AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
1 April! (+23)Luuk1983 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:09:
Ik ben naar de plaats gegaan waar de nieuwe stad Karmarovka zou moeten liggen...maar helaas
★ What does that mean? ★
Kan je ook met ace en acre gaan spelen en vanalles doen. Arma3 vind ik persoonlijk nog niet helemaal af.
kijk bedankt voor de tip! voor 7,50 is het de moeite waard om te vergelijken met dayz standalone...dudee schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:12:
Ik zou arma2 nemen, met alle uitbereidingen voor 7,5 euro ofzoiets. Ziet het er beter uit en is leuker.
Kan je ook met ace en acre gaan spelen en vanalles doen. Arma3 vind ik persoonlijk nog niet helemaal af.
Arma2 en alle uitbreidingen geinstalleerd en dayzcommander, alleen nog uitvogelen waarom hij continue bad version aangeeft als ik een server wil joinen ( dayz origins of epoch)
[ Voor 22% gewijzigd door CallmeGod op 24-04-2014 21:36 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Na een paar minuten zag ik een kerel de huizen plunderen achter voedsel, zo onopvallend als mogelijk ga ik naar hem toe. Op slechts 10 meter afstand roep ik in mic "dont move man, yes you on the street"
Tegen alle verwachtingen in hield hij z'n wapen omlaag en zegt hij "okay im friendly, dont shoot". Ik antwoord "okay thanks" en schoot ik met m'n SKS z'n kop eraf
Ik wou z'n lichaam looten en terwijl ik in z'n inventory aan het kijken was hoor ik kogels op millimeters naast me neerkomen. Waarschijnlijk z'n vriend die iets verder aan het scouten was. Begin ik zoals een mietje te lopen richting een huis, meteen cover gezocht en uitgelogd
Ja, nochtans ben ik altijd friendly met andere spelers, vorige week nog een gast toegevoegd op Steam nadat we elkaar plots bewapend tegenkwamen maar er geen schoten werden gelost.
2 op 10 keer kom ik iemand friendly tegen wanneer we bewapend zijn. De andere keren is het meteen kogel zonder interactie. Dus daarom dat ik hem gewoon neerknalde. Want hoogstwaarschijnlijk ging z'n vriend me toch vroeg of laat afknallen. Kill or be killed!
Verwijderd
Inderdaad, dat maakt het nou leuk; iedereen heeft z'n manier van spelen. En begrijp me niet verkeerd, ik heb ook al talloze keren een gevecht uit de weg gegaan maar ik ben ook talloze keren neergeschoten zonder enige reden, en dat zorgt ervoor dat ik steeds minder friendly ben.-Moondust- schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 01:11:
Tsja, klinkt alsof je er trots op ben hoe je speelt. Ik hoop weinig van dat soort spelers te treffen. Als je niet friendly bent, doe dan ook niet alsof en als een bange haas uitloggen doe je alleen als je echt kansloos bent tegen een overmacht. Nouja, je moet het zelf weten natuurlijk.
En het feit dat ik de map zoals m'n binnenzak vanbuiten ken & alle gear hebt zorgt er ook voor dat ik de tijd op diverse manieren wil doden...
Dit vat mijn Dayz ervaring trouwens samen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VLx0pCg0cIQ]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 03:35 ]
Een vriend van me zijn beiden neergeschoten op het NE airfield. Het klonk als een sniper van redelijke korte afstand. Echter als een vriend van me geraakt wordt en hij kruipt (been gebroken) en ik loop een hoek om om dekking te zoeken en ik kan daar OOK geraakt worden (1 shot one kill), dan vraag ik me in godsnaam af waar hij zat om ons zo te kunnen raken...
Naja misschien waren het wel twee gasten.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Welcome to DayZ, where death is the only sure thing!Damian schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:44:
Als iemand zijn wapen omlaag doet en je schiet hem dan alsnog heeft niets met manier van spelen te maken, dat is gewoon laagIs niet eens grappig
Verwijderd
Allemaal waar en eerlijk enzo, maar combatloggen is echt een kutstunt waar je terecht voor geparmabanned zou moeten worden.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 02:22:
[...]
Inderdaad, dat maakt het nou leuk; iedereen heeft z'n manier van spelen. En begrijp me niet verkeerd, ik heb ook al talloze keren een gevecht uit de weg gegaan maar ik ben ook talloze keren neergeschoten zonder enige reden, en dat zorgt ervoor dat ik steeds minder friendly ben.
helaas maar waar, zo is het spel..Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:15:
[...]
