns inziens weegt de 'liveview' wel op tegen het nadeel van de laggy EVF. Overigens vind ik dat laggy nog wel meevallen. De camera is inderdaad wel een klap groter. Heb ook soms even het idee hoeveel kleiner deze nex nou is dan een 'echte' DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:54
Gisteren ook de a6000 opgehaald ,met de 16-50 kitlens .
Plastic body wel wennen , ook de lens voelt wel erg plastic aan maar dat hoeft verder niets over de kwaliteit te zeggen ,zeker de body voelt op op zich goed stevig aan .
Geen zonnekap bij de lens ,geen lader voor opladen batterij dit moet in de camera via 220v of USB via Ebay maar een lader en batterij bestellen.

Verder nog niet veel mee gedaan ,menu doorgelopen en settings aangepast , alles lijkt goed instelbaar ,van de week maar eens flink uitproberen .

@ Boobybandit
-1318 betaald voor hele set.
Voor de body , de Zeiss lens en de 16-50 lens samen ...?
Dat is wel een erg lage prijs ,goed gedaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen lader voor losse batterijen op een body van meer dan 600 euro? Rare praktijken van Sony. Of doen ze dat ook niet voor de A7r (@ 1800 euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Boobybandit schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:40:
[...]

Hiervoor gebruikte je een 5n met EVF dan, of helemaal geen EVF? Ik heb voorheen gebruik gemaakt van OVF en dat keek inderdaad rustiger. Maar mijns inziens weegt de 'liveview' wel op tegen het nadeel van de laggy EVF. Overigens vind ik dat laggy nog wel meevallen. De camera is inderdaad wel een klap groter. Heb ook soms even het idee hoeveel kleiner deze nex nou is dan een 'echte' DSLR.
Op de 5n had ik geen EVF, en zoals ik het nu zie na een paar weken ga ik de EVF op de A6000 ook niet gebruiken.

De punten die hierboven worden genoemd vind ik ook vrij triest voor een prosumer camera, geen losse acculader, geen zonnekap, geen beschermdop voor je body als er geen lens op zit etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Bij mijn losse body zat een beschermdop! Het niet bijleveren van een lader vind ik een waar gemis. Wel fijn dat hij nu ook via USB kan opladen. Ga inderdaad ook een lader via ebay bij bestellen. Verder geen groot probleem dus. Wat dat betreft wordt de keuze aan de consument gelaten.
ramrodwillem schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:29:
@ Boobybandit
-1318 betaald voor hele set.
Voor de body , de Zeiss lens en de 16-50 lens samen ...?
Dat is wel een erg lage prijs ,goed gedaan .
Nee, zonder de 16-50. Twijfel nog of ik die erbij ga nemen voor de compactheid...Was vd week in New York waar de A6000 + 16-70 lens een schamele 1100 euro kostte :o Durfde het douane risico en garantieafhandeling etc echter niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier gebruikers die van een NEX7 zijn overgestap op een a6000? Ik heb zelf een NEX7 en twijfel enorm. Vooral met kleine kinderen en de snelle auto focus is de a6000 wel een vooruitgang. Wifi lijkt me ook een handige toegevoegd gezien het intensieve tablet gebruik binnen ons gezin. Hoe zit het met de overige onderdelen? Enige ervaringen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

henkie196 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:21:
Geen lader voor losse batterijen op een body van meer dan 600 euro? Rare praktijken van Sony. Of doen ze dat ook niet voor de A7r (@ 1800 euro)?
A7(r) heeft ook geen lader heb ik er los bij moeten kopen.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
@Erhnam
Op DPreview zijn div draadjes hier over te vinden .

http://www.dpreview.com/f..._medium=text&ref=mainmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
[...]

Dus ik kan beter bij de NEX 6 blijven? Foto's bekijken via de EVF is prachtig, ik gebruik de EVF vaker dan het lcd schermpje, vind ik persoonlijk prettiger. Kantelbare scherm werkt top en is stevig (ik weet niet wat er anders aan is bij de a6000) Body is totaal niet gevoelig voor krassen, ook is hij iets kleiner en dunner.

De sel 18-200 hoort officieel niet op de NEX/Alpha daar is een LE versie voor gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Echt waar? Ik kan maar niet wennen aan de slechte kwaliteit van de viewfinder (ok, misschien niet voor een EVF, maar het kijkt gewoon niet
Vreemd, zie nu inderdaad dat er in de A6000 een mindere EVF zit. Je zou toch zeggen dat 3 jaar na de A77/A99, de kosten niet meer zo verschrikkelijk hoog zijn. Ik heb zelf de A77 met de hoge resolutie EVF en zou nooit meer terug willen. Superscherp, geen lag en mooie kleuren, en dan buiten alle extra opties :)

Maar inderdaad, en EVF met lage resolutie is het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Als je graag een hele compacte oplossing wil, dan is de 16-50 een goede keuze. Voor de beeldkwaliteit moet je het niet doen. Althans: ik vind die echt om te janken vergeleken met mijn andere lenzen en ik heb niet eens die Zeiss 16-70.
ramrodwillem schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:29:
Gisteren ook de a6000 opgehaald ,met de 16-50 kitlens
...
Geen zonnekap bij de lens
Inklapbare lens, dan is een zonnekap een beetje lastig ...
PWM schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:59:
Vreemd, zie nu inderdaad dat er in de A6000 een mindere EVF zit. Je zou toch zeggen dat 3 jaar na de A77/A99, de kosten niet meer zo verschrikkelijk hoog zijn. Ik heb zelf de A77 met de hoge resolutie EVF en zou nooit meer terug willen. Superscherp, geen lag en mooie kleuren, en dan buiten alle extra opties :)

Maar inderdaad, en EVF met lage resolutie is het gewoon niet.
Kwestie van smaak, als je naar de technische cijfers kijkt zou ie minder moeten zijn, maar er zijn genoeg reviews ondertussen te vinden die zeggen dat ie er juist op vooruit gegaan is in gebruik. responsiever, contrast etc. Ikzefl vind 'm wel erg prettig werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Plekuz op 02-05-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:59:
[...]

