Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat ze die man nog terug proberen te halen naar de F1 vind ik werkelijk absurd...gambieter schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:37:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/115160
Deze is leuk. Briatore in een adviesorgaan van de FIA om F1 leuker te maken. Een voorstel om crashes te ensceneren, bijvoorbeeld?
Oh wacht, ik snap het al:
Ja, laten we gezellig naar Rusland, Azerbeidjan en oliestaten gaan en ook een commissie opstellen die nog meer truukjes gaat verzinnen om fans (terug) te winnen...a new working group being set up by Bernie Ecclestone..
Ik ben, geloof ik, niet zo negatief als de gemiddelde kijker, de races vind ik nu namelijk een stuk spannender dan afgelopen jaren (soms vanaf P3 en lager, maar dan nog). Alleen het feit dat al die gekke landen een race willen kopen voor miljoenen ten koste van landen waar wél echt autosport in de historie zit en dat het werkelijk alleen om geld draait bij de FIA stoort me nogal.
En dan die quote op de circuits: Bernie says: "Think before you drive". Ja Bernie, ik denk dat jij je wel druk maakt over zulke dingen.
En dat denk ik eigenlijk ook, letterlijk bedoel ik dat dan, hij zit altijd aan zijn kruis te plukken na het uitstappen om "ze" direct wat meer ruimte te geven.v8power67 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:11:
[...]
[knip]
Dus denk dat Hamilton de grootste ballen heeft van iedereen [knip].
Testing, one, two ...
Heel verdiend van Ricciardo. Beste strategie vandaag en puik gereden. Hamilton had kunnen winnen als ie eerder een inhaalpoging had gedaan (zoals ie wel voorbij ging aan volgens mij Bottas halverwege de race).
Safety car, meerdere botsingen, bijna botsingen (Vettel, WOW), mooie inhaalacties, een veld wat helemaal door elkaar gehusseld is en een einduitslag die op 1 ronde voor het eind pas beslist wordt inclusief wie hem nou ging winnen.
Zo'n race gaan we daar niet meer krijgen denk ik en deze mag imo wel in het rijtje met memorabele races. Ik zeg: 15e plek in top 100 mooiste races! Zeker ook omdat er veel acties waren tussen de grotere coureurs zonder dat daarbij Kers of DRS de doorslag gaf.
Lewis Hamilton was right to ignore team orders to let Nico Rosberg through in the Hungarian Grand Prix, according to Mercedes Formula 1 chief Niki Lauda. Hamilton refused a request by the team to let Rosberg past him with one-third of the race remaining as the title rivals were running on different strategies.
Mercedes non-executive chairman Lauda thinks that the situation should never have happened in the first place and that the orders were the result of panic.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Op zich een goed idee, om de de F1 weer leuk te maken. Ik heb een tegenvoorstel, waarom sturen ze Bernie niet gewoon de laan uitgambieter schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:37:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/115160
Deze is leuk. Briatore in een adviesorgaan van de FIA om F1 leuker te maken. Een voorstel om crashes te ensceneren, bijvoorbeeld?
Toch raar... je gaat eerst de hele sport overhoop halen, om het zo veilig mogelijk te maken. En daarna kom je er achter (de fans al een jaar eerder) dat het de sport doodgeslagen heeft en alleen nog maar voor spanning zorgt als het regent, dus ga je een onderzoeksteam starten om het leuker te maken.
Ergens wel, kerel had een life-long ban na zijn crash-stunt. Toch denk ik dat hij wel goede ideeen kan hebben voor de toekomst van de sport.soulcrusher schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:19:
[...]
Dat ze die man nog terug proberen te halen naar de F1 vind ik werkelijk absurd...
Oh wacht, ik snap het al:
[...]
Of zou hij op deze manier klaargestoomd kunnen worden om Bernies opvolger te worden
Dit wordt al veel langer geroepenKeRsTmAnNeKe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:53:
[...]
Of zou hij op deze manier klaar gestoomd kunnen worden om Bernies opvolger te worden
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik weet zeker dat teams daar niet mee akkoord gaan.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:53:
Of zou hij op deze manier klaargestoomd kunnen worden om Bernies opvolger te worden
Ik zie zelf Christian Honer op die positie. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar denk wel dat hij er geschikt voor zou zijn!
Hij is in hoger beroep toch gewoon vrijgesproken? Begrijp me niet verkeerd, Briatore is best een schurk maar juridisch gezien staat niets hem in de weg om Bernie eventueel op te volgen.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:53:
[...]
