[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.737 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:35:
Omdat Red Bull al lang en breed bezig is met de auto van volgend jaar, dat gaan ze nu nog niet zo snel meer veranderen. Plus dat Ricciardo blijkbaar heel flexibel is qua auto, dan is het logischer de boel te optimaliseren voor Vettel.

Die lading wereldkampioenschappen is niet vergeten door 1 potentieel wereldkampioenschap.
Vergeet niet dat Vettel heel open is geweest over zijn wens om ooit nog voor Ferrari te gaan rijden. Ik verwacht dan ook dat Vettel uiterlijk 2016 voor Ferrari gaat rijden.

Die lading titels met Red Bull kunnen ook de motivatie benadelen. Zoals ik al zei, met Red Bull heeft ie alles gewonnen wat er te winnen valt. De nieuwe uitdaging kan zijn om Red Bull er weer bovenop te helpen na een minder seizoen of naar Ferrari gaan en die er weer bovenop te helpen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik denk 2015 Red Bull, 2016 Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:44:
[...]

Wat best wel lame is aangezien aan het einde van het seizoen al het materiaal op z'n eind loopt en de kans op uitval dus extra groot is.

Slaat echt nergens op, zometeen gaan ze de quali vervangen door een slotmachine. "Om het extra spannenf te maken". Extra nep ja :r
Het seizoen is voor alle teams even lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:47
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:03:
Dat denk ik ook. De vraag is of Alonso zijn helm in de wilgen hangt, ik zie hem niet gauw voor een ander team rijden. Ferrari zou in 2016 wel eens een hele nieuwe (duitse) line-up kunnen krijgen als Raikkonen het ook voor gezien houdt: Vettel en Hulk?

Ik zeg doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:03:
Iemand moet plaats maken voor Verstappen...
Of in 2016 Vettel en Verstappen samen bij Ferrari. Zou ook leuk zijn :)...en dan heeft Kyvat ook nog een plekje...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Bah, speculaas allemaal! We weten allemaal dondersgoed dat in 2016 Spyker weer terugkeert door Caterham op te kopen met Albers als teambaas en Frijns en Verstappen als rijders. Het jaar daarop kopen ze Marussia als zusterteam en daar komen twee andere Nederlanders te rijden. En uiteraard worden ze kampioenen in dat jaar.

* NitroX infinity doet ook een duit in het silly season zakje.

:+ :P :D

Maar om even serieus te zijn; hoe schat men de kans in dat Bottas samen met Rosberg voor Mercedes gaat rijden en dat Hamilton weer terug gaat naar Mclaren?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Ik blijf niet geloven dat Hamilton de beste wagen van het veld wil inruilen omdat het niet botert met zijn teamgenoot :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 23:52
Wie zegt dat het aan Hamilton is? Mercedes kan ook doei zeggen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

NitroX infinity schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:08:
Maar om even serieus te zijn; hoe schat men de kans in dat Bottas samen met Rosberg voor Mercedes gaat rijden en dat Hamilton weer terug gaat naar Mclaren?
Die lijkt me wel aardig, maar Vettel naar Merdedes en Hamilton naar McLaren lijkt me ook wel leuk ;).
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:00:
Ik denk dat het Vettel niet zoveel uitmaakt. Het team ziet dat ie echt wel snel is, het geluk is alleen niet aan zijn kant. Daarnaast heeft ie meer moeite met het aanpassen van z'n rijstijl op deze auto's. Volgend jaar zullen die problemen als het goed is minder zijn als de auto meer betrouwbaar is en Vettel de kans heeft gehad aan de auto te wennen (en Newey de kans heeft gehad de auto meer naar Vettel te zetten).

Mocht het volgend jaar nog hetzelde verhaal zijn met Vettel.. ja dan is er wel een issue.
Het team ziet dat - ie wel snel is, alleen hij heeft moeite met zich aanpassen. Dat uit zich toch in trager dan je teamgenoot zijn? Ricciardo heeft minder pech, maar is ook gewoon onbetwist beter dan Vettel dit seizoen. Webber was vorig jaar ook af en toe ineens wat sneller, maar Vettel was van hun twee onbetwist de betere. Nu niet meer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:12:
[...]

Het seizoen is voor alle teams even lang ;)
Klopt, het gaat er ook niet om dat 1 team een voordeel of nadeel hiervan heeft. Het gaat erom dat de kans bijzonder groot is dat uitval van iemand een rol gaat spelen doordat voor iedereen het materiaal op z'n einde loopt. Dat maakt het een kansspel in plaats van een race en daarom vind ik het geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Goron schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:48:
Hamilton van de beste auto overstappen naar Mclaren die geen deuk in een pakje boter rijden? Zou wel een domme carriere move zijn. Hij rijdt ook sneller dan Rosberg als je alle ontploffende motoren niet meerekent.
Hmm, verklaarden ze hem ook al niet voor gek toen hij naar Mercedes ging ? En die rijden nu ineens vooraan met de nieuwe motoren. En Honda heeft nu veel tijd om te ontwikkelen en misschien hebben die voor volgend jaar al een superieure krachtbron klaarstaan, en zo niet dan wordt er nu flink geld gespendeerd om dat voor elkaar te krijgen.
Je weet het niet, maar vanwege de motor heeft McLaren de grootste kansen om volgend jaar opeens enorm te verbeteren. Of verslechteren.

ZIjn er al klantenteams die ook met Honda gaan rijden eigenlijk ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
u_nix_we_all schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:10:
[...]

Nee, Honda en McLaren hebben een exclusieve deal voor in ieder geval het eerste jaar. Weet niet precies hoe het zit daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Alonso ging toch naar Red Bull aldus EJ ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:40:
Alonso ging toch naar Red Bull aldus EJ ? :P
Nee, Alonso zat nogal opzichtig met een aantal mensen rond de tafel in een Red Bull motorhome. EJ ging uit van een reactie naar Ferrari die eerder bevestigde dat Alonso ook volgend jaar bleef.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 20-09 08:47

RaJitsu

B.S.U.R.

Hoogie2004 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:52:
Ik blijf niet geloven dat Hamilton de beste wagen van het veld wil inruilen omdat het niet botert met zijn teamgenoot :)
Hij is eerder ook weggegaan bij een team dat als sterker gezien werd toen hij van McLaren naar Mercedes vertrok. Verder, money talks. Er zijn verhalen over Red Bull, en ook Honda. Als die genoeg geld bieden en een perspectief op een sterke auto (dit kan van het ene op het andere seizoen sowieso veranderen, daar is Mercedes een goed voorbeeld van), zou hij de overstap zomaar kunnen maken.
u_nix_we_all schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:10:
[...]
En Honda heeft nu veel tijd om te ontwikkelen en misschien hebben die voor volgend jaar al een superieure krachtbron klaarstaan, en zo niet dan wordt er nu flink geld gespendeerd om dat voor elkaar te krijgen.
Je weet het niet, maar vanwege de motor heeft McLaren de grootste kansen om volgend jaar opeens enorm te verbeteren. Of verslechteren.
Ik denk dat door de jaren heen bewezen is dat de motoren op zich niet zo'n groot verschil hoeven te maken. Niet alle Mercedesteams zijn altijd snel, en Red Bull dat een relatief zwakke motor zou hebben doet gewoon mee vooraan, en wint zelfs wedstrijden. ForceIndia/Spyker/Midland/Jordan heeft Mercedes, Ferrari, Toyota en Cosworth motoren gehad en ging geen klap sneller (of trager). Pas toen Mallya er serieus geld in ging stoppen en de juiste mensen aantrok werd de weg naar boven gevonden.
Zoals gezegd, sowieso het eerste jaar niet. Er zijn echter ook (niet al te duidelijke) berichten dat ook in 2016 Honda exclusief aan McLaren levert.

