[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 47 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:10
PvP hoeft van mij niet zo, maar iedereen heeft natuurlijk gelijk dat wanneer je full geared bent er niet zoveel te doen meer is. In die zin is het in deze versie al veel moeilijker om fully geared te worden (hoewel er in die nieuwe barakken met de stapelbedden altijd wel wat dikke wapen te vinden zijn). MIlitary backpacks zijn lastig te vinden en ik vind in het algemeen eten vinden ook een stuk moeilijker. Ik ben al meerdere keren gered door appels uit bomen te plukken omdat ik maar geen blikjes kon vinden. En dan vind je een blikje en moet je 'm openmaken met je fireaxe...96% spilled en nog maar 4% over...

Anyway, daarom wilde ik het een keer over een andere boeg gooien door een soort basis te beginnen met een tent en misschien ook het groeien van gewassen. En ook het opslaan van items die wat moeilijker te vinden zijn om zo bijvoorbeeld een voertuig werkend te krijgen.

Ik was laatst overigens op een server waar het nacht was en er was maar één iemand anders...en natuurlijk kwam ik 'm tegen en werd ik doodgeschoten. Bah :P

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk1983 op 21-10-2015 08:47 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Je kan weinig meer dan pvp op dit moment, want, geen zombies en dan heeft overleven in de bush ook niet veel zin imho.
Probleem van lege servers is dat die ook vaak leeg qua loot zijn, en je idd mensen die er zijn tegenkomt op de plekken waar goede loot te vinden is. beetje zoals de waterpoelen in afrika alle dieren aantrekken.
Betere wapens vinden is vaak simpeler door andere spelers te doden die ze hebben dan zelf te looten al geeft dat wel wat meer voldoening natuurlijk.
Ik had laatst ook net mijn eerste m4 gevonden etc, loop ik door lopatino, wordt ik vanachter beschoten door een van de 3 andere spelers in die server. bam dood, weg m4 en andere loot.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:59
Luuk1983 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:35:
MIlitary backpacks zijn lastig te vinden en ik vind in het algemeen eten vinden ook een stuk moeilijker. Ik ben al meerdere keren gered door appels uit bomen te plukken omdat ik maar geen blikjes kon vinden.
Ken je deze truuk al? :+
Anyway, daarom wilde ik het een keer over een andere boeg gooien door een soort basis te beginnen met een tent en misschien ook het groeien van gewassen. En ook het opslaan van items die wat moeilijker te vinden zijn om zo bijvoorbeeld een voertuig werkend te krijgen.
Let op, trucks kunnen makkelijk op hun zijkant vallen als je vol gas door de bocht gaat. Is me meerdere keren overkomen. Best vervelend om telkens te wachten op een server herstart zodat de truck weer netjes op vier wielen spawnt op dezelfde plek (om onbekende redenen soms trouwens niet). Overigens staat de gespawnde truck dan richting het noorden en zit ook weer helemaal vol met fuel. Tevens zijn alle banden weer gefixt.
Ik was laatst overigens op een server waar het nacht was en er was maar één iemand anders...en natuurlijk kwam ik 'm tegen en werd ik doodgeschoten. Bah :P
What are the odds? :'(
SouLLeSSportal schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:59:
Probleem van lege servers is dat die ook vaak leeg qua loot zijn
Echt? Heeft het aantal spelers een relatie met de hoeveelheid loot die te vinden is? Zou dat verklaren waarom de appartementen in Novaya Petrovka bij mij geen tenten spawnen en de officer's tent altijd leeg lijkt te zijn? Ik zoek namelijk altijd low populated servers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

De loot respawn is op high pop servers veel hoger omdat er allemaal lui doodgaan en over het algemeen is de loot dan ook niet broken, dat het niet of niet goed spawnt etc. Of er zijn lui met een basis waar alles ligt. Voor de beste wapens kan je beter lui neerpaffen in de kuststreek die met m4's en svds easy targets zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door SouLLeSSportal op 24-10-2015 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow eerste beelden van de nieuwe renderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hmm, log ik in op een server en ga ik appels zoeken in de boom en leg daarbij mijn MP5 op de grond neer, word ik gekicked van de server... Meerdere pogingen ondernomen om weer in te loggen, maar elke keer werd ik binnen 1 a 2 minuten gekicked. Zeker als je al 60 seconden moet wachten tot je mag beginnen is was het dus nagenoeg onmogelijk om mijn MP5 weer op te pakken. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar wat een naaiactie. Sowieso is het tegen de voorwaarden van DayZ om spelers op de public hive zonder reden te kicken. Ik heb ze maar gereport, ondanks dat het vast niks gaat opleveren...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:30:
[video]
Draait op het moment al op de beta-build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:30:
[video]
Was het maar zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

tja nog niet maar het scheelt ook weer niet verschrikkelijk veel meer, omgeving aangezicht dan. Mensen digitaal blijft toch lastig maar als we een keer in de toekomst genoeg power krijgen om alles in 3d te renderen dus ook gras, bomen, muren etc. Dan wordt het leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:31:
[...]

tja nog niet maar het scheelt ook weer niet verschrikkelijk veel meer, omgeving aangezicht dan. Mensen digitaal blijft toch lastig maar als we een keer in de toekomst genoeg power krijgen om alles in 3d te renderen dus ook gras, bomen, muren etc. Dan wordt het leuk :)
Misschien lichtelijk offtopic maar ik vraag me af.. Want we weten dat het er ooit aankomt (wanneer hé! ) maar wat is er dan nog te verbeteren? Na een x jaren zijn de kinderziektes eruit en draait het bij de meeste mensen lekker.

Aan de andere kant zou je kunnen zeggen mooi want dan kunnen de devs zich meer gaan richten op gameplay, verhaal, multiplayer etc. Maar ben dan toch bang dat er een stuk minder "vernieuwende" games gaan uitkomen. Of is de Oculus (ik noem even het merk omdat dat iets bekender is) dan echt de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

R0y. schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:53:
[...]

Misschien lichtelijk offtopic maar ik vraag me af.. Want we weten dat het er ooit aankomt (wanneer hé! ) maar wat is er dan nog te verbeteren? Na een x jaren zijn de kinderziektes eruit en draait het bij de meeste mensen lekker.

Aan de andere kant zou je kunnen zeggen mooi want dan kunnen de devs zich meer gaan richten op gameplay, verhaal, multiplayer etc. Maar ben dan toch bang dat er een stuk minder "vernieuwende" games gaan uitkomen. Of is de Oculus (ik noem even het merk omdat dat iets bekender is) dan echt de toekomst?
De toekomst is true 3d gaming denk ik, dat je letterlijk als Sword art online anime IN een game zit en niet achter een scherm gamed. Dan wordt het echt een virtual reality world. Hoe het wordt uitgevoerd via zenuw aansluiting of brainwave etc. weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 28-10-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:18:
[...]

De toekomst is true 3d gaming denk ik, dat je letterlijk als Sword art online anime IN een game zit en niet achter een scherm gamed. Dan wordt het echt een virtual reality world. Hoe het wordt uitgevoerd via zenuw aansluiting of brainwave etc. weet ik niet.
Holodeck FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Nog erg weinig info met concrete punten imho maar wel goede vooruitzichten, ook saiga shotty, wordt leuk voor gebouwen clearen :D Maar mooiste zijn die soft skills die de immersie wel verbeteren alsook de baard mechanic natuurlijk. Hopelijk wordt .59 nu eens een beetje stabiele update waar ik weer plezier heb als ik dayz speel en me niet hoef te ergeren aan zo'n beetje alles wat nu fout gaat in huidige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hebben er al mensen de exp gedownload? Kan niet wachten tot ie naar stable gaat, eindelijk weer zombies :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
ja en wat dacht je van 75 man!!!
Wordt het leuker van haha

Maar wwat ik niet helemaal snap is het volgende:
Ze zijn met best wat nieuwe dingen bezig, maar waarom gaan ze niet focussen op de echte problemen zoals de renderer etc.
Ik bedoel nieuwe dingen zijn leuk hoor, maar de mankracht kan volgens mij beter worden besteed aan het optimaliseren van de game. En als ze dat hebben dan kunnen ze met volle kracht op nieuwe content richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:22:
ja en wat dacht je van 75 man!!!
Wordt het leuker van haha

