Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 20:03

nFo

Wat is de Range van de Shotgun eigenlijk ?
Die met de lange loop, niet afgezaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoneyfrog schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:21:
[...]

Dan heb je gewoon gebroken poten maat ;w
Hahaha meen je niet. Zag geen zombies in de buurt dus ben maar een flat naar boven gekropen en van het dak gesprongen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Is er iets dat je kan zien waar je je bevind?

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:31:
[...]

Hahaha meen je niet. Zag geen zombies in de buurt dus ben maar een flat naar boven gekropen en van het dak gesprongen. ;w
Als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die alles bugs noemen terwijl ze er zelf gewoon geen fuck van snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paws schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:28:
[...]

Als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die alles bugs noemen terwijl ze er zelf gewoon geen fuck van snappen.
Haha. Ik was niet gevallen of wat dan ook, dus hoe zou ik in godsnaam kunnen weten dat m'n benen waren gebroken, komt niet in beeld te staan of wat dan ook. Omdat m'n char steeds in prone gaat moet ik er vanuit gaan dat z'n benen zijn gebroken, juist. Verder doet het me vrij weinig wat jij van me vind en of je een hekel aan me hebt, wel ben ik blij dat jij alles zo goed doorhebt. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 22:37

Odieus

Onuitstaanbaar

green-tea schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:58:
Is er iets dat je kan zien waar je je bevind?
Nope, je zult echt naar landmarks moeten zoeken en op basis daarvan uitvogelen waar op de map je bent. Zoals al gezegd is door meerdere mensen, als je lang genoeg speelt ken je de map in no-time uit je hoofd :)

Vraagje: Wat zijn de verschillen tussen Regular en Hardcore servers? First person is volgens mij gelocked bij hardcore, maar zijn er daarnaast nog meer verschillen?

Voor de mensen die sinds de update van afgelopen vrijdag veel last hebben van de GPU memory leak bug, woensdag komt er een update die dit verhelpt.
Dean Hall
‏@rocket2guns
Seems like the new patch on experimental fixed the severe GPU bug. Will rollout as a hotfix on Wednesday during scheduled maintenance #DayZ
bron

[ Voor 28% gewijzigd door Odieus op 11-02-2014 09:23 ]

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:07
Ik heb gisteren volgens mij per ongeluk op een Hardcore server gespeeld (numlock enter deed niets iig) en ik heb naast dat feit eigenlijk 0 verschil gemerkt. Ook niet in de zin van minder loot oid :)

Om zelf nog ff te zeuren: Ik ben echt COMPLEET verdwaald. Gisteren voor het eerst gespeeld, uurtje of 3 en heb de benen onder mijn lijf vandaan gelopen. Zit al een hele tijd in de bossen, maar geen idee waar :P

[ Voor 34% gewijzigd door lolgast op 11-02-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
lolgast schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:46:
Ik heb gisteren volgens mij per ongeluk op een Hardcore server gespeeld (numlock enter deed niets iig) en ik heb naast dat feit eigenlijk 0 verschil gemerkt. Ook niet in de zin van minder loot oid :)

Om zelf nog ff te zeuren: Ik ben echt COMPLEET verdwaald. Gisteren voor het eerst gespeeld, uurtje of 3 en heb de benen onder mijn lijf vandaan gelopen. Zit al een hele tijd in de bossen, maar geen idee waar :P
Dat heb je veel in het begin ja. Kompas vinden helpt. Als je dan niet meer weet waar je bent kan je altijd gewoon richting het zuiden rennen en kom je weer bij de kust uit. En zonder kompas is het handig als je een kaart erbij hebt van bijvoorbeeld dayzdb.com en dan letterlijk de wegen volgt. Dat is wat riskanter maar je verdwaalt veel minder snel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Same problem hier. Na uur lopen had ik een rondje gelopen toen maar richting de zon gelopen (wat blijkbaar niet oost of west is op day only server) na 40 minuten eindelijk een dorp gevonden.

Opzoek naar Army of Airport, duurt lang zonder kompass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 11:31
Ik heb dit nu eens met zeeer grote interesse doorgelezen.
Het lijkt me zo mega vet de spanning die je hebt als je een zombie of persoon tegenkomt.
Maar er is niet zoiets als een bank of kluis waar je spullen in kan doen en als je doodgaat met een andere char erheen om hem open te doen en spullen te pakken. Misschien iets voor een update :)

Verder ben ik wel beneiuwd wat het doel is. Ik bedoel is er een soort van scorekaart van personen die het langst in leven zijn o.i.d.? Of is het puur loot-explore?

Kan je echt alle voorwerpen met elkaar combineren zodat je iets anders krijgt?

Ik vind het concept echt zo mega gaaf!

wat ik hoorde is dat je een voip range hebt dat als je bij iemand in de buurt komt dat je met elkaar automatisch over voip kan praten? Is dat ook zo?
En zie je de namen van de andere spelers? En kan je ook soort van clans vormen ofzo?

Heb eigenlijk mega veel zin om dit te spelen maar ben een beetje bang dat ik me teveel erger aan de bugs dat ik ineens dood ben ofzo nadat ik 2 weken lang alles heb gespaard.
Aan de andere kant is dat natuurlijk de charme van het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
beebie121 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:33:
Ik heb dit nu eens met zeeer grote interesse doorgelezen.
Het lijkt me zo mega vet de spanning die je hebt als je een zombie of persoon tegenkomt.
Maar er is niet zoiets als een bank of kluis waar je spullen in kan doen en als je doodgaat met een andere char erheen om hem open te doen en spullen te pakken. Misschien iets voor een update :)
DayZ SA heeft dit nog niet. Kluizen zullen ongetwijfeld wel een keer worden geïntroduceerd. De mod versie heeft dit al.
Verder ben ik wel beneiuwd wat het doel is. Ik bedoel is er een soort van scorekaart van personen die het langst in leven zijn o.i.d.? Of is het puur loot-explore?
Een scoreboard is er niet. Het doel van het spel is meer loot-explore-survive.
Kan je echt alle voorwerpen met elkaar combineren zodat je iets anders krijgt?
Je kan een aantal voorwerpen met elkaar combineren maar nog niet zo uitgebreid als bij de mod versie.
Ik vind het concept echt zo mega gaaf!
Ik ook :)
wat ik hoorde is dat je een voip range hebt dat als je bij iemand in de buurt komt dat je met elkaar automatisch over voip kan praten? Is dat ook zo?
Ja.
En zie je de namen van de andere spelers? En kan je ook soort van clans vormen ofzo?
Er is wel een spelerslijst maar je kan niet de naam zien van iemand die bij je staat. Je kan clantags gebruiken in je nickname.
Heb eigenlijk mega veel zin om dit te spelen maar ben een beetje bang dat ik me teveel erger aan de bugs dat ik ineens dood ben ofzo nadat ik 2 weken lang alles heb gespaard.
Aan de andere kant is dat natuurlijk de charme van het spel :)
Het is een alpha versie. Verwacht dus veel game brekende bugs en crashes. Tip: hecht niet te veel waarde aan je gear ;)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ok ik ben overtuigd.. ik ga het vanavond halen :)
als het me niet bevalt leg ik het op de plank voor een paar maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:55

FraxleNL

PSN: FraxleHD

beebie121 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:58:
ok ik ben overtuigd.. ik ga het vanavond halen :)
als het me niet bevalt leg ik het op de plank voor een paar maandjes.
Goedzo! Je zal er vanzelf achterkomen dat het de juiste keuze is. Let op: eenmaal aan Day-Z begonnen is het moeilijk om er vanaf te raken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:38

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik neem toch aan dat als het spel straks eenmaal iets van een final vorm gaat aannemen dat wij die gewoon ook krijgen? en niet ineens hoeven bij te betalen?

