Ik ga vanavond opnieuw een poging doen breaking point te spelen, kreeg "session lost" errors, maar er is op het forum een mogelijke fix voor.
Ik ben ondertussen ook wel weer klaar met DayZ. Ik heb ondertussen genoeg ervaring met ArmA, scripten voor ArmA en de compleet idiote multiplayer synching die er bij hoort, maar in DayZ gaat het toch allemaal nog een stapje verder: In een game die zo erg draait om niet dood te willen gaan, korte belangrijke momenten en het willen overleven is er op dit moment nog goed veel mis. Laten we beginnen met het grootste probleem: Desync. Alles is zo verdomde laggy, waardoor het ten eerste niet fijn speelt, maar het ook veel moeilijker word om situaties onder controle te krijgen. Wil je friendly spelen, maar iemand raised zijn gun, draait zich om en vuurt nog vrolijk een paar keer (Terwijl je buddy hem al lang een aantal kogels in zijn borst heeft gegeven) moet gewoon niet kunnen. Je margin met alles wat je doet moet zo ziek hoog zijn door die latency, dat het snelle reageren op elkaar gewoon niet werkt.
Ik ben qua controls nu redelijk A3 gewend en altijd een strond hekel gehad aan de action menu en de default actions (Als je ergens naar kijkt en op F drukt), maar in DayZ is dit nog heel veel erger... Als ik een stad door loop, wil ik gewoon de deur achter me dicht doen. Ik ben toch zeker niet in de kerk geboren. Maarja, dan ben je vervolgens weer 30 seconden bezig om te deur dicht te krijgen. Ik heb het zonet even in real life getest en het lukte om een deur binnen 1 seconde achter me dicht te doen. Dat vicinity system werkt ook voor geen meter. Zo had Chilled een pistol voor mij gedropt in een boom (Op een zeer belangrijk moment) en in de vicinity kwam hij maar niet te staan, terwijl hij gewoon recht voor mijn neus lag. In het action menu kon ik hem natúúrlijk ook niet zien.
Vervolgens komen we op de random kut situaties waar je half dood gaat:
Je breekt nog steeds constant je benen. Van trappen af, deuren, etc. Lig je dan naast een hospital waar je niet in kan komen omdat je met een gebroken been niet te trap op kan komen. Sweet. Pleur je van een dak af omdat hij besloot nog even een stapje extra te zetten.. Loop je verkeerd langs een steen en pleur je ook half dood neer. Loop je langs een boom, word je in één keer 50 meter de lucht in gelanceerd.
Dan ook nog een keer al die hopeloze fake realism bullshit: Je kunt fixen met bandages en wat houten stokjes.... Ja oke, dat gaat niet werken, maar zo hebben ze het bedacht. IK LIG IN EEN DORP MET OVERAL HOUTEN HEKJES EN IK HEB EEN MASSIVE AXE BIJ ME. Waarom... Waarrrrooommmm moet ik houten stokjes zoeken? En als ik een axe heb, dan kan ik gewoon een blik bonen open maken zonder shit op de grond te gooien. En als dat niet lukt, dan pak ik wel een steen of iets dergelijks.
inb4 "Alpha". Die movement is bijna al hetzelfde sinds Operation Flashpoint en gaat echt niet veel veranderen. Die desync lijkt redelijk ingebakken ook als sinds Operation Flashpoint. Die fake realism bullshit, waar je gedwongen wordt om item X op een bepaalde manier te gebruiken, gaat ook niet verdwijnen, simpelweg omdat het absurd veel werk is om alles in een Chernarus+ bruikbaar te maken.
Ik ben qua controls nu redelijk A3 gewend en altijd een strond hekel gehad aan de action menu en de default actions (Als je ergens naar kijkt en op F drukt), maar in DayZ is dit nog heel veel erger... Als ik een stad door loop, wil ik gewoon de deur achter me dicht doen. Ik ben toch zeker niet in de kerk geboren. Maarja, dan ben je vervolgens weer 30 seconden bezig om te deur dicht te krijgen. Ik heb het zonet even in real life getest en het lukte om een deur binnen 1 seconde achter me dicht te doen. Dat vicinity system werkt ook voor geen meter. Zo had Chilled een pistol voor mij gedropt in een boom (Op een zeer belangrijk moment) en in de vicinity kwam hij maar niet te staan, terwijl hij gewoon recht voor mijn neus lag. In het action menu kon ik hem natúúrlijk ook niet zien.
Vervolgens komen we op de random kut situaties waar je half dood gaat:
Je breekt nog steeds constant je benen. Van trappen af, deuren, etc. Lig je dan naast een hospital waar je niet in kan komen omdat je met een gebroken been niet te trap op kan komen. Sweet. Pleur je van een dak af omdat hij besloot nog even een stapje extra te zetten.. Loop je verkeerd langs een steen en pleur je ook half dood neer. Loop je langs een boom, word je in één keer 50 meter de lucht in gelanceerd.
Dan ook nog een keer al die hopeloze fake realism bullshit: Je kunt fixen met bandages en wat houten stokjes.... Ja oke, dat gaat niet werken, maar zo hebben ze het bedacht. IK LIG IN EEN DORP MET OVERAL HOUTEN HEKJES EN IK HEB EEN MASSIVE AXE BIJ ME. Waarom... Waarrrrooommmm moet ik houten stokjes zoeken? En als ik een axe heb, dan kan ik gewoon een blik bonen open maken zonder shit op de grond te gooien. En als dat niet lukt, dan pak ik wel een steen of iets dergelijks.
inb4 "Alpha". Die movement is bijna al hetzelfde sinds Operation Flashpoint en gaat echt niet veel veranderen. Die desync lijkt redelijk ingebakken ook als sinds Operation Flashpoint. Die fake realism bullshit, waar je gedwongen wordt om item X op een bepaalde manier te gebruiken, gaat ook niet verdwijnen, simpelweg omdat het absurd veel werk is om alles in een Chernarus+ bruikbaar te maken.
Ik weet niet op welke dayz standalone jij speelt, maar ik heb toch echt bijna nergens last van, bijna nooit van Desync, laggy nou eigenlijk nooit, al speel ik op een server met een ping van 250 dan nog gaat alles goed,
van trappen gebeurt met zo goed als nooit meer,
dussss weet niet waarom je eigenlijk afgeeft op dit spel, maar speel het gewoon niet meer dan, laat ons lekker spelen,
vind vooral die desync en laggy bullshit, heb er bijna nooit last van, en dan neem ik nog op ingame ook en soms stream ik live, en dan nog heb ik weinig last ervan, heb ik een lage ping, en fps van gemiddeld overal 40 tot 50 en heb ik een simpele pc met goeie internetverbinding.
misschien moet je wat instelling veranderen denk dat het een hoop zal veranderen, ik speel met veel op hoog, en het speelt gewoon super, tuurlijk zitten er onwerkelijke dingen in PUNT 1 de zombies bestaat niet in het echt
, maar ja ik had er even gewoon zin in om te reageren,
mvg
dussss weet niet waarom je eigenlijk afgeeft op dit spel, maar speel het gewoon niet meer dan, laat ons lekker spelen,
vind vooral die desync en laggy bullshit, heb er bijna nooit last van, en dan neem ik nog op ingame ook en soms stream ik live, en dan nog heb ik weinig last ervan, heb ik een lage ping, en fps van gemiddeld overal 40 tot 50 en heb ik een simpele pc met goeie internetverbinding.
misschien moet je wat instelling veranderen denk dat het een hoop zal veranderen, ik speel met veel op hoog, en het speelt gewoon super, tuurlijk zitten er onwerkelijke dingen in PUNT 1 de zombies bestaat niet in het echt
mvg
Oh ok wat vaag. Nog niet gehad. Waarschijnlijk is je versie out of date. Met die breaking point updater zou het goed moeten gaan.Shodan schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:18:
[...]
Helaas, de mod geeft mij alleen maar session lost bij inloggen op servers. Paar dingen proberen, maar ga er niet te veel tijd in steken, dan ga ik wel weer DAYz SA spelen.
*edit: Kan nu de updater niet starten. Misschien toch wat aan de hand sinds ik het gespeeld heb (2 a 3 dagen terug)
Edit 2: Hij start nu wel en is aan het updaten. Linksonder staat over session lost wel dit:
Dev Tracker
For those with SESSION LOST: this means you either have corrupted files or your breaking point is not enabled under expansion. Install/update for files or enable @breakingpoint as an expansion in the game configuration.
