Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.879 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
De RBC geeft de trein alleen een statisch snelheidsprofiel. Dat zal lig voor de HSL in NL gewoon 300km/h zijn voor de Thalys. De trein bakt er vervolgens zijn EOA (end of authority) aan de hand van de ingeven trein karakteristiek. Stel nou dat je een MA krijgt van 'slechts' 8km lang, dan kan ik me voorstellen dat de trein daar dus een EOA van 180 km/h van maakt. Vervolgens, op basis van de treinpositie, stelt de interlocking vervolg rijwegen in, dan krijg je dus je EOO op 16km, en dus kan ook je max snelheid weer omhoog. Ik zal morgen es ff in het lab aanklooien :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:21
De MA verstrekking is gewoon 3 maal niks op de HSL. Je krijgt ook een MA voor iets van 16 km, of tot de trein die voor je rijdt met een max van diezelfde 16 kilometer.
Pas als je op de DMI de remcurve te zien krijgt, krijg je het volgende blok van 16 km of opnieuw tot de ervoor rijdende trein.
Dat is iets dat bij zowel ICD als Thalys speelt. Die rijweg iets eerder verstrekken zou al flink schelen in de rust in de cabine.

Edit: overigens krijg je de TAF request inderdaad pas vanaf 80 meter van het SMB. Ben je daar voorbij, dan heb je pech en mag je een aanwijzing STS in ontvangst nemen voor het volgende SMB. OS wordt op de HSL niet aangeboden helaas, maar ik geloof dat er geluiden opgaan om dat toch weer te wijzigen. De TAF request zou dan mode OS moeten worden, naar wat ik begreep net als op het A15 tracé.

[ Voor 31% gewijzigd door EDIT op 12-12-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Lijkt me echt een ARI dingetje op de HSL, of een heule late MAR maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik ken de HSL applicatie niet, dus dus ik kan het niet verklaren. MA tot aan de 'eerst volgende trein' lijkt me vrij logisch dat je dan in je remcurve zit te klooien omdat je zo optimaal en zo dicht mogelijk tegen je max toegelaten snelheid wilt blijven rijden.

Het verbaast me dat op de HSL geen OS beschikbaar is, wat doe je dan bij een assenteller die plat ligt of een defecte trein wegslepen :? Aanwijzing STS ?
Als het in het TAF window bent (dus voor het SMB) dan pas zou je een OS krijgen, en ook alleen als de trein positie bekend is. Stel nou dat je je cabine afsluit (DMI uit), de trein 5 meter zou verslepen, en diezelfde CAB weer aanzet, dan kent de EVC geen 'know position' meer en krijg je dus ook die OS niet, maar moet je met SR tot aan de eerste balise groep. Dan pas kent de EVC weer een positie en kan je bij het SMB een FS MA krijgen. Ander heb je pech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
OS zit er wel in, maar alleen als ouderwets geel knipper. Dus als je een trein moet afslepen krijg je wel gewoon OS aangeboden.

Overigens als ik even meekijk met wat ARI doet in Routelint, dan geeft die wel gewoon alles veilig. Dus de rijweg wordt wel ingesteld (en ook direct zodra de voorgaande trein het blok verlaten heeft), maar je MA wordt pas geüpdatet als je dus al de remcurve te zien krijgt op de DMI.
Hoe dat technisch zit weet ik niet, daar heb je ongetwijfeld veel meer verstand van dan ik :P

[ Voor 60% gewijzigd door EDIT op 12-12-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gisteren ook eens kennis mogen maken met de nieuwe dienstregeling op het traject Alkmaar - Groningen.

Wel even wennen aangezien Lelystad - Vlissingen niet meer rijdt en er een intercity voor in de plaats pendelt tussen Amsterdam C en Almere C.

Het traject is welgeteld 3 minuten sneller :p
Hoewel ik gisteren 40 minuten vertraging had. Een hert in Drenthe was niet op de hoogte van de nieuwe dienstregeling en stond nog op het spoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:47
Goed duidelijk filmpje van de OvV, het was mij eerder niet duidelijk geworden dat de hoogwerker maar max 1km/u ging. Ook ging de hoogwerker naar mijn idee dicht onder de bovenleiding langs, zou er met dat risico rekening gehouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Enig idee waarom je nu vanuit eindhoven richting r'dam moet overstappen op breda?
Het lijkt een tijdelijk its.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
icecreamfarmer schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:01:
Enig idee waarom je nu vanuit eindhoven richting r'dam moet overstappen op breda?
Het lijkt een tijdelijk its.
Werkzaamheden en testritten (t/m eind januari) en daarna nog niet genoeg aangepaste treinen voor de HSL beschikbaar. Vanaf april 2017 moet alles weer zonder overstap verlopen: dan zijn er voldoende rijtuigen aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 13-12-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

EDIT schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:07:
[...]

Werkzaamheden en testritten (t/m eind januari) en daarna nog niet genoeg aangepaste treinen voor de HSL beschikbaar. Vanaf april 2017 moet alles weer zonder overstap verlopen.
Ok ik zag nu ook dat je gerouteerd wordt via utrecht van uit Tilburg 8)7

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Dat is vanwege de werkzaamheden aan de Willemsspoortunnel bij Rotterdam. Er rijden veel minder treinen, dus worden zoveel mogelijk mensen geadviseerd om via Utrecht te reizen om de treinen die wel nog rijden te ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
EDIT schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:07:
[...]

Vanaf april 2017 moet alles weer zonder overstap verlopen: dan zijn er voldoende rijtuigen aangepast.
Eerder deze week heb ik ergens anders opgevangen dat dat 'niet voor mei' verwacht hoeft te worden...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Tja, treinpersoneel behoort tot de grootste roddelaars. Ik hoorde laatst ook weer een collega die er heilig van overtuigd was dat vanaf april de VIRM over de HSL zou gaan rijden en dat er vanaf kerst testritten gereden zouden worden. Volgens de collega had het zelfs in de officiële interne berichtgeving gestaan, maar op dat moment was het uiteraard niet terug te vinden.

Het zou uiteraard zomaar kunnen, maar ik heb er in ieder geval nog niets via de officiële communicatie (ook niet intern) over vernomen. De ombouw van de rijtuigen bij Onnen zou volgens mij ook nog gewoon op schema liggen.