Maar wwat ik niet helemaal snap is het volgende:
Ze zijn met best wat nieuwe dingen bezig, maar waarom gaan ze niet focussen op de echte problemen zoals de renderer etc.
Ik bedoel nieuwe dingen zijn leuk hoor, maar de mankracht kan volgens mij beter worden besteed aan het optimaliseren van de game. En als ze dat hebben dan kunnen ze met volle kracht op nieuwe content richten.
Ten eerste: je hebt verschillende afdelingen die verschillende dingen doen, los van elkaar en die mensen zijn ook niet zomaar uitwisselbaar. Programmeurs van de engine kan je niet zomaar laten ontwerpen en 3D moddelers kan je weer niet aan de engine laten weten. Waarom zouden de animators en moddelers uit hun neus gaan eten, terwijl er aan de engine gewerkt wordt? Het zijn echt twee heel andere dingen. En sowieso, planningstechnisch zou het ook heel raar zijn. Is straks de engine af en zou er nog 2 jaar nodig zijn om de content te creeeren...dat gaat daarom dus ook tegelijk ;)

Ten tweede, ze zijn zich heel hard aan het focussen op dingen als de engine, animatiesysteem en dergelijke. Alleen zijn dat hele grote dingen die je niet even in een paar maanden af hebt. En ook zijn dat dingen die je niet beetje bij beetje kan introduceren. Met andere woorden: op de achtergrond zijn ze hier al lang en heel intensief mee bezig, maar aan de voorkant zien we er nog helemaal niks van. Echter, zodra de eerste versie live gaat zal het meteen ook een hele grote stap zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 08-11-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luuk1983 schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:05:
[...]
Ten eerste: je hebt verschillende afdelingen die verschillende dingen doen, los van elkaar en die mensen zijn ook niet zomaar uitwisselbaar. Programmeurs van de engine kan je niet zomaar laten ontwerpen en 3D moddelers kan je weer niet aan de engine laten weten. Waarom zouden de animators en moddelers uit hun neus gaan eten, terwijl er aan de engine gewerkt wordt? Het zijn echt twee heel andere dingen. En sowieso, planningstechnisch zou het ook heel raar zijn. Is straks de engine af en zou er nog 2 jaar nodig zijn om de content te creeeren...dat gaat daarom dus ook tegelijk ;)

Ten tweede, ze zijn zich heel hard aan het focussen op dingen als de engine, animatiesysteem en dergelijke. Alleen zijn dat hele grote dingen die je niet even in een paar maanden af hebt. En ook zijn dat dingen die je niet beetje bij beetje kan introduceren. Met andere woorden: op de achtergrond zijn ze hier al lang en heel intensief mee bezig, maar aan de voorkant zien we er nog helemaal niks van. Echter, zodra de eerste versie live gaat zal het meteen ook een hele grote stap zijn.
Ik ben een groot fan van DayZ. En ik roep ook aldoor dat we geduld moeten hebben.. maar ik wil gewoon een goede renderer hgahaha

ik weet ook dat ze met beide bezig kunnen zijn hoor.. maar ik denk dat dit zo'n zondag rant is hahaha

75 bman lijkt me wel gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:29:
[...]

Ik ben een groot fan van DayZ. En ik roep ook aldoor dat we geduld moeten hebben.. maar ik wil gewoon een goede renderer hgahaha

ik weet ook dat ze met beide bezig kunnen zijn hoor.. maar ik denk dat dit zo'n zondag rant is hahaha

75 bman lijkt me wel gaaf
En weer een nieuwe update: https://dayz.com/blog/status-report-12-nov-2015, met meer info over de renderer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
mooi man!!
ben ook wel benieuwd naar de 75 man servers en hoe dat gaat.

Had toch ook wel graag fietsen erin gezien. scheelt een hoop lopen/rennen.

Die helicopter heb je aardig wat parts voor nodig om die werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Is er al nieuws over wanneer de zombies terugkomen? De laatste keren dat ik heb gespeeld was het zelfs op een drukke server 'saai' en nog steeds een running simulator met erg weinig loot en geen auto te vinden.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Er zijn best trucks te vinden. Ook de benodigde glow plugs en accu's duiken vanzelf op binnen een aantal uurtjes spelen als je weet waar je ze moet zoeken. De glow plug is b.v. nauwelijks zichtbaar op de grond van schuurtjes, dus je moet echt in je inventoryscherm gaan om te zien of er wat ligt. Als je geen trucks, glowplugs en accu's kan vinden, dan heb je wellicht veel pech. Met een truck is het makkelijk grotere afstanden af te leggen en b.v. een toertje helicrashsites te doen. Mijn ervaring is dat met een toer langs pakweg de helft van de potentiële crashsites je meestal wel 1-2 helicrashes tegenkomt. Vooral de Amerikaanse met de rook zijn makkelijk te spotten, ook van grote afstand. De Russische roken niet en zijn moeilijker te spotten, maar er ligt ook aanmerkelijk minder en minder interessante loot.

Belangrijk detail overigens voor 0.59 stable is een algehele character wipe. Kunnen we weer lekker opnieuw beginnen. ;-) De zombies komen in 0.59 ook weer terug overigens, hebben we weer wat targetpractice. Verder kijk ik enorm uit naar de introductie van helicopters. Die lijken me erg handig voor het spotten van kampen.

[ Voor 52% gewijzigd door -Moondust- op 13-11-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

-Moondust- schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:42:
Er zijn best trucks te vinden. Ook de benodigde glow plugs en accu's duiken vanzelf op binnen een aantal uurtjes spelen als je weet waar je ze moet zoeken. De glow plug is b.v. nauwelijks zichtbaar op de grond van schuurtjes, dus je moet echt in je inventoryscherm gaan om te zien of er wat ligt. Als je geen trucks, glowplugs en accu's kan vinden, dan heb je wellicht veel pech. Met een truck is het makkelijk grotere afstanden af te leggen en b.v. een toertje helicrashsites te doen. Mijn ervaring is dat met een toer langs pakweg de helft van de potentiële crashsites je meestal wel 1-2 helicrashes tegenkomt. Vooral de Amerikaanse met de rook zijn makkelijk te spotten, ook van grote afstand. De Russische roken niet en zijn moeilijker te spotten, maar er ligt ook aanmerkelijk minder en minder interessante loot.

Belangrijk detail overigens voor 0.59 stable is een algehele character wipe. Kunnen we weer lekker opnieuw beginnen. ;-) De zombies komen in 0.59 ook weer terug overigens, hebben we weer wat targetpractice. Verder kijk ik enorm uit naar de introductie van helicopters. Die lijken me erg handig voor het spotten van kampen.
Heli's komen niet bestuurbaar in 2015, misschien een model op NEAF als het lukte volgens Hicks.
Glow plugs vind ik eigenlijk alleen in industriële delen in die dubbele garage hokjes met een klein metalen rek. Batterijen vooral in boerderij gebieden en dan in de kleine hokjes met afdakje waar vaak ook beilen liggen. Het maken van een basis met een tent en dan op rooftocht voor die onderdelen is makkelijkste zodat je ondertussen je spul veilig kan opslaan in de tent en zodra je alles hebt in een keer de boel kan fixen en de auto/wagen gebruiken voor heli hunt.

Fietsen en motoren komen eraan maar wanneer af weten we nog niet.
Saai, tja sommige plaatsen zijn niet zo interessant, er zullen gebieden zijn waar men vaak heengaat zoals NWAF en cherno, dat veranderd niet. Het hele idee dat er een aantal overlevenden zijn van de ramp betekent dat je idd niet een drukke stad gaat tegenkomen maar een paar spelers.
75 man servers moet prima kunnen, als je kijkt dat arma3 al 120 man servers heeft. De engine, ook al is die iets anders dan van arma3, is wat dat betreft nog steeds redelijk gelijk gok ik. Te veel lui wordt het ook niet leuk van, constant bambies om je heen is ook irritant.

[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 13-11-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Heeft iemand ook zn cfg files aangepast? De draw distance etc?
En heeft iemand dan de waarden voor mij zodat de game vloeiender draait?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:57:
Heeft iemand ook zn cfg files aangepast? De draw distance etc?
En heeft iemand dan de waarden voor mij zodat de game vloeiender draait?

Alvast bedankt!
http://rtainc.co/dayz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Super Luuk! daar was ik naar op zoek.
Zag het al een keer voorbij komen maar kon niet vinden.

tnx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Net voor de tweede keer deze week dood door hypothermia. Voor de tweede keer let ik niet goed op tijdens het looten in de regen en kom ik er laat achter dat ik hypothermic ben. Zodra ik het constateer als een gek houthakken om een vuur te maken......heb ik geen lucifers bij! Die heb ik normaalgesproken altijd bij, en uitegrekend nu vergeet ik ze. Er is vast nog een andere manier om vuur te maken, maar ik heb geen tijd het uit te zoeken en ren zsm naar de truck toe. Helaas te laat, ik sterf op een paar honderd meter afstand van de truck.

