Het grote spoorwegentopic deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 103 Laatste
Acties:
  • 532.862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:07:
[...]

Zomaar uit nieuwsgierigheid, is de Fyra daar destijds ook aan onderworpen ??
Jep, de V250 heeft die tests ook ondergaan, dat is volgens mij ook verplicht voor elk materieeltype. Kwam gewoon door de test heen verder, weinig bijzonderheden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
Goner schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:07:
[...]

Zomaar uit nieuwsgierigheid, is de Fyra daar destijds ook aan onderworpen ??
Ja,
First Albatros trainset on test at Velim
09 May 2008
NETHERLANDS: The first of 19 V250 trainsets being built by AnsaldoBreda for NS Hispeed and SNCB is undergoing pre-delivery trials at the Velim test track in the Czech Republic.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
De V250 had toch ook niet bijzonder veel winter-specifieke problemen? Ik bedoel, vergelijk het met SLT en VIRM, dat loopt ook allemaal wat minder als het sneeuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:06:
De V250 had toch ook niet bijzonder veel winter-specifieke problemen? Ik bedoel, vergelijk het met SLT en VIRM, dat loopt ook allemaal wat minder als het sneeuwt.
De SLT had al een standaard winter uitrusting, alleen de NS had die optie niet aangevinkt in het begin :> Kan me niet herinneren dat de SLT en V-IRM echt problemen hebben met sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
De VIRM hadden last van stuifsneeuw aan de onderkant dat naar binnen gezogen werd om de elektronica te koelen. Alleen de sneeuw op de elektronica werd natuurlijk water, geen goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ArcticWolf schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:00:
[...]

De SLT had al een standaard winter uitrusting, alleen de NS had die optie niet aangevinkt in het begin :> Kan me niet herinneren dat de SLT en V-IRM echt problemen hebben met sneeuw.
De SLT's vielen toch met bosjes tegelijk uit tijdens de 1e winter die ze meemaakten? Daar hangt mij iets van bij :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Raven schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:05:
[...]

De SLT's vielen toch met bosjes tegelijk uit tijdens de 1e winter die ze meemaakten? Daar hangt mij iets van bij :P
Klopt:
In de winter van 2010/2011 bleek dat de treinen niet goed tegen sneeuw konden. Smeltwater veroorzaakte kortsluiting in de elektronica, waardoor twee derde van de Sprinter Lighttrains niet meer ingezet konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:05:
[...]

Ja die optie had de NS niet afgenomen bij de fabrikant, want winterweer zou toch incidenteel zijn in NL :+ uiteindelijk werd de Mat 64' met spoed ingezet en de SLT met spoed omgebouwd met de juiste opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

Bacchus schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:06:
De V250 had toch ook niet bijzonder veel winter-specifieke problemen?
Eh, bij de Fyra viel de hele onderkant er toch zowat uit in de winter ... dus die tests zijn ook niet echt zaligmakend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 19:48
Zucht. 4 dagen op een rij geen normale dienstregeling ivm defecte materiaal @ RET Metro Spijkenisse - Rotterdam CS.

Is dat het nieuwe excuus tegenwoordig?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vielen de eerste 2 treinen uit vanwege "een eerdere verstoring". Vooral knap dat de eerste trein al last kan hebben van een "eerdere verstoring".

Communicatie was weer op het oude peil: iets met mosterd en maaltijd.

En als dan die eerste 2 treinen uitvallen, is het inzetten van een oud 3tje natuurlijk een logische keuze. Het is immers niet zo, dat er meer mensen in die trein moeten als de eerste 2 treinen niet rijden. :)

De conducteur maakte het helemaal mooi: de trein was zelfs korter dan verwacht. Hoe de f*** kan een trein nou korter zijn dan verwacht? Lijkt me stug dat er 's nachts iemand stiekem een bakje koskoppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Goner schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:15:
Eh, bij de Fyra viel de hele onderkant er toch zowat uit in de winter ... dus die tests zijn ook niet echt zaligmakend ?
Ik zeg niet dat de V250 geen problemen met sneeuw had, alleen dat ik het niet bijzonder noem, in aanmerking nemende dat ook twee andere materieelseries hun problemen hadden en ik de V250 nog steeds als prototype-materieel beschouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:15
Ik sprak trouwens gisteren met een goederenmachinist, die vertelde dat hij laatst een koe op de baan had staan. Hij had het al gehoord van de verkeersleiding omdat het gemeld was door een eerdere trein, dus kwam rustig aanrijden. Hij ging echter gewoon zelf het spoor op om de koe bij het spoor weg te jagen.

Dus, het mag wel? Volgens hem was het de NS die zelf veel extra regels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Weet iemand iets van werkzaamheden op traject Den Haag - Breda in december/januari ? Zag in voorbij hollen een pamflet hangen over werkzaamheden van 3 december - 22 januari ...
Zie op de NS site wel allerlei werkzaamheden over kortere periodes op stukjes van dat traject, maar niet die specifieke melding ... vanavond nog maar eens even goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcop23 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:46:
Ik sprak trouwens gisteren met een goederenmachinist, die vertelde dat hij laatst een koe op de baan had staan. Hij had het al gehoord van de verkeersleiding omdat het gemeld was door een eerdere trein, dus kwam rustig aanrijden. Hij ging echter gewoon zelf het spoor op om de koe bij het spoor weg te jagen.

Op een enkelsporig baanvak maakt het natuurlijk niks uit :P sowieso gebeurt het niet zo vaak dat er een koe op een dubbelsporig baanvak kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Goner schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:50:
Weet iemand iets van werkzaamheden op traject Den Haag - Breda in december/januari ? Zag in voorbij hollen een pamflet hangen over werkzaamheden van 3 december - 22 januari ...
Zie op de NS site wel allerlei werkzaamheden over kortere periodes op stukjes van dat traject, maar niet die specifieke melding ... vanavond nog maar eens even goed lezen.
Ik vermoed voor ombouw van de Hoekse Lijn bij Schiedam Centrum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:50:
De Willemsspoortunnel bij Rotterdam wordt onder handen genomen. Daardoor is er slechts één (en op sommige momenten twee) spo(o)r(en) beschikbaar. Er rijden dus heel weinig tot geen treinen in die periode. Er worden bussen ingezet om de treinen die wel rijden te ontlasten.
De werkzaamheden vinden plaats in twee delen. Met de kerst zijn wel alle sporen beschikbaar.

De IC Den Haag - Breda zal echter de hele periode niet rijden en zal pas vanaf 23 januari 2017 gaan rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 16-11-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_Jeff schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:38:
[...]

Ik vermoed voor ombouw van de Hoekse Lijn bij Schiedam Centrum ;)
Nee die zijn later pas, het is idd wat EDIT zegt de Willemspoor tunnel. Overigens gaat er volgend jaar nog een groot project lopen in en rondom Den Haag. }:O

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 16-11-2016 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55

Luke!

#Treinbaas
marcop23 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:46:

Klopt, het is een zaak die geregeld wordt in het veiligheidsmanagementsysteem van de spoorwegonderneming. Ik ken ook maar 1 vervoerder waar de bulk van het rijdend personeel niet in het spoor mag komen. :F
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:37:
Hier vielen de eerste 2 treinen uit vanwege "een eerdere verstoring". Vooral knap dat de eerste trein al last kan hebben van een "eerdere verstoring".
Hoe denk dat je dat een spoorsysteem werkt? Na de laatste trein 's avonds gaan alle computers uit en met de eerste reizigerstrein worden ze weer opgestart? Treinverkeer vindt 24/7 plaats, infrastoringen en aanrijdingen kunnen ook 's nachts plaatsvinden, etc.
De conducteur maakte het helemaal mooi: de trein was zelfs korter dan verwacht. Hoe de f*** kan een trein nou korter zijn dan verwacht? Lijkt me stug dat er 's nachts iemand stiekem een bakje koskoppelt.
Bijvoorbeeld een stel dat wordt afgekeurd met een storing of defect bij de 24-uurs-controle? Je bent wel erg van het relnichten...

