4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Andersom ook, zo gaan die dingen ...ing._Buttje schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:36:
[...]
Doe eens even leuk .. tis toch zo??? Rosberg heeft al vaker Hamilton te schijten gezet
Volgend jaar weer een kans.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ach ja, perception is reality. Als het andersom is dan is het waarschijnlijk volledig terecht en moet Rosberg niet zeuren zeker?ing._Buttje schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:36:
[...]
Doe eens even leuk .. tis toch zo??? Rosberg heeft al vaker Hamilton te schijten gezet
Het is racen! Waar gehakt wordt vallen spaanders. Als er geen ruimte is dan gebeuren er ongelukken. Ga je als rijder voor je gelijk of voor je geluk? Hamilton is iemand die altijd tot het gaatje gaat. Dat maakt hem een pracht racer om naar te kijken. Soms gaat dat mis en dan moet je als rijder niet zeuren en doorgaan. Rosberg is mij vaak wat te voorzichtig met inhalen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dat het nog altijd een teamsport behoort te zijn.JvS schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:37:
[...]
Eh Ok. Misschien kan je het toch even uitleggen wat het uit maakt voor het maken van fouten en voor crashes enzo?
Het is een beetje als een eigen goal maken met voetbal om topscorer te worden aan het eind van het seizoen.
Kromme vergelijking. De voetballers voetballen altijd met elkaar om met elkaar kampioen te worden. Bij racen is het zo dat je binnen een team altijd tegen elkaar racet en dus altijd kans hebt op dit soort race-incidenten!Phusebox schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:40:
[...]
Dat het nog altijd een teamsport behoort te zijn.
Het is een beetje als een eigen goal maken met voetbal om topscoorder te worden aan het eind van het seizoen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dit dus. Ik ben heel benieuwd of Hamilton wel bijtekent, ik zie hem nog wel teruggaan naar McLaren om te kijken wat er icm Honda te behalen valt. We weten dat McLaren in elk geval niet onwillend is om Hamilton weer te verwelkomen. Vettel bij Mercedes om een duits feestje compleet te maken, kan Alonso weg bij Ferrari waar hij al tijden naar hint, kan hij naar RBR.v8power67 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:25:
Denk dat hamilton beetje klaar is constant een inhaal race te moeten doen.
Rosberg begint vanaf 1 en krijgt het weer niet voormekaar te winnen net als vorige race.
Maar hamilton is een lamzak en rosberg heeft niet alle geluk van de wereld....
Komop hoor merc3des wil een duitse kampioen dit was al lang duidelijk.
Rosberg heeft super veel geluk icm snelste auto en degelijk driving skills.
Tuurlijk nu aan einde met optimale auto is rosberg snel maar ik weet zeker had hij hamilton niet genaaid had hij ver achter zn teammaat gelegen.
Anderen mogen de rest van de stoelendans invullen. En het is niet dat ik tegen iemand ben omdat hij duits is, ik ben wel tegen iemand die lijkt te doen wat hij kan om de race van een ander te verkloten en daar zelf nooit nadeel bij blijkt te hebben, dit soort grappen hebben in dit geval Hamilton al heel wat puntjes gekost, de voorsprong in het WK die Rosberg nu heeft is ontstaan door pech van Hamilton danwel Rosberg die Hamilton genaaid heeft.
Eerste races van dit seizoen had ik de hoop dat we dit jaar eindelijk een spannende WK strijd zouden krijgen, maar Rosberg danwel Mercedes weten dat prima te verneuken. De kleurtjes en poppetjes zijn anders, maar dit wordt net zo'n seizoen als vorige jaren waarbij de duitser scoort en de teamgenoot van de duitser genaaid wordt

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hamilton reed de gewone racelijn, Vettel had ook buitenom Magnussen kunnen gaan ipv terug te snijden. Alonso zag te laat dat hij terug sneed en kon niet snel genoeg stoppen.JvS schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:36:
[...]
Hij rijdt net zo hard tegen een achterwiel aan. Remt laat. Toevallig pakt dit zo uit. De 'intentie' is hetzelfde.
Rosberg en Hamilton was ander verhaal, maar beide race incident (imho). Hamilton had ruimte kúnnen geven, Rosberg zat er namelijk langs, maar is nergens toe verplicht want hij had recht op de racelijn. Rosberg moet zorgen dat hij niet tegen zijn voorganger rijdt. Net als Alonso dat had moeten doen. Vettel had ook wijd kúnnen gaan, maar was nergens toe verplicht omdat hij Alonso daar nieteens had verwacht.
Maar goed gaat natuurlijk niet helemaal op die vergelijking.
Ok, jij hebt nog duidelijk in je hoofd dat er een intentie is om schade te maken. Als die zieke gedachtenkronkel klopt, dan ga ik met je mee. Dat maakt wel wat uit.Phusebox schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:40:
[...]
Het is een beetje als een eigen goal maken met voetbal om topscorer te worden aan het eind van het seizoen.
Voor hard aanvallen of hard verdedigen maakt het niet uit. Dit was gewoon een race incident.
Voor de duidelijkheid, ik denk bij beide dat er geen slechte intentie is. Beide alleen iets te agressief gedaan. Ik vind dat (beide!) mooisoulcrusher schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:42:
[...]
Hamilton reed de gewone racelijn, Vettel had ook buitenom Magnussen kunnen gaan ipv terug te snijden. Alonso zag te laat dat hij terug sneed en kon niet snel genoeg stoppen.
Rosberg en Hamilton was ander verhaal, maar beide race incident (imho). Hamilton had ruimte kúnnen geven, Rosberg zat er namelijk langs, maar is nergens toe verplicht want hij had recht op de racelijn. Rosberg moet zorgen dat hij niet tegen zijn voorganger rijdt. Net als Alonso dat had moeten doen. Vettel had ook wijd kúnnen gaan, maar was nergens toe verplicht omdat hij Alonso daar nieteens had verwacht.
