Daar heb je wel een goed punt inderdaad. I stand corrected.alexbl69 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:35:
[...]
Hij heeft gelijk? Hij heeft een mening! Ik wil hier Rusland niet verdedigen, maar als je het als PR medewerker nodig vindt om zo politiek stelling te nemen heb je in mijn ogen echt het verkeerde beroep gekozen.
Hij is geen bron van nieuwsupdates mbt Schumi nee, dat zeker niet.Jejking schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:36:
Hij weet een hoop, maar weet een hoop niet. Genoeg reden om aan te nemen dat we 'm als bron niet hoeven te vertrouwen van échte info over Schumi.
Wel is hij (als ik wikipedia dus lees) iemand die e.e.a weet over letsel zoals Schumacher heeft, en dus is zijn visie imo wel van toegevoegde waarde.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Plus dat die vent van Lotus vaak gewoon echt niet grappig was. Duidelijk dat ie alles met een knipoog bedoelde, maar dat is geen reden om zomaar alles te posten wat je wil. Zoals die tweets over Raikkonen toentertijd gingen nergens over. Als ie voor mij had gewerkt had ik em al veel eerder ontslagen, zo'n oelewapper brengt je bedrijf niet in een positief licht.
http://www.nu.nl/sport/38...elk-jaar-nurburgring.html
Gaan we Hockenheim missen of niet? Ben benieuwd of we ze dan allebei gaan krijgen vanaf volgend jaar...
Gaan we Hockenheim missen of niet? Ben benieuwd of we ze dan allebei gaan krijgen vanaf volgend jaar...
[ Voor 24% gewijzigd door Damian op 17-06-2014 21:05 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik persoonlijk sinds we niet meer volgas door de bossen knallen niet zo eigenlijk.
Ja dat, de Tilke verbouwing vind ik maar niks...
Laatst op Sky nog wat oude races gezien met volgas door de bossen, veel beter dan het huidige circuit.AzzKickah schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:07:
Ik persoonlijk sinds we niet meer volgas door de bossen knallen niet zo eigenlijk.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Hockenheim is 10 jaar geleden al overleden. Ik mis die nieuwe baan echt niet. Gewoon weer asfalteren en met platte vleugels het circuit over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik verloor mijn sympathie voor het team door dat hele twittergebeuren aan het eind van vorig seizoen. Naar mijn idee hebben ze hem teveel vrijheid gegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:21:
Plus dat die vent van Lotus vaak gewoon echt niet grappig was. Duidelijk dat ie alles met een knipoog bedoelde, maar dat is geen reden om zomaar alles te posten wat je wil. Zoals die tweets over Raikkonen toentertijd gingen nergens over. Als ie voor mij had gewerkt had ik em al veel eerder ontslagen, zo'n oelewapper brengt je bedrijf niet in een positief licht.
Het nieuwe niet, de oude mis ik wel, alhoewel het ook wel een beetje jeugdsentiment is:). Ik kan me eigenlijk niet herinneren of er nou echt hele spannende races op zijn geweest, maar het snelheidsspektakel deed het al voor mij.Damian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:01:
http://www.nu.nl/sport/38...elk-jaar-nurburgring.html
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Eerlijk gezegd nooit echt boeiende races op Hockenheim gezien zelfs niet op de oude versie.
Wmb komt liever tracks als Adelaide, Donington, Dijon, Magny Cours, Mexico, Istanbul, Imola, Rouen, Sebring, Watkins Glen terug om er maar een paar te noemen.
Wikipedia: List of Formula One circuits
Wmb komt liever tracks als Adelaide, Donington, Dijon, Magny Cours, Mexico, Istanbul, Imola, Rouen, Sebring, Watkins Glen terug om er maar een paar te noemen.
Wikipedia: List of Formula One circuits
How do you save a random generator ?
Hockenheim mis ik al jaren
Tilkeheim mag van mij vandaag nog in de hens.
Tilkeheim mag van mij vandaag nog in de hens.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik wil Bathurst in F1 zien. Wat een epic baan is dat!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Met alle veiligheidseisen die de FIA er aan zou stellen denk ik dat je wou dat ze er nooit naar toe waren gegaan.Damian schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:30:
Ik wil Bathurst in F1 zien. Wat een epic baan is dat!
voor je het weet zijn de mooie banen vertilkerd. Zie Hockenheim.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik las daar Bratwurst...
euhm, ja. Kende dat circuit in Australië niet.
Als ik de lijst van F1 circuits zie, valt me op dat er daadwerkelijk een keer geraced is op AVUS - een 'straten'circuit in Berlijn in 1959. Vreemd oval-achtig circuit van 8.3 km lang.
Welk circuit ik mis? Zandvoort en Zolder!
Als ik de lijst van F1 circuits zie, valt me op dat er daadwerkelijk een keer geraced is op AVUS - een 'straten'circuit in Berlijn in 1959. Vreemd oval-achtig circuit van 8.3 km lang.
Bathurst is inderdaad compleet ongeschikt in verband met veiligheidseisen. Ik weet ook niet of je er mooie races zou zien, inhalen op de berg is onmogelijk en dan hou je eigenlijk alleen maar 2 lange rechte stukken over.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mee eens, Bathurst is leuk voor tourwagens maar niet voor openwheel klassen. Je kan er bijna niet inhalen en al helemaal niet met auto's die veel downforce hebben.Arfman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:50:
Bathurst is inderdaad compleet ongeschikt in verband met veiligheidseisen. Ik weet ook niet of je er mooie races zou zien, inhalen op de berg is onmogelijk en dan hou je eigenlijk alleen maar 2 lange rechte stukken over.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zandvoort zie ik niet gebeuren, geluidsdagen geneuzel o.a.Jolke schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:49:
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Met de huidige F1-motoren zit je niet met de geluidsoverlast meer. 
Wat dacht je anders van 1994, toen Schumacher niet langs Berger kwam omdat Berger continu zat te weaven? Toen mocht dat nog.enchion schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 01:02:
Eerlijk gezegd nooit echt boeiende races op Hockenheim gezien zelfs niet op de oude versie.
[ Voor 70% gewijzigd door Bart-Willem op 18-06-2014 11:12 ]
Huidige F1 motoren maken minder herrie, maar tot in de jaren tachtig werd er ook minder gezeurd over geluid.
Euhm, weaven?
Euhm, weaven?
Heen en weer gaan op de baan. Nu hebben we allerlei voorwaarden aan verdedigen, maar toen was men niet zo kritisch. Maldonado was nog niet uitgevonden en aangezien de dood toen nog vers was van de meeste, wilden de meeste coureurs wel een ongeluk voorkomen uit lijfsbehoud.
Señor Sjon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:42:
Heen en weer gaan op de baan. Nu hebben we allerlei voorwaarden aan verdedigen, maar toen was men niet zo kritisch. Maldonado was nog niet uitgevonden en aangezien de dood toen nog vers was van de meeste, wilden de meeste coureurs wel een ongeluk voorkomen uit lijfsbehoud.