Ik sta nu trouwens op het vliegveld met redelijk wat gear, geladen wapen en voldoende voedsel en drank op voorraad, maar ben vergiftigd door een rotte banaan :/ Waar de hel haal ik zo snel een charcoal tablet vandaan :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Volgens mij kan je ook zoveel drinken dat je over gaat geven, dan gaat het ook over als ik mij niet vergis. Maar dan ben je ook energy en vocht kwijt, misschien dat iemand anders dit kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:57:
Ik neem toch aan dat als het spel straks eenmaal iets van een final vorm gaat aannemen dat wij die gewoon ook krijgen? en niet ineens hoeven bij te betalen?

Ik sta nu trouwens op het vliegveld met redelijk wat gear, geladen wapen en voldoende voedsel en drank op voorraad, maar ben vergiftigd door een rotte banaan :/ Waar de hel haal ik zo snel een charcoal tablet vandaan :D
Ik vind vaak charcoal juist op vliegveld vaak en dan niet in de barakken maar in de wat grotere building met jail is me opgevallen.

En rotte zooi gewoon niet eten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondergronds
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Ook maar eens gaan spelen ren nu rond met een een honkbal knuppel en een mosin zonder ammo. Halve stad afgezocht alleen 5 zombies en 1 sinaasappel gevonden. Dus waar vind ik betere kleren of ammo? Of is dat gewoon echt compleet random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Na heel veel zoeken volgens mij eindelijk airfield in zicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Lijkt toch dat je altijd richting het noord-westen moet gaan, daar haal ik de beste loot vandaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
gedownload en ready to go :D
ben heel benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:10
Svetlojarsk is ook een hele goede plek om te looten hoor. Echt veel gebouwen met goede loot!

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Waar heb je beste kans om M4 te vinden? Zelfs op grote aiport niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
kan je ook iets typen zodat mensen het zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

green-tea schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:09:
Waar heb je beste kans om M4 te vinden? Zelfs op grote aiport niet kunnen vinden.
NW airfield het gebouw helemaal achter in de bossen nog voorbij de tenten, tenminste daar vind ik ze meestal, maar was nu in een ronde 3 tegen gekomen, in barak gewoon en 2 andere in zo gebouw met cel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beebie121 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:19:
kan je ook iets typen zodat mensen het zien?
de slash gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
green-tea schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:09:
Ik vind genoeg M4's meestal in de bovenste kamer van tech buildings.
Ik heb er altijd een op m'n rug mee, maar eerlijkgezegd is de M4 nu volledig outclassed door de SKS.
M4 is alleen goed op close range, en daar kun je met een sawed-off shotgun in je backpack ook prima vooruit.
SKS domineert op mid to long range.

Heb een hele set wapens bij me: Fire-axe, Revolver, Sawed-off, M4A1, SKS. :)

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 11-02-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Ondergronds schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:04:
Ook maar eens gaan spelen ren nu rond met een een honkbal knuppel en een mosin zonder ammo. Halve stad afgezocht alleen 5 zombies en 1 sinaasappel gevonden. Dus waar vind ik betere kleren of ammo? Of is dat gewoon echt compleet random.
Kijk op dayzdb.com en klik dan de lootmap aan. Word redelijk up-to-date gehouden geloof ik.
Damian schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:40:
Lijkt toch dat je altijd richting het noord-westen moet gaan, daar haal ik de beste loot vandaan ;)
Nee hoor. Oosten heb je svetlo nog wat. Nieuwe stad met veel loot. Rond de steden vind je ook veel, en uiteraard bij alle military bases en airfields. Wij hangen meestal rond balota airfield en cherno. Soms naar bases en North-West AF.
beebie121 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:42:
gedownload en ready to go :D
ben heel benieuwd!!!
Veel plezier. Morgen een nieuwe patch die de FPS problemen oplossen die er nu zijn. Loopt sinds de laatste emergency-update nogal klote namelijk. Iets met memory leaks etc. En typen kan je door op backslash te drukken maar als je dit spel gaat spelen zonder mic doe je echt iets fout. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

\die memory leaks zijn echt erg, speel na patch wel verder, loop nu toch doelloos rond, heb alles genoeg, ammo voor een heel leger voor m4 en mosin, genoeg voedsel en drinken, outfit helemaal op en top.

Zit nu ook op een niet drukke server, misschien een volle opgaan zoeken zodat er wat meer te doen is.

Spel is niet echt gemaakt voor alleen spelen, beetje saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:35:
\die memory leaks zijn echt erg, speel na patch wel verder, loop nu toch doelloos rond, heb alles genoeg, ammo voor een heel leger voor m4 en mosin, genoeg voedsel en drinken, outfit helemaal op en top.

Zit nu ook op een niet drukke server, misschien een volle opgaan zoeken zodat er wat meer te doen is.

Alleen is minder leuk ja maar op een rustige server is het sowieso saai. 35 a 40 man servers is leuk, alles minder dan dat is meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Is bij jullie het officiële DayZ forum bereikbaar?
Geeft bij mij een constante SQL error. jammer want daar kun je progress van de patches goed volgen.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:57
Het forum is nu (weer) bereikbaar. Ze hadden wat last van DDOS aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:35:

Ze zijn nu bezig met uitrollen van de patch
DayZ Development
‏@dayzdevteam
DayZ weekly maintenance period has commenced please expect the servers to be off for the next two and a half hours. Thanks for your patience
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Zoooo mn eerste uurtjes gisteravond in de game gehad.
Vind het er leuk uit zien. Helemaal niet verkeerd ofzo.
1x een disconnect gehad. En 1x dat ik door een muur een ladder op kon klimmen.

ben een keer afgemaakt doro Duitse eikels met guns terwijl ik net een axe had gevonden en een backpack.
Toen opnieuw begonnen en NERGENS een backpack o.i.d.
Vond uiteindelijk een schep hahahaha.

Wat me wel opvalt is dat er weinig zombies zijn. Waarschijnlijk zijn er al wat mensen geweest want alle huizen waren ook leeg.

Als je een kast kan openmaken zie je dan hetzelfde icoontje als dat je een deur open maakt? heb nog geen kast gehad die ik open kon maken :D
ik kwam wat engelsen tegen die renden 2x zo snel als mij en konden zombies voor blijven. hoe doen ze dat?? ik ren en de zombies halen mij in. Ik had wel last van relatieve honger. Is dat het probleem?

Kunnen er max 40 spelers op 1 server? dat vind ik op zich wel wat weinig als je kijkt dat het gebied iets van 225km2 groot is.

En ik heb op de map gekeken maar ik kan die naambordjes niet herkennen op de map.
In het spel russisch (logisch) en op de map kan ik ze niet vinden (durfde ook niet te lang uit het spel hahaha)

de sfeer vind ik echt SUPER tof!!

