Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 43 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ithric schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:06:
[...]

Ik was vorige week ermee begonenn, je moet in OBS "Anti Cheat aangeven". (moet je even googlen (zit op werk nu dus weet links niet) is een bekent probleem)
*Mits er niet iets met een update fout is gegaan*

Stop zelf weer met streamen want heb 3 schermen en krijg dit niet lekker aan de praat in DayZ zonder dat ik constant crashs krijg.

(Kijk eventueel vanavond wel even naar de links voor het Anti Cheat gebeuren)
Ah ok, zal eens zoeken, initiele vraag obs geblocked door battleye gaf niet heel veel recente info iig.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 07:36
SouLLeSSportal schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:18:
[...]

Ah ok, zal eens zoeken, initiele vraag obs geblocked door battleye gaf niet heel veel recente info iig.
http://www.reddit.com/r/d...et_up_obs_to_stream_dayz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:21

Szwoar

En door

SouLLeSSportal schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:31:
[...]

waarschijnlijk novo maar is die naar severograd gegaan. :)
Klopt, dacht dat ik in Severograd zat. Maar na wat goed oriënteren (waar ik oh zo goed in ben) kwam ik erachter dat ik toch vlakbij Novo was gespawnd. Vervolg nu mijn weg om daadwerkelijk in Severograd uit te komen 8)7

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Szwoar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:23:
[...]

Klopt, dacht dat ik in Severograd zat. Maar na wat goed oriënteren (waar ik oh zo goed in ben) kwam ik erachter dat ik toch vlakbij Novo was gespawnd. Vervolg nu mijn weg om daadwerkelijk in Severograd uit te komen 8)7
haha ja ach iedereen heeft zo zijn 'dayz' momentjes waar je achteraf op je hoofd krabbend zit te denken hoe je in godsnaam die beslissing maakte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

SouLLeSSportal schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:28:
[...]

haha ja ach iedereen heeft zo zijn 'dayz' momentjes waar je achteraf op je hoofd krabbend zit te denken hoe je in godsnaam die beslissing maakte ;)
Zeg dat wel! Is wel verdacht rustig in Novo, ben helemaal niemand tegengekomen terwijl die stad toch best wel huge is. Of kan dat eraan liggen dat ik 1st person speel? Vind ik toch wat leuker omdat het gevoel veel "echter" is en je geen nadeel hebt tegenover iemand die 3rd person speelt. :)

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 22:58
Dit bedoelde ik volgens mij inderdaad, was ook een Youtube video over.
Meen dat ik iets als Dayz OBS stream zocht daar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Szwoar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:34:
[...]

Zeg dat wel! Is wel verdacht rustig in Novo, ben helemaal niemand tegengekomen terwijl die stad toch best wel huge is. Of kan dat eraan liggen dat ik 1st person speel? Vind ik toch wat leuker omdat het gevoel veel "echter" is en je geen nadeel hebt tegenover iemand die 3rd person speelt. :)
je ziet wel wat minder natuurlijk maar ook het feit dat 1 schot alle zombies om je heen naar je toe brengt helpt niet echt natuurlijk, veel sneaken nu wat meer rond of blijven meer in de gebouwen. Ik weet niet hoe druk de server was waar je op speelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

SouLLeSSportal schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:01:
[...]

je ziet wel wat minder natuurlijk maar ook het feit dat 1 schot alle zombies om je heen naar je toe brengt helpt niet echt natuurlijk, veel sneaken nu wat meer rond of blijven meer in de gebouwen. Ik weet niet hoe druk de server was waar je op speelde?
Geloof dat de server waar ik op speelde op dat moment iets van 20 - 25 mensen bevatte. Maar er zijn inderdaad nadelen, maar die wegen voor mij niet op tegen het gevoel. En ik bedoelde dat ik alleen op 1st person servers speel om geen nadelen te hebben tegenover een 3rd person speler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Szwoar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:06:
[...]

Geloof dat de server waar ik op speelde op dat moment iets van 20 - 25 mensen bevatte. Maar er zijn inderdaad nadelen, maar die wegen voor mij niet op tegen het gevoel. En ik bedoelde dat ik alleen op 1st person servers speel om geen nadelen te hebben tegenover een 3rd person speler :P
Ik bedoelde het niet qua voor of nadelen tov 3rd person maar meer dat je in first gewoon wat minder brede FoV hebt dus gewoon letterlijk minder ziet op je scherm, daardoor ook wat minder snel spelers zal zien. :)
ik vind het lopen in 3rd wel handig en kan je ook je spulletjes zien die je aanhebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

SouLLeSSportal schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:08:
[...]

Ik bedoelde het niet qua voor of nadelen tov 3rd person maar meer dat je in first gewoon wat minder brede FoV hebt dus gewoon letterlijk minder ziet op je scherm, daardoor ook wat minder snel spelers zal zien. :)
ik vind het lopen in 3rd wel handig en kan je ook je spulletjes zien die je aanhebt :)
Klopt dat je minder ziet, maar toch blijf ik het net iets leuker vinden dan 3rd person. Wel wissel ik het af, aangezien de characters apart opgeslagen worden.

Sowieso zie ik wel minder dan de gemiddelde speler, maar dat ligt aan het feit dat ik een laptop gebruik voor het spelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GluonC schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:34:
Ik speel nu sinds een paar dagen weer DayZ. Maar op welke server ik ook speel, ik vind nergens eten zelfs geen kleren of wapens. Ik weet dat het door de laatste patch komt maar dit verpest het speelplezier toch wel een beetje.
De zombie's zijn ook veel te OP vind ik. Na een keer slaan op het hoofd met een bijl, zouden ze dood moeten zijn als ze een realistisch spel proberen te maken.

EDIT:
Heb een uurtje gespeeld en helemaal niks kunnen vinden. Ook als ik appels of berries aan het plukken ben, heb ik van de 30 bomen/struiken die ik geplukt heb misschien 2 appels of berries. Dit verpest echt mijn speelplezier.
0.55 is best moeilijk geworden inderdaad. Echt survival :D Ik ben echt al 10x doodgegaan van de honger... Maar wat misschien een glitch is, je kunt bij dezelfde berry bush vaker plukken. Ongeveer 1 op de 10x heb je berries... Zo kun je dus oneindig eten krijgen van een enkele bush maar je moet wel geduld hebben...

Ik heb nu eindelijk een pan, lucifers en een bijl gevonden :D
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/huKmWgxCCUArg1Nhi9YP67OQ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

netting spawned niet meer klaarblijkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Spel is ff niet meer leuk, loot is gewoon te slecht te vinden, survival blabla of niet. Vandeweek 4 dorpen in het binnenland doorgewandeld op 4 verschillende servers en letterlijk alleen handboeien sleutels gevonden.

Daarna voor de gein eens een private hive geprobeerd, en daar was eigenlijk een stuk meer, nog steeds weinig, te vinden. Heb ik in ieder geval wat eten en een wapen en wat kleding kunnen vinden.

We wachten weer af ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Damian op 12-04-2015 20:34 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Wat is een private hive precies? gewoon een private server?
Ik heb vanmiddag best lang met een vriend gespeeld, en op de public servers hebben we wel het een en ander kunnen vinden. Maar nog steeds heel erg weinig. We hebben vooral overleefd door steeds appels te plukken. Ik moet wel zeggen dat de voldoening een stuk groter is als ik iets vind nu. ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:05:
Spel is ff niet meer leuk, loot is gewoon te slecht te vinden, survival blabla of niet. Vandeweek 4 dorpen in het binnenland doorgewandeld op 4 verschillende servers en letterlijk alleen handboeien sleutels gevonden.

Daarna voor de gein eens een private hive geprobeerd, en daar was eigenlijk een stuk meer, nog steeds weinig, te vinden. Heb ik in ieder geval wat eten en een wapen en wat kleding kunnen vinden.

We wachten weer af ;)
Ga er maar vanuit dat het een blijvertje is:
Just how hard is DayZ supposed to be? What is the targeted experience here? How valuable should items, and thus what I carry be to me as a player?
I like to think we’re pretty up front about exactly what DayZ is and is supposed to be, and as we move closer to 1.0 more and more of this will begin to take shape.
Once, when asked how valuable tools and resources should be to a player – on a scale of 1 to 10, where 1 is finding everything you need without issue, and 10 is elation over finding a can of beans (I’m paraphrasing here) Dean was quoted saying an emphatic “10”.

