[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.736 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39
Ik vond dat ROS ook wel een groot risiso genomen heeft, als hij het zo bewust gedaan heeft. Voor hetzelfde geld had hij zijn vleugel eraf kunnen rijden.

Ik had trouwens wel verwacht dat er een safety wagen op kwam, na alles wat HAM achtergelaten had aan rubber op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Jolke schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:50:
[...]

36? 29 toch? ROS staat op 220 en HAM op 191.
Je hebt gelijk, ik maakte een telfout.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nico Rosberg says he currently has no opinion on the incident involving Lewis Hamilton in Sunday's Belgian Grand Prix and will not admit fault until he has seen the race footage.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=glMKvsS_WAE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Mooiste is als de score nu in "balans" blijft en Hamilton de laatste race wint en Rosberg uitvalt.
Dan springt hij in één keer naar de eerste plek.

Maar.... ik ben onder de indruk van de inhaalslag die Red Bull heeft gemaakt de laatste maanden.
Zeker een enorm verschil met de start van het seizoen. Wil niet weten wat dat heeft gekost.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Jolke schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:58:
Ik had trouwens wel verwacht dat er een safety wagen op kwam, na alles wat HAM achtergelaten had aan rubber op de baan.
Dat vind ik wel een slechte zaak. Er zijn een aantal mensen de dupe geworden van de rotzooi op de baan. Massa verloor 2 seconden per ronde door een stuk rubber en Rosberg had ook zomaar die rotzooi in z'n gezicht kunnen krijgen. Onverantwoord, werd op Sky F1 ook gezegd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat stuk rubber bij ROS vond ik niet eens zo erg, wel vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Dat stuk rubber bij Rosberg was niet van Hamilton's band, eerder van die van Bianchi. Hamilton is met zijn stukke band namelijk nooit op Kemmel straight geweest.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 05:06
Hoogie2004 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:52:
Ik blijf het vreemd vinden dat de stewards dit hebben afgedaan als racing incident. De veroorzaker (achterste wagen) had duidelijk veel voordeel bij het incident... In de eerste 10 races had Rosberg hier echt wel een penalty voor gekregen imho. (en had hij nu ook moeten hebben).
Dat komt omdat ze niet elke schijt meer willen bestraffen (wat op zich ook wel frustrerend was) want daardoor namen ze al minder risico.

Als je buitenom probeert in te halen neem je altijd veel risico en op dat moment zat ROS gewoonweg niet voor HAM. HAM had dus alle recht om op de racinglijn te blijven en ROS had gewoon moeten uitwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Raven__NL schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:12:
[...]

Dat komt omdat ze niet elke schijt meer willen bestraffen (wat op zich ook wel frustrerend was) want daardoor namen ze al minder risico.

Als je buitenom probeert in te halen neem je altijd veel risico en op dat moment zat ROS gewoonweg niet voor HAM. HAM had dus alle recht om op de racinglijn te blijven en ROS had gewoon moeten uitwijken.
En dus had ROS bestraft moeten worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Hoogie2004 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:13:
[...]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114528 ;)

Ik begrijp waar je naar toe wilt. Maar hoe dan ook dit was in feite een raceincident wat wel eens vaker gebeurd.

Ik laat bewust de reactie van ROS even buiten beschouwing want dat veranderd de hele zaak. Hoe klote ik het zelf ook vind maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Raven__NL schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:17:
[...]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114528 ;)

Ik begrijp waar je naar toe wilt. Maar hoe dan ook dit was in feite een raceincident wat wel eens vaker gebeurd.

Ik laat bewust de reactie van ROS even buiten beschouwing want dat veranderd de hele zaak. Hoe klote ik het zelf ook vind maar goed...
Tja... Als ik Hamilton was had ik over de radio wel naar Charlie geroepen, mja :+

Ik vind een aanrijding waarbij de een veel benadeeld wordt eigenlijk altijd wel aanleiding voor een onderzoek. Ben het ermee eens dat ze er begin dit jaar in doorsloegen, maar nu slaan ze de andere kant op door...

Wie weet rijdt Hamilton Rosberg nog wel een keer van de baan, en als ie slim is doet hij exact hetzelfde als Rosberg nu in de laatste race, want dit mag schijnbaar van de stewards :+ Dan kan hij met wat geluk 50 punten inlopen.

Ik hoop absoluut niet dat de titel zo beslist wordt, zou een zware anti-climax zijn. Van de andere kant zou ik het wel begrijpen als ze elkaar nog een aantal keer tegenkomen dit jaar... Tevens ben ik benieuwd wat Mercedes hier nu precies aan gaat doen...

Mochten ze elkaar er nog een keer echt afrossen, dan zie ik de stewards 1 van de 2 nog wel uitsluiten van het WK, maar dan moet het duidelijker zijn als dit. Rosberg lijkt iig bereid om alles te doen voor die titel...

[ Voor 47% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-08-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Hoogie2004 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:20:
[...]
Mochten ze elkaar er nog een keer echt afrossen, dan zie ik de stewards 1 van de 2 nog wel uitsluiten van het WK, maar dan moet het duidelijker zijn als dit. Rosberg lijkt iig bereid om alles te doen voor die titel...
De volgende keer zou het me niet verbazen als Hamilton Rosberg er af rost en als bovenstaande dan gebeurt is Rosberg helemaal blij natuurlijk. Want dan is het Hamilton die de gebeten hond is...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Rosberg die z'n tanden laat zien... prima toch? Vind het als toeschouwer wel leuk, en als Rosberg had ingehouden weet Hamilton ook dat hij Rosberg met een gerust hart kan afknijpen bij een volgende inhaalactie. Nu kijkt Hamilton wel twee keer in z'n spiegel als hij Rosberg aan ziet komen.

Vond het overigens wel triest dat die Hamilton zo zat te zeuren over de radio, dat heeft hij bij McLaren ook al eens een race gedaan en slaat gewoon nergens op. Geef gewoon bij het team aan dat je er voor open staat (denk namelijk dat er genoeg coureurs zijn die nooit op zouden willen geven) en geef daarna gewoon gas.

