Haha je heb inmiddels ruim over de 100 uur op de klok maar voel me in firefights nog net zo paniekerig als in het begin. Adrenaline rush van dit spel is ongeevenaard. En looten van een body op een kutplek gewoon helemaal niet doen eigenlijk.millman schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:55:
[...]
Uhhh, reddit rescue force? Had ik dat eerder geweten.. Moet nog een hoop leren, maar gisteren mijn eerste echte battle gehad.. Drie tegen 5, maar we hebben aardig kunnen rossen rond airport. Wel een ziek spannende bedoeling hoor.. Als je niet weet waar snipervuur vandaan komt, rennen als gekken, zoekend naar een veilige plek om te verbinden en eten.. Jammer dat ik een lijkje stond te looten midden op de weg... *POF* Klaar.. adreneline.. ziek hoor..
pffffff, net na 29 uur struinen. eindelijk mijn eerste M4 gevonden. genoeg ammo had ik al. ben gelijk de server uit gegaan. te schijterig om op een volle server het gebouw uit te gaan en dan grote kans in de deuropening neergehaald te worden..
Zoooo nadat we afgelopen nacht met een groepje van 4 man hebben gerent van electro tot vliegveld, en overal ff een tijdje te hebben gelegen, aangezien we alle 4 een complete mosin hebben, weer mooie spullen in me tas en op me rug. schietpartijen meegemaakt, zelf geraakt en bewusteloos geraakt, maar met geluk weer bijgekomen, en me mosin behouden, en inmiddels de uiterst zeldzame long range scope (zeggen ze tenminste) heb ik er 1 op me mosin, en 2 in me rugtas, dusss was weer mooi nachtje
[ Voor 10% gewijzigd door Rottje26 op 02-03-2014 12:57 ]
ben nu in dubky. wie is daar in de buurt?
Dit werkt echt perfect, vandaag benen gebroken ergens bij een schuur in de buurt van Black Mountain, me aangemeld bij "RedditRescueForce" binnen 10 minuten stond er iemand mijn benen te spalken en kon ik weer verder, Reddit to the rescue, vriendelijk en snel
Heb na lang twijfelen ook de Standalone maar gekocht. Best wel enthousiast alleen ik wordt echt gek van het feit dat ik een uur rondren en mijn character alleen maar loopt te zeiken dat ie gevoerd moet worden, geen idee heb waar ik ben en dat een beetje gear verzamelen ontzettend lang duurt. Neemt de lol er eigenlijk voor mij wel vanaf aangezien ik serieus een uur heb gelopen, niks heb gevonden en uiteindelijk mezelf met desinfectant om het leven heb gebracht. Tweede spawn was wel wat leuker, kwam langs een vliegveld en werd in mn been geschoten, omsingeld door 3 gasten, uitgekleed en desinfectant en rot fruit geforcefeed terwijl er eentje silent night op de direct zat te spelen

Voor de liefhebbers die willen weten hoe het er uit ziet.
Inmiddels ben ik met mijn character weer een paar dagen levend en heb ik nog steeds al mijn spul zoals ik het hebben wil. Wel overloaded met 60/60 mags voor de M4, maar aan de andere kant goed om weer te delen. Wel spannend als je weer in een fight terecht komt. Was laatst als laatste over gebleven van een groep van 4 man, uiteindelijk met al mijn gear in tact de laatste gast doodgeschoten van onze belagers. Daarna nog even mijn bandages en epi-pens gebruikt op 2 van onze groep die buiten westen waren geraakt. Bij hun veel ruined, maar ze leven nog steeds!
Ons standaard loot rondje is een rondje in het westen overigens. Veel gear op de route Balota > Military Base > Zeleno > Green Mountain > Military Base bij Vybor en dan NWAF en weer terug op een andere server. Meestal hebben we zo onze gear binnen 2 uur weer redelijk compleet, op de details na. Overigens jammer dat er nog steeds een truukje is om je wapen te dupen, al is dat in de experimental al gefixed. Hoop toch snel op voertuigen. Die zombies kunnen imo wel wachten, maar voertuigen zijn imo echt een must met zo'n huge map...
Ons standaard loot rondje is een rondje in het westen overigens. Veel gear op de route Balota > Military Base > Zeleno > Green Mountain > Military Base bij Vybor en dan NWAF en weer terug op een andere server. Meestal hebben we zo onze gear binnen 2 uur weer redelijk compleet, op de details na. Overigens jammer dat er nog steeds een truukje is om je wapen te dupen, al is dat in de experimental al gefixed. Hoop toch snel op voertuigen. Die zombies kunnen imo wel wachten, maar voertuigen zijn imo echt een must met zo'n huge map...
Anoniem: 57942
Toch maar aangeschaft dit weekend, en WOW dit is precies mijn soort spelletje. Niets moet alles mag, hardcore genoeg en voor een andere slag gamers die wat anders zoeken dan de gemiddelde MMO/ Shooter.
Eerste spawn had gelijk al een gebroken been te pakken binnen 5 minuten (bug) toen 2 uur rond gekropen om mij vervolgens maar te laten afmaken door 2 zombies, wat ze btw zeker 2 minute kosten voordat ik dood was. toen nog 2 chars gemaakt helaas afgemaakt door zielige figuren decked out gear en wapens en dan fresh spawns neer knallen.
Nu weer een char, heb genoeg voedsel etc en een crowbar. Ik speel in azie, dus ik moet nu wat locals zien te vinden om samen mee te spelen, want in je eentje ben je de pineut. Het is en erg tof spel om tussen door te spelen. Ik hoop dat er nog veeeeel meer toegevoegd gaat worden want het voelt een beetje copy paste aan.
Eerste spawn had gelijk al een gebroken been te pakken binnen 5 minuten (bug) toen 2 uur rond gekropen om mij vervolgens maar te laten afmaken door 2 zombies, wat ze btw zeker 2 minute kosten voordat ik dood was. toen nog 2 chars gemaakt helaas afgemaakt door zielige figuren decked out gear en wapens en dan fresh spawns neer knallen.
Nu weer een char, heb genoeg voedsel etc en een crowbar. Ik speel in azie, dus ik moet nu wat locals zien te vinden om samen mee te spelen, want in je eentje ben je de pineut. Het is en erg tof spel om tussen door te spelen. Ik hoop dat er nog veeeeel meer toegevoegd gaat worden want het voelt een beetje copy paste aan.
Je moet gewoon weten waar je heen moet voor gear. En het gearen is juist een leuk onderdeel van het spel imo. En om te navigeren moet je gewoon de map op bijvoorbeeld dayzdb.com gebruiken. En als je jezelf wilt killen, spring dan gewoon ergens vanaf.TacticalRooster schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:05:
Heb na lang twijfelen ook de Standalone maar gekocht. Best wel enthousiast alleen ik wordt echt gek van het feit dat ik een uur rondren en mijn character alleen maar loopt te zeiken dat ie gevoerd moet worden, geen idee heb waar ik ben en dat een beetje gear verzamelen ontzettend lang duurt. Neemt de lol er eigenlijk voor mij wel vanaf aangezien ik serieus een uur heb gelopen, niks heb gevonden en uiteindelijk mezelf met desinfectant om het leven heb gebracht. Tweede spawn was wel wat leuker, kwam langs een vliegveld en werd in mn been geschoten, omsingeld door 3 gasten, uitgekleed en desinfectant en rot fruit geforcefeed terwijl er eentje silent night op de direct zat te spelen
Nog wel ja, het feit dat je kan staan of vaulten als je gebroken poot hebt blijkt een bug te zijn, dus dat gaat ook veranderen... Heb mezelf ook al een keer of 3 van een gebouw afgemikt.Stoneyfrog schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:06:
[...]
Je moet gewoon weten waar je heen moet voor gear. En het gearen is juist een leuk onderdeel van het spel imo. En om te navigeren moet je gewoon de map op bijvoorbeeld dayzdb.com gebruiken. En als je jezelf wilt killen, spring dan gewoon ergens vanaf.