[ Voor 35% gewijzigd door OllyNL op 16-04-2014 18:45 ]
Op het forum staat een post waarin als fix genoemd wordt dat je via http moet downloaden en dan ook via een specifiek ip (maar mogelijk werken de meeste wel??) Ik heb via p2p gedaan.
Verwijderd
Lol, ben je nou aan het trollen ? dit spel heeft enorme Desync problemen. Volgens mij is jou verhaal eerder bullshit. Simpele pc , streamen , nooit laggy , ping van 250 maakt niks uit .... en dan ook nog op hoge settings ?Rottje26 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:18:
Ik weet niet op welke dayz standalone jij speelt, maar ik heb toch echt bijna nergens last van, bijna nooit van Desync, laggy nou eigenlijk nooit, al speel ik op een server met een ping van 250 dan nog gaat alles goed,
misschien moet je wat instelling veranderen denk dat het een hoop zal veranderen, ik speel met veel op hoog, en het speelt gewoon super, tuurlijk zitten er onwerkelijke dingen in PUNT 1 de zombies bestaat niet in het echt, maar ja ik had er even gewoon zin in om te reageren,
mvg
Speel jij dit spel wel ?vind vooral die desync en laggy bullshit
Meest irritante vind ik nog altijd hoe lang het soms duurt voordat je je bijl of wapen tevoorschijn haalt of weg doet. Je moet soms als een malle op 1, 2 of 3 rammen voordat er wat gebeurt.
Enige wat ik merk met desync is enorme rubberbanding en dat je opeens weer in het gebouw staat waar je 10 seconden geleden was... Bedoel je dat? Ik heb nog niet veel gevechten gehad, dus kan daar niet echt goed over oordelen.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:11:
[...]
Lol, ben je nou aan het trollen ? dit spel heeft enorme Desync problemen. Volgens mij is jou verhaal eerder bullshit. Simpele pc , streamen , nooit laggy , ping van 250 maakt niks uit .... en dan ook nog op hoge settings ?
[...]
Speel jij dit spel wel ?
Gebroken botten heb ik echt nooit last van, elke trap gaat goed, snap niet hoe dat mis kan gaan. Gewoon wachten tot je het pijltje ziet en dan op f drukken
Enige wat ik heb is dat vooruit lopen soms blijft steken... Dat was mij in het ontdekken van het schip fataal geworden..
Nogal, al paar keer door gedood, of dan pak je je wapen en ren je dwars door muur hen en knal je 3 etages lager op het beton.
Verwijderd
Soms zit er ook tientallen seconde tussen het dood gaan en het krijgen van de message:"You are dead" wat natuurlijk erg vervelend is in vuurgevechten.Shodan schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:19:
[...]
Enige wat ik merk met desync is enorme rubberbanding en dat je opeens weer in het gebouw staat waar je 10 seconden geleden was... Bedoel je dat? Ik heb nog niet veel gevechten gehad, dus kan daar niet echt goed over oordelen.
Bow
Ik download die updates sowieso via http. En kies dan gewoon de laagste ping. Tot nu toe altijd goed gegaan. Had ff gecheckt paar uur geleden en kon gewoon spelen.Shodan schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:35:
Op het forum staat een post waarin als fix genoemd wordt dat je via http moet downloaden en dan ook via een specifiek ip (maar mogelijk werken de meeste wel??) Ik heb via p2p gedaan.
Verwijderd
Bow zit voorlopig alleen op Experimental servers. Verder lijkt er niet veel nieuws in te zitten.
How to craft a Bow: Add a Rope to a Ashwood sticks
Heb inmiddels al wat gespeeld, Leuke sfeer en je merkt meteen hoeveel beter de arma 3 engine is, net alsof je een next gen game aan het spelen bent! Alleen Altis is iets te groot voor het spel.Stoneyfrog schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:44:
[...]
Ik download die updates sowieso via http. En kies dan gewoon de laagste ping. Tot nu toe altijd goed gegaan. Had ff gecheckt paar uur geleden en kon gewoon spelen.
Muziekjes tussendoor zijn erg sfeervol!
Speel later nog wel een keer.
Loopt echt lekker inderdaad. Probeer de kleinere maps (Thirsk en Bystrica) Ga ik aankomend weekend ook doen.Shodan schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:41:
[...]
Heb inmiddels al wat gespeeld, Leuke sfeer en je merkt meteen hoeveel beter de arma 3 engine is, net alsof je een next gen game aan het spelen bent! Alleen Altis is iets te groot voor het spel.
Muziekjes tussendoor zijn erg sfeervol!
Speel later nog wel een keer.
Alweer 2 hackers die al zittend of prone met 10-15 meter tegelijk rond warpen en met pistols spammen... Heb ze allebei met hipfire weten te raken maar ik word hier goed flauw van.
Goeiemorgen,
het was totaal geen bullshit, en tja ik noem het een simpele pc omdat hij nog ver onder de 1000 euro zit, maar speel regelmatig op amerikaanse servers met een hoge ping, maar heb echt weinig last van iets, ik weet niet waarom, ik zal wel eens 1 deze dagen een filmpje opnemen en dan zonder te knippen en plakken uploaden dan kan je het zelf zien, af en toe eens desync dat ik terug gezet word, maar dat valt echt super mee,
een maatje van me heb er dan wel weer meer last van maar zou niet weten hoe het komt dat ik overal weinig last van heb, en heel simpel op servers kan spelen met hoge ping, maar ja ik blijf het zowiezo spelen, want vind het een geweldige game en zeker met de groepen waar ik mee speel
het was totaal geen bullshit, en tja ik noem het een simpele pc omdat hij nog ver onder de 1000 euro zit, maar speel regelmatig op amerikaanse servers met een hoge ping, maar heb echt weinig last van iets, ik weet niet waarom, ik zal wel eens 1 deze dagen een filmpje opnemen en dan zonder te knippen en plakken uploaden dan kan je het zelf zien, af en toe eens desync dat ik terug gezet word, maar dat valt echt super mee,
een maatje van me heb er dan wel weer meer last van maar zou niet weten hoe het komt dat ik overal weinig last van heb, en heel simpel op servers kan spelen met hoge ping, maar ja ik blijf het zowiezo spelen, want vind het een geweldige game en zeker met de groepen waar ik mee speel
Verwijderd
WTF
Net op Experimental heb ik gewoon per ongeluk mijn character gekopieerd. Zat op een server met max 100 man en ik hoorde de hele tijd mensen praten maar die waren dus totaal niet in mijn buurt. Ik log uit en weer in en opeens besta ik 2 keer. Kon mijn "oude" character gewoon looten en na een paar minuten verdween die.
Alles wat ik heb geloot bleef daarna wel gewoon in de inventory van me "nieuwe" character.
Net op Experimental heb ik gewoon per ongeluk mijn character gekopieerd. Zat op een server met max 100 man en ik hoorde de hele tijd mensen praten maar die waren dus totaal niet in mijn buurt. Ik log uit en weer in en opeens besta ik 2 keer. Kon mijn "oude" character gewoon looten en na een paar minuten verdween die.
Alles wat ik heb geloot bleef daarna wel gewoon in de inventory van me "nieuwe" character.
Als je uitlogt en daarna weer in zonder timer staat je combat log char er nog. Als je die dood maakt en daarna uitlogt, ben je zelf dood en al je gear kwijt. Dan zou je dus al je spullen op de grond moeten gooien, reloggen en daarna weer terug rennen naar waar het lag.
[ Voor 30% gewijzigd door Styreta op 18-04-2014 00:40 ]
m'n m4 met double clip en RDS verloren door een " AUTH time out" disconnect terwijl ik mijzelf morfine aan het toedienen was.. erg jammer..
Verwijderd
Zo zie je maar drugs will kill youoNNoZeLe schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:30:
m'n m4 met double clip en RDS verloren door een " AUTH time out" disconnect terwijl ik mijzelf morfine aan het toedienen was.. erg jammer..
hart in m'n keel..
op een server met 4 man, en dan ineens ' in the middle of nowwhere" iemand tegen het lijf lopen.
Hij meteen, " are ya friendly?" , ik zeg " yes, i wil put my gun away" en dan snel doorrennen en achterom kijken of ie niet toch een trucje uithaalt..
echt schrikken.. poeh
op een server met 4 man, en dan ineens ' in the middle of nowwhere" iemand tegen het lijf lopen.