Als je graag een hele compacte oplossing wil, dan is de 16-50 een goede keuze. Voor de beeldkwaliteit moet je het niet doen. Althans: ik vind die echt om te janken vergeleken met mijn andere lenzen en ik heb niet eens die Zeiss 16-70.
Welke zoom lens heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Geen hoogwaardig spul. Naast de 16-50mm heb ik de 18-55mm kit en de 18-200mm Tamron zoomers. Het is geen objectieve toetsing, maar die laatste twee vind ik beter schieten dan de 16-50. De enige reden voor mij om de 16-50 te gebruiken is dat het de meest compacte zoom optie is om mee te nemen.

Ik heb diverse reviews van de Zeiss 16-70mm bekeken en hoewel een prima lens, is ie wat mij betreft veel te duur voor wat ie uiteindelijk presteert, dus die komt er niet in, tenzij ik een keer de staatsloterij win of zo.

Voor de volledigheid (niet dat iemand het wat uitmaakt) heb ik ook nog: 8mm Sanyang, 30mm Sigma, 50mm Sony en de 60mm Sigma. Oh en nog een 35mm SLR Magic toylens, maar die komt echt nooit uit de doos.Om maar aan te geven dat ik echt niet zit te vergelijken met superdeluxe lenzen.

[ Voor 13% gewijzigd door Plekuz op 02-05-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Weakling dit is één van de belangrijkste redenen dat ik over gestapt ben naar een ander systeem. De NEX 5 6 7 zijn de deur uit. Heb nog wel een 3N liggen met een 16-50. Het is geen geweldige lens, maar als je in RAW schiet kun je nodige van de onvolkomenheden oplossen in Lightroom met de lens profielen. Vingetting is erg sterk op 16mm maar op 18mm word dit al minder de 18-55 heeft hier al stuk minder last van, maar is gelijk groter. De Zeis zelf ook niet onder de indruk van. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog?

Zelf wilde ik meer en ben ik over gestapt op een ander systeem, waar echt tevreden ben over het glas.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weakling schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:44:
[...]

Geen hoogwaardig spul. Naast de 16-50mm heb ik de 18-55mm kit en de 18-200mm Tamron zoomers. Het is geen objectieve toetsing, maar die laatste twee vind ik beter schieten dan de 16-50. De enige reden voor mij om de 16-50 te gebruiken is dat het de meest compacte zoom optie is om mee te nemen.

Ik heb diverse reviews van de Zeiss 16-70mm bekeken en hoewel een prima lens, is ie wat mij betreft veel te duur voor wat ie uiteindelijk presteert, dus die komt er niet in, tenzij ik een keer de staatsloterij win of zo.

Voor de volledigheid (niet dat iemand het wat uitmaakt) heb ik ook nog: 8mm Sanyang, 30mm Sigma, 50mm Sony en de 60mm Sigma. Oh en nog een 35mm SLR Magic toylens, maar die komt echt nooit uit de doos.Om maar aan te geven dat ik echt niet zit te vergelijken met superdeluxe lenzen.
Ik vind de 1650 juist vaak scherper dan mijn 18-55 kit of SEL18200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Superdaantje schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:12:
De Zeis zelf ook niet onder de indruk van. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog?
Een lens van bijna 1.000 euro die in mijn ogen maar marginaal beter presteert dan de goedkope 18-55 kitlens is het mij in ieder geval niet waard.
Zelf wilde ik meer en ben ik over gestapt op een ander systeem, waar echt tevreden ben over het glas.
Met mijn primes, zeker de Sigma's, ondanks dat ook dat maar goedkoop glas is, ben ik dik tevreden. Kan het beter? Vast wel, maar ik ben maar een zeer amateuristische liefhebber die niet eens zo heel veel foto's maakt, dus voor mij meer dan goed genoeg.
Phusebox schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:15:
Ik vind de 1650 juist vaak scherper dan mijn 18-55 kit of SEL18200.
Hmm, apart. Lens kwaliteit variatie of zo? Heb ik net een wat mindere 16-50 misschien. De foto's komen er in ieder geval niet zo lekker scherp en helder uit als bij mijn 18-55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weakling schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:53:
[...]

Een lens van bijna 1.000 euro die in mijn ogen maar marginaal beter presteert dan de goedkope 18-55 kitlens is het mij in ieder geval niet waard.

[...]

Met mijn primes, zeker de Sigma's, ondanks dat ook dat maar goedkoop glas is, ben ik dik tevreden. Kan het beter? Vast wel, maar ik ben maar een zeer amateuristische liefhebber die niet eens zo heel veel foto's maakt, dus voor mij meer dan goed genoeg.

[...]

Hmm, apart. Lens kwaliteit variatie of zo? Heb ik net een wat mindere 16-50 misschien. De foto's komen er in ieder geval niet zo lekker scherp en helder uit als bij mijn 18-55.
Of ik heb gewoon een crappy 18-55 :+
De foto's die ik nu gemaakt heb met de 16-50 hebben in ieder geval veel meer scherpte in de fijne details, uitgaande van de RAW bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Net met de A6000 bezig geweest om Remote Controle op mn Apple werkend te krijgen , lukt niet , als ik de camera aan sluit en aan zet , op Remote Controle klik , krijg ik de melding dat de camera niet wordt gevonden .