Dan vind ik echt dat er een suicide optie moet komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 03-03-2014 16:53 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
word een beetje moedeloos van het feit dat je vaak zomaar zonder reden gelijk dood word geschoten.
verpest een beetje mijn instelling. volgende keer als ik een pistool heb oid, en ik kom iemand tegen, dan zal ik ook gelijk gaan schieten, als de situatie mij niet aanstaat
verpest een beetje mijn instelling. volgende keer als ik een pistool heb oid, en ik kom iemand tegen, dan zal ik ook gelijk gaan schieten, als de situatie mij niet aanstaat
Vind een Magnum en doe in het begin alsof je geen gun hebt. Daarna op een onverwacht moment gewoon afknallen.
en weer afgeschoten zodra ik in electro kom. ik heb nog helemaal niets. gdvr
Berezino en Svetlo al geprobeerd? Meestal wat minder bevolkt en goede loot te vinden!
ja daar ben ik net heen gegaan, pristine m4 maar nu nog een magazijn, ook een bijl en eten en drinken. ik zit nu bij de factory tussen orlovets en polana
In electro is het altijd oorlog, en veel heuvels en bergen met snipers, ik haal altijd me wapens in cherno, daar ligt meer dan genoeg en je bent dicht bij het vliegveld
Komt er ook wel denk ik. In ieder geval als je een gun hebt lijkt me.Damian schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:53:
[...]
Dan vind ik echt dat er een suicide optie moet komen.
Dat is nou ook niet echt de plek om heen te gaan in je eentje. Alles en iedereen wordt daar kapot geschoten op een paar uitzonderingen na. Enige reden voor mij om daar heen te gaan als fresh spawn, is een geared speler proberen knockout te slaanmurky123 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:43:
en weer afgeschoten zodra ik in electro kom. ik heb nog helemaal niets. gdvr
iemand die nu samen wil spelen? heb bescherming nodig ( nog geen wapens)
nou me headset is weer gefixt
als mensen vanavond rond half 9 willen joinen ergens laat maar weten via steam:
SpartaNLD
hebben meer mensen trouwens meer last van desync en connection lost errors? heb dit sinds een week echt heel veel
gisteren met een andere tweaker in een hooischuur op de 2e verdieping aan het wachten op 4 andere tweakers.. opeens spontaan dood
blijkbaar door een desync
als mensen vanavond rond half 9 willen joinen ergens laat maar weten via steam:
SpartaNLD
hebben meer mensen trouwens meer last van desync en connection lost errors? heb dit sinds een week echt heel veel
[ Voor 56% gewijzigd door spartacusNLD op 04-03-2014 18:54 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
ik heb dat desync ook.
ik ging van de week een gebouw binnen en belande in een vuur gevecht. mijn buddy hield buiten de wacht. ik schoot mijn belager wel dood en had een defibrilator en alles in mijn backpack.
reviven en verbinden en dergelijke wou niet lukken, biojn buddy bleef de melding krijgen "you are to far away "
ik ging van de week een gebouw binnen en belande in een vuur gevecht. mijn buddy hield buiten de wacht. ik schoot mijn belager wel dood en had een defibrilator en alles in mijn backpack.
reviven en verbinden en dergelijke wou niet lukken, biojn buddy bleef de melding krijgen "you are to far away "
net weer in electro aangekomen, waar ik ( als fresh spawn ) regelmatig zonder reden word dood geschoten. kwam een fransoos tegen. ff met em gebabbeld en daarna hebben we em afgemaakt. en zijn loadout geloot. en nu zit ik toch met een soort schuld gevoel. hahahah
Anoniem: 54248
dus en dan klaag je over voor niks afgemaakt te worden?murky123 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:27:
net weer in electro aangekomen, waar ik ( als fresh spawn ) regelmatig zonder reden word dood geschoten. kwam een fransoos tegen. ff met em gebabbeld en daarna hebben we em afgemaakt. en zijn loadout geloot. en nu zit ik toch met een soort schuld gevoel. hahahah
wat ik ook dachtAnoniem: 54248 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:29:
[...]
dus en dan klaag je over voor niks afgemaakt te worden?
episch gevecht gehad vanavond in elektro te veel om op te noemen maar t was vet (niet goed voor mijn hart dat weet ik wel)
toen gevecht een beetje over was schoot ik op een freshy met een fire axe (ik zag dat als een bedreiging).. wel mooi dat ik daar dan wel meteen hard op aangesproken wordt dat we dat eigenlijk niet doen zoiets als tweakers
als morgen avond (weer) mensen willen joinen:
mijn steamnaam :
SpartaNLD
de ts die wij gebruiken:
ts.bug-community.com
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Nadat mijn vorige characters allemaal op brute wijzen het leven hebben gelaten heb ik er nu eentje die fully geared is, ik heb echt alles wat ik nodig zou hebben... Behalve een geweer.
naar de airfields gaan danTacticalRooster schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:03:
Nadat mijn vorige characters allemaal op brute wijzen het leven hebben gelaten heb ik er nu eentje die fully geared is, ik heb echt alles wat ik nodig zou hebben... Behalve een geweer.
Nadat ik gister fully gegeared was, op een geweer na, besloot ik naar het Airfield te gaan. Server was net weer 30 min bezig en alle gebouwen zaten dicht. Ik heb het HELE airfield rondgelopen, ben alle gebouwen ingegaan en heb alleen ammo, bier en kleren gevonden. probeerde ook nog mijn volledig gevulde rugzak om te ruilen voor een grotere alleen al mijn spul verdween ineens evenals de rugzak. Da's pech, spul weg. Toen maar naar Vybor gelopen en in het eerste gebouw waar ik daar inliep vond ik een SKS half in de muur geglitched liggen. Nu toch eindelijk volledig gegeared. Ben wel enthousiast over het spel, ik vind het mooi hoe het op die kritieke punten in de mod hier juist verbeterd, zoals weapon switching, melee en het onderhouden van je character. Kan weer niet wachten op de volgende patch/update.
De update is vandaag geweest
,
verder gister weer gespeeld toch aardig wat spul gevonden, heb nu een mosin met alles erop en gecamofleerd, verder een m4 met alles erop, een fnx met alles erop en een magnum, zooitje kogels, eten en drinken, en medische troep, camo kleding, dusss ik ben er klaar voor,
jammer dat echt letterlijk iedereen die ik tegen kom een bandiet is, dus iemand vertrouwen die zegt dat ie friendly is gaat toch zwaar achteruit, wat wel erg jammer is, maar ja dan maar schieten en een beetje een sniper uithangen.
o en zoek je echt wapens en alles, ik vind alles in cherno en kleine vliegveld, cherno vergeten veel mensen merk ik, maar daar ligt erg veel voor de mensen die bijna nooit wapen kunnen vinden
verder gister weer gespeeld toch aardig wat spul gevonden, heb nu een mosin met alles erop en gecamofleerd, verder een m4 met alles erop, een fnx met alles erop en een magnum, zooitje kogels, eten en drinken, en medische troep, camo kleding, dusss ik ben er klaar voor,
jammer dat echt letterlijk iedereen die ik tegen kom een bandiet is, dus iemand vertrouwen die zegt dat ie friendly is gaat toch zwaar achteruit, wat wel erg jammer is, maar ja dan maar schieten en een beetje een sniper uithangen.
