Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 42 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 12:05
Ziet er wel uit of er flink wat dingen verbeterd/leuker zijn. Ik ga hem ook maar weer eens opstarten! Gelijk de community gejoined op Steam....is de TS die van Benelux United?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:06
Is de SA inmiddels al beter dan de mod?

En met beter bedoel ik voornamelijk het survival gedeelte: genoeg loot, wapens, voedsel, kleding etc, maar ook weer niet teveel.
Zijn er inmiddels ook voertuigen?
Zijn de Walkers al verbeterd ten opzichte van het begin en de mod?

En de gameplay: framedrops etc, is dat al minder?

Sorry voor al de vragen, maar als jullie mij blij kunnen maken dan heeft de wereld van DayZ er een nieuwe survivor bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
brainovic schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:38:
Ziet er wel uit of er flink wat dingen verbeterd/leuker zijn. Ik ga hem ook maar weer eens opstarten! Gelijk de community gejoined op Steam....is de TS die van Benelux United?
http://www.bug-community.com/teamspeak/

Teamspeak server: ts.bug-community.com
NakedDutchy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:15:

En met beter bedoel ik voornamelijk het survival gedeelte: genoeg loot, wapens, voedsel, kleding etc, maar ook weer niet teveel.

Sorry voor al de vragen, maar als jullie mij blij kunnen maken dan heeft de wereld van DayZ er een nieuwe survivor bij.
YouTube: DayZ StandAlone Blackout's Diary

kijk de laatste paar afleveringen van bovenstaande playlist :) krijg je een goed idee over hoe de game is op dit moment.

[ Voor 52% gewijzigd door spartacusNLD op 30-03-2015 16:21 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07
Geen idee, ik heb de Mod nooit gespeeld
Ik vind dat er genoeg loot te vinden is ja.
Ja, de eerste versie van een truck zit in het spel. Werkt op zich aardig, maar is nog in de beginfase. physics kloppen lang nog niet altijd (zo kan je dus onder water naar het prison eiland rijden). Ook zal er in de toekomst veel meer 'gesleuteld' kunnen worden aan voertuigen.
Niet echt. De pathfinding is een stuk beter, maar ze zien je nog van een veel te grote afstand en ze lopen nog steeds door deuren heen met enige regelmaat. Ze zijn die routines aan het herschrijven en we hebben ook demo's gezien van hordes. Maar echt geweldig is het nog niet nee.
Nee het spel is in de huidige vorm gewoon ruk qua framerates in steden. Dat is precies de reden waarom ze de renderer aan het loskoppelen zijn van de engine. Op dit moment wordt alles gerendered, ookal zie je het niet.

Ik denk dat het spel nog niks voor jou is als je deze vragen stelt. Er zijn telkens genoeg verbeteringen, maar de echter verbeteringen gaan we krijgen als de legacy systemen er uit gaan.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mwoah, qua content ligt het nog altijd ver achter qua wapens, maar voor de rest is loot wel diverser dan de mod. Je moet dan denken aan 8 soorten canned food ipv 2, 5 soorten blikjes drinken ipv 2 enz. enz.

Ik vind van niet, maar ik ben dan ook ex-hardcore DayZ-mod speler met meer dan 1000 uur op de teller.

Zoals al gezegd, ja en nee. Wapens zijn er imho nog veel te weinig maar van al het andere spul is er meer dan genoeg te vinden.
Een open en gesloten V3S truck die je ook in Arma 2 (en de DayZ mod) vind.
Ja en nee, ja omdat de pathfinding iets verbeterd is, nee omdat ze nu wel een beetje erg hardnekkig zijn om te killen. In de mod waren ze nog af te schudden doordat ze niet "in bomen" konden komen en niet konden rennen in huizen, bovendien waren ze daar met 1 of 2 hits van een axe kapot terwijl je nu 20 keer kunt slaan met een schep en ze lopen nog vrolijk rond.

Framerate is nog steeds erg bagger, maar beter dan eerst, wat veel en veel erger is zijn inderdaad de framedrops waardoor je de hele tijd leuk 40 fps op je fps-counter hebt staan maar het hakkert nog steeds als een malle c.q. onspeelbaar in steden.

Ik heb ook maar even antwoorden gegeven, meningen kun je nooit genoeg hebben zeg ik maar...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
Thanks voor je snelle antwoord. Ik heb een tijd geleden al het topic aardig doorgelezen. Nu las ik ineens hele positieve reactie's en dacht eindelijk!

Ik heb namelijk pas arma 2 gekocht voor de mod, die nog niet helemaal super draait bij mij, maar de paar servers waar ik op kon tot dusver bevielen wel. Alleen wil ik gewoon een game die je opstart en een server kiest. Maar qua gameplay is Arma 2 dus nog steeds beter (naar mijn eisen).
Dat er ingame bugs etc inzitten boeit me niet zo. Maar zo te lezen zit er nog steeds weinig vooruitgang in dus. Dan houd ik het voorlopig bij de mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
NakedDutchy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:28:
Thanks voor je snelle antwoord. Ik heb een tijd geleden al het topic aardig doorgelezen. Nu las ik ineens hele positieve reactie's en dacht eindelijk!

Ik heb namelijk pas arma 2 gekocht voor de mod, die nog niet helemaal super draait bij mij, maar de paar servers waar ik op kon tot dusver bevielen wel. Alleen wil ik gewoon een game die je opstart en een server kiest. Maar qua gameplay is Arma 2 dus nog steeds beter (naar mijn eisen).
Dat er ingame bugs etc inzitten boeit me niet zo. Maar zo te lezen zit er nog steeds weinig vooruitgang in dus. Dan houd ik het voorlopig bij de mod.
Er zit genoeg vooruitgang in, alleen niet in de punten die jij aanhaalt. Zolang ze binnen de huidige legacy systemen werken kunnen ze een hoop uitproberen, testen en aanpassen, maar een paar core dingen (zoals zombies en frame rate) gaan pas opgelost worden als die legacy systemen vervangen worden. Dat kost nogal wat tijd helaas.

Het vreemde is dat ik Day Z toch gewoon blijf spelen ondanks de tekortkomen. De sfeer is gewoon briljant en het blijft op één of andere manier boeiend. Het kan daarom voor mij alleen nog maar beter worden!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
Luuk1983 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:34:
[...]

Er zit genoeg vooruitgang in, alleen niet in de punten die jij aanhaalt. Zolang ze binnen de huidige legacy systemen werken kunnen ze een hoop uitproberen, testen en aanpassen, maar een paar core dingen (zoals zombies en frame rate) gaan pas opgelost worden als die legacy systemen vervangen worden. Dat kost nogal wat tijd helaas.

Het vreemde is dat ik Day Z toch gewoon blijf spelen ondanks de tekortkomen. De sfeer is gewoon briljant en het blijft op één of andere manier boeiend. Het kan daarom voor mij alleen nog maar beter worden!
Ik geloof ook zeker dat het een verslavende game is. Dat is de mod ook. Alleen zie ik nu geen echte verbeterpunten tov de mod. Daarom ga ik mijn geld er nog niet aan uit geven. Ik zie de SA (straks) ook meer als een verbeterde versie van de mod, en zolang deze nog niet beter is op de punten die ik belangrijk vind dan pas ik voorlopig nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 20:20
En er is weer een banwave uitgegaan.
Veni Vidi Bani #2ndround #hackertears
— Eugen Harton (@eugenharton) March 30, 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 07:36
LongBowNL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:21:
En er is weer een banwave uitgegaan.

[...]
top toch..

maar op exp vind ik wel degelijk loot hoor..

in 10 minuten 3 guns en 2 niet bijpassende ammo, af en toe wat eten. genoeg om niet te sterven ..

en een landmine en een berenval...

