[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 48 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
ahh top! tnx! kon gister niks vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Luuk1983 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:59:
Let op! Als je een account op het forum van Day Z hebt! Deze zijn gehacked.

http://frontpage.fok.nl/n...ke-informatie-bekend.html
Top wou hem ook net delen.
Ik post er niet zo heel veel maar toch maar even mijn wachtwoord veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Gisteren voor het eerst na 245 uur spelen een tenten-kamp gevonden. :)
Ik was met een maat naar tenten aan het zoeken in Novaya, hij 2 tenten gevonden, ik een military tent.
We besloten om onze tenten ten noorden van Topolniki in de bossen te gaan plaatsen, na een flink stuk het pad te hebben gevolgd, besloten we om allebei na een geschikte plek te gaan zoeken. Hij ging rechts van het pad zoeken, ik links van het pad. Binnen nog geen 3 minuten kwam ik tenten-kamp tegen, ik zag 5 blauwe tenten, en 3 military tents. Mijn hartslag schoot omhoog, ik kreeg zweet-handjes en vertelde natuurlijk meteen aan mijn maat wat voor goudmijn ik gevonden had, ik snel terug naar het pad gerend om die maat van mij op te halen, om vervolgens hun kamp te gaan leeg roven. En wat we vonden was niet misselijk, een shit-load aan voedsel, ammo, surival-gear, en wapens. Ik heb alle kogels gepakt, een AK-47, een MP-5. Maat van mij een SKS met een PM-73. (wij weten nog niet goed wat de sterkere wapens zijn en niet, ik weet dat de SKS een van de beste snipers is in het spel, en dat de PM-73 makarov kogels heeft, dus die zal wel niet zo krachtig zijn).
Maar enfin, we hebben nog nooit zoveel mooie gear bij elkaar zien liggen. Mijn military tent heb ik bij hun neergelegd om een hunting-backpack van ze te stelen, om daar mijn ammo in te doen :D
Vervolgens zijn we nog meer naar het noorden getrokken en hebben we daar onze tent neergezet, die andere blauwe tent hadden we ook weggegooid omdat we ruimte nodig hadden in onze backpack.

Stel ik plaats een tent op een public-server, en we loggen weer in op een andere server, staat die tent dan ook daar? Of blijft die alleen staan op de server waar je hem geplaatst heb? Dit is wel iets om rekening mee te houden natuurlijk.

Wij zijn nu ook van plan om vaker via het bos te gaan lopen. Normaal volgden we altijd het pad, maar we proberen nu steeds meer in een rechte lijn naar onze bestemming te komen, wat soms nog wel eens een hel kan zijn als je de map nog niet goed kent. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 21:16
GluonC schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:58:
[...]

Stel ik plaats een tent op een public-server, en we loggen weer in op een andere server, staat die tent dan ook daar? Of blijft die alleen staan op de server waar je hem geplaatst heb? Dit is wel iets om rekening mee te houden natuurlijk.

[...]
Alleen op de server waar je hem geplaatst hebt. Anders zouden alle server vol staan met tenten natuurlijk, als dat gedeeld werd over alle servers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:58:
Gisteren voor het eerst na 245 uur spelen een tenten-kamp gevonden. :)
Ik was met een maat naar tenten aan het zoeken in Novaya, hij 2 tenten gevonden, ik een military tent.
We besloten om onze tenten ten noorden van Topolniki in de bossen te gaan plaatsen, na een flink stuk het pad te hebben gevolgd, besloten we om allebei na een geschikte plek te gaan zoeken. Hij ging rechts van het pad zoeken, ik links van het pad. Binnen nog geen 3 minuten kwam ik tenten-kamp tegen, ik zag 5 blauwe tenten, en 3 military tents. Mijn hartslag schoot omhoog, ik kreeg zweet-handjes en vertelde natuurlijk meteen aan mijn maat wat voor goudmijn ik gevonden had, ik snel terug naar het pad gerend om die maat van mij op te halen, om vervolgens hun kamp te gaan leeg roven. En wat we vonden was niet misselijk, een shit-load aan voedsel, ammo, surival-gear, en wapens. Ik heb alle kogels gepakt, een AK-47, een MP-5. Maat van mij een SKS met een PM-73. (wij weten nog niet goed wat de sterkere wapens zijn en niet, ik weet dat de SKS een van de beste snipers is in het spel, en dat de PM-73 makarov kogels heeft, dus die zal wel niet zo krachtig zijn).
Maar enfin, we hebben nog nooit zoveel mooie gear bij elkaar zien liggen. Mijn military tent heb ik bij hun neergelegd om een hunting-backpack van ze te stelen, om daar mijn ammo in te doen :D
Vervolgens zijn we nog meer naar het noorden getrokken en hebben we daar onze tent neergezet, die andere blauwe tent hadden we ook weggegooid omdat we ruimte nodig hadden in onze backpack.

Wij zijn nu ook van plan om vaker via het bos te gaan lopen. Normaal volgden we altijd het pad, maar we proberen nu steeds meer in een rechte lijn naar onze bestemming te komen, wat soms nog wel eens een hel kan zijn als je de map nog niet goed kent. :9
Je kan altijd de tent in de handen nemen, mits geen mil tent, en dan andere server in gaan.

Zoek een kompas, bekijk welke richting je op moet met de kaart vanaf je begin punt en dan 2x alt indrukken. kan je gewoon recht lopen en zonder alt in te houden rondkijken. Wel aan denken dat als je beschoten word snel 2x alt te tikken zodat je weer kan richten.

Sks is wel aardig midrange wapen en veel voorkomend + de ammo en je hebt er geen mag voor nodig. met een pu scope prima te doen maar echt een sniper wapen is het nou ook weer niet. Eigenlijk de enige echte snipers zijn de svd en winchester en evt cr527 ivm dat je daar een fatsoenlijke scope op kan zetten.
pm73 rak is niet heel goed maar beter dan niks. beste smg is ump45, helemaal nu de mp5 iron sights niet werken.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
We zijn nu op airfield wat aan het rotzooien.
Wat vinden jullie: mag je daar best campen en lui afknallen of niet?

Ik houd er bijvoorbeeld niet van om in bijvoorbeeld Electro te zitten en bambi's af te knallen maar de mensen op airfield hebben altijd wel guns. Dan is (voor mij) de reden meer legitiem hahaha

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

beebie121 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:37:
We zijn nu op airfield wat aan het rotzooien.
Wat vinden jullie: mag je daar best campen en lui afknallen of niet?

