Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 24 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Zoals ik al eerder aangaf, heb ik competitief shooters gespeeld (Call of Duty 2, om precies te zijn). Hierbij is het ook zaak dat je pas schiet (lees: je positie weggeeft) als je 100% zeker bent dat je de kill kunt maken. Alleen bij CoD2 zijn de maps 7000x kleiner, dus komt alles op seconden aan, terwijl je tijdens DayZ (en Arma) vaak een half uur zit te wachten op het perfecte shot. Hiermee heb ik afentoe nog wat moeite, omdat ik dus het tijdsvenster van luttele seconden gewend ben. Nu speelt het ook mee dat m'n aim niet heel slecht is, dus vaak kom ik er wel mee weg :p

Maarja, mijn speelstijl is hierdoor vrij agressief. Ik ren ook makkelijk door open velden zonder me druk te maken. Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad hiermee eigelijk. Mede doordat de tegenstander ook liever wacht op een perfect schot ipv lukraak te gaan sproeien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pryth schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:03:
Zoals ik al eerder aangaf, heb ik competitief shooters gespeeld (Call of Duty 2, om precies te zijn). Hierbij is het ook zaak dat je pas schiet (lees: je positie weggeeft) als je 100% zeker bent dat je de kill kunt maken. Alleen bij CoD2 zijn de maps 7000x kleiner, dus komt alles op seconden aan, terwijl je tijdens DayZ (en Arma) vaak een half uur zit te wachten op het perfecte shot. Hiermee heb ik afentoe nog wat moeite, omdat ik dus het tijdsvenster van luttele seconden gewend ben. Nu speelt het ook mee dat m'n aim niet heel slecht is, dus vaak kom ik er wel mee weg :p

Maarja, mijn speelstijl is hierdoor vrij agressief. Ik ren ook makkelijk door open velden zonder me druk te maken. Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad hiermee eigelijk. Mede doordat de tegenstander ook liever wacht op een perfect schot ipv lukraak te gaan sproeien :p
Haha mooi man, ik heb ook CoD2 competitief gespeeld, en speel nu nog CoD4 competitief :D

- Sorry voor de off-topic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:13
Ja dit is wel heel wat anders dan CoD inderdaad. Deel 1 en 2 echt kapot gespeeld :+. Nu vermaak ik me wel goed met DayZ. Zoals ik eerder al aangaf ik vind de sfeer en de spanning wel echt ge-wel-dig in deze game

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
De sfeer en spanning is in het begin heel erg gaaf ja! Maar na een tijdje worden zombies eerder irritant dan een echt obstakel. Je kan vaak goed zien aan de manier van bewegen wie DayZ al lang speelt :p

Het gevoel dat je krijgt of je iemand kan vertrouwen of niet, dat verdwijnt nooit trouwens. Maar ik neem vaak het zekere voor het onzekere :p

[ Voor 26% gewijzigd door EG Mike op 27-05-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
oNNoZeLe schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:06:
[...]

leuk dat je weer wilt proberen, er zitten best regelmatig mensen op de vaste tweak-TS..
Maar het is nog steeds niet af genoeg hoor.. dus het kan nog steeds een teleurstelling voor je zijn. :9

check ook de steam groep van tweakers.
Wat is de ts ip? Mag ook in PM? :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 07:36
Lipst3r schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:17:
[...]

Wat is de ts ip? Mag ook in PM? :)
hij staat inderdaad niet in de TS, maar in de steam tweakers groep staat ie er gewoon bij, check it out..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26
Gisteravond genaapt door een stel hollandosies. Ik ben even zeiken en lig gepositioneerd in bovenste etage camo building, vliegt de deur op eens open. Ik duik achter mn toetsenbord en kruip nog wat opzij.
Dan hoor ik twee NL'ers. Het gesprek begon gezellig en ze vroegen of ik zin had om met hen mee te gaan, met zn drieen is immers leuker dan in je eentje. Iedereen fully geared dus ik hobbel rustig naar de gang waar zij me opwachten.
Zegt die gast zo van "wat is je ingame /steam naam, dan kan ik je toevoegen". Leuke gasten dacht ik.
Ik alt tab om nog even op mn steam te kijken... Plop plop zo door mn kopje.

Wat een teringhonden dacht ik toen.

Het is deel van de experience uiteraard, maar oh wat ben ik naief. Moet ik nu dus iedereen proberen te slachten met een gun die niet direct op bugs TS zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharpe. schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:54:
Gisteravond genaapt door een stel hollandosies. Ik ben even zeiken en lig gepositioneerd in bovenste etage camo building, vliegt de deur op eens open. Ik duik achter mn toetsenbord en kruip nog wat opzij.
Dan hoor ik twee NL'ers. Het gesprek begon gezellig en ze vroegen of ik zin had om met hen mee te gaan, met zn drieen is immers leuker dan in je eentje. Iedereen fully geared dus ik hobbel rustig naar de gang waar zij me opwachten.
Zegt die gast zo van "wat is je ingame /steam naam, dan kan ik je toevoegen". Leuke gasten dacht ik.
Ik alt tab om nog even op mn steam te kijken... Plop plop zo door mn kopje.

Wat een teringhonden dacht ik toen.

Het is deel van de experience uiteraard, maar oh wat ben ik naief. Moet ik nu dus iedereen proberen te slachten met een gun die niet direct op bugs TS zit?
Nee, maar je moet je niet zo laten verassen natuurlijk, met je broek letterlijk en figuurlijk op je enkels en zorgen dat je ruimte/afstand houd tussen jezelf en andere om te kunnen reageren. Al is het maar om op tijd je gun erbij te pakken.

Maar no offence maar wie gaat er nu afk terwijl die zich in een hotspot bevind als een camo building 8)7

Ach ja aan de andere kant, al speel je als een pro ninja en doe je er werkelijk alles om niet dood te gaan er komt altijd wel een moment dat je net de verkeerde hoek omgaat en de verkeerde kant op kijkt en anders is er DayZ zelf nog wel om je op een lullige manier tot het einde te brengen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
Maar no offence maar wie gaat er nu afk terwijl die zich in een hotspot bevind als een camo building
Haha volgende x zal ik met een hand op de muis een leeg bierflesje volzeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharpe. schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:06:
[...]

Haha volgende x zal ik met een hand op de muis een leeg bierflesje volzeiken
Kijk zo speelt de echte Dayzer 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar weer installed, en ik speel het spel zoals de community het speelt. DayZ word dan ineens een stuk makkelijker, gewoon alles KOS.

Gisteren 3 keer achter elkaar dood gegaan binnen 10 minuten, 1e keer full gear ik deed een server hop naar een higher pop en ik was ineens een fresh spawn.., 2e keer was KOS door een andere freshs spawn met een wrench ik liep in mijn ondergoed rond zonder enige vorm van wapens, 3e keer was alweer een fresh spawn die op mij in bleef hakken met een bijl zonder aanleiding.

Dus tegenwoordig KOS of ik schiet een been kapot laat ze kruipen en gebruik handboeien en een zak over hun hoofd, ik bandage ze, strip ze van hun gear en laat ze aan hun lot over of ik verlos ze uit hun leiden, het ligt er maar net aan hoe ze mij benaderen.

