Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.982 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Daar hebben de autonoom rijdende treinen die er vast ooit gaan komen geen last van in ieder geval...

Een beveiligde spoorwegovergang maakt overigens ook flink wat herrie...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-10 12:14
@ArcticWolf dat is een heel bekend fenomeen, zo rijdt ik vaak langs een halte en stop niet, zit me dan te bedenken "zat/stond er nou iemand"? Je gaat op de automatische piloot, en dan kan het flink mis gaan.

@Fiber ik hoop dat die treinen dan beter afgeregeld zijn dan de Tesla's van nu, die zien ook wel is een vrachtauto over het hoofd als ze op autopilot rijden, maar anders kunnen die ook een STS-Passage hebben hoor. Techniek zal altijd ergens haperen.

Zo'n overweg heeft tegenwoordig een dag/nacht schakeling voor het geluid, :z wat beter 's nachts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:24
Trainhunter2009 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:53:
@Fiber ik hoop dat die treinen dan beter afgeregeld zijn dan de Tesla's van nu, die zien ook wel is een vrachtauto over het hoofd als ze op autopilot rijden, maar anders kunnen die ook een STS-Passage hebben hoor. Techniek zal altijd ergens haperen.
Op de weg heb je veel meer externe factoren die het rijden beïnvloeden, elke weg is anders, de belijning is anders. Dat heb je op het spoor niet.
De metro in Parijs (sommige lijnen) kunnen ook al autonoom rijden, nu heeft een metro geen spoorwegovergangen natuurlijk, maar voor de rest is het redelijk vergelijkbaar. Er zit vaak nog wel een bestuurder in voor het onderbuik gevoel van de reiziger, dat er iemand in kan grijpen als de techniek faalt.
Hetzelfde geldt voor vliegtuigen, deze kunnen ook al geheel vanzelf van A naar B vliegen. De piloten zitten er in voor als het mis gaat, want zoals een piloot mooi zei, de computer is slecht in het oplossen van problemen als er meer dan 1 ding tegelijk fout gaat.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Of zoals er al een tijd in de luchtvaartwereld wordt gezegd: "binnenkort zit er in de cockpit 1 piloot en 1 hond. De hond zit er om de piloot te bijten als hij/zij ergens aan wel komen, de piloot zit er om de hond te voeren".

Dat autonoom rijden niet altijd goed gaat bewees de Skytrain (monorail) op Düsseldorf airport wel. In de begindagen stond de brandweer tenminste 1 keer per week met een ladder de passagiers eruit aan het halen omdat het systeem weer eens op zijn bek ging.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'Blinde man valt uit trein in Roosendaal'
In Roosendaal is een blinde man uit een trein gevallen toen de deur aan de verkeerde kant openging, meldt het AD. De man reisde afgelopen vrijdag met de trein en wilde in Roosendaal uitstappen.

De man deed zelf de deur open door op de knop te drukken. "Ik zette een voet op de treeplank en het volgende dat ik nog weet is dat ik driekwart meter lager op de kiezels zat", zegt hij tegen de krant.

Normaal gesproken is het niet mogelijk om de deur aan de verkeerde kant te openen. De NS erkent in het AD dat het bij sommige internationale treinen wel kan.

Omroepen
De spoorwegen hebben contact gezocht met de reiziger. De NS heeft het personeel in deze treinen gevraagd om om te roepen aan welke kant de uitgang is.

De blinde man is na de val door medepassagiers weer in de trein geholpen. "Deze keer had ik geen verwondingen. Maar stel dat er een andere trein voorbij was gekomen, dan had dit echt veel erger af kunnen lopen."

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Dat is ook pech dat er net niemand anders in de buurt was om hem te waarschuwen.

Over het algemeen worden duidelijk zichtbaar blinde mensen door medereizigers wel pro actief geholpen. Feit dat er nog redelijk regelmatig blinde mensen met de trein reizen is dan wel weer positief, kennelijk is het met de toegankelijkheid van het OV in het algemeen wel op orde.

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:46
De spoorwegen hebben contact gezocht met de reiziger. De NS heeft het personeel in deze treinen gevraagd om om te roepen aan welke kant de uitgang is.
Met IC Berlijn (Ams-Berlin Hbf) wordt er in Duitsland ook altijd de 'Umsteigrichtung' omgeroepen, terwijl dit op het Nederlandse stuk niet gebeurd. Ik vraag me af of de trein waar dit over gaat een DB trein was.

[ Voor 9% gewijzigd door Slaut op 22-12-2016 13:14 ]

• LordSinclair
Slaut schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:13:
[...]

Met IC Berlijn (Ams-Berlin Hbf) wordt er in Duitsland ook altijd de 'Umsteigrichtung' omgeroepen, terwijl dit op het Nederlandse stuk niet gebeurd. Ik vraag me af of de trein waar dit over gaat een DB trein was.
Ik gok van niet, want Roosendaal.
Volgens mij is dit een eigenschap van getrokken materiaal (lok + rijtuigen) die deuren ontgrendelen gewoon onder een bepaalde snelheid (5km/h).

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Slaut schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:13:
[...]

Lijkt me niet, er stopt immers geen DB-trein in Roosendaal.

Virussen? Scan ze hier!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:22
De NS heeft het personeel in deze treinen gevraagd om om te roepen aan welke kant de uitgang is.
Lijkt me een prima pragmatische oplossing.

En aangezien de Nederlandse politiek dol is op overreguleren en bemoeien, verwacht ik direct na het kerstreces kamervragen waarom alle treinen niet zijn beveiligd tegen het per ongeluk openen van deuren aan de verkeerde kant en een voorstel om dit verplicht te stellen.