Welcome to DayZ, where death is the only sure thing!
Verwijderd
In een half uur tijd evenveel zombies tegengekomen als in de rest van de week bij elkaar!
Ze gingen ook een stuk moeilijker neer.
Paar keer gehad dat ik een flink eind langs een drop rende en er opeens een zombie door het weiland kwam geschoten en mij aanviel. Eind van de avond was ik dan ook afgemaakt, vanavond weer een nieuw leven proberen.
Is het trouwens zo dat hoe noordelijker je komt, hoe meer zombies er zijn? Ik kreeg namelijk het idee dat er in het zuiden een stuk minder zitten. (ik spawnde gister net boven Berezino, dus ik begon al aardig noordelijk)
Verwijderd
Oh en bohemia er mist een dorp just so you know
Zoals? De enige echte 'bug' op dit moment waarvan ik vind dat ze ze moeten fixen is dat zombies door muren lopen, maar voor de rest heb ik weinig last van andere bugs. Dat je zombies nu 12 keer moet meppen met een bijl is niet echt een bug, maar op dit moment een designkeuze. En voor de rest staan er wat dingen op de 'known issue'-lijst die ik persoonlijk niet zo heel boeiend vind...Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:05:
Iemand nog wat gehoord over tussentijdse bug fixes, want er zitten wel een aantal irritante bugs in de laatste patch die ze mogen aanpakken.
Oh en bohemia er mist een dorp just so you know
Verwijderd
Ach de wall glitches die er al in zitten van voor de alpha start bijvoorbeeld , de blikjes drinken zijn soms meerdere keren te gebruiken en dan weer niet. Ondanks het nieuwe netwerk systeem de desync issues, nog steeds is het maar hopen als je op een cijfer van je hotbar drukt er een wapen of item te voorschijn komt. Geluid is bugged wanneer je met melee wapen loopt en soms ook met geweer, dan slaat het geluid stappen over.Luuk1983 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:48:
[...]
Zoals? De enige echte 'bug' op dit moment waarvan ik vind dat ze ze moeten fixen is dat zombies door muren lopen, maar voor de rest heb ik weinig last van andere bugs. Dat je zombies nu 12 keer moet meppen met een bijl is niet echt een bug, maar op dit moment een designkeuze. En voor de rest staan er wat dingen op de 'known issue'-lijst die ik persoonlijk niet zo heel boeiend vind...
En dan heb ik het nog niet over het feit dat bohemia blijkbaar niet instaat blijkt te zijn om simpele hacks aan te pakken als oneindige ammo, speedhacks, shotgun die niet hoeft te herladen etc, ja ik weet het enorm moeilijk te detecteren
Absoluut, je moet gewoon de bereidheid hebben om dood te gaan, juist als je fully geared ben. Voor mij is de truuk om te leren in de tweakers-groep steeds slimmer te spelen zodat je minder onnodig dood gaat en daarnaast als team de gear van teammates veiligstelt/bewaakt, zodat die kunnen respawnen en hun gear weer terug kan halen. Maar ja, je gaat idd vroeg of laat dood en vaak moet je echt weer helemaal overnieuw beginnen met loot verzamelen. Ik ga meestal, óf 's nachts, óf vroeg in de ochtend loot verzamelen door server hoppen bij een airfield. Dan kan je redelijk ongestoord je gang gaan op lege servers en kost het je doorgaans 1-2 uur om weer echt fully geared te raken. En dan kan de uitdaging van confrontaties zoeken met de tweakers-groep weer beginnen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:15:
Welcome to DayZ, where death is the only sure thing!
Interface lagg bijv. Je gun in je handen slepen in je overview venster werkt meestal altijd.Luuk1983 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:48:
[...]
Zoals? De enige echte 'bug' op dit moment waarvan ik vind dat ze ze moeten fixen is dat zombies door muren lopen, maar voor de rest heb ik weinig last van andere bugs. Dat je zombies nu 12 keer moet meppen met een bijl is niet echt een bug, maar op dit moment een designkeuze. En voor de rest staan er wat dingen op de 'known issue'-lijst die ik persoonlijk niet zo heel boeiend vind...
Maar de shortcuts praktisch nooit. 6 keer smashen voordat er wat gebeurd.
Verwijderd
Toen ik daar spawnde hoorde ik om de haverklap gunshots en zag ik ook relatief veel mensen. Het zelfde voor het vliegveld. Maar vanaf m'n tocht richting NW airfield en daarna Balota heb ik op een full server niemand tegenkomen...
