[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 45 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:45:
Voor de liefhebbers, de school in Cherno is het vierkante gebouw hier (tussen het garageicoon en het watericoon):
http://www.izurvive.com/chernarusplussatmap.html#c=-78;-35;7

Er zitten trouwens wel een paar irritante bugs in het spel:
• Soms legt hij ineens zijn wapen op de grond neer. Ik heb het een keer gehad toen ik gewoon over een hekje sprong en ook toen ik in de V3S stapte.
• Op een gegeven moment na een paar keer in en uitgestapt te zijn in de V3S kan je niks meer in je handen pakken. Het is daarmee onmogelijk geworden je wapen te pakken!
Als je inspawnd met double carry wapen in je handen, die altijd eerst droppen en oppakken, anders krijg je die glitch idd als je ergens overheen wil springen.

zelfde geld voor v3s, je kan daar uberhaupt geen 2de wapen in je hand meenemen maar ook als je wapen in je hand hebt die op je rug zit of in je rugzak etc, laat hij die liggen bij het instappen.
unfor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:18:
[...]

En dat is onjuist, geen flauw idee hoe hij daar bij komt en vrij makkelijk zelf achter te komen door na een restart te checken.
In ieder geval de manier hoe hij static omschrijft.
static in de zin dat ze op de plek waar ze nu spawnen, altijd spawnen, dus niet random, maar wellicht denkt men nu door mijn bericht dat elke heli crash nu een heli crash spawned. Dit is natuurlijk niet het geval :)

[ Voor 20% gewijzigd door SouLLeSSportal op 24-06-2015 11:40 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 13:56
SouLLeSSportal schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:38:
static in de zin dat ze op de plek waar ze nu spawnen, altijd spawnen, dus niet random, maar wellicht denkt men nu door mijn bericht dat elke heli crash nu een heli crash spawned. Dit is natuurlijk niet het geval :)
Static betekent inderdaad dat ze op dezelfde plek spawnen. De V3S is in ieder geval niet persistent. Na een serverherstart staat ie weer mooi braaf terug op z'n spawnplek en niet waar je 'm achtergelaten hebt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:37:
[...]

Static betekent inderdaad dat ze op dezelfde plek spawnen. De V3S is in ieder geval niet persistent. Na een serverherstart staat ie weer mooi braaf terug op z'n spawnplek en niet waar je 'm achtergelaten hebt.
oh, dat zou wel het geval moeten zijn als je de devs mag geloven voor voertuigen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:45:
[...]

oh, dat zou wel het geval moeten zijn als je de devs mag geloven voor voertuigen :o
Ja dat dacht ik ook gelezen te hebben, maar het is simpelweg niet mijn ervaring. Tot nu toe op elke server als ik een V3S had en de server herstartte, dan stond ie niet meer op z'n plek, maar weer op het spawn point.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:53:
[...]

Ja dat dacht ik ook gelezen te hebben, maar het is simpelweg niet mijn ervaring. Tot nu toe op elke server als ik een V3S had en de server herstartte, dan stond ie niet meer op z'n plek, maar weer op het spawn point.
Zou ongetwijfeld ook kunnen dat dit niet goed werkt, verbaas me al nergens meer over wat dat betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 20:03
Meer mensen last van char reset na de maintenance vandaag?

Zowel 1st/3rd als 1st zijn allebei gereset bij mij -O-

Zou kunnen dat het aangekondigd was, heb ik dan gemist.

[ Voor 23% gewijzigd door DaLucovic op 24-06-2015 13:16 ]

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelorus
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-08-2024
Voor de liefhebbers, de school in Cherno is het vierkante gebouw hier (tussen het garageicoon en het watericoon):

Er zitten trouwens wel een paar irritante bugs in het spel:
• Soms legt hij ineens zijn wapen op de grond neer. Ik heb het een keer gehad toen ik gewoon over een hekje sprong en ook toen ik in de V3S stapte.
• Op een gegeven moment na een paar keer in en uitgestapt te zijn in de V3S kan je niks meer in je handen pakken. Het is daarmee onmogelijk geworden je wapen te pakken!
alles wat je doet bijv: hekje springen, in de vs3 rijden, ladder beklimmen enz. dan moet je altijd eerst je wapen weg doen ( op het kruisje drukken ) dan heb je geen last van gun drops of dat je niks kan oppakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 23:55
Er staat ook een schoolgebouw in Novaya Petrovka (links in beeld).
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waardoor dit veroorzaakt wordt, maar het kwam bij mij alleen voor als ik 2 wapens had waarvan 1 op mijn rug en 1 in mijn handen. Nu ik dat niet meer heb, heb ik het niet meer ondervonden.
Zolang je met lege handen in de V3S stapt is er volgens mij niks aan de hand. De ellende begint als je met iets in je handen de V3S instapt. Dan zal je opnieuw moeten inloggen om je handen weer te kunnen gebruiken. Heel irritant idd.
Luuk1983 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:53:
Same here.
DaLucovic schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:15:

Dat zou wel zuur zijn. Kan ik weer opnieuw een SVD gaan zoeken. Ik ga morgen weer spelen, dus dan zie ik het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door -Moondust- op 24-06-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:13:
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waardoor dit veroorzaakt wordt, maar het kwam bij mij alleen voor als ik 2 wapens had waarvan 1 op mijn rug en 1 in mijn handen. Nu ik dat niet meer heb, heb ik het niet meer ondervonden.
Ik heb nooit dubbele wapens gehad, dus dat zal het probleem niet zijn...
-Moondust- schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:13:
Zolang je met lege handen in de V3S stapt is er volgens mij niks aan de hand. De ellende begint als je met iets in je handen de V3S instapt. Dan zal je opnieuw moeten inloggen om je handen weer te kunnen gebruiken. Heel irritant idd.
Dat is het inderdaad. Ik stop mijn wapen niet eerst weg voor ik de V3S in ga. Overigens lijkt het er op dat het pas de tweede keer fout gaat, de eerste keer als ik in- en uitgestapt ben werkt het pakken van een wapen nog prima.