[ Voor 44% gewijzigd door JvS op 24-08-2014 15:44 ]
Verwijderd
Wat een onzinnige vergelijking. De acties en gevechten leveren juist de spectaculaire beelden op, en ja soms gaat dat voor een van de rijder dan mis, dat hoort bij de sport. Of zullen we regels gaan instellen dat ze een knipperlicht op de auto's gaan monteren en die moet gaan gebruiken.Phusebox schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:40:
[...]
Blijkbaar zien toch vele anderen Rosberg ook als onterechte kampioenschapsleider.
Verwijderd
Haha, sorry maar het is wel heel duidelijk dat jij niets hebt met Duitsers. Je wilt zeggen dat Webber ook genaaid is, jammer maar vervuil het forum alsjeblieft niet met je negatieve Duitse gevoelens, ga lekker naar buiten, pak een terrasje en drink een lekker Duits wit-biertjeDestruction schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:42:
[...]
Eerste races van dit seizoen had ik de hoop dat we dit jaar eindelijk een spannende WK strijd zouden krijgen, maar Rosberg danwel Mercedes weten dat prima te verneuken. De kleurtjes en poppetjes zijn anders, maar dit wordt net zo'n seizoen als vorige jaren waarbij de duitser scoort en de teamgenoot van de duitser genaaid wordt
Vervuil jij met je roze duitser bril dan ook het forum niet verder..Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:46:
[...]
Haha, sorry maar het is wel heel duidelijk dat jij niets hebt met Duitsers. Je wilt zeggen dat Webber ook genaaid is, jammer maar vervuil het forum alsjeblieft niet met je negatieve Duitse gevoelens, ga lekker naar buiten, pak een terrasje en drink een lekker Duits wit-biertje
serieus? is f1 beland op het niveau van voetbal waar iemand die niet dezelfde favoriet heeft als jij dan meteen een rotte vis is? trieste constatering
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
"you do not overtake in the second lap with the knife between your teeth"
[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-08-2014 15:50 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Beetje... understatement van de week..ing._Buttje schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:49:
Toto Wolf is een beetje not amused met Rosberg
Verwijderd
Ik ben niet anti-Duits of anti-Brits, waarom zou ik???? Ik constateer dat jij jouw meningen baseert op anti-Duitse gevoelens en dat is niet correct.Destruction schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:48:
[...]
Vervuil jij met je roze duitser bril dan ook het forum niet verder..
serieus? is f1 beland op het niveau van voetbal waar iemand die niet dezelfde favoriet heeft als jij dan meteen een rotte vis is? trieste constatering
Snap ook niet zo goed dat er zoveel discussie over is. Het is zo klaar als een kontje dat Rosberg net ff iets had moeten remmen of liften zodat ie Hamilton niet had geraakt
Leuk EJ en Coulthard vliegen elkaar ook in de haren
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Nou dat is uitgesproken is, snap ik wel. Dat-ie het ook op TV is, vind ik alleen maar mooiJ-M-T schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:50:
Ik ben verbaasd dat Toto zo uitgesproken is, heftig. Top hoor, leuk om niet wat PR-training gefilterde quotes te krijgen.
Volgens mij zijn we het daar allemaal wel over eens. Maar er wordt hier nogal over intentie, straffen en vuile spelletjes gesproken... Dat is echt bullshit.AzzKickah schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:51:
En terecht.
Snap ook niet zo goed dat er zoveel discussie over is. Het is zo klaar als een kontje dat Rosberg net ff iets had moeten remmen of liften zodat ie Hamilton niet had geraakt
[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 24-08-2014 15:57 ]
In ieder geval top-prestatie van Riccardio.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De halve wereld is niet blij met Rosberg vandaag. Vooral vandaag niet.ing._Buttje schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:49:
Toto Wolf is een beetje not amused met Rosberg
Laat ik duidelijk zijn: Al was het Hamilton die aan de leiding ging en Rosberg naaide, dan had ik geen andere mening. Nogmaals, ik ben een neutraal kijker, ik ben van geen enkele rijder fan. Maar er zijn wel rijders die door hun gedrag op en naast de baan mijn haat hebben gescoord.
- Alonso. In 2007 met zijn gejank heeft hij zich enorm laten kennen, ik heb genoten van de WK strijd in 2005 en 2006. Op de baan doet hij het echter goed en weet hij altijd wel te maximaliseren, en dat moet ik hem nageven.
- Vettel. Wat een verschrikkelijk mannetje. gaat janken als het niet naar zijn zin gaat, won zijn races en titels met 2 vingers in zijn neus. Schande voor de sport, Dit jaar toont hij zich voor het eerst volwassen met minder materiaal, en ik heb hem nog niet 1 keer horen janken op het feit dat hij toch behoorlijk van Ricciardo op z'n donder krijgt, positieve verrassing hier dus.
- Rosberg. Wat een teamplayer, naait Hamilton bij de kwalificatie van Monaco, jankt omdat Hamilton hem er niet langs laat terwijl het om positie ging en Rosberg niet eens in de buurt van Hamilton kwam. Vandaag met deze actie die niemand (incl. de BBC crew zo hoor ik nu) begrijpt of goed keurt. Totaal plaatje gewoon een verschrikkelijk mannetje.
- Maldonado. Zit maar mijn mening onterecht in de formule1, maar zoals wel vaker duidelijk is geworden: Als je geld hebt, heb je een stoeltje. En Lotus heeft geld nodig, dus Maldonado blijft coureur tot zijn sponsorbron uitdroogt.
Dus anti-duitser? Volgens mij zijn Maldonado en Alonso geen duitser. Maar dit zijn 4 coureurs die mij in negatieve zin zijn opgevallen.
Ik vraag me echt af hoe de kosten van alle kapotte auto's van Knaldonado kunnen opwegen met alles wat hij meebrengtDestruction schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:58:
[...]
- Maldonado. Zit maar mijn mening onterecht in de formule1, maar zoals wel vaker duidelijk is geworden: Als je geld hebt, heb je een stoeltje. En Lotus heeft geld nodig, dus Maldonado blijft coureur tot zijn sponsorbron uitdroogt.