Hij meteen, " are ya friendly?" , ik zeg " yes, i wil put my gun away" en dan snel doorrennen en achterom kijken of ie niet toch een trucje uithaalt..
echt schrikken.. poeh
oNNoZeLe, wel leuk dat diegene niet gelijk is gaan schieten, want dat gebeurt vaker. Dat is gelijk ook het nadeel van in een groep spelen. Friendly zijn is er niet meer bij.
Verwijderd
Let op met uitloggen in gebouwen. Nu al 2 maal bij opnieuw inloggen vast in ruimte waar ik niet meer uitkom.
1 x office building. 1 maal 2 verdiepingen gebouw. (eruit komen lukte ook niet meer met v toets )
Nu 2x achter elkaar, hebben meer mensen dit gehad?
1 x office building. 1 maal 2 verdiepingen gebouw. (eruit komen lukte ook niet meer met v toets )
de gebouwen renderen de laatste tijd bij mij niet goed..Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 07:55:
Let op met uitloggen in gebouwen. Nu al 2 maal bij opnieuw inloggen vast in ruimte waar ik niet meer uitkom.
ik kijk dan door de "wireframes" heen en zien alles buiten..
nog nooit vastgezeten..
IK ben aan het kijken om toch OA en de rest aan te schaffen aangezien ik ARMA 2 zelf al heb om de mod te spelen, SA gaat me lichtelijk een beetje vervelen en ik denk dat ik in Mei ook de early access van H1Z1 ga aanschaffen: heb de live stream terug gekeken en het spreek me toch ook wel aan.
Graphics zijn misschien wat minder maar toch.
Graphics zijn misschien wat minder maar toch.
Als je ArmA2 al hebt heb je alleen nog OA nodig.
Het allermakkelijkst is dan om DayZ Commander te gebruiken voor het downen, installeren en updaten van de Dayz mod(s). Is een gratis programmaatje dat het leven veel simpeler maakt. Het geeft je ook een serverbrowser e.d. dus dat is echt aan te raden.
Het allermakkelijkst is dan om DayZ Commander te gebruiken voor het downen, installeren en updaten van de Dayz mod(s). Is een gratis programmaatje dat het leven veel simpeler maakt. Het geeft je ook een serverbrowser e.d. dus dat is echt aan te raden.
Ik log eigenlijk ook altijd uit in gebouwen. Gisteren kwam ik inderdaad "vast" te zitten. Ik zat tot mijn middel in de vloer. Maar gelukkig kon ik richting een trap lopen en toen was het verholpen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 07:55:
Ik log nooit uit in een gebouw.. altijd ergens achteraf in een bosje/boom
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Verwijderd
Ik ben ook genezen, nooit mee uitloggen in gebouw. Een flesje alcohol om je rags mee te cleanen is handig om bij te hebben, versnelt het knock out proces aanzienlijkTgR_KILLER schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:28:
Ik log nooit uit in een gebouw.. altijd ergens achteraf in een bosje/boom
Nou ik ben er even helemaal klaar mee... Ik log in een huis helemaal achterin Khelm en voordat ik wat zie gaat er een M4 af in mn gezicht. Naja wel heeeeel erg toevallig maar het zal wel.
Ik spawn in Solnichy and als ik op het punt sta te suiciden hoor ik het superman theme. Ik kijk omhoog en ja hoor, en hacker die in de lucht aan het zwemmen is. Suicide en ik spawn onder svetlo
Ik ren naar mn corpse in Khelm en vind mn mosin en wat andere zooi terug. Even verderop kom ik een noob tegen met een M4 zonder clip en een cowboy hoed. Hij mekkert wat in het half russisch en in ene hoor ik "omg look at sky, at sky" en ja hoor superman is terug. Ik gebruik te afleiding om hem te peren. Komt die suffe noob met turbo warp speed achter me aan moonwalken "Where you go, where you go?". Ik schiet hem in zn snuffert met mn mosin, bloed giet uit zn neus en hij vult me vervolgens met kogels uit zn m4 zonder clip....
Focking klote hackers.
Ik spawn in Solnichy and als ik op het punt sta te suiciden hoor ik het superman theme. Ik kijk omhoog en ja hoor, en hacker die in de lucht aan het zwemmen is. Suicide en ik spawn onder svetlo
Ik ren naar mn corpse in Khelm en vind mn mosin en wat andere zooi terug. Even verderop kom ik een noob tegen met een M4 zonder clip en een cowboy hoed. Hij mekkert wat in het half russisch en in ene hoor ik "omg look at sky, at sky" en ja hoor superman is terug. Ik gebruik te afleiding om hem te peren. Komt die suffe noob met turbo warp speed achter me aan moonwalken "Where you go, where you go?". Ik schiet hem in zn snuffert met mn mosin, bloed giet uit zn neus en hij vult me vervolgens met kogels uit zn m4 zonder clip....
Focking klote hackers.
Vraag me toch af wat voor servers mensen dan spelen.. ben nog nooit een hacker tegen gekomen en jij loopt op een server vol hackers xD
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Ik heb dat ook nog nooit gezien....
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Inglorious Bastards, Nemesis 1 of 2, Walking Z... named servers, niet van die generieke Multiplay servers oid.
YouTube: DayZ Standalone Flying Hacker
Oh, nou ja daar speel ik dus nooit op misschien dat dat het isStyreta schreef op zondag 20 april 2014 @ 13:25:
Inglorious Bastards, Nemesis 1 of 2, Walking Z... named servers, niet van die generieke Multiplay servers oid.
Misschien is dat een tip haha.
net toch een mooi gevecht gehad op N-E airfield
3 neer kunnen halen. ze hadden wat mooie loot.
als iemand een LR scope wil en je bent in de buurt van N-E laat maar weten
als iemand een LR scope wil en je bent in de buurt van N-E laat maar weten

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Mosin bevalt me steeds beter met Long Range scope. Nog nooit zoveel volk afgeschoten als vandaag. Stuk of 6
En nadeel was ook dat ze terug schoten
Hele tijd met gebroken arm rond gelopen, maar gelukkig was daar Danny 
mooie pot weer vandaag!

mooie pot weer vandaag!
JAAA, ik ben bij berezino, kan je wachten??spartacusNLD schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:35:
net toch een mooi gevecht gehad op N-E airfield![]()
als iemand een LR scope wil en je bent in de buurt van N-E laat maar weten![]()
[afbeelding]
@STyreta: ik heb onwijs hard gelachen om je post!!!!
Echt ik begrijp dat het dik kut is. maar man man wat een leuke post: superman theme en where do you go where do you go hahahaha
Echt ik begrijp dat het dik kut is. maar man man wat een leuke post: superman theme en where do you go where do you go hahahaha
Poeh poeh, gisteravond weer leuk gehad op NE airfield, paar doden, raar beschoten worden door de hangar heen (???) en scatman die mij door miscommunicatie neerknalde
(kan gebeuren
).
Eind van de avond eindelijk men mosin met LRS erop gekregen, hopelijk kan ik er nu ook daadwerkelijk mee schieten voor ik door een gebouw doodglitch :-)
Eind van de avond eindelijk men mosin met LRS erop gekregen, hopelijk kan ik er nu ook daadwerkelijk mee schieten voor ik door een gebouw doodglitch :-)
Er is een update net 300mb gedownload. Maar er is nergens info te vinden. Net geprobeerd om een server te joinen en begon weer als een fresh spawn 
Maar gelijk even uitgelogd hopelijk heb ik straks wel weer al mijn gear terug..
http://forums.dayzgame.co...4-being-pushed-to-stable/
Dat het enige tot nu toe, patch notes kwamen eraan las ik ergens.
Hier las ik dat dus: https://twitter.com/rocket2guns/status/458694927254564865
Dat het enige tot nu toe, patch notes kwamen eraan las ik ergens.
Hier las ik dat dus: https://twitter.com/rocket2guns/status/458694927254564865
[ Voor 21% gewijzigd door LongBowNL op 23-04-2014 11:32 ]
Ja ik had het gisteren gelezen maar blijkbaar is de update eerder te downloaden dan dat er ergens wat info te vinden is..