[ Voor 39% gewijzigd door EDIT op 13-12-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 10:47

silverball

De wagen voor moderne mensen

Opvallend is dat sinds dienstregeling 2017 de Treinserie 4900 (Almere centrum - Utrecht centraal), Treinserie 5700 (Utrecht centraal - Almere centrum) alle twee tot nu toe volledig met 4-DDZ materieel is gereden. Vreemd, aangezien de in/uitstaptijd vooral in de spits een stuk langer duren als bij het SLT, en de punctualiteit er zeker in de spits niet op vooruit gaat.

Zelf vind ik het wel mooi, tot nu toe niet hoeven staan in de spits, fijne stoelen, het is een aangename verbetering :D

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik moest toevallig gisterenavond laat die treinserie rijden (14900, die stopt extra op Hollandse Rading en Utrecht Overvecht), maar het viel mij vooral op dat er juist zo veel rijtijd was. Ondanks dat ik vrij rustig heb gereden en zelfs bij Keverdijk (de aansluiting vanuit Weesp richting Naarden Bussum) nog even moest wachten op een andere trein, kwam ik eigenlijk overal wel te vroeg aan, terwijl telkens ook gewoon weer de vertrektijd afgewacht werd.
De speling lijkt mij wat dat betreft dus ruim voldoende, zelfs als je de spits meerekent.
De andere kant op heb ik geen ervaring mee in de nieuwe dienstregeling, dus dat zou ik niet weten.
Helaas heeft ProRail het project Naarden Bussum niet op tijd af (niet op tijd ingepland?), dat zou geloof ik in het komende jaar moeten gebeuren. Dan wordt de doorstroming daar ook verbeterd en zouden de treinen daar minder met vertraging moeten gaan rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 13-12-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

EDIT schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:39:
Ik moest toevallig gisterenavond laat die treinserie rijden (14900, die stopt extra op Hollandse Rading en Utrecht Overvecht), maar het viel mij vooral op dat er juist zo veel rijtijd was. Ondanks dat ik vrij rustig heb gereden en zelfs bij Keverdijk (de aansluiting vanuit Weesp richting Naarden Bussum) nog even moest wachten op een andere trein, kwam ik eigenlijk overal wel te vroeg aan, terwijl telkens ook gewoon weer de vertrektijd afgewacht werd.
Volgens de NS app, is mijn trein (ritnummer 4923) sinds de nieuwe dienstregeling in 62% op tijd in Hilversum sp, terwijl dit voor de nieuwe dienstregeling toch echt 80% was. Net nog nagezocht.

Vooral in Hilversum stappen veel mensen in (vermoedelijk veel ROC studenten) die in sportpark weer uitstappen. Tussen die twee stations loopt de trein altijd wel een beetje vertraging op (minuutje of 4). De komst van het DDZ materieel heeft het er iig niet beter op gemaakt. Ook hebben er vaak SLT combinaties (4+6) gereden die samen toch echt meer capaciteit hebben als een 4-DDZ
(...)
Helaas heeft ProRail het project Naarden Bussum niet op tijd af (niet op tijd ingepland?), dat zou geloof ik in het komende jaar moeten gebeuren. Dan wordt de doorstroming daar ook verbeterd en zouden de treinen daar minder met vertraging moeten gaan rijden.
Daar had ik ook iets van meegekregen, maar wat houd dat precies in? Het saneren van de wissels onder andere de wissels van en naar het 3e spoor? Natuurlijk is de track lay-out van het station al jaren vele malen te complex, maar dat lijkt een beetje de bijstuur en inhaalmogelijkheden te verkwanselen. Ik kan er op het internet niets concreets over vinden.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Die punctualiteit in de app is het gemiddelde van de afgelopen drie maanden voor dat ritnummer. Aangezien de dienstregeling 2017 pas eergisteren is ingegaan is dat dus een getal van de vorige dienstregeling. Dus daar zou ik niet te veel aandacht aan besteden ;)
De Sprinter richting Hoofddorp rijdt nog steeds gewoon SLT, dus daaraan veranderd weinig.
Ik weet ook niet precies wat het project helemaal inhoud, maar wat ik begreep is dat vooral de handbediende overweg weggehaald of aangepast wordt en er optimalisaties plaats zullen vinden van de sporen. Maar wellicht dat iemand anders daar meer info over heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe ik het begrijp is het als volgt, maar of dit nou definitief doorgaat weet ik niet zeker:
1. Saneren EBO Zwarteweg
2. Saneren alle wissels en sporen 953, 954 en 955.
3. Boogverruiming waardoor er met 130 doorgereden kan worden.

Blijft over een halte langs de vrije baan, met twee zijperrons (huidige sporen 951B en 952B).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Hoppa, dat zet wel zoden aan de dijk dan inderdaad. Als dat werkelijk zo uitgevoerd wordt, gaat dat wel schelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je raakt alleen wel weer een sloot aan bijsturingsmogelijkheden kwijt, daar was nogal gesteggel over last i checked. Bij calamiteiten kan je dan niet meer in Naarden-Bussum keren (waardoor er dus van Almere Centrum/Weesp-Hilversum niks meer kan rijden), langzame transporten kun je niet meer inhalen, vertraagde sprinters inhalen door IC's is er niet meer bij... NS was in protest gegaan, heb er sindsdien eigenlijk niks meer over gehoord.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

EDIT schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:22:
Dat is vanwege de werkzaamheden aan de Willemsspoortunnel bij Rotterdam. Er rijden veel minder treinen, dus worden zoveel mogelijk mensen geadviseerd om via Utrecht te reizen om de treinen die wel nog rijden te ontlasten.
Krijg niet de indruk dat het helpt ... voor veel mensen is Utrecht ook geen alternatief.
IC's schijnt wel redelijk te gaan als ik m'n dochter zo hoor ; van Blaak (nou ja als het open is) naar Leiden. Maar de sprinters is een regelrechte ramp ; 's ochtends afgeladen en als ik 's avonds terug rijd van Den Haag CS (start station!) kan ik alleen maar op balkon een plaatsje vinden.
In dat opzicht is dat 15 sec. verhaal van die SGM's wel heel zuur, er heeft er nog geen eentje onder de 5 minuten vertraging gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

sanfranjake schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:47:
Je raakt alleen wel weer een sloot aan bijsturingsmogelijkheden kwijt, daar was nogal gesteggel over last i checked. Bij calamiteiten kan je dan niet meer in Naarden-Bussum keren (waardoor er dus van Almere Centrum/Weesp-Hilversum niks meer kan rijden), langzame transporten kun je niet meer inhalen, vertraagde sprinters inhalen door IC's is er niet meer bij... NS was in protest gegaan, heb er sindsdien eigenlijk niks meer over gehoord.
Een aantal haltes verder is Hilversum. Het zal wel dermate weinig gebeuren dat het probleem daartussen zit dat er geen rekening (meer) mee wordt gehouden.

