Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 19 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 00:25
Misschien een idiote vraag, maar hoe moet je iemand anders bandagen. Het is me nog niet gelukt. Ik neem de bandage in mijn handen en als ik de crosshair (soort van) op de andere persoon naast me zet staat er "Apply bandage". Als ik die actie uitvoer gaat ie mijzelf bandagen, althans daar lijkt het op. kan iemand dit ophelderen.

Aankomend weekend trouwens lekker weer wat DayZ spelen. Ik ben in Berezino nu en wil naar het Noorden trekken. Ik ben benieuwd naar het schip en naar dat nieuwe dorp met 3 firestations nabij Svetlojarsk en Olsha. natuurlijk de NE airfield ook even meenemen. Wie me wil vergezellen is welkom (SteamID = Moondust)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
-Moondust- schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:03:
Misschien een idiote vraag, maar hoe moet je iemand anders bandagen. Het is me nog niet gelukt. Ik neem de bandage in mijn handen en als ik de crosshair (soort van) op de andere persoon naast me zet staat er "Apply bandage". Als ik die actie uitvoer gaat ie mijzelf bandagen, althans daar lijkt het op. kan iemand dit ophelderen.

Aankomend weekend trouwens lekker weer wat DayZ spelen. Ik ben in Berezino nu en wil naar het Noorden trekken. Ik ben benieuwd naar het schip en naar dat nieuwe dorp met 3 firestations nabij Svetlojarsk en Olsha. natuurlijk de NE airfield ook even meenemen. Wie me wil vergezellen is welkom (SteamID = Moondust)
net zoals je een waterfles vult, scroll weel bij actie knop (drink water oftwel opvullen fles)

engels: To bandage another player, one must be within range for the context option "Apply Bandage" to appear when using the context menu (middle mouse button for default action, scroll for context menu, backspace to cancel).

bron: http://dayz.wikia.com/wiki/Bandage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
qua pvp combat heb ik lang niet meer zoveel gevechten gehad als gisteravond. normaal kom ik maar een paar mensen tegen terwijl ik wel altijd speel op 40 man servers. meestal zit ik dan ook op NW of NE airfield. maar gister meegegaan met sparta en de rest na elektro en heerlijk geknald zeg. we zijn denk ik ongeveer iets van 15-20 man tegen gekomen :9 helaas was het wel shoot on sight maar we hebben leuke tactische gevechten gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Rigs schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:11:
engels: To bandage another player, one must be within range for the context option "Apply Bandage" to appear when using the context menu (middle mouse button for default action, scroll for context menu, backspace to cancel).

bron: http://dayz.wikia.com/wiki/Bandage
Ok, dus ik heb het met Apply bandage wel goed gedaan. De animatie leek net alsof ik mezelf bandagede. Gaat het met een maat nog even beter testen, want het is wel handig als je zonder nadenken een maat kan bandagen.

[ Voor 10% gewijzigd door -Moondust- op 09-04-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
-Moondust- schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:58:
[...]

Ok, dus ik heb het met Apply bandage wel goed gedaan. De animatie leek net alsof ik mezelf bandagede. Gaat het met een maat nog even beter testen, want het is wel handig als je zonder nadenken een maat kan bandagen.
YouTube: SCUMBAG BUNNI (DayZ Standalone) doorspoelen naar 3.18 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09 20:26

FraxleNL

PSN: FraxleHD

joshje schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:47:
qua pvp combat heb ik lang niet meer zoveel gevechten gehad als gisteravond. normaal kom ik maar een paar mensen tegen terwijl ik wel altijd speel op 40 man servers. meestal zit ik dan ook op NW of NE airfield. maar gister meegegaan met sparta en de rest na elektro en heerlijk geknald zeg. we zijn denk ik ongeveer iets van 15-20 man tegen gekomen :9 helaas was het wel shoot on sight maar we hebben leuke tactische gevechten gehad!
En dan heb je ook nog zo'n irritante sniper die telkens mensen neerschoot, terwijl jullie voor hun rechten opkwamen. 8)7 Hahaha. Wat een avond heren dit was weer even genieten. Alleen was soms de chaos niet te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
FraxleNL schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:19:
[...]
En dan heb je ook nog zo'n irritante sniper die telkens mensen neerschoot, terwijl jullie voor hun rechten opkwamen. 8)7 Hahaha. Wat een avond heren dit was weer even genieten. Alleen was soms de chaos niet te overzien.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/500x/31445184.jpg

>:) >:) >:) ;)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
net op de Twitter van lirik t volgende gelezen:
RIP elektro / kamyshovo spawns. They were removed on stable.

:(

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Iedereen mag toch gewoon zelf lekker doen wat ze willen in DayZ, dat is juist het mooie. In zo'n huis zitten is nu nog niet zo heel interessant (Gewoon omdat er geen dynamic events zijn die het leuk zouden kunnen maken), maar ik snap het idee er achter wel. Heb in de mod nog wel eens met wat mensen vlees uit lopen delen in Elektro toen het spawnen van eten een keer bugged was en wij toch zat extra hadden. Je hebt zat mensen die alleen maar rond NW airfield zitten. Ook mooi dat ze wel gewoon gear hebben voor andere spelers.

Overigens valt 10 man prima te doen hoor, maar met zijn allen in hetzelfde huis is het wel erg chaotisch. Zorg sowieso dat je iets hebt waar je elkaar aan kan herkennen. Zo is een standaard groene helm wel leuk, maar écht iedereen loopt daar mee rond. Probeer misschien allemaal bijpassende gear te krijgen, die niet volledig standaard is. Bijvoorbeeld een mooi UN pakje met zo'n blauwe helm er bij, zodat je een duidelijk ding hebt waar je je eigen mates aan kan herkennen. Dan is enemies identificeren ook meteen veel makkelijker. Eigenlijk hoef je niet te weten wie wie is van je eigen groep. Je hoeft alleen te weten of het een friendly of enemy is.