Iemand al gelukt om dit werkend te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Phusebox schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:07:
[...]

Of ik heb gewoon een crappy 18-55 :+
De foto's die ik nu gemaakt heb met de 16-50 hebben in ieder geval veel meer scherpte in de fijne details, uitgaande van de RAW bestanden.
Weet niet of jou versie van de 18-55 crapy is, wellicht heb je wel een hele goede versie van de 16-50 ;-)
Heb vier 16-50 gehad en twee 18-55 en de 18-55 waren toch wel iets scherper en hadden een betere contrast. Vingetting van de 16-50 was bij alle vier de model behoorlijk aanwezig op de NEX 3n 5r 6 en 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Laatst online: 24-01-2024
De eerste series van de 18-55 hadden best veel problemen. Kan dus heel goed een mindere 18-55 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Vandaag 2e hands de Zeiss 24mm/1.8 opgepikt. Heb die voordien gehad en verkocht samen met mijn NEX6 en miste die lens enorm. De kitlens is leuk speelgoed, maar nu zie ik tenminste terug tot wat die a6000 sensor in staat is :)

[ Voor 7% gewijzigd door lapino op 02-05-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:44:
[...]
Voor de volledigheid (niet dat iemand het wat uitmaakt) heb ik ook nog: ...30mm Sigma....
Ik ben aan het twijfelen tussen het kopen van de SEL35 of de 30mm Sigma. Groot prijsverschil tussen de 2. Ben je zelf tevreden over de 30mm Sigma (low light performance)? Ook ervaringen met de SEL35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:00:
[...]

Ik ben aan het twijfelen tussen het kopen van de SEL35 of de 30mm Sigma. Groot prijsverschil tussen de 2. Ben je zelf tevreden over de 30mm Sigma (low light performance)? Ook ervaringen met de SEL35?
Ben zelf eigenaar van de 30mm sigma. Destijds nieuw gekocht voor 99 euro. Geweldige budgetdeal. Lekker compacte lens op F2.8 en goed scherp. Kan niet vergelijken met de SEL35. Maar het lijkt mij de moeite waard om eerst de 30mm te proberen, als hij bevalt scheelt het een bak met geld. Overigens voelt de lens wel erg goedkoop aan (plastic), maar laat je hierdoor niet misleiden.
lapino schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:44:
Vandaag 2e hands de Zeiss 24mm/1.8 opgepikt. Heb die voordien gehad en verkocht samen met mijn NEX6 en miste die lens enorm. De kitlens is leuk speelgoed, maar nu zie ik tenminste terug tot wat die a6000 sensor in staat is :)
Hmm, interessante lens. Voor hoeveel heb je die kunnen scoren? Nooit naar gekeken ivm de (ontzettend) hoge aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
lapino schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:44:
Is die kitlens van a6000 minder goed? ben erg aan het twijfelen tussen a6000 en nikon d5300. 2e lens ga ik pas na een half jaar aanschaffen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Amaze86 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:43:
[...]

Is die kitlens van a6000 minder goed? ben erg aan het twijfelen tussen a6000 en nikon d5300. 2e lens ga ik pas na een half jaar aanschaffen,
Waarschijnlijk net zo goed of slecht als de nikon kit lens :) verschillen zullen marginaal zijn. IQ verschillen tussen de a6000 en d5300 zal sowieso marginaal zijn (als het al niet het zelfde is, of zelfde sensor...)
Dus de keuze tussen de nikon en sony gaat meer over focussnelheid en formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
D0gtag schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:48:
[...]

Waarschijnlijk net zo goed of slecht als de nikon kit lens :) verschillen zullen marginaal zijn. IQ verschillen tussen de a6000 en d5300 zal sowieso marginaal zijn (als het al niet het zelfde is, of zelfde sensor...)
Dus de keuze tussen de nikon en sony gaat meer over focussnelheid en formaat.
Sensor van Sony is beter. Die is namelijk gloednieuw, terwijl die van Nikon dat niet is.
Heeft meer focuspunten op de sensor zitten, die meer licht oppakken.
En de A6000 heeft een snellere autofocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Kashika schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:52:
[...]

Sensor van Sony is beter. Die is namelijk gloednieuw, terwijl die van Nikon dat niet is.
Heeft meer focuspunten op de sensor zitten, die meer licht oppakken.
En de A6000 heeft een snellere autofocus.
Ik weiger te geloven dat de a6000 een sneller autofocus heeft aangezien de d5300 dedicated fasedetectie heeft. En als ik Dxomark moet geloven is de d5300 een fractie beter aangezien de sensor het zelfde is als die van de sony a6000 (en de d5300 ook pas net uit is).

Edit: de nex 7 verschilt in IQ niet heel veel volgens Dx0 maar uit reviews blijkt wel dat de sensor beter is voor wide angle RF lenzen (zwakste punt nex 7).

[ Voor 15% gewijzigd door D0gtag op 04-05-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook aannemelijker dat die twee elkaar niet veel ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Ja klopt,volgens de reviews is hetzelfde sensor in beide camera's.Ik haal hem deze maand denk bij saturn (als btw actie) alleen vind de lenzen bij sony nogal aan dure kant,maar de a6000 is compacter en dat vind ik weer fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Amaze86 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:07:
Ja klopt,volgens de reviews is hetzelfde sensor in beide camera's.Ik haal hem deze maand denk bij saturn (als btw actie) alleen vind de lenzen bij sony nogal aan dure kant,maar de a6000 is compacter en dat vind ik weer fijner.
Als je toch even moet sparen voor een lens, koop dan een oude lens met adapter, dan leer echt fotograferen en zal je zien hoe leuk het is met een handmatige lens en dat de kwaliteit beter is dan van de 18-55 lens :)
(20/30€ lens plus adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 07:12
Inderdaad fotograferen is iets meer dan technische specs en op het knopje drukken onder het motto als ie scherp is, is ie goed..