Hier ga ik wel wat plezier uit halen.
Hoewel ik denk dat als je full looted bent het leukste nog is om andere spelers te etteren.

oh en de F4 knop vind ik ook lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

beebie121 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:29:
Wat me wel opvalt is dat er weinig zombies zijn. Waarschijnlijk zijn er al wat mensen geweest want alle huizen waren ook leeg.
Er zijn sowieso nog niet veel zombies in de game, dit worden er in de toekomst meer. Zombies respawnen, net als loot, nog niet. Dit zal ook nog geïmplementeerd worden.
Als je een kast kan openmaken zie je dan hetzelfde icoontje als dat je een deur open maakt? heb nog geen kast gehad die ik open kon maken :D
ik kwam wat engelsen tegen die renden 2x zo snel als mij en konden zombies voor blijven. hoe doen ze dat?? ik ren en de zombies halen mij in. Ik had wel last van relatieve honger. Is dat het probleem?
Er zijn geen kasten die je open kunt maken. Wordt wel door veel spelers als suggestie aangegeven bij de developers, dus wellicht dat dit in de toekomst geïmplementeerd wordt.
Kunnen er max 40 spelers op 1 server? dat vind ik op zich wel wat weinig als je kijkt dat het gebied iets van 225km2 groot is.
Volgens mij wordt de servercap in de toekomst meer. Correct me if I'm wrong.
En ik heb op de map gekeken maar ik kan die naambordjes niet herkennen op de map.
In het spel russisch (logisch) en op de map kan ik ze niet vinden (durfde ook niet te lang uit het spel hahaha)
Namen komen wel overeen met de map ;) Staan 2 benamingen per plaats, 1 "Engelse" versie en eronder de ingame versie "Russische". Bijv: Chernogorsk (Engelse benaming) en Yephoropck (Ingame)
Hier ga ik wel wat plezier uit halen.
Hoewel ik denk dat als je full looted bent het leukste nog is om andere spelers te etteren.
Eerst die duitsers eikels noemen en nu zeggen dat als jij zelf fully geared bent misschien hetzelfde gaat doen bij anderen :X Wat ik het leukste vind, is het opsporen van mensen zoals die duitsers (Bandits), die fresh spawns afschieten, en hun een kopje kleiner maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Odieus op 12-02-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
hahaha ben het met je eens Odieus hoor! ik denk ook niet dat ik fresh spawns zou kapot maken.
Misschien meer de bandits :)
ik verwoordde het een beetje verkeerd hahaha.

kan je ook onder de bedden spullen vinden? of zijn de loot items altijd duidelijk zichtbaar>?

ik kon die server in de TS niet vinden btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

beebie121 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:08:
hahaha ben het met je eens Odieus hoor! ik denk ook niet dat ik fresh spawns zou kapot maken.
Misschien meer de bandits :)
ik verwoordde het een beetje verkeerd hahaha.

kan je ook onder de bedden spullen vinden? of zijn de loot items altijd duidelijk zichtbaar>?

ik kon die server in de TS niet vinden btw.
In barracks liggen er soms M4's onder de bedden. Of enkele kledingstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:55
loot ligt zelfs in kratjes, onder stoelen etc.
dus goed kijken ;)

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
moet je dan gaan liggen voordat je wat ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:55
jep beste is dan prone en dan first person te kijken.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ze moeten ook eerst alles goed stabiel krijgen voordat alle loot en spawns erin komen.

Ik heb liever nu wat minder zombies als dat de game altijd lagt van wege zombie respawn.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Pepperana schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:39:
Ze moeten ook eerst alles goed stabiel krijgen voordat alle loot en spawns erin komen.

Ik heb liever nu wat minder zombies als dat de game altijd lagt van wege zombie respawn.
Tot nu toe spawnt er nog niets en hebben wij lagg omdat de V-RAM van de grafische kaart volloopt. Dit wordt allemaal vandaag opgelost of is al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
zijn er vaste tijden dat de servers opnieuw komen? zodat er weer loot is?
Krijg je hier bericht van ofzo als de server opnieuw opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
beebie121 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:00:
zijn er vaste tijden dat de servers opnieuw komen? zodat er weer loot is?
Krijg je hier bericht van ofzo als de server opnieuw opstart?
Je ziet dan in het rood staan connection lost etc. Dat is meestal een serverrestart. Dus dr uit gaan en na 30 sec ofzo opnieuw joinen. Dan ligt overal weer loot. En het gemiddelde is volgensmij 1x per 2 uur een restart en dus nieuwe loot. Sommige servers doen het minder vaak of vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Laatst online: 09:12
Stoneyfrog schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:19:
[...]

Je ziet dan in het rood staan connection lost etc. Dat is meestal een serverrestart. Dus dr uit gaan en na 30 sec ofzo opnieuw joinen. Dan ligt overal weer loot. En het gemiddelde is volgensmij 1x per 2 uur een restart en dus nieuwe loot. Sommige servers doen het minder vaak of vaker.
Kijk dat is handig om te weten. Ik zag regelmatig dat rode gebroken slot maar dacht dat dat was omdat ik dan zelf verbinding met de server verloor.
Ik was gister voor het eerst in een echt lege server en wat een verschil. Veel zombies in een stad en echt overal loot! :)
Kun je je character ook weer uit de server halen? Gaat ie altijd mee naar een nieuwe server?

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Jaapoes schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:23:
[...]

Kijk dat is handig om te weten. Ik zag regelmatig dat rode gebroken slot maar dacht dat dat was omdat ik dan zelf verbinding met de server verloor.
Ik was gister voor het eerst in een echt lege server en wat een verschil. Veel zombies in een stad en echt overal loot! :)
Kun je je character ook weer uit de server halen? Gaat ie altijd mee naar een nieuwe server?
Moet er wel aan toevoegen dat alleen een rood slotje wel slechte connectie betekent. Dat gaat meestal zo weer weg. Als er een rood slotje staat + links daarvan connection lost, en er gaat een tellertje lopen met hoeveel sec je al geen connectie hebt, is het een serverrestart.

En lege servers ingaan voor alleen loot is een beetje gaar. Gearen op redelijk drukke tot volle servers is toch het leukst. Anders is het wel heel simpel. En ja, je char word altijd opgeslagen in welke server je ook gaat. Je heb wel verschillende chars op hardcore/normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Moet nog wel even kijken wat het gaat worden met dit spel. Gisteren het hele vliegveld en militaire dorp leeg geroofd en bewapend met een compleet arsenaal ben ik dan maar weer naar het strand gegaan, kogels op maken aan zombies en weer terug naar het vliegveld om bij te tanken. Als dit het is dan word dit spel natuurlijk wel snel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Damian schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:40:
Moet nog wel even kijken wat het gaat worden met dit spel. Gisteren het hele vliegveld en militaire dorp leeg geroofd en bewapend met een compleet arsenaal ben ik dan maar weer naar het strand gegaan, kogels op maken aan zombies en weer terug naar het vliegveld om bij te tanken. Als dit het is dan word dit spel natuurlijk wel snel saai.
Dan zat je wsl niet op een 40 man server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Stoneyfrog schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:31:
[...]

