Dat komt omdat Dayz (ARMA engine) maar gebruikt maakt van 1, hooguit 2 cores. Om die rede staat hij maar op 30%.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 02:02:
[...]
hmm CPU en RAM blijft onder de 30% load die lijken het niet zo zwaar te hebben (AMD FX 6200)
Komt met de hunting update dat je op dieren kan gaan jagen met pijl en boog of kruisboog met geweren jaag je alleen op mensen in dit spel omdat anders andere spelers in de buurt meteen je locatie weten als je een vuurwapen laat af gaan. Dan heb je dacht ik ook een 'hunting' mes nodig om het dier te slachten. Vervolgens heb je een 'camping' gasstel, en een gas cilinder en een pan nodig om te kunnen gaan koken je moet zelfs de vlam van de brander regelen zodat je vlees niet verbrand en het ook niet rauw blijft. Dat is wat ik erover gehoord heb lijkt me erg cool 'Dear Hunter level ultra' volgens mij kan je ook een campvuur gaan maken ik kom af en toe wel eens houdblokken tegen bij het looten.beebie121 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:34:
hehehe dat denk ik niet
Aangezien je voor cooking een gasbrandertje nodig bent, een gas-canister, een pot en waarschijnlijk vlees of soep o.i.d...
Kan je makkelijker canned spaghetti pakken
bij een gebroken been kan je een splint maken met rags (pak een extra t-shirt en scheur die kapot) en een stok.
In het begin dacht ik wtf is dit man.. lege wereld etc..maar omg als je eenmaal in het spel wordt gezogen is het fun fun fun hehehe
Klopt Durango!
Mijn reactie was meer voor Bv202
Maar juist die combinatie van spullen die je nodig hebt man man dat vind ik zo mooi.
Maar ik ben bang dat we dan wel meer zakken nodig zijn.
Ik bedoel nu heb je je zakken nodig voor ammo, eten, drinken en je wapens.
Als er dan ook nog gasstelletjes, messen,blokken hout etc nodig zijn dan zit ik erg krap in de pockets...
Mijn reactie was meer voor Bv202
Maar juist die combinatie van spullen die je nodig hebt man man dat vind ik zo mooi.
Maar ik ben bang dat we dan wel meer zakken nodig zijn.
Ik bedoel nu heb je je zakken nodig voor ammo, eten, drinken en je wapens.
Als er dan ook nog gasstelletjes, messen,blokken hout etc nodig zijn dan zit ik erg krap in de pockets...
Net terug van men overval op een military base, helaas was er weinig loot te vinden. Toch nog een uk assault vest gevonden. Mooi dan kan ik daar weer allemaal spulletjes in kwijt
. Hebben jullie ook altijd zon volle rugzak? ik blijf maar spulletjes hoarden.
Ik heb twee plastic flesjes in pristine conditie als ik een flesje wil vullen vult hij maar enkel de ene en niet de andere. die blijft maar op 33% staan.
Gisteren ook wat meegemaakt, de admin gooide iedereen van de server af, en telkens als iemand joinde werd hij gekicked. Jah..... zo kan ik ook wel gemakkelijk aan de high end gear komen.
Is dit legaal? of kan je ergens de server aangeven?
Ik heb twee plastic flesjes in pristine conditie als ik een flesje wil vullen vult hij maar enkel de ene en niet de andere. die blijft maar op 33% staan.
Gisteren ook wat meegemaakt, de admin gooide iedereen van de server af, en telkens als iemand joinde werd hij gekicked. Jah..... zo kan ik ook wel gemakkelijk aan de high end gear komen.
Is dit legaal? of kan je ergens de server aangeven?
[ Voor 22% gewijzigd door dutchassasin op 12-03-2014 14:20 ]
Verwijderd
Misschien is volgende url nog valid voor aangeven serves. Als ik de lijst doorneem zijn er zat servers in de spel lijst die daar niet horen.
http://forums.dayzgame.co...g-rules-server-reporting/
http://forums.dayzgame.co...g-rules-server-reporting/
Dit spel lukt me echt niet... 
Ik heb alles geprobeerd. De kustlijn volgen, door de bossen lopen, grote wegen volgen, zandwegjes volgen,... ik kom veel tegen, maar nergens is voedsel te vinden en als ik het wel vind dan zit het in blik dat ik dan weer niet open krijg. Ik vind alles behalve voedsel, bij mijn laatste spelletje had ik zelfs een goed wapen met kogels gevonden. Helaas was ik er weer niets mee omdat ik even later stierf door voedseltekort...
Misschien komt dit omdat ik op drukke servers speel? Dit doe ik bewust omdat het spel dan veel spannender is. Is dit een slecht idee?
Tips zijn welkom
Ik heb alles geprobeerd. De kustlijn volgen, door de bossen lopen, grote wegen volgen, zandwegjes volgen,... ik kom veel tegen, maar nergens is voedsel te vinden en als ik het wel vind dan zit het in blik dat ik dan weer niet open krijg. Ik vind alles behalve voedsel, bij mijn laatste spelletje had ik zelfs een goed wapen met kogels gevonden. Helaas was ik er weer niets mee omdat ik even later stierf door voedseltekort...
Misschien komt dit omdat ik op drukke servers speel? Dit doe ik bewust omdat het spel dan veel spannender is. Is dit een slecht idee?
Tips zijn welkom
Verwijderd
Je kan beter even beginnen op een server met minder mensen en 1 die net een reset heeft gehad, zie je vaak aan de tijden. 08:00 / 09:00 en 12:00 zijn goede indicatoren dat de server mogelijk net een reset heeft mogen ontvangen.
Dan is de loot weer aangevuld (ook zombies). Als je op rustige server eerst bezig gaat dan leer je de gebouwen kennen, belangrijk zodat je weet welk gebouw wat voor item kan bevinden. (De zwartige achtige hutten bevatten bijvoorbeeld nooit wat sla deze dus over)
Blikken kan je open maken met o.a. messen, schroefendraaier, bijl en natuurlijk canopener , de canned tuna kan je zo open maken trouwens (bruin ovaal blikje). Bijna elke stad of dorp heeft een waterbron maak daar gebruik van.
Ga samen spelen met andere spelers dan pik je het snel genoeg op.
Dan is de loot weer aangevuld (ook zombies). Als je op rustige server eerst bezig gaat dan leer je de gebouwen kennen, belangrijk zodat je weet welk gebouw wat voor item kan bevinden. (De zwartige achtige hutten bevatten bijvoorbeeld nooit wat sla deze dus over)
Blikken kan je open maken met o.a. messen, schroefendraaier, bijl en natuurlijk canopener , de canned tuna kan je zo open maken trouwens (bruin ovaal blikje). Bijna elke stad of dorp heeft een waterbron maak daar gebruik van.
Ga samen spelen met andere spelers dan pik je het snel genoeg op.
Wat misschien ook wel handig is, op steam vrienden zoeken die dit spel spelen en samen met hun gaan spelen, is veel leuker en veel gezelliger met teamspeak erbij, je heb echt fun, en je leert het spel veel beter kennen, en het is spannender, het is maar een tip!!!
eerste paar uur speelde ik ook alleen of met ze tweeen, tegenwoordig speel ik gemiddeld s avonds met 5 a 6 man, en als je een goeie groep heb, heb je altijd eten en drinken en kogels, dusssss ik moet je eerlijk bekennen heb in tijden niet meer zo leuk spel gespeeld
eerste paar uur speelde ik ook alleen of met ze tweeen, tegenwoordig speel ik gemiddeld s avonds met 5 a 6 man, en als je een goeie groep heb, heb je altijd eten en drinken en kogels, dusssss ik moet je eerlijk bekennen heb in tijden niet meer zo leuk spel gespeeld
Verwijderd
Orientatie met de volledige map die je via google kan vinden, ik probeerde ook alles zelf te nagiveren, maar kwam toen 7 keer in het zelfde dorp uitBv202 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:13:
Dit spel lukt me echt niet...