DayZ is nog steeds te vroeg in development om voor het echte survival aspect te gaan, en door de vele bugs weet je nooit of je nog full geared ben de eerst volgende keer je weer inlogt, dus men schiet gewoon alles kapot atm. Later als DAYz meer matured is zal ik uiteraard voor een HERO LARP gaan.
Begrijp me niet verkeerd, ik woon in Azie, en de spelers hier gebruiken zelden tot nooit een microfoon of enige vorm van chat communicatie, je weet dus echt niet waar je mee in aanraking komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 07:12:
Toch maar weer installed, en ik speel het spel zoals de community het speelt. DayZ word dan ineens een stuk makkelijker, gewoon alles KOS.

Gisteren 3 keer achter elkaar dood gegaan binnen 10 minuten, 1e keer full gear ik deed een server hop naar een higher pop en ik was ineens een fresh spawn.., 2e keer was KOS door een andere freshs spawn met een wrench ik liep in mijn ondergoed rond zonder enige vorm van wapens, 3e keer was alweer een fresh spawn die op mij in bleef hakken met een bijl zonder aanleiding.

Dus tegenwoordig KOS of ik schiet een been kapot laat ze kruipen en gebruik handboeien en een zak over hun hoofd, ik bandage ze, strip ze van hun gear en laat ze aan hun lot over of ik verlos ze uit hun leiden, het ligt er maar net aan hoe ze mij benaderen.

DayZ is nog steeds te vroeg in development om voor het echte survival aspect te gaan, en door de vele bugs weet je nooit of je nog full geared ben de eerst volgende keer je weer inlogt, dus men schiet gewoon alles kapot atm. Later als DAYz meer matured is zal ik uiteraard voor een HERO LARP gaan.
Begrijp me niet verkeerd, ik woon in Azie, en de spelers hier gebruiken zelden tot nooit een microfoon of enige vorm van chat communicatie, je weet dus echt niet waar je mee in aanraking komt.
dat verliezen van Char heb ik alleen maar bij de Exp. maar het lijkt wel alsof de backend sync niet werkt, want log ik in op een server waar ik al geweest ben dan heb ik mijn char weer terug..

ik sta namelijk in de nieuwe stad boven op het kerkgebouw? aan het parkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Dat 'verliezen' van je character komt vaker voor. Op het moment dat je inlogd en je ziet dat je een freshspawn bent, gewoon uitloggen zonder te bewegen, en een andere server joinen. Vaak log je dan gewoon in met je 'oude' character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 21:37
Ben al wel een paar konijnen tegen gekomen, dacht dat dieren pas later toegevoegd zouden worden? Ze zijn overigens niet neer te schieten, een spervuur van m'n machinegeweer deed 'm niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Haha zou wel heel tof zijn als je die straks ook kan slachten om te overleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:13
Br3wmaster schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:55:
Haha zou wel heel tof zijn als je die straks ook kan slachten om te overleven :)
Het is wel de bedoeling dat dit gaat komen. En dat je vervolgens het eten kan koken of braden. Als je te lang braad dan verbrand het, als je te kort braad dan kan je ziek worden. Best tof :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Het klinkt allemaal heel tof, maar het nut zie ik (nog) niet echt. Het wordt pas interessant als loot niet meer respawned. Maar dan ook helemaal niet meer.

Ik hoop ook dat dit de planning wordt. Maar dan moet canned food ook een houdbaarheidsdatum krijgen. Dan krijg je pas realistische situaties. Maar dit kan allemaal pas gerealiseerd worden als base-building verder uitgewerkt is. Dan krijg je dus echt groepen spelers die een base opzetten, alle loot daarheen verplaatsen, en dan heb je ook een reden om het een en ander te raiden. Zo krijg je constante battles om de schaarse loot op een map. Na een tijd is er dan ook geen canned food meer te vinden en zal je MOETEN hunten om in leven te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
pryth schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:12:
Het klinkt allemaal heel tof, maar het nut zie ik (nog) niet echt. Het wordt pas interessant als loot niet meer respawned. Maar dan ook helemaal niet meer.

Ik hoop ook dat dit de planning wordt. Maar dan moet canned food ook een houdbaarheidsdatum krijgen. Dan krijg je pas realistische situaties. Maar dit kan allemaal pas gerealiseerd worden als base-building verder uitgewerkt is. Dan krijg je dus echt groepen spelers die een base opzetten, alle loot daarheen verplaatsen, en dan heb je ook een reden om het een en ander te raiden. Zo krijg je constante battles om de schaarse loot op een map. Na een tijd is er dan ook geen canned food meer te vinden en zal je MOETEN hunten om in leven te blijven.
Dit dus :). Als ze de game zo weten te maken zou dat heel tof vinden. Hoop ook dat regen nog invloed gaat hebben. Staat nu wel vaak dat ik soaked ben maar verder dan dat het irritant is om die msg elke 10 sec te zien voegt het niets toe.

Kwam er vorige week achter dat je je waterfles ook kan vullen als het regent. Hoe tof is dat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
pryth schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:12:

Ja en iemand verstopt alle loot in een krat ergens in de map en alle spelers moeten die krat zien te vinden???? Mensen klagen nu al dat ze niks kunnen vinden en alles al geplunderd is aan de kust. Helaas gaat jouw idee voor geen meter werken en is 90% binnen een uur uitgekeken als er niks respawned.
Wees maar niet bang, het wordt interessant genoeg als ze alles erin kunnen stoppen wat ze willen. Zodra voertuigen en base building er zijn wordt het vanzelf interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
shenr schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:32:
[...]

Ja en iemand verstopt alle loot in een krat ergens in de map en alle spelers moeten die krat zien te vinden???? Mensen klagen nu al dat ze niks kunnen vinden en alles al geplunderd is aan de kust. Helaas gaat jouw idee voor geen meter werken en is 90% binnen een uur uitgekeken als er niks respawned.
Wees maar niet bang, het wordt interessant genoeg als ze alles erin kunnen stoppen wat ze willen. Zodra voertuigen en base building er zijn wordt het vanzelf interessant.
Dat is toch juist het realistische aspect? In het echt zou toch ook van alles geplunderd, en verstopt worden in veroverd gebied. In een post-apocalyptische situatie in real-life, gaat er ook geen AH-Thuis-bezorg autootje de huisjes bevoorraden hoor.

Als je dan al eindelijk een speler ziet, wil je hem ook niet doodschieten omdat je anders misschien het een en ander beschadigd (wat dus niet meer respawned; schaarste creëren dus), wat ook weet stimuleert om mensen te overvallen inplaats van kill on sight.

DayZ != Wasteland. Het gaat niet alleen om z.s.m een wapen te vinden en met het grootste gemak de eventuele bases te raiden. Het overleven is het belangrijkste aspect van deze game(mode). Het feit dat je elkaar kan vermoorden is bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
DayZ != Realiteit
Ik zou zeggen probeer je idee eens uit met een mod op dayz arma2, kijken hoeveel spelers je krijgt?!

Met wat wil je de speler uberhaupt doodschieten/overvallen/dreigen? Alles op de server is al geloot en gepiled ergens. Je logt in, en dan? Geen eten, geen wapen, niks. Je kan ook geen dieren doden, want geen wapen. Dus... doel is andere spelers vinden met loot, maar wat kan je aan die speler aanrichten dan? Bedelen zou misschien werken?

De reden dat het nu lijkt alsof er te veel is komt doordat je niet zoveel meer kan doen behalve wat wapens verzamelen en andere doodschieten. Zodra de game mechanics uitgebreid worden zal dat anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Spawnen met een mes (of ander voorwerp) zou al een hoop goedmaken. Kan je prima een konijn mee slopen = eten. Scrap metal en hout verzamelen om een improvisatie-tool (Bijl, hamer, mes of wat dan ook) te maken waarmee je iets betere kwaliteit tools kan maken. Woodpiles zijn zat te vinden door het hele land. Scrapmetal kan je ook genoeg vinden.