Ik heb trouwens nog een irritante bug: stel je hebt een slagwapen en een vuurwapen op je rug en je 'bind' die op je sneltoetsenbalk op 1 en 2. Als je je vuurwapen in je hand hebt en je logt uit en weer in, dan pakt je personage het vuurwapen weer in z'n hand. Maar het vakje '2' op de sneltoetsenbalk is dan leeg en die moet je opnieuw binden.
Nog irritanter is het dat tegenwoordig dingen die je in je hand pakt weg gaan uit je inventory. En vanuit je 'handen' kan je datgene wat je in je handen hebt niet naar je sneltoetsenbalk slepen. Met andere woorden: ik moet het wapen weer eerst op mijn rug doen om 'm vervolgens vanuit mijn inventory weer te binden aan mijn sneltoetsenbalk...lekker omslachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:17:
Nog irritanter is het dat tegenwoordig dingen die je in je hand pakt weg gaan uit je inventory. En vanuit je 'handen' kan je datgene wat je in je handen hebt niet naar je sneltoetsenbalk slepen. Met andere woorden: ik moet het wapen weer eerst op mijn rug doen om 'm vervolgens vanuit mijn inventory weer te binden aan mijn sneltoetsenbalk...lekker omslachtig!
Op zich vind ik het wel logisch dat hetgeen je in je handen hebt geen ruimte meer inneemt in je inventory, het is daar immers fysiek niet meer aanwezig, maar even wennen is het wel. Ik heb b.v. een gepimpte MP5 in mijn rugzak zitten. Als ik die in mijn handen neem en ik pak een blikje eten op dat in een van de voormalige slots van de MP5 terechtkomt, dan valt mijn MP5 op de grond ipv in mijn rugzak als ik iets anders met mijn handen doe. In de rugzak is door het blikje eten namelijk onvoldoende ruimte voor de MP5 meer over. Dus danb is het weer schuiven in mijn inventory totdat de MP5 er weer inpast. Wat jij zegt is idd ook een nadeel. En gezien het feit dat er geen persistentie is is het nog link ook, want als er een serverherstart is terwijl jouw gun op de grond ligt, dan ben je die kwijt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:23:
[...]

Op zich vind ik het wel logisch dat hetgeen je in je handen hebt geen ruimte meer inneemt in je inventory, het is daar immers fysiek niet meer aanwezig, maar even wennen is het wel. Ik heb b.v. een gepimpte MP5 in mijn rugzak zitten. Als ik die in mijn handen neem en ik pak een blikje eten op dat in een van de voormalige slots van de MP5 terechtkomt, dan valt mijn MP5 op de grond ipv in mijn rugzak als ik iets anders met mijn handen doe. In de rugzak is door het blikje eten namelijk onvoldoende ruimte voor de MP5 meer over. Dus danb is het weer schuiven in mijn inventory totdat de MP5 er weer inpast. Wat jij zegt is idd ook een nadeel. En gezien het feit dat er geen persistentie is is het nog link ook, want als er een serverherstart is terwijl jouw gun op de grond ligt, dan ben je die kwijt. :-(
Ja precies, ik ben de hele tijd aan het opletten of ik geen dingen kwijt raak...best vervelend. En het inventory systeem in combinatie met weggooien/oppakken en in de handen nemen werkte al niet altijd even soepel. Dus ik hou me hart vast, of het weghalen en toevoegen in je inventory wel elke keer goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

-Moondust- schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:23:
[...]

de ruimte zou soort van gereserveerd moeten worden dat je niet zomaar die ruimte inneemt als je wat oppakt.
De hele menu en quick selection balk zijn nogal buggy en zie ik niet snel nog verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:28:
Ja precies, ik ben de hele tijd aan het opletten of ik geen dingen kwijt raak...best vervelend. En het inventory systeem in combinatie met weggooien/oppakken en in de handen nemen werkte al niet altijd even soepel. Dus ik hou me hart vast, of het weghalen en toevoegen in je inventory wel elke keer goed gaat.
De angst om iets kwijt te raken heb ik ook. En ik ben ook dingen kwijtgeraakt. Zoals b.v. de items die ik in mijn damaged summerpants had en die iki in wilde ruilen voor pristine summerpants. Meestal zet ik eerst de items over en dan pas switch ik het kledingstuk, maar andersom is het sneller. En vaak gaat dat goed, behalve deze keer. De broek met de items was nergens meer te vinden, ik heb echt overal in de omgeving gezocht. Dit was in het nieuwe schoolgebouw in Novaya Petrovka overigens. Maar goed, telkens opletten of je alles nog hebt en geen risico nemen met transferren van stuff went wel. Fijn is het niet, maar daar is het wel alpha voor vind ik.

Is nu al bekend of iedereen een char reset heeft sinds de patch vanochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 15:35
Ik heb geen reset gehad Moondust.
Was nog gewoon met al mn gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb het zelf ook even geprobeerd gisteravond, geen reset idd. Dus dat is mooi. Is er een changelog van de patch van gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
DaLucovic schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:15:

Zou kunnen dat het aangekondigd was, heb ik dan gemist.
Yo Luc, lang niet gezien. ;)

Misschien perongeluk public en private hive door elkaar gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
GeoffLx schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:58:
[...]

Yo Luc, lang niet gezien. ;)

Misschien perongeluk public en private hive door elkaar gehaald?
Long time no see inderdaad! Nee, daar had ik nog opgelet. Beetje balen van de ak47 en andere loot, maar ach. In de vakantie maar weer opnieuw gaan looten. ;)

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
DaLucovic schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:22:
Long time no see inderdaad! Nee, daar had ik nog opgelet. Beetje balen van de ak47 en andere loot, maar ach. In de vakantie maar weer opnieuw gaan looten. ;)
Weet je zeker dat je alles kwijt bent? Als de gear toen niet van de centrale server gehaald kon worden, kon de nieuwe 'gear' wellicht ook niet weggeschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Ja, ik logde in als respawn, omdat ik dit fenomeen ondertussen wel ken heb ik geen stap gezet en meteen uitgelogd. Een aantal uren later logde ik opnieuw in, wellicht dat de gegevens ondertussen wel van de centrale servers gehaald konden worden. Ook toen helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

DaLucovic schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:32:
Ja, ik logde in als respawn, omdat ik dit fenomeen ondertussen wel ken heb ik geen stap gezet en meteen uitgelogd. Een aantal uren later logde ik opnieuw in, wellicht dat de gegevens ondertussen wel van de centrale servers gehaald konden worden. Ook toen helaas niets.
kan ook een fout zijn idd, dat kan nog steeds voorkomen dat je een reset krijgt voor no apparent reason. wel storend maar gelukkig ben je redelijk snel weer geared. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
SouLLeSSportal schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:42:
kan ook een fout zijn idd, dat kan nog steeds voorkomen dat je een reset krijgt voor no apparent reason. wel storend maar gelukkig ben je redelijk snel weer geared. :)
Er zijn tegenwoordig best wel zeldzame wapens zoals de SVD en de M4, die je niet zo snel vindt doorgaans. Als je die hebt is het toch wel zuur. Aan de andere kant soms ook wel lekker dat je weer opnieuw kan beginnen, dan heb je tenminste weer wat te doen. Ik merk dat nu ik heel erg goed gegeared ben, dat ik dan niet meer zo goed weet wat nog meer te doen. Echt confrontatie opzoeken heb ik ook net echt behoefte aan. Dan zou ik wel CSGO ofzo gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Heb nu een AK met scope,Ghilly en silencer, een mp5 met red dot scope en silencer en een aug met 3 mags.
Zonet logde ik in op een server met 1 andere speler, rijd die net weg in een vrachtwagen!! What are the odds zou je zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
beebie121 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:45:
Heb nu een AK met scope,Ghilly en silencer, een mp5 met red dot scope en silencer en een aug met 3 mags.
Zonet logde ik in op een server met 1 andere speler, rijd die net weg in een vrachtwagen!! What are the odds zou je zeggen :)
Die aug heb je niets aan. Ik durf zelfs te beweren dat je vrijwel niets aan de MP5 hebt behalve stimulering van het ego. ;-) Met je AK kan je alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
-Moondust- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:43:
[...]