De vorige keer kon maatje Luuk nog de belangrijkste gear van mijn dode lijf redden, maar nu kon dat niet helaas. Weer opnieuw beginnen maar. Enige lichtpuntje is nog het kamp in het noorden: 4 cartenten, 10 civilian tenten, 4 jerrycans en een beetje loot. De enige truck die we hebben staat bij NWAF en hoop ik morgen ofzo nog aan te treffen, maar dan wel eerst een accu en glowplug ophalen in het kamp. Dom, dom, dom. DayZ is unforgiving. :(

Wanneer wordt 0.59 op stable verwacht?

[ Voor 12% gewijzigd door -Moondust- op 18-11-2015 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 18 november 2015 @ 01:40:
Net voor de tweede keer deze week dood door hypothermia. Voor de tweede keer let ik niet goed op tijdens het looten in de regen en kom ik er laat achter dat ik hypothermic ben. Zodra ik het constateer als een gek houthakken om een vuur te maken......heb ik geen lucifers bij! Die heb ik normaalgesproken altijd bij, en uitegrekend nu vergeet ik ze. Er is vast nog een andere manier om vuur te maken, maar ik heb geen tijd het uit te zoeken en ren zsm naar de truck toe. Helaas te laat, ik sterf op een paar honderd meter afstand van de truck.

De vorige keer kon maatje Luuk nog de belangrijkste gear van mijn dode lijf redden, maar nu kon dat niet helaas. Weer opnieuw beginnen maar. Enige lichtpuntje is nog het kamp in het noorden: 4 cartenten, 10 civilian tenten, 4 jerrycans en een beetje loot. De enige truck die we hebben staat bij NWAF en hoop ik morgen ofzo nog aan te treffen, maar dan wel eerst een accu en glowplug ophalen in het kamp. Dom, dom, dom. DayZ is unforgiving. :(

Wanneer wordt 0.59 op stable verwacht?
Volgens mij ligt er in het kamp (en anders heb ik 'm bij me) een heat pack, misschien moet je standaard die dingen maar eens gaan meenemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik had me ook voorgenomen om altijd lucifers mee te nemen, maar deze keer op de een of andere manier niet. Ik vind het ook eigenlijik niet zo erg. Heb gisteren weer een mooi stroopavontuur gehad. Onderweg 2 barrels tegengekomen en op strategische plekken gezet in het zuiden met wapens, kleding, etc. Ook weer wat truckaccu's, een glowplug, een smersh vest (16 slots met een smersh backpack!), een high capacityvest en zelfs een SVD gevonden. Dus eigenlijk heeft mijn fout weer wat moois opgeleverd. Go with the flow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Kan je een ton volstoppen met guns n ammo en dan meenemen?
En dan staat hij altijd op de plek waar ik hem achter liet als het een persistance on server is toch?

Maar dan moet ik de server naam onthouden/opschrijven en weer op inloggen om mn spullen te pakken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:53:
Kan je een ton volstoppen met guns n ammo en dan meenemen?
En dan staat hij altijd op de plek waar ik hem achter liet als het een persistence on server is toch?

Maar dan moet ik de server naam onthouden/opschrijven en weer op inloggen om mn spullen te pakken toch?
Nee een ton kan je alleen meenemen als deze leeg is. En -nog stommer- je kan alleen een lege ton in bijvoorbeeld een truck stoppen en niet als er spullen in zitten.

Inderdaad, tonnen blijven staan waar je ze achter liet op een persistent server. Wel zijn tonnen uiteraard specifiek voor de betreffende server, dus je moet inderdaad terug komen op dezelfde server. Check van tevoren of een server een hoge uptime heeft voordat je allerlei basissen gaat maken, anders heb je kans dat een server offline is als je wilt spelen. De persistence van tonnen, ammo boxen, protected boxes en tenten is op dit moment geloof ik 45 dagen zonder interactie. Die gaat in de toekomst nog omlaag.

En note to myself: geen wielen van een truck halen als deze op een schuine helling staat, want dan glijdt ie naar beneden...
Note to myself twee: als de truck dan aan het glijden is, niet proberen om de wielen tijdens het glijden er weer op te zetten. Moondust kon me vervolgens komen redden omdat ik ruined schoenen en een chipped leg had...

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 23-11-2015 13:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luuk1983 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:25:
[...]

Nee een ton kan je alleen meenemen als deze leeg is. En -nog stommer- je kan alleen een lege ton in bijvoorbeeld een truck stoppen en niet als er spullen in zitten.

Inderdaad, tonnen blijven staan waar je ze achter liet op een persistent server. Wel zijn tonnen uiteraard specifiek voor de betreffende server, dus je moet inderdaad terug komen op dezelfde server. Check van tevoren of een server een hoge uptime heeft voordat je allerlei basissen gaat maken, anders heb je kans dat een server offline is als je wilt spelen. De persistence van tonnen, ammo boxen, protected boxes en tenten is op dit moment geloof ik 45 dagen zonder interactie. Die gaat in de toekomst nog omlaag.

En note to myself: geen wielen van een truck halen als deze op een schuine helling staat, want dan glijdt ie naar beneden...
Not to myself twee: als de truck dan aan het glijden is, niet proberen om de wielen tijdens het glijden er weer op te zetten. Moondust kon me vervolgens komen redden omdat ik ruined schoenen en een chipped leg had...
hahaha moest erg lachen om je avontuur Luuk :)

Dus als ik het goed begrijp kan je alleen wat met een ton op de server waar je veel speelt.
Want ik kan dus ook niet een ton meenemen naar bijvoorbeeld electro, spullen halen, die in de ton doen en deze vasthouden aangezien je een volle ton niet kan vasthouden.. damn dat is lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:46:
hahaha moest erg lachen om je avontuur Luuk :)
Ik achteraf ook wel, maar op het moment zelf was het vooral heel irritant ;) Bij elke stap krijg je dan de melding: 'my feet hurt' omdat je schoenen kapot zijn en eens in de zoveel tijd de melding 'my leg is painfull'. Niet echt leuk ;)
beebie121 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:46:
Dus als ik het goed begrijp kan je alleen wat met een ton op de server waar je veel speelt.
Want ik kan dus ook niet een ton meenemen naar bijvoorbeeld electro, spullen halen, die in de ton doen en deze vasthouden aangezien je een volle ton niet kan vasthouden.. damn dat is lame.
De klopt als een bus/ton ( :9 ) Maar waarschijnlijk ook wel ergens logisch. Je krijgt anders op sommige servers wel hele scheve verhoudingen een loot. Maar sowieso, zodra je iets van een kamp gaat maken wil je toch een server uitzoeken waar je vaker op speelt. Tenten verplaats je ook niet zomaar even en trucks kan je ook niet meenemen naar een andere server. Moondust en ik hebben nu 3 verschillende kampen en iets van 4 trucks, die zou ik niet willen missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luuk1983 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:09:
[...]

Ik achteraf ook wel, maar op het moment zelf was het vooral heel irritant ;) Bij elke stap krijg je dan de melding: 'my feet hurt' omdat je schoenen kapot zijn en eens in de zoveel tijd de melding 'my leg is painfull'. Niet echt leuk ;)

[...]

De klopt als een bus/ton ( :9 ) Maar waarschijnlijk ook wel ergens logisch. Je krijgt anders op sommige servers wel hele scheve verhoudingen een loot. Maar sowieso, zodra je iets van een kamp gaat maken wil je toch een server uitzoeken waar je vaker op speelt. Tenten verplaats je ook niet zomaar even en trucks kan je ook niet meenemen naar een andere server. Moondust en ik hebben nu 3 verschillende kampen en iets van 4 trucks, die zou ik niet willen missen :P
maar die trucks gaan niet weg op woensdag? Ik dacht dat persistance servers op woensdag ook gereset werden.

mag ik ook vragen welke server jullie spelen? Klinkt als een leuke server!
is dat private? of open server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:11:
maar die trucks gaan niet weg op woensdag? Ik dacht dat persistance servers op woensdag ook gereset werden.
Persistence houdt in dat alles na een restart van de server nog op dezelfde plek staat. Op woensdag is er inderdaad onderhoud waarvoor de servers herstarten, maar zover ik weet worden er geen persistent dingen 'gereset'. Sowieso start een gemiddelde server tussen de 4 en 12 uur opnieuw op. Maar er veranderd dan in principe niks. Pas als 0.59 live gaat zullen ze een hive reset doen, waarbij inderdaad alles verloren zal gaan...
beebie121 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:11:
mag ik ook vragen welke server jullie spelen? Klinkt als een leuke server!
is dat private? of open server?
Het is een open server, maar ik houd even voor me welke server dat is. Ik denk dat we al teveel hints in dit topic hebben staan over waar het kamp zit en dergelijke :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luuk1983 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:15:
[...]