Wat ook wel een tip is, is gewoon zorgen dat je in 2 squad werkt met in elke squad een duidelijke leader. Dan kan je gewoon met 10 man het hele centrum van Elektro zonder problemen vast zetten. Gewoon een proberen met grote groep en je hebt het snel genoeg onder de knie. Anders twee verschillende channels op TS en whisper lists opzetten voor channel commanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rottje26
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-10-2020
ZOoooooo avondje dayz st. zit er weer op, vandaag voor de verandering een dagje berezino gezeten met een aantal man, pfff wist niet dat je daar nog meer actie heb als in elektro en balota bij elkaar, aardig wat actie gehad, zeker voor herhaling vatbaar, ben weer fully geared en denk dat ik morgen daar weer in de buurt zal zitten, en zeker omdat daar heel veel mensen spawnen, dus altijd wel wat te doen :D,

en zeker na vandaag de update dat er veel meer loot te vinden is overal, en vooral in de militaire tenten kampen, dus de oorlog zal nu helemaal uitbreken :D totdat het echte survival kan gaan beginnen, zodra we kampen kunnen opzetten, en kunnen koken en jagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
weinig man gisteren online op de tweakers dayz, maar met zen 5 was het toch weer dikke fun ! echt wel iets teveel server gehopt om altijd kerst en nieuwjaar en pasen te vieren aan die military tentjes aan balota die enorm veel loot spawnde ;-) moet kunnen, deze avond zal ik pas heel laat online zijn omdat er etentje met vrienden op de agenda staat. Op naar volgende avontuur met de tweakers crew, echt wel eens elke stad gaan verkennen in groep jongens, met zen 5 zijn die kleinere steden gemakkelijk in te palmen en zal iedereen zijn maag en zen ammo wel gespeist zijn denkik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Had het kunnen weten dat er Tweakers zouden spelen...

Aangemeld voor de groep en klaar voor om te gaan.. na mn werk dan :-(

[ Voor 49% gewijzigd door Mx7733 op 10-04-2014 11:49 . Reden: foutje ]

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rigs schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:38:
Op naar volgende avontuur met de tweakers crew, echt wel eens elke stad gaan verkennen in groep jongens, met zen 5 zijn die kleinere steden gemakkelijk in te palmen en zal iedereen zijn maag en zen ammo wel gespeist zijn denkik.
Zeker zonder bewapende voertuigen om je druk om te maken is een team van 5 spelers een onverslaanbare overmacht voor individuele spelers.
5 man is meer dan zat om zelfs Elektro of Cherno redelijk in te dammen. Drie snipers op hoge uitzichtpunten rond de stad verdelen, en twee man die als team de stad doorkruist in een patroon waarbij ze in het zicht blijven van ten minste één sniper. Zodra er een andere player gespot wordt duikt het loot-team een huisje in, en de snipers vegen alle op straat lopende spelers weg. Zodra het veilig is gaan de looters weer door.

In de mod hebben we zo meer dan eens heel Elektro drie keer uitgekamd, met ghillies voor iedereen en een vrachtwagenlading heli-onderdelen (letterlijk) tot gevolg.
spoiler:
en twee keer friendly fire, want we zijn eigenlijk best prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Mx7733 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:42:
Had het kunnen weten dat er Tweakers zouden spelen...

Aangemeld voor de groep en klaar voor om te gaan.. na mn werk dan :-(
denk dat er nog andere ook is ;) want ik joinde gisteren die andere

http://steamcommunity.com/groups/GoT-Day-Z-SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Ja, vandaar de edit. Had ook eerst de oude groep :)

Edit:

Gebruiken jullie ook GoT in je tag ter herkenning? Handig om FF te voorkomen... O-)

[ Voor 48% gewijzigd door Mx7733 op 10-04-2014 14:25 ]

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Mx7733 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:36:

Edit:

Gebruiken jullie ook GoT in je tag ter herkenning? Handig om FF te voorkomen... O-)
ikke niet :D ik roep gewoon af en toe misschien te luid als ze vragen wie is die persoon daar aan die rots
: rigz dan IK IK IK superluid dat er oren aan de andere kant pijn doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Mx7733 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:36:

Edit:

Het enige moment dat je die tag ziet is als je wat typt, dus het lijkt me sterk dat je er FF mee voorkomt...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Luuk1983 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:45:
[...]

Het enige moment dat je die tag ziet is als je wat typt, dus het lijkt me sterk dat je er FF mee voorkomt...
idd, teamspeak is gewoon de beste manier om ff te voorkomen.
maarook dat werk niet altijd helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 07:36
goed, ik ben er vanavond na het avond eten.. niet alleen in ts maar ook in de game!! :D blauwe helm en beret!

[ Voor 11% gewijzigd door oNNoZeLe op 10-04-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Op de teamspeak van BuG (ts.bug-community.com) hebben ze een derde team aangemaakt, dus het is opgevallen dat er veel gebruik van wordt gemaakt voor DayZ.

[ Voor 14% gewijzigd door -Moondust- op 10-04-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
-Moondust- schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:10:
Op de teamspeak van BuG (ts.bug-community.com) hebben ze een derde team aangemaakt, dus het is opgevallen dat er veel gebruik van wordt gemaakt voor DayZ.
repost

;) :+

wel grappig dat dayz nu populairder is dan waar de ts server toendertijd voor opgezet is, namelijk battlefield :P

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 10-04-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Oja, had ik gemist. BTW eigenlijk zijn het 4 channels want het DayZ-hoofdkanaal kan ook gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10
zijn er nog mensen rond half 11/11 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
YouR schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:45:
zijn er nog mensen rond half 11/11 uur?
meestal zijn er dan nog wel mensen.. vooral in het weekend. doordeweeks weet ik niet zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
ik heb nu al weekend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:31
Ik speel ook meestal de vrijdag of zaterdag, en dan vooral aan het begin van de nacht rond een uur of 12 beginnen. Door de week red ik het vaak gewoon niet, want met dayz is het soms lastig om dit even maar een half uurtje te doen :)

en voor de mensen die hem nog niet gezien hadden:

[ Voor 19% gewijzigd door Senaxx op 10-04-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Senaxx schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:10:
Ik speel ook meestal de vrijdag of zaterdag, en dan vooral aan het begin van de nacht rond een uur of 12 beginnen. Door de week red ik het vaak gewoon niet, want met dayz is het soms lastig om dit even maar een half uurtje te doen :)

en voor de mensen die hem nog niet gezien hadden:

[video]
zo laat pas? pff de meeste spelen dan meestal nog een uurtje ofzo max zover ik weet.

en die video :o
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:53:
Voor degene die 'm nog niet gezien hebben, dit filmpje is echt TE grappig gewoon!! _/-\o_ _/-\o_
YouTube: GETTING KIDNAPPED & TORTURED!!!! - (DayZ)
Haha, de perfecte psychopaat die gast. Soms vraag je je gewoon af of ie echt zo is of acteert. Het komt er zo natuurlijk en snel uit die perverse shit, geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
Vanavond doe ik ook wel weer eens me, laatste dagen even niet gespeeld. Lijkt me leuk om wat meer rond te dwalen over de map op zoek naar wat conflicten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
LongBowNL schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:08:
We hebben ook een Tweakers groep op izurvive.com

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Wordt dit nog gebruikt? Ik kan niet inloggen, invalid groupname or password...

