Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 27 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:03:
[...]

Dit vind ik echt zo flauw. Ja ze hebben dezelfde IP 3x gemaakt, maar volgens mij is het niet persee slecht. Soms moet je je (bijna goede) idee zo aanpassen dat je beter een nieuwe versie kan bouwen dan de oude proberen te repareren...

Try it before you dismiss it.
Mijn steam account is hier gewoon gelinked hoor, kun je zien dat ik nether bezit. :)
Het is bagger, en met een 94% negatieve user reviews is dat gewoon een feit.
Niet eens meer een kwestie van smaak.

https://www.dropbox.com/s...2014-07-24%2011.08.25.png (onderaan, 94%!)

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 24-07-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat had ik even moeten checken, ontrok onterecht uit je post dat je t van te voren al had afgeschoten.

Weten die mensen wel dat het een alpha/beta spel is? En tot nog toe heb ik trouwens ook weinigs goed gehoord over dayz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:10:
Ah, dat had ik even moeten checken, ontrok onterecht uit je post dat je t van te voren al had afgeschoten.

Weten die mensen wel dat het een alpha/beta spel is? En tot nog toe heb ik trouwens ook weinigs goed gehoord over dayz...
Dan ben je nog minder op de hoogte dan mij, game is ergens in mei/juni uit z'n early access status gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-09 16:49
Gezien de user scores laat ik deze game toch maar aan mij voorbij gaan. Als er zoveel mensen zo enorm negatief zijn dan kan het haast niet anders dan dat het een 'mindere' (laten we het netjes houden) game is :)

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:10:
En tot nog toe heb ik trouwens ook weinigs goed gehoord over dayz...
Tja er valt een hoop te bitchen over Day Z natuurlijk, maar mensen houden nogal van klagen. Er is ook genoeg positiefs te melden, anders had ik er geen 130+ uur inzitten.Niet dat het een spel voor iedereen is, maar als je samen met meerdere personen kan spelen vind ik het nog steeds een leuk spel!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:40:
[...]

Tja er valt een hoop te bitchen over Day Z natuurlijk, maar mensen houden nogal van klagen. Er is ook genoeg positiefs te melden, anders had ik er geen 130+ uur inzitten.Niet dat het een spel voor iedereen is, maar als je samen met meerdere personen kan spelen vind ik het nog steeds een leuk spel!
Same geld dus voor nether, maar inderdaad het is niet voor iedereen. En mensen verwachten altijd een 'af' spel terwijl er degelijk alpha bijstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:13:
[...]

Same geld dus voor nether, maar inderdaad het is niet voor iedereen. En mensen verwachten altijd een 'af' spel terwijl er degelijk alpha bijstaat...
Bij DayZ wel, maar niet bij Nether, die is "af".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 11:56
Gisteravond ook weer ff gespeeld... Ik liep door Solnichniy (ofzoiets) Met mijn gezicht naar de zon toe... Niet fijn net als in het echt. HAHA Ik denk opeens zie ik nu wat zitten in de berm? En met dat ik dat denk, Bam! Kogel slaat vlak naast me in! Ik denk rennen!
Dus ik zet het op een rennen komt die klotenklapper me achterna... Ik pak mijn geweer van mij schouder draai om en schiet. Raak!!!! Nooit verwacht lol. Ik loot dat wat ik denk te kunnen gebruiken en vervolg mijn weg.

Loop over een open veld en zie in mijn ooghoeken een newspawn aanrennen, bloed spoot eruit.
Knal de zombie af die achter hem aanliep. Kerel loopt naar mij toe en vraagt of ik hem ff kan verbinden.
Ik de vriendelijkheid zelfe doe dat uiteraard! Die kerel bleek met zijn 2en achter de pc te zitten als hij praatte hoorde ik een ander ook praten.. Hoor ik een zachte stem: punch him in the face!!
Ik zeg tegen die gasten really? en krijg een klap in het gezicht... haha Trek mijn wapen en die gast zet het op een lopen. BAM! daar lag hij weer met zijn gezicht in het gras.

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
^ en daarom knalt iedereen on sight.
Jij bent net begonnen, dan zie je nog het goede in je medespeler. ;)
Gisteren ook nog iemand afgeknald die net inlogde voor mijn neus.
Je kunt wel wachten en misschien is ie wel friendly, maar voor het zelfde geld knalt hij jou neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Ik blijf heel naief de 'good guy' spelen.

Dan stoot je inderdaad wat vaker je neus.
Maar soms hou je er een leuk vluchtig contact aan over, dat is het mij dan wel waard.

Freshspawns afschieten vind ik zelf een kansloos verhaal. Geen eer aan te behalen.
Maakt wel dat je als fressie ook gewoon voorzichtig moet zijn en helpt mee bij de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
NomadTitan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:33:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat jij wat meer tijd in de buitenwereld moet doorbrengen. Als dit soort zaken naar boven komen wanneer er gesproken word over een computergame, moet je misschien toch eens een goed over jezelf gaan nadenken en eens een goed gesprek te voeren met iemand.
Jij vertelt trots hoe je weerloze characters doodt (ook al gaat het hier om een game, je hebt de mogelijkheid om ze met rust te laten) en ik ben diegene die met iemand moet gaan praten?

Neem plaats.
Afbeeldingslocatie: http://img4.wikia.nocookie.net/__cb20120813211530/mafiawars/images/8/84/Huge_item_psychiatristcouch_01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
rgras schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:19:
[...]

Jij vertelt trots hoe je weerloze characters doodt (ook al gaat het hier om een game, je hebt de mogelijkheid om ze met rust te laten) en ik ben diegene die met iemand moet gaan praten?

Neem plaats.
[afbeelding]
QFT! _/-\o_

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
^ jankerts, beter hun dan ik. Dat is mijn motto.
En jullie veranderen op den duur ook wel, iedereen probeert het in het begin vriendelijk op te lossen.
Als je 10x word afgeknalt als je dat probeert, dan stap je er de volgende keer anders in.
goodguys blijven altijd de verliezers.

[ Voor 74% gewijzigd door unfor op 24-07-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
unfor schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:24:
En jullie veranderen op den duur ook wel, iedereen probeert het in het begin vriendelijk op te lossen.
Als je 10x word afgeknalt als je dat probeert, dan stap je er de volgende keer anders in.
Het hoeft dus niet 1 van de 2 te zijn. Je kan ook gewoon zwaaien en doorlopen of elkaar vermijden.

Ik vind het veel stoerder om jezelf kenbaar te maken, aan te geven dat je met een meerderheid bent, of niet, en dat ze zonder wapens naar buiten moeten o.i.d. Wapens afnemen, eten aanvullen en met schop onder kont doorsturen. Vind ik veel spannender!

En freshs spawns afknallen is echt het laagst van het laagst. Als ie met een bijl op je af komen rennen, soit, maar gewoon vanuit het niets is echt sneu gedrag.

[ Voor 9% gewijzigd door Damian op 24-07-2014 13:34 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je fresh spawns on sight afknalt omdat je bang bent dat ze je een klap geven dan heb je gewoon een gebrek aan vaardigheden imho. Hou ze gewoon op afstand en maak ze duidelijk dat als ze dichterbij komen ze een kogel/bijl in hun giechel krijgen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Damian schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:32:
[...]