Vind dit gedrag nou niet echt bij een pure racer passen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat ROS z'n tanden laat zien is inderdaad prima. Maar niet in ronde 2 van de 44 in een wedstrijd die je makkelijk 1-2 had kunnen laten worden. Vooral daarom is Mercedes zo boos, gewoon een domme actie van ROS. Voor hetzelfde geld knalt hij z'n ophanging kapot en hebben ze een dubbele DNF te pakken.

En HAM zat niet te zeuren, door z'n beschadigingen kon hij niet eens Grosjean inhalen dus ook een safety car had geen uitkomst gebracht. Enige wat Mercedes nu bereikt heeft is dat hij nog een motor opgebruikt heeft, en hij had er al 1 minder dan ROS. Volledig terecht dat hij dat opperde dus.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Snap dat soort opmerkingen eigenlijk ook helemaal niet. HAM heeft de laatste 2 races voor Belgie perfect laten zien dat hij van achteraan naar voren kan komen. Alsof hij nu geen zin meer heeft om dit nog een keer te doen. De coureur HAM in dit geval voelt dat toch zelf het beste aan of niet?

In een interview heeft die ook aangegeven dat hij als een idioot aan het werken was in de auto maar amper Grosjean inhaalde. Waarom zou je dan je materiaal extra belasten als het voor de uitkomst toch niets uitmaakt? Mercedes is lang niet zo betrouwbaar als in het begin van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:44

McBoom

Broem

Ik denk ook dat de kapotte band de nodige schade aan had gericht.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

McBoom schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:06:
Ik denk ook dat de kapotte band de nodige schade aan had gericht.
Ja dat wordt gezegd... Maar een snelste ronde rijden vlak na het verwisselen van de band die schade had gemaakt aan de auto doe je niet met een kapotte auto zoals hij deed vermoeden halverwege de race...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 16:34

IkWilbert

Het is mij!

'Van der Garde zeker van Sauber in 2015' - AD.nl http://s.ad.nl/3724423 via @ADnl

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog even een quote van Hamilton:
"It's interesting because we had that meeting on Thursday and Nico expressed how angry he was [about Hungary]. I was thinking 'It's been three weeks and you've been lingering?!'

"He expressed how angry he was, and he literally sat there and said how angry he was at Toto and Paddy.

"But I thought we should be good after that, and then this result? It's interesting."
Hoe meer van dit soort quotes, hoe meer ik Rosberg ervan verdenk dat hij bewust Lewis aanrijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:16

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat Rosberg na 3 weken nog boos is om hongarije is erg kinderachtig, en de actie van gisteren brengt hem op het niveau van Maldonado. En laten we Maldonado nou net F1-onwaardig vinden.

Ik ben benieuwd wat Mercedes hiermee gaat doen. Ik verwacht weinig, zoals eerder geopperd is het behoorlijk onwaarschijnlijk dat ze 1 van de 2 (Rosberg in dit geval) 1 race uit de auto houden, maar dat zou wel een behoorlijk statement afgeven vanuit de teamleiding. Rosberg heeft Mercedes een zekere 1-2 ontnomen, en het was duidelijk te merken dat Wolff en Lauda daar behoorlijk boos om waren.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, de rest van het seizoen zal afhangen van de maatregelen die Mercedes zal treffen. Het zal mij benieuwen, maar ik vermoed dat we daar bij de volgende race pas uitsluitsel over zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik weet niet meer waar ik het las, maar wel een correcte opmerking: als het een rookie was geweest (zeg Kvyat of zo), had men dan ook racing incident als uitkomst gehad?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Volgens het AD gaat Guido vd Garde iig volgend jaar en misschien zelfs dit jaar nog bij Sauber rijden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 20-09 13:47
Ach Mercedes heeft zichzelf gewoon in de voet geschoten door heel hard te roepen dat beide heren vrij mochten racen.. Nu er brokken van komen is er geen weg meer terug, je kunt nu wel teamorders in proberen te voeren maar zowel Rosberg als Hamilton zullen daar lak aan hebben (en terecht).

Verder denk ik niet dat Rosberg bewust Hamilton aan heeft gereden. Hij laat wel zn wagen bewust staan en komt hier eerlijk voor uit na de race, wat Hamilton er vervolgens in de pers van maakt is lulkoek (imo).
Neemt niet weg dat Rosberg best bestraft had kunnen worden voor dit incident (causing an avoidable accident).

Al met al vind ik het ook wel mooi dat Rosberg zijn tanden eens laat zien. In Bahrain moest Rosberg nog ontwijkende acties ondernemen anders waren er ook brokken van gekomen, dit was gewoon een signaal van Rosberg richting Hamilton dat hij er klaar mee is. Verder gun ik Rosberg de titel ook meer maar dat is een volledig subjectieve mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Rosberg een race laten missen zullen ze nooit doen. Je zou maar een WK-titel mislopen erdoor..
Ik verwacht dat ze weinig zullen doen, enige wat ze kunnen doen is regels verzinnen voor het inhalen van elkaar, iets gelijkaardigs als het inhalen tijdens een triatlon bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.triathlonweb.nl/users/rtc/faq/stayerbox.gif

Een zone rond de auto waar de andere niet in mag komen dus. Of inhalen enkel toelaten in DRS-zone.

Trouwens.. 2010 Turkish Grand Prix herinneringen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dupje op 25-08-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:13

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ach laat rosberg maar 2 dnf's erbij krijgen zoals hamilton al heeft.
Blijf het knap vinden hoe rosberg zijn eigen races verneukt.
2x pole 2x geen 1ste. Vorige race zelfs achter hamilton die uit pits starte...
Liefst zie ik hamilton nu extra olie op vuur gooien en knallen de komende races en even aantonen dat hij gewoon de veel betere coureur is van de 2.
Maar riciardo als kampioen zou ik ook heel leuk vinden. Alles behalve rosberg.
Maar zo werkt het helaas niet.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mercedes kan niet veel meer doen dan wat ze nu doen. Proberen de dialoog zo lang en goed mogelijk open te houden met beide coureurs. Ze eventueel met verschillende race strategieën bij elkaar vandaan houden (maar niet het gevoel geven dat ze ongelijk behandeld worden - lastig!). Er zijn weinig maatregelen die het team kan nemen waarbij ze zichzelf niet in de eigen voet schieten.