[ Voor 5% gewijzigd door oNNoZeLe op 30-03-2015 19:59 . Reden: landmijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Had vanmiddag weer mooi avontuur, van helemaal van het noorden naar prison island met de vrachtwaggel, onderweg opeens onder vuur genomen door sniper, maar ik zag hem langs de weg in een bosje staan, dus beetje slingeren en op laatste moment over hem heen gedenderd met 60. :P
Ik was in de veronderstelling dat hij alleen was en ga kijken of die wat loot heeft, maar niet dus, ik zie opeens rechts in mijn beeld iets door de bosje bewegen. Speler! hij vuurt op mij maar mist, ik ren snel naar de V3S voor cover, trek de akm van de rug en met snelle hipfire gaat ook deze sks schutter neer. :)

Uiteindelijk op prison island bijna alles doorgeweest, opeens een schot vanuit niks, ak round. Ik kijk naar vanwaar ik denk dat die schoot, ik had alles achter mij gechecked maar blijkbaar waren ze ingespawned achter mij, en haal er nog een flink door de mangel met mp5 maar kan niet zien of ik hem gedood had of niet nadat ik ook neerging. Nu maar weer opnieuw gearen :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
toegelaten in een sub server van puhdado :) dik gevecht rondom factory gehad vanavond zeker 15 > man aanwezig.. was een grote slachtpartij XD

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 31-03-2015 12:17 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
spartacusNLD schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 02:33:
toegelaten in een sub server van puhdado :) dik gevecht gehad vanavond zeke 15 man aanwezig.. was een grote slachtpartij XD
heb je een linkje want ik heb nog niks kunnen vinden over zijn procedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
oNNoZeLe schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:49:
[...]

heb je een linkje want ik heb nog niks kunnen vinden over zijn procedure?
Je moet je hier opgeven om op de whitelist te komen, je moet volgens mij wel een sub zijn:
https://docs.google.com/f...7i5UwXgE/viewform?c=0&w=1

Teamspeak van sub server: dadofarm.vortexservers.com:10092
wachtwoord: dadofire
Server IP: 69.31.134.10:2402

Your in-game name HAS to be the same as your Twitch username. This is for security reasons. If your username is too long to fit, just enter it until you run out of space.

40 man server van KDwolf and Jesse:

192.210.196.18:2502
password: awooo!

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 31-03-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik ben sinds gister weer een beetje begonnen met het spelen van DayZ, sinds 2/3 maanden niet gespeeld te hebben.
Heb maar 2 uurtjes gespeeld dus lang niet genoeg om te zien wat er allemaal veranderd is.
Ik weet dat er een aantal nieuwe kampen zijn toegevoegd, een berenval, en een prison-island lees ik net? (waar vind ik die ongeveer?)
Zijn er verder nog meer dingen toegevoegd wat ik moet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
GluonC schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:29:
Ik ben sinds gister weer een beetje begonnen met het spelen van DayZ, sinds 2/3 maanden niet gespeeld te hebben.
Heb maar 2 uurtjes gespeeld dus lang niet genoeg om te zien wat er allemaal veranderd is.
Ik weet dat er een aantal nieuwe kampen zijn toegevoegd, een berenval, en een prison-island lees ik net? (waar vind ik die ongeveer?)
Zijn er verder nog meer dingen toegevoegd wat ik moet weten?
YouTube: DayZ Standalone Tips (Newest to oldest)

als je de bovenstaande speellijst bekijkt vanaf het moment dat je gestopt bent met dayz tot aan nu dan krijg je een goed idee wat er allemaal bij gekomen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GluonC schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:29:
... en een prison-island lees ik net? (waar vind ik die ongeveer?)
Linkje: http://www.izurvive.com/c...ssatmap.html#c=-82;-118;5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Cool dat is meer dan ik had gedacht.
Dat vind ik nou het leuke aan een alpha, als je het spel een tijdje niet speelt en je komt dan weer terug.
Is er weer zoveel toegevoegd en veranderd, dat ik weer heel veel zin krijg om te gaan spelen. ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:05:
Cool dat is meer dan ik had gedacht.
Dat vind ik nou het leuke aan een alpha, als je het spel een tijdje niet speelt en je komt dan weer terug.
Is er weer zoveel toegevoegd en veranderd, dat ik weer heel veel zin krijg om te gaan spelen. ))
V3S en prison island zijn wel de meest invloedrijke veranderingen denk ik. Daarnaast is crafting etc behoorlijk uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-02-2024
Spel ruim n half jaar lang niet aangeraakt; Toen ook nog niet echt ver gekomen, heb nog nooit n wapen af kunnen vuren in Dayz lol.
Zit er toch weer aan te denken om het maar weer ns te proberen, alleen denk ik dat het leuker is om met mensen samen te spelen. Dus bij deze verzoekje: zijn er mensen online vanavond die deze Bambi willen helpen?
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Cpt.Sponder schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:22:
Spel ruim n half jaar lang niet aangeraakt; Toen ook nog niet echt ver gekomen, heb nog nooit n wapen af kunnen vuren in Dayz lol.
Schrale troost, na aardig wat DayZ uren heb ik ook nog maar zelden een wapen afgevuurd. En die keren was het meestal in blinde paniek, faliekant mis en/of op medespelers 8)7

Als je er aan zit te denken, zou ik het als ik jou was zeker een keertje uitproberen. Gewoon de TS joinen die al meedere keren genoemd is in dit topic. Vaak zitten daar wel wat aardige Tweakers mensen waarmee je op pad kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 22:58
Cpt.Sponder schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:22:
Zit er toch weer aan te denken om het maar weer ns te proberen, alleen denk ik dat het leuker is om met mensen samen te spelen. Dus bij deze verzoekje: zijn er mensen online vanavond die deze Bambi willen helpen?
thnx!
Bijna elke avond zijn er wel mensen op TS of in DayZ, heb ik gemerkt.
Morgen t/m dinsdag ben ik ook wel vrijwel elke avond aan het dayZ'en denk ik en ook overdag. (weekje vrij)
Zal proberen op DayZ te zijn, dan komt de rest wel goed over het algemeen.

Mijn Steam id is: Ithric
kan je me eventueel al toevoegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

http://dayz.com/blog/quarterly-status-report-quarter-1-2015

Omdat ik zoveel om jullie geef zal ik een minuscule vrij-vertaalde samenvatting geven:
(ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele typefouten en/of onjuiste informatie)
"Er is al veel werk verricht in Q1 van 2015, waaronder de V3s, een centrale economie (item spawn regelmechanisme), ziekten, betere Anti-cheat (1 April zeker...) enz. enz.

We willen in Q2 toch wat dieper ingaan op de voertuigen en dingen als accu's, startkabels (?) en took-kits introduceren alsmede meer voertuigen, betere physics en zal er een meer geadvanceerde manier komen om voertuigen te besturen (dus niet meer je W-toets en gaan met die banaan).

Economie is geintroduceert in Q1, dit betekend dat alle loot centraal geregeld word, en in Q2 willen we respawning gaan toepassen. We zullen dan ook methoden gaan bedenken om spelers beter van het zuiden (spawn) naar de higher-end gedeelten (e.g. NWAF) en willen we gebruik van alternatieve manieren om aan voedsel te komen gaan stimuleren (c.q. je moet gaan jagen...).

De nieuwe Enfusion engine is bijna klaar, nog een paar weken en dan nog testen (of hij dan al op experimental komt staat er niet bij). Maar, hij draait nu nog op DirectX 9 (zelfde als de ArmA 2 engine dus... Man, man, man) maar aangezien we de keus hebben om in de "touchup" periode te gaan voor het verder polijsten van de DirectX 9 engine of Direct X 11 implementeren kiezen we toch voor DX11, niet alleen vanwege de makkelijke overstap op DX12 (die ook ooit volgens hun komt) maar ook voor de toekomstbestendigheid van de engine.

Engine gaat dus GEEN DX9 meer ondersteunen (jammer XP gebruikers) maar alleen DX11 en later DX12. ETA is ~2 maanden voor volledige implementatie dus midden-eind Mei. Het doel is een 1:1 visuele ervaring te krijgen als de huidige engine (een mashup van ArmA2 en ArmA3, maar toch 75% ArmA2) en later komen er leuke effectjes bij zoals Volumetric Fog en die framerate verlagende ongein.

Nou, zombies krijgen een geheel nieuwe AI, net als dieren, al zal het voor de dieren vooral "slim" worden zijn in het wegrennen en zombies worden beter in pathfinding. Je moet in Q2 dus dieren goed gaan besluipen e.d.

En wow, je gaat nu eindelijk wat hebben aan je "water-purification tablets" aangezien er ziekten als Cholera en Influenza worden geintroduceert in Q2 alsmede een geavanceerder medisch systeem.
Koken en van het land leven word veel belangrijker, en voedsel wat gekookt word kan nu 4 statussen hebben: rauw, "kokend", gekookt, overgaar. Je kunt nu ook bijvoorbeeld Ammo laten ontploffen of een spraycan. Zal voor leuke situaties gaan lijden (*voorspelt iets met lichamen die 2000 meter de lucht in vliegen*)

En dan mijn favoriete onderdeel, Anti-cheat!
Zit je? Echt doen hoor! Ok, hier komt ie dan: er zijn vanaf 1 februari tot nu maar lieft VIERDUIZEND!!!1! mensen gebanned van de ruim 3000000 verkochte exemplaren! (http://www.bistudio.com/m...-exceeds-3-mil-sales.html) Wow, echt improved dan, ofzo.