Vanwege meerdere redenen is 1994 mij niet geweldig bijgebleven, was niet een seizoen waar ik nog graag aan terug denk.Bart-Willem schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:10:
Met de huidige F1-motoren zit je niet met de geluidsoverlast meer.
[...]
Wat dacht je anders van 1994, toen Schumacher niet langs Berger kwam omdat Berger continu zat te weaven? Toen mocht dat nog.
(Imola, Traction control gate, Schumi beukt Hill op Adelaide)
Verder zal er vast wel eens 1 aardige race op Hockenheim geweest zijn, maar het stond vroeger niet voor niks bekend als saaiste race van het seizoen. (net zoals Catalunya nu een beetje is, hoewel sommige Tilke banen dat weer weggeconcurreerd hebben)
Als ik dan naar een Adelaide kijk zie ik in de historie welgeteld 0 saaie races, Donington ook btw hoewel dat niet zo moeilijk is met 1 race ooit.
Hockenheim '94 had de eerste overwinning moeten zijn voor Verstappen als het team met de tankinstallatie had lopen pielen
Ik ga Hockenheim wel missen, maar als ik moet kiezen tussen Hockenheim en de Nurburgring, kies ik elke keer voor de Nurburgring, dat circruit heeft gewoon net dat beetje extra.
De eerste en enige overwinning...L1nt schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:32:
Hockenheim '94 had de eerste overwinning moeten zijn voor Verstappen als het team met de tankinstallatie had lopen pielen

.
Welk beetje extra?Shrake schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:58:
Ik ga Hockenheim wel missen, maar als ik moet kiezen tussen Hockenheim en de Nurburgring, kies ik elke keer voor de Nurburgring, dat circruit heeft gewoon net dat beetje extra.
Zullen we nooit weten he. Herbert won wel 2x met de Benetton in 1995.
Stel, Jos won Hockenheim en had daarmee voldoende credits om 94 af te maken en ook in 95 te rijden ipv Herbert. Wat was er dan gebeurd?
Als ik kijk naar de circuits van dit jaar kom ik tot 8 'historische' banen, 3 stratencircuits, 6 banen ontworpen door Tilke, en 2 banen verbouwd door Tilke.
Die Tilke banen zijn logischerwijs grotendeels hetzelfde: lange, brede, DRS vriendelijke rechte stukken gevolgd door krappe bochten, een paar snelle bochten waar inhalen sowieso niet mogelijk is. Ruime geasfalteerde uitloopstroken om het aantal uitvallers te verminderen. In ieder geval banen zonder ziel.
Het zal geen toeval zijn dat de mooiste races nog steeds op niet-Tilke banen gereden worden. Wat natuurlijk ook niet helpt is dat veel GP's met oliedollars naar landen wordt gehaald zonder enige racetraditie, en dus voor veelal lege tribunes en zonder sfeer verreden worden.
Overigens is het Nürburgring GP circuit één van de eerste creaties van Tilke.
De hele lijst:
Wijziging: Silverstone, zie posts hieronder.
Die Tilke banen zijn logischerwijs grotendeels hetzelfde: lange, brede, DRS vriendelijke rechte stukken gevolgd door krappe bochten, een paar snelle bochten waar inhalen sowieso niet mogelijk is. Ruime geasfalteerde uitloopstroken om het aantal uitvallers te verminderen. In ieder geval banen zonder ziel.
Het zal geen toeval zijn dat de mooiste races nog steeds op niet-Tilke banen gereden worden. Wat natuurlijk ook niet helpt is dat veel GP's met oliedollars naar landen wordt gehaald zonder enige racetraditie, en dus voor veelal lege tribunes en zonder sfeer verreden worden.
Overigens is het Nürburgring GP circuit één van de eerste creaties van Tilke.
De hele lijst:
Land | Circuit | Type | |
1 | Australië | Melbourne | Stratencircuit |
2 | Maleisië | Sepang | Tilke |
3 | Bahrain | Sakhir | Tilke |
4 | China | Shanghai | Tilke |
5 | Spanje | Barcelona | Origineel |
6 | Monaco | Monte Carlo | Stratencircuit |
7 | Canada | Montreal | Origineel |
8 | Oostenrijk | A1 ring | Tilke (verbouwing) |
9 | Engeland | Silverstone | Verbouwd (niet door Tilke) |
10 | Duitsland | Hockenheim | Tilke (verbouwing) |
11 | Hongarije | Budapest | Origineel |
12 | België | Spa | Origineel |
13 | Italië | Monza | Origineel |
14 | Singapore | Singapore | Stratencircuit |
15 | Japan | Suzuka | Origineel |
16 | Rusland | Sochi | Tilke |
17 | USA | Austin | Tilke |
18 | Brazilië | São Paulo | Origineel |
19 | VAE | Yas Marina | Tilke |
Wijziging: Silverstone, zie posts hieronder.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Uhm Silverstone is ook aardig op de schop gegaan toch?
Klopt. Heb natuurlijk alleen sim ervaringpjlgt schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:38:
Yep. En, wat mij betreft, totaal verpest
Tilke hebben ze daar trouwens bewust buiten de deur gehouden: http://www.f1fanatic.co.u...for-arena-track-upgrades/
Melbourne, Barcelona, Silverstone, Spa, mag je imho veranderen naar Tilke-style circuits.
Ookal werkt Spa nog steeds, het is imho zeker niet meer een Epic/Ultimate circuit dat het vroeger (~1990) was en helemaal een schijntje van het origineel.
Silverstone is zoals gezegd totaal verneukt, en hadden ze beter door Tilke kunnen laten doen zodat ze hem gewoon de schuld haddden kunnen geven, en hetzelfde geldt wel voor Barcelona (hoevaak dat niet op inspiratieloze manier is veranderd)
Melbourne is net zo`n saai festijn, heeft gewoon 4 keer dezelfde bochten combo, en inhalen is ook lichtelijk cryptisch te noemen.
(mag imho niet echt een stratencircuit genoemd worden, want dan is Montreal dat ook.)
Ookal werkt Spa nog steeds, het is imho zeker niet meer een Epic/Ultimate circuit dat het vroeger (~1990) was en helemaal een schijntje van het origineel.
Silverstone is zoals gezegd totaal verneukt, en hadden ze beter door Tilke kunnen laten doen zodat ze hem gewoon de schuld haddden kunnen geven, en hetzelfde geldt wel voor Barcelona (hoevaak dat niet op inspiratieloze manier is veranderd)
Melbourne is net zo`n saai festijn, heeft gewoon 4 keer dezelfde bochten combo, en inhalen is ook lichtelijk cryptisch te noemen.
(mag imho niet echt een stratencircuit genoemd worden, want dan is Montreal dat ook.)
[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 18-06-2014 16:38 ]
Spa is van origine ook een (gedeeltelijk) stratencircuit.
Maar Spa moet je niets meer aan doen, die baan is geweldig zo.
En er zijn nog zat leuke races op vind ik.