Ik houd er bijvoorbeeld niet van om in bijvoorbeeld Electro te zitten en bambi's af te knallen maar de mensen op airfield hebben altijd wel guns. Dan is (voor mij) de reden meer legitiem hahaha
Er is geen je mag niet in dayz, alleen je eigen moreel. Als jij lui wil afknallen op NWAF dan doe je dat lekker toch ? Daarnaast als je dat wellicht bezwaarlijk vindt, 90% van de servers is pvp op NWAF allowed of geaccepteerd als het niet specifiek in de titel staat. Bambies afknallen is gewoon zielig omdat ze niks hebben, tenzij ze irritant zijn of je aanvallen als je bv loot hebt. Maar nooit als eerste bambies aanvallen imho.

• beebie121
SouLLeSSportal schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:40:
[...]

Er is geen je mag niet in dayz, alleen je eigen moreel. Als jij lui wil afknallen op NWAF dan doe je dat lekker toch ? Daarnaast als je dat wellicht bezwaarlijk vindt, 90% van de servers is pvp op NWAF allowed of geaccepteerd als het niet specifiek in de titel staat. Bambies afknallen is gewoon zielig omdat ze niks hebben, tenzij ze irritant zijn of je aanvallen als je bv loot hebt. Maar nooit als eerste bambies aanvallen imho.
ik ben het er ook mee eens hoor :)

ik zit nu ergens in de bosjes op NWAF maar kan niets zien achter me. hoorde ik gister iemand langs rennen, even verderop zn gun laden. man man wat een spanning!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:55

nielsvv

100% Afol

Ik heb inmiddels ruim 100uur in Dayz gestoken, maar toch vind ik er nog niet juist mijn draai in.

Lees vaak dat mensen in dorp x afspreken bijvoorbeeld. Maar hoe weet je waar je bent en welke richting je uitmoet? Ik ga altijd opzoek naar richtingsborden en ga dan kijken in mijn browser naar een Dayz map om een bepaald idee te krijgen waar ik me bevind. Maar vaak loop ik gewoon rondjes :-)

Vind het ook vrij irritant, van zodra je iemand tegen komt, je onmiddelijk word afgeknalt, ook al roep ik dat ik friendly ben. Heb er nog geen vrienden kunnen maken, dit terwijl ik nog geen enkele kill heb gepleegd.

Kwam zo eens een groepje tegen welke me onder schot hielden en zeiden dat ik al mijn gear moest afgeven. Deed wat ze vroegen, deden mij handboeien aan, dekten mijn hoofd af en gingen er toen vandoor! Probeer dan maar eens dood te gaan. Heb nooit meer kunnen spelen op deze server, aangezien ik er rondliep als een kip zonder kop.

Iemand zin om eens samen te spelen? Als ik je ooit kan vinden toch.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 14:49
nielsvv schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:59:

Ik weet niet of je vanavond (na 20.00) kan, maar wil denk ik weer eens Dayz opstarten.
Zal dan op de BUG TS zitten, dan komen we elkaar vanzelf tegen denk ik.

Is wel heel lang terug dat ik echt langer dan 30 minuten heb gespeeld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Laatst online: 20-09 20:55

nielsvv

100% Afol

Vanavond zal ik er ook zijn. Op welke server speel je? Of noemt de server Bug ts?

Ben hierin nogal een leek, en zoek meestal op de meest drukke servers.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

Ik heb inmiddels ruim 100uur in Dayz gestoken, maar toch vind ik er nog niet juist mijn draai in.

Lees vaak dat mensen in dorp x afspreken bijvoorbeeld. Maar hoe weet je waar je bent en welke richting je uitmoet? Ik ga altijd opzoek naar richtingsborden en ga dan kijken in mijn browser naar een Dayz map om een bepaald idee te krijgen waar ik me bevind. Maar vaak loop ik gewoon rondjes :-)

Vind het ook vrij irritant, van zodra je iemand tegen komt, je onmiddelijk word afgeknalt, ook al roep ik dat ik friendly ben. Heb er nog geen vrienden kunnen maken, dit terwijl ik nog geen enkele kill heb gepleegd.

Kwam zo eens een groepje tegen welke me onder schot hielden en zeiden dat ik al mijn gear moest afgeven. Deed wat ze vroegen, deden mij handboeien aan, dekten mijn hoofd af en gingen er toen vandoor! Probeer dan maar eens dood te gaan. Heb nooit meer kunnen spelen op deze server, aangezien ik er rondliep als een kip zonder kop.

Elkaar vinden kan vervolgens makkelijk een uur kosten. Als je niet echt bekend bent met de omgeving is het bovendien makkelijker om op de weg te blijven omdat je dan via de kaart makkelijker kan vinden waar je op dat moment bent. Zo lang je nog geen echte loot hebt is dat geen probleem en zullen mensen je waarschijnlijk toch niet aanvallen.

Overigens is loot vinden vaak makkelijker op rustigere servers omdat die airfields dan wat minder vaak leeg geroofd zijn. Althans, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
nielsvv schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:18:
Vanavond zal ik er ook zijn. Op welke server speel je? Of noemt de server Bug ts?

Ben hierin nogal een leek, en zoek meestal op de meest drukke servers.
Nee BUG TS is een teamspeak server, volgens mij staat die ook in de Openingspost.
Heb al zo lang niet gespeeld, dat het me niet veel uitmaakt welke server we nemen.

Denk gewoon een public.
Voeg me anders maar toe op Steam ( Ithric ,is mijn naam daar)

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 12-02-2016 11:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Je kan het ebste een rustigere server pakken.
Eigenlijk spawn je meestal aan de kust. Als je een paar keer bent gesspawned en je loopt een stuk weet je vaak ook wel waar je bent.
Het is ervaring. Dat is het enige wat ik ervan kan zeggen.
Het leuke is dat om samen te spelen.
Ik zal mijn steam id eens hier neer zetten. Ik gebruik eigenlijk altijd steam en dan voicechat met vrienden.
Ik speel eigenlijk nooit alleen. Altijd met vrienden.
EN de spanning in dez egame.. tja.. die is er niet in andere games.

ook al heb je na een half uurtje wel weer loot, toch wil je niet dood.

En ja er zijn wel heel veel bandits, maar dat ben ik ook geworden aangezien ik ook ALTIJD afgeknald werd.
tenzij ik je eerder zie en je kan besluipen dan zal ik een praatje maken, maar ik zal altijd een gun op je hoofd houden..
iets met ervaring zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32

Door ervaring weet ik inderdaad vaak al waar ik ben door naar de omgeving te bekijken. Het knappe aan day z is dat er niets generieks aan de kaart is, elk gebied is uniek en daarom goed te herkennen.