NS zal er wel niet meer tegen zijn, immers de nieuwe dienstregeling lijkt er op berekend te zijn. Even een quote van de NS website over tijdelijk langere reistijd:

"Dit komt onder meer omdat de aanpassingen in Naarden-Bussum nog niet gereed zijn."
http://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/flevoland.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47

DDX

Foutje waardoor ze flink wat borden mogen vervangen :

http://deorkaan.nl/oops-n...on-zaandam-zaanse-schans/

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 13-12-2016 23:33 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

https://www.prorail.nl/projecten/gooisemeren

Die boog tussen Almere en Naarden-Bussum is "maar" 15 jaar oud en wordt nu compleet vervangen door een ruimere boog?
Inderdaad vreemd dat Naarden-Bussum maar tweesporig wordt. De extra sporen werden inderdaad vaak gebruikt als inhaalspoor voor goederentreinen en in de toekomst zouden 4 sporen zeker handig zijn.
En als ze toch aan het verbouwen zijn, waarom niet meteen voorbereidingen treffen op het weghalen van de spoorwegovergangen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Je zit volgens mij aan de verkeerde boog te denken ;)
Het gaat om de boog bij Naarden Bussum, nu dus geschikt voor slechts 80 km/u.
De boog die jij bedoelt is tussen het Naardermeer en Almere, bij de Keverdijk en Muiderberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog meegewerkt aan die varianten studie tijdens m'n stage :') Ze (gemeente) waren heel ambitieus, zelfde plan als Nijverdal (alles verdiept dus)... totdat ze de raming voorgeschoteld kregen (ca. 200 miljoen) :+ en ProRail zei dat ze enkel mee wilde betalen voor de spoorvernieuwing. Toen hadden ze het teruggebracht naar 120 miljoen met een kortere verdiepte bak omdat de provincie eventueel zou bijspringen, maar zo te zien is dat ook niet gelukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
[...] Ondanks dat ik vrij rustig heb gereden [...]
Ik weet dat planken op de weg je nauwelijks iets oplevert (~3% ofzo). Is dat op het spoor anders? Heb je binnen je klaring überhaupt ruimte om agressiever te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Had al eerder gemerkt dat SGM krapper is dan SLT, maar heb het eens opgezocht :

SGM:
capaciteit 2-tjes: 24 zitplaatsen 1e klas, 80 zitplaatsen 2e klas, 38 klapzittingen (totaal 142 zitplaatsen)
capaciteit 3-tjes: 36 zitplaatsen 1e klas, 128 zitplaatsen 2e klas, 58 klapzittingen (totaal 222 zitplaatsen)

SLT:
capaciteit SLT-IV: 40 zitplaatsen 1e klas, 144 zitplaatsen 2e klas, 32 klapzittingen (totaal 216 zitplaatsen)
Capaciteit SLT-VI: 56 zitplaatsen 1e klas, 208 zitplaatsen 2e klas, 58 klapzittingen (totaal 322 zitplaatsen)

en dan vrolijk in de spits de SLT4+6 vervangen door SGM2+3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:10
Bestuurder hoogwerker Dalfsen wilde treinmachinist met armgebaren waarschuwen (inclusief animatie van het ongeluk)

[ Voor 11% gewijzigd door peterkuli op 14-12-2016 09:57 . Reden: aanvullig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:35
Vanmorgen positief verrast toen op Bergen op Zoom ineens een ICM-4 binnen kwam rijden als "intercity" richting Vlissingen ^^ Ging om de 4237 trouwens. Iemand een idee waarom er ineens een ICM rijdt op de Zeeuwse lijn waar normaal enkel VIRM rijdt? :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yBRbuoF.jpg

Foto genomen op Vlissingen, spoor 2(is ook veranderd sinds nieuwe dienstregeling? Hiervoor was het aankomst/vertrekspoor op Vs altijd 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Slaut schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:42:
Goed duidelijk filmpje van de OvV, het was mij eerder niet duidelijk geworden dat de hoogwerker maar max 1km/u ging. Ook ging de hoogwerker naar mijn idee dicht onder de bovenleiding langs, zou er met dat risico rekening gehouden zijn?
In het filmpje wordt ook gesteld dat de trein 140 km/u reed, en 130 km/u op het moment van de botsing.
Rijden die elektrische boemels daar echt zo hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wordt de bestuurder van de hoogwerker eigenlijk nog vervolgd?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
Ik zag net Eurostar treinen rijden vanaf Utrecht Centraal richting het zuiden. WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
koelkast schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:30:
[...]

In het filmpje wordt ook gesteld dat de trein 140 km/u reed, en 130 km/u op het moment van de botsing.
Rijden die elektrische boemels daar echt zo hard?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7UjCBgI.png
Even als plaatje omdat je schijnbaar niet kan copy-pasten uit het rapport. Dit staat op pagina 35 van https://www.onderzoeksraa...-dalfsen/publicatie#fasen

In ieder geval: Je bent dus niet de enige :P Het is gewoon een volwaardig spoorlijntje eigenlijk, ondanks dat het misschien niet zo lijkt. Een stadgemeente zoals Emmen is ook nog wel een beetje groot (100k inwoners, dus net zo groot als Delft, of als Leeuwarden, die gewoon aan het IC net zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Bacchus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:36:
[...]