De release notes op de Day Z wiki over 0.44 op experimental zijn als volgt:
Kan me voorstellen dat deze nagenoeg overeen komen. Ik ben vooral benieuwd of the 'garuanteed message system' een groot verschil gaat maken!0.44.123800
2014-04-18
ETA to Stable: No current ETA, dependent on testing results
[edit]Known Issues
[edit] New
Throwing physics for one-handed objects
New mouse controls
New networking message
Accelerated Time (Server Setting)
New physics SDK
Higher population servers
New Items
Engraved 1911
Binoculars
Crossbow
Bolt
Bolts Quiver
Pickaxe
Tracksuit Pants
Zucchini
Rotten Zucchini
[edit]Fixed
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
op reddit is dit wel redelijk te volgen hoor.. en op twitter schrijft dean ook redelijk de voortgang.. dus bijvoorbeeld dat de changelog *wip is.
http://www.reddit.com/r/d...or_scheduled_maintenance/durador schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:28:
Er is een update net 300mb gedownload. Maar er is nergens info te vinden. Net geprobeerd om een server te joinen en begon weer als een fresh spawn
Lees eerste 2 reacties, ik ben bang dat je je char kwijt bent

Heb al dagen niet gespeeld.. mijn char stond uitgelogd ergens veilig met alle gear die ik ooit zou willen.. m4 voldoende ammo alle upgrades can openers drinken.. meh.. beetje balen als je opnieuw moet beginnen.
maar ach.. daar is het Alpha voor.
maar ach.. daar is het Alpha voor.
Jammer van de character reset, maar....
New mouse controls
New networking message
New physics SDK
Binoculars
Crossbow
...ben ik erg benieuwd naar. Hebben ze de lighting al wat realistischer gemaakt? Anders wordt het wel erg lastig als het donker is. Ik hoop tevens op loot respawn, zodat die amateuristische server herstarts niet meer nodig zijn. Aankomend weekend uitgebreid testen.
New mouse controls
New networking message
New physics SDK
Binoculars
Crossbow
...ben ik erg benieuwd naar. Hebben ze de lighting al wat realistischer gemaakt? Anders wordt het wel erg lastig als het donker is. Ik hoop tevens op loot respawn, zodat die amateuristische server herstarts niet meer nodig zijn. Aankomend weekend uitgebreid testen.
check reddit, loot respawen hebben ze eruit gelaten volgens mij.. dit omdat dit ergens problemen veroorzaakte.-Moondust- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:55:
Jammer van de character reset, maar....
New mouse controls
New networking message
New physics SDK
Binoculars
Crossbow
Animations: Player's "naked eye" max zoom level lowered. It allows for the same max zoom as iron sights.
Hmm jammer
Hele changelog:
CHANGELOG:
Note: Pending final notes from programming team.
Known Issues:
Binoculars not functioning properly in crouch and prone states.
Thrown objects moving at a slow frame rate during peak server load
Crossbow damage higher than desired
Ongoing melee balancing has zombies more resilient to body impacts. (Aim for the head)
Accelerated Time falls out of sync after extended uptime (disabled for this update)
New:
Actions: Melee attacks added to frying pan and cooking pot
Actions: Recipe for bow crafting added
Items: Dexterity of shotguns, pistols and rifles configured
Items: Tracksuit Jackets and Russian Officer Hat configured and added to loot spawns
Items: Binoculars configured and added to loot spawns (known issues above with this item)
Items: Implemented Crossbow + bolts.
Server: Basic item bullet physics enabled (known issues tied to server performance)
Server: New guaranteed messaging system for network traffic
Server: New player spawn locations near Klen, Chernaya Polana, Orlovets
Server: Accelerated Time implemented for gameservers
Systems: 1:1 Mouse control / movement
World: New Ash Tree model
World: New village "Karmanovka" has been added
Fixed:
Actions: Crafting with medical items - splints, blood bags, blood testing
Actions: Removed force feed and force drink from epinephrine and morphine
Actions: You can no longer turn on flashlight or defibrillator laying on the ground without battery being attached to it
Actions: You can no longer empty magazines or ammunition boxes laying on the ground (and loose ammo)
Actions: Burlap sack removes from head properly
Actions: Apply defibrillator action messages
Actions: You can catch rain holding bottle in hand only
Actions: moved quantity manipulation and item removal directly into action on self
Actions: added config entries to actions for single use food and drinks
Actions: Single use food and drink items now adding to player water and energy levels
Actions: Injection vial cannot be consumed
Actions: Medical items related actions on other player (proper quantity handling)
Animations: Player now can wave (F1) when unarmed or holding one-handed item with raised hands.
Animations: playing correct footstep sounds for 2handed melee raised run, aimed rifle run
Animations: Removed the jerky motion when sometimes equipping a weapon/item, usually at the start of eating/drinking/bandaging
Animations: sitting with 2 handed melee should now work properly
Animations: Fixed an issue where you would first stand up when pressing crouch in unarmed sitting pose
Animations: Fixed an issue where you couldn't sit from unarmed prone directly.
Animations: fixed missing rotation animation for unarmed crouched player
Animations: Iron sights now use all 3 parameters for min, max and init zoom. Values of these params tweaked.
Animations: Player's "naked eye" max zoom level lowered. It allows for the same max zoom as iron sights.
Gear: Improvised courier bag and taloon backpack shows their damage state in inspect window
Gear: Green bandage stops bleeding
Gear: Fruits no longer show 100% label
Gear: FNX45 red dot sight optics renamed and now requires 9V battery in order to work
Gear: Resolved chambering issue with 22 related to stack quantity
Gear: Tablets amount in inventory slot changed from % to pills
World: Rocks at Ship Wreck location reworked
Zombies: Melee attack bleed chance nerfed
Zombies: Damage is dealt to head while kneeling
Hmm jammer

Hele changelog:
CHANGELOG:
Note: Pending final notes from programming team.
Known Issues:
Binoculars not functioning properly in crouch and prone states.
Thrown objects moving at a slow frame rate during peak server load
Crossbow damage higher than desired
Ongoing melee balancing has zombies more resilient to body impacts. (Aim for the head)
Accelerated Time falls out of sync after extended uptime (disabled for this update)
New:
Actions: Melee attacks added to frying pan and cooking pot
Actions: Recipe for bow crafting added
Items: Dexterity of shotguns, pistols and rifles configured
Items: Tracksuit Jackets and Russian Officer Hat configured and added to loot spawns
Items: Binoculars configured and added to loot spawns (known issues above with this item)
Items: Implemented Crossbow + bolts.
Server: Basic item bullet physics enabled (known issues tied to server performance)
Server: New guaranteed messaging system for network traffic
Server: New player spawn locations near Klen, Chernaya Polana, Orlovets
Server: Accelerated Time implemented for gameservers
World: New Ash Tree model
Fixed:
Actions: Crafting with medical items - splints, blood bags, blood testing
Actions: Removed force feed and force drink from epinephrine and morphine
Actions: You can no longer turn on flashlight or defibrillator laying on the ground without battery being attached to it
Actions: You can no longer empty magazines or ammunition boxes laying on the ground (and loose ammo)
Actions: Burlap sack removes from head properly
Actions: Apply defibrillator action messages
Actions: You can catch rain holding bottle in hand only
Actions: moved quantity manipulation and item removal directly into action on self
Actions: added config entries to actions for single use food and drinks
Actions: Single use food and drink items now adding to player water and energy levels
Actions: Injection vial cannot be consumed
Actions: Medical items related actions on other player (proper quantity handling)
Animations: Player now can wave (F1) when unarmed or holding one-handed item with raised hands.
Animations: playing correct footstep sounds for 2handed melee raised run, aimed rifle run
Animations: Removed the jerky motion when sometimes equipping a weapon/item, usually at the start of eating/drinking/bandaging
Animations: sitting with 2 handed melee should now work properly
Animations: Fixed an issue where you would first stand up when pressing crouch in unarmed sitting pose
Animations: Fixed an issue where you couldn't sit from unarmed prone directly.
Animations: fixed missing rotation animation for unarmed crouched player
Animations: Iron sights now use all 3 parameters for min, max and init zoom. Values of these params tweaked.
Gear: Improvised courier bag and taloon backpack shows their damage state in inspect window
Gear: Green bandage stops bleeding
Gear: Fruits no longer show 100% label
Gear: FNX45 red dot sight optics renamed and now requires 9V battery in order to work
Gear: Resolved chambering issue with 22 related to stack quantity
Gear: Tablets amount in inventory slot changed from % to pills
World: Rocks at Ship Wreck location reworked
Zombies: Damage is dealt to head while kneeling
Damian schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:12:
New:
Fixed:
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 23-04-2014 14:44 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Straks maar even proberen dan, word gek van de acceleratie.