[ Voor 38% gewijzigd door Luke! op 16-11-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja. Mensen zijn het op een gegeven moment een beetje zat. We hebben hier al heel lang erg veel problemen en het lijkt alleen maar erger te worden in plaats van beter.

Een ontevreden klant houdt pas op met klagen als je iets doet aan de problemen, maar er gebeurt he-le-maal niets. Ik zou willen dat ik niet hoefde te klagen, maar dan zal er toch echt eerst iets moeten veranderen.

We hebben het niet meer over incidenten, maar over structurele problemen. Zie mij maar als de stem van al die ontevreden en gedupeerde reizigers die niet op GoT komen. Scholieren die weer een examen of tentamen missen, mensen die weer niet naar hun werk kunnen, mensen die netjes op de app kijken voor ze van huis gaan en dan weer 1 minuut voor de vertrektijd te horen krijgen dat de trein toch niet kan rijden.... En ja, een grote hoeveelheid incidenten zijn op zich al een structureel probleem.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

EDIT schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:46:
[...]
De Willemsspoortunnel bij Rotterdam wordt onder handen genomen.
Bedankt voor de info!
Heb 'm gevonden : http://www.ns.nl/reisinfo...kzaamheden-rotterdam.html
(staat niet bij 'geplande werkzaamheden' maar bij 'grote werkzaamheden uitgelicht')

EDIT: overlast voor ons (thuis) lijkt mee te vallen. Meeste ellende is in weekenden.
Ik reis door de week met sprinter tussen Lombardijen en Den Haag en daar is maar 1 week uitval (2 ipv 4). M'n dochter moet zaterdags naar Breda en heeft zo te lezen helemaal geen last, want alleen tussen R'dam CS en Lombardijen rijden geen treinen.

[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 16-11-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dit is dan natuurlijk wel weer uitermate triest:
Tussen 19 december en 7 januari rijden er minder treinen omdat er testritten worden uitgevoerd met een Intercity tussen Den Haag Centraal en Breda over de Hogesnelheidslijn. Deze Intercity gaat vanaf 23 januari rijden op dit traject.
Dat had allang klaar moeten zijn.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

^^ Je kan dat inderdaad wel rationeel verklaren waarom men hiervoor kiest, maar aan de reizigers kan je 't eigenlijk niet verkopen.. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Iemand hier inside information waarom het al bijna de hele dag niet mogelijk is om een seinstoring op te lossen tussen Hengelo en Enschede? Het is bepaald niet de eerste storing van de laatste tijd maar na ruim 8 uur de boel nog niet gefixt te hebben en nog geen idee hebben wanneer wel?

Helaas was het weer met de bus vandaag dit stukje, ook al niet makkelijk omdat ze weg tussen beide plaatsen er ook uit ligt. En het was een beetje zooi, veel teveel reizigers voor de aanwezige bussen. Maar goed, ze deden hun best. Of hebben ze met de werkzaamheden van de weg parallel daar de boel van het spoor gesloopt?

[ Voor 11% gewijzigd door Bastien op 17-11-2016 20:06 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

... is dat nog steeds gaande? :X
edit: Ja dus.
Hengelo-Enschede

laatste update: donderdag 17 november 2016, 18.47 uur

Tussen Hengelo en Enschede rijden geen treinen door een seinstoring.
Er rijden bussen tussen Hengelo en Enschede.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Zou eerst vlak na 't middaguur opgelost zijn, toen 1530 en nu blijkbaar nog niet?

[ Voor 58% gewijzigd door Raven op 17-11-2016 20:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Bacchus schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:41:
[...]

Ik zeg niet dat de V250 geen problemen met sneeuw had, alleen dat ik het niet bijzonder noem, in aanmerking nemende dat ook twee andere materieelseries hun problemen hadden en ik de V250 nog steeds als prototype-materieel beschouwde.
Ik heb zelf per toeval enkele rapporten gezien van de V250 waarin o.a. sprake was vab de sbeeuwproblemen, en ik kan U zeggen dat het wel degelijk bijzonder te noemen was wat je daar in kon lezen. De V250 was sowieso een treintype met beperkte oplage en heeft in België nooit een definitieve homologatie gehad, maar je kan met de levering van een significant deel van de reeks en het feit dat ze in dienst waren bezwaarlijk nog spreken van een prototype status. De seconde dat er passagiers op zitten moet je die fase uit zijn.

Winterbestendigheid is evenwel sowieso een moeilijk probleem, voor alle fabrikanten. Op 1 van de belgische materiaaltypes haalt men de buitenlucht door een centraal kanaal in de statische omvormer voor die te koelen. In de winter smelt de stuifsneeuw in dat kanaal omdat het er lekker warm is. In dat kanaal bevinden zich evenwel ook enkele spoelen waarvan er 1 een IP rating heeft van 00 (enkel gebruik in droog klimaat). Moet je niet zeggen wat dat kan geven bij wat winterweer :+ .

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bastien schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:02:
Iemand hier inside information waarom het al bijna de hele dag niet mogelijk is om een seinstoring op te lossen tussen Hengelo en Enschede? Het is bepaald niet de eerste storing van de laatste tijd maar na ruim 8 uur de boel nog niet gefixt te hebben en nog geen idee hebben wanneer wel?

Helaas was het weer met de bus vandaag dit stukje, ook al niet makkelijk omdat ze weg tussen beide plaatsen er ook uit ligt. En het was een beetje zooi, veel teveel reizigers voor de aanwezige bussen. Maar goed, ze deden hun best. Of hebben ze met de werkzaamheden van de weg parallel daar de boel van het spoor gesloopt?
Een dag later:
Hengelo-Enschede

laatste update: vrijdag 18 november 2016, 07.36 uur

Tussen Hengelo en Enschede rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ouch. Daar is wel iets goed mis dan :X
* Migrator is blij dat hij vandaag (semi-toevallig) niet in Enschede hoeft te zijn

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwigheden in de NS Reisplanner App. Voor een aantal stations staat nu ook de stoppositie in de app verwerkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mx2kSSljiYoBJSD7zYodfgQA/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Gepruts en geklooi dus. Triest dat ze niet eens melden wat er nu is en waarom het zo idioot lang moet duren, behalve de algemene scheet 'seinstoring'. Dit moest eens het geval zijn in de Randstad of zo, waren er inmiddels al kamervragen gesteld. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bastien schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:25:
[...]
Gepruts en geklooi dus. Triest dat ze niet eens melden wat er nu is en waarom het zo idioot lang moet duren, behalve de algemene scheet 'seinstoring'. Dit moest eens het geval zijn in de Randstad of zo, waren er inmiddels al kamervragen gesteld. :+
Drie algemene scheten op http://rijdendetreinen.nl/vertrektijden/station/hengelo :
• Seinstoring
• Sein- en wisselstoring
• Grote sein- en wisselstoring
:+

Het zou bij zo'n grote storing zeker fijn zijn als NS/ProRail meer openheid van zaken geven. Geeft wellicht ook meer begrip voor de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]
Wellicht melden ze niet meer omdat ze zelf ook niet meer weten dan dat? Als ProRail niet specifieker meldt dan dat, houdt het voor NS ook snel op met wat ze kunnen melden.

En aangezien ProRail zelf ook niet meer dan dat meldt (zie http://www.prorail.nl/werkzaamheden-en-storingen) lijkt dat hier dus het geval te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:39:
[...]

Wellicht melden ze niet meer omdat ze zelf ook niet meer weten dan dat? Als ProRail niet specifieker meldt dan dat, houdt het voor NS ook snel op met wat ze kunnen melden.