Ik weet dat planken op de weg je nauwelijks iets oplevert (~3% ofzo). Is dat op het spoor anders? Heb je binnen je klaring überhaupt ruimte om agressiever te rijden?
Met rustig rijden op het spoor bedoel ik op dit soort afstanden bijvoorbeeld dat ik slechts 1x optrek naar bijvoorbeeld 120 km/u en daarna uit laat rollen. Rustig door de wissels rijden, zo'n 10-20 km/u langzamer dan is toegestaan afhankelijk van het treintype om te voorkomen dat reizigers door de trein geslingerd worden, en rustiger remmen en zonder schok tot stilstand komen behoort wat mij betreft ook tot datzelfde begrip.
Met al die dingen gecombineerd rij je energiezuinig (Hot item tegenwoordig), maar dat moet wel binnen de dienstregeling passen.
Je zou het dus eigenlijk het zo kunnen zeggen: er wordt gewoon doorgereden ("geplankt"), tenzij de dienstregeling anders toe laat.
Of: er wordt rustig gereden, tenzij de dienstregeling krap is.
Of nog beter: de ruimte in de dienstregeling gebruiken voor het inlopen van vertraging.
Zo heb ik een keer met de intercity direct vertraging opgelopen meteen bij beginpunt Breda. Een andere trein met hogere prioriteit moest voor mij uit rijden, maar was even voor Breda tot stilstand gekomen. Het duurde even voordat die trein weer op gang was en ik vertrok daardoor met 12 minuten vertraging. Daarna moest ik er nog tot de HSL achter blijven rijden en was dus al met al een minuut of 14 te laat tien ik de HSL op reed.
Dankzij de treindienstleiders en de conducteur die ook fijn meewerkte kon er toch nog 12 van de 14 minuten ingehaald worden en reden we dus slechts een paar minuten te laat Amsterdam Centraal binnen.
Zoveel speling zat er dus in die dienstregeling.

Tl;dr:
Echt planken is afhankelijk van de dienstregeling en die verschilt per trein (serie). Als je standaard rustig rijdt, kan je er zeker tijd mee winnen, maar als je toch al op tijd bent heeft het weinig nut. Je moet dan continu de vertrektijd weer afwachten.
Robkazoe schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:51:
Ik zag net Eurostar treinen rijden vanaf Utrecht Centraal richting het zuiden. WTF?
Testritten voor de toelating. Het spul heeft inmiddels een softwareupdate gehad en gaat nu verder beproefd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 14-12-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
iBugged schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:17:
Vanmorgen positief verrast toen op Bergen op Zoom ineens een ICM-4 binnen kwam rijden als "intercity" richting Vlissingen ^^ Ging om de 4237 trouwens. Iemand een idee waarom er ineens een ICM rijdt op de Zeeuwse lijn waar normaal enkel VIRM rijdt? :p
Waarschijnlijk defect materieel ofzo? De 2600 is normaliter idd een VIRM-bolwerk, hoewel ik in het verleden al wel vaker ICM's in de dienst heb zien rijden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Testritten. Vandaag ATB, later in de week ERTMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Intercity Utrecht-Leiden lijkt nu ook weer ICM geworden (was een VIRM/NID combi). Zelfs de spits-sprinter Alphen-Leiden vv is een ICM, nu op Alphen-Gouda de R-NET Flirt rijdt.

Edit: nu net toch weer een (te korte) VIRM

[ Voor 13% gewijzigd door Tourniquet op 14-12-2016 17:57 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verdomme waar gaat het toch zo vaak fout met overstappen in Arnhem richting Winterswijk :(

Met een beetje pech moet je een uur wachten op de volgende trein en geld terug bij vertraging doen ze niet aan want het is een overstap op Arriva. Ja hallo door jullie haal ik die die overstap niet NS 8)7

[/rant]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 22:57
Ik ga morgen voor het eerst in een half jaar weer eens met de trein naar mijn werk (want kerstborrel). Kijken hoe het gaat. HVS -> ASDZ

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 18-09 17:18
http://www.rtvutrecht.nl/...r-test-langs-utrecht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Vanochtend zat zelfs de conducteur te klagen over zijn radio: "Dit is al de derde dag dat het hier helemaal vast staat met mensen."
Station Leiden Centraal, intercity naar Den Haag 7:30 uur.
Waarom ze kortere treinen inzetten met de nieuwe dienstregeling snap ik niet helemaal, echt sardientjes in een blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

EDIT schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:44:
Je zit volgens mij aan de verkeerde boog te denken ;)
Het gaat om de boog bij Naarden Bussum, nu dus geschikt voor slechts 80 km/u.
De boog die jij bedoelt is tussen het Naardermeer en Almere, bij de Keverdijk en Muiderberg.
Ja, inderdaad. Ik dacht aan de nieuwe boog (met tunnel) en niet die vlak bij het station Naarden-Bussum.
Die mag inderdaad wat sneller.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
http://www.rtvnh.nl/nieuw...sen-sloterdijk-en-haarlem

Ik weet dat de FLIRT inmiddels rijdt, maar om nu al het oude materiaal af te fikken....

Helaas wel een uur vertraging. :/

Wel weer een uur extra om Tweakers te lezen :D

[ Voor 10% gewijzigd door Skyaero op 14-12-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:44

mambo No5

Bad Apple?

Skyaero schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:04:
http://www.rtvnh.nl/nieuw...sen-sloterdijk-en-haarlem

Ik weet dat de FLIRT inmiddels rijdt, maar om nu al het oude materiaal af te fikken....

Helaas wel een uur vertraging. :/

Wel weer een uur extra om Tweakers te lezen :D
Het is met recht een flinke fik:

http://m.imgur.com/a/mHW7o

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Verwijderd

Het is weer het bekende liedje: de sprinter naar Rhenen van 6u22 werd net om 6u37 geschrapt. De volgende heeft 20 minuten vertraging.

Mijn sprinter naar Zeist rijdt niet en de volgende zou over 10 minuten vertrekken. Dat kan natuurlijk niet, want het zou me verbazen als er nu ook maar 1 trein op de haar rijdt.

Ah; de volgende trein naar Zeist rijdt ook niet. Ben benieuwd of die van 51 wel rijdt en hoe laat.

En zoals te verwachten: rijdt niet. Sta hier nu alweer een half uur voor niks te wachten. Goed bezig! Over 3 kwartier misschien. Of dat lukt horen we over een uur waarschijnlijk. We horen alweer een poosje helemaal niks. Totale radiostilte vanuit de NS.