Maar los daarvan is het de kunst om je goed op de kaart te oriënteren en je herhaaldelijk te blijven oriënteren. Denk aan wegen en de vormen van wegen, de vorm van de kustlijn, groepjes bomen, bepaalde gebouwen, heuvels. Ik gebruik zelf de kaart op http://www.izurvive.com. gebruik een combinatie van de terrain view (om je op bergen te oriënteren) en de sattelite view om bossen en dergelijke te zien. Plaatsnaamborden zijn natuurlijk wel een goed startpunt, maar leer vooral te oriënteren op de kaart. Dan loop je vanzelf geen rondjes meer.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Nou heb een paar uurtjes met Niels gelopen, van Komarovo naar Zelenogorsk.
Van niks naar een MP5/Mossin en Glock. (zonder kogels, dat dan weer wel)

Was wel leuk, was een verademing dat de Zombies niet overpowered waren. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Helaas, precies nu ik er weer zin in had heb ik nog steeds dat Dayz ineens mijn PC afsluit en reboot.
Ik heb dit met 0 andere spellen en heb alles al teruggezet naar de laagste settings.

Dus ik wacht wel weer even tot het weer speelbaar wordt, want dit slaat nergens op. (voor mij teminste)
(PC wordt niet warm, geheugen/CPU blijven onder de max. (waar andere spellen veel hoger gaan))

Ach ja, Alpha hé...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 16:56
Ithric schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:42:
Helaas, precies nu ik er weer zin in had heb ik nog steeds dat Dayz ineens mijn PC afsluit en reboot.
Ik heb dit met 0 andere spellen en heb alles al teruggezet naar de laagste settings.

Dus ik wacht wel weer even tot het weer speelbaar wordt, want dit slaat nergens op. (voor mij teminste)
(PC wordt niet warm, geheugen/CPU blijven onder de max. (waar andere spellen veel hoger gaan))

Ach ja, Alpha hé...
Bij mij crasht hij nog niet. Maar ik heb ondertussen al maanden niet gespeeld, de laatste keer was het zoooo traag dat het gewoon onspeelbaar was. Het lijkt juist trager te worden in plaats van sneller. Ok ik heb niet meer de meest snelle pc maar toen ik het kocht was het nog speelbaar.. Ben er al wel achter dat zonder een echt clubje mensen het vrij lastig spelen is zoals helaas zoveel spellen tegenwoordig. De casual gamer zonder een vriendengroep ofzo is vaak binnen no time dood :+

Ik volg enkele YouTube kanalen waar ze ook vaak DayZ spelen performance lijkt gewoon trager te worden met alles wat wordt toegevoegd. Ach ja, ik heb het nu toch al gekocht. Misschien wordt het ooit nog wat ;)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Hier een video over de nieuwe renderer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
TgR_KILLER schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:40:
[...]

Bij mij crasht hij nog niet. Maar ik heb ondertussen al maanden niet gespeeld, de laatste keer was het zoooo traag dat het gewoon onspeelbaar was. Het lijkt juist trager te worden in plaats van sneller. Ok ik heb niet meer de meest snelle pc maar toen ik het kocht was het nog speelbaar.. Ben er al wel achter dat zonder een echt clubje mensen het vrij lastig spelen is zoals helaas zoveel spellen tegenwoordig. De casual gamer zonder een vriendengroep ofzo is vaak binnen no time dood :+

Ik volg enkele YouTube kanalen waar ze ook vaak DayZ spelen performance lijkt gewoon trager te worden met alles wat wordt toegevoegd. Ach ja, ik heb het nu toch al gekocht. Misschien wordt het ooit nog wat ;)
Denk dat mijn post wat meer uit frustratie was, ben inmiddels evengoed nog aan het tweaken en proberen om het op te lossen.

Het is echter iets in Dayz, want heb er verder nooit last van enkel in Dayz.
Heb juist de smaak weer een beetje te pakken en had nu zo waar ook lol alleen in Dayz.

Als ik iets vind meld ik me wel even.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
LongBowNL schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:14:
Hier een video over de nieuwe renderer:
[video]
cool. Goed om te zien dat er weer zombie´s (infected) zijn! Hopelijk wordt de performance nog flink getweaked zoals hierboven gezegd wordt. Voor mij is het ook niet lekker speelbaar. Zeker als je H1Z1 gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:23

Leer navigeren (map lezen & kompas)
En de omgeving past zich niet aan jou aan. Dus pas je aan aan de omgeving.
Loop niet op vreemden af. Observeer ze veilig van een afstandje besluit dan pas of je gaat proberen contact te leggen ja/nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik vind die stats wel gaaf om te zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
osmosis schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:56:
Leer navigeren (map lezen & kompas)
Als je de 'oude' UI gebruikt dan heb je onder in beeld 10 vakken voor 'quick access' met de cijfers 1 t/m 0 op je toetsenbord. Als je daar een kompas in zet, dan wijst het icoontje van het kompas altijd naar het noorden ( het is een geanimeerd icoon namelijk). Dat is handig om snel op je kompas te kunnen kijken zonder je kompas in de hand te hoeven houden. Als de 'quick access' balk verdwijnt (wat deze na een tijdje doet), dan druk je even snel twee keer op tab en voila de balk staat er weer. Helaas werkt dit met de nieuwe UI niet meer.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Luuk1983 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:12:
[...]

Als je de 'oude' UI gebruikt dan heb je onder in beeld 10 vakken voor 'quick access' met de cijfers 1 t/m 0 op je toetsenbord. Als je daar een kompas in zet, dan wijst het icoontje van het kompas altijd naar het noorden ( het is een geanimeerd icoon namelijk). Dat is handig om snel op je kompas te kunnen kijken zonder je kompas in de hand te hoeven houden. Als de 'quick access' balk verdwijnt (wat deze na een tijdje doet), dan druk je even snel twee keer op tab en voila de balk staat er weer. Helaas werkt dit met de nieuwe UI niet meer.
Wat ik vaak doe om mij te oriënteren is kijken waar of de kust is of landmarks (steden/masten/bossen).
Over het algemeen werkt dat perfect, dan kijk je naar bochten in de weg of de hoogte van bergen en je komt heel ver. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendeyy
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-10-2024
Heb al een hele tijd geen DayZ meer gespeeld. Lijkt me leuk om dit een keer met meerdere van jullie te doen. Ik heb zelf een Discord server opgezet (Discord is een (voice)chat voor gamers).

Discord kun je hier downloaden: https://discordapp.com/
Even account aanmaken en daarna hier joinen: https://discord.gg/0pcycCXj6XT96vLX
(Link is 24u geldig)
Jullie kunnen mij ook toevoegen op steam: dendeyy
Ik zal vooral 's avonds na een uurtje of 9 online zijn.

See you in Dayz!