Moet er wel aan toevoegen dat alleen een rood slotje wel slechte connectie betekent. Dat gaat meestal zo weer weg. Als er een rood slotje staat + links daarvan connection lost, en er gaat een tellertje lopen met hoeveel sec je al geen connectie hebt, is het een serverrestart.

En lege servers ingaan voor alleen loot is een beetje gaar. Gearen op redelijk drukke tot volle servers is toch het leukst. Anders is het wel heel simpel. En ja, je char word altijd opgeslagen in welke server je ook gaat. Je heb wel verschillende chars op hardcore/normal.
Ja klopt. Ik had ook niet de intentie om te gearen op een lege server. Ik kwam op een lege server en het enorme verschil viel me gewoon gelijk op.. Het is gewoon nog niet goed uitgebalanceerd. Voor deze ene server heb ik (nu al ;) ) uren op matig gevulde servers gezeten maar vond nooit iets. honderden huizen in en uit en niets vinden is ook crap.. Ja motorhelmen die kwam in veelvuldig tegen :+

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Stoneyfrog schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:41:
[...]

Dan zat je wsl niet op een 40 man server.
Wat voegen andere spelers dan toe? Tuurlijk, je kan elkaar neer gaan knallen, maar dat word niet heel erg gewaardeerd op de meeste servers. Of gezellig samen het hele vliegveld leegroven en zombies afknallen?

Ja ik ben sceptisch, ja ik speel het spel veel en vind het leuk, hoop alleen dat er wat meer aan zit te komen dan het huidige ;) En ja ik snap dat het een Alpha is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo niet beter op geworden na patch

• Methamorphosis
  • Laatst online: 21-08 22:02
Mannen, ook hier een fresh noobie.

Na een paar keer dood door zombies, of door geen eten/drinken nu toch al een poosje levend.
Begin wat te snappen van het inventory systeem en weet een klein beetje de weg te vinden na uren lopen.
Wordt tijd dat er voertuigen of op zijn minst fietsen oid worden toegevoegd!

Ben op weg naar het vliegveld, iemand die weet waar ik me nu ongeveer bevind?
:+
Screenshot:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=227414135

• wortel1
  • Laatst online: 14-06 20:08
Methamorphosis schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 02:51:
Mannen, ook hier een fresh noobie.

Na een paar keer dood door zombies, of door geen eten/drinken nu toch al een poosje levend.
Begin wat te snappen van het inventory systeem en weet een klein beetje de weg te vinden na uren lopen.
Wordt tijd dat er voertuigen of op zijn minst fietsen oid worden toegevoegd!

Ben op weg naar het vliegveld, iemand die weet waar ik me nu ongeveer bevind?
:+
Screenshot:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=227414135
Dat is de berg tegenover black mountain tussen Khem en Krasnostav.
Met andere woorden als je op een server speelt om 12 uur s'middags dan moet je de zon in de rug houden en dan loop je richting NW airfield.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Dit voegt niet veel toe ;) Waar loop je sinds de patch tegenaan dan, nog steeds last van FPS drops? Ik heb gisteren nog een uurtje op een hardcore server rondgelopen, heb zelf geen last gehad van FPS drops.

Ze hebben gisteren getest met servers voor 90-100 man, schijnt een chaos geweest te zijn. Denk persoonlijk dat 100 man een beetje te veel van het goede is, helemaal als zombies en loot niet respawnen. Heb liever dat ze het aantal personen op 40 houden en het aantal zombies flink opkrikken, ik wil toch meer het gevoel krijgen dat ik in een wereld als in The Walking Dead loop. Natuurlijk moeten andere spelers een bedreiging blijven, maar zombies zouden wat mij betreft de grootste bedreiging moeten worden.

Zo wordt de interactie met andere spelers denk ik ook een stuk interessanter, want ga je kogels verspillen om te kijken wat de andere speler bij zich heeft, met het risico dat je het allemaal aan gort schiet, ga je hem vragen of hij met je mee wil lopen of laat je hem toch maar lopen? Met veel zombies in de server wordt het natuurlijk ook een stuk lastiger om steden te looten, helemaal als je in je eentje bent.

Het is nu nog Day i.p.v. DayZ ;)

Was gisteren trouwens voor het eerst op een hardcore server, 1e indruk is goed :) Het ontbreken van 3rd person wordt de game echt een stuk spannender van.

• Jaapoes
Odieus schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:42:
[...]
Ze hebben gisteren getest met servers voor 90-100 man, schijnt een chaos geweest te zijn. Denk persoonlijk dat 100 man een beetje te veel van het goede is, helemaal als zombies en loot niet respawnen. Heb liever dat ze het aantal personen op 40 houden en het aantal zombies flink opkrikken, ik wil toch meer het gevoel krijgen dat ik in een wereld als in The Walking Dead loop. Natuurlijk moeten andere spelers een bedreiging blijven, maar zombies zouden wat mij betreft de grootste bedreiging moeten worden.

Zo wordt de interactie met andere spelers denk ik ook een stuk interessanter, want ga je kogels verspillen om te kijken wat de andere speler bij zich heeft, met het risico dat je het allemaal aan gort schiet, ga je hem vragen of hij met je mee wil lopen of laat je hem toch maar lopen? Met veel zombies in de server wordt het natuurlijk ook een stuk lastiger om steden te looten, helemaal als je in je eentje bent.

Ja dat denk ik ook. Op die manier wordt samenwerken veel noodzakelijker dan nu. Het zou ook leuk zijn als de zombies wat makkelijker te doden zijn maar in aantallen flink toenemen. Lijkt me wel leuk om vanuit een gebouw iemand te zien rennen met een klein leger zombies achter m aan >:)
100 man is misschien wel haalbaar als ze de spawnpunten wat meer spreiden en uitbreiden?

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Jaapoes schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:47:
[...]

Ja dat denk ik ook. Op die manier wordt samenwerken veel noodzakelijker dan nu. Het zou ook leuk zijn als de zombies wat makkelijker te doden zijn maar in aantallen flink toenemen. Lijkt me wel leuk om vanuit een gebouw iemand te zien rennen met een klein leger zombies achter m aan >:)
100 man is misschien wel haalbaar als ze de spawnpunten wat meer spreiden en uitbreiden?
Zombies zijn nu toch al "eenvoudig" te doden, 1 hit met een fireaxe. Als je een hele horde achter je aan hebt, wordt dat natuurlijk wel lastig ;) Maar het moet natuurlijk ook niet te makkelijk worden :P

100 man lijkt mij qua performance niet zo handig, als je daarnaast ook nog veel zombies & dieren in de game wil. Als servers het kunnen trekken mag het natuurlijk :), maar dan nog lijkt mij 100 spelers overkill. Je moet natuurlijk ook wel een beetje het gevoel houden dat je 1 van de weinige overlevers bent ;)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik nog niet veel snap van het hele loot verhaal. Ik zat gisteren op een server waar 30 man op aan het spelen was, en ik vond in het vliegveld overal loot. Toen ben ik eens naar een server gegaan waar niemand op zat, en er was gewoon echt nergens wat te vinden.

Verschilt dit zo per server? Is er een setting die aangeeft hoeveel loot er moet spawnen en wat voor een loot? Kan ik zelf een DayZ server hosten?

