Financiële onafhankelijkheid Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste
Acties:
  • 758.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Als je op de andere alternatieven geen kortingen/spaaracties hebt, why not? Wat kost een Mastercard voor de Bijenkorf?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon de gratis visa card van de tinq, 500 euro per jaar uitgeven en hij is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:55
Vorig jaar een Credit Card met een Ray Ban zonnebril gepakt (gratis CC, partnerkaart en een zonnebril twv 140 euro) mooie actie. In juli moet ik gaan betalen dus dan moeten we weer switchen.

[ Voor 78% gewijzigd door Accountant op 12-02-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bijenkorfcard kost 12,50. Maar goed als je nooit wat bij de Bijenkorf koopt, dan heeft het inderdaad geen nut. Maar de spullen die de Bijenkorf verkoopt zijn elders niet goedkoper. Het zijn vaak de betere merken en die doen niet zo aan grote kortingen. Je krijgt ook af en toe extra korting bij de Bijenkorf op members koopavonden (ook online). En bij de Bijenkorf zelf krijg 1 punt per euro, dus ongeveer 2,5% korting. Dit is misschien niet het topic voor mensen die geinteresserd zijn in designer kleding/accesoires maar goed. Doe er je voordeel mee, is het enige wat ik kan zeggen :)

Punten worden afgetrokken als je artikelen terugstuurt. Winkels crediteren namelijk op de creditcard, want ze betalen de creditcardmaatschappijen een percentage van de omzet.

Ik zit ook te kijken naar een Visa card. Die wordt net wat meer geaccepteerd dan een Mastercard. Ik zal eens kijken bij Tinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Voor de Belgen, bij BeoBank hebben ze een credit card die 1% op de volgende afrekening in mindering brengt van al je aankopen (tot max 200 euro per jaar). Het maakt dus niet uit waar je het aan uitgeeft (telt alleen niet voor cash geldafhalingen)
De kaart kost wel 5 euro per jaar, maar als je toch al minstens 500 euro per jaar met cc betaald is er makkelijk wat extra mee te verdienen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:32
Ik heb de "gamma" creditcard van lasercards, ook bij 500 per jaar gratis. Je krijgt hier meer kortingsbonnen mee bij de gamma dan de standaard klantenpas, en ja ik kom regelmatig bij de gamma, heb toch al heel wat aan extra korting meegepakt :)

Je moet trouwens wel opletten met online afrekenen, soms is de prijs hoger wanneer je met creditcard wilt betalen!

Edit: gisteren trouwens een spaarrekening bij leaseplanbank geopend, de waardeloze rente van de Rabobank is gewoon zonde! Ook makkelijk om korte deposito's te starten!

[ Voor 38% gewijzigd door Martinusz op 12-02-2014 11:17 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supajay
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-10-2021
Adion schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:11:
Voor de Belgen, bij BeoBank hebben ze een credit card die 1% op de volgende afrekening in mindering brengt van al je aankopen (tot max 200 euro per jaar). Het maakt dus niet uit waar je het aan uitgeeft (telt alleen niet voor cash geldafhalingen)
De kaart kost wel 5 euro per jaar, maar als je toch al minstens 500 euro per jaar met cc betaald is er makkelijk wat extra mee te verdienen.
Die kaart bestaat ook met 3% op je online aankopen. Dat is een betere deal, als je veel online koopt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb je ook nog:
https://www.haalmeeruitjecard.nl/zo-werkt-cashback.jsp

Geen idee of het heel interessant is, want ik heb het nog niet helemaal doorgelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:28:
Zo heb je ook nog:
https://www.haalmeeruitjecard.nl/zo-werkt-cashback.jsp

Geen idee of het heel interessant is, want ik heb het nog niet helemaal doorgelezen...
Heb hier ook op aangemeld, maar tot nu toe nog nergens gebruik van gemaakt. Het kost wat meer moeite dan gewoon een pasje gebruiken, want je moet zelf de aanbiedingen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimke
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 22:02
Weet niet of de actie van de consumentenbond hier al genoemd is?
https://consumentenbond.r...hoogste-spaarrente-5-jaar

Ik heb me opgegeven en ben benieuwd of er met een collectief van spaarders een hogere rente uit te slepen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:18
Fimke schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:28:
Weet niet of de actie van de consumentenbond hier al genoemd is?
https://consumentenbond.r...hoogste-spaarrente-5-jaar

Ik heb me opgegeven en ben benieuwd of er met een collectief van spaarders een hogere rente uit te slepen valt.
Jammer dat de 1-jaar vast al vol zit, die vind ik nog wel interessant. Maar ik zal niet snel mijn geld voor 3 jaar vast zetten op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimke
Wij hebben een deposito ladder opgesteld. Ieder jaar zetten we in de zomer en in de winter voor 5 jaar een bedrag vast en ieder jaar valt dus ook in deze perioden weer een bedrag vrij. Ivm de lage rentestand heb ik het tot nu toe dit jaar nog niet gedaan.

We twijfelen nu tussen aflossen, vastzetten of toch indexbeleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 13:53

krazzer

Tijd is een illusie

Fimke schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:42:
Als ik tussen die 3 moest kiezen, zou ik voor aflossen gaan, dan heb je een gegarandeerd goed rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:14
krazzix schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:51:
[...]

Als ik tussen die 3 moest kiezen, zou ik voor aflossen gaan, dan heb je een gegarandeerd goed rendement.
Ligt een beetje aan je rente en in welke schaal je valt natuurlijk. Maar het is wel gegarandeerd.

Je kan natuurlijk spreiden: beetje aflossen, beetje beleggen, beetje deposito.
Doen wij hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:26
krazzix schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:51:
[...]

Het hangt een beetje van de hypotheekrente af wat mij betreft. Het voordeel van indexbeleggen is dat je nog wel over het geld kan beschikken indien het noodzakelijk is. Maar goed, in principe zou ik ook voor aflossen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wij hebben een deposito ladder opgesteld. Ieder jaar zetten we in de zomer en in de winter voor 5 jaar een bedrag vast en ieder jaar valt dus ook in deze perioden weer een bedrag vrij. Ivm de lage rentestand heb ik het tot nu toe dit jaar nog niet gedaan.