Some folks have expressed concern that the increasing difficulty in surviving and combating the environment would hurt player interaction. To which I say.. Sure, it will hurt player interaction if by player interaction you mean folks wandering up and down the coast, wearing pink dresses and chasing each other with fire extinguishers.
De steden gaan zowiezo geen goed plan meer zijn als je dit ziet:

In de dorpjes in het Noord-Westen is trouwens ruim voldoende te vinden. Op de plekken waar mensen komen zal de bestaande loot niet alleen snel weggehaald worden, er zal ook geen nieuwe loot meer spawnen. Alle nieuwe loot spawned op afgelegen plekken, en die liggen er dus vol mee. Je moet dus zoeken waar niemand anders zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:02:
[...]

Ga er maar vanuit dat het een blijvertje is:

[...]

De steden gaan zowiezo geen goed plan meer zijn als je dit ziet:
[video]

In de dorpjes in het Noord-Westen is trouwens ruim voldoende te vinden. Op de plekken waar mensen komen zal de bestaande loot niet alleen snel weggehaald worden, er zal ook geen nieuwe loot meer spawnen. Alle nieuwe loot spawned op afgelegen plekken, en die liggen er dus vol mee. Je moet dus zoeken waar niemand anders zoekt.
Daar ga ik dus niet van uit ;), de Dev's hebben al aangegeven dat ze de CLE (central loot economy) nog gaan tweaken. Het feit dat er gewoon echt niets te vinden is op bepaalde plekken is een bug, en geen feature ;) Op de public hive lijkt het respawn verhaal niet goed te werken nadat er bepaalde plekken leeg gehaald zijn. Op een private hive word natuurlijk veel minder geloot dus daar heb je dat probleem niet. De nieuwe CLE betekend niet dat er per definitie minder te vinden is, maar dat het anders verspreid is en op meerdere plekken kan liggen. Loot iemand iets in het dorpje aan de kust, moet er na +/- 5 minuten iets spawnen in een dorp iets verder landinwaarts mits er geen speler aanwezig is op die plek. Dit geld voor alle servers binnen bepaalde hive. Is er dus heul veul volk aanwezig kan dat best voor de huidige situatie zorgen, iets waar je in een private hive dus minder last van hebt.

Erg leuk dus dat de spawnplekken redelijk beperkt zijn, en allemaal aan de kust zijn (op 1 of 2 na) En je dus eigenlijk als een gek het binnenland in moet trekken. Ik overleef die tocht op het moment alleen 9 van de 10 keer niet of door zombies of door sterven van de honger, en dat moet echt getweaked worden.

Ik ben grootse voorstander ervan om het spel niet een Quake Deathmatch te laten zijn, maar een zombie survival game, echter is de balans er gewoon nog niet goed op het moment, maar daar word aan gewerkt, iets met "het is een Alpha" o.i.d. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Damian op 13-04-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07
Damian schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:15:
[...]

Daar ga ik dus niet van uit ;), de Dev's hebben al aangegeven dat ze de CLE (central loot economy) nog gaan tweaken. Het feit dat er gewoon echt niets te vinden is op bepaalde plekken is een bug, en geen feature ;) Op de public hive lijkt het respawn verhaal niet goed te werken nadat er bepaalde plekken leeg gehaald zijn. Op een private hive word natuurlijk veel minder geloot dus daar heb je dat probleem niet. De nieuwe CLE betekend niet dat er per definitie minder te vinden is, maar dat het anders verspreid is en op meerdere plekken kan liggen. Loot iemand iets in het dorpje aan de kust, moet er na +/- 5 minuten iets spawnen in een dorp iets verder landinwaarts mits er geen speler aanwezig is op die plek. Dit geld voor alle servers binnen bepaalde hive. Is er dus heul veul volk aanwezig kan dat best voor de huidige situatie zorgen, iets waar je in een private hive dus minder last van hebt.

Erg leuk dus dat de spawnplekken redelijk beperkt zijn, en allemaal aan de kust zijn (op 1 of 2 na) En je dus eigenlijk als een gek het binnenland in moet trekken. Ik overleef die tocht op het moment alleen 9 van de 10 keer niet of door zombies of door sterven van de honger, en dat moet echt getweaked worden.

Ik ben grootse voorstander ervan om het spel niet een Quake Deathmatch te laten zijn, maar een zombie survival game, echter is de balans er gewoon nog niet goed op het moment, maar daar word aan gewerkt, iets met "het is een Alpha" o.i.d. :P
Helemaal mee eens. Ik vind daarbij de zombies veel te agressief en vooral te snel. Natuurlijk moet de nadruk liggen om zombies te ontwijken, maar zodra een zombie mij gezien heeft krijg ik het bijna niet voor elkaar om mezelf in een huis op te sluiten, of een zombie in een huis op te sluiten omdat ze zo verschrikkelijk snel zijn. En omdat de engine vrij brak en star is, is het vrij lastig om zombies goed raak te slaan. Je kan niet even een zombie zijn hoofd eraf slaan zoals in Dying Light of Dead Island. Gevolg: ALS ik dan in een zombiegevecht kom, dan word ik helemaal lens geslagen, omdat de zombies zo hard en snel slaan nu.

Ik vind het goed dat de zombies gevaarlijker zijn, dat zou ook de bedoeling moeten zijn, maar ze zijn wat mij betreft nu echt te snel en slaan te hard.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:51
Ik laat de game ook eventjes weer voor wat het is. De zombies weet ik aardig te vermijden maar het vinden van eten is echt een drama. Gisteren van Kamyshovo naar Msta door naar Staroye. In alle drie steden de huizen systematisch uitgekamd. Sporadisch kom je wat kleding tegen maar nergens iets te eten. Omdat ik zoveel tijd nam om alle huizen te doorzoeken liep ik in Staroye al met een wit/grijs scherm rond. Uiteindelijk in Shavkovka één blik met ananas gevonden waardoor de hongerdood werd afgewend. In Polana niets gevonden op gebied van eten, pas in Gorka kwam ik het eerste blikje "tactical beans" tegen.

Ik vindt het prima dat ze je proberen landinwaarts te krijgen maar je krijgt zo niet eens de kans >:) als ze de lootspawn issues hebben opgelost ga ik het wel weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Blikjes ananas en tactical beans heb ik in nog geen 2 jaar gevonden, dus daar mag je best van geluk spreken hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompoenen kweken! Ik ben nu helemaal naar Kamensk in het Noorden gegaan en daar is genoeg eten te vinden. 3x rijst gevonden en genoeg blikjes. En zoveel mogelijk van het land leven dus (appels, berries, zelf dingen kweken als je de zaden kunt vinden en kippen eten).

Ik denk ook dat het gewoon een tijdje gaat duren voordat het nieuwe evenwicht er is. Als meer mensen het binnenland in gaan, zal daar dus minder spawnen, en zal er dus weer (iets) meer loot aan de kust spawnen. Maar misschien duurt het een tijdje tot dat evenwicht er is.

Nu eindelijk zelfs een wapen + ammo gevonden _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:42:
En zoveel mogelijk van het land leven dus (appels, berries, zelf dingen kweken als je de zaden kunt vinden en kippen eten).
Als ik weer eens dood ga, dan ga ik dat ook een keer proberen (heb nu nog veel te goede gear om onnodig door te gaan ;))
Ik denk ook dat het gewoon een tijdje gaat duren voordat het nieuwe evenwicht er is. Als meer mensen het binnenland in gaan, zal daar dus minder spawnen, en zal er dus weer (iets) meer loot aan de kust spawnen. Maar misschien duurt het een tijdje tot dat evenwicht er is.
Het verschilt heel erg per server hoe de loot verdeeld is. Op sommige server vind ik super veel, op sommige servers nagenoeg niks. Of je vind een hele tijd niks en ineens heb je één schuurtje waar je 5 blikken eten vind. Dan klopt er nog iets niet helemaal ;)
Sowieso begreep ik dat er iets van 1,7 miljoen spawn points zijn en dat er op op iets van 40.000 loot spawned. Dus er zijn heel veel spawn points waar niks ligt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag in de pauze op het werk DayZ maar weer eens aangeslingerd, er is een hoop veranderd sinds de laatste keer dat ik het heb gespeeld! (ongeveer 7-8 maanden terug)
De zombies zijn nu redelijk makkelijk af te maken; had een tire wrench en met 2-3 headshots gaan ze wel liggen, dat was eerst echt wel anders......

Heb alleen grote problemen om eten en drinken te vinden, maar misschien zoek ik gewoon op de verkeerde plek ;p
vanavond thuis de pc maar weer eens uit het stof halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:51
Pompoenen kweken! Ik ben nu helemaal naar Kamensk in het Noorden gegaan en daar is genoeg eten te vinden. 3x rijst gevonden en genoeg blikjes. En zoveel mogelijk van het land leven dus (appels, berries, zelf dingen kweken als je de zaden kunt vinden en kippen eten).