Tips zijn welkom

Verwijderd
Dit spel leent zich perfect om samen te spelen, meer dan een MMO/ shooter, omdat iedereen afhankelijk van elkaar is om te overleven. Ik zelf ben ook bezig een groepje mensen te verzamelen, maar in azie is het een beetje lastigRottje26 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:02:
Wat misschien ook wel handig is, op steam vrienden zoeken die dit spel spelen en samen met hun gaan spelen, is veel leuker en veel gezelliger met teamspeak erbij, je heb echt fun, en je leert het spel veel beter kennen, en het is spannender, het is maar een tip!!!
Rugzakken vind je trouwens ook vaak bij bouwplaatsen. Ook is daar vaak wel wat te eten te vinden.
Als je opnieuw spawned kan je vaak linksaf naar een grote stad of op de andere spawnplek rechtsaf naar Berezino (dat zijn de 2 plekken waar ik eigenlijk altijd spawn namelijk..
Bij Berezino is een grote bouwplaats. Daar vind ik altijd wel een of meerdere rugzakken en eten.
Als je opnieuw spawned kan je vaak linksaf naar een grote stad of op de andere spawnplek rechtsaf naar Berezino (dat zijn de 2 plekken waar ik eigenlijk altijd spawn namelijk..
Bij Berezino is een grote bouwplaats. Daar vind ik altijd wel een of meerdere rugzakken en eten.
Let wel op, met de komende update:beebie121 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:35:
Rugzakken vind je trouwens ook vaak bij bouwplaatsen. Ook is daar vaak wel wat te eten te vinden.
Gear: Even lower chance of backpacks spawning on construction sites
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ach als ik spawn gaat ik meestal rechtstreeks naar Cherno, daar is alles te vinden wat je nodig heb meestal, en daarna vliegveld voor wat camo kleding, en dan gaan we beginnen, rugtassen vind je op zoveel plekken, en anders maar zo zak met een touw koppelen :D!!!
Doe je dat ook als je een Berezino spawn hebt of zorg je voor een Elektro spawn?Rottje26 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:31:
Ach als ik spawn gaat ik meestal rechtstreeks naar Cherno, daar is alles te vinden wat je nodig heb meestal, en daarna vliegveld voor wat camo kleding, en dan gaan we beginnen, rugtassen vind je op zoveel plekken, en anders maar zo zak met een touw koppelen :D!!!
Ik doe het ook als ik in Berezino spawn, het is net haalbaar qua voedsel en drinken
Kan je daar voor zorgen dan?FraxleNL schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:01:
[...]
Doe je dat ook als je een Berezino spawn hebt of zorg je voor een Elektro spawn?
Loop naar gebouw -> KAMIKAZE! van het dak af -> respawn.
repeat tot op gewenste plek gespawned word
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Hahaha ja zo kan ik het ookDamian schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:03:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Luuk1983 op 14-03-2014 11:11 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ah, precies ja..Damian schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:03:
[...]
Niet mogelijk om in het noorden te spawnen ofzo?
Voor zover ik weet spawn je ergens aan de oostkust inderdaad, maar kan zon beetje overal zijn aan die kant. Kwam laatst naast dat gestrande schip terecht in het noordoosten.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Hoi, ik ben een Belg en speel onder mijn echte naam 'Dennis' Dayz.
Nu was ik onlangs met een vriend (na heel veel verkeerd lopen) in Novy Sobor. Tot onze verbazing bleek het militaire camp niet meer te bestaan en uit frustratie begon mijn vriend in het wilde weg te schieten.
Je kan het al raden: een kleine 10 minuten later werden we beschoten door 2 bandieten (ik zelf speel friendly). Ik kon ze uitschakelen maar helaas was mijn vriend ook dood. Omdat m'n vriend totaal geen geduld heeft en al serieus heeft zitten puffen en blazen om 3 kwartier te lopen naar het Noorden, wilt hij nu het spel niet meer spelen.
Nu speel ik persoonlijk dit soort spellen wel graag, maar ik zit nu met dit probleem:
M'n karakter ziet er trouwens zo uit:

Ik zit momenteel te campen op de daken van het Noord Westelijke vliegveld... aan het wachten op iets...
Nu was ik onlangs met een vriend (na heel veel verkeerd lopen) in Novy Sobor. Tot onze verbazing bleek het militaire camp niet meer te bestaan en uit frustratie begon mijn vriend in het wilde weg te schieten.
Je kan het al raden: een kleine 10 minuten later werden we beschoten door 2 bandieten (ik zelf speel friendly). Ik kon ze uitschakelen maar helaas was mijn vriend ook dood. Omdat m'n vriend totaal geen geduld heeft en al serieus heeft zitten puffen en blazen om 3 kwartier te lopen naar het Noorden, wilt hij nu het spel niet meer spelen.
Nu speel ik persoonlijk dit soort spellen wel graag, maar ik zit nu met dit probleem:
- Ik heb praktisch alles wat je kan looten, geloot. Ik zit vol met ammo en voedsel, maar ik wil niet de bandiet uithangen.
- Buiten die éne vriend die Dayz speelt, speelt er niemand anders.
- Ik verveel me nu te pletter en weet niet zo goed wat te doen
M'n karakter ziet er trouwens zo uit:

Ik zit momenteel te campen op de daken van het Noord Westelijke vliegveld... aan het wachten op iets...
Een dak is echt een death-trap, daar wil je echt niet zittenVerwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:59:
Vooral van die lui die bovenop een zo'n control tower gaan liggen zijn super easy targets.
Verwijderd
Ik zit eignelijk in die control tower, liggend met 3th person view aan.. Gewoon rondom te kijken als er iets te beleven valt. Eerlijk gezegd durf ik mijzelf amper nog te verplaatsen want ik ben nu alleen en het gene wat ik bij me heb valt natuurlijk lekker in de smaak bij die vuile bandieten lol.unfor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:13:
[...]
Een dak is echt een death-trap, daar wil je echt niet zitten
Vooral van die lui die bovenop een zo'n control tower gaan liggen zijn super easy targets.
Ofwel kan ik er er gewoon een slow motion deathmatch van maken... Maar dan kan ik evengoed BF4 spelen en respawnen na een paar seconden met de zelfde gear...
Hahaha klopt helemaal was ook een keer gaan campen op de control tower, moet wel zeggen had er nadat ik spawnde binnen 2 minuten er 3 te pakken was puur geluk ze liepen bijna zelf in me kogels. Daarna een andere server gejoined ik spawn zit er iemand onder me in de control tower echt lache was dat hij was super bang vooral toen ik me m4 op iemand anders vuurde durvde hij niks meer. Daarna was het snel over vanaf een bergwand opende ze het vuur op me.unfor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:13:
[...]