Ergens wel, kerel had een life-long ban na zijn crash-stunt. Toch denk ik dat hij wel goede ideeen kan hebben voor de toekomst van de sport.
Denk dat veel teams dit juist wel zouden toejuichen aangezien Briatore van de oude school is en veel van de recente regelwijzigingen ook niet ziet zitten.Ryur schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:32:
[...]
Ik weet zeker dat teams daar niet mee akkoord gaan.
Ik zie zelf Christian Honer op die positie. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar denk wel dat hij er geschikt voor zou zijn!
[ Voor 17% gewijzigd door Grimmie187 op 28-07-2014 12:46 ]
Daarnaast proberen de rijke teams ook alleen maar hun eigen hachje te beschermen door veel regels tegen te houden. Wat dat betreft zouden ze dat unaniem moeten beslissen over regels bij de teams af moeten schaffen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Weet je nog waaruit die groep bestond? Ik niet namelijk en ben er wel benieuwd naar.Jejking schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:19:
Overtaking Work Group zat achter DRS.
Probleem met F1 is sowieso ook dat iedereen er wat anders mee wil. Dan kunnen we op een forum wel roepen dat er naar de fans geluisterd moet worden en dat vroeger alles beter was, maar de ene fan wil simpele auto's die een grote uitdaging vormen voor de coureurs terwijl de andere fan juist giga geavanceerde en complexe auto's wil die propvol hypermoderne technologie zitten die nog door een klein kind te besturen is vanwege al die snufjes.
Ze vroegen het onlangs nog in een interview aan een medewerker van één van de teams of we niet gewoon terug kunnen naar de regels uit ergens rond 1990. Z'n antwoord was vrij simpel; dat zou totaal geen nut hebben omdat de kennis van aerodynamica nu zo gigantisch veel groter is dat ook met die regels het inhalen nu een stuk moeilijker zou zijn dan toen het geval was.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
the Overtaking Working Group (OWG) - comprising Ferrari’s Rory Byrne, McLaren’s Paddy Lowe and Renault’s Pat SymondsXyritZz schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:46:
[...]
Weet je nog waaruit die groep bestond? Ik niet namelijk en ben er wel benieuwd naar.
Probleem met F1 is sowieso ook dat iedereen er wat anders mee wil. Dan kunnen we op een forum wel roepen dat er naar de fans geluisterd moet worden en dat vroeger alles beter was, maar de ene fan wil simpele auto's die een grote uitdaging vormen voor de coureurs terwijl de andere fan juist giga geavanceerde en complexe auto's wil die propvol hypermoderne technologie zitten die nog door een klein kind te besturen is vanwege al die snufjes.
Ze vroegen het onlangs nog in een interview aan een medewerker van één van de teams of we niet gewoon terug kunnen naar de regels uit ergens rond 1990. Z'n antwoord was vrij simpel; dat zou totaal geen nut hebben omdat de kennis van aerodynamica nu zo gigantisch veel groter is dat ook met die regels het inhalen nu een stuk moeilijker zou zijn dan toen het geval was.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat zijn toch niet bepaald de domste jongens in de paddockFiresphere schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:48:
[...]
the Overtaking Working Group (OWG) - comprising Ferrari’s Rory Byrne, McLaren’s Paddy Lowe and Renault’s Pat Symonds
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Niemand zet hem later dicht, hij gaat vanzelfdicht bij het aanremmen, en daar wil je hem ook dicht hebben.Hakkow schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:43:
Maar degene met de grootste ballen zet hem eerder open, of later dicht. Nu heeft het ook geen nut; een ferrari haalt een merc nog niet in met DRS
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Niet hier in dit topic hoor, ik bedoel al het ge-emmer en gek*t om de F1 heen wat betreft regels, kosten, besparen, veranderingen, circuits in knakenlanden, kunstmatige trucjes, etc etc etc.
Ik zou het wel bij Ecclestone en Todt & co in het oor willen schreeuwen! RACEN!!! WE WILLEN RACEN!!!!!
beginnen met stabiliseren van de regels. Niet elk jaar drastische veranderingen. Als 1 team de nieuwe regels beter begrijpt dan de rest is het seizoen al klaar doordat er niet meer getest mag worden.AzzKickah schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:19:
Pfff echt vermoeiend al dat gezeik er omheen zeg.