Het hoeft dus niet 1 van de 2 te zijn. Je kan ook gewoon zwaaien en doorlopen of elkaar vermijden.

Ik vind het veel stoerder om jezelf kenbaar te maken, aan te geven dat je met een meerderheid bent, of niet, en dat ze zonder wapens naar buiten moeten o.i.d. Wapens afnemen, eten aanvullen en met schop onder kont doorsturen. Vind ik veel spannender!
Als dat lukt wel ja, maar 50% van de tijd gaat het mis.
Ik heb liever 100% kans dat je het overleeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
rgras schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:19:
[...]

Neem plaats.
[afbeelding]
Je vergeet wel even te vermelden dat die 'weerloze characters' als ze de kans krijgen jou wel mooi knockout slaan op het moment dat jij ze van voedsel oid wil voorzien. Dat is mij al meerdere keren overkomen.

Nu ben ik niet gelijk dat ik een fresh spawn omleg , maar als ze niet doen wat ik vraag dus te dicht bij komen is het jammer maar dan is het een kogel. Mensen met guns e.d. vertrouw ik helemaal niet en die gaan KoS.

Dat dit niet jou manier van spelen is en dat dit tegen jou moraal ingaat dat kan, dat is voor een ieder verschillend maar blijkbaar is 95% van de mede spelers ook gewoon niet te vertrouwen. En dit verzin ik echt niet ter plekke maar dat weet ik uit eigen ervaring
Erasmo schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:33:
Als je fresh spawns on sight afknalt omdat je bang bent dat ze je een klap geven dan heb je gewoon een gebrek aan vaardigheden imho. Hou ze gewoon op afstand en maak ze duidelijk dat als ze dichterbij komen ze een kogel/bijl in hun giechel krijgen.
Je was me net voor hehe :P

[ Voor 14% gewijzigd door Br3wmaster op 24-07-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
unfor schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:24:
Haha er is een verschil tussen good-guy zijn en iedereen random afknallen. Kijk voor mij is iedereen potentieel natuurlijk een vijand. Als iemand met z'n gun getrokken rondloopt en ik heb ook maar een beetje het idee dat hij/zij een bedreiging is, dan gaat hij/zij neer. Bambi's schiet ik niet zomaar neer, tenzij ze te dichtbij komen en mijn aanwijzingen negeren of ineens rare bewegingen maken. Dus je hebt zeker gelijk dat het beter hen is dan jij. Maar is er een verschil tussen bewust anderen opzoeken en alles en iedereen direct neer te schieten en zelfverdediging. Als je net je eerste gun hebt en je een volledige geared speler neerlegt voor zijn loot kan me dat ook best nog voorstellen, maar rondtrekken om zoveel mogelijk spelers neer te schieten vind ik persoonlijk best triest.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Ach door die lui die aan KOS doen, ben jezelf ook een stuk voorzichtiger.

Mensen die ik zie lopen met geweer in de hand... KOS
Mensen die netjes geweer op de schouder hebben. Die probeer ik wel te benaderen.
Praatje maken kijken hoe de situatie gaat worden.
Worden ze vervelend in de boeien en dan erop los gaan... Verrot eten geven bv... Broek uit! schoenen uit.. Paar klappen mee. Wannee ze beginnen te bloeden shirt afpakken (geen rags) en weer laten gaan... Of ze wel de wonden verzorgen en dan de hele tijd achter ze aan lopen tot ze helemaal gek worden hahaha. >:)

Ziek? ja eigenlijk wel. Maar he! het is maar een spelletje! O-)

[ Voor 10% gewijzigd door totempaal op 24-07-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Br3wmaster schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:34:
[...]

Je vergeet wel even te vermelden dat die 'weerloze characters' als ze de kans krijgen jou wel mooi knockout slaan op het moment dat jij ze van voedsel oid wil voorzien. Dat is mij al meerdere keren overkomen.
Hoe moeilijk is het om aan te geven dat ze op 20 meter afstand moeten blijven, vervolgens eten neer te gooien en weg te lopen? Zodra ze aanstalten maken om dichterbij te komen kan je ze alsnog gerust afschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
rgras schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:44:
[...]

Hoe moeilijk is het om aan te geven dat ze op 20 meter afstand moeten blijven, vervolgens eten neer te gooien en weg te lopen? Zodra ze aanstalten maken om dichterbij te komen kan je ze alsnog gerust afschieten.
Je bent wel van het selectief lezen of niet? :F :F Het punt dat je hier probeerd te maken had ik namelijk in diezelfde post al gemaakt. Wou alleen maar even aangeven dat die Fresh Spawns helemaal niet zo weerloos zijn als je friendly bent thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Iedereen heeft zijn eigen manier van spelen! Ik zou zeggen hou het zo.
Daardoor word het juist leuk. Ik vind juist spannend dat je een groep tegen kan komen, die alleen maar rond trekt om dood en verderf te zaaien... Of van die psychopaten die andere spelers gevangen nemen en allerlei praktijken op ze uitvoeren. Maar ook de 'goede' spelers die helpen of waar je samen mee optrekt. Of gewoon begroet bij het langslopen.

Mijn advies is ook blijf spelen zoals je speelt, zoals je het zelf leuk vind. Zo blijft het spel spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Br3wmaster schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:51:
[...]

Je bent wel van het selectief lezen of niet? :F :F Het punt dat je hier probeerd te maken had ik namelijk in diezelfde post al gemaakt. Wou alleen maar even aangeven dat die Fresh Spawns helemaal niet zo weerloos zijn als je friendly bent thats all.
Nee, ik geef een oplossing voor de fresh spawns die geen vriendelijke bedoelingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
rgras schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:55:
[...]

Nee, ik geef een oplossing voor de fresh spawns die geen vriendelijke bedoelingen hebben.
I rest my case:
Br3wmaster schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:34:
[...]

Nu ben ik niet gelijk dat ik een fresh spawn omleg , maar als ze niet doen wat ik vraag dus te dicht bij komen is het jammer maar dan is het een kogel. Mensen met guns e.d. vertrouw ik helemaal niet en die gaan KoS.
Maar wat Totem ook al aangeeft. Laat ieder DayZ op zijn manier spelen :) Dat dit niet jou manier is prima dan speel jij het anders :) . Waar ik me alleen over verbaas is de 1e reacties op het verhaal van Yori.

Er zijn zelfs mensen die zicht echt gaan afvragen of een kind/huisdier wel veilig bij hem is.

[ Voor 21% gewijzigd door Br3wmaster op 24-07-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Inderdaad, al zou ik zelf proberen (indien mogelijk) om een bewapend iemand te vermijden.

[ Voor 46% gewijzigd door rgras op 24-07-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
En dat is ook jou goed recht :) In sommige gevallen is het wel leuk om een schot in de lucht te lossen en die mensen zich rot te zien schrikken en alle kanten op te zien rennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
In ander Day Z nieuws:
https://twitter.com/rocket2guns/status/492280668752453632

Loot spawning is in internal testing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Beter *O* Met een beetje geluk wordt exp snel gepatched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Heerlijk laat ze inderdaal maar snel patchen :) .