Nou ja, alle ongein aan de kant: er word uiteraard ook heel hard gewerkt aan de anti-cheat, maar dat werd er in de Mod ook al."

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik ben nog geen confirmed hacker tegengekomen laatste half jaar ofzo, alleen een vermoeden van een die wellicht wallhack had maar ik gooi dat eerder op de ontzettende desync van die server toen. Er zullen wel meer hackers zijn maar er zijn iig nu 4000 minder :)

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 02-04-2015 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:58
Wow dat klinkt goed :) . Ik heb nu al zin in vanavond. Lekker potje DayZ spelen

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
kuusj98 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:19:

Omdat ik zoveel om jullie geef zal ik een minuscule vrij-vertaalde samenvatting geven:
(ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele typefouten en/of onjuiste informatie)
"Er is al veel werk verricht in Q1 van 2015, waaronder de V3s, een centrale economie (item spawn regelmechanisme), ziekten, betere Anti-cheat (1 April zeker...) enz. enz.

We willen in Q2 toch wat dieper ingaan op de voertuigen en dingen als accu's, startkabels (?) en took-kits introduceren alsmede meer voertuigen, betere physics en zal er een meer geadvanceerde manier komen om voertuigen te besturen (dus niet meer je W-toets en gaan met die banaan).

Economie is geintroduceert in Q1, dit betekend dat alle loot centraal geregeld word, en in Q2 willen we respawning gaan toepassen. We zullen dan ook methoden gaan bedenken om spelers beter van het zuiden (spawn) naar de higher-end gedeelten (e.g. NWAF) en willen we gebruik van alternatieve manieren om aan voedsel te komen gaan stimuleren (c.q. je moet gaan jagen...).

De nieuwe Enfusion engine is bijna klaar, nog een paar weken en dan nog testen (of hij dan al op experimental komt staat er niet bij). Maar, hij draait nu nog op DirectX 9 (zelfde als de ArmA 2 engine dus... Man, man, man) maar aangezien we de keus hebben om in de "touchup" periode te gaan voor het verder polijsten van de DirectX 9 engine of Direct X 11 implementeren kiezen we toch voor DX11, niet alleen vanwege de makkelijke overstap op DX12 (die ook ooit volgens hun komt) maar ook voor de toekomstbestendigheid van de engine.

Engine gaat dus GEEN DX9 meer ondersteunen (jammer XP gebruikers) maar alleen DX11 en later DX12. ETA is ~2 maanden voor volledige implementatie dus midden-eind Mei. Het doel is een 1:1 visuele ervaring te krijgen als de huidige engine (een mashup van ArmA2 en ArmA3, maar toch 75% ArmA2) en later komen er leuke effectjes bij zoals Volumetric Fog en die framerate verlagende ongein.

Nou, zombies krijgen een geheel nieuwe AI, net als dieren, al zal het voor de dieren vooral "slim" worden zijn in het wegrennen en zombies worden beter in pathfinding. Je moet in Q2 dus dieren goed gaan besluipen e.d.

En wow, je gaat nu eindelijk wat hebben aan je "water-purification tablets" aangezien er ziekten als Cholera en Influenza worden geintroduceert in Q2 alsmede een geavanceerder medisch systeem.
Koken en van het land leven word veel belangrijker, en voedsel wat gekookt word kan nu 4 statussen hebben: rauw, "kokend", gekookt, overgaar. Je kunt nu ook bijvoorbeeld Ammo laten ontploffen of een spraycan. Zal voor leuke situaties gaan lijden (*voorspelt iets met lichamen die 2000 meter de lucht in vliegen*)

Zit je? Echt doen hoor! Ok, hier komt ie dan: er zijn vanaf 1 februari tot nu maar lieft VIERDUIZEND!!!1! mensen gebanned van de ruim 3000000 verkochte exemplaren! (http://www.bistudio.com/m...-exceeds-3-mil-sales.html) Wow, echt improved dan, ofzo.

Nou ja, alle ongein aan de kant: er word uiteraard ook heel hard gewerkt aan de anti-cheat, maar dat werd er in de Mod ook al."
Jammer van je constante cynische ondertoon. Ik denk echt dat het een goede kant op gaat.

Mensen moeten gewoon echt begrijpen dat je deze fase van het spel normaal niet meemaakt, dus je kan en mag helemaal niet beoordelen of ze er lang of kort over doen. Dat mogen de ontwikkelaars echt helemaal zelf weten.

Lekker het spel spelen en verbaasd zijn als er elke keer weer leuke nieuwe dingen worden toegevoegd, maakt voor mij dit spel echt een topper. Ik geniet nog elke keer als ik het spel speel, al doe ik effectief niets anders dan zooi verzamelen, doodgaan als ik eindelijk lekker geared ben en zut heb en Repeat :P. Groundhog Day effect zeg maar ;) Maar de situaties voorafgaand aan het doodgaan zijn elke keer weer 190BPM hartslag momenten!

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 02-04-2015 11:23 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Damian schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:52:
Maar de situaties voorafgaand aan het doodgaan zijn elke keer weer 190BPM hartslag momenten!
Mijn YOLO actie van laatst werkte anders wel goed :P Maar wel >200bpm op dat moment volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Damian schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:52:
[...]

Jammer van je constante cynische ondertoon. Ik denk echt dat het een goede kant op gaat.

Mensen moeten gewoon echt begrijpen dat je deze fase van het spel normaal niet meemaakt, dus je kan en mag helemaal niet beoordelen of ze er lang of kort over doen. Dat mogen de ontwikkelaars echt helemaal zelf weten.

Lekker het spel spelen en verbaasd zijn als er elke keer weer leuke nieuwe dingen worden toegevoegd, maakt voor mij dit spel echt een topper. Ik geniet nog elke keer als ik het spel speel, al doe ik effectief niets anders dan zooi verzamelen, doodgaan als ik eindelijk lekker geared ben en zut heb en Repeat :P. Groundhog Day effect zeg maar ;) Maar de situaties voorafgaand aan het doodgaan zijn elke keer weer 190BPM hartslag momenten!
cynische ondertoon valt wel mee toch? alleen over de hackers, 4000 is idd wel een beetje underwhelming resultaat. Voor de rest lijkt kuusje mij gewoon een vrolijke dayz speler? :)

Het zal je altijd een keer gebeuren dat je doodgaat, dat is niet anders, maar de reis en de interessante en spannende gebeurtenissen is wat het spel zo leuk maakt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WastedPenguiNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 16:19
kuusj98 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:19:

Hoe zit het nu dan met het aantal zombies in de game? Vroeger de mod gespeeld en dat was top, maar de standalone versie ging het puur om de Pvp, het gevaar van de zombies was weg. Is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

WastedPenguiNL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:25:
[...]

Hoe zit het nu dan met het aantal zombies in de game? Vroeger de mod gespeeld en dat was top, maar de standalone versie ging het puur om de Pvp, het gevaar van de zombies was weg. Is dat nog steeds zo?
in stable nog wel weinig toegevoegde waarde maar op exp zijn ze al stukken beter met nieuwe motion cap bewegingen en stealth implementatie, ook zijn er 2x zo veel zombies als in stable geloof ik en willen ze dit hoger krijgen na verloop van tijd. Ook zijn groepen zombies veel gevaarlijker in een horde.
Als je in een gebouw zit dan ben je wel weer veiliger dan in stable want daar glitchen ze nog wel eens door de muren/deuren/vloeren.

.55 is inmiddels live op stable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:28:
[...]

in stable nog wel weinig toegevoegde waarde maar op exp zijn ze al stukken beter met nieuwe motion cap bewegingen en stealth implementatie, ook zijn er 2x zo veel zombies als in stable geloof ik en willen ze dit hoger krijgen na verloop van tijd. Ook zijn groepen zombies veel gevaarlijker in een horde.
Als je in een gebouw zit dan ben je wel weer veiliger dan in stable want daar glitchen ze nog wel eens door de muren/deuren/vloeren.
Dit zit inmiddels al in Stable, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WastedPenguiNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 16:19
SouLLeSSportal schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:28:
[...]

Ah, dan wacht ik nog ff. Ik wil namelijk weer die spanning ervaren, dat was voor mij het mooiste; het sluipen en ongezien je ding proberen te doen. In de verte zag je dan players rennen met een hele horde zombies achter zich aan die een fout hadden gemaakt. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GeoffLx schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:36:
[...]