Dat is een beetje het punt, mijn bedoeling was naar het noorden te trekken om meer/betere loot te vinden. Maar als je na drie dorpjes al dusdanig laag met bloed zit omdat er te weinig te eten is, dan ga je het nooit redden om in het noorden te komen. In mijn geval speel ik alleen dus een bloedtransfusie zit er niet in en het regenereren van bloed gaat erg langzaam.

Op zich is slagen ze er wel goed in om je echt het gevoel van overleven te geven. Ik ben nog nooit zo systematisch een dorpje gaan uitkammen. Alleen als ik meerdere verhalen lees van mensen die in 10 pogingen al 9 keer dood gegaan zijn door de honger, dan is de balans idd niet helemaal zoals het hoort te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ik speel sinds gisteravond op een private server en daar heb ik tot nu toe wel heel veel kunnen vinden.
Heb 5 of 6 wapens, best veel ammo. En genoeg voedsel & water. Bij elke stad eet ik appels totdat ik geen honger meer heb, en zo ga ik van stad naar stad.
Je kunt overleven door alleen appels te eten.
Ik heb 2 tenten gevonden en in de buurt van de Kabanino gezet. Ik zal vanavond anders morgen een screenshot maken van alles wat ik tot nu toe gevonden heb.
Ik speel wel op een server waar soms helemaal niemand in zit, dus dat maakt het wel stukken minder leuk.
Ik weet niet of er in de server waar 50 mensen op spelen ook zoveel te vinden is.

Ik begin trouwens wel kleur te verliezen en ik weet niet waardoor, alles ziet nu een beetje zwart-wit en het lijkt steeds erger te worden. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik hieraan doen?
Genoeg eten en drinken schijnt niet te werken, ook pijnstillers hebben geen effect.
Misschien een rotte appel gegeten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dit dus, je moet jagen, kweken, vissen etc. maar het systeem werkt nog niet helemaal goed idd, het moet iets beter verdeeld worden. Nu zie je de loot nog te verzameld op 1 plek, terwijl het gewoon minder moet zijn in een bepaald gebied als er iemand is geweest maar niet helemaal leeg als er een speler door is gegaan.
Maar zoek een schep of shovel, hooivork etc, en zaadjes en je kan na 20 min gewoon prima een tijdje tegenaan. elke tomaten plant of paprika plant geeft je iets van 5-6 stuks, of 2 pompoenen per vakje die vies veel eten opleveren. Als je beetje geluk hebt vind je een v3s en kar je gewoon helemaal de rimboe in en ga je daar kleine dorpjes door. :)

Wat wel enorm irritant is is de invisible hitboxes, ram je met je v3s ertegenaan en loopt de tank leeg omdat je auto gerekt is. kan je gewoon niks tegen doen maar is wel super irritant.

[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 13-04-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Gisteren genoeg kunnen vinden op een private server:
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/529513016628755559/FB4FC902FC3FE6F824BBC8FA9E49B069B859B4F6/

Nu speel ik op een andere private server met meer mensen in de map, en ook daar vind ik genoeg.
Ik heb zelfs net mijn eerste V3 truck gevonden na 88 uur gespeeld te hebben. (heb 2x een V3 truck met iemand anders gevonden maar nog nooit alleen)
Ik heb er even mee gereden en toen ben ik uitgelogd om te kijken of ik nog steeds mijn V3 truck had, en ja hoor :9~
Blijf ik die V3 truck nu altijd houden, of raak ik die na verloop van tijd weer kwijt?

[ Voor 13% gewijzigd door GluonC op 14-04-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

die blijft staan, ook na server reset. Wel weinig gevonden dan zeg, of de meeste zijn al gevonden op die private server, ik had zondag 3 in een run door het noorden gevonden :P

trouwens nog steeds geen ttsko jacket gevonden? :o

[ Voor 16% gewijzigd door SouLLeSSportal op 14-04-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Jawel ik had nog meer kogel en armor gevonden, had ook 2 tenten.
Maar ben uiteindelijk doodgegaan door zombie's.
Had 2 tenten met een hoop wapens armor eten en andere zooi.
Ik wou gisteravond terug lopen naar mijn tent om een screenshot ervan te nemen en de andere gevonden spullen erin te leggen, maar ik heb het dus niet gehaald.
Maakt ook niks uit, nu speel ik op een server met meer mensen dus de spanning is nu veel groter. :)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/529513016630213262/F05BAE9D8B41602660E1CC044FDE8676D88ED441/
Gaat wel lekker tot nu toe, behoorlijk wat ammo gevonden, alleen helaas nog geen ammo voor mijn pm73.
Erboven zit voornamelijk rags, voedsel & drinken.
Nu heb ik dus ook 4 ammo doosjes gevonden, maar zit daar ook ammo in of zijn die doosjes alleen bedoeld om je kogels in te bewaren? Misschien een stomme vraag (maar ik heb in 90 uur speeltijd ook maar 2x met een Mosin geschoten, that's it :D )
Ik heb al zoveel uren erin gestoken, en nog steeds beschouw ik mezelf als een beginner. Er valt voor mij nog zoveel te ontdekken en te beleven, en nu ik eindelijk weer wat lood kan vinden. Begint mijn spelplezier weer flink toe te nemen.

[ Voor 46% gewijzigd door GluonC op 14-04-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

In die doosjes zit juist ammo, die kun je legen lol. ze zijn alleen iets beter beschermd als je ze in de doosjes laat, dus alleen openen als je weinig ruimte hebt en stacks combineren wilt of ze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GluonC schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:53:
Jawel ik had nog meer kogel en armor gevonden, had ook 2 tenten.
Maar ben uiteindelijk doodgegaan door zombie's.
Had 2 tenten met een hoop wapens armor eten en andere zooi.
Ik wou gisteravond terug lopen naar mijn tent om een screenshot ervan te nemen en de andere gevonden spullen erin te leggen, maar ik heb het dus niet gehaald.
Maakt ook niks uit, nu speel ik op een server met meer mensen dus de spanning is nu veel groter. :)

[afbeelding]
Gaat wel lekker tot nu toe, behoorlijk wat ammo gevonden, alleen helaas nog geen ammo voor mijn pm73.
Erboven zit voornamelijk rags, voedsel & drinken.
Nu heb ik dus ook 4 ammo doosjes gevonden, maar zit daar ook ammo in of zijn die doosjes alleen bedoeld om je kogels in te bewaren? Misschien een stomme vraag (maar ik heb in 90 uur speeltijd ook maar 2x met een Mosin geschoten, that's it :D )
Ik heb al zoveel uren erin gestoken, en nog steeds beschouw ik mezelf als een beginner. Er valt voor mij nog zoveel te ontdekken en te beleven, en nu ik eindelijk weer wat lood kan vinden. Begint mijn spelplezier weer flink toe te nemen.
De ammodoosjes hebben niet echt een functie. Ik haal de kogels er altijd meteen uit. Je kan losse kogels vaak tot een grotere hoeveelheid stacken dan dat er in een doosje zit.

Het viel me ook op dat je niet healthy bent. Als je hydrated en energized licht groen maakt zal je eerst 'healing' zien en daarna 'healthy'. Dan is je bloodlevel op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ze zijn er achter dat niet alles goed werkt qua loot spawning ;)
Through extensive monitoring of both private shard and public hive servers on 0.55 the team were able to identify two key bugs in the new loot and economy systems that did not appear in proper detail on experimental branch. These two separate issues affected the core persistence mechanic of DayZ in different, but similar ways. On one hand, we discovered aberrant behavior in item respawn positions, and the other (over this last weekend) we discovered loot respawning causing corruption in the primary persistence binarization (which caused some servers to believe it was "okay" to be operating at 20,000 items less than the defined red-line).

These two bugs are the primary focus of the members of the gameplay programming team responsible for the loot economy, and player progression - and will be included in the 0.56 update (scheduled for early in May). In an effort to mitigate the issue in the mean time, during the Wednesday maintenance period this week we will be switching servers over to the legacy placeholder loot spawning system. Unfortunately this means some of the newer items won't spawn, but it will keep the economies going until 0.56 hits stable branch.
http://dayz.com/blog/status-report-14-apr-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op woensdag 15 april 2015 @ 01:08:
ze zijn alleen iets beter beschermd als je ze in de doosjes laat, dus alleen openen als je weinig ruimte hebt en stacks combineren wilt of ze nodig hebt.
Dit is niet meer zo. Eerst wel, inmiddels niet meer. Zoals Luuk zegt kan je ze beter gelijk legen en zoveel mogelijk stacken om inventory slots te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GeoffLx schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:58:
[...]