De heren beseffen dondersgoed dat dit een buitenkansje is om wereldkampioen te worden, en dat hun enige tegenstander voor hetzelfde team rijdt. Ze zullen op elkaar gefocust zijn, dat gaat niemand tegenhouden.
Met name Rosberg beleeft hier misschien zijn enige kans om kampioen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Trouwens net op Twitter gelezen dat Vettel en DC in Rusland zijn voor wat filmwerk op het nieuwe circuit. Naar ik las had Vettel z'n ogen redelijk wijd open, er is amper marge om fouten te maken, overal muren dicht, het blijft voor een stuk een stratencircuit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Nou heeft Vettel ook wel vrij veel asfalt nodig. Ik zag hem ook weer in Spa vrij wijde lijnen rijden ten opzichte van andere coureurs, vaak net op of over de kerbs.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Er wordt veel geroepen dat als het gevolg van het ongeluk niet zo groot was geweest, dan ... ik vind dat als twee coureurs strijden, dat er netjes gereden moet worden. En netjes in de zin dat er elkaar de ruimte gegeven moet worden. Wie voor ligt, mag zijn racelijn aanhouden, de ander dient ruimte te laten.
Gebeurt dit niet, dan mag er wat mij betreft gestraft worden. Onafhankelijk wie de coureurs zijn.

De actie van ROS was wat dat betreft aardig suicidal, buitenom omdat hij binnendoor geen mogelijk vond.
Maar goed, as said... ik vind het wel leuk een paar van die kemphanen in de F1 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:20:
Nou heeft Vettel ook wel vrij veel asfalt nodig. Ik zag hem ook weer in Spa vrij wijde lijnen rijden ten opzichte van andere coureurs, vaak net op of over de kerbs.
Volgens mij was hij gewoon niet gewend aan zo weinig downforce. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant had Hamilton ook wel iets rustiger terug kunnen rijden. Zoals hij tekeer ging was echt niet meer normaal. Ik snap dat ie praktisch een hele ronde moest rijden en dus haast had, maar hij heeft al eerder laten zien dat je zelfs met een forse achterstand nog terug kunt komen. Dat de auto nu beschadigd was zorgde ervoor dat ie nog steeds de snelste auto van het veld had (gezien de snelle ronden die hij continu aan het neerzetten was), maar niet meer zo snel dat het eenvoudig was om terug de top 10 in te komen.

Rosberg zat heel erg fout door de lekke band te veroorzaken, maar de verdere beschadigingen zijn toch wel een groot deel de schuld van Hamilton. Het is ook mogelijk om rustig terug te rijden en zo je auto heel te houden. Een podium had er niet meer in gezeten, maar wel een top 10 denk ik zo.

Dat trieste gedrag van Hamilton over de radio geeft ook wel aan dat hij het al opgegeven had zodra ie aangereden werd. Vol woede terug naar de pits en daarbij z'n halve auto aan gort. Nog een wonder dat die Mercedes zo stevig is dat hij er uberhaupt nog mee kon rijden, we hebben in het verleden vaak genoeg gezien dat als iemand zo lomp doet met een lekke band de ophanging eraan gaat en ze niet meer de baan op kunnen/mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Arfman schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:55:
Dat ROS z'n tanden laat zien is inderdaad prima. Maar niet in ronde 2 van de 44 in een wedstrijd die je makkelijk 1-2 had kunnen laten worden. Vooral daarom is Mercedes zo boos, gewoon een domme actie van ROS. Voor hetzelfde geld knalt hij z'n ophanging kapot en hebben ze een dubbele DNF te pakken.

En HAM zat niet te zeuren, door z'n beschadigingen kon hij niet eens Grosjean inhalen dus ook een safety car had geen uitkomst gebracht. Enige wat Mercedes nu bereikt heeft is dat hij nog een motor opgebruikt heeft, en hij had er al 1 minder dan ROS. Volledig terecht dat hij dat opperde dus.
HAM zat wel te zeuren. In plaats van het één keer aan te geven en daarna gewoon de opdracht van het team te volgen komt ie doodleuk nog 3x met een boordradio berichtje dat het allemaal geen nut meer heeft en dat ze die motor maar moeten sparen... Alsof Hamilton meer data heeft over die motor dan Mercedes... Is daarnaast ook niet de eerste keer dat Hamilton vraagt om te stoppen met racen, dat grapje heeft hij bij McLaren ook al eens uitgehaald.

Vergeet daarnaast niet dat het Spa is waar we het over hebben. Heidfeld heeft nog eens het halve veld ingehaald in de laatste 2 ronden omdat de regen ineens met bakken uit de hemel kwam en hij toevallig op het juiste moment voorbij de pitingang reed. Als er één circuit is waar je niet op hoeft te geven met schade is het Spa wel. Het is gewoon de meest onvoorspelbare race van het jaar...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij moest nog 5 km terugrijden. Dat is op een andere baan meer dan een ronde. Dat die band verrot gaat is niet zo raar. Sowieso zijn Pirelli's erg fragiel met de zijwang en erg snel lek. Kom maar op met die 18" velgen. Maar zijn rondetijden zakten overigens pas veel later terug. Hij is toen zelf de motor maar gaan sparen denk ik, aangezien het team dat niet wilde.

Het was een race-ongeluk, Rosberg heeft de mazzel van een kampioen dit jaar, aangezien dit tot een race of 6-7 geleden een straf voor hem was geweest. Overigens heeft Alonso ook gezwijnd, hij had vanuit de pits moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Señor Sjon schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:34:
Overigens heeft Alonso ook gezwijnd, hij had vanuit de pits moeten starten.
Vraag me ook af wat de regels precies zeggen daarover. Op de BBC zeiden ze dat wat hij deed toegestaan was omdat de laatste auto hem nog niet gepasseerd was?