Is haat niet een beetje sneu? Gewoon dat je ze minder mag zou voldoende moeten zijn. Haat is nergens voor nodig. Je kent ze niet persoonlijk!Destruction schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:58:
[...]
De halve wereld is niet blij met Rosberg vandaag. Vooral vandaag niet.
Laat ik duidelijk zijn: Al was het Hamilton die aan de leiding ging en Rosberg naaide, dan had ik geen andere mening. Nogmaals, ik ben een neutraal kijker, ik ben van geen enkele rijder fan. Maar er zijn wel rijders die door hun gedrag op en naast de baan mijn haat hebben gescoord.
Mooie uiteenzetting
Formule1 zakt dus echt af naar het niveau van voetbal. Ik ben sneu omdat ik een andere mening heb...Gé Brander schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:02:
[...]
Is haat niet een beetje sneu? Gewoon dat je ze minder mag zou voldoende moeten zijn. Haat is nergens voor nodig. Je kent ze niet persoonlijk!
Het zijn coureurs die ik niet moet omdat ze mij in negatieve zin zijn opgevallen. Is het dan beter verwoord? Past het dan wel in je straatje?
Dat-ie het niet expres doet, staat wmb als een paal boven water. Het is gewoon roekeloos (hij gaat ervan uit dat Hammilton ruimte geeft) of dom (vergeten dat je een voorvleugel hebt).Polbeer91 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:06:
hmmm, in deze herhaling zie je hem eerst bij hamilton wegsturen, om daarna weer in te sturen en hamilton te raken. Het blijft in ogen zijn schuld maar het zou zomaar kunnen dat hij achter hamilton wilde aansluiten want je kunt je voorveugel niet zien. Dan zou hij het iig niet express gedaan hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 24-08-2014 16:09 ]
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Vergeet ook niet dat de rijders (zie de helmetcam videos), gewoon vaak niet eens de vleugel kunnen zien. Ze weten natuurlijk wel waar deze ongeveer zit, maar het gebeurt allemaal zo snel.Polbeer91 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:06:
hmmm, in deze herhaling zie je hem eerst bij hamilton wegsturen, om daarna weer in te sturen en hamilton te raken. Het blijft in ogen zijn schuld maar het zou zomaar kunnen dat hij achter hamilton wilde aansluiten want je kunt je voorveugel niet zien. Dan zou hij het iig niet express gedaan hebben.
Onnodige actie van Rosberg, sneu voor Hamilton. Meer moeten we er ook niet van maken.
Hij zou voldoende gevoel moeten hebben om te weten hoe groot zijn auto is. Maar shit happens in the heat of the moment en daarom is het een race incident in mijn ogen. Je gaat toch niet bewust een actie doen waar je er zelf ook bij uit zou kunnen liggen?Polbeer91 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:06:
Dit behoort de "top van autoracen "te zijn. Die jongens kunnen met 300km+ op de meter nauwkeurig op de rem stampen om perfect een bocht te pakken, en dan zouden ze vergeten waar hun auto ophoud ? Lijkt me nietRoamor schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:10:
[...]
Vergeet ook niet dat de rijders (zie de helmetcam videos), gewoon vaak niet eens de vleugel kunnen zien. Ze weten natuurlijk wel waar deze ongeveer zit, maar het gebeurt allemaal zo snel.
Onnodige actie van Rosberg, sneu voor Hamilton. Meer moeten we er ook niet van maken.
How do you save a random generator ?
Ze straffen niet meer automatisch hè. En ondanks dat ze bij Mercedes niet blij zijn zullen ze niet snel een eigen rijder "aangeven" bij de stewards...Phusebox schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:56:
Bovendien heb ik straffen gezien voor minder. Maar hopelijk kan Hamilton dit gebruiken om er vol tegen aan te gaan. Alles of niks.
Vincere Per Belli
Heel goed inzicht! Dat heeft er ook zeker mee te maken...peeth schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:29:
[...]
Ze straffen niet meer automatisch hè. En ondanks dat ze bij Mercedes niet blij zijn zullen ze niet snel een eigen rijder "aangeven" bij de stewards...
Als je dat probeert dan:
- Heb je 100% kans dat je je eigen voorvleugel sloopt
- Heb je een hele kleine kans dat je de band lek maakt (alleen maar een klein gebied op de wang van de band is echt kwetsbaar (als je die raakt, heb je 90% kans op een lek).
Klopt ja, zo zag je ook dat Vettel's band prima bleef ondanks dat Alonso zijn vleugel er op stuk reed in de laatste ronde.JvS schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:34:
Mooie toevoeging van Brundle over intentioneel de band kapot maken:
Als je dat probeert dan:
- Heb je 100% kans dat je je eigen voorvleugel sloopt
- Heb je een hele kleine kans dat je de band lek maakt (alleen maar een klein gebied op de wang van de band is echt kwetsbaar (als je die raakt, heb je 90% kans op een lek).
[ Voor 0% gewijzigd door J-M-T op 24-08-2014 16:38 . Reden: typo ]
Verwijderd
Dat de halve wereld er niet blij mee is interesseert mij geen hol, kuddegedrag is menselijk daar probeer ik niet aan mee te doen.Destruction schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:58:
[...]
De halve wereld is niet blij met Rosberg vandaag. Vooral vandaag niet.
- Alonso. In 2007 met zijn gejank heeft hij zich enorm laten kennen, ik heb genoten van de WK strijd in 2005 en 2006. Op de baan doet hij het echter goed en weet hij altijd wel te maximaliseren, en dat moet ik hem nageven.
- Vettel. Wat een verschrikkelijk mannetje. gaat janken als het niet naar zijn zin gaat, won zijn races en titels met 2 vingers in zijn neus. Schande voor de sport, Dit jaar toont hij zich voor het eerst volwassen met minder materiaal, en ik heb hem nog niet 1 keer horen janken op het feit dat hij toch behoorlijk van Ricciardo op z'n donder krijgt, positieve verrassing hier dus.