Wel jammer want in de Dayz Mod spawnde iedereen random langs de kust en kwam je ze overal tegen het lijf. Nu heb ik het gevoel dat er alleen iets te doen is in het Noord Oosten van de map...
Ik ben overigens fully geared en ready voor vanavond! ;-)

Heb gisteren een fully geared bandit dood gemaakt met een crowbar nadat hij meerdere kogels op hij heeft afgevuurd. Kon zijn hunting backpack (pristine) alleen niet afpakken. Toch een leuk gevecht.
Daarna een paar new spawns geholpen met wat eten geven en ze bandagen.
Ik was even gestopt met DayZ maar na gisteren heb ik de tijd van mn leven als ik langs de kust mensen help.
Heb ook de Arma 2 Combined operations gekocht (5 euro nu) heb het even gespeeld maar snap er helemaal niks van.
Als hun alles wat op hun weg staat dood knalt en zij de zelfde richting opgaan als mij ben je ook vrij snel dood maar normaal ben ik vrij aardig.
[ Voor 3% gewijzigd door -Moondust- op 26-04-2014 19:46 ]
Verwijderd
Ben full gear.
Ik vind het altijd wel leuk om de hero uit hangen.
En met geared gasten zorg ik altijd dat ze mij niet zien, en ik hun wel.
Vraag ik ze vriendelijk om te liggen, en hun wapens te droppen.
Doen ze dat, laat ik ze gaan, wil ik ze zelfs nog wel voedsel en andere stuff geven.
Reageren ze niet, of rennen ze, dat zijn ze dood.

Nou, je bent echt geweldig. Spelers als jij maken dit spel pure PVP en 0% samenwerking. Jammer.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 02:22:
[...]
Inderdaad, dat maakt het nou leuk; iedereen heeft z'n manier van spelen. En begrijp me niet verkeerd, ik heb ook al talloze keren een gevecht uit de weg gegaan maar ik ben ook talloze keren neergeschoten zonder enige reden, en dat zorgt ervoor dat ik steeds minder friendly ben.
En het feit dat ik de map zoals m'n binnenzak vanbuiten ken & alle gear hebt zorgt er ook voor dat ik de tijd op diverse manieren wil doden...
Dit vat mijn Dayz ervaring trouwens samen:
[video]
Het zou leuk zijn als je er altijd voor kon zorgen dat jij anderen eerder ziet dan zij jou, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je kan ten opzichte van minder ervaren spelers wel een voordeel behalen door tactisch te werk te gaan, maar er zullen ook zat even ervaren spelers rondlopen die jou zien voordat jij hen ziet. En dan ben je toch overgeleverd aan hen in de meeste gevallen.
Nog even een kijken genomen op Green Hill waar die grote mast staat. Jammer dat je er niet helemaal op kan klimmen
Verwijderd
Wil je bloed er bij, dan moet je genoeg eten en drinken dat je energized (lichtgroen) en hydrated (groen) bent, dan krijg je langzaamaan weer kleur.
rot *iets* nooit eten..Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:53:
Gister een tijd gespeeld, maar na een tijdje werd mijn beeld een beetje kleurloos. Komt dit doordat ik ziek was? Kan verrot fruit kwaad als je het eet?
Zoals aangeven, dit heeft met blood level te maken. Er zijn meerdere manieren waarop je blood leven omlaag kan gaan (bijvoorbeeld als je 'starving' bent qua honger, dan gaat je blood level ook omlaag), maar het volgende heb ik eerder al eens getypt met betrekking tot blood recovery:Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:53:
Gister een tijd gespeeld, maar na een tijdje werd mijn beeld een beetje kleurloos. Komt dit doordat ik ziek was? Kan verrot fruit kwaad als je het eet?
Daarnaast kan je door Saline bags of bloedtransfusie je blood leven sneller omhoog krijgen.Luuk1983 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:50:
Even redeneren...Je blood level gaat tot 5000, bij 500 ben je unconcious. Laten we even van het ergste uitgaan: blood level van 500. Blood regeneration is als volgt:Dus van 500 naar 5000 kost minimaal 25 minuten en maximaal 75 minuten. Dat lijk me wat langer duren dan die 5 - 10 minuten die jij zegt
- 1 per sec als je energized bent (donker groen, energy level >2000) en niet thirsty (water level >1500).
- 3 per sec als je high energized bent (licht groen, energy level > 4000) en hydrated (donker groen, water level > 2500) bent
Ik geloof best dat je redelijk snel weer kleur hebt en je blood level is waarschijnlijk hoger dan 500, maar blood generation gaat niet zo snel.
