De spil in het verhaal is dit: slecht management.
Verwijderd
Hoewel het ook aan de rijder is om ervoor te zorgen dat z'n management doet wat het beste voor hem is. Neem dan het recht in eigen handen en zet je manager aan de kant.
Ik begreep uit je bericht dat er al een mega-sponsor achter Max zou staan, die had ik dan gemist. Duidelijk nu dusbvbal79 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:57:
[...]
Meeste NL coureurs hebben geen talent en komen in de F1 via sponsorgeld. En als je dat niet hebt maar wel talent dan kan het ook niet vlekkeloos gaan (zie Frijns)
Maar hoop dat je vraag een grapje was of met sarcastische noot. want anders heb je weinig nog van F1 begrepen en kun je beter korfbal kijken.
korfbal ... no way

Volgens mij was een race zitje bij Honda vrij zeker geweest als dat project niet stop was gezet. Dat team werd zo ongeveer rond Jos ingericht toen hij daar kwam.L1nt schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:57:
[...]
De echte fouten kwamen pas later in z'n carriere. Bij Benetton was gewoon dikke pech dat de auto puur rond Schumacher gebouwd was.
Met Honda ging het helaas ook mis. Jos noteerde toptijden maar toen kreeg harvey Postlewaite een hartstilstand en Honda trok de stekker uit het project. Jos zou waarschijnlijk 1 van de rijders worden.
Op gegeven moment kon ie ook naar Jordan. Toen een subtopper die af en toe races kon winnen maar Huub vond het salaris te laag en eiste dat er nog even een nulletje bij werd gezet. Eddie Jordan heeft nooit meer met hem gesproken.
Ook mocht ie Zanardi vervangen maar Huub en Jos wilden geen prestatiecontract tekenen. Williams was beetje voorzichtig na het debacle met Zanardi dus wou zichzelf indekken.
Die auto ging als de brandweer, en andere teams waren er als de kippen bij om te zeggen dat het maar tests zijn en dat Honda waarschijnlijk met een auto rondreed die qua reglementen nooit aan een wedstrijd mee zou mogen doen. Jos heeft later nog eens gezegd dat naar zijn weten de auto zo aan de start had kunnen staan.
Ik denk dat Honda nog de grootste gemiste kans was van Jos. De grootste fout was dat hij met Huub bleef werken terwijl Willi Weber hem ook wilde vertegenwoordigen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik heb ee paar posts verplaatst. De escapades van Max Verstappen in de F3 horen in Algemeen race topic Deel 2
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Z5tgqKGpR3c]
Wat lang, maar de toewijding is in elk geval indrukwekkend.
Wat lang, maar de toewijding is in elk geval indrukwekkend.
Weer een foto van de run-off bij parabolica;

Bron; http://www.reddit.com/r/f...mac_run_off_latest_image/

Bron; http://www.reddit.com/r/f...mac_run_off_latest_image/
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ik ga volgend weekend naar Spa en zit eraan te denken om een tuin- of vouwstoel mee te nemen..
- is dat überhaupt aan te raden i.v.m. de steile hellingen (Bronzen kaarten)?
- wordt het door de overige bezoekers op prijs gesteld?
- is dat überhaupt aan te raden i.v.m. de steile hellingen (Bronzen kaarten)?
- wordt het door de overige bezoekers op prijs gesteld?
Ik was er vorig jaar. Mensen zitten alleen aan de bovenkant op zelf meegenomen stoelen, de meesten zit (zonder stoel) idd gewoon op de helling.
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Op de helling zelf zitten met stoel zou ik niet aanraden, boven langs het pad is het wel mogelijk om fatsoenlijk een stoeltje neer te zetten. Zolang je niet teveel eerder genoemde pad blokkeert, ga ik ervanuit dat het wel gedoogd wordt door de andere toeschouwers.
[ Voor 30% gewijzigd door drBunhead op 18-08-2014 09:15 ]
Er wordt genoeg ook halverwege de helling met een stoel gezeten, maar die mensen nemen wel een geprepareerde stoel mee, een waarvan de achter poten zijn ingekort.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Moet je er wel (ruim) op tijd zijn, want je bent namelijk niet de enige die daar zn stoel weer neerzettendrBunhead schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:13:
Op de helling zelf zitten met stoel zou ik niet aanraden, boven langs het pad is het wel mogelijk om fatsoenlijk een stoeltje neer te zetten. Zolang je niet teveel eerder genoemde pad blokkeert, ga ik ervanuit dat het wel gedoogd wordt door de andere toeschouwers.
Misschien stoelen thuislaten en grote paraplu meenemen?
Testing, one, two ...
Inderdaad. Als er iets onvoorspelbaar is, is het wel dat microklimaat
Dan liever een poncho, want als iedereen een paraplu meeneemt dan ziet niemand meer iets van de auto'shardware-lover schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:57:
Misschien stoelen thuislaten en grote paraplu meenemen?
Om 21.30 groot nieuws van Red Bull volgens Twitter, ben benieuwd wat er bekend gemaakt wordt. Misschien iets over Max Verstappen 
Of is dat offtopic
Of is dat offtopic
[ Voor 12% gewijzigd door Pierre op 18-08-2014 19:12 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat heeft waarschijnlijk alles te maken met dit bericht:Pierre61 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:11:
Om 21.30 groot nieuws van Red Bull volgens Twitter, ben benieuwd wat er bekend gemaakt wordt. Misschien iets over Max Verstappen
Of is dat offtopic
http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=8712
Aha dat is het dus misschien even kijken op de live stream in die lederhosen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Er wordt nu op twitter zelfs door buitenlandse bronnen gesuggereerd dat Max aankomend weekend het stoeltje van Vergne al gaat overnemen.