Even wat anders .. ik weet niet 100% zeker of ik er ben vanavond (schoonvader helpen in zijn zaak :+ ) Maar misschien dat er een paar van jullie zin hebben om samen is wat rondjes te lopen? :)

[ Voor 67% gewijzigd door Br3wmaster op 24-07-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
kip - ei verhaal

freshspawn komt huilert tegen die als freshspawn afgeschoten is door een huilert die als freshspawn doodgeschoten is door een huilert die als freshspawn.......

i.e.
Ik vind dat het meer karakter laat zien als je iemand niet doodt en laat lopen , zelfs nadat je doodgeschoten bent.
Oh en als jij 10x afgeschoten word dan speel jij het spel niet echt goed: altijd mensen benaderen vanuit beschutting en "keep your head on a swivel"

En ja als je als freshspawn de intentie hebt om iemand knock out te slaan/melee aan te vallen om zo zijn spullen af te nemen , tsja dan moet je er niet raar vanop staan kijken als je WEER afgeschoten word.

[ Voor 31% gewijzigd door Brother Lorien op 25-07-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Wel leuk om te zien dat als je deze hele discussie terug leest dat er toch best veel mensen zijn die hun eigen 'normen en waarden' terug laten komen in de game door bijv. fresh spawns te laten leven ed :) .

Zou iemand is een studie op los moeten laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ook wel maf dat je als fresh spawn vaak mag blijven lopen, maar zodra je 5 minuten later bijv een ongeopende police station hebt gevonden en daarna dezelfde persoon tegenkomt, je 9 van de 10 keer ongenadig uit de game geschoten wordt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
Meestal laat ik freshspawns lopen en negeer ik ze, maar dat betekend niet dat ze het ook wel eens mogen ontgelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Br3wmaster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:14:
Wel leuk om te zien dat als je deze hele discussie terug leest dat er toch best veel mensen zijn die hun eigen 'normen en waarden' terug laten komen in de game door bijv. fresh spawns te laten leven ed :) .

Zou iemand is een studie op los moeten laten :)
Ik denk dat bijna iedereen dezelfde fases doorloopt. Degene die nu steigeren en zeggen dat je vooral friendly moet zijn in dit spel, spelen het waarschijnlijk nog niet zo lang. Ik had het namelijk ook, totdat ik zo vaak was afgeknald dat ik voor mezelf bepaalde 'better safe than sorry'. Dat is wat anders dan freshspawns afknallen, dat doe ik nog steeds niet (tenzij ze recht op me aflopen en/of irritant doen). Maar ik ga niet meer mezelf bekend maken en de gok wagen dat de ander mij niet neerknalt.

Terwijl ik in het begin echt onwijs pissig kon worden op personen die mij afknalde terwijl ik duidelijk liet blijken friendly te zijn. Nu denk ik 'eigen schuld' als ik wordt afgeknald. Dat is de spanning van de game, het is geen Ducktales-spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Ik denk dat het nu vooral zo loopt omdat het spel geen doel heeft, er véél te weinig zombies zijn, en loot te gemakkelijk te vinden is. Ik bedoel voor een survival game, kom op, als je met 40 man rondloopt in een server die in principe allemaal als fresh spawn kunnen binnenkomen en aan het eind van de rit redelijk geared rond kunnen lopen, dan is de game wat mij betreft te gemakkelijk. Ik zou het super vinden als ze difficulty levels mee zouden geven aan de servers.

Doe mij maar meer realisme, ik zit te denken aan zoiets:
-Easy (loot respawn tussen server restarts ; lage server-hop tijd ; weinig zombies-vergelijkbaar met nu)
-Medium (geen loot respawn, server-hop tijd vergelijkbaar met nu ; ten minste verdubbeling huidig aantal zombies)
-Apocalypse (geen loot respawn ; server-hop tijd 5 minuten ; ten minste 5x zoveel zombies als nu, Atlanta in The Walking Dead anyone?)

Overigens vind ik ook dat zombies ook ín gebouwen moeten spawnen, en ook dat het mogelijk is dat deuren open spawnen.

Wat zijn jullie meningen over de huidige staat van het spel, in het licht van wat voor game het moet zijn (zombie-survival)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toimoi schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:36:
Ik denk dat het nu vooral zo loopt omdat het spel geen doel heeft, er véél te weinig zombies zijn, en loot te gemakkelijk te vinden is. Ik bedoel voor een survival game, kom op, als je met 40 man rondloopt in een server die in principe allemaal als fresh spawn kunnen binnenkomen en aan het eind van de rit redelijk geared rond kunnen lopen, dan is de game wat mij betreft te gemakkelijk. Ik zou het super vinden als ze difficulty levels mee zouden geven aan de servers.

Doe mij maar meer realisme, ik zit te denken aan zoiets:
-Easy (loot respawn tussen server restarts ; lage server-hop tijd ; weinig zombies-vergelijkbaar met nu)
-Medium (geen loot respawn, server-hop tijd vergelijkbaar met nu ; ten minste verdubbeling huidig aantal zombies)
-Apocalypse (geen loot respawn ; server-hop tijd 5 minuten ; ten minste 5x zoveel zombies als nu, Atlanta in The Walking Dead anyone?)

Overigens vind ik ook dat zombies ook ín gebouwen moeten spawnen, en ook dat het mogelijk is dat deuren open spawnen.

Wat zijn jullie meningen over de huidige staat van het spel, in het licht van wat voor game het moet zijn (zombie-survival)?
Super goed idee, etc. Maar met de huidige code en lag die het spel meegeeft is dit echt niet leuk. 50+ laggende zombies die op je afkomen is alleen maar frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dat er atm weinig te doen is klopt inderdaad wel. Waarschijnlijk ook de reden dat er zoveel PvP is en het KoS is :) . De zombies voegen behalve een hoop iritatie uberhaupt niks toe op het moment. Met een klap of 3/4 tegen het hoofd en ze staan nooit meer op :) . Sowieso vind ik dat het serverhoppen er wel uit mag. Iedereen joint een lege server verzameld gear en joint daarna een volle(re) server om iedereen om te leggen.

Het respawnen van loot blijft een disucssie puntje denk ik. Als het mogelijk word om bijv wapens te craften door het verzamelen van mats dan zou het wat mij betreft mogen verdwijnen. Eten kan je immers verkrijgen vinden door te jagen :) .

Maar laat ze eerst maar is zorgen voor een stabiele server en dan kunnen er wat extra gameplay elementen in de game worden gestopt.

Tot nu toe vermaak ik me best met deze game. Ik start het 1 of 2 keer in de week op en doe wat aan PvP. In deze staat kan het mij in iedergeval niet boeien om het elke dag te spelen maar goed wat niet is kan nog komen en gezien de vele progressie die geboekt is de laaste tijd heb ik er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Het niet-respawnen van loot is wel een probleem. Ik ben het met je eens dat het soms te makkelijk is om veel gear te vinden. Van de andere kant, als je op servers gaat spelen die niet vaak restarten (en dus geen loot respawnen) en heb je gewoon een behoorlijke kans om dood te gaan omdat je letterlijk niks van eten kan vinden en als je al eten vind zit het vaak in blik die je niet kan openen. Het zou inderdaad al schelen als je bessen van bomen kan plukken (dat kan je nu al doen, alleen vind je niks) dan kom je in ieder geval niet om van de honger. Weinig loot prima, maar je moet in ieder geval wel altijd iets te eten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dat klopt ook. Speel nu op een server die uberhaupt niet restart en voor een fresh spawn is dit niet echt leuk. De meeste huizen zijn al geloot. Gear is er nog wel te vinden maar voedsel niet helaas. Daarom zou het leuk zijn als die besjes plukken ook echt goed zou werken :) .