Edit: Net even heel kort gespeeld, maar wat een wereld van verschil.
Het werkt zoveel lekkerder nu, mooie update
Straks maar even proberen dan, word gek van de acceleratie.
Edit: Net even heel kort gespeeld, maar wat een wereld van verschil.
Het werkt zoveel lekkerder nu, mooie update
[ Voor 37% gewijzigd door S.J_84 op 23-04-2014 14:59 ]
Ik had goede hoop dat de mouse acceleration weg was, maar het was bij mij na inloggen nog erger dan voorheen. Ik heb de sensitivity meer dan gehalveerd en nu is het weer enigszins speelbaar. Vaag hoor. En ik krijg de mouse acceleration optie in het config menu maar niet op "off". De toggle werkt hier niet.
De meest in het oog springende wijziging is dat zombies ong. 6 klappen nodig hebben met de fireaxe nu, of eentje tegen het hoofd. De hit wordt eerder geregistreerd dan de swing van de fireaxe. Al met al meer een achteruitgang. Ik ben vooralsnog niet echt enthousiast over de nieuwe update. Hopelijk ontdek ik nog wat voordelen.
De meest in het oog springende wijziging is dat zombies ong. 6 klappen nodig hebben met de fireaxe nu, of eentje tegen het hoofd. De hit wordt eerder geregistreerd dan de swing van de fireaxe. Al met al meer een achteruitgang. Ik ben vooralsnog niet echt enthousiast over de nieuwe update. Hopelijk ontdek ik nog wat voordelen.
edit:
@S.J_84
Heb jij nog iets moeten doen om de mouse acceleration uit te zetten? Ik zie iets over het hoofd lijkt het wel.
@S.J_84
Heb jij nog iets moeten doen om de mouse acceleration uit te zetten? Ik zie iets over het hoofd lijkt het wel.
[ Voor 9% gewijzigd door -Moondust- op 23-04-2014 15:22 ]
Verwijderd
Sinds twee dagen bezig met DayZ SA, wat een geweldig spel is dit nu al zeg!
Heb de ARMAII MOD nooit gespeeld dus ik ben nog helemaal 'vers'.
In de eerste twee dagen al een hoop leuke en spannende momenten meegemaakt, en nu bezig met mijn derde leven. Mijn eerste leven kwam abrupt tot een einde toen ik met gebroken benen (na eerst kilometers naar een dorp te hebben gekropen) genadeloos af werd geschoten; misschien maar beter ook want uitzicht op genezing was er nog niet.
Het tweede leven heb ik beduidend langer vol kunnen houden; op de kust nabij Khelm gespawned en via Khelm, bergtop Klen naar Krasnostav gelopen. Onderweg behoorlijk wat kunnen looten en een prima inventory bij elkaar kunnen scharellen. Toen werd ik overmoedig en ben het vliegveld opgegaan, duurde niet lang voordat een andere player door de deuropening kwam glitchen om mij met een sierlijke zwaai tegen de grond te werken (serieus, die kill sloeg echt nergens op! (maarja Alpha
))
Ik lees nu dat de characters weer zijn reset, vanavond dus weer vol goede moed op pad!
Ik denk dat ik de focus nu ga leggen op surviven in plaats van op zoek te gaan naar brute guns, wil eigenlijk zoveel mogelijk van het binnenland gaan zien. Echt ultieme verslaving die dorpjes leegroven
Heb de ARMAII MOD nooit gespeeld dus ik ben nog helemaal 'vers'.
In de eerste twee dagen al een hoop leuke en spannende momenten meegemaakt, en nu bezig met mijn derde leven. Mijn eerste leven kwam abrupt tot een einde toen ik met gebroken benen (na eerst kilometers naar een dorp te hebben gekropen) genadeloos af werd geschoten; misschien maar beter ook want uitzicht op genezing was er nog niet.
Het tweede leven heb ik beduidend langer vol kunnen houden; op de kust nabij Khelm gespawned en via Khelm, bergtop Klen naar Krasnostav gelopen. Onderweg behoorlijk wat kunnen looten en een prima inventory bij elkaar kunnen scharellen. Toen werd ik overmoedig en ben het vliegveld opgegaan, duurde niet lang voordat een andere player door de deuropening kwam glitchen om mij met een sierlijke zwaai tegen de grond te werken (serieus, die kill sloeg echt nergens op! (maarja Alpha
Ik lees nu dat de characters weer zijn reset, vanavond dus weer vol goede moed op pad!
Ik denk dat ik de focus nu ga leggen op surviven in plaats van op zoek te gaan naar brute guns, wil eigenlijk zoveel mogelijk van het binnenland gaan zien. Echt ultieme verslaving die dorpjes leegroven
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2014 15:34 ]
Mijn karakter is niet gereset sinds de update. Wellicht dat de berichten van geresette karakters afkomstig is van mensen die te vroeg inlogden.
Nope, ging het spel in het voelde direct beter aan.-Moondust- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:01:
edit:
@S.J_84
Ik hoop dat je eruit komt.
Op welke waarde staat mouse acceleration bij jou in de config? En kan je die waarde aanpassen?S.J_84 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:00:
Nope, ging het spel in het voelde direct beter aan.
Ik hoop dat je eruit komt.
Toggle switch doet niks op het moment, heb even gezocht waar Dean dit zei maar kan het niet zo snel vinden.-Moondust- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:01:
De toggle werkt hier niet.
edit:
@S.J_84

Controleer de controleurs
Op 0, maar er staat alleen een mouse smoothing optie.-Moondust- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:01:
[...]
Op welke waarde staat mouse acceleration bij jou in de config? En kan je die waarde aanpassen?
heeft iemand al de nieuwe town kunnen vinden?
Ik heb gezocht op de plek waar het zou moeten liggen maar daar ben ik het nog niet tegen gekomen..
Of het ligt op de server waar ik op zat.
Ik heb gezocht op de plek waar het zou moeten liggen maar daar ben ik het nog niet tegen gekomen..
Of het ligt op de server waar ik op zat.
Matige update alweer.... heletijd geen dayz gespeeld/gevolgd.. in de hoop dat er flink veel verbeterd of nieuw was.. maar dit valt me zwaar tegen
maargoed
Is de update nu voor alle servers beschikbaar?
Verwijderd
Wat een klote update ...
Ik heb steeds minder vertrouwen dat dit ooit nog een degelijk spel gaat worden. Ze fixen een aantal bugs maar er komen weer honderden bij. De nieuwe Town zit er ook helemaal niet in.
Items gooien ... Jeee. Iemand het al geprobeerd ? Lag slaat echt nergens op.
Ik heb steeds minder vertrouwen dat dit ooit nog een degelijk spel gaat worden. Ze fixen een aantal bugs maar er komen weer honderden bij. De nieuwe Town zit er ook helemaal niet in.
Je geeft wel snel op zeg.. release in 2015?!Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:27:
Wat een klote update ...
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Dit staat letterlijk op de steampage van DayZVerwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:27:
Wat een klote update ...

WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME FUNCTIONING.
Verwijderd
Ah , omdat het Alpha is mag ik niet klagen ? Dit spel zit al 2 jaar in Alpha en is amper iets opgeschoten. Op dit moment zitten ze nog niet eens op het niveau van de mod.
De nieuwe update is gewoon kut. Melee is keihard generved wat op zich geen probleem is als ze de zombies eens zouden fixen.
Ik spwan , even later krijg ik de rode disconnect dus ik probeer een andere server. BOEM: 500 seconde wachten ... 500 ....
De nieuwe update is gewoon kut. Melee is keihard generved wat op zich geen probleem is als ze de zombies eens zouden fixen.
Ik spwan , even later krijg ik de rode disconnect dus ik probeer een andere server. BOEM: 500 seconde wachten ... 500 ....
Inderdaad, omdat het Alpha is mag je inderdaad niet klagen. Bij Beta, ja dan is er meer reden om te klagen.
Simply not prepared for handeling serious issuesVerwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:06:
Ah , omdat het Alpha is mag ik niet klagen ? Dit spel zit al 2 jaar in Alpha en is amper iets opgeschoten. Op dit moment zitten ze nog niet eens op het niveau van de mod.
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
*disclaimer: kan tekst bevatten die schadelijk is voor de wereld van alpha spellen*Arnlith schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:36:
Inderdaad, omdat het Alpha is mag je inderdaad niet klagen. Bij Beta, ja dan is er meer reden om te klagen.