Nou over 10 minuten rijdt er weer 1, volgens de planner. Wel maar 3 bakjes en het perron staat hier inmiddels vol. Gaat vast een comfortabel ritje worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2016 07:12 ]

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Nieuwe dienstregeling op een bekend traject, vermoeidheid, en geen controle van de lege trein, en je wordt opeens op een opstelterein wakker. :P (ik niet, mijn echtgenote)
Soldaatje schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:42:
Waarom ze kortere treinen inzetten met de nieuwe dienstregeling snap ik niet helemaal, echt sardientjes in een blik.
Dat is om buiten de spits langere treinen te kunnen laten rijden. (vermoed ik, dit op basis van persoonlijke observatie van treinlengten vs tijdstip op mijn traject :D)

[ Voor 54% gewijzigd door ijdod op 15-12-2016 07:56 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
ijdod schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:54:
Dat is om buiten de spits langere treinen te kunnen laten rijden. (vermoed ik, dit op basis van persoonlijke observatie van treinlengten vs tijdstip op mijn traject :D)
Dan is er een ding wel hetzelfde gebleven in al die jaren :D :X

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Naast matrixborden ook toeteren bij spoorwegovergang Winsum
Treinen gaan binnenkort ook toeteren als ze de gevaarlijke spoorwegovergang in Winsum naderen waar al verschillende ongelukken zijn gebeurd. Via matrixborden werden weggebruikers al extra geattendeerd op de overgang.

Spoorbeheerder ProRail heeft woensdagavond beloofd het toeteren te introduceren na een kort geding dat was aangespannen door de nabestaanden van Gerjon Kazemier die twee jaar geleden overleed door een ongeluk op de overweg.

De nabestaanden eisten dat er snel een verkeersregelaar komt op de gevaarlijke plek maar dat verzoek wees de rechter woensdagavond af.

Vorige maand raakten achttien reizigers gewond nadat een trein op de onbewaakte overweg in de Groningse gemeente tegen een tankauto botste. De rechtbank bezocht de ongeluksplek woensdag zelf. Het kort geding werd woensdagavond behandeld in het gemeentehuis van Winsum.

De spoorovergang aan de Voslaan gaat op termijn dicht. Er komt een noodweg naar een volgende, bewaakte overweg.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Zo, dat duurde lang voor zo een simpele oplossing. Toet!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EDIT
Laat me raden: over een half jaar zeuren de bewoners dat ze gek worden van het getoeter, vooral als er 's nachts leeg materieelritten worden uitgevoerd 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Op Den Haag Centraal, een speciaal leeg perron voor treinen die niet rijden ...
Afbeeldingslocatie: https://i109.photobucket.com/albums/n63/GonerNL/Pictures%20div/DHCS.jpg

perron 2 was ook leeg, daar zou de sprinter naar Dordrecht van 17:36 komen en perron 1 was ook leeg, alvast voor de sprinter van 18:06.

EDIT: wel grappig ... als al die sprinters wel rijden (4 x per uur) hebben ze genoeg aan perron 1. Als ze ergens stil staan hebben ze 3 perrons nodig :?

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 15-12-2016 11:45 ]

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
iBugged schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:17:
wildhagen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:16:
[...]

Waarschijnlijk defect materieel ofzo? De 26002200 is normaliter idd een VIRM-bolwerk, hoewel ik in het verleden al wel vaker ICM's in de dienst heb zien rijden.
FTFY :)

Als er een ICM op de Zeeuwse lijn rijdt is dat inderdaad bijsturing.
Tourniquet schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:16:
Intercity Utrecht-Leiden lijkt nu ook weer ICM geworden (was een VIRM/NID combi). Zelfs de spits-sprinter Alphen-Leiden vv is een ICM, nu op Alphen-Gouda de R-NET Flirt rijdt.

Edit: nu net toch weer een (te korte) VIRM
Volgens mij is een groot deel van de oost-west corridor nu ICM geworden, en noord-zuid VIRM. de 3500 tussen Heerlen (+Venlo) en Schiphol is nu weer VIRM bijvoorbeeld.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Is er weer eens iemand tegen een viaduct aan gefietst?

http://www.rtvnh.nl/nieuw...m-en-amsterdam-sloterdijk

[J|O|R] <- .signature.gz

• Skyaero
  • Niet online
Bacchus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:00:
Zo, dat duurde lang voor zo een simpele oplossing. Toet!
Wel een zielig toetertje, doet de NS toch echt beter

toet
toetoet

(koptelefoongebruikers opgelet!)

• wildhagen
  • Niet online
Weer een treinbrand, dit keer in Kapelle:
Bij het station in de Stationsstraat in Kapelle is donderdagmiddag kort voor 15.00 uur een grote brand gemeld.

In eerste instantie werd een GRIP3-situatie afgekondigd, wat betekent dat er rekening wordt gehouden met een groot incident. Al snel wist de Veiligheidsregio te melden dat het ging om een brand onder een treinstel, dat kort na de eerste melding al was geblust. De brandweer deed nog wel een nacontrole.
Zie http://www.bndestem.nl/re...le-snel-geblust-1.6741940

Ging om VIRM-stel 9576, vermoedelijk vastgelopen rem.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CzujqVVWIAE0fBo.jpg:large

Brand zou geblust zijn door de machinist zelf.

Virussen? Scan ze hier!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Volledig losstaande incidenten natuurlijk, maar de derde trein in de hens in korte tijd, dat klinkt niet heel best.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Intercity naar Den Helder haalt eindpunt niet altijd
De trein vanuit Nijmegen naar Den Helder heeft in de nieuwe dienstregeling meerdere malen het eindpunt Den Helder niet gehaald. Daarover klagen reizigers bij de regionale omroep NH.

Als de intercity onderweg veel vertraging oploopt, wordt de trein bij Anna Paulowna uit de dienstregeling gehaald. Reizigers moeten daar dan wachten op de eerstvolgende trein die wel doorrijdt. Dat is sinds maandag al acht keer gebeurd.

De passagiers zijn verbijsterd en woedend over de gang van zaken. Het probleem zou ontstaan zijn door de nieuwe dienstregeling, die afgelopen maandag is ingegaan.