Ik vraag me af wat hier de redenatie achter is. Volgens mij kan McLaren maximaal profiteren wanneer er ook andere teams zijn die met Honda rijden, aangezien Honda dan beter de motor kan ontwikkelen tussen de twee seizoenen door aangezien ze meer data hebben. Gezien het budget van McLaren zou het zolang het geen Red Bull is (Mercedes en volgens mij ook Renault hebben ook een flink budget, maar zullen niet met een Hondamotor gaan rijden), geen probleem moeten zijn om een ander team voor te blijven. Misschien dat deze zekerheid (het gebrek daaraan) wel de reden is dat Mclaren een exclusieve deal heeft bedongen. Ze zijn immers al jaren aan het klooien.

[ Voor 60% gewijzigd door RaJitsu op 26-08-2014 23:05 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

MrSleeves schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 07:40:
[...]

Hen je vorige race gezien? Dat Rosberg zat te miepen dat'ie er langswilde, maar niet eens in de buurt van een DRS zone was? (Plus dat als Hamilton hem er langs zou laten ook voor Hamilton geëindigd was.)
Race Engineer : "Laat Rosberg ervoorbij"
Lewis negeert dit, regeageert niet of reageert negatief.

Race Engineer: "Hamilton gaat je ervoorbij laten"
enkele laps later...
Rosberg : "Waarom gaat hij niet aan de kant?'

wanneer gaan mensen eens stoppen met dingen te verdraaien. Rosberg is verrast dat hij niet aan de kant gaat, terwijl hij net van het team hoort dat hij dat wel gaat doen. het was een teamorder, maar er werd aan Rosberg gemeld dat hamilton aan de kant ging, zonder dat hamilton daarin toestemde. achteraf gezien was het terecht van hamilton, omdat hij toch rechtstreeks tegen rosberg reed, en omdat Rosberg geen aanstalte maakte om in te halen. er is niet geweten of rosber vroeg voor dat order. wel is geweten dat hamilton een teamorder kreeg.

of rosberg al dan niet in de 1 seconde geraakt is de vraag, om zijn banden te sparen kan hij beter meer dan een seconde achter hamilton aanrijden, aangezien hamilton toch een zeer snelle pace had, is het zonde om je banden te gaan verneuken om iemand in te halen terwijl je toch de koplopers aan een sneltempo bent aan het inhalen.

just my 2 cents, maar ik ben dat fanboyisme en eenzijdig en ongefundeerd bashen beu, van zowel Hamilton als Rosberg.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RaJitsu schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:43:
[...]

Hij is eerder ook weggegaan bij een team dat als sterker gezien werd toen hij van McLaren naar Mercedes vertrok. Verder, money talks. Er zijn verhalen over Red Bull, en ook Honda. Als die genoeg geld bieden en een perspectief op een sterke auto (dit kan van het ene op het andere seizoen sowieso veranderen, daar is Mercedes een goed voorbeeld van), zou hij de overstap zomaar kunnen maken.
Toen Hamilton bij McLaren wegging naar Mercedes was er een groot verschil. Dat was toen 'een jaar te vroeg', maar de complete keuze was gebaseerd op dit seizoen, waarbij de regels compleet op de schop gingen en er bij Mercedes alles aan gelegen was om er dan te staan. Dat traject is Mercedes al lang geleden begonnen, en Hamilton was onderdeel van die strategie.

Andersom, de regels blijven nagenoeg hetzelfde, de motoren mogen wel voor een groot deel aangepast worden komende winter, dus de eventuele voorsprong van Honda zal niet zo gigantisch zijn. Sowieso geloof ik dat niet aangezien Honda dat ding alleen op de testbank heeft draaien tot nu toe, en de huidige fabrikanten hebben al 1 jaar race-ervaring achter de kiezen met de nieuwe motoren. Doordat er reglementair weinig veranderd is de kans op een grote stap van 1 van de teams behoorlijk gering, en dat doet mij niet geloven dat McLaren volgend jaar ineens de grote verassing is en voor het kampioenschap kan gaan.

Als coureur wil je toch altijd in de beste auto zitten, en ik kan niet zeggen dat hij geen steun krijgt vanuit het Mercedes kamp, bij ongeveer alle akkefietjes kiezen ze Lewis zijn kant (overigens een teken dat Lewis veel volwassener is geworden als een aantal jaar terug) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
soulcrusher schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:05:
[...]

Nee, Alonso zat nogal opzichtig met een aantal mensen rond de tafel in een Red Bull motorhome. EJ ging uit van een reactie naar Ferrari die eerder bevestigde dat Alonso ook volgend jaar bleef.
Precies, serieuze gesprekken vinden achter gesloten deuren plaats. Als het zo openlijk is, dan is het niet meer dan het afgeven van een signaal...

Denk dat Red Bull wel het laatste team is waar Alonso aan de slag kan gaan. Waarom zouden ze hem willen hebben? Het is een verdomd goede coureur maar Red Bull heeft de grootste talenten in hun programma zitten en het zou een steek in de rug van het opleidingsprogramma zijn om coureurs van buitenaf aan te nemen.

Ricciardo kan het stokje overnemen van Vettel als kopman van het team mocht Vettel z'n heil ergens anders gaan zoeken, en Kvyat lijkt ook een groot talent te zijn die sowieso de rol van tweede man achter Ricciardo wel moet kunnen vervullen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:59:
het zou een steek in de rug van het opleidingsprogramma zijn om coureurs van buitenaf aan te nemen.
Dikke vette pech. Als de coureurs in het programma even goed of beter zijn misschien, maar een betere coureur is een betere coureur, al komt hij van Mars. Gelukkig zijn ze zo zakelijk wel in de formule 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
MikeVM schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 05:25:
[...]

enkele laps later...

wanneer gaan mensen eens stoppen met dingen te verdraaien. Rosberg is verrast dat hij niet aan de kant gaat, terwijl hij net van het team hoort dat hij dat wel gaat doen. het was een teamorder, maar er werd aan Rosberg gemeld dat hamilton aan de kant ging, zonder dat hamilton daarin toestemde. achteraf gezien was het terecht van hamilton, omdat hij toch rechtstreeks tegen rosberg reed, en omdat Rosberg geen aanstalte maakte om in te halen. er is niet geweten of rosber vroeg voor dat order. wel is geweten dat hamilton een teamorder kreeg.

of rosberg al dan niet in de 1 seconde geraakt is de vraag, om zijn banden te sparen kan hij beter meer dan een seconde achter hamilton aanrijden, aangezien hamilton toch een zeer snelle pace had, is het zonde om je banden te gaan verneuken om iemand in te halen terwijl je toch de koplopers aan een sneltempo bent aan het inhalen.

just my 2 cents, maar ik ben dat fanboyisme en eenzijdig en ongefundeerd bashen beu, van zowel Hamilton als Rosberg.
Mwoah... zo was het niet helemaal. Rosberg was meer aan het whinen en het leek erop alsof ie al aan het mekkeren was nog voordat ie in de buurt van Hamilton was. Mercedes gaf later ook toe dat die teamorder nergens op sloeg.