Persistence houdt in dat alles na een restart van de server nog op dezelfde plek staat. Op woensdag is er inderdaad onderhoud waarvoor de servers herstarten, maar zover ik weet worden er geen persistent dingen 'gereset'. Sowieso start een gemiddelde server tussen de 4 en 12 uur opnieuw op. Maar er veranderd dan in principe niks. Pas als 0.59 live gaat zullen ze een hive reset doen, waarbij inderdaad alles verloren zal gaan...

[...]

Het is een open server, maar ik houd even voor me welke server dat is. Ik denk dat we al teveel hints in dit topic hebben staan over waar het kamp zit en dergelijke :*)
Damn.. ik voel me echt noob hoor!
ik dacht dat persistance was dat alles bleef liggen (behalve 1 keer in de week op woensdag) en dat persisatnce betekende dat er weer loot spawnde!

kan me voorstellen dat ej het niet zegt hoor. Eerlijk gezegd gaat het me niet om je spullen... meer om elkaar tegen te komen hahahaha

Wat is jouw FPS in steden etc?
ik heb je link gebruikt die je laatst postte, en ik zit in steden zo rond de 30-35.
in open landschap zit ik rond de 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:22:
Damn.. ik voel me echt noob hoor!
ik dacht dat persistance was dat alles bleef liggen (behalve 1 keer in de week op woensdag) en dat persisatnce betekende dat er weer loot spawnde!
Het één heeft wel met het ander te maken. Als je items in het spel persistent wilt maken (= verdwijnen dus niet na een server herstart), dan betekent het ook dat je goede loot spawning nodig hebt om de opgeraapte loot weer aan te vullen. Voorheen (voordat de persistence er was) werd dit dus bereikt door de server opnieuw op te starten, omdat de loot dan opnieuw ingedeeld werd. Maar nu de loot spawning in orde is (naja, relatief in orde) kan de persistence goed werken en wordt de loot dus 'onthouden'.
beebie121 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:22:
Wat is jouw FPS in steden etc?
ik heb je link gebruikt die je laatst postte, en ik zit in steden zo rond de 30-35.
in open landschap zit ik rond de 80
Ik zal niet veel hoger zitten. Zolang de nieuwe renderer niet beschikbaar is gaat dat ook niet veel beter worden. Het tooltje dat je gebruikt zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat de view distance omlaag gaat en dat de textures van dichtbij pas in hoge kwaliteit geladen worden. De oorzaak is echter puur de rendererer. En die zien we hopelijk in 0.59. De FPS zou daarmee drastisch verbeterd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:05
Gisteren middag even gespeeld, helaas gingen andere net weer weg toen en zatten op Experimental.
Misschien van de week maar weer eens kijken, want kwam niemand tegen en vond ook bijna geen loot.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Is er trouwens nog een "vaste" plek waar de heli crashes zijn?
of bijvoorbeeld een 3 plekken war altijd wel 1 spawned?
Ik check die map maar er zijn zoveel spanwpunten voor een heli crash.

hebben jullie ook de swimmer hackers gezien? man wat irritant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:41:
Is er trouwens nog een "vaste" plek waar de heli crashes zijn?
of bijvoorbeeld een 3 plekken war altijd wel 1 spawned?
Ik check die map maar er zijn zoveel spanwpunten voor een heli crash.
Nope, het is compleet random. En ik geloof dat ze elke 4 uur ook weer verplaatsen. Het is een kwestie van geluk hebben.
beebie121 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:41:
hebben jullie ook de swimmer hackers gezien? man wat irritant!!
Nee? Wat moet ik me voorstellen bij die hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luuk1983 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:22:
[...]

Nope, het is compleet random. En ik geloof dat ze elke 4 uur ook weer verplaatsen. Het is een kwestie van geluk hebben.

[...]

Nee? Wat moet ik me voorstellen bij die hack?
Hmm ok dan. kon wezen dat er een paar plekken waren. Ik kom er nooit 1 tegen namelijk.

Die swimmershack dan zitten ze in de grond of gebouw, het is niet zoals het eerder was maar ze kunnen ineens oppoppen. En je kan ze niet dood schieten.

Verwijderd

Nieuwe dev update: https://dayz.com/blog/status-report-10-dec-2015
0.59 komt vandaag naar stable (met een volledige reset van alle characters)

• beebie121
YAHOOOOOOOOOOOO hier heb ik toch wel een tijdje op gewacht mensen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Change log:

http://dayz.gamepedia.com....130861_.2810_Dec_2015.29
v0.59.130861 (10 Dec 2015)[edit | edit source]
New Things:
Animations
Empty vessel (pour out container)
Clothing
GP-5 Gas Mask
Great Helm
Lab Coat
Nurse Dress (blue, white)
Rocket Aviators (new model)
Ssh68 Helmet
Enterable Buildings
Corner house
Grain storage (silo) building
Gray brick factory building
Industrial crafting station
Industrial workshop
Lumber mill
Red brick factory building
Wooden shed
Yellow church
Sounds
Zombies have a distinct sound when swinging at a player to strike them
UI Elements
In-game interface now has status indicators in the lower right corner (new UI only)
Vehicles
Civilian Sedan
Offroad Hatchback
Transit Bus
Vehicle Parts
Bus Wheel
Bus Double Wheel
Bus Hood
Bus Left Door
Bus Right Door
Car Battery
Civilian Sedan Driver Door
Civilian Sedan CoDriver Door
Civilian Sedan Back Left Door
Civilian Sedan Back Right Door
Civilian Sedan Hood
Civilian Sedan Trunk
Headlight / Headlight Box
Offroad Hatchback Driver Door
Offroad Hatchback CoDriver Door
Offroad Hatchback Hood
Offroad Hatchback Trunk
Offroad Wheel
Sedan Wheel
Spark Plug
Truck Double Wheel
V3S Driver Door
V3S CoDriver Door
V3S Hood
Weapons
CZ61 Skorpion
20 Rnd CZ61 mag
M18 Smoke Grenade (red, white, yellow)
RDG2 Smoke Grenade (black, white)
Red 9 (full availability)
Red 9 Buttstock (full availability)
10 Round Clip (9mm) (full availability)
Spear (craftable)
VSS Vintorez (full availability)
10 Rnd VSS Mag (full availability)
SP-6 Rounds / SP-6 20 Rounds (full availability)
Other New Items
Blue-coloured Berries (new model)
Red-coloured Berries (new model)
Torch (new model)
Wardrobe (world container)
Waterproof Bag (green, orange, yellow)
New Mechanics:
Barrels can now be punctured with a knife to create a Barrel with holes
Barrel with holes can now be filled with kindling and firewood and used as a Fireplace
Cooking Pot can be attached to Barrel with holes and used for cooking (lid must be closed)
Firearms
It is now possible to chamber a bullet and then attach a magazine (i.e. 1+5 rounds for CR527 Carbine)
Pistols now spawn with their slide back to indicate that they are empty
Snaploaders (i.e. 5Rnd Clip) now load ammunition into the gun's internal magazine and do not stay attached to the gun
Improvised Ashwood Short Bow must now be manually reloaded after every shot
The number of available hotkey slots is now limited, and the number available increases depending upon what clothing you are wearing. Each piece of clothing has an assigned value of "quick bar bonus" that adds that number of slots to what you have available
Hotkey slots are now numbered
Tripwire can now have a grenade attached to it (not yet functional)
Vehicles
Bus Double Wheel and Truck Double Wheel are now necessary for the rear axle(s) of their respective vehicles
Manual transmission is now implemented (shift gears using "Q" and "E" keys by default)
Vehicle body panels (door, hood) can be removed using a Wrench
Vehicle wheels must be removed using a Lug Wrench
V3S can now carry two individual Truck Wheels behind the cab that do not take up general inventory space

New Locations:
N/A

Updated Locations:
Berezino
Northwest corner (future Tisy Military Base site)

Programming:
300 Rnd Ammo Box is now known as Ammunition Box
7.62x39mm Rounds and .45ACP Rounds are now spawning in non-military areas
Aspect ratio is now set automatically based on your display's resolution and users do not have the option to set it manually [1]
Burlap Sack is now only 1 slot
Motorbike Helmet and Gas mask can no longer be worn together
Network communication optimizations (80% reduction in network messages, reduced size of network messages) [2]
Players now spawn with a Walkie-Talkie, Alkaline Battery 9V, and Road Flare (Experimental builds only)
Repeater internal magazine capacity reduced from 11 rounds to 7
Server-side changes
Max player limit is now 75
More processes have been changed to x64 (64-bit) for improved server performance, intended to reduce desync
Weapon sway has been reduced
Zombies reintroduced in large numbers