nvm... Typevoutje

[ Voor 4% gewijzigd door Shodan op 11-04-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
  • Laatst online: 28-09 15:22
Stelletje viezerikken. Ik red 2 noobies die door een SKS onder schot worden genomen. Geef ze wat rijst en ga achter een mosin aan die ik in de verte hoor. 2 minuten later staan die noobies achter me en heb ik een bijl in mn achterhoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
spartacusNLD schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:58:
[...]

zo laat pas? pff de meeste spelen dan meestal nog een uurtje ofzo max zover ik weet.

en die video :o
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :+
Meeste speelsessies die ik heb gedaan waren vrijdag of zaterdag snachts. En dan ging het wel eens tot een uurtje of half 4 door. Als je eenmaal DayZ begint is een uur of 3 ook zomaar voorbij ;)
Styreta schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:24:
Stelletje viezerikken. Ik red 2 noobies die door een SKS onder schot worden genomen. Geef ze wat rijst en ga achter een mosin aan die ik in de verte hoor. 2 minuten later staan die noobies achter me en heb ik een bijl in mn achterhoofd...
Welcome to DayZ

[ Voor 28% gewijzigd door Senaxx op 11-04-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
We zijn net met hele groep genadeloos afgeslacht op north east :P We hebben wel gelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ik wil ook wel een keer mee doen, gebruiken jullie die iZurvive map nog zodat ik vantevoren wat in de buurt kan komen als er nog geen anderen op TS zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
We bevinden ons momenteel in de buurt van NEAF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
dudee schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:19:
We zijn net met hele groep genadeloos afgeslacht op north east :P We hebben wel gelachen.
Was wel echte chaos met 8-9 man in de TS channel. Ik denk zelf dat 4 man het beste werkt. 5 kan misschien ook nog maar daarna wordt het onoverzichtelijk. En eigenlijk was het best makkelijk. Met 6 man moet je natuurlijk altijd van twee kanten tegelijk aanvallen. De ene groep gaat eerst schieten om de aandacht van de campers te trekken en dan lopen de anderen van achteren zo naar binnen en dan bang-bang. Maar goed, dat viel een beetje in het water. Wat trouwens ook lastig was was elkaar fatsoenlijk herkennen. Bijna iedereen was in diverse kleuren groen. Dan weet je het al snel niet meer. Naja, wel een leuke avond. Till next time.

BTW, kan niet wachten op voertuigen. Elkaar ophalen met de auto, helikopters bouwen, enzo.

[ Voor 4% gewijzigd door -Moondust- op 12-04-2014 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
-Moondust- schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 06:51:
[...]

Was wel echte chaos met 8-9 man in de TS channel. Ik denk zelf dat 4 man het beste werkt. 5 kan misschien ook nog maar daarna wordt het onoverzichtelijk. En eigenlijk was het best makkelijk. Met 6 man moet je natuurlijk altijd van twee kanten tegelijk aanvallen. De ene groep gaat eerst schieten om de aandacht van de campers te trekken en dan lopen de anderen van achteren zo naar binnen en dan bang-bang. Maar goed, dat viel een beetje in het water. Wat trouwens ook lastig was was elkaar fatsoenlijk herkennen. Bijna iedereen was in diverse kleuren groen. Dan weet je het al snel niet meer. Naja, wel een leuke avond. Till next time.

BTW, kan niet wachten op voertuigen. Elkaar ophalen met de auto, helikopters bouwen, enzo.
Met zo'n grote groep kan het inderdaad heel erg chaotisch zijn ja :P Komt ook wel omdat bijna iedereen door de hectiek dan wel eens vergeet wie en waar iedereen zijn en wie wat doen. Kleine groepjes vormen en bij elkaar uit de buurt/zicht blijven is het beste optie.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
-Moondust- schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 06:51:
[...]

kwa chaos kan het nog erger:

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
Kutzooi. Kennelijk kan je dus wel met een ballistic helmet en dan zelfs met 1 stoot unconscious worden geslagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sharpp op 14-04-2014 11:10 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Sharpp schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:49:
Kutzooi. Kennelijk kan je dus wel met een ballistic helmet en dan zelfs met 1 stoot unconscious kon worden geslagen.
jah.. die zou eigenlijk niet kunnen. maar er gebeuren wel meer rare dingen in de game.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Kutzooi. Kennelijk kan je dus wel met een ballistic helmet en dan zelfs met 1 stoot unconscious kon worden geslagen.
Ja het is soms een beetje wazig, maar je kan een 'shock' krijgen. Dat ben je unconcious, ookal bloed je niet. Als de shock groter is dan je blood level, dan raak je unconcious waaruit je vanzelf weer wakker wordt. Dus unconcious hoeft niet perse einde spel te betekenen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
Klopt, en dat is geen bug geloof ik. Omdat je gezicht nog ontbloot is. Ik heb dan ook altijd een motorhelm op mn snuffert :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Het hielp gisteren ook niet dat het mogelijk hackers waren. Ik ben 2x geraakt terwijl ze in het gebouw zaten met de deuren dicht. Ze glitchten gewoon door het gebouw af en toe leek wel.

Verder is het inderdaad aan te raden aparte groepen te maken en eigenlijk moet ook 1 iemand de leiding nemen, die bepaalt wanneer aangevallen wordt en hoe.

Ik ga maar weer nieuwe gear verzamelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Mesen die vanavond nog gaan spelen?
Ik ben van plan het spel te gaan kopen, maar wil dan wel met een team spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
DaanDH schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:31:
Mesen die vanavond nog gaan spelen?
Ik ben van plan het spel te gaan kopen, maar wil dan wel met een team spelen.
Ga er niet vanuit dat je altijd met mensen speelt hoor! Er zullen vast wel mensen spelen vanavond maar dit is niet altijd zo dus word niet afhankelijk van mensen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Sharpp schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:42:
Met zo'n grote groep kan het inderdaad heel erg chaotisch zijn ja :P Komt ook wel omdat bijna iedereen door de hectiek dan wel eens vergeet wie en waar iedereen zijn en wie wat doen. Kleine groepjes vormen en bij elkaar uit de buurt/zicht blijven is het beste optie.
Ik zat te denken over gisteravond. Ook met 8-9 spelers in één channel zou het goed moeten gaan. Het is een kwestie van goede communicatie zoals Sparta constant al (enigszins geirriteerd) aangaf. We zouden al heel wat kunnen verbeteren door b.v. het volgende.
- Elk team heeft een leider
- De teamleider maakt alle keuzes
- De teamleider is herkenbaar voor alle teamleden
- De teamleider geeft orders
- De teamleider kent de namen van de mensen uit zijn team en spreekt ze ook zo aan
- Teamleden spreken alleen hun teamleider aan (b.v. voor suggesties, vragen of verzoeken, maar ook als ze dood zijn)
- Teamleiders overleggen onderling over positie en strategie

Met name dat bij het aanspreken eerst wordt gezegd voor wie de mededeling bedoeld is (welk team of welke teamleider) voorkomt al een hele hoop miscommunicatie. Communicatie moet ook kort en duidelijk zijn. Teamleider van team #1 kan je b.v. T1 noemen.

