Superlicentie zal denk ik geen probleem zijn. Superlicenties zijn lastig te behalen voor jonge coureurs die veel geld hebben maar weinig presteren. Een goed presterende coureur krijgt de licentie eigenlijk altijd wel.
Om te in aanmerking te komen voor een superlicentie moet je als ik me niet vergis één van het volgende behalen:
- 300KM testen in een recente F1 auto.
- Regerend kampioen zijn in een aanloopklasse (zoals FR3.5, GP2, F3)
- Aan kunnen tonen dat je consistent met de top meedraait in één van bovenstaande klassen.
Dus mocht Max het kampioenschap F3 nog winnen dan is het sowieso geen probleem, en anders is het ook relatief eenvoudig aan te tonen dat hij consistent met de top mee heeft gedraaid.
[...]
Denk niet dat Caterham een optie is voor Max, dan kun je beter een extra jaar rijpen in een lagere klasse.
Voor Max denk ik niet nee, het zal voor hem STR zijn of anders een leuk team in GP2/FR3.5. Voor Sainz is het wellicht wel interessant mocht het gebeuren dat Max z'n stoeltje bij STR inpikt.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)