Niet hier in dit topic hoor, ik bedoel al het ge-emmer en gek*t om de F1 heen wat betreft regels, kosten, besparen, veranderingen, circuits in knakenlanden, kunstmatige trucjes, etc etc etc.
Ik zou het wel bij Ecclestone en Todt & co in het oor willen schreeuwen! RACEN!!! WE WILLEN RACEN!!!!!
Omarm Youtube en Twitter. Grijp de jeugd weer aan.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Exactly. Snap je toch niet dat ze van alles gaan zitten bannen van YoutubeL1nt schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:26:
[...]
beginnen met stabiliseren van de regels. Niet elk jaar drastische veranderingen. Als 1 team de nieuwe regels beter begrijpt dan de rest is het seizoen al klaar doordat er niet meer getest mag worden.
Omarm Youtube en Twitter. Grijp de jeugd weer aan.

Inderdaad, maak het veel interactiever. Niet een app van 15 euro (of hoeveel is het), maar van let's say max. 5 euro waar je dan ook van alles mee kunt. Live kijken, andere camera/feed, alles. Radio, on-boards, lap-times vergelijken, etc etc. Kan wel bezig blijven.
Stabiele regels, niet tijdens het seizoen opeens dingen als FRIC verbieden. Dat bespaart kosten. Niet elk half jaar alles omgooien.
DRS weg. Geluid terug. Dubbele uitlaat terug.
Voor mijn part tanken terug. Oh nee dat is niet echt nodig meer natuurlijk tegenwoordig met max 100 kilo. Of je moet tanks van 40 liter maken. Geen idee of dat wat zou zijn.
Ach ja.
[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 28-07-2014 17:31 ]
Wat mij betreft moet de radiocommunicatie afgeschaft worden, alsmede al die verbruiks besparings bullshit. Ouderwets met pittborden en continu vol op het gas. Is toch debiel dat coureurs zuinig moeten rijden

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Behalve Twitter en Youtube omarmen, dat is gewoon total BS, geen enkele reden voor.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 20:23 ]

Tja... en dat verbruik e.d. vind ik dan wel weer leuk om te zien.alexbl69 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:09:
De app ben ik eerlijk gezegd wel tevreden over. Prijs is stuk lager dan voorheen (tientje of zo) en het biedt echt een meerwaarde. Veel meer team radio dan op tv. En hij loopt een seconde of 3 voor :-).
Wat mij betreft moet de radiocommunicatie afgeschaft worden, alsmede al die verbruiks besparings bullshit. Ouderwets met pittborden en continu vol op het gas. Is toch debiel dat coureurs zuinig moeten rijden.
En zo heeft ieder zijn voorkeuren
http://www.deyterra.com
Die app is erg fijn, je kunt trouwens terugspoelen zodat die gelijk loopt met je tv. Alleen vreet het ding echt door je accu heen, niet normaal en vreselijk irritant...alexbl69 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:09:
De app ben ik eerlijk gezegd wel tevreden over. Prijs is stuk lager dan voorheen (tientje of zo) en het biedt echt een meerwaarde. Veel meer team radio dan op tv. En hij loopt een seconde of 3 voor :-).
Wat mij betreft moet de radiocommunicatie afgeschaft worden, alsmede al die verbruiks besparings bullshit. Ouderwets met pittborden en continu vol op het gas. Is toch debiel dat coureurs zuinig moeten rijden.
Dupje for president!Dupje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:58:
Volgende race starten beide Mercedessen vanuit de pitstraat. Pole position is overrated.
LOL @ truck
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
@discussie over zuinig rijden wel of niet: ik denk niet dat ze daar een keuze in hebben, ze moeten er wel aandacht aan besteden. De hele wereld maakt zich zorgen over de energieconsumptie en probeert met zonne-energie en hybride auto's zoveel mogelijk zuinig te rijden ... en dan zijn er de F1 auto's, die 1:2.6 rijden (dat laatste is een snelle rekensom: 1.7 liter per rondje, circuit is 4.381 km).
Helaas hadden we ons ietwat vergist in de drukte op de donderdag: we dachten wel even de pitwandeling te gaan maken (en met een beetje geluk handtekeningen te scoren) maar het was ontzettend, zo niet extreem, druk. Hetzelfde gold voor de vrijdag, ook toen was het erg druk. Blijkbaar een erg geliefd circuit. Op de zondag waren overigens nog plekken zat vrij (het was bij lange na niet uitverkocht).