[ Voor 6% gewijzigd door Dendeyy op 16-02-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Rudolf schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:52:
[...]

cool. Goed om te zien dat er weer zombie´s (infected) zijn! Hopelijk wordt de performance nog flink getweaked zoals hierboven gezegd wordt. Voor mij is het ook niet lekker speelbaar. Zeker als je H1Z1 gewend bent.
Die zijn er nu ook al weer hoor, maar niet zo veel omdat ze nog veel problemen met fps veroorzaken in de legacy versie van nu.

H1Z1 loopt dan wel lekkerder maar dat ziet er in vergelijking ook niet uit. Speelt ook behoorlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Weer een update van het development team: https://dayz.com/blog/status-report-16-feb-2016.

Highlights:
* Versie 0.60 komt waarschijnlijk eind februari
* Eerste versie van de nieuwe renderer zit erin
* Wapens en voertuigen spawnen dan in een random configuratie (qua attachments)

* Er komen in de toekomst mogelijk radiostations
* Het nieuwe animatiesysteem gaat het (eindelijk) mogelijk maken om meerdere dingen tegelijk te doen. Zo kan je tijdens het wisselen van een wapen blijven bewegen, of tijdens het wisselen stoppen, of bukken en niet meer dat je geen controle meer hebt over je speler zolang de animatie duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En weer een nieuwe update: https://dayz.com/blog/status-report-01-mar-2016

In deze versie meer over het nieuwe animatiesysteem, nieuwe renderer, damage system etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Is 0.60 er al?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Klik de link van het Dev Blog en je leest het in de eerste zin van Hicks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
LongBowNL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:52:
[...]

Klik de link van het Dev Blog en je leest het in de eerste zin van Hicks. :/
Op mijn werk he ;) ga ik niet uitgebreid DayZ blogs lopen lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Damian schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:04:
[...]

Op mijn werk he ;) ga ik niet uitgebreid DayZ blogs lopen lezen :P
Maar wel posten op Tweakers, das OK natuurlijk :P Anyway:
As mentioned as a high possibility, we ended up passing our internal goal for putting 0.60 in consumers hands. However, this was expected as a high chance. We are of course working hard on getting it ready, and on to experimental branch as soon as possible. Our work currently is focused on optimization of the performance inside major cities in Chernarus. New Chernogorsk has caused us some performance hickups we want to resolve to an acceptable playable frame rate. The engine team has a daunting task ahead of them, focusing on the last few hurdles to unlock the capabilities of the renderer while still combating and improving legacy engine scene management. With trouble areas in the DirectX 9 area dipping as low as the mid teens in some situations, we consider it critical to isolate those areas and ensure we can hold a stable 30fps (In Direct X 11) in them. Globally, frame rates on average can be in the 40 to 60 range on average - so obviously our focus right now is in those major cities. It is key to keep in mind as said many times before - this is just the first iteration. In addition to continuing bugfixes on into beta and the 1.0 release, the new renderer technology will open up many new particle effects to the design team, and we'll be working with GPU manufacturers for cross testing to isolate areas in which hardware specific optimizations can be made.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Luuk1983 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Maar wel posten op Tweakers, das OK natuurlijk :P Anyway:

[...]
Ja meneer Luuk, tweakers forum valt minder op dan een gigantische zwarte pagina met filmpjes van tea-baggende DayZ spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Na ruim een jaar, misschien zelfs 2 niet aanwezig te zijn geweest in chernarus, toch weer de draad opgepakt. Er zijn wat weinig zombies maar doen t nog best aardig.. Kom weinig glitches meer tegen en ook de eerdere overdaad aan persistent loot is verdwenen.. Er lijkt zowaar een beetje balans te komen in dayz!

Nice, die nieuwe guns Enzo, maar heb ook eindelijk een 2tal tenten gevonden.. Een military tent met 250 vakken en een klein tentje met 60. Staat al een weekje in de bossen met m'n gear erin.. Heerlijk, had nog nooit een tent gevonden. Kortom, ik ben aan t genieten. M'n gear in de tent op een rustige server.. Om dan zo af en toe naar een drukke te vertrekken voor wat hefty combat.. Keihard genieten

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En weer een nieuwe update: https://dayz.com/blog/status-report-15-mar-2016

Het gaat vooral over de blocking issues voor 0.60 en dat ze druk bezig zijn met het nieuwe animatiesysteem en de renderer. Ik ben zelf in ieder geval zeer benieuwd naar 0.60 en wat het gaat brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Verhaaltje over de jacht op cheat makers door Bohemia: http://www.pcgamesn.com/d...nd-world-of-cheat-sellers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Bizar toch eigenlijk hoe ver het gaat met cheaten. Het verbaast mij elke keer weer dat mensen geld willen betalen om te cheaten. In een spel waar je ook 'echt' geld kan verhandelen kan ik mij er nog iets bij voorstellen, maar een spel als Day Z? Gewoon omdat het kan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En weer een nieuwe status report: https://dayz.com/blog/status-report-29-mar-2016

Niet heel veel nieuws, maar vooral waar ze hard mee bezig zijn. Wel gaaf vind ik een filmpje waarin je het verschil tussen de legacy DirectX9 en de nieuwe DIrectX11 renderer ziet. Behalve de betere framerate (hoewel nog niet helemaal je van het) is het vooral gaaf om te zien dat de belichting 's nachts veel beter oogt. In plaats van een zwart/wit/grijze wereld zie je nu veel meer kleur op de plekken waar bijvoorbeeld maanlicht op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Klopt! ik vond dat een mooi filmpje!
Mag nu toch echt wel op exp komen en dan op normal zetten :)
Ben heel beneiuwd naar alle verbeteringen namelijk en het wordt tijd voor ene update hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:08:
Klopt! ik vond dat een mooi filmpje!
Mag nu toch echt wel op exp komen en dan op normal zetten :)
Ben heel beneiuwd naar alle verbeteringen namelijk en het wordt tijd voor ene update hehe
Zeker! Ik wacht eigenlijk met spelen tot een nieuwe update, maar deze duurt langer dan ik verwacht had. Wel worden de verwachtingen iets getemperd:
As we get closer to bringing .60 to experimental branch, I lightly urge you all to temper your excitement with a few brief statements of reality about public development of a title, and its engine:

.60 is focused on UI, and Renderer - it does not feature the new animation system, player controller, or user actions
We still have plenty of issues ahead of us to tackle, the renderer is but one hurdle on the road to a complete DayZ
Network Optimizations, Server Performance Optimization (This is a big one, standing between us and more players, more infected, more animals), Animation System, Eden Update Audio Tech merge, and more are all ahead of us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luuk1983 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Zeker! Ik wacht eigenlijk met spelen tot een nieuwe update, maar deze duurt langer dan ik verwacht had. Wel worden de verwachtingen iets getemperd:

[...]
Klopt ik had het ook gelezen.
En ik ben het met je eens dat deze update lang(er) duurt.
Voor hun ook aangezien deze al eind februari op de planning stond als ik het goed heb.