Fixed:
AK Handguard Rail does not accept attachments
Bear Traps and Land Mines are not persistent
Car Tent does not fit in V3S inventory
Cooked meat (including fish) makes you sick
Certain firearms do not fit inside tent inventories
Clothing and Equipment that has been repaired does not always display properly updated condition
Crafting fertilizer in a barrel does not produce enough to use in tanning pelts into leather
Duct Tape does not despawn over time
Error message upon loading game: "Confirmation of Changes -- Bad vehicle type B_762x51_Ball_Five"
Fireplaces can be moved on the ground by dragging them around in the inventory screen
Fireplaces continue to glow long after they have burned all their fuel
Firing a gun may only produce the associated noise and visual effects to the person firing, appearing to other players as though the gun had not been fired
Fish Net Trap consumes an entire stack of Netting when crafted
Fish Net Trap degrades condition without use
Forcefeeding another player Human Steak makes yourself sick
Forcefully unlocked doors allow zombies through despite the door still being "closed"
Fuel gauge in V3S always shows empty
Game crashes after painting Blaze 95 with Spraypaint
Gas Mask is able to be equipped with the Ballistic Helmet
Handcuffs show as pristine condition on the ground regardless of actual condition
Improvised Ashwood Short Bow disappears when crafted if player already has a weapon
Items in a vehicle's inventory are unable to be transferred directly to another vehicle or person; items must first be put on the ground\
Items may be seen and interacted with in the inventory screen even when they are on another floor of the building
Items showing on the ground on main menu screen
Izh 18 Rifle has no sound to other players but can be heard by the person firing it
Liquid containers and some stacked items are not updating percentage/quantity of contents properly
Placing hot food in your inventory may quickly kill you
Players are able to exit a wrecked vehicle without opening the door first
Players "swimming" on land
Police cars spawning twice in one spot
Reloading a primary weapon (i.e. rifle) requires that weapon to be in your inventory or on your back (new UI only)
Scopes equipped to rifles may disappear when the rifle is painted with Spraypaint
Splint uses more than one rag when crafted
Steyr AUG equipped with Silencer NATO produces the wrong sound when fired
Truck Battery or Glow Plug are unable to be installed on V3S when top row of vehicle inventory is in use
Truck Wheels on V3S are automatically repaired on server restart
UMP45 cannot be equipped with a flashlight
Vaulting a fence with a weapon in your hands results in dropping the weapon
V3S engine behaves erratically when vehicle becomes stuck
V3S will sometimes tip over at very low speeds on uneven surfaces
V3S works even with a ruined Glow Plug and/or Truck Battery
Vehicles unable to be refueled unless engine is running
Weapon handguards are unable to be removed or swapped out
Wrong description for some versions of leather hat, leather vest, leather jacket, and leather moccasins

Known Issues:
Barrel with holes despawns after 30 minutes (not being counted as persistent)
Bus Double Wheel and Truck Double Wheel are unable to be repaired using Tire Repair Kit
Cooking Pots filled with water cannot be stored inside another container
Drinking from a cooking pot with an item in it will get you fully hydrated
Emptying a vessel such as a Canteen is not always successful
Key bindings for hotbar items may sometimes be lost when player logs in and out of the game
Players may be unable to remove vehicle parts (old UI only)
Reloading weapons
Some weapons do not have a reloading animation
Various issues with the actual process of reloading
Scopes on weapons may appear to have missing textures when looking through them
Vehicle wheels may be removed without using a Lug Wrench (new UI only)
Vehicles may move on their own when parts are removed from them
Wardrobe world container is inaccessible (new UI only)
While harvesting fruits/vegetables grown via horticulture, they may disappear if you do not have room for them in your inventory

Found in the Files:
New static objects
Boathouse
Brown leather couch
Tanker car (train)
Workbench tools (anvil, bench vise, circular saw, drill press, grinding wheel)
Balaclava (full face)
Cable Reel
Camo Net
Canvas Tarp
Fishing Rod (collapsible)
FN FAL
FAL 20Rnd mag
FN FAL Original Buttstock
FN FAL Folding Buttstock
Generator
Glock 19
Glock 19 Magazine
Hydraulic Hoses
Lights
Metal wire
Pitch Link
Recurve Bow
RPG-7 Bipod
RPG-7 Grenade
RPG-7 Scope
Sea chest
Spotlight
Syringe Dart
Taser
Battery Cartridge
Van
Wooden Case

[ Voor 98% gewijzigd door Luuk1983 op 11-12-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Heb de zombies alweer gezien hoor :)
Ben ook al een bus tegen gekomen en de skorpion heb ik ook al veel gezien.

Die zombies maken het toch iets spannender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Het is echt irritant om een truck aan de praat te krijgen. Verdorie eerst 4 dubbele en 2 enkele banden vinden plus een glow plug en accu. Ik heb op een YT video gezien dat je 2 enkele truckbanden kan samenvoegen tot een dubbele truckband, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

-Moondust- schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:01:
Het is echt irritant om een truck aan de praat te krijgen. Verdorie eerst 4 dubbele en 2 enkele banden vinden plus een glow plug en accu. Ik heb op een YT video gezien dat je 2 enkele truckbanden kan samenvoegen tot een dubbele truckband, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand?
Ik neem aan in je inventory bij elkaar voegen zoals je een splint etc. maakt? de ene in de hand en de ander in de buurt gedropt gok ik, aangezien je ze niet in een rugzak kan douwen. Of wellicht in de inventory van de auto zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Moeten er weer zombies zijn? 2 dorpen doorgewandeld en niets gezien :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 01:35:
Ik neem aan in je inventory bij elkaar voegen zoals je een splint etc. maakt? de ene in de hand en de ander in de buurt gedropt gok ik, aangezien je ze niet in een rugzak kan douwen. Of wellicht in de inventory van de auto zelf?
Ja, ik heb werkelijk alles geprobeerd. Band 1 op de grond voor me, band 2 in mijn handen. Geen scrollmenu en rechtermuisknop op een van de twwee geeft ook geen optie voor samenvoegen. Beide banden op de grond, ook geen enkele mogelijkheid. Beide banden in de auto werkt ook niet, of een in de auto en de ander in de hand. Ik heb in het filmpje van WOBO gekeken hoe hij het deed in experimental, mar ik kan dat dus niet nabootsen. Als het iemand wel lukt, dan hoor ik graag hoe het werkt in stable.
Damian schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:34:
Ik heb voornamelijk zombies gezien in de steden en op de militaire locaties. In dorpjes ben ik ook geen of amper zombies tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Damian schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:34:
Ik heb ze ook niet gezien inderdaad. Zowel bij Solnichy als bij Dolina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29