Bizar
Jolanda woont in Anna Paulowna en heeft MS. Regelmatig moet ze naar het ziekenhuis in Den Helder. Sinds de nieuwe dienstregeling is het meerdere malen voorgekomen dat ze op een leeg station staat te wachten. "Ik heb het gevoel dat alles boven Alkmaar niet meetelt voor de NS", zegt ze. Ze vindt de situatie bizar.

Ook de Stadspartij Den Helder vindt de situatie onaanvaardbaar. De partij wil dat er snel wordt ingegrepen. Veel scholieren uit bijvoorbeeld Schagen zitten op het ROC in Den Helder. Sinds de nieuwe dienstregeling zijn ze al verschillende keren te laat gekomen.

Reizigersorganisatie Rover heeft direct aan de bel getrokken bij de NS. Vroeger stond er altijd een reservetrein bij Den Helder, maar die is bij de nieuwe dienstregeling geschrapt. De planners dachten dat die trein nooit gebruikt werd, terwijl dat wel het geval was.

In een reactie zegt de NS dat een nieuwe dienstregeling altijd wennen is, maar dat ze zeker naar dit probleem gaan kijken.
8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de historische vertrektijden. Ik dacht dat daar een website van was? RTVNH staat nu niet echt bekend om zijn feitelijke juiste berichtvoering. Er is in ieder geval een hoop gebeurd op het traject Den Helder - Amsterdam de afgelopen week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is heel simpel, en werd op somda al door iemand heel passend "Den Helder Kersenboogerd" genoemd.

De treinen hadden in Den Helder voorheen een lange kering van rond de 35 minuten, waardoor er een buffer was voor vertragingen. Dat is gereduceerd naar een korte kering van, ik meen 8 minuten. Dus zodra de trein meer dan een minuut of 6 vertraagd is wordt deze vanaf Anna Paulowna opgeheven, om zo weer op tijd de andere kant op te kunnen vertrekken. Het traject is enkelsporig van Schagen tot Den Helder.

Dit fenomeen lijkt een speerpunt te zijn van de nieuwe dienstregeling. Korte keringen duiken overal op, Wijchen, Amsterdam (trein uit Zandvoort op de trein naar Beverwijk), om er maar een paar te noemen.

Op Kersenboogerd is dit probleem weer opgelost, door de 3300 Kersenboogerd-Leiden weer lang te keren op het keerspoor 103. Dit kan weer omdat de werkzaamheden bij Riekerpolder/Zuidtak klaar zijn. Hier viel ook ongeveer 10 a 15 keer per dag de 3300 uit omdat de kering van 4 minuten niet gehaald zou worden (en dan in Hoofddorp ook weer korte kering).

Het klagen vind ik terecht uit Den Helder en omstreken. De NS heeft in het volgende wijzigingsblad (ik geloof februari) de lange kering weer hersteld. Kan me voorstellen dat dit lastig in dagplan nog te realiseren is voor alle treinen. Waarom die lange kering eruit gehaald is, natuurlijk ook heikel puntje...

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Tja zelfde doen ze regelmatig met trein tussen Uitgeest en Amsterdam Centraal, keert regelmatig op Wormerveer als vertraging meer dan 5 minuten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
Dat keren op Wormerveer weet ik nog goed want na 2010 was het niet meer incidenteel (maakte ik minder dan 2x per jaar mee) maar meer dan 2x per maand, meestal reed de trein leeg door naar Uitgeest . Ik moest altijd naar Krommenie-Assendelft, icm de steeds toenemende reistijd elk jaar 5 á 10 min. heb ik een 2011 een auto gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
sanfranjake schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:37:
Het klagen vind ik terecht uit Den Helder en omstreken. De NS heeft in het volgende wijzigingsblad (ik geloof februari) de lange kering weer hersteld. Kan me voorstellen dat dit lastig in dagplan nog te realiseren is voor alle treinen. Waarom die lange kering eruit gehaald is, natuurlijk ook heikel puntje...
Dat zal wel met materiaaltekort te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Skyaero schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:24:
Ik ben wel benieuwd naar de historische vertrektijden. Ik dacht dat daar een website van was? RTVNH staat nu niet echt bekend om zijn feitelijke juiste berichtvoering. Er is in ieder geval een hoop gebeurd op het traject Den Helder - Amsterdam de afgelopen week.
Aantal klopt wel, zie op deze site https://acc.ovtijden.com/avtdag/ANA/20161212/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Die zocht ik inderdaad.

Met name problemen in de ochtendspits zo te zien, hoewel het lijkt dat het vandaag wel goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00

Bron? Voor zover ik weet is de lange kering nog niet hersteld en gaat dit ook langer duren. Wel gaan ze hoogstwaarschijnlijk een reservestel op Den Helder neerzetten en ook de afhandeling verruimen naar keren bij +11 ipv +7.
wildhagen schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:00:
Weer een treinbrand, dit keer in Kapelle:

[...]

Zie http://www.bndestem.nl/re...le-snel-geblust-1.6741940

Ging om VIRM-stel 9576, vermoedelijk vastgelopen rem.

Brand zou geblust zijn door de machinist zelf.
Er zat papier tussen de remmen blijkt, dat fikt wel lekker met wat wrijving..

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
Met de lancering van de nieuwe NS website hebben ze m.ns.nl uit te lucht gehaald. Nu heb je alleen maar de keus tussen hun bloated app of een website die ook vol hangt met JavaScript zooi. Is er een alternatief welke weinig data gebruikt en snel laadt?

Is de data in de api net zo actueel als op de NS website, 9292 loopt namelijk soms achter heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De oude reisplanner is nog online, die is weinig bloated: http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml

Gebruik ik zelf nu ze m.ns.nl inderdaad hebben gesloopt (wat trouwens een tijd na de nieuwe website was)

[ Voor 35% gewijzigd door Migrator op 16-12-2016 14:17 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:29

MBV

HallonRubus schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:12:
Met de lancering van de nieuwe NS website hebben ze m.ns.nl uit te lucht gehaald. Nu heb je alleen maar de keus tussen hun bloated app of een website die ook vol hangt met JavaScript zooi. Is er een alternatief welke weinig data gebruikt en snel laadt?