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Damian schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:21:
Ik moet zeggen dat ik nog niet veel snap van het hele loot verhaal. Ik zat gisteren op een server waar 30 man op aan het spelen was, en ik vond in het vliegveld overal loot. Toen ben ik eens naar een server gegaan waar niemand op zat, en er was gewoon echt nergens wat te vinden.

Verschilt dit zo per server? Is er een setting die aangeeft hoeveel loot er moet spawnen en wat voor een loot? Kan ik zelf een DayZ server hosten?
Loot spawned alleen bij een herstart van de server, daarna zul je moeten wachten tot de server opnieuw herstart. Servers herstarten over het algemeen automatisch om de 2 tot 4 uur. De server waar 30 man op zaten zal niet zo lang geleden zijn herstart. De server waar geen mensen op zaten was dus al compleet leeg geloot, wanneer die herstart zal er weer overal loot liggen.

Verwijderd

Sorry klopt, was gefrusteerd, ik wou blijkbaar net op een moment inloggen dat volgens mij alle servers geen contact hadden met de hoofdserver van DayZ.

Keren dat ik dan in spel terecht kwam verloor ik gear en telepoorde ik all over de place.

Later nog eens geprobeerd en toen kon ik gelukkig met behoud van mijn gear weer fatsoenlijk spelen, FPS drop is er niet meer gelukkig zelfs in de grote steden blijft het weg.

Wel was ik gisteren voor eerst op hele drukke server, in een wat grotere stad, geloof zenogorsk of hoe je het ook schrijft.

Ik werd gelijk neergemaaid nadat ik uit een zo gebouw kwam met gevangenis. Voor ik naar buiten kwam wel rond gekeken maar zag niks.

Spel is eigenlijk niet te doen in je eentje je mist gewoon overwatch. Verlopig stop ik er even mee
Odieus schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:42:
[...]

Dit voegt niet veel toe ;) Waar loop je sinds de patch tegenaan dan, nog steeds last van FPS drops? Ik heb gisteren nog een uurtje op een hardcore server rondgelopen, heb zelf geen last gehad van FPS drops.

Was gisteren trouwens voor het eerst op een hardcore server, 1e indruk is goed :) Het ontbreken van 3rd person wordt de game echt een stuk spannender van.

• beebie121
Gister mn 2e avondje gespeeld.
Kwam iemand tegen die vroeg of ik hem wilde doden hij had een gebroken rug hahahaha

Later opnieuw gegaan en op een bouwplaats vond ik een axe.
Daar vlakbij een pristine canopener en een blijke sardines YAY!
was al bloedend doordat ik 3 zombies op mn nek had. man man wat schrok ik me kapot.
Toen kwamen er 2 Engelse spelers aan.
Ze zagen al snel dat ik bloedde. 1 ging achter me staan om me onder schot te houden (voor het geval ik toch wat wilde doen) en de 2e bandagde me. echt heel cool!!
heb nu wel een zwart-wit scherm. is dat doordat ik dorst heb?

moet rap mn mic fixen.. met dat typen wordt het hem niet hahaha

• beebie121
btw 100 man kan wel maar dan moeten ze er ook dingen in doen dat je een kamp kan maken en clans o.i.d.
Dan wordt je meer gedwongen om samen te spelen/werken.
Ook mogen er inderdaad van mij meer zombies in die niet sterk zijn.
Vind het erg mooi om bijvoorbeeld een hele horde zombies op je af te zien komen.

Is het trouwens ook zo dat je een zombie kan afschudden in het bos ofzo? of als je je verstopt?
Weet wel dat ze geen deuren kunnen openmaken :D

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

beebie121 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:49:
Gister mn 2e avondje gespeeld.
Kwam iemand tegen die vroeg of ik hem wilde doden hij had een gebroken rug hahahaha

Later opnieuw gegaan en op een bouwplaats vond ik een axe.
Daar vlakbij een pristine canopener en een blijke sardines YAY!
was al bloedend doordat ik 3 zombies op mn nek had. man man wat schrok ik me kapot.
Toen kwamen er 2 Engelse spelers aan.
Ze zagen al snel dat ik bloedde. 1 ging achter me staan om me onder schot te houden (voor het geval ik toch wat wilde doen) en de 2e bandagde me. echt heel cool!!
heb nu wel een zwart-wit scherm. is dat doordat ik dorst heb?

moet rap mn mic fixen.. met dat typen wordt het hem niet hahaha
Je scherm verliest kleuren wanneer je health laag wordt, dit kan dus komen door bloedverlies, honger of dorst. Om weer kleuren/health terug te krijgen kun je 3 dingen doen:
  • Iemand je een Salinebag laten geven
  • Iemand je een bloedtransfusie laten geven (LET OP: Moet wel met jou bloedgroep)
  • Zorgen dat je een Hydrated & Energized status krijgt door veel te eten en te drinken, dit zorgt ervoor dat je health automatisch bijgevuld wordt (Duurt wel een tijdje)
Is het trouwens ook zo dat je een zombie kan afschudden in het bos ofzo? of als je je verstopt?
Weet wel dat ze geen deuren kunnen openmaken :D
Als je genoeg afstand creëert geven ze op een gegeven moment vanzelf op. Deuren maken ze inderdaad niet open, ze lopen gewoon dwars door deuren en muren heen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Odieus op 13-02-2014 13:06 ]

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:41
Oh ik ben van 10 fps in ene 40 man server in elektro naar 50 fps in elektro gegaan! Voor mij was die memory leak echt een ENORME performance destroyer.

Heel af en toe stotterde het beeld nog wel is terwijl mijn fps gewoon 40+ is maar goed er komen nogmeer optimalisaties aan volgende week! Ben in ieder geval blij dat ze naar de performance kijken

ps: 4770k @ 4.5ghz met 660ti

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

• Methamorphosis
FOCK, eindelijk een beetje gear (backpack, wapens eten en drinken etc...) breek ik me benen!!! :X
Is er iemand die me kan oplappen? ik was op weg naar pavlova (military base) Ben iets verder dan het vliegveld gekomen :'(
iemand in de buurt toevallig? O+ O+ :D

• beebie121
Hoe kan je zien welke bloedgroep je hebt???

En ik zie als ik op {TAB} druk wel staan thirst of hunger maar niet iets van energized.

Door eten/drinken wordt het scherm niet echt beter? oftewel iets met drinken en dan wordt het beter?

moet wel bekennen dat dit spel in mn kop zit: op mn werk denk ik er ook aldoor aan hahaha.
De spanning enzo.. man man man niet normaal!

• beebie121
@Methamorphosis ik denk dat het ook handig is om te vermelden welke server je zit :D
ik zit op werk dus kan je niet helpen.

wat doe je eigenlijk tegen een gebroken been? bandage??

• Methamorphosis
Morphine , of spalken geloof ik. Op welke server maakt niet uit. ik join elke server om maar te genezen!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

beebie121 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:20:

En ik zie als ik op {TAB} druk wel staan thirst of hunger maar niet iets van energized.