Die aug heb je niets aan. Ik durf zelfs te beweren dat je vrijwel niets aan de MP5 hebt behalve stimulering van het ego. ;-) Met je AK kan je alles.
haha klopt! het is goed voor mijn ego haha. ik had nog nooit een aug gehad :)
Maar is een aug zoveel minder dan een AK?

Wat is in principe het beste wapen dan? een AK? en welke variant dan? een AKM is wel mooi dat je drum mags van 75 kan gebruiken.

En Weet iemand hoe ik die BIPOD kan gebruiken? Ik kan hem niet aan mn ak vast maken en verder kan ik er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
beebie121 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:31:
haha klopt! het is goed voor mijn ego haha. ik had nog nooit een aug gehad :)
Maar is een aug zoveel minder dan een AK?
Geen idee, maar de AK heeft meer zoommogelijkheden en dat maakt de AK al een stuk aantrekkelijker.
Wat is in principe het beste wapen dan? een AK? en welke variant dan? een AKM is wel mooi dat je drum mags van 75 kan gebruiken.
Ik heb uit de videos van WOBO begrepen dat de AKM het beste AK-wapen is. In dat advies zijn alle eigenschappen van de AK-wapens meegenomen, zoals recoil, damage en accuracy.
En Weet iemand hoe ik die BIPOD kan gebruiken? Ik kan hem niet aan mn ak vast maken en verder kan ik er niks mee.
Om een bipod te kunnen monteren op je gun heb je een handguard rail (ipv de plastic of wooden handguard) nodig. Daar kan je dan een weaponflashlight en een bipod aan vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-06 20:40
Yeee, nieuwe Status Report met info over de nieuwe renderer!
http://dayz.com/blog/status-report-30-jun-2015

Belangrijkste features:
  • Renderer los van simulatie (physics)
  • Bestaat uit 3 modules
    1. Pipeline Module (multi-threaded 8) )
    2. Material System Module
    3. High Level Rendering API (DX11 en later DX12 :o )
  • GUI aanpassingen
  • Er kunnen meerdere werelden gerendered worden (dus spiegels zullen werken :) )
Voordat hij er komt, moet in samenwerking met Intel, nVidia en AMD de compatibiliteit gecontroleerd worden. Daarnaast moet de performance in de steden voldoende zijn.

Also
Finally - the gameplay programming team has made headway on the annoying issue of sounds playing globally (splitting ammo, bandages, etc) and 0.58 should see the issue resolved! If you happen to still manage to repro, please open a ticket at feedback.dayzgame.com!
_/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door LongBowNL op 30-06-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Kaartje van alle spawnpoints. Handig :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6DS4RHH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik ben recent de laatste 4 keer dat ik gespawned ben altijd in Svetlojarsk terecht gekomen in ieder geval. Het kan natuurlijk toeval zijn.

Maar het valt me wel op dat er stiekem nog steeds maar heel erg weinig spawnpoints zijn, of beter gezegd, op weinig verschillende plekken. Toch jammer denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Gister weer eens op het prison island geweest. Als je TTSKO pants nodig hebt moet je daar naartoe gaan. Ik heb een enkele CR75 clip gevonden, voor de rest alleen maar kleding, met name TTSKO en medische kleding. Heel interessant was het niet.

TIP: De V3S kan niet meer onder water rijden. Wel een heel stuk, maar op een gegeven moment houdt hij er mee op.
TIP 2: Voorheen als je in een V3S reed, dan werd je positie niet opgeslagen tot je uitstapte. Dit lijkt nu anders te zijn. Toen de V3S onder water er mee ophield ben ik uitgelogd en toen ik later weer inlogde lag ik vrolijk in het water te dobberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:58

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ghost sounds eindelijk verleden tijd.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Damian schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:01:
Ghost sounds eindelijk verleden tijd.
Eindelijk. Toch fijn als zo'n enorm irritante bug eindelijk weg is. Las ook dat ze nu de animation glitch gaan adresseren. Zou ook erg fijn zijn als die bug er uit is. Nu nog zorgen dat je alle schoten om je heen daadwerkelijk hoort en het wordt nog eens speelbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik moet zeggen dat de afgelopen paar maanden dat ik weer DayZ speel de ghost sounds mij niet meer zijn opgevallen. Zijn ze er nu eigenlijk nog wel? Dit in tegenstelling tot zeg een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:36:
Ik moet zeggen dat de afgelopen paar maanden dat ik weer DayZ speel de ghost sounds mij niet meer zijn opgevallen. Zijn ze er nu eigenlijk nog wel? Dit in tegenstelling tot zeg een jaar geleden.
Het lag volgens mij heel erg aan hoe druk het is op een server. Als ik last had van de ghost sounds, dan was dat eigenlijk altijd op een vrij volle server. Op servers met weinig mensen heb ik eigenlijk nooit last van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Luuk1983 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:06:
[...]

Het lag volgens mij heel erg aan hoe druk het is op een server. Als ik last had van de ghost sounds, dan was dat eigenlijk altijd op een vrij volle server. Op servers met weinig mensen heb ik eigenlijk nooit last van dit probleem.
En schijtbak luuk durft niet te spelen op een volle server dus weinig last van gehad ;)

Dit weekend weer en rondje chernarus doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Damian schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:23:
[...]

En schijtbak luuk durft niet te spelen op een volle server dus weinig last van gehad ;)

Dit weekend weer en rondje chernarus doen?
Op dit moment is er qua loot niet zoveel aan. Je weet ECHT niet wat je kan verwachten. Die poortwachtershuisjes zijn wel ideaal, daar ligt altijd wel iets van een AK74 enzo, dus je bent snel gegeared. Maar voor de rest wisselt het zo verschrikkelijk. Zo vind je een hoop meuk en zo vind je helemaal niks...heleboel plekken zijn niet eens boeiend meer, zoals de military base (in prisons ligt amper wat) en het eiland (liggen alleen TTSKO pants). Maar we shall see, ff een rondje is altijd leuk. Ik ben nu op het prison island in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:06:
Ahja, dat verklaart het wel. Ik heb met een vriend voornamelijk op weinig bevoilkte servers gespeeld, omdat we geen interesse hebben in confrontaties. Andere spelers gaan we liever uit de weg. We wilden na maanden weer eens ontdekken wat er allemaal te doen en te vinden was. Ik zie erg uit naar meerdere auto's en een uitgebreid systeem voor auto-onderdelen. Lijkt me leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En weer een nieuwe update! http://dayz.com/blog/status-report-15-jul-2015

Weinig echt nieuws, behalve dat ze bezig zijn om een paar belangrijke bugs op te lossen. Vooral een kijkje in de keuken, maar weinig echt nieuws.