Lijkt mij wel heel sterk maar zou wel gaaf zijn.
Een announcement dus over het zitje naast Kvyat volgend jaar!
Edit: Officieel als coureur naast Kvyat bij Torro Rosso in 2015. Echt super!
Edit: Officieel als coureur naast Kvyat bij Torro Rosso in 2015. Echt super!
[ Voor 40% gewijzigd door Den_S85 op 18-08-2014 21:25 ]
Hij wordt aangekondigd als coureur voor STR voor 2015..??

Hij kan ook al Duits. Goh
Ze bevestigen wel echt meerdere keren dat ie er rijdt volgend jaar! Joepie
Wha ik ben oprecht blij
Hij kan ook al Duits. Goh
Ze bevestigen wel echt meerdere keren dat ie er rijdt volgend jaar! Joepie

Wha ik ben oprecht blij

[ Voor 57% gewijzigd door AzzKickah op 18-08-2014 21:19 ]
Veel officiëler word het niet.
http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=8713
Of het verstandig is.....
http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=8713
Of het verstandig is.....
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Tof nieuws! Eindelijk weer een vaste Nederlandse coureur in de Formule 1. Hopelijk kan hij wat laten zien in de STR volgend jaar.
En ik denk ook dat Giedo volgend jaar bij Sauber rijdt!Bee.nl schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:29:
Tof nieuws! Eindelijk weer een vaste Nederlandse coureur in de Formule 1. Hopelijk kan hij wat laten zien in de STR volgend jaar.
Dus twee Nederlanders.
Ben benieuwd hoe het met Frijns gaat, ik verwacht eigenlijk niet meer dat hij bij Caterham kan komen (nu zelfs de Le Mans kampioen van dit jaar gelinkt wordt ipv van KOB)
Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/115433
[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 18-08-2014 21:31 ]
Server van verstappen.nl trekt het niet helemaal haha! Echt supergaaf dit, eindelijk een reden om weer echt F1 te kijken.
Pfoei, dat is wel heel erg jong hoor. Maar ja, echt talent toont zich overal, dus ben erg benieuwd
Wel giga-sprongen in z'n carriere hoor. Karts -> F3 -> F1 in feitelijk 1 jaar tijd
[ Voor 7% gewijzigd door BM op 18-08-2014 21:33 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
En het slechte nieuws; het 2015 seizoen is nog 7 maanden wachten
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Kan ie mooi testen en oefenen nog ffNitroX infinity schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:33:
En het slechte nieuws; het 2015 seizoen is nog 7 maanden wachten

Vast een paar vrijdag-traininkjes meepakken dit jaar nog
Ontzetten tof nieuws.
Wel jammer dat J.E. Vergne volgend jaar exit is, topgozer.
Wordt dan de jongste debutant in de F1 ooit.
Wel jammer dat J.E. Vergne volgend jaar exit is, topgozer.
Wordt dan de jongste debutant in de F1 ooit.
Zal ie eerst een superlicentie te pakken moeten zien te krijgenAzzKickah schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:34:
[...]
Kan ie mooi testen en oefenen nog ff
Vast een paar vrijdag-traininkjes meepakken dit jaar nog
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat zou helemaal mooi zijnRyur schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:30:
[...]
En ik denk ook dat Giedo volgend jaar bij Sauber rijdt!
Dus twee Nederlanders.
Het zou wel grappig zijn wanneer hij zijn superlicentie te pakken heeft voordat hij zijn normale rijbewijs heeft gehaald.BM schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:35:
[...]
Zal ie eerst een superlicentie te pakken moeten zien te krijgen
[ Voor 28% gewijzigd door Bee.nl op 18-08-2014 21:37 ]
Gaaf ze hebben bij red bull erg veel vertrouwen in Max, hij zal de jongste formule 1 rijder ooit worden. Hopelijk gaat ie wel goede begeleiding krijgen van red bull
Volgens F1Today (i know...) wordt Kobayashi vanaf Spa vervangen door Andre Lotterer,
[quote\Andre Lotterer staat komend weekend in België mogelijk op de Formule 1-grid in plaats van Kamui Kobayashi. Dat meldt het Autosport. Volgens hun bronnen is de keuze voor Le Mans-winnaar Lotterer onderdeel van de reorganisatie binnen de Maleisisch/Britse renstal, net als de grote upgrade aan hun auto en de herstructurering op de werkvloer.
Mocht Lotterer inderdaad rijden op Spa Francorchamps, dan is dat niet zijn eerste keer in een Formule 1-auto, maar het is wel lang geleden dat de Duitser achter het stuur zat van een dergelijke auto. Lotterer was in een ver verleden testrijder voor Jaguar en reed meerdere malen voor dat team in de periode van 2000 tot 2002.
Lotterer heeft naast zijn huidige verplichtingen voor Audi ook recentelijk nog achter het stuur gezeten van een singleseater. Zo won de Duitser in 2011 de titel in de Super Formula, de opvolger van de Formule Nippon. Afgelopen seizoen werd hij tweede in deze klasse, waardoor Lotterer automatisch in aanmerking komt voor een superlicentie. [/quote]
Weet niet wat ik daar nou exact van moet vinden.
[quote\Andre Lotterer staat komend weekend in België mogelijk op de Formule 1-grid in plaats van Kamui Kobayashi. Dat meldt het Autosport. Volgens hun bronnen is de keuze voor Le Mans-winnaar Lotterer onderdeel van de reorganisatie binnen de Maleisisch/Britse renstal, net als de grote upgrade aan hun auto en de herstructurering op de werkvloer.