Daarnaast gaat je health pas weer omhoog als je blood level volledig vol is, je high energized bent (licht groen, energy level > 4000) en hydrated bent (donker groen, water level > 2500). Full recovery kan dus behoorlijk lang duren!
Als je op het punt staat om dood te gaan zou ik het wel riskeren. Er is een x% kans dat je ziek wordt van rot fruit, geen 100%oNNoZeLe schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:24:
rot *iets* nooit eten..
[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 28-04-2014 11:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Heel veel drinken aan een put en je kots het eruit. Kan zijn dat je dit meerdere keren moet doen om gezond te blijvenVerwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:18:
Ziet er niet zo fraai uit voor mij dus.. Haha. Ik had al stuk of 6 rotte stukken fruit gegeten. Ben ook ziek.
Verwijderd
Zijn er nog mensen die vooral savonds vanaf 19:30 uur spelen? Welke NL server is prima om te spelen?
zoek de GoT groep in steam en "friend" mensen, dan kun je ze terug zien op het "friends" tabje in het game menu.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:50:
Bedankt voor de tip, maar hoe vind ik een put zo snel
Zijn er nog mensen die vooral savonds vanaf 19:30 uur spelen? Welke NL server is prima om te spelen?
Als je dan ook nog wilt weten waar mensen zitten (give-or-take-a-few) meld je je aan op http://izurvive.com/
De map van Chernarus kan je hier vindenVerwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:50:
Bedankt voor de tip, maar hoe vind ik een put zo snel
DayZ NL-DE-GB servers zijn prima servers om op te spelen. Er zijn bijna altijd wel personen te vinden die 's avonds op TS ts.bug-community.com zitten en bereid zijn om samen te spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Sharpp op 28-04-2014 16:25 ]
Heb me ook aangemeld.LongBowNL schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:52:
Yep! Hieronder staan de gegevens voor de izurvive-groep!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Naam: Shankfull
Op de locatie waar ik nu ben heb ik ook mijn mosin gevonden. (Staroye)
Speelt deze groep ook altijd samen op 1 server?
ooh ja ik zit nu ook in de groep ik zie al een paar van jullie ik ben angelorus en ben rond berezinoLongBowNL schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:52:
Yep! Hieronder staan de gegevens voor de izurvive-groep!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
zal poging doen om deze avond nog eens dayz te spelen indien er volk is op de teamspeak, is er al een berezino tweakers huisje ?
Mijn ervaringen met de laatste patch zijn:Rigs schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 07:16:
Hey jongens, hoe is dayz sinds de laatste update ? mousefix/kruisboog/en andere ?
zal poging doen om deze avond nog eens dayz te spelen indien er volk is op de teamspeak, is er al een berezino tweakers huisje ?
- Kruisboog is grappig en werkt goed
- De muisfix is echt een zegen!
- Meer last van lag/desync dan voorheen
- Ik heb best wat problemen met geluid (loopgeluid of schietgeluid dat even wegvalt, geluid van bijvoorbeeld kogels in een clip doen dat blijft hangen en nog steeds afgekapte zombiegeluiden).
- Zombies neermeppen is echt moeilijk geworden. Ook met een fireaxe moet je echt een aantal keer slaan, behalve bij perfecte head'shots'.
- Binoculars zijn gaaf (alleen nog wat bugged)
Met goed internet werkt het nog als voorheen (Dat was bij mij goed) en met minder snel/traag internet werkt het veel beter dan eerst.
Kruisboog en binoculars moet ik nog vinden.
Ik had er met name last van als je in first person mode met alt om je heen ging kijken, dan voelde de muis heel zweverig door de acceleration. Nu is het instant (en veel fijner).Shankfull schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:33:
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van de mouse bug.
Met goed internet werkt het nog als voorheen (Dat was bij mij goed) en met minder snel/traag internet werkt het veel beter dan eerst.
Kruisboog en binoculars moet ik nog vinden.