• Trainhunter2009
Het zou wel is om een I6/I10 stam van de Benelux kunnen gaan, da's al eerder met deur perikelen in beeld geweest. Volgens mij doet ICMm dit niet, maar ik kan het mis hebben.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is toch ook waarom er in Antwerpen-C permanent een afzetlint aan de verkeerde (niet-perron) kant van sporen 21//22 hangt?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
HallonRubus schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:11:
[...]
Over het algemeen worden duidelijk zichtbaar blinde mensen door medereizigers wel pro actief geholpen. Feit dat er nog redelijk regelmatig blinde mensen met de trein reizen is dan wel weer positief, kennelijk is het met de toegankelijkheid van het OV in het algemeen wel op orde.
Mwah, je kan ook zeggen dat blinden gewoon minder alternatieven hebben: Zelf een voertuig (al dan niet gemotoriseerd en onafhankelijk van het aantal wielen) besturen is er voor hen toch niet bij.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59

Goner

What can I do you for ?

anboni schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:26:
[...]
Tot er een keer iemand die zowel blind als doof is uit wil stappen (aan de verkeerde kant) ...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe lang duurt een kort geding eigenlijk? Die voor de staking morgen is een half uur geleden begonnen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trainhunter2009 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:26:
Het zou wel is om een I6/I10 stam van de Benelux kunnen gaan, da's al eerder met deur perikelen in beeld geweest. Volgens mij doet ICMm dit niet, maar ik kan het mis hebben.
Juist de I6/I10 stammen openen enkel aan de zijde die door de Train Manager wordt gekozen.
De ICRm rijtuigen rijden in zogenaamde TB0 modus: de deuren blijven standaard vergrendeld bij snelheden beneden de 5 km/u (verbetering van de UIC modus zoals gebruikt wordt bij de Duitse rijtuigen op IC Berlijn), en de deuren worden door de machinist vrijgegeven. Helaas is er in TB0 modus geen zijdekeuze aanwezig en zullen dus alle deuren aan beide zijden ontgrendeld worden bij ICRm.
De redenen dat de rijtuigen nog in TB0 modus rijden zijn tweeledig:
De loc heeft simpelweg niet de vereiste zijdekeuzeknoppen aan boord (iets andere versie dan die van NS);
De Nederlanse treinstelmodus die wordt ondersteund door de ICRm rijtuigen mag in België niet gebruikt worden.
Men is er ooit wel mee bezig geweest om het toegelaten te krijgen, maar daar is inmiddels van afgezien. Zodra ook de Benelux met sandwich over de HSL gaat rijden is de treinstelmodus verplicht en vormt het dus onderdeel van de toelating in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

De NS heeft het personeel in deze treinen gevraagd om om te roepen aan welke kant de uitgang is.
Dames en heren, u kunt de trein verlaten aan de perronzijde. :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Raven schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:00:
Hoe lang duurt een kort geding eigenlijk? Die voor de staking morgen is een half uur geleden begonnen.
Krijg net (14:38) een mailtje :

NS verwacht morgen, vrijdag 23 december, mogelijk grote hinder voor treinreizigers in het hele land. Dit komt omdat vakbond VVMC (Vakbond voor Machinisten en Conducteurs) de leden heeft opgeroepen om in Amsterdam, Rotterdam en Hoofddorp vanaf aanvang dienstregeling tot 11 uur ’s ochtends het werk neer te leggen.
...
Kort geding
Donderdagmiddag 22 december dient het kort geding bij de rechtbank in Breda. NS vraagt de rechtbank daarin te toetsen of de aangekondigde staking voldoet aan het stakingsrecht. Indien de rechter aangeeft dat er niet gestaakt mag worden, verwacht NS vrijdag de reguliere dienstregeling te kunnen rijden.

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 22-12-2016 15:18 ]

Raven schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:00:
De rechter kan en mag meteen een beslissing nemen. (na het oplezen van alle formaliteiten en de aanklacht).

Even vanuit wiki gekopieerd:
De uitspraak in een kort geding is een voorlopig maar wel bindend oordeel. Als een partij zich niet bij de uitslag wenst neer te leggen, kan zij in hoger beroep gaan of alsnog via een normale procedure een uitgebreide behandeling vragen. In de praktijk blijkt echter dat men zich vaak neerlegt bij de uitspraak in een kort geding.
en
De kortgedingrechter kan besluiten de gevraagde veroordeling te weigeren als naar zijn oordeel de beoordeling van de zaak te moeilijk is en hij van oordeel is dat een bodemprocedure noodzakelijk is. De uitspraak in het kort geding is weliswaar bindend, maar kan soms in een bodemprocedure weer ongedaan worden gemaakt.
Was een tijdje geleden ook zo bij het kort geding van KLM, was afgewezen maar er werd een bodemprocedure gestart.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 22-12-2016 15:19 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

De mensen die morgen moeten reizen kunnen opgelucht adem halen: er mag niet worden gestaakt van de rechter.
Als alternatief wordt 6 januari 2017 aangegeven.

Er zou morgen te weinig politie beschikbaar zijn om de geprognosticeerde chaos op de stations in goede banen te leiden, als ik het goed begrijp vanaf Twitter.

[ Voor 34% gewijzigd door EDIT op 22-12-2016 16:04 ]

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:45
Gelukkig maar, zou me morgen heel slecht uitkomen :p

• Trainhunter2009
EDIT schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:00:
[...]

Juist de I6/I10 stammen openen enkel aan de zijde die door de Train Manager wordt gekozen.
De ICRm rijtuigen rijden in zogenaamde TB0 modus: de deuren blijven standaard vergrendeld bij snelheden beneden de 5 km/u (verbetering van de UIC modus zoals gebruikt wordt bij de Duitse rijtuigen op IC Berlijn), en de deuren worden door de machinist vrijgegeven. Helaas is er in TB0 modus geen zijdekeuze aanwezig en zullen dus alle deuren aan beide zijden ontgrendeld worden bij ICRm.
De redenen dat de rijtuigen nog in TB0 modus rijden zijn tweeledig:
De loc heeft simpelweg niet de vereiste zijdekeuzeknoppen aan boord (iets andere versie dan die van NS);
De Nederlanse treinstelmodus die wordt ondersteund door de ICRm rijtuigen mag in België niet gebruikt worden.
Men is er ooit wel mee bezig geweest om het toegelaten te krijgen, maar daar is inmiddels van afgezien. Zodra ook de Benelux met sandwich over de HSL gaat rijden is de treinstelmodus verplicht en vormt het dus onderdeel van de toelating in België.
:X Ik had het dus mis, dank Edit weer een wijze les

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:46
melding en reactie van NS:
http://nieuws.ns.nl/ns-reactie-op-uitslag-kort-geding/
De rechter in Breda heeft zojuist besloten dat de door vakbond VVMC aangekondigde staking vrijdag 23 december niet is toegestaan.