Ligt natuurlijk aan een heleboel factoren wat het beste is. Belangrijkste zijn wat je huidige hypotheekrente en hoeveel spaargeld heb je nu, hoeveel is je schuld tov de waarde van je huis, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
Wij hebben een deposito ladder opgesteld.
Ik heb weer een nieuw woord geleerd. Ik had wel al een constrcutie in mijn hoofd maar lees nu dat er nog meerdere mogelijk zijn. In mijn hoofd was ik deposito's met dezelfde looptijd aan het aflsuiten maar je kunt natuurlijk ook varieren met de looptijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Ja, dat is net zoiets als dollar-averaging als bij aandelen kopen gedurende een bepaalde tijd.
Maar dan interest-averaging bij deposito's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimke
@accountant, een aantal jaren terug hebben we inderdaad een 5tal deposito's afgesloten met verschillende looptijden van 1 tot 5 jaar. De jaren daarop alleen nog maar voor duur van 5 jaar. Daardoor hebben we een systeem waarmee we hoge rente ontvangen, maar er nog wel 2x per jaar een bedrag vrijvalt wat we kunnen gebruiken bij onverwachte omstandigheden. Behalve afgelopen winter, hebben we de vrijgevallen bedragen steeds weer opnieuw vastgezet

• Ves
  • Laatst online: 15:40

Ves

A gadget addicted Bounty

Lointje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:34:
Hebben jullie in nederland geen enkele gratis zichtrekeningen dan? In Belgie is zichtrekening (wat jullie blijkbaar betaalrekening noemen) + spaarrekening + bankkaart + online banking wel de norm geworden om gratis te zijn. Enkel nog 4 grootbanken vragen zo'n 2-3 euro per maand onkosten. Die hebben wel veel meer kantoren waar je langs kan. (bnp paribas, kbc, belfius, axa).
Ing, rabobank, record bank, keytrade, deutsche bank, argenta hebben allemaal een gratis rekening.

Voor kredietkaarten (type Visa en Am ex) moet je wel bijna overal nog een bijdrage leveren.
Beetje laat aangeschoven maar Knab heeft een gratis betaalrekening.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Blik1984
Ves schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:03:
[...]

Beetje laat aangeschoven maar Knab heeft een gratis betaalrekening.
Wel een heel beperkte gratis betaalrekening

• Chief
Maar gratis is gratis!! :) :)

• Maaark
  • Laatst online: 12-09 20:26
Blik1984 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:04:
[...]

Wel een heel beperkte gratis betaalrekening
Wat denken jullie van de spaarrente van Knab? Gaat die nu ook omlaag nu iedereen de rentes aan het verlagen is? Nadeel is wel dat er 'maar' 50k gespaard kan worden op die gratis rekening. Ik had een Argenta rekening geopend omdat ik de rente op mijn SNS rekening te laag vond maar die is nu ook verlaagd.

• Martinusz
Maaark schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:27:
[...]

Wat denken jullie van de spaarrente van Knab? Gaat die nu ook omlaag nu iedereen de rentes aan het verlagen is? Nadeel is wel dat er 'maar' 50k gespaard kan worden op die gratis rekening. Ik had een Argenta rekening geopend omdat ik de rente op mijn SNS rekening te laag vond maar die is nu ook verlaagd.
Leaseplanbank is ook gratis :) is alleen wel echt alleen een spaarrekening, geen betaalrekening.
Of zoek je betaalrekening met rente?

• Maaark
  • Laatst online: 12-09 20:26
martinusz schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:43:
[...]

Leaseplanbank is ook gratis :) is alleen wel echt alleen een spaarrekening, geen betaalrekening.
Of zoek je betaalrekening met rente?
Betaalrekening heb ik op dit moment nog bij de SNS, ook gratis (jongeren ding) en met rente :)
Ik zoek alleen een andere plek om te sparen zonder voorwaarden en Knab heeft op dit moment de hoogste rente.

• Martinusz
Maaark schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:49:
[...]

Betaalrekening heb ik op dit moment nog bij de SNS, ook gratis (jongeren ding) en met rente :)
Ik zoek alleen een andere plek om te sparen zonder voorwaarden en Knab heeft op dit moment de hoogste rente.
Ja oke, maar rente schommelen, en het verschil van 0,05 procent rente ga je niet voelen.
Mijn suggestie is Leaseplanbank, gratis, geen verplichte stortingen of iets dergelijks en je kunt er ook deposito's openen met allerlei termijnen.

Rente op dit moment: 1,74%

edit:
Nationale Nederlanden hebben ook spaarrekening volledig gratis -> 1,75% rente

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 13-02-2014 12:02 ]

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:20
Mijn creditcard tips:
DKB.de gratis creditcard (zie Ervaringen met creitcards
AMEX credit card van KLM. Die is het 1e jaar gratis, je krijgt KLM-punten op aankopen. Een Gold card is gratis met een invite :) waarbij er dan ook een gratis reisverzekering bijzit. Je kan zelfs je kaart eerder dan een jaar opzeggen, dan krijg je geld terug van de premie, zelfs als het eerste jaar gratis is.

• flyingdutchboy
  • Laatst online: 13:25
Ik heb al ruim 10 jaar de KLM AMEX kaart.. helemaal gratis. In het verleden veel gevlogen. Voordeel van deze kaart is dat bij gebruik de punten niet vervallen (afspraak tussen AMEX en KLM).. en ik heb nog flink wat staan. Men vraagt voor de kaart - geloof ik - 90 euro per jaar. Ik heb zelf de afspraak met AMEX dat indien de spent gemiddeld 400 euro per maand is de kaart gratis blijft.
Dit geldt voor iedereen: op elke transactie wordt al 3 -5% ingehouden.. waarom zou je dan nog moeten betalen??? Mits je em gebruikt.
Helaas wordt AMEX slcht geaccepteerd

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Een kaart die 90 euro per jaar kost, tenzij je minimaal 400 euro per maand uitgeeft.. En dan ook nog op elke transactie 3% tot 5% inhouden.. waarom hebben we het over dit soort dingen in dit topic? 8)7

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Chief
Wacht even. Die 3%-5% wordt niet van jou ingehouden, die wordt op de winkelier ingehouden.
Als je TOCH een creditcard wilt gebruiken dan is AMEX EEN alternatief.
Overigens is die 400/mnd onderhandelbaar en het verschilt van persoon tot persoon.