Spa is een Uzi.... afblijven of ik bezoek je er met 1Bart-Willem schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:43:
Spa is van origine ook een (gedeeltelijk) stratencircuit.Maar Spa moet je niets meer aan doen, die baan is geweldig zo.
En er zijn nog zat leuke races op vind ik.
Zoals ik al zei Spa is best goed gelukt maar als je de hoeveelheid aanpassingen ziet die het heeft gehad hoort het ook gewoon op de Tilke lijst thuis. (het heeft nl de grootste asfalt-runoffs van allemaal)L1nt schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:47:
[...]
Spa is een Uzi.... afblijven of ik bezoek je er met 1
En btw Eau Rouge is echt niet meer zo eng/spannend als het was voordat ze de asfalttruck helemaal leeggemaakt hadden.
[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 18-06-2014 16:53 ]
Spa is aardig ontgroend. Als je de baan nu ziet, is de sfeer van racen in de Ardennen wel weg. Die runoffs daar zijn eeuwig zonde en hebben het karakter wel redelijk verpest. Bij de voorheen uitdagende bochten waagde je het niet buiten de baan te komen vanwege grind/gras, maar nu is dat niet meer het geval door alle uitloopstroken. Ik denk nog met weemoed terug aan de oude Busstop en ik heb het idee dat La Source ook aardig verbouwd is, ik zie niet meer de twee alternatieve lijnen daar gebruikt worden. In principe kon je die bocht op twee manieren vrijwel even snel nemen.
Spanje is wel aangepast door Tilke. De onmogelijke laatste chicane is van zijn hand, terwijl MotoGP nog de originele layout gebruikt.
Spanje is wel aangepast door Tilke. De onmogelijke laatste chicane is van zijn hand, terwijl MotoGP nog de originele layout gebruikt.
Meen je dat? Weer die Tilke? Wederom, alleen sim-ervaring, maar die bochtencombo is verschrikkelijk!!! Heb werkelijk nog nooit het gevoel gehad dat ik daar zonder tijdsverlies doorheen kwam, wat een gedrocht.Señor Sjon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:25:
En het is niet alleen een gevoel, ook 'objectief' is het een onmogelijk ding. Je kunt er door het korte rechte stuk ervoor onmogelijk inhalen en moet volstrekt onnatuurlijk langzaam rijden. Om een enigszins 'ideale' lijn te rijden moet je binnen 20 meter meer dan 90° naar rechts en naar links.
[ Voor 24% gewijzigd door alexbl69 op 18-06-2014 17:34 ]
Good old memories aan Spa... met een Renault Clio Au Rouge door... duurde een halve minuut om boven te komen, plus drie keer terugschakelen 
Klopt dat het een stratencircuit was, niet zoals Monaco in de stad, maar in de bossen. Jammer dat dat effect nu helemaal weg is.
Klopt dat het een stratencircuit was, niet zoals Monaco in de stad, maar in de bossen. Jammer dat dat effect nu helemaal weg is.
Ik snap sowieso de toevoegingen van de laatste jaren niet. Het gaat echt alleen maar om geld terwijl de races er vaak saai zijn. India, Texas (en Sochi vrees ik ook voor). Yas Marina, Turkije en Korea gaan dan nog, maar Turkije wordt al 2 jaar niet meer geracet en Korea is na 4 jaar alweer geschrapt, terwijl het gemaakt is voor F1
. De logica!
Klassieke circuits zorgen voor veel meer spektakel vind ik. Zoals hierboven al gemeld is Australië vooral variaties van rechts-links bochtencombinatie gevolgd door een recht stuk waar misschien een flauwe bocht in zit
Neemt niet weg dat ik het een mooi circuit vind, samen met Canada. Waarom geen Magny Cours meer? A1 ring komt voor mijn gevoel ook alleen terug omdat Red Bull het gekocht heeft
Klassieke circuits zorgen voor veel meer spektakel vind ik. Zoals hierboven al gemeld is Australië vooral variaties van rechts-links bochtencombinatie gevolgd door een recht stuk waar misschien een flauwe bocht in zit

San Marino niet vergeten!
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ja deze had ik uit mijn post geschrapt omdat ik er geen races van gezien heb. Maar mooi circuit jaYonni schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:54:
San Marino niet vergeten!
Jammer dat ze de laatste chicane hebben gesloopt. M'n favo bocht van het hele circuit
Ik hoop toch echt dat de FIA/Ecclestone niet zo corrupt is als de FIFAhimlims_ schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:01:
ach, zie je vaker dat oude mannen hun persoonlijke mening / voorkeur doordrukken tegen wil publiek in, bijv. fifa
Toch moet ik zeggen dat ik ook een hoop klassieke banen vaak niets aan vindt of waar hele lange stukken tijdens de race gewoon geen kloot gebeurd.soulcrusher schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:46:
Ik snap sowieso de toevoegingen van de laatste jaren niet. Het gaat echt alleen maar om geld terwijl de races er vaak saai zijn. India, Texas (en Sochi vrees ik ook voor). Yas Marina, Turkije en Korea gaan dan nog, maar Turkije wordt al 2 jaar niet meer geracet en Korea is na 4 jaar alweer geschrapt, terwijl het gemaakt is voor F1. De logica!
Klassieke circuits zorgen voor veel meer spektakel vind ik. Zoals hierboven al gemeld is Australië vooral variaties van rechts-links bochtencombinatie gevolgd door een recht stuk waar misschien een flauwe bocht in zitNeemt niet weg dat ik het een mooi circuit vind, samen met Canada. Waarom geen Magny Cours meer? A1 ring komt voor mijn gevoel ook alleen terug omdat Red Bull het gekocht heeft
Bij SPA heb je Sector 1 en eind Sector 3 waar nog wat gebeurd maar Sector 2 en begin Sector 3 gebeurt vrijwel nooit iets. Op Monza heb ik al jaren geen boeiende strijd meer gezien. Is gewoon een kwestie van achtervleugel open ja/nee. Echte inhaalacties buiten die van het rechte stuk zie je vrijwel nooit.
Catalunya is ook al jaren een optocht. Niet alleen gebeurd er bijzonder weinig, ook heb je daar buiten het rechte stuk vrij weinig boeiende acties.
Budapest... nuf said denk ik?
Suzuka is heel wisselend, maar ook daar gebeurt gewoon vrij weinig. Zijn 2 bochten waar men wat probeert en verder ook niet.
Silverstone voor de vernieuwing vond ik ook erg saai maar op het oude stuk gebeurd ook nog steeds vrij weinig.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat er een spel omheen zit met wie wanneer stopt en hoeveel men inloopt, maar qua inhaalacties zijn de oude banen nog vrij saai. Er is maar een handjevol rijders dat er nog wat van weet te maken, maar het meerendeel rijd onzichtbaar in de optocht.
Komt ook doordat door technische ontwikkelingen en beperkingen auto's steeds harder bochten doorkunnen. Door de gelimiteerde V8 kreeg je deze situatie:
320 top, 220 bochtsnelheid = 100km verschil = niet te beremmen voor een inhaalactie.