Verder was hij gewoon 5e geworden als Magnussen hem niet van de baan had gereden dus dat compenseert weer dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:48
Destruction schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:32:
Dat Rosberg na 3 weken nog boos is om hongarije is erg kinderachtig, en de actie van gisteren brengt hem op het niveau van Maldonado. En laten we Maldonado nou net F1-onwaardig vinden.
En wie zegt dit? Lewis Hamilton die vuile was buiten hangt.
Niet de eerste keer dat hij vergeet om eerst de wasmachine aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Grimmie187 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:38:
[...]

Vraag me ook af wat de regels precies zeggen daarover. Op de BBC zeiden ze dat wat hij deed toegestaan was omdat de laatste auto hem nog niet gepasseerd was?

Verder was hij gewoon 5e geworden als Magnussen hem niet van de baan had gereden dus dat compenseert weer dan :)
Als je vertrekt voordat de laatste auto je voorbij gegaan is, mag je je originele positie weer innemen. Personeel moet echter als het 15seconden-signaal afgaat van de grid verdwenen zijn, daarom kreeg hij alsnog de penalty.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Chakotay schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:51:
[...]

Als je vertrekt voordat de laatste auto je voorbij gegaan is, mag je je originele positie weer innemen. Personeel moet echter als het 15seconden-signaal afgaat van de grid verdwenen zijn, daarom kreeg hij alsnog de penalty.
Precies, maar had de penalty voor personeel op de grid dan starten vanuit de pits moeten zijn zoals Sjon aangeeft? Komt eigenlijk zelden tot nooit voor dus heb geen idee wat de standaard straf hiervoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Grimmie187 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:38:
[...]

Positie terug pakken voordat alle auto's weg zijn mag inderdaad gewoon. Zodra de laatste auto gepasseerd is moet je volgens mij wel naar de pitstraat.

Bijzonder ook dat Hamilton de achteruit van z'n auto heeft gebruikt, komt ook maar zelden voor dat die versnelling wordt geselecteerd... zo zelden dat Schumi 'm niet wist te vinden in Monaco ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gé Brander schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:09:
[...]

Ja dat wordt gezegd... Maar een snelste ronde rijden vlak na het verwisselen van de band die schade had gemaakt aan de auto doe je niet met een kapotte auto zoals hij deed vermoeden halverwege de race...
Wat ik er van weet is dat de schade er voor zorgde dat de auto van HAM banden als het ware opvrat. Hij kon dus wel een paar snelle rondes doen maar daarna waren z'n banden aan gort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

XyritZz schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:53:
Bijzonder ook dat Hamilton de achteruit van z'n auto heeft gebruikt, komt ook maar zelden voor dat die versnelling wordt geselecteerd... zo zelden dat Schumi 'm niet wist te vinden in Monaco ;).
Ik weet niet of het op Sky of op BBC was, maar er werd gezegd dat hij hem misschien gewoon terug liet rollen omdat de startgrid licht bergopwaarts gaat?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grimmie187 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:53:
[...]

Precies, maar had de penalty voor personeel op de grid dan starten vanuit de pits moeten zijn zoals Sjon aangeeft? Komt eigenlijk zelden tot nooit voor dus heb geen idee wat de standaard straf hiervoor is.
Straf is inderdaad voor personeel op de grid na het 15s signaal.
38.6 When the one minute signal is shown, engines should be started and all team personnel must leave the grid by the time the 15 second signal is given taking all equipment with them. If any driver needs assistance after the 15 second signal he must raise his arm and, when the remainder of the cars able to do so have left the grid, marshals will be instructed to push the car into the pit lane. In this case, marshals with yellow flags will stand beside any car (or cars) concerned to warn drivers behind.
Vergelijk het met de unsafe release penalties die bv Ricciardo heeft gehad (en waarbij later niet meer is opgetreden) en het is bijna absurd dat hij 5 sec. straf heeft gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Hoogie2004 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:13:
[...]

Ik vind het lastig, maar ben eigenlijk van mening dat de stewards geen straffen moeten uitdelen voor contact/crashes tussen twee teamgenoten. Het team moet zorgen dat de coureurs elkaar respecteren en elkaar niet eraf rammen. Doen ze dat wel dan is alleen het team de dupe ervan en kunnen zij met sancties komen om zulk gedrag af te straffen. Niet vrij laten racen heeft geen zin, ze doen het toch als ze de kans krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

soulcrusher schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:02:
Ik vind het lastig, maar ben eigenlijk van mening dat de stewards geen straffen moeten uitdelen voor contact/crashes tussen twee teamgenoten. Het team moet zorgen dat de coureurs elkaar respecteren en elkaar niet eraf rammen. Doen ze dat wel dan is alleen het team de dupe ervan en kunnen zij met sancties komen om zulk gedrag af te straffen. Niet vrij laten racen heeft geen zin, ze doen het toch als ze de kans krijgen.
Dat lijkt me nogal onverstandig, aparte regels voor teamgenoten. Het moet gewoon gaan om gevaarlijk of onsportief gedrag, onafhankelijk van welke auto je in zit. Hou het maar zo objectief mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:29

AzzKickah

06-CENSORED

gambieter schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:57:
[...]

Ik weet niet of het op Sky of op BBC was, maar er werd gezegd dat hij hem misschien gewoon terug liet rollen omdat de startgrid licht bergopwaarts gaat?
Dat was op de Beeb inderdaad, hij liet 'm gewoon rollen.
Wel vreemd dat ie 'm te ver naar voren zette uberhaupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

soulcrusher schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:02:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind niet dat de stewards incidenten tussen teamgenoten anders moeten behandelen als de overige incidenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Señor Sjon schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:34:
Sowieso zijn Pirelli's erg fragiel met de zijwang en erg snel lek. Kom maar op met die 18" velgen.
Op sky hebben ze dit uitgezocht, als de band geraakt word op de buitenste 5cm van de wang is de kans op een lekke band ca 90%, op elk ander deel van de band is deze kans ca. 10%.