Dit zit inmiddels al in Stable, toch?
ah ja zie het nu dat het sinds gister op stable live is :)
WastedPenguiNL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:44:
[...]

Ah, dan wacht ik nog ff. Ik wil namelijk weer die spanning ervaren, dat was voor mij het mooiste; het sluipen en ongezien je ding proberen te doen. In de verte zag je dan players rennen met een hele horde zombies achter zich aan die een fout hadden gemaakt. Heerlijk.
.55 is live op stable dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
alles wat er nieuw is in 0.55:

net uurtje gespeeld.. eten is vooral veeel moeilijker om te vinden. Zombie's zijn nu best OP dus kijk uit!

ook zijn er nu zombie hordes:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MvqZcqF.jpg

daarnaast zijn tenten nu veel beter vindbaar :) ik heb er een geplaatst op een private server in noord oost :) en presistent zou nu op elke server moeten aanstaan _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door spartacusNLD op 02-04-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Laatst online: 11-09 18:41
spartacusNLD schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:10:

daarnaast zijn tenten nu veel beter vindbaar :) ik heb er een geplaatst op een private server in noord oost :) en presistent zou nu op elke server moeten aanstaan _/-\o_
Zeg dat ja, dat was het eerste wat me gisterenavond opviel. Het lijkt bijna alsof je een tent krijgt bij het spawnen :D Ben er in een halfuur zo'n vier tegen gekomen.

En presistent houdt in dat de server onthoud waar je je spullen dropt oid? Zou mooi zijn aangezien je anders ook nog weinig aan je tent hebt... Wordt dan ook gaaf als je er ongeluk iemand anders' tent tegenkomt vol loot!

[edit]
Even die video gecheckt, landmijnen en beer traps, super cool! Je tentje ergens opzetten, al je loot erin en de omgeving afzetten met een paar mijnen / traps >:)

Ik merkte gisteren ook verschillende keren dat zombies veel stiller zijn. Oftewel, ik ben me een paar keer de pokke geschrokken! Sta je ergens rustig de omgeving te checken, staat er zo'n ding opeens op je in te beuken. En het lijkt dat simpel eromheen cirkelen en een tik met axe geven ook niet meer afdoende is...

[ Voor 26% gewijzigd door pimskie op 03-04-2015 08:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
pimskie schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:29:
[...]
Even die video gecheckt, landmijnen en beer traps, super cool! Je tentje ergens opzetten, al je loot erin en de omgeving afzetten met een paar mijnen / traps >:)

Ik merkte gisteren ook verschillende keren dat zombies veel stiller zijn. Oftewel, ik ben me een paar keer de pokke geschrokken! Sta je ergens rustig de omgeving te checken, staat er zo'n ding opeens op je in te beuken. En het lijkt dat simpel eromheen cirkelen en een tik met axe geven ook niet meer afdoende is...
idd.. zombie's zijn te stil naar mijn inziens.. dat ze nu veel sterker zijn vindt ik wel goed! dat maakt t spel wat moeilijker. Wat wel goed werkt is nu zombies ontwijken. de stealth mechanics werken goed! Ze merken je minder snel op als je gewoon rustig aan doet

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 03-04-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ze hebben geen voetstappen dus soms loopt er een achter je terwijl je geen idee hebt. Daarnaast is loot broken, what a surprise. Dat ze nu lastiger te doden zijn is wel goed, je wil niet meer dan een zombie aanvallen met melee, al kan je ze redelijk makkelijk weer afschudden door uit hun range te rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:04:
Daarnaast is loot broken, what a surprise.
Hoezo? het is inderdaad moelijker gear te vinden.. ik vindt dit juist goed.. nu moet je moeite doen om gear te vinden. Echter vindt je nu wel ''high end'' gear op plaatsen waar het eerst niet te vinden was. Gisteren bijvoorbeeld press vest en SOSPON tas in een bushokje gevonden :) Noord East airfield heeft ook veel loot.. lag 2 * AK + 1 * AKM + Drummag :) ik denk dat dit gewoon de nieuwe loot economie is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

spartacusNLD schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:43:
[...]

Hoezo? het is inderdaad moelijker gear te vinden.. ik vindt dit juist goed.. nu moet je moeite doen om gear te vinden. Echter vindt je nu wel ''high end'' gear op plaatsen waar het eerst niet te vinden was. Gisteren bijvoorbeeld press vest en SOSPON tas in een bushokje gevonden :) Noord East airfield heeft ook veel loot.. lag 2 * AK + 1 * AKM + Drummag :) ik denk dat dit gewoon de nieuwe loot economie is..
wellicht verschilt het per server maar waar ik gister in zat (2 servers) was er in heel cherno, op balota en mil base onder severo en in severograd echt niks te vinden, zelfs geen schoenen of baret etc.
bij balota in een metal shack wel opeens mil tent, 2 jassen, 3 paar schoenen, en wat andere loot.
Dus vandaar dat ik denk dat het nog niet helemaal goed gaat met de loot.

EDIT:
bericht op dayztv.com van 2 uur geleden:
Global Server Hotfix has been Released. Persistence Wipe on All Stable Servers
Schijnbaar werkt het persistence loot systeem nog niet helemaal goed.

[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 03-04-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06
ik vond in een politieburaue 2x een PM 73RAK. nog nooit eerder gezien!!
Er vlakbij lagen ook direct 4 magazijnen :) heeeerlijk!
ook nog in Elector :) dus maat van me en ik hebben lekker Electro onveilig gemaakt.
Wat een geweldige spanning is het ook.

zoals hierboven ook al genoemd: only happening in Dayz momenten. Geen moment is hetzelfde, als ik dood ga denk ik: hmm hier moet ik van leren, maar hetzelfde gebeurd nooit weer haha.

over de nieuwe patch: de zombies zijn niet meer met 1 bijlhak neer te halen volgens mij.
Ze zijn erg doof geworden ook :) maar ik vind het wel leuk dat ze nu lopen.

Moet wel even wennen aan de nieuwe "hud" zeg maar. Niet meer het stipje maar meer een cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik zat gisteravond ook even kort op een server, en daar was letterlijk geen loot te vinden, andere server geprobeerd, idem. Er is, of gezien de patch, was echt iets mis met loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:51
Gisteren ook maar weer eens gewaagd aan een installatie en een rondje lopen op een server. Na 10 minuten spelen herstart de server. Nadien op geen enkele server meer kunnen spelen. Authentication Timeout na ongeveer 1/2 minuten spelen. 6 verschillende servers geprobeerd (en dan tegen de begrijpelijke maar in deze situatie erg vervelende time out aan kijkend)

Integrity of game cache twee maal uitgevoerd en toen was ik er alweer klaar mee :+

I know, i know het is nog altijd Alpha maar na mijn pessimisme van de beginperiode wou ik het echt weer een kans geven. Ik wacht eerst wel weer een paar updates af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
FriezNL schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:24:
Gisteren ook maar weer eens gewaagd aan een installatie en een rondje lopen op een server. Na 10 minuten spelen herstart de server. Nadien op geen enkele server meer kunnen spelen. Authentication Timeout na ongeveer 1/2 minuten spelen. 6 verschillende servers geprobeerd (en dan tegen de begrijpelijke maar in deze situatie erg vervelende time out aan kijkend)

Integrity of game cache twee maal uitgevoerd en toen was ik er alweer klaar mee :+

I know, i know het is nog altijd Alpha maar na mijn pessimisme van de beginperiode wou ik het echt weer een kans geven. Ik wacht eerst wel weer een paar updates af.
Ligt meer aan je installatie dan aan het spel zelf lijkt me. Wellicht even volledig opnieuw installeren (client en/of BattleEye)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik had ook een melding van battleye eerste keer na de patch, maar werkte wel gewoon, kon gewoon uurtje of wat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Quote van Eugen Harton (Dev van Dayz)
It will never again become elektro deathmatch, prison island deathmatch, and gangs of guys in military gear looking for a fight.
Nieuwe loot economy gaat echt wennen worden.Wapens en ammo worden rare en je denk nu echt wel 4 keer na voordat je die ene kogel afschiet of niet.

Zombies zijn wel f-ing hard nu :( Hoop dat die nog wel iets generfd worden, want 4 keer meppen binnen seconde en ik ben ruined bij elk zombie gevecht...

[ Voor 44% gewijzigd door Damian op 04-04-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Damian schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:37:
Quote van Eugen Harton (Dev van Dayz)

[...]

Nieuwe loot economy gaat echt wennen worden.Wapens en ammo worden rare en je denk nu echt wel 4 keer na voordat je die ene kogel afschiet of niet.