Klinkt misschien een beetje star, maar het leger past een dergelijke structuur natuurlijk niet voor niets toe. En bij gevechten met andere spelers is het juist een goede communicatie en organisatiedie het verschil kan maken. Buiten die gevechten om kan het allemaal wat losser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Styreta schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:26:
Klopt, en dat is geen bug geloof ik. Omdat je gezicht nog ontbloot is. Ik heb dan ook altijd een motorhelm op mn snuffert :9
Maar een motorhelmet houdt weer geen kogel tegen, een pristine ballistic helmet wel.
Shodan schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:35:
Het hielp gisteren ook niet dat het mogelijk hackers waren. Ik ben 2x geraakt terwijl ze in het gebouw zaten met de deuren dicht. Ze glitchten gewoon door het gebouw af en toe leek wel.
Met een goede communicatie en organisatie kunnen we dat wel redelijk compenseren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
-Moondust- schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:09:
[...]

Ik zat te denken over gisteravond. Ook met 8-9 spelers in één channel zou het goed moeten gaan. Het is een kwestie van goede communicatie zoals Sparta constant al (enigszins geirriteerd) aangaf. We zouden al heel wat kunnen verbeteren door b.v. het volgende.
- De teamleider kent de namen van de mensen uit zijn team en spreekt ze ook zo aan
- Teamleden spreken alleen hun teamleider aan (b.v. voor suggesties, vragen of verzoeken, maar ook als ze dood zijn)

Met name dat bij het aanspreken eerst wordt gezegd voor wie de mededeling bedoeld is (welk team of welke teamleider) voorkomt al een hele hoop miscommunicatie. Communicatie moet ook kort en duidelijk zijn. Teamleider van team #1 kan je b.v. T1 noemen.

Klinkt misschien een beetje star, maar het leger past een dergelijke structuur natuurlijk niet voor niets toe. En bij gevechten met andere spelers is het juist een goede communicatie en organisatiedie het verschil kan maken. Buiten die gevechten om kan het allemaal wat losser.
helemaal eens met dit.. was idd beetje geïrriteerd.. niet omdat t voor mij zoveel uitmaakt ik was toch al dood maar als we met 8 man gewoon goed communiceren dan kan je heel dit spel domineren :P

zou er iemand een poll willen maken of een team zoals moondust het aangeeft iets is wat mensen hier willen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Zitten jullie op teamspeak?
En in welke server op Dayz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
-Moondust- schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:37:
Maar een motorhelmet houdt weer geen kogel tegen, een pristine ballistic helmet wel.
Dacht het wel hoor. Ben vrij rescent nog in mn kop geschoten op de construction site in Berenzino vanuit de tree line. Mn helm was stuk maar ik had niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:09:
[...]

Goed idee.

Was gisteren gehaktdag ;). Met meer duidelijkheid en leiding was het wellicht anders gelopen. Wel gelachen btw. Char. ziet er ook weer eens wat anders uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
Inderdaad. Die ballistic helm kan veel beter tegen kogels dan een motorhelm. Vanaf een meter of 20 eerst de sks en daarna de mosin geprobeerd, en die helm stopt idd 1 schot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Tja de structuur zoals moon hem aangeeft zal kunnen werken maar niet helemaal.

Liever zie ik: fireteam1 van max 5 zit in kanaal 1
Fireteam2 zit in kanaal 2
De leiders van fireteam1 en fireteam2 zitten samen in kanaal 3.
Dus in kanaal 3 word bijv overlegt: waar ben ik? Waar heb ik iemand gezien? Wat gebeurd er?
Dan word de info ook niet verward.

Als je alles in 1 kanaal gooit zegt iemand: links bij die boom! (dit is voor fireteam 1 bedoeld) maar fireteam2 zit nu naar die boom te kijken links terwijl hun 3km erbij vandaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Dan heb je alleen wel als probleem dat de leaders hun squad niet kunnen aansturen...
Niet dat ik een goed alternatief heb hoor :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Dat indelen lijkt me niet te doen. Want dat vergt heel veel geduld en discipline iets wat de gemiddelde tweaker niet heeft :), Ik niet in ieder geval. Als we nu een (of meerdere) kledingstukken afspreken die alle tweakers aan hebben dan schieten we gewoon alle geared spelers neer die dat kledingstuk(en) niet aan heeft.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
RZor schreef op zondag 13 april 2014 @ 09:12:
Dan heb je alleen wel als probleem dat de leaders hun squad niet kunnen aansturen...
Niet dat ik een goed alternatief heb hoor :P
Jawel? Je kan in 2 kanalen zitten op ts3 en praten, gewoon ff push to talk naar 2 knoppen gooien.

Tevens dat met zelfde kledingstukken ja heel leuk en aardig maar dat verteld nog niet aan je vrienden waar de vijand zit, tevens zitten er nog niet veel verschillenden ingame en ik wil geen low end gear aan doen wanneer ik high kan krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door dudee op 13-04-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 16:50
dudee schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:49:
[...]

Jawel? Je kan in 2 kanalen zitten op ts3 en praten, gewoon ff push to talk naar 2 knoppen gooien.

Tevens dat met zelfde kledingstukken ja heel leuk en aardig maar dat verteld nog niet aan je vrienden waar de vijand zit, tevens zitten er nog niet veel verschillenden ingame en ik wil geen low end gear aan doen wanneer ik high kan krijgen.
Je hebt ook de whisper command waarbij je niet eens in 2 kanalen moet zitten.

Gister spel ook gehaald. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dat zou ook kunnen zijn zat mogelijk heden, weet niet als mensen hier arma2 met acre spelen. Dat concept: 2 radio's 1 voor alle fireteamleaders en dan 1 voor in je team zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
Friendly wiggle ftw. Als wij met 5 man bezig zijn vragen we altijd om een Q/E wiggle om friendly fire te voorkomen. Maar het blijft lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
dudee schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:49:
[...]

ik wil geen low end gear aan doen wanneer ik high kan krijgen.
Dat is grappig ik ga nu vaker voor (andere) kleding. De ttkso e.d. heeft me er niet voor behoed dat ik minder snel dood wordt geschoten. Ik heb te vaak in het groen/cammo rond gelopen.
Ik heb nu mijn beany weer op samen met een kek leer jasje het enige wat ik zo hoog mogelijk hou is mijn wapen.
Daarmee heb ik al aardig wat zogenaamde high gear spelers mee neergeschoten.
Maar goed DayZ hé ieder zo zijn ding :P