Dit was ff men rant, meestal gaat het wel goed op een pve server. Maar soms heb je een rotte appel ertussen.
nieuws: Ook Rockstar-games hebben last van offline gaan GameSpy-serversBegin april maakte GameSpy bekend dat het de stekker uit zijn masterservers haalt. Ook games als ArmA II, Saints Row 2 en Halo: Combat Evolved zullen de effecten hiervan gaan voelen.
een reactie van Jasper11 op het nieuwartikel geeft het antwoord:Luuk1983 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:53:
Heeft dit eigenlijk nog invloed op de mod:
[...]
nieuws: Ook Rockstar-games hebben last van offline gaan GameSpy-servers
Dayz Servers zullen hier geen last van hebben. Het zoeken van servers gaat via dayz zommanders bij de meeste![]()
Gelukkig maar want er zijn op het moment 4000+ dayz servers te vinden
[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 30-04-2014 10:57 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Moeilijker? Ik krijg het niet eens voor elkaar. Ook niet als ik op de hoofden richt. Ik heb het meerdere keren geprobeerd om geen kogels kwijt te raken, maar 1 keer ging ik zelfs bijna dood. Ik was bezig met 1 zombie, komt er nog een zombie bij. Dus ik probeer mn revolver te pakken, hoor ik alleen maar klik klik klik... De revolver was net ruined gemaakt door de zombies. Ik kon dus alleen nog maar schieten met mn mosin. Ondertussen had ik een gebroken arm, was bijna al mn gear naar de maan. Nee, vanaf nu schiet ik alles maar gewoon. Ik heb nu een silencer op mn pistooltje.Damian schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:56:
Zombies neermeppen is moeilijker inderdaad maar nu wel een leuke uitdaging als je maar een axe o.i.d. hebt. Verder lijken ze niet meer zo irritant te spawnen als eerst.
Verwijderd
Ja die werken niet, alleen de 0.22 werkt , maar trekt nog steeds zombies aanSkydd86 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:20:
[...]
Moeilijker? Ik krijg het niet eens voor elkaar. Ook niet als ik op de hoofden richt. Ik heb het meerdere keren geprobeerd om geen kogels kwijt te raken, maar 1 keer ging ik zelfs bijna dood. Ik was bezig met 1 zombie, komt er nog een zombie bij. Dus ik probeer mn revolver te pakken, hoor ik alleen maar klik klik klik... De revolver was net ruined gemaakt door de zombies. Ik kon dus alleen nog maar schieten met mn mosin. Ondertussen had ik een gebroken arm, was bijna al mn gear naar de maan. Nee, vanaf nu schiet ik alles maar gewoon. Ik heb nu een silencer op mn pistooltje.
Silencers doen (nog) niks om het geluid zachter te maken, maar ze halen je accuracy wel omlaag als je damaged zijn. Dus op dit moment heb je niks aan silencers. Alleen de Amphibia S is erg stil (maar ook heel erg zwak).Skydd86 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:20:
[...]
Moeilijker? Ik krijg het niet eens voor elkaar. Ook niet als ik op de hoofden richt. Ik heb het meerdere keren geprobeerd om geen kogels kwijt te raken, maar 1 keer ging ik zelfs bijna dood. Ik was bezig met 1 zombie, komt er nog een zombie bij. Dus ik probeer mn revolver te pakken, hoor ik alleen maar klik klik klik... De revolver was net ruined gemaakt door de zombies. Ik kon dus alleen nog maar schieten met mn mosin. Ondertussen had ik een gebroken arm, was bijna al mn gear naar de maan. Nee, vanaf nu schiet ik alles maar gewoon. Ik heb nu een silencer op mn pistooltje.
Meerdere zombies tegelijk te grazen nemen is inderdaad niet te doen, maar dat vond ik voorheen ook al niet. Ik heb laatst pas voor het eerst geschoten omdat ik door twee zombies en een maat door drie zombies tegelijk gepakt werd. Verder is het een kwestie van oefenen hoe je moet slaan om de zombies op het hoofd te raken. Ik heb de zombies nu met enige regelmaat in 1 tot 3 klappen met een splitting axe (dus niet eens een fire axe) kapot.
En die zombies worden overal door aangetrokken.
Verwijderd
Ze doen het echt niet de silencers.Skydd86 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:14:
Ik heb mn maat een FNX met silencer gegeven en gevraagd of hij vlak naast me wilde schieten. Ik hoorde alleen het tikje van de kogel. Ik dacht dat voor de andere spelers het geluid wel gedempt werd.
En die zombies worden overal door aangetrokken.
Net nog half uur in gras/bos gekropen om een sniper te vinden, die veel kills op ons team scoorde. Gelukkig eindelijk gevonden en kunnen afschieten, helaas had die een maatje op flinke afstand die hem rugdekking moest geven. Die schoot me helaas net dood voor ik mijn schot op hem kon lossen.