Houd toch op, we zijn een alpha test van een spel aan het doen om bugs te vinden, te testen, testen en nog eens testen, maar OOK om vooruitgang te zien!
Er IS vooruitgang, alleen in een te kleine mate voor zo'n team, zelfs met 10 mensen moet er toch meer uit te poepen zijn? Het komt goed, maar wanneer?
En dit is geen grote vooruitgang, het begint al met de basis van het spel, de Arma engine is gewoon ruk MP-performance wise, daar ga je niet veel aan veranderen, daarnaast vind ik het raar dat er krap 100 mensen aan dit spel werken en er misschien 1 "grotere" update komt per maand, totaal en compleet onacceptabel, het spel zou eigenlijk al een JAAR voordat hij op steam als alpha kwam te verkrijgen zijn, absurd genoeg opzich.
Kijk eens even naar Epoch, en wat je daarmee kunt, van e.g. 500 verschillende wapens tot modulaire basebuilding en van auto's tot trading posts, hebben zijn 100 man, nee, dat ga je me niet wijsmaken, als ik zie dat ik 7,50 op Steam betaal om alle uitbreidingspakketten van Arma II te hebben en tich en tich mods kan spelen en 23,99 voor een alpha game waar de MOD in de eerste dagen nog verder was? Het is dat ik SA meteen na release gekocht had, anders had ik het niet gekocht.
Ik heb de mod zelf al 500+ uur gespeelt vanaf dat het gereleased werd, om nog maar te zwijgen over wat er daarna gespeeld is en met Arma II in het algemeen.
Nee, ik ben geen game-devoloper, in de vorm van AAA titels e.d. maar ik kan je verzekeren dat dit veel te lang duurt voor veel te weinig.
Dat ze tich miljoen binnengeharkt hebben wil absoluut NIKS zeggen, en ik zou er ook niet vanuit gaan dat de Beta op de afgesproken datum verschijnt, en zoals je her en der kunt vinden word in de Beta alleen nog maar bugs gefixt, ik zie ze nu niks anders doen.
Het feit dat een heel team al een maand bezig is op een AK-74 zegt volgensmij al genoeg, laat staan voertuigen of helikopters.
Je ziet dit toch ook wel in? Of niet? IK persoonlijk vind dit abnormaal, ja, ik heb liever een game die af is dan bijv. Battlefield 4, maar iets van vaart mag er toch ook wel in zitten, een AK moet je toch in 2-3 dagen afhebben? En de attatchments is ook iets van 2 dagen, nou, neem nog 2 dagen om het in het spel te verwerken en op naar het volgende wapen. Een week dus, en dat moet kunnen, zeker met zoveel man.
Het spel is al veel te lang in alpha, en dat is slecht, kijk naar andere games, ze halen DayZ SA al in voordat ze uberhaupt UIT zijn

Nee, omdat het spel in alpha is mag ik geen kritiek leveren, ik zeg (met gematigd taalgebruik) wat ik wil en wanneer ik dat wil, of dat spel nu in de lucht zweeft, in alpha is, beta of volledige versie, no fucks given, een spel moet aan X voldoen en als dit binnen een half jaar gelukt was had ik er geen moeite mee als er her en der een fout inzat, maar dit duurt al 2+ jaar, en ik wil niet weten hoelang de beta duurt.
TL:DR
---------
De alpha duurt al veel te lang, er moet eens vaart achter gezet worden, en je gaan verschuilen achter het feit dat het spel alpha is en daarom niks mogen zeggen is BS.
[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 23-04-2014 21:02 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Overigens.. net ingelogd.. mijn char is niet gereset
enkel mijn 1911 pistool is verdwenen.. maar verders heb ik ales nog =)
En tja.. je krijgt voglens mij overal waarschuwingen dat het Alpha is en bij lange niet af is.. als je een spel wil spelen wat af is dan moet je de mod gaan spelen ofzo.. -_-
Al 2 jaar?.. ik dacht pas sinds eind vorig jaar ofzo..Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:06:
En tja.. je krijgt voglens mij overal waarschuwingen dat het Alpha is en bij lange niet af is.. als je een spel wil spelen wat af is dan moet je de mod gaan spelen ofzo.. -_-
[ Voor 67% gewijzigd door TgR_KILLER op 23-04-2014 21:05 ]
Kijk dit voor de grap eens: http://youtu.be/da_br4tkpK8?t=12m11s
1 persoon is 1,5 week met 1 wapen bezig, qua geluid, wat natuurlijk moeilijker is dan gewoon wat modelleren.
1 persoon is 1,5 week met 1 wapen bezig, qua geluid, wat natuurlijk moeilijker is dan gewoon wat modelleren.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Bij mij staat Acceleration: On en dat kan ik niet aanpassen. Daarboven staat Mouse Features waar ik de Smoothing inmiddels helemaal heb uitgezet. En tot slot nog de Sensitivity die ik voor zowel x als y op hooguit 1/6e heb staan van de totale balk.S.J_84 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:21:
Op 0, maar er staat alleen een mouse smoothing optie.
Even met de crossbow gespeeld, maar dat ding schiet in een flinke boog. Niet zoals de andere weapons recht vooruit en dan bullet drop, maar meteen een stuk omhoog. Je moet dus ver onder je target mikken. Ik schoot op iemand op 15m afstand centermass, en raakte hem in zn hoofd. Wel grappig, maar ik houd het bij mijn M4 en Mosin.
Jammer dat hij niet net als de shotgun in je rugzak past.
Jammer dat hij niet net als de shotgun in je rugzak past.
<flame>misschien een nieuwe reden voor mensen om te klagen is dat ze denken alleen nog maar 64bits versies te gaan leveren. </flame>
en een kleine update van de devs: http://dayzdev.tumblr.com...-saw-many-changes-in-0-44
en een kleine update van de devs: http://dayzdev.tumblr.com...-saw-many-changes-in-0-44
[ Voor 32% gewijzigd door oNNoZeLe op 24-04-2014 08:14 ]
Update is een verademing met betrekking tot de mouse control.
Heb met de bow, quiver en arrow's al mooi wat zoms afgeschoten. Ook heb ik mijn eerst bandit slachtoffer er mee gemaakt.
Ik werd beschoten van vrij dichtbij en had hem niet gezien. Dus rende een gebouw in naar de 1e verdieping. en heb net zo lang met mijn neus en bow of de reling gehangen totdat er een been in zicht kwam. Zoef.... en het was feest
Heb met de bow, quiver en arrow's al mooi wat zoms afgeschoten. Ook heb ik mijn eerst bandit slachtoffer er mee gemaakt.
Ik werd beschoten van vrij dichtbij en had hem niet gezien. Dus rende een gebouw in naar de 1e verdieping. en heb net zo lang met mijn neus en bow of de reling gehangen totdat er een been in zicht kwam. Zoef.... en het was feest
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar je moet je ook realiseren dat er veel werk aan de achterkant verricht wordt. Zo zijn ze dus bezig met het maken van vuur/jagen/koken en daar zal vast een hoop werk in verricht zijn, maar dat zie je nu nog niet terug.kuusj98 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:56:
Mooi verhaal
Ook is denk ik het belangrijkste van deze update het quaranteed message system. Ook dat zie je niet echt aan de voorkant, maar is wel belangrijk om servers van meer dan 100 spelers mogelijk te maken.
Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe de (sterk aangepaste) ARMA II engine het gaat doen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
*kuch kuch* h1z1 *kuck kuch*
Is nog niet eens in Alpha en is al verder.
Tja zoals Dean zelf ook zei deze engine is gewoon crap. Dan kan je er nog zoveel aan toevoegen de basis blijft gewoon crap. Ik speel de mod nog steeds met veel plezier maar de standalone laat ik na deze update maar weer tijdje links liggen.
Ik zie het somber in.........
100+ spelers
zombie pathfinding
loot respawn
modular buidling
auto's
Zelfs zonder die dingen is de lag te bizar voor woorden. Ik moet het nog maar eens zien dat hier een speelbare game uitkomt.
Tja zoals Dean zelf ook zei deze engine is gewoon crap. Dan kan je er nog zoveel aan toevoegen de basis blijft gewoon crap. Ik speel de mod nog steeds met veel plezier maar de standalone laat ik na deze update maar weer tijdje links liggen.
100+ spelers
zombie pathfinding
loot respawn
modular buidling
auto's
Zelfs zonder die dingen is de lag te bizar voor woorden. Ik moet het nog maar eens zien dat hier een speelbare game uitkomt.