Deze uitspraak is goed nieuws voor onze reizigers. Anders hadden zij morgen grote hinder ondervonden.

Wij zullen het gesprek met de bonden over dit onderwerp vervolgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Slaut op 22-12-2016 16:19 ]

• Fiber

Fiber

Lijkt me een goed besluit. Ik heb in principe niks tegen staken, maar een dag voor het kerst-weekend is gewoon niet handig gekozen. Gewoon ergens een keer op een doordeweekse dag in januari hebben veel minder mensen last van. Of nog beter, gewoon een paar dagen geen kaartcontroles en alle poortjes open zetten, maar wel gewoon rijden. Dat is veel publieksvriendelijker.

http://www.nu.nl/economie...oneel-vrijdagochtend.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:59
De kans dat er mensen de laatste werkdag voor kerst vrij hebben is denk ik groter dan dat er op de eerste volle werkweek in januari gestaakt gaat worden. Dus hier gaan veel meer mensen mee gedupeerd worden denk ik.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het is niet gezegd dat er op of na 6 januari wel gestaakt mag worden. De rechter heeft het nu in ieder geval tot die datum verboden maar daarmee niet gezegd dat het daarna wel zomaar mag. NS kan dan net zo goed na een aankondiging weer een kort geding aanvragen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
anboni schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:26:
[...]

En aangezien de Nederlandse politiek dol is op overreguleren en bemoeien, verwacht ik direct na het kerstreces kamervragen waarom alle treinen niet zijn beveiligd tegen het per ongeluk openen van deuren aan de verkeerde kant en een voorstel om dit verplicht te stellen.
Ja, want je materieel beveiligen tegen aan de verkeerde kant openen is superbetuttelend 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zelfs de waarschuwingen van de NS App hebben vertraging (zie ook 't nieuwsberichtje op de achtergrond..):

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C0S4n9fWgAAdYLi.jpg:large

_O-

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 22-12-2016 17:54 ]

Dat is behoorlijk laat ja :D Dat bericht had ik al om 14:50 ontvangen. Op dat moment was er inderdaad nog geen uitspraak.
Een half uurtje geleden kreeg ik opnieuw bericht op mijn telefoon met de melding dat de treinen morgen normaal rijden.

[ Voor 46% gewijzigd door EDIT op 22-12-2016 18:31 ]

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:44

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik kreeg als NS Zakelijk klant om 14.38 een mail over de mogelijke staking. En om 18.42 weer het volgende bericht:
De rechter in Breda heeft donderdagmiddag besloten dat de door vakbond VVMC aangekondigde staking op vrijdag 23 december niet is toegestaan.

Voor u is deze uitspraak goed nieuws. Op basis van deze uitspraak rijden wij vrijdag 23 december een reguliere dienstregeling. Wij adviseren u, zoals altijd, kort voor vertrek uw reis te plannen op ns.nl of met de Reisplanner Xtra app.
Wat mij betreft toch wel een adequate melding om geen andere maatregelen te hoeven nemen.

Specs

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Vinnienerd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:39:
[...]

Ja, want je materieel beveiligen tegen aan de verkeerde kant openen is superbetuttelend 8)7
Dat zijn ze al. Op vrijwel alle treinen kiest de machinist aan welke kant de deuren ontgrendeld worden, de enige uitzondering zijn de IC Berlijn en IC Brussel. Hetzelfde gold voor de CNL, maar die rijdt niet meer dus dat probleem is opgelost.

Het kan dan nog steeds gebeuren dat de machinist de deuren aan de verkeerde kant ontgrendelt, maar de kans daarop is klein.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Vinnienerd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:39:
[...]
Nee, het is betuttelend dat de wetgever zich daar druk over maakt. Met name het parlement heeft een bijzondere neiging zich met details rondom het spoor bezig te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zijn die SGMM's nog helemaal te vertrouwen ??
Deze week al 2 keer bij station uitrijden een noodstop binnen 50 meter ... iets met ATB ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bacchus schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:11:
[...]

Nee, het is betuttelend dat de wetgever zich daar druk over maakt. Met name het parlement heeft een bijzondere neiging zich met details rondom het spoor bezig te houden.
Ik prefereer de term micromanagement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:15:
Zijn die SGMM's nog helemaal te vertrouwen ??
Deze week al 2 keer bij station uitrijden een noodstop binnen 50 meter ... iets met ATB ??
Laat me raden: Rotterdam spoor 8.
Iets met een machinist die het fenomeen ATB-VV niet snapt :P
Apparatuur werkt dus perfect ;)

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 23-12-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nee, Den Haag HS. Als ik op kaartje kijk denk ik spoor/perron 5 ... richting Centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 13-10 12:58

mambo No5

Bad Apple?

EDIT schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:52:
[...]

Iets met een machinist die het fenomeen ATB-VV niet snapt :P
Apparatuur werkt dus perfect ;)
^^ Dit. Het zou een slechte zaak zijn als het materieel (indien dit inderdaad een ATB-VV ingreep betreft) zichzelf niet stil zet: dat is het basisbeginsel van het hele fail-safe principe dat op alles binnen het spoorwegnet word toegepast. :P Een technische storing is vervelend, maar iets anders als onveilig uiteraard. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
EDIT schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:52:
Nu ben ik benieuwd, wat is er zo bijzonder aan dit spoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:13:
Nee, Den Haag HS. Als ik op kaartje kijk denk ik spoor/perron 5 ... richting Centraal.
Oh ja, daar kan dat ook. Zelfde situatie inderdaad. Met 5 bakken SGM stop je standaard een stukje na het eerste ATB-VV baken. Omdat het sein met groen knipper (of Rotterdam spoor 8 met een laaggeplaatst lichtsein, aka dwergsein) bediend wordt, krijg je geen ATB codewisseling. De ATB-vv installatie zal daarom de remcurve in stand houden.
Je moet dan eerst over het tweede baken of de vrijgavelus rijden om de remcurve op te heffen.
Trek je in de situatie zoals op Den Haag HS spoor 5 of Rotterdam spoor 8 vanuit stilstand direct op naar de 40, dan bereik je dus de remcurve eerder dan de vrijgave en zal de ATB dus ingrijpen. Op die sporen trek ik zelf altijd eerst naar de 20 km/u op, dat is voldoende voor het tweede baken en als ik dan het tweede baken of het begin van de vrijgavelus gepasseerd ben, kan ik verder optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Rijd jij daarmee toevallig ook Dordrecht - Den Haag ?
Hoe komt het dat op DH Centraal die sprinter opeens alleengebruik heeft van perron 1 tm 3 ipv vroegâh alleen perron 1 ?? Al een paar keer verkeerde perron opgewandeld.
17:36 vertrekt van 2 en dan staan op 3 al die van 17:53 en op 1 die van 18:06 op de borden ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 09:39
Goner schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:20:
[...]