o en zoek je echt wapens en alles, ik vind alles in cherno en kleine vliegveld, cherno vergeten veel mensen merk ik, maar daar ligt erg veel voor de mensen die bijna nooit wapen kunnen vinden
dat is juist een van de gevaarlijkste plekken vind ik..Rottje26 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:50:
warzone belota zeg maar
helmaal vol met lijken.. iemand zat daar in de muur te glitchen dus ik blijf daar mooi weg. als ik alleen ben ga ik naar N-E airfield via berezino
als ik met een groep ben ga ik naar N-W airfield via die militaire basis
[ Voor 0% gewijzigd door spartacusNLD op 05-03-2014 15:07 . Reden: typo ]
hahaha ik vind elektro het gevaarlijkst eigenlijk, zodra ik er langs loop hoor ik al overal en nergens schoten, en cherno af en toe een sniper, en tja op het vliegveld is iedereen aggresief omdat iedereen zo snel mogelijk alles wil verzamelen, maar ja ik zeg je eerlijk, als ik moet verzamelen doe ik het op een rustige server, want anders is het meeste al weg.
en het vliegveld heerlijk zeker om ff te sniperen, oke ik weet beetje bandiet achtig, maar zoals ik al zei anders word ik daar wel neergeknald
en het vliegveld heerlijk zeker om ff te sniperen, oke ik weet beetje bandiet achtig, maar zoals ik al zei anders word ik daar wel neergeknald
Je heb een invite Murky123 had je al op TS dacht ik ga zo ook TS installerenspartacusNLD schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:30:
[...]
wat ik ook dacht![]()
episch gevecht gehad vanavond in elektro te veel om op te noemen maar t was vet (niet goed voor mijn hart dat weet ik wel)
toen gevecht een beetje over was schoot ik op een freshy met een fire axe (ik zag dat als een bedreiging).. wel mooi dat ik daar dan wel meteen hard op aangesproken wordt dat we dat eigenlijk niet doen zoiets als tweakersvolgende keer maar wat minder trigger happy zijn dan
![]()
als morgen avond (weer) mensen willen joinen:
mijn steamnaam :
SpartaNLD
de ts die wij gebruiken:
ts.bug-community.com
Van de week een gevecht gehad nouja me maat ging naar binnen was best spannend gaf hem backup als sniper het liep niet "helemaal" volgens plan toen ik ook in het gebouw was trede er een of andere bug op kon me maat niet reviven en ook niet verbinden. Kreeg telkens een melding te zien 'you are to far away' ook als ik zowat in hem zat/stond/lag...
best zonde er lagen 2 m4's, sks met scope (had zelf een mosin)

[ Voor 25% gewijzigd door Durango op 05-03-2014 18:13 ]
Anoniem: 324949
Probeer de map eens op www.izurvive.com
Als eerste je usernaam even veranderen in het menu boven de map. Dan kan je een groep/password aanmaken. Anderen kunnen dan jouw groep gebruiken, en markers plaatsen waar ze zich bevinden. Makkelijk als je met een groep speelt, en mensen plaatsen een marker waar ze zijn uitgelogd bijvoorbeeld. Als je dan afspreekt ergens, dan kan je dat beter plannen
Als eerste je usernaam even veranderen in het menu boven de map. Dan kan je een groep/password aanmaken. Anderen kunnen dan jouw groep gebruiken, en markers plaatsen waar ze zich bevinden. Makkelijk als je met een groep speelt, en mensen plaatsen een marker waar ze zijn uitgelogd bijvoorbeeld. Als je dan afspreekt ergens, dan kan je dat beter plannen
We hebben ook een Tweakers groep op izurvive.com
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen

vet avondje gehad met
spartaNLD
Jor
TRnemisis
scatman
en ik
veel spannende momenten gehad, kills gemaakt, mensen die van angs weer uitlogden, een duitser gehandcuffed enzv.
op het laatst waren we met zijn alle in de firestation en werden we gekilled van buitenaf terwijl de deuren dicht waren, ik denk een desync probleem
[ Voor 52% gewijzigd door murky123 op 05-03-2014 23:40 ]
@KayD @LongBowNL
Super mooie map!
Was intense net ja een hoop lol, kills en schrik momenten gehad, priceless toen je die duitser handboeien omdeed en hij vervolgens begon te vloeken. Inderdaad jammer van het einde, gelukkig hebben we de foto's nog
Super mooie map!
Was intense net ja een hoop lol, kills en schrik momenten gehad, priceless toen je die duitser handboeien omdeed en hij vervolgens begon te vloeken. Inderdaad jammer van het einde, gelukkig hebben we de foto's nog
Nog een tip: leg je M4 niet bij een boom neer. Ik kon er gisteren niet meer bij, omdat de textures van de boom over het wapen heen gingen. Hij lag als het ware in de grond/boom, maar was toch zichtbaar. Gelukkig heb ik m'n Mosin nog! Volgende keer PvP op NW Airfield, gisteravond ook 3 lui afgeschoten dus kijk maar uit!
Is het in de standalone nog mogelijk om, zoals dat in de mod kon, als je Ads bent net nóg verder door ke iron sights te kijken? In de mod deed je dat door rechter muis te klikken wn daarna in te drukken maar ik heb het hier niet voor elkaar gekregen
Gvd, ik wilde gisteren vanaf het grote centrale vliegveld ook maar eens richting NW airfield. Onderweg nog even langs Devil's Castle. Met de DayzDB map ernaast moest me dat toch wel lukken denk ik. Op een gegeven moment toch verdwaald
Geen idee meer waar ik was, dus gokte gewoon een richting op die logisch leek. Na een uur wandelen nog steeds geen dorpen zie ik ineens gelukkig een dorpje tevoorschijn komen in de verte. Lees ik de naam: Grishino 
Heb dus een godvergeten rondje gelopen in bijna 2 uur tijd
Gellukig daarna op het vliegveld een pristine Compas gevonden, dus dat gebeurt me niet weer
vanavond onderweg voor poging nummer 2

Heb dus een godvergeten rondje gelopen in bijna 2 uur tijd

Zooo vandaag maar weer eens verder kijken op het grote vliegveld, gister goed beschoten door een grote groep op kleine vliegveld, snel gevlucht, daarna met 2 maten richting grote vliegveld gegaan, en daar straks maar eens kijken of ik het overleef hahahaha ach anders beginnen we weer opnieuw
toch alles snel bij elkaar qua wapen en alles

de deur bewaken.
zojuist met 5 man een standoff gehad tegen 3 andere fully geared dudes.
we won yes yes,
SpartaNLD stormde naar binnen en offerde zich op. de laatste enemy logde uit van angst.
was idd wel beetje jammer voor mijmurky123 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:32:
[afbeelding]
de deur bewaken.
zojuist met 5 man een standoff gehad tegen 3 andere fully geared dudes.
we won yes yes,
SpartaNLD stormde naar binnen en offerde zich op. de laatste enemy logde uit van angst.
toch nog helemaal terug kunnen rennen en al me gear was nog prestine
mooie groep hebben we zo nu in een paar dagen al wat mooie actie gezien
http://www.izurvive.com/chernarusplussatmap.html
ik heb er ff het een en ander aan benamingen aan de map toegevoegd
de tweakers groep kan je joinen door het volgende te doen:
-druk op groups
-druk op create/join groups
invullen:
group name: tweakers.net
wachtwoord: gathering
en klaar!
kan je zien waar alle tweakers zitten op de map
[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 07-03-2014 00:13 ]
Gisteren naar Electro gegaan, eindelijk een mosin gevonden en wat ander caliber ammo en nog wat moois, loop ik de trap af breek ik mijn been.....
Sinds de laatste upgrade lopen zombies gewoon door dichte deuren en muren, dus werd ik al snel te grazen genomen, moest ik 13 minuten terug rennen met mn nieuwe spawn, kan ik niet meer looten...
Gelukkig nog snel wat gear gevonden en nog een mosin maar weer geen ammo, wel 2 pistol clips.
En toen was de spanning te hoog en moest ik uitloggen
Sinds de laatste upgrade lopen zombies gewoon door dichte deuren en muren, dus werd ik al snel te grazen genomen, moest ik 13 minuten terug rennen met mn nieuwe spawn, kan ik niet meer looten...
Gelukkig nog snel wat gear gevonden en nog een mosin maar weer geen ammo, wel 2 pistol clips.