Mocht Lotterer inderdaad rijden op Spa Francorchamps, dan is dat niet zijn eerste keer in een Formule 1-auto, maar het is wel lang geleden dat de Duitser achter het stuur zat van een dergelijke auto. Lotterer was in een ver verleden testrijder voor Jaguar en reed meerdere malen voor dat team in de periode van 2000 tot 2002.
Lotterer heeft naast zijn huidige verplichtingen voor Audi ook recentelijk nog achter het stuur gezeten van een singleseater. Zo won de Duitser in 2011 de titel in de Super Formula, de opvolger van de Formule Nippon. Afgelopen seizoen werd hij tweede in deze klasse, waardoor Lotterer automatisch in aanmerking komt voor een superlicentie. [/quote]
Weet niet wat ik daar nou exact van moet vinden.
Ik wel, dat Lotterer klaarblijkerlijk meer betaald dan Kobayashi. Een andere verklaring kan ik niet vinden hiervoor
Xbox
masterslave schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:38:
Volgens F1Today (i know...) wordt Kobayashi vanaf Spa vervangen door Andre Lotterer,
Ik lees overal dat ze bij Spa met een volledige nieuwe auto komen (beetje idee van Williams Martini), ben benieuwd!Ryur schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:30:
Ben benieuwd hoe het met Frijns gaat, ik verwacht eigenlijk niet meer dat hij bij Caterham kan komen (nu zelfs de Le Mans kampioen van dit jaar gelinkt wordt ipv van KOB)
Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/115433
Eigenlijk zouden ze die Ikea-persoon eruit moeten gooien.
KOB betaald zowat niks (als het al 1 miljoen is), en hij krijgt/vraagt geen salaris. Hij rijdt voor niks.BM schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:40:
Ik wel, dat Lotterer klaarblijkerlijk meer betaald dan Kobayashi. Een andere verklaring kan ik niet vinden hiervoor
Maar ik denk dat ze meer vertrouwen hebben in Lotterer om plek 10 te halen dan met KOB
[ Voor 22% gewijzigd door Ryur op 18-08-2014 21:41 ]
Wel apart dat Frijns als reserve-coureur dan gepasseerd wordt. Maar ja: zal wel met geld te maken hebben.
Goed nieuws over Verstappen, ik denk dat 't niet te vroeg is want Red Bull/STR zullen vast een of ander stormbaan-programma in elkaar geflanst hebben zodat ze niet voor joker zullen staan in 2015.
Goed nieuws over Verstappen, ik denk dat 't niet te vroeg is want Red Bull/STR zullen vast een of ander stormbaan-programma in elkaar geflanst hebben zodat ze niet voor joker zullen staan in 2015.
En als je talent hebt dan is het enige wat belangrijk is zoveel mogelijk km's maken op het hoogste niveau. Hopelijk meteen een prima eerste jaar en na een paar jaar naast Vettel (of i.p.v. Vettel als hij naar Ferrari gaat ofzo, super tofBart-Willem schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:42:
Wel apart dat Frijns als reserve-coureur dan gepasseerd wordt. Maar ja: zal wel met geld te maken hebben.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Bekendmaking
YouTube: Max Verstappen confirmed Toro Rosso driver in 2015
Vanaf 1:30 min
YouTube: Max Verstappen confirmed Toro Rosso driver in 2015
Vanaf 1:30 min
[ Voor 6% gewijzigd door IkWilbert op 18-08-2014 21:55 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Erg leuk
voegt weer net even wat meer toe bij het kijken en volgen van de F1!
Was de laatste tijd de F3 al aan het volgen af en toe (leuke gratis live streams!) en hij deed het daar erg goed. Ben benieuwd
Was de laatste tijd de F3 al aan het volgen af en toe (leuke gratis live streams!) en hij deed het daar erg goed. Ben benieuwd
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Wel handig dat ze de afkorting in de timinggraphics niet aan hoeven te passen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Of ze knallen daar gewoon MAX in ipv VER.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Ligt mooi in lijn met Kobayashi's interview laatst. 'Met een paydriver haalt Caterham sowieso P10 in het WK niet.' Die hoop was toch al vervlogen, Monaco was een one-off. Hij ligt echt zwaar onder vuur met z'n financiën. Het zou superzonde zijn als hij niet met de bijgewerkte auto mag rijden in SpaBM schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:40:

[ Voor 19% gewijzigd door Jejking op 18-08-2014 22:42 ]
Heel mooi voor Verstappen
Ik hoop van harte dat hij helemaal op z'n plek zit en het niet als een nachtkaars uit gaat.
Zou RTL er nu ook de balen van hebben dat ze de uitzendrechten niet meer hebben?
Zou RTL er nu ook de balen van hebben dat ze de uitzendrechten niet meer hebben?
The ramblings of an idiot
RedBull heeft een eigen circuit en vast nog wel een auto uit 2011 staan. Als hij 65 ronden of zo heeft gereden heeft hij die licentie op zak.BM schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:35:
[...]
Volgens mij was Valentino Rossi al wereldkampioen 500cc voor dat hij zijn motor rijbewijs had.Bee.nl schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:35:
[...]
Het zou wel grappig zijn wanneer hij zijn superlicentie te pakken heeft voordat hij zijn normale rijbewijs heeft gehaald.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Marquez mag in Nederland met de meeste motoren niet eens rijden vanwege het vermogen.
Zo zijn er genoeg coureurs die pas later hun rijbewijs haalden.