Alonso wordt royaal betaald bij Ferrari, waarom zou RedBull zoveel betalen? Ze weten de oorzaak (motor) en dat is niet iets waar een coureur iets aan kan veranderen. Ze hebben geen 30m/jaar coureur nodig om te winnen en er staan er nog genoeg in de startblokken die voor een paar miljoen met liefde in die auto stappen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

MikeVM schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 05:25:
[...]

enkele laps later...

Vind ik toch niet helemaal hetzelfde:
YouTube: F1 2014 Hungary GP - Lewis Hamilton & Nico Rosberg Team Radio "I'm not letting Nico through"
Hamilton geeft toch duidelijk aan dat Rosberg er best voorbij mag, maar hij het niet cadeau gaat doen.
Misschiend dat er een teamradio bericht mist naar Rosberg, maar Rosberg vraagt het niet één keer.

Overigens geen fanboyisme, ben van geen van tweeën fan. Maar Hamilton heeft bij mij wel de gunfactor, omdat hij de betere is van de twee.

[ Voor 3% gewijzigd door MrSleeves op 27-08-2014 09:22 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MrSleeves schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:19:
[...]

Vind ik toch niet helemaal hetzelfde:
YouTube: F1 2014 Hungary GP - Lewis Hamilton & Nico Rosberg Team Radio "I'm not letting Nico through"
Hamilton geeft toch duidelijk aan dat Rosberg er best voorbij mag, maar hij het niet cadeau gaat doen.
Misschiend dat er een teamradio bericht mist naar Rosberg, maar Rosberg vraagt het niet één keer.

Overigens geen fanboyisme, ben van geen van tweeën fan. Maar Hamilton heeft bij mij wel de gunfactor, omdat hij de betere is van de twee.
Het eerste bericht van Rosberg is letterlijk 'Why is he not letting me through?' Lijkt me toch een duidelijke vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
We vergeten voor het gemak even dat we als kijkers maar een heel klein gedeelte van de on-board gesprekken te horen krijgen? En de gesprekken die we te horen krijgen worden vrijgegeven door het team. Het blijft dus een beetje gissen wat er precies is voorgevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 08:42
Vergeet ook niet dat de FOM lekker kan sturen met het uitzenden van beelden.

Het is soms wel in het belang om een bepaald beeld te schetsen door juist bepaalde stukken wel te laten horen en andere stukken juist niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 14:19
Maar je hebt ook mensen die hele transcripts op het net plaatsen, betreffende al het radioverkeer tijdens een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat leest misschien 1% van de mensen en de overige 99% hoort alleen wat de race regisseur besluit uit te zenden.

De boardradio van Hamilton wordt echt vaak uitgezonden, terwijl je bijvoorbeeld Raikkonen nauwelijks te horen krijgt. Of zou hij gewoon heel de race niets zeggen als ze tegen hem praten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 14:19
don't shout at me, I know what i'm doing.... een befaamde uitspraak van de fin (Lotus tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dupje schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:03:
Trouwens net op Twitter gelezen dat Vettel en DC in Rusland zijn voor wat filmwerk op het nieuwe circuit. Naar ik las had Vettel z'n ogen redelijk wijd open, er is amper marge om fouten te maken, overal muren dicht, het blijft voor een stuk een stratencircuit..
[YouTube: http://youtu.be/88b7VqEeisc]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 08:39
Ik dacht dat het in een F1 zou zijn...
Motor klinkt eigenlijk niet heel anders dan een F1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Requiem19 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:54:
Dat leest misschien 1% van de mensen en de overige 99% hoort alleen wat de race regisseur besluit uit te zenden.

De boardradio van Hamilton wordt echt vaak uitgezonden, terwijl je bijvoorbeeld Raikkonen nauwelijks te horen krijgt. Of zou hij gewoon heel de race niets zeggen als ze tegen hem praten ;).
Kimi is zeer vermakelijk juist!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-NcxhSKSNEE]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
Jolke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:20:
Ik dacht dat het in een F1 zou zijn...
Motor klinkt eigenlijk niet heel anders dan een F1 :+
Afgelopen weekend was ik op Spa, voor GP2 en GP3 deed ik oordoppen in. Tijdens F1 kon ik gewoon zonder oordoppen met mijn vriendin praten.

Het geluid is echt om te huilen, ik had niet verwacht dat het zo zou tegenvallen ten opzichte van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Button z'n toekomst hangt blijkbaar af van het al dan niet naar McLaren gaan van Alonso:

http://www.google.be/url?...egQ&bvm=bv.74035653,d.d2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dupje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:53:
Button z'n toekomst hangt blijkbaar af van het al dan niet naar McLaren gaan van Alonso:

http://www.google.be/url?...egQ&bvm=bv.74035653,d.d2s
Dat is toch al duidelijk voor Ferrari in 2015; http://www.racexpress.com...php?nav=Artikel&nid=60764

Maar het zitje voor Button (en Magnussen) is allerminst onzeker op dit moment al heeft dat blijkbaar niets met Alonso te maken voor 2015; http://www1.skysports.com...n-magnussen-uncomfortable

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 27-08-2014 14:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat Hamilton redelijk trouw is aan het team, en het team vooropstelt is wel bewonderenswaardig. Hij heeft aangegeven geen wraak te nemen. Hij stelt duidelijk het team boven zijn eigen belangen, en ik weet 100% zeker dat dit heel erg gewaardeerd wordt door de teamleden die aan de wagens sleutelen.
(bron: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/28934044)

Als Rosberg kampioen wil worden met smerige spelletjes, dan doet hij dat maar, maar dan zal hij zichzelf in de voet schieten voor de toekomst.

Over Button, ik zie bij McLaren nog wel een driver-wissel, en Button eruit is iets waar ze nu al 1,5 jaar te laat mee zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Hoogie2004 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:04:
Dat Hamilton redelijk trouw is aan het team, en het team vooropstelt is wel bewonderenswaardig. Hij heeft aangegeven geen wraak te nemen. Hij stelt duidelijk het team boven zijn eigen belangen, en ik weet 100% zeker dat dit heel erg gewaardeerd wordt door de teamleden die aan de wagens sleutelen.
(bron: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/28934044)
Je bedoelt de PR manager van Mercedes geeft aan dat Lewis het team boven eigen belang stelt?..
Als Rosberg kampioen wil worden met smerige spelletjes, dan doet hij dat maar, maar dan zal hij zichzelf in de voet schieten voor de toekomst.
Als er iemand is die in het verleden vrij vaak op het randje en erover is gegaan is het Hamilton wel (en nee ik ben geen fan van Rosberg/Hamilton/Mercedes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Grimmie187 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:10:
[...]

Je bedoelt de PR manager van Mercedes geeft aan dat Lewis het team boven eigen belang stelt?..

[...]

Als er iemand is die in het verleden vrij vaak op het randje en erover is gegaan is het Hamilton wel (en nee ik ben geen fan van Rosberg/Hamilton/Mercedes).
Qua racen op de baan is Hamilton op het randje, en hij wordt er ook af en toe voor bestraft. Maar echt vuile spelletjes heb ik hem niet op betrapt (er zijn wel teamgenoten die dachten dat nodig te hebben, zie Alonso in de quali, of Rosberg in Monaco. Al is rosberg / monaco mijn mening dat het expres was).

Nu ben ik misschien lichtelijk bevooroordeeld als Hamilton fan, maar ik probeer toch ook alle incidenten zo neutraal mogelijk te bekijken. Als je het geheel bekijkt, tussen een aantal jaar geleden en nu, vind ik Hamilton veel rustiger en professioneler overkomen, en dat vind ik mooi, en dat geeft mij ook nog wel de indruk dat hij terug kan komen van deze achterstand.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-08-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Hoogie2004 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:21:
[...]

Qua racen op de baan is Hamilton op het randje, en hij wordt er ook af en toe voor bestraft. Maar echt vuile spelletjes heb ik hem niet op betrapt (er zijn wel teamgenoten die dachten dat nodig te hebben, zie Alonso in de quali, of Rosberg in Monaco. Al is rosberg / monaco mijn mening dat het expres was).

Nu ben ik misschien lichtelijk bevooroordeeld als Hamilton fan, maar ik probeer toch ook alle incidenten zo neutraal mogelijk te bekijken. Als je het geheel bekijkt, tussen een aantal jaar geleden en nu, vind ik Hamilton veel rustiger en professioneler overkomen, en dat vind ik mooi, en dat geeft mij ook nog wel de indruk dat hij terug kan komen van deze achterstand.
Dat ben ik wel met je eens, ik doelde ook op het feit dat Hamilton in het verleden regelmatig over het randje ging op de baan. Dat is tegenwoordig inderdaad een stuk minder.

Het vreemde is dat Hamilton zich tegenwoordig veel te veel laat kennen in de media (vind ik). Waar hij vroeger gewoon zijn mond hield over dit soort incidenten (bijv. over Alonso in quali Hongarije), klapt hij tegenwoordig honderduit in de media over wat het team of zijn teamgenoten allemaal gezegd zouden hebben.

Dat is ook wat ik met mijn post een paar paginas geleden bedoelde: als hij zich gewoon afzijdig houdt in de media en dit soort relletjes binnenskamers houdt heeft hij voldoende kwaliteiten/volwassenheid om de titel alsnog binnen te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wees blij dat we geen media PR aapje hebben die alleen zegt wat wenselijk is vanuit PR perspectief.

Als je zulke coureurs hebt waar je bij elk interview in slaap valt omdat ze alleen clichés kunnen brabbelen, is het duizend keer saaier. Ik waardeer juist dat hij zijn mening geeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Grimmie187 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:38:
[...]

Dat is ook wat ik met mijn post een paar paginas geleden bedoelde: als hij zich gewoon afzijdig houdt in de media en dit soort relletjes binnenskamers houdt heeft hij voldoende kwaliteiten/volwassenheid om de titel alsnog binnen te slepen.
Dit kan natuurlijk onderdeel zijn van een mentale strijd tussen die twee. Ik vind het juist wel mooi dat niet alles zo klinisch meer is als dat het de laatste jaren was, die controverse mag best af en toe openbaar.

Buiten dat, dit soort commentaren helpen natuurlijk wel om Rosberg in een 'kwaad' daglicht te stellen. Onbewust heeft dat ook invloed op alles en iedereen die het meekrijgt, misschien op een steward die een actie op de baan moet beoordelen van een van de twee. Hij kweekt er stiekem een beetje goodwill mee.

Button die het overigens opneemt voor zijn oud teamgenoot, zegt ook veel over hoe de andere coureurs in het incident staan. Alonso heeft zich er ook al wat over uitgelaten.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/115588

En laten we wel wezen, Hamilton heeft dit seizoen echt belachelijk veel pech....

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-08-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Sja ieder zo zijn voorkeur. Ik vind dat je de vuile was niet buiten moet hangen. Je ben in dienst van een team, het team (PR) bepaalt wat er wel en niet in de media gezegd mag/moet worden. Je wordt er tenslotte ook vorstelijk voor betaald.

Maargoed ik snap dat controverse in de media het altijd goed doet. Als het onschuldig is ala Raikkonen kan ik er ook wel van genieten (Brundle: Kimi, waar was je? Kimi: ff schijten.. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Overigens nog een leuke om aan Rosberg te laten zien hoe het wel moet:

http://gfycat.com/FatalUnitedKingfisher

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 27-08-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rosberg heeft imo aardig wat straffen ontweken door zijn mediagenieke optredens en beste schoonzoon reputatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:29

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind het hoe langer hoe meer een kutstreek van Rosberg. Zo onnodig ook. En kinderachtig.
En dan na de tijd doen of je gek bent, met je mooie videoblog.

Neh, bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:59:
Ik vind het hoe langer hoe meer een kutstreek van Rosberg. Zo onnodig ook. En kinderachtig.
En dan na de tijd doen of je gek bent, met je mooie videoblog.

Neh, bah.
Ach, hij neemt zelf natuurlijk ook een enorm risico.
Als zijn voorvleugel naar de maan gaat, en Lewis heeft geen schade, is hij zelf de l*l.

Dom? Ja. Kutstreek? Nee, de domme actie pakt toevallig in zijn voordeel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 05:06
Zamorano schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:04:
[...]

Ach, hij neemt zelf natuurlijk ook een enorm risico.
Als zijn voorvleugel naar de maan gaat, en Lewis heeft geen schade, is hij zelf de l*l.
Wat heb je liever een lekker band of een sidebarge van een voorvleugel eraf? Ik wist het wel hoor....
De kans dat je de band kapot maakt is vrij groot.

Ik wil niet zeggen dat dit hij dit bewust heeft gedaan, maar zijn 2e x in insturen is wel verdacht en je kan zeggen dat hij een beetje gebruik heeft gemaakt van de situatie want hij had alle plaats om uit te wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ach natuurlijk. Hij stuurde expres weer in. Hij had ruimte zat. Echt zat.
Compleet avoidable accident, des te meer vind ik het belachelijk dat de wedstrijdleiding hier niks mee gedaan heeft. Een stop-and-go was op z'n plaats geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Coulthard heeft er een geweldige column over geschreven op de beeb website. Hij is duidelijk een betere analyst dan hij ooit coureur was ;).

Samengevat: Geen enkele coureur is zo goed dat hij precies een klein gedeelte van zijn voorvleugel eraf kan rijden terwijl hij zeker weet dat de ander een lekke band krijgt. Dat is 'Jedi' niveau. Wat Rosberg wel deed in Spa, was zich bedenken toen hij door Hamilton weer goed verdedigd werd. Daarom ook de tweede stuurbeweging. Geen bewuste keuze, maar een risico dat hij voor lief nam:
The controversy that has resulted from the collision between Mercedes drivers Lewis Hamilton and Nico Rosberg during the early stages of Sunday's Belgian Grand Prix is gold dust for Formula 1.

This is an emotional roller-coaster. This is man and machine on the edge with high-pressure stakes. And Mercedes are doing a very good job of giving the public exactly what they want.

The incident was messy and responsibility for it lies with Rosberg.

Hamilton was entirely blameless. He took the normal racing line, as he was entitled to do, and did not try to squeeze Rosberg.