En toen was de spanning te hoog en moest ik uitloggen
Zombies lopen al sinds het begin door muren en dichte deuren heen. In de mod versie was dit ook al zo.Anoniem: 57942 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 01:49:
changelog voor de update van vandaag (7 uur vanavond wordt het uitgerold in nederland)
0.37.115791
2014-02-25
ETA to Stable: Friday, 7th March 2014 at 1700GMT.
Known Issues
:
0.37.115791
2014-02-25
ETA to Stable: Friday, 7th March 2014 at 1700GMT.
Known Issues
- Physics: Item throwing physics is currently disabled
- Melee: Gestures currently do not work from two-handed melee
- Melee: Cannot conduct melee attack from "lowered" melee stance (press space to change stance to "raised")
- Actions: Vomiting have associated sound effects
- Actions: Ballistic helmet variants can be painted to black and green color with spraycan
- Actions: Can check pulse on unconscious players
- Actions: Searching for berries will now add berries to your inventory
- Actions: Eat All now supported for consumables
- Actions: You can catch rain into canteen and water-bottle from inventory
- Animations: New Ruger 10/22 reload animations
- Animations: Player now can sit with gun/weapon
- Animations: Completely new two-handed melee animations. New right-handed poses, moves and attacks for axes, baseball bat, pipewrench, crowbar, fire extinguisher, shovel, farming hoe. "Low" and "Aim" stances introduced for stand, crouch and prone.
- Environment: New rock textures
- Food: Sambucus berry item added
- Food: Canina berry item added
- Gear: added black and UN ballistic helmet variants
- Gear: can opener can be used as melee weapon
- Gear: hard headgear (ballistic, moto, construction and pilot helmets) cannot be wear together with masks
- Gear: Farming hoe configured and spawns
- Gear: M4 attachment green variants added
- Graphics: Adding lights to currently rendered scene changed
- Graphics: Lighting from objects now is rendered during daytime also
- Graphics: HDR improved and tweaked slightly to perform better with bright lights in scene (i.e. flashlights etc...)
- Graphics: Engine supported point source light objects (e.g. Gaslamp) now working correctly
- Map: Olsha has been updated
- Map: Khelm has been updated
- Map: New rock formations outside Svetlo have been created
- Map: New Orthodox Chapel has been created
- Map: Police Stations & Medical Centers have been placed across the map
- Map: New villages surrounding Svetlo
- Medical: Players can have a heart attack (declared as "irregular pulse" with pulse checking actions)
- Weather: Rain, Clouds, Wind, calculated on server and distributed to clients
- Weather: Rain now causes items and player to become wet
- Zombies: Simple respawn mechanic implemented for zombies, pending more robust method
- [edit]Fixed
- Actions: Added 'inUseItem' back to action on target function
- Actions: Proper nutritional value will be added when eating near empty food
- Actions: Berry picking script messages to player improved.
- Actions: Crafting splint from bandages now uses whole disposable bandage and half of dressing bandage
- Actions: Ruined rags/bandages and wooden sticks doesn't produce infinite splints
- Actions: Clicking on Eat All action if amount of food is below 1/4 will result in playing only short eating animation
- Actions: Edited player messages in force drink action and fixing broken limbs
- Actions: Force feed/drink doesn't use whole quantity of some food/drink items also canteen is not destroyed after action
- Animations: Bandage and eating pills animation glitch fixed.
- Gear: Added color variants of ballistic helmets into loot spawns
- Gear: Even lower chance of backpacks spawning on construction sites
- Graphics: SSAO in options saved
- Graphics: Rain effect settings changed
- Graphics: Rain geometry optimized (28 bytes vs 12 bytes per vertex)
- Graphics: Spot light culling fixed
- Graphics: Fix of terrain intersections
- Graphics: Fix of geometry trace for flares
- Graphics: Rain now does not fall inside buildings for those on Lower/Disabled shadow settings
- Login: Failure during new character creation could cause player to get stuck as unconscious
- Map: Optimizations for Svetlo performance
- Map: Forests surrounding Svetlo bugfixes
- Medical: Would never actually die from zero health or blood due to medical conditions
- Medical: Epi-pens will now wake anyone (briefly) from unconsciousness even if blood very low
- Medical: Defibrillator used for restarting the heart of players who have a heart attack
- Medical: Unconsciousness had irregular and unpredictable behavior (epi-pens will now always wake an unconscious player, unless they are having a heart attack)
- Medical: Melee damage application system changed to better balance
- Medical: Chance of bleeding from fists reduced significantly
- Medical: Disconnected players avatars did not take shock or blood damage
- Medical: Falling from height while sprinting did not kill player when it should have
- Medical: Player could vault with broken legs
- Network: Dropped items appeared only after a delay (now instant)
- Network: Inventory items causing desync due to non-guaranteed update spam (hotfix currently until guaranteed message change is complete)
- Network: Optimizations to network messaging updates should result in reduced bandwidth and some increases in FPS for clients/server
- Structures: Changed inheritance of barrier structures (due to errors in logs)
- Weapons: Long-range scope reticle properly centered
- Zombies: Zombies aims mostly for chest area now when attacking (stops the "helmet of armor" change)
Gisteravond samen met Protheus in een vuurgevecht terechtgekomen. We waren bij de militaire basis vlakbij Vybor. Een speler opende het vuur op ons nadat we hem gespot hadden. De gevolgen waren flink wat adrenaline, Protheus tijdelijk buiten bewustzijn, speler aan het flanken en vervolgens door ons tweeën afgeschoten. Leverde nog een mooie prestine scope op.
De gear van Protheus kwam er helaas minder goed van af.
@SpartaNLD
We probeerde nog aansluiting te vinden bij je groepje maar kwamen niemand meer tegen op een bambi in Zelenogorks na.
@SpartaNLD
We probeerde nog aansluiting te vinden bij je groepje maar kwamen niemand meer tegen op een bambi in Zelenogorks na.
[ Voor 3% gewijzigd door Sharpp op 07-03-2014 13:07 ]
probeer volgende keer ff op onze ts te komen:Sharpp schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:03:
@SpartaNLD
We probeerde nog aansluiting te vinden bij je groepje maar kwamen niemand tegen op een bambi in Zelenogorks na.
ts.bug-community.com
we hebben vrij lang op belota airfield gezeten
Wanneer gaan jullie weer spelen? Ik wil ook wel meedoen
Vanavond nog iemand die gaat?
Gisteren werd ik achterna gezeten door 2 full geared spelers rondom het NE airstrip. Toch wel beetje eng zo in je eentje
Gisteren werd ik achterna gezeten door 2 full geared spelers rondom het NE airstrip. Toch wel beetje eng zo in je eentje
[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 07-03-2014 13:38 ]
Anoniem: 583877
Tenzij we iedere keer blijven vallen allemaalRottje26 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:34:
Zooo vandaag maar weer eens verder kijken op het grote vliegveld, gister goed beschoten door een grote groep op kleine vliegveld, snel gevlucht, daarna met 2 maten richting grote vliegveld gegaan, en daar straks maar eens kijken of ik het overleef hahahaha ach anders beginnen we weer opnieuwtoch alles snel bij elkaar qua wapen en alles
Ja maar is dat is gewoon een klotuh bug, daar word ik nog wel soms gek vanAnoniem: 583877 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:07:
[...]
Tenzij we iedere keer blijven vallen allemaal
Mensen die willen teamen voeg me toe op steam; greentea18
vanavond weer van plan dayz te spelen, ben op dit moment in Berezino en wil vanavond een gun run gaan doen. Het leek me leuk om eens mee te gaan in een groepje, gisteren weer doodgegaan doordat ik door een muur heen glitchte. Dus heb nu nog alleen bambi gear.
best jammer dat de patch vrijdag niet doorging.....
best jammer dat de patch vrijdag niet doorging.....