- Rosberg. Wat een teamplayer, naait Hamilton bij de kwalificatie van Monaco, jankt omdat Hamilton hem er niet langs laat terwijl het om positie ging en Rosberg niet eens in de buurt van Hamilton kwam. Vandaag met deze actie die niemand (incl. de BBC crew zo hoor ik nu) begrijpt of goed keurt. Totaal plaatje gewoon een verschrikkelijk mannetje.
Dus anti-duitser? Volgens mij zijn Maldonado en Alonso geen duitser. Maar dit zijn 4 coureurs die mij in negatieve zin zijn opgevallen.
Een race moet spektakel geven, gevechten en harde gevechten althans dat vind ik leuk om te zien. Iedere rijder jankt als het tegenzit, jouw vriendje Hamilton kan ook een partijtje janken als het tegenzit, ik hoor je daar niet over... Jammer dat je in alles wat Rosberg doet een complottheorie ziet.
Ik vind het eerlijk dat er zoveel gebeurt tussen de twee Mercedes rijders, dat houdt de F1 nog een beetje levend. Er zijn ook nog genoeg kansen voor Hamilton, vooral gezien de laatste race dubbele punten geeft.
Ik begin hem te snappen. De hele F1 paddock speelt mee in het complot. Alles is van te voren vastgelegd en wordt spannend gehouden voor de laatste race met dubbele punten...Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:45:
[...]
Er zijn ook nog genoeg kansen voor Hamilton, vooral gezien de laatste race dubbele punten geeft.
(niet tegen jou, epo, bedoeld hoor, gewoon een opmerking!)
Verwijderd
Ach Nu is iedereen bezig met dit incident maar ik hoor niemand over Knaldonado die Bianchi op de zelfde manier een 1,5 km eerder kapot rijdt. Als Rosberg echt Hamilton er af wilt rijden dan heeft hij al een paar keer gehad waar hij absoluut het recht had van de racelijn. Iedereen lijkt Bahrein te zijn vergeten waarbij juist Hamilton Rosberg meerdere malen van de baan duwt waar dat door Rosberg niet in tranen eindigde. Men vond toen dat Rosberg eens de wagen moest laten staan. Nu zit Rosberg er bij Les Combes naast en heeft iets minder snelheid door de eerste bocht daar maar had er naast gekomen in de knik naar links. Alleen kreeg Rosberg iets overstuur en stuurde Hamilton direct naar de volgende apex. Oftewel een normaal race incident. Als het Vettel-Hamilton was geweest of Vettel-Rosberg had men dan ook zo gereageerd? Wees blij dat er nog geen echte teamorders waren de afgelopen races.Gé Brander schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:11:
[...]
Hij zou voldoende gevoel moeten hebben om te weten hoe groot zijn auto is. Maar shit happens in the heat of the moment en daarom is het een race incident in mijn ogen. Je gaat toch niet bewust een actie doen waar je er zelf ook bij uit zou kunnen liggen?
Verwijderd
Niet slecht, maar ik heb beter gezien dit seizoen.
Ik merk dat je op school het stukje begrijpend lezen hebt overgeslagen. Zoals ik al vaker aangaf heb ik geen favoriet, ik ben van geen van de huidige coureurs fan, ik kijk dus zonder roze bril en open naar zo'n race.Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:45:
[...]
Dat de halve wereld er niet blij mee is interesseert mij geen hol, kuddegedrag is menselijk daar probeer ik niet aan mee te doen.
Een race moet spektakel geven, gevechten en harde gevechten althans dat vind ik leuk om te zien. Iedere rijder jankt als het tegenzit, jouw vriendje Hamilton kan ook een partijtje janken als het tegenzit, ik hoor je daar niet over... Jammer dat je in alles wat Rosberg doet een complottheorie ziet.
Ik vind het eerlijk dat er zoveel gebeurt tussen de twee Mercedes rijders, dat houdt de F1 nog een beetje levend. Er zijn ook nog genoeg kansen voor Hamilton, vooral gezien de laatste race dubbele punten geeft.
- Als Hamilton jankt (welke coureur dan ook for that matter) vind ik ook dat hij z'n bek moet houden en gas moet geven.
- Als de halve wereld iemand niet vind deugen, is dat op zijn minst een indicatie dat er ook echt iets niet klopt. Dan kun je heel star je vriendje Rosberg geweldig blijven vinden, maar feit is dat de rest van de wereld er anders over denkt. Accepteer dat.
Strijd moet er zijn, strijd is goed. Maar er ontstaan patronen, patronen waarin in dit geval Hamilton vaak degene is die schade moet beperken of uitvalt terwijl er bij Rosberg nooit iets gebeurd. Als dat een keertje voor valt, prima.. Maar het gebeurd opvallend vaak. En nee, het lek rijden van de band van je voorligger zal geen simpel iets zijn wat je even inplant om express te gaan doen dus dat beweer ik ook niet.
De reden waarom ik de actie van Rosberg zwaar afkeur en het jammer vind dat de wedstrijdleiding in dit geval niks deed, is dat hij al in ronde 2 met het mes tussen zijn tanden (zoals ook Lauda/Wolff zei) zo'n inhaalactie gaat doen. Risico nemen op een moment waar dat totaal onnodig is, waardoor Mercedes vandaag een zo goed als zekere overwinning mis is gelopen. Buiten dat, ik weet zeker dat als het Hamilton was die de band van Rosberg stuk reed, dat we dan gehuil via de boordradio hadden gehoord. Want zo is Rosberg.
Als je weet dat je met zijn 2'en (Rosberg en Hamilton) de snelste auto van het veld hebt, dan zorg je dat je je eerst los rijdt van de anderen. Kun je daarna altijd kijken wat je onderling doet, maar zorg dan eerst dat je samen afstand pakt. De 2e ronde is absoluut nog geen plaats voor een do or die actie.
vond er werkelijk waar geen fuck aan, en ben dan ook voor eerst in slaap gevallenPolbeer91 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:47:
unacceptable race....

DRS was, blijft en is jammer, maar de race an sich vond ik echt niet verkeerd.
Ja DRS is kunstmatig maar zonder krijgen we Nog saaiere races.AzzKickah schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:01:
Het was best een leuke race. Zuur van Hamilton, maar wel leuk dat Ricciardo hem dan pakt.