Geen creditcard gebruiken is over het algemeen natuurlijk goedkoper en wat beter voor je als je niet echt gedisciplineerd bent :)

• !null
Ah ok, ik dacht al, hoe kan dat nou een aantrekkelijke credit card zijn. Maar hoe wordt deze op de winkelier ingehouden? Is het niet gewoon een korting die je van hun krijgt?

Ik vind het iig een vrij grof bestedingspatroon (tenminste, ik geef veel minder uit, en een heel klein deel daarvan is met de credit card). Eigenlijk wil ik juist van m'n credit card af, maar ik weet niet of ik daar verstandig aan doe, voor die ene keer dat je het nodig hebt. Online is echter het meeste toch paypal.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik zou gezien de staat van Paypal niet graag van mijn creditcard af willen. :P Ik ben zelf ook iets te vaak in het buitenland en heb met enige regelmaat collega's mogen redden die bijvoorbeeld hun parkeerkaartje niet konden betalen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Blik1984
Krisp schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:39:
Ik zou gezien de staat van Paypal niet graag van mijn creditcard af willen. :P Ik ben zelf ook iets te vaak in het buitenland en heb met enige regelmaat collega's mogen redden die bijvoorbeeld hun parkeerkaartje niet konden betalen.
Maar ik neem aan dat je een zakelijke creditcard hebt daarvoor, of niet?

Zou ook niet van mijn cc afwillen trouwens, de afgelopen 2 maanden voor meer dan 4000 euro via de creditcard betaald (wintersport en zomervakantie + accommodaties). Zou eigenlijk niet zonder kunnen/willen

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Ik heb mijn visa niet vervangen toen hij verlopen was vanwege weinig gebruik. Maar het is toch voor online aankopen handig, zeker als je niet genoeg geld op je paypal hebt staan en dus nog een werkdag moet wachten voor het er op staat (wat je uiteraard zaterdagavond past merkt). Ik heb het zelden gemist maar die twee keer dat ik iets online wou kopen was het dus wel lastig. Via paypal, kameraden, alternatieven, ... geraak je er wel om heen maar het blijft ergens toch handig. En ook om reizen te boeken heb je eigenlijk best een visakaart omdat je dit tegenwoordig altijd online doet.

Heb twee weekends geleden dan toch een nieuwe kaart aangevraagd, die beobank visa kaart die 3% teruggeeft op online aankopen en 5€/jaar kost (eerste jaar krijg je 5€ kado). Dit omdat ik in juni naar de USA ga en dan wil ik toch wel een visa kaart + ik moet mijn hotels nog boeken en als ik dit online kan doen, krijg ik nog een leuk percentje terug. Zelfs als ik een heel jaar niets koop, valt die 5€ ook nog mee lijkt me. Mijn vorige kaart was een stuk duurder uiteindelijk.

En zolang je je creditcard elke maand volledig aflost heb je er eigenlijk geen interestkosten aan, enkel de jaarlijkse kosten + evt wisselkoers.

• Chief
De betaling doe je via je AMEX bij de winkelier, zeg je koopt iets van 100 euro. De winkelier krijgt niet meteen deze 100 euro van jou binnen maar zal deze 100 minus de commissie van AMEX krijgen dus zeg ergens tussen de 95 en 98 euro ipv 100. De marge van de winkelier is dus lager als jij met je AMEX betaalt. AMEX staat erom bekend dat zij een relatief hoge marge eisen (ivm bv Mastercard, Visa) en vandaar dat AMEX minder snel wordt geaccepteerd dan

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Blik1984 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:41:
[...]

Maar ik neem aan dat je een zakelijke creditcard hebt daarvoor, of niet?

Zou ook niet van mijn cc afwillen trouwens, de afgelopen 2 maanden voor meer dan 4000 euro via de creditcard betaald (wintersport en zomervakantie + accommodaties). Zou eigenlijk niet zonder kunnen/willen
Nee, krijg alles gedeclareerd. Als daar problemen mee zouden zijn, is mijn baas daar best coulant in. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• !null
@Chief-XL: Ja dat zou ik ook niet accepteren als winkelier. Wat dat betreft heb ik credit cards altijd al vreemd gevonden.

Voor die online aankopen heb ik het zelf vrijwel nooit nodig (enkele keren in de afgelopen jaren), meeste is Paypal. Op reis is het wel handig, dat ben ik wel eens. Dat is ook wel een beetje afhankelijk van de richting. Op een lange reis door Azië hebben we het niet nodig gehad. Op zakelijke reizen zal ik het wel meer gaan gebruiken, maar is er ook de mogelijkheid om die van het bedrijf mee te nemen.

Ik gebruik de credit card zo weinig dat als ik hem weer moet gebruiken de code toch weer vergeten ben.

• Martinusz
!null schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:50:
@Chief-XL: Ja dat zou ik ook niet accepteren als winkelier. Wat dat betreft heb ik credit cards altijd al vreemd gevonden.
Moet je in Amerika roepen zoiets :P
Zat eens naast een Amerikaanse collega, en ik had ergens mijn portomonnee even voor nodig, dus die zegt "heb jij maar 3 pasjes?", ik uuuh ja?!
Toen trok zij haar portomonnee, werkelijk meer dan 15 pasjes kwamen eruit rollen, voor elke walmart wel een kaart etc. etc. etc. etc. echt bizar.
Maar zij zijn aan dat systeem gewend :)

edit: mijn Gamma creditcard bevalt prima, soms idd handig met online betalingen en zeker in het buitenland altijd fijn om bij te hebben!