Door eten/drinken wordt het scherm niet echt beter? oftewel iets met drinken en dan wordt het beter?

moet wel bekennen dat dit spel in mn kop zit: op mn werk denk ik er ook aldoor aan hahaha.
De spanning enzo.. man man man niet normaal!
De thirst en hunger status geven aan dat je character dorst en honger heeft. Door genoeg te drinken en te eten zullen deze statussen veranderen naar Hydrated en Energized. Hou er wel rekening mee dat 2 slokken uit een waterpomp en 1 can of beans niet genoeg zijn om van je dorst en honger af te komen. Persoonlijk eet ik altijd meteen het voedsel op wat ik tegenkom, zo neemt het geen inventory space in en hou ik mijn hunger in toom. Mocht je een waterpomp tegenkomen spam dan F totdat je een bericht krijgt dat je vol zit. Dan zul je een hydrated status krijgen.

Zodra je de statussen Hydrated & Energized hebt, zal je health regeneraten. Dit duurt echter wel een tijdje en je zult de gehele tijd de statussen in tact moeten houden anders stopt het regeneraten.

Kijk anders ook even:

• Sharpp
beebie121 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:20:
Met een blood testing kit kan de bloedgroep worden vastgesteld. Let op dat je bloedgroep kan veranderen. Dit is (helaas) niet gekoppeld aan je Steam account.

Steam

Verwijderd

Sharpp schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:40:
[...]
Met een blood testing kit kan de bloedgroep worden vastgesteld. Let op dat je bloedgroep kan veranderen. Dit is (helaas) niet gekoppeld aan je Steam account.
Zou ook raar zijn aangezien je wel per leven een ander ras en geslacht kunt hebben... :?

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:50:
[...]

Zou ook raar zijn aangezien je wel per leven een ander ras en geslacht kunt hebben... :?
Kun je ook zelf vast zetten ;)

Verwijderd

Zijn er mensen die nog medespelers zoeken, ik ben zelf meer hero, dan bandit, voel er niet veel voor om mensen zo gelijk af te knallen tenzij ze masker op hebben (:p)

Verwijderd

Odieus schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:51:
[...]

Kun je ook zelf vast zetten ;)
Tuurlijk kun je er voor kiezen elke keer dat hetzelfde te laten, maar waarom zou dat aan je steam profiel verankerd moeten zijn? en welk nut hebben bloodtestingkits als je dat éénkeer moet weten en dan levenslang gefixt bent?
Als je respawnt is je char dood, en ben je een nieuwe survivor. Met nieuwe eigenschappen.
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:53:
Zijn er mensen die nog medespelers zoeken, ik ben zelf meer hero, dan bandit, voel er niet veel voor om mensen zo gelijk af te knallen tenzij ze masker op hebben (:p)
Oh... is dat het. Wij doen graag allemaal hetzelfde masker op zodat we elkaar makkelijk van een afstandje herkennen en we niet weer van die momenten hebben waarop we elkaar omver schieten in plaats van de vijand. Maar nadat wij een paar mensen omgelegd hebben worden we dan wel vaak geconfronteerd met mensen die KoS proberen :/ en dan moeten we preventief terugschieten enzo >:)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 13:55 ]

• Methamorphosis
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:53:
Ja hoor ik :>
Kom je me eerst even mijn gebroken benen spalken of met morphine behandelen? O-)

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:06

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Gisteravond speelde de lead programmer (Dean Hall) van DayZ mee met iemand op een Twitch stream.
Daarin vertelde hij wat er de komende weken en verder aan updates en verbeteringen aan gaan komen.

De betreffende streamer heeft dit ook op Youtube gezet:
Deel I , Deel II , Deel III

Hij speelt vooral op first person servers met een groep van 3 of 4. Video's geven ook een goed beeld hoe gaaf het spelen in een groep kan zijn. Buiten de "gast" die uitleg geeft zijn er verschillende vuurgevechten tijdens de stream. Kan er zeer hectisch aan toe gaan. _/-\o_

PSN-id: Chrasher

• Sharpp
Ik zou graag met een groepje Tweakers (geen bandits) op avonden willen samen spelen. Dit is mijn Steam ID.

Steam

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:10
Kijk even in de Tweakers steamgroep, er zijn er vast wel wat online vanavond.

system setup

Verwijderd

Methamorphosis schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:56:
[...]

Ja hoor ik :>
Kom je me eerst even mijn gebroken benen spalken of met morphine behandelen? O-)
Zou ik zo willen doen, maar ik zit helaas ver van jou af, en vanavond ben ik redelijk laat online

• dutchassasin
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-12-2020
na lang twijfelen toch de game gekocht, ben nu aan het downloaden :)

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:57
Er is nog steeds een iZurvive groep van Tweakers (www.izurvive.com). Handig om elkaars locatie te vinden zodat het makkelijker is om met elkaar op te trekken!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door LongBowNL op 13-02-2014 15:11 ]

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
dutchassasin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:55:
na lang twijfelen toch de game gekocht, ben nu aan het downloaden :)
Same here. Vanavond downloaden maar!

• beebie121
OMG KnetterGek doet ook aan DayZ?? hahaha moet altijd erg om je lacghen in bf4 :)
je baalt zeker dat je geen Jihad jeepjes nog kan doen hahaha.

ik wil ook wel samenspelen.

Verwijderd

Mijn steam id is blijkbaar [Sx]Orpheus, aangemeld bij de tweakers groep ben niet zo thuis in steam dus nog geen idee hoe ik kan zien wie wat speelt

Verwijderd

Methamorphosis nog steeds hulp nodig met je gebroken benen :p

• Dennis8102
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 15:44
Vandaag liep ik bij de office van de lumber mill bij brezino. Ik ben twee keer daar weg gerend 1x vanwege een schot in de buurt (geen idee waar en waar vandaan) en 1x iets later vanwege het vinden van een lijk (van dat schot misschien?) en het horen van voetstappen.

Bij de derde poging sta ik op het punt om naar binnen te gaan. Komt er opeens een bambi uit het niks en begint me van achter te slaan. Ik schik hier van en in m'n draai schiet ik twee keer perongeluk met mijn sawed off shotgun, twee keer mis 8)7 .
Ik probeer weg te rennen en afstand te creëren tussen mij en de bambi. Ondertussen pak ik m'n splinter nieuwe SKS en probeer ik via voice de bambi te laten stoppen. Ik zou hem dan laten leven. De bambi stopt niet en mompelt wat onverstaanbaars... Ik schiet.... De eerste mis, de tweede raak. De bambi valt op de grond. Is hij dood? ik weet het niet. De bambi begint te rollen, niet dood dus, of een bug. Ik ben hem helemaal zat. bam... einde verhaal.

Deze bambi had ook gewoon met me kunnen praten. Hij had behalve zijn grote rugzak niks te verliezen en ik was bereid om hem voedsel en een canteen te geven. Deze heb ik toch over en vind ik zonde om zo weg te gooien. Binnen in de office lag ook nog eens een shotgun welke hij dus zo had kunnen mee nemen. Maar hij koos voor het agressieve pad. Rot vent :(

• unfor
^ Kill or be killed.
Als ik niks heb en ik zie iemand met een rifle, probeer ik 'm ook neer te meppen :)

• Methamorphosis
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:59:
Methamorphosis nog steeds hulp nodig met je gebroken benen :p
Haha nee, iemand van fok wou me helpen.
Hij onderweg naar mijn locatie en ik join de server.
Staan er bij het joinen dus 3 gasten voor mijn neus.
Nou ik dacht dit is het dan ;( , handboeien om en op de knietjes.....
Gelukkig kon ik ze blij maken met wat gear, en zo werd ik geholpen aan mijn benen _/-\o_
En ik kon weer op pad. nu op zoek naar rounds voor in mijn mosin :9 >:)

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:06
Ja dat kan ook, ik had het iets minder fijn op de DGB server.
sta ik op de airfield, komt er iemand de kamer in waar ik sta en begint meteen friendly te roepen.
Ik doe mijn wapen weg en we staan wat rond te kijken en wat in het engels te chatten, hoor ik hem in eens in het nederlands tegen een paar andere zeggen "heb hier een gast met een SKS en M4" dus ik voelde al nattigheid.