Hoe komt het dat op DH Centraal die sprinter opeens alleengebruik heeft van perron 1 tm 3 ipv vroegâh alleen perron 1 ?? Al een paar keer verkeerde perron opgewandeld.
17:36 vertrekt van 2 en dan staan op 3 al die van 17:53 en op 1 die van 18:06 op de borden ?!
Omdat de intercity richting Venlo momenteel niet rijdt en ze de wissels niet willen laten vastroesten wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Treinbotsing in Maastricht:
Twee treinen zijn tegen elkaar aan gebotst bij station Maastricht. Daarbij zijn geen gewonden gevallen.

De treinen kwamen met elkaar in aanraking vlak voor het station en reden met lage snelheid.

Het gaat om een trein van de NS waar geen reizigers in zaten en een trein van Arriva waar wel passagiers in zaten, aldus een woordvoerster van de NS.

De brandweer meldt aan NU.nl dat geen gewonden zijn gevallen. Ook lijkt de schade volgens de brandweer mee te vallen. ProRail is de zaak aan het onderzoeken.

Tussen Maastricht en Sittard rijden geen treinen door het ongeval. Ook het treinverkeer richting Valkenburg is stilgelegd. Volgens de NS is de verstoring rond 23.00 uur verholpen.
Zie http://www.nu.nl/binnenla...j-station-maastricht.html

Afbeeldingslocatie: https://www.1limburg.nl/sites/default/files/public/styles/gallery_detail/public/image_60_1.jpg?itok=mojhCP_j

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 23-12-2016 13:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 15:49
Twee treinen botsen in Maastricht

Ter hoogte van Maastricht-Noord zijn vrijdagmiddag twee treinen met elkaar in botsing gekomen.
Bij het rangeerterrein raakte een lege trein van de NS en een Arriva-trein waar passagiers in zaten, elkaar.

Geen gewonden

Omdat de treinen met een lage snelheid reden, raakte niemand gewond. Dat meldt de brandweer. De passagiers worden door ProRail met een andere trein naar Maastricht gebracht.

Ernstig verstoord

Door de aanrijding is het treinverkeer rondom Maastricht ernstig verstoord. Arriva zet op de trajecten bussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:20:
[...]

Jep, gisteren nog een paar slagen gereden in de ochtendspits.
Het antwoord is simpel: Nieuwe dienstregeling :P
De binnenkomende Sprinter komt eerder aan dan dat de vertrekkende Sprinter vertrekt. Dus er moeten sowieso twee perrons gebruikt worden. Of het 1/2 of 3 is hangt af van de treinserie (5100 gebruikt enkel spoor 3 volgens mij, de 5000 spoor 1 of 2) i.c.m. de IC naar Breda/Eindhoven. Iets met overkruistijd en weet ik het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Daar gaat mijn plan om lekker vroeg weekend te pakken. Hopelijk is alle troep van de botsing tussen de treinen snel opgeruimd en kunnen de treinen weer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Audiowaste schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:57:
Daar gaat mijn plan om lekker vroeg weekend te pakken. Hopelijk is alle troep van de botsing tussen de treinen snel opgeruimd en kunnen de treinen weer rijden.
Huidige schatting is rond 23:00.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

EDIT schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:54:
[...]
Jep, gisteren nog een paar slagen gereden in de ochtendspits.
Geen problemen met 'rondje om de kerk' ? :+
(waarschijnlijk zit ik dan geregeld achterin je trein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan, maar ik heb tot nu toe geen ATB remming daarmee gehad, dus ik was het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
wildhagen schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:58:
[...]

Huidige schatting is rond 23:00.
Ik las het net inderdaad, wel bussen ingezet. Dan maar extra vroeg gaan omdat de bussen er langer over doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:17

silverball

De wagen voor moderne mensen

Tussen Hilversum en Naarden Bussum rijden geen treinen wegens aanrijding met een persoon.

Treinen keren nu in Hilversum en Naarden Bussum. Toch maar hopen dat de omloop wissels daar nog even blijven liggen.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Huh. Sinds de nieuwe dienstregeling is Rhenen-Uitgeest de hele dag een half-uursdienst. Echter, elke twee uur rijdt er een trein (richting Rhenen) 8 minuten later. In de spits is dat weer nioet het geval. Vreemd :/

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 13-10 12:58

mambo No5

Bad Apple?

Welk station bedoel je specifiek?

/edit: Bedenk me wat. Wellicht dat dit met de ICE uit Amsterdam naar Duitsland de maken heeft? Normaliter vertrekken de 7400'en om :35 en :05 uit Amsterdam, terwijl de ICE's om :37 vertrekken. Dat zou inhouden dat de ICE tot aan Bijlmer achter een stoptrein aan moet sjokken; eens in de 2 uur een vertrektijd van :43 hebben houd in dat de 7400 ook achter de 800 naar Maastricht zit en de treinen zodoende geen last van elkaar hebben.. :)

[ Voor 86% gewijzigd door mambo No5 op 23-12-2016 16:10 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Volgens mij allemaal :P

Maar als de A'dam Holendrecht als voorbeeld nemen: dat is normaal 22 en 52. Maar om de 2 uur is dat 01 ipv 52. Zo is er geen 14:52, maar een 15:01. De 15:22 rijd wel weer gewoon. Dit is structureel, staat ook op de gele borden met de dienstregeling. Het gaat om 3 treinen: die van 11:01, 13:01 en 15:01.