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 13-02-2014 14:57 ]

• Chief
Met name in de VS worden (of werden) creditcards veelvuldig gebruikt omdat het een credit line was: je koopt iets op krediet. Als winkelier moet je daar al snel in mee. Gaat een concurrent het nl wel aanbieden dan moet je of goedkoper worden of ook de kaart laten gebruiken.
Niet alleen in de VS overigens. Delen in Azie idem

• Accountant
De gespreid betalen functie die zal wel voor iedereen uitstaan in dit topic. Dit zouden ze sowieso moeten afschaffen uit zelfbescherming van sommige personen. Volgens mij is dat een soort wurgcontract voor de mensen die in dat traject belanden.

Ik ben blij met mijn credit card. Bij mijn vorige werkgever had ik er eentje die aan de uitbetaling van mijn netto loon was gekoppeld dat was ideaal. Nu wordt mijn CC midden in de maand afgeschreven en verstoort het mijn bankafschrift iets (lees moet aan het begin van de maand iets beter plannen hoeveel ik op de rekening heb staan).

• Blik1984
Ik heb gewoon een corporate card, moet alleen de uitgaven op de kaart matchen met bonnetjes. Maar verder zie ik er nooit meer wat van, gaat ook niet van mijn rekening af.

In Amerika is het zelfs zo erg dat je een historie moet hebben qua krediet voordat je uberhaupt een hypotheek kunt krijgen. Je moet dus veelvoudig je creditcard gebruiken om in aanmerking te kunnen komen voor een lening. Vind ik echt de omgekeerde wereld, maja, zo werkt het systeem daar

• rube
Accountant schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:06:
De gespreid betalen functie die zal wel voor iedereen uitstaan in dit topic.
Kun je daarmee gespreid betalen dan? :P

Ik gebruik mijn credit card sporadisch: online, op vakanties af en toe. Moet mijn code ook opzoeken als ik hem wil gebruiken. Toch hou ik hem nog wel, zo heel af en toe is het wel erg gemakkelijk.
Maar tot voor kort was die van mij gratis, maar nu moet ik wellicht eens kijken of ik goedkoper ergens anders eentje kan krijgen.

Heb ook een zakelijke credit card: als ik zakelijk reis gebruik ik die zo veel mogelijk, zodat ik dat later niet achteraf hoef te declareren allemaal. Houd mijn eigen uitgaven ook wat overzichtelijker :)

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:36
flyingdutchboy schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:11:
Ik heb al ruim 10 jaar de KLM AMEX kaart.. helemaal gratis. In het verleden veel gevlogen. Voordeel van deze kaart is dat bij gebruik de punten niet vervallen (afspraak tussen AMEX en KLM).. en ik heb nog flink wat staan. Men vraagt voor de kaart - geloof ik - 90 euro per jaar. Ik heb zelf de afspraak met AMEX dat indien de spent gemiddeld 400 euro per maand is de kaart gratis blijft.
Interessant, ik zal AMEX eens bellen. Ik geef zo'n 30K per jaar uit met mijn gold card maar moet wel gewoon betalen...

Deze maand 4700 euro so far. Fuck. Overigens zijn het alleen hotels/tickets die ik met de kaart koop (vrijwel alles zakelijk).

• rube
Ik weet niet of het je eigen zaak is en hoeveel er bij je binnenkomt, maar dat zijn nogal flinke uitgaven als ik naar de titel van dit topic kijk :+

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

rube schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:46:
Ik weet niet of het je eigen zaak is en hoeveel er bij je binnenkomt, maar dat zijn nogal flinke uitgaven als ik naar de titel van dit topic kijk :+
Och ik ben ook een modale man, maar heb afgelopen jaar ook ruim over de 50k uitgegeven met mijn creditcard. Maar zoals de meeste die dat soort bedragen uitgeven, kan dat gelukkig weer bij de baas gedeclareerd worden ;). Ik heb dan ook het gekke gegeven dat ik meer aan declaraties krijg uitgekeerd elke maand dan dat ik aan netto salaris krijg gestort.
Maar bij dat soort bedragen worden punten etc toch wel aantrekkelijk. Ik heb ook de Flying Blue kaart, en kan door de CC in combinatie met alle vluchten, toch al twee jaar mijn prive-vluchten daarvan betalen. En door de punten die ik opbouw in de hotels, zijn ook die gratis wanneer ik prive ga ;).

edit- Nu ik het zo opschrijf is het eigenlijk gek dat je over die punten niet een soort inkomstenbelasting moet betalen. Is op deze manier toch een soort verkapt inkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Don Quijote op 13-02-2014 20:38 ]

• flyingdutchboy
  • Laatst online: 13:25
Ravnoss schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:34:
[...]

edit- Nu ik het zo opschrijf is het eigenlijk gek dat je over die punten niet een soort inkomstenbelasting moet betalen. Is op deze manier toch een soort verkapt inkomen.
In scandinavia, in elk geval zweden is hier sprake van . Ik weet niet of het nog altijd zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
LoL! Moeten ze hier in NL gaan invoeren ja. Gaat toch nergens over :) Eerlijk is eerlijk, het is wel een perk of the job. Door het aantal vluchten en overnachtingen gaat het hard met miles en punten sparen zodat ik prive daar ook gebruik van kan maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Sssssst, niet te hard zeggen. Voor je het weet...moet je er loonbelasting en VRH over moeten betalen.

Ik ben wel benieuwd: zijn er ook mensen die naast hun hoofdinkomen nog wat "bijklussen" om eerder FO te worden?
Ikzelf had vroeger een eigen bedrijf. Nu ik weer in loondienst werk ben ik daar al een aantal jaar niet meer actief mee, maar van 1-2 klanten krijg ik ieder jaar nog wel een (kleine) opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
rube schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:02:

Ik ben wel benieuwd: zijn er ook mensen die naast hun hoofdinkomen nog wat "bijklussen" om eerder FO te worden?
Ikzelf had vroeger een eigen bedrijf. Nu ik weer in loondienst werk ben ik daar al een aantal jaar niet meer actief mee, maar van 1-2 klanten krijg ik ieder jaar nog wel een (kleine) opdracht.
Paar jaar terug nog wel af en toe iets met website maken, geen grote bedragen. Maar sinds ik fulltime werk en een gezin heb, heb ik er ook eerlijk gezegd totaal geen behoefte meer aan. De vrije tijd die ik heb, ga ik niet ook nog eens "werken" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Naast mijn werk ben ik FT vader en echtgenoot. Maakt ons overigens niet direct eerder FO maar is wel een FT baan naast mijn reguliere werk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant

Grote wens/droom helaas niet mogelijk i.v.m. concurentiebeding. Heb er wel aangedacht toen ik van baan wisselde om een (part time) baan buiten de accountancy te zoeken, in het bedrijfsleven als controller of iets dergelijks. Daarnaast zou ik dan iets voormezelf op kunnen starten maar uiteindelijk toch gekozen om in de accountancy te blijven. Heb wel een enorm sterke drang om op termijn iets voor mezelf te hebben. Liefst iets kleinschaligs met 1 of 2 werknemers. Ik weet van mezelf dat ik absoluut niet het managers type ben en het liefst iets van onderaan zelf oppak.

