Ja alleen het verhaal van Dean klopt niet helemaal en hij verkleind het probleem. Het cheatprobleem is er wel degelijk en neemt zelfs toe.Grotman schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:26:
In de link van protheus hier enkele posts boven zegt Dean dat er geen scripts e.d. meer gedraaid kunnen worden, wat wel in de mod het geval was. Hij stelt ook dat er amper een cheatprobleem is (behalve het glitchen door muren wat ze nu gaan fixen)
Dat meeste scripts niet meer werken klopt wel, echter het injecten van cheat hacks via memory neemt toe en de anti cheat engine die nu gebruikt word is daar helemaal niet of nauwelijks op berekend. Het uitvoeren van hacks via memory injectie is net zo makkelijk als draaien van scripts. Het ontwikkelen is wat lastiger.
Daarna is het simpel weg uitvoeren van executables die je kunt downloaden
Grote probleem momenteel is dat je nog steeds via scripts (en ook memory hacks) loot kan laten spawnen op je lokale client. Op dat moment is de loot bv ( infinite ammo ) nog niet zichtbaar voor de rest van de spelers. Op moment dat zo hacker (DIKKE EIKEL) die ammo oppakt en in zijn geweer of backpack laad het gesynced word naar de achter liggende server en uiteindelijk in de master server.
Vervolgens kan de hacker het gebruiken als ieder andere item en wanneer de hacker gekilled word kan de volgende de infinite ammo oppakken en gebruiken.
Er is momenteel en dat vind ik nog het kwalijkst geen controle op de master server op onmogelijke loot (ammo is max 60 voor m4) op je personage. Dat er geen simpele check is wanneer je spullen opgeslagen worden om te kijken of er items inzitten die niet kloppen vind ik echt niet kunnen.
Hacks die ik onlangs ben tegen gekomen
Onzichtbare speler ( speler zit in de vloer van de map / of rendered domweg niet )
Infinite ammo stacks (tot nu toe tegen gekomen oneindig veel M4, SKS, MOSIN en Shotgun ammo)
Speedhacks ( speler die met 2 wapens net zo hard sprinten als spelers met wapen op de rug )
Teleporting ( toegeven teleporting van 1 kant van de map naar andere kan niet meer echter kleine jumps van 200 meter zie je nog steeds gebeuren )