40km/h geeft een dusdanige vertraging dat andere treinen hier weer extra last van hebben. Ik begreep laatst ook dat het rondom enkelspoor kritischer is, omdat het risico op doorglijden voorbij een stoptonend sein groter is en dit ook de tegengestelde richting direct in gevaar brengt. Nu is het pas vanaf Veenendaal Centrum enkelspoor, maar het heeft er volgens mij wel mee te maken.Onbekend schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:27:
Er zitten metaaldeeltjes in en dat zal gerust wel de wielbanden beschadigen. Maar die zijn eenvoudiger te slijpen dan de rails.
En het zand zuigt volgens mij die olie uit de blaadjes een beetje op waardoor de olie minder geconcentreerd op de rails ligt en daardoor voor minder slecht grip zorgt.
Maar waarom rijden er dan geen treinen op het traject i.p.v. een max. snelheid van bijvoorbeeld 40 km/u in te voeren?
Punctualiteit wordt in NL gemeten op de aankomsttijd op een grote knoop. Deze wordt gemeten op < 3 en < 5 minuten. Opgeheven treinen tellen niet mee, waardoor het voor de statistieken slim kan zijn om een trein met grote vertraging op te heffen. Tegelijkertijd is het aantal opgeheven treinen volgens mij ook een KPI.Zeus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:08:
Is dit punctualiteit met of zonder treinen die uitvallen? In andere woorden; heb vaak genoeg +45 of zelfs +60 minuten vertraging gehad in Duitsland, maar de trein reed wel. In Nederland wordt regelmatig een trein opgeheven (de lalala rijdt vandaag niet). Lijkt me lastig vergelijken wanneer punctualiteit anders gemeten wordt?
If you want to be the best, you need to work with the best :)