Crusader

Arc Nature

Ik ben wel wat zombies tegengekomen in de buurt van de haven van Chernogorsk.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik ben gister ook weer eens begonnen, gestart in Novomitrovsk maar ook ik ben geen zombies tegengekomen daar. Ik hoorde ze wel, dat was ook de reden dat ik hem vrij snel weer heb afgesloten. Ik hoorde de hele tijd zombies, maar ik zag ze nergens. Vanmiddag/vanavond nog maar eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Geen reden om bang te zijn voor zombies. Je hoort ze aanvallen en je kan ze eenvoudig outrunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:50
Iemand enig idee of je ruined ammo nog kunt fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senza221 schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:54:
Ja. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Senza221 schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:54:
alleen sort ammo, hou je random aantal bruikbare kogels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mijn ervaringen met 0.59 so far:
  • Zombies zijn terug, maar op zeer beperkte plaatsen. Met name in Cherno kwam ik er zeker 10 tegen op een kort stuk, daarbuiten helemaal niet. Qua geluid is het soms lastig te bepalen waar de zombies zijn. Zombies zijn gelukkig wel wat langzamer. Waar ze in 0.58 in principe sneller waren dan jou (alleen moesten ze stoppen om te 'slaan') zijn ze nu langzamer dan jou als je sprint. Ik ben nog geen gevecht met de zombie begonnen, dus ik heb geen idee hoe agressief ze nu zijn.
  • Het loot spawn systeem LIJKT een stuk beter te werken dan vroeger, in de zin dat de kustplaatsen niet helemaal leeg zijn. Bijvoorbeeld blikjes vind ik echt makkelijker dan in 0.58.
  • Trucks en auto's zijn moeilijk 'compleet' te krijgen en als ze compleet zijn is het super moeilijk ze aan de praat te houden. Dit komt vooral omdat de dubbele wielen van een truck en bus (nog) niet te repareren zijn met een tire repair kit. De meeste auto's, bussen en trucks die je vind hebben geen wielen, dus je moet ook eerst alle wielen vinden. Wielen zijn echter niet persistent, dus de enige manier om wielen goed op te slaan is door ze op de truck te monteren en hopen dat niemand anders in de tussentijd er met de truck vandoor gaat. Wel vind je echt overal wielen. Ik heb ook een keer een bus zien rondrijden, dat ziet er wel bruut uit :9
  • Er zijn nog steeds rare glitches met loot. Ik heb al een keer gehad dat ik een mosin in mijn handen had en ineens 'floep!', mosin weg. Waarschijnlijk had ik 'm niet 'echt' meer bij me nadat ik wat gedronken had, maar dit is echt stom! -moondust- heeft ook al gehad dat hij iets neer heeft gelegd en 2 minuten later was het ineens weg.
    Ook heb ik alweer genoeg dingen gezien met loot duplication. Dat is loot dat blijft liggen als je het oppakt, maar er is fysiek maar één object (voor programmeurs: de pointer is hetzelfde). Dus als ik het object van de straat pak zie ik het in de inventory en op straat. Als vervolgens persoon B het object oppakt op de grond, dan verdwijnt het uit mijn inventory en heeft persoon B het in zijn inventory. Als ik het vervolgens weer van de straat pak verdwijnt het weer uit de inventory van persoon B.
  • En -moondust- heeft een hele vervelende glitch meegemaakt waarbij hij ineens door de vloer van het politiebureau zakte en daarna dood was. Dat soort glitches heb ik al heel lang niet meer meegemaakt...
  • Je kan nu in bijna alle gebouwen. Er zijn een hoop gebouwen bijgekomen waar je nu in kan, nice!
  • Ik hoor af en toe nog steeds phantom geluiden. Niet hard en niet vaak, maar soms krijg ik het idee dat er een geluid op de achergrond is blijven hangen.
  • Wapens zijn super makkelijk te vinden, in ieder geval een aantal rifles en shotguns heb je zo gevonden. Ammo is het grote probleem. In de police stations vind je heel vaak MP5's en de nieuwe skorpion, maar clips zijn veel zeldzamer.
  • Het lijkt erop dat de trucks weer static spawnpoints hebben. -Moondust- heeft op 4 verschillende servers op dezelfde plek een truck op een spawnpoint gezien en een snelle check op internet lijkt dit te bevestigen. Persoonlijk vind ik dat echt super lame.
  • Ik heb ook al een keer een ton (barrel) gehad waarbij ik een paar slots niet kon gebruiken en ook als ik de ton leeg maak en de deksel dicht doe kan ik 'm gewoon NIET meer oppakken...
  • Rugzakken zijn net als in 0.58 moeilijk te vinden. Een childs briefcase is soms nog te vinden, maar rugzakken zijn echt zeldzaam. Tip: met rope, takken en een burlap sack kan je een imporivised backpack maken (20 slots). Ik heb dit nooit serieus overwogen omdat je vroeger altijd wel rugzakken kon vinden, maar sinds 0.58 (en nu dus 0.59) is het een extra kans om sneller aan een rugzak te komen.
Al met al ben ik niet helemaal blij met deze update. Ik heb vooral het gevoel nu dat ik elk moment dingen kan kwijtraken uit het niets en ik moet me elke keer maar afvragen of wat ik aan loot in mijn hangen heb er ook echt is. Natuurlijk ging het in de vorige versies heel af en toe ook fout, maar de bevindingen hierboven zijn van één avondje spelen. Maar ondanks alles blijft het een meesterlijk spel en ga ik vrolijk door ;)
GluonC schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:33:
Ik ben gister ook weer eens begonnen, gestart in Novomitrovsk maar ook ik ben geen zombies tegengekomen daar. Ik hoorde ze wel, dat was ook de reden dat ik hem vrij snel weer heb afgesloten. Ik hoorde de hele tijd zombies, maar ik zag ze nergens. Vanmiddag/vanavond nog maar eens een poging wagen.
Ondanks dat je ze niet ziet en het geluid voor geen meter klopt, betekent het wel dat er een zombie redelijk in de buurt rondloopt, maar zoals -moondust- zei: je moet niet te bang zijn voor zombies, ze zijn echt minder snel dan in 0.58.

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk1983 op 14-12-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nog steeds rare glitches met loot.
Ja, ik had ook een rare gehad. Ik had een kookpot met daar wat dingen in. Toen klikte ik per ongeluk op 'drink from pot' (wou hem eigenlijk op de grond leggen om de inhoud te kunnen zien) en floep hele pot + inhoud weg. Maar gelukkig had ik niet de gasbrander die er in zat opgedronken :P
Verder door een andere reden ook een geweer kwijt geraakt.

Heeft iemand ook al weer beesten om op te jagen gezien? Waar kun je die het beste vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:20:
Heeft iemand ook al weer beesten om op te jagen gezien? Waar kun je die het beste vinden?
Geen idee. In 0.58 liep er super sporadisch wat rond, maar dan moest je echt heel erg geluk hebben om net een kudde tegen het lijf te kopen. Ik zou denken dat het in 0.59 beter zou zijn, want de dieren werken op hetzelfde systeem als de zombies. Van de andere kant, zombies zijn er ook maar op een paar plekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik heb al wel herten gezien. best veel ook.
En ik moet zeggen dat er juist veel backpacks te vinden zijn. ik spawnde 3x en 3x lag er in het huisje bij mij een dikke vette mountain backpack. Helaas wel rood maar je kan niet alles hebben :)

Ik heb ook al handgranaten, flashbang en een rookgranaat en gevonden. Nog niet gebruikt maar dat gaan we zeker even doen hehe.

Ammo is een probleem idd, Hoewel ik gisteravond nog aardig wat sks ammo heb gevonden (iets van 60 stuks).

Ik loot altijd op de mishkino basis. Voor de patch was daar altijd een sloot ammo te vinden.

En welke ammo ik heel veel vind: de nieuwe sniper ammo. maar helaas nog geen sniper rifle :(
ik moet eerlijk zeggen dat deze update echt veel en veel beter is dan 0.58.

Vind het wel irritant dat ik van servers gekickt wordt als ik al join. Mogen ze best wat ana doen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:56:
Vind het wel irritant dat ik van servers gekickt wordt als ik al join. Mogen ze best wat ana doen van mij.
De enige die er wat aan kan doen zijn de spelers zelf, dus je moet zo'n server gewoon reporten. Er zijn in totaal maar 5 aanbieders van servers en vaak is het duidelijk bij welke aanbieder de server hoort. Als het niet duidelijk is kan je ze allemaal gewoon mailen. Ze hebben allemaal namelijk een abuse e-mailadres. Ik houd zelf altijd deze post aan:
Where to to send your server reports:

Multiplay: support@multiplay.co.uk
Vilayer: abuse@vilayer.com
Fragnet: abuse@fragnet.net or submit a ticket to their abuse department
GamingDeluxe: admin@gamingdeluxe.co.uk
Gameservers: support@gameservers.com

If you don't know which GSP the offending server is rented from, just send the report to all of them and they'll sort it out themselves.

* Remember to include the IP and port numbers, the server name is not enough*
You find these numbers by highlighting the server in the server browser, then selecting 'Detail' at the lower right. If you can't remember which server you were playing on, you can find it under the 'History' tab.

Alternatively, you can report servers on the Feedback Tracker. As mentioned above, please remember to add ip + port numbers in the report.
Bron: https://forums.dayzgame.c...g-rules-server-reporting/

Mijn ervaring is in ieder geval tot nu toe dat er altijd wel iets mee gedaan wordt, ook al is het maar dat ze op een monitoring list komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 14-12-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
top! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:31:
[...]

Geen idee. In 0.58 liep er super sporadisch wat rond, maar dan moest je echt heel erg geluk hebben om net een kudde tegen het lijf te kopen. Ik zou denken dat het in 0.59 beter zou zijn, want de dieren werken op hetzelfde systeem als de zombies. Van de andere kant, zombies zijn er ook maar op een paar plekken...
In het veld rechtsonder vybor base loopt bijna altijd wel een hert of 2, bij berezino bovenin bij de appelboomgaard lopen vaak koeien, boven NWAF loopt nog wel eens wat rond.

Dat spul verdwijnt etc, ja heel irritant, maar het blijft nog steeds een alpha en die bugfixes komen nog wel, voorzover ze niet eenvoudig op te lossen zijn.

Ik heb nu scorpion met mag, zwaard en mp5 fully decked out, blaze met scope en red9 buttstock.

In een uurtje alles gevonden inclusief mountain backpack om een en ander mee te kunnen zeulen. Moet alleen nog blaze ammo en goede armor hebben en evt helm.