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ja, gear zegt niks over je skill level. Ik als hoarder heb altijd ammo voor iedereen net als scopes en andere gebruiksvoorwerpen. Vind extra zakken wel erg handig en probeer altijd zoveel mogelijk erin te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Ben sinds gister ook aan het spelen.
Vermaak me tot nu toe wel alleen, zou alleen wel leuker zijn met meerdere.
Heb al een wapen en heel veel kogels, gewoon een goeie uitrusting (kan beter natuurlijk)
Op welke server spelen jullie? zit nu in een Dutch nog wat server, maar kom daar niemand tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Als je lid wordt van de steamgroup GoT - Day-Z SA kan je zien waar de anderen in zitten, dat verschilt veel. Pas als er basebuilding is ingebouwd dan krijg je vaste servers. Daarnaast zijn altijd veel; tweakers ingelogd op de teamspeak server van bug-community (ts.bug-community.com en dan kijken bij channel DayZ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
DaanDH schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:45:
Ben sinds gister ook aan het spelen.
Vermaak me tot nu toe wel alleen, zou alleen wel leuker zijn met meerdere.
Heb al een wapen en heel veel kogels, gewoon een goeie uitrusting (kan beter natuurlijk)
Op welke server spelen jullie? zit nu in een Dutch nog wat server, maar kom daar niemand tegen...
Precies wat Moondust hierboven zegt. Ik heb me gisteren ook gemeld in de TS server en ben mee gaan spelen met anderen die er waren. Beetje jammer dat toen ik er eindelijk was, we gelijk werden aangevallen en ik al m'n gear kwijt was. Ik had nogal veel. Maar iemand had mn M4 meegenomen d:)b , dus die had ik weer snel terug. We waren uitgelogd aan de kust in Berezino, dus misschien kun je daar alvast heenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Oke heb me aangemeld!
Ik kan nu helaas niet verder spelen, misschien morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Grotman schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:07:
[...]

Precies wat Moondust hierboven zegt. Ik heb me gisteren ook gemeld in de TS server en ben mee gaan spelen met anderen die er waren. Beetje jammer dat toen ik er eindelijk was, we gelijk werden aangevallen en ik al m'n gear kwijt was. Ik had nogal veel. Maar iemand had mn M4 meegenomen d:)b , dus die had ik weer snel terug. We waren uitgelogd aan de kust in Berezino, dus misschien kun je daar alvast heenlopen.
jep was idd best jammer.. beetje spooky allemaal steeds players die ons wisten te vinden en achtervolgende. gelukkig hebben we op weg naar Berezino wel allemaal weten te spotten. ik zal de komende tijd weinig online zijn helaas.. tentamens ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
Gisteravond epic gevechten meegemaakt bij de construction site in Berezino met Luxurydiver, Scatman en YouR. _/-\o_ Bleek een clan van 5 of 6 fully geared spelers daar te campen. 2 van ons gingen er op af maar werden kort daarna afgeschoten. Hierna besloten om met zijn vieren in de naastgelegen boomgaard te hergroeperen en yolo en low geared er op af te gaan. 2 van ons hadden slechts een Magnum en een Blaze met 2 kogels. Bij de gevechten die daarop volgden bleef uiteindelijk 1 van ons over die vervolgens net op tijd de fresh spawns kon afknallen voordat ze hun gear konden oppakken. Later waren we weer compleet, hebben hun lijken geloot en de benen genomen. oOo

[ Voor 4% gewijzigd door Sharpp op 14-04-2014 11:27 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 10:38
Sharpp schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:39:
Gisteravond epic gevechten meegemaakt bij de construction site in Berezino met Luxurydiver, Scatman en YouR. _/-\o_ Bleek een clan van 5 of 6 fully geared spelers daar te campen. 2 van ons gingen er op af maar werden kort daarna afgeschoten. Hierna besloten om met zijn vieren in de naastgelegen boomgaard te hergroeperen en yolo en low geared er op af te gaan. 2 van ons hadden slechts een Magnum en een Blaze met 2 kogels. Bij de gevechten die daarop volgden bleef uiteindelijk 1 van ons over die vervolgens net op tijd de fresh spawns kon afknallen voordat ze hun gear konden oppakken. Later waren we weer compleet, hebben hun lijken geloot en de benen genomen. oOo
Was zeker een top avond! De strategie heeft gewerkt om vanuit de boomgaard de hoek van de site te benaderen. Achter de gastank te hergroeperen en vanuit twee kanten de begane grond aan te vallen. De uitwerking was fenomenaal, die gasten renden in het rond als kippen zonder kop. Total Chaos.
Wellicht heeft onze voorbereiding om het vuur te openen vanuit de Berezino appartements ook geholpen dat ze de focus van de boomgaard kant vergaten.
En niet onbelangrijk 4 van die gasten hadden gehackte M4´s met unlimited ammo :( ...
Ze werden afgestraft, waren heel boos dat ze hun super gear verloren en kickte ons van de server.
Kortom dit wordt mailtje naar Bohemia om die server te blocken.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de vele hacks de laatste tijd maken het een stuk minder leuk om te spelen. Op dit moment weet je gewoon niet of het fair fights zijn en dat haalt de lol wel uit het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rottje26
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-10-2020
Klopt inderdaad vooral s avonds zijn er soms wel wat hackers te vinden, het meeste wat ik dan tegen kom is dat ze zoveeeeeel kogels bij hun hebben, vond laatste nadat ik iemand had gekilled en hem ging looten, een setje m4 kogels het waren er maar liefst 100.000, op zich vind ik die hack nog geneens zo erg, speedhack vind ik veel erger, ook dat al meegemaakt, daar word ik wel saggo van, maar ja we gaan gewoon verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Het is grappig dat ze de "bubble" gemaakt hebben om het hacken tegen te gaan.
Ze hebben hier enorm veel tijd aan besteed, en voor de rest niet echt naar het hacking probleem gekeken. Met als gevolg dat hackers nog steeds het zelfde kunnen als voorheen alleen dan op kleinere schaal (lees binnen 500 meter van je af).