Is de data in de api net zo actueel als op de NS website, 9292 loopt namelijk soms achter heb ik het idee.
Ik gebruik altijd de app van rijdendetreinen.nl, volgens mij 100% up2date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
De site van "Rijden de treinen" werkt mobiel ook fijn en snel en is nog wat minder bloated dan een app. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
HallonRubus schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:12:

http://rpln.nl/ is gebaseerd op het oude m.ns.nl design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zie het net zelfs op teletekst langskomen. (P122)
(de klachten vanuit Den Helder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

EDIT schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:25:
[...]

http://rpln.nl/ is gebaseerd op het oude m.ns.nl design.
De actuele reisinformatie voor verstoringen kan je beter via het NDOV-loket ophalen. De NS-API heeft al jaren geen onderhoud meer gehad en mist hierdoor een hoop interessante data.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 16-12-2016 15:08 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Die site is verder niet van mij hoor ;)
Die feedback kan je beter naar de ontwikkelaar sturen :P

[ Voor 42% gewijzigd door EDIT op 16-12-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

leonbong schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:44:
Dat keren op Wormerveer weet ik nog goed want na 2010 was het niet meer incidenteel (maakte ik minder dan 2x per jaar mee) maar meer dan 2x per maand, meestal reed de trein leeg door naar Uitgeest . Ik moest altijd naar Krommenie-Assendelft, icm de steeds toenemende reistijd elk jaar 5 á 10 min. heb ik een 2011 een auto gekocht.
Is vooral veranderd toen ze op wormerveer 2 extra perrons kregen aan de buitenkant.
Handig voor de intercity om de sprinter te passeren.
Maar ook erg handig om de sprinter te laten keren.

Mijn record is volgens mij 3 keer in de week.
(en dan maak ik het ook regelmatig 's ochtends mee dat ik op Krommenie-Assendelft sta en dat de trein zogenaamd niet rijd, maar kijk je op de planner zie je dat hij op Wormerveer 'start')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Bacchus schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:25:
De site van "Rijden de treinen" werkt mobiel ook fijn en snel en is nog wat minder bloated dan een app. :)
Maar de app heeft wel treinenradar! :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
via Skyscrapercity

De eerste beelden van de ICNG lijken te zijn opgedoken, in een jaaroverzicht van Alstom zaten deze stills:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3VvSu1b.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/heNa91D.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jeetje, kan de livery nog schreeuwiger? :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wtf, nope :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Het zijn maar renders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ach, da's een paar dagen en dan zijn de treinen zo smerig dat het niet meer opvalt. En een beetje felle kleur op de kop is wel nuttig op sommige overwegen... :X

En gelukkig is het maar een render, zulke smalle deuren komt echt niet goed qua doorstroming.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar rook is, is vuur...
Bastien schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:39:
Ach, da's een paar dagen en dan zijn de treinen zo smerig dat het niet meer opvalt. En een beetje felle kleur op de kop is wel nuttig op sommige overwegen... :X

En gelukkig is het maar een render, zulke smalle deuren komt echt niet goed qua doorstroming.
Er staat "Coradia new generation Italy & the Netherlands", misschien zijn het wel enkele deuren :P

Wikipedia: Alstom Coradia

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 16-12-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Dit is overduidelijk een artistieke interpretatie gebaseerd op SLT. NS heeft nooit zwart gehad op hun treinen (behalve dan op de locomotieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Bastien schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:39:

Die renders kloppen qua vormgeving van de trein zelf. Dubbele deuren zijn niet mogelijk door de eis dat de gehele trein drukdicht moet zijn.
Over de kleurstelling is geloof ik nog niet het laatste woord gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De video is offline gehaald door Alstom, en ook Rail Magazine en Railcolor News hebben de artikelen hierover offline gehaald. Duidelijk dus dat deze renders nog niet online hadden mogen staan. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
De Fiat Multipla van de treinen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

EDIT schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:32:
[...]

Die renders kloppen qua vormgeving van de trein zelf. Dubbele deuren zijn niet mogelijk door de eis dat de gehele trein drukdicht moet zijn.
Maar dan krijgen we in de spits dus stops van 5 minuten per gezellig druk station? De deuren zijn nu bij veel IC treinen al niet breed en het is altijd gedoe. Deuren zouden net zo breed moeten worden als bij de DDZ maar dan zonder die stomme leuning. Met 2-3 mensen tegelijk in- en uitstappen zou de norm moeten worden. Niet dit soort kabouterdeurtjes. :N

En hoezo anders niet luchtdicht? Hoe gaat dat in de huidige treinen dan? Want het is nou niet zo dat deze treinen harder zullen gaan rijden dan het huidige materieel wat vervangen moet worden.

Maar goed, gelukkig voor de maatschappij ben ik slechts de betalende reiziger en niet de betaalde manager van NS. :P
Alex) schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:35:
De video is offline gehaald door Alstom, en ook Rail Magazine en Railcolor News hebben de artikelen hierover offline gehaald. Duidelijk dus dat deze renders nog niet online hadden mogen staan. :D
Dan zal dit topic zo ook wel offline gehaald worden :+

[ Voor 8% gewijzigd door Bastien op 16-12-2016 21:46 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik vind die trein render eigenlijk wel wat hebben eerlijk gezegd, het is weer wat anders dan het standard blauw/geel lol. Beetje futuristisch enzo :D

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Bastien schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:41:
[...]
Maar dan krijgen we in de spits dus stops van 5 minuten per gezellig druk station? De deuren zijn nu bij veel IC treinen al niet breed en het is altijd gedoe. Deuren zouden net zo breed moeten worden als bij de DDZ maar dan zonder die stomme leuning. Met 2-3 mensen tegelijk in- en uitstappen zou de norm moeten worden. Niet dit soort kabouterdeurtjes. :N
Ik geloof dat de deuren wel iets groter zouden moeten zijn op deze renders. Maar heel veel groter niet. De rijtuigen zijn wel korter. Ik geloof niet dat de in- en uitstaptijd langer gaat duren dan bij het ICR en ICM materieel dat het moet vervangen.
En hoezo anders niet luchtdicht? Hoe gaat dat in de huidige treinen dan? Want het is nou niet zo dat deze treinen harder zullen gaan rijden dan het huidige materieel wat vervangen moet worden.
[...]
Nee, drukdicht, niet luchtdicht ;)
In de tunnels zal je dus geen last meer van je oren krijgen. Ook bij de Drontermeertunnel die nu al met 140 een behoorlijke klap geeft, zal je dus gewoon met 200 km/u er doorheen kunnen rijden. Ook op de HSL is het heel erg fijn: de Traxx loc zelf heeft ook al een drukcabine, dus daar heb je, indien ingeschakeld, ook geen last van je oren. In de rijtuigen echter wel, en dat zal op 200 km/u alleen maar erger zijn.