Oh en Boedapest is ook super mooi, zeker een aanrader. Vervoer naar het circuit is niet ideaal (1x taxi gedaan, 1x metro + trein en de andere dagen metro + bus waarbij laatstgenoemde gratis was voor ticketholders. Dat was wel goed geregeld).
Op naar de volgende city/race-trip
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Handtekeningen zijn in Budapest vrij makkelijk te scoren, je moet de hotels rond de Britse ambassade goed in de gaten houden want daar zitten alle teams. Vorig jaar Perez en Massa tegengekomen, hoefde geen handtekening te hebben maar had makkelijk gekund want er stond misschien 20 man bij de hekken.TommyGun schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:27:
We hebben een geweldige race gezien op de Hongaroring: erg genoten (ook van de andere klasses die er reden). Het is wel schrikbarend dat het geluid van de GP2 vele malen beter is dan dat van de F1... bij laatstgenoemde heb je echt geen oordoppen meer nodig. Het geluid is niet slecht van de F1, dat viel op zich wel mee, maar het is niet geweldig te noemen.
Helaas hadden we ons ietwat vergist in de drukte op de donderdag: we dachten wel even de pitwandeling te gaan maken (en met een beetje geluk handtekeningen te scoren) maar het was ontzettend, zo niet extreem, druk. Hetzelfde gold voor de vrijdag, ook toen was het erg druk. Blijkbaar een erg geliefd circuit. Op de zondag waren overigens nog plekken zat vrij (het was bij lange na niet uitverkocht).
Oh en Boedapest is ook super mooi, zeker een aanrader. Vervoer naar het circuit is niet ideaal (1x taxi gedaan, 1x metro + trein en de andere dagen metro + bus waarbij laatstgenoemde gratis was voor ticketholders. Dat was wel goed geregeld).
Op naar de volgende city/race-trip.
We zijn regelmatig voorbij het Kempinski Hotel gelopen: was steeds druk met fans maar niemand gezien op wat teamleden en dure auto's na. 1x kwam een geblindeerde auto de parkeerkelder ingereden, maar de fans die erachteraan liepen werden direct door security weggeleid. Zo makkelijk was het dus niet... tenzij je hele dagen wilt gaan wachten?XyritZz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:50:
[...]
Handtekeningen zijn in Budapest vrij makkelijk te scoren, je moet de hotels rond de Britse ambassade goed in de gaten houden want daar zitten alle teams. Vorig jaar Perez en Massa tegengekomen, hoefde geen handtekening te hebben maar had makkelijk gekund want er stond misschien 20 man bij de hekken.
https://www.facebook.com/...s/posts/10151830522670817
[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 29-07-2014 14:08 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Liep er toevallig langs toen we Massa in de verte zagen staan dus vandaar dat we er even naartoe liepen, denk dat Massa zeker 10 minuten buiten heeft gestaan bij het hotel om handtekeningen uit te delen en met fans op de foto te gaan. Hij ging naar binnen en meteen daar achteraan kwam Perez die ook behoorlijk lang buiten bleef staan. Was zaterdagavond rond etenstijd, dus misschien vandaar dat het rustig was.TommyGun schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:01:
[...]
We zijn regelmatig voorbij het Kempinski Hotel gelopen: was steeds druk met fans maar niemand gezien op wat teamleden en dure auto's na. 1x kwam een geblindeerde auto de parkeerkelder ingereden, maar de fans die erachteraan liepen werden direct door security weggeleid. Zo makkelijk was het dus niet... tenzij je hele dagen wilt gaan wachten?
https://www.facebook.com/...s/posts/10151830522670817
Daarna kwamen er alleen nog wat teamleden langs, dus we gingen weg en bij een zebrapad moest een blauwe Mercedes op ons wachten met in de bijrijdersstoel meneer Williams. Was wel leuk om die ook nog tegen te komen

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Hahaha hoe langer ik keek hoe harder ik moest lachenDupje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:37:
Deze is zo flauw dat ik moest lachen:
http://coub.com/view/2nkl6
Komt ie an in z'n lowrider
Die vond ik zelf ook wel geinig.
Of deze: http://coub.com/view/1rp9sl1c
[ Voor 21% gewijzigd door Destruction op 30-07-2014 22:27 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Die FormulaWaltz: McLaren en Ferrari, wie zijn dat? Ik moet diep graven, Berger, Senna?