Loot systeem lijkt nu iig redelijk goed te werken idd, ik heb wel paar plekken gezien aan de kust die vrijwel leeg waren maar dat kan komen omdat er net een andere speler is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Oh ja, nog een leuke bug, werd ik gekicked van een server omdat BattlEye niet reageerde (kan gebeuren), maar toen ik opnieuw opgestart had was ik gewoon weer een fresh spawn...meteen weer uitgelogd, maar het kwaad was al geschied... kon ik opnieuw beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 0.59 reden om het spel weer eens op te starten, ik heb het nu zeker een jaar niet meer aangeraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:37:
Is 0.59 reden om het spel weer eens op te starten, ik heb het nu zeker een jaar niet meer aangeraakt?
Tja, dat moet je zelf beslissen en is niet te bepalen, aangezien we de reden niet weten waarom je gestopt bent. Ik vind het vooral leuk om elke versie weer nieuwe dingen te ontdekken en de verschillen te zien, maar de renderen is nog steeds hetzelfde en het spel speelt nog steeds houterig als je dat soms bedoeld. De echte klappers zullen vast komen als de nieuwe renderer live gaat en het animatiesysteem klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De talloze bugs , en trage voortgang van de ontwikkeling. Zal steam maar weer eens aanslingeren kijken of het beter geworden is allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:47:
De talloze bugs , en trage voortgang van de ontwikkeling. Zal steam maar weer eens aanslingeren kijken of het beter geworden is allemaal.
Tja er zijn een hoop nieuwe gebieden en steden, nieuwe spullen om te vinden en nieuwe game mechanics voor jagen en koken en dergelijke. Het hele loot systeem is op de schop en er is persistence, zodat kampjes maken leuk is. Ook is het hele voertuiggebeuren is erbij gekomen. Maar er zijn ook nog zat bugs en onhandige dingen. Dus er is veel veranderd, maar ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Als je een goed speelbare alpha verwacht, then you're gonna have a bad time. Het is toch niet zo moeilijk te onthouden dat de game pas echt gefixt wordt in beta fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 04:15:
Als je een goed speelbare alpha verwacht, then you're gonna have a bad time. Het is toch niet zo moeilijk te onthouden dat de game pas echt gefixt wordt in beta fase?
Hehe dat zeker. Maar ik denk dat als de nieuwe renderer is en het nieuwe animatiesysteem dat dat vooral het grote verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:21
Sinds een paar weken speel ik af en toe een keer een paar uurtjes Dayz met een paar vrienden. Ik speel het op me laptop met Windows 10 maar ik krijg na 10 min een melding dat het geheugen vol loopt. Op dat moment zit het geheugen (8GB) op 70%. Het komt soms voor dat het spel dan na 20 a 30 min vast loopt en het beeld zwart word, waarna ik de computer moet rebooten.

Herkent iemand dit probleem?

Specs
Lenovo y50-70
Intel i7 4710HQ
RAM 8GB
64-bit win 10 Edu
Nvidia GTX 860m
250 samsung 840 evo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
michel2412 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:51:
Sinds een paar weken speel ik af en toe een keer een paar uurtjes Dayz met een paar vrienden. Ik speel het op me laptop met Windows 10 maar ik krijg na 10 min een melding dat het geheugen vol loopt. Op dat moment zit het geheugen (8GB) op 70%. Het komt soms voor dat het spel dan na 20 a 30 min vast loopt en het beeld zwart word, waarna ik de computer moet rebooten.

Herkent iemand dit probleem?

Specs
Lenovo y50-70
Intel i7 4710HQ
RAM 8GB
64-bit win 10 Edu
Nvidia GTX 860m
250 samsung 840 evo
Exact de zelfde laptop. Ik heb tot patch 0.50 actief gespeeld en nooit jou probleem gehad.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
spartacusNLD schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:54:
[...]

Exact de zelfde laptop. Ik heb tot patch 0.50 actief gespeeld en nooit jou probleem gehad.
Ik heb voorheen ook nooit problemen gehad, maar dat is al een jaar geleden. Was er toen niet iets met een paging file ofzo die aangepast moest worden?

Staat me iets van bij, kan ook de arma mod zijn hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
michel2412 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:57:
[...]

Ik heb voorheen ook nooit problemen gehad, maar dat is al een jaar geleden. Was er toen niet iets met een paging file ofzo die aangepast moest worden?

Staat me iets van bij, kan ook de arma mod zijn hoor
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit iets van een page file heb moeten veranderen. Heb je startup parameters in Steam ingesteld? Haal deze voor de zekerheid anders even weg. En de belangrijke vraag natuurlijk: waar gaat het geheugen heen? Welk proces loopt er vol? En als dat svchost is, dan kan je met bepaalde tools zien wat er onder die host draait.

Ik heb ooit met een ander spel jouw probleem ook gehad. Dat lag toen aan de AMD videodrivers in combinatie met Battlefield 4 die een gigantisch memory leak hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Luuk1983 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:59:
[...]

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit iets van een page file heb moeten veranderen. Heb je startup parameters in Steam ingesteld? Haal deze voor de zekerheid anders even weg. En de belangrijke vraag natuurlijk: waar gaat het geheugen heen? Welk proces loopt er vol? En als dat svchost is, dan kan je met bepaalde tools zien wat er onder die host draait.

Ik heb ooit met een ander spel jouw probleem ook gehad. Dat lag toen aan de AMD videodrivers in combinatie met Battlefield 4 die een gigantisch memory leak hadden.
Ik zal de volgende keer even kijken, wat ik laatst zag is dat Dayz 3 gb opslokte de andere processen leken zich normaal te gedragen.

Ik heb momenteel geen parameters ingevoerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nog iets dat opvalt is dat audio niet echt geweldig is op een aantal vlakken. Dan bedoel ik niet het geluid zelf, want dat is best behoorlijk (moet je het nieuwe geluid van een SVD maar eens horen!), maar meer of geluiden al dan niet correct doorkomen:
  • Gunshots worden niet door iedereen gehoord blijkbaar. Heel kort gebeurde dat twee keer achter elkaar. We waren met drie man en ik hoorde een gunshot, de andere twee niet. Even later hoorde de andere twee een gunshot, maar ik weer niet. De vraag is dan natuurlijk of er echt twee gunshots waren of maar één die op verschillende tijden binnenkort. Eén ding is zeker, vervelend en beangstigend is het wel.
  • Soms als ik een blikje drink hoor ik geen geluid.
  • Heel af en toe toch nog fantoom-geluiden, maar lang niet zo erg als vroeger.
  • En zoals eerder aangehaald hier: je kan aan het geluid hier horen waar een zombie is.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 16-12-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Eén van die punten staat op de "fixed" lijst van de release notes:
Izh 18 Rifle has no sound to other players but can be heard by the person firing it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Crusader schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:49:
Eén van die punten staat op de "fixed" lijst van de release notes:
In dit geval waren het gunshots die van andere players kwamen en niet van één van ons drie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Luuk1983 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:54:
[...]

In dit geval waren het gunshots die van andere players kwamen en niet van één van ons drie ;)
Ach ja, blijft alpha :)

• Luuk1983
Artikeltje over wat ze nog willen bereiken voor 1.0: http://segmentnext.com/20...g-steam-workshop-support/

• beebie121
michel2412 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:01:
[...]

Ik zal de volgende keer even kijken, wat ik laatst zag is dat Dayz 3 gb opslokte de andere processen leken zich normaal te gedragen.

Ik heb momenteel geen parameters ingevoerd staan.
Ik weet dat in patch 0.58 er wat problemen waren met het geheugen. Als ik toen uitlogde kreeg ik ALTIJD een geheugen foutmelding.
In patch 0.59 is dat niet meer het geval.
Wellicht dat dit toen ook speelde bij jou?

Ik heb 16gb ram btw.

• michel2412
beebie121 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:41:
[...]

Ik weet dat in patch 0.58 er wat problemen waren met het geheugen. Als ik toen uitlogde kreeg ik ALTIJD een geheugen foutmelding.
In patch 0.59 is dat niet meer het geval.
Wellicht dat dit toen ook speelde bij jou?

Ik heb 16gb ram btw.
Oke, heb 0,59 nog niet geprobeerd. maar tnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff weer eens op F gedrukt met een jerrycan in m'n handen 8)7 Snel naar m'n kamp gerend om m'n gear te redden maar het lijkt er op dat ik het ga overleven ook nog...
Ook mijn eerste KOS gedaan. Iemand in militaire uitrusting met een facemask op. Voel me er zelfs een beetje schuldig om... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:05:
Pfff weer eens op F gedrukt met een jerrycan in m'n handen 8)7 Snel naar m'n kamp gerend om m'n gear te redden maar het lijkt er op dat ik het ga overleven ook nog...
Ook mijn eerste KOS gedaan. Iemand in militaire uitrusting met een facemask op. Voel me er zelfs een beetje schuldig om... ;(
Ik heb die 'fout' ook al enkele keren gemaakt, maar je kan tegenwoordig snel de action cancellen en dan is er niets aan de hand. Ik weet echter niet waar het omslagpunt ligt. Stel dat je 6-7 seconden drinkt en dan cancelt, is dat dan nog op tijd? Een paar seconden blijkt in ieder geval geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nieuw updeetje: https://dayz.com/blog/status-report-15-jan-2016

Niet heel veel nieuws, maar wel wat de status van onder andere de renderer is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Vorig jaar hebben ze meer als de helft van de plannen niet gehaald.
The DayZ development team in association with Bohemia Interactive would like to announce that having completed our first year of Early Access development, we have reached an important project milestone. Looking forward into the opportunities and obstacles of the coming year, we would like to share our plans and goals for 2015.