De laatste wat is las was het spawnen van een fully geared bot (welke je kan loten). Daarnaast:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/jzwr5h.png

Het is jammer dat er vooralsnog van een game met zoveel potentie zo weinig gemaakt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 16:50
Op welke server spelen jullie allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
dr34m3dd schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:57:
Op welke server spelen jullie allemaal?
kom een keer langs op de TS server: ts.bug-community.com
dan wordt t wel aangegeven :)

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 14-04-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Sharpp schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:39:
Hierna besloten om met zijn vieren in de naastgelegen boomgaard te hergroeperen en yolo en low geared er op af te gaan. 2 van ons hadden slechts een Magnum en een Blaze met 2 kogels. Bij de gevechten die daarop volgden bleef uiteindelijk 1 van ons over die vervolgens net op tijd de fresh spawns kon afknallen voordat ze hun gear konden oppakken. Later waren we weer compleet, hebben hun lijken geloot en de benen genomen. oOo
Sharpp, toen wij in dat uitbouwtje van prison 2 zaten laatst, raakte ik ook in verwarring toen er een vrouw met blote benen en armen voorbij kwam rennen en achter de ATC verdween. Ik had de Mosin die ze droeg niet eens gezien door de afleiding. Het zit toch tussen je oren dat je die players niet direct neerschiet. Dus ik kan me helemaal voorstellen dat jullie tactiek heeft gewerkt. je doet iets wat de tegenstander niet verwacht en daardoor chaotisch gaat reageren waardoor je je slag kan slaan. Als je de gear goed kan verstoppen, zodat anderen die niet vinden en er geen herstart van de server plaatsvindt, dan is het een leuk spel. Ban om dood te gaan hoef je veel minder, omdat je meeste gear ergens anders ligt. Als je perfect een meisjesstem zou kunnen nadoen met een vrouwenkarakter, dan wordt het helemaal leuk. Daar vallen al die gasten voor. Afleiden en....kill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenten zitten nu echt helemaal vol gepropt met loot :o

Als je nog Long range scopes nodig hebt , heb er net 3 gevonden >:)

Verder zo'n beetje alle weapon attachments meerdere keren tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
ik wil men m4 met 1 60/60 mag wel ruilen voor een mosin LRS met wat ammo :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ben je ? Ik zit in NWAF. Als je ergens in de buurt bent kan ik je er 1 geven. Hoef er niks voor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
ik zit in berezino, klein eindje weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ze Elektro spawns hebben verwijderd is Berezino mij veel te gevaarlijk :+

Als je naar NWAF gaat is de kans enorm dat je er 1 vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Tja zo'n pokke end lopen. Maar Berezino is nu juist leuk :D Eindelijk wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
-Moondust- schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:49:
[...]

Sharpp, toen wij in dat uitbouwtje van prison 2 zaten laatst, raakte ik ook in verwarring toen er een vrouw met blote benen en armen voorbij kwam rennen en achter de ATC verdween. Ik had de Mosin die ze droeg niet eens gezien door de afleiding. Het zit toch tussen je oren dat je die players niet direct neerschiet. Dus ik kan me helemaal voorstellen dat jullie tactiek heeft gewerkt. je doet iets wat de tegenstander niet verwacht en daardoor chaotisch gaat reageren waardoor je je slag kan slaan. Als je de gear goed kan verstoppen, zodat anderen die niet vinden en er geen herstart van de server plaatsvindt, dan is het een leuk spel. Ban om dood te gaan hoef je veel minder, omdat je meeste gear ergens anders ligt. Als je perfect een meisjesstem zou kunnen nadoen met een vrouwenkarakter, dan wordt het helemaal leuk. Daar vallen al die gasten voor. Afleiden en....kill!
Haha. Was dat echt de reden dat je (niet eerst) schoot omdat je afgeleid werd? Ik had aardig wat lood in dat vrouwelijke lichaampje gepompt. >:) Zou wel wat zijn... een fresh spawn met meisjesstem in je team voor de afleiding.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Hmmm, zonet eens nav StoneyfrogNL wat filmpjes gekeken van breaking point mod voor arma 3 en ik moet zeggen, dat ziet er toch wel heel erg gaaf uit! In potentie zou dat zelfs een stuk beter kunnen worden dan de dayZ SA. Het allergrootste pre is al dat het op de arma 3 engine is, die wat beter geoptimaliseerd is en een veel mooier lichting systeem heeft. Het is nog in alpha, maar er zitten al veel meer features in dan SA.

Vanavond maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Shodan schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:28:
Hmmm, zonet eens nav StoneyfrogNL wat filmpjes gekeken van breaking point mod voor arma 3 en ik moet zeggen, dat ziet er toch wel heel erg gaaf uit! In potentie zou dat zelfs een stuk beter kunnen worden dan de dayZ SA. Het allergrootste pre is al dat het op de arma 3 engine is, die wat beter geoptimaliseerd is en een veel mooier lichting systeem heeft. Het is nog in alpha, maar er zitten al veel meer features in dan SA.

Vanavond maar eens proberen!
Als me vriendin er vanavond niet zou zijn zou ik je ff op weg kunnen helpen.. Pak in ieder geval de breaking point wiki dr bij, zal veel van je vragen over medical zooi etc beantwoorden. En check dus goed op wie je wel en niet schiet aangezien je zwaar gepunished wordt als je op mede friendlies schiet. (ranger + nomad horen bij elkaar vs Outlaws en Hunters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 22:32
Ik speel DayZ SA nu een weekje ofzo, eigenlijk naar DayZ gaan kijken na al weken youtube filmpjes te hebben gekeken van SA en de mod. Zit ondertussen in 1 of andere clan welke ik heb opgeduikeld op het offi forum. Wel aardige gasten, eigen TS en ook vaak online. Gaan regelmatig met groepjes van 3/4/5 op pad om bandits te vinden :P

Mijn huidige character leeft al een dag of 5. al 2 keer neergeschoten (hele tijd buiten bewustzijn) arm al gebroken, been ook.. maar leef nog steeds. Best aardige gear en een M4 met zon beetje alle opties en 400 rounds (meer dan ik ooit nodig ga hebben volgens mij :P)

Kaart is aardig groot, maar ook wel weer te doen. Gisteren nog van balota (of hoe je dat schrijft) naar NEAF gerent.. duurde even maar ook niet overdreven lang :P

[ Voor 12% gewijzigd door TgR_KILLER op 15-04-2014 12:37 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 15:44
Ik heb dayz sinds begin maart niet meer gespeeld. Wat zijn de grootste veranderingen?
Ik las iets dat er geen Elektro spawns meer zijn en dat daardoor Elektro rustig is? En dat de spawns in de leger tents weer terug zijn? (NW airport en Balota?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
TgR_KILLER schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:34:
Kaart is aardig groot, maar ook wel weer te doen. Gisteren nog van balota (of hoe je dat schrijft) naar NEAF gerent.. duurde even maar ook niet overdreven lang :P
Nee precies. Bedoel (bijvoorbeeld) 100 km² klinkt heel wat, maar in feite is dat 'maar' een kaart van 10 bij 10 km. De kans dat je iemand tegenkomt is daarmee best klein, maar als je van de ene naar de andere kant van de kaart loopt, dan gaat dat nog best snel als je stevig doorrent.
Dennis8102 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:51:
Ik heb dayz sinds begin maart niet meer gespeeld. Wat zijn de grootste veranderingen?
Ik las iets dat er geen Elektro spawns meer zijn en dat daardoor Elektro rustig is? En dat de spawns in de leger tents weer terug zijn? (NW airport en Balota?)
Correct en correct

[ Voor 25% gewijzigd door Luuk1983 op 15-04-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 07:36
Dennis8102 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:51:
andere verandering is dat er weer meer "einzelgänger tweakers" zich in de groep gegooid hebben en nu vaak samenspelen.