I stand by what I said in commentary that Rosberg was of the mindset: "I have to show Lewis that I am not prepared to keep opening the steering in these situations."

He opened the steering in Bahrain and Hungary, because he had no choice, and that's what he should have done in Spa, because again he had no choice.

As it was, he did open the steering. Then, when he realised he was going to run off the circuit, he turned back in again and, in a clumsy manoeuvre, clipped Hamilton's rear tyre with his front wing, causing a puncture.

Rosberg leads the title race by 29 points from Hamilton

It's easy for people sitting outside the cars to say Rosberg deliberately hit Hamilton's rear wheel with his front wing. But I cannot believe for one moment a driver would consciously damage his own car.

Drivers know you can't nudge someone with your nose, because you lose your front wing. It's just not a viable strategy.

There is also no way a driver can judge where exactly to hit a rival's tyre with his wing to guarantee a puncture.

Rosberg has taken a big hit in the popularity stakes as a result of this.

People have also taken Sunday's incident - and the words spoken after it - and linked it to what happened in Monaco qualifying, where the rift between the two really started.

But I don't think for a second Rosberg thought he was going to puncture Hamilton's tyre. He was just clumsy.

Rosberg wanted to prove a point, to be more robust with Hamilton. This was his first opportunity, but he was a bit ham-fisted and got it wrong.

Why? Because he is just not as good a wheel-to-wheel racer as Hamilton.

Play media
Rosberg clips Hamilton in Belgian GP
If you need someone to play the percentages, keep calm, put the pressure on a team-mate by intelligently managing a race weekend, you'd pick Rosberg.

But if you had to choose someone to muscle his way from the back of the grid to the front on a difficult track, you'd choose Hamilton.

Rosberg is a fast driver, an intelligent guy who is leading the world championship, but he will not win these sorts of fights with Hamilton. You have to play to your strengths - and his are not toe-to-toe racing.

I still think the race stewards did the right thing at the time by not imposing any penalties during the race. If we want the drivers to race hard, then it's right that, under those circumstances, the stewards decide to let it be.

However, Sunday's incident had huge consequences for Hamilton, so, arguably, the stewards have to have a back-up plan.

Should they take a different view of such instances when they occur between two title rivals? Arguably, yes.

Rosberg caused this incident and has badly affected Hamilton's title chances. In that scenario, there should be something that helps neutralise the consequences, especially in a championship year.

"Drivers have to be full and frank with their teams, whether it makes someone happy or it makes someone sad"

Otherwise, two drivers can go to the last race and the one ahead on points can take the other guy out.

A world championship is so important that someone would do that. It has happened before and it could happen again. No-one wants to see that.

Should Rosberg have said he wanted to make to prove to Hamilton he can't be pushed around? If that is what he feels, he should say it, within the confines of the team.

Should Hamilton have told the outside world what was discussed in that post-race meeting on Sunday? In the interests of the team, arguably not. But then, in the interests of the team, Rosberg should not have been racing him at that point.

Drivers have to be full and frank with their teams, whether it makes someone happy or it makes someone sad. It is the only way it can work.

That's exactly what we did at McLaren on the occasions I crashed into Mika Hakkinen.

I spoke my mind with Mika and team boss Ron Dennis. We argued and all the rest of it. But when we came out of that room into the public, Mika would say nothing and I would toe the company line.

Play media
Race for the Formula 1 championship
The key difference here is that we already know that Hamilton is more difficult to manage from a team point of view than Mika or I were.

A couple of years ago, he tweeted a picture of confidential information about telemetry when he had been out-qualified by McLaren team-mate Jenson Button at Spa.

The only other person to do something to the detriment of the team is Fernando Alonso, when he was driving for McLaren. Mercedes have to know Hamilton has that potential.

During the race at Spa, we saw Mercedes motorsport boss Toto Wolff and non-executive chairman Niki Lauda in discussions with Mercedes board member Prof Dr Thomas Weber.

When they eventually made a public statement about what had happened, they were all very firm in saying that what Rosberg had done was not correct.

I was surprised by that, because teams tend to want to look after their troops as best they can and we are used to hearing them say: "It was unacceptable they crashed together, but we will deal with it internally."

Rosberg (right) clips the back of Hamilton's car

The fact they did not do that is obviously a bit of a slap in the face for Rosberg, but we should admire Wolff and Lauda for having the strength of character to say what they did if they think a driver has messed up.

Just because Lauda, a three-time world champion, has been there and done that and just because Wolff is the boss doesn't mean they have control over these guys.

They can influence the drivers and lay down the law of the team, but they can't control what they do in the car, any more than Frank Williams could control Nigel Mansell and Nelson Piquet or Dennis could control Alain Prost and Ayrton Senna or Hamilton and Alonso.

Some things in life you just accept you cannot do. You cannot herd cats, you cannot control a volcano and you cannot control two top racing drivers in the same team. If you can, you probably have the wrong drivers, because you don't have the spark that makes them great.

Mercedes have employed two number one drivers and nothing Wolff or Lauda can say to them will stop them going out and racing.

Play media
Rosberg-Hamilton collision explained
All the team can do is give their opinion and continue to be unusually honest in their approach.

The public does not want PR nonsense. They don't want drivers talking generic rubbish.

The modern world is about instant information and live high-definition video streams. People make their own minds up long before team bosses say anything.

Wolff and Lauda should be applauded for being honest and, in the interests of the sport and of Mercedes, they should carry on doing exactly what they're doing, because this is fantastic for everyone.

Hamilton and Rosberg are this decade's Senna and Prost. This year is a 1988 or a 1989 for the 21st century.

It is a season that will go down as an all-time classic and we should savour the fact that Mercedes have been prepared to let it happen. Let's hope that carries on being the case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Raven__NL schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:12:
[...]

Wat heb je liever een lekker band of een sidebarge van een voorvleugel eraf? Ik wist het wel hoor....
De kans dat je de band kapot maakt is vrij groot.

Ik wil niet zeggen dat dit hij dit bewust heeft gedaan, maar zijn 2e x in insturen is wel verdacht en je kan zeggen dat hij een beetje gebruik heeft gemaakt van de situatie want hij had alle plaats om uit te wijken.
Verdacht hoezo?
Alsof Rosberg een zekerheid had dat hij voordelig uit het contact zou komen.
Met een kapotte voorvleugel kan het net zo goed einde race zijn.

In de blogpost van Coulthard die Requiem19 aanhaalt staan idd hele zinnige dingen.
It's easy for people sitting outside the cars to say Rosberg deliberately hit Hamilton's rear wheel with his front wing. But I cannot believe for one moment a driver would consciously damage his own car.
Zeker niet door een verstandige coureur als Rosberg, op dat moment, in die positie (in het kampioenschap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat weet ik zo net nog niet. In die split second kan er van alles door z'n kop geschoten zijn. "Ik tik 'm aan. Dan spint ie. Misschien wel SC. K*t, m'n voorvleugel."

Misschien niet met opzet z'n auto beschadigd, maar wel met opzet aangetikt. Die vleugel was alleen ff niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

AzzKickah schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:43:
Dat weet ik zo net nog niet. In die split second kan er van alles door z'n kop geschoten zijn. "Ik tik 'm aan. Dan spint ie. Misschien wel SC. K*t, m'n voorvleugel."

Misschien niet met opzet z'n auto beschadigd, maar wel met opzet aangetikt. Die vleugel was alleen ff niet de bedoeling.
Misschien, misschien, mischien, misschien. Iedereen die er echt verstand van heeft zegt dat ze dat niet geloven, maar jij hebt hem al veroordeelt: Rosberg heeft een kutstreek geleverd en gecalculeerd z'n teammaat uitgeschakeld.... (niet mijn mening voor de duidelijkheid).

Domme streek, ja. Schuld bij NR? Ja. Opzettelijk een kutstreek uitgehaald? Nee.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja ik heb hem al veroordeelt ja, omdat het zo'n onnodige actie was. Simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Je kunt de situatie van 2 kanten bekijken:

Intentie Rosberg: Waarschijnlijk niet om Hamilton te elimineren en z'n eigen voorvleugel eraf te rijden (er had zomaar een hele voorvleugel af kunnen vliegen)
Resultaat voor Rosberg: 18 punten meer dan Hamilton

Intentie: twijfelachtig
Consequentie: voordeel Rosberg
Som van deze twee delen: Rosberg een race op de bank! ;)

Ook al was het niet zijn bedoeling, het pakte bijzonder goed uit voor Hamilton / Rosberg. Zelfs als Hamilton de volgende 4 races op rij wint staat Rosberg nog 1 punt voor.

Als Rosberg nog een keer Hamilton eraf tikt en wint, is het gat eigenlijk onoverbrugbaar.

Kortom, ook al was zijn intentie niet daar, het resultaat is ontzettend in zijn voordeel. Dit maakt de titelstraat er misschien spannender op, maar wel minder eerlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Requiem19 op 27-08-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:44

McBoom

Broem

Requiem19 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:09:
Ook al was het niet zijn bedoeling, het pakte bijzonder goed uit voor Hamilton.
Ik neem aan dat je Rosberg bedoelt? ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Woops, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Firesphere schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:01:
[...]

Kimi is zeer vermakelijk juist!
[video]
Je kan het leuk vinden, maar het weerspiegelde de spanning tussen coureur en team. Ze zijn bij Lotus zo enorm schoftelijk met Kimi omgegaan dat ik alle sympathie voor het team verloor. Ik vind hem overigens perfect bij Ferrari passen, alleen jammer dat ze hem geen wagen konden voorschotelen waarin hij kan presteren. Alhoewel Alonso één van de beste, aldan niet de beste coureur op de grid is, vind ik het een egoistische kwal, die van mij met een mooie strik naar een ander team mag gaan zoeken. Hopelijk zal de line-up worden versterkt met Vettel, en plakt Kimi er nog een paar jaartjes aan vast. :) Maar Ricciardo mag zijn stoeltje ook wel overnemen. Een coureur die je gerust kan bestempelen als supertalent, en tevens Italiaanse roots heeft. Volgens mij is die combi nog nooit geweest bij Ferrari. Maar goed, wishful thinking ;)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Firesphere

Yoshis before Hoshis

fynrd1 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Je kan het leuk vinden, maar het weerspiegelde de spanning tussen coureur en team. Ze zijn bij Lotus zo enorm schoftelijk met Kimi omgegaan dat ik alle sympathie voor het team verloor. Ik vind hem overigens perfect bij Ferrari passen, alleen jammer dat ze hem geen wagen konden voorschotelen waarin hij kan presteren. Alhoewel Alonso één van de beste, aldan niet de beste coureur op de grid is, vind ik het een egoistische kwal, die van mij met een mooie strik naar een ander team mag gaan zoeken. Hopelijk zal de line-up worden versterkt met Vettel, en plakt Kimi er nog een paar jaartjes aan vast. :) Maar Ricciardo mag zijn stoeltje ook wel overnemen. Een coureur die je gerust kan bestempelen als supertalent, en tevens Italiaanse roots heeft. Volgens mij is die combi nog nooit geweest bij Ferrari. Maar goed, wishful thinking ;)
Zijn volgens mij niet alleen maar Lotus-uitspraken ;)

Maar ik ben't met je eens dat Kimi de laatste jaren niet heel netjes is behandeld :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Caterham zet waarschijnlijk Merhi in de wagen in Italië.... (ja i know, misschien niet heel betrouwbaar...). De prijs die genoemd is valt me eigenlijk nog wel mee :P
http://www.f1today.net/nl...-voor-debuut-bij-caterham

Daarna zal Merhi, Lotterer of Kobayashi het stoeltje houden voor de rest van het jaar, gezien de regels....
Quote regels F1:
During a season each team will be permitted to use four drivers.
http://www.formula1.com/i...regulations/8694/fia.html
De enige uitzondering is Force Majeure, maar dat gaat niet op voor het verkopen van een stoeltje denk ik.

• Zamorano
  • Niet online
Leuk voor Merhi. Die is bij het Mercedes young drivers programma wel op een zijspoor geraakt maar heeft zeker wel talent.

In the meantime bij McLaren: ze willen graag Vettel of Alonso volgend jaar (of later).

Bron

• Dupje
Kwam Ron Dennis niet weer terug meer op de voorgrond bij McLaren? In dat geval zie ik Alonso mooi blijven waar hij is.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoogie2004 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:28:
Caterham zet waarschijnlijk Merhi in de wagen in Italië.... (ja i know, misschien niet heel betrouwbaar...). De prijs die genoemd is valt me eigenlijk nog wel mee :P
http://www.f1today.net/nl...-voor-debuut-bij-caterham

Daarna zal Merhi, Lotterer of Kobayashi het stoeltje houden voor de rest van het jaar, gezien de regels....
Quote regels F1:

[...]

http://www.formula1.com/i...regulations/8694/fia.html
De enige uitzondering is Force Majeure, maar dat gaat niet op voor het verkopen van een stoeltje denk ik.
Zijn de regels inmiddels gewijzigd. Vroegah was het geloof ik Auto 1 mocht 2 verschillende rijders hebben en auto 2 mocht er 3 hebben.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

L1nt schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:36:
[...]

Zijn de regels inmiddels gewijzigd. Vroegah was het geloof ik Auto 1 mocht 2 verschillende rijders hebben en auto 2 mocht er 3 hebben.
Geen idee, ik had even de regels opgezocht. Weet niet of het vroeger anders was.

Met betrekking tot Lewis. De contractbesprekingen blijven even achterwege tot de titels beslist zijn. De intentie is er om samen door te gaan, maar de aandacht ligt bij de titels. Ze praten beiden niet met anderen tot er onderling duidelijkheid is volgens dit bericht:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/115607

[ Voor 32% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-08-2014 14:05 ]

• Señor Sjon
Die regels zijn gekomen, juist door het gedrag van Caterham nu. Stoeltjes per opbod verkopen i.p.v. een vast rijdersduo.

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 08:42
Dupje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:25:
Kwam Ron Dennis niet weer terug meer op de voorgrond bij McLaren? In dat geval zie ik Alonso mooi blijven waar hij is.
Zeker. volgens mij was Ron Dennis dé reden dat Alonso destijds een breuk forceerde bij McLaren na één jaar.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Zamorano
  • Niet online
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:14:
[...]

Zeker. volgens mij was Ron Dennis dé reden dat Alonso destijds een breuk forceerde bij McLaren na één jaar.
Maar conflicten kunnen uitgepraat worden. We zijn ook redelijk wat jaartjes verder.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zamorano schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:27:
[...]

Maar conflicten kunnen uitgepraat worden. We zijn ook redelijk wat jaartjes verder.
En in de Ferrari kan ie ook geen potten breken.

• f4stf0rw4rd
L1nt schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:36:
[...]

En in de Ferrari kan ie ook geen potten breken.
Ik denk dat hij gewoon bij Ferrari blijft. Qua chassis en aerodynamica hoort de Ferrari bij de beste 3 van het veld, de motor is gewoon waardeloos. Te zwaar en te weinig vermogen. Met de reorganisatie op de motor afdeling kunnen ze daar deze winter veel winnen en volgend jaar weer gewoon iedere race voor de podiumplekken en WDC meedoen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

f4stf0rw4rd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat hij gewoon bij Ferrari blijft. Qua chassis en aerodynamica hoort de Ferrari bij de beste 3 van het veld, de motor is gewoon waardeloos. Te zwaar en te weinig vermogen. Met de reorganisatie op de motor afdeling kunnen ze daar deze winter veel winnen en volgend jaar weer gewoon iedere race voor de podiumplekken en WDC meedoen.
Net zoals de paar jaar voor het huidige seizoen bedoel je? :X

• f4stf0rw4rd
AzzKickah schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:58:
[...]

Net zoals de paar jaar voor het huidige seizoen bedoel je? :X
Voorgaande jaren waren juist het chassis en de aerodynamica (iets met windtunnel problemen :X ) de zwakke punten. Daar is in geïnvesteerd en betaald zich uit. Alleen jammer dat een circuit ook rechte stukken heeft :+

Maar volgens mij heeft Alonso in 2011 en 2012 tot de laatste races meegedaan om het WDC, alleen 2013 was een uitzondering daarin.

[ Voor 13% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 28-08-2014 15:34 ]

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:55:
[...]

Tsja, zo heeft Ferrari elk jaar een smoes als het niet lukt.

"De aerodynamica is niet goed, en de windtunnel werkt niet maar volgend jaar is die windtunnel wel goed en gaan we voor de titel!"

"De motor is niet goed genoeg, maar die mogen we niet meer aanpassen dit jaar dus we gaan volgend jaar voor de titel!"

Ik geloof dan eerder de woorden van Marmoni, die zegt dat hij als eis kreeg van de aerodymanica afdeling van Ferrari dat de motor extreem klein moest zijn en dat ze daarom power tekort komen. De aero voordelen zouden echter dusdanig groot zijn dat die het tekort aan power wel zouden compenseren...

Zou me niets verbazen als met de hulp van Marmoni het Renault blok straks WK waardig is. Ferrari heeft er soms nogal een handje van om goed personeel op straat te gooien. Aldo Costa is bij Mercedes ook mede verantwoordelijk voor de huidige auto, en is door Ferrari bij het grof vuil gezet.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:55:
[...]

Tsja, zo heeft Ferrari elk jaar een smoes als het niet lukt.
Dat, en daarom denk ik dat Alonso eieren voor z'n geld kiest. Ja hij loopt het risico dat McLaren (mits hij daar naartoe gaat) de boel niet op orde heeft en Ferrari oppermachtig is maar hij loopt ook weer het risico dat volgend jaar de Ferrari dat jaar niet met de banden overweg kan of dat het toevallig elk weekend net het verkeerde weer is ofzo.

• Grimmie187
L1nt schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:17:
[...]

Dat, en daarom denk ik dat Alonso eieren voor z'n geld kiest. Ja hij loopt het risico dat McLaren (mits hij daar naartoe gaat) de boel niet op orde heeft en Ferrari oppermachtig is maar hij loopt ook weer het risico dat volgend jaar de Ferrari dat jaar niet met de banden overweg kan of dat het toevallig elk weekend net het verkeerde weer is ofzo.
Hooguit in 2016, maar Alonso gaat volgend jaar helemaal nergens heen. Denk trouwens dat hij sowieso eerder stopt in 2016 dan dat hij voor een ander team gaat rijden.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Had Alonso niet gezegd dat Ferrari zijn laatste team zou zijn?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Grimmie187 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:46:
[...]Hooguit in 2016, maar Alonso gaat volgend jaar helemaal nergens heen. Denk trouwens dat hij sowieso eerder stopt in 2016 dan dat hij voor een ander team gaat rijden.
heeft ie vorig seizoen al kenbaar gemaakt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Rosberg heeft excuses gemaakt en zijn schuld in het incident erkend. Tevens zijn er disciplinaire maatregelen genomen tegen Rosberg (al is niet bekend wat die inhouden).

http://www.gpupdate.net/n...aan-voor-incident-in-spa/

Ze mogen met elkaar blijven racen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik neig naar een 'zie je wel' :X

Told ya so :P

Ik hoop dat ie uitvalt in winnende positie aankomende race, 2 rondes voor het einde. En dan Lewis met het handje omhoog erlangs :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[ Voor 55% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2014 19:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 08:39
Ha, heerlijk geluidje zo'n RB8 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

scorpie

Supra Addict

Damn, hoe vaker je zulk soort beelden van de recentelijke geschiedenis van F1 bekijkt, hoe meer je die V10's gaat missen :'(

Ik las overigens vandaag dat Guido vd Garde ook weer gaat racen vanaf volgend seizoen bij Sauber. Zou leuk zijn als beide Nederlanders succesvol worden :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ik vind het toch redelijk bizar dat hij na een paar honderd meter in die auto (meer zal die shakedown niet geweest zijn) gewoon met het gas de kont omgooit en zonder het stuur al recht te hebben zo op het gas gaat staan op de terugweg. Snelle leerling zullen we maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:26:
Ik vind het toch redelijk bizar dat hij na een paar honderd meter in die auto (meer zal die shakedown niet geweest zijn) gewoon met het gas de kont omgooit en zonder het stuur al recht te hebben zo op het gas gaat staan op de terugweg. Snelle leerling zullen we maar zeggen. ;)
Vergeet niet dat iedere coureur die ook maar in de buurt van de F1 komt ontzettend goed kan rijden. Niet een beetje goed, want veel lui kunnen best aardig sturen, maar goed op manieren die lastig te geloven zijn. Zelfs de trage jongens achteraan rijden alles en iedereen eruit - minus die paar die voor ze op de grid staan uiteraard.

Het is niet anders dan een Messi met een voetbal of Hendrix met een gitaar. Zoiets wordt op een gegeven moment gewoon een verlengstuk en als je goed bent met één ben je redelijk goed met alle. Dat kunnen gewone stervelingen zich nauwelijks voorstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:33:
[...]

Vergeet niet dat iedere coureur die ook maar in de buurt van de F1 komt ontzettend goed kan rijden. Niet een beetje goed, want veel lui kunnen best aardig sturen, maar goed op manieren die lastig te geloven zijn. Zelfs de trage jongens achteraan rijden alles en iedereen eruit - minus die paar die voor ze op de grid staan uiteraard.

Het is niet anders dan een Messi met een voetbal of Hendrix met een gitaar. Zoiets wordt op een gegeven moment gewoon een verlengstuk en als je goed bent met één ben je redelijk goed met alle. Dat kunnen gewone stervelingen zich nauwelijks voorstellen :P
Je verhaal klopt helemaal. Echter vergeet niet dat ook huidige F1 rijders nog wel eens nat gaan. Kijk maar eens naar de demo in Rusland dacht ik van Maldonado... Nou heeft hij ook wel een naam hoog te houden maar volgens mij was dat nadat hij al een keer een race had gewonnen...

(ik weet het... Maldonado....)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gé Brander schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:46:
Je verhaal klopt helemaal. Echter vergeet niet dat ook huidige F1 rijders nog wel eens nat gaan.
Die jongens worden natuurlijk ook betaald om tot de rand te gaan en logischerwijs kukel je er dan wel eens overheen. Meestal in de race, soms op andere momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:50:
[...]
Die jongens worden natuurlijk ook betaald om tot de rand te gaan en logischerwijs kukel je er dan wel eens overheen. Meestal in de race, soms op andere momenten.
Klopt, zoals een paar jaar geleden bij hetzelfde evenement :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
scorpie schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:29:
Damn, hoe vaker je zulk soort beelden van de recentelijke geschiedenis van F1 bekijkt, hoe meer je die V10's gaat missen :'(
Idd, die V10's klonken best gaaf... jammer dat ze daarna overgegaan zijn op kleinere V8 blokken en nu de V6en... Al heeft het uiteindelijk allemaal wel wat.

Zag via het geklungel van Kalff nog een stukje van Petrov in de Renault van enkele jaren terug, die gele... maar dat zag er eigenlijk best lelijk/gedateerd uit, terwijl ik dat toen wel een leuke livery vond. Sowieso, die lompe brede voorvleugel en hoge smalle achtervleugeltje nooit mooi gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:33:
[...]

Ik ben het met je eens, maar ik maak een uitzondering voor paydrivers zoals bijvoorbeeld Knaldonado en een Chilton. In het geval van Maldonado is ie zeker wel snel, maar risico's kan ie niet inschatten. Chilton is gewoon traag en heeft nog nooit iets van prestaties laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Verstappen al schade gereden zag ik? :p

[ Voor 44% gewijzigd door Dupje op 31-08-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

OMG :X Ik dacht eerst 'och dat valt ook wel mee' en wat doet ie dan opeens :?

Toch denk ik nog steeds dat ie gaat knallen in 2015 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 14:23
Dupje schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:23:

[video]
Ziet er suf uit, rijdt zonder aanleiding de omheining in. Denk dat die op het stuur bezig was met wat settings aan te passen.

Heeft Maldonado het ook altijd lastig mee. :P

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dupje schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:23:

[video]
Toch nog niet één met de auto.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:29
Nu lees je overal een hoop opmerkingen over rijkwaliteiten, links naar Jos, te jong etc.

Ik kijk eerder de kat uit de boom en denk niet dat hij te jong is om hard te gaan met een Formule 1 auto maar waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe hij met druk en media omgaat. In de kartwereld krijg je een beetje aandacht, in de F3 weer wat meer maar de F1 wordt wel andere koek. Dit soort incidenten geven hem wel een kleine achterstand en hoe hij daar mee omgaat zal best wel bepalend zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ach, op het circuit hoef je ook geen donuts te draaien.. zolang ie de bochten gewoon normaal door komt is er weinig aan de hand :p

Zo gek veel minuten heeft ie ook nog niet achter het stuur van een F1 auto gezeten, om nu door dit incident ineens te gaan twijfelen aan zijn kunnen als coureur is ook wat kort door de bocht (ghehe)...

Lol, schijnt niet Max Verstappen te zijn geweest, maar Buemi...

[ Voor 9% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 31-08-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:57:
Lol, schijnt niet Max Verstappen te zijn geweest, maar Buemi...
Waar heb je die informatie vandaan, als dat zo is dan gaat heel journalistiek Nederland op zijn smoel >:)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Volgens het programma was het WEL Max :

14:00 Hoofdprogramma

- Eerste run Scuderia Ferrari F1 (Kimi Räikkönen)
- Infiniti FX Vettel (Sébastien Buemi), Nissan GTR Ringtaxi (Robin Frijns), Mégane Trophy V6
- Eerste run Scuderia Toro Rosso F1 (Max Verstappen)
- Acceleration V6 Pickup (Bas Koeten)
- Dakar Experience (Tim Coronel, Henk Theunissen)
- Trust Bugatti’s (Robert Doornbos)
- Superstock 600 met Wayne Tessels en de NSF 100 Cup
- NL Drift Series met Tim Coronel & friends
- Lamborghini GT3 Gallardo (Jeroen Mul), Ferrari (Roy Schulten), Trust 4x Bugatti
- Tweede run Scuderia Ferrari F1 (Kimi Räikkönen)
- Lamborghini Super Tropheo (Jeroen Mul), Trust Bugatti, Renault Clio (Dillon Koster), TwinRun, Megane Trophy V6, GT-R Ringtaxi, Juke-R) Infiniti Q50 (Sébastien Buemi)
- Renault Twingo en Clio ,Infiniti Q50 en Nissan.
- Tweede run Scuderia Toro Rosso F1 (Max Verstappen)

Buemi deed de runs in de Infinity FX Vettel.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Is ook maar wat ik gelezen heb... reacties op dat filmpje op dumpert en Facebook...
Je schijnt het aan de helm te kunnen zien, maar die kan ik niet goed onderscheiden in die video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens STR zelf is het wel Verstappen
#VKVCR14 #Rotterdam - After a slight contact with barriers (totally safe for everybody) @MaxVerstappen3 is ready for his last run. @VKVGroep

[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 31-08-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Heel veel dichter bij de bron ga je het niet krijgen :P

Laten we hopen dat dit de enige glitch is in de carriere al F1 coureur van Max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 13:59
Net op tv Rijnmond was er een interviewtje met hem, hij was er nogal nuchter onder...

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vanmiddag nog het begin van de laatste run van Max gezien. Na een poging richting de paddock te lopen aan het andere eind van de Willemsbrug (onmogelijk zonder VIP-sticker), liepen we tegen de stilstaande Max aan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3983397/IMG_20140831_164155.jpg

Na 'wat' wachten, een bandenwissel verder, reed die uiteindelijk weg voor de laatste run.

Filmpje: klik. Vanaf minuut of 5 pas wat actie :)

[ Voor 3% gewijzigd door SlinkingAnt op 31-08-2014 20:54 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik hoorde het net op het nieuws. Wel typisch. Wel mooi dat er 600.000 man stond vandaag.

Ook opvallend dat ie als Jumbo al de eerste grote persoonlijke sponsor heeft. Doen ze toch wel snel daar :P
Die Frits van Eerd is toch echt auto-gek ook. Lijkt me tof als Jumbo ook nog in de F1 iets gaat sponseren.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Martinspire schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:18:
Ik hoorde het net op het nieuws. Wel typisch. Wel mooi dat er 600.000 man stond vandaag.

Ook opvallend dat ie als Jumbo al de eerste grote persoonlijke sponsor heeft. Doen ze toch wel snel daar :P
Die Frits van Eerd is toch echt auto-gek ook. Lijkt me tof als Jumbo ook nog in de F1 iets gaat sponseren.
Jumbo ondersteunde Max al tijden.
Toen Max 'alleen maar' in de Formule 3 reed was hij al door Jumbo ontdekt.
Pagina: 1 ... 78 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.