Zombies zijn wel f-ing hard nu :( Hoop dat die nog wel iets generfd worden, want 4 keer meppen binnen seconde en ik ben ruined bij elk zombie gevecht...
Ik denk dat de nadruk moet komen te liggen op het ontwijken van zombies en niet direct het gevecht aan te gaan. Dus zorgen dat zombies je niet zien en als ze je zien ze proberen af te schudden door huizen in te gaan en de deur dicht te doen. Als de zombies niet sterk zijn heb je geen incentive om dat te doen lijkt me. Ik ben benieuwd hoe de makers hier zelf over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
als iemand interesse heeft, 3 press vests en 2 dpm assault vests om uit te delen.. ik zit in het noorden van cherno.. achter de industrie ten westen van het tankstation..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
heb er nu een avondje 0.55 op zitten, en hier even mijn mening so far.

- Zombies
Watch out for these mofo's! Die dingen zijn knettersnel geworden. Ze slaan nu een stuk vaker en harder, en ook de zombie dance is waardeloos geworden, ze meppen je gewoon kadoek. Pathfinding lijkt ook weer beter geworden te zijn. Vergeet het maar om 1 schot te lossen in een stad, er staan binnen no-time 7 zombies naast je. Als fresh-spawn is er dan ook niet veel anders te doen dan RUN FORREST RUN! en hopen dat je ze of in een huis kan opsluiten of dat je ze kwijt raakt door veel rare bochten en routes door gebouwen te nemen.

- Loot
Lijkt een stuk onlogischer geworden te zijn. Ik begreep dat persistence nu standaard aanstaat en dat er een 5 minuten repawn is, mits er geen spelers in de buurt zijn. Eten is super, maar ook super schaars geworden. Erg jammer gezien je nog weinig andere mogelijkheden hebt om eten te maken/vergaren naast de gewone blikjes e.d. Mocht er een koe zijn die je kan afmaken is er weer geen lucifers o.i.d. te vinden, die ook super schaars geworden zijn. Wapens daarentegen lijken mee te vallen. Ga een willekeurig politiegebouwtje in, en je vind er 7 mp5 mags en 2 mp5's, maar nix geen eten.

Ben net voor het eerst aan starvation dood gegaan, en dat is mij serieus nog niet eerder overkomen. Ben een dorpje op 3 verschillende servers doorgerend, maar geen eten kunnen vinden. Wel 12 mp5's, 6 SKS-en, 4 Sporter 22's en van elk wapen de bijbehorende ammo. Ook tenten zijn veel meer aanwezig.

Ik vind het ff wat minder leuk om te spelen, de hele balans is weer weg uit het spel, en die was er mat .054 naar mijn mening redelijk.

We wachten weer af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
ik vind de 0.55 eigenlijk wel top vwb survival.. spawnen en meteen weg van de kust is er zat te vinden..

zeds zijn inderdaad gevaarlijk, opsluiten is m.i. de beste oplossing.. of aantrekken en door het raam doodschieten..

de boswachterhutjes spawnen ook eten, alleen water is nu wat beperkt. verder kan ik ook niet meer van noord oost, naar prison island rijden.. bij cherno was mn tank leeg of kapot.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

oNNoZeLe schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:01:
ik vind de 0.55 eigenlijk wel top vwb survival.. spawnen en meteen weg van de kust is er zat te vinden..

zeds zijn inderdaad gevaarlijk, opsluiten is m.i. de beste oplossing.. of aantrekken en door het raam doodschieten..

de boswachterhutjes spawnen ook eten, alleen water is nu wat beperkt. verder kan ik ook niet meer van noord oost, naar prison island rijden.. bij cherno was mn tank leeg of kapot.. ;-)
na 1 min volle sprint vallen ze ook terug in gewoon langzaam rondlopen, veel door gebouwen en over hekjes heen springen helpt ook veel. maar als je geraakt wordt is het ook meteen 5 x snel achter elkaar! dat is wel balen icm geen voetstappen van hun, dan is meestal of je jas of broek ruined.

Eten vind ik nog wel meevallen, maar je moet wel echt uit de spawn gebieden idd, inlands vind je voldoende, al is het niet altijd de peaches. Het is weer even wennen hoe het nu er aan toe gaat en wat je moet doen om de loot te vinden.lucifers moeten wel iets beter vindbaar worden willen ze survival eten meer willen promoten. het loont gewoon niet omdat je 1. een bijl nodig hebt, 2. lucifers en 3. mes voor skinnen van het dier wat je toevallig tegenkomt, of evt een speler als niet zo kieskeurig bent... dat tov van blikje vinden en met elk vindbaar melee wapen te openen of zelfs gewoon gelijk te eten voedsel.

[ Voor 27% gewijzigd door SouLLeSSportal op 05-04-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
het schijnt trouwens dat je met een flare ook vuur kunt maken.. en hergebruiken als je hem in je rugzak doet na het aansteken van het vuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
alle wapens + ammo type (klikbaar) ook toegevoegd aan startpost:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MM9x02I.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
spartacusNLD schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:58:
alle wapens + ammo type (klikbaar) ook toegevoegd aan startpost:

[afbeelding]
die sawedoff mosin heb ik nog niet ingame gezien.. kun je daar ook nog de LRS op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
oNNoZeLe schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:08:
[...]

die sawedoff mosin heb ik nog niet ingame gezien.. kun je daar ook nog de LRS op zetten?
Die heb je nog niet gezien omdat je die nog niet gemaakt hebt, je kunt hem gewoon zelf afzagen.
En nee, je kunt er geen scopes op plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:59
Vanavond maar weer eens Day Z SA aan slingeren. Die update ziet er goed uit in mijn ogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

oNNoZeLe schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:08:
[...]

het heeft weinig nut want alleen voor cqb dan ivm geen iron sights of scopes mogelijk, beter zoek je dan een longhorn, doet hetzelfde en heb je scope of je laat je mosin heel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Heel handig is om als fresh spawn op het strand naar stenen te zoeken. Deze kan je vervolgens nogmaals gebruiken op het strand en je hebt een sharpend rock, die je weer kan gebruiken om blikjes open te maken of houten takken te verzamelen voor je kampvuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
blijkbaar kan je door deuren schieten

_/-\o_
Damian schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:52:
Heel handig is om als fresh spawn op het strand naar stenen te zoeken. Deze kan je vervolgens nogmaals gebruiken op het strand en je hebt een sharpend rock, die je weer kan gebruiken om blikjes open te maken of houten takken te verzamelen voor je kampvuur ;)
oww wist ik niet :) thanks voor de tip! :)

[ Voor 68% gewijzigd door spartacusNLD op 06-04-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
De hele tijd dat third person camera clippen in dat filmpje. Ik snap nog steeds niet dat third person zoveel populairder is. Voor pure PvE is het prima, maar het verneukt echt alle PvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Adanteh schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 03:54:
De hele tijd dat third person camera clippen in dat filmpje. Ik snap nog steeds niet dat third person zoveel populairder is.
Je zegt het al! Ik vind first person veel 'echter', maar als je op een 3rd person server zit ben je gewoon zo in het nadeel als je het niet gebruikt... En er zou nou eenmaal veel meer 3rd person servers. Maar ze waren bezig om de camera zo aan te passen dat dit niet meer zou moeten kunnen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Afgelopen weekend maar weer eens een serieuze poging gedaan om te spelen. Alle waarschuwingen over OP zombies zijn terecht, deze zijn nu echt een uitdaging geworden. Vermijden is beter dan ze proberen uit te schakelen.

Mijn eerste tocht ging van Berezino naar Gorka en vervolgens richting Novy Sobor. Kleding is snel gevonden maar eten en drinken is schaars en je moet echt elke gebouwtje doorzoeken om je character aan zijn behoeften te voorzien. Met name drinken is een issue waar je character constant om blijft "zeuren". 4 blikjes cola en (in mijn geval) meneer loopt na 5 minuten alweer te zeuren dat hij dorst heeft :)

Eenmaal in Novy aangekomen schrok ik dusdanig van een zombie welke stilletjes achter mij was aangekomen, dat ik van de bovenste verdieping van een barn afviel. Gebroken poten en de zombie maakte dankbaar gebruik van mijn benarde situatie.