Van daar uit kun je dus (langzaam) steeds een stapje verder komen. Maar als er straks voertuigen zijn? Wat dan? Zie je een speler rijden met z'n auto, schiet je hem eruit -> heb je een auto. En dan? Ga je looten. En dan? Zolang je geen reden hebt om voorzichtig te zijn om alles te verliezen wat je hebt ga je ook niet voorzichtig spelen. Want ja; de loot respawned toch wel. Loot morgen wel weer ff NWAF opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 15:23

Wootlock

Evilution

Lipst3r schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:57:

Zou graag met wat mensen via TS willen teamen, vind dayZ solo niks aan, het is echt pure deathmatch op die manier
Ook met een team is het een deathmatch, alleen noemen ze het dan teamdeathmatch ;)

Sinds paar weekjes speel ik de mod Epoch, ik hoop dat ze hier een voorbeeld aan nemen voor de standalone.
Vehicles / modular base building als de standalone ook krijgt wordt het echt een potentieel topspel :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoopt op een release van exp naar stable maar helaas

0.44.123802 released to stable. Only security enhancements included as we fixing rubber-banding issue present on experimental.

Dat word vanavond opzoek naar blikken bier in Dayz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Originally we planned to release the 0.45, currently on experimental branch, to stable today. However feedback from experimental identified a flaw in a newly designed system to handle player movement. This causes the server to, when faced with complex geometry, come up with a different acceptable pathing result than a client. When the server and client have differing states, the server "wins". Therefore the place your client lets you go gets "reset" and you warp back to your position.

This is very frustrating as I am sure those testing on experimental will know. We know exactly the problem that causes this, it's not a bug in a traditional sense but a problem with the approach we used. Currently that approach is being rewritten.

What we did do was merge in some changes to 0.44 that enhance security. There are some loopholes in the game that have not been utilizing our client-server architecture and we will continue to work on these to reduce the impact of hacking and exploiting in the game.

Please report any issues with the game to our feedback tracker at feedback.dayzgame.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:54
Is dit spel eigenlijk leuk om in je eentje te spelen? Ik vraag dit omdat ik m'n vaste game maten momenteel nog niet overgehaald krijg dit spel te gaan spelen, maar het spel en de spanning die het met zich meebrengt lijken me fantastisch.

Ik twijfel niet zozeer om het geld, want 20(?) Euro is natuurlijk niet gigantisch veel, maar ik ben bang dat ik het door het spelen van deze vroege versie straks niet leuk meer vind als het eenmaal "af" is.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Alleen spelen doe ik regelmatig, maar het is niet goed voor je hart :P
Met zijn 2 of meer voel ik me toch wat meer op mijn gemak, zeker als je hardcore speelt. (geen 3rd person).
In je eentje ben je toch een vrij makkelijk doelwit.

Niemand houd je uiteraard tegen om nieuwe vrienden te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 28-05-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Ik had tijdens de mod hetzelfde probleem met vrienden die niks in deze game zagen en toen veel alleen gespeeld. Ben uiteindelijk wel blij dat ik dat heb meegemaakt, want dat is nog indrukwekkender dan met meerdere. Je bent op jezelf aangewezen, dus lullen over teamspeak is er niet bij en je moet erg oppassen. Heb heel wat spannende momenten beleefd, zeker omdat ik er geen reet van snapte in het begin.

Tegenwoordig speel ik wel met vrienden en dat is ook erg tof hoor, doe dat liever dan alleen. Maar ik zou het je zeker niet afraden. Alleen vind ik zelf de standalone nog niet super zoals het nu is, de mod is veel completer op dit moment. Maar het omslagpunt zal over een aantal maanden wel bereikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Vandaag de experimental maar weer eens aangeslingerd en warempel, er kwam een hert langslopen in het bos. Op zich wel realistisch, toen hij mij zag smeerde hij hem. Goede ontwikkeling, jammer alleen dat ik geen gun oid had.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ja de experimental heeft wel wat leuke toevoegingen :). Gister nog even half uurtje gespeeld was onderweg om van het NW Airfield naar de kust te lopen en kwam bij een splitsing waar ik wat schoten hoorden en paar tellen daarna iemand een blikje drinken hoorde open trekken.

Kon de beste man/vrouw helaas niet vinden dus ben via het bos maar verder gelopen. Server was behoorlijk druk 40/40 dus kans op een kill had ik nog wel verwacht maar helaas moest ik vroegtijdig stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren m'n 1e 'human encounter' gehad, wel effe vaag haha.

Ik join eigenlijk alleen maar rustige servers nog, omdat ik nog niet zoveel gespeeld heb/niet zo goed weet war ik moet zoeken etc, nou ik zat dus in een server met 11 man, loop ik een of ander random hutje in bij Dubrovka, staat er warempel gewoon iemand naast mij .. instant heartbeat naar 220, dus ik zeg tegen hem 'Friendly? I will just let you loot and we'll go seperate ways' .... kijkt die mij heel droog aan en zie ik ineens 2 vuisten de lucht in gaan, begint die me vol op m'n bek te meppen, dus ik trek een sprintje naar de andere kant van de kamer en pak m'n pickaxe beet, geef hem echt voor m'n gevoel 5 miljoen tikken op z'n kaak, maar hij weigert om dood te gaan, op een gegeven moment verdwijnt hij een bosje in, dus ik erachter aan maar volgens mij was die snel gedc'd .. beetje jammer, maar goed doe je niks aan.

Toen van een trapje afgedondert een half uurtje later dus ik kon weer overnieuw beginnen, loop ik een ander huisje in staan er ineens 2 volledig gelootte gasten mij buiten op te wachten met getrokken geweren.

De heren vroegen of ik mijn handjes omhoog wou doen en of ik iets nodig had, toen druktte ik perongeluk eerst op F3 i.p.v. F2 en daar waren de heren niet zo blij mee volgens mij :+, ik verontschuldig mij en druk alsnog op F2, waarop ik reageer met dat ik niks nodig heb en dat ik graag verder zou gaan.

Ja is goed zeggen ze, dus ik trek een sprintje de bosjes in, beginnen ze ineens als maloten op mij te schieten waarop ik dood eindig in een afthans lelijk bosje met m'n kop in de modder.

Toen maar even voor gezien gehouden en LCS gaan kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ja dat is altijd jammer netzoals mensen die wegrennen en dan heel snel uitloggen :). Doe je helaas niks aan. Wat betreft die andere 2 gasten .. tja erg jammer ik ben nu 2 of 3x een fresh spawn tegen gekomen. Geef hem/haar wat food en laat ze lekker lopen :). Vind het zelf nl ook niet leuk om bij een spawn bijna insta gekilled te worden door fully equiped people

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik zeg: er moeten perks komen in Dayz SA , zoals gunslinger of iets in die trend waardoor je MEGA rap je pistol kan trekken en nog wat kan proberen te doen aan gevangen neming.

Die keren dat ik SA speel en iemand tegenkom die handen omhoog zegt probeer ik direct een wapen te trekken en te schieten.
Het eindigt namelijk toch altijd slecht voor je af, aangezien de meeste erna je gewoon afmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Daarom loop ik tegenwoordig altijd met mijn mosin of pistol getrokken. Hoef ik alleen op spatie te rammen en te schieten. Maar ergens snap ik deze ontwikkeling wel.. want naast rondlopen en zombies meppen is er nog weinig anders te doen in de game.