Het voordeel van de systeemcamera's is immers wel dat je via adapters heel veel oud en schappelijk geprijst spul er op kunt zetten. Bij dslr's (Nikon, Canon en Co) kan dat praktisch gezien niet of nauwelijks. Een systeemcamera met adapter en goedkoop 2e hands glas kan dan het begin van iets moois zijn terwijl de kosten nog meevallen.

De waarde van (sensor)tests is overigens altijd relatief en in de praktijk sterk afhankelijk van het gebruikte objectief en het onderwerp. Wat er in het lab indrukwekkend uitziet als verschil is bij de huis, tuin en keukenfoto's niet meer zichtbaar. Zoals altijd is de compositie en het "juiste" onderwerp veel belangrijker en dat zit hem dus niet in de sensor maar tussen de oren van de fotograaf. Soms is dat onderwerp in een flits duidelijk, maar soms ook een kwestie van compositie en dat mag best wat tijd kosten.

Een technisch matig afgewerkte maar "goed" onderwerp is nog steeds belangrijker dan een technisch perfecte flutfoto. Naar dat soort huidige "perfectie" maatstaven zouden immers alle bekende/ "historische" foto's door de mand vallen terwijl generaties daar vaak sterke emoties aan verbinden. Het verleden heeft overigens laten zien dat soms de "mislukte" opname meer indruk maakt dan de "perfecte" foto.

"Vroeguh" was het sowieso al een stuk "moeilijker" zonder photoshop, AF, een beperkter dynamisch bereik en auto-iso en filmpjes waar je bij wijze van spreke 36 opnames aan vast zat. Los van de kosten dacht je er nog eens 2 keer over na hoe je het wilde hebben en hoe je juist moest belichten... Je ging toen ook niet even voor 2 mnuten de doka in. Maar goed, dat ligt allemaal "ver achter ons".

Wat vaak wel een rol speelt is het bedieningsgemak en dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken wat het beste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

over oude lenzen gesproken...

* mystic heeft zojuist een minolta MD 135mm F2.8 gewonnnen op e-bay

weer een nieuw speledingetje! *O*

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Boobybandit schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:48:
[...]

Ben zelf eigenaar van de 30mm sigma. Destijds nieuw gekocht voor 99 euro. Geweldige budgetdeal. Lekker compacte lens op F2.8 en goed scherp. Kan niet vergelijken met de SEL35. Maar het lijkt mij de moeite waard om eerst de 30mm te proberen, als hij bevalt scheelt het een bak met geld. Overigens voelt de lens wel erg goedkoop aan (plastic), maar laat je hierdoor niet misleiden.

[...]

Hmm, interessante lens. Voor hoeveel heb je die kunnen scoren? Nooit naar gekeken ivm de (ontzettend) hoge aanschafprijs.
650 betaald, zo goed als ongebruikt. presteert uitmuntend al is de af niet zo snel als de kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Vorige week de sony a6000 met 16-50 kitlens gekocht .

Ben niet tevreden over het resultaat , video gedeelte valt me tegen , AF traag en SteadyShot doet het ook niet echt goed vind ik , ik heb momenteel ook nog een RX100 (steadyshot en AF zijn beter ) maar deze maakt betere video beelden dan de A6000 .
Hier een voorbeeld video YouTube: Video Test Sony A6000

Met foto's ben ik ook bezig geweest , nog niet heel veel, maar het valt me op dat 50% van de foto% niet
goed zijn , onscherp soms te overbelicht.

Zou dit op een defecte lens kunnen duiden las dat Sony lenzen nog wel eens een manco kunnen vertonen

Iemand een idee of iemand die de zelfde combinatie heeft en ook al enige ervaring met foto en video werk
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kwaliteit van het filmpje is inderdaad niet super, ik had met mijn Nex-5n betere resultaten. Heb de A6000 nog niet op video gebied getest moet ik eerlijk bekennen.

Qua scherpte heb ik overigens niet echt te klagen, de foto's van mijn toestel zijn scherper dan die van de 5n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Mijn god wat is die 70-200mm F4 een prachtige lens. Werkelijk perfect. Superlicht, interne focus (!), snel, scherp en fullframe. Wow! Ik heb hieronder paar shots ervan gemaakt ter vergelijking. :9~

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2898/14128287771_c5b81edb8b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2904/14128328221_42cc6553cf.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2914/14128358251_c8280a861c.jpg

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 01:29
Hij is zwaarder dan de Canon 70-200 f/4 IS en ook een stuk duurder.... Dus eigenlijk wel een beetje jammer voor de A7(R) eigenaren....
Maar gefeliciteerd met je aankoop.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Universal Creations schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:52:
Hij is zwaarder dan de Canon 70-200 f/4 IS en ook een stuk duurder.... Dus eigenlijk wel een beetje jammer voor de A7(R) eigenaren....
Maar gefeliciteerd met je aankoop.
Thanks, het woord 'zwaar' associeer ik absoluut niet met de deze lens :) . Zeker een aanrader voor de A7R eigenaren. Ik heb 'm nu op mijn NEX5 en is prima te handelen, echt. Zal dus beter zijn op een A7(R), die ik ook in de bestelling heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberamp op 07-05-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

hij ziet er sowieso supertof uit :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
CyberAmp schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:02:
Thanks, het woord 'zwaar' associeer ik absoluut niet met de deze lens :) . Zeker een aanrader voor de A7R eigenaren. Ik heb 'm nu op mijn NEX5 en is prima te handelen, echt. Zal dus beter zijn op een A7(R), die ik ook in de bestelling heb.
Naast een Sigma 120-300/2.8 zal het inderdaad een vedergewicht zijn ;)

In ieder geval krijg je voor de meerprijs ook een tripod mount, de Canon en Nikon versies leveren die niet bij de f4 versies van de 70-200. En de prijs zal ook wel nog dalen, de Nikon begon ook zo rond de 1400 euro, meen ik.