Poging twee was een spawn in Electro en ook daar kwam ik al direct in aanraking met een zombie. Waarschijnlijk ben ik nog teveel gewend aan het Dayz-mod spelen en ging met een Yolo sprint door Electro in de veronderstelling dat ik mijn achtervolger wel kwijt zou raken. Helaas had hij vele vriendjes in de stad en met een horde achter mij aan heb ik maar zelfmoord gepleegd vanaf het dak van het ziekenhuis :)

Poging drie ging een stuk beter. Een hele zwerftocht en redelijk wat leuke loot verder kwam ik aan op North West Airfield. Het ontbrak in al mijn zwerftochten toch wel aan een wapen en het vliegveld leek mij de ideale plek voor een wapen. Hier kwam ik voor het eerst een speler tegen welke ik maar begroette met mijn handen omhoog. Meneer had een gun en ik hoopte mij uit de situatie te redden door mij vriendelijk op te stellen. Foute beslissing :) hij schoot zijn halve clip in mij leeg...

De pathfinding en snelheid van de zombies is wel flink verbeterd. Met een melee wapen een zombie uitschakelen heb ik enkel uit nood gedaan. Veelal wanneer je aan het loten bent en een zombie niet opgemerkt hebt kan voor een onaangename situatie zorgen. Je helemaal de pleurus schrikken omdat je ze niet hoort, hopelijk passen ze dit snel aan :). Niet goed voor je hart in ieder geval.

Enerzijds is de sterkte en snelheid van de zombies iets wat ik erg toejuich omdat ze nu echt een uitdaging zijn. Anderzijds is het bijna onmogelijk om ze melee uit te schakelen zonder serieuze klappen te krijgen. Waardoor ik steevast het op een rennen zette als ik betrapt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

FriezNL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:13:
Afgelopen weekend maar weer eens een serieuze poging gedaan om te spelen. Alle waarschuwingen over OP zombies zijn terecht, deze zijn nu echt een uitdaging geworden. Vermijden is beter dan ze proberen uit te schakelen.
na 1 min sprinten zijn 'out of stamina' en stoppen ze met rennen.
Mijn eerste tocht ging van Berezino naar Gorka en vervolgens richting Novy Sobor. Kleding is snel gevonden maar eten en drinken is schaars en je moet echt elke gebouwtje doorzoeken om je character aan zijn behoeften te voorzien. Met name drinken is een issue waar je character constant om blijft "zeuren". 4 blikjes cola en (in mijn geval) meneer loopt na 5 minuten alweer te zeuren dat hij dorst heeft :)
drink je wel helemaal tot full licht groen hydrated, dan valt het wel mee, maar altijd wel 1 a 2 flesjes/canteens menemen en tegenwoordig ook purify pilletjes.
Eenmaal in Novy aangekomen schrok ik dusdanig van een zombie welke stilletjes achter mij was aangekomen, dat ik van de bovenste verdieping van een barn afviel. Gebroken poten en de zombie maakte dankbaar gebruik van mijn benarde situatie.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Zombies zijn wat mij betreft weer iets te sterk. We hebben eerder zon periode gehad dat ze zwaar dodelijk waren. Ik denk nog steeds dat de Dev's wat vaker naar The Walking Dead moeten kijken, als de zombies die daarin zitten in DayZ zitten heb je een goed spel. Ze slaan niet, ze pakken je vast en beginnen aan je te knagen. Verder zijn ze met 1 rake klap uit te schakelen, iets wat nu onmogelijk is, en m.i. gewoon niet realistisch is. Als het doel van een zombie kill de hersens uitschakelen is, heb je toch echt een zombie wel met 1 bots op zijn dak stuk hoor met een bijl.

We wachten het weer af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 17:24
Welke servers raden jullie aan/spelen jullie op? Ik heb onlangs weer eens Dayz opgestart maar op de ene server is qua loot helemaal niets te vinden en op de ander wel maar daar ben ik dan ook de enige speler.. Daarnaast wordt mijn character niet altijd meegenomen als je van server wisselt?

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Damian schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:28:
Zombies zijn wat mij betreft weer iets te sterk. We hebben eerder zon periode gehad dat ze zwaar dodelijk waren. Ik denk nog steeds dat de Dev's wat vaker naar The Walking Dead moeten kijken, als de zombies die daarin zitten in DayZ zitten heb je een goed spel. Ze slaan niet, ze pakken je vast en beginnen aan je te knagen. Verder zijn ze met 1 rake klap uit te schakelen, iets wat nu onmogelijk is, en m.i. gewoon niet realistisch is. Als het doel van een zombie kill de hersens uitschakelen is, heb je toch echt een zombie wel met 1 bots op zijn dak stuk hoor met een bijl.

We wachten het weer af ;)
De animaties lopen nog niet helemaal goed, die jump combo attack werkt nog niet dus je kan die niet ontwijken, meeste zombies krijg je met een beetje mikken met de bijl nog steeds in 2-4x neer, alleen slaan ze nu stuk vaker en kun je er niet meer omheen lopen.

TWD is ook niet een maatstaf van standaard zombies, als je 28 days later of de warZ film pakt komen deze behoorlijk overeen met de dayz zombies.
Het probleem wat ik nog steeds heb is dat ze nog steeds laggen af en toe zodat je denkt ze te raken maar mist of nog steeds raken nadat ze dood zijn etc. Tegen de tijd dat silencers werken tegen het aggro-en van zombies, is een en ander al stukken beter.

Je hoort trouwens nu ook een hitreg geluid als je een npc of speler raakt met V3S. En geluid van v3s is getweaked wat stukken scheelt als je 1rst person rijdt, 3rd is nog steeds behoorlijk oorverdovend. :)

Saillant feitje: gister nog een hermit/opa zombie en farmer zombie gezien in 5 min :+
Jaapoes schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:49:
Welke servers raden jullie aan/spelen jullie op? Ik heb onlangs weer eens Dayz opgestart maar op de ene server is qua loot helemaal niets te vinden en op de ander wel maar daar ben ik dan ook de enige speler.. Daarnaast wordt mijn character niet altijd meegenomen als je van server wisselt?
sommige servers zijn private servers, of hardcore servers, daar heb je altijd aparte char voor, per private server, 1 apart voor HC een voor vanilla, dat is je standaard char.

[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 07-04-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:21:
[...]

na 1 min sprinten zijn 'out of stamina' en stoppen ze met rennen.

[...]

drink je wel helemaal tot full licht groen hydrated, dan valt het wel mee, maar altijd wel 1 a 2 flesjes/canteens menemen en tegenwoordig ook purify pilletjes.

[...]
De truckjes van "door huizen sprinten", "schuin tegen een heuvel oplopen" en "zigzaggend door een bos" had ik al geprobeerd toen ik erachter kwam dat ze op een gegeven moment de moed opgeven :) enige vervelende is wanneer je net huis voor huis loopt te doorzoeken en tegen een zombie aanloopt...je eerst een sprint moet trekken om hem kwijt te raken (met het risico dat andere zombies je ook zien en het wordt een hardloopwedstrijd :))

Tot nu toe heb ik zo stil mogelijk proberen te looten. Werd ik betrapt: RENNEN en op naar het volgende dorpje.

Met het drinken heb ik wel het idee dat dit iets generved mag worden. Je start de game al redelijk hongerig en dorstig. Mijn 3e run had ik redelijk wat spul verzameld en heb ik gewacht tot hij aangaf dat hij bijna dood ging van de honger. Twee happen rijst (20% uit een zak van 100%) en ik heb hem de rest van de speeltijd niet meer horen zeuren. Op een gegeven moment had ik door dat 1 blikje drinken niet genoeg was dus ik voer hem 4 achter elkaar. Geen meldingen meer over honger en dorst en ik ga weer aan de wandel. Nog voordat ik bij het volgende dorp aankwam kreeg ik al de melding: I'm thirsty :+

Dit was welgeteld 5 of 10 min nadat hij een liter cola naar binnen had zitten werken. Geen idee of het soort "drinken" ook bekeken wordt. Een liter water is irl ook dorstlessender dan een liter cola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

water is volgens mij wel wat beter maar cola geeft ook wat energy naast water. Beetje afweging wat je wil.
Beste is flesje water volklappen bij pomp, drinken tot je stuffed bent en dan flesje vullen. rinse and repeat per dorp met pomp. Let wel op, want daar lopen bijna altijd zombies. Ik ren meestal een rondje of een blokje om als ik zombie agro heb, dan heb je tegen die tijd die wel af geschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06
Ik heb ook dat een zombie niet neergaat door een schot uit een gun.
Dat je 2 of 3 klappen nodig hebt uit een bijl ok, maar met een gun (de RAK) heb ik 3 kogels nodig.
Dat vind ik wel een beetje OP.