Ik loop vervolgens de kamer uit en dan word ik in mijn rug neergeschoten.

Ach ja nu maar weer opnieuw alles zoeken :-) maar daar draait het spel om.

Maar op deze manier krijg ik wel de neiging om KOS te gaan spelen, je kan niemand vertrouwen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Equazor_ op 13-02-2014 22:27 ]

• unfor
Randoms moet je gewoon afknallen als ze wapens hebben. 99% van de tijd knallen ze jou anders in de rug.
En ook mensen zonder wapen die te dicht bij komen gewoon genadeloos afknallen, het is vrij makkelijk iemand neer te meppen.
Ik ben te vriendelijk in het begin geweest, en dat heeft zo zijn littekens achtergelaten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door unfor op 13-02-2014 23:09 ]

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 09:58
unfor schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 23:08:
Randoms moet je gewoon afknallen als ze wapens hebben. 99% van de tijd knallen ze jou anders in de rug.
En ook mensen zonder wapen die te dicht bij komen gewoon genadeloos afknallen, het is vrij makkelijk iemand neer te meppen.
Ik ben te vriendelijk in het begin geweest, en dat heeft zo zijn littekens achtergelaten ;)
Fear turns people to the dark side, or so they say.

Dit is overigens wel echt een bizarre game. Nog nooit (!) heb ik het gevoel gehad tijdens het gamen dat de adrenaline door mijn lichaam raast. Tot vandaag. Natuurlijk, hard gaan in Battlefield is leuk. Maar dit staat niet in verhouding tot andere games.

Al maandenlang heb ik de video's van Frankie gevolgd, maar ben nooit zelf gaan spelen. Nu de Standalone eindelijk boven water kwam drijven was het voor mij enorm moeilijk om toch mijn afstand te bewaren. In verband met studie en de release van Battlefield had ik hier gewoonweg niet genoeg tijd voor.

Het begon voor mij drie dagen geleden. Zoals het een beginneling betaamd had ik geen idee welke kant ik uit moest gaan. Nu moet je natuurlijk niks, maar een oriëntatiepunt is nooit weg. Uiteindelijk in een dorpje uitgekomen dat klaarblijkelijk nog niet doorzocht was. Hier en daar wat tonijn en een crowbar. Mooi!

Eenmaal redelijk gevoed en gehydrateerd ben ik de bossen in getrokken. Na een heel eind lopen ben ik bij een ander dorp uitgekomen, waar ik een rode messenger bag vond met een geel lieveheersbeestje erop. Best een leuk ding. Probleem: nergens water te bekennen.

De zoektocht begon. Vocht is nodig om te overleven, zo ook in DayZ. Eenmaal aangekomen in een schuur met aan weerszijden twee trappen en twee verdiepingen kon ik mijn lol op. Rustig liep ik de trap op om daarna een moment van euforie met mezelf te delen: pipsi. Door mijn enthousiasme ben ik per ongeluk achteruit gelopen, miste ik de traptrede en ben ik gevallen. Benen gebroken.
Toch maar dat blikje pipsi opengemaakt en leeggedronken om daarna door een zombie aan mijn einde te moeten komen.

Fresh spawn. Dit keer zou ik het anders aan gaan pakken. Iets voorzichtiger, maar er moest toch echt een wapen komen. Op dat moment ontmoette ik cowboy Bob. Cowboy Bob was ook nieuw, maar had inmiddels een fire axe, wat kleding en een cowboyhoed verzameld. Na mijn verhaal uitgelegd te hebben heb ik voorgesteld om samen op zoek te gaan naar wapens.

Op een verlaten bouwplaats vond ik den 5x5 slot bag. NICE! Eindelijk wat ruimte. Tot mijn grote verbazing vond ik in een school een uur later twee rifles in pristine condition, maar wel zonder ammo. Een voor mij, een voor Bob.

In dat uur heeft Bob zijn eigen verhaal verteld. Bij gebrek aan voedsel heeft hij een rotte banaan gegeten en is hij ziek geworden. Bloed kwijtgeraakt. Hij had voedsel nodig. Na enkele dorpen te hebben doorzocht en niets te hebben gevonden, kwamen we een andere speler tegen. Veel gear had 'ie niet, maar we hebben toch aan hem gevraagd of hij wat te eten bij had. Dit was voor mij een van de eerste knelpunten: wat nu?
Deze persoon had een axe op zijn rug zitten, en Bob was niets waard terwijl hij aan het eten was. Ik heb toen een afweging gemaakt en uiteindelijk besloten om de derde partij vriendelijk doch dringend te verzoeken zijn afstand te houden. Bluf? In principe wel, beide geen ammo. Maar de derde partij wist dit niet. Bob heeft wat kunnen eten en we zijn samen weer op pad gegaan.

Later glitchte ik van een dak af, waardoor ik helaas weer ben overleden. Gelukkig spawnde ik dichtbij, en Bob had aangegeven dat hij mijn lichaam zou bewaken tot ik terug zou zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Gelukkig mijn gear terug!

Dit alles is gisteren gebeurd. Vandaag heb ik mijns inziens écht bizarre situaties meegemaakt, maar dit gebeurt elke dag in DayZ.
Ik heb gemerkt dat hoe meer gear ik verzamel, hoe voorzichtiger ik word. Een redelijk nieuwe spawn, axe in de hand, claimde dat ik hem maar moest volgen en dat hij me naar God zou brengen. Ook deze beste man vriendelijk doch dringend verzocht zijn afstand te bewaren, maar nu met geladen wapen. Na hem kwijt te zijn geraakt zag ik een two-man team met hem regroupen. Net optijd weg dus.

Wat doen jullie als er schoten worden gelost op je, maar je niet weet waar ze vandaan komen?

[ Voor 80% gewijzigd door Uchiha1911 op 14-02-2014 00:00 ]

Verwijderd

Tja kan ook weer opnieuw beginnen , weer zomaar van afstand neergeknald, grr niet te doen zo

Verwijderd

Grr log in en krijg 10 seconden daarna kogels om me oren, gelukkig kon persoon niet goed richten, stond in een bos geparkeerd nota benen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 15:44
Ik probeer mezelf te leren om minder gehecht te raken aan m'n gear. Het ene moment lukt dat goed maar het ander moment ga ik toch de confrontatie met andere mensen uit de weg. Helaas speelt de jongen waar ik vaker mee speelde en dus ook in RL ken niet vaak meer. Met iemand anders erbij durf ik toch eerder op iemand af te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Inmiddels meer dan 4 weken in leven op Chernarus.