Alle 3D FPS gespeeld vanaf Doom t/m BF4 nu... Ik word voor het eerst kotsmisselijk van deze shooter. Maak niet uit welke POV of dat ik 3rd person view ga... drama
Iemand idee?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
ik denk dat ik er vanavond wel ben. hopelijk met het ( voor mij ) bekende groepje
spartaNLD, Scatman, Jor enzv.
@glashio misschien dat je dit even kan proberen.
op je beginscherm ga je naar configure dan naar gameplay en daar even head bob uitzetten, dus balkje helemaal naar links weghalen, dan word je niet meer zo zeeziek
op je beginscherm ga je naar configure dan naar gameplay en daar even head bob uitzetten, dus balkje helemaal naar links weghalen, dan word je niet meer zo zeeziek
nope morgen avond ben ik er weermurky123 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:20:
ik denk dat ik er vanavond wel ben. hopelijk met het ( voor mij ) bekende groepje
hebben jullie de update al binnen? zal wel vertraagd zijn dan jammer genoeg
[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 08-03-2014 18:53 ]
geen idee, dat loopt toch automatisch via steam?
Waar word laatste tijd eigenlijk het meest gevochten? Soms probeer ik met vrienden de actie op te zoeken in electro maar we merken dat het daar steeds minder vaak voor komt. We willen niet tegen bambis of andere low geared spelen maar vooral andere high geared groepjes.
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
De airfields blijven nog steeds een plek waar veel gevochten word..marco282 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 23:20:
Waar word laatste tijd eigenlijk het meest gevochten? Soms probeer ik met vrienden de actie op te zoeken in electro maar we merken dat het daar steeds minder vaak voor komt. We willen niet tegen bambis of andere low geared spelen maar vooral andere high geared groepjes.
Vanmiddag nog een team van 3 afgeknald op NWA
Nou afgelopen 2 dagen volop lopen knallen in electro, zodra we electro inlopen hoor je overal schoten, oke we spelen dan wel op een server van min. 20 spelers, ik vind juist dat het vliegveld erg rustig en cherno
Ik overweeg dit te kopen, gewoon omdat het zo populair is en ik het zelf wel eens wil bekijken. Maar kan iemand me uitleggen waarom dit zo populair is? Ik heb nooit de mod of Arma gespeeld...
Als ik die screenshots bekijk, ziet het er afschuwelijk uit. Wat een amateuristische en lelijke UI:
http://cdn4.steampowered....920x1080.jpg?t=1392297402
- Waarom is dit spel zo populair?
- Ik hoorde dat er maar 1 map is, klopt dat?
- Iemand zei me dat de prijs van dit spel later gaat stijgen, is dit correct?
- Hoe speelbaar is dit spel in zijn huidige vorm?
Als ik die screenshots bekijk, ziet het er afschuwelijk uit. Wat een amateuristische en lelijke UI:
[ Voor 4% gewijzigd door Bv202 op 09-03-2014 13:09 ]
ADRENALINE
verder kan ik t niet uitleggen je moet het ervaren.
zeker als je met een groep mensen (van bijv tweakers) samen speelt
en de momenten van ''IK ZIE IEMAND" -> hartslag 220
op dit moment nog wel (het spel is nog in alpha status)
de uiteindelijke versie zal idd duurder zijn
hier en daar een bug maar zeker speelbaar
kijk anders ff een stream op twitch:
http://www.twitch.tv/directory/game/DayZ
ik volg meestal deze wel:
http://nl.twitch.tv/5hizzle
http://www.twitch.tv/sacriel
hoor graag wat je er van vind
ADRENALINE
zeker als je met een groep mensen (van bijv tweakers) samen speelt
en de momenten van ''IK ZIE IEMAND" -> hartslag 220
op dit moment nog wel (het spel is nog in alpha status)
de uiteindelijke versie zal idd duurder zijn
hier en daar een bug maar zeker speelbaar
kijk anders ff een stream op twitch:
http://www.twitch.tv/directory/game/DayZ
ik volg meestal deze wel:
http://nl.twitch.tv/5hizzle
http://www.twitch.tv/sacriel
hoor graag wat je er van vind
[ Voor 34% gewijzigd door spartacusNLD op 09-03-2014 17:01 ]
Toch maar eens kopen dan, ben benieuwd 
EDIT:
Nu twijfel ik toch tussen DayZ en Rust
EDIT:
[ Voor 39% gewijzigd door Bv202 op 09-03-2014 13:55 ]
DayZ Standalone, is gewoon super, als je het speelt, ben je al gauw 3 uur verder voordat je het door heb, moet wel zeggen, met een groep is stukken leuker en beter, en er zitten nog veel nadelen in, maar zelfs met die nadelen is het al een super spel, heb nog nooit gehad met een spelletje dat je tijdens een schietpartij, of als je ineens word beschoten dat me hartslag naar 220 gaat, en de schrikmomenten, zijn echt groot,
verder is het toch al best realistisch, de wapens klinken net als in het echt, en het eten en drinken, dus gaat de goeie kant op, en tja ik let gewoon niet op de nadelige punten die er nu nog zijn!!
ik vind dayz standalone echt een aanrader!!!
verder is het toch al best realistisch, de wapens klinken net als in het echt, en het eten en drinken, dus gaat de goeie kant op, en tja ik let gewoon niet op de nadelige punten die er nu nog zijn!!
ik vind dayz standalone echt een aanrader!!!
zou 1000% dayz doen!Bv202 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:49:
EDIT:
rust is gewoon helemaal niks (vind ik)
Als ik jou was zou ik niet rekenen op een extra map, hoor.Bv202 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:07:
Ik overweeg dit te kopen, gewoon omdat het zo populair is en ik het zelf wel eens wil bekijken. Maar kan iemand me uitleggen waarom dit zo populair is? Ik heb nooit de mod of Arma gespeeld...
Ja, er is 'maar' 1 map, maar die is wel meteen 225 km2 groot, dat is groot genoeg om er uren en uren mee bezig te zijn. Daarnaast worden er ook steeds dingen zoals extra steden aan de map toegevoegd.
Edit: Voor Rust geldt hetzelfde.
Het is echt wel zo dat wanneer je het spel voor het eerst speelt dat de controls echt ruk aanvoelen en dat je denkt: wat heb ik nou dan weer gekocht. Grafisch is het niet onaardig (tip, bloom en post processing uitzetten), maar ook niks spectaculairs en de interfaces zijn inderdaad wat amateuristisch. De eerste keer dat je een zombie tegen komt denk je ook van: wat is dat nou weer?Bv202 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:07:
Maar het spel heeft heel veel sfeer en na een tijdje merk je niet meer dat de besturing niet optimaal is en de spanning als je ergens in je omgeving een geluid hoort is super. Ik zet het spel regelmatig even uit omdat het me gewoon teveel spanning oplevert en ik even wil uitblazen voor ik verder ga. Dood is gewoon dood. Geen savegames, niks. Gewoon opnieuw beginnen! En het feit dat je dat weet maakt je erg voorzichtig. Elke keer als je iemand ziet heb je geen idee of het iemand is dat je wil helpen of die meteen schiet. Twee verschillende voorbeelden:
- Ik kom iemand tegen, heb een geladen M4 op z'n hoofd gemikt, maar ik schiet 'm niet meteen neer omdat ik weet dat hij dan opnieuw moet beginnen en ik geen eikel wil zijn. Zodra hij mij ziet krijg ik meteen twee kogels van z'n magnum door m'n hoofd, meteen dood....
- Ik heb ook een keer een gesprek met iemand gevoerd op straat in het spel en een paar blikjes voor 'm open gemaakt.
Het spel is goed speelbaar, maar ik ben in de 40 uur die ik erin heb zitten wel een aantal bugs en rare dingen tegengekomen. De meeste zijn wel bekend. Het blijft uiteraard een spel in vroege fase van ontwikkeling. Een paar voorbeelden:
- Gebroken been uit het niets
- Zombies lopen door hekken, muren en deuren heen
- Loot spawned niet. Dus pas als een server restart is de loot er weer
- Door lag slaat een zombie soms raak terwijl je achter 'm staat
- Character reset bij het inloggen
- Een respawn bug die ervoor zorgt dat je altijd meteen dood bent en dus blijft hangen in de 'dood' state.