Ik ga ook eerst voor de nieuwe renderer, ik bedoel meer dieren etc hoeft van mij niet. Eerst de basis maar eens op orde.
Net als de animaties van het reloaden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Klopt ik had het ook gelezen.
En ik ben het met je eens dat deze update lang(er) duurt.
Voor hun ook aangezien deze al eind februari op de planning stond als ik het goed heb.

Ik ga ook eerst voor de nieuwe renderer, ik bedoel meer dieren etc hoeft van mij niet. Eerst de basis maar eens op orde.
Net als de animaties van het reloaden etc.
Ik denk wel dat als de framerate beter is dat het sowieso al lekkerder speelt. Ik bedoel, ik ben gewend aan hoe Day Z speelt - ook al is het lang niet altijd ideaal -, dus vooral in de bossen speelt het lekker, alleen in de steden is het bagger. Als dat ook beter wordt met betere belichting dan voegt dat behoorlijk wat toe!

Als daarna het nieuw animatiesysteem live gaat en je gewoon kan lopen tijdens het eten, of naar dekking rennen terwijl je je wapen pakt, dan zijn de twee grootste pijnpunten voor mij opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:06
Hoe gaan jullie om met servers die offline gaan en niet meer terugkomen? Ik ben sinds 0.58 al 3 servers kwijtgeraakt en dat is best frustrerend. Heb je net mooi spul gevonden en een kampje gesticht (of zelfs meerdere kampen met auto's) gaat je favoriete server offline en komt niet meer terug. Voor nu valt het nog mee omdat het nog earlyaccess is, maar hoe gaat dit zometeen na de release? Wordt dan de enige betrouwbare server nog die van jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:55:
Hoe gaan jullie om met servers die offline gaan en niet meer terugkomen? Ik ben sinds 0.58 al 3 servers kwijtgeraakt en dat is best frustrerend. Heb je net mooi spul gevonden en een kampje gesticht (of zelfs meerdere kampen met auto's) gaat je favoriete server offline en komt niet meer terug. Voor nu valt het nog mee omdat het nog earlyaccess is, maar hoe gaat dit zometeen na de release? Wordt dan de enige betrouwbare server nog die van jezelf?
Ja dat is echt frustrerend he! Ik merk ook dat ik nu niet speel omdat ik het gevoel heb dat 0.60 eraan zit te komen en het 'dus geen zin heeft om nu spullen te verzamelen'. Zeker nu het veel moeilijker is om voertuigen de vinden, aan de praat te krijgen en aan de praat te houden is persistence echt super belangrijk. Kijk een ton met wat leuk spel dat je kwijt raakt, OK. Maar een military tent met rare weapons en een functionele truck is toch wel echt een boel moeite om dat bij elkaar te krijgen. Als je naast de updates van het spel dan ook nog eens spullen kwijt raakt doordat een server offline gaat, dan heb ik er soms gewoon geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En weer een nieuwe update. Nog niet veel nieuws, behalve dat ze heel druk bezig zijn om 0.60 eruit te krijgen naar experimental:

https://dayz.com/blog/status-report-12-apr-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik heb het nog niet eerder gelezen (misschien gemist hoor) maar ik vind de evrschillende types zombies wel leuk!
Dan moet je extra goed bekijken of je wel of niet een politiebureau in gaat of een hospitaal gaat bezoeken.

Ik hoop op een snelle komst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:22:
Ik heb het nog niet eerder gelezen (misschien gemist hoor) maar ik vind de evrschillende types zombies wel leuk!
Dan moet je extra goed bekijken of je wel of niet een politiebureau in gaat of een hospitaal gaat bezoeken.

Ik hoop op een snelle komst :)
Zeker! In die zin had je natuurlijk al een paar verschillende zombies. Je had vooral op de vliegvelden de militaire zombies die moeilijker te killen waren door hun armor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luuk1983 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:39:
[...]

Zeker! In die zin had je natuurlijk al een paar verschillende zombies. Je had vooral op de vliegvelden de militaire zombies die moeilijker te killen waren door hun armor :)
Klopt! alleen vond ik die militairy niet moeilijker te killen dan niet miltairy.. had het idee dat het alleen uiterlijk anders was.

Mara ik zou het wel leuk vinden, militairy zombies die meer armor hebben, police die bijvoorbeeld iets sneller kunnen rennen en de dokters die bijvoorbeeld langer achter iemand aan rennen ofzo. Of wat slimmer zijn.

Speel je het nog wel Luuk?
Ik heb gister nog even gespeeld, vond een winchester en 80 kogels en een long range. was helemaal blij! totdat ik een server joinden en 30 sec later dood was.
Gelukkig spawnde ik vlakbij, ik terugrennen, lag mn winchester er nog maar al het andere (incl mn lichaam) was weg. en hetwas echt binnen 5 minuten terug. Baalde daar wel van maar had gelukkig mn winchester nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Op dit moment niet echt. Ik was eigenlijk aan het wachten op 0.60 voordat ik 'moeite' ga stoppen in het spel omdat er waarschijnlijk dan weer een character reset plaats vind en je eventuele basissen kwijt raakt.

Maar ik ben ook wel een beetje ontmoedigd om veel te spelen. Het leukste aan Day Z vind ik een basis maken en ik 0.58 ging dat ook best wel lekker en was het ook best wel leuk. Samen met Moondust hadden we meerdere basissen rond de kaart en iets van 5 voertuigen die we goed konden gebruiken om tussen basissen te reizen. Maar met 0.59 moest je weer opnieuw beginnen vanwege de wipe.

En in 0.59 is het zo veel moeilijker om voertuigen aan de praat te krijgen en vooral ook aan de praat te houden. Eerst moet je alle wielen vinden voor een voertuig, samen met een accu en gloeibout of bougie. En omdat je wielen alleen maar in je handen kan meenemen duurt het eeuwen om een voertuig helemaal op te tuigen. Kapotte banden repareren niet meer na een server herstart en aangezien banden met een heel klein tikje kapot kunnen gaan is dat niet echt fijn. Ook kan je van twee enkele truckwielen geen dubbele maken, ook zo fijn! Om banden van de truck te halen moet je nu ook een sleutel hebben. Een kapotte tank kan je nog steeds niet repareren en die gaat nogal snel lek.

Een basis opbouwen en voertuigen hebben kost nu dus extreem veel moeite in 0.59 vind ik. Das op zich niet erg, maar ik ben al vaker basissen kwijt geraakt omdat servers er ineens mee stopten (al 3 keer gebeurd) en als je dan ook nog bij een nieuwe versie een wipe krijgt en opnieuw moet beginnen, dan heb ik er eigenlijk helemaal geen zin meer in.