En aangezien ProRail zelf ook niet meer dan dat meldt (zie http://www.prorail.nl/werkzaamheden-en-storingen) lijkt dat hier dus het geval te zijn.
Het hele punt is juist dat dat voor een storing die al bijna 24u duurt wel erg karig is. ProRail/NS, wie er dan ook meer informatie kan geven, zou dat moeten doen, als de storing zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

wildhagen schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:39:
[...]

Als ze na nagenoeg 24 uur nog niet weten wat het probleem is, dan tekenen ze een brevet van onvermogen hoor. Dat het nog niet gerepareerd is, vooruit. Maar dat je niet weet wat het probleem is geloof ik helemaal niets van. En Prorail heeft mij ook niets te melden, NS hoort dat te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Gisterochtend en gistermiddag iig twee keer een defecte printplaat die werd vervangen waarbij de voorraad op enig moment uit Hilversum moest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 16:13
Dat zou dan na deze beslissing hedenmorgen beter moeten gaan........ :X
Het is inderdaad heel vaag dat men niet meer weet dan ze nu zeggen.
En als er dan al 2 printplaten uitklappen zit er toch ergens een serieuze kortsluiting.
Je gaat mij ook niet wijs maken dat een nieuwe print uit Hilversum een dag onderweg is...... :?

ProRail en NS starten crisisteam

De samenwerking tussen NS en ProRail moet helpen grote verstoringen sneller het hoofd te bieden © ANP

ProRail en de NS gaan binnen een centraal team intensief samenwerken om sneller te kunnen ingrijpen bij grote verstoringen op het spoor.

Door: ANP 18 november 2016, 08:26

ProRail krijgt de leiding over het team specialisten dat besluiten neemt over de dienstregeling als het mis is.

Volgens beide organisaties is er één kapitein die verantwoordelijk is voor alle beslissingen bij een verstoring op het spoor - de zogenaamde officier van dienst-spoor.

De nieuwe werkwijze is bedacht door wetenschapper Dennis Huisman, die vrijdag bijzonder hoogleraar Openbaar Vervoer Optimalisatie wordt aan de Erasmus Universiteit. Hij analyseerde enkele winterse dagen in februari 2012, waarbij het behoorlijk mis ging op het spoor. Hij adviseerde NS en ProRail hoe zij het beter kunnen doen.

Team moet sneller problemen oplossen
De verantwoordelijkheid voor keuzes in de dienstregeling na grote storingen ligt nu bij NS en ProRail samen. Per keer wordt in overleg gekeken welke treinen kunnen blijven rijden of worden opgeheven. In de nieuwe situatie kan er volgens de NS en ProRail slagvaardiger gewerkt worden om treinverkeer te herstellen.

De nieuwe werkwijze wordt deze winter stapsgewijs ingevoerd. Een aantal medewerkers van NS zal hiervoor overstappen naar ProRail. De operatie moet in het voorjaar zijn afgerond.

Hier nog een artikel bij NOS:
http://nos.nl/artikel/214...oringen-op-het-spoor.html

[ Voor 3% gewijzigd door Trainhunter2009 op 18-11-2016 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:38
Tipje voor liefhebbers van historie van de spoorwegen in Nederland: de eerste aflevering van Onzichtbaar Nederland heeft een stuk over oude spoorlijnen.

http://www.npo.nl/onzicht.../17-11-2016/VPWON_1241864

Vanaf 17:30 ongeveer.

Disclaimer, ik weet niks van spoorwegen, ik viel er gisteravond toevallig in en zag vanochtend toevallig dit topic in de topic tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bastien schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:01:
[...]
Als ze na nagenoeg 24 uur nog niet weten wat het probleem is, dan tekenen ze een brevet van onvermogen hoor. Dat het nog niet gerepareerd is, vooruit. Maar dat je niet weet wat het probleem is geloof ik helemaal niets van.
Is het nieuws voor je dat ProRail soms wat raar bezig is?

En ze zullen heus wel bezig zijn met het oplossen, of denk je dat ze met de duim in hun kont spelletjes zitten te spelen op de computer ofzo?
En Prorail heeft mij ook niets te melden, NS hoort dat te doen.
Doen ze toch ook gewoon?

En wat ze zelf iets niets weten, kunnen ze ook niets melden natuurlijk. NS beheert de seinen en wissels immers niet en voert er ook geen onderhoud/reparaties aan uit, dat doet ProRail. Als zij naar hun klanten (de NS in dit geval, en eventuele andere vervoerders) niks melden kan de NS zelf ook niks melden, anders dan algemene seinstoring dan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Je negeert compleet het punt wat er gemaakt wordt. Vind jij het normaal dat er na vierentwintig uur storing niet meer gemeld wordt door ProRail dan dat er een storing is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Migrator schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:43:
Je negeert compleet het punt wat er gemaakt wordt. Vind jij het normaal dat er na vierentwintig uur storing niet meer gemeld wordt door ProRail dan dat er een storing is?!
Nee, maar dan moet je nier hier gaan klagen, maar dan moet je contact opnemen met ProRail. Die lezen hier heus niet mee hoor. Of bij de overheid aankloppen, ProRail is immers een overheids-instantie.

Je kent de repuatie van ProRail toch? Ze hebben hun andere bijnaam niet voor niets gekregen. Dat is niet omdat ze hun werk zo goed doen, of nu zo klantvriendelijk zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Trainhunter2009 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:33:
Dat zou dan na deze beslissing hedenmorgen beter moeten gaan........ :X
Het is inderdaad heel vaag dat men niet meer weet dan ze nu zeggen.
Ik zie nergens dan men niet meer weet. Eén iemand suggereert dat en opeens is dat de heilige waarheid? Kom nou...
En als er dan al 2 printplaten uitklappen zit er toch ergens een serieuze kortsluiting.
Da's makkelijk geredeneerd. Fabrikant is er sinds gistermiddag al bij betrokken.
Je gaat mij ook niet wijs maken dat een nieuwe print uit Hilversum een dag onderweg is...... :?
Aannames, aannames... Ik had van een forum als GoT toch wel iets beter verwacht.

12.10 Nieuwe storing (2)
14.30 Oplossing, nieuw onderdeel
17.45 Storing afgemeld

18.17 Nieuwe storing (3)
05.10 Storing afgemeld

07.27 Nieuwe storing (4)

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 18-11-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Nee geen aanname, maar een vraag.
Ik volg het euvel alleen hier, woon er tamelijk ver vandaan en het raakt mij niet in mijn dagelijks leven.

Dank voor de nieuwe verheldering dat het hier 4 storingen betreft met heel misschien de zelfde oorzaak voor je vind dat ik weer iets aanneem.

Dat r dus iets serieus mis is, en men bij Prorail dus mogelijk ook niet weet wat, is hier dus een mogelijke aanname.

@Luke! daar jij blijkbaar over duidelijke info beschikt hou ons hier op de hoogte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Een journalist krijgt wel meer info zo te lezen: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsItem.aspx?nid=256666

Wat Luke! ook al aangaf dus. Dank voor jouw input :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bastien op 18-11-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Luke! schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:52:
[...]
Da's makkelijk geredeneerd. Fabrikant is er sinds gistermiddag al bij betrokken.
Dan mag NS/Prorail dat wel een keertje communiceren. En pro-actief een vergoeding aanbieden (ook al is het alleen maar dat je de dagen dal vrij terug betaald krijgt…)
Aannames, aannames... Ik had van een forum als GoT toch wel iets beter verwacht.

12.10 Nieuwe storing (2)
14.30 Oplossing, nieuw onderdeel
17.45 Storing afgemeld

18.17 Nieuwe storing (3)
05.10 Storing afgemeld

07.27 Nieuwe storing (4)
Maar wat reed er echt toen het opgelost was? Richting Enschede in ieder geval niets mogelijk één intercity om 23:00?.