[ Voor 6% gewijzigd door henkie196 op 08-05-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

henkie196 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:04:
[...]

Naast een Sigma 120-300/2.8 zal het inderdaad een vedergewicht zijn ;)

In ieder geval krijg je voor de meerprijs ook een tripod mount, de Canon en Nikon versies leveren die niet bij de f4 versies van de 70-200. En de prijs zal ook wel nog dalen, de Nikon begon ook zo rond de 1400 euro, meen ik.
Ja hehe, inderdaad. Ben wel wat gewicht gewend. De Tripod mount heeft een mooi schroef/klik systeem die je dus eraf kunt halen zonder dat je de lens hoeft te ontkoppelen van de camera. Verder snap ik niet dat mensen het gewicht verwachten van een croplens (sony of tamron 18-200mm) in een fullframe lens. het is een zeer robuuste lens, die tegen een stoot kan en weathersealed. Interne zoom is echt ideaal en het is een native mount. Zover ik kan beoordelen op fora en andere sites, zitten alleen de enthousiaste amateurs te miepen over het gewicht en de prijs. Lager is altijd beter natuurlijk, maar nu voldoet dit echt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55
SEL70200G 100 euro retour van sony (en andere cashbacks):
http://www.sony.nl/res/attachment/file/99/1237492885699.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door PROnline op 08-05-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Als ik mijn A6000 op mn MacMini Os X 10.8.5 aansluit wordt de camera niet herkend , krijg na 10 seconden op het scherm van de a6000 te zien "controleer het aangesloten apparaat" op de MM gebeurd niets .

Iemand een idee ?

Opgelost de bijgeleverde NIEUWE kabel bleek niet goed te zijn , nieuwe gekocht nu werkt het wel ....

[ Voor 18% gewijzigd door ramrodwillem op 10-05-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
[...]

Ik heb zelf de sel35mm1.8 gekocht. Sowieso kon ik deze in Japan voor maar tegen de 300 euro krijgen. Scheelde toch een hoop Maar de bouwkwaliteit en optisch is die toch net een stukje beter. Daarnaast. Ik heb de A6000 en om van de snelle focus mogelijkheden te kunnen genieten moet ik wel met Sony lenzen gaan spelen. De Sigma lenzen zijn verschrikkelijk langzaam in vergelijking betreft focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Week op vakantie geweest, excuses voor de late en gezien de reeds geplaatste antwoorden misschien overbodige reactie.

Ik ben buitengewoon tevreden over mijn Sigma 30mm. Ik kan geen vergelijking maken met de SEL35, want dat was destijds ook voor mij de andere optie en is toen afgevallen, omdat ie veel duurder was en in tests de Sigma als scherper uit de bus kwam.

Nu ik een A6000 heb, die in AF snelheid meer uit Sony lenzen kan halen ben ik wel een klein beetje nieuwsgierig of het heel veel verschil maakt als ik een SEL35 zou hebben, maar voor mij is de AF snelheid van de Sigma goed genoeg.

Heb niet heel veel in low light geschoten, dus daar kan ik geen heel serieus antwoord op geven, behalve dan dat ie voor mijn doeleinden goed presteert. De Sony is in principe zo'n anderhalve stop sneller, maar misschien moet die afgestopt worden, omdat ie vol open niet scherp genoeg is. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
Sn0wblind schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 07:09:
[...]

Ik heb zelf de sel35mm1.8 gekocht. Sowieso kon ik deze in Japan voor maar tegen de 300 euro krijgen. Scheelde toch een hoop.
300 euro is een mooi prijsje, ja. Ik heb wel vaker het idee dat lenzen in het buitenland een mep goedkoper zijn.

Waarom zou trouwens de 35mm 1.8 OSS in NL zo'n 130 euro duurder zijn dan de 50mm 1.8 OSS? Lijken me vergelijkbare lenzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
-knip-

Overigens, wat meer ontopic. Heb gisteren een feest gefotografeerd met een HVL F43M flitser. Maar dat ding was elke keer na 20-30 foto's oververhit. Opgezocht en dat schijnt redelijk normaal te zijn. Maar het kwam waarschijnlijk doordat hij iedere keer op vol vermogen moest flitsen (hoog plafond). Tip is dan ook de iso gewoon hoog in te stellen. Want een foto met flits op ISO3200 is prima, maar automatisch pakt ie 1600...maar bij 3200 flitst hij al met halve kracht waardoor hij waarschijnlijk niet verhit raakt.

[ Voor 65% gewijzigd door Universal Creations op 10-05-2014 20:04 . Reden: Geen V&A op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
cranebird schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:37:
[...]

300 euro is een mooi prijsje, ja. Ik heb wel vaker het idee dat lenzen in het buitenland een mep goedkoper zijn.

Waarom zou trouwens de 35mm 1.8 OSS in NL zo'n 130 euro duurder zijn dan de 50mm 1.8 OSS? Lijken me vergelijkbare lenzen...
De a6000 kocht ik voor maar 450, scheelde een hoop maar komt ook door de koers.
Weakling schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:22:
[...]