Maar goed ik zie wel waar het heen gaat. Zat gister nog even een stream van de MoD met voertuigen en base building te kijken en dat zag er toch wel echt leuk uit. Valt gelijk op dat daar veel minder aan solo PvP word gedaan maar toch vooraal group PvP en het raiden/aanvallen van elkaars Basis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Br3wmaster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:38:
... Valt gelijk op dat daar veel minder aan solo PvP word gedaan maar toch vooraal group PvP en het raiden/aanvallen van elkaars Basis
Maar dat is ook wel een logisch gevolg van het feit dat je daar dus in staat bent om voorraden op te slaan. Dat vind ik dan weer weinig anders dan dat de airfields en military bases zo populair zijn voor loot, en grote steden.

Ik heb de mod nooit gespeeld en bar weinig van gezien, hoe is het daar met zombies en loot gesteld?

/offtopic: kan niet wachten tot ik weer een pc'tje in elkaar heb geknutseld. Met een GT 425m is het niet prettig spelen...

[ Voor 9% gewijzigd door toimoi op 25-07-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
toimoi schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:55:
/offtopic: kan niet wachten tot ik weer een pc'tje in elkaar heb geknutseld. Met een GT 425m is het niet prettig spelen...
Zelfs met een prima Core i5 en een GTX760 is het in de grote steden op dit moment niet echt lekker spelen. Heb regelmatig toch framerates die < 30 gaan daar. Buiten de steden loopt het wel soepel. Heeft te maken met de inefficiëntie van de engine, maar ik geloof ook dat de server bepalend is (omdat alle acties die je doet client <> server communicatie zijn). En in de grote steden is veel loot (en dus dynamische objecten) waardoor de server er voor kan zorgen dat de client niet lekker loopt.

Dus verwacht te TE veel van een PC ;) Uiteraard zal het geheid een stuk beter lopen dan je 425M ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Doe ik ook niet, ben maar niet bang! :+

Maar ik hoop door mijn oude pc 'tje weer leven in te blazen het spel tenminste op dezelfde settings enigzins fatsoenlijk te spelen (alles op low, 1600x1200). Zodra ik een paar zombies tegenkom of een andere player wordt het een slideshow. En mijn laptop wil ook nog wel oververhit raken met het weer van de laatste dagen, dat helpt ook niet...

PC moet bestaan uit een oude AMD dual core, 4GB RAM, en GTS250. Nieuwe PC volgt pas als blijkt dat ik eindelijk weer regelmatig game, ik heb het afgelopen half jaar nog geen 50 uur gegamed. }:O

[ Voor 13% gewijzigd door toimoi op 25-07-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

:|

Eindelijk een wapen gevonden, 1 of andere stok waar ik mee kan slaan. Kom ik een zombie tegen, na 5 meppen is hij nog niet dood dus heeeluuuuuup ik zet het op een rennen en ren snel een huisje binnen snel de deur achter me dicht dan komt hij niet achter me aan.

Maaaar dat heeft niet zoveel zin aangezien hij gewoon door de deur komt lopen. :+

edit:
Ik lees wel met veel interesse het hele KOS gebeuren en killen van fresh spawns.
Ik speel het spel zelf een beetje zoals ik in het echt ook ben, maar dit gaat gewoon automatisch. Ik ken wel wat achterbakse mensen (die spelen Dayz toevallig niet) die spelen precies zoals ze IRL ook zijn.

Ik vind het persoonlijk zeer zwak om fresh spawns/bambi's/wel label je er ook op plak af te knallen. Helemaal met argumentatie als 'ik werd vroeger ook altijd direct afgeschoten dus dat die ik nu ook'
Ik krijg er een beetje een beeld bij van: "Ik ben vroeger altijd gepest, dus nu pest ik ook"
Met zo'n instellen kom je natuurlijk nooit ergens.

Je kan wel zeggen stfu het is maar een spelletje. Ja:
Fortza is ook maar een spelletje en daar ram je ook niet iedereen van de baan, als je dat wel doet wordt dat op z'n zachtst gezegd niet in dank afgenomen.
Battlefield is ook maar een spelletje daar schiet jeje team ook niet neer.
enz. enz. enz.

In bovenstaande games is het niet zo erg, je doet de volgende ronde wel weer mee. In Dayz waar je nu ook nog niet in kan opslaan ben je gewoon de staaf omdat je alles kwijt bent. Het is dus ook niet vreemd dat dit hier wat gevoeliger ligt.

edit2: Ik moet zeggen dat de controls voor een noob die nog nooit arma2 oid heeft gespeeld wel ZEER INGEWIKKELD zijn. Ik zag ook weinig verschil tussen een wapen vast hebben of in aanval modus hebben. Dat je 20 menu's door moet klikken om bij de control opties te komen helpt ook niet echt mee.
Ik had laatst een doos poeder melk ofzo? vast en die kreeg ik ook met geen mogelijkheid weg en kon alleen maar eten. Ik neem aan dat m'n inventory op dat moment vol zat oid. Of ik wil iets pakken maar dat kan niet omdat je vol zit. Een melding oid in beeld zou dan wel handig zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door kaasaanfiets op 25-07-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Haha zombies kun je in het beste omleggen in First Person. Gewoon tegen het hoofdslaan met je vuisten. Dit herhalen tot ze dood zijn, meestal na een keer of 5 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Voor de melee gevechten met zombies is het erg lastig om met enkel vuisten te winnen. Ik zou naar de dichtstbijzijnde schuur ofzo rennen en bidden dat er een knuppel ofzo ligt. Als je een beetje door bosjes en dergelijke loopt schudt je ze ook wel aardig af.
Grotman schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat bijna iedereen dezelfde fases doorloopt. Degene die nu steigeren en zeggen dat je vooral friendly moet zijn in dit spel, spelen het waarschijnlijk nog niet zo lang. Ik had het namelijk ook, totdat ik zo vaak was afgeknald dat ik voor mezelf bepaalde 'better safe than sorry'. Dat is wat anders dan freshspawns afknallen, dat doe ik nog steeds niet (tenzij ze recht op me aflopen en/of irritant doen). Maar ik ga niet meer mezelf bekend maken en de gok wagen dat de ander mij niet neerknalt.
Dat valt wel mee hoor, ik speel het al sinds de begindagen van de mod.
Br3wmaster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:38:
Dat klopt ook. Speel nu op een server die uberhaupt niet restart en voor een fresh spawn is dit niet echt leuk. De meeste huizen zijn al geloot. Gear is er nog wel te vinden maar voedsel niet helaas. Daarom zou het leuk zijn als die besjes plukken ook echt goed zou werken :) .