Dat ze stil zijn vind ik wel gaaf, af en toe maken ze wel geluiden. Dat maakt het wel "echt".

Als je rijst eet krijg je (dacht ik) zowieso sneller dorst. Iets met droge rijst vreten en droge strot denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

beebie121 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:31:
Ik heb ook dat een zombie niet neergaat door een schot uit een gun.
Dat je 2 of 3 klappen nodig hebt uit een bijl ok, maar met een gun (de RAK) heb ik 3 kogels nodig.
Dat vind ik wel een beetje OP.

Dat ze stil zijn vind ik wel gaaf, af en toe maken ze wel geluiden. Dat maakt het wel "echt".

Als je rijst eet krijg je (dacht ik) zowieso sneller dorst. Iets met droge rijst vreten en droge strot denk ik dan.
sommige kogels zijn idd niet sterk genoeg voor 1 body shot kill. headshot op elke zombie zonder helm is een insta kill, al kan lag en desync wel roet in het eten gooien. de 7.62x39 en 7.62x54LR doen 1hk, .357 en .308 ook geloof ik op normal zombies, 9mm, .45 en .380 doen geen 1hk dus minimaal 2 hits of soms idd 3. Er is vast een schematje te vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Wat wil persistence on/off precies zeggen?
Heeft dit te maken met de loot die je kan vinden op de server?
Ik speel nu sinds een paar dagen weer DayZ. Maar op welke server ik ook speel, ik vind nergens eten zelfs geen kleren of wapens. Ik weet dat het door de laatste patch komt maar dit verpest het speelplezier toch wel een beetje.
De zombie's zijn ook veel te OP vind ik. Na een keer slaan op het hoofd met een bijl, zouden ze dood moeten zijn als ze een realistisch spel proberen te maken.

EDIT:
Heb een uurtje gespeeld en helemaal niks kunnen vinden. Ook als ik appels of berries aan het plukken ben, heb ik van de 30 bomen/struiken die ik geplukt heb misschien 2 appels of berries. Dit verpest echt mijn speelplezier.
De eerste keer spawde ik bij die vuurtoren tussen Cherno en Elektro. Ik wou zo snel mogelijk landinwaarts trekken (een tip die ik hier gelezen heb), omdat iedereen natuurlijk langs de kust start is ga je in de grote steden nu al helemaal niet veel vinden denk ik. Ben meteen naar Pusta gerend, maar natuurlijk niks gevonden. Ik wou door rennen naar Mogilevka, maar ik werd achterna gezeten door een zombie. Hij haalde me nog in ook (ze rennen een stuk sneller volgens mij). Toen hij mij sloeg en ik begon te bloeden, heb ik mezelf maar dood laten gaan. Ik had toch tenslotte niks gevonden en misschien begon ik nu wel ergens landinwaarts. Helaas niet, deze keer spawde ik vlakbij Berezino. Ik ben de bossen door gerend om een stuk af te snijden en kwam al snel in Gorka uit, waar ik natuurlijk ook niks kon vinden. Toen nog door naar Dubrovka gelopen, paar huizen gecheckt niet allemaal, gekeken of de V3 truck er stond, helaas niet.
En toen had ik geen zin meer :'(
Hoop echt dat ze dit snel gaan aanpassen, een vriend van mij heeft voor dit weekend als alles mee zit een nieuwe PC, en ik wil op deze manier het spel met hem spelen...

[ Voor 58% gewijzigd door GluonC op 07-04-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Tja het is een stuk moeilijker geworden, vooral in je eentje maar zeker niet onmogelijk, je hebt wat weinig geluk gehad met de loot, maar zombies moeten niet een heel groot probleem zijn als je een beetje voorzichtig bent en mocht je dan agro hebben, gewoon 1 min rondsprinten en ze druipen dan al weer af.Zolang je sprint raken ze je niet. Op zich heb je ook de goede dingen gedaan maar zat het gewoon niet mee. Speel anders eerst even op een low populated server om wat loot te krijgen en ga dan naar de server die je wilt.

Persistence betekend dat alle tenten en loot in principe blijft staan, ook v3s etc. Beste plekken om te looten zijn selenogorsk, novana petrovka en severograd en omstreken. daar komen nog relatief weinig mensen, en check ook echt alle huizen niet alleen die je van voorheen weet dat er loot ligt. Die huisjes met trapje ligt vaak best leuke loot.

[ Voor 17% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-04-2015 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
GluonC schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:34:
...en misschien begon ik nu wel ergens landinwaarts. Helaas niet, deze keer spawde ik vlakbij Berezino.
Je spawnt altijd ergens langs de kust. Er zijn geen landinwaartse spawns (hooguit Novodimitrovsk).
Daarnaast heb ik nog het idee dat het ook nog erg per server verschilt hoeveel loot er ligt. Ene server ligt echt bijna niks, ook landinwaarts niet. Andere servers ligt er echt ruimschoots voldoende loot. Zal wel gefixt worden.
SouLLeSSportal schreef op woensdag 08 april 2015 @ 03:16:
Die huisjes met trapje ligt vaak best leuke loot.
Oh, die :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
GluonC schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:34:
Wat wil persistence on/off precies zeggen?
Heeft dit te maken met de loot die je kan vinden op de server?
..
Lees deze maar eens, http://www.dayztv.com/sta...persistent-storage-tents/, dan krijg je een beetje beeld wat de CE (central economy) en persistence doen..

het is in 1 klap veel veranderd maar moet op de langer termijn het "allemaal wat beter regelen"..

Als alles meezit ben ik er donderdag avond weer, mocht je er ook zijn dan kunnen we elkaar treffen en helpen.. ik zit in de buurt van novoselky, noordwestelijk van cherno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:21

Szwoar

En door

GeoffLx schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:36:
[...]

Je spawnt altijd ergens langs de kust. Er zijn geen landinwaartse spawns (hooguit Novodimitrovsk).
Daarnaast heb ik nog het idee dat het ook nog erg per server verschilt hoeveel loot er ligt. Ene server ligt echt bijna niks, ook landinwaarts niet. Andere servers ligt er echt ruimschoots voldoende loot. Zal wel gefixt worden.
Ik ben eergisteren vlakbij Severograd gespawnt, leuk stadje zonder al te veel mensen :)

Verder vind ik de update ondanks de kleine puntjes toch wel een goeie! De zombies zijn een stuk beter geworden naar mijn mening, ietwat OP maar sowieso beter dan de oude. Die waren gewoon irritant, deze zijn ook daadwerkelijk gevaarlijk.

Problemen met loot heb ik daar ook niet ondervonden, heb nu een aardige gear bij elkaar gesprokkelt

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Szwoar schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:42:
[...]
Ik ben eergisteren vlakbij Severograd gespawnt, leuk stadje zonder al te veel mensen :)
Hmm dan hebben ze dat aangepast in .55 denk ik. Dacht dat ze toen zeiden dat ze geen landinwaartse spawns meer gingen implementeren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GeoffLx schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:46:
[...]

Hmm dan hebben ze dat aangepast in .55 denk ik. Dacht dat ze toen zeiden dat ze geen landinwaartse spawns meer gingen implementeren. :/
Juist wel, ze willen de mensen meer landinwaarts krijgen en meer verdelen over de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Uiteraard. Maar moet dat met spawns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
GeoffLx schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:08:
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GeoffLx schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:08:
Ow ik zit helemaal verkeerd te lezen (goede morgen). Ik dacht dat je het had over het spawnen van loot, maar jij bedoeld natuurlijk het spawnen van spelers. Ik heb geen idee wat de huidige spawnpoints zijn, maar mijn ervaring van de laatste tijd is dat je inderdaad altijd ergens aan de kust spawned. Maar er was vroeger in ieder geval wel degelijk een spawnpoint vlakbij Novodmitrovsk en ook een spawnpoint aan de kust bij Svetlojarsk.

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 08-04-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Verklaar je nader.. Smiley heb ik weinig aan.
Luuk1983 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:16:
[...]

Ow ik zit helemaal verkeerd te lezen (goede morgen). Ik dacht dat je het had over het spawnen van loot, maar jij bedoeld natuurlijk het spawnen van spelers. Ik heb geen idee wat de huidige spawnpoints zijn, maar mijn ervaring van de laatste tijd is dat je inderdaad altijd ergens aan de kust spawned. Maar er was vroeger in ieder geval wel degelijk een spawnpoint vlakbij Novodmitrovsk en ook een spawnpoint aan de kust bij Svetlojarsk.
Juist. ;) Klopt er waren nog wel meer spawns, verspreid over de map, maar die hebben ze er toen bewust uitgehaald. Daarom verbaasde het mij dat Szwoar zei dat hij bij Severegrad gespawnd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
GeoffLx schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:15:
[...]