Ik wilde laatste nog even een rondje lopen omdat ik een SVD had en ik dacht: ik ga eens een potje knokken met mensen. Toen liep ik een iets te stijl stukje af en toen was ik meteen dood. Nou heb ik er al HELEMAAL geen zin meer in :P

[ Voor 21% gewijzigd door Luuk1983 op 13-04-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
waar vind je zo'n SVD? ik heb die nog nooit gevonden!!
en ik wil hem zooooo graag een keer testen!!

Verder begrijp ik je heel goed.
Het loont nu niet echt om aan basebuilding te doen.
Waardoor er eigenlijk alleen maar, in mijn nederige mening, telt het recht van de sterkste en je leuke, spannende shoot-outs mee maakt.

Toch blijft het hart in de keel gevoel als je een encounter hebt vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:56:
waar vind je zo'n SVD? ik heb die nog nooit gevonden!!
en ik wil hem zooooo graag een keer testen!!

Verder begrijp ik je heel goed.
Het loont nu niet echt om aan basebuilding te doen.
Waardoor er eigenlijk alleen maar, in mijn nederige mening, telt het recht van de sterkste en je leuke, spannende shoot-outs mee maakt.

Toch blijft het hart in de keel gevoel als je een encounter hebt vind ik :)
Geen idee waar je de SVD kan vinden, vooral een kwestie van andere kampen leeg roven :P Heb uit een vijandelijk kamp toen een zooi AK's en een SVD geloot. Echt 10 keer heen en weer gelopen om alles te jatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
lol ik vind ook nooit kampen :)

wel mooi om te een heel kamp leeg te roven lijkt me hahaha.

ook spannend! als er iemand inlogt kan je de sjaak zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Geen idee waar je de SVD kan vinden, vooral een kwestie van andere kampen leeg roven :P Heb uit een vijandelijk kamp toen een zooi AK's en een SVD geloot. Echt 10 keer heen en weer gelopen om alles te jatten
De volgende wapens zijn enkel te vinden op heli crash sites:
- SVD
- VSS
- FN FAL
- Steyr AUG
- UMP

Misschien mis ik er nog een, maar kom er zo snel niet op.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
mobstaa schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:11:
[...]

- SVD
- VSS
- FN FAL
- Steyr AUG
- UMP

M4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Klopt, maar deze zit niet in .59 wegens problemen. Enkel hackers & dupers hebben deze in .59:)

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
mobstaa schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:50:
[...]

Klopt, maar deze zit niet in .59 wegens problemen. Enkel hackers & dupers hebben deze in .59:)
Ow, dat wist ik niet. Zo denk je alles te weten over bepaalde versies, blijkt het toch weer niet zo te zijn ;)

Ah ja, de goede oude tijd toen de M4 het 'placeholder weapon' was en het enige machinegeweer die je kon hebben, voordat er 10 versies van de AK's waren. Nu is het juist weer speciaal als je een M4 hebt (en in 0.59 dus helemáál speciaal ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
YES!

Moet je nog wat speciaals doen voor een exp sevrer? heb het nog nooit gedaan maar ben zo nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
beebie121 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:59:
YES!

Moet je nog wat speciaals doen voor een exp sevrer? heb het nog nooit gedaan maar ben zo nieuwsgierig :)
In je steam client aangeven dat je de experimental branche van DayZ wil downloaden. Doe je ergens in de instellingen van de game in Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

mobstaa schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:11:
[...]

- SVD
- VSS
- FN FAL
- Steyr AUG
- UMP

ump ligt soms ook in mil bases in die officer barack mini hangars.

Hopelijk komt .60 de komende week nu die exp servers online komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
beebie121 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:59:
Ja, het is het handigste dat je je huidige steam map een andere naam geeft zodat je later de stable zo weer terug kan zetten. En dan in de Steam client bij de eigenschappen van DayZ aangeven dat je de beta versie wil spelen. Als je weer terug wil naar stable hernoem je de DayZ map weer naar DayZ-exp ofzo en de oude stable map weer naar DayZ. En oja, natuurlijk ook ff in Steam aangeven dat je geen beta versie meer wil spelen. Op deze wijze kan je telkens vrij eenvoudig switchen zonder dat je telkens de hele mikmak weer moet downloaden omdat je vorige bestanden allemaal zijn voerschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Hopelijk komt 0.6 vlug uit. Eindelijk een fps boost door een nieuwe renderer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SmokingSig schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:47:
Hopelijk komt 0.6 vlug uit. Eindelijk een fps boost door een nieuwe renderer :o
Ik vermoed wel dat de nieuwe renderer flink wat verbeteringen meebrengt, maar ga er ook vanuit dat er ook een aantal dingen achteruit gegaan zijn. Ik ben zelf ook benieuwd hoe ver de nieuwe UI is. Ik speelde al een tijd met de nieuwe UI (omdat je met de oude niet bij alle slots van bijvoorbeeld een military tent kon komen), maar in 0.59 schort er best nog wat aan de nieuwe UI. Ik ben benieuwd hoeveel ze verbeterd hebben!

Ook kijk ik erg uit naar het nieuwe animatiesysteem die het houterige uit het spel zou moeten halen. Dus geen animaties meer die je poppetje gijzelen totdat de animatie voorbij is. Ik geloof alleen niet dat in 0.60 het nieuwe animsatiesysteem al zit.

Ik denk wel dat we nu op een punt aangekomen zijn in de ontwikkelingen van Day Z waarbij een hoop dingen samen gaan komen die het spel echt een stuk beter gaan maken. Ik denk ook wel dat dat één van de redenen is waarom 0.60 zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Blijkbaar kunnen zombies ook over hekjes/muurtjes kruipen in de 0.6 versie :) De M4 zal ook terug zijn. Wagen, dieren, nieuwe wapens e.d. niet. 0.60 draait vooral om de performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SmokingSig schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:01:
Blijkbaar kunnen zombies ook over hekjes/muurtjes kruipen in de 0.6 versie :) De M4 zal ook terug zijn. Wagen, dieren, nieuwe wapens e.d. niet. 0.60 draait vooral om de performance boost.
Volgens mij spawnen wapens en voertuigen nu met random attachments. Ik zou in ieder geval al blij zijn als voertuigen niet constant zonder wielen spawnen. Alle wielen bij elkaar zoeken is echt niet leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
It's happening! De Experimental is uit: https://www.reddit.com/r/...s/4hv8yy/060_exp_release/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik heb even kunnen spelen, that glorious 100+ FPS op max settings :P
Maargoed, na 30 min klapte de server er uit.
Nu zitten er 10.000 man te hameren op 10 50slot servers, dus succes met er in te komen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik kon geeneens versie 60 servers vinden in mijn lijstje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Er zitten toch wel echt een paar hele serieuze issues in. Ik snap dat experimental nog meer dan de stable branch bugs kan bevatten, maar ik zou op dit moment op 0.60 experimental in ieder geval niet serieus gaan spelen, maar puur om eens te kijken hoe de nieuwe renderer werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Luuk1983 op 06-05-2016 12:20 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Damian schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:34:
Ik kon geeneens versie 60 servers vinden in mijn lijstje :/
Je hebt wel bij dayz > eigenschappen > opt in bij beta ingesteld? anders zie je ze niet nee, exp is feitelijk een losse versie van dayz waarvoor je de data moet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:04:
[...]