Ik ga er vanuit dat met basebuilding eea mbt het KOS wel gaat veranderen :). Of tenminste dat hoop ik van harte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik zeg: laten we de map dan maar direct 50 bij 50 maken en gaan rond rennen met een minimap zoals in CoD.

Tevens mega snel een pistool uit je rugzak trekken? Tering ik zou dat ding na een half uur nog niet hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
dudee schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:39:
Ik zeg: laten we de map dan maar direct 50 bij 50 maken en gaan rond rennen met een minimap zoals in CoD.

Tevens mega snel een pistool uit je rugzak trekken? Tering ik zou dat ding na een half uur nog niet hebben gevonden.
Beetje overdreven reactie niet? Ik ben ook geen voorstander van MEGA snel een gun pakken. Daarom heb ik hem altijd al half getrokken zodat ik wel snel tot aktie over kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Was als reactie op lorien.
Natuurlijk als je weet dat er combat kan komen loop je met je pistool/wapen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
Br3wmaster schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:00:
[...]

Beetje overdreven reactie niet? Ik ben ook geen voorstander van MEGA snel een gun pakken. Daarom heb ik hem altijd al half getrokken zodat ik wel snel tot aktie over kan gaan :)
vervolgens kun je bij CoD soms wel 20 stappen zetten..

In DayZ kun je makkelijk een half uur 1 kant op rennen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
dudee schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:26:
Was als reactie op lorien.
Natuurlijk als je weet dat er combat kan komen loop je met je pistool/wapen uit.
My bad Sir. Zijn we het in deze toch wel 100% met elkaar eens :)
oNNoZeLe schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:27:
[...]

vervolgens kun je bij CoD soms wel 20 stappen zetten..

In DayZ kun je makkelijk een half uur 1 kant op rennen.. :9
Tenzij je achter een hekje blijft hangen dan kan het nog veel langer :+

[ Voor 36% gewijzigd door Br3wmaster op 30-05-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
Potverdikkie wie heeft er zin om straks op NW airfield te klooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ben net ff dood gegaan maar ik sta nu in het midden van een veld en ben al 10min aan het rennen zonder water of een stad te hebben gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Run Forest Run :+. Nu vooral je been niet breken.. dat heb ik meegemaakt. Word je niet vrolijk van in de middle of nowhere hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Nogal heb het 1x gehad in een huisje bij north east waar ik niet meer uit kon, volgensmij had sharp mij toen gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
ik zal vanavond bij de toppers uitkijken naar wat freshspawns..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
Gasten voeg mij svp toe op Steam, ik verveel me de jenkers in m'n eentje!

--> sjollione

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik begin me toch wel zorgen te maken over dit spel. Ik heb meer dan een maand niet gespeeld en er is niets veranderd, terwijl er nog enorm veel te fixen/verbeteren valt (en dan heb ik het nog niet over de hoeveelheid content dat nog in het spel moet komen).

Op dit tempo zijn ze nog 10 jaren bezig voor het afgewerkt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sommige mensen verwachten nog echt dat het spel ooit in beta komt??
Dit is typisch zo game dat nooit voorbij beta zal komen, de moed al lang opgegeven

Wel erg tevreden met mijn char op regular http://cloud-4.steampower...97D6153726073B4C5F8F314D/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Bv202 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 19:03:
Op dit tempo zijn ze nog 10 jaren bezig voor het afgewerkt is...
En wel mooi gecasht met 2.1 miljoen verkochte licenties a €23.99

[ Voor 34% gewijzigd door Miks op 31-05-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
Is die engine van arma 3 enigszins beter te behappen? Een port naar daar? Genoeg knaken lijkt me.

Of gaat EA er mee aan de haal? Denk dat de boel er wel gruwelijk uit ziet in Frostbite stylo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharpe. schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:02:
Is die engine van arma 3 enigszins beter te behappen? Een port naar daar? Genoeg knaken lijkt me.

Of gaat EA er mee aan de haal? Denk dat de boel er wel gruwelijk uit ziet in Frostbite stylo.
Voor arma 3 heb je de breakpoint mod, dat is zeg maar dayz voor arma3, H1Z1 lijkt me wel leuk, maar wat ik tot nu toe zie online vind ik de characters niet echt mooi overkomen beetje cartoon achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En mensen blijven hier maar klagen dat alles langzaam gaat. Ja natuurlijk mag je klagen, maar als je een beetje de blogs en voortgang leest, dan krijg je een hoop informatie waar ze mee bezig zijn. En ik vind het er allemaal goed uitzien! Het zijn echt niet alleen loze beloftes, maar screenshots en uitleg etc. Bijvoorbeeld de manier waarop ze zombie pathfinding aan het ontwikkelen zijn is echt super tof.
Daarnaast hebben ze ook al aangegeven dat door het drastisch uitbreiden van het team de boel wat meer stil heeft gelegen omdat er tijd geïnvesteerd moest worden in opleiden en coördineren.
Ja ook ik zou willen dat alles sneller gaat, maar wat verwachten jullie dan dat er in één maand veranderd? Zeker als je nagaat dat niet elke scheet gereleased wordt op de stable branch...

Oh en qua graphics, ze zijn al lang bezig om grafische dingen te scheiden van logica waardoor het veel makkelijker wordt om eventueel van engine te veranderen in een later stadium als het gewenst is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Het ziet er zeker goed uit.

Ik wacht lekker tot de vehicles/ private server files, dan is het pas leuk :)
tot die tijd nog even dayzmod... mijn server loopt ook lekker, dus heb genoeg te doen :P

[ Voor 29% gewijzigd door Marsjee op 01-06-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09 11:06
Ik speel DayZ sinds en paar dagen en heb een vraag: soms als ik uit een server ga en een nieuwe server join of een server rejoin heb ik opeens een character reset? Al mijn loot is weg en ik sta weer bij een spawn. Dit is al 3 keer gebeurd.

Het is onmogelijk dat iemand mij heeft vermoord aangezien er maar 2 spelers in het spel waren en er niemand bij mijn omgeving was.

Iemand enig idee waarom dit gebeurd? Dit is echt schijt irritant.

[ Voor 12% gewijzigd door Stroopwafels op 01-06-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stroopwafels schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:30:
Ik speel DayZ sinds en paar dagen en heb een vraag: soms als ik uit een server ga en een nieuwe server join of een server rejoin heb ik opeens een character reset? Al mijn loot is weg en ik sta weer bij een spawn. Dit is al 3 keer gebeurd.

Het is onmogelijk dat iemand mij heeft vermoord aangezien er maar 2 spelers in het spel waren en er niemand bij mijn omgeving was.

Kan zijn dat je switched van een regular server naar hardcore server. Je kan 2 personages hebben in dayz.

Het is wel bug die vaak voorkomt, wanneer je aan het inladen ben, niet bewegen, controleer aan de hand van je items in de hotbar of het de juiste personage is, zoniet zosnel mogelijk de server uit en opnieuw proberen.

Zorg er ook voor dat je zeker weet dat je geen zombie in je buurt hebt of ergerd net voor uitloggen, want die kan je gemakkelijk in de 30 seconden uitlog procedure killen.
En controleer voor uitloggen even snel of je geen desync hebt, dan zou ik wachten met uitloggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:40:
[...]

Kan zijn dat je switched van een regular server naar hardcore server. Je kan 2 personages hebben in dayz.