Verklaar je nader.. Smiley heb ik weinig aan.

[...]

Juist. ;) Klopt er waren nog wel meer spawns, verspreid over de map, maar die hebben ze er toen bewust uitgehaald. Daarom verbaasde het mij dat Szwoar zei dat hij bij Severegrad gespawnd was.
Ik ben in dezelfde misopvatting gestonken als Luuk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:21

Szwoar

En door

[...]

Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar is dit niet helemaal het geval. Vind het ook niet erg, Severograd is een goede stad om te beginnen met weinig mensen en dus voldoende loot. Ook is het een stad waar ik niet 1,2,3 heen zou gaan als ik bij de kust zou spawnen.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
wait for it: :o

AK101 + rail + weapon light + bipod + silincer + bionet mes + gun wrap :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Oke, dan lijkt het mij veel leuker om op een persistence server te spelen. :)

@SouLLeSSportal
Ik speel alleen maar op private servers, (vanwege al die mensen die van server naar server switchen om zo de beste gear bij elkaar te krijgen). Dus ik moet eerst goede private server vinden denk ik.
Ik speel normaal altijd op een volle server, maar aangezien ik binnen een paar dagen met een vriend ga spelen. Zoek ik nu voor een low populated server. Alleen was daar gister ook bagger weinig te vinden.
Enfin, nieuwe dag, nieuwe kansen... Ik ga zometeen weer even een uurtje of 2 spelen en misschien vanavond nog even als ik tijd heb. Ik hoop vandaag wat meer geluk te hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

[...]

waarschijnlijk novo maar is die naar severograd gegaan. :)

Die huisjes die ik bedoel zijn die met stenen trapje aan beide kanten waar voorheen eigenlijk nooit wat ligt. Ook de kleine geelgroene huisjes met 3 kleine kamertjes ligt nu ook loot en worden nog vaak vergeten.
Afbeeldingslocatie: http://orcz.com/images/thumb/e/ed/Redsplitlevelhousedayzsa.jpg/400px-Redsplitlevelhousedayzsa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/dayz.gamepedia.com/thumb/6/68/GreenOrangeHouse_2a.jpg/360px-GreenOrangeHouse_2a.jpg?version=64f6e2ebd9d31f300eefee2851a9b674

[ Voor 21% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-04-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Ik had al een vermoeden wat je bedoelde inderdaad. Die geelgroene huisjes spawnt al een heel tijdje loot trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ik kan geen servers vinden, alleen deze twee
http://gyazo.com/b635967a7e890b39e78b1a09278b47c6
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/b635967a7e890b39e78b1a09278b47c6
Ben erna dus maar H1Z1 gaan spelen, maar ik vind dat spel vergeleken met DayZ echt stukken minder.
Hoop dat ik vanavond weer wat servers kan vinden ;(

[ Voor 8% gewijzigd door GluonC op 08-04-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Het is woensdag, dus vandaag is er de wekelijkse onderhoudsronde. Het zou goed kunnen zijn dat je daarom de server niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 20:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik word altijd helemaal gestoord als ik lang naar die pagina loop te staren door die rare witte text op zwarte achtergrond. Heeeeel irritant! Verder weinig nieuws voor zover ik zie in het stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:40:
[...]

Ik word altijd helemaal gestoord als ik lang naar die pagina loop te staren door die rare witte text op zwarte achtergrond. Heeeeel irritant! Verder weinig nieuws voor zover ik zie in het stuk.
Ja, je kunt het samenvatten als: "We hebben veel nieuwe systemen toegevoegd, niks werkt nog echt, we gaan er nog lange tijd in kleine iteraties aan sleutelen en uiteindelijk komt het goed."
Eigenlijk precies hetzelfde als een jaar terug....
Ik vind het nu wel erg lang duren hoor, vooral omdat je bijna alleen maar hoort dat je steeds server moet hoppen omdat er amper wat te vinden is en de zombies nog steeds problemen hebben.

De mod was zeker niet perfect, maar wat mij betreft nog steeds veel beter dan de SA. Ik speel het alleen allebei niet meer, terwijl het ooit mijn favo game was.

[ Voor 4% gewijzigd door Grotman op 08-04-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Grotman schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:52:
[...]

Ja, je kunt het samenvatten als: "We hebben veel nieuwe systemen toegevoegd, niks werkt nog echt, we gaan er nog lange tijd in kleine iteraties aan sleutelen en uiteindelijk komt het goed."
Eigenlijk precies hetzelfde als een jaar terug....
Ik vind het nu wel erg lang duren hoor, vooral omdat je bijna alleen maar hoort dat je steeds server moet hoppen omdat er amper wat te vinden is en de zombies nog steeds problemen hebben.

De mod was zeker niet perfect, maar wat mij betreft nog steeds veel beter dan de SA. Ik speel het alleen allebei niet meer, terwijl het ooit mijn favo game was.
;w huilie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
- central loot economy
- persistence
- Loot respawn
- Best place to get loot

oftwel als alle guns gevonden zijn in een server met persistence aan en jij hebt nog niks ben je facked :+
en alle huizen waar je denk of vroeger dacht dat er niks ligt heb je de grootste kans iets te vinden

[ Voor 70% gewijzigd door spartacusNLD op 08-04-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Loot principe klinkt goed. Ga daarheen waar weinig spelers zijn want daar is de meeste kans op goede loot. Kijken hoe het in de praktijk gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Kan iemand trouwens mosin rounds vinden? ik heb sinds de voorlaatste update patch, geen enkele kogel meer gevonden???
super rare dus, vond al meer.

[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-04-2015 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Damian schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:14:
Loot principe klinkt goed. Ga daarheen waar weinig spelers zijn want daar is de meeste kans op goede loot. Kijken hoe het in de praktijk gaat werken ;)
gisteren helemaal naar het noord west gegaan (nog boven de airfield) de dorpjes daar liggen (in vergelijking met de rest van de map) vol met loot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

spartacusNLD schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:27:
[...]

gisteren helemaal naar het noord west gegaan (nog boven de airfield) de dorpjes daar liggen (in vergelijking met de rest van de map) vol met loot :)
klopt, is vaak te ver voor iederen of ze zijn dood tegen de tijd dat ze er zijn. :+
v3s ftw :D

top tip: niet in een v3s springen die door een boom geglitched is :X insta kill. RIP smershvest, mosin, mp5 en full ttsko :'(

BTW: wie streamed dayz? Ik kan iig geen beeld krijgen, dll van dxtory en obs worden geblocked door battleye, heeft iemand hier al een oplossing voor?
Zal vanavond BE en dxtory/obs verwijderen, updaten en reinstallen, kijken of dat helpt.

[ Voor 19% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-04-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
SouLLeSSportal schreef op donderdag 09 april 2015 @ 01:44:
Kan iemand trouwens mosin rounds vinden? ik heb sinds de voorlaatste update patch, geen enkele kogel meer gevonden???
super rare dus, vond al meer.
de meeste vind ik in de jachthutjes... gister nog 18 rounds in 1 hutje gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

oNNoZeLe schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:49:
[...]

de meeste vind ik in de jachthutjes... gister nog 18 rounds in 1 hutje gevonden..
Kijk ik ook altijd in. Denk maar eens even in andere server springen, denk dat bij onze server die ammo redelijk op is qua loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 22:58
SouLLeSSportal schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:57:
[...]

klopt, is vaak te ver voor iederen of ze zijn dood tegen de tijd dat ze er zijn. :+
v3s ftw :D

top tip: niet in een v3s springen die door een boom geglitched is :X insta kill. RIP smershvest, mosin, mp5 en full ttsko :'(

BTW: wie streamed dayz? Ik kan iig geen beeld krijgen, dll van dxtory en obs worden geblocked door battleye, heeft iemand hier al een oplossing voor?
Zal vanavond BE en dxtory/obs verwijderen, updaten en reinstallen, kijken of dat helpt.
Ik was vorige week ermee begonenn, je moet in OBS "Anti Cheat aangeven". (moet je even googlen (zit op werk nu dus weet links niet) is een bekent probleem)
*Mits er niet iets met een update fout is gegaan*

Stop zelf weer met streamen want heb 3 schermen en krijg dit niet lekker aan de praat in DayZ zonder dat ik constant crashs krijg.

(Kijk eventueel vanavond wel even naar de links voor het Anti Cheat gebeuren)

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 42 ... 55 Laatste