Maar goed ik zie wel waar het heen gaat. Zat gister nog even een stream van de MoD met voertuigen en base building te kijken en dat zag er toch wel echt leuk uit. Valt gelijk op dat daar veel minder aan solo PvP word gedaan maar toch vooraal group PvP en het raiden/aanvallen van elkaars Basis
Besjes plukken werkt aardig maar het is gewoon minder wat je vindt, kun je beter appels gaan plukken. Nog beter is een mes zoeken en op jacht gaan. Een wild zwijn geeft bekant een rugzak vol met vlees.
toimoi schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:55:
[...]

Maar dat is ook wel een logisch gevolg van het feit dat je daar dus in staat bent om voorraden op te slaan. Dat vind ik dan weer weinig anders dan dat de airfields en military bases zo populair zijn voor loot, en grote steden.

Ik heb de mod nooit gespeeld en bar weinig van gezien, hoe is het daar met zombies en loot gesteld?

Zombies kunnen daar serieuze problemen geven in de stedelijke gebieden:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7meRG2NDBn4]

Note: Mod-zombies hebben watervrees en durven daarom niet steigers op.

Loot verschilt per server en submod, op Namalsk waren honger en kou je grootste vijand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Erasmo schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:06:
Voor de melee gevechten met zombies is het erg lastig om met enkel vuisten te winnen.
Juist niet. Zoals hierboven gezegd, switch naar first person en sla zombies tegen hun hoofd. Na elke 1 a 2 meppen liggen ze gestrekt. Ze staan dan wel weer op (gewoon doormeppen zolang ze op de grond liggen), maar gewoon het truukje herhalen. Als er meer dan twee zombies om je heen staan zou ik inderdaad heel hard wegrennen ;)

Zover ik begrepen heb is de nieuwe zombie pathfinding nu live op experimental. Daar lopen zombies niet meer door muren en deuren en kan je zombies dus ook opsluiten in gebouwen.

Ik zag overigens laatst voor het eerst op stable een zombie op handen en voeten rennen..dat was een potje creepy :P

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 25-07-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verdomme krijg weer zin er in door deze thread :D

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 10:52
Dit weekend al in Experimental
Experimental update this weekend is aimed to have respawning loot, and basic persistence. Will be doing another on Mon/Tues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

LongBowNL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:01:
[...]

Dit weekend al in Experimental

[...]
Gisteren al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Vandaag voor het eerst een koe en een zwijn afgemaakt en geskinned met een mes. Vervolgens met een gasbrander en een pan proberen te bakken, maar blijkbaar is het nog bugged: het vlees gaat van raw naar burned... zag al dat het in de bugtracker van Day Z staat. Beetje jammer, maar het idee is in ieder geval goed. Best leuk om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Zo van het weekend ook weer ff gespeeld....
Ik liep tussen Balota en Cherno.. Bovenlangs langs de rand van het bos (bij die flatgebouwen)
Begint het te regenen. Dus ik schuur mijzelf even dicht tegen een boompje aan om lekker droog te blijven. Denk bij mezelf laat ik dan ook gelijk maar ff wat eten. Dus trek een blik hondevoer open.
Nou lekker smullen hoor. Daarna mijn veldfles ff aan de mond zetten. Ondertussen houd het op met regenen. Zonnetje breekt weer een beetje door. Vogeltjes fluiten.

Maar dan maakt mijn hart een sprongetje van schrik.... Ik zie op pak hem beet 10 meter afstand, 2 Full geared Figuren lopen. Ik ik blijf heel rustig zitten. In de hoop dat ze me niet zien. En dat doen ze niet!!!!

Dus ik besluit achter ze aan te sluipen, ze hebben nog steeds niets door. Dan komen ze aan bij het veld achter Cherno. Ze rennen het veld in. Ik ga liggen in de rand onder wat bosjes. Pak mijn Mosin met scope. Zoom in richt BAM!!!! Die was raak, kerel niet dood dus die rent in blinde paniek naar 1 van de dichtbijzijnde huizen. Die ander bedenkt zich geen moment en komt mij zoeken. (volgens mij ziet hij me niet) Ik blijf roerloos liggen en hou hem in het vizier.... Hij komt dichterbij en denk nu is het moment om hem neer te schieten. Mijn hart bonkt in mijn keel. Adrenaline giert door mijn lijf.

Dan hoor ik schoten zie die kerel die op mij afkomt gelijk omdraaien. Komen er ongeveer 5 gasten aanrennen uit 1 van de huizen in Cherno... Die gast die op mij afkwam vlucht de bossen in. Er volgt een vuur gevecht. Ik durf mij nog niet kenbaar te maken. En aan de schoten naast mij te horen ga ik er van uit dat die vent niet heel ver naast me ligt/zit...

Dan is het stil. Ik zie 4 lui richting de bosrand komen. Dus ik ga er van uit dat ze hem te pakken hebben gehad. Met klamme handjes zit ik voor mijn pc.... Ze komen dichterbij. Dit ga ik niet afwachten. Ik los een schot, schiet degene die voorop loopt dood, ik sta op en zet het op een lopen. Kogels vliegen mij om de oren. Ren door het bos richting de flat gebouwen. Vlucht een flat in ren naar boven. Ondertussen hoor ik die gasten buiten lopen en mij roepen... Toen hoorde ik mijn dochtertje roepen: Aan tafel!!!
Gauw uitgelogd... haha dat was denk ik mijn redding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Leuker verhaal dat dat van mij. Wou even met iemand van tweakers spelen. Liep bij het SW Airfield en wou daar op hem wachten omdat hij daar naar onderweg was. Loop nog even een rondje door het stadje en nog voor ik een huisje in kon 'BAM' dood .. ging my fully geared char :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Kl*ten....

Zag gistermiddag nog 2 lui lopen op balota airfield. Heb ik onder vuur genomen vanuit de bosjes. Alles mis...

Zie ik iets later een gast door dat Militairy camp lopen. Ik denk die ga ik ff beroven... Loop er naar toe.. Zeg dat hij moet stoppen. Zie ik opeens uit mijn ooghoek een ander mij onder schot houden vanuit de bunker... Ik denk K*T! Bleken het 2 Duitsers te zijn... Praatje mee gemaakt. Zegt 1 van hun we werden beschoten op airfield. 8)7 Joh? euhm... Ik zeg dus snel ja ik ook! O-) Ben maar gauw verder gelopen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Hehe helaas zit ik helemaal aan de verkeerde kant met mijn nieuwe poppetje. Twijfel nog of ik mezelf laat killen en hoop op een betere spot of dat ik gewoon lopend naar het SW airfield ga. Opzich wel weer zin in een trektocht .. vind dat toch leuk :).

