Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.881 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:10
RobinHood schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:05:
[...]
Het zou mij overigens weinig verbazen als enkeldekkers nu aangeschaft worden vanwege de prijs. Ik neem aan dat dubbeldekkers een stuk prijziger zijn dan enkeldekkers.
Nouja, het vervangt ook gewoon ICR en ICM natuurlijk, dat was al enkeldeks. Niet op elk traject zijn nou eenmaal dubbeldekkers nodig. Ook kan ik het me voorstellen dat enkeldeks en hoge snelheid wat beter gaat, ivm een lagere neus?

Er waren natuurlijk ook altijd al smalle deurtjes in ICM'en natuurlijk, van de balkons richting de bak zelf. Dat vormde volgens mij nooit een bottleneck, het gangpad waar de mensen vandaan komen is toch niet breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:05
Dubbeldeks en hoge snelheid kan best, zie de TGV-duplex in Frankrijk, maar dubbeldeks en enkele deuren is voor treinen met relatief kleine afstanden tussen de stations waarschijnlijk en minder goed idee. En dubbele deuren geven weer problemen bij hoge snelheden.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 16:13
EDIT schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:07:
[...]

Als je bij Alstom of aanverwant bedrijf dat zich bezig houdt met de introductie werkt zul je ook vast al wel al die hippe detailtekeningen hebben gezien, samen met de eerste cabinemockup :P
En die heb jij niet eventjes vakkundig opgeslagen/gefotografeerd en wil je met ons delen............. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:27
Nope, geen interesse om mijn baan op het spel te zetten ;)
Nog even geduld, dan krijg je alles te zien uit de officiële berichtgeving ;)

[ Voor 40% gewijzigd door EDIT op 17-12-2016 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Je hebt groot gelijk, ik moet ook nog even vragen of ik een linkje online mag zetten met een sneak preview 😉
Ik (denk ook we) wacht geduldig af wat er komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
RobinHood schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:05:
[...]

Alsof het in de spits in Friesland beter is :/

Snel in/uitstappen is imo niet echt nodig bij een IC, natuurlijk wel bij een sprinter. En qua toegankelijkheid voor mindervaliden, als ik zo eens kijk naar de SNCF Class Z 26500 en de SJ X40 op Wikipedia zou je zeggen dat de instap gewoon gelijk is aan het perron.

Het zou mij overigens weinig verbazen als enkeldekkers nu aangeschaft worden vanwege de prijs. Ik neem aan dat dubbeldekkers een stuk prijziger zijn dan enkeldekkers.
Er ligt ook een eis van zelfstandige toegankelijkheid voor rolstoelers. Dat is in dubbeldekkers veel lastiger te realiseren omdat deuren daar vrijwel per definitie boven de draaistellen zitten en daardoor niet op perronhoogte zijn. Dus zolang de NS daar geen leuke oplossing voor vindt is het enkeldeks wat de klok slaat. Natuurlijk zijn die oplossingen te vinden, maar dat gaat altijd ten koste van het aantal zitplaatsen van de dubbeldekstrein waardoor die weer bijna geen extra zitplaatsen heeft. Een dubbeldekker heeft ook nog niet eens 50% meer zitplaatsen dan enkeldeks, dus dubbeldekkers zijn alleen nodig als je echt volle treinen hebt. En hoeveel treinen rijden er nu nog met 12 bakken dubbeldeks (en hebben ze ooit met 14 of 15 bakken gereden?). Hoe meer ETMET je doet, hoe minder je dubbeldekkers nodig hebt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
16 bakken hondekop, ook enkeldeks, maar dat was alleen in het midden van het land, naar de buitenkanten van het land werden de treinen korter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wachtbanken op stations worden vervangen door houten banken
Treinreizigers die een tijdje op het station moeten wachten hoeven geen last meer te krijgen van 'koude' billen. ProRail gaat de komende jaren de stalen banken die nu op de stations staan, vervangen door hardhouten banken.

In totaal komen deze banken te staan op tweehonderd stations. De banken zijn gemaakt van gecertificeerd FSC-hout. Ze komen op de perrons, maar ook in wachtruimtes en in de stationshallen te staan.

Volgens ProRail bieden de houten zitplaatsen meer zitcomfort. "Ze zijn minder koud en hebben een betere ergonomie. Daarnaast ogen ze vriendelijker."

"Ook zijn ze groter; minimaal vier zitplaatsen zodat je niet zo dicht naast iemand hoeft te zitten", stelt de organisatie vrijdag.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 14:14
Zijn er nog mensen hier die de trein naar het Dickens festival al op de gevoelige plaat hebben staan??
Ik zit thuis te wachten op een pakketje maar moet vanavond mijn vrouw ophalen in Deventer alwaar ik hoop de trein op de foto te kunnen zetten. Anders had ik hem twee keer gehad, aangezien hij op de heenreis door Zutphen is gekomen..

[ Voor 15% gewijzigd door biertjuh? op 17-12-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat voor een speciale trein is dat? Heb zelf gemist dat ze wat bijzonders zouden doen. Wel is heel station Deventer nu in Dickens-stijl zoals altijd natuurlijk :)

Ah, een stoomtrein dus. Gaaf!

[ Voor 31% gewijzigd door Migrator op 17-12-2016 11:31 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
biertjuh? schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:33:
Zijn er nog mensen hier die de trein naar het Dickens festival al op de gevoelige plaat hebben staan??
Ik zit thuis te wachten op een pakketje maar moet vanavond mijn vrouw ophalen in Deventer alwaar ik hoop de trein op de foto te kunnen zetten. Anders had ik hem twee keer gehad, aangezien hij op de heenreis door Zutphen is gekomen..
Geen echt mooie plaat, maar voor vertrek te Rotterdam wel een plaatje gemaakt. Zal m zo uploaden, gaat mobiel niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Maasluip schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:55:
[...]