Je hebt wel bij dayz > eigenschappen > opt in bij beta ingesteld? anders zie je ze niet nee, exp is feitelijk een losse versie van dayz waarvoor je de data moet downloaden.
uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 20-09 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Is het trouwens verstandig om nu opnieuw te beginnen met een character? Of kan ik beter wachten tot .6 uit is? Niet dat ik nu overnieuw begin, een hele dag speel en dan weer alles gewist wordt :P

EDIT: Zijn jullie trouwens te vinden op TeamSpeak in de server zoals staat in de TS?

[ Voor 18% gewijzigd door Oxigeon op 06-05-2016 12:42 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Oxigeon schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:41:
Is het trouwens verstandig om nu opnieuw te beginnen met een character? Of kan ik beter wachten tot .6 uit is? Niet dat ik nu overnieuw begin, een hele dag speel en dan weer alles gewist wordt :P

EDIT: Zijn jullie trouwens te vinden op TeamSpeak in de server zoals staat in de TS?
Bij elke update heb je een kans op een character wipe. Ik heb sowieso heel even genoeg van het spel, maar als ik al zin heb om te spelen dan begin ik er nog niet aan omdat 0.60 eraan zit te komen. Van de andere kant duurt 0.60 al weer zo lang dat ik waarschijnlijk al 10 keer een nieuw character had kunnen beginnen en dood had kunnen gaan :P

Ik gebruik eigenlijk altijd mijn eigen TS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Ik heb ook een tijdje gewacht met spelen tot .60 kwam. Dit duurde mij eigenlijk toch wat te lang en sindsdien al weer heel wat keren doodgegaan. Zelfs een kamp met een flink aantal tenten op weten te bouwen.

Wat betreft TS, zelf heb ik een eigen TS server en praat ik met vrienden via deze server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
mobstaa schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:17:
Zelfs een kamp met een flink aantal tenten op weten te bouwen.
Ik heb steeds minder zin om dat te doen. Het probleem is dat het best lastig is om een goed kamp te bouwen, zeker als je afstanden aflegt om goede loot te vinden. In 0.58 had ik samen met nog iemand een paar kampen verspreid over de map en met een paar voertuigen konden we alle kampen fatsoenlijk onderhouden en op meerdere plekken loot zoeken. Maar in 0.59 is het zo ingewikkeld om voertuigen aan de praat te krijgen en aan de praat te houden dat dat amper nog een optie is. En daarmee is het best lastig om meerdere kampen fatsoenlijk te onderhouden.

Sowieso hebben de huidige tenten/barrels/verhicles volgens mij een standaard despawntijd van 45 dagen in plaats van een x aantal dagen dat verlengd wordt op het moment dat je ze gebruikt. Daarnaast heb ik nu al een aantal keer gehad dat servers waar een kamp stond offline ging en niet meer terug kwam. Tel daar ook nog bij dat alles gereset wordt bij een update van de game en daardoor heb ik eigenlijk geen zin meer om super veel moeite in een kamp te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Raar en jammer dat ik nog nooit een kamp heb gevonden. Staan deze op bepaalde plekken? Of is het gewoon een kwestie van ergens de bos in wandelen en hopen dat je wat vind? Zou graag eens met wat andere mensen willen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Oxigeon schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:40:
Raar en jammer dat ik nog nooit een kamp heb gevonden. Staan deze op bepaalde plekken? Of is het gewoon een kwestie van ergens de bos in wandelen en hopen dat je wat vind? Zou graag eens met wat andere mensen willen spelen
een kamp vind je niet, die moet je zelf maken :p Als je er een vind is hij van een andere speler(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Damian schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:52:
[...]

een kamp vind je niet, die moet je zelf maken :p Als je er een vind is hij van een andere speler(s).
Ja dat snapte ik al. Maar waar bouwen de meeste spelers een kamp? Is dat in het bos bij grote steden? Of in huizen bij grote steden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Laatste keer zaten we in de bossen boven Polesovo, heeft heel lang geduurd voordat iemand ons kamp vond (2 weken) op een private server. De eerste vond natuurlijk wel een cooked handgranaat in een backpack haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Oxigeon schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:41:

.59 is er gewoon nog, op exp heb je dan ander character naast die van je normal game, dus yeh you can have both :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik ben superblij dat die nieuwe renderer zoveel meer fps geeft, had de laatste maanden een beetje de hoop opgegeven dat de SA ooit nog iets zou worden. Dit is een erg belangrijke stap om mensen weer aan DayZ te krijgen. Speel zelf de Arma2 mod weer, maar als 0.60 naar stable gaat ga ik weer ook weer SA waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vanmiddag ga ik ook weer eens spelen na een hele lange tijd niet. Mijn laptop zou de game goed moeten draaien maar deed hij voorheen bij wat versies niet. Hopelijk is dat ondertussen wel een beetje opgelost. Maar dat zien we dan vanmiddag wel.

Probleem is altijd dat ik begin aan de kust en gewoon nergens water vind. Dan speel ik een uur en ben ik verhongerd ofzo. Ik ga elk huis in etc maar vind gewoon niks. Als ik dan een waterput vind zuip ik me helemaal weg haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Oxigeon schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:09:
Vanmiddag ga ik ook weer eens spelen na een hele lange tijd niet. Mijn laptop zou de game goed moeten draaien maar deed hij voorheen bij wat versies niet. Hopelijk is dat ondertussen wel een beetje opgelost. Maar dat zien we dan vanmiddag wel.

Probleem is altijd dat ik begin aan de kust en gewoon nergens water vind. Dan speel ik een uur en ben ik verhongerd ofzo. Ik ga elk huis in etc maar vind gewoon niks. Als ik dan een waterput vind zuip ik me helemaal weg haha.
Tenzij een speler je net voor bent geweest kan je met de laatste versies sowieso veel meer vinden omdat het loot spawning en distribution een stuk beter geworden is. Maar zoek daarnaast een appelboom en trek er een zooi appels uit. Met een bekende glitch kan je dit heel snel doen en hoef je niet meer op de animatie te wachten. Appels geven zowel energy als hydration, dus dan kan je zo weer even vooruit.