Overigens wat een zut ligt er rechts langs de muur.
Berger achter Senna aan inderdaad, vlak voor de Villeneuve bocht (Imola 1988). Moet je maar durven om em er daar naast te zetten!Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:15:
Nice, vooral de sound! Wat een verschil zeg...
Die FormulaWaltz: McLaren en Ferrari, wie zijn dat? Ik moet diep graven, Berger, Senna?
Overigens wat een zut ligt er rechts langs de muur.
Een van de redenen waarom die bocht de Villeneuve bocht heet:
YouTube: F1 - 1980 Imola GP - Gilles Villeneuve crash
Hij hield hem op hetzelfde punt iets minder goed op de baan
Het lijkt wel alsof hij een klapband had en daardoor de controle verloor; of de lekker band was een gevolg van het niet goed sturen/curbs.Grimmie187 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:44:
Zeker!
Achterwielophanging rechtsachter was afgebroken. Dan heb je, zelfs als GV, weinig meer in te brengen.Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:28:
[...]
Het lijkt wel alsof hij een klapband had en daardoor de controle verloor; of de lekker band was een gevolg van het niet goed sturen/curbs.
Ik vond het ook wel mooi om te zien dat er onboard-cameras zijn die mee kunnen draaien. Zo was er afgelopen race een inhaalmanoevre in beeld gebracht terwijl de camera van achter naar voren zijwaarts meebewoog. Mooi gedaan.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=el3t236vdHA]
Naar mijn smaak is het systeem nog iets te traag. Vaak houdt het systeem de inhalende auto net niet bij of mist de actie bij het roteren.
De absolute snelheid maakt natuurlijk niet zoveel uit, het gaat om het snelheidsverschil tussen beide auto's. Al kan deze op het rechte stuk makkelijk oplopen tot 25 km/h en bij het aanremmen natuurlijk nog meer.Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:07:
Ik weet niet meer bij wie het was, maar ik vond het wel gelukt bij het inhalen. Wellicht op een langzamer stuk is het makkelijker dan op full-speed bij start/finish.
"And you can see how strong these modern Grand Prix cars are."Grimmie187 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:44:
Zeker!
Altijd mooi, die oude beelden
“@JennieGow: #F1 Ferrari confirm Engine & Electrics boss Luca Marmorini has left the company as part of restructuring its power unit department
En
@JennieGow: #F1 Ferrari: Mattia Binotto assumes role of Chief Operating Officer and James Allison remains in charge of the entire car project.
https://twitter.com/jenniegow/status/494853656421072898
Gekke is dat de Ferrari redelijk betrouwbaar is, maar niet snel genoeg. Er is ook een bericht dat ze speciale verf gaan gebruiken om de energie van de motor beter om te zetten in vermogen.
Inderdaad. Al is het wel te verwachten dat Senna de deur gewoon dicht doetGrimmie187 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:25:
[...]
Berger achter Senna aan inderdaad, vlak voor de Villeneuve bocht (Imola 1988). Moet je maar durven om em er daar naast te zetten!
Nu ik het filmpje nog eens bekijk.. Dat dus gewoon DE bocht, daar op Imola

De bocht met de muur waarover Senna tegen (volgens mij diezelfde Berger) ooit zei "One day this bloody wall is going to kill someone."
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat is niet zo raar, betrouwbaarheid zit heel diep in de Ferrari filosofie geworteld. Ze vinden het erger om gezichtsverlies te lijden door onbetrouwbaarheid dan door wanprestaties op de baan of weg. Helaas voor de fans komt dit alles ten goede, behalve de prestaties van het hoogste raceteam.BlauweFles schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:26:
Gekke is dat de Ferrari redelijk betrouwbaar is, maar niet snel genoeg. Er is ook een bericht dat ze speciale verf gaan gebruiken om de energie van de motor beter om te zetten in vermogen.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Niet helemaal, de Tamburello bocht waar Senna (en ook Berger) hun ongeluk hadden zijn ze net voorbij. De Villeneuve bocht is de volgende (waar Ratzenberger verongelukte).Destruction schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:18:
[...]