[ Voor 50% gewijzigd door Luuk1983 op 15-07-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:30:
En weer een nieuwe update! http://dayz.com/blog/status-report-15-jul-2015

Weinig echt nieuws, behalve dat ze bezig zijn om een paar belangrijke bugs op te lossen. Vooral een kijkje in de keuken, maar weinig echt nieuws.
What's going on in the kitchen, but I don't know what's cooking
coolio's wist toen al hoe of wat :+

Mooi dat er eindelijk inventory voor v3s is in .58 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zo.. we gaan DayZ maar weer is opstarten.. hopelijk zijn ze we weer wat verder gekomen na 2 a 3 maanden afwezigheid..

Zijn er nog mensen op TS savonds?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Weer een nieuwe update: http://dayz.com/blog/status-report-21-jul-2015.

Deze keer een (korte) blog over persistance en de problemen die spelen op experimental en over voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:06

beuker19

Killerbeuker is so OP

spartacusNLD schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:11:
Zo.. we gaan DayZ maar weer is opstarten.. hopelijk zijn ze we weer wat verder gekomen na 2 a 3 maanden afwezigheid..
_O-

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:06

beuker19

Killerbeuker is so OP

Sorry hoor dat ik zo reageer want ik weet niet of er nog veel bij is gekomen maar afgaande van wat ik zo lees ga ik er vanuit dat het niet zo is..........helaas.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En weer een statusupdate. Ze zijn op dit moment (waarschijnlijk) bezig met de laatste release op experimental waarbij hopelijk begin volgende week de stable branch geüpdate wordt.

Het belangrijkste nieuws is dat tenten/barrels/aanverwante dingen weer persistent zijn. In 0.58 zijn ze 45 dagen persistent omdat er nog geen mogelijkheid is om de 'timer' van persistence te resetten. In 0.59 wordt de persistance 7 dagen, waarbij die timer gereset wordt zodra je een interactie hebt met de tent/barrel/whatever.

http://dayz.com/blog/status-report-29-jul-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Nog steeds niet nieuwe update .58 op stable ivm problemen met wapenslots en hand slots. (droppen van wapens over hekje springen als je niet eerst nadat je inlaadt in de server je wapen dropt en oppakt, wapens die niet vuren, die opeens uit je inventory verdwijnen, op de grond blijven liggen terwijl je ze in je hand zou moeten hebben, etc.)
Ze willen dat eerst oplossen, nog geen eta voor .58 stable, hopelijk komende woensdag maar dat moet nog maar blijken. Ik wil nu wel weer eens een update zien op stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:13:
Nog steeds niet nieuwe update .58 op stable ivm problemen met wapenslots en hand slots. (droppen van wapens over hekje springen als je niet eerst nadat je inlaadt in de server je wapen dropt en oppakt, wapens die niet vuren, die opeens uit je inventory verdwijnen, op de grond blijven liggen terwijl je ze in je hand zou moeten hebben, etc.)
Ze willen dat eerst oplossen, nog geen eta voor .58 stable, hopelijk komende woensdag maar dat moet nog maar blijken. Ik wil nu wel weer eens een update zien op stable.
De meeste dingen zijn irritant, maar omheen te werken. Het meest irritante vind ik dat ik soms gewoon NIKS meer in mijn hand kan pakken. Ik kan dus geen wapen meer pakken. Altijd fijn als je net op het NO-airfield bent!

Wat ik echt briljant vind is de demper. Ik heb een AK74 met demper en een goede scope en het is nu echt leuk (en super nuttig) om zombies overhoop te schieten zonder dat er meteen 10 zombies uit de omgeving op je af komen rennen vanwege het geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luuk1983 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:44:
[...]

De meeste dingen zijn irritant, maar omheen te werken. Het meest irritante vind ik dat ik soms gewoon NIKS meer in mijn hand kan pakken. Ik kan dus geen wapen meer pakken. Altijd fijn als je net op het NO-airfield bent!

Wat ik echt briljant vind is de demper. Ik heb een AK74 met demper en een goede scope en het is nu echt leuk (en super nuttig) om zombies overhoop te schieten zonder dat er meteen 10 zombies uit de omgeving op je af komen rennen vanwege het geluid!
Moet eerlijk zeggen dat ik geen last (meer) heb van hordes ZOmbies als ik schiet zonder demper.
gebruik nu een Blaze met hunting scope. EN af en toe ga ik even practise schieten op de zombies.
dan heb ik links een zombie en rechts (pak em beet 60m verder ook 1) dan komt die ander niet als ik 1 afknal.

Wat een heerlijk wapen is die winchester en blaze met scope nu zeg. Echt geweldig om zo een beetje te snipen.
Ben nu bezig met vrienden om Berezino docks in te nemen. En dan ook echt iedereen die in die buurt komt wegjagen/afknallen. Mooi tactisch met lui in de kraan voor spotten/snipen en lui op de grond om de anderen te beschermen.
Echt superleuk om dan een full server in te gaan.

Wat betreft je opmerking over niks in je handen krijgen: heel soms heb ik dat, maar een restat van Dayz helpt dan wel bij mij.
Zo had ik laatst dat als ik door mn scope wilde kijken hij dat niet deed maar wel inzzoomde. erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:53:
Wat betreft je opmerking over niks in je handen krijgen: heel soms heb ik dat, maar een restat van Dayz helpt dan wel bij mij.
Uitloggen en opnieuw inloggen (al dan niet op dezelfde server) is al voldoende bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ja er zijn workarounds maar dat zou natuurlijk niet moeten, ook al is het een alpha. Om sommige zaken te kunnen testen moet je ook gewoon goed de game kunnen spelen, want als het onspeelbaar is dan zullen veel mensen weglopen en het niet meer spelen, wat niet de bedoeling is van de alpha. Er zitten zoveel bugs in die maar blijven en blijven terugkomen, dat men er een beetje moedeloos van wordt. Ook omdat veel bugs niet consistent zijn en dus random voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ben het met je eens Soul.
Echter merk ik zelf heel weinig echt game-breaking bugs. Wellicht heb ik mazzel :)
maar verhalen als door gebouwen heen clippen etc heb ik nog nooit gehad

<knocks on wood>

Toch vraag ik me af waarom er niet een Dayz game gemaakt wordt met de engine van bijvoorbeeld BF of GTA5.
Dat zou echt tegek zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:53

Oxigeon

En zo is dat!