Week op vakantie geweest, excuses voor de late en gezien de reeds geplaatste antwoorden misschien overbodige reactie.

Ik ben buitengewoon tevreden over mijn Sigma 30mm. Ik kan geen vergelijking maken met de SEL35, want dat was destijds ook voor mij de andere optie en is toen afgevallen, omdat ie veel duurder was en in tests de Sigma als scherper uit de bus kwam.

Nu ik een A6000 heb, die in AF snelheid meer uit Sony lenzen kan halen ben ik wel een klein beetje nieuwsgierig of het heel veel verschil maakt als ik een SEL35 zou hebben, maar voor mij is de AF snelheid van de Sigma goed genoeg.

Heb niet heel veel in low light geschoten, dus daar kan ik geen heel serieus antwoord op geven, behalve dan dat ie voor mijn doeleinden goed presteert. De Sony is in principe zo'n anderhalve stop sneller, maar misschien moet die afgestopt worden, omdat ie vol open niet scherp genoeg is. Geen idee.
Ik vind de sel35 al erg scherp, helemaal op 2.8. Maar de optische stabilisatie, xtra licht speelruimte en bouwkwaliteit waren voor mij toch de doorslag. Al zijn de Sigma's optisch erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:17

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

CyberAmp schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:48:
Mijn god wat is die 70-200mm F4 een prachtige lens. Werkelijk perfect. Superlicht, interne focus (!), snel, scherp en fullframe. Wow! Ik heb hieronder paar shots ervan gemaakt ter vergelijking. :9~

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg mooie lens, maar het ziet er werkelijk niet uit met zo'n NEX body eraan :'( Snap niet waarom mensen met zulke grote lensen krampachtig (letterlijk?) vasthouden aan een NEX body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

ocn schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:12:
[...]

Erg mooie lens, maar het ziet er werkelijk niet uit met zo'n NEX body eraan :'( Snap niet waarom mensen met zulke grote lensen krampachtig (letterlijk?) vasthouden aan een NEX body.
Mwa, ik vind wel geinig. Ik heb een Sigma 50 -500mm OS aangehangen ooit via LA-LEA2 adapter. Zeer veel telebereik, en kwalitatief prima, op 10 fps raw met phase detectie. Hierbij is comfort een ander verhaal, absoluut. Maar het kan ook erger:
Afbeeldingslocatie: http://petapixel.com/assets/uploads/2012/11/spotting1.jpg

Voor mobiliteit werkt de combo van A7 (465 gr) en de SEL70-200 F4 (840 gr) uitstekend. Geen adapter ertussen, phase detectie fullframe, voor vakantie gebruik prima, dus niks te klagen. Het gewicht zeker niet (vergeleken met DSLR, D600/D800 = 850 vs 1kg, exclusief grips, en de nikon 70-200 F4 is 850 gram), plus je kunt er zo een Zeiss 35mm 2.8 van 120 gr aan hangen en weegt het helemaal niets. Als je de bergen opgaat begint het gewicht wel mee te tellen, dus ik hou het graag zo licht mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
ocn schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:12:
[...]

Waarschijnelijk omdat men de lens vast houden ipv de body, dat is immers logischer ook ter bevodering voor je mount op je camera. Ik zou dus niet alleen de camera willen vast houden met zo een lens, lijkt me ongeacht welke camera niet optimaal. Ik zie veel BIF shooters met een 400-600 prime schieten, ook met een fullframe spiegel reflex is dat totaal uit balans, volgens jouw redenering.

Ik begrijp het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 01:29
angelus20 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:33:
Waarschijnelijk omdat men de lens vast houden ipv de body, dat is immers logischer ook ter bevodering voor je mount op je camera. Ik zou dus niet alleen de camera willen vast houden met zo een lens, lijkt me ongeacht welke camera niet optimaal. Ik zie veel BIF shooters met een 400-600 prime schieten, ook met een fullframe spiegel reflex is dat totaal uit balans, volgens jouw redenering.

Ik begrijp het wel.
Als je redelijk op 1 plek bezig bent, dan maakt het niet zoveel uit. Maar als je veel loopt, dan is een body die je makkelijk ook kunt laten zakken (en toch nog vast kunt houden) wel prettiger. Ik kan echt makkelijk een hele dag met mijn 5D2+grip+prime van ongeveer 800gram rondlopen (2200gram totaal). Juist de grip+hand/pols-strap maken het erg prettig dragen. Ik heb ook weleens geprobeerd met alleen 5D2+40/2.8-pancake (zal ongeveer 1kg zijn) en dat was helemaal niet zo fijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Iemand ervaring met de 18-105? Denk er sterk aan deze te kopen voor mijn A6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Laatst online: 16:10
lapino schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:06:
Iemand ervaring met de 18-105? Denk er sterk aan deze te kopen voor mijn A6000.
Ik ben ook benieuwd, twijfel ook of ik deze ga kopen voor mijn NEX-7. Kwaliteit lijkt mij beter dan de 18-200 en powerzoom voor het filmen is natuurlijk ook ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Denk er aan om deze ook te kopen , schijnt prima samen te gaan met de a6000 .

Hier een draadje met daarin weer een link naar andere topic's over deze lens .
http://www.dpreview.com/forums/post/53586693

Op Ebay voor €530 te vinden

@ Lapino

Heb jij er al video mee geschoten , wat vind jij van de kwaliteit ?