Na mijn respawn snel een mosin en ammo kunnen vinden en daarna samen met Yilmaz de M4 gast gevonden en wraak kunnen nemen.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 22:47 ]
http://www.reddit.com/r/RedditRescueForce/
Ik had een pristine Mosin, Pristine Compensator, Pristine Long Range Scope, Pristine Bipod en pristine Ammo. Afstand goed ingeschat voor zover ik weet en toch raakte ik hem niet

Verwijderd
Snipen is momenteel heel lastig zeker zonder spotter. Momenteel rendered niet alles in je scope bij afstanden over 400 meter. Eerst kon je eigen shot inslag niet zien vanwege de recoil, nu rendered het niet eens meer.Damian schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:22:
Ik vond het gisteren erg vreemd dat ik een speler niet kon afschieten die bovenop een ATC toren lag. Kan dit kloppen? Wellicht door de railings die er om de rand heen zitten ofzo?
Ik had een pristine Mosin, Pristine Compensator, Pristine Long Range Scope, Pristine Bipod en pristine Ammo. Afstand goed ingeschat voor zover ik weet en toch raakte ik hem niet
vreemd, mij lukte het ook niet..Damian schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:22:
Ik vond het gisteren erg vreemd dat ik een speler niet kon afschieten die bovenop een ATC toren lag. Kan dit kloppen? Wellicht door de railings die er om de rand heen zitten ofzo?
Misschien handig om erbij te zetten.
Verwijderd
Waarschijnlijk is je aim Ruined.Damian schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:22:

Mosin blijkt een behoorlijke afwijking naar links te hebben in het spel, kon ik alleen niet zien omdat ik nooit een kogelinslag zie op die afstanden...
[ Voor 11% gewijzigd door Damian op 02-05-2014 08:50 ]
Ik las het ja, dat je reticle niet precies in het midden mikt....lekker handig. Ik vraag me dan altijd of hoe zulke bugs ontstaan. Ik bedoel, je zorgt er toch voor als je een gun ontwikkelt dat hij recht vooruit schiet. Op welk punt is het fout gegaan? Is er iemand geweest die code heeft aangepast zodat je niet precies meer in het midden schietDamian schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:50:
[...]
[afbeelding]
Mosin blijkt een behoorlijke afwijking naar links te hebben in het spel, kon ik alleen niet zien omdat ik nooit een kogelinslag zie op die afstanden...
Verwijderd
Bron??Luuk1983 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:55:
[...]
Ik las het ja, dat je reticle niet precies in het midden mikt....lekker handig. Ik vraag me dan altijd of hoe zulke bugs ontstaan. Ik bedoel, je zorgt er toch voor als je een gun ontwikkelt dat hij recht vooruit schiet. Op welk punt is het fout gegaan? Is er iemand geweest die code heeft aangepast zodat je niet precies meer in het midden schiet
Want de afwijking zou in de vorige patch al verholpen zijn en ik merk zelf niks van de afwijking meer
zoals met alle lange afstandsschoten, wind/luchtvochtigheid/regen/hoogte hebben allemaal effect op het projectiel..Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:18:
[...]
Bron??
Want de afwijking zou in de vorige patch al verholpen zijn en ik merk zelf niks van de afwijking meer

Verwijderd
Dat bedoelen ze niet voor de vorige patch week de scope af van de mosin waardoor je rechts moest richten van je target. Dit was gewoon een bug in de scope en had niks te maken met wind/luchtvochtigheid/regen/hoogte. Zover ik weet zit dit alles er ook niet in behalve dat de afstand er echt toe doet.oNNoZeLe schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:44:
[...]
zoals met alle lange afstandsschoten, wind/luchtvochtigheid/regen/hoogte hebben allemaal effect op het projectiel..
Inderdaad, volgens de release notes zou dat in 0.42 gefixed moeten zijn:Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:18:
[...]
Bron??
http://dayz.gamepedia.com/Changelog#0.42.116181Weapons: Long-range scope reticle properly centered
hoop dat het geen repost is.. ik vond hem echt heel goed
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
haha Geniaal , kan zo een film van dayz zijnspartacusNLD schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:55:
[video]
Thx had m nog niet gezien. Heel goed gemaakt, holy shit.spartacusNLD schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:55:
[video]
- Geluid is bugged. Af en toe afgekapte zombie, drink, laad, ammo geluiden. Maakt het echt heel moeilijk om te horen of het een andere speler is of niet
- Zombies die door deuren en muren lopen en je vanaf de andere kant van map spotten.
- Loot respawn. Net hadden we na veel spanning een sniper gevonden en hem af kunnen schieten. Net daarna meteen een herstart van de server, en konden we hem dus niet looten... Erg jammer dat server herstarts u de enige manier is om loot te laten respawnen.