Het onderliggende probleem is niet opgelost, hooguit de symptomen tijdelijk verholpen. En ik waardeer de pogingen om het meerdere keren te proberen als de hardware stuk gaat, alleen misschien moet je op dat moment verder kijken voordat de voorraad hardware op is.
Heeft dat gebied een structureel probleem? In de database met storingen staat dat traject sowieso erg hoog

Als je wilt reizen dan kan je hier niet op vertrouwen.
Voor de SLA is het goed als je het voortijdig afmeld. Voor een reiziger niet, hier heb je niets aan.

Ik verwacht gewoon tijdige en duidelijke communicatie. "De storing is pas vier uur bezig" terwijl er al een dag vrijwel niets rijd is dat niet.

[ Voor 18% gewijzigd door ANdrode op 18-11-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, onbekende storing kan best... we hadden een paar weken ook de primeur; kapotte railspoel. Nog nooit eerder voorgekomen, nou probeer dan maar eens uit te zoeken waar het probleem zich bevindt. Als het probleem zich in een relaishuis bevindt wens ik de sw monteurs veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Helemaal met je eens ArcticWolf, kijk zonder informatie gaan we als mens al gauw iets roepen. Ook niet iedereen heeft tijd om het hele www.enz af te zoeken naar info.
Maar dit is met de vele kilometers kabel en relaishuizen langs die lijn een bekende speld die ergens in de hooiberg ligt. Ik wens ze ook heel veel succes in de zoektocht.
Neemt niet weg dat er toch eens een cursusje communicatie op Prorail kan worden losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Sinds een paar maanden begeef ik mij ook met de trein naar mijn werk, het laatste (of eerste) stuk is het bijzondere lijntje Zwolle - Kampen. Korte introductie: dat is een van de kortste trajecten ter wereld, in elk geval de kortste van Nederland.

Wat mij echter opvalt is dat de trein enorm zwabbert, soms is het zo erg dat ik mij af vraag of dat ding niet bijna ontspoort. Nu zal dat i.v.m. het gewicht niet zo snel gebeuren maar de deuren die de coupe's scheiden die gaan wel open en dicht, terwijl je daar als persoon nog best wel je best voor moet doen...

Op andere trajecten waar ik trein merk ik dit echt niet en is de treinrit (op enkele verstoringen na) altijd zeer comfortabel. Is er iemand die al jaren met dit lijntje treint die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwolle - Kampen wordt volgend jaar compleet vernieuwd, dus er zal nu idd minimaal onderhoud plaatsvinden. Maar de PCA zal het spoor altijd binnen de OHD houden en zal echt niet in de buurt komen van de veiligheidswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 09:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
DaCoTa schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:41:
Tipje voor liefhebbers van historie van de spoorwegen in Nederland: de eerste aflevering van Onzichtbaar Nederland heeft een stuk over oude spoorlijnen.

http://www.npo.nl/onzicht.../17-11-2016/VPWON_1241864

Vanaf 17:30 ongeveer.

Disclaimer, ik weet niks van spoorwegen, ik viel er gisteravond toevallig in en zag vanochtend toevallig dit topic in de topic tracker.
Het meest hilarische vond ik de reis in 1850 van Zeeland naar Nijmegen. De trein van Antwerpen naar Rotterdam reed niet verder dan Moerdijk. Er is kennelijk in bijna 200 jaar niets veranderd. 8)

Alleen de oplossing was anders

"Ding dong. Dames en heren, de smallspoortrein van Antwerpen naar Rotterdam Centraal rijdt vandaag niet verder dan Moerdijk. De NS zet roeiboten in". _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.dvhn.nl/incoming/uycaiv-Trein-ontspoord/ALTERNATES/WIDE_768/Trein%20ontspoord

Afbeeldingslocatie: https://images0.tcdn.nl/binnenland/article27057747.ece/BINARY/original/1

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Tehh schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:40:
Wat mij echter opvalt is dat de trein enorm zwabbert, soms is het zo erg dat ik mij af vraag of dat ding niet bijna ontspoort. Nu zal dat i.v.m. het gewicht niet zo snel gebeuren maar de deuren die de coupe's scheiden die gaan wel open en dicht, terwijl je daar als persoon nog best wel je best voor moet doen...
Aangezien je bij een groter gewicht ook een grotere massa hebt, die (bij dezelfde snelheid) dezelfde dwars-versnelling krijgt en dus een evenredig grotere dwarskracht op het spoor uitoefent, lijkt het me niet dat dat gunstig werkt op de ontsporingsgevoeligheid van een voertuig.
(Nu is mijn natuurkunde tegenwoordig zo roestig als de halve-zolen-lijn, natuurlijk.. :P )

@Wildhagen: holy crap, dat ziet er serieus uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 18-11-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 15:49

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Skyaero schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:48:
[...]

Het meest hilarische vond ik de reis in 1850 van Zeeland naar Nijmegen. De trein van Antwerpen naar Rotterdam reed niet verder dan Moerdijk. Er is kennelijk in bijna 200 jaar niets veranderd. 8)

Alleen de oplossing was anders

"Ding dong. Dames en heren, de smallspoortrein van Antwerpen naar Rotterdam Centraal rijdt vandaag niet verder dan Moerdijk. De NS zet roeiboten in". _O-
Ik verbaasde me nog het meest dat die man niet gewoon via Brabant reisde. Dat zou toch veel sneller zijn?
(overigens lag er tussen Antwerpen en Rotterdam toen ook al normaalspoor, alleen het stukje Sint-Niklaas en Antwerpen was smalspoor).

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Yukkie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:52:
[...]

Ik verbaasde me nog het meest dat die man niet gewoon via Brabant reisde. Dat zou toch veel sneller zijn?
(overigens lag er tussen Antwerpen en Rotterdam toen ook al normaalspoor, alleen het stukje Sint-Niklaas en Antwerpen was smalspoor).
Was er toen al wel een directe verbinding tussen Zeeland en Gelderland, qua spoor? Zie dit kaarrtje van spoorwegen uit 1868 bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7f/Spoorwegkaart_Nederland_1868.jpg/800px-Spoorwegkaart_Nederland_1868.jpg

Maar misschien was dat ook nog eens niet zo praktisch destijds, omdat je toen nog een enorme aantal spoormaatschappijen hadden die niet of nauwelijks met elkaar samenwerkten: SS, HIJSM, NCS, NRS, NBDS, GOLS etc etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Weet je iets over de oorzaak? Qua bouw een vergelijkbare trein als de vechtdaltrein die eerder dit jaar tussen dalfsen - ommen ontspoorde na aanrijding met een hoogwerker. Zijn dit soort treinen lichter ofzo, dat ze makkelijker ontsporen?
Bacchus schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:51:
[...]

Aangezien je bij een groter gewicht ook een grotere massa hebt, die (bij dezelfde snelheid) dezelfde dwars-versnelling krijgt en dus een evenredig grotere dwarskracht op het spoor uitoefent, lijkt het me niet dat dat gunstig werkt op de ontsporingsgevoeligheid van een voertuig.
(Nu is mijn natuurkunde tegenwoordig zo roestig als de halve-zolen-lijn, natuurlijk.. :P )

@Wildhagen: holy crap, dat ziet er serieus uit.
Wel toevallig dat mijn "zorgen" over het ontsporen van een trein bijna tegelijkertijd komen met het ontsporen van een trein.................................... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Tehh schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:03:
[...]
Weet je iets over de oorzaak? Qua bouw een vergelijkbare trein als de vechtdaltrein die eerder dit jaar tussen dalfsen - ommen ontspoorde na aanrijding met een hoogwerker. Zijn dit soort treinen lichter ofzo, dat ze makkelijker ontsporen?
Oorzaak is een botsing met een melktankauto op een onbewaakte spoorwegovergang

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skyaero schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:08:
[...]

Oorzaak is een botsing met een melktankauto op een onbewaakte spoorwegovergang
Het resultaat is dat de trein ontspoort is omdat er een tankauto stond... de oorzaak moet nog onderzocht worden, dat is; waarom stond die tankauto daar?
Als die kapot was, dan had dat net zo goed op een bewaakte overgang kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat inderdaad.