Zojuist dan ook maar dayz aangeschaft. Benieuwd wat het brengen gaat. Ga zometeen maar eens beginnen in de wereld van de zombies wat wat uitvogelen hoe alles werkt.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Oxigeon schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:02:
Zojuist dan ook maar dayz aangeschaft. Benieuwd wat het brengen gaat. Ga zometeen maar eens beginnen in de wereld van de zombies wat wat uitvogelen hoe alles werkt.
Je moet er in ieder geval vanuit gaan dat je eerste half uur je gaat afvragen wat voor een brak spel dit is. Qua performance, animatie en dergelijke is het best wel slecht als je recente spellen als Dying Light gespeeld hebt. Alles is wat houterig en knullig en de graphics zijn niks speciaals. Maar als je wat langer speelt, dan zal je merken dat het spel super veel sfeer heeft. En de map is zo niet-generiek dat je eigenlijk jezelf altijd wel kan oriënteren (als je de map een beetje kent). Als je je dan bedenkt dat het alleen maar beter kan worden, dan is dat een goede gedachte. Ik heb stiekem al iets van 200 uur in Day Z zitten zag ik...het blijft op één of andere manier boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Luuk1983 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:22:
[...]

Je moet er in ieder geval vanuit gaan dat je eerste half uur je gaat afvragen wat voor een brak spel dit is. Qua performance, animatie en dergelijke is het best wel slecht als je recente spellen als Dying Light gespeeld hebt. Alles is wat houterig en knullig en de graphics zijn niks speciaals. Maar als je wat langer speelt, dan zal je merken dat het spel super veel sfeer heeft. En de map is zo niet-generiek dat je eigenlijk jezelf altijd wel kan oriënteren (als je de map een beetje kent). Als je je dan bedenkt dat het alleen maar beter kan worden, dan is dat een goede gedachte. Ik heb stiekem al iets van 200 uur in Day Z zitten zag ik...het blijft op één of andere manier boeien.
Nu een kleine 2 uurtjes gespeeld. Totaal geen benul van waar ik zit :P. Dalijk toch maar eens op zoek gaan naar een map. Sinds een klein kwartier heb ik een rode rugzak gevonden zodat ik weer wat meer spul kwijt kan. Is er trouwens een soort van hotkey zodat ik snel kan switchen tussen een bijl en een wapen?

Heb zowel een bijl nu als een Sporter incl kogels. Eten en drinken heb ik een klein beetje op voorraad. Is het ook zo dat als je sprint je sneller dorst etc hebt dan dat je niet zou sprinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 17:13

Damien

-iwnl-

Oxigeon schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:22:
[...]

Nu een kleine 2 uurtjes gespeeld. Totaal geen benul van waar ik zit :P. Dalijk toch maar eens op zoek gaan naar een map. Sinds een klein kwartier heb ik een rode rugzak gevonden zodat ik weer wat meer spul kwijt kan. Is er trouwens een soort van hotkey zodat ik snel kan switchen tussen een bijl en een wapen?

Heb zowel een bijl nu als een Sporter incl kogels. Eten en drinken heb ik een klein beetje op voorraad. Is het ook zo dat als je sprint je sneller dorst etc hebt dan dat je niet zou sprinten?
Mits ze hem er niet uit hebben gesloopt heb je een actionbar waar je je wapens op kunt slepen. Soms een beetje slecht te zien maar hij zit er wel!

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Damienx2 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:54:
[...]

Mits ze hem er niet uit hebben gesloopt heb je een actionbar waar je je wapens op kunt slepen. Soms een beetje slecht te zien maar hij zit er wel!
Inderdaad gevonden. Was inderdaad wat slecht te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Pfoe dat is een goede. Ik weet niet of ze dat geïmplementeerd hebben. Wel is het zo dat je het sneller warm krijgt als je sprint. Dus als het koud is buiten en je krijgt meldingen 'I'm cold' dan moet je vooral warme kleren zoeken en als een dolle gaan sprinten.

Als je trouwens gaat drinken bij een waterput, dan hoef je de animatie van het drinken niet af te wachten, je kan gewoon een aantal keer op de action toets rammen (f geloof ik?). In principe doe je dan:

- Drink
- Cancel action
- Drink
- Cancel action

Maar qua hydratatie vind het spel wel (ondanks dat je de actie cancelled) dat je gedronken hebt. Gaat vast in de toekomst nog veranderen, maar op dit moment is het handig om snel hydrated te worden. Niet TE snel drinken overigens, als je buik vol zit gaat je poppetje kotsen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Luuk1983 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Pfoe dat is een goede. Ik weet niet of ze dat geïmplementeerd hebben. Wel is het zo dat je het sneller warm krijgt als je sprint. Dus als het koud is buiten en je krijgt meldingen 'I'm cold' dan moet je vooral warme kleren zoeken en als een dolle gaan sprinten.

Als je trouwens gaat drinken bij een waterput, dan hoef je de animatie van het drinken niet af te wachten, je kan gewoon een aantal keer op de action toets rammen (f geloof ik?). In principe doe je dan:

- Drink
- Cancel action
- Drink
- Cancel action

Maar qua hydratatie vind het spel wel (ondanks dat je de actie cancelled) dat je gedronken hebt. Gaat vast in de toekomst nog veranderen, maar op dit moment is het handig om snel hydrated te worden. Niet TE snel drinken overigens, als je buik vol zit gaat je poppetje kotsen :X .
Lees dit net te laat. Zit ergens bij een waterpunt. Heb steeds de fles laten vullen en die leeg drinken.Is gewoon de bedoeling dat je poppetje hydrated (groen) is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Oxigeon schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:22:
Lees dit net te laat. Zit ergens bij een waterpunt. Heb steeds de les laten vullen en die leeg drinken.Is gewoon de bedoeling dat je poppetje hydrated (groen) is toch?
Bij voorkeur lichtgroen hydrated en lichtgroen energized. Je zal zien dat je dan ook eerst een blokje 'healing' en later 'Healthy' erbij krijgt. Je hebt dan ook het maximale blood level gehaald.

Er zijn genoeg waterputten overal te vinden, kijk maar op de kaart: http://www.izurvive.com/chernarusplussatmap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Eten hoef je in principe niet op voorraad te hebben. Alles wat je vindt direct eten tenzij je stuffed bent. Voedsel = energie en die teller gaat veel verder dan andere tellers zoals bloodlevel en waterlevel. Wat betreft water, dat haal je bij de waterputten en uit canteens en PET-flesjes. Zelf draag ik altijd een gevulde canteen bij me voor het geval dat ik watertekort heb en even een periode moet overbruggen tussen waterputten door. Werkt prima.

Tip: Kijk eens wat YT-filmpjes van WOBO. Die geeft veel en duidelijke uitleg, met name over wapens en hoe allerlei gamemechanieken werken. Hij heeft hij alleen nog nooit gehoord van ademhalen tussen zinnen door.

[ Voor 13% gewijzigd door -Moondust- op 21-08-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ben nu een aantal keren dood gegaan. Eten vinden is lastig in het begin. Als je eenmaal genoeg hebt is het geen probleem meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Sowieso is de verdeling van loot op het moment nog best wel gaar op sommige momenten zolang ze bezig zijn met het distributiesysteem van loot. Je beste gok is zo snel mogelijk landinwaarts te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik en een vriend hadden gisteren een hongerprobleem. Telkens hungry in oranje en een keer zelfs in het rood bij allebei. Onze redding was mijn ingeving om eens kijken of die boompjes die ik zag toevallig appelbomen waren. En jahoor, de mogelijkheid Search apples. We zijn een kwartiertje bezig geweest om enkele tientallen appels te vinden en te eten. Daarna konden we verder met energised in het groen.

Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/dayz.gamepedia.com/thumb/d/d9/AppleTree_3a.jpg/800px-AppleTree_3a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

-Moondust- schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:20:
Ik en een vriend hadden gisteren een hongerprobleem. Telkens hungry in oranje en een keer zelfs in het rood bij allebei. Onze redding was mijn ingeving om eens kijken of die boompjes die ik zag toevallig appelbomen waren. En jahoor, de mogelijkheid Search apples. We zijn een kwartiertje bezig geweest om enkele tientallen appels te vinden en te eten. Daarna konden we verder met energised in het groen.

[afbeelding]
Bedankt voor de tip. Bij jou lijkt het beeld ook wel een stuk scherper als bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Oxigeon schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:37:
[...]

Bedankt voor de tip. Bij jou lijkt het beeld ook wel een stuk scherper als bij mij
Heb je scaling (of hoe het nu ook heet) op 100% staan? Alles lager gaat er sowieso uitzien alsof je op een Playstation 1 speelt en hoger vind ik niet echt veel nut hebben, kun je beter AA een beetje aanzetten.

Wanneer is Standalone ook alweer uitgekomen? December 2013 dacht ik, dat is ruim 1,5 jaar, en daarvoor heeft zich nog zeker 1 á 1,5 jaar aan ontwikkeling voorgedaan. Hoe dan ook, ik wil niet zeggen dat ze er veel te lang over doen maar wel dat gestelde doelen keer op keer niet gehaald worden wat mij dan weer laat vrezen voor de uiteindelijke staat van het spel.

Roadmap voor 2015 die ik wel eens eerder heb gezien, nu op DayZ.gamepedia.com:
(Members only zodat de tekst nog wat compacter is, als je geen member bent: het word tijd :))
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We zitten nu ruim in Q3 en ik zie nog niet eens 20% van deze lijst in het spel, don't judge me, ik heb niet iedere devblog in volle concentratie gelezen en van spelen is er al helemaal niks terechtgekomen. "Advanced vehicles" :') Als ik al het enige voertuig vind dan kiept ie wel om na 500 meter rijden hahaha...
We zitten nog niet eens aan basic vehicles, geef mij een fiets, DAT is een basic vehicle en kan vrijwel niet mis gaan.

"console prototype", echt waar, als ze daarmee aankomen dan trek ik mijn haren uit het hoofd, dat kunnen ze niet maken. Was er niet een compleet nieuwe engine waar ze druk aan bezig waren? Met DX11, multicore support en zo'n mooie dingen allemaal? Waar is die? Die devblog is maanden (zeker 4) geleden uitgekomen en was toen ready for testing en het zou nog maar kort duren.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Oxigeon schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:37:
Bij jou lijkt het beeld ook wel een stuk scherper als bij mij
Dat had ik gisteren ook toen ik voor het eerst experimental opstartte. Ik heb eerste de Resolution (User Interface) op de gewenste waarde gezet en daarna de Rendering Resolution op 100% (stond op 50% ofzo). Als dat niet werkt, dan weer even de resolutie veranderen naar een andere waarde en weer terug naar de gewenste waarde en afsluiten met de Rendering resolution weer terug op 100%. Ook zaken als motion blur kan je beter uitzetten. Verder liever de Overall quality op Normal zodat alles lekker soepel loopt ipv High en geen soepele graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

-Moondust- schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:38:
[...]

Dat had ik gisteren ook toen ik voor het eerst experimental opstartte. Ik heb eerste de Resolution (User Interface) op de gewenste waarde gezet en daarna de Rendering Resolution op 100% (stond op 50% ofzo). Als dat niet werkt, dan weer even de resolutie veranderen naar een andere waarde en weer terug naar de gewenste waarde en afsluiten met de Rendering resolution weer terug op 100%. Ook zaken als motion blur kan je beter uitzetten. Verder liever de Overall quality op Normal zodat alles lekker soepel loopt ipv High en geen soepele graphics.
dan moet ik idd die resolution eens op 100% gaan zetten. Denk dan idd dat het dat is. Hopelijk ziet het er dan weer ietsjes beter uit. Wat betreft de graphics etc denk ik ook altijd beter iets minder mooi, maar dat het wel soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

- Drink
- Cancel action
- Drink
- Cancel action

Voor nu zit er geen stamina invloeden in behalve de sway van je wapen, en blur vision heeft eigenlijk iedereen uitstaan gok ik. Eten moet je iig veel doen, maar zodra je lichtgroen hebt gaat het veel simpeler, water moet je gewoon zorgen dat je er een fles voor hebt en elke punt waar je kan drinken, je vol gooien.

Warmte en koude zijn wel al redelijk doorgevoerd, al is kou meer van toepassing omdat je daar van kan bibberen, dus minder aim, warmte krijg je niet zo snel nog last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
SouLLeSSportal schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 03:05:
Voor nu zit er geen stamina invloeden in behalve de sway van je wapen, en blur vision heeft eigenlijk iedereen uitstaan gok ik.
Bedoel je daarmee dat het vaag worden van je beeld door shock of ziekte uitgezet kan worden? Ik was al in de veronderstelling dat het nieuwe functionaliteit was in experimental. Vriend van me werd ziek door drinken uit een meertje en kreeg steeds een waziger beeld. Hij verloor ook bloed, vocht en energie, mar dat konden we opvangen door veel eten, drinken en saline bag IV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:17:
Bedoel je daarmee dat het vaag worden van je beeld door shock of ziekte uitgezet kan worden? Ik was al in de veronderstelling dat het nieuwe functionaliteit was in experimental. Vriend van me werd ziek door drinken uit een meertje en kreeg steeds een waziger beeld. Hij verloor ook bloed, vocht en energie, mar dat konden we opvangen door veel eten, drinken en saline bag IV's.
Grappig, ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit hoeven drinken uit een meertje. Er zijn zoveel blikjes en waterpompen dat het volgens mij nog nooit nodig is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:19:
Grappig, ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit hoeven drinken uit een meertje. Er zijn zoveel blikjes en waterpompen dat het volgens mij nog nooit nodig is geweest.
Same here, ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom we dat toen wel gedaan hebben. Was ergens tussen Cherno en Elektro waar we elkaar na het spawnen ontmoet hebben. We waren toen flink dorstig, maar hadden hoogstwaarschijnlijk wel een waterputje kunnen opzoeken. Gemakzucht denk ik, en onderschatting van het risico. Mijn vriend werd wel ziek, ik niet. Helaas hebben we in tig ziekenhuizen geen antibiotics kunnen vinden. Wel kilo's saline bag IV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

[...]