Ik denk dat dat in deze race wel had meegevallen. Er waren een paar saaie DRS-passes op het rechte stuk na Eau Rouge maar verder was er ook zat actie op de baan.Phusebox schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:08:
[...]
Ja DRS is kunstmatig maar zonder krijgen we Nog saaiere races.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Het wordt toch hoog tijd dat Mercedes hier iets gaat doen. Want Hamilton kan nu net zo goed Rosberg gaan aanrijden, zolang het niet bestraft wordt door de stewards kun je dan alles doen. Dat gaat het team Mercedes echter veel punten/GP-overwinningen etc kosten.Nico Rosberg hit me on purpose, claims Lewis Hamilton
Lewis Hamilton claims Mercedes team-mate Nico Rosberg admitted in a post-race meeting that he deliberately hit him during Sunday's Belgian Grand Prix. Hamilton's race was effectively ended when he suffered a puncture on lap two at Spa after Rosberg collided with him. The German went on to finish second, extending his lead in the championship to 29 points with seven races left.
"We just had a meeting about it and he basically said he did it on purpose," said Hamilton. The 2008 world champion added: "He said he could have avoided it, but he didn't want to. He basically said, 'I did it to prove a point'." Hamilton said he was "gobsmacked" by Rosberg's admission:
"He just came in there and said it was my fault," added the Englishman, who returned to the race after having his left rear tyre replaced only to quit with just a few laps remaining. Mercedes Formula 1 boss Toto Wolff has already said the incident was "absolutely unacceptable" and blamed Rosberg for causing it.
"You don't try to overtake with the knife between your teeth on lap number two and damage both cars," said Wolff. "Lap number two of a long race, a crash between two team-mates. It is absolutely unacceptable."
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 24-08-2014 18:26 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Ik vraag me af waarom dat DRS niet wat meer getweakt wordt. Dat kan je met oppervlak en nog wat andere zaken toch vrijwel precies reglementair zo afstellen dat het probleem van de vuile lucht achter de auto's gecompenseerd wordt? Op die manier krijg je weer echte gevechten in de categorie erbij is één.AzzKickah schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:01:
Het was best een leuke race. Zuur van Hamilton, maar wel leuk dat Ricciardo hem dan pakt.
Nu weet je dat je het haasje bent als iemand binnen een seconde zit, al lijkt het iets minder geworden het afgelopen half jaar.
Rosberggambieter schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:20:
Om het nog wat pikanter te maken: http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/28921431
[...]
Het wordt toch hoog tijd dat Mercedes hier iets gaat doen. Want Hamilton kan nu net zo goed Rosberg gaan aanrijden, zolang het niet bestraft wordt door de stewards kun je dan alles doen. Dat gaat het team Mercedes echter veel punten/GP-overwinningen etc kosten.

Overigens gaat Mercedes er ook wat aan doen: ze mogen niet meer vrij racen:
Bron: http://www.gpupdate.net/n...urs-niet-meer-zo-vechten/Op de vraag of de botsing op Spa gevolgen heeft voor het beleid van Mercedes om beide coureurs vrij tegen elkaar te laten racen, antwoordde hij: "Helaas wel. Ik kan hier nog niet in detail op ingaan. We zijn allemaal fans en we zouden het liefst zien dat ze tegen elkaar blijven vechten. Maar die benadering heeft er vandaag in geresulteerd dat Mercedes veel waardevolle punten heeft verloren. Het mag niet gebeuren dat we straks in Abu Dhabi zijn en naast een rijders- of constructeurstitel hebben gegrepen, omdat we zo'n groot racehart hebben.
PR-technisch valt hij uit zijn rol, ik had eigenlijk het Monaco-smoesje verwacht, dat het lullig was, pech etc.Cubic X schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:35:
Rosberg. Beide zijn onsympatieke gasten, maar Rosberg spant de kroon na deze en de vorige race
.
Maar dat is eigenlijk wat Rosberg wil, hij is regelmatiger en Hamilton moet nog wel eens van achteren terug komen. Zo'n beslissing helpt Rosberg meer dan Hamilton (naast dat Rosberg door deze actie nu nog meer voordeel heeft).Overigens gaat Mercedes er ook wat aan doen: ze mogen niet meer vrij racen:
[...]
Bron: http://www.gpupdate.net/n...urs-niet-meer-zo-vechten/
Probleem voor Mercedes is dat ze geen mogelijkheden hebben om Rosberg of Hamilton te straffen als ze zich niet gedragen.
Tja, wat wil je als je 113 jaar oud bent? Geboortedatum: 1 april 1901himlims_ schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:59:
[...]
vond er werkelijk waar geen fuck aan, en ben dan ook voor eerst in slaap gevallen
Testing, one, two ...
Maar inderdaad dit is wat rosberg wil hij is nu dus nr1. Want zie stand....
Ik zou echt als hij openlijk bekend heeft als mercedes zijnde hem altijd team order g3ven als hamilton achter hem zit hem erlangs moet laten.
Maar ja gaat niet gebeuren. Heel sneu voor hamilton die reed super sterk eerst 2 laps...
Zou openlijk soliciteren voor ander team als hamilton zijnde.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Ik denk niet dat Rosberg gezegd heeft dat hij expres Hamilton zijn band lek reed maar meer dat hij niet Hamilton alle ruimte zou geven. Feit is dat Hamilton de racelijn volgde terwijl Rosberg er nog naast zat.v8power67 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:00:
En ik werd voor gek verklaard toen ik zei hij deed expres. Je ziet hem gewoon naar hem toesturen ipv wegsturen.
Maar inderdaad dit is wat rosberg wil hij is nu dus nr1. Want zie stand....
Ik zou echt als hij openlijk bekend heeft als mercedes zijnde hem altijd team order g3ven als hamilton achter hem zit hem erlangs moet laten.
Maar ja gaat niet gebeuren. Heel sneu voor hamilton die reed super sterk eerst 2 laps...
Zou openlijk soliciteren voor ander team als hamilton zijnde.
Tenzij ze door 1 of andere gekke wending toch voor Lewis kiezen natuurlijk.v8power67 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:00:
Zou openlijk soliciteren voor ander team als Hamilton zijnde.
Als teambaas zou ik Nico volgende race voor 1 race naast de baan zetten (een testrijder erin ofzo) om hem een lesje te leren en de boel te sussen.
Opzich zitten ze in een punten situatie dat ze het wel kunnen doen, dan zijn de rijders weer rustig is het team weer rustig (team heeft laten zien wie de baas is) en zijn de fans weer happy, en laat je als eerste team ooit zien dat je werkelijk de eer van verantwoordelijkheid aan jezelf houdt.
Ookal is het wel zo dat die Australier op 1 of andere manier wel steeds meer begint te winnen.
Maarja eerst zien dan geloven.
How do you save a random generator ?
Haha wat een onzinenchion schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:13:
[...]
Tenzij ze door 1 of andere gekke wending toch voor Lewis kiezen natuurlijk.
Als teambaas zou ik Nico volgende race voor 1 race naast de baan zetten (een testrijder erin ofzo) om hem een lesje te leren en de boel te sussen.
https://twitter.com/JennieGow/status/503582975511248896AzzKickah schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:21:
Dafuq. Kan bijna niet geloven dat Rosberg dat gezegd heeft
Wel dus. Dat gaat nog erg interessant worden...
Ik gun Rosberg het kampioenschap wel steeds minder op deze manier hoor. Bah.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Wat een onzin, Hamilton is boos en gaat nu van alles aangrijpen om zijn gelijk te halen. De Engelse pers en zijn fanboyskleuters doen graag mee.gambieter schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:20:
Om het nog wat pikanter te maken: http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/28921431
[...]
Het wordt toch hoog tijd dat Mercedes hier iets gaat doen. Want Hamilton kan nu net zo goed Rosberg gaan aanrijden, zolang het niet bestraft wordt door de stewards kun je dan alles doen. Dat gaat het team Mercedes echter veel punten/GP-overwinningen etc kosten.
Die witte wagens van 'hetzelfde' team enkele jaren geleden?Dupje schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:20:
Hmm, een oppermachtig team en een Red Bull die dichter en dichter komt. Komt me bekend voor.
En jij weet het beterVerwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:54:
[...]
Wat een onzin, Hamilton is boos en gaat nu van alles aangrijpen om zijn gelijk te halen. De Engelse pers en zijn fanboyskleuters doen graag mee.

Hamilton moet eens tot 10 leren tellen voordat hij naar de pers te word staat, met woorden word je geen kampioenVerwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:54:
[...]
Wat een onzin, Hamilton is boos en gaat nu van alles aangrijpen om zijn gelijk te halen. De Engelse pers en zijn fanboyskleuters doen graag mee.
Hamilton is snel, waarschijnlijk de snelste, maar hij reageert als een klein kind.
Rosberg gaat hem in ieder geval geen cadeaus geven.
(Maar het is wel vermakelijk)
"Mercedes chief Toto Wolff rubbishes Lewis Hamilton's suggestion that Nico Rosberg hit him deliberately"
Vind dat Max het het wel leuk doet met de pers, zelfs Bernie kijkt ervan op
Stabiel...............
[ Voor 6% gewijzigd door Zanac-ex op 24-08-2014 20:16 ]
Het woordt "basicly" in de quote van Hammilton haalt alle nuance eruit, dat is zijn interpretatie. En dan dit:
Dat zijn dus de quotes en niet de "he basicly said ... " dingen.Just spoken to Merc and they confirm the quotes from Lewis on what Nico said are correct
Ik wacht nog even het statement van Mercedes / tegenspraak van NR af.
In elk geval wel heel dom van NR om dat te doen en dan te denken dat de ander fout zit.
[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 24-08-2014 20:27 ]
Mercedes zal in ieder geval nu iets moeten gaan doen, want ze verliezen er races door. Het zou me niet verbazen als er van hogerop in het concern wat vragen gaan worden gesteld.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
En je denkt dat Hamilton dat op deze manier ook niet keihard probeert? Dat wil nog niet zeggen dat ik deze actie goedkeur (en dan met name die van Rosberg). Deur dichtgooien mag nu eenmaal als je voor ligt, bovendien hoeft je niet eens daar in te halen, met DRS hoef je alleen maar de wachten tot een rechtstuk en blaas je er zo voorbij.Hari-Bo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:47:
Wat een drama wordt er gemaakt in de media om de 'bewuste' actie van Rosberg, zijn we vergeten dat een paar GP's Hamilton keer op keer de deur knetterhard dichtgooide en Rosberg ontwijkende acties moest ondernemen om geen crash te veroorzaken. Ik ben blij dat Rosberg eindelijk zijn ballen een keer toont, en niet netjes tussen de lijntjes kleurt, hij laat eindelijk zien dat hij alles op alles wilt zetten om de titel binnen te halen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Deur dichtgooien "mag"( tot een bepaalde hoogte natuurlijk") als leidende auto. Maar een inhaalactie op het nivaeu van: 'hier ben ik en als je me er niet langs laat dan ros ik je van de baan' brengt je toch op een Maldonado niveau.Hari-Bo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:47:
Wat een drama wordt er gemaakt in de media om de 'bewuste' actie van Rosberg, zijn we vergeten dat een paar GP's Hamilton keer op keer de deur knetterhard dichtgooide en Rosberg ontwijkende acties moest ondernemen om geen crash te veroorzaken. Ik ben blij dat Rosberg eindelijk zijn ballen een keer toont, en niet netjes tussen de lijntjes kleurt, hij laat eindelijk zien dat hij alles op alles wilt zetten om de titel binnen te halen.
Het zijn beide racers. Maar Hamilton gun ik het echt totaal niet. Tijdens de hele race was'ie maar aan het miepen om te stoppen.AzzKickah schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:35:
[...]
https://twitter.com/JennieGow/status/503582975511248896
Wel dus. Dat gaat nog erg interessant worden...
Ik gun Rosberg het kampioenschap wel steeds minder op deze manier hoor. Bah.