Nog mee foto's op nu.nl:

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/918xdrqa7qoe_wd640.jpg/meerdere-gewonden-ontsporen-trein-bij-winsum.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/mkyx2f4a5rlv_wd640.jpg

Er schijnt 1 gewonde afgevoerd te zijn naar het ziekenhuis, de rest zijn lokaal behandeld te worden. Lijkt gelukkig dus qua gewonden allemaal mee te vallen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 15:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maar gezien de bovenste foto, welk deel is nu gebotst op de tankwagen? Beide delen liggen in tegenovergestelde richting naast het spoor. Maar met de grote logge wagen (ik ga van een tankwagen uit die je vaak bij boerderijen ziet) had het denk ik ook anders kunnen aflopen. Denk maar eens terug naar het ongeluk eerder dit jaar in Dalfsen. Een hoogwerkerwagentje had toch een flink laag gelegen gewicht waardoor de trein volledig ontspoorde en kantelde.

In ieder geval wordt de roep voor spoorbomen rond Winsum nu vast groter. En ik vrees dat het treinverkeer dit weekend nog wel plat zal liggen. Een dergelijke ontsporing zorgt er zeker voor dat het spoor ontzet zal zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 18-11-2016 13:26 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 15:49

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

wildhagen schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:58:
[...]

Was er toen al wel een directe verbinding tussen Zeeland en Gelderland, qua spoor? Zie dit kaarrtje van spoorwegen uit 1868 bijvoorbeeld:

[afbeelding]

Maar misschien was dat ook nog eens niet zo praktisch destijds, omdat je toen nog een enorme aantal spoormaatschappijen hadden die niet of nauwelijks met elkaar samenwerkten: SS, HIJSM, NCS, NRS, NBDS, GOLS etc etc.
Goed punt, maar kijkend naar het kaartje lijkt me de afstand Boxtel-Groesbeek/Nijmegen best snel overbrugbaar met bijvoorbeeld de diligence oid. Maar goed, geen idee wat er toen reed :) Oh, en ik vraag me nu ook af waarom de beste man via Antwerpen reisde vanaf Walcheren en niet via Goes. Lijkt me toch een stuk gemakkelijker.

Edit: Tof kaartje trouwens! Ik hou wel van oude kaarten enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Yukkie op 18-11-2016 13:27 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Yukkie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:26:
[...]

Edit: Tof kaartje trouwens! Ik hou wel van oude kaarten enzo.
Wel grappig als je ziet hoe snel het vroeger ging met de aanleg van spoorlijnen. Vergelijk het kaartje van 1868 hierboven eens met dit kaartje van 1860:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Railwaysnetherlands1860.PNG

(blauw was van de HSM, bruin van de NRS, rood van andere maatschappijen)

Moet je nagaan, in 8 jaar tijd zoveel verschil...

Dat was dan nog in de breedspoortijd van Nederland dus, pas vanaf 1866 was alles normaalspoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 15:36

Goverman

not loaded

wildhagen schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:49:
[...]

Nee, maar dan moet je nier hier gaan klagen, maar dan moet je contact opnemen met ProRail. Die lezen hier heus niet mee hoor. Of bij de overheid aankloppen, ProRail is immers een overheids-instantie.

Je kent de repuatie van ProRail toch? Ze hebben hun andere bijnaam niet voor niets gekregen. Dat is niet omdat ze hun werk zo goed doen, of nu zo klantvriendelijk zijn.
Euh, ProRail is dus GEEN overheidsorganisatie... ProRail is een BV. En dat is precies de reden waarom de overheid (ministerie IenM, voor dit dossier op dit moment Sharon Dijksma) feitelijk zo weinig te vertellen heeft. In de structuur van ProRail ingrijpen kan formeel niet. Er kan alleen een commissaris worden benoemd in de RvC van ProRail. En er is natuurlijk een concessie, maar die biedt weinig sturingsmogelijkheden op dit niveau (dat gaat meer over geaggregeerde afspraken).

WEL loopt er momenteel een onderzoek of (en hoe) ProRail een publieke verantwoordingslijn kan krijgen. Dat is de hele discussie over ZBO (zelfstandig bestuursorgaan), die ProRail eigenlijk niet wil. De rest van de spoorsector is er ook niet enthousiast over. Maar de Kamer en (vooral) het kabinet willen het wel. Dit vooral naar aanleiding van de val van Wilma Mansveld vorig jaar. Officieel was dat over de Fyra, maar in de praktijk was dat vanwege het gedoe tussen IenM en ProRail.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ff van nu.nl gejat;

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/h5uxzqsa5gc8_wd1280.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/zfvxrhyako3q_wd1280.jpg

Blijkbaar had de chauffeur last van de zon...? trein kwam uit het noorden :X werkelijke verhaal maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:40:
[...]

Wel grappig als je ziet hoe snel het vroeger ging met de aanleg van spoorlijnen. Vergelijk het kaartje van 1868 hierboven eens met dit kaartje van 1860:

Moet je nagaan, in 8 jaar tijd zoveel verschil...

Dat was dan nog in de breedspoortijd van Nederland dus, pas vanaf 1866 was alles normaalspoor.
Dan moet je voor de netheid ook een topografisch kaartje ernaast houden waar je de "verstedelijking" en dus bebouwing op ziet.

Ook waren er nog geen auto`s en dus ook geen autowegen, en werd de logistieke vooruitgang 100% bepaald door spooraanleg. (maw 100% economisch belang ipv 5%-20% nu)

Dan snap je wel waarom het zo snel kon en moest.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
AW_Bos schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:21:
Maar gezien de bovenste foto, welk deel is nu gebotst op de tankwagen? Beide delen liggen in tegenovergestelde richting naast het spoor. Maar met de grote logge wagen (ik ga van een tankwagen uit die je vaak bij boerderijen ziet) had het denk ik ook anders kunnen aflopen. Denk maar eens terug naar het ongeluk eerder dit jaar in Dalfsen. Een hoogwerkerwagentje had toch een flink laag gelegen gewicht waardoor de trein volledig ontspoorde en kantelde.

In ieder geval wordt de roep voor spoorbomen rond Winsum nu vast groter. En ik vrees dat het treinverkeer dit weekend nog wel plat zal liggen. Een dergelijke ontsporing zorgt er zeker voor dat het spoor ontzet zal zijn.
Zo als ik opmaak uit het journaal op Ned. 1 en de bovenstaande foto is de vrachtwagen op de trein gebotst, en niet de trein op de vrachtwagen. De botsing heeft de trein uit de rails geduwd.
Als ik zie hoe dicht de trein op de ongevalsplek staat is de snelheid niet erg hoog geweest. Al is de remmende werking van de spoordijk ook groot, maar hier is geen 100 km/u gereden, of er is al een snelremming ingezet, of de trein reed nog/al langzaam.
Nu ken ik het betreffende baanvak amper dus weet niet of de trein uit een station vertrok of bijna aankwam.

Dat er nu ook al gesproken wordt over het omleiden van de spoorbaan vind ik wel erg vergaand, dit om 2 eerdere ongevallen op de zelfde overweg waar dan wel doden bij vielen. Voor een half miljoen een paar slagbomen vind ik dan billijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Trainhunter2009 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:39:
[...]

Zo als ik opmaak uit het journaal op Ned. 1 en de bovenstaande foto is de vrachtwagen op de trein gebotst, en niet de trein op de vrachtwagen. De botsing heeft de trein uit de rails geduwd.
Als ik zie hoe dicht de trein op de ongevalsplek staat is de snelheid niet erg hoog geweest. Al is de remmende werking van de spoordijk ook groot, maar hier is geen 100 km/u gereden, of er is al een snelremming ingezet, of de trein reed nog/al langzaam.
Nu ken ik het betreffende baanvak amper dus weet niet of de trein uit een station vertrok of bijna aankwam.