DayZ is een spel wat echt met meerdere mensen gespeeld moet worden , anders loop je heel snel tegen verveling aan.
Als er niemand online is van de groep waar ik mee speel ga ik of een klein stadje in om kleren te passen van vorige inwoners of op zoek naar nieuw geintroduceerde items/crafting recipes en deze eens uit testen.

Ook het volgen van een andere groep overlevers is soms zeer leuk en zelfs spannend, zolang je jezelf maar niet weer geeft.

paar weken geleden zelfs een groep gered van een andere groep , wellicht ambushers/bandits.

Laatst een grote backpack vol met spul achter gelaten tesamen met een m4 bij de hoofdweg van berenzino , vlak bij waar nieuwe spelers aanspoelen en daarna van een afstand gaan kijken wat new spawns doen.
Zitten er 3 spelers dingen te verdelen , komen er 2 spelers in militairy gear aangewandelt en die legen beide een double mag in de groep.
Heb deze 2 vriendelijke spelers met 3 schoten van mijn mosin achter hen aangestuurd.
Tot mijn verbazing was er nog 1 van de new spawns in leven en kwam weer bij en de 2 vrienden van hem waren ook weer vlot bij hem en de fully geared spelers waren hun spullen kwijt.

Er zijn een paar dingen die je jezelf aan moet leren om te kunnen overleven:
Check vaak om je heen met free look
Wees bereid te schieten op een ieder en probeer altijd te scopen en niet uit 3pp te schieten.
De boom lijn in bepaalde gebieden word scherp in de gaten gehouden en zombies in open veld word vaak genegeerd, loop bij dit soort gebieden dus gewoon over open veld, zorg wel dat je van beschutting naar beschutting gaat.
Ga achterwaards trappen op om niet in je rug geschoten te worden
Vlieg niet als een kip zonder kop een kamer in , maar check hem eerst
Eet of drink niet op locaties zoals de vliegvelden of militairy barracks, je bent unarmed als je dat namelijk doet
Zorg dat je altijd een splint of Morphine bij je hebt.
Kies 1 rifle en gebruik die, het is niet nodig om met een m4 en een mosin rond te lopen, dat en bij uitloggen blijft je wapen liggen met als gevolg item duping aangezien datzelfde wapen ook gestashed word.
Kleed jezelf niet zoals elke andere Jan doedel, oftewel wat veel players endgame gear noemen:
Ballistic helmet, hunter of grote rugzak, gasmask, ttsko kleding en willekeurig vest.

Als je neergeschoten word doe je iets verkeerd, ga er van uit dat je ten alle tijden bekeken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Gisteren ook weer genoten van dit spel. Liep op het vliegveld die grote toren in toen ik ineens 2 spelers zag lopen in een ooghoek. Vanaf een afstandje maar even in de gaten gehouden toen ik zag dat ze ineens een ander speler neerknalden met zijn 2-en. Heb ze daarne even een tijdje op een afstandje gevolgd en ze toen vanuit een ander gebouw allebei omgelegd :D Voelde toch wel heel bijzonder en evil eigenlijk. Goed om te zien dat een spel nog zulke gevoelens bij je kan brengen. Voelde echt aan alsof ik iets heel slechts gedaan had, maar ook weer goed. Als je in BF of een ander spel iemand omknalt doet me dat echt helemaal niets, dat is in dit spel echt anders. Je weet dat mensen echt moeite hebben gedaan om te komen waar ze zijn, en dat je ze echt raakt daarmee :P Niet veel korter daarna werd ik zelf gepakt door iemand, door een zooi muren heen notabene (bug?).

Als freshspawn maar weer op weg naar de binnenlanden kwam ik nog een ander speler tegen, meteen zwaaien, kwam voor me staan en legde een machette neer voor en liep rustig verder. Erg geinig.

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 14-02-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
alleen de verhalen van mensen hier vind ik al zo geweldig om te lezen. het lijkt soms wel een spannend verhaal :)

Ik kom weinig mensen tegen. Wel veel zombies.
Hoelang blijf je unconsious? is dat random?

heb nog geen vuurwapens gevonden. Wel een fire axe. man wat is dat een goed ding zeg!

heb ook wel moeite met het vinden van een backpack.
Die vind ik meestal alleen op bouwputten.
al wel 3x gehad dat ik eindelijk een backpack vond en dat ik later ngo 1 vond.. tja.. kan je niks mee natuurlijk.
maar de spanning van het spel is onge-evenaard vind ik.
Juist doordat dood = dood erin zit.

heb alleen nog moeite mn weg te vinden in het gebied.
vind het wel erg saai om door het bos te lopen aangezien daar helemaal niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methamorphosis
Arg, uren bezig geweest om gear te verzamelen.....
Log ik net in begin ik als ik een fresh spawn?!
Alpha + nieuwe patch mischien?
Toch wel vervelend dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren 3 keer raak gemept door 2 zombies maar ik word helemaal niet ziek? Ik ga zo weer verder spelen want het is mijn eerste keer dat ik een keer een wapen vind en wat te eten, dus nu kan het (hopelijk leuk worden). Ik weet nog niet waar ik precies zit maar er is veel eten en loot te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dennis8102 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:22:
Vandaag liep ik bij de office van de lumber mill bij brezino. Ik ben twee keer daar weg gerend 1x vanwege een schot in de buurt (geen idee waar en waar vandaan) en 1x iets later vanwege het vinden van een lijk (van dat schot misschien?) en het horen van voetstappen.

Bij de derde poging sta ik op het punt om naar binnen te gaan. Komt er opeens een bambi uit het niks en begint me van achter te slaan. Ik schik hier van en in m'n draai schiet ik twee keer perongeluk met mijn sawed off shotgun, twee keer mis 8)7 .
Ik probeer weg te rennen en afstand te creëren tussen mij en de bambi. Ondertussen pak ik m'n splinter nieuwe SKS en probeer ik via voice de bambi te laten stoppen. Ik zou hem dan laten leven. De bambi stopt niet en mompelt wat onverstaanbaars... Ik schiet.... De eerste mis, de tweede raak. De bambi valt op de grond. Is hij dood? ik weet het niet. De bambi begint te rollen, niet dood dus, of een bug. Ik ben hem helemaal zat. bam... einde verhaal.

Deze bambi had ook gewoon met me kunnen praten. Hij had behalve zijn grote rugzak niks te verliezen en ik was bereid om hem voedsel en een canteen te geven. Deze heb ik toch over en vind ik zonde om zo weg te gooien. Binnen in de office lag ook nog eens een shotgun welke hij dus zo had kunnen mee nemen. Maar hij koos voor het agressieve pad. Rot vent :(
Of hij dacht, kan door jou te pakken te nemen mooi in een keer een goede set spullen krijgen... ;) Dat lijkt me eerder het geval.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Methamorphosis schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:35:
Arg, uren bezig geweest om gear te verzamelen.....
Log ik net in begin ik als ik een fresh spawn?!
Alpha + nieuwe patch mischien?
Toch wel vervelend dit :(
Niet toevallig een hardcore server gejoined i.p.v. een regular? Of andersom. Hardcore en Regular characters worden apart opgeslagen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methamorphosis
Dat was het probleem :)
Nu in het tentenkamp bij Balota, helaas helemaal leeg geroofd.
Straks even in een andere server kijken :)
Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste