[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 44 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 23:28

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
GluonC schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:14:
Een vriend van mij heeft Mac maar wilt heel graag met mij en 2 andere vrienden DayZ spelen, is er een optie om DayZ toch nog op Mac te kunnen spelen?
Bootcamp installeren. Anders zijn er weinig opties volgens mij. Vraag me echter wel af of dat normaal gaat lopen op een mac...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
En daarvoor heb je natuurlijk een legale versie van windows nodig, kijk dan word het lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Naast het feit dat het een mac is en nu dayz nog niet echt geoptimaliseerd is... :X

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 13:56
GluonC schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:14:
Een vriend van mij heeft Mac maar wilt heel graag met mij en 2 andere vrienden DayZ spelen, is er een optie om DayZ toch nog op Mac te kunnen spelen?
Ja natuurlijk, Windows erop installeren, kan prima met die Intel-Macs ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Het is hem gelukt )), dank jullie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Net met een vriend even gespeeld. We zaten een heel klein beetje buiten Vavilovo, bij een loods en een schooltje.
We zagen een truck staan maar besloten eerst te gaan kijken in de school voor voedsel en drinken. Toen we in de school zaten hoorde we een truck aan komen rijden, ik rende snel naar het dak en ik had hem al snel gespot. Hij stopte midden op het terrein (best stom, als hij was aan komen lopen hadden we hem misschien niet gezien). Ik zag hem richting de school komen, ik zei tegen mijn maat dat hij zo snel mogelijk het dak moest opklimmen. Toen we op het dak lagen zei die vriend van mij dat hij mij nog steeds op de ladder zag, terwijl ik wel op het dak lag. Op een gegeven moment hoorde ik een schot, hij raakte mij in mijn voet want er stond my feet hurt, my feets are sore. Niet veel later klom hij het dak op, hij schoot naar mij met zijn shotgun, maar hij schoot gelukkig mis. Ik was net verband aan het omdoen, mijn vriend schoot raak in zijn borst maar met zijn sporter kon hij niet veel uithalen. Toen schoot die gast die maat van mij dood, en eigenlijk meteen erna schoot ik hem door zijn hoofd, net te laat. Ik had alleen een IV Start Kit dus ik kon hem helaas niet reviven. Mijn maat startte in nu in Svetlojarsk. Ideaal natuurlijk, daar kon ik zo naar toe rijden met mijn truck.
Ik ben even op het dak blijven liggen om er zeker van te zijn dat er niemand in de buurt was, en ben erna met de truck richting Svetlojarsk beginnen te rijden. Iets verder als Ratnoe kreeg ik een server restart. Toen ik weer terug in het spel kwam, begon ik weer helemaal in Vavilovo, waar ik die gast had doodgeschoten, midden op het plein naast een zombie :/
Mijn truck was weg, maar gelukkig stond zijn truck er wel nog, die had nog een volle tank door de server restart. Toen ben ik met die truck weer dezelfde weg gaan rijden, en zag ik iets buiten Ratnoe mijn andere truck staan |:(
Maar goed, ik ben gewoon doorgereden, wou geen onnodige risico's nemen. Ik had het net gehaald tot iets buiten Novodmitrovsk en toen werd de server weer gerestart ?? Wel heel erg snel achter elkaar, maar toen ik weer erin ging had ik wel weer een volle tank. Ik ga nu dus zeker proberen die truck zo lang mogelijk te bewaren.
Dit was trouwens mijn 1ste kill pas in 158uur in DayZ gestoken te hebben. Maar damn... wat geeft dat een kick zeg, als jij in een gebouw of stad bent, en je hoort een truck eraan kopen, totale paniek. Dit spel komt echt zoveel beter tot zijn recht als je het met andere mensen samen speelt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelorus
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-08-2024
GluonC schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:32:
Net met een vriend even gespeeld. We zaten een heel klein beetje buiten Vavilovo, bij een loods en een schooltje.
We zagen een truck staan maar besloten eerst te gaan kijken in de school voor voedsel en drinken. Toen we in de school zaten hoorde we een truck aan komen rijden, ik rende snel naar het dak en ik had hem al snel gespot. Hij stopte midden op het terrein (best stom, als hij was aan komen lopen hadden we hem misschien niet gezien). Ik zag hem richting de school komen, ik zei tegen mijn maat dat hij zo snel mogelijk het dak moest opklimmen. Toen we op het dak lagen zei die vriend van mij dat hij mij nog steeds op de ladder zag, terwijl ik wel op het dak lag. Op een gegeven moment hoorde ik een schot, hij raakte mij in mijn voet want er stond my feet hurt, my feets are sore. Niet veel later klom hij het dak op, hij schoot naar mij met zijn shotgun, maar hij schoot gelukkig mis. Ik was net verband aan het omdoen, mijn vriend schoot raak in zijn borst maar met zijn sporter kon hij niet veel uithalen. Toen schoot die gast die maat van mij dood, en eigenlijk meteen erna schoot ik hem door zijn hoofd, net te laat. Ik had alleen een IV Start Kit dus ik kon hem helaas niet reviven. Mijn maat startte in nu in Svetlojarsk. Ideaal natuurlijk, daar kon ik zo naar toe rijden met mijn truck.
Ik ben even op het dak blijven liggen om er zeker van te zijn dat er niemand in de buurt was, en ben erna met de truck richting Svetlojarsk beginnen te rijden. Iets verder als Ratnoe kreeg ik een server restart. Toen ik weer terug in het spel kwam, begon ik weer helemaal in Vavilovo, waar ik die gast had doodgeschoten, midden op het plein naast een zombie :/
Mijn truck was weg, maar gelukkig stond zijn truck er wel nog, die had nog een volle tank door de server restart. Toen ben ik met die truck weer dezelfde weg gaan rijden, en zag ik iets buiten Ratnoe mijn andere truck staan |:(
Maar goed, ik ben gewoon doorgereden, wou geen onnodige risico's nemen. Ik had het net gehaald tot iets buiten Novodmitrovsk en toen werd de server weer gerestart ?? Wel heel erg snel achter elkaar, maar toen ik weer erin ging had ik wel weer een volle tank. Ik ga nu dus zeker proberen die truck zo lang mogelijk te bewaren.
Dit was trouwens mijn 1ste kill pas in 158uur in DayZ gestoken te hebben. Maar damn... wat geeft dat een kick zeg, als jij in een gebouw of stad bent, en je hoort een truck eraan kopen, totale paniek. Dit spel komt echt zoveel beter tot zijn recht als je het met andere mensen samen speelt!!
ik denk dat je de gun glitch had dan blijf je staan/hangen als je zo gun glitch heb moet je ff je wapen uit je handen halen en dan weer in je handen :) en als iemand dood is kan je hem niet meer revive alleen als je unconscious ben dan kan je iemand revive t is maar een kleine tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Weer een updateje: http://dayz.com/blog/status-report-14-may-15. Binnenkort worden de infected tijdelijk uitgeschakeld op stable vanwege de performance...eindelijk even rust ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-06 17:55
Luuk1983 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:52:
Weer een updateje: http://dayz.com/blog/status-report-14-may-15. Binnenkort worden de infected tijdelijk uitgeschakeld op stable vanwege de performance...eindelijk even rust ;)
Op zich wel jammer van de infected, maar ach wel lekker rustig.

Gisteren nog even gespeeld, maar was erg saai dus toen ik geen truck vond weer gestopt.
Hopelijk zijn er vanavond wat mensen online, want beetje saai alleen spelen momenteel.
Heb meerdere guns (2x mp5/AK/Handgun), dus als je niks hebt meldt het gerust. (moet enkel nog ammo vinden meen ik) 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Luuk1983 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:52:
Soort van Wasteland :P

Ben net dood geglitched maar steek nu niet tijd in het opnieuw gearen aangezien de volgende patch weer een character wipe bevat.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik vond in de bossen ten westen van de grote luchthaven plotseling een groep van drie tenten en twee trucks (die met laadbak). Zonder te aarzelen ben ik twee tenten ingerend, heb flink veel loot gepakt (incl nieuwe AK met superveel kogels) en ben er toen met een vrachtwagen vandoor gegaan, er werd wel op me geschoten maar ik werd alleen in mijn been geraakt, wat het zeer de moeite waard maakte.
Ik ben niet zo'n goede speler dus het is enorm leuk om de zuurverdiende spullen van veel betere spelers te stelen :D

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

PZOOO schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:15:
Ik vond in de bossen ten westen van de grote luchthaven plotseling een groep van drie tenten en twee trucks (die met laadbak). Zonder te aarzelen ben ik twee tenten ingerend, heb flink veel loot gepakt (incl nieuwe AK met superveel kogels) en ben er toen met een vrachtwagen vandoor gegaan, er werd wel op me geschoten maar ik werd alleen in mijn been geraakt, wat het zeer de moeite waard maakte.
Ik ben niet zo'n goede speler dus het is enorm leuk om de zuurverdiende spullen van veel betere spelers te stelen :D
een kamp raiden is altijd leuk ook als je goed bent of al behoorlijk wat gear hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Zo al ruim anderhalve week geen reacties hier...er is inderdaad niet zoveel te vertellen over nieuwe dingen en ik heb ook het idee dat veel mensen tijdelijk afhaken door de belachelijk sterke zombies...veel mensen in mijn omgeving laten het spel voor nu even liggen.

Ik vind zelf het met de huidige zombies ook niet leuk meer. Zo zijn zo belachelijk snel en sterk...en als je nou met een axe of een zwaard ze in één keer kan onthoofden of als je nou fatsoenlijk aan de kant kon springen, dan was het nog eerlijk geweest. Maar nu word je altijd minimaal een paar keer geraakt als je een zombie 'engaged'. Dan is de lol er voor mij snel vanaf, want één zombie zou met de sterke wapens in het spel geen threat moeten zijn.

En ja, ik moet ook geen Dying Light spelen voordat ik Day Z ga spelen, dan valt nog meer op hoe brak de mechanics nog zijn in Day Z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 09:38
Wat is de current state van de game? Ik heb zelf denk ik al meer dan een jaar de game niet meer aangeraakt. In eerste instantie vond ik het een erg leuke game om met maten lekker rond te klooien. Echter was het tempo waarop updates werden doorgevoerd dramatisch laag. Daarbij waren updates vaak fixes en niet echt nieuwe toevoegingen in de game.

Is het op dit moment het juiste moment om de game weer op te pakken? Of is er na meer dan een jaar nog steeds weinig veranderd in de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Seoulsfinest schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:10:
Wat is de current state van de game? Ik heb zelf denk ik al meer dan een jaar de game niet meer aangeraakt. In eerste instantie vond ik het een erg leuke game om met maten lekker rond te klooien. Echter was het tempo waarop updates werden doorgevoerd dramatisch laag. Daarbij waren updates vaak fixes en niet echt nieuwe toevoegingen in de game.

Is het op dit moment het juiste moment om de game weer op te pakken? Of is er na meer dan een jaar nog steeds weinig veranderd in de game?
Dat ligt eraan wat je zoekt. De engine is nog niet veranderd met bijbehorende nadelen, daar zijn ze al hele lange tijd mee bezig. Qua map is er genoeg veranderd met nieuwe steden en nieuwe gebouwen, heel veel nieuwe soorten loot en dergelijke. Alleen zijn ze op dit moment bezig met de global loot economy en die is nog wat bugged. Ook zijn ze zombies aan het tweaken en op dit moment zijn ze me echt te sterk.

Als je het toen niks aan vond denk ik niet dat je veel reden hebt om NU verder te gaan. De grote klappen gaan komen als de nieuwe renderer in gebruik genomen gaat worden en het animatiesysteem verder uitgewerkt gaat worden. Het spel zal dan waarschijnlijk een stuk soepeler te spelen zijn.

Verder wil ik een post van me van een tijdje geleden herhalen, dat geldt namelijk nog steeds:
Ze doen een heleboel, alleen zie je niet alles. Ze zijn met een bepaalde basis begonnen en ze zijn vanuit daar verder aan het gaan. Daarbij zijn ze hele stukken code aan het herschrijven en 'legacy systemen' zoals ze dat noemen aan het uitfaseren. Dus ja, soms maken ze iets nieuws qua code dat uiteindelijk hetzelfde doet als dat het voorheen deed, alleen is het veel flexibeler en efficienter, zodat ze in de toekomst hier veel meer mee kunnen. Soms is iets nieuwe in het begin zelfs slechter dan dat het voorheen was, maar uiteindelijk gaat het om de 'long run'. De doelen realiseren die ze in toekomst gesteld hebben. En dat kan niet met de basis waar ze mee begonnen zijn. Zo hebben ze netcode al flink aangepast, zombiepathfinding from scratch geschreven, gaat het animatiesysteem op de schop, zijn ze bezig om de renderer los te koppeling van de rest van de engine, zijn ze nu bezig om het inventorysysteem op de schop te doen, zijn ze bezig met de global loot economy en loot spawning (wat zeker in het begin slechter werkt dan wat er al was), zijn ze bezig met diseases en sickness, hot en cold etc. Agriculture is toegevoegd, noem maar op. Maar uiteindelijk moet alles samen komen tot één geheel. In de tussentijd lijkt het net alsof er niet zoveel gebeurd en er alleen regelmatig nieuwe items aan het spel worden toegevoegd, maar onder water gebeurd er een hele hoop. Ze beginnen nu langzaamaan tegen de beperkingen te lopen van de legacysystemen die nu nog 'in place' zijn. Die gaan langzaamaan vervangen worden.

Dus er gebeurd een hele hoop en de afgelopen twee jaar is er zeker niet stilgestaan. Overigens, bekijk de changelogs en zie hoeveel er stiekem veranderd is! Maar gaat, we gaan in de toekomst pas een paar goede klappers maken. Maar dit is normale spelontwikkeling die je normaal niet meemaakt en nu wel. Dus ja, ik heb er alle vertrouwen in dat dit spel helemaal top gaat worden uiteindelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Luuk1983 op 27-05-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 09:38
Luuk1983 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:13:
[...]

Dat ligt eraan wat je zoekt. De engine is nog niet veranderd met bijbehorende nadelen, daar zijn ze al hele lange tijd mee bezig. Qua map is er genoeg veranderd met nieuwe steden en nieuwe gebouwen, heel veel nieuwe soorten loot en dergelijke. Alleen zijn ze op dit moment bezig met de global loot economy en die is nog wat bugged. Ook zijn ze zombies aan het tweaken en op dit moment zijn ze me echt te sterk.

Als je het toen niks aan vond denk ik niet dat je veel reden hebt om NU verder te gaan. De grote klappen gaan komen als de nieuwe renderer in gebruik genomen gaat worden en het animatiesysteem verder uitgewerkt gaat worden. Het spel zal dan waarschijnlijk een stuk soepeler te spelen zijn.

Verder wil ik een post van me van een tijdje geleden herhalen, dat geldt namelijk nog steeds:

[...]
I see, wat is de global loot economy? En wanneer komen voertuigen en craften in de game? (geloof dat craften ook op de planning stond in een ver grijs verleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Seoulsfinest schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:15:
[...]

I see, wat is de global loot economy? En wanneer komen voertuigen en craften in de game? (geloof dat craften ook op de planning stond in een ver grijs verleden)
Global Loot Economy is het systeem dat er voor zorgt dat loot respawned en dat de loot 'eerlijk' verdeeld wordt. Ook houdt de GLE in dat er bijvoorbeeld van bepaalde zeldzame voorwerpen er niet meer dan een x aantal op een server gespawned worden. In tegenstelling tot wat 'global' suggereert gaat de GLE over één server en niet over serveroverstijgende loot.

Voertuigen zitten er al in. De V3S truck is een 'placeholder' voertuig waar ze allerlei game mechanics op uittesten. Op dit moment kan je niet veel meer dan rondrijden en tanken en is het ding soms nog bugged als hij in de grond vast komt te zitten, maar daar komen nieuwe dingen bij als het vervangen van onderdelen etc. Rondrijden is er leuk en zorgt ervoor dat je behoorlijke afstanden kan overbruggen. Qua handling is het nog niet heel geweldig, maar leuk is het zeker. Er zijn twee varianten: eentje met achterbak en ééntje zonder. In de achterbak kunnen spelers zitten. Maar je kan bijvoorbeeld nog niet uit de truck schieten. En de laatste keer dat ik speelde kon je geen zombies doodrijden. Geen idee hoe dat nu is.

Craften...wat bedoel je daar mee? Je kan genoeg dingen combineren tot nieuwe dingen. Geen idee of het compleet is, maar hier staan wat voorbeelden: http://dayz.gamepedia.com/Crafting. Verder zijn er nu tenten waar je dingen in kan opslaan. In principe zouden die tenten persistent moeten zijn op de server (dus server restart = tent niet kwijt), maar in de praktijk valt dat op dit moment nog tegen. Sowieso bij de wekelijkse onderhoudsronde worden de servers vaak gecleared.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 27-05-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Patch .57 is live op experimental branch :) nieuw zijn oa nieuwe highschool, nieuwe boulder rugzak, MCUU camo pants/jacket, waterproof bag container (zoals de barrel is), bandage armband, carport en alle .56 updates natuurlijk.
sos gesture
en items kunnen in de world kapot gemaakt worden, dus je kan nu shit kapot schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:59:
en items kunnen in de world kapot gemaakt worden, dus je kan nu shit kapot schieten :P
Wat bedoel je daar precies mee? ik kan dus ook een deer stand kapot schieten nu bijv.?
Misschien dat ik hem vanavond even ga testen, alleen heb ik niet zoveel zin om weer opnieuw te moeten beginnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:47:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? ik kan dus ook een deer stand kapot schieten nu bijv.?
Misschien dat ik hem vanavond even ga testen, alleen heb ik niet zoveel zin om weer opnieuw te moeten beginnen. :D
items dus wat je op kan pakken etc ;) geen destructible world nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Het is dat mijn Imac 2014 het voor geen meter draaid, anders had ik het wel weer eens aangeslingerd. Het zijn echt typische FrankieonPC1080 aankopen geweest net als King of Reigns, je speeld het 5 keer en dan kom je erachter dat het zonder een private server een een berg youtubers met scripted "fun" eigenlijk vies tegenvalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Seoulsfinest schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:10:

Lekker de mod gaan spelen als je zin in DayZ hebt! Als je die hebt natuurlijk.
Dat is nog zoveel completer en loopt zoveel beter en is nog steeds erg leuk.

Zolang de melee tegen zombies is zoals het nu is, vind ik het in ieder geval onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Tijd om een drukke server te bezoeken met een groepje :)

MP5, AK101, MP133 en nog een landmijn!

Afbeeldingslocatie: http://imagedrop.nl/users/public/s51822suitedd16.jpg

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

drop die landmijn maar als je niet zelf dood wil gaan bij het armen van die dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:36:
drop die landmijn maar als je niet zelf dood wil gaan bij het armen van die dingen ;)
Ik heb er al één zonder problemen gearmed... Ik dacht dat die bug al verholpen was :)

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

green-tea schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:47:
[...]

Ik heb er al één zonder problemen gearmed... Ik dacht dat die bug al verholpen was :)
hmm heb ik niet zo snel voorbij zien komen bij de bugfixes, maar het was ook random wel of niet goed geloof ik. Zou wel handig zijn als dat gefixt is ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 15:35
Gister een heerlijke avond gehad met een maat van me.
We gingen naar een server die als titel Extreme pvp Berezino had.
We hadden niet superveel gear, ik een shotty en hij een mosin.
We zijn toen in Berezino in het hoekgebouw tegenover de kerk en naast het ziekenhuis gaan zitten.
We hadden een beartrap die we beneden neer legden, ineens hoorden we UGH! en ja hoor iemand kroop beneden naar buiten omdat zn benen gebroken waren :) het mooie was: hij had 2 zombies achter hem aan hihihi. Wij hebben fijntjes van bovenaf gekeken hoe hij afgemaakt werd door de 2 zombies :) Hij had aardig wat gear.
Daarna kregen we 5 man op onze dak, mn maat ging neer maar ik overleefde het gelukkig. We hebben in totaal 6 man neergemaaid.
Echt een heeerlijke avond was het, ook aangezien er, voordat die 5 binnen vielen, er al over en weer trash-talk was. Genieten is dat dan gewoon als je met je hart in je strot omringt door lijken het nog kan na vertellen...

ik zeg: Only in DayZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelorus
nog ff snel een character screenshot gemaakt voor de hive restart.

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/717542930190523024/8E05BC0BB566D32CF8C99D6CF12AD735BFA6D52A/

en helaas dood gegaan op een georganiseerde clan vs clan war met de duitse WAM clan in elektro

screenshot na de clan war: Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/717542930186639108/BD49BD3830975164B2A2AAB2A85EC762D7379D5D/ en sorry voor de slechte kwaliteit dat doe ik meestal voor een gevecht en was het vergeten om het terug te zetten.

en nog een screenshot van voor de clan vs clan war: Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/26240387383397134/FA08C33B67F67464399E36D8CE5C184DA03299C7/

sorry voor de foto spam guys >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Dat is vast niet wat de makers van het spel voor ogen hadden :D Clan Deathmatch

Jullie eigen keuze natuurlijk. Als je bedenkt wat voor een voorbereiding 1 zo'n match met zich meebrengt sterft het vanzelf uit denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
misschien moeten de makers dan nog een soort server toevoegen :) meer gespitst op (clan) deathmatch waar gear iets meer spawnt en de omgeving minder groot is. Bijvoorbeeld alleen electro of Berezino..

Wanneer komt de update? had hem afgelopen week al verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

beebie121 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:25:
misschien moeten de makers dan nog een soort server toevoegen :) meer gespitst op (clan) deathmatch waar gear iets meer spawnt en de omgeving minder groot is. Bijvoorbeeld alleen electro of Berezino..

Wanneer komt de update? had hem afgelopen week al verwacht
Je bedoelt battle royale? wat al in arma III zit? ;) dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Damian schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:22:
Dat is vast niet wat de makers van het spel voor ogen hadden :D Clan Deathmatch

Jullie eigen keuze natuurlijk. Als je bedenkt wat voor een voorbereiding 1 zo'n match met zich meebrengt sterft het vanzelf uit denk ik ;)
Lekker belangrijk. Het gaat er om wat je er zelf van maakt, toch?
Eigenlijk een beetje hetzelfde principe als de door de developers gehypte Survivor GameZ, dus zie het probleem niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
GeoffLx schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:13:
[...]

Lekker belangrijk. Het gaat er om wat je er zelf van maakt, toch?
Eigenlijk een beetje hetzelfde principe als de door de developers gehypte Survivor GameZ, dus zie het probleem niet echt.
Ik zie ook geen probleem :P, dat verzin jij. Zolang mensen daar zelf de moeite voor nemen moeten ze het lekker zelf weten. Al gaan ze straatraces organiseren met de V3S, who cares.

Ik zie alleen wel gebeuren dat de DEV's manieren zullen verzinnen om dit tot een minimum te beperken. Ze hebben zelf al aangegeven dat het niet de bedoeling is van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Natuurlijk gaan ze het beperken, maar dat zijn ze al aan het doen. Als de loot zometeen nog schaarser wordt, is het het eigenlijk niet meer waard je gear te verpesten aan een Deathmatch. Maar ja, het is maar net wat je er voor over hebt inderdaad.

In principe is dat wel een beetje het idee van een sandbox wereld natuurlijk, dat je kan doen en spelen wat en hoe je zelf wilt. Weliswaar met de beperkte middelen die je hebt, wat het weer 'survivalish' maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Na 2 weken had ik afgelopen zondagochtend weer Dayz aangeslingerd. Lekker rustig spelen, voordat de rest wakker werd. :9

Ik viel van verbazing bijna van mn stoel. Dorpje/stad waar ik spawnde was bezaaid met loot. Letterlijk!!!
Elke hoek van een woning/straat lag vol met loot. Politiestation lagen tientallen diverse wapens en overvloed aan ammo. In een kleine schuur weer vol met bloodbags, andere woningen lag bezaaid met honderden boeken. Letterlijk hele dorp lag onder.
Ik dus snel zoveel mogelijk gear, wapen en ammo opgepakt en de bossen ingerend, waar ik me lekker vrij voel. :9
Vraag me nog steeds af wat er is gebeurd en hoe ze dat hebben gedaan.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelorus
Lord_Salo schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:42:
Na 2 weken had ik afgelopen zondagochtend weer Dayz aangeslingerd. Lekker rustig spelen, voordat de rest wakker werd. :9

Ik viel van verbazing bijna van mn stoel. Dorpje/stad waar ik spawnde was bezaaid met loot. Letterlijk!!!
Elke hoek van een woning/straat lag vol met loot. Politiestation lagen tientallen diverse wapens en overvloed aan ammo. In een kleine schuur weer vol met bloodbags, andere woningen lag bezaaid met honderden boeken. Letterlijk hele dorp lag onder.
Ik dus snel zoveel mogelijk gear, wapen en ammo opgepakt en de bossen ingerend, waar ik me lekker vrij voel. :9
Vraag me nog steeds af wat er is gebeurd en hoe ze dat hebben gedaan.
dat noemen ze tegenwoordig persistence servers :o waar alles op 1 plek spawnt. t is een zegen voor iemand of een doemenis voor iemand anders rondom de map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
angelorus schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:44:
[...]

dat noemen ze tegenwoordig persistence servers :o waar alles op 1 plek spawnt. t is een zegen voor iemand of een doemenis voor iemand anders rondom de map
Dat heb ik nooit geweten, en ik maar denken dat het dorp 'geclaimed' was door een clan of dat de server gehacked was en degene een geintje uithaald. :9

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
angelorus schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:44:
[...]
En dat noemen ze weer een bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelorus
Luuk1983 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:11:
[...]

En dat noemen ze weer een bug ;)
precies haha :) _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-06 20:40
Stable 0.57 wordt vandaag gepusht! Server komen naar verwachting weer online om 19:00 uur.
Heads up guys. Data from last night's Exp. update looks positive. Extended maintenance today as the team pushes for 0.57 release on Stable.

-@dayzdevteam
Stable update ongoing. 0.57 arriving with the announced wipe of characters/items/persistence.

-@eugenharton
So, the estimate for servers coming back live is at around 19:00 CET. It's a big one today guys. Stay tuned for any changes.

-@dayzdevteam
The Wipe for stable just deleted 409287616 items from player invetories.

-@eugenharton
And 6428975 live characters <3

-@eugenharton

[ Voor 30% gewijzigd door LongBowNL op 10-06-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
CET is central european time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Changelog?

Changelog!

[ Voor 84% gewijzigd door Damian op 10-06-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Hopelijk kan deze patch het tij wat keren want qua spelers loopt het erg snel terug. Bekijk deze grafiek maar eens: http://steamcharts.com/app/221100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dit zegt toch wel genoeg:

May 2015 6,524.5 -2,749.8 -29.65% 13,104
April 2015 9,274.4 -4,572.1 -33.02% 25,784

Volgens mij vinden veel mensen de nieuwe zombies niet zo leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Moet zeggen dat de nieuwe Berezino mooi is geworden.
Vond gister bijna alleen maar nacht servers.. was een beetje jammer.
Maar ik ben tot nu toe wel enthausiast moet ik zeggen.

Had zombies met sledgehammer neer in 2 halen. Dus dat is ook al verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik vind de loot verspreiding en de nieuwe zombies gewoon een show-stopper op het moment. "Vroeger" met de server resets was het eigenlijk prima te doen. Zombies die gewoon met 1 klap neergaan met een goed wapen is gewoon realistisch vind ik. En zombies moeten gewoon traag zijn en je moet er een rondje omheen kunnen rennen zonder dat ze je dan kunnen raken. Dat kon "vroeger" ook gewoon en nu meppen ze je gewoon stuq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Damian schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:19:
Ik vind de loot verspreiding en de nieuwe zombies gewoon een show-stopper op het moment.
De laatste patch al gespeeld? Er is overal wel een beetje loot te vinden, maar niet overdreven veel. Je moet echt zoeken, wat het voor mij uitdagender maakt.
En de Zombies in deze laatste patch zijn weer een stuk makkelijker geworden.Twee klappen met een bijl en het is einde oefening voor ze. Dit zonder zelf überhaupt geraakt te worden. Alleen jammer dat ze nu weer net zo hard door dichte deuren heen rennen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Damian schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:19:
Ik vind de loot verspreiding en de nieuwe zombies gewoon een show-stopper op het moment. "Vroeger" met de server resets was het eigenlijk prima te doen. Zombies die gewoon met 1 klap neergaan met een goed wapen is gewoon realistisch vind ik. En zombies moeten gewoon traag zijn en je moet er een rondje omheen kunnen rennen zonder dat ze je dan kunnen raken. Dat kon "vroeger" ook gewoon en nu meppen ze je gewoon stuq.
Ja precies, je moet in ieder geval de klappen van zombies kunnen ontwijken of ze eruit moeten kunnen lopen. Veel zombies is geen probleem, maar eigenlijk moet één zombie met een goed wapen nooit een probleem zijn. Pas in hordes zouden zombies echt gaar moeten zijn. Van mij hoeven ze niet perse traag te zijn, maar niet zoals nu als ze zo totaal agressief zijn. En de super brakke game mechanics, hitboxes en animaties maken het er niet makkelijker op. Even switchen van wapen is er gewoon niet meer bij met een zombie in de buurt, want mept je helemaal lens voordat de animatie afgelopen is.

Ik ben nog steeds voor zombies zoals in dying light: lekker veel en niet al te snugger. Met één klap van een goed wapen zijn ze door, maar in packs zijn ze erg gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

ImpaileR schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:59:
[...]
De laatste patch al gespeeld? Er is overal wel een beetje loot te vinden, maar niet overdreven veel. Je moet echt zoeken, wat het voor mij uitdagender maakt.
Ik had binnen een half uur spelen een mp5 + ammo, 10+ blikjes eten en een V3S. Totaal 3 zombies gezien... Niet echt 'survival' imho. De leukste patch was nog de eerste versie van 0.55 toen het loot systeem 'kapot' was.

Maar loot is nog steeds niet persistance (alle loot respawned bij een server restart), dus er is simpelweg veel te veel loot (vooral aan de kust). Dus ik denk dat we pas te zien krijgen hoe het nieuwe loot systeem werkt zodra de persistance aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Anoniem: 147126 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:12:
Maar loot is nog steeds niet persistance (alle loot respawned bij een server restart), dus er is simpelweg veel te veel loot (vooral aan de kust). Dus ik denk dat we pas te zien krijgen hoe het nieuwe loot systeem werkt zodra de persistance aan staat.
Persistence is in deze versie weer uitgezet omdat er een probleem met de performance was die ze eerst willen oplossen. In toekomstige updates gaat het weer aan.

Edit: geloof dat ik gelezen heb dat de V3S wel persistent is :D

Edit 2: vanmiddag even een uurtje ofzo gespeeld en ik kom inderdaad veel guns tegen. Het is niet even makkelijk om de goede ammo erbij te vinden, maar ik heb al 3 verschillende wapens in mijn handen gehad. Ook heb ik meteen een V3S gevonden, wat op zich natuurlijk ook gewoon geluk kan zijn.

Wat ik dan weer amper heb kunnen vinden zijn rugzakken. En ook zombies zijn er nauwelijks. In totaal heb ik drie zombies gezien en allemaal waren ze in Solnichy te vinden. Ik heb ze allemaal plat gereden met de V3S, want dat kan tegenwoordig. Die V3S is overigens NIET persistent kan ik je vertellen. Na een server reboot was ik 'm kwijt.

Wat ook nog steeds gebeurd zijn de loot-piles die je soms hebt. Bij een huisje heb ik een stapel van ongeveer 8 verschillende tactical vests gevonden samen met een AK74, kogels, boots etc.

Op dit moment vind ik het weer best leuk om te spelen, in ieder geval met heel weinig van die kutzombies!

[ Voor 50% gewijzigd door Luuk1983 op 13-06-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

loot is prima zo, al moeten bepaalde zaken nog gaan werken, je kan bv geen water geven met waterfles aan een tuintje om iets te kweken, V3S gaat ECHT te snel kapot, niet leuk meer. nog geen 10km per uur tegen houten weiland dingetje, hop gelijk voorkant naar de tyfus. :(

ben ook een lootstack tegengekomen waarbij ik een smershvest +backpack, aku, 4-5 attachements, 5 jassen en shitload aan ammo vond op een plek wat niet door spelers is gedaan. Wel erg fijn voor mij maar gametechnisch niet helemaal goed nog.

Ik zie op de huidige server waar ik op zit geen zombies of iig niet tegen gekomen nog.

ook stopt de game nog spul in kleding die je bij je hebt en ook in potten etc. onhandig als je snel iets oppakt wat je gelijk wil gebruiken.

En geen persistent tenten = not done :(

Veel minder brillen en broeken te vinden, enige bril in 3 uur gevonden net en alleen die spijkerbroek of canvas pants te vinden. Wel een winchester met hunter scope, AKM met kashtan, magnum en mp5 met mags nu.

[ Voor 23% gewijzigd door SouLLeSSportal op 16-06-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik vind juist het loot systeem zoals nu (met wat meer loot wat minder survival) juist leuk.
Dat is puur ieders eigen denk ik :)

Wat ik wel een goede verandering vind is dat je nu spawnt met een rag en een chemlight. Zodat je altijd een bandage kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:56:
Wat ik wel een goede verandering vind is dat je nu spawnt met een rag en een chemlight. Zodat je altijd een bandage kan maken.
Dat viel mij ook al op ja! Maar goed, rags kon je altijd al maken. Ik trok altijd meteen mijn shirt uit om er rags van te maken. Qua warmte maakte dat toch amper wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luuk1983 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:04:
[...]

Dat viel mij ook al op ja! Maar goed, rags kon je altijd al maken. Ik trok altijd meteen mijn shirt uit om er rags van te maken. Qua warmte maakte dat toch amper wat uit.
Klopt! je kon ze meteen al maken. maar dit scheelt weer een handeling EN het creert natuurlijk de mogelijkheid om direct 2 rags te maken :)
In ieder geval beter dan een flshlight met batterij waar je echt geen ruk aan had.

Ik vind de chemlights ook gewoon tof :P om ze aan te steken en weg te gooien. geeft een mooi effect.

Ik heb laatst trouwens met een flaregun geprobeerd iemand neer te schieten, van 2 cm afstand recht in zn neus.. gebeurde helemaal niets :( Vond ik wel jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door beebie121 op 15-06-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:26:
In ieder geval beter dan een flshlight met batterij waar je echt geen ruk aan had.
Naja tot nu toe spelen mensen niet veel in de nacht, maar in potentie is dat natuurlijk wel super gaaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luuk1983 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:28:
[...]

Naja tot nu toe spelen mensen niet veel in de nacht, maar in potentie is dat natuurlijk wel super gaaf :D
Klopt! hoewel ik de iets betere belichting in de nachtservers wel een grote verbetering vind. Eerder zag je echt geen hol. En dat is nu al wel verbeterd waardoor ik soms wel op een nachtserver speel.
Geeft een mooi extra effect vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

beebie121 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:30:
[...]

Klopt! hoewel ik de iets betere belichting in de nachtservers wel een grote verbetering vind. Eerder zag je echt geen hol. En dat is nu al wel verbeterd waardoor ik soms wel op een nachtserver speel.
Geeft een mooi extra effect vind ik.
Nacht tijd is nu prima te doen ja, loot lijkt ook weer terug te zijn, kan weer spulletjes vinden :D

Top tip, de nieuwe highschools vind ik enorm veel hunterpants, mocht je nog de ouwe spijkerbroek dragen ;)

Bugs found:
- als je met 2de wapen in hand spawnt, over hekje springt, dropt die hem visueel op de grond zonder dat je hem op kan pakken en feitelijk nog wel in je handen zit maar dus bugged out is.
oplossing is opnieuw inladen en eerst wapen droppen, dan op pakken en dan heb je geen problemen meer.
- Tuintjes kun je niet planten/water geven, dus eten vinden is enige of hunten natuurlijk.
- kashtan werkt niet op ak74, je kan er dan niet doorheen kijken.
- eastern silencer werkt ook niet vreemd genoeg op de ak74.
- batterijen zijn of super rare of spawnen niet.
- zelfde geldt voor de mil gear kleding.
- mosin kan je niet meer in camo verven, ak guard en butstock ook niet.

-visueel in je laadscherm zie je nog niet juiste wapen in handen, alleen melee.

gister nog mooie actie in novo petrovka, met een andere speler beetje aan het looten, hoor opeens diegene op ts dat hij iemand ziet, totaal overrompeld en rent random gebouw in. Ik, in het donker, met moeite zijn gebouw vinden en zie de andere speler naar binnen sneaken. Even de silenced mp5 losgelaten en we waren weer wat loot rijker 8)

[ Voor 49% gewijzigd door SouLLeSSportal op 16-06-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Laatst online: 18-06 12:23
Zo te lezen weer een hoop veranderd de laatste tijd. De afgelopen weken zat ik weer eens in m'n DayZ dip (dan heb ik weer ff gezien met het spel) en voornamelijk een ander spel gespeeld. Maar heb er weer zin in, zal het vanavond weer eens aanslingeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

pimskie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:21:
Zo te lezen weer een hoop veranderd de laatste tijd. De afgelopen weken zat ik weer eens in m'n DayZ dip (dan heb ik weer ff gezien met het spel) en voornamelijk een ander spel gespeeld. Maar heb er weer zin in, zal het vanavond weer eens aanslingeren!
Het speelt al beter qua stability, al is het natuurlijk nog steeeds bagger qua fps.

Eten vinden als de server loot spawn nog werkt, is wel te gemakkelijk, dit kan prima naar 30-50% van de hoeveelheid die je nu vind. meestal vind je nu 10+ blikken in een beetje dorp/stad soms 3 in een huisje. Dat is gewoon teveel en laat ik eten liggen.

Wapens spawnen ook wel behoorlijk veel, maar mags niet, dat is op zich ook wel prima.

Kleding te weinig dan wel spawned niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Laatst online: 18-06 12:23
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:26:
[...]

Het speelt al beter qua stability, al is het natuurlijk nog steeeds bagger qua fps.

Eten vinden als de server loot spawn nog werkt, is wel te gemakkelijk, dit kan prima naar 30-50% van de hoeveelheid die je nu vind. meestal vind je nu 10+ blikken in een beetje dorp/stad soms 3 in een huisje. Dat is gewoon teveel en laat ik eten liggen.

Wapens spawnen ook wel behoorlijk veel, maar mags niet, dat is op zich ook wel prima.

Kleding te weinig dan wel spawned niet.
Thanks voor de heads up. Maar, als er nauwelijks tot geen kleding spawned, is het dan nog wel te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 23:55
Ja, het is nog alpha, maar het is soms wel om moedeloos vna te worden dat er dingen worden gefixt en verbeterd, maar dat er dan weer dingen kapot gaan die voorheen wel werkten. Ik wacht wel tot persistence het weer doet.

[ Voor 15% gewijzigd door -Moondust- op 16-06-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

pimskie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:14:
[...]

Thanks voor de heads up. Maar, als er nauwelijks tot geen kleding spawned, is het dan nog wel te spelen?
jawel, hunter pants zijn te vinden in de highschools en canvas pants en jeans vind je nog wel, maar de mil spec kleding *lijkt* er vooralsnog niet in te zitten, of wel super rare geworden. m65 jack wel gezien dus crashsites hebben wellicht wel wat soorten kleding.

Zombies zijn ook stuk minder OP nu, wat minder hits nodig, soms 1hit kill met bijl, soms 2-3 slagen max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:53
Gisteren weer eens gespeeld na een paar weken niet (lol was er een beetje vanaf), maar er zijn nu toch een hoop nieuwe dingen toegevoegd en weer verbeterd naar mijn idee.
Zo is er weer wat meer loot te vinden(survival ok, maar om een hele avond bezig te zijn en uiteindelijk nog maar nauwelijks gear kunnen verzamelen duurt mij te lang, daarvoor is er nog te weinig te doen in Dayz), ik heb ook geen problemen gehad met kleding vinden?
Zombies zijn niet meer zo overpowered en ze maken tenminste weer geluid, ze zijn nog wel snel :)

Kortom; voor mij is het nu tenmisnte weer speelbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
-Moondust- schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:22:
Ja, het is nog alpha, maar het is soms wel om moedeloos van te worden dat er dingen worden gefixt en verbeterd, maar dat er dan weer dingen kapot gaan die voorheen wel werkten. Ik wacht wel tot persistence het weer doet.
Ik heb 0.57 nu toch even een paar uren gespeeld en het is best goed te doen. Genoeg loot en zombies die met een melee wapen te killen zijn. handig b.v. ook dat als je gaat eten en een wapen in je handen hebt dat het wapen wordt neergelegd en weer wordt opgepakt als je klaar bent met eten. Onhandig (even wennen) is dat alles wat je in je handen pakt ook verdwijnt uit je inventory. Dus als je in de tussen tijd spullen oppakt en je hebt te weinig ruimte gekregen voor je pistol, dan wordt deze op de grond gelegd ipv opgeborgen. Ik en een vriend hadden in notime goede gear. Vooral het douane/wachtershuisje dat te vinden is bij militaire complexen en havens spawnt veel goede loot op het stoepje ervoor (assault vests, pistols, AK, SKS, ammo, weapon attachments, etc.).

Ik was trouwens geregeld dingen kwijt die ik had opgepakt. Later kwam ik erachter dat ik ze niet kwijt was maar dat ze in kledingstukken zaten die ik in mijn inventory had zitten. Zodra je het betreffende kledingstuk op de grond legt wordt de inhoud zichtbaar. Dit is een manier om heel veel stuff mee te nemen, want de kledingstukken nemen veel minder slots in beslag dan de loot los, maar zodra je een kledingstuk met loot erin op de grond hebt gelegd kan je het niet meer terug in je inventory stoppen. Soms lukt het door de loot eerst uit het kledingstuk te halen, het lege kledingstuk in je inventory te doen en dan weer de loot op te pakken. Echter, dit lukte bij mij soms wel, maar soms ook niet. Dus het is wel onhandig allemaal.

Ik ben er niet over uit wat ze met de persistentie hebben gedaan. De gevonden truck was er na ene herstart weer op dezelfde plaats, veel loot ook, maar niet altijd. Snap nog niet helemaal hoe dat werkt.

Dit weekend eens een kijkje nemen op NWAF. Ik durf nu wel met mijn AK74 met alles erop en eraan.

[ Voor 6% gewijzigd door -Moondust- op 19-06-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Moondust- schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:11:
[...]

Ik heb 0.57 nu toch even een paar uren gespeeld en het is best goed te doen. Genoeg loot en zombies die met een melee wapen te killen zijn. handig b.v. ook dat als je gaat eten en een wapen in je handen hebt dat het wapen wordt neergelegd en weer wordt opgepakt als je klaar bent met eten. Onhandig (even wennen) is dat alles wat je in je handen pakt ook verdwijnt uit je inventory. Dus als je in de tussen tijd spullen oppakt en je hebt te weinig ruimte gekregen voor je pistol, dan wordt deze op de grond gelegd ipv opgeborgen. Ik en een vriend hadden in notime goede gear. Vooral het douane/wachtershuisje dat te vinden is bij militaire complexen en havens spawnt veel goede loot op het stoepje ervoor (assault vests, pistols, AK, SKS, ammo, weapon attachments, etc.).

Ik was trouwens geregeld dingen kwijt die ik had opgepakt. Later kwam ik erachter dat ik ze niet kwijt was maar dat ze in kledingstukken zaten die ik in mijn inventory had zitten. Zodra je het betreffende kledingstuk op de grond legt wordt de inhoud zichtbaar. Dit is een manier om heel veel stuff mee te nemen, want de kledingstukken nemen veel minder slots in beslag dan de loot los, maar zodra je een kledingstuk met loot erin op de grond hebt gelegd kan je het niet meer terug in je inventory stoppen. Soms lukt het door de loot eerst uit het kledingstuk te halen, het lege kledingstuk in je inventory te doen en dan weer de loot op te pakken. Echter, dit lukte bij mij soms wel, maar soms ook niet. Dus het is wel onhandig allemaal.

Ik ben er niet over uit wat ze met de persistentie hebben gedaan. De gevonden truck was er na ene herstart weer op dezelfde plaats, veel loot ook, maar niet altijd. Snap nog niet helemaal hoe dat werkt.

Dit weekend eens een kijkje nemen op NWAF. Ik durf nu wel met mijn AK74 met alles erop en eraan.
Je kunt ook een pan volstoppen (4 slots) en die aan een gasbrander bevestigen (2 slots) en dan meenemen. Inventory verdubbelaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:11:
Vooral het douane/wachtershuisje dat te vinden is bij militaire complexen en havens spawnt veel goede loot op het stoepje ervoor (assault vests, pistols, AK, SKS, ammo, weapon attachments, etc.).
Dat is inderdaad ook mijn ervaring op meerdere servers en ook na restarts: vaak een AK74 of AKM te vinden, minstends 8 tactical vests, kogels en clips, FNX45, CR75, noem maar op. Ik zit zelf vlakbij zo'n huisje in Svetlojarsk aan de haven.

Wat me verder opvalt is dat de '300 round' box nu 4 slots heeft en ik daar evenveel in kwijt kan als ik in 4 normale slots kan stoppen. Met andere woorden: qua ruimte en kogels heeft de 300 round box op dit moment helemaal geen zin,want de box zelf is ook 4 slots. Het enige verschil is misschien dat de kogels beter beschermd zijn, maar verder is dat hele ding nu nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:02:
Dat is inderdaad ook mijn ervaring op meerdere servers en ook na restarts: vaak een AK74 of AKM te vinden, minstends 8 tactical vests, kogels en clips, FNX45, CR75, noem maar op. Ik zit zelf vlakbij zo'n huisje in Svetlojarsk aan de haven.
Zijn er plekken waar er dichtbij elkaar meerdere van dit soort huisjes zijn? Het militaire complex vlakbij Pavlovo misschien? Ik heb overigens nu bij de wachtershuisjes eindelijk een Smersh vest en een Smersh bagpack gevonden. Die twee gecombineerd geven bij elkaar 16 slots (ipv 12 bij een high capacity vest)! Erg fijn.
Luuk1983 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:02:
Wat me verder opvalt is dat de '300 round' box nu 4 slots heeft en ik daar evenveel in kwijt kan als ik in 4 normale slots kan stoppen. Met andere woorden: qua ruimte en kogels heeft de 300 round box op dit moment helemaal geen zin,want de box zelf is ook 4 slots. Het enige verschil is misschien dat de kogels beter beschermd zijn, maar verder is dat hele ding nu nutteloos.
En het nadeel is dat je er niet snel bij kan als je ammo nodig hebt. Dus eigenlijk alleen geschikt voor reserve ammo, maar mijn ervaring is dat ik altijd dood ga voordat ik aan mijn reserveammo toekom. Blijft alleen de bescherming over, maar daar heb je dus eigenlijk vrij weinig aan.

Gisteren op NWAF geweest, maar daar was erg weinig te vinden. De camo gebouwen en barakken zijn praktisch leeg, de tenten ook op wat frisdrank na. Was een grote deceptie.

Na een uur of 12 spelen in 0.57 heb ik de volgende items nog helemaal niet gezien.
- groente en fruit (wel zaden)
- PSO-1 scope
- longrange scope
- AK101
- AKM (die heb ik liever dan de AK74 nu, heb al 2 trommelmagazines)
- SVD
- UMP45
- granaten
- landmijnen
- protector cases
- medkits (wel een shitload aan medical supplies gevonden

Tot slot nog een tip. Er zijn 3 helicoptercrashsites in de buurt van NWAF die bij elke herstart op dezelfde plek verschijnen. Soms is het een Amerikaanse helicopter (met rook), soms een Russische. Afhankelijk van de herkomst vind je er specifieke loot. Soms valt het tegen, maar soms ligt er echt goed spul. Dus met een beetje serverhoppen kan je best wat verzamelen (wat je bij de wachtershuisjes niet kan vinden). De fixed helicoptercrashsites zijn te vinden op een kaart in deze video. Mijn favoriete crashsite is die ten noordwesten van Lopatino. Die ligt wat uit de route warmee de kans kleiner is dat ik er iemand anders aantref.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- longrange scope
Is vervangen door de hunting scope. Liggen in de uitkijktorens die overal op de map staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 147126 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:25:
Is vervangen door de hunting scope. Liggen in de uitkijktorens die overal op de map staan.
Ah ok. En ik hoorde dat de vergroting van 7.5x nu nog naar 12x gaat.

Oja, en batterijen heb ik ook niet meer gezien in 0.57. Foetsie!

Overigens heb ik een uurtje geleden een SVD met PSO-1 scope gevonden bij een helicrashsite. Very nice! Nu nog een AKM of AK101 scoren.

[ Voor 16% gewijzigd door -Moondust- op 20-06-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Wat zijn tegenwoordig de hotspots als je PvP actie zoekt?
Ik zit fully geared met AK74SU en Winchester met hunter scope bij Severograd, maar helaas is het daar een dooie boel op een volle 50man server.

Nog steeds Cherno, Elektro, Alcatraz? Of zal ik eens wat verder naar het westen om NWAF te bezoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik ben bij het militaire complex ten zuidoosten van Pavlovo geweest. Er zijn daar 4 guardhouses, 2 in het complex en 2 bij de toegangswegen. Alleen die 2 bij de toegangswegen spawnen goede loot, de andere 2 alleen een paar blikjes of boonie hats enzo.

Overigens wel erg geinig. Ik en een vriend hadden een V3S gevonden en hebben deze uiteindelijk geparkeerd in het militaire complex bij Pavlovo. We zijn toen een uur gaan serverhoppen. Toen we weer terugkwamen hoorde ik bij het binnenkomen op de server de motor starten. En jahoor, er reed net iemand weg in 'onze' V3S. Ik had mijn crosshair op hem gericht en riep nog dat hij moest stoppen, maar hij reed de truck achteruit en toen vooruit en weg was hij. Ik heb terplekke besloten toch maar niet te schieten. Hij was alleen en goed gegeard voor zover ik kon zien, maar in de truck geen bedreiging voor ons. Het zou voor hem erg zuur zijn om dood te gaan. I guess he was lucky today. Wel erg toevallig hoor, wat een timing. Nu helaas te voet naar het tentenkamp in het oosten. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Van dit soort vage lui die rechtstreeks naar jouw positie wandelen word ik banger dan de sniper waar ik naar op zoek was.. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

unfor schreef op zondag 21 juni 2015 @ 02:32:
Van dit soort vage lui die rechtstreeks naar jouw positie wandelen word ik banger dan de sniper waar ik naar op zoek was.. :s

[video]
Maar hij had z'n handen omhoog -O- :P

Ik vind zulke acties juist het mooie aan Dayz je weet nooit wat je kan verwachten:

Laatst zaten we op een high pop in een bosje naast een truck, en iedere keer als er een player in de buurt van de truck kwam startte ik ridin dirty in. Renden ze weg lieten we ze leven, wilden ze in de truck stappen kregen ze de kogel van de sniper in de buurt :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Erasmo schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:08:
[...]

Maar hij had z'n handen omhoog -O- :P

Ik vind zulke acties juist het mooie aan Dayz je weet nooit wat je kan verwachten:

[video]

Laatst zaten we op een high pop in een bosje naast een truck, en iedere keer als er een player in de buurt van de truck kwam startte ik ridin dirty in. Renden ze weg lieten we ze leven, wilden ze in de truck stappen kregen ze de kogel van de sniper in de buurt :P
handen omhoog of niet, ik neem geen enkel risico met vage lui die om onbekende reden precies weten waar ik zit.
Ik ben te vaak door cheaters gekilled in het verleden.

Filmpje wat jij post is overduidelijk in scène gezet btw.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 21-06-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Sjonge jonge wat een pech heb ik toch...

Loop ik 's nachts in Svetlojarsk op een server met in totaal 5 man er op, kom ik er uiteraard net twee tegen die meteen beginnen met schieten. Ik heb het op een lopen gezet, maar ze zijn me echt komen afmaken. En toen viel natuurlijk net de internetverbinding uit waardoor ze me (terwijl ik offline was) afgemaakt hebben. Ik had allerlei mooie gear en kogels. Zelf een FNX45 met clip, flashlight EN scope en een AK74 met clips en demper en scope...

Daarna maar weer opnieuw begonnen en vrij snel weer behoorlijk geared. Weer op dezelfde server 's nachts en toen met een truck naar berezino gereden om het nieuwe schoolgebouw op te gaan zoeken. En je raadt het al: weer iets van 5 man in totaal op de server en ik kom er twee tegen. Hoppa ze beginnen meteen met schieten terwijl ik nog in de truck zit. Weer dood.

Ben er weer even klaar mee. En fijn dat er 'be friendly, no PVP' in de naam van de server staat ;)

Overigens wel gaaf om 's nachts met een truck met de koplampen aan rond te rijden. Geeft een hele aparte sfeer. En als je ergens een gebouw wil looten de truck met de lampen aan voor de deur zetten zodat je binnen wat meer kan zien ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 22-06-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik moet eerlijk bekennen (misschien wel heel fout van me hoor haha) maar ik vind deze patch geweldig qua loot!!

Ik heb nog nooit zulke goede loot gehad hahahaha. AKM, AK74 no problem, mooie vestjes etc? geen probleem.

Hierdoor komen er mooie showdowns man!

Gister in ELectro: ik met een mata op een full server pvp is aan zeggen ze. prima!
Dus ik spawn in ELectro in onze hide-out. en zie iemand voor me fully barking ass geart voor me zitten te reloaden. Bam bam 2 kogels in zn kop, ik hem checken, bleek het iemand van een clan te zijn die met 5 man online waren.
Hmm.. dit wordt leuk zeg ik nog tegen die maat van me.
ik even uit het raam kijken en zie iemand ver van me af op het dak een deur binnen gaan. Ik draai me om en schrik me het ape lazarus: iemand spawnt met full gear achter me! holy!! ik hem schieten en neer en op dat moment wordt ik zelf neer geschoten.
Die maat van me rent het gebouw in en vind 3 lijken. (de mijne en die andere 2).
Ik spawn vlakbij Electro en ren terug naar onze hide-out. Die mata van me zegt: je bent neergeschoten door en sniper (die ik dus in de deur op het dak zag gaan). 1 van de lui die ik neerschoot heeft een mosin zonder scope.
Die maat van me pakt die, en in totaal heeft het kat en muis spelletje een half uur geduurd, toen 1 schot van die maat van me en de sniper was dood. Echt een meesterlijk schot!!
En wat een adrenaline!!
Man man echt na 180 uur spelen krijg ik nog steeds een adrenaline kick van dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
beebie121 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:43:
Ik heb nog nooit zulke goede loot gehad hahahaha. AKM, AK74 no problem, mooie vestjes etc? geen probleem.
Waar vind je AKM's? Heb er nog steeds geen gevonden. Ik draag al een tijdje 2 trommelmagazines met me mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelorus
beebie121 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:43:
Ik moet eerlijk bekennen (misschien wel heel fout van me hoor haha) maar ik vind deze patch geweldig qua loot!!

Hierdoor komen er mooie showdowns man!

Gister in ELectro: ik met een mata op een full server pvp is aan zeggen ze. prima!
Dus ik spawn in ELectro in onze hide-out. en zie iemand voor me fully barking ass geart voor me zitten te reloaden. Bam bam 2 kogels in zn kop, ik hem checken, bleek het iemand van een clan te zijn die met 5 man online waren.
Hmm.. dit wordt leuk zeg ik nog tegen die maat van me.
ik even uit het raam kijken en zie iemand ver van me af op het dak een deur binnen gaan. Ik draai me om en schrik me het ape lazarus: iemand spawnt met full gear achter me! holy!! ik hem schieten en neer en op dat moment wordt ik zelf neer geschoten.
Die maat van me rent het gebouw in en vind 3 lijken. (de mijne en die andere 2).
Ik spawn vlakbij Electro en ren terug naar onze hide-out. Die mata van me zegt: je bent neergeschoten door en sniper (die ik dus in de deur op het dak zag gaan). 1 van de lui die ik neerschoot heeft een mosin zonder scope.
Die maat van me pakt die, en in totaal heeft het kat en muis spelletje een half uur geduurd, toen 1 schot van die maat van me en de sniper was dood. Echt een meesterlijk schot!!
En wat een adrenaline!!
Man man echt na 180 uur spelen krijg ik nog steeds een adrenaline kick van dit spel.
zelf vind ik daar niks aan het is wel leuk zoveel loot maar der zit geen survival achter dus ben ik ff afgestapt van dayz en maar wachten tot de volgende patch komt. over de adrenaline kick geloof mij maar die krijg je zeker nog na 920+ uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

angelorus schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:32:
[...]

zelf vind ik daar niks aan het is wel leuk zoveel loot maar der zit geen survival achter dus ben ik ff afgestapt van dayz en maar wachten tot de volgende patch komt. over de adrenaline kick geloof mij maar die krijg je zeker nog na 920+ uur :P
Hier ook. Het is net Call of Duty nu. Iedereen, en echt letterlijk iedereen (inclusief mijzelf) schiet nu toch on sight. En de 'adrenaline' is er nu juist niet; Je weet wat je te wachten staat, als je iemand tegenkomt is het gelijk schieten, en als je dood gaat ben je toch binnen een half uur weer 'fully geared'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ach, het is early access en aangezien er verder toch nog weinig te doen is vermaak ik mij prima met deathmatches in de grote steden :).

Ik ben overigens op een private server van noordoost naar noordwest en toen naar het zuiden gelopen, op een server die constant op 50 man zit kom ik echt helemaal niemand tegen tijdens mijn trip.
Pas in cherno trof ik eindelijk weer wat mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik snap ook wel dat je dat niet zo leuk vind @Moondust maar ik vind dit juist wel leuker hehe.
En ik vind het totaal niet CoD of BF. Het blijft een mooi moment een showdown met andere mensen.
Zeker als het zoals gister een half uur dfuurde voor we de sniper neer hadden.

Ook al weet ik wat me te wachten staat (een gun fight) blijft de adrenaline nog. Puur omdat je niet weet waar ze vandaan komen etc.

Ik hoef niet perse dat survival waarbij ik moet zoeken en zoeken voor ik een blikje eten vind en waardoor ik dus wel letterlijk dood ga van de honger. dan is voor mij de lol er snel af.

Maar goed dat is ook het mooie van een sandbox game als DayZ: do what you want :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

-Moondust- schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:02:
[...]

Waar vind je AKM's? Heb er nog steeds geen gevonden. Ik draag al een tijdje 2 trommelmagazines met me mee.
tanks en humvee crashes leveren erg veel leuke loot, evenals de nieuw te betreden guardhuisjes, erg goed voor vests. Vond mijn akm bij humvee.

Het is nu idd niet leuk meer met de loot, te simpel om te veel te vinden, static vehicles en heli crash site maakt het te makkelijk om die gewoon even af te struinen en fully geared te zijn in 20 min.

Omdat survival nog niet echt nodig is en goed werkt gaat iedereen over het algemeen KOS los. Er is geen noodzaak om te praten en kijken of iemand gear nodig heeft of qua eten.

Zombies zijn wel goed nu qua kracht en helemaal als je benen kan breken, maar nog veel te weinig om echt gevaarlijk te zijn.

Ik moet nog even kijken of dit klopt maar het *lijkt* erop dat silencers werken voor infected, ik schoot namelijk een neer en ong 50m verderop stond er ook een. Nul reactie op de schoten. kan ook een eenmalig iets zijn natuurlijk.

@beebie, survivallen betekent dat je dus niet meer op zoek gaat voor blikjes maar dat je je voedsel verbouwd, jaagt en daarnaast soms wat loot kan vinden, of uitwisselt met andere spelers. Het moet lastig zijn om loot te vinden maar niet onmogelijk, en een risico/reward systeem zijn, dus hoe hoger het risico op doodgaan, dus veel infected, populaire mil sites etc, hoe beter de gear, al moet je overal natuurlijk voldoende moeten kunnen vinden/maken.

Als je even kijkt wat je al kan doen zonder echte mil wapens te gebruiken: bijl vinden, rags x 12 in touw maken, tak van boom, boog maken, fishtrap van fles of netting en touw, koe > vlees huid, botten, betere pijlen, barrel, leer looien en kleding maken, bessen/appels plukken, hengel maken, improvised backpack met touw, burlap sack en sticks. tuinieren op elke plek met aarde. rabbit traps om konijnen te vangen.
Zonder een enkele mil tent door te gaan kan je in principe overleven.

[ Voor 29% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-06-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Klinkt wel leuk Moondus al dat survival.
Alleen ik ben bang dat dit alleen gaat werken als je het singleplayer maakt tegen een hele horde zombies, of dat je je server met een password kan protecten ofzo zodat alleen friendlies erin komen.
Maar goed, ik denk dat er dan ook een soort van rankings moeten komen. Anders heb je geen enkel nut van het zo lang mogelijk in leven blijven zeg maar.

Nu geeft het me wel een voldoening als ik een enemy neerknal die mij zwaar onder vuur neemt etc. Dat is voor mij nu wel rewarding :)
Sorry ik ben een lousy survivalist hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

beebie121 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:03:
Klinkt wel leuk Moondus al dat survival.
Alleen ik ben bang dat dit alleen gaat werken als je het singleplayer maakt tegen een hele horde zombies, of dat je je server met een password kan protecten ofzo zodat alleen friendlies erin komen.
Maar goed, ik denk dat er dan ook een soort van rankings moeten komen. Anders heb je geen enkel nut van het zo lang mogelijk in leven blijven zeg maar.

Nu geeft het me wel een voldoening als ik een enemy neerknal die mij zwaar onder vuur neemt etc. Dat is voor mij nu wel rewarding :)
Sorry ik ben een lousy survivalist hahaha
Ik zeg dan ook niet dat je dat moet doen uiteraard, maar het zal zeker mogelijk zijn/worden, helemaal als je tent weer persistent zal zijn, zodat je een basis kan opzetten of dat je eindelijk wat basebuilding kan gaan inzetten en een huisje kan gebruiken hiervoor.
Daarnaast vind ik actie ook mooiste van het spel, beetje farm simulator spelen de hele tijd wordt ik vrij gauw zat van. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 20:03
Laatste maanden, zeg maar gerust een halfjaar, DayZ even links laten liggen. Paar dagen geleden weer voor het eerst opgestart, het DayZ-gevoel was meteen terug. Ondertussen redelijk gegeard met een AK74 met alles erop en eraan (suppressor, scope, 3 mags etc.), een FNX45 met alles erop en en magnum voor erbij.

Nog geen confrontatie's opgezocht omdat dat alleen toch een stuk minder leuk is, ik zal binnenkort wel weer op de Teamspeak van BuG-community komen om de chaos weer eens op te zoeken. Ik zit nu in Zelenogorsk, geen idee of dat een beetje in de buurt van de actie is ;)

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:16:
[...]

Ik zeg dan ook niet dat je dat moet doen uiteraard, maar het zal zeker mogelijk zijn/worden, helemaal als je tent weer persistent zal zijn, zodat je een basis kan opzetten of dat je eindelijk wat basebuilding kan gaan inzetten en een huisje kan gebruiken hiervoor.
Daarnaast vind ik actie ook mooiste van het spel, beetje farm simulator spelen de hele tijd wordt ik vrij gauw zat van. :9
Sorry Soul was naar jou i.p.v. Moondust :)
tenten die persistent zijn dat zou pas mooi zijn!! Wat je zegt klopt helemaal! dan kan je basebuilding gaan doen.
Maar dan moeten ze ook stoppen met serverhoppen. En of ze dat nu al snel zullen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

beebie121 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:56:
[...]

Sorry Soul was naar jou i.p.v. Moondust :)
tenten die persistent zijn dat zou pas mooi zijn!! Wat je zegt klopt helemaal! dan kan je basebuilding gaan doen.
Maar dan moeten ze ook stoppen met serverhoppen. En of ze dat nu al snel zullen doen...
Maakt niet uit hoor ;)
we hadden al een tijdje persistent tenten more or less, alleen elke serveronderhoud op woensdag moest je de boel oppakken om zeker te zijn dat je alles hield, nogal omslachtig en je raakt altijd wat kwijt aangezien je nooit alles kan oppakken wat in je tenten zit.

Maar zodra dat weer werkt en volledig blijft bestaan, plus dat server hoppen niet meer kan, zoals bij h1z1 vind ik gewoon perfect, een char, in een server, pas weer switchen als je dood bent of die char discard, en alles blijft in die server aanwezig, dus je gaat geen wapens overhevelen van ene naar de andere server.

Het enige probleem is dat dayz iets anders opgezet is en men nog steeds van server zal moeten kunnen switchen, dus er zal een limiet/timer etc moeten komen die je stopt vaker dan 1-3-5x per dag ofzo te switchen van server en dikke timeout als je snel achter elkaar switched. of max 8x per week, zelf te bepalen wanneer oid. Zolang je maar niet te veel servers per char bezocht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Na wat verder gespeeld te hebben kan ik in ieder geval de volgende dingen concluderen:
• Het wachtershuisje is perfect voor een FNX, AK74 en een vest
• De police stations zijn perfect voor medical (!) gear zoals epineferine en morphine en saline bags.
• Rifles en shotguns kom je werkelijk overal vinden
• Het lijkt er tot nu toe op dat er ÓF meer V3S-en spawnen dan voorheen OF dat er op bepaalde plekken altijd V3S-en staan. Ik heb nu al 3 keer gehad op verschillende server dat er op een verhicle spawnpoint in het noord-westen elke keer een V3S stond. Kan natuurlijk toeval zijn, maar het is wel opvallend!
• Backpacks zijn best lastig te vinden
• Eten is er meer dan genoeg
• Neem de moeite om alle gebouwen in te gaan, in alle gebouwen kan interessante loot liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ja dat vind ik ook erg goed. Als er maar een soort van penalty/limiter op zit.
paar tentjes bij elkaar zetten en je hebt een dorpje :)
Dan kan het sociale aspect ook berter uitgewerkt worden en wellicht dat er dan aan pve gedaan kan worden :)
zolang dat niet echt kan/er is: ga ik door met mn Cod style Dayz.

Zijn er ook plekken waar bijna altijd een helicrash is? ik heb er nog nooit 1 kunnen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:57:
Na wat verder gespeeld te hebben kan ik in ieder geval de volgende dingen concluderen:
• Het wachtershuisje is perfect voor een FNX, AK74 en een vest
• De police stations zijn perfect voor medical (!) gear zoals epineferine en morphine en saline bags.
• Rifles en shotguns kom je werkelijk overal vinden
• Het lijkt er tot nu toe op dat er ÓF meer V3S-en spawnen dan voorheen OF dat er op bepaalde plekken altijd V3S-en staan. Ik heb nu al 3 keer gehad op verschillende server dat er op een verhicle spawnpoint in het noord-westen elke keer een V3S stond. Kan natuurlijk toeval zijn, maar het is wel opvallend!
• Backpacks zijn best lastig te vinden
• Eten is er meer dan genoeg
• Neem de moeite om alle gebouwen in te gaan, in alle gebouwen kan interessante loot liggen!
Helaas zijn dus de vehicles allemaal persistent en static, dus elke plek op de kaart staat er altijd een, zelfde voor de heli's. Dit is alleen in deze patch de bedoeling en zal volgende patch weer dynamic worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Maar waar vinden jullie die dan die heli crashes? ik bedoel ik kijk op die map van Dayz maar kan er nooit iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelorus
DaLucovic schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:45:
Laatste maanden, zeg maar gerust een halfjaar, DayZ even links laten liggen. Paar dagen geleden weer voor het eerst opgestart, het DayZ-gevoel was meteen terug. Ondertussen redelijk gegeard met een AK74 met alles erop en eraan (suppressor, scope, 3 mags etc.), een FNX45 met alles erop en en magnum voor erbij.

Nog geen confrontatie's opgezocht omdat dat alleen toch een stuk minder leuk is, ik zal binnenkort wel weer op de Teamspeak van BuG-community komen om de chaos weer eens op te zoeken. Ik zit nu in Zelenogorsk, geen idee of dat een beetje in de buurt van de actie is ;)
leuk dat je weer komt :) haha
er spelen nog wat vaste spelers die je misschien nog kent van vroeger.
maar de laatste week spelen we arma 3 WS gewoon ff lekker knallen en missies doen maar we spelen zeker nog SA >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
beebie121 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:45:
Maar waar vinden jullie die dan die heli crashes? ik bedoel ik kijk op die map van Dayz maar kan er nooit iets vinden.
Is random, zoals alle spawns.
Er zijn een X aantal mogelijke spawns, maar een Y aantal spawns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Soul zei toch net dat ze static waren nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
beebie121 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:59:
Soul zei toch net dat ze static waren nu?
En dat is onjuist, geen flauw idee hoe hij daar bij komt en vrij makkelijk zelf achter te komen door na een restart te checken.
In ieder geval de manier hoe hij static omschrijft.

[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 23-06-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
DaLucovic schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:45:
Haha, zo denk ik ook altijd, maar in de praktijk komt het er bij mij op neer dat ik voor actie altijd mijn main rifle gebruik en nooit een van de pistols. De pistols met bijbehorende ammo nemen alleen slots in beslag. Dus ik knikker tegenwoordig mijn pistolen weg zodra ik een main rifle heb met genoeg ammo. Ook van ammo van mijn main rifle hou ik nog maar 4 stacks aan. Voorheen wilde ik nog weleens een ammobox van 10 slots volgooien, maar in de praktijk gebruik ik dat helemaal niet. Laatst zelfs mijn sporter met hunting scope (erg fijne combinatie door veel zoom, snelle firing rate en weinig recoil) weggedaan in favor van een AK74 met alles erop en eraan. De hunting scope heb ik nog wel even bewaard, omdat die zo zeldzaam is. Mijn vaste buddy doet het echte snipewerk met zijn SVD met PSO-1. Ik heb een gepimpte MP5 nog wel bij me, maar in de praktijk doe ik daar eigenlijk niets mee. Voor mijn snipende buddy is het wel handig, maar met een AK74 met Casthan scope kan je op korte en middellange afstand eigenlijk alles wel. Maar ja, het voelt wel stoer om met zoveel mogelijk gepimpte wapens rond te lopen niet?
beebie121 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:45:
Zie deze post van mij. Op elke server waar ik ben geweest liggen op de 3 plaatsen die in het filmpje zijn aangegeven helikopters. Soms Russisch, soms Amerikaans. De helicrashsites zijn nu dus statisch, tenzij er meer dan 3 zijn, dan zijn er naast de statische 3 ook nog dynamische. Wat betreft V3S'en, volgens Youtuber WOBO staat er altijd een V3S in Dolina, Msta, Staroye en Polana (stastisch), maar ik heb ze ook op andere plaatsen gevonden. Wellicht dat die 4 van WOBO statisch zijn en de rest dynamisch. Geen zin en tijd om alle plekken af te gaan. ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door -Moondust- op 23-06-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:18:
Wat betreft V3S'en, volgens Youtuber WOBO staat er altijd een V3S in Dolina, Msta, Staroye en Polana (stastisch), maar ik heb ze ook op andere plaatsen gevonden. Wellicht dat die 4 van WOBO statisch zijn en de rest dynamisch. Geen zin en tijd om alle plekken af te gaan. ;-)
Op het spawnpoint in Karmanovka (in het noord-westen boven Novodmitrovsk) staat er ook altijd één.

Gister een tochtje gemaakt met de V3S vanuit Karmanovka helemaal langs de kust naar het zuiden. Onderweg ben ik nog gestopt in Cherno bij het nieuwe schoolgebouw. Wat een groot gebouw! Er valt niet zo heel veel te vinden op het moment, vooral hunter pants.

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/517134452479880390/49AE160826193FCA5D73181DD40050EF61FDF30C/

Vervolgens reed ik op Balota airfield over een zombie heen, klappen meteen allebei mijn voorbanden en gaat de hele truck een potje over de kop waar je u tegen zegt! Stevige zombies zullen we maar zeggen. Het rare is dat je met twee kapotte voorbanden geen zombies meer kan doodrijden (?). Een stukje verderop stopte de truck ermee en ben ik wat verder gelopen naar de spawn points voor V3S-en in Kamenka, maar dat was niks. Ook het tankstation in het uiterste zuid-oosten met één spawnpoint had helaas geen V3S. Met andere woorden: ik ben vanaf bijna het meest noord-westelijke punt naar het meest zuid-oostelijke punt gegaan in één avond. Best een leuke road trip! Alleen nu terug gaan....te voet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Jep, zombies en V3S'en gaan niet samen. Als je met je V3S door een stad of dorp rijdt, dan moet je echt doorkarren om te voorkomen dat de zombies je inhalen en je auto slopen. Daarnaast moet je ook geen zombies overrijden. Ik heb gehad dat een zombie in het midden van de V3S vast kwam te zitten. We hoorden allemaal sloopgeluiden. We hebben toen de zombie in de bene geschoten, want die staken uit onder de auto. Wonder boven wonder was de V3S nog helemaal heel, zelfs geen brandstoflek, en konden we vrolijk doorrijden. Maar goed, een piepklein onbeduidend botsinkje met een paaltje en je kan een brandstoflek te pakken hebben en dan is de tank in notime leeg. Er is momenteel geen manier om iets te repareren. Ik kijk wel uit naar het moment dat we de V3S en andere auto's echt kunnen gaan fixen met onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Voor de liefhebbers, de school in Cherno is het vierkante gebouw hier (tussen het garageicoon en het watericoon):
http://www.izurvive.com/chernarusplussatmap.html#c=-78;-35;7

Er zitten trouwens wel een paar irritante bugs in het spel:
• Soms legt hij ineens zijn wapen op de grond neer. Ik heb het een keer gehad toen ik gewoon over een hekje sprong en ook toen ik in de V3S stapte.
• Op een gegeven moment na een paar keer in en uitgestapt te zijn in de V3S kan je niks meer in je handen pakken. Het is daarmee onmogelijk geworden je wapen te pakken!

[ Voor 52% gewijzigd door Luuk1983 op 24-06-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 20:03
Hoelaat zijn de servers na de woensdag-maintenance meestal online de laatste tijd? Er staat dat het onderhoud tot 11:00 CEST zou duren, maar daar zitten we ook alweer ruimschoots overheen. Iemand enig idee hoe dit vorige weken was?

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Pagina: 1 ... 44 ... 55 Laatste