Het uitgangspunt om iets voormezelf te hebben zou zijn, meer controle over mijn tijd hebben en alles naar mijn eigen visie uitvoeren. Het streven naar hogere inkomsten zou voor mij persoonlijk ondergeschikt zijn.

Persoonlijk zie ik in het woord FO ook het streven naar een eigen inkomsten bron en niet meer afhankelijk zijn van een werkgever. Dus op termijn wil ik dat wel zeker inbedden in mijn plannen. Maar met een kind opkomst kies ik momenteel voor de makkelijk weg en hou ik iedere maand mijn hand op. Daarnaast is mijn beroep een ervaringsberoep en moet ik nog veel dingen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Ha, ja, klinkt allemaal wel bekend. Hier ook FT werk + gezin (2 kleine kinderen <10 jaar) en dus niet veel zin/energie om echt actief bij te klussen.
Dat afgezien dan van de 1-2 opdrachten van oude klanten, maar dat is niet meer als een paar mailtjes eigenlijk.
Wel geeft het mij een prettig gevoel omdat ik weet dat ik dat / zoiets wel weer zou kunnen oppakken en (iets) uitbouwen als dat nodig is. Niet FO, maar wel minder afhankelijk, zoals Accountant ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Sssssst, niet te hard zeggen. Voor je het weet...moet je er loonbelasting en VRH over moeten betalen.

Ik heb het jaren gedaan, iets van 8 jaar ofzo al met al. Tot ik mijn huidige baan kreeg, zowel financieel als tijd niet meer interessant, plus dat het niet mag :)

Ik moet wel zeggen, het is lastig: hoe goed je de afspraken ook maakt, hoe goed je dingen probeert te scheiden er komen altijd punten waar je in de knel komt. Kan je beter 1 baan hebben die genoeg verdient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

Ik heb in het recente verleden ook hier en daar wel eens iets bijgeklust (via Elance in mijn geval, niet of bijna niet gerelateerd aan mijn daytime job), maar met een kleine, een fulltime baan en een behoorlijke reistijd gaat het gewoon niet. Dan kan ik zoals hierboven al gezegd me beter richten op 1 baan die voldoende verdient.

Al speelt het iets voor mezelf beginnen nog wel steeds in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Ik doe het ook niet. Voornaamste reden is dat ik na 40 uur werken per week echt weinig zin heb om 's avonds of in het weekend ook nog te beginnen werken. Ik zit met een mooi spaarpercentage met mijn huidige job ook.
Bovendien vind ik de belgische wetgeving ook niet geweldig om een extra job te hebben.
Neem je de 2e job ook in loondienst zit je eigenlijk al in de 50% schijf door je 1e job qua belasting. Een eenvoudige horecajob op zaterdagavond levert dan nog bitter weinig op voor de uren die je er in steekt.
Doe je de 2e job als zelfstandige in bijberoep moet je al gaan opletten want vanaf 12.000€ bruto per jaar word je qua belasting al gezien als zelfstandige in hoofdberoep naar wat ik begrepen heb met bijbehorende sociale lasten etc... Ik heb geen idee wat de impact dan is op je gewone bediende-job en pensioen enzo, dat zou ik eens moeten uitzoeken.
Of je moet het in het zwart doen maar legaal is het niet...
Misschien dat de nederlandse wetgeving wel wat vergevingsgezinder is voor bijverdienen?

Wat ik wel heb overwogen is me wat bezighouden met terug wat android apps te schrijven omdat dit me ook nog wel interesseert. Maar ik vrees dat het daarmee ook snel gedaan is van zodra het als werk begint aan te voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik klus wel wat bij en dat helpt me zeker bij de spaarquote. Als is het maar omdat veel aankopen zakelijk te verantwoorden zijn en de wat overblijft nog wat oplevert (effectief 50% belast hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 16:11
Lointje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:26:
Ik doe het ook niet. Voornaamste reden is dat ik na 40 uur werken per week echt weinig zin heb om 's avonds of in het weekend ook nog te beginnen werken. Ik zit met een mooi spaarpercentage met mijn huidige job ook.
Bovendien vind ik de belgische wetgeving ook niet geweldig om een extra job te hebben.
Neem je de 2e job ook in loondienst zit je eigenlijk al in de 50% schijf door je 1e job qua belasting. Een eenvoudige horecajob op zaterdagavond levert dan nog bitter weinig op voor de uren die je er in steekt.
Doe je de 2e job als zelfstandige in bijberoep moet je al gaan opletten want vanaf 12.000€ bruto per jaar word je qua belasting al gezien als zelfstandige in hoofdberoep naar wat ik begrepen heb met bijbehorende sociale lasten etc... Ik heb geen idee wat de impact dan is op je gewone bediende-job en pensioen enzo, dat zou ik eens moeten uitzoeken.
Of je moet het in het zwart doen maar legaal is het niet...
Misschien dat de nederlandse wetgeving wel wat vergevingsgezinder is voor bijverdienen?