Nog even 1 vraagje voegt regen nog wat toe in de game? Word wel is nat enzo maar word ik dan ook ziek oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Nee volgens mij gebeurd er nog niets met je door de regen... Afgezien van de irritante meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Hehe die melding daar let ik al niet eens meer op. Na 5 keer is het wel duidelijk dat ik nat word :+. Hoop dat ik vanavond na het werk nog even tijd heb om wat loot te verzamelen en alleen maar aardige mensen tegen kom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Kom mij maar tegen.... ;) haha hang altijd rond Balota. Ben een cowboy met Mosin en gasmasker...
Vaak zit ik op server van Team-solid. Tenzij hij vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Blijft mooi het dat onverwachtse. Ik schrik me ook nog de pleures als ik een trap oploop en er is gezelschap op de bovenverdieping of als je opeens dichtbij voetstappen hoort :P
totempaal schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:57:
Nee volgens mij gebeurd er nog niets met je door de regen... Afgezien van de irritante meldingen.
Zit nog in de pijpleiding, als je straks te lang nat rondloopt dan heb je kans dat je ziek raakt.
Br3wmaster schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:54:
Hehe helaas zit ik helemaal aan de verkeerde kant met mijn nieuwe poppetje. Twijfel nog of ik mezelf laat killen en hoop op een betere spot of dat ik gewoon lopend naar het SW airfield ga. Opzich wel weer zin in een trektocht .. vind dat toch leuk :).

Nog even 1 vraagje voegt regen nog wat toe in de game? Word wel is nat enzo maar word ik dan ook ziek oid?
Ook in Novo ligt genoeg om fully geared te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dan zal ik vanavond of morgenavond is even in Novo rond kijken of ik daar wat leuke spullen kan vinden :) En dan kom ik jou kant wel op Totem misschien wat de samen nog wat leuke avonturen kunnen beleven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Br3wmaster schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:21:
Dan zal ik vanavond of morgenavond is even in Novo rond kijken of ik daar wat leuke spullen kan vinden :) En dan kom ik jou kant wel op Totem misschien wat de samen nog wat leuke avonturen kunnen beleven :+
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Vg46zChE6VY]

Vooral die town hall is een goed gebouw om te looten, vind je altijd wel een paar goede wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dank voor deze tip want dit wist ik nog niet. Probeer altijd mijn weg te vinden naar het SW Airfield en dat tentenkamp daar :) . Zal die Town Hall is even zoeken en leegroven muahahahahaha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Dan denk ik dat ik ook maar vast richting Novo ga begeven... Balota en Novo pffff das mie een stuk lopen...

kijken of we dat overleven.... Ga dan natuurlijk wel door Cherno, Elektro en Berezino... hahaha

[ Voor 31% gewijzigd door totempaal op 28-07-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Haha ja het is wel een stuk lopen vanaf daar ja :). Gelukkig zit ik er al bij in de buurt. Totem wil je anders je steam even dm'en? :) . Misschien dat we is wat samen kunnen hunten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 17:41
Die Town Hall is echt levensgevaarlijk! Gisteren liepen we met een groep van 4 naar die toren toe, maar werden we onderweg al beschoten door een sniper. Die bleek uiteindelijk boven in de toren te campen en na een kort vuurgevecht hadden we hem gelukkig uitgeschakeld. Wij dus ff die toren looten en tot bovenaan ging alles goed, maar toen moesten we weer naar buiten. Uiteindelijk heeft 1 van ons het er levend vanaf gebracht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Haha dat gaat nog een uitdaging worden dan om daar te komen , maar wie weet kom ik daar op het goede moment (is er nog loot en geen andere mensen) :+ Ga er sowieso een kijkje nemen ben daar toch in de buurt. Als ik dan dood ga hoop ik maar op een spawn near SW Airfield.

Pfft krijg nu wel weer heel erg veel zin om te gamen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Shadow-Link schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:56:
Die Town Hall is echt levensgevaarlijk! Gisteren liepen we met een groep van 4 naar die toren toe, maar werden we onderweg al beschoten door een sniper. Die bleek uiteindelijk boven in de toren te campen en na een kort vuurgevecht hadden we hem gelukkig uitgeschakeld. Wij dus ff die toren looten en tot bovenaan ging alles goed, maar toen moesten we weer naar buiten. Uiteindelijk heeft 1 van ons het er levend vanaf gebracht. :D
Ahhh the place to be!!!! Ben 1 keer in Novo geweest maar niemand tegen gekomen.

Wat zijn momenteel nog meer van die plaatsen waar spelers zich verzamelen?
Er zijn ook avonden dat ik niemand tegen kom op 40/40 servers Loop altijd van Ballota Cherno naar electro... Vind genoeg loot deuren altijd dicht. Alleen bij airfield wil ik wel eens mensen tegenkomen.
(daarom blijf ik daar nu steeds hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Br3wmaster schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:04:
Haha dat gaat nog een uitdaging worden dan om daar te komen , maar wie weet kom ik daar op het goede moment (is er nog loot en geen andere mensen) :+ Ga er sowieso een kijkje nemen ben daar toch in de buurt. Als ik dan dood ga hoop ik maar op een spawn near SW Airfield.

Pfft krijg nu wel weer heel erg veel zin om te gamen :+
je kan ook bijna in Novo spawnen geloof ik... Tenminste ik ben redelijk in de buurt ervan gespawnt. Met het kereltje waar ik nu zelfs mee loop. Ook de enige keer dat ik er geweest was trouwens hahaha.

Maar als je het niet erg vind... Ik loop nu wel ff... iets teveel en goed spul bij me hahaha
Genoeg kogels voor mijn Mosin en 4 ammo clips voor mijn gun en kogels meer als genoeg...

O O en 2 blikopeners!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Haha tuurlijk ga lekker je gang :) . Kunnen vd week vast wel ergens meeten. Voor die CaneOpener houdt ik me wel aanbevolen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Ik ga hem met mijn leven bewaken... en hopenlijk kan ik hem je in Novo overhandigen... Maar goed alle Tweakers die meelezen weten nu dat er een cowboy gaat vertrekken vanaf Balota naar Novo met 2 blikopeners... En ze weten ook welke server ik vaak speel.. hahaha Als ik vanavond tijd heb ga ik mijn wandel tocht beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Maar Cowboy 'Totem "Lucky Luck" Paal schiet sneller dan zijn schaduw. Dus geen enkele mede Tweaker maakt een kans :+ .

Ik wens je vast succes met je wandeltocht en ik hoop voor je dat je het ovelreeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Ik ook... Maar ik zal de confrontatie nu niet opzoeken en uit de weg gan hahaha. En ja ik speel uiteraard in een zo dicht mogelijk bevolkte server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dat is ook het leukste. Snap nooit zo goed waarom je op een server met maar 6/8 mensen wil spelen. Op servers die full zijn kom je soms al niemand tegen laat staan op zo'n low pop server.

Nu weet ik wel dat het makkleijk gearen is op zo'n server maar ook dat probeer ik eigenlijk niet te doen. Voelt voor mij beetje als 'cheaten' . Ben zelf ook graag van de full servers en dan maar hopen dat je wat leuke mensen tegen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Br3wmaster schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:32:
Dat is ook het leukste. Snap nooit zo goed waarom je op een server met maar 6/8 mensen wil spelen. Op servers die full zijn kom je soms al niemand tegen laat staan op zo'n low pop server.