Dit is niet meer zo. Eerst wel, inmiddels niet meer. Zoals Luuk zegt kan je ze beter gelijk legen en zoveel mogelijk stacken om inventory slots te besparen.
Heb je een bron hiervan want ik heb dit nergens voorbij zien komen en voorzover ik weet is er in ieder geval meer kans dat het goed blijft ook al is het doosje ruined.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Ja, ervaring. ;) Nee heb er geen literaire bron voor.
Heb gemerkt dat als je ammo in een doosje hebt en het raakt op wat voor een manier dan ook ruined, de ammo die in het doosje zit ook ruined is. Natuurlijk kan je kiezen voor 'Sort out fine', maar dat kan ook als ze niet in het doosje zitten. Het is volgens mij ook niet zo dat je meer 'fine' bullets over houd als je ze nog in het doosje hebt zitten. Is volgens mij gewoon een random x percentage.

[ Voor 3% gewijzigd door GeoffLx op 15-04-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GeoffLx schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:01:
Ja, ervaring. ;) Nee heb er geen literaire bron voor.
Heb gemerkt dat als je ammo in een doosje hebt en het raakt op wat voor een manier dan ook ruined, de ammo die in het doosje zit ook ruined is. Natuurlijk kan je kiezen voor 'Sort out fine', maar dat kan ook als ze niet in het doosje zitten. Het is volgens mij ook niet zo dat je meer 'fine' bullets over houd als je ze nog in het doosje hebt zitten. Is volgens mij gewoon een random x percentage.
Mijn ervaring is juist andersom, vaker dat het doosje wel ruined is maar de kogels niet, al is dat wel hoofdzakelijk als zombies je raken. Beschoten worden ruined idd wel alles en kan je alleen die sort uit fine ammo nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Kom ik weer met een domme vraag, maar hoe kan ik zien of er kogels in het doosje zitten.
Als ik met de rechtermuisknop op het doosje klik, staat er bij alle doosjes empty. Ik neem dus aan dat die doosjes leeg zijn? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GluonC schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:00:
Kom ik weer met een domme vraag, maar hoe kan ik zien of er kogels in het doosje zitten.
Als ik met de rechtermuisknop op het doosje klik, staat er bij alle doosjes empty. Ik neem dus aan dat die doosjes leeg zijn? :9
Haha nee, 'empty' betekent: maak het doosje leeg. 'Empty' is hier een werkwoord, dus 'leegmaken'. Ik weet niet of dat in de tussentijd is opgelost, maar belangrijk was dat je 'empty' pas uitvoert als het doosje in je inventory zit. Als je 'empty' doet terwijl het doosje nog in je 'vicinity' ligt dan ben je de kogels kwijt.

Zover ik weet bestaan lege doosjes niet. Als je een doosje in je inventory hebt en je kiest voor 'empty' dan heb je vervolgens een stack met kogels en geen doosje meer. Zover ik weet bevatten alle doosjes de hoeveelheid kogels die op het doosje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Als je nu empty doet terwijl ie in de buurt ligt dan gooit ie de inhoud in je inventory ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Aahah, kijk :D Dankjullie wel
Ik ga zometeen weer verder spelen, ik zit nu in het noorden, ben bijna in Polesovo. Ik heb nog veel steden niet gezien in het noorden. Ik hoop vandaag dus weer wat nieuwe gebieden te ontdekken.
Meestal blijf ik altijd een beetje rondom de military base hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ze gaan vandaag trouwens met de server reset terug naar oudere loot systeem :) dus geen superscarce loot meer voorlopig tot aan .56 er is op stable. Ook zijn de nieuwste items dan niet te vinden ivm dat die niet spawnen met oudere systeem, denk aan cleaver etc.
Wel je tent oppakken en in de handjes nemen als je die ergens hebt staan anders = foetsie.

[ Voor 40% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-04-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Achja verdomd, ze gaan weer patchen deze middag helemaal vergeten. Rond hoelaat kunnen we weer spelen?
Dat betekent dus dat ik mijn tent kwijt ben? Dacht dit ergens gelezen te hebben op het forum van DayZ.
EDIT:
Mijn vraag is hierboven al beantwoord, dat ga ik nooit meer halen want mijn tent staat in het zuiden helaas, gelukkig lag er nog niks is dus zo erg is het niet, ik vind wel een nieuwe ))

Hoe zorg ik er trouwens voor dat ik healthy word en blijf?
Genoeg eten en drinken, warm blijven neem ik aan? Ben ik nog wat vergeten?
Sorry dat ik zoveel vragen stel btw, zoals ik al zei heb ik er al heel wat uurtjes ingestoken, maar ik weet nog niet de helft volgens mij. (ik weet niet eens hoe ik mijn geweer moet reloaden :'), neem aan gewoon de kogels naar het geweer slepen?)

Ik speel het nu weer sinds 2/3 weken, daarvoor een dikke 2 maanden niet meer gespeeld. Dus ik moet ook weer even inkomen. Er is in die tussen tijd weer zoveel veranderd, en dat is nou juist wat ik zo leuk vind aan een alpha.
Ik geniet volop van DayZ, zeker met de gedachte dat het spel elke maand beter/leuker word.
Als we eind dit jaar (december) eindelijk een eigen basis kunnen gaan bouwen, dat komt het spel pas echt volledig tot zijn recht. Ik heb H1Z1 geprobeerd, maar dat cartoon achtige stijltje spreekt mij echt totaal niet aan.

[ Voor 7% gewijzigd door GluonC op 15-04-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:02:
Achja verdomd, ze gaan weer patchen deze middag helemaal vergeten. Rond hoelaat kunnen we weer spelen?
Dat betekent dus dat ik mijn tent kwijt ben? Dacht dit ergens gelezen te hebben op het forum van DayZ.
EDIT:
Mijn vraag is hierboven al beantwoord, dat ga ik nooit meer halen want mijn tent staat in het zuiden helaas, gelukkig lag er nog niks is dus zo erg is het niet, ik vind wel een nieuwe ))

Hoe zorg ik er trouwens voor dat ik healthy word en blijf?
Genoeg eten en drinken, warm blijven neem ik aan? Ben ik nog wat vergeten?
Sorry dat ik zoveel vragen stel btw, zoals ik al zei heb ik er al heel wat uurtjes ingestoken, maar ik weet nog niet de helft volgens mij. (ik weet niet eens hoe ik mijn geweer moet reloaden :'), neem aan gewoon de kogels naar het geweer slepen?)

Ik speel het nu weer sinds 2/3 weken, daarvoor een dikke 2 maanden niet meer gespeeld. Dus ik moet ook weer even inkomen. Er is in die tussen tijd weer zoveel veranderd, en dat is nou juist wat ik zo leuk vind aan een alpha.
Ik geniet volop van DayZ, zeker met de gedachte dat het spel elke maand beter/leuker word.
Als we eind dit jaar (december) eindelijk een eigen basis kunnen gaan bouwen, dat komt het spel pas echt volledig tot zijn recht. Ik heb H1Z1 geprobeerd, maar dat cartoon achtige stijltje spreekt mij echt totaal niet aan.
healthy worden doe je idd door lang genoeg je hydratie en energy op lichtgroen houdt en natuurlijk geen schade oploopt. :) Als je low blood hebt kan je ook evt een bloedtransfusie cq saline bag in je mik laten douwen, maar heb je wel een andere speler voor nodig.

reloaden verschilt per wapen, die rak moet je natuurlijk wel een clip hebben, anders max 1 kogel in de chamber. als je meerdere clips hebt kan je gewoon reload button (r) gebruiken, anders clip in je inventory loskoppelen van wapen, vullen met ammo en in je gun laden.

[ Voor 7% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-04-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Oke, daar wil ik me dit weekend wat beter in gaan verdiepen als ik weer met een maat van mij ga spelen.
Ik weet bijvoorbeeld wel dat hij hetzelfde bloed type als mij moet hebben, maar hoe ik dat dan weer controleer weet ik niet. Ik ga flink wat tutorials kijken op youtube dit weekend, dan moet het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:24:
Oke, daar wil ik me dit weekend wat beter in gaan verdiepen als ik weer met een maat van mij ga spelen.
Ik weet bijvoorbeeld wel dat hij hetzelfde bloed type als mij moet hebben, maar hoe ik dat dan weer controleer weet ik niet. Ik ga flink wat tutorials kijken op youtube dit weekend, dan moet het wel goed komen.
je kan blood test vinden, die je dan je bloodtype geeft. je hebt ook een heel schema welke bloedgroep wel of niet werkt met die van jou.
als je www.izurvive.com gebruikt met inlog kan je bv een punt aanmaken waar je je bloedgroep in zet qua naam, weet je die altijd mits je die wel bijwerkt als je doodgaat. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-04-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GluonC schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:02:
Ik heb dit er ooit over geschreven, misschien heb je er wat aan:
Luuk1983 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:15:
[...]