RTL haakte al in hierop door opeens F3 uit te gaan zenden, inclusief de commentator van MotorsTV die het normaal deed. Ik weet niet hoe lang de Sport1 deal nog duurt, maar ik verwacht wel een RedBull media campagne in NL om de boel te verkopen aan het publiek.
RTL haakte al in hierop door opeens F3 uit te gaan zenden, inclusief de commentator van MotorsTV die het normaal deed. Ik weet niet hoe lang de Sport1 deal nog duurt, maar ik verwacht wel een RedBull media campagne in NL om de boel te verkopen aan het publiek.
Ik heb zaterdag een Max T-Shirtje gekocht. Zal schaars worden wanneer het RB logo erop staat.
http://www.verstappenshop...-verstappen-t-shirt-black
http://www.verstappenshop...-verstappen-t-shirt-black
[ Voor 29% gewijzigd door XRayXI op 18-08-2014 23:15 ]
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Amper een jaar nadat hij voor het eerst vanuit de karts in een formule-auto stapte om wat te testen, tekent hij al een contract voor een F1 stoeltje in 2015. Deze jongen heeft dit jaar gigantisch veel laten zien, nu hopen dat dit niet allemaal te snel gaat.
Aan de andere kant, hij heeft vanuit de karts al wat klassen overgeslagen en kan in de F3 meteen bovenaan meedoen. En bij Red Bull weten ze ook echt wel waar ze mee bezig zijn
Aan de andere kant, hij heeft vanuit de karts al wat klassen overgeslagen en kan in de F3 meteen bovenaan meedoen. En bij Red Bull weten ze ook echt wel waar ze mee bezig zijn
Ik kan me ergens vaag herinneren dat Kimi niet zelf naar het circuit mocht rijden, en vervolgens doodleuk in een F1 wagen stapte...SnowDude schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:09:
[...]
RedBull heeft een eigen circuit en vast nog wel een auto uit 2011 staan. Als hij 65 ronden of zo heeft gereden heeft hij die licentie op zak.
[...]
Volgens mij was Valentino Rossi al wereldkampioen 500cc voor dat hij zijn motor rijbewijs had.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik kan me dat ook herinneren.Firesphere schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:36:
[...]
Ik kan me ergens vaag herinneren dat Kimi niet zelf naar het circuit mocht rijden, en vervolgens doodleuk in een F1 wagen stapte...
Wat betreft Jos, hij zat ZO fout. YouTube: Zo vader, zo zoon - RTL LATE NIGHT
bij de 19 of 20 jaar leeftijd de F1 in
Ik heb ook wel het idee dat RB het juiste team is om dan in te stappen. Zij hebben het heel goed bekeken met hun jeugdopleiding en doordat ze twee teams hebben kunnen ze dat ook in de "echte" F1 waarmaken. Ze hebben in elk geval wel een goed track record wat dat betreft.
Het lijkt hier ook niet in eerste instantie alleen om meegebrachte zakken geld te gaan, dus ook wat dat betreft zie ik het wel positief in.
Ik denk dat sport1 zich ook wel in de handen wrijft
Als dit een beetje aandacht gaat krijgen kan de F1 weer een stuk populairder worden in NL. Al met al geen slecht nieuws zou ik denken.
Ook grappig trouwens dat Max gaat rijden voor het team wat zijn oorsprong heeft als Minardi.... het team waar zijn vader de F1 verlaten heeft.
van wikipedia:
Het lijkt hier ook niet in eerste instantie alleen om meegebrachte zakken geld te gaan, dus ook wat dat betreft zie ik het wel positief in.
Ik denk dat sport1 zich ook wel in de handen wrijft
Ook grappig trouwens dat Max gaat rijden voor het team wat zijn oorsprong heeft als Minardi.... het team waar zijn vader de F1 verlaten heeft.
van wikipedia:
In september 2005 werd bekend dat Red Bull Minardi zou overnemen. Na 26 jaar stopt het team onder de naam Minardi. Vanaf 1 november 2005 is de naamsverandering in "Scuderia Toro Rosso" (Italiaanse vertaling voor Team Red Bull) een feit. Red Bull krijgt hiermee een tweede team op de Formule 1 startgrid nadat ze een jaar eerder al het Jaguar team hadden overgenomen en dit hadden omgedoopt in Red Bull Racing.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Die heeft ie eigenlijk al te pakken op basis van zijn F3 resultaten:BM schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:35:
[...]
Hij finisht constant goed in de F3, en zou de superlicentie dus kunnen krijgen zonder ook maar een meter te rijden. In theorie kan hij in België al tijdens FP1 de baan opTo qualify for an FIA Super Licence the requesting driver must already be the holder of a Grade A competition licence, and additionally meet the requirements of the 2013 FIA International Sporting Code, Appendix L.[1][2] These requirements state that the driver must be either the reigning champion in a lower category of motor sport, for example Formula 3 (British, Italian or Japanese championship, or Euro Series), Formula 2, or GP2 Series (formerly known as Formula 3000), or must have consistently finished well in these categories. For example, a driver finishing in the first three positions five times within the last two years in GP2 will be eligible for a Super Licence.
Bij 5 keer top 3 in 2 jaar GP2 krijg je hem al, dan zal 6x op rij winnen in F3 ook wel prima zijn toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-08-2014 07:26 ]
Mooi stukje van Autosport.com:
bron
En als 1 van de TR coureurs dit jaar nog geblesseerd raakt oid, zou hij dan instappen?
bron
Ook wel een pluspunt dat hij gewoon zijn talen spreekt; dat zie je ook wel eens anders.When you're standing trackside, sometimes it's hard to appreciate individual talent in a Formula 3 car. But that's not the case with Verstappen, who seems so much at one with his machine that it's like watching a kid flinging a BMX bike around an off-road course.