Nu weet ik wel dat het makkleijk gearen is op zo'n server maar ook dat probeer ik eigenlijk niet te doen. Voelt voor mij beetje als 'cheaten' . Ben zelf ook graag van de full servers en dan maar hopen dat je wat leuke mensen tegen komt
Het ligt een beetje aan het doel. Je gaat er vanuit dat mensen alleen op een low pop server zitten om te looten, maar dat hoeft niet. Ik ga met een vriend van me vaak juist naar low pop servers om dingen uit te proberen en uit te zoeken zonder daarbij groot risico te lopen dood te gaan en heel ver van elkaar te spawnen. Zo hebben we bijvoorbeeld de volgende dingen gedaan:
  • Beesten in het bos zoeken
  • Een mes zoeken, samen met een gasstel om beesten te kunnen villen en koken.
  • Helicopter crash sites zoeken
  • Nieuwe stad verkennen
We zijn full geared, dus het gaat ons helemaal niet meer om de loot, maar wel om 'ongestoord' dingen te kunnen proberen en uitvogelen.

En dan nog is het geen garantie, we kwamen een andere speler tegen in een remote location op de map, terwijl er (inclusief ons twee) 7 man op de server speelden. Zal je net zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Luuk1983 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:11:
[...]

Het ligt een beetje aan het doel. Je gaat er vanuit dat mensen alleen op een low pop server zitten om te looten, maar dat hoeft niet. Ik ga met een vriend van me vaak juist naar low pop servers om dingen uit te proberen en uit te zoeken zonder daarbij groot risico te lopen dood te gaan en heel ver van elkaar te spawnen. Zo hebben we bijvoorbeeld de volgende dingen gedaan:
  • Beesten in het bos zoeken
  • Een mes zoeken, samen met een gasstel om beesten te kunnen villen en koken.
  • Helicopter crash sites zoeken
  • Nieuwe stad verkennen
We zijn full geared, dus het gaat ons helemaal niet meer om de loot, maar wel om 'ongestoord' dingen te kunnen proberen en uitvogelen.

En dan nog is het geen garantie, we kwamen een andere speler tegen in een remote location op de map, terwijl er (inclusief ons twee) 7 man op de server speelden. Zal je net zien ;)
Oke hier maak ik inderdaad een aanamen :) . Daar heb je natuurlijk wel een goed punt op low pop server zijn die zaken makkelijker te proberen dan op een volle server :) .

Kwam van 't weekend nog een heli tegen maar verder geen aandacht aan besteeds. Maar ook daar ligt loot? o.O was trouwens vlakbij Kamenka (of hoe je dat schrijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Br3wmaster schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:23:
Kwam van 't weekend nog een heli tegen maar verder geen aandacht aan besteeds. Maar ook daar ligt loot? o.O was trouwens vlakbij Kamenka (of hoe je dat schrijft)
Er zijn op de map een heleboel potentiële 'crash sites' van helicopters. Als de server (her)start wordt er op drie van alle mogelijke plaatsen een gecrashte helikopter geplaatst. Daar kan je military loot vinden. Ik heb zelf nog geen helikopter crash site gevonden. De crashsites liggen over de hele kaart verspreid en vaak ook nog in weilanden achteraf, dus het is niet makkelijk deze te vinden. Plus als de server restart kan je opnieuw beginnen. Op http://www.izurvive.com staatn de crash sites op de kaart overigens.

Zie ook: http://dayz.gamepedia.com/Helicopter_Crash_Sites

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 28-07-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Thanks voor de info dit wist ok nog niet :) . Leuk nieuwe project dan om die sites te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Ja bij Kamenka in het moeras bedoel je toch? Ja daar ligt een helikopter. Maar ben er al 2 keer geweest en geen loot gevonden. Maar dit is volgens mij 1 van de 3 vaste crash sites. Ik weet dus niet of er bij deze helikopter loot te vinden is. En net asl wat Luuk zegt. Bij elke herstart worden er 3 crash sites random verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ja die bedoel ik inderdaad maar als dat een vaste is zal hier vast geen loot droppen? Wel leuk om opzoek te gaan naar die sites. Geeft het binnenland ook gelijk wat meer purpose. Heb daar namelijk nog nooit iemand gezien en reis toch vaak via het binnenland gewoon omdat het zo'n leuk gevoel geeft en er daadwerkelijk nog wat huisjes e.d. staan waar soms nog wel is wat te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 16:02

Madstorm

Derping all the way!

Gisteren was ik samen met iemand anders wat Dayz aan het spelen. Ik was in berezino (of hoe je dat ook maar schrijft), en de jongen waarmee ik speelde was onderweg (was nog een 10 minuten verwijderd). Ik kijk even hoeveel mensen in de server zitten, bleek er maar één iemand anders te zijn. Dus ik denk even snel de bekende spots hier bekijken, en we joinen een andere server.

Ik zit te sprinten door de stad, en loop het ziekenhuis binnen. Wil de trap op lopen en krijg me daar toch een kleine hart verzaking, want de andere speler zit daar bovenaan de trap (What are the odds, dat hij op precies dezelfde plek is). Maar ik maak meteen een rechtsomkeer en sprint de andere kant weer op. Op dat moment begon er een klein kat en muis spelletje, hij met zijn AK, en ik met een SKS. Helaas heb ik deze ronde moeten afzien, aangezien ik bewusteloos raakte na een schot in de benen.
Ik meteen respawnen en kijken of ik dichtbij zit. En het was gelukkig niet heel ver weg, een 5 a 10 minuten lopen. Nadat ik dichtbij was, begon ik te kruipen, en zag dat hij bovenop mijn dode lichaam stond, en rustig alles te looten. Ik sneak vervolgens rustig achter hem en begin te slaan met mijn Pickaxe die ik onderweg had gevonden. Waarom hij niet begon terug te schieten met zijn AK is mij niet duidelijk maar hij zette het op een lopen, na een 5 minuten achter hem aan gelopen te hebben stopt hij en pakt hij zijn bijl (met een AK op zijn rug:?) en begint terug te slaan. Maar ik had hem al veel vaker geslagen, dat hij na een 2 a 3 klappen neer ging. Toen had ik al mijn spul mooi terug met een AK'tje erbij, plus een 75 magazijn, dus hier loop ik nog steeds mee rond :)

Maar serieus, hoe klein is de kans dat ik de ene speler tegenkom op een voor de rest lege server. :9

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Madstorm schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:37:
Maar serieus, hoe klein is de kans dat ik de ene speler tegenkom op een voor de rest lege server. :9
Hehe, ja inderdaad. Er altijd vanuit gaan dat je iemand kan tegenkomen, ook al is het rustig. Nou is Berezino natuurlijk wel een plek waar veel spawn points liggen, dus de kans dat je iemand daar tegenkomt is net ietsje groter dan bijvoorbeeld een klein dorpje in het westen, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:10
Noujah,

Hoe groot is die kans, dat is nu precies wat ik ook dacht. tot ie 15 sec na server te joinen voor me neus staat en een mag kogels afvuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Achja ik ben ook wel eens in een police station voor iemand zijn neus gespawned na een server reset.
Dat overleefde ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:38
totempaal schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Ahhh the place to be!!!! Ben 1 keer in Novo geweest maar niemand tegen gekomen.