Voor de glitch moet je het volgende doen:
* zorg dat je niets in je handen hebt. Je moet bij een appelboom in ieder geval de optie 'search for apples' zien (maar nog niet uitvoeren).
* een appelboom heeft een beetje een y-vorminge stam. Loop tegen de boom aan en blijf w vasthouden, zodat je stabiel 'tegen de boom' blijft lopen. Blijf sowieso w vanaf nu vasthouden, ook tijdens alle volgende stappen.
* Kies nu voor 'search appels'. De animatie zal gaan spelen en het poppetje gaat naar appels zoeken. Ondanks dat je w ingedrukt hebt zal je character niet meer lopen.
* Zodra de animatie is afgelopen kan je 'search for apples' blijven spammen zonder dat de animatie nog wordt uitgevoerd. Hierdoor heb je binnen de kortste keren je inventory vol met appels. Hoe kleiner je inventory hoe sneller deze uiteraard vol is. Na het eten van een appel of 12 kan je er wel weer even tegenaan ;)

Op Youtube kan je vast filmpjes vinden die je laten zien wat je moet doen als je er niet uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

THanks voor bovenstaande tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Oxigeon schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:09:
Je kunt inderdaad nu al beginnen met spelen. Echter verwacht ik binnenkort de update van .60 van experimental naar stable. Dit is een update waar je echt performance verschil gaat merken. De .59 versie naar mijn weten wat betreft performance niet heel veel beter dan voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

mobstaa schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:32:
[...]

Je kunt inderdaad nu al beginnen met spelen. Echter verwacht ik binnenkort de update van .60 van experimental naar stable. Dit is een update waar je echt performance verschil gaat merken. De .59 versie naar mijn weten wat betreft performance niet heel veel beter dan voorgaande versies.
Niet beter idd, maar wel stabieler dan de voorgaand versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik vind dus nooit een 0.6 server. Als iemand een IP heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SmokingSig schreef op maandag 09 mei 2016 @ 07:02:
Ik vind dus nooit een 0.6 server. Als iemand een IP heeft?
You need to disable passworded servers in filters , and when you are in the servers list you click on "versions" and you're suposed to see the 0.60 in top of serveur list ;) have a good day an kill bambies
Bovenstaande suggestie zie ik vaker voorbij komen. Geen idee of het zin heeft of niet, maar ik denk: ik meld het maar even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Luuk1983 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:21:
[...]

[...]

Bovenstaande suggestie zie ik vaker voorbij komen. Geen idee of het zin heeft of niet, maar ik denk: ik meld het maar even!
Al gedaan veranderd niets :( Als ik een filter opzet met 'experimental' vond ik 1 server maar daarna niets meer. Zal nog wat moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En weer een nieuwe dev-blog, met de eerste bevindingen van 0.60 en de highlights voor 0.61: https://dayz.com/blog/status-report-10-may-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En weer een nieuwe update: https://dayz.com/blog/status-report-24-may-2016

Highlights:
- Wat zijn de blocking issues voor 0.60 en wat is de status daarvan.
- Infected hebben (waarschijnlijk in 0.61+) eindelijk loot
- Uitgebreide uitleg over wat de bedoeling is van een dood lichaam van een speler in Day Z, aangezien de huidige despawm-tijd van 10 minuten tijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Als je trouwens in experimental wil, er zijn nu best veel servers beschikbaar.

De nieuwe UI is wel ff wennen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
beebie121 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:21:
De nieuwe UI is wel ff wennen vind ik.
Is die UI van 0.60 hetzelfde als de experimentele UI in 0.59 die je kon activeren met de toevoeging van -newui in de opstartregel in Steam? De status van je karakter was in die experimentele UI niet zichtbaar. Echt heel vervelend. En ook was alles kleiner. Dat merkte ik pas goed toen ik weer een keer terug ging naar de oude UI. De icoontjes waren zoveel duidelijker. Het grote voordeel van de nieuwe toen nog experimentele UI was dat je kon scrollen in de inventory van tenten enzo. Dat kan met de oude UI niet. Al met al was ik niet kapot van die nieuwe UI. Ik heb nog altijd de hoop dat ze het qua gebruiksgemak nog sterk gaan verbeteren. Een tijd geleden kwam er een ontwerp voor de HUD voorbij. Simpel en doeltreffend! Ik hoop dat ze die kant opgaan met het hele spel. Afwachten maar. Als 0.60 in stable staat ga ik DayZ misschien wel weer aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
-Moondust- schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Is die UI van 0.60 hetzelfde als de experimentele UI in 0.59 die je kon activeren met de toevoeging van -newui in de opstartregel in Steam? De status van je karakter was in die experimentele UI niet zichtbaar. Echt heel vervelend. En ook was alles kleiner. Dat merkte ik pas goed toen ik weer een keer terug ging naar de oude UI. De icoontjes waren zoveel duidelijker. Het grote voordeel van de nieuwe toen nog experimentele UI was dat je kon scrollen in de inventory van tenten enzo. Dat kan met de oude UI niet. Al met al was ik niet kapot van die nieuwe UI. Ik heb nog altijd de hoop dat ze het qua gebruiksgemak nog sterk gaan verbeteren. Een tijd geleden kwam er een ontwerp voor de HUD voorbij. Simpel en doeltreffend! Ik hoop dat ze die kant opgaan met het hele spel. Afwachten maar. Als 0.60 in stable staat ga ik DayZ misschien wel weer aanslingeren.
De nieuwe UI in .60 hebben ze zoveel mogelijk na proberen te maken van de UI uit .59. Een grote verbetering is dat deze voor het grootste deel op de GPU werkt, ipv de CPU.

Bij de .60 UI zie je de status van je karakter (hungry, thirsty, hydrated). Deze zag je bij "-newui" idd niet.

.60 UI: http://www.dayztv.com/wp-...-pax-east-live-stream.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door mobstaa op 05-06-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
mobstaa schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:38:
De nieuwe UI in .60 hebben ze zoveel mogelijk na proberen te maken van de UI uit .59. Een grote verbetering is dat deze voor het grootste deel op de GPU werkt, ipv de CPU.

Bij de .60 UI zie je de status van je karakter (hungry, thirsty, hydrated). Deze zag je bij "-newui" idd niet.

.60 UI: http://www.dayztv.com/wp-...-pax-east-live-stream.jpg
Zijn de icoontjes ook aanmerkelijk kleiner geworden tov de oude UI? Dat vond ik wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
0.60 BIJNA op stable. Zo te lezen nog een paar uurtjes

https://twitter.com/dayzdevteam/status/743116727421153280