Pau was the extreme. On a street circuit that the 16-year-old Dutchman had never seen, he was throwing his car around from the first laps of free practice.
There's a little chicane at Pau, just before the flat-out sweepers to the start-finish line. It has a downhill approach through a right-hand kink, through which Verstappen would be powersliding his car before stamping on the brakes for the chicane, the arrest of momentum instantly flicking the back end around to give him a perfect trajectory through the left-handed chicane entry.
It showed an audacity that sent shivers down the spine and, wherever you watched on the circuit, Verstappen's approach was eagerly anticipated.
En als 1 van de TR coureurs dit jaar nog geblesseerd raakt oid, zou hij dan instappen?
[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 19-08-2014 08:21 ]
Hm, lees vanochtend pas het goede nieuws van Max. Cool 
Ben benieuwd wat hij gaat presteren, als het in het verlengde van wat hij tot nu toe heeft gedaan, dan zal dat wel goed komen. Wel mooi, jongste F1 debutant ooit, en NL... wellicht haalt hij Vettel wel in met jongste wereldkampioen
Ben benieuwd wat hij gaat presteren, als het in het verlengde van wat hij tot nu toe heeft gedaan, dan zal dat wel goed komen. Wel mooi, jongste F1 debutant ooit, en NL... wellicht haalt hij Vettel wel in met jongste wereldkampioen
Hoop dat vetel over 2 jaar weg gaat, want dan is max de eerste WC onder de 20.
* SnowDude droomt lekker verder.
* SnowDude droomt lekker verder.
Lijstje met jongste debutanten in de F1 (bron)
1. Jaime Alguersuari – 19 jaar en 125 dagen (2009)
2. Mike Thackwell – 19 jaar en 182 dagen (1980)
3. Ricardo Rodriguez – 19 jaar en 208 dagen (1961)
4. Fernando Alonso – 19 jaar en 218 dagen (2001)
5. Esteban Tuero – 19 jaar en 320 dagen (1998)
6. Chris Amon – 19 jaar en 324 dagen (1963)
7. Daniil Kvyat – 19 jaar en 324 dagen (2014)
8. Sebastian Vettel – 19 jaar en 349 dagen (2007)
9. Eddie Cheever – 20 jaar en 53 dagen (1978)
10. Jenson Button – 20 jaar en 53 dagen (2000)
Opvallend dat Max dus gewoon 2 jaar jonger is straks! Verder ook wel bijzonder dat er van de 10 maar 3 zijn met een wereldtitel op zak.
1. Jaime Alguersuari – 19 jaar en 125 dagen (2009)
2. Mike Thackwell – 19 jaar en 182 dagen (1980)
3. Ricardo Rodriguez – 19 jaar en 208 dagen (1961)
4. Fernando Alonso – 19 jaar en 218 dagen (2001)
5. Esteban Tuero – 19 jaar en 320 dagen (1998)
6. Chris Amon – 19 jaar en 324 dagen (1963)
7. Daniil Kvyat – 19 jaar en 324 dagen (2014)
8. Sebastian Vettel – 19 jaar en 349 dagen (2007)
9. Eddie Cheever – 20 jaar en 53 dagen (1978)
10. Jenson Button – 20 jaar en 53 dagen (2000)
Opvallend dat Max dus gewoon 2 jaar jonger is straks! Verder ook wel bijzonder dat er van de 10 maar 3 zijn met een wereldtitel op zak.
quote Jos:
“Ik heb er drie weken erg slecht van geslapen. Vooral tijdens het Formule 3-weekend in Oostenrijk, waar we gesprekken voerden met Dr. Helmut Marko. Ik was elke ochtend om half vijf klaar wakker. Dan keek ik naast me, waar Max gewoon lekker lag door te slapen".
“Ik heb er drie weken erg slecht van geslapen. Vooral tijdens het Formule 3-weekend in Oostenrijk, waar we gesprekken voerden met Dr. Helmut Marko. Ik was elke ochtend om half vijf klaar wakker. Dan keek ik naast me, waar Max gewoon lekker lag door te slapen".
Ja, hier de rest : http://www.verstappen.nl/...lvr.it&utm_medium=twitterbvbal79 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:12:
quote Jos:
Wel weer erg Oostenrijks (daar geilen ze op titels) dat overal waar Helmut Marko genoemd wordt, zijn doctorstitel bij moet staanbvbal79 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:12:
quote Jos:

Dus Verstappen gaat volgend seizoen direct het plekje overnemen van Vergne?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Waarom zo zuur? Wikipedia: Helmut MarkoJolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:35:
[...]
Wel weer erg Oostenrijks (daar geilen ze op titels) dat overal waar Helmut Marko genoemd wordt, zijn doctorstitel bij moet staan
Het is vooralsnog de waarheid.
Ja. het staat vast.Quad schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:39:
Dus Verstappen gaat volgend seizoen direct het plekje overnemen van Vergne?
[ Voor 48% gewijzigd door XRayXI op 19-08-2014 09:43 ]
Het was voor RTL simpelweg niet meer vol te houden. Zonder Verstappen waren de kijkcijfers zo teruggelopen dat ze er veel te veel geld op toe moesten leggen. Met Jos jaren terug hadden ze genoeg kijkers om Olav en Allard nog naar het circuit te sturen. Prachtig was dat, zaten ze aan een tuintafel in MonacoMcBoom schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:04:
Heel mooi voor VerstappenIk hoop van harte dat hij helemaal op z'n plek zit en het niet als een nachtkaars uit gaat.