Ikzelf vind het nu maar saai alleen rond te rennen na een paar keer samen spelen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Stoneyfrog schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:30:
[...]

Als me vriendin er vanavond niet zou zijn zou ik je ff op weg kunnen helpen.. Pak in ieder geval de breaking point wiki dr bij, zal veel van je vragen over medical zooi etc beantwoorden. En check dus goed op wie je wel en niet schiet aangezien je zwaar gepunished wordt als je op mede friendlies schiet. (ranger + nomad horen bij elkaar vs Outlaws en Hunters)
Komt goed,

Kan ik mooi rustig uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Sharpp schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:53:
Haha. Was dat echt de reden dat je (niet eerst) schoot omdat je afgeleid werd? Ik had aardig wat lood in dat vrouwelijke lichaampje gepompt. >:) Zou wel wat zijn... een fresh spawn met meisjesstem in je team voor de afleiding.
Ik zal nooit beweren dat ik een geweldighe schutter ben, want closerange maak ik er soms een potje van (wellicht ook door de knullige wijze van het bewegen van je karakter), maar ik wist toch ff niet wat ik zag toen die schaarsgeklede vrouw vanachter de bosjes tevoorschijn kwam en achter de ATC verdween. Pas toen die gast met die rode rugzak er achteraan kwam, kwam ik weer bij mijn positieven en wist ik dat het menens was. Ik ben inmiddels weer geheald met stokken en bandage. Jij ook? Heb nu 3 morphine bij. Sterker nog, ik kan nu zo als medic aan de slag. Ik vind met een aantal tweakers spelen iig veel leuker dan alleen. Looten doe ik het liefst wel alleen, maar battlen is met een aantal weer veel leuker. Alleen jammer dat mijn avond niet zo fijn eindigde met een op mij scheldende Scatman terwijl ik naarstig op zoek was naar mijn verloren ammobox voor M4 ammo. Deze was ik kwijt geraakt door het knullige item-sleep-systeem. Blijkbaar iets niet goed gedaan. Maar goed, toen ik die niet kon vinden en Scatman openlijk tegen anderen over mij ging klagen ipv een hand uit te steken en te helpen zoeken was ik er ff klaar mee. Dat is dan weer een nadeel van samen spelen dat soms de kop opsteekt, mensen gaan zich aan elkaar irriteren. Tijdig stoppen als irritatie de kop op steekt, want dat is het voor mij iig ook weer niet waard. Ik wil voorkomen dat ik dit spel TE serieus ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 22:32
-Moondust- schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:21:
[...]
*knip*. Alleen jammer dat mijn avond niet zo fijn eindigde met een op mij scheldende Scatman terwijl ik naarstig op zoek was naar mijn verloren ammobox voor M4 ammo. Deze was ik kwijt geraakt door het knullige item-sleep-systeem. Blijkbaar iets niet goed gedaan. Maar goed, toen ik die niet kon vinden en Scatman openlijk tegen anderen over mij ging klagen ipv een hand uit te steken en te helpen zoeken was ik er ff klaar mee. Dat is dan weer een nadeel van samen spelen dat soms de kop opsteekt, mensen gaan zich aan elkaar irriteren. Tijdig stoppen als irritatie de kop op steekt, want dat is het voor mij iig ook weer niet waard. Ik wil voorkomen dat ik dit spel TE serieus ga nemen.
Zolang je nog maar een beetje ammo had had je hem ook neer kunnen maaien, that will shut people up })

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Laatst online: 06:21
-Moondust- schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:21:
[...]

Alleen jammer dat mijn avond niet zo fijn eindigde met een op mij scheldende Scatman terwijl ik naarstig op zoek was naar mijn verloren ammobox voor M4 ammo.
8)7

Plaatjestijd!

HEROMODE Activated.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SHjOw0a.jpg

Morphine zoeken voor Adanteh nadat hij zijn benen had gebroken, iets met ladders enzo :F .

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d0vVLrn.jpg
Looten op airfield. Zoals te zien heb ik mijn outfit verwisseld. Kwamen ene oppo tegen. Hem geholpen aan een gun (mijn pistol), eten & drinken. Jammer genoeg begon hij even later op ons te schieten. Oppo ligt nu begraven naast het noordelijke jailgebouw :'(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kJ34DLE.jpg
Derpend naar Berezino onder het genot van een drankje liedje.

Ondanks dat ik er redelijk bandit uitzie hebben we toch nog 3 mensen (oppo niet meegerekend) geholpen voordat we in Berezino door een freshspawn werden afgeschoten. (freshspawn schoot Adanteh in 1 schot bewusteloos, jatte zijn gun om vervolgens mij neer te schieten toen ik Adanteh wou bandagen)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FOrPhll.jpg
Iemand heeft stevige stapel skills. Dit was op NE airfield. Helaas ging Adanteh instant dood toen we het jailgebouw betreden. Er was verder niemand, dus even geloot en toen ook maar uitlogd.

Edit: Zal volgende keer daadwerklijk screens maken van interactie met spelers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
Zo. Met 3 man een stuk of 8 bandits aangepakt. Ingelogd in Berenzino en vonden gelijk 3 snipers die het op de apartments gemunt hadden. Eentje afgeschoten, maar de andere wisten mijn maten te raken. Terwijl zij terug liepen wist ik hun te flanken. Toen we allen weer compleet waren kwamen er een stuk of 5 vanuit de bosjes, en die hebben we stuk voor stuk kunnen omcirkelen.

En jawel, de helft had weer een M4 met een gebugde clip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Stoneyfrog schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:30:
[...]