[ Voor 8% gewijzigd door ijdod op 23-12-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
De 4737 staat 11 minuten op Amsterdam Centraal stil terwijl de rest daar 3 minuten stopt. Vanaf Abcoude begint die dan weer een beetje in te lopen en alle treinen behalve de 4737 staan 4 minuten stil in Veenendaal Centrum, de 4737 staat daar 1 minuut.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik stond dus keurig voor de door mij verwachtte 14:52 op het station, vandaar dat het me opviel. Zeker omdat ze de dienstregeling van deze lijn lijken te hebben aangepast om tussen Breuekelen en Uitgeest om de 15 minuten een trein te hebben (was vroeger 20/10 in de spits) is het wat vreemd dat er opeens 3 treinen uit de maat springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aPZcznzl.jpg
Uit een iets ander perspectief.
Zo te zien ligt de rijweg voor de NS Flirt ingesteld gezien het Engelskruiswissel.........

[ Voor 3% gewijzigd door Trainhunter2009 op 24-12-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Voor hen die het ontgaan is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lEGI0wol.jpg
De 8637 heeft afgelopen dinsdag z'n eerste stapjes gezet als VIRMm-6 tussen Hlmwph en Ddr v.v.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Trainhunter2009 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:06:
[afbeelding]
Zo te zien ligt de rijweg voor de NS Flirt ingesteld gezien het kruiswissel.........
Ze waren gewoon met elkaar aan het "flirten" denk ik... :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ja, die twee wilden gewoon vriendjes worden. Hun bedrijven kunnen niet met elkaar overweg, dit je reinste West-side story *;
[afbeelding]
Zo te zien ligt de rijweg voor de NS Flirt ingesteld gezien het kruiswissel.........
Dat zie ik niet. Ik zie dat deze kant van het wissel is ingesteld alsof je van de linkerkant komt. Dat moet automatisch betekenen dat alle wissels afleidend liggen, dus de NS-flirt gaat rechtsaf (naar onder) en de Arriva Flirt gaat linksaf (naar rechts). Wie dan de rijweg heeft kun je er niet aan zien.

[ Voor 72% gewijzigd door Maasluip op 23-12-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:19

sus

is druk :+

Trainhunter2009 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:57:
[afbeelding]
De 8637 heeft afgelopen dinsdag z'n eerste stapjes gezet als VIRMm-6 tussen Hlmwph en Ddr v.v.
Vreemd hoor, nu die blauwe baan onderlangs loopt. En de deuren nu volgens de EU norm in een "afwijkende" kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Maasluip schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:15:
Ja, die twee wilden gewoon vriendjes worden. Hun bedrijven kunnen niet met elkaar overweg, dit je reinste West-side story *;

[...]

Dat zie ik niet. Ik zie dat deze kant van het wissel is ingesteld alsof je van de linkerkant komt. Dat moet automatisch betekenen dat alle wissels afleidend liggen, dus de NS-flirt gaat rechtsaf (naar onder) en de Arriva Flirt gaat linksaf (naar rechts). Wie dan de rijweg heeft kun je er niet aan zien.
Nee, als ik nog eens kijk, als je vanuit de Arriva Flirt kijkt ligt het wissel in de kruis rechtdoor en na de kruis ligt verkeerd voor hem, dat ligt open voor de NS Flirt.

Volgens mij lag er een kruisende rijweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Trainhunter2009 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:57:
[afbeelding]
Heeft ie nu andere tinten geel en blauw dan vroeger of wijkt de foto af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Hij is als het goed is net als de 9411, heb 'm nog niet zelf live gezien, DDZ geel zeg maar, de nieuwe huisstijl kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De verflaag is natuurlijk ook weer vers en heeft nog geen twintig jaar weer en wind meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:24

Luke!

#Treinbaas
Bacchus schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:32:
[...]

Heeft ie nu andere tinten geel en blauw dan vroeger of wijkt de foto af?
Sinds de revisie van het ICR wordt er een andere kleur gebruikt. Die zit ook op ICM, SGMm, SLT, DDZ en nu dus ook FLIRT en VIRMm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'Toeterborden' Winsum weggehaald en weer teruggezet
De strijd rond de onbewaakte overweg in Winsum, waar onlangs een ongeluk plaatsvond, verhardt zich. Onbekenden hebben afgelopen nacht de borden weggehaald die machinisten verplichten te toeteren als ze de spoorwegovergang naderen. En ProRail heeft vandaag meteen weer nieuwe waarschuwingsborden laten terugplaatsen. Dat schrijft RTV Noord.

Op 18 november botste op die locatie een melkrijder met zijn vrachtwagen op de zijkant van een trein. Bij dit ongeluk raakten achttien mensen gewond, van wie er elf in het ziekenhuis moesten worden opgenomen. Het spoor raakte zwaar beschadigd, waardoor het treinverkeer dagen gestremd was.

Omwonenden, vrachtwagenchauffeurs en nabestaanden van twee mensen die in 2014 omkwamen op dezelfde plek spanden daarop een kort geding aan. Zij eisten onder meer dat er verkeersregelaars zouden komen. De rechter bepaalde vorige week dat de machinisten van vervoerder Arriva voortaan bij de overgang in Winsum moeten toeteren.

Langs de spoorlijn kwamen daarom waarschuwingsborden die treinbestuurders erop wijzen dat ze moeten claxonneren. Dit zogeheten tyfoneren leidde vervolgens tot grote ergernis bij de omwonenden. Sommige machinisten toeteren wel vijf keer, ook 's avonds laat en 's ochtends vroeg. Dat houdt de bewoners uit de slaap.
.....

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[afbeelding]
Zo te zien ligt de rijweg voor de NS Flirt ingesteld gezien het engelskruiswissel.........
*fixed :P
kruiswissel is een heel ander ding. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Wat voor domme idioot ben je als je officiele ProRail bebording gaat verwijderen van de spoorkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:39
http://www.rtlnieuws.nl/n...p-de-8-treinen-is-te-laat

Opvallend dat het juist bij dit station, waarbij tijd belangrijk is voor de overstap op het vliegtuig, zo vaak fout gaat. Helaas is er denk ik niet zo snel een oplossing te bedenken, omdat het station alleen maar bereikbaar is door een tunnel waar helaas veel van de problemen plaatsvinden.