- belachelijk hoge penalty voor het joinen van een server. Ik wil bijvoorbeeld echt niet in het donker spelen. Als ik er dan 1 join en rejoin daarna een andere is het gewoon belachelijk lang wachten. 500 secondes!
- grafisch moet het echt beter, in steden is het gewoon echt te slecht voor woorden.
Verder geniet ik nog dagelijks van het spel dus het alleen maar beter worden!
[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 04-05-2014 21:36 ]
---RAWE CEEK!!!---
Die is toch nog niet weg? Dacht dat hij pas aan het eind van het jaar het team ging verlaten?NoFearCreations schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:01:
Ik vermoed dat nu Rocket weg is, het allemaal nog veel langer met SA gaat duren, als hij ooit afkomt. Zie het somber in, vooral omdat ze nog niet eens een beetje in de buurt komen van de mod.
True!Grotman schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:22:
[...]
Die is toch nog niet weg? Dacht dat hij pas aan het eind van het jaar het team ging verlaten?
http://www.eurogamer.net/...ep-down-as-leader-of-dayz
Daarnaast hebben ze een maand terug extra developer(s) ingehuurd/aangenomen, zodat het ontwikkelproces wat sneller gaat.
Het komt allemaal goed met deze geweldige game
Maar, ik ben wel eens met de punten van Damian, vooral dat geluid.. Hoe vaak ik mijn vrienden vraag; ben jij het aan het herladen of is dat iemand anders? Ben jij aan het eten of hoor ik nou iemand anders eten? Terwijl er niemand in de buurt is, op mijn vrienden na dan
Verwijderd
Lol geloof je het zelf????
Veel van de bug/glitches die er nu inzitten zitten er al in sinds de arma2 tijd. Ontwikkelprocess van Dayz SA, of die van bohemia eigenlijk is zwaar amateuristisch en lijkt meer op een overheids ict aanbesteding. Dit is een spel dat altijd geplaagd zal blijven door bugs/gliches en gemakkelijk te hacken is door cheaters.
Dat was het al in Arma2 , dat is het nu in arma 3 en dat zal het ook blijven in Dayz wat in feite arma 2.5 engine is.
De Dayz developers presenteren vol trots nieuwe items in de laatste patch als bv de binocs, terwijl ze compleet bugged zijn. Binocs is alleen staand te gebruiken

Nu kan je wel roepen dat het nog in alpha zit en dat doet rocket zelf ook erg graag. Feit is wel dat het spel inmiddels 2 miljoen keer verkocht is a 20 euro wat 40.000.000 oplevert.
Daarvan mag je meer resultaat verwachten dan er nu is.
Tja dan vind jij. Als ik jou zo hoor, dan is een alpha niks voor jou. Maar goed het development team is recent verdubbeld, waarschijnlijk dat het binnenkort sneller zal gaan. En vergeet niet dat veel dingen ook onderwater gebeuren. Als een binoculars een beetje bugged is je grootste probleem is...Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:39:
Daarvan mag je meer resultaat verwachten dan er nu is.
Ze zijn in ieder geval al bezig om bepaalde zaken uit elkaar te halen, zodat ze relatief makkelijk van engine kunnen switchen. Nergens staat dat ze het altijd bij de ArmA II of III engine gaan houden. En daarnaast willen ze veel dingen gewoon goed doen. Een gun ontwikkelen voor het spel neemt behoorlijk wat tijd in beslag, maar ik vind dat je dat terug ziet aan de wapens.
En ja ik geloof best dat ze regelmatig nieuwe dingen willen introduceren aan de spelers en als je constant een super uitgebreide testprocedure gaat volgen ben je veel teveel tijd kwijt die je ook aan developen had kunnen besteden.
Deze fase van development maak je normaal niet mee en voelt daarom best wat amateuristisch. Maar zoals gezegd, als je elke release als full release met bijbehorende tests en QC zou gaan doen....dan ben je veel te veel tijd kwijt.
Dat gezegd hebbende ben ik net als jij benieuwd waar we uit gaan komen uiteindelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 05-05-2014 12:28 ]
Verwijderd
In alfa fase ga je sowieso niet echt testen. Je knalt je functionaliteit in elkaar, je doet even een paar ruwe testjes om te kijken of je geen absolute paardenpoep gemaakt hebt, en sluit je dev ticket en gaat door naar je volgende feature.Luuk1983 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:26:
[...]
En ja ik geloof best dat ze regelmatig nieuwe dingen willen introduceren aan de spelers en als je constant een super uitgebreide testprocedure gaat volgen ben je veel teveel tijd kwijt die je ook aan developen had kunnen besteden.