Het is wel bug die vaak voorkomt, wanneer je aan het inladen ben, niet bewegen, controleer aan de hand van je items in de hotbar of het de juiste personage is, zoniet zosnel mogelijk de server uit en opnieuw proberen.

Zorg er ook voor dat je zeker weet dat je geen zombie in je buurt hebt of ergerd net voor uitloggen, want die kan je gemakkelijk in de 30 seconden uitlog procedure killen.
En controleer voor uitloggen even snel of je geen desync hebt, dan zou ik wachten met uitloggen :+
Ik kijk altijd goed of ik geen hardcore server join, maar volgens mijn history heb ik zo'n server nooit gejoined. Was ook geen zombie in de buurt, ik stond er al een tijd stil. Desync zal ik naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stroopwafels schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:43:
[...]

Ik kijk altijd goed of ik geen hardcore server join, maar volgens mijn history heb ik zo'n server nooit gejoined. Was ook geen zombie in de buurt, ik stond er al een tijd stil. Desync zal ik naar kijken.
Kijk vooral wanneer je spawned of het je laatste personage is, en log gelijk uit als dat niet zo is , je zou redelijk safe moeten zijn als je dat binnen 30 seconden doet.

Niks zo irritant als een personage kwijt raken waar je zo hard voor gespeeld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:47:
[...]

Kijk vooral wanneer je spawned of het je laatste personage is, en log gelijk uit als dat niet zo is , je zou redelijk safe moeten zijn als je dat binnen 30 seconden doet.

Niks zo irritant als een personage kwijt raken waar je zo hard voor gespeeld hebt
Ik heb op de bugtracker gekeken en het is een bekend probleem: http://feedback.dayzgame.com/view.php?id=78

Honderden mensen hebben hier last van maar helaas hebben ze er na 5+ maanden nog niks aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Omdat Wildstar que's heeft van 21 uur :+. Gister nog even uurtje gespeeld. Zit nu op de military base, Had wel verwacht dat ik hier mensen zou tegen komen op een drukke server maar helaas op 2 zombies na uitgestorven :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Laatst online: 12-09-2022
Gisteren weer eens op experimental bezig geweest, maar tsjonge jonge rubberbanding van jewelste.
Zelfs zo erg dat het gewoon onspeelbaar was en ben toen maar War Thunder Ground forces gaan spelen.

Ik wacht wel tot er een nieuwe stable uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
heeft iemand al eens meegedaan aan de reddit community events?
Die van 7 juni ziet er ook weer erg cool uit..

[ Voor 0% gewijzigd door oNNoZeLe op 02-06-2014 11:00 . Reden: +i ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
Protheus, jij vindt het helemaal niet erg je character te verliezen en in je blauwe stipjes onderbroek rond te hobbelen over een auto kerkhof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe bug voor mij ik blijf telkens doodgaan van dehydration, ook al drink ik een sloot leeg en log ik in/uit.
Het is echt mega buggy voor een Alpha die al 6? maanden groen licht heeft + de opbouw van de alpha 1/2 jaar? :P ah well, ik ben niet de enigste die bugs ondervind in dayz :P

Het blijft een vette game, ik zal niet zo snel meer terug keren naar shooters zoals BF4 waar kills niet rewarding aanvoelen, maar eerder een van de zoveelste punten die op je scherm voorbij vliegen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ik moet zeggen dat de bugs af en toe heel irritant zijn. Die van jou Spunker heb ik nog niet meegemaakt maar ondanks dat vin dik het echt een super game. Eigenlijk had ik je reactie kunnen quoten. Nuff sad :).

Gister nog heel even over de legerbasis gelopen maar helaas geen mensen gevonden. Ga vanavond even naar kamenka om een fresh spawn op te halen (maatje) dus als er nog mensen mee willen terug naar de basis en het airfield laat 't maar weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Br3wmaster schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:19:
Ik moet zeggen dat de bugs af en toe heel irritant zijn. Die van jou Spunker heb ik nog niet meegemaakt maar ondanks dat vin dik het echt een super game. Eigenlijk had ik je reactie kunnen quoten. Nuff sad :).

Gister nog heel even over de legerbasis gelopen maar helaas geen mensen gevonden. Ga vanavond even naar kamenka om een fresh spawn op te halen (maatje) dus als er nog mensen mee willen terug naar de basis en het airfield laat 't maar weten :).
Als jullie server en TS hebben doe ik graag af en toe met jullie mee. Ik ben nog op zoek naar groep waar ik beetje mee kan lopen af en toe :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2022
Mocht je nog een leuke Nederlandse server zoeken die 24/7 daylight is dan weet ik er nog wel een. We hebben ook een eigen TS.

http://www.nlelite.nl/servers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Lipst3r schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:16:
[...]

Als jullie server en TS hebben doe ik graag af en toe met jullie mee. Ik ben nog op zoek naar groep waar ik beetje mee kan lopen af en toe :)
TS hebben we helaas niet maar we skypen altijd. Maar daar ben je natuurlijk ook van harte welkom :9
LouD schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:54:
Mocht je nog een leuke Nederlandse server zoeken die 24/7 daylight is dan weet ik er nog wel een. We hebben ook een eigen TS.

http://www.nlelite.nl/servers/
Speel inderdaad ook op een NL server alleen niet die van jullie :9. Zal hem vanavond is opzoeken. Beetje druk daar?

[ Voor 34% gewijzigd door Br3wmaster op 03-06-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 00:25
Er is een groep tweakers die elkaar treffen in de TS server ts.bug-community.com. na inloggen naar een van de kanalen onder DayZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Is even kijken vanavond dan :). Mits er niks tussen komt zoals de afgelopen dagen wel vaker gebeurd is helaas :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharpe. schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:13:
[...]

Protheus, jij vindt het helemaal niet erg je character te verliezen en in je blauwe stipjes onderbroek rond te hobbelen over een auto kerkhof!
Nou ik werd er zeker niet vrolijk van, zelfs mijn schoenen waren me afgenomen door dayz. Er moet toch niet veel meer gebeuren of ik laat het spel voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:16:
[...]
Nou ik werd er zeker niet vrolijk van, zelfs mijn schoenen waren me afgenomen door dayz. Er moet toch niet veel meer gebeuren of ik laat het spel voor wat het is.
Je moet ELKE keer als je het spel start door een melding heen klikken dat je er vanuit moet gaan dat je allerlei game breaking bugs en problemen tegen kan komen. Dit is er één van. Als je er niet tegen kan, dan kan je inderdaad het spel beter aan de kant leggen totdat het verder in de ontwikkeling is.

Dat wil overigens niet zeggen dat het frustrerend is, dat snap ik heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 22:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Luuk1983 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:11:
En mensen blijven hier maar klagen dat alles langzaam gaat. Ja natuurlijk mag je klagen, maar als je een beetje de blogs en voortgang leest, dan krijg je een hoop informatie waar ze mee bezig zijn. En ik vind het er allemaal goed uitzien! Het zijn echt niet alleen loze beloftes, maar screenshots en uitleg etc. Bijvoorbeeld de manier waarop ze zombie pathfinding aan het ontwikkelen zijn is echt super tof.
Daarnaast hebben ze ook al aangegeven dat door het drastisch uitbreiden van het team de boel wat meer stil heeft gelegen omdat er tijd geïnvesteerd moest worden in opleiden en coördineren.
Ja ook ik zou willen dat alles sneller gaat, maar wat verwachten jullie dan dat er in één maand veranderd? Zeker als je nagaat dat niet elke scheet gereleased wordt op de stable branch...