Controleer de controleurs
Uit de Devblog van Dayz:
Ik vind het leuk om te zien hoe de game zich ontwikkelt. Heb gewoon 0,0 verwachting en ik denk ook dat je er zo tegenover moet staan. Heel fijn dat andere games zich sneller ontwikkelen dan deze. Ga dan lekker die game spelen en blijf weg uit dit topic/spel.
Uiteraard valt er veel te klagen over het spel, is helaas niet anders. Ik word bijvoorbeeld echt niet blij van de nieuwe melee damage rate. Zombies waren al annoying omdat ze naast je respawnde en meteen met 40km/u op je afkwamen, nu moet je ook nog eens 6 keer choppen voordat ze neer gaan. Veranderd hopelijk nog wel
Gisteren nog leuke situatie. Ik had niet op zon heel tactische plek uitgelogd. Op het heuveltje bij Lumber Mill. Ik ging een server in met 38 man, dus ik had al zon vermoeden dat het fout kon gaan. Toen ik inlogde kwamen er meteen 2 spelers op mij af die meteen hun wapen trokken en begonnen te schieten. Ik heb het maar op een lopen gezet, hevig bloedend. Hoorde ze achter mij schreeuwen: "You are gonna die!" Al rennend met kogels vliegend om mijn oren zie ik dat ze niet verder achter me raken, dus denk, do or die actie! Ik pak mijn sidearm, draai me vliegensvlug om en sproei mijn mag leeg richting de 2 spelers. Ik raak er 1 goed genoeg om hem plat te leggen, met volgens mij een gebroken been. Zijn maatje begint hem meteen op te lappen dus zo had ik genoeg tijd om te ontkomen
Heerlijk spel!
Ze zijn dus wel bezig met een mogelijke oplossing... Klinkt goed!Graphics Optimization and the Renderer
Work has commenced on disconnecting the renderer directly from the simulation. This would then free us to change (or even replace) the renderer much easier, allowing greater optimization and new functionality such as better particle effects. We have no timeframe for this completion no any specific goals beyond preparing it for future goals, but it’s exciting for us to start this work.
This work will offer us the potential for future very significant client FPS optimizations, such as better scene management, to solve issues people experience such as low FPS in cities.
Ik vind het leuk om te zien hoe de game zich ontwikkelt. Heb gewoon 0,0 verwachting en ik denk ook dat je er zo tegenover moet staan. Heel fijn dat andere games zich sneller ontwikkelen dan deze. Ga dan lekker die game spelen en blijf weg uit dit topic/spel.
Uiteraard valt er veel te klagen over het spel, is helaas niet anders. Ik word bijvoorbeeld echt niet blij van de nieuwe melee damage rate. Zombies waren al annoying omdat ze naast je respawnde en meteen met 40km/u op je afkwamen, nu moet je ook nog eens 6 keer choppen voordat ze neer gaan. Veranderd hopelijk nog wel
Gisteren nog leuke situatie. Ik had niet op zon heel tactische plek uitgelogd. Op het heuveltje bij Lumber Mill. Ik ging een server in met 38 man, dus ik had al zon vermoeden dat het fout kon gaan. Toen ik inlogde kwamen er meteen 2 spelers op mij af die meteen hun wapen trokken en begonnen te schieten. Ik heb het maar op een lopen gezet, hevig bloedend. Hoorde ze achter mij schreeuwen: "You are gonna die!" Al rennend met kogels vliegend om mijn oren zie ik dat ze niet verder achter me raken, dus denk, do or die actie! Ik pak mijn sidearm, draai me vliegensvlug om en sproei mijn mag leeg richting de 2 spelers. Ik raak er 1 goed genoeg om hem plat te leggen, met volgens mij een gebroken been. Zijn maatje begint hem meteen op te lappen dus zo had ik genoeg tijd om te ontkomen
Heerlijk spel!
Verwijderd
Gisteravond weer lekker bezig geweest.
Ik spawnde aan de kust net onder Solnichniy en besloot om mijn eerste loot maar in Tulga te gaan halen. Zo gezegd, zo gedaan; Tulga leeggeroofd en in het bos uitgelogd om de kleine even de fles te geven.
Half uurtje later log ik weer in maar sta ik weer terug aan de kust met wat random shit in mijn pockets
Lekker boeiend dacht ik, ik begin wel weer opnieuw.
Deze keer besloot ik om naar Msta te lopen, een stukje over de verharde weg en een stukje dwars door het bos heen. (wat een ontiegelijk mooie scenery heeft dit spel toch!!) onderweg nog wat boshutten tegengekomen en wat supplies op kunnen pikken. Een kleine 500 meter van Msta verwijderd kom ik een schuur tegen; eerst een zombie neer geknuppeld en vervolgens even binnen checken. Het was zo'n schuur met aan weerszijden trappen naar boven. Ik sta boven en zie niks dus loop nonchalant weer naar beneden, BREEKT DIE MAFKEES OP DE LAATSTE TWEE TREDE ZIJN BEEN!!! (sorry voor de caps)
Lig ik daar in de middle of fucking nowhere!
Geen probleem dacht ik; Msta is dichtbij dus ik kruip wel met de hoop daar te kunnen healen of afgemaakt te worden door een zombie/player. Stukje afsnijden door het bos (want kruipen gaat niet zo snel...) en hé! verrek een huisch!
Was ik dus weer bij de boshut waar ik een half uur eerder de weg af ging richting Msta......
Uit pure wanhoop ben ik nu maar terug aan het kruipen richting de kust in de hoop dat ik snel (op wat voor een manier dan ook) aan mijn einde kom.
Op naar een volgend leven!
(note to myself; nooit trappen afsnijden in DayZ....)
Ik spawnde aan de kust net onder Solnichniy en besloot om mijn eerste loot maar in Tulga te gaan halen. Zo gezegd, zo gedaan; Tulga leeggeroofd en in het bos uitgelogd om de kleine even de fles te geven.
Half uurtje later log ik weer in maar sta ik weer terug aan de kust met wat random shit in mijn pockets
Deze keer besloot ik om naar Msta te lopen, een stukje over de verharde weg en een stukje dwars door het bos heen. (wat een ontiegelijk mooie scenery heeft dit spel toch!!) onderweg nog wat boshutten tegengekomen en wat supplies op kunnen pikken. Een kleine 500 meter van Msta verwijderd kom ik een schuur tegen; eerst een zombie neer geknuppeld en vervolgens even binnen checken. Het was zo'n schuur met aan weerszijden trappen naar boven. Ik sta boven en zie niks dus loop nonchalant weer naar beneden, BREEKT DIE MAFKEES OP DE LAATSTE TWEE TREDE ZIJN BEEN!!! (sorry voor de caps)
Geen probleem dacht ik; Msta is dichtbij dus ik kruip wel met de hoop daar te kunnen healen of afgemaakt te worden door een zombie/player. Stukje afsnijden door het bos (want kruipen gaat niet zo snel...) en hé! verrek een huisch!
Was ik dus weer bij de boshut waar ik een half uur eerder de weg af ging richting Msta......
Uit pure wanhoop ben ik nu maar terug aan het kruipen richting de kust in de hoop dat ik snel (op wat voor een manier dan ook) aan mijn einde kom.
lol je hebt ook een schuur daar kan je van de 1e etage naar beneden springen en gewoon doorlopen, en jij breekt je benen op 2 treden haha, the logicVerwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:01:
kon je niet opnieuw naar boven kruipen en hoger naar ondervallen tot je *dead* was?Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:01:
Verwijderd
Iedereen vergeet even voor het gemak dat de build die nu op stable en je pc staan in debug mode gecompiled zijn, full logging etc aan. Dat vreet resources. daar zit nog een flink wat ruimte aan performance verbetering.Livecrew011 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:27:
100+ spelers
zombie pathfinding
loot respawn
modular buidling
auto's
Ik zou me daar zeker nu nog geen zorgen om maken.