Nu:
360 top, 160 bochtsnelheid = 200km verschil = langere remweg, dus meer kans op een inhaalactie.
320 top, 220 bochtsnelheid = 100km verschil = niet te beremmen voor een inhaalactie.
Nu:
360 top, 160 bochtsnelheid = 200km verschil = langere remweg, dus meer kans op een inhaalactie.
Verwijderd
Euh, je bedoelt dat wellicht omgekeerd zeker, verder is het zinloos hoor, het word elk seizoen saaier.
Dat is ook precies de bedoeling van een moeilijke chicanealexbl69 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:29:
[...]
Meen je dat? Weer die Tilke? Wederom, alleen sim-ervaring, maar die bochtencombo is verschrikkelijk!!! Heb werkelijk nog nooit het gevoel gehad dat ik daar zonder tijdsverlies doorheen kwam, wat een gedrocht.
Daarom rij jij alleen op een sim en niet in een echte F1 auto. Een goede chicane hoeft geen directe inhaal mogelijkheid te zijn. Deze in Catalunya is inderdaad erg lastig en als je die slecht neemt met een auto achter je dan kom je niet goed uit in de laatste bocht met als gevolg dat je op start finish om je oren wordt gereden.En het is niet alleen een gevoel, ook 'objectief' is het een onmogelijk ding. Je kunt er door het korte rechte stuk ervoor onmogelijk inhalen en moet volstrekt onnatuurlijk langzaam rijden. Om een enigszins 'ideale' lijn te rijden moet je binnen 20 meter meer dan 90° naar rechts en naar links.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Nee. De V8 was vrij gelimiteerd in topsnelheid door ontwikkel- en RPM-limiet. In combinatie met de EBD e.d. was de bochtensnelheid nog relatief hoog. Dan is er maar een paar meter marge als je 100km/u moet afremmen. Dat wordt al meer bij 200km/u afremmen.
Kan er geen apart klaagtopic over F1 worden geopend?
.
Dan kan er hier inhoudelijk gediscussierd worden over F1.
Dan kan er hier inhoudelijk gediscussierd worden over F1.
Oh my god wat wordt ik toch moe van dat gezeur over een topic voor elk kleine aparte onderwerpje.
Alsjeblieft zeg, het gaat toch over F1 of niet?!
Of dat nou klagen is, of over de afgelopen wedstrijd, of over coureurs, of what the hell dan ook. We hebben het hier over F1.
Of dat nou klagen is, of over de afgelopen wedstrijd, of over coureurs, of what the hell dan ook. We hebben het hier over F1.
[ Voor 31% gewijzigd door AzzKickah op 19-06-2014 12:00 ]
Nee ik ben het wel met hem eens, er wordt meer gezeken over F1 dan dat er normaal wordt gepraat.AzzKickah schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:57:
Oh my god wat wordt ik toch moe van dat gezeur over een topic voor elk kleine aparte onderwerpje.
Sja er heerst veel onvrede over de staat van de F1 op dit moment, dan krijg je dit al gauw.
Ben het overigens ook eens dat de toon hier de afgelopen weken wel heel erg 'alles is k*t!' is.
Ben het overigens ook eens dat de toon hier de afgelopen weken wel heel erg 'alles is k*t!' is.
Ik denk dat je hier meer succes hebt: Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic
Maar heren, even een paar headlines (via Eurosport, geen last van de Autosport.com viewlimit):
"Gray Matter: Why F1 needs to re-invent itself carefully"
"Formula 1 - F1 popularity on agenda at key meeting AutoSport - Tue, Jun 17"
"Formula 1 - Analysis: Has F1 taken a wrong turn? AutoSport - Tue, Jun 17"
"Formula 1 - Ferrari chief demands F1 crisis meeting AutoSport - Sun, Jun 15"
"Formula 1 - Newey: F1 is in grave danger AutoSport - Thu, Jun 12"
Het is niet alleen dit topic, het is heel de community.
Maar heren, even een paar headlines (via Eurosport, geen last van de Autosport.com viewlimit):
"Gray Matter: Why F1 needs to re-invent itself carefully"
"Formula 1 - F1 popularity on agenda at key meeting AutoSport - Tue, Jun 17"
"Formula 1 - Analysis: Has F1 taken a wrong turn? AutoSport - Tue, Jun 17"
"Formula 1 - Ferrari chief demands F1 crisis meeting AutoSport - Sun, Jun 15"
"Formula 1 - Newey: F1 is in grave danger AutoSport - Thu, Jun 12"
[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 19-06-2014 12:10 ]
Dus dat.Señor Sjon schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:08:
Dat is niet alleen de afgelopen weken hoor, er zitten er een paar tussen die al jaren alleen maar klagen.Grimmie187 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:07:
Sja er heerst veel onvrede over de staat van de F1 op dit moment, dan krijg je dit al gauw.
En ik roep al vaker, kom maar op met goede oplossingen die werken voor alle partijen: teams, sponsors, FIA en toeschouwers. Ik zou echt een positieve discussie willen zien om de sport te verbeteren. Maar velen blijven alleen maar zeuren van "Vroeger was alles beter" En dat schiet niet op. Wat vroeger werkte werkt nu niet meer. De aerodynamica, motor, electronica en materialen zijn zo veel verder ontwikkeld. Dat los je niet op door de regels van 1990 er bij te pakken.
Ook roepen dat de "oude" circuits zoveel beter waren klopt niet. De huidige auto's hebben zoveel meer mechanische grip, dat je ook op die circuits met de huidige auto's een optocht krijgt,
[ Voor 9% gewijzigd door SnowDude op 19-06-2014 12:17 ]
Ik zou beginnen met het terug aanbieden van F1 op alle gewone zenders ipv. alles achter betaaltv weg te steken. De mensen die betere coverage willen kunnen nog altijd bij sky ed. terecht. (mocht ik sky ooit kunnen ontvangenSnowDude schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:15:
[...]
Dat is niet alleen de afgelopen weken hoor, er zitten er een paar tussen die al jaren alleen maar klagen.
En ik roep al vaker, kom maar op met goede oplossingen die werken voor alle partijen: teams, sponsors, FIA en toeschouwers. Ik zou echt een positieve discussie willen zien om de sport te verbeteren. Maar velen blijven alleen maar zeuren van "Vroeger was alles beter" En dat schiet niet op. Wat vroeger werkte werkt nu niet meer. De aerodynamica, motor, electronica en materialen zijn zo veel verder ontwikkeld. Dat los je niet op door de regels van 1990 er bij te pakken.
Ook roepen dat de "oude" circuits zoveel beter waren klopt niet. De huidige auto's hebben zoveel meer mechanische grip, dat je ook op die circuits met de huidige auto's een optocht krijgt,
Meer kijkers = goed voor de sport
Ik ben van mening dat de F1 de laatste jaren zelfs beter is geworden. Ik vind de races vaak erg mooi, want er gebeurt echt veel (het gaat vaak niet om de leiding, maar daarachter gebeurt vaak veel moois).