Hopelijk kan Max er voor zorgen dat F1 weer wat populairder wordt in NL, dan is het wellicht voor RTL rendabel om de rechten nog eens terug te kopen zodra het weer op de markt komt.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Hûh? De waarheid? Hij heeft een dr. in de rechten in 1967 behaald, dus dat geloof ik allemaal wel. Ik vind het niet erg dat iemand een doctorstitel heeft, maar waarom moet dat overal vermeld worden? Maar goed, da's dus heel erg Oostenrijks (en Duits) om ook op je brievenbus je titels te hebben staan.Modest71 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:40:
[...]
Waarom zo zuur? Wikipedia: Helmut Marko
Het is vooralsnog de waarheid.
[...]

Als je de titel hebt, waarom niet? Je hebt volledig het recht. Ben je een magazijn medewerker, dan kan je jezelf ook zo noemen. Jij hebt dat titel niet, is dat je probleem?Jolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:54:
[...]
Hûh? De waarheid? Hij heeft een dr. in de rechten in 1967 behaald, dus dat geloof ik allemaal wel. Ik vind het niet erg dat iemand een doctorstitel heeft, maar waarom moet dat overal vermeld worden? Maar goed, da's dus heel erg Oostenrijks (en Duits) om ook op je brievenbus je titels te hebben staan.
Wat een mooi stukje hier: http://willthef1journo.wo.../19/taking-it-to-the-max/
Ik heb de titel wel, en dat is mijn probleem ook niet... 
Maar goed laat maar. Dit gaat way-off topic. Wilde het alleen maar even ter zijde noemen.
Maar goed laat maar. Dit gaat way-off topic. Wilde het alleen maar even ter zijde noemen.
Hij is bij de start van de 1e race in 2015 17 jaar! 17! Dat betekent dat áls hij zich de eerste jaren kan bewijzen in de F1, hij 10 tot 15 jaar mee kan in de sport. Met zijn talent kan het zo maar eens zijn dat Vettel het veld moet ruimen voor 2016.
Ik denk dat jongens als Vettel en Alonso zich nu om de volgende generatie zorgen mogen gaan maken. Als Scuderia Toro Rosso voor 2015 een auto bouwt die net als in 2013 met de subtop mee kan, zit Jr. gebeiteld en kunnen we nog wel wat vuurwerk verwachten... Ik hoop dat ie in de voetsporen van zijn pa kan gaan, de limiet opzoekt en de records van Schumi kan gaan najagen.
We zullen zien, we kunnen pas over een jaar zeggen of de stap verstandig was.
Over Jos:
Schumi deed al in zijn broek bij de gedachte van Jos Verstappen bij Ferrari, daarom werd Barichello toen aangenomen en niet Jos. Alle flauwe grindbakgrappen ten spijt, Jos viel vaker uit met technische problemen, dan dat ie in de grindbak stond. Simtek had in 1995 ineens geen geld meer, de Footwork/Arrows-Hart van 1996 was niet betrouwbaar, en de Ford V8 waar ie later (Tyrrell 1997, Stewart 1998) mee opgescheept zat ook niet. De enige knaller sinds Benetton was de Orange Arrows Supertec van 2000...
Bij Minardi was de auto ook weer de beperkende factor...
Ik denk dat jongens als Vettel en Alonso zich nu om de volgende generatie zorgen mogen gaan maken. Als Scuderia Toro Rosso voor 2015 een auto bouwt die net als in 2013 met de subtop mee kan, zit Jr. gebeiteld en kunnen we nog wel wat vuurwerk verwachten... Ik hoop dat ie in de voetsporen van zijn pa kan gaan, de limiet opzoekt en de records van Schumi kan gaan najagen.
We zullen zien, we kunnen pas over een jaar zeggen of de stap verstandig was.
Over Jos:
Schumi deed al in zijn broek bij de gedachte van Jos Verstappen bij Ferrari, daarom werd Barichello toen aangenomen en niet Jos. Alle flauwe grindbakgrappen ten spijt, Jos viel vaker uit met technische problemen, dan dat ie in de grindbak stond. Simtek had in 1995 ineens geen geld meer, de Footwork/Arrows-Hart van 1996 was niet betrouwbaar, en de Ford V8 waar ie later (Tyrrell 1997, Stewart 1998) mee opgescheept zat ook niet. De enige knaller sinds Benetton was de Orange Arrows Supertec van 2000...
Bij Minardi was de auto ook weer de beperkende factor...
Ik snap je probleem niet. Obama, Putin en Mark Rutte hebben ook een titel. Mocht je de één niet mogen?Jolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:07:
Ik heb de titel wel, en dat is mijn probleem ook niet...
[ Voor 12% gewijzigd door XRayXI op 19-08-2014 10:12 ]
Na één jaar STR in de Red Bull? Ik zie het alleen gebeuren als één van de RB coureurs zelf opstapt (ze gaan een viervoudig kampioen echt niet op straat zetten) en als Verstappen het duel van Kvyat wint. Dat gaat nog een zware kluif worden hoor, zeker omdat Kvyat simpelweg meer ervaring heeft.Modest71 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:09:
Met zijn talent kan het zo maar eens zijn dat Vettel het veld moet ruimen voor 2016.
Ik denk dat jongens als Vettel en Alonso zich nu om de volgende generatie zorgen mogen gaan maken.
Vettel/Alonso gaan zich echt niet druk maken om een rookie. Vettel zit voorlopig nog bij Red Bull, en kan naar Ferrari als hij ooit eens wat anders wil. Alonso kan bijtekenen bij Ferrari en kan nog naar McLaren als hij het niet meer ziet zitten bij Ferrari.