Wat eerder het probleem is dat ze schijnbaar lak hebben aan het fixen van bestaande issues als door gebouwen glitchen, en de toenemende hacks/cheats
Livecrew011 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:27:
100+ spelers
zombie pathfinding
loot respawn
modular buidling
auto's
de game is op veel gebieden ook nog niet zo ver als dayz.. zoals de steden. die zien er nog heeel erg leeg uit. dat maakt t voor mij niet ''echt'' genoeg. lossen ze dit op en krijg je de zelfde sfeer als in dayz dan is voor mij de keuzen snel gemaakt en ga ik idd ook die game spelen
Verwijderd
Geprobeerd maar ik kon de trap niet opkruipenoNNoZeLe schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:19:
[...]
kon je niet opnieuw naar boven kruipen en hoger naar ondervallen tot je *dead* was?
ja ik zit vast onder water met een gebroken been
ik ga dan wel elke keer dood maar kan niet respawnen
Verwijderd
Als ik had kunnen lopen dan was ik je komen helpenangelorus schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:25:
ja ik zit vast onder water met een gebroken beenik ga dan wel elke keer dood maar kan niet respawnen
Nog als aanvulling op mijn eerdere reactie (dat er ook een hoop gebeurt waar je (nu) nog niks van ziet), ik zou je graag willen uitnodigen de nieuwe blogpost te lezen: http://dayzdev.tumblr.com/kuusj98 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:56:
TL:DR
---------
De alpha duurt al veel te lang, er moet eens vaart achter gezet worden, en je gaan verschuilen achter het feit dat het spel alpha is en daarom niks mogen zeggen is BS.
Zoals je kan zien zijn ze echt met een heleboel dingen bezig die je misschien nu nog niet terug ziet op stable (en misschien ook nog niet allemaal op experimental). Ik heb er best wel vertrouwen in moet ik zeggen.
Verwijderd
on a side note,Luuk1983 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:56:
[...]
Nog als aanvulling op mijn eerdere reactie (dat er ook een hoop gebeurt waar je (nu) nog niks van ziet), ik zou je graag willen uitnodigen de nieuwe blogpost te lezen: http://dayzdev.tumblr.com/
Zoals je kan zien zijn ze echt met een heleboel dingen bezig die je misschien nu nog niet terug ziet op stable (en misschien ook nog niet allemaal op experimental). Ik heb er best wel vertrouwen in moet ik zeggen.
Hoe langzaam de progressie ook mag zijn of hoeveel bugs er ook in zitten; er zijn genoeg spellen die mij minder vermaakt hebben. DayZ gaat mij een goede Fun/Euro ratio opleveren
Ja vreemd he! Dat het blijft boeien... Ik kwam tot de conclusie dat ik er al 90 uur in heb zitten...dat lukken heel weinig spellen maar!Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:14:
[...]
on a side note,
Hoe langzaam de progressie ook mag zijn of hoeveel bugs er ook in zitten; er zijn genoeg spellen die mij minder vermaakt hebben. DayZ gaat mij een goede Fun/Euro ratio opleveren
Eigenlijk vind ik het spel in de huidige vorm prima speelbaar, behalve dat de zombies door de muren lopen. Als ze dat zouden fixen, dan zou ik het spel het geld nu al waard vinden, laat staan als er nog meer content, bugfixes etc komen.
Verwijderd
Voor mij zijn de ultieme vrijheid, prachtige map, interactie met andere spelers en spanning de echte grote pluspunten van dit spel. Dat het af en toe buggy is en je een paar kilometer moet kruipen neem ik op de koop toeLuuk1983 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:18:
[...]
Ja vreemd he! Dat het blijft boeien... Ik kwam tot de conclusie dat ik er al 90 uur in heb zitten...dat lukken heel weinig spellen maar!
Eigenlijk vind ik het spel in de huidige vorm prima speelbaar, behalve dat de zombies door de muren lopen. Als ze dat zouden fixen, dan zou ik het spel het geld nu al waard vinden, laat staan als er nog meer content, bugfixes etc komen.
Ik heb net de nieuwste video van FrankieonPCin1080p gezien over zijn avonturen in de DayZ mod en dan loopt het water me toch in de mond als ik zie hoe ze bezig zijn met voertuigen en basebuilding. De funfactor lijkt me daardoor nog veel hoger worden. Met mede-tweakers een met code afgesloten base (met wapen stash) bouwen en verdedigen en andere bases aanvallen met auto's en helikopters lijkt me toch echt wel heel tof. Ik zie er een beetje tegenop om de mod te leren spelen, omdat het natuurlijk even duurt voordat je alles door hebt en op een bepaald niveau kan spelen, maar wellicht dat ik het toch ga proberen. De Arma III mod Breaking Point heb ik al heel even geprobeerd, maar de controls werken voor een deel anders, dus ik moet er nog een keer zin in hebben dat even goed uit te zoeken. Beide mods zijn qua functionaliteit beide een stuk verder dan DayZ SA. En dan komt binnenkort natuurlijk ook H1Z1 waar ik ook wel benieuwd naar ben. Maar goed, al die games proberen zie ik dus een beetje tegenop. Ik heb liever dat ze één topgame maken. Maar ja, in de perfecte wereld leven we niet. ;-)
Gisteravond trouwens met tweakers sinds dagen weer een succesvolle avond gehad op de airfield. Veel doden en veel loot. Met 3-4 man op de airfield en een paar man op afstand met eyes op de airfield die doorgeven waar andere players zich bevinden, werkt erg goed. je hebt dan de hele tijd het gevoel dat je in control bent. Je ziet anderen eerder dan zij jou en dat is erg belangrijk in DayZ. Ik heb me vermaakt!
Gisteravond trouwens met tweakers sinds dagen weer een succesvolle avond gehad op de airfield. Veel doden en veel loot. Met 3-4 man op de airfield en een paar man op afstand met eyes op de airfield die doorgeven waar andere players zich bevinden, werkt erg goed. je hebt dan de hele tijd het gevoel dat je in control bent. Je ziet anderen eerder dan zij jou en dat is erg belangrijk in DayZ. Ik heb me vermaakt!
[ Voor 30% gewijzigd door -Moondust- op 24-04-2014 17:06 ]
@fabian dan weet je meer dan ons gok ik 
Tevens klopt het gaat sloom en er zijn veel bugs. Het grote nadeel van de engine.
Tevens klopt het gaat sloom en er zijn veel bugs. Het grote nadeel van de engine.
Link naar de video die je aangeeft? Ben namelijk benieuwd!-Moondust- schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:59:
Ik heb net de nieuwste video van FrankieonPCin1080p gezien over zijn avonturen in de DayZ mod en dan loopt het water me toch in de mond als ik zie hoe ze bezig zijn met voertuigen en basebuilding. De funfactor lijkt me daardoor nog veel hoger worden. Met mede-tweakers een met code afgesloten base (met wapen stash) bouwen en verdedigen en andere bases aanvallen met auto's en helikopters lijkt me toch echt wel heel tof. Ik zie er een beetje tegenop om de mod te leren spelen, omdat het natuurlijk even duurt voordat je alles door hebt en op een bepaald niveau kan spelen, maar wellicht dat ik het toch ga proberen. De Arma III mod Breaking Point heb ik al heel even geprobeerd, maar de controls werken voor een deel anders, dus ik moet er nog een keer zin in hebben dat even goed uit te zoeken. Beide mods zijn qua functionaliteit beide een stuk verder dan DayZ SA. En dan komt binnenkort natuurlijk ook H1Z1 waar ik ook wel benieuwd naar ben. Maar goed, al die games proberen zie ik dus een beetje tegenop. Ik heb liever dat ze één topgame maken. Maar ja, in de perfecte wereld leven we niet. ;-)
YouTube: BALLS OF STEEL! - Arma 2: DayZ Mod - Ep.43martijn24 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:11:
[...]
Link naar de video die je aangeeft? Ben namelijk benieuwd!
De hele serie: YouTube: =FRANKIEonPC's DayZ SEASON 1
[ Voor 20% gewijzigd door Sharpp op 24-04-2014 18:19 ]
bedankt voor de video,s
Ik speel zelf veel dayz standalone maar zoals ik die video,s zie ben ik toch geneigd om arma2 of arma3 te kopen en dan de mod,s te installeren .
Welke Arma raden jullie mij op dit moment aan?
PS: zie dat arma2 op steam maar 2,49 kost op dit moment of heb je die uitbreidingen ook nodig?
Ik speel zelf veel dayz standalone maar zoals ik die video,s zie ben ik toch geneigd om arma2 of arma3 te kopen en dan de mod,s te installeren .
Welke Arma raden jullie mij op dit moment aan?
PS: zie dat arma2 op steam maar 2,49 kost op dit moment of heb je die uitbreidingen ook nodig?
[ Voor 18% gewijzigd door CallmeGod op 24-04-2014 20:08 ]