Het grootste probleem van de afname van kijkers leg ik ook bij de betaal-tv. Alles achter de decoder. In mijn eigen omgeving zie ik zonder moeite al 5 mensen die alleen de races nog kijken die zo te zien zijn (op bijv. de duitser / bbc / veronica), en die echt niet 15 euro/maand willen neerleggen voor Sport1. (ik heb overigens sport1 door de F1, en heb er nog geen moment spijt van).
Het grootste probleem van de afname van kijkers leg ik ook bij de betaal-tv. Alles achter de decoder. In mijn eigen omgeving zie ik zonder moeite al 5 mensen die alleen de races nog kijken die zo te zien zijn (op bijv. de duitser / bbc / veronica), en die echt niet 15 euro/maand willen neerleggen voor Sport1. (ik heb overigens sport1 door de F1, en heb er nog geen moment spijt van).
We zien dat oude circuits langzaam omgetoverd worden in Tilke banen met eindeloze run-offs. Dan kan je wel vinden dat men teveel hangt naar vroeger, maar de meesten hebben niet zoveel met de nieuwe banen en zien de oude banen ook langzaam omgebouwd worden in die nieuwe. De laatste salvo begon bv. met het vervallen van de Hockenheimring, een indirect gevolg van de ombouw uit 2002. Ik heb werkelijk nog niemand positief erover gehoord.
Wat steeds meer gebeurd is de sterke nadruk op duurzaamheid tot een punt waar er bij LeMans harder geraced wordt dan F1. Dat klopt gewoon niet. Een race die 24 uur duurt gaat meer op de limiet dan een race van 1,5-2 uur. De regels in F1 worden strenger en strenger de vrijheden van teams gaan er steeds meer aan tot er een soort GP1 overblijft. Je ziet langzaam dezelfde tendens ontstaan in MotoGP, waarbij gelukkig dit seizoen het racen een stuk beter is dan vorig jaar.
Maar vanaf 2009 zien de auto's er gewoon raar uit. Eerst de sneeuwschuiver voorvleugel en droogrek achtervleugel. Door het verbod op bijtanken werden de auto's langer in 2010 en nog meer uit proportie. Over de getrapte neuzen in 2012/'13 en nu de porno-aanhangsels wil ik het niet eens hebben.
Tel daarbij het geluid van dit jaar op en het is gewoon minder aantrekkelijk.
Wat steeds meer gebeurd is de sterke nadruk op duurzaamheid tot een punt waar er bij LeMans harder geraced wordt dan F1. Dat klopt gewoon niet. Een race die 24 uur duurt gaat meer op de limiet dan een race van 1,5-2 uur. De regels in F1 worden strenger en strenger de vrijheden van teams gaan er steeds meer aan tot er een soort GP1 overblijft. Je ziet langzaam dezelfde tendens ontstaan in MotoGP, waarbij gelukkig dit seizoen het racen een stuk beter is dan vorig jaar.
Maar vanaf 2009 zien de auto's er gewoon raar uit. Eerst de sneeuwschuiver voorvleugel en droogrek achtervleugel. Door het verbod op bijtanken werden de auto's langer in 2010 en nog meer uit proportie. Over de getrapte neuzen in 2012/'13 en nu de porno-aanhangsels wil ik het niet eens hebben.
Tel daarbij het geluid van dit jaar op en het is gewoon minder aantrekkelijk.
Als het allemaal dan zo onaantrekkelijk is geworden bij velen... Waarom wordt er dan nog gekeken door zovelen?
Ik ben van mening dat het allemaal wel mee valt. Ja het geluid is anders dan vroeger (is al eerder gebeurd), ja het uiterlijk van de auto's is anders dan vroeger (is al eerder gebeurd), ja de circuits zijn anders dan vroeger (is al eerder gebeurd), ja de rijders zijn anders dan vroeger... (vul die laatste zelf maar in hoe je het wilt).
Snappen jullie dan niet allemaal dat de verandering de enige constante is?
Als je het echt niet meer leuk vind, kijk dan niet meer of blijf kijken en stop met klagen. Het wordt toch allemaal weer anders in de komende jaren (zie verleden). En wil je echt je leven zuurpruimend door het leven gaan of gewoon lekker F1 kijken met de nieuwe situatie zoals die is?
Eigen keuze, maar ik weet wel wat ik doe.
Ik ben van mening dat het allemaal wel mee valt. Ja het geluid is anders dan vroeger (is al eerder gebeurd), ja het uiterlijk van de auto's is anders dan vroeger (is al eerder gebeurd), ja de circuits zijn anders dan vroeger (is al eerder gebeurd), ja de rijders zijn anders dan vroeger... (vul die laatste zelf maar in hoe je het wilt).
Als je het echt niet meer leuk vind, kijk dan niet meer of blijf kijken en stop met klagen. Het wordt toch allemaal weer anders in de komende jaren (zie verleden). En wil je echt je leven zuurpruimend door het leven gaan of gewoon lekker F1 kijken met de nieuwe situatie zoals die is?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Nou stoppen met F1 kijken had ik een paar races terug wel overwogen, maar toen kwam er net bij die race wat spanning terug. 
Volgend jaar zouden de F1-wagens wel een stuk beter eruit moeten zien, de Fia wil van de lelijke neuzen af.
Nu het geluid nog verbeteren.
Volgend jaar zouden de F1-wagens wel een stuk beter eruit moeten zien, de Fia wil van de lelijke neuzen af.
Meer geluid vind ik persoonlijk onzin. Dit hoort nu eenmaal bij de ontwikkeling. Wat ik meer storend vind is dat het verschil met GP2 te klein is...
Je weet dat de huidige regelgeving mbt de neus juist ingesteld was om het er "authentieker"/mooier uit te laten zien ?Bart-Willem schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:03:
Volgend jaar zouden de F1-wagens wel een stuk beter eruit moeten zien, de Fia wil van de lelijke neuzen af.Nu het geluid nog verbeteren.
Eerst zien dan geloven.
btw zoals Hoogie zegt opzich is het de laatste paar jaar wel wat spannender/sensationeler geworden, ik heb vorig jaar dan ook met veel plezier zitten kijken.
En de decoder maakt idd meer kapot dan veel regelaanpassingen.
Maar het is en blijft in mijn opinie zo dat de regelstruktuur zover doorgeslagen is dat men beter gewoon veel meer kan gaan standaardiseren, want dat is echt werkelijk goedkoper en leuker om naar te kijken.
Het was begin vorig jaar nl zo leuk omdat het zo gelijk opging.
Vorig jaar was een farce. De banden ontploften als je ernaar keek en toen ze eindelijk wel langer dan 6 rondjes meegingen, ging RB er met het kampioenschap vandoor.
http://www.f1today.net/nl...-dreigement-om-te-stoppen
Verder lezen dan de titel:
http://www.f1today.net/nl...-dreigement-om-te-stoppen
Verder lezen dan de titel:
...
Van twee vrije trainingen van ieder anderhalf uur, één in de ochtend en één in de middag, gaat de Formule 1 naar twee sessies van 45 minuten, laat in de middag en vroeg in de avond. Er zit een pauze van een half uur tussen de twee trainingen.
...
De andere ingreep waar men mee akkoord ging was om een enkele motor-versnellingsbak-achterwielophanging lay-out voor een heel raceweekend vast te leggen. Daarnaast bespraken de teams, de FOM en de FIA de dalende kijkcijfers.
Formule 1 was op het randje van het kunnen, en er soms overheen. Zowel mbt techniek als de coureurs.Gé Brander schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:46:
Verschillende teams, verschillende motoren, verschillende budgetten, verschillende technieken.
Laten zien hoe hard je een auto over een circuit kan jagen. Zoals hierboven al gezegd: Het verschil met GP2 is nu te klein.
Mij interesseert het niets welke geluid een F1 maakt. Dat geluid wordt bepaald door de techniek en niet andersom. Mij interesseert het niets hoe een neus eruit ziet. Als het harder gaat met een lelijk gedrocht dan zie ik liever dat lelijke gedrocht.
Regels met betrekking tot veiligheid van de coureurs en omstanders ben ik helemaal voorstander van. We hoeven echt niet meer terug naar de tijd van dodelijke ongelukken en kamikaze coureurs.
Maar de regeldrang is doorgeslagen. Het wordt er niet goedkoper van en er wordt nu geld verbrand om regels te verslaan in plaats van natuurwetten.
Ik verwacht/hoop stiekem dat volgend seizoen Formula E die innovatieve rol gaat overnemen.
Nieuwe techniek, experimenteel en zonder de beperkingen die normaal in de automotive gelden kunnen laten zien wat er mogelijk is als je op dat randje zit.
Dit seizoen is het nog allemaal dezelfde auto, maar volgend seizoen mag iedereen zelf de auto en motor ontwikkelen.
Helaas ook hier "push to pass" maroiokart knopje in plaats van continue vol vermogen....maar wellicht zien ze daar het licht nog
Van mij mag Max Verstappen over 2 jaar daar instappen...
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Grappig, f1racing heeft weer andere conclusies dan Autosprint.
http://www.gpupdate.net/e...ps-reduced-practice-plan/
Ze blijven rommelen met testdagen, maar waarom? Je MOET er niet heen. Als we alles af gaan stemmen op het armste team, dan blijft er van het laatste restje F1 ook niks meer over.
Ze blijven rommelen met testdagen, maar waarom? Je MOET er niet heen. Als we alles af gaan stemmen op het armste team, dan blijft er van het laatste restje F1 ook niks meer over.
F1 Today zit e wel vaker compleet naast:Señor Sjon schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:00:
Grappig, f1racing heeft weer andere conclusies dan Autosprint.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/114514
Nog iets interessants:
http://www.gpupdate.net/n...m-herziening-straf-perez/
Force India heeft wel een punt vind ik. Ik vond het een typisch race-ongeval, Perez maakte niet echt een beweging naar links, en Massa reed er achterin...
Force India heeft wel een punt vind ik. Ik vond het een typisch race-ongeval, Perez maakte niet echt een beweging naar links, en Massa reed er achterin...
Kijk nog eens goed naar de videobeelden van bovenaf... Echt wel dat Perez naar links stuurde... Of verwar je links en rechts met elkaar?Hoogie2004 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:42:
Nog iets interessants:
YouTube: F1 2014 Canada GP Crash Massa Perez Onboard
Check. Hebben we pagina's terug al gedaan.fsfikke schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:49:
Daarbij, de stewards hebben gewoon de stuurhoeksensor-data en nog een hoop meer. We hebben deze discussie al eens gevoerd
[ Voor 27% gewijzigd door Gé Brander op 19-06-2014 14:50 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Daarbij, de stewards hebben gewoon de stuurhoeksensor-data en nog een hoop meer. We hebben deze discussie al eens gevoerd
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Er komt een stewards meeting om te bepalen of er nieuw bewijs is en zo ja dan komt er nog een meeting om te bepalen of de straf blijft staan.
http://www.gpupdate.net/n...r-kritiek-di-montezemolo/
OK.. ik kom er dus nu pas achter dat ze geen 'boost'-knopje hebben dit jaar
Ik dacht van wel en dat het langer was dan die 7 seconden van KERS. Ik vond het ook al zo stom dat we niet meer te zien kregen wanneer ze het gebruikten. Maar dat zien we van DRS ook niet tot nauwelijks.
OK.. ik kom er dus nu pas achter dat ze geen 'boost'-knopje hebben dit jaar

Ik dacht van wel en dat het langer was dan die 7 seconden van KERS. Ik vond het ook al zo stom dat we niet meer te zien kregen wanneer ze het gebruikten. Maar dat zien we van DRS ook niet tot nauwelijks.
Ik hoef geen discussie opnieuw te starten.ik weet wat ik er van vind, en wat de stewards gezegd hebben. Verder zien we het wel. Ben wel benieuwd of ze gaan terugkomen op die beslissing.Gé Brander schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:47:
[...]
Kijk nog eens goed naar de videobeelden van bovenaf... Echt wel dat Perez naar links stuurde... Of verwar je links en rechts met elkaar?(geintje)
YouTube: F1 2014 Canada GP Crash Massa Perez Onboard
[...]
Check. Hebben we pagina's terug al gedaan.
WTCC zet Nordschleife op kalender voor 2015
Hey meneer Bernie, wordt eens wakker! De andere klassen gaan je vol gas links en rechts voorbij!

Hey meneer Bernie, wordt eens wakker! De andere klassen gaan je vol gas links en rechts voorbij!

[ Voor 13% gewijzigd door max op 19-06-2014 18:51 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Absoluut. Kan niet missen.Requiem19 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:41:
Ouderwets circuit, nu wordt het sowieso een briljante onvergetelijke race!
Alle toppers vast in het grind en Gutierrez wint 'm. Of Ericsson.
Cool! Leuk hoor! Ik ga morgenochtend weg en ga live op lokatie kijken! Zin in!
Het circuit is toch compleet verbouwd en lijkt toch nauwelijks meer op het origineel? Of heb ik een verkeerd artikel erover zitten lezen?Requiem19 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:41:
Ouderwets circuit, nu wordt het sowieso een briljante onvergetelijke race!
http://racer.com/f1/item/...-set-for-austria-practice
Ze willen nu de vonken gaan forceren. Ze lijken echt radeloos.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2014 22:54 ]
Tja, hier heb ik dan mixed feelings bij..SnowDude schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:15:
[...]
Maar velen blijven alleen maar zeuren van "Vroeger was alles beter" En dat schiet niet op.
Was vroeger alles beter? Mwoah, nee. Dat denk ik niet. Vanuit technisch oogpunt vind ik de huidige regels wel intressant. Want hoe pers je zoveel mogelijk vermogen uit een motor, die vervolgens zo min mogelijk mag verbruiken en ook nog eens langere tijd tegen dat gebruik bestand moet zijn?
Maar het is achterlijk dat coureurs straf krijgen omdat ze teveel benzine verbruiken.
Hetzelfde met het commentaar op Sport1. Vorig jaar hadden we van Dam, hoe hij dat deed herinneren we ons allemaal wel, dat hoef ik verder niet meer uit te leggen. Mensen gingen schreeuwen "Mol terug!!". En ja, als je dan sport1 kijkt (als...) is het wel fijn om Mol weer te horen, maar: er komt een dag dat Mol het niet meer doet (pensioen, overlijden evt.) en dan? Op een dag zal oud plaats maken voor nieuw, en waar het nieuwe soms bagger is vergeten we soms te accepteren dat dingen nou eenmaal veranderen. Nothing lasts forever.
Toch is er maar 1 baan (imo dan) terecht aangepast (waar 'we' niet meer racen), en dat is Imola. Over het algemeen zijn de andere banen niet echt verbeterd. Wederom, imo.Ook roepen dat de "oude" circuits zoveel beter waren klopt niet. De huidige auto's hebben zoveel meer mechanische grip, dat je ook op die circuits met de huidige auto's een optocht krijgt,
Dat is goed toch? Dat betekend meer performance.Niellie41 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:51:
http://racer.com/f1/item/...-set-for-austria-practice
![]()
Ow, wacht. Energie verspillen aan vonken
Kom op, geef mij races, niet fancy shizzle!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Er zitten altijd skids onder, of die nu in zwarte stof veranderen of in vonken maakt natuurlijk niet zoveel uit.
Ik krijg daar toch beelden van jongetjes met wasknijpers en een kaart tussen de spaken van hun fietsje bij...
Kijk mij een motor hebben !
Sorry... Naar de fans luisteren is goed, maar dit soort kunstgrepen slaan wat mij betreft nergens op.
Sorry... Naar de fans luisteren is goed, maar dit soort kunstgrepen slaan wat mij betreft nergens op.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Het knopje is weg maar de boost is er nog, en is inderdaad een seconde of 30 nu. Juist omdat het zo lang is zijn de teams het automatisch in gaan zetten, met andere woorden het is de motor software die zelf bepaalt wanneer de boost nodig is voor optimale prestaties. Als ik me niet vergis wordt het nu vooral gebruikt om acceleratie uit langzame bochten te verbeteren.AzzKickah schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:04:
http://www.gpupdate.net/n...r-kritiek-di-montezemolo/
OK.. ik kom er dus nu pas achter dat ze geen 'boost'-knopje hebben dit jaar![]()
Er moet toch een "plank" onder de auto zitten om in de gaten te houden dat de rijhoogte niet te laag is. Ander materiaal wat vonken geeft lijkt mij minimale inspanning en toch een leuk effect. Waarom dan niet?sanderb schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:18:
Ik krijg daar toch beelden van jongetjes met wasknijpers en een kaart tussen de spaken van hun fietsje bij...
Die kappen over de velgen zijn ook verboden zodat er weer zicht is op de remschijven, dat is om precies dezelfde reden gedaan. Puur cosmetisch zodat er af en toe nog een gloeiende remschijf te zien is.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Die kappen zijn niet om die reden verboden. Er vloog er nog weleens eentje af, dus vandaar dat ze verboden werden. Opgloeiende remschijven heb ik al een hele tijd niet gezien. Kan ook aan de huidige camerastandpunten liggen natuurlijk, die zijn meer gericht op zoveel mogelijk trackside sponsoring (want portemonnee Bernie) in beeld.
Die geforceerde vonken is idd een beetje een krantje-plakbandje oplossing, maar ach.
Wat ik wel een goed idee vind is het herstarten van de race via een staande start, na een SC.
Wat ik wel een goed idee vind is het herstarten van de race via een staande start, na een SC.
The idea is that from next year, once lapped cars have been allowed to unlap themselves, cars will form up on the grid once a safety car period has ended.
There will then be the same procedure of a standing start as happens at the beginning of races.
[ Voor 5% gewijzigd door Zamorano op 20-06-2014 09:31 ]
Dat lijkt me ook wel cool inderdaad. Maar wel meer kans voor de nummer 1 om z'n positie te verliezen lijkt me. Een klein beetje een poepstart bij de herstart en je bent gezien. Alhoewel dr nr 2 op de vuile kant zal starten.Zamorano schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:31:
Die geforceerde vonken is idd een beetje een krantje-plakbandje oplossing, maar ach.
[...]
Lijkt me leuk!
Dat is hetzelfde als de oude rode vlag, alleen zijn de intervallen die je vroeger behield opeens verdwenen. Maar waarom dan nog een SC? Gelijk naar de grid en klaar. Niet eerst 6 rondjes nutteloos rondkarren en dan weer een staande start.
Ik stel ook voor dat er lange en korte ronde komt. De lange ronde als straf voor als je ergens een Rosbergje pleegt en van de tracklimits afgaat.
Ik stel ook voor dat er lange en korte ronde komt. De lange ronde als straf voor als je ergens een Rosbergje pleegt en van de tracklimits afgaat.
Hét grote probleem met de moderne F1 is mijns inziens dat het de grote kapitaalkrachtige teams alleen maar makkelijker wordt gemaakt, terwijl er geen enkele kans meer is voor een getalenteerde coureur in een mindere wagen.
De lange rechte stukken op de Tilke banen in combinatie met DRS zorgt ervoor dat mocht een topwagen onverhoopt toch achter een mindere wagen komen hij er toch altijd voorbij komt. Waar zijn de dagen dat een Senna in zijn begintijd het verschil kon maken in de bochten, terwijl ze hem door z'n hoge exit speed op de rechte stukken net niet in konden halen? Nu niet meer mogelijk. Alleen RB heeft als topteam nog moeite met de veel krachtiger Mercedes motor in 'mindere' wagens op dit moment, maar dat gaat waarschijnlijk geen 2 races meer duren.
Een ander aspect is dat door elk 'incident' op de baan te gaan onderzoeken en heel snel straffen uit te delen elke vorm van baangevecht langzaam zal verdwijnen. Er is geen ruimte meer voor jonge agressieve rijders. Villeneuve vs Arnoux in Dyon 1979? We praten er 35 jaar na dato nog over, maar het zou de heren nu op €10.000 boete en een gridstraf van 10 plaatsen komen te staan.
Wat dat betreft is het vergelijkbaar met voetbal. Vroegah kon een mindere ploeg met een beetje geluk best nog ver komen in de Europese competities. Om dat soort verassingen te voorkomen en 'het grote geld' te beschermen is medio jaren 90 het poulesysteem ingevoerd. Sindsdien zijn het altijd dezelfde ploegen die de prijzen verdelen, er komt geen kleintje meer aan te pas.
De kijkcijfers vallen terug in de F1, wat uiteraard ook grotendeels door de betaalmuren komt. Maar de spanning zal snel terug moeten komen, want anders zal deze dalende trend alleen maar doorgaan. Oplossing uit de losse pols: minder Tilke banen, minder vleugel, geen DRS/KERS en dat soort geneuzel en de stewards op schoolreisje sturen tijdens het raceweekend.
De lange rechte stukken op de Tilke banen in combinatie met DRS zorgt ervoor dat mocht een topwagen onverhoopt toch achter een mindere wagen komen hij er toch altijd voorbij komt. Waar zijn de dagen dat een Senna in zijn begintijd het verschil kon maken in de bochten, terwijl ze hem door z'n hoge exit speed op de rechte stukken net niet in konden halen? Nu niet meer mogelijk. Alleen RB heeft als topteam nog moeite met de veel krachtiger Mercedes motor in 'mindere' wagens op dit moment, maar dat gaat waarschijnlijk geen 2 races meer duren.
Een ander aspect is dat door elk 'incident' op de baan te gaan onderzoeken en heel snel straffen uit te delen elke vorm van baangevecht langzaam zal verdwijnen. Er is geen ruimte meer voor jonge agressieve rijders. Villeneuve vs Arnoux in Dyon 1979? We praten er 35 jaar na dato nog over, maar het zou de heren nu op €10.000 boete en een gridstraf van 10 plaatsen komen te staan.
Wat dat betreft is het vergelijkbaar met voetbal. Vroegah kon een mindere ploeg met een beetje geluk best nog ver komen in de Europese competities. Om dat soort verassingen te voorkomen en 'het grote geld' te beschermen is medio jaren 90 het poulesysteem ingevoerd. Sindsdien zijn het altijd dezelfde ploegen die de prijzen verdelen, er komt geen kleintje meer aan te pas.
De kijkcijfers vallen terug in de F1, wat uiteraard ook grotendeels door de betaalmuren komt. Maar de spanning zal snel terug moeten komen, want anders zal deze dalende trend alleen maar doorgaan. Oplossing uit de losse pols: minder Tilke banen, minder vleugel, geen DRS/KERS en dat soort geneuzel en de stewards op schoolreisje sturen tijdens het raceweekend.
Het probleem is gewoon dat ze alles in regels willen vatten. Elk onderdeel heeft zo zijn regeltjes.
Maak desnoods een standaard FIA crashcel met de eis dat de stoel inclusief rijder 90kg weegt, proportioneel verdeeld over de zitpositie. Laat de teams het daarna maar uitzoeken.
Maak desnoods een standaard FIA crashcel met de eis dat de stoel inclusief rijder 90kg weegt, proportioneel verdeeld over de zitpositie. Laat de teams het daarna maar uitzoeken.
Dat is inderdaad een goede, maar dan hoeven ze de regels ook niet te wijzigen, alleen in plaats van een SC de rode vlag zwaaien.Señor Sjon schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:37:
Dat is hetzelfde als de oude rode vlag, alleen zijn de intervallen die je vroeger behield opeens verdwenen. Maar waarom dan nog een SC? Gelijk naar de grid en klaar. Niet eerst 6 rondjes nutteloos rondkarren en dan weer een staande start.
Mochten ze het dan toch zo op willen lossen kunnen ze dan wel de lapped cars gewoon op volgorde op de grid zetten zodat we niet 5 rondes hoeven te wachten tot ze weer aangesloten zijn? Dat is altijd zo frusterend
Edit:
Dus toch wel eerst cars laten unlappen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/114529
[ Voor 9% gewijzigd door Jurgen op 20-06-2014 10:41 ]
En dat is dus een van de dingen die ze vanaf dit weekend veranderd hebben.alexbl69 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:38:
Ze voorspellen wel regen zondag, dat zou wel leuk zijn
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De eerste bocht na start-finish lijkt nogal tricky te zijn. Ik zie legio coureurs zich verremmen en rechtdoor schieten
En Vettel denkt dat het ballet is, springen en pirouettes
The ramblings of an idiot
Gaat top! Vettel met wieltjes in het gras, draait 3 keer om z'n as. Bottas rookt z'n complete voorbanden op in 1 bocht, Kimi in het gras en Ricciardo met een wieltje in het gras en kon de auto nog maar net op de baan houden.
Lastig he, heren coureurs, dat gras naast de baan!!
Lastig he, heren coureurs, dat gras naast de baan!!
Ze dachten zeker dat het verf was, gras zijn ze niet meer gewend.
Maar tot nu toe nog geen thuisvoordeel voor Red Bull.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Probleem is denk ik dat bij een SC de marshalls tijd nodig hebben de baan op te ruimen. Als je de F1 auto's direct stil zet op de grid moet de motor uit worden gezet omdat ze anders oververhit raken terwijl de baan wordt opgeruimd. Aangezien F1 auto's nog steeds geen startmotor hebben moet de crew er weer bij komen om de boel te starten zodra de baan weer veilig is bevonden, dan schiet het allemaal niet echt op.Jurgen schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:19:
[...]
Dat is inderdaad een goede, maar dan hoeven ze de regels ook niet te wijzigen, alleen in plaats van een SC de rode vlag zwaaien.
Mochten ze het dan toch zo op willen lossen kunnen ze dan wel de lapped cars gewoon op volgorde op de grid zetten zodat we niet 5 rondes hoeven te wachten tot ze weer aangesloten zijn? Dat is altijd zo frusterend
Edit:
Dus toch wel eerst cars laten unlappendan weet ik niet zo goed of ik het een vooruitgang moet vinden.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/114529
Door achter de SC te rijden blijft er rijwind en koeling. Zodra de baan veilig is rijdt de SC naar binnen, coureurs gaan staan op de grid en de gewone startprocedure volgt alsof ze net een opwarmrondje hebben gereden.
Vind het wel een prima verbetering eigenlijk. Bij een staande start zijn toch meer kansen om plaatsen te winnen dan bij een rollende start.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Je hebt gelijk, dat realiseerde ik me later ook ;-)XyritZz schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:40:
[...]
Probleem is denk ik dat bij een SC de marshalls tijd nodig hebben de baan op te ruimen. Als je de F1 auto's direct stil zet op de grid moet de motor uit worden gezet omdat ze anders oververhit raken terwijl de baan wordt opgeruimd. Aangezien F1 auto's nog steeds geen startmotor hebben moet de crew er weer bij komen om de boel te starten zodra de baan weer veilig is bevonden, dan schiet het allemaal niet echt op.
Door achter de SC te rijden blijft er rijwind en koeling. Zodra de baan veilig is rijdt de SC naar binnen, coureurs gaan staan op de grid en de gewone startprocedure volgt alsof ze net een opwarmrondje hebben gereden.
Vind het wel een prima verbetering eigenlijk. Bij een staande start zijn toch meer kansen om plaatsen te winnen dan bij een rollende start.
Maar laten ze dan gewoon op de computer die rondes teruggeven zodat we niet 5 rondes zitten te wachten... Alhoewel, dan heb je weer voordeel tbv het brandstofverbruik... hmmm lastig haha
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.