Verstappen zal zich eerst maar eens moeten bewijzen in de F1. Het ziet er nu allemaal goed uit, maar hij kan naast de jongste F1 coureur ooit ook nog de jongste afgeserveerde coureur ooit worden.
Maar???Grimmie187 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:00:
Lijstje met jongste debutanten in de F1 (bron)
[knip]
30% van de jonge debutanten wordt wereldkampioen. Dat is onwijs veel! En het is een veel hoger percentage dan van alle debutanten bij elkaar.
Er gaan verhalen dat Vettel wel verkast. Wie had gedacht dat Hamilton ging verruilen voor Mercedes?XyritZz schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:17:
[...]
Na één jaar STR in de Red Bull? Ik zie het alleen gebeuren als één van de RB coureurs zelf opstapt (ze gaan een viervoudig kampioen echt niet op straat zetten) en als Verstappen het duel van Kvyat wint. Dat gaat nog een zware kluif worden hoor, zeker omdat Kvyat simpelweg meer ervaring heeft.
Vettel/Alonso gaan zich echt niet druk maken om een rookie. Vettel zit voorlopig nog bij Red Bull, en kan naar Ferrari als hij ooit eens wat anders wil. Alonso kan bijtekenen bij Ferrari en kan nog naar McLaren als hij het niet meer ziet zitten bij Ferrari.
Verstappen zal zich eerst maar eens moeten bewijzen in de F1. Het ziet er nu allemaal goed uit, maar hij kan naast de jongste F1 coureur ooit ook nog de jongste afgeserveerde coureur ooit worden.
Geruchten over Vettel? Kan me heel goed voorstellen dat hij zich zwaargefrustreerd voelt, maar vraag me dan af waar hij serieus naar wil verhuizen.
Ferrari.Jolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:36:
Geruchten over Vettel? Kan me heel goed voorstellen dat hij zich zwaargefrustreerd voelt, maar vraag me dan af waar hij serieus naar wil verhuizen.
Vettel moet eigenlijk zich nog eens bewijzen in een andere wagen, dan krijgt hij pas het respect dat hij verdient denk ik. Nu wordt toch veel gegooid op een oppermachtige auto, terwijl Vettel dat ding natuurlijk fantastisch onder de knie had.
Zou me niet verbazen als Vettel zich laat verleiden om bij Ferrari Raikkönen op te volgen na volgend jaar...
Bianchi zit wat dat betreft echt in een klote-positite, want die gaat echt never nooit een kans krijgen bij Ferrari als je de rijderskeuzes van de afgelopen jaren bekijkt daar.
Zou me niet verbazen als Vettel zich laat verleiden om bij Ferrari Raikkönen op te volgen na volgend jaar...
Bianchi zit wat dat betreft echt in een klote-positite, want die gaat echt never nooit een kans krijgen bij Ferrari als je de rijderskeuzes van de afgelopen jaren bekijkt daar.
Juist, dat zijn de verhalen.Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:40:
Vettel moet eigenlijk zich nog eens bewijzen in een andere wagen, dan krijgt hij pas het respect dat hij verdient denk ik. Nu wordt toch veel gegooid op een oppermachtige auto, terwijl Vettel dat ding natuurlijk fantastisch onder de knie had.
Zou ook zomaar kunnen. De huidige F1 auto is wel totaal anders dan een F3 auto. Wellicht is hij ontzettend snel, maar kan hij niet goed brandstof sparen.XyritZz schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:17:
[...]
Of hij kan niet overweg met de huidige manier van remmen; daar heeft Vettel ook duidelijk moeite mee (net als Schumacher "fan" van gas geven en remmen tegelijk).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Maar gaat Vettel het riskeren om het directe gevecht met Alonso aan te gaan?Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:40:
Veel is afhankelijk van wat er in het komende anderhalf jaar gebeurt. Als Vettel Ricciardo niet overtuigend weet te verslaan, zal hij het overal moeilijk krijgen. Wie hij ook krijgt als teamgenoot bij een ander topteam, iedereen zal het gevoel hebben dat Vettel te verslaan is. En als het dan een teamgenoot is van absoluut topniveau, die ook al langer bij dat team zit, dan gaat Vettel het heel erg zwaar krijgen.
Wie zegt dat Alonso blijftZamorano schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:54:
[...]
Maar gaat Vettel het riskeren om het directe gevecht met Alonso aan te gaan?
Veel is afhankelijk van wat er in het komende anderhalf jaar gebeurt. Als Vettel Ricciardo niet overtuigend weet te verslaan, zal hij het overal moeilijk krijgen. Wie hij ook krijgt als teamgenoot bij een ander topteam, iedereen zal het gevoel hebben dat Vettel te verslaan is. En als het dan een teamgenoot is van absoluut topniveau, die ook al langer bij dat team zit, dan gaat Vettel het heel erg zwaar krijgen.
Beste man is ook al boven de 30.
Duh, dat weet ik ook welXyritZz schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:47:
[...]
Het was voor RTL simpelweg niet meer vol te houden. Zonder Verstappen waren de kijkcijfers zo teruggelopen dat ze er veel te veel geld op toe moesten leggen. Met Jos jaren terug hadden ze genoeg kijkers om Olav en Allard nog naar het circuit te sturen. Prachtig was dat, zaten ze aan een tuintafel in Monaco.