Oh en qua graphics, ze zijn al lang bezig om grafische dingen te scheiden van logica waardoor het veel makkelijker wordt om eventueel van engine te veranderen in een later stadium als het gewenst is.
Proficiat trouwens, of klopt die datum niet? *O* :)F *O*

Paar dagen geleden op expirimental rondgelopen, en in een best grote stad rondgewandeld welke ik werkelijk nog nooit had gezien, lag ook niet aan zee?

In ieder geval, na flink wat looten hoor ik opeens iemand zijn Mosin loaden, en ik had alles behalve een pistool of wapen, dus ik maak dat ik wegkom, begint het hele geval te rubberbanden ;w na 10 keer op dezelfde plek terug te zijn geplaatst was ik er wel klaar mee...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
kuusj98 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:32:
In ieder geval, na flink wat looten hoor ik opeens iemand zijn Mosin loaden, en ik had alles behalve een pistool of wapen, dus ik maak dat ik wegkom, begint het hele geval te rubberbanden ;w na 10 keer op dezelfde plek terug te zijn geplaatst was ik er wel klaar mee...
Dat is geen bug in de traditionele zin, maar meer een 'feature/flaw' van in het nieuwe systeem van player movement. Dit is dus gebleken uit tests op experimental, waardoor ze dit eerst gaan oplossen voordat de wijzigingen naar stable gepushed worden. Zie de laatste blogpost met uitleg: http://dayzdev.tumblr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 16:04
-Moondust- schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:11:
Er is een groep tweakers die elkaar treffen in de TS server ts.bug-community.com. na inloggen naar een van de kanalen onder DayZ.
Ik hang daar de laatste tijd nog wel eens uit. Zit vaak wel iemand in en uit mijn ervaring erg aardige en helpvaardige gasten. Ik vind het zelf ook leuker om met minimaal 1 andere door de map te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
pimskie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:46:
[...]

Ik hang daar de laatste tijd nog wel eens uit. Zit vaak wel iemand in en uit mijn ervaring erg aardige en helpvaardige gasten. Ik vind het zelf ook leuker om met minimaal 1 andere door de map te lopen
Heb dezelfde ervaring. Speel alleen tegenwoordig alleen nog maar de mod als ik DayZ speel. Maar wie weet kom ik snel ook weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Gister helaas niet gespeeld omdat mijn 2 maatjes toch geen tijd hadden. Hoop dat ik vanavond nog even kan spelen. Als er nog mensen bij Kamenka in de buurt zijn en willen teamen let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Luuk1983 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:35:
[...]

Dat is geen bug in de traditionele zin, maar meer een 'feature/flaw' van in het nieuwe systeem van player movement. Dit is dus gebleken uit tests op experimental, waardoor ze dit eerst gaan oplossen voordat de wijzigingen naar stable gepushed worden. Zie de laatste blogpost met uitleg: http://dayzdev.tumblr.com/
De code wordt compleet herschreven van de client-server movement en de daarbij horende checks (om cheaters tegen te gaan) omdat er een onvoorziene bug in zat. Het oplossen hiervan gaat waarschijnlijk wel even duren :( Als je dat rubberbanden weg kan denken is de expirimental best weer tof om te spelen na een tijdje afwezigheid in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Laatst online: 06-11-2024
Stroopwafels schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:30:

Ik had het spel afgelopen weekend gekocht (even mezelf verwennen nu er nog wat van mijn vakantiegeld op m'n rekening staat :9 ).
Elke dag wanneer ik inlog kan ik weer opnieuw beginnen. Ook al let ik op waar ik uitlog en log alleen maar op regular servers. Gisteravond baalde ik als een stekker, dag ervoor had ik een jas, rugzak, voedsel/drinken en een mes gevonden om die blik bonen te openen :9 , gisteren alles weg.
Uitgelogt en L4D2 opgestart >:)
Begint wel irritant te worden zo.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ik heb echt nergens last van. Elke keer als ik inlog heb ik gewoon mijn char met gear nog. Wel apart dat sommige er wel last van hebben en andere weer niet .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Hier ook nergens last van, nog nooit char kwijtgeraakt, een van m'n vrienden wel 1 keer. Zou ook wel zuur zijn, we zijn nu beide in full army outfit. Hij met een sniper, ik met machinegeweer, volledig camo.

Dat is wel een nadeel van Dayz, je moet je niet teveel aan je character gaan hechten want ook al ben je nog zo goed bewapend, het kan in 1 schot over zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Laatst online: 06-11-2024
Schrammy89 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:23:
Dat is wel een nadeel van Dayz, je moet je niet teveel aan je character gaan hechten want ook al ben je nog zo goed bewapend, het kan in 1 schot over zijn :+
Ik vind dat niet erg, als iemand mij zonodig wil bewerken met een hooivork voor mijn blikje bonen, so be it.
Begin ik wel opnieuw en ga hem stalken in mn nakie met motorhelm en keukenmes :+
Irritant is dat ik elke dag met een nieuwe character begin. Ook al log ik, naar mijn mening, goed uit.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Lord_Salo schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:31:
[...]

Ik vind dat niet erg, als iemand mij zonodig wil bewerken met een hooivork voor mijn blikje bonen, so be it.
Begin ik wel opnieuw en ga hem stalken in mn nakie met motorhelm en keukenmes :+
Irritant is dat ik elke dag met een nieuwe character begin. Ook al log ik, naar mijn mening, goed uit.
Het hoort natuurlijk ook bij de ervaring van het spel ja ;) Maar inderdaad elke keer je char kwijt zijn bij het uitloggen is wel erg demotiverend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Misschien een andere server proberen? Het zou kunnen dat de server in kwestie zijn verbinding met de centrale database niet robuust is, zodat je character niet kan worden opgehaald. Als je dan door blijft spelen, dan wordt je nieuwe character over je oude heen bewaard in de centrale database en zul je je char nooit meer terugkrijgen. Dus als je ziet dat het niet klopt gelijk disconnecten en een andere server proberen.

Zie je dan ook bij het beginscherm van DayZ je character zonder spullen? Of is dat pas bij het spawnen in de server zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:37
Had gister iemand die vond mijn oranje hoedje blijkbaar niet mooi, ik nog schreeuwen HOLLAND HOLLAND!!!... tak tak tak te laat... :-D

Maar ergens hoop ik ooit nog eens een bloedmooi wijf tegen te komen die met een zwoele stem vraagt: "friendly"? maar helaas...

[ Voor 4% gewijzigd door Dessie op 07-06-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
DeSSie! ik ging stuk.

Die lekkere chicks die zijn schaars man. Alleen Mr Blackout of Frankie komen er zo nu en dan eentje tegen. Wij anoniemelingen helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Het is ook best idioot om op vrouwen te hopen in DayZ. Dan kan je beter gaan stappen niet? ;-)

Even ontopic.
Het ontwikkelteam neemt mijns inziens een enorm risico om weer zo erg lang te wachten met een nieuwe update. Is het echt onmacht of snappen ze daar gewoon niet dat kopers progressie verwachten?

[ Voor 53% gewijzigd door -Moondust- op 06-06-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
Stappen wat is dat?!

Ben je niet tevreden dan over die pijl en boog of nieuw paar leesbrillen Moondust?!