Er ligt ook een eis van zelfstandige toegankelijkheid voor rolstoelers. Dat is in dubbeldekkers veel lastiger te realiseren omdat deuren daar vrijwel per definitie boven de draaistellen zitten en daardoor niet op perronhoogte zijn.
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, wel lastig is dat de perons in Nederland iets hoger zijn dan in de meeste landen waar de deuren niet perse op de draaistellen zitten.
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-3dGptzauCCs/VpEm5xNMMAI/AAAAAAAAOpY/4RQBoVVDumI/s1600/DSC_3244.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.golgotha.org.uk/livejournal/20120212/DBBahn.jpg

De doorloop tussen de rijtuigen is dan vaak op de bovenste verdieping.

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 17-12-2016 11:25 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
LordSinclair schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:59:
[...]

Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, wel lastig is dat de perons in Nederland iets hoger zijn dan in de meeste landen waar de deuren niet perse op de draaistellen zitten.
[afbeelding]

[afbeelding]

De doorloop tussen de rijtuigen is dan vaak op de bovenste verdieping.
Als ik mij niet vergis zijn de perrons in Zwitserland op 55 cm hoogte. Dan moet je ook nog bij die trein een stukje naar beneden om een goede onderste verdieping te creëren.
Met 76 cm zou dat volgens mij zo ongeveer een volwaardige hellingbaan moeten worden om de trein zelfstandig rolstoeltoegankelijk te kunnen maken.
Kijk maar naar de VIRM: die heeft een opstap van een kleine anderhalve trede omhoog naar, maar het trappetje naar beneden is vier treden totaal. Je zou dan dus tweeëneenhalve trede naar beneden moeten om nog enigszins fatsoenlijk te kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Trainhunter2009 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:52:
[...]

Geen echt mooie plaat, maar voor vertrek te Rotterdam wel een plaatje gemaakt. Zal m zo uploaden, gaat mobiel niet lukken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oB7quCyl.jpg
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Is die ook onder de perronkap geweest? Dat zou wel een mooi dak vol rook gegeven hebben dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Daar was ik niet bij, kwam uit de trein op weg naar de Metro en kon ternauwernood deze plaat schieten om 08:06. Als het goed is bij aankomst en omlopen is de loc onder de kap geweest, nu stond 'ie net onder de trap vandaan met de schoorsteen en bleef er ook nog wat rook hangen onder het laatste stukje van de kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30

Onbekend

...

Als het goed is geeft zo'n loc weinig rook als hij moet stoppen. Pas bij het wegrijden produceert hij wat rook en misschien (hopelijk) was hij met de schoorsteen net buiten de stationskap gestopt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
marcop23 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:54:
[...]

Is die ook onder de perronkap geweest? Dat zou wel een mooi dak vol rook gegeven hebben dan :P
Ah joh, vroeger was dat heel normaal :P

Afbeeldingslocatie: https://railtrackweblog.files.wordpress.com/2016/05/20160512_image2.jpg

Tunnels was veel leuker met stoomlocomotieven! :P

Soms reed het personeel (machinist + stoker) ook met gasmaskers:

Afbeeldingslocatie: http://cabforward.com/wp-content/uploads/2014/03/SP-Crewmans-Smoke-Hood.png

Tot men op het idee kwam om Cab Forward te gaan rijden, dat maakte het wat aangenamer voor het treinpersoneel :P

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/Locomotiva_FS_6943.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6e/SP4294_Neil916.JPG/1280px-SP4294_Neil916.JPG

[ Voor 0% gewijzigd door crisp op 17-12-2016 12:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:55

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Die laatste, wauw! Wat een gave locomotief zeg :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
bvk schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:04:
Die laatste, wauw! Wat een gave locomotief zeg :)
Ja, is de 4294 van Southern Pacific

Gebouwd in 1944, buiten dienst genomen in 1956, de laatste van 20 Class AC-12 locomotieven. Dit waren overigens oliestokers, geen kolenstokers.

Is de enige van de klasse die bewaard gebleven is (niet rijvaardig).

De spoormaatschappij Southern Pacific bestaat inmiddels niet meer, maar is via diverse overnames opgegaan in het huidige Union Pacific, die zelf ook een aantal zeer interessante ontwerpen hadden, zoals de gigantische Challenger Class of de nog grotere Big Boy-klasse.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mila1994 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:51:
[...]

Ik mag toch hopen dat de treinen in de Randstad dubbeldeks blijven! Ik heb nu al moeite om een stoel te vinden tijdens mijn rit Leiden-Rotterdam CS.
Ik heb er altijd 4 tot mijn beschikking, wanneer en waar ik ook heen ga. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biertjuh?
Zo.... Wat vanochtend niet lukte is nu wel gelukt.

Later vanavond zal ik hier een paar foto's van die stoomloc in Deventer posten en een filmpje van het vertrek uit Deventer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Had al twee video's gevonden op YouTube:

In R'dam:

Aankomst in Deventer:

Mogen ze elk jaar voor Dickens wel doen! (Of deden ze dat al? :P)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Vanavond even staan kijken rond het vertrek van die SSN richting Rotterdam. Wat een bak stoom 5 minuten voor vertrek! Dit jaar voor het eerst, overigens!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47212685/stoom/IMG_20161217_174925.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47212685/stoom/IMG_20161217_175553.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47212685/stoom/IMG_20161217_180312.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47212685/stoom/IMG_20161217_180538.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47212685/stoom/IMG_20161217_180809.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door koelkast op 17-12-2016 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

HerZon schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:53:
[...]

toch maar eens douchen dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
biertjuh? schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:22:
Zo.... Wat vanochtend niet lukte is nu wel gelukt.