[ Voor 19% gewijzigd door Universal Creations op 11-05-2014 23:33 . Reden: Tips voor belastingontduiking zijn niet toegestaan op GoT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb die nog niet gekocht he, offerte gekregen bij artencraft voor 550 maar twijfel nog, zeker of hij echt veel beter zal zijn dan de 1650.

-knip-

[ Voor 30% gewijzigd door Universal Creations op 11-05-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
-knip-

[ Voor 96% gewijzigd door Universal Creations op 11-05-2014 23:34 . Reden: Tips voor belastingontduiking zijn niet toegestaan op GoT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Iemand nog ervaringen met de 18-105?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Alleen op de eerder gegeven link van DPreview is het nodige te vinden , verder weinig

Hier is ook nog wel het nodige te vinden http://kurtmunger.com/index.html , ook over de 18-105 lens

@ Mod Waarom wordt er iets uit mn eerdere bericht verwijderd ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

ramrodwillem schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:25:
@ Mod Waarom wordt er iets uit mn eerdere bericht verwijderd ...?
De reden staat er gewoon onder.

Geen ervaring met de 18-105. Ik vind het bereik echt ideaal, maar de lens te groot. Het ding is een stuk groter dan de 18-200. Ik had liever een versie met variabele F zoals de 18-200 en zonder powerzoom gezien, omdat ik denk dat de lens dan een stuk compacter zou uitpakken. Aan de andere kant roep ik ook altijd dat lenzen niet noodzakelijk compact hoeven te zijn voor een relatief compacte camera. Hmm, als ik langer nadenk ga ik zelfs nog twijfelen over deze lens.

[ Voor 55% gewijzigd door Plekuz op 13-05-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Laatst online: 16:10
Waarom is het kopen van een lens in de UK belastingontduiking? Je betaalt gewoon belasting in de UK en op grond van het unie recht is er vrij verkeer van goederen in de Europese Unie?

Heeft iemand hier persoonlijk ervaring met de 18-105, buiten de reviews buiten tweakers om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:15
Commentaar op moderaties mag via DM of in FV feedbacktopic NIEUWE STIJL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Denk dat ik donderdag de 18-105 ga afhalen, vertrek op 20/5 naar Mauritius en dan heb ik als lensarsenaal de SEL1650 (als het compact moet), de SEL18105 (als ik meer kwaliteit en zoom wil) en de SEL24 (voor die extra punch en low light). Daar moet ik toch mooie plaatjes mee kunnen schieten. Staan oa een helikoptervlucht op programma rond vulkaan, denk niet dat de 18105 dan écht in de weg gaat zitten. De 5D3 en L lenzen laat ik thuis want die zijn nog een PAK groter en zwaarder (en hopelijk ga ik me dat niet beklagen).

[ Voor 31% gewijzigd door lapino op 13-05-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
Oké, eindelijk definitief de keuze gemaakt voor een A6000 met 16-70. Nu loop ik tegen de eeuwige afweging aan: wel of geen (goed!) UV filter op de 16-70.

Ik ben tot nu toe geneigd om op mijn superzooms (b.v. Nikkor 70-300) wel een UV filter te plaatsen, omdat ze wat groter en logger zijn en dus gemakkelijker ergens tegen aan botsen.

Maar op de kleinere lenzen doe ik het eigenlijk nooit (want liever doe ik het niet natuurlijk). Maar bij de relatief dure 16-70 slaat de twijfel toe. Tel daarbij op dat ik van een vriend regelmatig hoor dat zijn lensdop van een van z'n Nex 6-lenzen weer eens losgelaten heeft tijdens transport in tas.

Wat doen jullie over het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

cranebird schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:53:
Wat doen jullie over het algemeen?
Het zal een eeuwigdurende discussie blijven vrees ik. Ik zelf zet overal een filter op. Geen goedkoop prul, maar een goede en heb daardoor niet het idee dat ik inlever op beeldkwaliteit. Het hoeft geen UV filter te zijn, kan ook gewoon een clear glass filter zijn, want UV regelt de camera zelf wel. Geeft mij toch het gevoel iets safer te zijn, maar er zijn net zoveel voorstanders als tegenstanders te vinden.

Oh en gefeliciteerd met je aankoop. Ondanks dat ik steeds heb lopen schoppen tegen de 16-70 kriebelt dat toch telkens weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Plekuz op 14-05-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
Weakling schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:09:
[...]
Oh en gefeliciteerd met je aankoop. Ondanks dat ik steeds heb lopen schoppen tegen de 16-70 kriebelt dat toch telkens weer.
O, ik heb ook zeker een maand getwijfeld over de 1670. Maar de standaard kitlens kan me niet bekoren, alleen al vanwege de powerzoom, en ik wilde graag wat extra bereik en uiteraard goede kwaliteit. Ik heb toch het gevoel dat de 1670 de 24MP beter kan bedienen. Bovendien lees ik naast de eeuwige kritieken ook een boel lovende reviews.