Nou is dit natuurlijk wel het deel wat geraakt wordt in een situatie als deze, maar deze conclusie verraste me wel toen ik dat hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
gambieter schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:05:
[...]

Dat lijkt me nogal onverstandig, aparte regels voor teamgenoten. Het moet gewoon gaan om gevaarlijk of onsportief gedrag, onafhankelijk van welke auto je in zit. Hou het maar zo objectief mogelijk ;)
Ja dat is de hoofdzaak idd. Mijn idee zou alleen werken als je alleen als team punten krijgt en coureurs zelf niet. Zoals dubbel tennis bijvoorbeeld, als je het loopt te verzieken voor je partner heb je daarmee toch alleen jezelf. Maar in de F1 gaat het toch vooral om coureurs, en dan pas teams. Een coureur zal niet wakker liggen als de ander slecht presteert. En als een coureur zich onsportief en/of gevaarlijk gedraagt moet die idd gewoon gestraft worden ja :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Jurgen schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

Op sky hebben ze dit uitgezocht, als de band geraakt word op de buitenste 5cm van de wang is de kans op een lekke band ca 90%, op elk ander deel van de band is deze kans ca. 10%.

Nou is dit natuurlijk wel het deel wat geraakt wordt in een situatie als deze, maar deze conclusie verraste me wel toen ik dat hoorde.
Idd, gepost vanochtend: MrSleeves in "[F1] Seizoen 2014"

.
gambieter schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:57:
[...]

Heb ik ook gehoord. Startgrid gaat licht omhoog, dus kan je op de plek iets terugrollen.

Verder vind ik het goed als er minder straffen worden uitgedeeld. Echter, op dit moment is het uitdelen van straffen vrij inconsequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Jolke schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:54:...Echter, op dit moment is het uitdelen van straffen vrij inconsequent.
Ja, ik kan me voorstellen dat dit voor coureurs ook erg frustrerend is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:55
Chakotay schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:51:
[...]

Ik vond overigens dat ze érg lang deden over die beslissing. Hoe moeilijk kon het zijn? Nu had Ferrari eigenlijk de kans om de schade te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:00
Tackleberry schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:10:
[...]

Ik vond overigens dat ze érg lang deden over die beslissing. Hoe moeilijk kon het zijn? Nu had Ferrari eigenlijk de kans om de schade te beperken.
Was ruim voor zijn eerste pitstop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:55
J-M-T schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:18:
[...]

Was ruim voor zijn eerste pitstop toch?
Het maakt nogal een verschil of je na twee rondjes een straf krijgt, of na tien. (weet niet meer precies hoe lang het duurde, maar wij zaten op de bank ons af te vragen of we de straf gemist hadden. niet dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je een 5secs tijdstraf krijgt, die je moet voldoen bij je eerste pitstop, maakt het niet uit of het na 2 of 10 rondjes is, zolang het maar voor die eerste pitstop is.

Het is juist een voordeel als de straf eerder uitgedeeld wordt, want dan kan er meer op gerekend worden om een mooi 'window' uit te zoeken :).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:32:
[...]

Ik ben benieuwd wat Mercedes hiermee gaat doen. Ik verwacht weinig, zoals eerder geopperd is het behoorlijk onwaarschijnlijk dat ze 1 van de 2 (Rosberg in dit geval) 1 race uit de auto houden, maar dat zou wel een behoorlijk statement afgeven vanuit de teamleiding. Rosberg heeft Mercedes een zekere 1-2 ontnomen, en het was duidelijk te merken dat Wolff en Lauda daar behoorlijk boos om waren.
Ik kan me voorstellen dat Rosberg een vrijdagtraining moet missen en dat er een testrijder instapt.

Als Mercedes echt een statement wil maken nemen ze het standpunt in dat het ze gaat om het constructeurskampioenschap en dat het rijderskampioenschap ze niet interesseert. Dan zetten ze pakweg Kobayashi of voor mijn part Lotterer als joker in voor als 1 van de coureurs uit de pas dreigt te lopen en dan mag één van hen de punten binnen harken (lukt toch wel met die auto, geen exceptionele coureur voor nodig). Gaat niet gebeuren natuurlijk want de belangen zijn te groot en ze willen beide kampioenschappen. Maar goed.

[ Voor 4% gewijzigd door smvs op 25-08-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Tackleberry schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:20:
[...]

Het maakt nogal een verschil of je na twee rondjes een straf krijgt, of na tien. (weet niet meer precies hoe lang het duurde, maar wij zaten op de bank ons af te vragen of we de straf gemist hadden. niet dus..)
Na 2 of 3 rondes zeiden ze op BBC dat hij die straf had. Het duurde wel heel lang voor het daadwerkelijk in beeld kwam.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Wie weet, had ik gistermiddag al gepost hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
soulcrusher schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:44:
[...]

Na 2 of 3 rondes zeiden ze op BBC dat hij die straf had. Het duurde wel heel lang voor het daadwerkelijk in beeld kwam.
Volgens mij zeiden ze dat hij die straf zou moeten krijgen maar niet dat hij effectief die straf had gekregen.
Maar doet er eigenlijk ook niet echt toe.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 08:42
Zou toch wel erg leuk zijn als Giedo volgend jaar een zitje heeft! Hij is toch een beetje de underdog aangezien Maxje zo geprezen word door iedereen.
Helaas kan je nou niet zeggen dat hij nu bij een goed team zit.. Sauber staat onder Marussia met 0 constructeurs punten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Hakkow schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:13:
Zou toch wel erg leuk zijn als Giedo volgend jaar een zitje heeft! Hij is toch een beetje de underdog aangezien Maxje zo geprezen word door iedereen.
Helaas kan je nou niet zeggen dat hij nu bij een goed team zit.. Sauber staat onder Marussia met 0 constructeurs punten..
Kan volgend seizoen natuurlijk weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hakkow schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:13:
Die beleven dit jaar dan ook wel een uitzonderlijk belabberd seizoen.
Normaalgesproken is de Sauber een degelijke wagen die echt wel wat punten binnenhaalt in een seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:06:
[...]