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheLion01 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:05:

Opvallend dat het juist bij dit station, waarbij tijd belangrijk is voor de overstap op het vliegtuig, zo vaak fout gaat. Helaas is er denk ik niet zo snel een oplossing te bedenken, omdat het station alleen maar bereikbaar is door een tunnel waar helaas veel van de problemen plaatsvinden.
Ik denk dat het eerder komt omdat Schiphol voor veel lijnen een eind station is, die tunnel heeft er gelukkig niet zoveel meer mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/1/534/31038309203_e6bae66561_t.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/1/503/31810357706_eda6cf5899_t.jpgAfbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/1/354/31475433780_102516c5ca_t.jpgAfbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5582/31848097985_1007281e58_t.jpg
RailPromo 1215 met Panorama Rail Restaurant in Lunteren

Mooi treintje blijft het toch, he Luke!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:24

Luke!

#Treinbaas
:*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trainhunter2009
ArcticWolf schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:16:
[...]

*fixed :P
kruiswissel is een heel ander ding. O-)
:$ Oepsie je hebt gelijk, da's zo'n ding met 4 wissels en een kruising in het midden............was weer sneller met typen dan met nadenken.
En jij kan het weten :Y _O-

@SFJ prachtige plaatjes van een nog prachtigere trein

[ Voor 7% gewijzigd door Trainhunter2009 op 24-12-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Haribo112 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:56:
[...]

Wat voor domme idioot ben je als je officiele ProRail bebording gaat verwijderen van de spoorkant...
Een buurman/vrouw die op tijd wil gaan slapen en die het middel erger vindt dan de kwaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Alex) schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 23:38:
[...]

Een buurman/vrouw die op tijd wil gaan slapen en die het middel erger vindt dan de kwaal?
Dat zal best, maar dan ga je niet eigenhandig die borden verwijderen. Je spant er maar een procedure voor aan of dient een klacht in. Wat nu als ik vind dat treinen achter mijn huis geen 140 hoeven te rijden, en het acceleratie bord dus maar even verwijder? Dat kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De bewoners krijgen nu ineens te maken met geluidsoverlast door toeterende treinen, van 5 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts meerdere malen per uur.

Ik zeg niet dat ik het stelen van zo'n bord goedkeur, maar wel dat ik het begrijp. Een juridische procedure duurt lang, het bord weghalen is een snelle oplossing. Het zou me niet verbazen als de nieuwe borden binnenkort weer ineens verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De borden zijn juist geplaatst na een juridische procedure die aangespannen was.
De enige weg om dan zoiets ongedaan te maken is opnieuw naar de rechter stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op zondag 25 december 2016 @ 00:41:
De bewoners krijgen nu ineens te maken met geluidsoverlast door toeterende treinen, van 5 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts meerdere malen per uur.
Dat is dan wel een beetje hypocriet van die bewoners. Die maategelen zijn getroffen na een uitspraak van de rechter, die er mede is gekomen na oproepen van... juist, diezelfde bewoners, die om maaregelen riepen.

En nu zijn de gevraagde maatregelen genomen, en is het weer niet goed.

Laat ze nu eerst eens beslissen wat ze willen voor ze stampvoetend om maatregelen gaan vragen die ze dan zelf vervolgens weer gaan saboteren....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Volgens mij heeft een niet al te slimme rechter dat toeteren verzonnen. De bewoners willen liever een tunnel of een bewaakte overweg.

Wat mij betreft sluiten ze die overweg gewoon helemaal. Rijden die anderhalve boer en drie koeien maar een eindje om of zo. Of Pro Rail koopt die paar huizen op en gooit ze gelijk plat. Gaat eigenlijk helemaal nergens over.

Zo, nu weer terug naar de kerstgedachte...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
TheLion01 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:05:

Het zegt weinig zolang je de verdeling van vertragingstijd niet weet. Als je je vlucht mist omdat je trein 5 minuten te laat op Schiphol is, moet je eerder van huis vertrekken.
Fiber schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:47:
Zo, nu weer terug naar de kerstgedachte...
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e98HlvBaSlxGAoW5tzrwcqGj/full.jpg

o<:) o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens mij heeft een niet al te slimme rechter dat toeteren verzonnen. De bewoners willen liever een tunnel of een bewaakte overweg.
Dus Prorail zou voor een paar maanden (de overweg zal immers over een paar maanden sowieso al weg zijn) voor miljoenen euro's een tunnel graven, of voor honderdduizenden euros een bewaakte overweg aanleggen?

Is dat realistisch, denk je?

Zelfs al zou de overweg blijven, het gaat om 3 (dacht ik?) huizen die aan die weg liggen...

Over mega-kapitaalvernietiging gesproken...
Wat mij betreft sluiten ze die overweg gewoon helemaal
Dat is dan ook de bedoeling.... waarom denk je dat ze die noodweg aan het aanleggen zijn? Omdat ze niks beters te doen hebben ofzo? :?

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 25-12-2016 10:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wildhagen schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:39:
[...]

Dat is dan wel een beetje hypocriet van die bewoners. Die maategelen zijn getroffen na een uitspraak van de rechter, die er mede is gekomen na oproepen van... juist, diezelfde bewoners, die om maaregelen riepen.

En nu zijn de gevraagde maatregelen genomen, en is het weer niet goed.