Goed, het was pech, niet helemaal netjes etc. Maar alles aangrijpen om een reden te vinden om de auto te parkeren omdat je verder achter ligt dan je graag wil. Wat voor race-hart heb je dan?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Heb je voor je oordeelde ook de verklaring van Hamilton gelezen?Firesphere schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:29:
Het zijn beide racers. Maar Hamilton gun ik het echt totaal niet. Tijdens de hele race was'ie maar aan het miepen om te stoppen.
Goed, het was pech, niet helemaal netjes etc. Maar alles aangrijpen om een reden te vinden om de auto te parkeren omdat je verder achter ligt dan je graag wil. Wat voor race-hart heb je dan?
Hij had geen enkele kans om zelfs maar Grosjean te passeren, zelfs een safety car zou daar niet bij helpen. En ze hebben maar een beperkt aantal motoren per seizoen. Om WK te kunnen worden moet je meer kunnen dan alleen plankgas trappen.with Hamilton retiring his car late on, a move he long felt was the correct call. "It's not a giving up thing, I lost at least 40-50 points of downforce," he said. "I was driving the arse off the car and it was all over the place. I couldn't catch Romain Grosjean. It didn't even matter if the Safety Car came out. "I wouldn't have been able to pass. I burnt up an engine in the last race. I already have one less than Nico."
Ja, maar gezien z'n geschiedenis van miepen en klagen, t.o.v. die van Rosberg, blijf ik Hamilton dus een klein miepkindje vinden.gambieter schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:41:
[...]
Heb je voor je oordeelde ook de verklaring van Hamilton gelezen?
En nee, ik praat Rosberg z'n acties etc. echt niet goed, het is een persoonlijke mening over beide coureurs.
Ik zat te juichen en hopen voor Ricciardo dat'ie het zou halen. Samen met een maat van me zaten we elke ronde uit te rekenen hoe groot de kans was dat'ie het zou halen en hoeveel er nog nodig zou zijn etc.
vind ik het toch echt wel veel mooier om aan te halen dat die Riciardo echt wel een BAAS is. hij maakt weinig fouten, en hij is vrij consistent. hij is voor mij toch echt #1 van 2014 imo. het is nog vroeg om hem te gaan vergelijken met de grootsten. maar ik ben wel superbenieuwd om hem aan het werk te zien met een andere teammate, zodat we hem beter kunnen inschatten. jammer dat we in 2015 dezelfde lineup zien bij RBR, ik had echt graag geweten hoe goed Vettel en Ricciardo zijn.
ook die Bottas is een supersterk seizoen aan het rijden.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Ben wel benieuwd wat Mercedes nu precies gaat doen met Rosberg en teamorders. Want als ze nu het gevecht verbieden, is dat zeer zwaar in het voordeel van Rosberg (die volgens het team toch de schuldige was) en dan beloon je fout gedrag
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-08-2014 07:25 ]
Je trekt je conclusie zonder je verstand te gebruiken omdat jij al bevooroordeeld bent. Het is een feit dat de Mercedes auto lang niet zo betrouwbaar is als in het begin van het seizoen. Het was een feit dat Hamilton bijna geen aansluiting kreeg met de persoon voor hem (Terwijl hij de laatste 2 races prima had laten zien dat hij daar toe in staat was). Het was een feit dat de kapotte band de achterkant van de auto kapot heeft gemaakt.Firesphere schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:57:
[...]
Ja, maar gezien z'n geschiedenis van miepen en klagen, t.o.v. die van Rosberg, blijf ik Hamilton dus een klein miepkindje vinden.
Sorry dat ik het zo zeg, maar je had toch ook zelf tijdens de race je conclusie kunnen trekken dat er niets meer te winnen viel en dat je beter je materiaal kan besparen ipv hier op het forum komen 'miepen' dat hij altijd miept. LH reageert nogal vaak uit emotie, vooral in de cockpit maar omdat nou als miepen te classificeren vind ik nog al ver gaan. Bedenk eens hoe jij zal reageren in de heat of the moment tijdens een autorace met alle G krachten die je krijgt te voorduren inclusief de stress. Zodra LH uit de auto is die over het algemeen rustig en reageert die niet zoals hij in de auto reageert.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven__NL op 25-08-2014 07:44 ]
Hen je vorige race gezien? Dat Rosberg zat te miepen dat'ie er langswilde, maar niet eens in de buurt van een DRS zone was? (Plus dat als Hamilton hem er langs zou laten ook voor Hamilton geëindigd was.)Firesphere schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:57:
[...]
Ja, maar gezien z'n geschiedenis van miepen en klagen, t.o.v. die van Rosberg, blijf ik Hamilton dus een klein miepkindje vinden..
Ben geen fan van Hamilton, maar zou het imho meer verdienen om kampioen te worden. Ricciardo ook, overigens (zou wel epic zijn.. en kunnen we over 4 jaar ook zeggen dat'ie makkelijk 4x kampioen is geworden ofzo, net als nu met Vettel, want dat was ook een mooie, met Alonso achter Petrov)..
Wie waren er ook alweer voorstander van die regel? McLaren? Zou humor zijn als het Mercedes was...Hoogie2004 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 07:24:
Als het nog echt gaat ontploffen tussen Hamilton en Rosberg, zie ik Ricciardo nog wel kampioen worden door de laatste race met die 50 punten
Of gewoon zoals McLaren vroeger: degene die het eerst is bij de eerste bocht, is degene die bepaalt:Ben wel benieuwd wat Mercedes nu precies gaat doen met Rosberg en teamorders. Want als ze nu het gevecht verbieden, is dat zeer zwaar in het voordeel van Rosberg (die volgens het team toch de schuldige was) en dan beloon je fout gedrag
YouTube: David Coulthard allows Mika Hakkinen
(En dat tijdens de eerste race van het seizoen...)
Maargoed, beide zijn niet zulke gentlemen.
[ Voor 37% gewijzigd door MrSleeves op 25-08-2014 08:48 ]
Ik heb via de BBC gekeken en vond de reactie van Nikki Lauda direct na de race al scherp - dit is niet te accepteren en een grote fout van ROS en we moeten stevig praten met hem, want dit kan zo niet - maar zo te lezen is dat daarna alleen maar verder verscherpt. Leuk, want dit hoort gewoon in de F1... actie!
