Vakantie zie ik als een (gezins)beloning voor de spaarzaamheid gedurende het jaar. We hebben een ongeschreven budget van 6.000 per jaar voor 3 tot 4 vakanties per jaar. Dit is het eerste jaar dat we met drie personen op vakantie gaan dus we hebben voor de zomer gekozen voor auto vakanties.
In de zomer gaan we 2 keer op vakantie, dit weekend vertrekken we voor 1 week naar Overijsel naar een appartement als onderdeel van een 4 sterren hotel voor 325 euro.
De 2e vakantie zal 12 dagen Oostenrijk worden wederom in een viersterren appartement voor 700 euro.
Het leuke van Oostenrijk in de zomer is dat je er een zomer kaart bij krijgt. Deze kaart geeft je gratis toegang tot liften, zwembaden, wandel- en boottochten.
De eerste vakantie zal een 1.000 euro kosten en de tweede vakantie een 2.000 euro. Het ontbijt en middag eten zullen we op beide vakanties zelf regelen en in de avond gaan we lekker uiteten.
In de herfst willen we eens proberen te vliegen met de kleine, we zullen dan een eigen reis samenstellen met auto, accommodatie en vliegtuig. Dit heeft in het verleden prima voor ons gewerkt.
Verre reizen trekt ons niet direct, we zijn vrij passieve zon liefhebbers en een huur autotje om wat strandjes te ontdekken (zon in Europa is voor mij hetzelfde als zon in een ander willekeurig continent). We zoeken vaak gericht op prijs naar een bestemming en het ene jaar is dat Spanje en het andere jaar Griekenland. We zijn dus niet het type we willen op datum X via vliegveld Y naar bestemming Z in hotel W, we laten alle opties open. We bezuinigen vaak op accommodatie en geven dat geld liever uit aan een huurauto en uiteten in de avond, we boeken bijna nooit een hotel met eten.
Voor de toekomst zou ik wel nog eens graag enkele herkenningspunten in Amerika willen zien maar dat blijft nog even een mooie droom. Nu wil ik gewoon even genieten van een vakantie met de kleine aan het strand/zwembad/bos.