Deze fase van development maak je normaal niet mee en voelt daarom best wat amateuristisch. Maar zoals gezegd, als je elke release als full release met bijbehorende tests en QC zou gaan doen....dan ben je veel te veel tijd kwijt.
Als de features compleet zijn, en je in de bèta belandt, dán ga je serieus testen, schaven, testen, verfijnen, testen, controleren of alles nog is zoals je het wilt en testen. Niet in de alfa fase.
Geen zin in bugs? Wachten tot het spel uit komt.
Geen zin om te wachten? Niet mutsen dat er bugs in zitten.
/me krijgt de huppeldeflup van dat gewandel de hele dag, en wacht dus braaf tot het spel in bèta gaat.
En tot die tijd prijs ik me gelukkig dat ik iets van 22 dollar betaald heb voor dit spel, en als het straks uit komt is dat vast en zeker niet de prijs van het release product. En als het niet uitkomt is dat jammer, maar vooruit, gezien de ~1000 uur in DayZ Mod en DayZ Origins kan ik dan niet echt spreken van schandelijk jammer van m'n geld.
Als je trouwens nu al valt over de bugs in de alfa fase in DayZ dan speel je zeker geen Battlefield 4?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 14:14 ]
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:09:
[...]

Ja precies. En ze hebben al herhaaldelijk een release naar stable uitgesteld vanwege breaking bugs, of dat ze direct na het uitbrengen van een release een hotfix uitgebracht hebben. Ik vind in die zin dat ze het best goed doen. De echte problemen kan je vinden op experimental (zoals major rubberbanding op dit moment). Op het moment dat er iets naar stable gereleased wordt is het eigenlijk al best wel een beetje getestVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:09:
In alfa fase ga je sowieso niet echt testen. Je knalt je functionaliteit in elkaar, je doet even een paar ruwe testjes om te kijken of je geen absolute paardenpoep gemaakt hebt, en sluit je dev ticket en gaat door naar je volgende feature.
QFT!Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:09:
[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 05-05-2014 14:19 ]
Verders stond volgens mij in de patchnotes al dat de bino alleen staant werkte.. was een known error. ze kiezen gewoon ervoor hem op die manier erin te zetten. heb ik niet zoveel moeite mee eerlijk gezegd.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Je hebt naast de stable branch de experimentele branch en intern hebben ze vast ook nog versies lopen. Ik denk dat het meer een kwestie is dat ze een fout gemaakt hebben in de release notes dan een heel dorp wat er wel had moeten zijn maar er niet is. En dat ze niet teveel tijd stoppen in release notes kan me dan weer goed voorstellen. De vraag is dus of het de BEDOELING was dat het dorp er in zou zitten of niet. En ik denk niet dat we dat te weten komen. Maar het staat me wel bij dat ze gewoon vergeten waren de release notes aan te passen.TgR_KILLER schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:01:
Ik vind zelf net zo hard dat je niet moet zeuren in een Alpha.. maar als een compleet dorp ontbreekt... dan is daar volgens mij niet heel veel aan getest xD
Verders stond volgens mij in de patchnotes al dat de bino alleen staant werkte.. was een known error. ze kiezen gewoon ervoor hem op die manier erin te zetten. heb ik niet zoveel moeite mee eerlijk gezegd.
[ Voor 38% gewijzigd door -Moondust- op 06-05-2014 21:13 ]
ja het is leeg regelmatig..-Moondust- schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:12:
Waar zijn alle SA liefhebbers in de TS van BuG?
Maar mijn "beste" avond is de maandagavond, voor de rest is het niet te plannen..
tentamenperiode misschien? ik ben er vanaf volgende week weer wat vaker bij-Moondust- schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:12:
Waar zijn alle SA liefhebbers in de TS van BuG?
https://twitter.com/rocket2guns/status/462289898738044928
Vooral de reactie:
Dean Hall @rocket2guns May 2
@frendlyincherno Chop down trees
Ik ben de laatste tijd veel Dayz Epoch aan het spelen en als ik eerlijk moet zijn vind ik de mod enigsinds leuker dan SA op dit moment.
En het verbaast me echt hoe Dayz SA op dit moment loopt en hoe het nu in elkaar zit, de hoeveel heid zombies en andere AI die er in dayz epoch mod zit tegenover wat er nu in DayZ SA zit...het klopt gewoon niet.
Dat en als het goed is komt deze maand H1Z1 uit en waarschijnlijk ga ik dat ook spelen