Wat ik wel heb overwogen is me wat bezighouden met terug wat android apps te schrijven omdat dit me ook nog wel interesseert. Maar ik vrees dat het daarmee ook snel gedaan is van zodra het als werk begint aan te voelen :)
Ik doe het na mijn 40uur per week, wel een paar uurtjes savonds of in het weekend.
Met max een euro of 300 400 per maand, ik ga daarvoor echt helemaal niets aangeven of w/e
Denk ook niet ze dat boeiend vinden.
Uurtje of 5 / 7 per week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mensen bekend met Robeco?
Je krijgt daar nu 50 euro kado als je een rekening opent, als ik de actie voorwaarden goed begrijp moet je minimaal 50 euro storten en dit minimaal 3 maanden laten staan.
Lijkt toch makkelijk 50 euro verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:41:
Mensen bekend met Robeco?
Je krijgt daar nu 50 euro kado als je een rekening opent, als ik de actie voorwaarden goed begrijp moet je minimaal 50 euro storten en dit minimaal 3 maanden laten staan.
Lijkt toch makkelijk 50 euro verdient?
Yep, ergens in november al gedaan. Goeie actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Ja, hoorde daar gisteren ook van. Als dat zo is, misschien wel even interessant om te doen.
Mensen al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Voor de duidelijkheid de actievoorwaarde:

Actievoorwaarden openen nieuwe Robeco (ONE) rekening*
Als nieuwe rekeninghouder ontvangt u € 50 indien u voldoet aan de volgende voorwaarden:1.U ontvangt 50 euro indien u nog geen rekening bij Robeco heeft (emailadres en tenaamstelling beiden nog niet bekend bij Robeco).
2.Uw storting of Incasso belegt u in een van de drie Robeco One varianten of een van de andere Robeco beleggingsproducten.**
3.Uw identificatie storting of incasso bedraagt ten minste € 50,- en staat minimaal 3 maanden op uw rekening.
4.U ontvangt €50 binnen een maand nadat uw identificatie storting is verwerkt
5.Deze actie is niet te combineren met andere acties***
6.Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een zakelijke of privé rekening
7.Robeco is gemachtigd €50 terug te vorderen indien u afwijkt van bovenstaande voorwaarden of in geval van fraude

*

Robeco toetst niet of uw keuze voor Robeco beleggingsproducten bij u past.

**

De optie “automatische incasso” belegt het geïncasseerde bedrag in het product naar uw keuze (meerdere producten per incasso mogelijk) .
Het incasso bedrag en soort beleggingsproduct is maandelijks te wijzigen.

Maximaal €50,- per persoon.

Is het naast dit extra'tje een interessante rekening qua kosten etc?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 14-02-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
rube schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:46:
Ja, hoorde daar gisteren ook van. Als dat zo is, misschien wel even interessant om te doen.
Mensen al gedaan?
Ja ik dus. Ging zeer gemakkelijk en snel. Ben bijna bij de 3 maanden dus kan het geld er dan afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:47:

Is het naast dit extra'tje een interessante rekening qua kosten etc?
Imho niet, 1.45% beheerkosten geloof ik. Niet vreemd voor een fonds maar mij te hoog, ga ik liever voor een low cost index tracker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
nikao schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:47:
[...]

Imho niet, 1.45% beheerkosten geloof ik. Niet vreemd voor een fonds maar mij te hoog, ga ik liever voor een low cost index tracker :)
Oke, heb mij er verder niet in verdiept hoor. Dus in dit geval geld cashen en 3 maanden later opzeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
Je hoeft er dus geen producten voor te kopen maar alleen een rekening voor te openen en te storten?
Eens kijken hoeveel gegevens ze willen hebben en of het eenvoudig online te regelen is. Dan zijn die 100 euro makkelijk verdient.

De ING heeft ook een soortgelijke actie alleen zul je 25K voor 3 dagen moeten overmaken om aan de 50 euro te komen.
Zo werkt het
Vul het aanmeldformulier in
Aanmelden kan t/m 2 maart 2014
Laat uw spaarsaldo groeien met € 2.500 of meer
Voor elke € 2.500 saldogroei krijgt u € 5
De actieperiode loopt van 30 december 2013 t/m 30 maart 2014
Uitbetaling: uiterlijk 21 april 2014

Dus op 29 maart overmaken en op 1 april weer opnemen levert geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Uit de voorwaarden van Robeco blijkt dat je €50 euro zelf moet storten en ook daadwerkelijk in één van hun producten moet stoppen. Daarna krijg je met een maand €50 gestort. Na drie maanden zou je weer op moeten kunnen zeggen.

Nadeel is dus wel dat je daadwerkelijk 50 euro moet gaan beleggen.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
Scooper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:15:
Uit de voorwaarden van Robeco blijkt dat je €50 euro zelf moet storten en ook daadwerkelijk in één van hun producten moet stoppen. Daarna krijg je met een maand €50 gestort. Na drie maanden zou je weer op moeten kunnen zeggen.

Nadeel is dus wel dat je daadwerkelijk 50 euro moet gaan beleggen.
Ja zo lees ik het ook, dat vind ik persoonlijk een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maar wat is daar het probleem van? Na 3 maanden trek je de rekening leeg en je zegt het op? Of is dat te simpel gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimke
Met deze blog heb ik me ook een avond vermaakt, linkje is van de eerste post:
http://gooddaytolive.word...ay-is-a-good-day-to-live/

Is geschreven door een duitser in het engels

Working your ass off until you are 70, retire and start to enjoy your life might sound compelling to others, but it doesn’t to me. Thus I am determined to live a happy, free and financially independent life here and now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:25:
Maar wat is daar het probleem van? Na 3 maanden trek je de rekening leeg en je zegt het op? Of is dat te simpel gedacht...
Klopt, het is alleen zaak om in iets te beleggen dat z'n waarde waarschijnlijk weet vast te houden gedurende de 3 maanden. Of wellicht een leuke stijging...

Aan de andere kant, gezien de 50 Euro bonus is het in ieder geval een risicoloze belegging van 50 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
DeZaag schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:28:
[...]

Klopt, het is alleen zaak om in iets te beleggen dat z'n waarde waarschijnlijk weet vast te houden gedurende de 3 maanden. Of wellicht een leuke stijging...