Ik hoop ook wel ten zeerste dat het ontwikkelingsteam momentum krijgt en wat leuks gaat uitpoepen.
Spelers doen nu gewoon aan PvP en KOS uit pure verveling. There should be more to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 18:32:
Is het echt onmacht of snappen ze daar gewoon niet dat kopers progressie verwachten?
Snappen de kopers dan niet dat het een alpha is en dat ze nieuwe updates uitbrengen wanneer ze denken dat het goed genoeg is? En dat de koper niet bepalen wat het ontwikkelteam doet?

Zoals al aangegeven, de afgelopen tijd zijn er veel resources gaan zitten in het opleiden en inwerken van nieuwe mensen. En daarnaast zijn ze naast kleine dingen die je terug ziet in de updates ook bezig met dingen die je niet ziet (bijvoorbeeld de netcode) en dingen die behoorlijk groot en complex zijn waar ze op de achtergrond mee bezig zijn, maar waar je nog helemaal niks van ziet (zombie pathfinding bijvoorbeeld).

Deze fase van development maak je normaal niet mee. Dus ja soms zal het snel gaan en soms zal het langzaam gaan. Maar ik krijg telkens waar het idee dat mensen niet snappen dat het spel nog in ontwikkeling is en dat je niks te eisen hebt.
Sharpe. schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:20:
Spelers doen nu gewoon aan PvP en KOS uit pure verveling. There should be more to it.
Ze zijn op dit moment vooral bezig met de basis mechanics en het core systeem dat ze daarna makkelijk uit kunnen breiden, dus netcode, zombie pathfinding enzo, maar ook het animatiesysteem, zodat pijl en boog mogelijk is. En de basis voor voertuigen. Daarna gaan ze eerst de mod 'namaken' en van daaruit verder werken en het beter maken. Dus ik verwacht niet op hele korte termijn dat er ineens heel veel te doen is het in het spel, daar zijn ze simpelweg nog niet echt heel erg mee bezig in deze fase van ontwikkeling.

[ Voor 25% gewijzigd door Luuk1983 op 06-06-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:18:
[...]

Snappen de kopers dan niet dat het een alpha is en dat ze nieuwe updates uitbrengen wanneer ze denken dat het goed genoeg is? En dat de koper niet bepalen wat het ontwikkelteam doet?

Zoals al aangegeven, de afgelopen tijd zijn er veel resources gaan zitten in het opleiden en inwerken van nieuwe mensen. En daarnaast zijn ze naast kleine dingen die je terug ziet in de updates ook bezig met dingen die je niet ziet (bijvoorbeeld de netcode) en dingen die behoorlijk groot en complex zijn waar ze op de achtergrond mee bezig zijn, maar waar je nog helemaal niks van ziet (zombie pathfinding bijvoorbeeld).

Deze fase van development maak je normaal niet mee. Dus ja soms zal het snel gaan en soms zal het langzaam gaan. Maar ik krijg telkens waar het idee dat mensen niet snappen dat het spel nog in ontwikkeling is en dat je niks te eisen hebt.

[...]

Ze zijn op dit moment vooral bezig met de basis mechanics en het core systeem dat ze daarna makkelijk uit kunnen breiden, dus netcode, zombie pathfinding enzo, maar ook het animatiesysteem, zodat pijl en boog mogelijk is. En de basis voor voertuigen. Daarna gaan ze eerst de mod 'namaken' en van daaruit verder werken en het beter maken. Dus ik verwacht niet op hele korte termijn dat er ineens heel veel te doen is het in het spel, daar zijn ze simpelweg nog niet echt heel erg mee bezig in deze fase van ontwikkeling.
Ja blijf je roepen, en deels waar, maar wat ze nu aan doen zijn zoals het loskoppelen van renderer engine had in pre-alpha al moeten gebeuren, en feit dat ze nu akelig stil zijn na de mislukking op experimental.\

Ben ik bang dat we lang kunnen wachten op een patch naar stable, zou me niks verbasen als hele zombie pathfinding mislukt is en ze nu terug moeten naar oude situatie.

Ze hebben ze gewoon goed verkeken op veel dingen en kunnen het gewoon niet waarmaken. Tegen de tijd dat ze spel redelijk speelbaar hebben zijn de eerste 2 miljoen kopers ook al afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Hehe grappig, je snap denk ik helemaal niet wat Luuk probeert te zeggen. Normaal gesproken kondigen ze een spel aan, of juist helemaal niet, en zie je het spel ineens verschijnen. Als ze op dat punt zijn is het al gereed, dan heb je als koper de hele fase ervoor niet meegemaakt. Die fase kan wel 5 of 6 of zelfs meer jaar zijn geweest, met actieve periodes en minder actieve periodes. Met fuckups en andere tegenslagen. Jij maakt die periode nu bewust mee, waardoor het lijkt alsof ze weinig doen of dat ze dingen alleen maar slechter maken. Dat recht hebben zij en heb je weinig over te zeggen. Voor zover ik weet doen ze geen beloftes.

Nogmaals, jij hebt daar helemaal niets over te zeggen of over te klagen. Het is jouw voorrecht om het "brakke, niet complete, niet af zijnde" al te mogen spelen. Jij mag helemaal niet oordelen over hoe snel ze dingen wel of niet ontwikkelen. Beste stuurlui staan aan wal. Niemand heeft jou gedwongen het spel te kopen en je kiest er zelf voor om een pre-alpha te kopen en te spelen.

Kortom, kappen met het gezeik over wat er ontbreekt of wat er niet werkt. In plaats van hier te janken kan je beter een Bug report indienen! http://dayzblog.net/news/dayz-sa-report-bug/

[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 07-06-2014 09:07 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 09:03:
Hehe grappig, je snap denk ik helemaal niet wat Luuk probeert te zeggen. Normaal gesproken kondigen ze een spel aan, of juist helemaal niet, en zie je het spel ineens verschijnen. Als ze op dat punt zijn is het al gereed, dan heb je als koper de hele fase ervoor niet meegemaakt. Die fase kan wel 5 of 6 of zelfs meer jaar zijn geweest, met actieve periodes en minder actieve periodes. Met fuckups en andere tegenslagen. Jij maakt die periode nu bewust mee, waardoor het lijkt alsof ze weinig doen of dat ze dingen alleen maar slechter maken. Dat recht hebben zij en heb je weinig over te zeggen. Voor zover ik weet doen ze geen beloftes.

Nogmaals, jij hebt daar helemaal niets over te zeggen of over te klagen. Het is jouw voorrecht om het "brakke, niet complete, niet af zijnde" al te mogen spelen. Jij mag helemaal niet oordelen over hoe snel ze dingen wel of niet ontwikkelen. Beste stuurlui staan aan wal. Niemand heeft jou gedwongen het spel te kopen en je kiest er zelf voor om een pre-alpha te kopen en te spelen.

Kortom, kappen met het gezeik over wat er ontbreekt of wat er niet werkt. In plaats van hier te janken kan je beter een Bug report indienen! http://dayzblog.net/news/dayz-sa-report-bug/
sorry maar dat zou een dagtaak worden word ik niet voor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:37:
sorry maar dat zou een dagtaak worden word ik niet voor betaald
Hoewel Damian het niet heel subtiel verwoord heeft hij wel een heel goed punt ;). Als ik je zo hoor, dan is het echt beter voor je om te stoppen met het spelen van een alpha versie van een spel en lekker nog een jaartje te wachten en nu andere dingen te gaan doen. Nog even een quote van de developers die het allemaal precies zegt:
“DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle.
Het blijft me opvallen dat er hier zoveel mensen zijn die gewoon dus niet 'clearly understand what Easly access means' en allerlei dingen verwachten of zelfs eisen en zelf niet willen bijdragen aan de ontwikkeling. Als je een spel in early access gaat spelen, dan WIL je juist meehelpen met de ontwikkeling, anders moet je het niet doen.