The ramblings of an idiot
Ferrari kiest eigenlijk nooit voor jong talent. Vraag me ook serieus af of Bianchi ooit bij Ferrari aan de slag gaat. Als opvolger van Alonso/Raikkonen hebben ze al een oogje laten vallen op Vettel, daarnaast heeft Di Montezemolo ook wel eens gezegd gecharmeerd te zijn van Hamilton... als je zulke coureurs op het oog hebt is Bianchi ook wel een klap minder.Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:40:
Misschien dat er nog een kans voor hem is als ze 'terug' gaan naar een duidelijke eerste en tweede rijder. Bianchi als tweede rijder naast een topper zou nog wel kunnen.
Ik denk wel dat de huidige F1 auto's voor rookies makkelijker zijn dan de oude F1 auto's. GP2 of F1 maakt niet meer zoveel uit qua snelheid en dus ook qua G-krachten. Wat dat betreft denk ik dat als je dan de keuze hebt tussen rijpen in de GP2 of in het diepe springen en naar F1 gaan de keuze voor F1 wel makkelijker is geworden met deze auto's.MrSleeves schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:51:
[...]
Zou ook zomaar kunnen. De huidige F1 auto is wel totaal anders dan een F3 auto. Wellicht is hij ontzettend snel, maar kan hij niet goed brandstof sparen.
Of hij kan niet overweg met de huidige manier van remmen; daar heeft Vettel ook duidelijk moeite mee (net als Schumacher "fan" van gas geven en remmen tegelijk).
We zullen het gaan zien
Punt is dat iedereen in Duitsland of Oostenrijk al snel de titel Dr. krijgt.....Modest71 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:00:
[...]
Als je de titel hebt, waarom niet? Je hebt volledig het recht. Ben je een magazijn medewerker, dan kan je jezelf ook zo noemen. Jij hebt dat titel niet, is dat je probleem?
Wat een mooi stukje hier: http://willthef1journo.wo.../19/taking-it-to-the-max/
Het is voor mij iig een reden om volgend jaar te blijven kijken. Ik had eigenlijk al het idee om te stoppen met kijken na dit seizoen. Vond het op een paar races na niet echt spannend.XyritZz schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:04:
[...]
We zullen het gaan zien. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat Max een vaste waarde in de F1 kan worden. De sport heeft het wel nodig in Nederland.
.
Het grote probleem in deze landen is dat er teveel waarde wordt gehecht aan deze titel en men gelooft dat je niets kunt als je deze titel niet hebtbvbal79 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:25:
[...]
Punt is dat iedereen in Duitsland of Oostenrijk al snel de titel Dr. krijgt.....

Het wel en wee van een Dr. titel is denk ik wel afdoende besproken.
Voor mij is Helmut Marko bekend als de coureur die samen met Gijs van Lennip het afstandsrecord van de 24 uur van Le Mans jarenlang op zijn naam had staan. Dat hij ook nog een rechtenstudie heeft gedaan is bijzaakJolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:30:
[...]
Het grote probleem in deze landen is dat er teveel waarde wordt gehecht aan deze titel en men gelooft dat je niets kunt als je deze titel niet hebt
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Wel gaaf hoor de jongste rijder ooit een Nederlander. Laten we hopen dat het niet alleen een publiciteitsstunt is maar dat hij zijn belofte kan waarmaken. Wie weet over een paar jaar het wilhelmus als formula1-anthem
Denk dat Alonso er nog wel een tijdje blijft, tenzij het volgend jaar weer drama is.Modest71 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:59:
[...]
Wie zegt dat Alonso blijft
Beste man is ook al boven de 30.
Maar als Alonso weg gaat, is de zaak anders.
Ik denk ook dat Alonso blijft, met een huidige vierde plek en 115 WK punten, is zijn resultaat niet slecht te noemen
Eerste publieke meters?
bron'Max Verstappen showt F1-bolide in Rotterdam'
Max Verstappen zal over twee weken voor het eerst te zien zijn in zijn Formule-1 auto van Torro Rosso.
Dat worden inderdaad z'n eerste meters! Die WSR-bak van vorige week niet meegerekend, dat gaat ook langzaam in die richting. Snel, alle grindbakken in Rotterdam afsluiten want pa doet ongetwijfeld ook mee dan
Nooit gedacht dat ik fan zou worden van Red BullJejking schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:05:
Dat worden inderdaad z'n eerste meters! Die WSR-bak van vorige week niet meegerekend, dat gaat ook langzaam in die richting. Snel, alle grindbakken in Rotterdam afsluiten want pa doet ongetwijfeld ook mee dan
Maar zal vast ruimte maken in mijn kast, heb deze auto

in een hele gedetailleerde 1:43 schaal staan, en daar zal volgend jaar wel een Torro Rosso naast komen.
Niet schrikken van de looks naast elkaar.
Looks are overrated, gaat om performance ten op zichte van de concurentie.
nou.....

[ Voor 41% gewijzigd door SnowDude op 19-08-2014 12:28 ]
Dat grindbak verhaal is zo oud en niet te weten waarom dat zo was. Zeer onvolwassen reactie.Jejking schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:05:
Snel, alle grindbakken in Rotterdam afsluiten want pa doet ongetwijfeld ook mee dan
Blijft leuk: YouTube: Jos Verstappen - Malaysian Grand prix 2001
Idd... dat is ook wat ik kon herinneren, die achterlijke vleugels overal die de aerodynamica ten goede zouden komen.SnowDude schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:25:
[...]
Looks are overrated, gaat om performance ten op zichte van de concurentie.
[...]
nou.....
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah joh, dat is maar tijdelijk geweest en afgezien van die paar experimentjes met die gekke vleugels zijn het prachtige auto's. Daar ben ik het absoluut mee eens.Jolke schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:12:
[...]
Idd... dat is ook wat ik kon herinneren, die achterlijke vleugels overal die de aerodynamica ten goede zouden komen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.