Aan de andere kant, gezien de 50 Euro bonus is het in ieder geval een risicoloze belegging van 50 Euro.
Dan pak je Robeco One defensief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Accountant schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:03:
Je hoeft er dus geen producten voor te kopen maar alleen een rekening voor te openen en te storten?
Eens kijken hoeveel gegevens ze willen hebben en of het eenvoudig online te regelen is. Dan zijn die 100 euro makkelijk verdient.

De ING heeft ook een soortgelijke actie alleen zul je 25K voor 3 dagen moeten overmaken om aan de 50 euro te komen.
Zo werkt het
Vul het aanmeldformulier in
Aanmelden kan t/m 2 maart 2014
Laat uw spaarsaldo groeien met € 2.500 of meer
Voor elke € 2.500 saldogroei krijgt u € 5
De actieperiode loopt van 30 december 2013 t/m 30 maart 2014
Uitbetaling: uiterlijk 21 april 2014

Dus op 29 maart overmaken en op 1 april weer opnemen levert geen problemen op.
Ja, als je rekent dat het elders 1.7% oplevert en je een week rente misloopt, levert het je netto nog zo'n 50 - 8.17 = 41.83 op voor zeg 2 x 10 minuten werk (en ik zou het voor 2 rekeningen kunnen doen, dus zeg zo'n 80 euro voor 30 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
Voordeel is dat ik al een rekening bij de ING heb maar het spaargeld ergens anders staat. Zou ik een rekening moet aanvragen dan zou het mij teveel moeiete zijn. Nu pik ik het gewoon ff mee, beetje schuiven kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:32:
[...]

Dan pak je Robeco One defensief?
Dat lijkt dan inderdaad de meest logische keuze. Kanttekening is wel dat ik me absoluut niet heb verdiept in de 3 varianten van Robeco. Maar goed, die 50 Euro is in ieder geval makkelijk verdiend. Komend weekend maar eens in detail naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

nikao schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:47:
[...]

Zoals?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
0.35% http://www.bloomberg.com/quote/VANEIEI:ID
(Vanguard Investment Series PLC - European Stock Index Fund)

0.20% http://de.ishares.com/en/rc/products/EXSA (STOXX Europe 600)

[ Voor 29% gewijzigd door rube op 14-02-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Ah, dat is 1 van de fondsen waar ik maandelijks een vast bedrag in beleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Ja, is een van de goedkoopste die ik vorig jaar kon vinden met lage kosten en een zeer brede spreiding (600 verschillende bedrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ben ook al een tijdje naar de index trackers aan het kijken. Maar ook het vinden van de geschikte broker valt niet mee. Waar ik met name mee zit is vanaf welk bedrag per maand het 'lonend' is, qua transactie-kosten en fee's. Soms zie je dat de minimale trans. fee 6.50€. Dat is jammer (en 6.5% weggooien) als je elke maand er bv. slechts 100€ inpompt... M.a.w. ik zoek nog naar de balans. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimke
Binck vraagt 6,50 + 0,10% dat is volgens mij aantrekkelijk als je 1x in de zoveel tijd een groter bedrag wilt storten. Meesman is aantrekkelijker als je iedere maand bijv 100 euro wilt doen. (Binck heeft nu nog een actie ontvang 200 bij het openen van een rekening). Dat zijn de conclusies die ik tot nu toe getrokken heb. Misschien kunnen anderen dit aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Precies Fimke, zo ver was ik ook. Je zou dus bij Binck éen keer per jaar kunnen overmaken, maar ik ken mezelf en ga dan weer het 'meest geschikte' moment uitzoeken (qua koers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bij de ING betaal je 16 euro per jaar en heb je geen transactiekosten voor index trackers en belegginsfondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Degiro is goedkoop maar heeft wat vervelende voorwaarden (google maar even of volg de link van Fimke van eerder deze week).

Langer sparen en dan b.v. slechts 1 x per jaar kopen. Als het toch maar om 100 euro gaat, maakt het toch niet zoveel uit of je nu 1 x per jaar instapt of 1 x per maand, het blijft een relatief laag bedrag (no offense).
Als je het over 10-20 jaar bekijkt zal dat niet heel veel uitmaken. Gewoon ieder jaar op een vast tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
bnijssen schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:07:
Ben ook al een tijdje naar de index trackers aan het kijken. Maar ook het vinden van de geschikte broker valt niet mee. Waar ik met name mee zit is vanaf welk bedrag per maand het 'lonend' is, qua transactie-kosten en fee's. Soms zie je dat de minimale trans. fee 6.50€. Dat is jammer (en 6.5% weggooien) als je elke maand er bv. slechts 100€ inpompt... M.a.w. ik zoek nog naar de balans. Tips?
Persoonlijk zit ik bij ING, die hanteert geen transactiekosten voor de meeste indexfondsen en trackers. Wel beheerkosten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Ah, beheerkosten, daar heb ik echt een hekel aan.
Maar goed, bij kleine orders zou het totaal gezien wel goedkoper kunnen zijn.
Mocht het later om grotere bedragen / kapitaal gaan, kun je overstappen.
Kwestie van even berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
Ik verneem hier en daar dat het vooral loont om high dividend fondsen te kiezenzen. In dat kader is deze misschien wel interessant : https://www.spdrs.com/lib...F-SDY_20131231_113203.pdf Of kennen mensen misschien nog andere interessante fondsen /ETFS.

Dit schijnen Amerikaanse bedrijven te zijn die de afgelopen 20-25 jaar hun dividend hebben verhoogd, is er ook zoiets als global ETF (dus wereldwijde dividend "aristocrats")?

[ Voor 4% gewijzigd door RouterJockey op 14-02-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik zat net Meesman te vergelijken met ING voor bv de vangaurd global index:
Meesman: 25e per jaar admin + 0.5% TER, transactiekosten van een 0.5%
ING: 16e per jaar admin + 0.24% beheer + 0.31% fonds + 0.25% management van het fonds, geen transactiekosten

Daarnaast weet ik niet hoe het zit met het dividend lek bij ING. Mij lijkt Meesman fijner om bij te zitten.

Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
RouterJockey schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:25:
Ik verneem hier en daar dat het vooral loont om high dividend fondsen te kiezenzen. In dat kader is deze misschien wel interessant : https://www.spdrs.com/lib...F-SDY_20131231_113203.pdf Of kennen mensen misschien nog andere interessante fondsen /ETFS.