Later vanavond zal ik hier een paar foto's van die stoomloc in Deventer posten en een filmpje van het vertrek uit Deventer.
Dit gaat toch nog wat later worden als vanavond.. Net klaar met film kijken en morgenochtend weer vroeg dag.. Zal dus morgen in de loop van de dag worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

ijdod schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:54:
Nieuwe dienstregeling op een bekend traject, vermoeidheid, en geen controle van de lege trein, en je wordt opeens op een opstelterein wakker. :P (ik niet, mijn echtgenote)
Ik heb me wel eens afgevraagd wat er dan zou gebeuren. Ik stelde me namelijk voor dat je dan in een donkere trein een ruit in moet tikken of 112 moet bellen om eruit te komen _O-
HerZon schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:53:
[...]

En toch kun je er maar op 1 zitten als je ergens wilt komen :+ Er vanuit gaande dat er idd niemand anders op die stoelen zit :>

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Krentenbol schreef op zondag 18 december 2016 @ 02:43:
[...]

Ik heb me wel eens afgevraagd wat er dan zou gebeuren. Ik stelde me namelijk voor dat je dan in een donkere trein een ruit in moet tikken of 112 moet bellen om eruit te komen _O-
Of gewoon een deur nood openen zonder iets te slopen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
De obligate bejaarde met plastic tasje die met zijn neus op de trein staat alsof hij van zijn levensdagen zo'n ding nog niet gezien heeft :+

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Maasluip schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:45:
[...]

De obligate bejaarde met plastic tasje die met zijn neus op de trein staat alsof hij van zijn levensdagen zo'n ding nog niet gezien heeft :+
Ik zie gewoon een techneut die de techniek staat te bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Maegrim schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:07:
[...]

Dan sta je alleen op een, waarschijnlijk donker, opstelterrein waar je de weg niet kent en er zomaar en trein aan kan komen. Dan kun je echt beter bellen naar de klantenservice, 0900-8844, of, bij gebrek aan beltegoed, 112. Als dat echt niet gaat bij gebrek aan telefoon, lading, of netwerkdekking, dan kun je instructies om de deuren bij nood te openen gebruiken, en zelfs dan is het beter de aandacht van een spoormedewerker te trekken dan om zomaar uit te stappen.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Delph1900 schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:04:
[...]

Ik zie gewoon een techneut die de techniek staat te bewonderen.
Precies, ik heb ook wel eens dicht bij de rand gestaan om naar de zandstrooier en de draaistellen van een SGM te kijken :P Terwijl ik toch heel vaak een SGM zie, van dichtbij zie je een hoop extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
marcop23 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:14:
[...]
Nouja, het vervangt ook gewoon ICR en ICM natuurlijk, dat was al enkeldeks. Niet op elk traject zijn nou eenmaal dubbeldekkers nodig. Ook kan ik het me voorstellen dat enkeldeks en hoge snelheid wat beter gaat, ivm een lagere neus?
Dubbeldekkers (of toch minstens VIRM) zijn op sommige series ook niet handig. Ze zijn minder overzichtelijk en je hebt vooral veel minder bagageruimte.
Er waren natuurlijk ook altijd al smalle deurtjes in ICM'en natuurlijk, van de balkons richting de bak zelf. Dat vormde volgens mij nooit een bottleneck, het gangpad waar de mensen vandaan komen is toch niet breder.
Daarbij is het zeldzaam dat de instappers genoeg ruimte laten aan de uitstappers om twee-aan-twee uit te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maegrim schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:07:
[...]

Maar daarvoor moet je alsnog het glas voor de noodbediening inslaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
arnold_m schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:08:
[...]

Dan sta je alleen op een, waarschijnlijk donker, opstelterrein waar je de weg niet kent en er zomaar en trein aan kan komen. Dan kun je echt beter bellen naar de klantenservice, 0900-8844, of, bij gebrek aan beltegoed, 112. Als dat echt niet gaat bij gebrek aan telefoon, lading, of netwerkdekking, dan kun je instructies om de deuren bij nood te openen gebruiken, en zelfs dan is het beter de aandacht van een spoormedewerker te trekken dan om zomaar uit te stappen.
Het ging over het intikken van een raam.
Krentenbol schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:00:
[...]

Maar daarvoor moet je alsnog het glas voor de noodbediening inslaan toch?
Wat is er goedkoper, een nieuwe ruit of een glazen plaatje van 10cm2?

[ Voor 17% gewijzigd door Maegrim op 18-12-2016 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Krentenbol schreef op zondag 18 december 2016 @ 02:43:
[...]

In dit geval NS gebeld, maar voordat die terugbelden liep er een NSer langs de trein (buiten) wiens aandacht kon worden getrokken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:13
Weet iemand of de perrons op Rilland-Bath lager zijn dan normaal? Om in een VIRM te stappen moet je bijna hoogspringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Perrons in Nederland zijn origineel allemaal 84 centimeter hoog (museum-perrons uitgezonderd), maar men is bezig om ze allemaal te verlagen naar 76 centimeter, wat de Europese standaard is.

Weet niet of Rilland-Bath al verlaagd is?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maegrim schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:07:
[...]

Wat is er goedkoper, een nieuwe ruit of een glazen plaatje van 10cm2?
Slopen is slopen :z Zal de [semi-serieus]-tag wel in mijn onderschrift zetten voor je :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
wildhagen schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:18:
Perrons in Nederland zijn origineel allemaal 84 centimeter hoog (museum-perrons uitgezonderd), maar men is bezig om ze allemaal te verlagen naar 76 centimeter, wat de Europese standaard is.

Weet niet of Rilland-Bath al verlaagd is?
Daar lijkt het wel op, die instap op een VIRM is echt veel hoger op Rilland dan bijvoorbeeld Roosendaal of Bergen op Zoom. Ik verkeek mij daar best wel op toen ik uitstapte net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Er zijn volgens mij ook nog een aantal stations die destijds nooit verhoogd zijn of slechts deels verhoogd. Als ik mij niet vergis heeft Rilland-Bath een hoog en een laag deel. Deels dus op 76/84 cm (geen idee welk van de twee), deels op hoogte 'stoomtijdperk'. Als de machinist de bordjes volgt, stopt de trein met het grootste gedeelte langs het hoge deel dacht ik.

Edit: dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/E1oAP-bjotE/maxresdefault.jpg
Het voorste gedeelte is hoger dan het achterste gedeelte. Zit je dus in een VIRM6, en een beetje voorin, dan stap je dus op het lagere gedeelte.

[ Voor 27% gewijzigd door EDIT op 18-12-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
Ah, dat kan een boel verklaren. Ik was helemaal doorgelopen naar het 6-bordje. Ik stap daar verder nooit in of uit, dus dat weet ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
Dus...

Hierbij een paar van de beloofde foto's, de rest is hier te bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://rickvolkerink.nl/wp-content/uploads/2016/12/IMG_4940-1024x683.jpg

Afbeeldingslocatie: https://rickvolkerink.nl/wp-content/uploads/2016/12/IMG_4941-1024x683.jpg

Afbeeldingslocatie: https://rickvolkerink.nl/wp-content/uploads/2016/12/IMG_4952-1024x683.jpg

En nog een filmpje van vertrek, helaas wel een beetje donker maar vooral die hoorn is toch wel machtig:
[YouTube: https://youtu.be/W6_2kzCXoJk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Mooie foto's, en ook een leuk filmpje.
Ja die fluit van die 01 is een hele mooie, ik hoor 'm regelmatig, woon erg dicht bij het Depot.
Het zijn en blijven machtig mooie machines, al had ik graag meer Nederlands stoom materieel bewaard gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gisteren reed de mat '54 weer een rondje. Ben er weer de hele dag achteraan wezen jagen... In de ochtend was het verschrikkelijk donker, kijk maar eens naar deze ISO1600-foto. Ben een beetje met noise reduction en sharpening in photoshop aan de slag geweest, maar weet iemand hier toevallig nog andere optimalisaties die ik kan toepassen? Ben al aardig blij met dit resultaat hoor, maar toch, je bent nooit te oud om te leren :-)
Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/1/621/30918217253_1a51707205.jpgDonateursrit Stichting Mat '54 te Maartensdijk by sanfranjake, on Flickr

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 22:23

Luke!

#Treinbaas
Doe mij maar een TRAXX sfj!
NoiseNinja al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
Is dat nou niet juist een foto die er niet helemaal perfect uit hoeft te zien? In die kleuren en met die bovenleiding portalen kan het zomaar een jaren 70 foto zijn (of wanneer reden ze in die kleuren?) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
anboni schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:36:
Is dat nou niet juist een foto die er niet helemaal perfect uit hoeft te zien? In die kleuren en met die bovenleiding portalen kan het zomaar een jaren 70 foto zijn (of wanneer reden ze in die kleuren?) :)
Mat'54 heeft in het groen rondgereden tot 22 mei 1980, toen tweetje 351 als laatste zijn gele huisstijl kreeg (ter vergelijk, de 358 was begin juli 1968 als eerste voorzien van de nieuwe huisstijl).

Meeste Mat'54 hebben overigens tussen 1970 en 1976 de gele huisstijl gehad.

De 766 op de foto heeft die huisstijl overigens toen niet gekregen, dat treinstel is immers (met een aantal anderen) omgebouwd tot intercity-stel en hernummerd naar 1766, en kreeg daarbij de IC-huisstijl.

Ter vergelijk, de normale huisstijl (die de 766 dus niet gekregen heeft):

Afbeeldingslocatie: http://www.folst.nl/terzijde/54_2.jpg

En de intercity-kleurstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.feijenoordsemeesters.nl/Hondekop20.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/li5L3D2qazeBlGncK56htFSM/full.jpg

De onderste foto is dus de 1766/766, op 4 maart 1991 bij Dordrecht-Zuid, onderweg als IC Amsterdam->Vlissingen :)

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 19-12-2016 05:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Luke! schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:21:
Doe mij maar een TRAXX sfj!
NoiseNinja al geprobeerd?
Doe er dan twee, voor het geval de eerste kaput gaat :*)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
sanfranjake schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:13:
Gisteren reed de mat '54 weer een rondje. Ben er weer de hele dag achteraan wezen jagen... In de ochtend was het verschrikkelijk donker, kijk maar eens naar deze ISO1600-foto. Ben een beetje met noise reduction en sharpening in photoshop aan de slag geweest, maar weet iemand hier toevallig nog andere optimalisaties die ik kan toepassen? Ben al aardig blij met dit resultaat hoor, maar toch, je bent nooit te oud om te leren :-)
[afbeelding]Donateursrit Stichting Mat '54 te Maartensdijk by sanfranjake, on Flickr
Alsof het de eerste rit is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hHeRBKiejGakDBmldV6ctlzh/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
DSB to withdraw troubled IC4 fleet
Wordt aardig vol daar in Pistoia :|

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Honderden lege intercitytreinen stoppen de komende weken op station Breda. Reden is de introductie eind volgende maand van de nieuwe spoorverbinding van Den Haag - Eindhoven over het HSL-spoor. Onder het motto 'eerst de kinderziektes eruit, dan de passagiers erin', laat de NS niets aan het toeval over en wordt er eerst uitgebreid getest.

Sinds maandagochtend rijden ieder uur twee testtreinen, slechts gevuld met NS-personeel waaronder veel technici, tussen beide steden en doen daarbij Breda aan. De treindeuren blijven dicht, reizigers kunnen niet instappen. Pas vanaf maandag 23 januari gaat de nieuwe verbinding, als de tests goed verlopen, echt van start.

De NS hebben voor een uitgebreide testperiode gekozen omdat de trein over het hogesnelheidsspoor gaat rijden. En dat kan grote problemen opleveren, heeft het recente verleden bewezen.

Zo stond de Intercity Direct van Breda naar Amsterdam de afgelopen jaren regelmatig stil vanwege het beveiligingssysteem op de HSL dat afwijkt van dat op het gewone spoor. Datzelfde beveiligingssysteem is ook de reden dat er nog steeds geen intercitytrein van Breda over de HSL naar Antwerpen rijdt.

Als de tests goed verlopen, gaat de intercity tussen Den Haag en Eindhoven vanaf 23 januari officieel van start met om het half uur een trein die in Breda stopt.

Vanwege het rijden over de HSL heeft de NS niet alleen 80 machinisten, maar ook 160 hoofdconducteurs een extra opleiding gegeven. ,,Dat is nodig'', zegt NS-woordvoerder Ton Boon, ,,omdat op de HSL andere regels gelden dan op het reguliere spoor. Daar hebben niet alleen de machinisten mee te maken, maar ook het andere personeel.''

De nieuwe intercityverbinding tussen Den Haag en Breda maakt onderdeel uit van het nieuwe spoorboekje van de NS dat eerder deze maand inging. De trein rijdt de eerste maanden tussen Den Haag en Breda; voor reizigers die verder willen naar (of reizen vanuit) Eindhoven is er tijdelijk een extra overstap op station Breda.

In de loop van 2017 start NS met de volledige treindienst tussen Den Haag en Eindhoven. De nieuwe verbinding zorgt voor tien minuten tijdswinst tussen Den Haag en Eindhoven. De trein wordt met negen rijtuigen een stuk langer dan de meeste andere intercitytreinen.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...p-station-breda-1.6757518

Redelijk intensief testprogramma.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op maandag 19 december 2016 @ 07:09:
[...]

Doe er dan twee, voor het geval de eerste kaput gaat :*)
Altijd nog weg gekomen met zo'n ding! *afkloppen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Vanwaar de reden dat die IC Den Haag - Eindhoven tussen Breda en Rotterdam over HSL spoor rijdt? Is het bij Dordrecht zo verstopt? Volgens de NS is de tijdswinst maar 9 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Hier ook altijd weer weggekomen :P
Traxx is prima spul, maar als je alleen NS materieel gewend bent is het in het begin even wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ijdod schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:27:
[...]

In dit geval NS gebeld, maar voordat die terugbelden liep er een NSer langs de trein (buiten) wiens aandacht kon worden getrokken.
Of aan de noodrem trekken :')
http://www.geenstijl.nl/m..._2014_nul_survivalsk.html :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Dat heeft erg weinig nut in een geparkeerde trein op een opstelterrein midden in de nacht.

De discussie niet goed gevolgd? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
Trainhunter2009 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:34:
Dat heeft erg weinig nut in een geparkeerde trein op een opstelterrein midden in de nacht.

De discussie niet goed gevolgd? ;)
Haha, heb jij het artikel van AW_Bos niet bekeken en snap je daardoor de sarcasme niet? ;)

Of was dit ook sarcasme. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Trainhunter2009 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:34:
Dat was niet mijn idee, zoals het GS-artikel inderdaad beschrijft ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
;) Hahaha, nee het was ff wat sarcasme van mijn zijde, dat artikel had ik nog in mijn geheugen zitten, was 2 jaar geleden aardig wat om te doen, zelfs op tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

HallonRubus schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:52:
Vanwaar de reden dat die IC Den Haag - Eindhoven tussen Breda en Rotterdam over HSL spoor rijdt? Is het bij Dordrecht zo verstopt? Volgens de NS is de tijdswinst maar 9 minuten.
Eh hoezo niet? Het is sneller en druk kun je de HSL op het moment niet noemen qua treinbewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Misschien omdat de combinatie Traxx+ICR nog steeds niet betrouwbaar genoeg is.
Of om de bediening van Dordrecht op peil te houden.

Dat de NS toch kiezen voor de HSL is misschien wel om te voorkomen dat er straks ruimte komt voor andere binnenlandse vervoerders op de HSL.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De door het kabinet teruggedraaide privatisering van spoorbeheerder ProRail kan ervoor zorgen dat treinkaartjes 5 tot 10 procent duurder worden.

Volgens een rapport van adviesbureau McKinsey, in handen van De Telegraaf, hangt er een flink prijskaartje aan de omvorming van Prorail.

Het staatsbedrijf is nu een besloten vennootschap, maar moet een zelfstandig bestuursorgaan worden onder het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Het rapport zou maandag naar staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur) zijn gestuurd ter voorbereiding op het debat in de Tweede Kamer dinsdagavond.

De ministerraad ging begin december akkoord met het voorstel om de spoorbeheerder om te vormen. Het wetsvoorstel moet eind 2017 naar de Kamer. De totale kosten van de operatie worden geraamd op 20 tot 30 miljoen euro.

De verrekening van belastingvoordelen met de fiscus en het betalen van vennootschapsbelasting zouden daarbij punten van zorg zijn. Deze zouden een naheffing van honderden miljoenen extra kunnen opleveren.

Dijksma laat in een reactie weten dat een duurder treinkaartje niet aan de orde is. "Het kabinet wil ervoor zorgen dat de kosten niet op reizigers, verladers, vervoerders en investeringen op het spoor worden afgewenteld."

Ook moet de Belastingdienst nog beoordelen wat de fiscale gevolgen zijn.
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4...ij-omvorming-prorail.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
En wat nou als de reiziger ook een belastingbetaler is? Of komt er bij de belastingaangifte een vinkje [x] treinreiziger en dan hoef je de belastingverhoging niet te betalen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:19

icecreamfarmer

en het is

Waarom moet een staatsbedrijf belasting betalen?
Zelfde met de NS die vanwege de lagere tarieven er voor kiest dat in Ierland te doen zodat we liever de Ieren dan aan onze eigen staat betalen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:11
icecreamfarmer schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:36:
[...]

Waarom moet een staatsbedrijf belasting betalen?
Zelfde met de NS die vanwege de lagere tarieven er voor kiest dat in Ierland te doen zodat we liever de Ieren dan aan onze eigen staat betalen.
Omdat het vermoedelijk anders staatssteun is (staatsbedrijf hoeft geen belasting te betalen, andere bedrijven wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Waarom moet een onderdeel van een ministerie meer belasting betalen dan een besloten vennootschap?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:24:
[...]

Omdat het vermoedelijk anders staatssteun is (staatsbedrijf hoeft geen belasting te betalen, andere bedrijven wel).
Maar dat geeft toch niet? ProRail als staatsbedrijf kan toch onmogelijk concurrentie krijgen.... Dus het argument van oneerlijke concurrentie valt af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:11
Haribo112 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:38:
[...]

Maar dat geeft toch niet? ProRail als staatsbedrijf kan toch onmogelijk concurrentie krijgen.... Dus het argument van oneerlijke concurrentie valt af...
Dat neemt niet weg dat Prorail gewoon een vennootschap is net als Shell / ING / [random bedrijfsnaam] en dat het oneerlijk is tegenover de andere bedrijven maar ook tegenover de andere spoorbedrijven in Europa?

Het is even gissen hoor want ik weet niet precies of NS of ProRail nu uberhaupt belasting betalen en of de structuur (wel/niet onder ministerie vallen vs 100% in handen van de staat door de MinFin) daar invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Duizenden klachten in één week over nieuwe dienstregeling

Vierduizend klachten in één week. Is dat veel, of te verwachten bij wat voor verandering dan ook? Ik vind het aanvoelen als niet zo veel, maar ik denk ook dat maar een klein deel van de mensen die benadeeld zijn qua reistijd klaagt.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
JeroenH schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:58:

Vierduizend klachten in één week. Is dat veel, of te verwachten bij wat voor verandering dan ook? Ik vind het aanvoelen als niet zo veel, maar ik denk ook dat maar een klein deel van de mensen die benadeeld zijn qua reistijd klaagt.
Ik hoor in mijn omgeving (oke, handjevol mensen dat per trein reist maar) veel klachten over extra overstappen en langere reistijd. Persoonlijk ben ik wel 10-15 minuten sneller. De overstap op Leiden tussen de trein van/naar Den Haag HS en Den Haag CS is alleen al 10 minuten korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robkazoe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:48:
[...]

Dat neemt niet weg dat Prorail gewoon een vennootschap is net als Shell / ING / [random bedrijfsnaam] en dat het oneerlijk is tegenover de andere bedrijven maar ook tegenover de andere spoorbedrijven in Europa?

Het is even gissen hoor want ik weet niet precies of NS of ProRail nu uberhaupt belasting betalen en of de structuur (wel/niet onder ministerie vallen vs 100% in handen van de staat door de MinFin) daar invloed op heeft.
Staat gewoon op het jaarverslag van ProRail:
http://www.jaarverslagpro...ing/balwieverlieskasstro/

Belasting: -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
JeroenH schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:58:

Vierduizend klachten in een week is niets.

Per dag worden circa 1.1 miljoen mensen per trein vervoerd, dus die 4000 is 0.3 procent. Dat is verwaarloosbaar dus.

Elke verandering (waar dan ook, niet alleen op treingebied) levert klachten op. Veel mensen hebben nu eenmaal een gigantische angst voor/aversie tegen alles wat ook maar een millimeter afwijkt van wat ze gewend zijn, dat is een bekend fenomeen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
wildhagen schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:15:
Vierduizend klachten in een week is niets.

Per dag worden circa 1.1 miljoen mensen per trein vervoerd, dus die 4000 is 0.3 procent. Dat is verwaarloosbaar dus.

Elke verandering (waar dan ook, niet alleen op treingebied) levert klachten op. Veel mensen hebben nu eenmaal een gigantische angst voor/aversie tegen alles wat ook maar een millimeter afwijkt van wat ze gewend zijn, dat is een bekend fenomeen.
Dat klinkt redelijk, maar zoals gezegd denk ik dat maar een klein percentage van de mensen die daadwerkelijk iets te klagen heeft dat ook daadwerkelijk doet. Het meer militante deel van de reizigers is toch wel lid van Rover o.i.d.

Persoonlijk vind ik het jammer dat ik op de route die ik voorheen met de trein forensde niets veranderd zag wat me weer terug de trein in kon lokken.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
JeroenH schreef op woensdag 21 december 2016 @ 07:49:
[...]

Dat klinkt redelijk, maar zoals gezegd denk ik dat maar een klein percentage van de mensen die daadwerkelijk iets te klagen heeft dat ook daadwerkelijk doet.
Tsja, die kan je dan ook niet meetellen natuurlijk, wat niet gemeld wordt is nu eenmaal niet bekend :)

En als ze geen klacht indienen, vinden ze het blijkbaar zelf ook niet echt heel erg ofzo, anders hadden ze er wel een melding van ingeschoten. Het is niet alsof er een gebrek aan mogelijkheden daartoe is... website, chat, twitter, telefoon, email, post, mondeling bij de conducteur... het is allemaal mogelijk.

Maargoed, zelfs al zou dat het driedubbele van het aantal meldingen zijn, is het nog steeds vrij verwaarloosbaar, zou het nog altijd minder dan 1 procent zijn.

Een klachtenpercentage van <1 procent na een grote wijziging (in zijn algemeenheid, niet alleen mbt treinen) is in de praktijk een zeer net resultaat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Ik ga geen tijd stoppen in het melden van een klacht, als ik weet dat het toch 0,0 resultaat heeft. Voor mij is het heel simpel: na de wijziging ga ik weer vaker de auto pakken. Dat ligt dan vooral aan hoe de bus aansluit op de trein: op een rit van 45 minuten met de auto (1:15 in de spits met files) kan ik nu 1x per uur een rit van 1:45 met het OV krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
In Winsum moeten treinen door uitspraak van de rechter toeteren bij een onbewaakte spoorwegovergang. Zojuist op NOS was er een item dat buurtbewoners geklaagd hadden. Een van deze klachten https://www.klacht.nl/ongefundeerd-toeteren-voslaan-winsum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En het waren nota bene de buren die om extra maatregelen vroegen na het ongeval... wat willen ze nou eigenlijk?