Inderdaad. Al is het wel te verwachten dat Senna de deur gewoon dicht doet![]()
Nu ik het filmpje nog eens bekijk.. Dat dus gewoon DE bocht, daar op Imola![]()
De bocht met de muur waarover Senna tegen (volgens mij diezelfde Berger) ooit zei "One day this bloody wall is going to kill someone."
http://upload.wikimedia.o...mmons/4/4b/Imola_1981.jpg
Tamburello en Villeneuve zijn inmiddels allebei een chicane:
http://www.silhouet.com/motorsport/tracks/imola.jpg
Dat bedoelde ik inderdaad ook, de bocht waar ze net uit kwamenGrimmie187 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:53:
[...]
Niet helemaal, de Tamburello bocht waar Senna (en ook Berger) hun ongeluk hadden zijn ze net voorbij. De Villeneuve bocht is de volgende (waar Ratzenberger verongelukte).
http://upload.wikimedia.o...mmons/4/4b/Imola_1981.jpg
Tamburello en Villeneuve zijn inmiddels allebei een chicane:
http://www.silhouet.com/motorsport/tracks/imola.jpg
Zoals Martin Brundle altijd zegt: Er zijn maar twee bochten waar ik oprecht bang voor was: Tamburello en Curva Grande (1e bocht Monza) voordat de chicane's er lagen. Beide bijna 90 graden en insturen met 300+ op de klok..
Zo herinner ik het me ook van de spelletjes, een gaaf en vooral heel snel circuit.Grimmie187 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:02:
Imola met de oude layout is echt een fantastisch circuit om te rijden (racegames op de computer, heb natuurlijk nooit het voorrecht gehad er in het echt te rijden) maar oh zo gevaarlijk..
[...]
Eerst de auto weer op de wielen gooien en dan met een nekband aangezet komen, zie het hoofd van Barrichello als de auto weer horizontaal wordt gezet.
[YouTube: http://youtu.be/kUu-kzASG4k]
Testing, one, two ...
Dat is ook wel een van de naarste ongelukken die ik ooit heb gezienhardware-lover schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:52:
Ze gingen in die tijd toch wel heel erg onvoorzichtig om met de coureur als die wat was overkomen.
Eerst de auto weer op de wielen gooien en dan met een nekband aangezet komen, zie het hoofd van Barrichello als de auto weer horizontaal wordt gezet.
[video]

Mij helemaal nietDupje schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:03:
Dit staat me nog altijd bij als een heel droevig moment:
[video]

Testing, one, two ...

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Wat betreft die actie met Berger zie ik Senna weinig verkeerds doen trouwens? Het is op het randje maar Berger zat er nog niet naast en Senna veranderd niet opeens van lijn, hij laat de wagen gewoon naar buiten lopen om de volgende bocht aan te snijden.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Er is een verschil in je breed maken op de baan en iemand bewust van de baan rammen. Als je dan de actie van Senna en Prost (en daar hadden beide schuld aan) had genoemd had ik enig begrip op kunnen brengen, nu niet.Jegapia schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:27:
Kijk dan even een paar posts daarboven. Staat ook zo'n "bedenkelijke" actie van de tot "God" verklaarde Senna
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Grimmie187 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:35:
Ach iedereen heeft zo z'n favorieten.. Beide heren hadden de reputatie van tot het randje gaan en er soms over als het er echt om ging. Verder mocht er wat betreft regels in de hoogtij dagen van Schumi meer dan tegenwoordig en in de periode daarvoor met Senna mocht er nog meer.
Wat betreft die actie met Berger Mansell zie ik Senna weinig verkeerds doen trouwens? Het is op het randje maar Berger zat er nog niet naast en Senna veranderd niet opeens van lijn, hij laat de wagen gewoon naar buiten lopen om de volgende bocht aan te snijden.
YouTube: 2001 Spanish Grand Prix - Mika Hakkinen's Last Lap Calamity
Ik kan me die race nog goed herinneren. De strijd tussen Hakkinen en Schumacher was altijd mooi om te zien. Op de baan keiharde racers, maar wel altijd veel respect voor elkaar. Hakkinen is een sympathieke kereltraxxion schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:19:
Nog eentje van Hakkinen in de laatste ronde met legendarisch commentaar van Murray Walker.
YouTube: 2001 Spanish Grand Prix - Mika Hakkinen's Last Lap Calamity
Neem het met een korrel zout, maar er lijkt toch een kern van waarheid in te zitten als we jos zijn woorden zien. Zou allemaal wel héél erg rap zijn.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Een van de redenen dat zijn carrière zo verliep was omdat ie zelf te vroeg in het diepe gegooid werd. Heeft ie er dan niks van geleerd.
Buiten dat vind ik 17 jaar ook heel erg jong voor F1. Nog even en we zien jochies in F1 voordat ze haar op de ballen hebben

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat zie ik echt niet gebeuren. Veel te snel, dat weten Jos en Max ook welMaverick schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 07:51:
http://www.telegraaf.nl/t...ppen_op_drempel_F1__.html
Neem het met een korrel zout, maar er lijkt toch een kern van waarheid in te zitten als we jos zijn woorden zien. Zou allemaal wel héél erg rap zijn.
I intend to live forever. So far, so good.
Mocht dit waar zijn dan zou ik lekker bij Mercedes blijven. Nu een contract bij RB tekenen en het contract met Mercedes af laten kopen zet meteen kwaad bloed bij één van de grootste teams/motorleveranciers van de Formule 1. Lijkt me zonde en onnodig.
Als het niet waar is dat er een contract met Mercedes is; dan nog lijkt het me niet verstandig om zo snel de F1 in te komen. We weten allemaal hoe het dat andere jonge megatalent Alguersuari is vergaan... te jong in het diepe worden gegooid en je kunt zomaar verzuipen.
Ik hoop dat Max nog minimaal een jaar GP2 of WSR 3.5 gaat doen.
Het hangt erom. Kan beide kanten opgaan wat mij betreft. Ten tijde van het debuut van Raikkonen hadden we dezelfde verhalen; direct vanuit de Formule Renault? Dat kan nooit goed gaan.XyritZz schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:16:
We weten allemaal hoe het dat andere jonge megatalent Alguersuari is vergaan... te jong in het diepe worden gegooid en je kunt zomaar verzuipen.
Ik denk dat als je het talent hebt; je in iedere klasse hard kan gaan. In de motorracerij zie je toch ook 15 jarige jochies in de WK's meedraaien?
Maar daarnaast, ik dacht ook dat ze met Mercedes bezig waren?
Dat is 1 op velen die het niet halen. Jan Magnussen (vader van) deed het in het Engelse F3 beter dan Senna en werd als toptalent bestempeld. Heeft het niet gered. Idem voor Jos zelf. Het is gewoon een groot risico wat je neemt en ik hoop dat ze dat niet doen.Roamor schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:24:
[...]
Het hangt erom. Kan beide kanten opgaan wat mij betreft. Ten tijde van het debuut van Raikkonen hadden we dezelfde verhalen; direct vanuit de Formule Renault? Dat kan nooit goed gaan.
Basement Bios ---- Exo-S
En als het echt zo'n talent is dat men er zo om vecht, Red Bull zou eventueel contract met Mercedes willen afkopen!!, dan zit er vast wel minimaal 1 team bij dat hem eerst in GP2 stalt alvorens ze hem in de F1 laten rijden als team Verstappen dat zo wil.
Max kan nu ook eisen gaan stellen he.
[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 04-08-2014 09:42 ]
Daar heb je gelijk in, ze zeggen in het F1 wereldje wel altijd dat écht talent altijd snel is. Maar gezien het testverbod is een F1 debuut wel lastiger geworden, je kunt niet meer 10.000KM testen om aan het materiaal te wennen.Roamor schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:24:
[...]
Het hangt erom. Kan beide kanten opgaan wat mij betreft. Ten tijde van het debuut van Raikkonen hadden we dezelfde verhalen; direct vanuit de Formule Renault? Dat kan nooit goed gaan.
Ik denk dat als je het talent hebt; je in iedere klasse hard kan gaan. In de motorracerij zie je toch ook 15 jarige jochies in de WK's meedraaien?
Maar daarnaast, ik dacht ook dat ze met Mercedes bezig waren?
Wat dat betreft zou GP2 ideaal zijn, ook in die klasse moet je bijv. banden managen en die ervaring is alleen maar een voordeel voor een F1 debuut. Daarnaast leer je meteen het gros van de F1 circuits kennen wat ook niet verkeerd is.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jL7mFfZ-G6U]
Gisteren gemaakt met m'n telefoon, dus schokkerig
Vond vorig jaar de demo eigenlijk toffer...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SqPhkyZJ2XY]
Heb mijn filmpjes ook maar even achter elkaar geplakt. Is gefilmd met een telefoon, dus ook een beetje schokkerig.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=x7_7F6uFPxw]
GT-tribune was helaas al vol toen ik kwam

Dit topic is gesloten.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.