Ik vind overigens zelf persoonlijk nog steeds dat het voor alpha software behoorlijk goed te spelen is. En het kan alleen nog maar beter worden!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:48:
Ja blijf je roepen, en deels waar, maar wat ze nu aan doen zijn zoals het loskoppelen van renderer engine had in pre-alpha al moeten gebeuren, en feit dat ze nu akelig stil zijn na de mislukking op experimental.\
En waarom hadden ze dat al in de pre-alpha moeten doen? Vaak wordt software een alpha-versie genoemd op het moment dat er op een gegeven moment met een build getest gaat worden. Vaak is dit intern en niet openbaar. Het feit dat Day Z nu in early access zit maakt het daarmee automatisch een alpha. En alpha zegt helemaal niks over hoe ver iets moet zijn voordat je het alpha mag/kan noemen. Een beta is vaak feature complete, voor een alpha heb je eigenlijk alleen een testbare versie nodig. En dat is het spel zeker. En doordat mensen in de early access willen meewerken aan de ontwikkeling hebben ze mogelijkheden om dingen uit te proberen, reactie te ontvangen en het meteen te testen met grote groepen gebruikers, zodat ze beter kunnen inspelen op eventuele problemen. Dat is in mijn ogen nog altijd beter dan een half gaar spel opleveren met allerlei problemen zoals te vaak gebeurt tegenwoordig.

[ Voor 28% gewijzigd door Luuk1983 op 08-06-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ok, laat ik het dan zo verwoorden.

Voor een early access alpha-game vind ik de progressie erg slecht. Ik probeer het echt wel vanuit de alpha-bril te bekijken. Misschien vergis ik me erin, maar ik heb de indruk dat andere alpha-games meer progressie maken. Ik vermoed dat de vertraging voor het grootste deel wordt veroorzaakt door de slechte engine. In alpha van engine wisselen kan natuurlijk wel, maar ik ben het met protheus eens dat je dat pre-alpha al geregeld moet hebben, omdat de engine de fundering is waar het hele spel op gebouwd wordt.

Desalniettemin geniet ik wel van DayZ en accepteer ik de bugs en crappy gameplay. Het is de algehele sfeer die het spel uitademt die me aanspreekt.

Waar je wel gelijk in hebt is dat het wel een goede zaak zou zijn om bugs te rapporteren. En natuurlijk niet alle bugs die je tegenkomt, want dan heb je zoals protheus zegt daar idd een dagtaak aan, maar een paar bugreports van de grootste ergernissen is nog wel te doen.

[ Voor 38% gewijzigd door -Moondust- op 08-06-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:12:
Ok, laat ik het dan zo verwoorden.

Voor een early access alpha-game vind ik de progressie erg slecht. Ik probeer het echt wel vanuit de alpha-bril te bekijken. Misschien vergis ik me erin, maar ik heb de indruk dat andere alpha-games meer progressie maken. Ik vermoed dat de vertraging voor het grootste deel wordt veroorzaakt door de slechte engine. In alpha van engine wisselen kan natuurlijk wel, maar ik ben het met protheus eens dat je dat pre-alpha al geregeld moet hebben, omdat de engine de fundering is waar het hele spel op gebouwd wordt.

Desalniettemin geniet ik wel van DayZ en accepteer ik de bugs en crappy gameplay. Het is de algehele sfeer die het spel uitademt die me aanspreekt.

Waar je wel gelijk in hebt is dat het wel een goede zaak zou zijn om bugs te rapporteren. En natuurlijk niet alle bugs die je tegenkomt, want dan heb je zoals protheus zegt daar idd een dagtaak aan, maar een paar bugreports van de grootste ergernissen is nog wel te doen.
De grootste zijn al gemeld door honderden ze blijven gewoon open staan en vaak niet eens assigned,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
Ik vroeg me af of mensen hier met een high end videokaart ook zo'n enorme framedrop hebben in grote steden? Ben van plan om speciaal daarom een andere videokaart te kopen, maar zou dat helpen of ligt het echt aan de game?

[ Voor 21% gewijzigd door Dessie op 09-06-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dessie schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:12:
Ik vroeg me af of mensen hier met een high end videokaart ook zo'n enorme framedrop hebben in grote steden? Ben van plan om speciaal daarom een andere videokaart te kopen, maar zou dat helpen of ligt het aan de game?
Dat ligt op dit moment aan de game. In de steden is de dichtheid van items (zombies, loot etc) behoorlijk hoog. Op dit moment, door gebrek aan optimalisaties zorgt dit voor nogal wat communicatie tussen de server en client. En van wat ik begrepen heb, is dat het grootste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
Oke dan kan ik beter nog even wachten, wel irritant die framedrop want in de grote steden is het eigenlijk te doen. Op naar de volgende update! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dessie op 09-06-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dessie schreef op maandag 09 juni 2014 @ 01:05:
Oke dan kan ik beter nog even wachten, wel irritant die framedrop want in de grote steden is het eigenlijk te doen. Op naar de volgende update! :)
In bijna alle steden heb je die fps drops, in steden met een hospital / grote office het is maar hoe je het wil noemen is het erger dan in andere, er is iets niet helemaal in orde met dat gebouw. Dayz zelf is daar ook van op de hoogte.

Vreemd genoeg of eigenlijk gelukkig maar, is de nieuwe grote stad in experimental vrij van fps drops. Die stad is soepel te bewandelen , op de rubberbanding na :9 . Helaas niet kunnen testen of de overige steden beter waren geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Waar is iedereen?? Log in gisteren avond ( full server) en ging zoals gewoonlijk berezino verkennen en waar normaal de kogels om me oren vlogen was het nu wel heel rustig bij de vuurtoren en de police station.

Nieuwe spawn plekken? Ben namelijk al weken niet gesneuveld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
@protheus Welke stad is dat? (heb de game nog maar een paar dagen) heb soms de grootste moeite om de kust te bereiken, een ingebouwde map met waar je bent zou wel handig zijn.

Irritant spel soms, gister uren werk gehad om alles te vinden tot volledige militaire uitrusting aan toe. Staat er in eens iemand ergens boven aan een trap ook in volledige uitrusting, tak tak tak ik dood. Je ziet ook niet door wie je net bent doodgeschoten? maar kan ik hem ook te slim af zijn door heel snel uit te loggen zodat hij mijn body niet kan looten?

[ Voor 26% gewijzigd door Dessie op 09-06-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Dessie schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:16:
@protheus Welke stad is dat? (heb de game nog maar een paar dagen) heb soms de grootste moeite om de kust te bereiken, een ingebouwde map met waar je bent zou wel handig zijn.

Irritant spel soms, gister uren werk gehad om alles te vinden tot volledige militaire uitrusting aan toe. Staat er in eens iemand ergens boven aan een trap ook in volledige uitrusting, tak tak tak ik dood. Je ziet ook niet door wie je net bent doodgeschoten? maar kan ik hem ook te slim af zijn door heel snel uit te loggen zodat hij mijn body niet kan looten?
Je lichaam zal nog wel even te looten zijn. Ik snap dat het irritant als je eindelijk fully geared bent neergeschoten word, maar wat nog vervelender is zijn mensen die 'combatloggen' 8)7
Maar ja Dayz kan super frustrerend zijn. Daarom speel ik voorlopig alleen de mod O-)

Controleer de controleurs

Pagina: 1 ... 24 ... 55 Laatste