Overigens nog eventjes geduld. Over niet al te lange tijd komen er officiële renders en ik gok zomaar ook de officiële foto's van de mockup naar buiten. Die is momenteel 'under construction'. Ook reizigersorganisaties zullen daar, als ik het goes begrepen heb, bij komen kijken, om samen met NS personeel de puntjes op de I te zetten voor wat betreft het definitieve ontwerp.

[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 16-12-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Zo maar es even op intranet kijken 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
IJnte schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:02:
Zo maar es even op intranet kijken 8) :+
Als je bij Alstom of aanverwant bedrijf dat zich bezig houdt met de introductie werkt zul je ook vast al wel al die hippe detailtekeningen hebben gezien, samen met de eerste cabinemockup :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

EDIT schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:00:
[...]

Nee, drukdicht, niet luchtdicht ;)
De donkere Kasteeltjes smaken mij te goed geloof ik. :X :D
In de tunnels zal je dus geen last meer van je oren krijgen. Ook bij de Drontermeertunnel die nu al met 140 een behoorlijke klap geeft, zal je dus gewoon met 200 km/u er doorheen kunnen rijden. Ook op de HSL is het heel erg fijn: de Traxx loc zelf heeft ook al een drukcabine, dus daar heb je, indien ingeschakeld, ook geen last van je oren. In de rijtuigen echter wel, en dat zal op 200 km/u alleen maar erger zijn.

Overigens nog eventjes geduld. Over niet al te lange tijd komen er officiële renders en ik gok zomaar ook de officiële foto's van de mockup naar buiten. Die is momenteel 'under construction'. Ook reizigersorganisaties zullen daar, als ik het goes begrepen heb, bij komen kijken, om samen met NS personeel de puntjes op de I te zetten voor wat betreft het definitieve ontwerp.
Ahh, hier in het verre oosten hebben we geen tunnels dus geen last van druk op de oren (heb ik toch bijna al niet maar dat is om een andere reden. :+) Nou ja, we wachten maar op het volgende lek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bensimpel schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:43:
Ik vind die trein render eigenlijk wel wat hebben eerlijk gezegd, het is weer wat anders dan het standard blauw/geel lol. Beetje futuristisch enzo :D
Inderdaad, ik vind wat er op de huidige treinen zit nou niet echt spannend, maar deze renders gaan al snel als ze stil staan :P

Zo mogen ze er van mij wel uitzien, vind alleen de neus niet zo mooi, maarja, die zie je toch niet als je er in zit :+

En voor de nieuwe intercity had ik liever dubbeldekkers gezien, als je ziet hoe vol de treinen in de spits zijn :X NS zou toch ook alleen maar dubbeldekkers kopen bij nieuw materieel, of is dat alweer van de baan?

[ Voor 17% gewijzigd door RobinHood op 16-12-2016 22:26 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Morgen een stroomtrein naar Deventer:
DEVENTER / ROTTERDAM - Wie zaterdagmorgen een stoomtrein door Gelderland of Overijssel ziet rijden kan er zeker van zijn dat het historische voertuig onderweg is naar het Dickens Festijn in Deventer. De trein vertrekt om 8.00 uur uit Rotterdam uit het depot van de Stoom Stichting Nederland, om dan na stops in Gouda en Utrecht Centraal omstreeks 10.30 uur aan te komen in Deventer.
En om 18.00 weer terug richting Veluwe.

http://www.destentor.nl/r...dickens-festijn-1.6745977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
11.06 pas in Deventer ook trouwens (nouja oke, 10.50, maar ze mogen op goederen wachten tot spoor 1 vrij is). Loc gaat tussendoor naar Beekbergen.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Alex) schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:35:
En ook van Treinenweb is hij verwijderd. Ik kan bevestigen dat ik een kort schrijven heb gehad van Alstom. ;)
De video komt binnenkort nog terug, zeggen ze.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:35
RobinHood schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:25:
[...]

Inderdaad, ik vind wat er op de huidige treinen zit nou niet echt spannend, maar deze renders gaan al snel als ze stil staan :P

Zo mogen ze er van mij wel uitzien, vind alleen de neus niet zo mooi, maarja, die zie je toch niet als je er in zit :+

En voor de nieuwe intercity had ik liever dubbeldekkers gezien, als je ziet hoe vol de treinen in de spits zijn :X NS zou toch ook alleen maar dubbeldekkers kopen bij nieuw materieel, of is dat alweer van de baan?
Was volgens mij juist omgekeerd, enkel enkeldekstreinen om het instappen zo makkelijk mogelijk te maken (en ook voor mindervaliden etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:10
iBugged schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:42:
[...]

Was volgens mij juist omgekeerd, enkel enkeldekstreinen om het instappen zo makkelijk mogelijk te maken (en ook voor mindervaliden etc.)
Ik mag toch hopen dat de treinen in de Randstad dubbeldeks blijven! Ik heb nu al moeite om een stoel te vinden tijdens mijn rit Leiden-Rotterdam CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mila1994 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:51:
[...]

Ik mag toch hopen dat de treinen in de Randstad dubbeldeks blijven! Ik heb nu al moeite om een stoel te vinden tijdens mijn rit Leiden-Rotterdam CS.
Alsof het in de spits in Friesland beter is :/

Snel in/uitstappen is imo niet echt nodig bij een IC, natuurlijk wel bij een sprinter. En qua toegankelijkheid voor mindervaliden, als ik zo eens kijk naar de SNCF Class Z 26500 en de SJ X40 op Wikipedia zou je zeggen dat de instap gewoon gelijk is aan het perron.

Het zou mij overigens weinig verbazen als enkeldekkers nu aangeschaft worden vanwege de prijs. Ik neem aan dat dubbeldekkers een stuk prijziger zijn dan enkeldekkers.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1 ... 97 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.