Nope, dat is de vloek van Giedo. :+

Ieder team waar hij (test) F1 coureur van was heeft geen punt gehaald in dat seizoen. Super Aguri had in 2007 geluk dat die overstapte naar Spyker. :P

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 14:19
Ik vind het jammer, dat de 2 teams waar een Nederlander actief is (als test- reserve coureur) nog geen enkel punt hebben behaald in het kampioenschap, het zal ongetwijfeld pech zijn, maar wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
http://www.gpupdate.net/n...er-in-dienst-bij-mclaren/

Whitmarsh weg bij Mclaren.. Misschien vanwege de 'slechte' resultaten?

[ Voor 9% gewijzigd door creapYYY op 26-08-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij was toch al een halfjaar 'gone fishing'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja ik vind het nogal vreemd gaan.
Opeens was Boullier daar en Whitmarsh lijkt van de aardbodem verdwenen. Geen woord meer van gehoord. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
AzzKickah schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:27:
Ja ik vind het nogal vreemd gaan.
Opeens was Boullier daar en Whitmarsh lijkt van de aardbodem verdwenen. Geen woord meer van gehoord. :?
Prestaties zijn al tijden slecht en Ron Dennis besloot in te grijpen. Whitmarsh per direct naar de achtergrond (en nu dus ruim een half jaar later officieel uit dienst) en Boullier aangenomen om de boel vlot te trekken. Komt wel vaker voor dat belangrijke personen worden gedwongen te verdwijnen bij slecht presteren (bijv. Domenicale) maar meestal volgt het officiële ontslag dan ook wat vlotter.

Ben vooral benieuwd wat ze bij McLaren met de coureurs gaan doen. Honda wil een absolute topper, maar wie ze er dan uit gaan gooien? Na Perez ook Magnussen er binnen een jaar uit gooien? Of toch Button aan de kant zetten hoewel hij beter presteert dan Magnussen...

Wat mij betreft mogen ze er beiden uit. Ik zie het wel gebeuren dat Hamilton terug komt met al het gedonder binnen Mercedes en ik hoop naast hem dan Bottas of Grosjean te zien. Lijkt me een mooie line-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 04:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

XyritZz schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:36:
[...]

Prestaties zijn al tijden slecht en Ron Dennis besloot in te grijpen. Whitmarsh per direct naar de achtergrond (en nu dus ruim een half jaar later officieel uit dienst) en Boullier aangenomen om de boel vlot te trekken. Komt wel vaker voor dat belangrijke personen worden gedwongen te verdwijnen bij slecht presteren (bijv. Domenicale) maar meestal volgt het officiële ontslag dan ook wat vlotter.

Ben vooral benieuwd wat ze bij McLaren met de coureurs gaan doen. Honda wil een absolute topper, maar wie ze er dan uit gaan gooien? Na Perez ook Magnussen er binnen een jaar uit gooien? Of toch Button aan de kant zetten hoewel hij beter presteert dan Magnussen...

Wat mij betreft mogen ze er beiden uit. Ik zie het wel gebeuren dat Hamilton terug komt met al het gedonder binnen Mercedes en ik hoop naast hem dan Bottas of Grosjean te zien. Lijkt me een mooie line-up.
Button z'n contract loopt toch eind dit jaar af? Dikke kans dat hij dan naar Honda gaat lijkt me. Heeft'ie goede ervaring mee.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Button rijdt al bij McLaren, de partner van Honda volgend jaar... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 04:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoogie2004 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:45:
Button rijdt al bij McLaren, de partner van Honda volgend jaar... :?
Je hebt gelijk, nvm, ik dacht aan een Honda fabrieksteam :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

XyritZz schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:36:
[...]

Jawel, maar je hoort ook 0,niks van Whitmarsh zelf. Eerst is ie elke race op TV en doet interviews, en dan plop is het over. Geen doei en bedankt, geen fuck you all, niks. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contracten he? Hij zal niets mogen zeggen.

Vermoedelijk is ie druk bezig een boek te schrijven die met het aflopen van het zwijgcontract uit komt.

Zal niet de eerste keer zijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tackleberry schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:10:
[...]

Ik vond vooral de straf erg slap. Het is gewoon een safety issue en ze namen bewust risico, om niet vanuit de pits te hoeven starten. En dan is de straf 5 seconden. Dat staat in geen verhouding en is het straf-technisch dus de moeite om dat risico te nemen...

Ik stond er ook gek van te kijken moet ik zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Tijd voor het zetten van een handtekening dacht ik zo :D

https://twitter.com/GvanderGarde/status/504242888642142209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Volgens bepaalde media heeft Hamilton al aangekondigd te vertrekken bij Mercedes volgend jaar..

http://www.f1today.net/nl...oorde-relatie-met-rosberg

Mocht het waar zijn vind ik het wel weer een kenmerkende Hamilton reactie: in plaats van zich vast te bijten in het kampioenschap en Rosberg de oorlog te verklaren (er is namelijk nog niets verloren) zit hij na dit incident al met zn hoofd bij volgend jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Mystikal

It never hurts to help!

Verstappen vandaag al in een F1 wagen. Om alvast te wennen voor de city racing.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Grimmie187 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:05:
Volgens bepaalde media heeft Hamilton al aangekondigd te vertrekken bij Mercedes volgend jaar..

http://www.f1today.net/nl...oorde-relatie-met-rosberg

Mocht het waar zijn vind ik het wel weer een kenmerkende Hamilton reactie: in plaats van zich vast te bijten in het kampioenschap en Rosberg de oorlog te verklaren (er is namelijk nog niets verloren) zit hij na dit incident al met zn hoofd bij volgend jaar..
Het lijkt mij ook sterk dat Hamilton dit seizoen niet gewoon af maakt, maar McLaren heeft al eerder aangegeven Hamilton wel terug te willen dus ik zie het best gebeuren dat Hamilton volgend jaar in een McLaren-Honda rijdt.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mystikal schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:07:
Verstappen vandaag al in een F1 wagen. Om alvast te wennen voor de city racing.
Klopt, de RB7 op het circuit van Rockingham in Engeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Destruction schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:09:
[...]