Make up your mind, please!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat ze willen is een bewaakte overweg als toegang naar een boerderij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Hahaha, zoals al vermoed werd door EDIT, Het is ook nooit goed!
Hadden die bewoners inclusief buren maar op de rechtszaak moeten zijn, hadden ze kunnen ageren.
En misschien iets langer kunnen slapen :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Als er verkeer op de Voslaan aankomt is toeteren als waarschuwing natuurlijk verantwoord.
|:( |:( |:(

Zou die geit nou echt niet snappen dat een trein die met 140kph aan komt razen nou niet bepaald voldoende tijd heeft om in te schatten of er verkeer aankomt voordat 'ie besluit wel of niet te toeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Het zijn Agrariërs, op zijn Hollands Boeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

En EDIT, vrijdag nog wat te doen? ;)
Vakbond VVMC, die machinisten en conducteurs vertegenwoordigt, roept leden met standplaatsen Amsterdam, Rotterdam en Hoofddorp op om vrijdag het werk neer te leggen. Volgens de vakbond wil de NS niet aan de eis voldoen om machinisten en hoofdconducteurs minder vaak hetzelfde traject te laten rijden in de recent van kracht geworden nieuwe dienstregeling. De staking duurt tot 11.00 uur ‘s ochtends.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:30:
Wat ze willen is een bewaakte overweg als toegang naar een boerderij :')
Kan geregeld worden, ik neem aan dat ze die 700.000 euro die zoiets kost dan zelf ook wel even op tafel leggen?

Want om nou voor die 3 huizen die aan die weg liggen een complete bewaakte overweg te leggen voor een paar maanden (over enkele maanden is de overweg immers helemaal weg) lijkt me niet echt heel erg rendabel...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 13:34
MBV schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:37:
En EDIT, vrijdag nog wat te doen? ;)

[...]
Ik vraag mij toch echt af wat voor stakingen nut hebben behalve het irriteren van reizigers. De NS geeft gezien alle vertragingen/veel te drukke treinen toch niet zoveel om de reiziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
wildhagen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:37:[...]
Want om nou voor die 3 huizen die aan die weg liggen een complete bewaakte overweg te leggen voor een paar maanden (over enkele maanden is de overweg immers helemaal weg) lijkt me niet echt heel erg rendabel...
Tsja, de keuze is vrij simpel:
1. Af en toe iets aanrijden/iemand doodrijden.
2. De overweg en daarmee de enige toegangsweg tot het gebied erachter opheffen.
3. Een bewaakte overweg aanleggen.
4. Tyfoneren.

In vrijwel heel de wereld is #4 de standaardbenadering, eigenlijk verbaast het mij dat er meerdere ongevallen en een rechter aan te pas moeten komen voor die hier toegepast wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Bacchus op 21-12-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

soeppie schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:22:
In Winsum moeten treinen door uitspraak van de rechter toeteren bij een onbewaakte spoorwegovergang. Zojuist op NOS was er een item dat buurtbewoners geklaagd hadden. Een van deze klachten https://www.klacht.nl/ongefundeerd-toeteren-voslaan-winsum/
Het bijbehorende artikel:
Inwoners Winsum storen zich aan toeterende treinen
Toeterende treinen veroorzaken overlast in Winsum. Machinisten van Arriva zijn sinds kort verplicht om daar een signaal af te geven op het moment dat ze de onbewaakte spoorwegovergang bij de Voslaan naderen. Maar sommige machinisten toeteren wel vier tot vijf keer, ook 's ochtends vroeg en 's nachts, schrijft RTV Noord.

Rond de spoorwegovergang wonen niet veel mensen, maar volgens omwonenden wordt er ook ruim voor en na de overgang getoeterd "tot aan Winsum toe", zegt Arie. Hij is een van de omwonenden die bij ProRail, Arriva en de gemeente aan de bel hebben getrokken.

Ook Brigitta heeft last van het lawaai. "Vanmorgen nog om half zes, was er weer een fanatieke machinist die vier tot vijf keer toeterde. En de laatste trein passeerde om één uur vannacht. Dan slaap je dus slecht." Dat er vanwege de veiligheid af en toe een signaal moet worden gegeven begrijpt ze wel, "maar laat het alsjeblieft achterwege als het niet nodig is."

Verplicht
Arriva legt uit dat de machinisten verplicht zijn om te toeteren. Dat is het gevolg van een gerechtelijke uitspraak. Er staat ook een aanwijsbord voor machinisten. "We hebben tijdens de rechtszaak al gewaarschuwd dat er klachten zouden komen van omwonenden", zegt de woordvoerder tegen de regionale omroep.

Na een ongeval op 18 november zijn er meer maatregelen genomen bij de onbewaakte spoorwegovergang in de Voslaan. Er staan nu matrixborden, die voor de onveilige situatie waarschuwen. Ook wordt een tijdelijke noodweg aangelegd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Terranova schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:51:
[...]

Ik vraag mij toch echt af wat voor stakingen nut hebben behalve het irriteren van reizigers. De NS geeft gezien alle vertragingen/veel te drukke treinen toch niet zoveel om de reiziger.
Wat is dat weer voor bijzondere redenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0DwxRi1m.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Un7umJNm.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gbhtDNfm.png
Nou willen ze in Winsum aan de Voslaan een bewaakte overweg, zelfs op zo'n ding krijgen ze het voor elkaar om vandaag onder een trein te parkeren........ :? :X ..........moeten we nu daar ook gaan typhoneren??