Dit schijnen Amerikaanse bedrijven te zijn die de afgelopen 20-25 jaar hun dividend hebben verhoogd, is er ook zoiets als global ETF (dus wereldwijde dividend "aristocrats")?
Waar jij naar linkt is niet een high dividend fonds. Wel een fonds met aandelen die al jaren achterelkaar dividend verhogen, zgn dividend growth stocks.

Dividend growth aandelen hebben initieel een lagere yield (dividend rendement) als high dividend aandelen, maar zijn zover ik weer vaak wel wat stabieler / betrouwbaarder.

Ik heb nu 2 indexfondsen en twijfel of ik als 3de poot ook zelf wat ga investeren in "losse" aandelen van dividend aristocrats.

Let wel op je valutarisico met veel van deze Amerikaanse bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
DeZaag schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:18:
[...]

Persoonlijk zit ik bij ING, die hanteert geen transactiekosten voor de meeste indexfondsen en trackers. Wel beheerkosten overigens.
Wow newsflash thanks om mij hierop te wijze! Neem aan dat ithink en ishares hieronder vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Accountant schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:43:
[...]

Wow newsflash thanks om mij hierop te wijze! Neem aan dat ithink en ishares hieronder vallen?
Ja, heb zelf enkele iShares fondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Fimke schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:15:
Binck vraagt 6,50 + 0,10% dat is volgens mij aantrekkelijk als je 1x in de zoveel tijd een groter bedrag wilt storten. Meesman is aantrekkelijker als je iedere maand bijv 100 euro wilt doen. (Binck heeft nu nog een actie ontvang 200 bij het openen van een rekening). Dat zijn de conclusies die ik tot nu toe getrokken heb. Misschien kunnen anderen dit aanvullen.
BrandNewDay is ook een optie ( naast Meesman is dit ook al eerder in dit topic ter sprake gekomen afaik)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kan iemand anders eens een overzicht maken? Nu wordt het toch een aantal keer herhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:32
martinusz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:43:
Kan iemand anders eens een overzicht maken? Nu wordt het toch een aantal keer herhaalt.
http://www.beleggingsmatch.nl

Ik zit hier serieus naar te kijken: Today's Continu Click Fonds.
Volgt (hoofdzakelijk) de AEX index, maar je ben beschermd tegen al te grote verliezen (max. +/- 10%).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimke
Ik mis Meesman, deze partijen nemen ze mee in hun vergelijking: http://www.beleggingsmatch.nl/over_ons/wij_vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
beheervergoeding 1.68%! ;w

Als je berekent wat het verschil is in rendement bij 1.68% en b.v. 0.2% na 20 jaar dan sta je echt versteld!

Daarnaast: risico naar beneden is beperkt, maar kansen omhoog zij ook beperkt. als ik zo naar die grafiek kijk (waarschijnlijk kopen ze put opties om risico naar beneden te beperken en financieren ze die uit het schrijven van call opties).

AEX is geen goede gespreide index.

Al met al zijn dit voor mij redenen genoeg om hier niet in te gaan.

Edit: dit was natuurlijk een reactie op
Ik zit hier serieus naar te kijken: Today's Continu Click Fonds.
Volgt (hoofdzakelijk) de AEX index, maar je ben beschermd tegen al te grote verliezen (max. +/- 10%).

[ Voor 25% gewijzigd door rube op 15-02-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Accountant schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:43:
[...]

Wel even goed opletten op de kosten. Ik heb liever transactiekosten (eenmalig!) dan beheerkosten die je jaar na jaar na jaar blijft houden.
Ff goed berekenen dus bij hoeveel vermogen over hoeveel tijd het nog aantrekkelijk is.

Bij Binck krijg je 200,- transactietegoed, dus daar maak ik voor nu ff gebruik van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
nikao schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:29:
[...]

Wel even goed opletten op de kosten. Ik heb liever transactiekosten (eenmalig!) dan beheerkosten die je jaar na jaar na jaar blijft houden.
Ff goed berekenen dus bij hoeveel vermogen over hoeveel tijd het nog aantrekkelijk is.

Bij Binck krijg je 200,- transactietegoed, dus daar maak ik voor nu ff gebruik van :)
Klopt, maar bij maandelijks inleggen in meerdere beleggingsfondsen en indextrackers is het in het begin voordeliger. Op een gegeven moment is er een omslagpunt waarbij het lucratiever wordt om lagere beheerkosten dan transactiekosten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:32
rube schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 08:07:
beheervergoeding 1.68%! ;w

Als je berekent wat het verschil is in rendement bij 1.68% en b.v. 0.2% na 20 jaar dan sta je echt versteld!
Wel appels met appels vergelijken.
Welk fonds of index heeft een TCO/TER van 0,2% die automatisch "clickt" en je dus indekt tegen grote verliezen?
Daarnaast: risico naar beneden is beperkt, maar kansen omhoog zijn ook beperkt. als ik zo naar die grafiek kijk
Momenteel stijgt de koers van het fonds met 1,22% bij een AEX stijging van 1% (zie laatste maandverslag).
(waarschijnlijk kopen ze put opties om risico naar beneden te beperken en financieren ze die uit het schrijven van call opties).

AEX is geen goede gespreide index.
Je hoeft niet één goed gespreide index te hebben, je kan ook meerdere indexen hebben om te spreiden ;)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:20
In dit (lange) onderwerp zijn globaal de volgende onderwerpen aan de orde geweest. Misschien moeten we opletten niet teveel in herhaling te vallen en misschien een afsplitsing per onderwerp?
  • Sparen
  • Beleggen
  • Besparen
  • Ratio inkomen/uitgaven
  • Levensstandaard
  • Nut van vroegpensioen
  • Huis/Hypotheek
  • Financiële tips/tricks
Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor beleggen hebben we een prachtig topic: Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7. Daar kan alles rondom beleggen besproken worden. Andere investeringen ((D)GA-constructies, huizen, garageboxen, loterijen) kunnen uiteraard hier besproken worden. :)

Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan de informatie in de ~~~~~~~[mo]-tag.