Dat er nu ook al gesproken wordt over het omleiden van de spoorbaan vind ik wel erg vergaand, dit om 2 eerdere ongevallen op de zelfde overweg waar dan wel doden bij vielen. Voor een half miljoen een paar slagbomen vind ik dan billijker.
Baanvaksnelheid daar is 80km/u. Relatief lage snelheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Migrator schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:07:
[...]

Ouch. Daar is wel iets goed mis dan :X
* Migrator is blij dat hij vandaag (semi-toevallig) niet in Enschede hoeft te zijn
[...]
Vanmorgen was het lekker rustig op school, zowel leraren, administratiemedewerkers als leerlingen waren te laat _O-

Inmiddels weten ze in welke hoek het gezocht moet worden: De computerkaart van de aansturing van de seinen/wissels was kapot gegaan, alleen de vervangers ook. Nog altijd is er geen tijd bekend wanneer er mogelijk weer wat gaat rijden...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
ArcticWolf schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:57:
ff van nu.nl gejat;

[afbeelding]

[afbeelding]

Blijkbaar had de chauffeur last van de zon...? trein kwam uit het noorden :X werkelijke verhaal maar afwachten.
https://www.arriva.nl/con...e-over-ongeval-winsum.htm
Volgens deze link reed de trein richting Roodeschool, oftewel, richting het noorden. En kwam dus uit het zuiden. Dat is wel waar je de zon verwacht om 12 uur 's middags...

Dan nog heb je wel heel veel zicht vanaf de overweg, maar ja, er is dus al twee keer eerder een dodelijk ongeval op precies die overweg geweest. Ik weet simpelweg ook niet hoe dat komt...

Misschien dat een onbewaakte overweg tegenwoordig sowieso geassocieerd wordt met 'lijntje waar nooit een trein komt', ondanks dat er gewoon 4 per uur langs komen? Maar ja, het zijn vaak bestuurders uit die regio, die zouden dat moeten weten.

De trein is volgens diezelfde link trouwens inderdaad tegen de zijkant van de trein gebotst, zo te zien net voor de motorbak.

[ Voor 7% gewijzigd door marcop23 op 18-11-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Raven schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:28:

Inmiddels weten ze in welke hoek het gezocht moet worden: De computerkaart van de aansturing van de seinen/wissels was kapot gegaan, alleen de vervangers ook. Nog altijd is er geen tijd bekend wanneer er mogelijk weer wat gaat rijden...
Nou volgens mij weten ze nog helemaal niets, wel dat er dus "ergens"(ruim begrip van ong. 40 km spoor) een kortsluiting zit die de chip of computerkaart kapot maakt.
Prettige wedstrijd hier het euvel te zoeken in een half uurtje |:(
Lees maar de reactie van ArcticWolf hier een aantal berichten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Trainhunter2009 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:07:
[...]
Nou volgens mij weten ze nog helemaal niets, wel dat er dus "ergens"(ruim begrip van ong. 40 km spoor) een kortsluiting zit die de chip of computerkaart kapot maakt.
Prettige wedstrijd hier het euvel te zoeken in een half uurtje |:(
Lees maar de reactie van ArcticWolf hier een aantal berichten terug.
Het zal geen "simpele" kortsluiting zijn, anders was het niet "opgelost" (zonder treinverkeer). Ik verwacht dat het een probleem is dat alleen in dynamische omstandigheden (veranderingen), mogelijk niet deterministisch, voorkomt.

Vind een obscuur probleem maar eens in die schakelkasten…

Wel valt er (fors!) wat te winnen wat betreft communicatie. Dit gaat tegenwoordig erg goed bij Prorail [bij onderhoud/storingen door beschadigingen], jammer dat het bij deze storing niet zo is

[ Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 18-11-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Ja dat bedoel ik
Denk dat er een aantal knappe koppen zich het schompes zoeken waar dit kan zitten.
Niet alles is voorspelbaar, of zichtbaar als het kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:16

ericplan

5180 Wp PV

Trainhunter2009 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:39:
[...]

Het is een doodlopende weg naar drie boerderijen. Het is de plaats van een frontale botsing tussen twee DE2's in 1980, waarbij meerdere doden vielen. Dit had niets met de overweg te maken. En een paar jaar terug is een jongen op deze overweg verongelukt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:07
Tehh schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:40:
Sinds een paar maanden begeef ik mij ook met de trein naar mijn werk, het laatste (of eerste) stuk is het bijzondere lijntje Zwolle - Kampen. Korte introductie: dat is een van de kortste trajecten ter wereld, in elk geval de kortste van Nederland.

Op andere trajecten waar ik trein merk ik dit echt niet en is de treinrit (op enkele verstoringen na) altijd zeer comfortabel. Is er iemand die al jaren met dit lijntje treint die hier meer over weet?
Grappig dat je het zegt, ik vroeg me laatst hetzelfde af. Ik neem deze trein al jaren maar het lijkt de laatste maanden erger te zijn dan voorheen, dat met die deuren is echt iets van de laatste tijd. Heb het idee dat de trein niet tijdens elke rit evenveel schudt, soms merk ik niks.

Benieuwd trouwens hoe het lijntje er over een jaar bijstaat als Syntus gaat rijden. Twee weken geleden waren er een hoop landmeters druk bezig langs het spoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 16-09 18:08

LauPro

Prof Mierenneuke®

marcop23 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:05:
[...]
Volgens deze link reed de trein richting Roodeschool, oftewel, richting het noorden. En kwam dus uit het zuiden. Dat is wel waar je de zon verwacht om 12 uur 's middags...
[...]
De trein is volgens diezelfde link trouwens inderdaad tegen de zijkant van de trein gebotst, zo te zien net voor de motorbak.
Had de bestuurder dan de spoorbomen wel gezien in het geval dat die er waren, was het ongeluk minder erg geweest in dat geval?

Is het niet tijd om voor vrachtwagenchauffeurs een goede gepolariseerde zonnebril verplicht te stellen?

Als ik dit zo hoor heeft de chauffeur gewoon als een kip zonder kop daar rondgereden of was met andere dingen bezig. Mocht daar een koe op de weg hebben gestaan dan had hij hem ook aangereden maar hadden we geen topic hier. Wanneer ik dermate verblind ben dan rem ik toch wel even af, al hoewel ik moet zeggen dat met en goede gepolariseerde bril je altijd nog veel beter zicht hebt. Deze zit in mijn helm dus die is snel toegankelijk, een zonnebril die je moet zoeken kan lastiger zijn.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Storing op spoor tussen Hengelo en Enschede verholpen: treinen rijden weer
Er rijden weer treinen tussen Hengelo en Enschede. Vrijdagaond is de dienstregeling hervat.

Sinds donderdagochtend reden er, met uitzondering van de vroege vrijdagochtend, geen treinen op het traject. Dat kwam door een sein- en wisselstoring die werd veroorzaakt door problemen met een computerkaart.

De kaart die seinen en wissels aanstuurt was kapot, waardoor het systeem niet werkte. De kaart werd wel vervangen maar knapte er tot twee keer toe weer uit. De metingen naar de oorzaak van dit defect hebben lang geduurd.

Reizigers werden met bussen tussen Enschede en Hengelo vervoerd maar door de extra reistijd werden met name studenten benadeeld.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Pajaras schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:32:
[...]

Grappig dat je het zegt, ik vroeg me laatst hetzelfde af. Ik neem deze trein al jaren maar het lijkt de laatste maanden erger te zijn dan voorheen, dat met die deuren is echt iets van de laatste tijd. Heb het idee dat de trein niet tijdens elke rit evenveel schudt, soms merk ik niks.

Benieuwd trouwens hoe het lijntje er over een jaar bijstaat als Syntus gaat rijden. Twee weken geleden waren er een hoop landmeters druk bezig langs het spoor. :)
Klopt, soms merk je niets en op andere momenten moet je je bijna schrap zetten.