Wel ongelooflijk stom voor Mercedes dat dit al in de tweede ronde gebeurde. Een rooskleurige 1-2 was te voorspellen op Spa.
Maar back to reality, wat een held is RIC toch... ik geniet alleen al zoveel van die smile van die kerel! En het spreekwoord waar er twee vechten om een been, loopt een derde ermee heen gaat hier goed op
De vragen van IrvineEddie (

Net zo verrassend was eigenlijk BOT, die maar weer eens op het podium staat.
Lees nu dat MAL een DNF had... ik heb em niet eens gemist, sterker nog, ik heb em niet een keer in beeld gezien
Edit: Eddie's door elkaar gehaald.
Psst, Eddie irvine is iemand andersJolke schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:04:
Interessante race gisteren. Wel slapend het middenstuk gemist, maar het begin en eind was vermakelijk.
Ik heb via de BBC gekeken en vond de reactie van Nikki Lauda direct na de race al scherp - dit is niet te accepteren en een grote fout van ROS en we moeten stevig praten met hem, want dit kan zo niet - maar zo te lezen is dat daarna alleen maar verder verscherpt. Leuk, want dit hoort gewoon in de F1... actie!
Wel ongelooflijk stom voor Mercedes dat dit al in de tweede ronde gebeurde. Een rooskleurige 1-2 was te voorspellen op Spa.
Maar back to reality, wat een held is RIC toch... ik geniet alleen al zoveel van die smile van die kerel! En het spreekwoord waar er twee vechten om een been, loopt een derde ermee heen gaat hier goed op
De vragen van Irvine na de ceremonie waren scherp: ik vond het aan de ene kant zwak dat Eddie op de man af naar de mening van ROS voeg, maar het was natuurlijk wel dé mogelijkheid om een eerste reactie te krijgen, zonder dat daar verstandige PR-taal omheen gewikkeld wordt. De opmerking naar het publiek dat iedereen die op het podium staat een goede prestatie geleverd heeft, suste het een beetje. Het was duidelijk hoe Eddie er over dacht
Net zo verrassend was eigenlijk BOT, die maar weer eens op het podium staat.Hij praat best veel voor een Fin. Overigens goed voor RAI dat hij voor het eerst van het seizoen voor ALO eindigde.
Lees nu dat MAL een DNF had... ik heb em niet eens gemist, sterker nog, ik heb em niet een keer in beeld gezien![]()
Nee, het was de tweede ronde, eerste ronde was Hamilton daar nog met Vettel bezig.Roamor schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:08:
Waarom zegt iedereen consequent 2e ronde? Ook mensen van Mercedes maakten die quote, terwijl het toch gewoon de 1e ronde was?
Overigens snap ik dan weer niet waarom er zo'n nadruk op de tweede ronde wordt gelegd. Of dit nou in de tweede of in de laatste ronde gebeurd, het resultaat is toch min of meer hetzelfde.
[ Voor 13% gewijzigd door peeth op 25-08-2014 10:15 ]
Vincere Per Belli
dat is alles bepalend imho; wanneer je zoń actie uitvoerd in begin van de race; waar alles nog open ligt. is niet verstandig. Ben je gehele race al in gevecht en aan het knokken, en je doet dan zoń actie aan het einde; fair game. Maar zoń suicide actie in begin van de race op je collega is gewoon not-done.peeth schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:12:
Of dit nou in de tweede of in de laatste ronde gebeurd, het resultaat is toch min of meer hetzelfde.
Ehm, huh?Roamor schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:08:
Waarom zegt iedereen consequent 2e ronde? Ook mensen van Mercedes maakten die quote, terwijl het toch gewoon de 1e ronde was?
Je bedoelt van de race van gisteren?
Mjah, in de eerste paar rondes is de impact nogal veel groter, omdat je dan niet hebt kunnen uitlopen. Het is wat anders als je 40 seconden voor ligt op de restpeeth schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:12:
[...]
Psst, Eddie irvine is iemand anders
[...]
Nee, het was de tweede ronde, eerste ronde was Hamilton daar nog met Vettel bezig.
Overigens snap ik dan weer niet waarom er zo'n nadruk op de tweede ronde wordt gelegd. Of dit nou in de tweede of in de laatste ronde gebeurd, het resultaat is toch min of meer hetzelfde.
In mijn ogen heeft Rosberg bewust zijn end plate verspeeld op de band van Lewis om hem uit de race te rijden. Ipv een verschil van 4 punten heeft hij nu een verschil van 36 punten.
Het wordt tijd dat hij ook eens pech krijgt en 2 non finishes achter zijn naam krijgt.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
36? 29 toch? ROS staat op 220 en HAM op 191.asing schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:45:
Statistisch gezien zijn er velen die met een kapotte end plate (bijna) even snel zijn als met een hele vleugel. Ook is de kans groot dat als je tegen de band tikt, deze lek raakt.
In mijn ogen heeft Rosberg bewust zijn end plate verspeeld op de band van Lewis om hem uit de race te rijden. Ipv een verschil van 4 punten heeft hij nu een verschil van 36 punten.
Het wordt tijd dat hij ook eens pech krijgt en 2 non finishes achter zijn naam krijgt.
Volgens Brundle is de kans 100% dat je je vleugel sloopt en er is een plek aan de zijkant van de band, zo'n 4 cm ofzo en als je daar de band raakt, is er 90% dat je de band lekprikt. In alle andere gevallen is die kans veel kleiner: YouTube: F1 2014 - 12 Belgian GP - Post-Race: Martin Brundle on puncturesasing schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:45:
Statistisch gezien zijn er velen die met een kapotte end plate (bijna) even snel zijn als met een hele vleugel. Ook is de kans groot dat als je tegen de band tikt, deze lek raakt.
Ik denk dat hij er niet op mikte, maar het hem niet interesseerde wat er met Hamilton zou gebeuren.
Dit topic is gesloten.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.