Jup. In feite heeft elk wapen een soort magazijn, alleen heb je voor sommige guns ze niet echt nodig.

Pistolen kan je inderdaad chamberen met één kogel, maar met een magazine gaan er natuurlijk meer kogels tegelijk in.

Voor de machineguns geldt eigenlijk hetzelfde: je kan ze chamberen met één kogel, maar met een clip is het natuurlijk een stuk handiger.

De rifles en de shotguns kan je meestal handmatig laden met meerdere kogels, zo kan je er 10 in de SKS stoppen, iets van 6 sniper rifle en 2 in de shotgun etc. Maar toch heb je voor deze wapens (behalve de mosin/sniper rifle) ook 'clips', namelijk speedloaders. Die lijken onzinnig, maar ze hebben wel degelijk een functie, zie volgende paragraaf.

Als je namelijk één clip/speedloader hebt in je wapen en deze is leeg, dan moet je naar je inventory gaan, de clip uit het geweer halen, herladen en weer terug in je wapen stoppen. Of als je geen clip/speedloader hebt moet je handmatig in je inventory je wapen laden. Heb je echter een tweede clip/speedloader (dus één in je wapen en één in je inventory), dan ken je in de spel met 'r' je wapen reloaden met een andere clip zonder naar je inventory te gaan. Dus zelfs een shotgun, waar maar twee kogels in gaan heeft baat bij meerdere speedloaders, zodat je niet elke keer naar je inventory hoeft te gaan om te reloaden. Scheelt behoorlijk wat tijd in een gevecht! Uiteraard moet je lege clips en speedloaders wel handmatig opnieuw laden via je inventory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik speel het spel ook graag, ik speelde het al zo'n 300 uur..ik vind het blijkbaar rustgevend om zo rond te rennen.maar op een gegeven moment ging ik op straat ongemerkt naar huisjes zoeken (want dat doe je in het spel ook), en in een wit doosje op mijn collega's bureau dacht ik een doosje kogels te herkennen. Dus ik ben er even mee gestopt.

Af en toe heb ik het geluk om een vrachtwagen te vinden. Het viel me op dat rond Alcatraz plotseling veel vrachtwagens in het water staan, die kunnen blijkbaar door het water rijden, maar zijn dan onbruikbaar geworden.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
wat een hoop loot... nu is overleven geen moeite meer.. geef mij de oude 'nieuwe' CLE maar terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Oo dus de loot ligt weer zoals voor de laatste patch.
Goed om te weten, merkte dat ik het iets minder vond worden. (Maar had ook niet veel tijd om te spelen)

Waarschijnlijk vanavond rond 19.00-20.00 ben ik wel weer even online voor als iemand wil meeten in game.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06
Ik zou het mooi vinden als ze naast 1st en 3rd een soort van pvp achtige server maken waar meer spawned (desnoods kleinere maps) maar waar je dus echt voor pvp kan gaan.

Ik vin dhet mooiste de gevechten met andere spelers, je hart in je keel, turend in de bosjes en wetend dat er iemand is maar nog niet zien.. heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

de day night cycle is nu wel korter dus je hebt sneller dat het nu donker wordt, geloof dat ze in een 4 uur 24 uur cycle hebben. Best wel chill nu, heb je ook eindelijk wat aan vuur, zaklampen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
SouLLeSSportal schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:11:
de day night cycle is nu wel korter dus je hebt sneller dat het nu donker wordt, geloof dat ze in een 4 uur 24 uur cycle hebben. Best wel chill nu, heb je ook eindelijk wat aan vuur, zaklampen etc.
ik heb vanmorgen met een flare in m'n handen prison island even snel doorgelopen. das wel cool en zal ook wel extra dimensie brengen.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

oNNoZeLe schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:43:
[...]

ik heb vanmorgen met een flare in m'n handen prison island even snel doorgelopen. das wel cool en zal ook wel extra dimensie brengen.

ja de wereld komt dan meer tot leven ipv altijd maar zonnig en alles goed te overzien. Donker en zombies met flashlight, shit in pants here we come :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik ben ook maar weer eens begonnen sinds een week, 1e dagen kon ik niks vinden op publics, wel op private shards, sinds een paar dagen ook weer op publics

Zie ook dat er een heel nieuw eiland bijkomen is, kan je daar naartoe rijden oid? Want vond heel toevallig onder een brug een blauwe truck vol brandstof.

Mocht iemand nog zin hebben om samen met dat ding rond te scheuren, stuur me een DM! Het is wel op een private server, maar ik kan je overal ophalen, ding rijdt 80 km/u offroad.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

HyperMan schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:58:
Ik ben ook maar weer eens begonnen sinds een week, 1e dagen kon ik niks vinden op publics, wel op private shards, sinds een paar dagen ook weer op publics

Zie ook dat er een heel nieuw eiland bijkomen is, kan je daar naartoe rijden oid? Want vond heel toevallig onder een brug een blauwe truck vol brandstof.

Mocht iemand nog zin hebben om samen met dat ding rond te scheuren, stuur me een DM! Het is wel op een private server, maar ik kan je overal ophalen, ding rijdt 80 km/u offroad.
Voorheen kon je die trucks al onderzeeër inzetten, ik weet niet of dat nu nog kan. Wil je goede loot dan zul je toch echt landinwaarts moeten gaan.
oNNoZeLe schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:43:
[...]

Helemaal in combinatie met die stealth zombies, ben je lekker aan het looten springt er opeens een het beeld in. De nieuwe zombie AI is trouwens wel een hele verbetering _/-\o_

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Erasmo schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:37:
[...]

Voorheen kon je die trucks al onderzeeër inzetten, ik weet niet of dat nu nog kan. Wil je goede loot dan zul je toch echt landinwaarts moeten gaan.

[...]

Helemaal in combinatie met die stealth zombies, ben je lekker aan het looten springt er opeens een het beeld in. De nieuwe zombie AI is trouwens wel een hele verbetering _/-\o_
Werkt tot mijn verbazing nog steeds, ben een paar keer naar en van het eiland gereden, waar genoeg loot te vinden. Heb trouwens de beste loot, AK-74+silencer+ boel kogels + 8-slot jas gevonden in die flats bij Balota.

Die nieuwe zombies zijn wel wat gevaarlijker en moeilijker, daarom is die silencer erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Met de nieuwe AI kun je tenminste nog een beetje door de stad sneaken zonder dat ze van 200 meter aan komen rennen. Wobo heeft er een goed filmpje over gemaakt:

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Gisteren even 1st person gespeeld, dit maakt het echt een andere game zeg.

Werden we met drie man ingemaakt door 1 persoon en zat ik opgesloten in een Policestation terwijl de andere persoon wist dat ik binnen zat.
Dan vervolgens gaat de deur open en zet je het op een lopen, was wel even heftig en grappig. (Op TS stil eens ik hoor iemand lopen/deuren opmaken...)

De loot lijkt wel weer wat verbeterd momenteel, als je maar ver genoeg landinwaarts gaat en genoeg bij elkaar zoekt.

Tevens viel het mij op hoe kort het lopen is van ergens midden op de kaart naar Cherno, had verwacht dat dit langer duurde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Laatst online: 11-09 18:41
Ithric schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:41:
Werden we met drie man ingemaakt door 1 persoon[...]
Ja wat een tegenvaller was dat zeg :F
Dat die kerel ons 3 om wist te leggen, ala. Blijkbaar pakte hij het toch ietsjes beter aan dan wij. Waar ik wel heel erg van baalde was dat jij (geloof ik) unconcious was en ik je probeerde te verbinden. Maar omdat het lichaam 10 meter verschoof en weer terug flitste lukte dat niet. Maar goed, alpha versie, bugs etc, I know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
pimskie schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:20:
[...]

Ja wat een tegenvaller was dat zeg :F
Dat die kerel ons 3 om wist te leggen, ala. Blijkbaar pakte hij het toch ietsjes beter aan dan wij. Waar ik wel heel erg van baalde was dat jij (geloof ik) unconcious was en ik je probeerde te verbinden. Maar omdat het lichaam 10 meter verschoof en weer terug flitste lukte dat niet. Maar goed, alpha versie, bugs etc, I know...
Nope ik stond naast jou de kogels op te vangen..... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Gisterenavond, bij gebrek aan medespelers, ben ik weer eens alleen op pad geweest. Als freshspawn en omdat toch niemand ergens op me zat te wachten, maar gewoon op pad gegaan en gekozen om het binnenland in te trekken.