Misschien heeft het iets te maken met dat het spoor eigenlijk te oud is:
Geert-Jan Scholte van ProRail:
“Wij zitten nu op de uiterste houdbaarheidsdatum, wij hebben het spoor met de nodige levensduur verlengende maatregelen in bedrijf weten te houden, maar dat houdt een keer op.”
Nog een half jaar en dan komt er een nieuw spoor, dus duimen dat deze bizon niet ontspoort voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:44

Onbekend

...

Vanwege gemeentelijke kostenbesparingen is het huidige viaduct gewoon te laag aangelegd. “Hierdoor worden wij met extra kosten geconfronteerd. Hoe die verdeeld gaan worden, moeten we nog zien. We kiezen wat het efficiëntste is. Het blijft toch belastinggeld’, aldus projectmanager Reno Voogdgeert van ProRail.
Duidelijk voorbeeld van niet willen/kunnen communiceren tussen verschillende instanties. ;)

Het vreemde vind ik wel het volgende:
In Zwolle blijft 100 km/h de maximum snelheid omwille van het geluid
Kost geluidsisolatie zoveel meer? Volgens mij hebben de omwonenden altijd profijt van het limiteren van geluidsoverlast, of de echte reden is dat het snelheidsverschil nauwelijks tijdwinst geeft t.o. de rest van de treinenloop.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal ongetwijfeld ook in de kosten schelen. En voor je echt op de 100 zit ben je Zwolle zo ongeveer al weer uit, zeker met dat nieuwe station Stadshagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Wonen er zoveel mensen in Kampen dat dit allemaal uitkan? Kampen heeft immers ook nog een tweede station en is dus al ontsloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
marcop23 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:05:
[...]

Daar staat toch duidelijk dat die richting Groningen reed ("de trein die richting Groningen reed..."). Het ging om trein 37644, vertrek 11:28 Roodeschool, aankomst 12:12 Groningen. Dus verblinding kan moeilijk de oorzaak geweest zijn, of de chauffeur keek eerst naar links recht tegen de zon in en is daardoor tijdelijk totaal blind geworden.

Ik denk eerder: totaal niet goed gekeken, veel te laat beginnen met kijken en pas naar rechts gekeken toen hij het spoor niet meer fatsoenlijk kon zien (dooie hoeken vrachtwagens met die grote cabine).
Ik kan er zelf met mijn verstand niet bij dat je die trein over het hoofd gezien hebt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Maasluip schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:40:
[...]

Daar staat toch duidelijk dat die richting Groningen reed ("de trein die richting Groningen reed..."). Het ging om trein 37644, vertrek 11:28 Roodeschool, aankomst 12:12 Groningen. [...]
Heh wat? Ik weet nu niet of ik gewoon tijdelijk niet meer kon lezen, of dat het veranderd is. Die pagina is sowieso geüpdatet natuurlijk, maar ja. Ik heb dat echt 10x over gelezen dacht ik omdat ik iemand tegensprak. Nouja, het zal wel, ik had het dus fout inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Maasluip schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:40:
[...]
Ik denk eerder: totaal niet goed gekeken, veel te laat beginnen met kijken en pas naar rechts gekeken toen hij het spoor niet meer fatsoenlijk kon zien (dooie hoeken vrachtwagens met die grote cabine).
Ik kan er zelf met mijn verstand niet bij dat je die trein over het hoofd gezien hebt.
Ik rij zelf grote voertuigen en denk dat jouw veronderstelling iets te voorbarig is. Mits je de bijrijder was kan je dit niet beoordelen.
Ik kan je verzekeren dat je zo'n gtw achter een hoek-, deur- of raamstijl gewoon niet ziet, of achter de batterij wettelijk aanwezige zijspiegels lukt het ook aardig. Het is het effect van een uitwaaierende driehoek, des te verder van het voertuig verdwijnt er steeds meer uit je zichtveld. Neemt niet weg dat gewoon even stoppen voor de overweg een heilzaam middel zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Daarom zeg ik: te laat beginnen met kijken (dooie hoeken vrachtwagens). Overigens hebben auto's ook wel dooie hoeken en vooral bij moderne auto's met dikke A-stijlen moet je meer doen dan stil in je stoel om je heen kijken om alles te kunnen zien. In een vrachtwagen zeker, je moet actief kijken, niet denken dat je wel automagisch zult zien wat je moet zien.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fotoverslag berging trein Winsum
Medewerkers van ProRail en onze aannemer werken dag en nacht hard aan herstel van het spoor in Winsum. Het bergingswerk van de Arriva-trein loopt op schema. Een groot deel van de treinstellen is inmiddels op diepladers gezet om afgevoerd te worden. Een fotoverslag.

Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-100902_sv4694.jpg?itok=1AS5j0Qf
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-100841_sv4670.jpg?itok=VOx6Odlb
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-100645_sv4647.jpg?itok=iXZbaaAv
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-094526_sv4606.jpg?itok=xWRS_IAG
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-093508_sv4550.jpg?itok=hE-KDesd
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-092407_sv4488.jpg?itok=doCLXOoK
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-084745_sv4361.jpg?itok=Iwlbc69S
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-084653_sv4348.jpg?itok=eCkry_GA
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-083602_sv4276.jpg?itok=4z8GpETF
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-083512_sv4268.jpg?itok=JFGbsS0V
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-084608_sv4333.jpg?itok=sq04NtMc
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20161119-082910_sv4263.jpg?itok=vToQI-o6

Flinke schade
Spoorstaven, dwarsliggers en spoorapparatuur liggen scheef en zijn flink beschadigd. Een deel van het spoor moet geheel vervangen worden. Zodra de trein en de vrachtwagen - die betrokken was bij het ongeval - geborgen zijn, herstellen we het spoor zo snel als mogelijk.

Herstel
De herstelwerkzaamheden aan het spoor beginnen vanavond. We verwachten het spoor maandagochtend weer terug in dienst te nemen.

Lees meer achtergronden over het ongeval in Winsum in dit nieuwsbericht: https://www.prorail.nl/ni...rein-winsum-in-volle-gang

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Het ANP meld om 15:00 dat er waarschuwingsborden geplaatst gaan worden bij de overweg.
Nu al?! |:(
Maar voordat ze er staan worden eerst verkeersregelaars neergezet.
Denk ook handig een F-bord O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Trainhunter2009 schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:31:
Het ANP meld om 15:00 dat er waarschuwingsborden geplaatst gaan worden bij de overweg.
Nu al?! |:(
Maar voordat ze er staan worden eerst verkeersregelaars neergezet.
Denk ook handig een F-bord O-)
Tsja, omwonenden zullen ook wel niet blij zijn met 'fluitende' treinen :p

Maar het worden schijnbaar matrixborden, die dan lijkt me gewoon standaard 'let op trein' laten zien als je aankomt. Maar aan de andere kant, 'analoge' borden staan er nu ook al en die waren prima zichtbaar overdag. Ik weet dus niet of dat nou zo veel helpt. Een Mini-AHOB lijkt me dan gewoon the way to go. Dat die een half miljoen moeten kosten is alleen wel een beetje jammer. Kan je geen AKI neerzetten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 15:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Was het niet zo dat ProRail de overweg eigenlijk wilt verhuizen, en nog in de clinch lag met de grond van het agrarische bedrijf? Dan is een overweg een half miljoen euro ook geldverspilling als hij over een jaar of wat wordt opgeheven.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Ja, nouja prorail wilde het zo oplossen terwijl de bewoners veel liever een beveiligde overweg zagen. Aangezien de noodweg het agrarische verkeer (dus melktanks, zware trekkercombinaties) door een 30 km/h woonwijk scheen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
marcop23 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:14:
[...]

