Als een nieuwe 100-400 uit zou komen en die als die inderdaad een stuk duurder zou zijn dan de huidige versie, dan lijkt het me waarschijnlijker dat de prijs van de huidige versie juist in prijs zal stijgen. Zie ook de 5D2 bij introductie van de 5D3. Die geruchten over een 100-400 II gaan al jaren, dus ik zou er niet te veel van verwachten, maar als Ravhin de lens de komende maand niet strikt genomen nodig gaat hebben zou hij nog een maand kunnen wachten.zonoskar schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:09:
Er gaan grote geruchten dat de 100-400 vervangen gaat worden: http://www.canonrumors.co...t-coming-in-november-cr2/ De prijs zal dan ook wel een enorme sprong maken, maar het oude model wordt erdoor misschien wat goedkoper.
De 400/5.6 is ietsjes scherper in de hoeken dan de 100-400, maar qua centrumscherpte ontloopt het elkaar niks. En als je toch in focale lengte beperkt bent, zul je waarschijnlijk niet zoveel hebben aan hoekscherpte.Universal Creations schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:16:
Met de 2x tc heb je geen AF meer, want 2x 4,5 = 9 en 2x 5,6 =11,2. Met 1,4x extender heb je nog wel AF op het middelste punt. Heb je per se de zoom nodig? Want als je denkt aan zoveel millimeter is een prime zoals de zeer goede en lichtgewicht 400/5.6L (eventueel met 1,4x tc) een optie. Deze is echt scherper dan alle betaalbare zooms in dat bereik (wat de nieuwe Sigma 150-600 S gaat doen, weet nog niemand volgens mij).
Ik neem aan dat met de opmerking over gewicht dat de Tamron en zeker de Sigma 150-600 S te zwaar zullen zijn.
Het schijnt overigens dat de 100-400 wat vaker dan andere lenzen van Canon last te hebben van front of back-focus, dus wellicht dat je daar op wilt testen als je de lens gaat halen in een fysieke winkel.