Op een redelijk volle server (man of 30) ben ik m'n trip begonnen in Kamyshovo waar ik gelukkig al aardig wat eten vond en door een bug binnen een minuut vol zat van de bessen. Vanuit daar heb ik de trip gemaakt naar Msta, Staroye, Shakovka, Guglovo,om uiteindelijk te eindigen in Novy Sobor.

Alhoewel ik geen bijzondere gear gevonden heb, merkte ik wel dat het landinwaards een stuk beter is dan aan de kust. Voornamelijk qua voedsel en drinken. Nadat ik zo goed als heel Staroye uitgekamt had kwam ik aan het einde van het dorp een andere tegen. Net als mij niet heel veel gear, maar wel vriendelijk. Tijdje zitten ouwehoeren en wat voedsel gegeven. Volgens hem was de rest van het dorp leeg. Alleen had hij niet gezien dat achter hem een truck stond :+ Daar dus in gesprongen om verder het land in te rijden.

Tijdens mijn tocht ben ik twee trucks tegengekomen en heb 2x gemerkt dat je vrij makkelijk vast komt te zitten. 1x op +- een meter van een waterput, die wagen ging geen kant meer op. De tweede keer met m'n voorwiel in een hek. Oftwel, volgende keer moet ik wat voorzichtiger rijden :)

Het grote verschil voor mij is dat als ik alleen speel het meer ontwijken van anderen is. Lang checken of er niemand in de buurt is, snel looten en weg wezen. Terwijl ik het idee heb dat als je met meerdere bent het soms meer een search and destroy is }) wat overigens ook cool is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ik heb wel het idee dat er veel meer V3 trucks te vinden zijn, klopt dat?
3/4 maanden geleden heb ik maar 1 truck gevonden, terwijl ik er vorige week al 5 heb gevonden.
Je komt inderdaad snel vast te zitten, dus beter iets rustiger rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Ik weet niet of er meer zijn dan voorheen, ik heb een poos niet meer gespeeld.

Gisteren heb ik 2x gezocht naar een vrachtwagen in een specifiek dorp en toen vond ik ze ook echt. Hangt waarschijnlijk ook wel weer af van waar je zoekt, kust of binnenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

beste is via seleno naar noorden te lopen, vind je de meeste plekken in minste tijd, maar vaak in de wat minder bekende plekken of minder goed te bereiken plekken is de kans te vinden wat groter per plek, omdat er minder mensen heen gaan.
GluonC schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:34:
Ik heb wel het idee dat er veel meer V3 trucks te vinden zijn, klopt dat?
3/4 maanden geleden heb ik maar 1 truck gevonden, terwijl ik er vorige week al 5 heb gevonden.
Je komt inderdaad snel vast te zitten, dus beter iets rustiger rijden.
er spawnen nu 15 V3S
.
btw: http://forums.dayzgame.co...ugen-harton-highlights%2F
Qa over de ontwikkeling.

[ Voor 34% gewijzigd door SouLLeSSportal op 21-04-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

dubbelpost.

[ Voor 98% gewijzigd door SouLLeSSportal op 21-04-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Wat ik begrijp kan je dus dadelijk in een bus rijden (later in de Alpha natuurlijk pas), hoeveel man kan daar wel niet in.

Party bus....

Van de week maar weer is de game opstarten, was wel weer lachen het weekeinde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
En beren :o
Dan moet je dus ook gaan oppassen in het wild.

Op de facebook van DayZ heb ik gelezen dat er 16 mensen in de bus passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:41:
En beren :o
Dan moet je dus ook gaan oppassen in het wild.

Op de facebook van DayZ heb ik gelezen dat er 16 mensen in de bus passen.
en dan 1 landmijn goed geplaatst... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
SouLLeSSportal schreef op woensdag 22 april 2015 @ 01:44:
[...]

en dan 1 landmijn goed geplaatst... :9
vanmorgen nog even snel voor de "weekly maintenance" door de wobo server gegaan en een mijn gevonden.

Zoang die nog een 50/50 kans op insta_death zal ik hem maar even bewaren. :+

Donderdag avond hoop ik weer van de partij te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

oNNoZeLe schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:09:
[...]

vanmorgen nog even snel voor de "weekly maintenance" door de wobo server gegaan en een mijn gevonden.

Zoang die nog een 50/50 kans op insta_death zal ik hem maar even bewaren. :+

Donderdag avond hoop ik weer van de partij te zijn!
mijnen doen alleen nu nog geen damage aan v3s ;) maar te zijner tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
SouLLeSSportal schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:01:
[...]

mijnen doen alleen nu nog geen damage aan v3s ;) maar te zijner tijd...
ow das balen.. dit wist ik nog niet..

kun je een mijn in een kampvuur stoppen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

oNNoZeLe schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:05:
[...]

ow das balen.. dit wist ik nog niet..

kun je een mijn in een kampvuur stoppen dan?
Kan maar wat er gebeurd weet ik niet, advies is iig behoorlijk wat afstand houden :+

Mijnen plaatsen is op dit moment ook niet aan te raden, de kans dat je doodgaat bij armen is eigenlijk 100% hier kwam yours truly gister pijnlijk achter... :X

[ Voor 23% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-04-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Weer een nieuwe status report. Ik vond het interessant om te lezen. Niet heel veel nieuws, maar wel weer een goede 'blik in de keuken'. De volgende release op stable zal eerder begin mei zijn dan eind april, dat is duidelijk geworden.

http://dayz.com/blog/status-report-22-apr-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:51:
Weer een nieuwe status report. Ik vond het interessant om te lezen. Niet heel veel nieuws, maar wel weer een goede 'blik in de keuken'. De volgende release op stable zal eerder begin mei zijn dan eind april, dat is duidelijk geworden.

http://dayz.com/blog/status-report-22-apr-15
Weer wat meer info en duidelijkheid wat wel en niet gebeuren gaat, is altijd goed :)
die cashtan-1 ziet er wel vet uit, en de hunter scope mag ook asap in de game komen! En als de ump45 er in zit is dat mijn nieuwe go to gun met silencer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Andere mensen problemen met de eigen server? die van ons wil het niet meer doen nadat er een switch van datacenter is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 20:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Na veel lol vanmiddag met Mitch en meen Poroeporoe (naam even vergeten), met beetje rolplay en bijna iedereen die wordt afgeschtoten.
Dan schietschijf spelen, beetje miscommunicatie dus een Teamkill.

Zojuist even op een Public (Trumpet en Shotgun), nog een gun gevonden alleen helaas geen zaag.
Zit tot de nok toe vol met eten/drink/splint etc, twijvelde nog military base op te gaan maar vond het te riskant.

Morgen maar weer even verder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik ben er niet zo voor ivm te veel info via een hud. Dat moet zo minimaal mogelijk zijn, of wel dus ingame notificaties via stem: ow my leg hurts (gesproken dan geen tekst) etc Enige waar ik mee zit dan is dat je anderen kan inlichten waar je bent en wat je status is. zou mooiste zijn als dat alleen voor jou te horen is dan (als in het horen in je hoofd idee). Als je dan met gebroken been gaat rennen zou je wel geluid moeten maken zodat je genoodzaakt bent langzaam te gaan of snel en veel geluid produceert, waar zombies en spelers op af kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:42:
[...]

Ik ben er niet zo voor ivm te veel info via een hud.
Zoals je kan lezen in de screenshot: ''Hud can be turned off by pressing the * key". Ik ben blij dat ze de mogelijkheid geven zelf te kiezen. Ik vind het wel een fijne HUD namelijk :)

En weer een nieuwe status report: http://dayz.com/blog/status-report-06-may-15

Belangrijk!: Tied with the 0.56 update to Stable branch, we'll see a hive wide reset (public/private) - including local storage data (player camps, vehicles)

[ Voor 40% gewijzigd door Luuk1983 op 07-05-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:20:
[...]

Zoals je kan lezen in de screenshot: ''Hud can be turned off by pressing the * key". Ik ben blij dat ze de mogelijkheid geven zelf te kiezen. Ik vind het wel een fijne HUD namelijk :)

En weer een nieuwe status report: http://dayz.com/blog/status-report-06-may-15

Belangrijk!: Tied with the 0.56 update to Stable branch, we'll see a hive wide reset (public/private) - including local storage data (player camps, vehicles)
ja dat kan nu ook maar als je een realistisch survival spel maakt, wil ik liever zo weinig mogelijk info via een hud, liefst eigenlijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:37:
[...]

ja dat kan nu ook maar als je een realistisch survival spel maakt, wil ik liever zo weinig mogelijk info via een hud, liefst eigenlijk helemaal niet.
Dat snap ik ja en daar ben ik het an sich ook wel mee eens. Het probleem is dat je op één of andere manier toch statusinformatie moet doorgeven omdat je immers zelf niks kan voelen in het spel. Ik vind het al cool dat ze blood level weergeven door hoeveel kleur je scherm heeft, maar of je honger of dorst hebt...geen idee hoe je dat zou moeten doen. Dus die statusinformatie moet ergens komen. Op dit moment staat het in je inventory en in de tekst die je links onder in beeld ziet. Maar als ik dan moet kiezen, dan heb ik liever een paar kleine icoontjes in de HUD (die je ook nog eens aan een uit kan zetten).

