@Krisp, als je dat zo wil, is het misschien handig om dat ook in de topic-let-op te zetten hier vlak boven waar ik nu typ
@Accountant - sterkte, zulk soort gebeurtenissen plaatsen inderdaad FO in een ander perspectief. Aan de ene kant het YOLO gevoel, aan de andere kant benadrukt het het belang van FO mijns inziens.
Betreft beleggingstopics - misschien is het handig om er eentje te hebben voor individuele aandelen, en eentje voor de ETFs/mutual funds? Aangezien de benadering tussen de twee toch behoorlijk anders is.
Terug naar FO:
Wat betreft pensioenplanning, hou ik er wel rekening mee dat de levensverwchting die nu aan de jongere generatie wordt toegekend (<40) effectief veel hoger is dan nu wordt toegeschreven. Met de versnelling van de technologische vooruitgang, zou ik er niet gek van staan te kijken als in de komende 20 jaar er door middel van nanotechnologie en specifieke medicijnen er een aantal welvaartsziektes goed onder controle komen.
Verder ben ik bezig met kosten omlaag te brengen. TV kijk ik bijna niet meer, maar nog wel netflix dus ben aan het denken om de kabel er nu helemaal uit te gooien. Ik ben van plan om meer boeken te gaan lezen en tijd in de natuur door te brengen. Verder bewuster met eten om aan het gaan om zowel af te vallen als de kosten wat omlaag te brengen.
Al met al merk ik dat de levensstijl verandering een hoop moeite kost, meer dan de financiele verandering door nu geld op de beurs te hebben staan en dat op en neer te zien gaan. Maar ik denk ook dat dat een proces is waar je door moet (de levensstijlverandering)
[
Voor 6% gewijzigd door
Bonsaiboom op 09-10-2014 10:11
]