Laat ze nu eerst eens beslissen wat ze willen voor ze stampvoetend om maatregelen gaan vragen die ze dan zelf vervolgens weer gaan saboteren....
Aja das dus een 100% 1 op 1 match qua overlast en mensen die de procedure gestart zijn. Verder was toeteren de hele dag door de enige oplossing voor nu natuurlijk. (Simpele dwarsstraat: toeteren overdag en de eerste uren en nacht een verkeersregelaar er bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 23:19
Volgens mij heeft een niet al te slimme rechter dat toeteren verzonnen.
Arriva en ProRail hebben dat verzonnen. De rechter heeft juist niets beslist (alle vorderingen van de eisers zijn afgewezen):
Ter zitting hebben Arriva en ProRail toegezegd dat er (vermoedelijk al binnen een week na heden) borden langs het spoor ter plaatse zullen worden geplaatst die de machinisten van de treinen die de spoorwegovergang naderen, gebieden om te typhoneren. Ook is toegezegd dat de machinisten van Arriva hierover door middel van een werkinstructie worden geïnformeerd. De voorzieningenrechter gaat ervan uit dat Arriva en ProRail deze toezeggingen gestand zullen doen en ziet daarom geen aanleiding om, zoals door eisers subsidiair gevorderd, Arriva te veroordelen om ervoor zorg te dragen dat haar machinisten geluidssignalen afgeven zodra zij op de Voslaan verkeersbeweging(en) waarneemt in de richting van de spoorwegovergang. Ook ziet de voorzieningenrechter gezien deze toezeggingen geen grond voor toewijzing van de subsidiaire vordering om Arriva te veroordelen om ervoor zorg te dragen dat haar machinisten lichtsignalen afgeven zodra ze op de Voslaan verkeersbeweging(en) waarnemen in de richting van de spoorwegovergang, omdat het afgeven van lichtsignalen weinig toegevoegde waarde heeft ten opzichte van het typhoneren.
Overigens bleek een verkeersregelaar toen ook geen oplossing:
De primaire vordering om gedaagden te gebieden om zorg te dragen voor de inschakeling van een gecertificeerde verkeersregelaar ter plaatse van de spoorwegovergang, die door middel van een zend- en ontvangsysteem in contact met de treinmachinisten staat en aan de hand daarvan weggebruikers waarschuwt voor passerende treinen is evenmin toewijsbaar. Arriva heeft voldoende aannemelijk gemaakt dat het rechtstreeks communiceren door de verkeersregelaar met de machinist binnen de periode waarvoor de voorziening wordt gevraagd niet mogelijk is, nu zij onbetwist heeft aangevoerd dat de communicatie met een machinist van een trein aan zeer strenge regels gebonden is en het maanden zal duren voordat uitgezocht is of deze tijdelijke maatregel aan deze regels voldoet. Omdat niemand kan worden veroordeeld tot het onmogelijke kunnen gedaagden daarom niet worden veroordeeld tot het treffen van deze maatregel.
De voorzieningenrechter ziet evenmin grond om, zoals de Stichting en [A] ter zitting hebben gesuggereerd, de subsidiair tegen ProRail en de meer subsidiair tegen de gemeente en Arriva ingestelde vordering toe te wijzen in die zin dat gedaagden wordt geboden zorg te dragen voor de inschakeling van een gecertificeerde verkeersregelaar ter plaatse van de spoorwegovergang die visueel inspecteert of er een trein aankomt en bij een naderende trein de weggebruikers daarvoor waarschuwt. Eisers hebben een rapport van Baan Hofman Ongevallenanalyse van 2 december 2016 overgelegd, waarin Baan Hofman Ongevallenanalyse heeft aangegeven wat volgens haar met betrekking tot de spoorwegovergang passende veiligheidsmaatregelen zijn in de periode tot aan de ingebruikname van de noodweg. In haar conclusie geeft Baan Hofman Ongevallenanalyse aan dat, indien er geen sprake is van communicatie tussen de verkeersregelaar en de machinist, de verkeersregelaar van eigen zicht afhankelijk is. Volgens haar maakt dit de situatie niet veel veiliger en is bij verminderd zicht dan nog steeds sprake van een risico. Nu uit de conclusie van het door eisers zelf overgelegde rapport volgt dat een verkeersregelaar die visueel inspecteert of er een trein aankomt de situatie ter plaatse niet veel veiliger maakt, bestaat reeds hierom geen grond voor het treffen van de door eisers gesuggereerde maatregel.
Bron: http://deeplink.rechtspra...d=ECLI:NL:RBNNE:2016:5536

[ Voor 44% gewijzigd door voske op 25-12-2016 14:32 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trainhunter2009

Dames en Heren,
In verband met blaadjes in de raderen en weinig wind draaien we niet verder >:) :P

En misschien ook wel leuk O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Trainhunter2009 op 27-12-2016 16:28 . Reden: 2e filmpje geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Vandaag voor het eerst in de NS Flirt De 2201 geloof ik meegereden. Dankzij de nieuwe dienstregeling heb ik meer overstaptijd op Geldermalsen en Den Bosch, dus tot Oss - ik moest naar Nijmegen - de sprinter gepakt en daar weer op de IC naar Zwolle :+ Best een fijne trein met die stopcontacten overal. Ook de WC is erg fijn om terug te hebben in de sprinter. Alleen maakt de print die erop staat het wel een erg druk geheel. Zeker in combinatie met de zwarte vloer met witte spikkels. Al zorgt dat juist weer voor een beetje futuristisch geheel met het wit en blauw :P De deur van de WC is wel heel cool als je hem ziet openen, maar het sluiten gaat nogal traag. Ook raar dat er geen sluitknop aan de buitenkant zit en ik dus een minuut of wat vanaf mijn stoel zat te kijken naar de pot waar ik net in gepist had. De stem die de stations omroept komt ook nog wat Google translate-achtig over en roept het aankomende station voor zo ver ik gehoord heb alleen om als hij net bij het vorige station wegrijdt. Daar mag dus nog wel een software updateje overheen. Oh, en hij ruikt ook nieuw. Heerlijk O+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Krentenbol schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:09:
De stem die de stations omroept komt ook nog wat Google translate-achtig over
Dat is ook zo bij de FLIRTs van Arriva en R-Net. Zo zal Stadler hem standaard leveren. De omroepen zijn te verstaan en te begrijpen, maar er is veel ruimte voor verbetering.

Text to speech-engines anno 2016 kunnen beter klinkende geluidsfragmenten produceren dan wat je nu hoort in de FLIRT. Je moet de engine af en toe wel een beetje helpen om de klemtoon goed te leggen, sommige plaatsnamen spreek je nou eenmaal anders uit dan je ze schrijft (Gorinchem => Gorrkum).

Een paar weken terug heb ik eens zitten spelen met de TTS-engine die standaard in Windows zit (SAPI), de Britse stem die daarin zit (Hazel) klinkt erg goed. Ik heb die stem toen gebruikt om automatische omroepen mee in elkaar te draaien voor een scenario dat ik aan het maken was voor Train Simulator. Dat voegt toch net dat beetje extra realisme toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
TTS in dergelijke voertuigen moet je toch een fonetisch alfabet kunnen voeren? Ik heb het in de nieuwe Arriva bussen in Limburg ook gemerkt, het is soms tenenkrommend. Blijkbaar vindt de computer dat de klemtoon altijd op de tweede lettergreep ligt (wilHELminalaan) en je moet een plaatsnaam vaak twee of drie keer gehoord hebben voor je er kaas van kan maken. Als het al niet helemaal verkeerd is zoals Meegeelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Deze rustige periode doet niets om het beeld dat men bij weinig reizigers langere treinen inzet te verhelpen. Er rijden nu langere treinen op mijn traject en reistijden dan normaal.