Het idee van dat je dingen 'denkt' spreekt mij niet zo aan. Ik wil op het moment dat ik mijn status wil weten het kunnen zien en niet te hoeven wachten of iemand wat 'denkt' qua gesproken tekst.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 07-05-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:57:
[...]

Dat snap ik ja en daar ben ik het an sich ook wel mee eens. Het probleem is dat je op één of andere manier toch statusinformatie moet doorgeven omdat je immers zelf niks kan voelen in het spel. Ik vind het al cool dat ze blood level weergeven door hoeveel kleur je scherm heeft, maar of je honger of dorst hebt...geen idee hoe je dat zou moeten doen. Dus die statusinformatie moet ergens komen. Op dit moment staat het in je inventory en in de tekst die je links onder in beeld ziet. Maar als ik dan moet kiezen, dan heb ik liever een paar kleine icoontjes in de HUD (die je ook nog eens aan een uit kan zetten).

Het idee van dat je dingen 'denkt' spreekt mij niet zo aan. Ik wil op het moment dat ik mijn status wil weten het kunnen zien en niet te hoeven wachten of iemand wat 'denkt' qua gesproken tekst.
Knorrende maag is simpel natuurlijk, dorst niet zo, ik heb ook niet zo 123 dé oplossing hiervoor, je zal altijd ergens wat visueels moeten hebben en in deze tijd (ingame) hebben we geen pipboys of digitale hud helmets voor de gemiddelde survivor :P
Zo lang het maar minimaal blijft en niet te simpel en te duidelijk wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 07-05-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Mja zoals het er uitziet op die screenshot is het gewoon gelijk aan die van de MOD. Niks mis mee wat mij betreft.

Zoals Luuk aangaf moet je dingen toch weten omdat je die nu maar een beetje moet gokken. Als ie zegt ik heb honger, wat is dan de definitie van honger. Met de HUD erbij weet je dat gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Vind ik ook. Tevens hoop ik ook niet dat ze te veel doorslaan naar het survivalen, dat je constant moet zoeken naar eten en drinken en moet serverhoppen voor bepaalde onderdelen voor auto's (of zijn ze daar al vanaf gestapt?)
In de mod vind ik het PvP aspect juist erg belangrijk en leuk, al moet het geen fragfest/DM worden. Het mooiste ligt in het midden. Vanilla Dayz vind ik daarom nog steeds het leukst. Overwatch/Epoch/Overpoch zijn weer teveel actie en door de uitgebreide basebuilding ben je in je eentje totaal geen match voor clans met grote een grote basis (laat staan donators met grote basis, vehicles, startgear).

Maar de spanning van als je eindelijk alles op orde hebt, food,drinks, medical supplies, gear en dan gevechten kunnen aangaan, of juist ontwijken, vind ik het bijzonder aan Dayz. Zeker in combinatie met een grote map als Chernarus wat zich daar perfect voor leent. Ik hoop dat ze opschieten met vehicles, de zombie AI en dan vooral de brakke melee, want ik vind het nu in vergelijking met de mod nog steeds redelijk onspeelbaar. Ze mogen nou toch echt weleens grote stappen maken. Ook loopt het in de grote steden soms voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Is de performance inmiddels al een stuk beter? Ik heb de game ongeveer een half jaar geleden voor het laatst gespeeld en toen was het nog bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

vinom schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:45:
Is de performance inmiddels al een stuk beter? Ik heb de game ongeveer een half jaar geleden voor het laatst gespeeld en toen was het nog bedroevend.
nog geen nieuwe renderer dus niet echt, wel wat stabieler maar nog genoeg random bs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
vinom schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:45:
Zolang de nieuwe renderer er niet is zal dit niet drastisch verbeteren. En de huidige renderer loskoppelen van de rest van de engine en deze vervolgens vervangen kost al behoorlijk wat tijd en zal ook nog wel even duren.

Met de huidige renderer worden alle objecten altijd getekend, of je ze nou ziet of niet, Dus ook de binnenkant van alle gebouwen in je gezichtsveld wordt altijd getekend en dat vraag teveel van de hardware als je in een stad bent. Met de nieuwe renderer zou de performance gigantisch moeten verbeteren omdat die dit pijnpunt aanpakt. De nieuwe renderer gaat DirectX 12 worden en ze willen vervolgens vooral qua belichting gebruik gaan maken van nieuwe features, omdat er nu niks klopt van licht als je bijvoorbeeld binnen een flare afsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Thanks, over een half jaar dan nog maar eens aanslingeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
vinom schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:46:
Thanks, over een half jaar dan nog maar eens aanslingeren :P
Als ze dan zo ver zijn, hier is wel een interessant artikel die er over gaat: http://www.reddit.com/r/d...the_enfusion_engine_info/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
- Dynamic changing of cargo capacity - eg: lowering when damaged, raising when repaired
Ruined mountain backpack = shitload aan loot op de grond? Dat vind ik best een gaaf idee eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

toimoi schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:02:
[...]

Ruined mountain backpack = shitload aan loot op de grond? Dat vind ik best een gaaf idee eigenlijk!
denk niet dat alles dan weg is maar ruined betekend wel stuk minder opslagspace, op zich wel gaaf ja.
renderer staat voor nu ergens in 2de kwartaal geloof ik dus ik verwacht hem ergens in de vakantie periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:30:
[...]

denk niet dat alles dan weg is maar ruined betekend wel stuk minder opslagspace, op zich wel gaaf ja.
renderer staat voor nu ergens in 2de kwartaal geloof ik dus ik verwacht hem ergens in de vakantie periode.
Puur dat het gescheiden is wel ja, maar of de performance dan is al beter is...dat is afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:32:
[...]

Puur dat het gescheiden is wel ja, maar of de performance dan is al beter is...dat is afwachten!
dat verwacht ik wel, gezien het gedrocht dat de huidige renderer is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Als ze (back-face)culling en clipping maar bovenaan hun lijstje zetten verwacht ik al een gigantische boost :P Best dom dat de complete stad getekend word terwijl je 99 procent van de stad niet ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 07-05-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Wat denken jullie, gaat deze game ooit nog wat worden?

Het tempo waarin ze aan het ontwikkelen zijn valt me echt zwaar en zwaar tegen. Zeker geen spijt van de aankoop, want Rocket verdiende die 20 euro absoluut voor alle honderden uren uniek speelplezier die hij me bezorgd heeft met DayZ, maar er is weinig motivatie om de game weer te installeren op het moment.

Ik krijg zelf het idee dat de Arma 3 mods de Standalone aan alle kanten in aan het halen zijn of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:13:

Het tempo waarin ze aan het ontwikkelen zijn valt me echt zwaar en zwaar tegen. Zeker geen spijt van de aankoop, want Rocket verdiende die 20 euro absoluut voor alle honderden uren uniek speelplezier die hij me bezorgd heeft met DayZ, maar er is weinig motivatie om de game weer te installeren op het moment.

Ik krijg zelf het idee dat de Arma 3 mods de Standalone aan alle kanten in aan het halen zijn of ligt dat aan mij?
Ze doen een heleboel, alleen zie je niet alles. Ze zijn met een bepaalde basis begonnen en ze zijn vanuit daar verder aan het gaan. Daarbij zijn ze hele stukken code aan het herschrijven en 'legacy systemen' zoals ze dat noemen aan het uitfaseren. Dus ja, soms maken ze iets nieuws qua code dat uiteindelijk hetzelfde doet als dat het voorheen deed, alleen is het veel flexibeler en efficienter, zodat ze in de toekomst hier veel meer mee kunnen. Soms is iets nieuwe in het begin zelfs slechter dan dat het voorheen was, maar uiteindelijk gaat het om de 'long run'. De doelen realiseren die ze in toekomst gesteld hebben. En dat kan niet met de basis waar ze mee begonnen zijn. Zo hebben ze netcode al flink aangepast, zombiepathfinding from scratch geschreven, gaat het animatiesysteem op de schop, zijn ze bezig om de renderer los te koppeling van de rest van de engine, zijn ze nu bezig om het inventorysysteem op de schop te doen, zijn ze bezig met de global loot economy en loot spawning (wat zeker in het begin slechter werkt dan wat er al was), zijn ze bezig met diseases en sickness, hot en cold etc. Agriculture is toegevoegd, noem maar op. Maar uiteindelijk moet alles samen komen tot één geheel. In de tussentijd lijkt het net alsof er niet zoveel gebeurd en er alleen regelmatig nieuwe items aan het spel worden toegevoegd, maar onder water gebeurd er een hele hoop. Ze beginnen nu langzaamaan tegen de beperkingen te lopen van de legacysystemen die nu nog 'in place' zijn. Die gaan langzaamaan vervangen worden.