Het lijkt mij ook sterk dat Hamilton dit seizoen niet gewoon af maakt, maar McLaren heeft al eerder aangegeven Hamilton wel terug te willen dus ik zie het best gebeuren dat Hamilton volgend jaar in een McLaren-Honda rijdt.
Hij zal het seizoen sowieso afmaken bij Mercedes, dat zei ik ook niet. En ik snap ook dat hij met een schuin oog naar McLaren kijkt voor volgend jaar, ik vind het alleen vreemd dat hij zich hier nu op richt en over uit laat in de media.

Volgens mij is er namelijk nog niets verloren dus kun je je beter vastbijten in 2014 en keihard voor de titel gaan. Het kenmerkt een beetje de houding van Hamilton in de media en dat vind ik persoonlijk zonde aangezien het een van de snelste coureurs van het veld is.

Maar ja, beste stuurlui staan aan wal.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 26-08-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

IkWilbert schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:09:
[...]

Klopt, de RB7 op het circuit van Rockingham in Engeland
Waar lezen jullie dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Grimmie187 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:12:
[...]

Hij zal het seizoen sowieso afmaken bij Mercedes, dat zei ik ook niet. En ik snap ook dat hij met een schuin oog naar McLaren kijkt voor volgend jaar, ik vind het alleen vreemd dat hij zich hier nu op richt en over uit laat in de media.

Volgens mij is er namelijk nog niets verloren dus kun je je beter vastbijten in 2014 en keihard voor de titel gaan. Het kenmerkt een beetje de houding van Hamilton in de media en dat vind ik persoonlijk zonde aangezien het een van de snelste coureurs van het veld is.

Buiten dat trouwens, wacht ik liever tot ik meerdere bronnen heb gezien. De bron die jij aanhaalde verkondigde in 2012 ook dat Schumacher had bijgetekend en zo nog wel wat meer verhalen die niet bleken te kloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ze verkondigen niks. Het staat tussen aanhalingstekens, wat aangeeft dat het een quote van iemand is of een onbevestigd gerucht. Een vermoeden.

Het lijkt me allemaal wel een beetje opgeblazen. Hamilton volgend jaar terug naar McLaren. Het lijkt mij sterk. Uberhaupt terug naar McLaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Grimmie187 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:12:
[...]

Heeft Hamilton er iets over gezegd? Volgens mij zijn het allemaal journalisten die dit optikken. Ik denk niet dat Hamilton er iets over los laat.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik geloof er niets van dat Hamilton de strijd al opgeeft. Zeker niet omdat de laatste race 50 punten waard is. De afgelopen jaren hebben we vaker gezien dat zolang het niet echt beslist is, alles kan gebeuren. In 2006, 2007, 2008, 2010 en 2012 is het kampioenschap pas in de laatste race beslist. Das 5x in de laatste 10 jaar. (6 als je 2003 meetelt)

Het seizoen is nog lang en alles ligt nog open. Zelfs Ricciardo kan nog kampioen worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
De winnaar van de laatste race ontvangt 50 punten. Maar zijn de rest van de punten ook dubbel? Is P2 bijv 36 ipv 18 punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Requiem19 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:19:
De winnaar van de laatste race ontvangt 50 punten. Maar zijn de rest van de punten ook dubbel? Is P2 bijv 36 ipv 18 punten?
Ja, alle punten worden verdubbeld. Maar dat houd in dat een uitval in de laatste race (Prost/Senna'tje) extra grote gevolgen heeft voor de top.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Requiem19 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:19:
Alles is dubbel.

Ben 0,0 fan van Red Bull maar zou me de ballen uit m'n broek lachen als Ricciardo er met de titel vandoor gaat. Zou niet de eerste keer zijn dat een team met Hamilton het WK laat liggen omdat de coureurs onderling te veel strijd voeren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:40:
[...]

Ja, alle punten worden verdubbeld. Maar dat houd in dat een uitval in de laatste race (Prost/Senna'tje) extra grote gevolgen heeft voor de top.
Wat best wel lame is aangezien aan het einde van het seizoen al het materiaal op z'n eind loopt en de kans op uitval dus extra groot is.

Slaat echt nergens op, zometeen gaan ze de quali vervangen door een slotmachine. "Om het extra spannenf te maken". Extra nep ja :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Hamilton van de beste auto overstappen naar Mclaren die geen deuk in een pakje boter rijden? Zou wel een domme carriere move zijn. Hij rijdt ook sneller dan Rosberg als je alle ontploffende motoren niet meerekent.
JvS schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:14:
[...]

Ik vond vooral de straf erg slap. Het is gewoon een safety issue en ze namen bewust risico, om niet vanuit de pits te hoeven starten. En dan is de straf 5 seconden. Dat staat in geen verhouding en is het straf-technisch dus de moeite om dat risico te nemen...