Reizigers zijn er niet, dus het waren slechts het laatste handjevol wel werkenden die last hadden van het gebrek aan treinen door uitgelopen onderhoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59
Vind het altijd nog wel grappig om zo'n zware 6-assige loc voor 2 rijtuigjes te zien. Een GTW 2/8'je zal wel iets energiezuiniger zijn :P Maar hij is wel echt heel mooi inderdaad, en er zit een leuk businessplan achter.

Weet je eigenlijk wat zoiets ongeveer verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb jaren geleden eens een regionalbahn in München op de plaat gelegd met een BR 151 en één rijtuig.
En een BR 151 heeft nog eens 2,5x zoveel vermogen als die "zware" 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
marcop23 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:49:
[...]

Vind het altijd nog wel grappig om zo'n zware 6-assige loc voor 2 rijtuigjes te zien.
Wat dacht je dan van een nog veel krachttigere 1300 (3159 kW versus 2220 kW voor een 1200) met net 2 lullige wagons aan de haak 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/oud%20NS/1300bont.jpg

Talk about overkill :P

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 28-12-2016 16:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Alex) schreef op woensdag 28 december 2016 @ 05:27:
[...]

Ik heb die stem toen gebruikt om automatische omroepen mee in elkaar te draaien voor een scenario dat ik aan het maken was voor Train Simulator. Dat voegt toch net dat beetje extra realisme toe :P
Leuk, ben benieuwd :) Staat die in de Steam workshop en zo ja, onder welke naam? En voor welke trein?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
wildhagen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:09:
[...]

Wat dacht je dan van een nog veel krachttigere 1300 (3159 kW versus 2220 kW voor een 1200) met net 2 lullige wagons aan de haak 8)7

[afbeelding]

Talk about overkill :P
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/7dGB2w693Bs/maxresdefault.jpg
4600 kW

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
0 >>>100 in 3,25 sec :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Losse locs is valsspelen! ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.mariusbroos.nl/Afbeeldingen/3939.jpg

5600 kW (plus 16.800 kW aan dood gewicht) :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:15
Ik ga morgen eens het land door om de Flirts eens op te zoeken, iemand die toevallig weet of de VIRMm morgen ergens rondrijdt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59
Maasluip schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:41:
Ik heb jaren geleden eens een regionalbahn in München op de plaat gelegd met een BR 151 en één rijtuig.
En een BR 151 heeft nog eens 2,5x zoveel vermogen als die "zware" 1200.
Owh, ik wist niet dat die BR151 locs zoveel trekkracht hebben. 450kN en 6,2 MW vermogen, dat is niet niets. De Siemens ES64F4 locs ed halen dat vermogen ook wel (onder AC), maar die hebben wel veel minder trekkracht. Meer dan 300kN heb je ook niets aan met 4 assen en een 'laag' gewicht.
edit:
De Duitse wiki heeft het over 395kN bij het wegrijden, 230kN continu. Dat is wel iets minder :p

Zwaar bedoelde ik gewoon qua gewicht: Een 1700 locje is 'maar' 85 ton en heeft daarom ook aan 4 assen genoeg. De 1200 en 1300 wegen 109 en 111 ton.

De echte elektrische krachtpatsers zijn denk ik deze? Wikipedia: MTAB IORE 600 kN, hmm. Nog steeds wegen deze dingen, met hun ballastgewichten, 30 ton te weinig om de Amerikaanse ~850 kN te halen :P Maar Amerikaanse locs hebben dan weer veel minder vermogen, met hun dieselmotor.
Ik kwam laatst op 9,7, dat is toch iets meer :P
marcop23 in "Het grote spoorwegentopic deel 22"

[ Voor 14% gewijzigd door marcop23 op 28-12-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Die IORE zijn eigenlijk 1 loc in 2'en die wel afzonderlijk kunnen werken maar altijd gekoppeld zitten. Derhalve is de trekkracht dan ook 1200 kN.

@wildhagen, die 186 hebben minder vermogen onder 1.5kV=, dus is een 1700 met 4600 kW sterker onder NL spanning dan een 186.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Dat is best indrukwekkend eigenlijk. De 1700 heeft een specifiek vermogen (5100 kW / 86 t = 59 kW/t) dat onder dat van een gemiddelde personenwagen (Golf: 92 kW / 1,1 t = 82 kW/t) ligt. Om dan op toch vrij gladde rails in acceleratie nauwelijks ervoor onder te doen, is best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SRich schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:43:
Die IORE zijn eigenlijk 1 loc in 2'en die wel afzonderlijk kunnen werken maar altijd gekoppeld zitten. Derhalve is de trekkracht dan ook 1200 kN.
Er zijn ook triple-locomotives zelfs :)

Voorbeeld is de Sovjet/Russische 3TE10M (6624 kW, bij 932 kN)

Afbeeldingslocatie: https://css.trainspo.com/uploads/photos/1024/awadim-1340293138325.jpg

Er is zelfs ook een quadruple variant, de 4TE10S (8824 kW, 932 kN), onderstaand is dus één lange loc:

Afbeeldingslocatie: http://www.train-photo.ru/data/media/491/4te10s-0013_toki.jpg

Beide zijn dus 3 of 4 motor-units gekoppeld in één locomotief, en het zijn varianten van de twin-loc TE10, dit is het basismodel van die serie:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/2%D0%A2%D0%AD10%D0%9C-2849%2C_%D0%92%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%B1%D1%81%D0%BA_%283%29.jpg/1280px-2%D0%A2%D0%AD10%D0%9C-2849%2C_%D0%92%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%B1%D1%81%D0%BA_%283%29.jpg

Over brute power gesproken >:)
@wildhagen, die 186 hebben minder vermogen onder 1.5kV=, dus is een 1700 met 4600 kW sterker onder NL spanning dan een 186.
True, maar verpest het nou niet :P

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.