- Een trap oplopen en als je bovenaan bent donder je naar beneden.
- Zodra je spawned is het spel nog bezig met laden en kan je eventjes helemaal niks. Dat is op zich niet erg, ware het niet dat toevallig één van de 6 spelers op de hele server net in die ruimte was. Ik zag 'm, maar ik kon nog niks doen zodat hij me rustig kon neerschieten.
- Een vriend van me heeft gehad dat er een zombie in de ruimte stond waar hij spawnde. Ik was op weg om zijn gebroken been te fixen en toen hij spawnde werd hij dood gemaakt door de zombie. (Is lastig verdedigen tegen een zombie met een gebroken been).
Ja de uiteindelijke versie wordt duurder, maar ga na, waarschijnlijk komt de eerste beta pas begin volgende jaar. En wordt nog zoveel gesleuteld en gedaan aan het spel
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
nog een reden:Bv202 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:49:
EDIT:
YouTube: DayZ - Aftermath - LAN Party

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 09-03-2014 23:12 ]
Man wee een goed weekendje dayz gehad, bergen met ammo en spullen. Het word makkelijker na een x aantal uur spelen in dit spel, je weet beter waar je goeie loot kunt vinden etc.
Echter ben ik volgens mij dood gegaan aan sickness ik had een rotte banaan gegeten, spel klapte eruit en na inloggen char weg
Noujah dan maar weer een nieuwe, je voelt je btw heerlijk machtig met een wapen (met/zonder kogels).
Ik begin zelfs dromen te krijgen over dit spel
(geen nachtmerrie
)
Echter ben ik volgens mij dood gegaan aan sickness ik had een rotte banaan gegeten, spel klapte eruit en na inloggen char weg
Noujah dan maar weer een nieuwe, je voelt je btw heerlijk machtig met een wapen (met/zonder kogels).
Ik begin zelfs dromen te krijgen over dit spel
gisteren gekocht had ik eindelijk wapen val ik toch niet van een schip zekers
ben er 100 % zeker van dat ik op tijd stopte met stappen, nouja deze avond ronde 2
nl tweaker mensen altijd welkom om deze noob op weg te helpen, heb teamspeak server dus laat maar eventjes iets weten hier
nl tweaker mensen altijd welkom om deze noob op weg te helpen, heb teamspeak server dus laat maar eventjes iets weten hier
Toch maar gekocht, straks eens spelen 
1 opmerking: als je een speler/zombie ziet en je bent bang om dood te gaan, kan je dan niet gewoon uitloggen en weer inloggen op een andere server? Beetje lame misschien, maar dit zou toch moeten werken?
1 opmerking: als je een speler/zombie ziet en je bent bang om dood te gaan, kan je dan niet gewoon uitloggen en weer inloggen op een andere server? Beetje lame misschien, maar dit zou toch moeten werken?
Het vaak in- en uitloggen wordt bestraft met een spawntimer die oploopt naarmate je dit meer en meer doet.
Doe dit nou alsjeblieft echt NOOIT. DayZ is een spel met permadeath, daar moet je gewoon mee leren omgaan anders is het spel niet voor jou. Er is niks zo irritant als mensen die snel uitloggen als ze doodgaan. Iedereen is al tigduizend keer doodgegaan, dus doodgaan is niks raars. Ook door zombies in het begin ja.Bv202 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:54:
Toch maar gekocht, straks eens spelen
Maar als je het nu al als optie gaat gebruiken dan voorspel ik weinig goeds als je straks meer in PvP gevechten komt. De permadeath maakt DayZ tot het spel dat het is, met dit soort 'ach, het kan wel een keer'-dingen verpest je de kern van het spel en kun je beter Minecraft gaan doen of zo.
En zo erg is het echt niet om dood te gaan. Als je dan weer fresh begint is het heerlijk om zonder stress rond te kunnen lopen (immers: Nothing to lose).
Ik vind persoonlijk DayZ echt een geniaal spel met geweldige immersion, maar cheaters en uitloggers zijn echt de verpesters van al het plezier. Dus doe je zelf en anderen een lol en begin er niet eens aan, zelfs niet tegen zombies.
Sowieso blijft je character nog 30 seconden in het spel nadat je uitgelogd bent. Ik weet niet hoe het nu precies geregeld is, maar de bedoeling is volgens mij dat je in die 30 seconden nog afgemaakt zou kunnen worden om te voorkomen dat iemand snel uitlogt als hij bijvoorbeeld in een lastige situatie zit.Grotman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:08:
[...]
Doe dit nou alsjeblieft echt NOOIT. DayZ is een spel met permadeath, daar moet je gewoon mee leren omgaan anders is het spel niet voor jou. Er is niks zo irritant als mensen die snel uitloggen als ze doodgaan. Iedereen is al tigduizend keer doodgegaan, dus doodgaan is niks raars. Ook door zombies in het begin ja.
Maar als je het nu al als optie gaat gebruiken dan voorspel ik weinig goeds als je straks meer in PvP gevechten komt. De permadeath maakt DayZ tot het spel dat het is, met dit soort 'ach, het kan wel een keer'-dingen verpest je de kern van het spel en kun je beter Minecraft gaan doen of zo.
En zo erg is het echt niet om dood te gaan. Als je dan weer fresh begint is het heerlijk om zonder stress rond te kunnen lopen (immers: Nothing to lose).
Ik vind persoonlijk DayZ echt een geniaal spel met geweldige immersion, maar cheaters en uitloggers zijn echt de verpesters van al het plezier. Dus doe je zelf en anderen een lol en begin er niet eens aan, zelfs niet tegen zombies.
En idd server hoppen zorgt voor een penalty die kan oplopen tot 5 minuten wachten voor je verder kan.
Als je trouwens hard rent (dus twee keer achter elkaar op w drukken om te sprinten), dan ben je altijd sneller dan een zombie. Zo kan je altijd wegkomen. Maar ik geef toe, als je net start zijn zombies super irritant en ze kunnen je over belachelijke afstanden soms zien... De bedoeling is overigens dat er meer zombies komen dan er nu zijn, dus maak je borst maar vast nat
[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 10-03-2014 15:14 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Anoniem: 399
Het werkt ook goed om met een wapen zonder kogels te spelen tegen mensen die niet SoS doen. Met een groepje laat je degene met de crapste loot/wapens contact maken met andere spelers, er op wijzende dat die bosjes met die uitstekende stalen takken kunnen gaan schieten als de ander lomp doet. Wapens laten inleveren, eventueel wat eten of medspul als je krap zit, en door laten lopen. Zij blij dat ze alleen beroofd en niet vermoord zijn, jij kogels voor je wapen. En als je nieuwe spelers dan een stukje overtollig eten of bandages geeft zijn ze soms zo blij dat ze je bedanken voor de berovingAnoniem: 57942 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 02:26:
je voelt je btw heerlijk machtig met een wapen (met/zonder kogels).
Ik heb zelf de Standalone nog niet, dus ik weet niet hoe het daar precies werkt. Maar ik kan me voorstellen dat als je iemand snipet van 600 meter, je minimaal een minuut nodig zult hebben om naar z'n body te komen (voorzichtig) als dat uberhaupt zo snel lukt met eventueel meerdere enemies in de buurt. Dat is vooral het rotte, heb je eindelijk een kill en kun je hem niet looten.
Relax, ik ben niet van plan dit zelf te doen, ik vroeg het me gewoon af omdat dit inderdaad heel het spel kan verpestenGrotman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:08:
[...]
Doe dit nou alsjeblieft echt NOOIT. DayZ is een spel met permadeath, daar moet je gewoon mee leren omgaan anders is het spel niet voor jou. Er is niks zo irritant als mensen die snel uitloggen als ze doodgaan. Iedereen is al tigduizend keer doodgegaan, dus doodgaan is niks raars. Ook door zombies in het begin ja.
Bankt voor de uitleg iig
Ikzelf vind Rust leuker, maar het zijn ook twee verschillende spellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Nfear op 10-03-2014 15:53 ]
Zo, net een half uurtje gespeeld, maar mijn eerste indruk is helaas niet zo positief...
Het begon al met de instellingen... ik moet de resolutie op 720p zetten (ik heb een FullHD-scherm) en de rest van de settings op normal, of het spel is niet te spelen. Oké, m'n grafische kaart is nu niet 1 van de beste (HD7730M), maar dit spel zou toch moeten lukken. Het resultaat van die instellingen: alles wat meer dan 5 meter dan me verwijderd is, ziet er afschuwelijk uit. Ik dacht de framerate wat hoger te krijgen door al dat gras niet te renderen, maar zodra ik die instelling aanpas krijg ik een soort artifacts op m'n scherm.
De controls vind ik echt afschuwelijk, maar goed, dat kan aangepast worden
Ik ben even beginnen rondlopen (is er een manier om een HUD of dergelijke te zien, zoals een hongermeter en je HP?) en heb in een heel dorp geen enkel item gevonden. Ik veronderstel dat dit komt omdat alles al leeggeroofd is, maar hoe kan je dan als beginner ooit items vinden...?
Uiteindelijk kwam ik een andere speler tegen die ook nog niets had en ben daar in een huis met de blote vuist tegen beginnen vechten. Hij gleed van de trap af en ging gewoon door de muur van het huis. Opeens was ik dood, zonder dat ik iets kon doen...
Als ik een aantal vuistslagen na elkaar uitvoer, is het geluid niet meer synchroon met de actie
Ook dingen zoals door een deur lopen gaan blijkbaar niet zo simpel..
Straks maar eens verder spelen en hopelijk betert het
Dan nog 1 vraagje: is er een manier om je te oriënteren? Ik heb geen flauw benul waar ik nu ben
Het begon al met de instellingen... ik moet de resolutie op 720p zetten (ik heb een FullHD-scherm) en de rest van de settings op normal, of het spel is niet te spelen. Oké, m'n grafische kaart is nu niet 1 van de beste (HD7730M), maar dit spel zou toch moeten lukken. Het resultaat van die instellingen: alles wat meer dan 5 meter dan me verwijderd is, ziet er afschuwelijk uit. Ik dacht de framerate wat hoger te krijgen door al dat gras niet te renderen, maar zodra ik die instelling aanpas krijg ik een soort artifacts op m'n scherm.
Ik ben even beginnen rondlopen (is er een manier om een HUD of dergelijke te zien, zoals een hongermeter en je HP?) en heb in een heel dorp geen enkel item gevonden. Ik veronderstel dat dit komt omdat alles al leeggeroofd is, maar hoe kan je dan als beginner ooit items vinden...?
Uiteindelijk kwam ik een andere speler tegen die ook nog niets had en ben daar in een huis met de blote vuist tegen beginnen vechten. Hij gleed van de trap af en ging gewoon door de muur van het huis. Opeens was ik dood, zonder dat ik iets kon doen...
Als ik een aantal vuistslagen na elkaar uitvoer, is het geluid niet meer synchroon met de actie

Ook dingen zoals door een deur lopen gaan blijkbaar niet zo simpel..
Dan nog 1 vraagje: is er een manier om je te oriënteren? Ik heb geen flauw benul waar ik nu ben
[ Voor 9% gewijzigd door Bv202 op 10-03-2014 16:38 ]
In een half uur krijg jij echt geen indruk van het spel. Zie boven mijn opmerkingen:Bv202 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:33:
Zo, net een half uurtje gespeeld, maar mijn eerste indruk is helaas niet zo positief...
Veel te kort om te oordelen;)
Het begon al met de instellingen... ik moet de resolutie op 720p zetten (ik heb een FullHD-scherm) en de rest van de settings op normal, of het spel is niet te spelen. Oké, m'n grafische kaart is nu niet 1 van de beste (HD7730M), maar dit spel zou toch moeten lukken. Het resultaat van die instellingen: alles wat meer dan 5 meter dan me verwijderd is, ziet er afschuwelijk uit. Ik dacht de framerate wat hoger te krijgen door al dat gras niet te renderen, maar zodra ik die instelling aanpas krijg ik een soort artifactsop m'n scherm.
1 woord: PRE-ALPHA!, dit word vast beter
Hud gaat echt niet beter worden, jij hebt in het echt toch ook geen meter hoe honger je hebt? Of een schermpje voor je neus waar op staat hoeveel kogels er nog in je wapen zitten? Wat mij betreft zal elke extra toevoeging aan de hud een vermindering van het realisme worden. Verder zal je gewoon verder het binnenland in moeten om dingen te vinden of richting electro of cherno gaan.
Uiteindelijk kwam ik een andere speler tegen die ook nog niets had en ben daar in een huis met de blote vuist beginnen tegen te vechten. Hij gleed van de trap af en ging gewoon door de muur van het huis. Opeens was ik dood, zonder dat ik iets kon doen...
PRE-ALPHA
Ik weet dat het een pre-alpha is en dat nog niet alles perfect is; ik deel gewoon mijn eerste indruk. Vanavond zal ik het spel veel uitgebreider spelen 
Hoe kan ik me oriënteren om die plaatsen te vinden?
Het kan best zijn dat het niet goed draait. De mod loopt ook bij een aantal mensen niet soepel die een redelijk oude of langzame pc hebben. Zelf heb ik er gelukkig geen last van.
Het is in de mod wel zo dat je de 3D resolutie gelijk moet zetten aan je andere resolutie, geen idee of je dat in de standalone ook nog hebt.
Het is in de mod wel zo dat je de 3D resolutie gelijk moet zetten aan je andere resolutie, geen idee of je dat in de standalone ook nog hebt.
http://www.izurvive.com/Bv202 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:41:
Ik weet dat het een pre-alpha is en dat nog niet alles perfect is; ik deel gewoon mijn eerste indruk. Vanavond zal ik het spel veel uitgebreider spelen
Aan het begin van de verschillende dorpjes de naam van het dorpje opzoeken en dan doormiddel van wegen navigeren. Je kan ook in het spel een kaart van een deel van Chernarus vinden
- typo cherno -> chernarus -
[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 10-03-2014 16:46 ]
Cherno is dus gewoon de sporen volgen, dat zal nog wel lukken, bedankt 
EDIT:
Hoe volledig is die kaart? Ik ben nu in een dorp aangekomen dat er niet op staat...
EDIT:
Hoe volledig is die kaart? Ik ben nu in een dorp aangekomen dat er niet op staat...
[ Voor 39% gewijzigd door Bv202 op 10-03-2014 17:44 ]
De kaart is up-to-date. Je moet inzoomen om alle namen van dorpen te kunnen zien.
Als je net gespawned bent, ben je meestal vlakbij de zuid-oost/oost kust.
Als je net gespawned bent, ben je meestal vlakbij de zuid-oost/oost kust.
[ Voor 32% gewijzigd door LongBowNL op 10-03-2014 17:58 ]
-Omdat het gewoon een belachelijk grote hype betreft, en het idee van het spel gewoon geniaal is.Bv202 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:07:
- Eeeerm, je weet ook hoe groot die map is?
-Ga ervan uit dat het stijgt.
- Je kunt het als gewoon spel spelen, mijn inziens minder buggy dan BF4, alleen is de content nog wat weinig in verhouding tot de Mod.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Meestal wordt je FPS gewoonweg bepaald door de server, als ik de map laad in ArmA3 dan loop ik 120 FPS op alles ultra, in DayZ zelf op normal-high rond de 40 FPS in cherno.Grotman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:41:
Het kan best zijn dat het niet goed draait. De mod loopt ook bij een aantal mensen niet soepel die een redelijk oude of langzame pc hebben. Zelf heb ik er gelukkig geen last van.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik heb net mijn tweede poging achter de rug, deze keer heb ik het anderhalf uur volgehouden. Nu begin ik wel te begrijpen waarom deze game zo populair is ondanks alle bugs 
Maar waar vind ik in godsnaam iets om blikken voedsel mee te openen? Ik had 2 stukken fruit gevonden, maar dat was slechts voldoende voor 5 minuten. Uiteindelijk stond m'n hongerbalkje in het rood en een val van enkele treden zorgde ervoor dat ik niet meer kon wandelen en dus alleen maar kruipen. Kan je hier iets tegen doen? Uiteindelijk kwam ik een andere speler tegen die me bewusteloos sloeg na zeker 100 (!) vuistslagen.
EDIT:
Ik vind op de wiki niks terug over niet meer kunnen wandelen/lopen als je teveel honger hebt? Waarom gebeurde dit dan bij mij? Mijn enige condition was hunger...
EDIT2:
Aha, ik had dus een broken bone
Maar waar vind ik in godsnaam iets om blikken voedsel mee te openen? Ik had 2 stukken fruit gevonden, maar dat was slechts voldoende voor 5 minuten. Uiteindelijk stond m'n hongerbalkje in het rood en een val van enkele treden zorgde ervoor dat ik niet meer kon wandelen en dus alleen maar kruipen. Kan je hier iets tegen doen? Uiteindelijk kwam ik een andere speler tegen die me bewusteloos sloeg na zeker 100 (!) vuistslagen.
EDIT:
Ik vind op de wiki niks terug over niet meer kunnen wandelen/lopen als je teveel honger hebt? Waarom gebeurde dit dan bij mij? Mijn enige condition was hunger...
EDIT2:
[ Voor 14% gewijzigd door Bv202 op 10-03-2014 19:48 ]
afgelopen zaterdag met Sharpp naar de NE airfield geweest, helaas was het al geloot en lag er geen m4 meer. Maar toch nog wat handige gear gevonden, onder andere een ballistische helm, tactical shirt en een magnum. Dat is al wat beter dan de knalgele regenjas en gele bouwvakkershelm
. Onderweg nog een survivor tegengekomen en die wou graag met ons op pad. Even later kwam nog een survivor in high end gear langs en van hem nog een blikopener gekregen. Man wat zijn die dingen lastig te vinden.
Ik hoop wel dat er nog een GPS in het spel komt, vandaag voor de zoveelste keer verdwaald. Uiteindelijk in novy sobor beland en tot mijn geluk een mosin gevonden.
ik heb nog wel een probleem met dayz sa, ik heb alle grafische instellingen op de maximaal gezet maar toch is het allemaal niet scherp, vooral bij de randen is het blurry.
Ik hoop wel dat er nog een GPS in het spel komt, vandaag voor de zoveelste keer verdwaald. Uiteindelijk in novy sobor beland en tot mijn geluk een mosin gevonden.
ik heb nog wel een probleem met dayz sa, ik heb alle grafische instellingen op de maximaal gezet maar toch is het allemaal niet scherp, vooral bij de randen is het blurry.
HDR op zijn laagst wil daarbij wel helpen, dacht ik
Wat ik wel eens heb is dat het scherm erg blurry is, eigenlijk net alsof je net beschoten bent. Als je dan op escape drukt, dan configure en dan naar video gaat zonder iets te veranderen schiet het ineens weer naar scherp beeld. Dan gewoon weer op escape drukken en verder spelen.
Volledige map is trouwens gewoon via google te vindenBv202 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:26:
Ik heb net mijn tweede poging achter de rug, deze keer heb ik het anderhalf uur volgehouden. Nu begin ik wel te begrijpen waarom deze game zo populair is ondanks alle bugs
EDIT:
EDIT2:
Ik draai een GTX560 TI en alles staat op low of uit en nog draaid het <30 frames per second. Dit spel is zwaar en mijn kaart word langzamerhand outdated. Terwijl BF4 60-80 fps op, veel settings op medium.dutchassasin schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:28:
afgelopen zaterdag met Sharpp naar de NE airfield geweest, helaas was het al geloot en lag er geen m4 meer. Maar toch nog wat handige gear gevonden, onder andere een ballistische helm, tactical shirt en een magnum. Dat is al wat beter dan de knalgele regenjas en gele bouwvakkershelm. Onderweg nog een survivor tegengekomen en die wou graag met ons op pad. Even later kwam nog een survivor in high end gear langs en van hem nog een blikopener gekregen. Man wat zijn die dingen lastig te vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 11-03-2014 02:18 ]
Dat heeft niets met je grafische kaart te maken. Dayz gebruikt vooroornamelijk CPU, je GPU zal waarschijnlijk maar voor 50% ofzo gebruikt worden.Anoniem: 57942 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 02:17:
[...]
Ik draai een GTX560 TI en alles staat op low of uit en nog draaid het <30 frames per second. Dit spel is zwaar en mijn kaart word langzamerhand outdated. Terwijl BF4 60-80 fps op, veel settings op medium.
Die zou al uit moeten zijn, maar er zijn nog wat problemen die ze eerst willen oplossen. Zover ik weet is het nu 'when it's done', maar het kan ook dat ze die deze week weer op het standaard onderhoudsmoment (geloof de 13e) releasen. Er staat nog geen vaste datum en tijd op dit moment voor.Anoniem: 54248 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:25:
iemand een idee wanneer we de volgende update mogen verwachten?
Ik zou zeggen, hou het development blog bij: http://dayzdev.tumblr.com/
Our main focus this week was to deploy a new version of the game to stable branch. We have two public “branches” of code, stable and experimental. A deployment to stable branch of the latest version of the game was scheduled for Wednesday, however we were not happy with some of the issues that remained.
....
Both Survival Combat and Cooking are our gameplay focus for the next few weeks, with our primary goal to get 0.37+ deployed to stable as soon as possible.
[ Voor 38% gewijzigd door Luuk1983 op 11-03-2014 16:16 ]
Blik is te openen met een can opener, wordt in veel filmpjes e.d. wel over gegrapt dat het een van de meest zeldzame objecten is. Je kan ook openen met een schroevendraaier / mes / machete / bijl / etc, maar dan gaat meestal een beetje voedsel verloren. Je vind deze spullen in huizen vooral.Bv202 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:26:
EDIT:
EDIT2:
En je had inderdaad een broken bone waarschijnlijk. Dan heb je een morphine shot nodig of een "splint" om daar van af te komen.
Hmm, misschien moet ik dan maar tot de volgende update wachten voor ik weer speel. Eenmaal cooking er is zal het wel een pak makkelijker worden om aan eten te geraken
hehehe dat denk ik niet 
Aangezien je voor cooking een gasbrandertje nodig bent, een gas-canister, een pot en waarschijnlijk vlees of soep o.i.d...
Kan je makkelijker canned spaghetti pakken
bij een gebroken been kan je een splint maken met rags (pak een extra t-shirt en scheur die kapot) en een stok.
In het begin dacht ik wtf is dit man.. lege wereld etc..maar omg als je eenmaal in het spel wordt gezogen is het fun fun fun hehehe
Aangezien je voor cooking een gasbrandertje nodig bent, een gas-canister, een pot en waarschijnlijk vlees of soep o.i.d...
Kan je makkelijker canned spaghetti pakken
bij een gebroken been kan je een splint maken met rags (pak een extra t-shirt en scheur die kapot) en een stok.
In het begin dacht ik wtf is dit man.. lege wereld etc..maar omg als je eenmaal in het spel wordt gezogen is het fun fun fun hehehe
hmm CPU en RAM blijft onder de 30% load die lijken het niet zo zwaar te hebben (AMD FX 6200)Schnoop schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:49:
[...]
Dat heeft niets met je grafische kaart te maken. Dayz gebruikt vooroornamelijk CPU, je GPU zal waarschijnlijk maar voor 50% ofzo gebruikt worden.