Dat is de renderer, in eerste kwartaal, deze is dan ook vreselijk achterhaald, heel veel is wel in ontwikkeling maar ja het gaat idd niet zo snel als wij dat willen en wat zij waarschijnlijk ook niet willen.
Met komende update komt er wel een heleboel bij maar is nog niet de inhaalslag waar iedereen op wacht, pas na de nieuwe renderer volledig is doorgevoerd heb je een zicht op het uiteindelijke spel.
-Moondust- schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:33:
[...]

Same here, ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom we dat toen wel gedaan hebben. Was ergens tussen Cherno en Elektro waar we elkaar na het spawnen ontmoet hebben. We waren toen flink dorstig, maar hadden hoogstwaarschijnlijk wel een waterputje kunnen opzoeken. Gemakzucht denk ik, en onderschatting van het risico. Mijn vriend werd wel ziek, ik niet. Helaas hebben we in tig ziekenhuizen geen antibiotics kunnen vinden. Wel kilo's saline bag IV's.
[...]

De kans dat je ziek wordt van vies water is groter naarmate je zwakker bent, dus niet healthy, gewond, erg dorstig en hongerig, dan krijg je veel grotere kans dat je cholera krijgt dan als je volledig gezond bent.
Voor die blurry vision heb je daar idd een optie voor om dit uit te zetten. vind ik persoonlijk nogal storend in een dergelijk spel. Door ziekte of uitdroging ontstane effecten kun je niet uitzetten natuurlijk, maar de motion blur wel, dat krijg je ook als je lang zou hebben gerend etc.

[ Voor 48% gewijzigd door SouLLeSSportal op 24-08-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik vind het op zich wel realistisch dat je zintuigen worden beinvloed als je ziek bent. Maar erg onhandig is het wel. Mijn vriend zag op een gegeven moment allen nog maar contouren van gebouwen. Waar in de Options kan de blurry vision uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Let op! 0.58 komt deze woensdag naar stable MET een hive wipe!

https://twitter.com/dayzdevteam/status/635821208286720000
So, we're planning to release 0.58 on Stable branch during maintenance on wednesday. This includes a wipe of private + public hive data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
He bah, weer een wipe. Ik en een maat hadden net een AKM en SVCD met alles erop en eraan. Dat character wipen gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Maar ja, kunnen we weer gaan zoeken, zijn we weer van de straat een tijdje. ;-)

[ Voor 64% gewijzigd door -Moondust- op 24-08-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Vanavond DayZ maar weer eens aanslingeren. Even kijken wat er in de afgelopen tijd is veranderd (laatste keer gespeeld eind April ofzo)

Het blijft in ieder geval een speelwereld met een fantastische sfeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
LongBowNL schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:50:
Let op! 0.58 komt deze woensdag naar stable MET een hive wipe!
Bah...ik denk dat ik vanavond maar eens als een gek ga rondrennen op volle servers in de yolo-sfeer. Liever vechtend ten onder dan gewoon gewist worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

-Moondust- schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:04:
He bah, weer een wipe. Ik en een maat hadden net een AKM en SVCD met alles erop en eraan. Dat character wipen gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Maar ja, kunnen we weer gaan zoeken, zijn we weer van de straat een tijdje. ;-)
is vrijwel altijd bij nieuwe update geweest, dus 2 maanden lang op .57 kunnen spelen is best wel lang geweest in dat opzicht ? ze wilden namelijk per maand een update doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:07:
is vrijwel altijd bij nieuwe update geweest, dus 2 maanden lang op .57 kunnen spelen is best wel lang geweest in dat opzicht ? ze wilden namelijk per maand een update doen :P
Ja 0.57 is absoluut erg lang in de lucht geweest, maar een character wipe komt volgens mij echt vaker niet voor dan wel. Vaak zat dat ik na een update gewoon verder kon gaan. Een wipe heb ik maar een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dus als ik het goed begrijp worden de characters morgen (woensdag) gewist. Heb voorheen op niet volle servers gespeeld omdat ik in het begin bang ben afgeslacht te worden. Verder vind ik redelijk veel guns, maar geen ammo. Waar vinden jullie die fijne wapens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Oxigeon schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:10:
Dus als ik het goed begrijp worden de characters morgen (woensdag) gewist. Heb voorheen op niet volle servers gespeeld omdat ik in het begin bang ben afgeslacht te worden. Verder vind ik redelijk veel guns, maar geen ammo. Waar vinden jullie die fijne wapens
Dat ligt een beetje aan de versie ;) De manier van loot distribution, persistance en loot spawning verandert op dit moment nogal vaak. Gebouwen die vroeger heel erg interessant waren voor military loot, zijn dat op dit moment bijvoorbeeld amper. Dan heb ik het over de 'prison/jailhouse' en de' barracks, maar ook de police stations'. Waar nu vaak goede wapens liggen is buiten op de stoep van een zogenaamd 'poortwachtershuisje'. Daar liggen meestal meerdere sidearms, vaak een AK74 en meerdere tactical vests. Dit huisje staat bijvoorbeeld in de haven van Svetlojarsk. Daarnaast liggen er op dit moment bij bepaalde militaire wrakken vaak een hoop MP5's. Voor de rest is het een beetje ruk qua wapens. Shotguns en rifles kan je potentieel overal vinden, ook in gewone huizen.

Maar zodra 0.58 live gaat kan dit weer anders zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Vanavond eens inloggen op een drukke server en de confrontatie opzoeken, ook wel leuk om een keer te doen voor de wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Gedaan, elektro dikke shootout, 1 neer daarna zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 02:09:
Gedaan, elektro dikke shootout, 1 neer daarna zelf :P
LOL! Ik was gister met een vriend op het NE-airfield en daar was eigenlijk helemaal niks te doen (en ook qua loot amper wat leuks te vinden). We zijn de hele tijd aan het opletten en met binoculars aan het scouten enzo, maar toen die vriend van me in de fire station zat kwam daar ineens iemand binnenlopen en was hij nagenoeg meteen dood. Ik zat toevallig net op het dak van de fire station... Wel had hij die andere gast ook dood...

En dat was een beetje een domper, want we wilde yolo gaan vechten en hij was al binnen 5 minuten dood. Toen spawnde hij in berezino en is toen naar Dolina gelopen, waar hij een truck gevonden had. Binnen een kwartier was hij weer bij mij op het vliegveld. Helaas verder helemaal niemand gezien, behalve dat ik een hoop zombies overhoop geschoten heb (wel met demper ;)). Oh en ik had die vriend van me in z'n been geschoten, gewoon, omdat het kon :P

Onderweg naar het vliegveld had hij z'n truck kapot gereden, anders hadden we met de truck terug naar berezino kunnen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:48:
[...]

LOL! Ik was gister met een vriend op het NE-airfield en daar was eigenlijk helemaal niks te doen (en ook qua loot amper wat leuks te vinden). We zijn de hele tijd aan het opletten en met binoculars aan het scouten enzo, maar toen die vriend van me in de fire station zat kwam daar ineens iemand binnenlopen en was hij nagenoeg meteen dood. Ik zat toevallig net op het dak van de fire station... Wel had hij die andere gast ook dood...

En dat was een beetje een domper, want we wilde yolo gaan vechten en hij was al binnen 5 minuten dood. Toen spawnde hij in berezino en is toen naar Dolina gelopen, waar hij een truck gevonden had. Binnen een kwartier was hij weer bij mij op het vliegveld. Helaas verder helemaal niemand gezien, behalve dat ik een hoop zombies overhoop geschoten heb (wel met demper ;)). Oh en ik had die vriend van me in z'n been geschoten, gewoon, omdat het kon :P

Onderweg naar het vliegveld had hij z'n truck kapot gereden, anders hadden we met de truck terug naar berezino kunnen gaan...
Ik was op een volle 40 man server 2 heli crashes langsgeweest, via vybor base naar nwaf, toen truck gevonden naar berezino gereden,1 newspawn gezien, toen helemaal naar elektro gelopen om dan toch maar lui te vinden. Daar was iig wel genoeg actie maar was ik al vrij snel dood na 1 kill te hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ben nog niet zo kapot van het nieuwe inventory systeem, je kan niet meer buiten je inventory slepen, dus je moet alles naar linker kantje slepen. Ook is reloaden van mags niet echt lekker of het verplaatsen van spul.

Voor de rest is het prima te spelen, niet veel anders qua hoeveelheid loot wat je kan vinden dan ervoor, maar beter verdeelt, dus niet bij guardhouse alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik weet niet of deze site al was gepost: http://rtainc.co/dayz
Hier kan je je hardware invullen en dan komen er een paar instellingen uitrollen.
Let wel op! -winxp optie kan crashes veroorzaken

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:21:
Ben nog niet zo kapot van het nieuwe inventory systeem, je kan niet meer buiten je inventory slepen, dus je moet alles naar linker kantje slepen. Ook is reloaden van mags niet echt lekker of het verplaatsen van spul.

Voor de rest is het prima te spelen, niet veel anders qua hoeveelheid loot wat je kan vinden dan ervoor, maar beter verdeelt, dus niet bij guardhouse alles.
Jammer, dat was juist zo makkelijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
LongBowNL schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:10:
Ik weet niet of deze site al was gepost: http://rtainc.co/dayz
Hier kan je je hardware invullen en dan komen er een paar instellingen uitrollen.
Let wel op! -winxp optie kan crashes veroorzaken
WTF!! Heb al zoveel dingen geprobeerd, niks hielp.
Nu heb ik ineens 70-100 FPS in cherno, ik kan het bijna niet geloven :D

• -Moondust-
Net even een uurtje 0.58 getest.
- Weinig loot in de zuidelijke kuststreek
- In ziekenhuizen alleen blood test kits, IV starter kits en Saline bags (sommige aanvankelijk niet op te pakken, maar na wat onreproduceerbaar geklooi toch gelukt)
- Grote school helemaal leeg
- Camo gebouw: leeg
- ATC: zo goed als leeg
- Hangars: veel kogelvrije vesten, verder niet veel
- Beste locaties vooralsnog politiewagens en -stations

Enige leuke is dat ik nu een kogelvrij vest heb met pouches en gun holster. Lijkt goed te werken nu.Valt verder beetje tegen voorlopig.

Is er trouwens nog een manier rags te maken? En waar liggen bandages? Nog niets gevonden.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Rags maak je zoals altijd met een mes of iets ander scherps.

[ Voor 22% gewijzigd door unfor op 27-08-2015 12:03 ]

• Luuk1983
unfor schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:02:
Rags maak je zoals altijd met een mes of iets ander scherps.
Dat is nieuw in 0.58, je kan namelijk van een shirt altijd rags maken door ze te scheuren (tear into rags). Pas vanaf nu moet je perse iets scherps gebruiken.

• -Moondust-
Owwww haahahaha, dat had ik gewoon zelf nog niet bedacht. Tunnelvisie hahaha!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
En iets scherps maak je makkelijk door op het strand naar stenen te zoeken en die scherp te maken.

• -Moondust-
Zijn de helicopter crashsitres nog op de 3 vaste plekken? En waar liggen de grote rugzakken tegenwoordig? Lijkt wel of die zeer schaars geworden zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door -Moondust- op 27-08-2015 14:55 ]

• beebie121
Heb nog niet veel loot kunnen vinden. Een longhorn was het enige wapen wat ik vond waar ook kogels in konden die ik vond.
Ik vind ook nooit meer fruit. Hebben ze dat eruit gesloopt?

En er zijn geen zombies meer. Tenminste ik heb ze niet kunnen vinden.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren ook een tijdje .58 gespeeld.

Wapens heb ik eigenlijk overal wel gevonden. Ammo vond ik wat lastiger te vinden. Meeste spul vond ik trouwens in de Police Stations. Verder in de kustplaatsen geen voedsel te vinden. Grote rugzakken (20/25 slots) ben ik er gisteren een paar tegen gekomen in de dorpjes in het binnenland.

Ik had eergisteren een tutorial gekeken hoe ik moest drinken uit een waterput. Moest F11 drukken en dan op de knop drukken. Deed ik gisteren met een Machette in de hand F11 drukken en toen de linker mousebutton. Ik kreeg toch ineens zwart beeld haha.

Verder moet ik toegeven dat de game slechter loopt. Vorige week liep de game een stuk soepeler. Heb hem iets lager gezet qua graphics.

EDIT: Ook hier geen zombies gezien. (kleine 2 uur gespeeld)

[ Voor 4% gewijzigd door Oxigeon op 27-08-2015 16:18 ]

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Oxigeon schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:18:
Gisteren ook een tijdje .58 gespeeld.

Wapens heb ik eigenlijk overal wel gevonden. Ammo vond ik wat lastiger te vinden. Meeste spul vond ik trouwens in de Police Stations. Verder in de kustplaatsen geen voedsel te vinden. Grote rugzakken (20/25 slots) ben ik er gisteren een paar tegen gekomen in de dorpjes in het binnenland.

Ik had eergisteren een tutorial gekeken hoe ik moest drinken uit een waterput. Moest F11 drukken en dan op de knop drukken. Deed ik gisteren met een Machette in de hand F11 drukken en toen de linker mousebutton. Ik kreeg toch ineens zwart beeld haha.

Verder moet ik toegeven dat de game slechter loopt. Vorige week liep de game een stuk soepeler. Heb hem iets lager gezet qua graphics.

EDIT: Ook hier geen zombies gezien. (kleine 2 uur gespeeld)
Whehe, F11 is zelfmoord plegen. Werkt alleen als je een scherp wapen of een pistool o.i.d. hebt :P

Pagina: 1 ... 45 ... 55 Laatste