Wat zijn momenteel nog meer van die plaatsen waar spelers zich verzamelen?
Er zijn ook avonden dat ik niemand tegen kom op 40/40 servers Loop altijd van Ballota Cherno naar electro... Vind genoeg loot deuren altijd dicht. Alleen bij airfield wil ik wel eens mensen tegenkomen.
(daarom blijf ik daar nu steeds hangen)
Balota-Cherno-Elektro komt toch ook bijna niemand meer nu je er niet meer spawnt? Mensen hangen nu vooral rond in Berezino en Novod (en het plaatsje eronder), omdat dat de grotere plaatsen zijn waar je vaak in de buurt spawnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Madstorm schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:37:
Maar serieus, hoe klein is de kans dat ik de ene speler tegenkom op een voor de rest lege server.
Haha inderdaad what are the odds :) . Wel grappig dat je hem uit eindelijk met je bijl heb weten om te leggen . In zijn situatie had ik mijn ak gepakt maar hey wie ben ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Jesserr schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:37:
[...]

Balota-Cherno-Elektro komt toch ook bijna niemand meer nu je er niet meer spawnt? Mensen hangen nu vooral rond in Berezino en Novod (en het plaatsje eronder), omdat dat de grotere plaatsen zijn waar je vaak in de buurt spawnt.
Ah kijk dat verklaard een boel... HAHA de laatste keer dat ik speelde was net nadat de SA uitkwam. En nu speel ik weer een week. Maar ben Elektro ondertussen voorbij. Heb heel ff gespeeld gister avond. Volgens mij had de server van Team-Solid het wat lastig. (begin van de avond) Bleef maar restarten. Wat mij goed uitkwam opzich want ik stond in 1 van de barracks op Balota airfield... Dus kon steeds wat spul pakken... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Haha lucker :) . Gister helaas geen tijd gehad en zoals het er nu naar uitziet de rest van de week ook niet helaas dus zal waarschijnlijk van 't weekend pas aan mijn toch naar Novo beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Zo lekkere actie net... stond voor lul voor kleine 30 man ghehehe...ik geloof dat het in solnichniy was
zie daar een freshspawn politie bureau in gaan... ik stoer dat ik ben ren er achter aan. Staat hij ineens voor mijn neus. Dus ik: on your knees... haha doe hem handboeien om. Zegt tie doodleuk... dit vinden mijn kijkers niet leuk! Ik kijkers? Ja ik ben aan het streamen op twitch.... lol

ik had niet eens sleutels van die boeien. Haha en in plaats van hem te beroven had ik blikjes vreten voor hem open gemaakt en in zijn inventory gedaan. Dus heb ff naar alle kijkers gezwaait en toen op zijn verzoek (hij kreeg de boeien niet los) door zijn kop geschoten. Ik ben gelijk gestopt en ff bij hem op de stream mee gaan kijken. En ff lekker gechat met zijn bezoekers... Was een duitse streamer Darkbedo ofzoiets.

Word nog beroemd zo...
Dit was op de server van team-solid trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
He mensen, Omdat de tenten er deze week inkomen in de stable, wordt het weer tijd dat we een vaste server krijgen. Ik heb een server gehuurd en een website met forum eromheen gebouwd. en TS uiteraard. Lijkt me leuk als de community rondom de server wat groter wordt. alle info hier: www.dayzprimalfuryserver.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
gruwelijk irritant en dodelijke bug in experimental.
zo nu en dan kun je ineens niet meer aanvallen,dus sta je net op het punt te vuren, weigert je knop weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
Haha xD DayZ is zelf nog beta... en dan ga je een "versie" spelen die notabene "experimental" heet. Als je snel geirriteerd bent dan moet je dat vooral doen ja :P

Ik speel al weken geen DayZ nu.. ik wacht wel lekker tot er iets meer content zit en het iets voller is. De groep gasten waar ik mee speelde is ook al een tijdje helemaal gestopt lijkt wel. Af en toe check ik nog de teamspeak maar er zit nooit geen kip meer terwijl er altijd 10/15 man zaten in piektijden.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Gister nog 10 minuten kunnen spelen. Zag dat ik gespawnd was in de stad naast Novo dus de stad daar even geloot. Vond 2x een mosin en een x-bow :) . Verder hoop food en drinks en een bag dus al weer redelijk wat gear gevonden gelukkig :) .

Kan niet wachten tot de tenten erin komen dat zou een hele verademing zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Volgens mij zitten tenten er nu in.. ben erg benieuwd hoe dit nu gaat. Zullen wel meer mensen in de bossen gaan 'kamperen'..

http://dayz.gamepedia.com/Changelog#section_2

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Zal morgen avond is even kijken :) . Als er nog mensen zijn die gezellig op mijn camping willen staan. Kost je 5 euro per nacht. Is een groot voetbalveld en een meertje :+ Welkom op Camping BrewMaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Ik heb gisteren nog even kunnen spelen. Heb helaas geen tent kunnen vinden, wel een AK101. Lijkt erg veel op de AKM, maar de standaard magazijn voor AK assault rifles past hier niet in. Dus zal nog even verder moeten zoeken naar ander ammo.
Zal vanavond even kijken of ik bij verschillende crash sites kan kijken, misschien dat daar wat interessants bij ligt.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ik zoek nog steeds wat meer ammo voor mijn mosin. Heb maar 1 clip dus moet niet teveel mensen tegen komen die ik om moet leggen :+. Crash sites helaas nog niet kunnen vinden maar ga daar van 't weekend wel is even naar opzoek :) . Ben benieuwd wat daar zoal te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Madstorm schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:05:
Volgens mij zitten tenten er nu in.. ben erg benieuwd hoe dit nu gaat. Zullen wel meer mensen in de bossen gaan 'kamperen'..

http://dayz.gamepedia.com/Changelog#section_2
Wat betreft de tent. let wel op:
Server: Persistent item support (disabled for this update)
Server: Persistent storage support (disabled for this update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 08:05
hebben jullie al weleens een benzinestation kapot geschoten?? WAT EEN KNAL!!
Echt wel gaaf gedaan.

(misschien is dit oud maar ik heb het gister voor het eerst gedaan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Gisteren weer eens er in gesprongen, Ik speel de game al sinds de mod echt net uit was, maar heb nooit echt veel gespeeld en de SA eigenlijk niet meer dan een paar uur. Wel in het begin de ontwikkeling veel bijgehouden, laatste maanden is dat een beetje verwaterd.

Ik heb nog best moeite die paar zombies die je tegenkomt niet te aggro'en, zeker binnen huizen. Ik heb ook nog steeds extreem veel moeite loot te vinden, maar ik begrijp dat loot spawns nog niet goed werken? Of is er gewoon ontzettend weinig loot in de urban areas?

Hoe dan ook, ik ga altijd helemaal op in deze game dus de spanning was weer crushing gisteravond :D

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Laatst online: 25-09 18:45
beebie121 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:25:
hebben jullie al weleens een benzinestation kapot geschoten?? WAT EEN KNAL!!
Echt wel gaaf gedaan.

(misschien is dit oud maar ik heb het gister voor het eerst gedaan :))
Vooral leuk als iemand in de buurt inlogt. Dan ontploft ie uit het niks nog een keer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Lol wist niet eens dat het mogelijk was om dat te doen. Toch maar is uitproberen dan want dat klinkt wel als iets leuks :) . Iemand ondertussen al een tentje opgezet?

Pagina: 1 ... 27 ... 55 Laatste