Als laatste kon ik een mooie deal maken (met wat inruil en een boel getwijfel van mijn kant :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik ben dan weer de gene die geen bescherm filters gebruikt, maar er ook niet helemaal tegen is. Heb zo iets als het voor jou werkt prima. Maar neemt volgens jou scherpte af en heb je last van flares of een was etc. Dan zou ik eerst controleren zonder filter. en hier had een filter echt niet geholpen :D https://www.flickr.com/photos/superdaantje/7602051834/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

cranebird schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:30:
O, ik heb ook zeker een maand getwijfeld over de 1670. Maar de standaard kitlens kan me niet bekoren, alleen al vanwege de powerzoom, en ik wilde graag wat extra bereik en uiteraard goede kwaliteit.
Die 16-50 kitlens is in mijn ogen ook niet erg best. Het is jammer dat ze bij zo'n goede camera en sensor er voor gekozen hebben zo'n middelmatige lens bij te leveren. Gelukkig had ik al diverse andere lenzen liggen, dus ik kan goed vooruit, maar dan nog.
Ik heb toch het gevoel dat de 1670 de 24MP beter kan bedienen. Bovendien lees ik naast de eeuwige kritieken ook een boel lovende reviews.
Ik vermoed ook dat dat waar is en je met die lens meer uit je sensor haalt. Daarnaast zijn de plaatjes die ik er van gezien heb echt niet zo beroerd, maar aan de andere kant voor mijn gevoel ook weer niet zo goed dat ie zo'n 1.000 euro waard is. Dat houdt me het meeste tegen, maar die weerstand brokkelt langzaam af.
Als laatste kon ik een mooie deal maken (met wat inruil en een boel getwijfel van mijn kant :) )
Dan wordt het helemaal aantrekkelijk kan ik me voorstellen. Ik ben zo'n pipo die vrijwel nooit zijn oude spullen inruilt of verkoopt. :X
Superdaantje schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:32:
Ik ben dan weer de gene die geen bescherm filters gebruikt, maar er ook niet helemaal tegen is. Heb zo iets als het voor jou werkt prima. Maar neemt volgens jou scherpte af en heb je last van flares of een was etc. Dan zou ik eerst controleren zonder filter. en hier had een filter echt niet geholpen :D https://www.flickr.com/photos/superdaantje/7602051834/
Oef, ook lomp dat hij vervolgens gewoon door liep. Apart dat is op deze manier beschadigt als ie van een trap af kukelt. Een filter zal wellicht niet geholpen hebben nee, maar je weet het nooit he ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Plekuz op 14-05-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
cranebird schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:30:
[...]

O, ik heb ook zeker een maand getwijfeld over de 1670. Maar de standaard kitlens kan me niet bekoren, alleen al vanwege de powerzoom, en ik wilde graag wat extra bereik en uiteraard goede kwaliteit. Ik heb toch het gevoel dat de 1670 de 24MP beter kan bedienen. Bovendien lees ik naast de eeuwige kritieken ook een boel lovende reviews.

Ben zelf ook erg blij met de 16-70 icm de A6000 hoor. Lees idd voldoende op internet dat hij niet dusdanig beter presteert dan de kitlens dat het 1000 euro waard is, maar hij is uiteraard wel iets beter. Dat in combinatie met het bereik, de betere bediening, constant diafragma en naar mijn idee ook een OOC mooi contrast maakt dat ik geen spijt heb van de aanschaf. Kon hem gelukkig voor 800 bemachtigen, dus dat scheelde wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
Boobybandit schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:51:
[...]
Ben zelf ook erg blij met de 16-70 icm de A6000 hoor.
Mooi te horen. En... heb je wel of geen filter op de lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
cranebird schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:07:
[...]

Mooi te horen. En... heb je wel of geen filter op de lens :)
Daar heb ik over nagedacht, maar voorlopig gebruik ik de zonnekap als bescherming. Biedt mijns inziens ook veel meer bescherming als je in een menigte loopt. Heb op mijn primes wel een UV filter geplaatst ivm de compactheid. Maar ga dat hier niet doen. Zal ook wel weer een investering worden. Ga geen shabby filter van 15 euro erop gooien namelijk.

De standaard flitser geeft ook zonder de zonnekap al een schaduw! Dus in dat opzicht boeit het mij niet zo. En in de tas gaat de lensdop erop en de kap draai ik om zodat ie weer compact is. Als ik haast heb of veel aan het schieten ben laat ik de kap in gebruiksmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
Boobybandit schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:18:
[...]
Daar heb ik over nagedacht, maar voorlopig gebruik ik de zonnekap als bescherming.
Ja, dat is ook een optie. Misschien dat ik zo ga beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
grr nu doen jullie me weer twijfelen om toch de 1670 te nemen ipv de 18105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
lapino schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:50:
grr nu doen jullie me weer twijfelen om toch de 1670 te nemen ipv de 18105
Waarom? Bereik is heel verschillend. Ik maak meer gebruik van de 16 mm dan dat ik 70-105 mis. Daarnaast heeft de 18-105 interne powerzoom wat ik persoonlijk minder fijn vind. Oh en de 18-105 is natuurlijk ook wat groter. Dat was de grootste afknapper voor mij.

Het enige plusje was het extra telebereik en de lagere prijs. Maar dat was voor mij niet doorslaggevend. Kwaliteit is volgens mij verder wel vergelijkbaar.

Maar goed, de 18-105 is wel lekkerder geprijst. Vind de 16-70 retail echt veel te duur. ..

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 14-05-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik lees toch niet bepaald positieve commentaren over de 16-70, zou vooral veel slechte exemplaren in omloop zijn met wazige kanten of hoeken. Voor een lens in die prijsklasse zou dat toch niet mogen. Misschien eens bestellen bij coolblue. Is verschil met de kitlens zeer groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 07:12
Dat komt misschien wel door de te hoge prijs die aan de 16-70 hangt. Als je zulke prijzen vraagt wordt je geacht ook topkwaliteit te leveren. Daar slaat Sony/ Zeiss nogal eens de plank mis. Het logo van Zeiss schept hoge verwachtingen / eisen en als daaraan voldaan zou worden zou het ook de hoge prijs rechtvaardigen. In de praktijk worden de verwachtingen niet waargemaakt. Daarnaast kampen Sony en Zeiss kennelijk met enorme kwaliteitsschommelingen waardoor het snel een toevalstreffer is dat je een goed objectief krijgt.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.