These plans change over time, and internally the team has reviewed our progress this year against where we want DayZ to be at 1.0. Compiling this data we have completed a light roadmap based on our experience with the project for the upcoming year, and this is a taste of exciting things to come that we can look forward to.

Q1 2015

Basic vehicles
Central economy (advanced loot distribution)
New renderer
New Zombie AI
Basic stealth system (zombies, animals, ...)
Diseases

Q2 2015

Advanced vehicles (repair, modifications, ...)
Advanced animals - life cycle, group behavior
Player statistics
New UI Stamina / fatigue
Dynamic events

Q3 2015

Traps
Barricading
Character life span + soft skills
Animal predators + birds
Aerial transport
Console prototype

Q4 2015

BETA version
Animal companions (dog, horse)
Steam community integration (Achievements, Steamworks modding, etc)
Construction (building shelters / walls / ...)

Dus ik verwacht dat je de helft hiervan al kan wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:34
De tease is real

https://twitter.com/eugenharton/status/692276915265208325

[ Voor 73% gewijzigd door LongBowNL op 27-01-2016 17:02 . Reden: Ik mag geen HTML :-( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Zie rechtsonder ook de statusiconen, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Die status iconen had ik nog niet eens gezien. Man man dat is wel super cool!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Voor de meeste tijd speelt dayz nu wel aardig, paar mooie encounters gehad, niet altijd even goed gegaan lol. Maar top tip voor basis bouwen, novaya petrovka flats zijn nog steeds de hot spot voor tenten. Bijna gegarandeerd 3-4 tenten daar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
SouLLeSSportal schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:43:
Voor de meeste tijd speelt dayz nu wel aardig, paar mooie encounters gehad, niet altijd even goed gegaan lol. Maar top tip voor basis bouwen, novaya petrovka flats zijn nog steeds de hot spot voor tenten. Bijna gegarandeerd 3-4 tenten daar te vinden.
Danku :)
Heb er dus een gevonden, maar ik vind nooit een goede plaats.
Hebben jullie wat tips voor het plaatsen en zoeken naar een geschikte plaats voor je tent?
3 keer eerder een tent opgezet en die waren alle 3 na een dag al weg, terwijl ze na mijn idee redelijk goed beschut stonden.
Ik zit nu in Novaya Petrovka, ik zat zelf te denken om een kamp te bouwen in de bossen boven Sinistok.
Dat lijkt me wel een plekje waar niet veel mensen komen, maar dat dacht ik de vorige keer ook. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:46:
[...]

Danku :)
Heb er dus een gevonden, maar ik vind nooit een goede plaats.
Hebben jullie wat tips voor het plaatsen en zoeken naar een geschikte plaats voor je tent?
3 keer eerder een tent opgezet en die waren alle 3 na een dag al weg, terwijl ze na mijn idee redelijk goed beschut stonden.
Ik zit nu in Novaya Petrovka, ik zat zelf te denken om een kamp te bouwen in de bossen boven Sinistok.
Dat lijkt me wel een plekje waar niet veel mensen komen, maar dat dacht ik de vorige keer ook. :D
Niet in directe lijnen van belangrijke punten, zoals steden, mil bases, heli crash sites etc. Links van zeleno is een goed gebied, bovenin links kan ook maar is nogal obvious. Belangrijkste is dat je van die evergreens, dennebomen zeg maar in een groepje hebt, daartussen zie je ze niet snel.
Maar bedenk dat alles wat afgelegen lijkt voor jou ook voor anderen zo is, dus camp hunters zullen bepaalde plekken gewoon server hoppend langsgaan.

[ Voor 7% gewijzigd door SouLLeSSportal op 03-02-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:46:
[...]

Niet in directe lijnen van belangrijke punten, zoals steden, mil bases, heli crash sites etc. Links van zeleno is een goed gebied, bovenin links kan ook maar is nogal obvious. Belangrijkste is dat je van die evergreens, dennebomen zeg maar in een groepje hebt, daartussen zie je ze niet snel.
Maar bedenk dat alles wat afgelegen lijkt voor jou ook voor anderen zo is, dus camp hunters zullen bepaalde plekken gewoon server hoppend langsgaan.
Goede kampen zijn vanaf alle kanten beschut. Blauwe tenten zijn kansloos, die kan je altijd super goed zien, je hebt echt car tents of military tents nodig. In de omgeving van belangrijke locaties moet je geen tent opzetten, dat is te obvious. Ook als je op de map kijkt en je denkt bij een berg: oh dat kan een mooie plek zijn! Dan denkt iemand anders het waarschijnlijk ook. Ik heb in de loop van de tijd een paar plekken gevonden die 'out of the way' liggen en niet in directe looproutes van en naar grote plaatsen, maar waarvan je - als je op de kaart kijkt - niet meteen hebt van: oh ja, daar zou ik een kamp plaatsen.

Idealiter ligt je kamp wel ergens in de buurt van een weg, zodat je vrij snel in de bewoonde wereld kan zijn. Als je kamp helemaal aan de rand van de map ligt (ook obvious trouwens) en je moet telkens een half uur lopen voordat je ergens bent, dan is dat ook niet echt fijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 04-02-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Mijn blauwe tent staat nu dus boven Sinistok, hij staat er gelukkig nog steeds. Waar moet ik zoeken voor car tents of military tents? (als ik alleen speel, speel ik altijd op private servers) Een car tent heb ik btw nog nooit gevonden, military tent wel een keer, maar die was de volgende dag alweer weg.
Bedankt voor jullie tips, het zoeken naar een juiste plek is nog moeilijker als ik dacht. Ik heb gister bijna een half uur lopen zoeken in de bossen boven Sinistok voor een geschikte plek. Maar zoals Luuk al zei, nu moet ik dus wel steeds een flink stuk lopen naar mijn tent. Er liggen ook nog niet zo'n waardevolle spullen in, want als ik alleen speel, speel ik meer als een survivalist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
GluonC schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:58:
Mijn blauwe tent staat nu dus boven Sinistok, hij staat er gelukkig nog steeds. Waar moet ik zoeken voor car tents of military tents? (als ik alleen speel, speel ik altijd op private servers) Een car tent heb ik btw nog nooit gevonden, military tent wel een keer, maar die was de volgende dag alweer weg.
Bedankt voor jullie tips, het zoeken naar een juiste plek is nog moeilijker als ik dacht. Ik heb gister bijna een half uur lopen zoeken in de bossen boven Sinistok voor een geschikte plek. Maar zoals Luuk al zei, nu moet ik dus wel steeds een flink stuk lopen naar mijn tent. Er liggen ook nog niet zo'n waardevolle spullen in, want als ik alleen speel, speel ik meer als een survivalist.
Het klopt, het zoeken naar een goede plek is ook heel erg lastig. Heel veel stukken bos zijn veel te open om tenten neer te zetten, je moet precies de goede plek vinden die niet op looproutes ligt en dat is nog niet zo makkelijk nee. PuddingBoy en ik hebben in de loop van de tijd een plek of 6 gevonden die geschikt zijn voor kampen. We hebben daar vaker kampen gehad die meerdere weken gestaan hebben.

Car tents en military tents spawnen ook in de flatgebouwen. Je moet een beetje geluk hebben.

Overigens, car tents and military tents hebben een grote inventory, maar als je de standaard UI gebruikt van Day Z kan je niet scrollen en kan je dus niet alle inventory slots gebruiken. Je moet de nieuwe UI gebruiken (opstart parameter in Steam instellen met -newui), dan kan je alle slots gebruiken. Let alleen op dat je dan geen statusinformatie van je poppetje te zien krijgt met de new ui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Let op! Als je een account op het forum van Day Z hebt! Deze zijn gehacked.

http://frontpage.fok.nl/n...ke-informatie-bekend.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik had een hele kleine update (iets van 9 mb) via steam. maar kan niet echt zien wat er nieuw is of is verbeterd.
Nu verwacht ik niet zoveel maar vind het altijd wel fijn dat ik kan zien wat ik heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:34
beebie121 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:17:
Ik had een hele kleine update (iets van 9 mb) via steam. maar kan niet echt zien wat er nieuw is of is verbeterd.
Nu verwacht ik niet zoveel maar vind het altijd wel fijn dat ik kan zien wat ik heb gedownload.
Security update: https://twitter.com/eugenharton/status/695326576527990788
Pagina: 1 ... 47 ... 55 Laatste