Maar het worden schijnbaar matrixborden, die dan lijkt me gewoon standaard 'let op trein' laten zien als je aankomt. Maar aan de andere kant, 'analoge' borden staan er nu ook al en die waren prima zichtbaar overdag. Ik weet dus niet of dat nou zo veel helpt. Een Mini-AHOB lijkt me dan gewoon the way to go. Dat die een half miljoen moeten kosten is alleen wel een beetje jammer. Kan je geen AKI neerzetten? O-)
Komop joh, ADOB all the way :) Met VOD! :*)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Even een intermezzo in de overweg klucht:
In een Transatlantische reclame render kwam iemand iets opmerkelijks tegen!
Afbeeldingslocatie: https://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/naamloosCalTrain%20VIRM_zps4jrbd6hi.png
CalTrain, de spoorvervoerder in het midden van Californië, gaat vanaf 2020 met dubbeldekkers "naar Europees model" rijden. Dit is één van de renders die nu online staat.
Of het 'm ook werkelijk gaat worden...............ook deze staat er in en lijkt het te zijn geworden.
Afbeeldingslocatie: https://i1318.photobucket.com/albums/t656/trainhunter2009/th_stadlerrail_kiss_caltrain02stadler_zpsc0kuuqpz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Durft iemand te zeggen wat er met de Arriva trein gaat gebeuren?

Ik had ergens gehoord dat de trein teruggaat naar de fabrikant voor schade herstel, maar als ik de schade zo bekijk, lijkt dit aardig total loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Wat ik zo op Somda lees wordt er beweerd Total-loss.
De schade is idd aanzienlijk, kromme kopwand,plaatschade en veel schade aan ophangingen en onderzijde.
We zullen moeten afwachten wat er werkelijk beslist wordt.
Er wordt ook nog vermeld dat het stel de 10520 achterna gaat naar Stadler.

[ Voor 13% gewijzigd door Trainhunter2009 op 20-11-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJnte schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:16:
[...]

Komop joh, ADOB all the way :) Met VOD! :*)
Gewoon een viaduct of tunnel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
marcop23 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:14:
[...]
Het lijkt me toch een meer voor de hand liggende oplossing (vooral financieel eigenlijk) dan een mannetje, een AHOB of een tunnel/viaduct. Je zal uiteindelijk als omwonende toch ergens genoegen mee moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Toch vreemd op die Voslaan in Winsum.
Op Maps zie ik een bordje met een (stoom)trein staan, 100 meter voor de bewuste onbewaakte overweg. Daar staan (althans, in oktober 2015, de datum van de beelden) ook 2 gele krantenbussen. Blijkbaar moeten de bewoners zelf maar de spoorbaan over om hun krantje te halen?

Daarnaast: in Olst ben ik ook eens een onbewaakte overgang overgestoken met mijn auto. Het betrof deze overweg aan de Oude Allee, waar later ook een ongeluk plaatsvond.. Ik reed met mijn auto oostwaarts, op de smalle Oude Allee, en het regende enorm. Ik kende deze weg niet, en reed op mijn navigatiesysteem. Vervolgens kwam ik de overweg tegen (enkelbaans, intercitylijn, tussen Zwolle en Deventer). Ik zag door de hevige regenval niet ver genoeg om te kunnen inschatten of er een trein aankwam, en horen kon ik het al helemaal niet, ondanks dat ik de ramen had geopend. Achteruit was geen optie door diezelfde regen. Uiteindelijk nadat ik had bedacht hoe laat de treinen hier ongeveer langs zouden moeten komen (jaren op deze route gereisd) toch de knoop doorgehakt om snel over te steken. Dat voelde achteraf wel dom en vreemd. Gevaar voor eigen leven...
Achteraf had ik een andere keuze moeten maken. Ik had moeten kiezen voor wachten.

Borden zouden dan ook echt geen zin hebben gehad. Ik zag die overweg prima, en ik begreep het gevaar. Zouden matrixborden daadwerkelijk helpen? Die doen toch niets anders dan waarschuwen voor een overgang? De meeste mensen daar weten allang dat die er is. In het geval van mist of hevige regenval helpen die borden je niet om over te steken...

[ Voor 64% gewijzigd door koelkast op 21-11-2016 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Een eerste kijk van de SNG (sprinter nieuwe generatie)
Foto's genomen in Spanje tijdens een werkbezoek aan de CAF werkplaats.
Bron: Facebook NedTrain.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xEuD2vbm.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l3Uud9Km.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Trainhunter2009 op 21-11-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09
koelkast schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:50:
Daarnaast: in Olst ben ik ook eens een onbewaakte overgang overgestoken met mijn auto. Het betrof deze overweg aan de Oude Allee, waar later ook een ongeluk plaatsvond.. Ik reed met mijn auto oostwaarts, op de smalle Oude Allee, en het regende enorm. Ik kende deze weg niet, en reed op mijn navigatiesysteem. Vervolgens kwam ik de overweg tegen (enkelbaans, intercitylijn, tussen Zwolle en Deventer). Ik zag door de hevige regenval niet ver genoeg om te kunnen inschatten of er een trein aankwam, en horen kon ik het al helemaal niet, ondanks dat ik de ramen had geopend. Achteruit was geen optie door diezelfde regen. Uiteindelijk nadat ik had bedacht hoe laat de treinen hier ongeveer langs zouden moeten komen (jaren op deze route gereisd) toch de knoop doorgehakt om snel over te steken. Dat voelde achteraf wel dom en vreemd. Gevaar voor eigen leven...
Achteraf had ik een andere keuze moeten maken. Ik had moeten kiezen voor wachten.

Borden zouden dan ook echt geen zin hebben gehad. Ik zag die overweg prima, en ik begreep het gevaar. Zouden matrixborden daadwerkelijk helpen? Die doen toch niets anders dan waarschuwen voor een overgang? De meeste mensen daar weten allang dat die er is. In het geval van mist of hevige regenval helpen die borden je niet om over te steken...
Bij je rijlestheorie leer je dat als je het onmogelijk kunt zien en horen bij een onbewaakte overgang, je deze overgang maar moet vermijden en even omrijdt.

In dit geval lastig als je voor je werk een doodlopende weg in moet, maar zo slecht was het weer ook niet.

Is een knipperlichtinstallatie nou zo duur? Is in principe ook maar een paal met een lamp, gekoppeld aan het seinnet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HallonRubus schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:16:
[...]

Bij je rijlestheorie leer je dat als je het onmogelijk kunt zien en horen bij een onbewaakte overgang, je deze overgang maar moet vermijden en even omrijdt.

In dit geval lastig als je voor je werk een doodlopende weg in moet, maar zo slecht was het weer ook niet.

Is een knipperlichtinstallatie nou zo duur? Is in principe ook maar een paal met een lamp, gekoppeld aan het seinnet...?
Minimaal enkele tienduizenden euro's... dus dan kan je er net zo goed een mini Ahob plaatsen en dat doen ze ook niet, want het risico dat er dodelijke ongelukken gebeuren is minimaal bij dergelijke overwegen. Het is gewoon een kosten/baten afweging.
Er botsen namelijk ook treinen op vrachtwagens/tractoren die stil gevallen zijn op beveiligde overwegen. Er vallen sowieso meer doden op bewaakte overgangen.

Deze was ook (on)bewaakt met alleen knipperverlichting en toch niet wachten tot het rode licht gedoofd was (zaten 2 treinen in de bewaakte secties):
YouTube: 20-jarig meisje komt om bij ongeval auto en trein bij Woudenberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt de 3e week van gedoe op rij. Eerste trein viel vanmorgen uit. Nu rijdt de helft weer niet.

Ben benieuwd waar het defecte spoor zich bevindt, want de rest rijdt allemaal gewoon. Zal vast niet op De Haar zijn, want daar rijdt over het algemeen een stuk minder dan gepland. :)

Wat zou het morgen zijn?

Ah, en nu komt er een 3tje binnenrijden. Dat kan natuurlijk best als de helft niet rijdt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2016 16:56 ]

Pagina: 1 ... 93 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.