[ Voor 7% gewijzigd door Trainhunter2009 op 21-12-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik kan een eind meegaan met veel issues waarvoor personeel in het algemeen, en spoorpersoneel in het bijzonder, gaat staken, ook als mij dit als reiziger raakt. Dit is er echter geen van. Primair heeft het spoorbedrijf een taak, en dit doel (geen rondje rond de kerk) is er al een waarvan het nut voor deze taak discutabel is...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Mijns inziens is de aangekondigde staking te voorbarig.
Een eerste opzet voor de nieuwe werklijnen is eerder deze week gemaakt en wordt later deze week besproken met de vakbonden en de standplaatsen. Dat was al vóór de stakingsaanzegging bekend en daarvoor zijn alle bonden, inclusief VVMC voor uitgenodigd door NS.
Dat er nu opeens gestaakt wordt heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde. Ga juist het gesprek aan op die dag, zou ik willen zeggen, en ga samen met de werkgever kijken hoe het pakket er nu uit ziet en waar verbetering mogelijk zou zijn.
Mij zul je aankomende vrijdagochtend dus gewoon op de trein aantreffen.

Edit: lol, ik zie nu dat ik zo ongeveer de officiële reactie van NS heb getypt. Niet helemaal de bedoeling, maar daarom niet minder waar.

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 21-12-2016 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trainhunter2009 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:07:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Nou willen ze in Winsum aan de Voslaan een bewaakte overweg, zelfs op zo'n ding krijgen ze het voor elkaar om vandaag onder een trein te parkeren........ :? :X ..........moeten we nu daar ook gaan typhoneren??
Gewoon voortaan op elke spoorovergang in Nederland bij een passerende trein die typhoon flink laten blaten. Zet hem maar eens op standje Armageddon >:)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
wildhagen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:19:
[...]

Gewoon voortaan op elke spoorovergang in Nederland bij een passerende trein die typhoon flink laten blaten. Zet hem maar eens op standje Armageddon >:)
Ik stel een herontwerp voor van de voorkant van de treinen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/J4PM_Wn4j-I/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
EDIT schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:15:
Mijns inziens is de aangekondigde staking te voorbarig.
Een eerste opzet voor de nieuwe werklijnen is eerder deze week gemaakt en wordt later deze week besproken met de vakbonden en de standplaatsen. Dat was al vóór de stakingsaanzegging bekend en daarvoor zijn alle bonden, inclusief VVMC voor uitgenodigd door NS.
Dat er nu opeens gestaakt wordt heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde. Ga juist het gesprek aan op die dag, zou ik willen zeggen, en ga samen met de werkgever kijken hoe het pakket er nu uit ziet en waar verbetering mogelijk zou zijn.
Mij zul je aankomende vrijdagochtend dus gewoon op de trein aantreffen.

Edit: lol, ik zie nu dat ik zo ongeveer de officiële reactie van NS heb getypt. Niet helemaal de bedoeling, maar daarom niet minder waar.
Goed bezig die vakbond, zo creeer je echt draagvlak in de maatschappij voor als je een keer echt iets hebt waar je voor moet knokken en met overleg niet bereikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
anboni schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:35:
[...]

Goed bezig die vakbond, zo creeer je echt draagvlak in de maatschappij voor als je een keer echt iets hebt waar je voor moet knokken en met overleg niet bereikt 8)7
De andere kant is wel weer dat de VVMC (als ik het goed begrepen heb) al direct na de toezegging van de directie midden november een een aantal eisen had gesteld. Daarop zou niet inhoudelijk door NS gereageerd zijn. Toen heeft de VVMC een ultimatum gesteld, die gisteren afliep.
Dit is dus het gevolg daarvan.
De algemene uitnodiging van NS om deze week de nieuwe werkpakketten te bekijken is volgens de VVMC dan ook geen reactie geweest op het betreffende ultimatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Het rondje om de kerk is een term die bij NS niet gebruikt mag worden, maar feit is natuurlijk wel dat NS dit langzaam maar zeker toch wel gaat invoeren. Het heeft natuurlijk geen zin om overal het spoor te ontvlechten (Utrecht, straks asd) als personeel tóch kris kras van treinserie naar treinserie gaat.

Uiteindelijk zijn alle argumenten over veiligheid loos, want machinisten van Cxx rijden ook de hele dag Amersfoort-Ede. Voor conducteurs gaat het sowieso al niet op. Enige argument is dat het minder leuk is als je bijna een hele dag hetzelfde traject hebt, maar uiteindelijk hebben reizigers daar het meest aan. Vooral natuurlijk zolang de bijsturing niet in staat is fatsoenlijk bij te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Veiligheid is bij dat soort trajecten wel degelijk een issue (even los van de specifieke NS discussie).
Het is niet voor niets dat na een hele hoop STS passages bij Veolia op de Maaslijn e.a. de machinisten van dat bedrijf opeens naar het sein moesten wijzen, hardop de stand van het sein moesten opzeggen en documenteren of zoiets dergelijks.
Alleen maar om de concentratie te behouden en STS-en te voorkomen.
Laat ik het zo zeggen: een bedrijf legt zo'n maatregel echt niet op omdat ze het zo leuk vinden.

EDIT :
Zie aanvulling van Luke:
Luke! in "Het grote spoorwegentopic deel 22"
Het betrof schijnbaar nieuwe machinisten. Ik was in de veronderstelling dat het allemaal ex-NS personeel was.

[ Voor 17% gewijzigd door EDIT op 29-12-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Hee waar ken ik dat van..............Japan geloof ik.
Die zitten alles voor zich uit te roepen wat ze voor info binnenkrijgen via seinen.

En EDIT heeft inderdaad gelijk, ook in mijn tak van dienst merk je dat de hele tijd het zelfde rondje je aandacht doet afdwalen als je voor de 11 keer op het zelfde verkeerslicht afrijdt, oohhh die wordt zo groen.....maar dan drukt er ineens een fietser op het knopje en krijgt voorrang :/

[ Voor 51% gewijzigd door Trainhunter2009 op 21-12-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik reed laatst door groen (verkeerslicht) dacht ik, terwijl de auto een paar seconden achter mij wel stopte :+... ik weet het nog steeds niet zeker (niks gebeurd oid), maar je hoeft maar ff de concentratie te verliezen en je mist een sein/verkeerslicht.
Pagina: 1 ... 98 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.