Dus er gebeurd een hele hoop en de afgelopen twee jaar is er zeker niet stilgestaan. Overigens, bekijk de changelogs en zie hoeveel er stiekem veranderd is! Maar gaat, we gaan in de toekomst pas een paar goede klappers maken. Maar dit is normale spelontwikkeling die je normaal niet meemaakt en nu wel. Dus ja, ik heb er alle vertrouwen in dat dit spel helemaal top gaat worden uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:13:

Ik vraag het me af, het concept is geniaal, de sfeer/immersion is ongekend, geen regels/je eigen regels 'maken'/Roleplaying is tof. Aan de andere kant, hoewel ik snap dat het een alpha is, vind ik het onbegrijpelijk dat simpele maar belangrijke dingen zoals wapens wisselen via de hotbar nog steeds niet goed werkt (en niet goed is: je gaat daar gegarandeerd een keer door dood).\

Ik heb het na paar maanden niet spelen laatst weer gespeeld en heb goed gemaakt met onder-water naar het prison island rijden/spelen met een gesilencede MP5 of AK/Eindelijk weer complete M4A1 bij een heli vinden.

Zijn er nog mensen die samen willen spelen? Stuur me een DM. Heb een truck + leuke gear, en wil nog wel doldwaze avonturen beleven voor de nieuwe whipe

[ Voor 3% gewijzigd door HyperMan op 07-05-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Nieuwe exp patch.56 is aan! :D en wat een fakking lijst verbeteringen/toegevoegde opties!

Dayz 0.56: Temporary Changelog

Features
■[Animation] Infected have the new crawling-animation
■[Animation] Carrying a barrel-animation added
■[Gameplay] Rebalancing of Infected damage threshold
■[Gameplay] Putting something in your hands now removes it from that slot in inventory
■[Gameplay] You can break the legs of infected
■[Gameplay] new “chipped legs” status
■[Gameplay] Multipurpose Barrel addedd
■[Item] 49-slot-Barrel added
■[Item] New firearms / long range optics attachmentt
■[Item] Hunting Jacket Autum
■[Item] SP-6 rounds added
■[Map] Stary Sobor evacuation camp added
■[Map] new stores
■[Map] jail-building next to the firestation at nwaf replaced with rubble
■[Map] Kabanino Redbrick resteraunt replaced with Piano house
■[Map] Turovo Military jail removed
■[System] new Central-Loot-System is back
■[System] Redistribution of existing infected spawns to high population areas
■[System] Redesigned Inventory tech
■[System] Remade Inventory-System
■[System] Inventory Order
■[Weapon] Winchester model 70
■[Weapon] SVD
D

Fixes
■[AI] Bugfixing on Infected Alert SFX
■[Animation] Bugfixing on Infected movement
■[Animations] Pumpkins into Hands Bug resolved
■[Animations] Lower body disappearing after rolling on the ground resolved
■[Animations] Rubber arms when throwing items resolved
■[Animations] Animations of “making a garden plot” and “digging tile” missing or just glitching resolved
■[Animations] Landmine Bug when taken into Hands resolved
■[Animations] V3S occupant sitting behind the cabin resolved
■[Characters] Sick status from infected wound incurable resolved
■[Environment] [Primary Report] – Tree Collisions Obstructing Path Of V3S resolved
■[Gameplay] many dupping-methods fixed
d
■[General] Bug causing character to be Starving and Dehydrated upon login resolved
■[Glitch abuse] Sewing kits making items pristine resolved
■[Glitch abuse] Suicide animation speeds up search for apples etc. resolved
■[Ingame UI] Crosshair disappears, tracks weapon sway resolved
■[Inventory] Item in Plate Carrier with Pouches and Gun Holster disapears while switching it with another item resolved
■[Inventory] complete plate carrier – inventory not sortable or move inside resolved
■[Inventory] Putting Bayonet on M4A1 with improvised silencer resolved
■[Inventory] Adding holster to platecarrier+pouches removed inventory of vest resolved
■[Items] Chemlight can be used to ignite fireplace resolved
■[Items] Chemlight equips like a flashlight resolved
■[Items] Cannot produce redacted seeds (Cut out seeds) from plants resolved
■[Items] Failing to light a fireplace due to lack of safety uses up a single match resolved
■[Items] Fish cannot be cooked in campfire\stove resolved
■[Items] Invisible fireplace upon relogging resolved
■[Items] Plate carrier pouches cannot be repaired resolved
■[Items] Skinning Chickens no longer produces Feathers resolved
■[Sound] [Primary Report] – Trigger sound of weapons can be heard over 200 meters resolved
■[Structures] Door can not be closed resolved
■[System] Bugfixing on Per-Item-Quantity control (Central Economy)
■[System] desync improved
■[Weapons] Improvised Ashwood Short Bow bugged resolved
■[Weapons] Blaze is getting quickly ruined resolved
■[Weapons] Pistol suppressor on CR75 Does not sit in correct spot resolved

Bugs
■[System] some desync
■[System] Hot key icon bug (pic)
■[System] items stuck in inventory-slot and can’t be moved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:29:
Nieuwe exp patch.56 is aan! :D en wat een fakking lijst verbeteringen/toegevoegde opties!

Dayz 0.56: Temporary Changelog

[Hele lijst...]
Nice! Ik ben in ieder geval blij dat ze de zombie SFX gefixed hebben. Ik schrik me soms zo de pleuris van die zombies! :( Sowieso hoop ik dat de melee echt een stuk beter gaat worden. Ik vind het niet erg als een zombie snel en sterk is, maar je moet 'm met een zwaard toch in één slag dood kunnen maken vind ik. Op dit moment is headshots maken gewoon niet te doen qua mikken, ook niet in first person mode. Er is nu geen enkele manier om een zombie af te maken zonder tig klappen te krijgen. Maar de zombies zijn ook zo snel dat je ze amper kan opsluiten in een huis. De balans is wat mij betreft nu zoek. Ik vind sowieso dat één zombie geen probleem zou moeten zijn als je een wapen hebt, het zijn juist de grotere groepen zombies die gevaarlijk zouden moeten zijn.

En boehoe: [Map] jail-building next to the firestation at nwaf replaced with rubble ;(

DayZ is overigens op dit moment voor de liefhebber in de aanbieding op Steam met 15% korting: van 27,99€ voor 23,79€. Niet een hele geweldig aanbieding, maar beter dan niks lijkt me!

[ Voor 32% gewijzigd door Luuk1983 op 08-05-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Nice! Ik ben in ieder geval blij dat ze de zombie SFX gefixed hebben. Ik schrik me soms zo de pleuris van die zombies! :( Sowieso hoop ik dat de melee echt een stuk beter gaat worden. Ik vind het niet erg als een zombie snel en sterk is, maar je moet 'm met een zwaard toch in één slag dood kunnen maken vind ik. Op dit moment is headshots maken gewoon niet te doen qua mikken, ook niet in first person mode. Er is nu geen enkele manier om een zombie af te maken zonder tig klappen te krijgen. Maar de zombies zijn ook zo snel dat je ze amper kan opsluiten in een huis. De balans is wat mij betreft nu zoek. Ik vind sowieso dat één zombie geen probleem zou moeten zijn als je een wapen hebt, het zijn juist de grotere groepen zombies die gevaarlijk zouden moeten zijn.

En boehoe: [Map] jail-building next to the firestation at nwaf replaced with rubble ;(

DayZ is overigens op dit moment voor de liefhebber in de aanbieding op Steam met 15% korting: van 27,99€ voor 23,79€. Niet een hele geweldig aanbieding, maar beter dan niks lijkt me!
Desync schijnt ook wat aangepakt te zijn dus opsluiten zou beter moeten gaan.
Jail heb ik eigenlijk nooit echt veel spannends gevonden op paar clips, helmets en backpacks na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Een vriend van mij heeft Mac maar wilt heel graag met mij en 2 andere vrienden DayZ spelen, is er een optie om DayZ toch nog op Mac te kunnen spelen?
Pagina: 1 ... 43 ... 55 Laatste