Ik stond er ook gek van te kijken moet ik zeggen.
Dit vond ik ook heel raar. Zal wel de Ferrari advantage zijn. Voor een wiel niet goed vastmaken krijg je een driedubbele penalty, maar je monteurs tussen racende auto's de baan op sturen slechts 5 seconden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Hoogie2004 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:17:
Ik geloof er niets van dat Hamilton de strijd al opgeeft. Zeker niet omdat de laatste race 50 punten waard is. De afgelopen jaren hebben we vaker gezien dat zolang het niet echt beslist is, alles kan gebeuren. In 2006, 2007, 2008, 2010 en 2012 is het kampioenschap pas in de laatste race beslist. Das 5x in de laatste 10 jaar. (6 als je 2003 meetelt)

Het seizoen is nog lang en alles ligt nog open. Zelfs Ricciardo kan nog kampioen worden :+
Je zet er wel zo'n clowntje bij, maar zo gek is dat nog niet. Zeker niet als hij die laatste weet te winnen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AzzKickah schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:06:

Het lijkt me allemaal wel een beetje opgeblazen. Hamilton volgend jaar terug naar McLaren. Het lijkt mij sterk. Uberhaupt terug naar McLaren..
Zal er volledig naast zitten maar ik gok Alonso en Raikonen weg bij Ferrari. Alonso is er klaar mee dat ze alweer lopen te prutsen en Ferrari is klaar met de prutsende Raikonen. Vettel en Bianchi naar Ferrari. Hamilton naar Red Bull en Alonso naar McLaren en hoopt dat Honda goed werk levert. Raikonen gaat weer rally rijden ofzo

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Laatst online: 20-09 10:11
L1nt schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:52:
[...]

Zal er volledig naast zitten maar ik gok Alonso en Raikonen weg bij Ferrari. Alonso is er klaar mee dat ze alweer lopen te prutsen en Ferrari is klaar met de prutsende Raikonen. Vettel en Bianchi naar Ferrari. Hamilton naar Red Bull en Alonso naar McLaren en hoopt dat Honda goed werk levert. Raikonen gaat weer rally rijden ofzo
nee die blijven bij Ferrari
bron: http://www.gpupdate.net/n...-ook-in-2015-bij-ferrari/

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goron schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:48:
Dit vond ik ook heel raar. Zal wel de Ferrari advantage zijn. Voor een wiel niet goed vastmaken krijg je een driedubbele penalty, maar je monteurs tussen racende auto's de baan op sturen slechts 5 seconden 8)7
Een formatieronde vind ik nogal iets anders dan racende auto's...

Daarnaast stonden er rondom marshals met gele vlaggen. Als je het voor elkaar krijgt vanuit stilstand tegen een stel marshals met gele vlaggen aan te rijden zou je niet eens een rijbewijs moeten hebben, laat staan in een raceauto mogen zitten.

Ik denk dat de straf prima proportioneel was. Eigenlijk was er heel weinig aan de hand buiten dat 2 of 3 man niet op tijd aan de kant waren. Binnen 20 sec waren ze alsnog weg en door correct optreden van de marshals is er op geen moment gevaar geweest. Tik op de vingers is op de plaats en die hebben ze dan ook gehad.

Het moge duidelijk zijn dat als ze dit geintje vaker flikken de straf ook groter wordt. Teams kunnen dit niet gebruiken om een voordeel uit te slaan omdat de straf toch maar klein is. Sowieso vraag ik me af wat voor voordeel je zou kunnen krijgen van die paar sec extra.

In het geval van Alonso leek het te gaan om een accu die niet helemaal vol was, het leek alsof ze een lader eraan hadden hangen die ze op het laatste moment eraf trokken. Als dat het verschil maakt tussen een auto wel of niet laten rijden dan zou ik zeggen: Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dus? In het voetbal staan trainers ook nooit ter discussie. Als 1 van het rijtje Hamilton, Vettel, Alonso en Raikonen alsnog wat anders beslist gaat het balletje rollen.

Vettel zal echt niet happy zijn dat Riccardio hem er nu uit rijd. Hamilton is niet happy met Rosberg, Alonso is wederom niet happy met de auto en Raikonen? Tja, Raikonen is Raikonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het Vettel niet zoveel uitmaakt. Het team ziet dat ie echt wel snel is, het geluk is alleen niet aan zijn kant. Daarnaast heeft ie meer moeite met het aanpassen van z'n rijstijl op deze auto's. Volgend jaar zullen die problemen als het goed is minder zijn als de auto meer betrouwbaar is en Vettel de kans heeft gehad aan de auto te wennen (en Newey de kans heeft gehad de auto meer naar Vettel te zetten).

Mocht het volgend jaar nog hetzelde verhaal zijn met Vettel.. ja dan is er wel een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Tja, ik denk dat ie een Schumi wil gaan doen bij Ferrari. Met Red Bull heeft ie alles gewonnen wat er te winnen is.

En met Kvyat en Verstappen die eraan komen en Riccardio die het goed doet zegt Red Bull volgend jaar zelf misschien wel "hey Seb, bedankt voor alles maar we gaan voor de volgende hotshot" (als Vettel blijft en volgend jaar niet domineert natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:00:
Ik denk dat het Vettel niet zoveel uitmaakt. Het team ziet dat ie echt wel snel is, het geluk is alleen niet aan zijn kant. Daarnaast heeft ie meer moeite met het aanpassen van z'n rijstijl op deze auto's. Volgend jaar zullen die problemen als het goed is minder zijn als de auto meer betrouwbaar is en Vettel de kans heeft gehad aan de auto te wennen (en Newey de kans heeft gehad de auto meer naar Vettel te zetten).

Mocht het volgend jaar nog hetzelde verhaal zijn met Vettel.. ja dan is er wel een issue.
Stel dat Ricciardo er nog 2 wint en de 50 punten pakt in de laatste race, en wereldkampioen wordt (yes please), wie zegt dan dat Red Bull niet zegt van 'alles leuk en aardig Sebas, maar we gaan die auto om Daniel heen bouwen.'
RIC zal namelijk in het meest waarschijnlijke geval nog een aantal jaartjes langer bij RBR blijven dan Vettel, dus waarom zouden ze dat proces niet vast in gang zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat Red Bull al lang en breed bezig is met de auto van volgend jaar, dat gaan ze nu nog niet zo snel meer veranderen. Plus dat Ricciardo blijkbaar heel flexibel is qua auto, dan is het logischer de boel te optimaliseren voor Vettel.

Die lading wereldkampioenschappen is niet vergeten door 1 potentieel wereldkampioenschap.
Pagina: 1 ... 77 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.