Helaas, de mod geeft mij alleen maar session lost bij inloggen op servers. Paar dingen proberen, maar ga er niet te veel tijd in steken, dan ga ik wel weer DAYz SA spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Heb wat meer gelezen over de DayZ mod Breaking Point voor Arma III en een aantal zaken die ze daar geimplementeerd hebben klinken wel erg goed en zeer bruikbaar voor DayZ SA. B.v. het klassensysteem.
The factions system was put into public testing on the Breaking Point client as of patch 0.1220. It features five playable survivor groups (with an option to choose no allegiance). These groups include the Rangers, Outlaws, Nomads, Hunters, and the Survivalists (not yet implemented). Each class has a leveling system that is progressed through completing tasks relevant to that faction (killing enemies, aiding allies). There are three "tiers" to each faction with levels two and three becoming unlocked when the player earns 2000 and 5000 points in that class, respectively. The player can also lose points through traitorous actions (aiding enemies, killing allies). This will eventually lead the player's point value for that faction to fall into the negatives, thus becoming a "traitor" or "degenerate" as well as receiving a point bounty on their head. How big the bounty is depends on who kills the "traitor" but the largest bounty is always awarded to the player killing a "traitor" from his own faction. Once a traitor you will lose the ability to speak in your faction's chat channel and your player's clothing will change to a dirtied/bloodied version of the level 1 clothing with the headgear removed. It is important to note that although the player can progress deeply into the negative point range, there is a cap on how far down the player can go which is currently set at -3,000.
Even nog los van het feit dat een dergelijk klassensysteem een soort evenwicht stimuleert en niet iedereen kill-on-sight gaat spelen is het ook interessant dat je je karakter kan ontwikkelen waardoor nieuwe dingen mogelijk worden. Dat is iets wat ik erg mis in de SA. Waar doe je het voor? Welk doel is er te behalen? Survivallen is te makkelijk om lang interessant te zijn. En dan blijft er eigenlijk niets over behalve als groep leuke gevechten leveren met andere groepen. In de SA moet er meer perspectief komen voor de spelers. Wat maakt World of Warcraft zo aantrekkelijk? Je kan je karakter continu verbeteren en ontwikkelen. Zoiets zou ik ook graag in DayZ zien. Ik ben in ieder geval voornemens de Arma III mod Breaking Point binnenkort te gaan uitproberen. Ik ben benieuwd. Iemand ook interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:16

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
-Moondust- schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:43:
Heb wat meer gelezen over de DayZ mod Breaking Point voor Arma III en een aantal zaken die ze daar geimplementeerd hebben klinken wel erg goed en zeer bruikbaar voor DayZ SA. B.v. het klassensysteem.

[...]

Even nog los van het feit dat een dergelijk klassensysteem een soort evenwicht stimuleert en niet iedereen kill-on-sight gaat spelen is het ook interessant dat je je karakter kan ontwikkelen waardoor nieuwe dingen mogelijk worden. Dat is iets wat ik erg mis in de SA. Waar doe je het voor? Welk doel is er te behalen? Survivallen is te makkelijk om lang interessant te zijn. En dan blijft er eigenlijk niets over behalve als groep leuke gevechten leveren met andere groepen. In de SA moet er meer perspectief komen voor de spelers. Wat maakt World of Warcraft zo aantrekkelijk? Je kan je karakter continu verbeteren en ontwikkelen. Zoiets zou ik ook graag in DayZ zien. Ik ben in ieder geval voornemens de Arma III mod Breaking Point binnenkort te gaan uitproberen. Ik ben benieuwd. Iemand ook interesse?
Mjah leuk. Appels met Peren vergelijken. Dayz is een Alpha. Dus heel leuk dat je hem vergelijkt, maar dat kan gewoon nog niet. Geduld hebben met Dayz en anders lekker Breaking Point gaan spelen ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 15:54
Een nieuwe update voor experimental is uit!
Versie 0.44.123800 deze keer, de changelog tot nu toe:
0.44.123800 on experimental. Ft accel time (up to x64), new mouse controls, throw items, new physics sdk, new network messaging #dayzdaily
https://twitter.com/rocket2guns/status/456369909828567040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Damian schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:13:
[...]

Mjah leuk. Appels met Peren vergelijken. Dayz is een Alpha. Dus heel leuk dat je hem vergelijkt, maar dat kan gewoon nog niet. Geduld hebben met Dayz en anders lekker Breaking Point gaan spelen ;)
Breaking point is ook alpha :P

Maar inderdaad, appels en peren. Ik denk dat DayZ in eerste instantie veel meer gemaakt is als survival game en niet specifiek bedoeld voor group play. Het idee is dat je moet zien te overleven na een zombie apocalypse. Het idee voor de mod is ook gekomen door de ervaring die Dean Hall heeft gehad toen hij nog in het leger zat. De mod is daar omheen gemaakt.

Het spannende daarbij is dat er ook anderen spelers rond lopen en je niet weet of ze behulpzaam zijn of juist jouw spullen over willen nemen.

Uiteindelijk is het spel voor velen meer uitgegroeid tot een hardcore pvp game, waarbij je de zombies en het survival gedeelte eigenlijk voor lief neemt en er zo min mogelijk mee te maken wilt hebben. Het is misschien een beetje zijn doel voorbij geschoten. Ik hoop zelf dat bij de standalone het overleven echt heel belangrijk wordt en denk ook dat dit in de toekomst veel moeilijker wordt. Ziek worden als je nat bent geregend, eerst water moeten purifyen enz. enz. Groepen vormen blijft dan nog steeds belangrijk, maar dan meer om een thuisbasis ergens te hebben en rollen/taken te verdelen om proviand en medicijnen te verwerven in omliggende steden.

PvP zal er natuurlijk altijd bij horen, dat maakt het spel spannend. Maar heel misschien dat de focus van spelers een klein beetje veranderd richting overleven ipv jagen.

Breaking point, van wat ik er van gezien heb is juist meer gefocused op eerder wapens vinden, group play (je kan makkelijk een groep vormen in het spel) en specifieke facties en classes. Hier ligt de focus op pvp tussen facties en groepen.

Het verschil is dat DayZ je geen rol geeft, maar je die zelf in moet vullen.

Beiden hebben zo hun pluspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
O-) dubbel op :)

Moet zeggen dat de experimental tegenvalt.
Physics werkt af en toe in slow-mo om de een of andere reden.
Ik begrijp dat physics niet makkelijk is om in deze crappy engine te implementeren maar ik had wel meer verwacht.

Terug naar de mod tot de volgende update dus :+

[ Voor 73% gewijzigd door Livecrew011 op 16-04-2014 14:17 ]

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Nu online
Livecrew011 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:06:
Dean Hall
‏@rocket2guns
0.44.123800 on experimental. Ft accel time (up to x64), new mouse controls, throw items, new physics sdk, new network messaging #dayzdaily
Zie twee posts terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Goede analyse Shodan. Momenteel is het echte survivallen in DayZ SA niet eens uitdagend te noemen. Eigenlijk is het survivallen lachwekkend eenvoudig. Er zit momenteel vrijwel geen uitdaging in. En dus gaan mensen een uitdaging zoeken en vinden dat in pvp, ik inmiddels ook. Maar aangezien DayZ SA niet als pvp game is opgezet, is dit ook niet heel erg lang bevredigend. Vandaar mijn interesse in Breaking Point, aangezien die mod daarvoor wel lijkt te zijn ontwikkeld.
Pagina: 1 ... 19 ... 55 Laatste