Een dak is echt een death-trap, daar wil je echt niet zitten
@murky123 gefeliciteerd jonge heb je eindelijk een longerange scope, vergeet niet dat je met de + en - op je numpad kan inzoemen (je kan ook deze keys binden op andere knoppen locaties als je geen numpad tobo hebt)
heb em gekregen van een tweaker. ben even zijn ingame naam kwijt. maar was supertof
toen we de actie opzochten op nw airfield en 2 man uitschakelde
toen we de actie opzochten op nw airfield en 2 man uitschakelde
[ Voor 28% gewijzigd door murky123 op 15-03-2014 01:16 ]
Goeiemorgen,
even een vraagje,
Dayz Standalone 1 van de beste spellen in mijn ogen op dit moment, maar ik heb er sinds de laatste 2 weken wel problemen mee, en nu vraag ik me af of er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben, hier op het forum,
Als ik aan het spelen ben, loopt ie regelmatig vast en springt ie naar windows scherm en krijg ik de melding dayz werkt niet meer, hebben er meerdere mensen last van hier op het forum en kan je er wat aan doen,
ik weet wel de mensen waar ik mee speel hebben er ook zo nu en dan last van,
maar had nog niks hier gelezen op het forum dus vroeg het me af, en of er dus een oplossing voor is.
mvg
even een vraagje,
Dayz Standalone 1 van de beste spellen in mijn ogen op dit moment, maar ik heb er sinds de laatste 2 weken wel problemen mee, en nu vraag ik me af of er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben, hier op het forum,
Als ik aan het spelen ben, loopt ie regelmatig vast en springt ie naar windows scherm en krijg ik de melding dayz werkt niet meer, hebben er meerdere mensen last van hier op het forum en kan je er wat aan doen,
maar had nog niks hier gelezen op het forum dus vroeg het me af, en of er dus een oplossing voor is.
mvg
dit gebeurd bij mij als een server crashed. speel je toevallig steeds op dez zelfde server?Rottje26 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:11:
Goeiemorgen,
even een vraagje,
mvg
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Nee speel verschillende servers, en het gebeurt ook op verschillende servers, en ik heb er ook nog niks op gevonden wat het kan verhelpen, ik hoop dat bij volgende update van dayz verholpen is, aangezien het erg onhandig is tijdens een vuurgevecht, of als je bijv ergens midden op de weg loopt, dat schiet niet echt op als je spawned midden op de weg of vliegveld
Wat is daar precies grappig aan?
Edit: Oh nvm, je zit je eigen YT te pluggen
[ Voor 9% gewijzigd door Grotman op 15-03-2014 13:13 ]
Zo ik heb weer een paar mooie verhalen te vertellen over dit spel! Luister en huiver 
Ik liep alleen door Chapaevsk (bij Chernogorsk) en bezorgt daar daar het politiebureau/gevangenis om wapens te scoren. Ik had een SKS rifle met daarin 8/10 kogels omdat ik niet meer kogels had. Toen ik andere kogels vond had ik net de 8 kogels uit de SKS gehaald (om er vervolgens weer 10 terug in te kunnen doen), loopt er net iemand binnen! Gelukkig was hij ook geschrokken en schoot hij niet meteen. Sta je daar dan met je lege SKS in je handen! Even een kort gesprekje gevoerd, hij bleek ook Nederlands te zijn. Zo kan het dus ook
Een andere keer liep ik met een maat van me door Chernogorsk en toen zagen we in de heuvels iemand lopen. Dus wij denken: diegene gaan we eens opwachten en insluiten, misschien heeft hij nog mooie spullen. Bleek het een groep van drie te zijn. Die wij zetten het op een lopen om naar een construction site in het oosten van Chernogorsk te rennen die vlakbij was. Eén van die gasten had een sniper rifle met long range scope, dus de kogels sloegen om ons heen in terwijl we aan het rennen waren. Ik werd een keer geraakt en mijn maat ook. Ik was gelukkig niet gewond, maar mijn maat kon niet meer lopen en heeft de bouwplaats nog kruipend bereikt. Daar hebben we ons verstopt en zijn been gefixed. Man dan krijg je een hartslag van 220! Mijn maat heeft de eerste van de groep neergeschoten, maar is vervolgens zelf neergeschoten (gelukkig alleen bewusteloos). Ik heb toen in m'n eentje de overige twee te pakken gehad, maar man man man, wat is de spannend als je niet weet waar ze zitten. En thank god voor de 2 x 30 M4 clips die aan elkaar zitten! Mijn M4 was bij het laatste schot ook echt leeg. Vervolgens heb ik mijn maat geholpen en konden we verder. Looten had niet zoveel zin omdat bijna alles ruined was omdat we die gasten nogal doorzeefd hadden. Gelukkig hadden we zelf ook niet echt iets nodig.
En als laatste kwamen we iemand alleen tegen die we hadden achtervolgd voor spullen. Uiteindelijk hadden we 'm neergeschoten (hij liep met een getrokken magnum), maar nadat we 'm van zijn wapens hadden ontdaan hebben we 'm weer opgelapt en op weg gestuurd. 't was een zielig jong jongetje, dus we hebben ook nog een beetje een goede daad gedaan
Toch voel je je een beetje schuldig dat je zijn wapens afpakt
Ik liep alleen door Chapaevsk (bij Chernogorsk) en bezorgt daar daar het politiebureau/gevangenis om wapens te scoren. Ik had een SKS rifle met daarin 8/10 kogels omdat ik niet meer kogels had. Toen ik andere kogels vond had ik net de 8 kogels uit de SKS gehaald (om er vervolgens weer 10 terug in te kunnen doen), loopt er net iemand binnen! Gelukkig was hij ook geschrokken en schoot hij niet meteen. Sta je daar dan met je lege SKS in je handen! Even een kort gesprekje gevoerd, hij bleek ook Nederlands te zijn. Zo kan het dus ook
Een andere keer liep ik met een maat van me door Chernogorsk en toen zagen we in de heuvels iemand lopen. Dus wij denken: diegene gaan we eens opwachten en insluiten, misschien heeft hij nog mooie spullen. Bleek het een groep van drie te zijn. Die wij zetten het op een lopen om naar een construction site in het oosten van Chernogorsk te rennen die vlakbij was. Eén van die gasten had een sniper rifle met long range scope, dus de kogels sloegen om ons heen in terwijl we aan het rennen waren. Ik werd een keer geraakt en mijn maat ook. Ik was gelukkig niet gewond, maar mijn maat kon niet meer lopen en heeft de bouwplaats nog kruipend bereikt. Daar hebben we ons verstopt en zijn been gefixed. Man dan krijg je een hartslag van 220! Mijn maat heeft de eerste van de groep neergeschoten, maar is vervolgens zelf neergeschoten (gelukkig alleen bewusteloos). Ik heb toen in m'n eentje de overige twee te pakken gehad, maar man man man, wat is de spannend als je niet weet waar ze zitten. En thank god voor de 2 x 30 M4 clips die aan elkaar zitten! Mijn M4 was bij het laatste schot ook echt leeg. Vervolgens heb ik mijn maat geholpen en konden we verder. Looten had niet zoveel zin omdat bijna alles ruined was omdat we die gasten nogal doorzeefd hadden. Gelukkig hadden we zelf ook niet echt iets nodig.
En als laatste kwamen we iemand alleen tegen die we hadden achtervolgd voor spullen. Uiteindelijk hadden we 'm neergeschoten (hij liep met een getrokken magnum), maar nadat we 'm van zijn wapens hadden ontdaan hebben we 'm weer opgelapt en op weg gestuurd. 't was een zielig jong jongetje, dus we hebben ook nog een beetje een goede daad gedaan
Het is me al een paar keer overkomen dat ik spontaan de message: You're dead krijg.
Nu net weer, had net mijn zaakjes op orde, ineens dood. Denk dat ik beetje lagde en dan van het dak af ben gelopen of door een gebouw geglitched ben, al de vierde keer nu.
Achja, morgen begin ik dan maar weer helemaal opnieuw.
Nu net weer, had net mijn zaakjes op orde, ineens dood. Denk dat ik beetje lagde en dan van het dak af ben gelopen of door een gebouw geglitched ben, al de vierde keer nu.
Achja, morgen begin ik dan maar weer helemaal opnieuw.
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
iemand al bekend wanneer de update verschijnt?
[ Voor 19% gewijzigd door CallmeGod op 15-03-2014 21:24 ]
De update komt eraan wanneer het development team de experimental branch voor stable acht. Dit kan echter nog een tijd duren omdat zij bezig zijn met interne veranderingen en de Engine aan het bewerken zijn.martijn24 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:24:
iemand al bekend wanneer de update verschijnt?
Godsamme, heb ik eindelijk een kit krijg ik ineens een gebroken been ...
kan ik weer opnieuw beginnen
kan ik weer opnieuw beginnen
Wij zijn met een man of 5 vanuit elektro naar berenzino verhuist. Teveel glitchers en hackers in elektro, altijd van die hufters in de muur naast het hotel bij de brandweerkazerne.
Anyway van de week logde we in en rende ik een huis in waar we vaak zitten. Zit daar iemand met een sniperrifle uit het raam te staren. Na een seconde of 3 realiseer ik me dat mn maten elders zitten en dit gewoon een vreemdeling is, snel maar weer naar buiten gelopen en mn M4 gepakt. Ik lag helemaal dubbel, zo'n suffe actie. We zaten elkaar daar gewoon aan te staren, niemand die wat zei.
Anyway van de week logde we in en rende ik een huis in waar we vaak zitten. Zit daar iemand met een sniperrifle uit het raam te staren. Na een seconde of 3 realiseer ik me dat mn maten elders zitten en dit gewoon een vreemdeling is, snel maar weer naar buiten gelopen en mn M4 gepakt. Ik lag helemaal dubbel, zo'n suffe actie. We zaten elkaar daar gewoon aan te staren, niemand die wat zei.
ik stop even met dit spel heel frusterend 2 dagen aan het looten. Alles gevonden wat ik wou 3 wapens ( SKS,magnum en de FNX45 Pistol) vol ammo en alle spullen die je nodig hebt.
Ga even naar boven en wil daarna weer naar beneden zie ik netjes de pijltjes toets (druk naar beneden)
en me personage valt zo naar beneden YOURE DEAD..
Ga even naar boven en wil daarna weer naar beneden zie ik netjes de pijltjes toets (druk naar beneden)
en me personage valt zo naar beneden YOURE DEAD..
hahaha indd wat een kneus was dat met die nutteloze filmpjes altijd hahaha.
Blijft jammer dat je geen 2 primary weapons bij je kan dragen. Heb ik eindelijk een SKS op mijn rug hangen, vind ik 10 minuten later ook nog een M4! Ik kan de M4 natuurlijk in mijn handen houden, maar als ik dan wat metertjes af wil leggen gaat het rennen niet echt flexibel..
Dat is natuurlijk de keuze die je moet maken. Of twee primary weapons waardoor je wellicht jezelf beter kan beschermen in long range fights of short range fights of je kies voor het wapen dat je het meest schikt. Zelf draag ik altijd twee wapens bij mij, omdat ik graag wissel tussen short- en longrange.GeoffLx schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:37:
Blijft jammer dat je geen 2 primary weapons bij je kan dragen. Heb ik eindelijk een SKS op mijn rug hangen, vind ik 10 minuten later ook nog een M4! Ik kan de M4 natuurlijk in mijn handen houden, maar als ik dan wat metertjes af wil leggen gaat het rennen niet echt flexibel..
Verwijderd
Mij een kneus noemen. Ik denk dat je jezelf bedoeld.Silencex schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:30:
[...]
hahaha indd wat een kneus was dat met die nutteloze filmpjes altijd hahaha.
Zullen wij het leuk houden heren? Dankjewel.
Ik heb hier wat nieuwe informatie van de Reddit page van Dean 'Rocket' Hall:
Don't forget, het is een alpha. Ieder die speelt heeft door het spelen toegeven aan het lange wachten. Het hoort erbij.
Ik heb hier wat nieuwe informatie van de Reddit page van Dean 'Rocket' Hall:
Om een lang verhaal kort te maken: Er is nog één grote bug die opgelost moet worden alvorens ze enige stappen willen ondernemen om het naar stable te pushen. Wat hij aangeeft is dat zij, nog liever dan de gehele community, willen dat ze doorgaan met het werk en zij ons een nieuwe stable kunnen geven. Ze zijn druk bezig om complexe problemen op te lossen, maar dat kost ze een hoop tijd.Anyone who wonders why the patch has not been moved to stable only needs to play on the experimental and you can see the reasons there. If you are disappointed the update is not on stable, simply go play on experimental and you can see these changes. You also quickly see issues as to why it is not out on stable.
Believe me: we want this patch out much more than the community. Because continuing like this is a majorheadache for development as branching and merging becomes an absolute nightmare. This is occurring at the same time as us finishing our planning/roadmap process and starting up our new feature scrums. However, this desire doesn't change the fact that for the patch to be pushed onto stable we must not introduce new serious, game-breaking bugs.
Currently we are tracking two new major issues that we see as being blockers:
Invisible Characters/Zombies
We believe this is caused by them becoming stuck in geometry on client(s) and therefore rejecting new updates. In order to fix this our QA has been going back through different build revisions and checking to see if this occurs so we could isolate the exact point in development it started occurring. That was an extremely labor intensive process and through this we managed to narrow it down to an exact revision that caused the issue.
Now that we have found out exactly when that occurred, we start to look into why that happened. Once we fully understand the problem we can design a solution. The problem is that these are not simple issues or bugs, they are complex bugs that can result from a variety of factors. They can be caused by multiple issues, or simply just a symptom of a much wider problem. They are also often very hard to reproduce, and are exceptionally difficult to produce estimates for on fixing.
Network pauses roughly every 30 seconds
This recently appeared on experimental, and has been noticed by many. What happens is regularly the server stops sending updates for a second or so, which is caused by the server hard-locking for some reason. It lasts only a second before the server starts sending updates again. It looks like desync or rubber-banding for the client.
The current most popular theory for this is that the Experimental Server Architecture itself is causing the issue. I.e. the Experimental "Hive" central database simply cannot handle the load, and therefore when a players is killed or dies, the updates are delayed and the server is forced to stop and wait for the central server to respond. I'm vastly oversimplifying the issue but I am sure you get the point. We're again testing this in detail with our 30 fulltime, onsite, QA staff. It's a huge job and it's been a major effort.
Edit: Network Pauses... bug has been confirmed as being related simply to the Experimental database not handling the load. The experimental database is not configured for load balancing and is run on simple hardware so it simply cannot respond to servers fast enough. This leaves us with one blocking issue, the first issue. We have a full reproduction and we know the commit that caused it. It's related to network messaging changes. Simply reverting it will probably not work, because the change is complex.
Don't forget, het is een alpha. Ieder die speelt heeft door het spelen toegeven aan het lange wachten. Het hoort erbij.
@Martijn toen je dat pijltje zag neem ik aan dat je op F drukte en niet op lopen?
heel mooi filmpje hier:
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd
Binnenkort ook weer eens spelen. Tijdje laten liggen omdat ik een PS4 heb gehaald. Blijft een leuk spel.
Ik pak meestal het liefst een longrange (SKS of Mosin) als primary en een pistol (het liefst de magnum) voor short range. Maar was toch leuk geweest dat je bijvoorbeeld de Mosin op je rug kan dragen en een touw verbinding met je M4, waardoor je die om je nek kan dragen (over je tas heen oid)FraxleNL schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:04:
[...]
Dat is natuurlijk de keuze die je moet maken. Of twee primary weapons waardoor je wellicht jezelf beter kan beschermen in long range fights of short range fights of je kies voor het wapen dat je het meest schikt. Zelf draag ik altijd twee wapens bij mij, omdat ik graag wissel tussen short- en longrange.
Verwijderd
Alleen de shotgun kan in je backpack nog wanneer je deze afgezaagd hebtGrotman schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:24:
Kun je in de standalone geen wapen in je rugzak meer doen?
alle handwapens kunnen in je backpackVerwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:47:
[...]
Alleen de shotgun kan in je backpack nog wanneer je deze afgezaagd hebt
alle primaire wapens moeten op je rug of in je handen (of beide)
Wat eigenlijk bull-shit is, in de mod ken jij toch ook meer dan 1 main wapen dragen? En in "het echt" kan dit ook makkelijk, al is het wel zwaarspartacusNLD schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:25:
[...]
alle handwapens kunnen in je backpack
alle primaire wapens moeten op je rug of in je handen (of beide)
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik weet niet of dit het juiste forum is hiervoor, maar ik begin opnieuw en misschien is iemand wel geïnteresseerd om vanavond samen te spelen.
Laat maar horen
Steam: DaLucovic
Laat maar horen
Steam: DaLucovic
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
http://www.issteamdown.com/

willen we met 7 man een server in sinds half 8 zitten kloten, steeds servers die crashen..
volgende keer beter
@DaLucovic
zal je toevoegen, zorg dat je vanaf een uur of 8 in de avond op teamspeak komt:
http://www.bug-community.com/teamspeak/
soms zijn er 7 > man soms maar 2
zie je vanzelf wel
na nu al 2 weken 1 character levend te hebben kunnen houden zie ik er op dit moment zo uit:

best wel blij mee
willen we met 7 man een server in sinds half 8 zitten kloten, steeds servers die crashen..
volgende keer beter
@DaLucovic
zal je toevoegen, zorg dat je vanaf een uur of 8 in de avond op teamspeak komt:
http://www.bug-community.com/teamspeak/
soms zijn er 7 > man soms maar 2
na nu al 2 weken 1 character levend te hebben kunnen houden zie ik er op dit moment zo uit:

[ Voor 68% gewijzigd door spartacusNLD op 17-03-2014 21:10 ]
Far Cry 3 mod Dead Cry
Zombie mod voor far cry 3. Deze screenshot lijkt verdacht veel op Amsterdam!

Edit: het is Amsterdam
Zombie mod voor far cry 3. Deze screenshot lijkt verdacht veel op Amsterdam!

Edit: het is Amsterdam
[ Voor 14% gewijzigd door Livecrew011 op 18-03-2014 11:03 ]
Controleer de controleurs
Gelukkig heb je nog wel een helm op
Ik ben er ook achter gekomen wat het verschil is als je rags of bandages gebruikt om bloeden te stoppen. Bij het gebruik van rags heb je een bepaalde kans op infectie. Dat is op dit moment nog geen issue omdat er nog geen infecties in het spel zitten, maar je moet rags eigenlijk desinfecteren voordat je ze gebruikt. Zo leer je elke keer wat nieuws!
super hoor, speel dayZ zelf nog maar 1 week en is wel echt toppertjedurador schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:20:
Eindelijk weer eens wat nieuws!
http://dayzdev.tumblr.com...port-a-step-into-survival
Mooi nieuws, maar wanneer komt nou eens die release naar Stable?durador schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:20:
Eindelijk weer eens wat nieuws!
http://dayzdev.tumblr.com...port-a-step-into-survival
Wekelijks kleine updates zouden al mooi zijn om de community te pleasen.
Nu wordt het iedere keer uitgesteld.
Hopelijk wordt die nieuwe update dan in een keer een grote improvement waar iedereen nog lang over zal napraten.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Zal nog wel even duren maar ik hoop alles wel al wat eerder te zien op de experimental servers.Where is the new build?
We are committed to not releasing builds onto stable to introduce new game breaking bugs. Now that we’ve fixed those bugs, we’re internally verifying and fixing any new bugs that have been introduced. We will do an unscheduled update the moment we are confident we have a suitable build to release
What is next for the future?
Once the current build is stabilized we want to finish up on our “survival” push for the month. This means hunting and cooking finished and process on our “survival combat” which involves the bow and arrow, crossbow, improvised weapons, and thrown items. In the more distant future we’re already planning for vehicles and barricading systems.
We look forward to finishing our work on the current build and having it out on stable!
Verwijderd
Hopen brengen ze naast nieuwe features ook meer performance. Als ik rondloop in de natuur heb ik een steady 60fps maar vanaf ik een stad zie of erinloop zakt die naar 30....
op experimental vind ik de game echt al veel stabieler lopen.
Dat geloof ik best, maar er zit een bug in dat soms spelers verdwijnen/onzichtbaar worden. En die willen ze eerst oplossen voordat ze 'm naar stable gooien. En dat snap ik best wel. Maar het goed om te horen dat het veel stabieler loopt op experimental, dat belooft veel goeds! Alleen vraag ik me af...wat is er zo onstabiel aan de huidige stable dan? Eigenlijk loop ik namelijk niet echt tegen problemen aan qua stabiliteit...durador schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:31:
op experimental vind ik de game echt al veel stabieler lopen.
Het is voornamelijk de fps denk ik. Veel dikke game pc's draaien in de urban areas alsnog op zo'n 30 fps
en steam is weer down
http://www.issteamdown.com/
doet het weer
[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 18-03-2014 20:44 ]
Deze is beter: http://steamstat.us/
Steam Store is nog down, de rest doet het weer!
Steam Store is nog down, de rest doet het weer!
Ik heb het idee dat deze update nog niet zo heel spannend is. Ja natuurlijk zitten er nieuwe dingen in en zijn er dingen gefixed, maar de echt gave dingen gaan later komen (zoals het jagen en koken enzo)FraxleNL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:22:
Klikje
Komt als goed is een nieuwe update aan vandaag!
Super nieuws ! Eindelijk ... kijk ernaar uit om weer Electro onveilig te maken vanavond.FraxleNL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:22:
Klikje
Komt als goed is een nieuwe update aan vandaag!
Ik haal de update nu binnen. 1 GB aan een update. Heel spannend of niet, er is een hoop bijgekomen als een update zo groot is.Luuk1983 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:53:
[...]
Ik heb het idee dat deze update nog niet zo heel spannend is. Ja natuurlijk zitten er nieuwe dingen in en zijn er dingen gefixed, maar de echt gave dingen gaan later komen (zoals het jagen en koken enzo)
Dus om een klein beetje aandacht te trekken:
UPDATEEEEEE!!!
Dat hoeft natuurlijk niet, een paar goede grote textures vervangen en hop je zit al aan je 1gbFraxleNL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:42:
[...]
Ik haal de update nu binnen. 1 GB aan een update. Heel spannend of niet, er is een hoop bijgekomen als een update zo groot is.
Dus om een klein beetje aandacht te trekken:
UPDATEEEEEE!!!![]()
Gezien de tijd gok ik dat dit nu niet zo is hoor.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Electro onveilig maken? Waarom zou je dat doen? Ga dan noordelijker en Stary of een airfield onveilig maken.Luxurydiver schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:41:
[...]
Super nieuws ! Eindelijk ... kijk ernaar uit om weer Electro onveilig te maken vanavond.
Een paar dingen duidelijk nadat ik de game heb geupdate:
- Servers zijn er op dit moment niet.
- Versienummer is nu 0.42xxxx, oftewel full update.
- Game lijkt bij het opstarten iets gevoeliger voor crashes.
- Servers zijn er op dit moment niet.
- Versienummer is nu 0.42xxxx, oftewel full update.
- Game lijkt bij het opstarten iets gevoeliger voor crashes.
Update-log voor vandaag:
Version: 0.42.116181
Known Issues:
Physics: Item throwing physics is currently disabled
Melee: Cannot conduct melee attack from "lowered" melee stance (press space to chance stance to "raised")
Potential Network issues - we will be monitoring the situation, as this appears to be resolved
New:
Actions: Vomiting have associated sound effects
Actions: Ballistic helmet variants can be painted to black and green color with spraycan
Actions: Can check pulse on unconscious players
Actions: Searching for berries will now add berries to your inventory
Actions: Eat All now supported for consumables
Actions: You can catch rain into canteen and water-bottle from inventory
Animations: New Ruger 10/22 reload animations
Animations: New Ruger MKII Reload animations.
Animations: Player now can sit with gun/weapon
Animations: Completely new two-handed melee animations. New right-handed poses, moves and attacks for axes, baseball bat, pipewrench, crowbar, fire extinguisher, shovel, farming hoe. "Low" and "Aim" stances introduced for stand, crouch and prone.
Crafting: SKS painting recipe
Crafting: You can paint firefighter axe black and green
Crafting: Blaze 95 painting recipe
Environment: New rock textures
Food: Sambucus berry item added
Food: Canina berry item added
Gear: added black and UN ballistic helmet variants
Gear: Sickle added into loot spawns
Gear: 1911 engraved version configure added to loot spawns
Gear: Can opener can be used as melee weapon
Gear: Box of 10 bucks shots added configured and added to loot spawns
Gear: Wool Coat red/black/brown/blue/green/grey/check variants added
Gear: Green and black variant of SKS
Gear: Green and black variant of firefighter axe added
Gear: Flat Cap red/black/brown/blue/green/grey/check variants added
Gear: Rabbit leg, boar steak and chicken breasts added
Gear: Fresh and rotten tomato configured and spawning on the server
Gear: Fresh and rotten potato configured and spawning on the server
Gear: Fresh and rotten Green Bell Pepper configured and spawning on the server
Gear: Canned Peaches configured and spawning on the server
Gear: Tactical bacon configured and spawning on the server
Gear: Hard headgear (ballistic, moto, construction and pilot helmets) cannot be wear together with masks
Gear: Sporter 22, CR75, Amphibia S, 1911 and respective magazines and ammo (22LR and 9mm) added to spawns
Gear: Wool Coats and Flat Caps added to spawns
Gear: Farming hoe configured and spawns
Gear: Long wooden ash stick
Gear: M4 attachment green variants added
Graphics: Adding lights to currently rendered scene changed
Graphics: Lighting from objects now is rendered during daytime also
Graphics: HDR improved and tweaked slightly to perform better with bright lights in scene (i.e. flashlights etc...)
Graphics: Engine supported point source light objects (e.g. Gaslamp) now working correctly
Map: Olsha has been updated
Map: Khelm has been updated
Map: New rock formations outside Svetlo have been created
Map: New Orthodox Chapel has been created
Map: Police Stations & Medical Centers have been placed across the map
Map: Village pub configured for spawning loot
Map: New villages surrounding Svetlo
Map: Chernaya Polana town + surroundings added
Map: Signs for "Chernaya Polana" added
Medical: Players can have a heart attack (declared as "irregular pulse" with pulse checking actions)
Weather: Rain, Clouds, Wind, calculated on server and distributed to clients
Weather: Rain now causes items and player to become wet
Zombies: Simple respawn mechanic implemented for zombies, pending more robust method
Fixed:
Actions: Added 'inUseItem' back to action on target function
Actions: Proper nutritional value will be added when eating near empty food
Actions: Berry picking script messages to player improved.
Actions: Removed duplicate option for crafting splint in action menu
Actions: Fixed force drink message for action with waterbottle
Actions: Eat all rice animation length modified
Actions: Force feeding action now depletes right amount of food/drinks
Actions: Water Bottle stays in hands after force drinking
Actions: Eating cereals won't leave you with 0% box in your inventory anymore
Actions: Fluids deplete properly after force drinking action
Actions: Removed force feed action for disinfectant and alcohol tincture
Actions: Crafting splint from bandages now uses whole disposable bandage and half of dressing bandage
Actions: Ruined rags/bandages and wooden sticks doesn't produce infinite splints
Actions: Clicking on Eat All action if amount of food is below 1/4 will result in playing only short eating animation
Actions: Edited player messages in force drink action and fixing broken limbs
Actions: Force feed/drink doesn't use whole quantity of some food/drink items also canteen is not destroyed after action
Actions: Player message for drinking from well
Animations: Bandage and eating pills animation glitch fixed.
Animations: Holding animations of various weapon magazines correctly linked
Animations: Player can now be properly knocked out while in water.
Animations: New M4A1 reload animations.
Animations: Various glitches when moving / changing stances fixed.
Animations: Rolling left/right while zoomed in sights makes player zoom out for the duration of the roll.
Animations: Evade animations in prone (Q and E) are faster now.
Audio: Subsonic projectiles no longer emit supersonic crack
Balance: Buffed damage of 762x39, 9mm, .22LR. Slightly nerfed shotgun pellets
Gear: Added color variants of ballistic helmets into loot spawns
Gear: Purification tablets package contains ten tablets now. Cholera removing functionality added.
Gear: Painted SKS chambering
Gear: Changed inventory view of pitchfork
Gear: Removed quantity value from burlap sack tooltip
Gear: Display name for t-shirts with stripes
Graphics: SSAO in options saved
Graphics: Rain effect settings changed
Graphics: Rain geometry optimized (28 bytes vs 12 bytes per vertex)
Graphics: Spot light culling fixed
Graphics: Fix of terrain intersections
Graphics: Fix of geometry trace for flares
Graphics: Rain now does not fall inside buildings for those on Lower/Disabled shadow settings
Login: Failure during new character creation could cause player to get stuck as unconscious
Map: Optimizations for Svetlo performance
Map: Forests surrounding Svetlo bugfixes
Medical: Would never actually die from zero health or blood due to medical conditions
Medical: Epi-pens will now wake anyone (briefly) from unconsciousness even if blood very low
Medical: Defibrillator used for restarting the heart of players who have a heart attack
Medical: Unconsciousness had irregular and unpredictable behavior (epi-pens will now always wake an unconscious player, unless they are having a heart attack)
Medical: Melee damage application system changed to better balance
Medical: Chance of bleeding from fists reduced significantly
Medical: Arm and leg ache messages fixed
Medical: Disconnected players avatars did not take shock or blood damage
Medical: Falling from height while sprinting did not kill player when it should have
Medical: Player could vault with broken legs
Network: Dropped items appeared only after a delay (now instant)
Network: Inventory items causing desync due to non-guaranteed update spam (hotfix currently until guaranteed message change is complete)
Network: Optimizations to network messaging updates should result in reduced bandwidth and some increases in FPS for clients/server
Structures: Changed inheritance of barrier structures (due to errors in logs)
Structures: Item disappearing when dropped from inventory on stairs or near walls
Weapons: Long-range scope reticle properly centered
Zombies: Zombies aims mostly for chest area now when attacking (stops the "helmet of armor" change)
Version: 0.42.116181
Known Issues:
Physics: Item throwing physics is currently disabled
Melee: Cannot conduct melee attack from "lowered" melee stance (press space to chance stance to "raised")
Potential Network issues - we will be monitoring the situation, as this appears to be resolved
New:
Actions: Vomiting have associated sound effects
Actions: Ballistic helmet variants can be painted to black and green color with spraycan
Actions: Can check pulse on unconscious players
Actions: Searching for berries will now add berries to your inventory
Actions: Eat All now supported for consumables
Actions: You can catch rain into canteen and water-bottle from inventory
Animations: New Ruger 10/22 reload animations
Animations: New Ruger MKII Reload animations.
Animations: Player now can sit with gun/weapon
Animations: Completely new two-handed melee animations. New right-handed poses, moves and attacks for axes, baseball bat, pipewrench, crowbar, fire extinguisher, shovel, farming hoe. "Low" and "Aim" stances introduced for stand, crouch and prone.
Crafting: SKS painting recipe
Crafting: You can paint firefighter axe black and green
Crafting: Blaze 95 painting recipe
Environment: New rock textures
Food: Sambucus berry item added
Food: Canina berry item added
Gear: added black and UN ballistic helmet variants
Gear: Sickle added into loot spawns
Gear: 1911 engraved version configure added to loot spawns
Gear: Can opener can be used as melee weapon
Gear: Box of 10 bucks shots added configured and added to loot spawns
Gear: Wool Coat red/black/brown/blue/green/grey/check variants added
Gear: Green and black variant of SKS
Gear: Green and black variant of firefighter axe added
Gear: Flat Cap red/black/brown/blue/green/grey/check variants added
Gear: Rabbit leg, boar steak and chicken breasts added
Gear: Fresh and rotten tomato configured and spawning on the server
Gear: Fresh and rotten potato configured and spawning on the server
Gear: Fresh and rotten Green Bell Pepper configured and spawning on the server
Gear: Canned Peaches configured and spawning on the server
Gear: Tactical bacon configured and spawning on the server
Gear: Hard headgear (ballistic, moto, construction and pilot helmets) cannot be wear together with masks
Gear: Sporter 22, CR75, Amphibia S, 1911 and respective magazines and ammo (22LR and 9mm) added to spawns
Gear: Wool Coats and Flat Caps added to spawns
Gear: Farming hoe configured and spawns
Gear: Long wooden ash stick
Gear: M4 attachment green variants added
Graphics: Adding lights to currently rendered scene changed
Graphics: Lighting from objects now is rendered during daytime also
Graphics: HDR improved and tweaked slightly to perform better with bright lights in scene (i.e. flashlights etc...)
Graphics: Engine supported point source light objects (e.g. Gaslamp) now working correctly
Map: Olsha has been updated
Map: Khelm has been updated
Map: New rock formations outside Svetlo have been created
Map: New Orthodox Chapel has been created
Map: Police Stations & Medical Centers have been placed across the map
Map: Village pub configured for spawning loot
Map: New villages surrounding Svetlo
Map: Chernaya Polana town + surroundings added
Map: Signs for "Chernaya Polana" added
Medical: Players can have a heart attack (declared as "irregular pulse" with pulse checking actions)
Weather: Rain, Clouds, Wind, calculated on server and distributed to clients
Weather: Rain now causes items and player to become wet
Zombies: Simple respawn mechanic implemented for zombies, pending more robust method
Fixed:
Actions: Added 'inUseItem' back to action on target function
Actions: Proper nutritional value will be added when eating near empty food
Actions: Berry picking script messages to player improved.
Actions: Removed duplicate option for crafting splint in action menu
Actions: Fixed force drink message for action with waterbottle
Actions: Eat all rice animation length modified
Actions: Force feeding action now depletes right amount of food/drinks
Actions: Water Bottle stays in hands after force drinking
Actions: Eating cereals won't leave you with 0% box in your inventory anymore
Actions: Fluids deplete properly after force drinking action
Actions: Removed force feed action for disinfectant and alcohol tincture
Actions: Crafting splint from bandages now uses whole disposable bandage and half of dressing bandage
Actions: Ruined rags/bandages and wooden sticks doesn't produce infinite splints
Actions: Clicking on Eat All action if amount of food is below 1/4 will result in playing only short eating animation
Actions: Edited player messages in force drink action and fixing broken limbs
Actions: Force feed/drink doesn't use whole quantity of some food/drink items also canteen is not destroyed after action
Actions: Player message for drinking from well
Animations: Bandage and eating pills animation glitch fixed.
Animations: Holding animations of various weapon magazines correctly linked
Animations: Player can now be properly knocked out while in water.
Animations: New M4A1 reload animations.
Animations: Various glitches when moving / changing stances fixed.
Animations: Rolling left/right while zoomed in sights makes player zoom out for the duration of the roll.
Animations: Evade animations in prone (Q and E) are faster now.
Audio: Subsonic projectiles no longer emit supersonic crack
Balance: Buffed damage of 762x39, 9mm, .22LR. Slightly nerfed shotgun pellets
Gear: Added color variants of ballistic helmets into loot spawns
Gear: Purification tablets package contains ten tablets now. Cholera removing functionality added.
Gear: Painted SKS chambering
Gear: Changed inventory view of pitchfork
Gear: Removed quantity value from burlap sack tooltip
Gear: Display name for t-shirts with stripes
Graphics: SSAO in options saved
Graphics: Rain effect settings changed
Graphics: Rain geometry optimized (28 bytes vs 12 bytes per vertex)
Graphics: Spot light culling fixed
Graphics: Fix of terrain intersections
Graphics: Fix of geometry trace for flares
Graphics: Rain now does not fall inside buildings for those on Lower/Disabled shadow settings
Login: Failure during new character creation could cause player to get stuck as unconscious
Map: Optimizations for Svetlo performance
Map: Forests surrounding Svetlo bugfixes
Medical: Would never actually die from zero health or blood due to medical conditions
Medical: Epi-pens will now wake anyone (briefly) from unconsciousness even if blood very low
Medical: Defibrillator used for restarting the heart of players who have a heart attack
Medical: Unconsciousness had irregular and unpredictable behavior (epi-pens will now always wake an unconscious player, unless they are having a heart attack)
Medical: Melee damage application system changed to better balance
Medical: Chance of bleeding from fists reduced significantly
Medical: Arm and leg ache messages fixed
Medical: Disconnected players avatars did not take shock or blood damage
Medical: Falling from height while sprinting did not kill player when it should have
Medical: Player could vault with broken legs
Network: Dropped items appeared only after a delay (now instant)
Network: Inventory items causing desync due to non-guaranteed update spam (hotfix currently until guaranteed message change is complete)
Network: Optimizations to network messaging updates should result in reduced bandwidth and some increases in FPS for clients/server
Structures: Changed inheritance of barrier structures (due to errors in logs)
Structures: Item disappearing when dropped from inventory on stairs or near walls
Weapons: Long-range scope reticle properly centered
Zombies: Zombies aims mostly for chest area now when attacking (stops the "helmet of armor" change)
damm wilde ik ff spelen geen servers :<
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
tactical bacon
http://www.thinkgeek.com/product/c399/
vanavond veel te doen dus weer
hoop dat er vanavond weer een grote groep online is en dat steam ook blijf meewerken
vanavond veel te doen dus weer
hoop dat er vanavond weer een grote groep online is en dat steam ook blijf meewerken
[ Voor 52% gewijzigd door spartacusNLD op 19-03-2014 11:13 ]
Dacht eerst dat het een tikfout was en er Tactical Beacon moest staan. Maar het bestaat dus echtspartacusNLD schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:12:
tactical baconhttp://www.thinkgeek.com/product/c399/
vanavond veel te doen dus weer![]()
servers zijn up!
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
zo te zien kunnen we niet meer uit meertjes drinken zonder Purification tabs?
"Actions: Removed force feed action for disinfectant and alcohol tincture"
Jammer, maar begrijpelijk daar dit tegen het martelen aan zat.
Jammer, maar begrijpelijk daar dit tegen het martelen aan zat.
beetje raar, maak het dan zo dat je een behoorlijke kans krijgt dat je er ziek van wordt. Eerste wat je zou doen als je zou moeten overleven is water drinken van een behoorlijke waterpartij zoals een meer.spartacusNLD schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:42:
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Ik zie dat niet echt staan, waar haal je dat uit?spartacusNLD schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:42:
- Gear: Purification tablets package contains ten tablets now. Cholera removing functionality added.GeoffLx schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:34:
[...]
Ik zie dat niet echt staan, waar haal je dat uit?
dus lijkt het alsof er nu Cholera in het water kan zitten?
je kan er natuurlijk wel uit drinken, maar denk nu dat de kans heel groot is dat je ziek wordt. dat was eerst nog niet zo. zo te zien aan de changelog nu wel. wil iemand het ff testen voor mij ?SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:31:
[...]
beetje raar, maak het dan zo dat je een behoorlijke kans krijgt dat je er ziek van wordt. Eerste wat je zou doen als je zou moeten overleven is water drinken van een behoorlijke waterpartij zoals een meer.
de enige veilig manier om water te drinken uit meertjes / riviertjes lijkt me dus nu flesje + Purification tablets.
[ Voor 51% gewijzigd door spartacusNLD op 19-03-2014 12:43 ]
Hmm, ging cooking niet bij deze update komen? Of is dat gepland voor verder in de toekomst?
Hmm goed punt. Wellicht is het enkel in waterflessen die gedropt zijn met wat resterend water er in, wat er dus langere tijd in zit?spartacusNLD schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:38:
[...]
- Gear: Purification tablets package contains ten tablets now. Cholera removing functionality added.
dus lijkt het alsof er nu Cholera in het water kan zitten?
Zou echter logischer zijn als het ook in de meertjes zit inderdaad.
Nee dat komt pas in toekomstige updatesBv202 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:31:
Hmm, ging cooking niet bij deze update komen? Of is dat gepland voor verder in de toekomst?
net ff 30 min de nieuwe patch geprobeerd, bij mij veel minder desync
heeel blij me
en nu fireaxe gewoon op de rug kunnen dragen zonder gespot te worden is ook fijn, is nu helemaal zwart
en nu fireaxe gewoon op de rug kunnen dragen zonder gespot te worden is ook fijn, is nu helemaal zwart
Ik ben alles kwijt blijkbaar...
Is dit een bug of moet iedereen opnieuw beginnen na een update?
is bij mij bij deze update voor het eerst niet gebeurd.. bij de vorige updates was ik ook alles kwijt.Bv202 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:38:
Ik ben alles kwijt blijkbaar...
hmm na de update is het helemaal niet lekker spelen meer. vaak een error in het scherm van failed to load items. Servers met veel lag en uiteindelijk session lost. Tevens kon ik mensen horen die in electro aan het praten waren en ik zat bij de new spawn gebied. Of ben ik de enige waar het spel nu niet lekker loopt?
En dan heb ik het geeneens over dat ik mijn character kwijt ben . alle uurtjes high end gear verzamelen dus kwijt...
En dan heb ik het geeneens over dat ik mijn character kwijt ben . alle uurtjes high end gear verzamelen dus kwijt...
Het loopt inderdaad tot nu toe voor geen meter. Heel vaak dat als ik samen met iemand loop en ineens klopt de connectie niet of hij ziet mij wel en ik hem niet. En ook servers waar het lang duurt om in te loggen en ook soms dat ik uit een server gegooid wordt met session lost....gaat vanavond echt niet lekker.
Net even met SpartaNLD gesproken en ga de game zo ook aanschaffen
Voor mensen die me nog niet op steam hebben en willen spelen add me: Robert Reyez
Goeie beslissing, ik zat ook te twijfelen maar inmiddels al zon 40 uurtjes gespeeld en me kostelijk vermaakt.Robertreyez schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:13:
Net even met SpartaNLD gesproken en ga de game zo ook aanschaffenVoor mensen die me nog niet op steam hebben en willen spelen add me: Robert Reyez
Edit: ze zijn bezig met een hotfix voor de problemen die veroorzaakt zijn door de update.
[ Voor 10% gewijzigd door dutchassasin op 19-03-2014 20:43 ]
Bron?dutchassasin schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:38:
Edit: ze zijn bezig met een hotfix voor de problemen die veroorzaakt zijn door de update.
bron is hier te lezen: https://twitter.com/Hicks_206
Ik hou der voor vandaag mee op , gewoon niet speelbaar op dit moment.
fresh spawn gelijk 6 zombies achter je aan, je bloedt meteen als een zombie je raakt. dus ik snel men shirtje uitgedaan en tear into rags geklikt. ineens dat hele shirtje verdwenen en de rags niet in het inventory systeem of op de grond.... zombies doodgeknuppelt met de wrench en even later doodgebloed.
Ik hou der voor vandaag mee op , gewoon niet speelbaar op dit moment.
fresh spawn gelijk 6 zombies achter je aan, je bloedt meteen als een zombie je raakt. dus ik snel men shirtje uitgedaan en tear into rags geklikt. ineens dat hele shirtje verdwenen en de rags niet in het inventory systeem of op de grond.... zombies doodgeknuppelt met de wrench en even later doodgebloed.
[ Voor 78% gewijzigd door dutchassasin op 19-03-2014 21:48 ]
Goed, want bij mij is de game ook onspeelbaar geworden. Connecten naar een server duurt enorm lang, daarna krijg ik de melding dat er files missen en daarna word ik uit de server gekicked wegens "client not responding".
Hopelijk helpt die hotfix...
Hopelijk helpt die hotfix...